XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste
Acties:
  • 129.461 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah maar XMS moet dan niet achterblijven he :P heh heh!
Enne kijk laten ze het gewoon op 100/100 zetten,
dan is iedereen tevree.
Wel zal het wezen dat je niet de max snelheid kan halen ivm dat je digi/hdtv nog wegtrekt.
maar goed....

edit: zooooow XMS nu jullie :9 :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Nick39 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:13:
Ben nu mijn totale telefoonlijn aan het slopen en leg een ethernetkabel over mijn plafond,aangezien ik maar 2 draadjes nodig heb,zijn er 3 reserve lijnen. Mijn huidige dect set gaat de deur uit,er komt een nieuwe.
Daar zal de familie blij mee zijn. (hihihi) ;)
Nick39 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:29:
De keren dat ik het gebruikt heb haalde ik de volledige 50 mbits,maar je kan het abbo per maand weer opzeggen dus voor 7,95 of 9,95 weet je alles.
Met het voordeel dat XMS het abonnementsgeld na ratio berekend. Dus als je vandaag de dienst start en 3 december weer stopt, dan betaal je 18/30 van november en 3/31 van december. Al met al duurt de verrekening dan waarschijnlijk wel een maand of 2~3.
Nick39 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:29:
Ikzelf gebruik het liefst torrents omdat ik vaak wat oudere films zoek die nu eenmaal niet op de nieuwsgroepen verschijnen of er maximaal 120 dagen staan.
Zoals je kan lezen loopt de retentie togenblik al op naar 180 dagen. Oftewel 6 maanden. Daarbij is het zo dat alles wat op torrent staat is gedownload van usenet en wordt upgeload als torrent. Plus de kans dat na 6 maanden betreffende torrent ook niet of nauwelijks geshared wordt. Dus mocht je specifiek spul zoeken, laat eens van je horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Mert schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:47:
Nee, 60/10. Zou het daaraan liggen?
Wel jammer dan :/
Maar ja, trek nu ook de hele verbinding dicht, en een keer wachten op een download is ook geen probleem natuurlijk.
Plus het nadeel dat UPC een netwerk is, dus ben je afhankelijk hoe de buurt om je heen gebruik maakt van het netwerk. Heb je er een paar heavy users tussen zitten, dan heeft dat wel degelijk invloed op jouw snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:12:
dan is iedereen tevree.
Wel zal het wezen dat je niet de max snelheid kan halen ivm dat je digi/hdtv nog wegtrekt.
maar goed....

Maar wanneer is men dan tevree? Wat voor mogelijkheden biedt 100/100 meer dan 50/50 voor consumenten? OK je download loopt iets sneller binnen, maar als dat alles is wat scheelt die 5 of 10 minuten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als je je op een avond verveeld en je wilt wat downloaden,
en bij mij komt het wel eens voor dat ik iets heel snel nodig hebt,
dan kan 50 of 100 wel degelijk schelen :)
15 min of 7,5 min is toch een verschil.

Maar daar gaat het niet over.
Het gaat over het onderscheiden van andere, en de snelste voor dit geld.
Als XMS 32,95 rekend voor 50/50,
dan onderscheiden ze zich niet meer als andere voor 32,50, 100/100 bieden.
Das het hoofdzakelijke.
Niet dat ik nu niet tevreden ben hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
XMS zit door heel nederland, terwijl die prijs zich beperkt tot een bepaald gebied. Zoals ook die aanbieding van onsnetnuenen alleen kan als je daar in dat gebeid woont. En wat nou als XMS 100/100 gaat bieden voor dezelfde huidige prijs. Gaat DTV daarvan af of wordt die daar bovenop geplaatst??? Anders wordt het appels met peren vergelijken, lijkt mij. (dit alles los van de vraag wie er tevree mee is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Chocka > daar gaat dtv nog idd vanaf,
want de huidige glasvezel apparatuur die is geschikt tot 100 mbit totaal.
Maar ok, kijk stel dat je een hdtv kanaal bekijk, hou je altijd ruim 75 mbit nog over!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:17:
@ Chocka > daar gaat dtv nog idd vanaf,
want de huidige glasvezel apparatuur die is geschikt tot 100 mbit totaal.
Maar ok, kijk stel dat je een hdtv kanaal bekijk, hou je altijd ruim 75 mbit nog over!
Meer hoor.. een HD stream is zo'n 12 mbits.. alleen met zappen van een naar een ander hd kanaal ben je voor een seconde 25 mbits kwijt.
Tenzij je meerdere decoders hebt,dan gaat dat van de stream af.. een SD kanaal is ongeveer 8 mbits bij volle bandbreedte,tesamen met een HD stream ben je dan zo'n 20 mbits kwijt,tenzij je de decoder uitzet als je de volle snelheid wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:12:
dan is iedereen tevree.
maar goed....

Volgens mij gaat digitale tv hier op dit moment via de vezel voor analoge televisie dus dan zou het niet van het internet afgaan. Maar ik weet het niet zeker want zelf gebruik ik alleen analoge televisie en dat gaat zoiezo via een aparte vezel dus daar merk je niets van aan je internetsnelheid...

Zelf haal ik trouwens ongeveer 95Mbit wat zo ongeveer maximaal is aangezien het modem een 100Mbit ethernet poort heeft...

Maar goed we gaan offtopic nu denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Analoog gaat apart door een vezel, digitaal gaat via internet en als je de volledige 100 mbit gebruikt dus van je bandbreedte af.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:46:
Analoog gaat apart door een vezel, digitaal gaat via internet en als je de volledige 100 mbit gebruikt dus van je bandbreedte af.
Nee hier gaat het niet van de bandbreedte af, heb het even nagezocht en hier wordt geen gebruik gemaakt van ip televisie. Digitale tv gaat hier via een soortgelijk systeem als bij UPC. Je sluit dus gewoon de coax kabel, welke ook voor analoge tv is, vanuit het glasvezelkastje aan op de digitale ontvanger. Dit betekent dus ook dat de het via de vezel van analoge tv gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 13-11-2008 08:51 ]

• Nick39
  • Niet online
ik222 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 08:51:
[...]

Nee hier gaat het niet van de bandbreedte af, heb het even nagezocht en hier wordt geen gebruik gemaakt van ip televisie. Digitale tv gaat hier via een soortgelijk systeem als bij UPC. Je sluit dus gewoon de coax kabel, welke ook voor analoge tv is, vanuit het glasvezelkastje aan op de digitale ontvanger. Dit betekent dus ook dat de het via de vezel van analoge tv gaat.
Mijn excuus, ik dacht dat je sprak als xms abonnee.
Bij xms is het iptv en gaat het via internet.

Verwijderd

Denk dat je uiteindelijk ook meer voordelen hebt met ip tv.

Verwijderd

Ik zit hier met een probleem.

Woon in Soest, en heb nu een glasvezel verbinding op 1 pc werkend. PC zit direkt op de glasvezel kast van XMS die in de meterkast is geinstaleert.

Nu het volgende probleem, ik heb een van de (door XMS aanbevolen) routers aangeschaft. Ik vul het IP nummer, DHCP, en de hele andere meuk in de router in. Ik ontkoppel de glasvezel kast meer dan een uur, spanningsloos om het mac adress te resseten, zet alles aan. Wat gebeurd er? Niets...

De router is niet meer lokaal toegankelijk via IP, de gaslvezel kast is nergens te vinden. Geen internet, meerdere pc's niet mogenlijk. Andere pc's niet mogenlijk.

Iemand een idee, heb de XMS als gebeld... die zeggen dat het gewoon moet werken (ja dat snap ik ook wel :| ) Inmiddels trouwens al een half jaar bezig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 17:10 ]

Verwijderd

@ Mentinal > Overigens je hoeft het IP nummer niet in te vullen in het configuratie scherm van de router.
Want via DHCP gaat dat gewoon vanzelf.
Mijn advies, download eerst de nieuwe firmware via de website van de fabrikant, en installeer deze.
zet alle instellingen in de router terug naar de standaard waarden.
Ook als het klopt is er bij de meeste routers daarvoor een speciale knop op de router.

Als je deze gereset hebt, haal dan weer je stroom van de glasvezelkast af (min uurtje), zet daarna stroom op de glasvezelkast, en daarna op de router.
Stel daarna pas de instellingen in op de router.
Doe dit overigens bedraad en niet wireless.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 18:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:09:

Nu het volgende probleem, ik heb een van de (door XMS aanbevolen) routers aangeschaft. Ik vul het IP nummer, DHCP, en de hele andere meuk in de router in. Ik ontkoppel de glasvezel kast meer dan een uur, spanningsloos om het mac adress te resseten, zet alles aan. Wat gebeurd er? Niets...
Tip... clone je mac adres van je pc. Dit is met de meeste routers mogelijk zodat het voor het XMS modem lijkt alsof je nog steeds met je pc aangesloten zit. Op dat moment hoef je niet steeds een uur te wachten.
De router is niet meer lokaal toegankelijk via IP, de gaslvezel kast is nergens te vinden. Geen internet, meerdere pc's niet mogenlijk. Andere pc's niet mogenlijk.
Als de router niet toegankelijk is vanaf je pc, zou het kunnen zijn dat je pc niet op DHCP staat en mogelijk nog op het IP adres van XMS probeert te verbinden. Heb je dit handmatig ingesteld?

Het kan ook zijn dat je router gewoon niet in orde is. Wat voor merk is het? Mogelijk zit er een resetknop op?

Verwijderd

Als het een router is die XMS aanbeveeld,
dan moet het zo en zo een Linksys wezen.
Deze hebben een reset knop op de router.
Enne bel anders even met deze helpdesk van Linksys,
deze is gratis en hebben echt goeie jongens daar zitten.
0800 - 020 0101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo en zo? Ik denk dat je sowieso bedoelt. Niet lullig bedoeld hoor, alleen als iemand je erop wijst kom je erachter dat een bepaalde uitdrukking niet helemaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Mentinal: koppel alles eens voor een paar uur los en stuur mij dan een email met je adresgegevens: dtvpilot@xmsnet.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:40
Er is weer een XMS enquete, dus lijkt me een mooi moment voor de mensen met beeldkwaliteit en telefoonproblemen om het eens aan te geven.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:05:
Er is weer een XMS enquete, dus lijkt me een mooi moment voor de mensen met beeldkwaliteit en telefoonproblemen om het eens aan te geven.
Alleen de url van de enquete is onjuist, er staat een punt achter,om mee te doen moet je die punt weghalen.
De juiste url is:
http://fd8.formdesk.com/xms1/kto_xms_q4

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 14-11-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
oh, ik heb hem gewoon geopend vanf de mail, no problemo.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:29:
Mailwasher en The Bat! voegen de punt achter de url in de nieuwsbrief er bij,als je een url opgeeft in een nieuwsbrief moet je geen punt er achter zetten en gokken dat het e-mail programma die wel of niet toevoegt.
Dus voor degenen met een foutmelding,gebruik: http://fd8.formdesk.com/xms1/kto_xms_q4 en degenen zonder foutmelding,invullen die hap.
Al vrees ik dat ik niet snel een decoder zal winnen gezien mijn eerlijkheid over de kwaliteit van analoge tv,de telefoondienst en de helpdesk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:49:
Al vrees ik dat ik niet snel een decoder zal winnen gezien mijn eerlijkheid over de kwaliteit van analoge tv,de telefoondienst en de helpdesk. :+
Ik dacht juist een goeie kans te maken door alles als bijzonder goed te waarderen. Ook jammer dat nu meer mensen door het weghalen van die punt mee kunnen doen. Dalen mijn kansen ook weer :)

Vraag over spamfilter deed me er weer aan herinneren dat ik toch niet super tevreden ben over XMS.
Laat mijn email doorsturen naar mijn g-mail. Daar wordt je spam 30 dagen bewaard. Op een enkele uitzondering na gaat alles naar de spam en komt er niks overbodigs door naar mijn inbox. De spambox bevat gemiddeld zo'n 5000 berichten, die voor 90% van XMS afkomstig zijn, een kleine 150 per dag.
Als ik de webmail van XMS open zie ik door het bos de bomen niet meer, terwijl gmail & thunderbird de spam er keurig uitfilteren. [En natuurlijk heb ik heavy ingesteld bij XMS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@olddutch2 zou het niet kunnen dat degene die uw alias al eerder had bij XMS (meen ik me te herinneren) ergens op internet nog in op een site of forum dat mail adres gebruikt ?
En daardoor dus een spamtrigger veroorzaakt bij spamrobots ?

Dan nog hoort de spamfilter dat er uit te halen,volledig mee eens,maar als uw alias nog ergens genoemd wordt is het natuurlijk wel iedere keer raak.
Wordt het alias gebruikt in een spamlist dan is het helemaal "feest" want sta je eenmaal daar in dan is het hek van de dam.

Voor de gein eens een spammail (gegevens veranderd met een ***) aan mezelf doorgestuurd via XMS, op mijn domein is die geflagged als spam:
From: "Gaertner" <Hungerwe@gmail*.com>
To: <****@mezelf.nl>
Onderwerp: Ich habe gesehen Sie haben noch Schallplatten
Datum: Thu, 13 Nov 2008 13:00:36 +0000
Spam-ID: h/huis***/491B6E00/spam_to_huisj***_491C1D8B
Score: Yes, score=16.8 required=3.0

En die kwam door... op mijn domein dus als spam geflagged, bij xms filter doorgelaten als legitiem.. zo heavvy is die heavvy dus niet.
Mailwasher flagged hem gelijk als spam trouwens en wist hem weer.

(/edit, ik realiseer me nu pas dat mijn opmerking : "Al vrees ik dat ik niet snel een decoder zal winnen gezien mijn eerlijkheid over de kwaliteit van analoge tv,de telefoondienst en de helpdesk." zou suggereren dat XMS zou selecteren op inhoud ipv echt verloten,het was een grapje en niet zo bedoeld.)

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 14-11-2008 10:52 . Reden: toevoeging mail resultaten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:47:
@olddutch2 zou het niet kunnen dat degene die uw alias al eerder had bij XMS (meen ik me te herinneren) ergens op internet nog in op een site of forum dat mail adres gebruikt ?
Dat is ongetwijfeld waar, maar zowel thunderbird als gmail hebben een zelflerend vermogen, wat bij XMS niet bestaat; je hebt niet de mogelijkheid zelf iets als spam te benoemen.
Net even gekeken; van 11 november 5 uur 's morgens tot nu 586 mails in mijn inbox, waarvan er hooguit een handjevol geen spam zijn, zoals bijvoorbeeld de nieuwsbrief. Ik doe zelfs geen moeite meer om het uit te zoeken, maar verwijder gewoon alles.
(/edit, ik realiseer me nu pas dat mijn opmerking : "Al vrees ik dat ik niet snel een decoder zal winnen gezien mijn eerlijkheid over de kwaliteit van analoge tv,de telefoondienst en de helpdesk." zou suggereren dat XMS zou selecteren op inhoud ipv echt verloten,het was een grapje en niet zo bedoeld.)
Op die suggestie was mijn reactie ook, begreep wel de grap en had zelf ook een :) erbij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:57:
[...]

Dat is ongetwijfeld waar, maar zowel thunderbird als gmail hebben een zelflerend vermogen, wat bij XMS niet bestaat; je hebt niet de mogelijkheid zelf iets als spam te benoemen.
Net even gekeken; van 11 november 5 uur 's morgens tot nu 586 mails in mijn inbox, waarvan er hooguit een handjevol geen spam zijn, zoals bijvoorbeeld de nieuwsbrief. Ik doe zelfs geen moeite meer om het uit te zoeken, maar verwijder gewoon alles.

[...]

Op die suggestie was mijn reactie ook, begreep wel de grap en had zelf ook een :) erbij gezet.
586 spams... dat is meer een bombardement dan wat spam,jeemig ! |:(
Uiteraard moet het filter van XMS daar het een en ander aan kunnen doen,maar heeft u eens ge-googled op uw alias,misschien kunt u met de resultaten iets beginnen of in elk geval nazien waar die troep vandaan komt ?

Hadden we beiden de grap goed bedoeld,toch was ie voor meerdere uitleg vatbaar vandaar dat ik de goede bedoelingen er toch maar bij heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 02:35:
zo en zo? Ik denk dat je sowieso bedoelt. Niet lullig bedoeld hoor, alleen als iemand je erop wijst kom je erachter dat een bepaalde uitdrukking niet helemaal klopt.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:47:
Ahum, jouw vrees hoeft geen grap te zijn als XMS die decoder verloot onder de klanten die ook daadwerkelijk die diensten afnemen waarover zij klagen. Dus naast de helpdesk heeft jouw klagen over analoge TV en telefonie geen kans meer want die diensten neem jij niet meer af. Of is die te scherp? ;) Nee joh, als klagen alsnog helpt, moet je dat zekers doen, mogelijk weet XMS je 15 emails alsnog te beantwoorden, ondanks dat het te laat is. Maar ach, beter laat dan nooit moet je dan maar denken. Zoals Denan altijd zegt, positief blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en we hebben nu uiteraard de mogelijkheid om ons "weer" eens te uiten in de nieuwe enquete!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:29:
Had ik die enquete via de mail moeten ontvangen? Of staat hij ergens op de website verstopt?
Ik ontvang ook geen nieuwsbrieven. Alleen XMS facturen. Ik gebruik die mailbox verder overigens niet zo heel veel, maar ontvang ook absoluut 0,0 spam overigens, met spamblokkering op light. Mijn tip voor mensen die last hebben van spam, vraag een nieuw mailadres aan, en dan liefst een moeilijke, met veel voorletters, punten en tussenvoegsels er in. Bijvoorbeeld fiber at xmsnet.nl is te simpel. G.W.via.de.fiber at xmsnet.nl zal veel minder spam opleveren volgens mij.... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 00:36:
[...]

Had ik die enquete via de mail moeten ontvangen? Of staat hij ergens op de website verstopt?
Ik ontvang ook geen nieuwsbrieven. Alleen XMS facturen. Ik gebruik die mailbox verder overigens niet zo heel veel, maar ontvang ook absoluut 0,0 spam overigens, met spamblokkering op light. Mijn tip voor mensen die last hebben van spam, vraag een nieuw mailadres aan, en dan liefst een moeilijke, met veel voorletters, punten en tussenvoegsels er in. Bijvoorbeeld fiber at xmsnet.nl is te simpel. G.W.via.de.fiber at xmsnet.nl zal veel minder spam opleveren volgens mij.... :)
Nick39 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb ook eens flink wat feedback gegeven op de beeld en geluidskwaliteit van de analoge diensten van XMS. Laat de verloting maar beginnen :-) hoewel ik heb beter zou vinden als de kwaliteit van de analoge diensten aangepakt zouden worden.

Ben benieuwd of dit keer de enquete weer zo positief uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Het "leuke" is dat toen ik in het begin protesteerde niemand het met me eens wat wat de analoge dienst en de telefoniedienst betreft en dat er nu opeens toch wel een hoop mensen zijn die het allemaal minder vinden.
Maar XMS heeft toch wel een soort van "garantie " ik neem aan dat Hertzinger het niet onder niet goed geld weg garantie heeft aangeboden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Nick39 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 16:05:

Maar XMS heeft toch wel een soort van "garantie " ik neem aan dat Hertzinger het niet onder niet goed geld weg garantie heeft aangeboden ?
Vast wel, maar het lastige is dat XMS geen kanaal heeft waar dit soort commentaar aangeboden kan worden. Ja, de helpdesk, maar daar bel je (ik tenminste) alleen maar heen als je PROBLEMEN hebt en niet als je niet voor 100% tevreden bent met datgene wordt aangeboden.
En aangezien XMS zelf niet dit topic leest (of anders zichzelf wel heel stil houdt, Denan is niet XMS) 'weet' XMS dus officieel niets van de mindere tevredenheid.
Ben daarom wel benieuwd in hoeverre de laatste enquete nieuwe dingen naar boven laat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kreeg net een mail dat we de XMS newsserver gelanceerd is. Is er ergens een lijst met groepen die ondersteund wordt? Ik krijg "authentication required" op de groep alt.binaries.vcdz. Dit is voor mij een belangrijke groep, wordt deze wel doorgegeven?

[ Voor 12% gewijzigd door ari3 op 15-11-2008 22:14 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hi Nick, Ik had die link wel gezien, zelfs al ingevuld ook.... ;) Maar ik vroeg me dus af waar je hem vandaan had.

Ander vraagje, weet iemand de standaard pincode nog die op de adult kanalen zit, ik ben hem vergeten en kan hem nergens terug vinden. Was iets relatief simpels als 1234 oid. :o

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:15:
[...]

Hi Nick, Ik had die link wel gezien, zelfs al ingevuld ook.... ;) Maar ik vroeg me dus af waar je hem vandaan had.

Ander vraagje, weet iemand de standaard pincode nog die op de adult kanalen zit, ik ben hem vergeten en kan hem nergens terug vinden. Was iets relatief simpels als 1234 oid. :o
Stond dus in die nieuwsbrief.. volgens mij was het 1111 ik kijk zelden die adult kanalen.
Hier is de handleiding van Lijbrandt:
http://www.kadaka.nl/pdf/...eiding_nieuwe_TV_menu.PDF
Het is inderdaad 1111 (blz 21)

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 15-11-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TELEFONIE STORING !!!

Ik weet niet of meer XMS gebrukers het al gemerkt hebben,
of hier last van hebben...!!! maar telefonie doet sinds vanavond (15 nov, 22.00uur) weer erg vreemd!!!
Lijkt weer net op het probleem als voorheen (2 weken geleden), en weeeeeer in het weekend

Het volgende gebeurt als je gebeld wordt :
De (XMS) telefoon gaat wel over, maar de andere partij hoor je weer niet door je telefoon praten,
ook dit keer komt het voor dat de partij die jou belt, jou ook niet kan verstaan!
(Dit geval komt voor als de partij die jou belt, belt met een vaste lijn).

Ook krijgt de partij die jou belt te zien in zijn schermpje (als hij met mobieltje belt) "fout bij verbinding"!

XMS naar XMS levert geen problemen op.

(overigens is dit geen individueel probleem, de buren (ook XMS) hebben hier ook last van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Even getest hier met mobieltje. Van mobiel naar XMS vast toestel gaat goed, geen probleem. :)
Zelf bellen vanaf XMS vast toestel doet wel gek. Je hoort de telefoon niet overgaan zeg maar de eerste 10 seconden, daarna komt de verbinding wel goed tot stand. Zelfde naar een ander vast toestel, eerst hoor je niks, maar verbinding komt na een tijdje toch tot stand. O-) (Amersfoort)
Ik bel sowieso niet veel, maar hij moet het wel gewoon goed doen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:44:
[...]

Stond dus in die nieuwsbrief.. volgens mij was het 1111 ik kijk zelden die adult kanalen.
Hier is de handleiding van Lijbrandt:
http://www.kadaka.nl/pdf/...eiding_nieuwe_TV_menu.PDF
Het is inderdaad 1111 (blz 21)
Thanks Nick, ik kijk zelf dus blijkbaar ook nooit. Alleen toen DTV nieuw was 5 minuten of zo. Daardoor was ik die code vergeten. Maar pas was ik een rondje aan het zappen en toen kon ik dus 4 zenders niet zien.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Speelt die telefoniestoring nog steeds? Ik kan nog steeds inloggen op XMS via mijn VPN en ik zie momenteel geen vreemde dingen bij XMS.

Aub ook even een korte beschrijving wat wel/niet werkt.. en wat je dan exact hoort bij:
Onnet->Onnet bellen
Onnet->Offnet bellen
Offnet->Onnet gebeld worden

(als het probleem nog speelt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem speelt idd nog steeds !!!

Onnet -> Onnet = gewoon mogelijk.
Onnet -> Offnet = niet mogelijk. je hoort geen overgangstoon, en zowel de partij die je belt, als jijzelf horen elkaar niet.
Offnet -> Onnet = niet mogelijk. als je mobiel belt naar XMS krijg je in de display van je mobiel te zien "fout bij verbinding", overgens gaat de XMS telefoon wel over maar je hoort niets als je opneemt, de mobiele verbinding is uitzichzelf allang verbroken. (ik bel met tmobile).
Bel je met een vaste lijn naar XMS (anders dan Onnet) dan gaat de XMS telefoon wel over maar verders horen beide kanten niets als de XMS kant word opgenomen.

EDIT : net nog even klein testje gedaan met iemand die vanaf een vaste lijn belde naar mijn XMS lijn, die kreeg een ingesprekstoon te horen terwijl de telefoon wel gewoon overging bij mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

denan schreef op zondag 16 november 2008 @ 10:02:
Speelt die telefoniestoring nog steeds? Ik kan nog steeds inloggen op XMS via mijn VPN en ik zie momenteel geen vreemde dingen bij XMS.

Aub ook even een korte beschrijving wat wel/niet werkt.. en wat je dan exact hoort bij:
Onnet->Onnet bellen
Onnet->Offnet bellen
Offnet->Onnet gebeld worden

(als het probleem nog speelt natuurlijk)
Werkt bij mij nog niet.
Ik bel vanaf mobiel (Telfort) naar mijn vaste nummer bij XMS. Op mobiel krijg je 'Fout bij verbinding' en verbinding wordt direct verbroken. De vaste telefoon gaat echter wel gewoon over. Als je die opneemt hoor je helemaal niets.

Met vaste telefoon gebeld naar een 0800-nummer (XMS helpdesk). Na het kiezen hoor je helemaal niets.

Wat ik niet kan testen is wat er gebeurt als een externe vaste aansluiting mij probeert te bereiken.

EDIT: hmm, Famous was me voor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MoraxV > ikke ben altijd sneller heh heh :9 , vandaar dat ik zo Famous ben ;) _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Enorme telefoonstoring,kan niet gebeld worden of bellen !
Vaste aansluitingen die naar mij bellen krijgen een dode lijn maar de telefoon gaat wel over,als ik opneem hoor ik niets,de tegen partij ook niet,die merkt niet eens dat ik opgenomen heb want hij/zij zit nog steeds naar de dode lijn te luisteren.
Onnet kan ik niet testen,ken niemand met telefoon bij XMS.
Als ik naar mijn mobiel bel gaat die pas na 10 seconden over maar ik hoor mezelf niet,merkwaardig genoeg gaat mijn mobiel dan over terwijl ik vast al opgehangen heb.
Als ik mobiel naar vast bel krijg ik geen verbinding,die geeft gelijk aan: verbinding verbroken.
De DRG al gereset,maakt niet uit helaas.

Dit maakt wel pijnlijk duidelijk dat er iets niet pluis is in het telefonie gebeuren,met een beetje mazzel voor XMS hebben de meeste mensen het klantvriendelijkheidsonderzoek al ingevuld en telt dit niet mee.. zucht.

Add: @Denan: als je wil vragen of een telefoonstoring speelt kan je daar altijd op mijn mobiel voor bellen als de reacties niet snel genoeg zijn.

Overbodig misschien: de 2e storing op zondag dus ook geen 0800 bandje dat je kan inspreken ...

[ Voor 133% gewijzigd door Nick39 op 16-11-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Nick39 schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:45:
Vaste aansluitingen die naar mij bellen krijgen een dode lijn maar de telefoon gaat wel over,als ik opneem hoor ik niets,de tegen partij ook niet,die merkt niet eens dat ik opgenomen heb want hij/zij zit nog steeds naar de dode lijn te luisteren.
...
Als ik naar mijn mobiel bel gaat die pas na 10 seconden over maar ik hoor mezelf niet,merkwaardig genoeg gaat mijn mobiel dan over terwijl ik vast al opgehangen heb.
Bij mij gaat dit net zo, het ligt dus niet aan de aansluiting van Nick.
Gelukkig is mijn Voipbuster betrouwbaarder dan mijn XMS-telefoon, zodat ik bellers tenminste kan terugbellen (als ze nummerherkenning niet hebben uitgezet).

[ Voor 6% gewijzigd door ArjenB64 op 16-11-2008 12:14 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Fiber schreef op zondag 16 november 2008 @ 00:33:
Even getest hier met mobieltje. Van mobiel naar XMS vast toestel gaat goed, geen probleem. :)
Zelf bellen vanaf XMS vast toestel doet wel gek. Je hoort de telefoon niet overgaan zeg maar de eerste 10 seconden, daarna komt de verbinding wel goed tot stand. Zelfde naar een ander vast toestel, eerst hoor je niks, maar verbinding komt na een tijdje toch tot stand. O-) (Amersfoort)
Ik bel sowieso niet veel, maar hij moet het wel gewoon goed doen. :z
Weer getest, nog hetzelfde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 16:22
Usenet server gaat ook niet goed. Ik heb netjes een accountje news.xmsnet.nl poort 119 ingevuld. 2 threads max en ben 1 bestandje aan het downloaden. Ik krijg een error 480 Authorization Required for command error. Eerder deze week deed ie het wel. Iemand enig idee?
Het gaat dus om de gratis dienst die het ineens niet meer doet. Ik heb verder geen username/password ofzo.

Edit:
Ik zie nu dat ari3 hier ook al melding van maakte gisteren. Voor alle duidelijkheid, het heeft niets met de groepen te maken. Mijn Windows was herstart midden in een download door de automatische updates. Paar dagen later download weer aangezet en dezelfde bestanden die eerder aan het downloaden waren krijgen nu de authorization required melding.

[ Voor 32% gewijzigd door martdj op 16-11-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:22:
[...]

Weer getest, nog hetzelfde....
Heb het laten escaleren naar de externe partij. Het lijkt erop dat er iets mis is op de gateway tussen XMS/Telio en de buitenwereld. Deze gateway is niet van XMS/Telio maar er zit wel een 24/7 storingsdienst op.

Wat betreft het storingsnummer buiten kantoortijden:-Dat was ooit zo ingericht dat je een voicemail kon achterlaten welke direct in de mailbox van piket uitkwamen. Bij plotselinge stijgen van het aantal voicemails zou de technische dienst de voicemails moeten beluisteren om te kijken of er een generiek probleem was. Het lijkt erop dat de optie op voicemails achter te laten buiten openingstijden recentelijk uit het belmenu is verdwenen. Ik zal laten uitzoeken wat er gebeurt is en dit zo snel mogelijk laten reactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
martdj schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:37:
Usenet server gaat ook niet goed. Ik heb netjes een accountje news.xmsnet.nl poort 119 ingevuld. 2 threads max en ben 1 bestandje aan het downloaden. Ik krijg een error 480 Authorization Required for command error. Eerder deze week deed ie het wel. Iemand enig idee?
Het gaat dus om de gratis dienst die het ineens niet meer doet. Ik heb verder geen username/password ofzo.

Edit:
Ik zie nu dat arid hier ook al melding van maakte gisteren. Voor alle duidelijkheid, het heeft niets met de groepen te maken. Mijn Windows was herstart midden in een download door de automatische updates. Paar dagen later download weer aangezet en dezelfde bestanden die eerder aan het downloaden waren krijgen nu de authorization required melding.
En als je de bestanden weggooit (inclusief de NZB) en opnieuw opstart? Ik heb iets dergelijks ook wel eens met Alt.binz gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denan > Okey. maar goed.. dan moet daar toch eens mee gepraat worden. Want het lijkt mij dan dat daar toch wat mis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ook ik kan geen verbinding krijgen via de nieuwsgroepen.
Even als voorbeeld geprobeerd iets op te halen geeft:
[16-11-2008 14:24:20] [T2] Connecting (xms)
[16-11-2008 14:24:21] [T2] Connected (xms)
[16-11-2008 14:24:21] [T2] Article started 4/25 Baron post Vader Abraham jij en ik [01/16] - "01 - 't Kleine café aan de haven.mp3" yEnc
[16-11-2008 14:24:21] [T2] Retry 4/25 Baron post Vader Abraham jij en ik [01/16] - "01 - 't Kleine café aan de haven.mp3" yEnc
[16-11-2008 14:24:21] [T2] StatusCode: 480
De download loopt niet door.

/edit ik heb niets met Vader Abraham maar tis het eerst wat ik zag ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Nick39 op 16-11-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
denan schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:54:
[...]
En als je de bestanden weggooit (inclusief de NZB) en opnieuw opstart? Ik heb iets dergelijks ook wel eens met Alt.binz gehad.
Ook als ik de hele queue weggooi en een willekeurig nieuw bestand pak werkt het niet. Zelfs een groep updaten werkt niet. Het lijkt erop dat anoniem op de news server totaal niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
martdj schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:33:
[...]

Ook als ik de hele queue weggooi en een willekeurig nieuw bestand pak werkt het niet. Zelfs een groep updaten werkt niet. Het lijkt erop dat anoniem op de news server totaal niet meer werkt.
Zie mijn bericht boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Nieuwegein ook het zelfde :

onnet --> onnet : gaat prima
onnet --> offnet : gaat ook goed, maar het duurt lang voordat ie over gaat
offnet --> onnet : telefoon rinkelt, maar de bellende partij hoort in gesprek, als ik opneem hoor ik niks.

edit : foutieve termen gefixed

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:47:
Hier in Nieuwegein ook het zelfde :

onnet --> onnet : gaat prima
onnet --> offnet : gaat ook goed, maar het duurt lang voordat ie over gaat
offnet --> onnet : telefoon rinkelt, maar de bellende partij hoort in gesprek, als ik opneem hoor ik niks.

edit : foutieve termen gefixed
Ook in Nijmegen precies het zelfde verhaal, alleen bellen met andere XMS-klanten heb ik niet geprobeerd (omdat ik geen nummers ken van mensen die via XMS bellen - en ddat zal ik momenteel zeker niemand aanraden).
Dit gebeurt geregeld zo, dus het lijkt er inderdaad op dat er iets ernstig mis is met de gateway met de 'buitenwereld'. En het lijkt wel alleen in het weekend te gebeuren. Zeer ongelukkig, en ook ik overweeg om mijn telefonie bij XMS weg te halen. Als freelancevertaler kan ik het niet gebruiken om zo slecht bereikbaar te zijn :| .

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@Martdj

Zowel de betaalde als de niet betaalde usenet dienst ligt op zijn gat.
Verschillende gebruikers reppen hier over.
Het is dus helaas telefonie geeft storing,usenet geeft storing...
Hoop dat mijn internet er niet uit klapt,geen hotspotjes in deze buurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Nick39 schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:18:
@Martdj

Zowel de betaalde als de niet betaalde usenet dienst ligt op zijn gat.
Verschillende gebruikers reppen hier over.
De pilot accounts werken nog wel naar behoren vooralsnog, zal wel een probleem in de provisioning van de daadwerkelijke accounts zijn denk ik :)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Als er problemen optreden komen ze allemaal achter elkaar denk ik.. toevallig heeft zich op het andere forum een betaalde newsklant gemeld die ook niet kan downloaden.
Je krijgt wel verbinding met de server maar dan houdt het verder op.. was vorig weekeind trouwens ook al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm tot nu toe kan ik probleemloos downloaden met de newsserver. Laten we hopen dat dit ook zo blijft.

Ik heb een mail gestuurd naar de helpdesk van XMSNET waarin ik mijn telefonie gedeelte opzeg.

Het is fijn om te lezen dat er waarschijnlijk iets mis is met de gateway die noch van xms noch van telio is. Maar ik meen al vaker dit soort dingen gelezen te hebben. Met de ellende van mijn porteerverhaal dat schandalig lang op zich heeft laten wachten nog vers in mijn geheugen.

Helaas werkt het bij Optibel momenteel ook niet. Helaas lees ik bij budgetphone in de fora ook negatieve verhalen over hun kwaliteit van dienst.

Telfort heeft vaak problemen en ik begin me langzaam af te vragen of er überhaupt een voip leverancier is die wel betrouwbaar is. Ik heb al enkele jaren verschillende voipaanbieders geprobeerd, geen één lijkt 100% of dicht daarbij stabiel te zijn. Is dat omdat het zo goedkoop mogelijk moet? Of is de techniek gewoon waardeloos?

Ik denk dat ik maar op GSM only overstap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denan > ik weet dat jij iets meld als je iets weet, maar wat ik toch bizar vind, als de gateway een 24/7 storingsdienst heeft dat het toch al ruim 5 uur nu duurd (stel dat ik ervan uit gaat dat het om 13.00 uur vanmiddag is doorgegeven).
En vaag dat zij zelf zulk soort dingen niet opmerken, misschien een idee dat zij zelf het tweak forum in de gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ben benieuwd wat XMS met al die storingen gaan doen. Bij UPC kan ik mij nog herinneren dat over de tijd dat er storing was in een dienst dat je dit op je factuur terug kon zien, want daar kreeg geld over terug. Vanuit het principe dat UPC niet garant had kunnen staan voor de service van de dienst. Misschien moeten ze dat bij XMS ook maar eens gaan doorvoeren. Want the shit always hits the cable in the weekend en valt er niets aan te doen, want er is niemand.

Telefoonstoring ziet er bekend zoals deze al door meerdere is beschreven. Ook hier in Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@Benbi
Ik deel je mening,het is geen van allen betrouwbaar of het is hobby werk.
Budgetphone bv werkt wel,maar de goedkope adapter bij de linksys voipbox bromt en je kan een aantal nummers ( 084) niet bellen en voor 06 nummers geldt een toeslag van 100 % bij het pre pay abbo. (hoppa 45 euro weg gegooid)
Internetplusbellen werkt ook nauwelijks betrouwbaar,over de voip diensten van xs4all hoor ik klachten,voipbuster heb ik uitgeprobeerd maar hoorde steeds een echo,de casema telefoon werkt redelijk maar faxen kan nauwelijks en na 1 keer faxen kan je eerst het modem resetten.
Alleen het oude vertrouwde pots netwerk was goed,maar KPN routeert ook steeds meer verbindingen landelijk via internet.
Als je interlokaal belt gebeurt het steeds vaker dat je lokaal het internet op gaat en bij de plaats van bestemming weer aan vast geknoopt wordt.
Optibel loopt ook via telio ( sterker als je je xms voicemail instelt wordt er gewoon gezegd: kies 1 voor de standaard optibel voicemail melding ) dus tel uit je "winst".

Het enige voordeel van XMS is de relatief gezien lage prijs voor telefonie,maar als het net als vandaag (weer) niet werkt.. het zal me worst zijn welke provider nu weer roet in het eten gooit en ik heb daar ook niets mee te maken,ik neem mijn abbo af bij XMS en die moet gewoon zorgen dat het werkt,dingen als de gateway buiten het netwerk werkt niet,zijn leuk,maar niet mijn zaak.

Ik merk ook dat in mijn huishouden de steun voor XMS 0,0 is geworden.
"oh de telefoon doet het weer niet " "ja het is XMS he" dat verklaart het al... mijn vertrouwen is ondertussen ook tot het dieptepunt gedaald,dat had ik 1,5 jaar geleden nooit durven denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ben net weer thuis, weer even geprobeerd, nog geen verandering.

Het rare is dat de telefoonstoring bij anderen erger lijkt dan bij mij in Amersfoort, er zit bij mij eigenlijk alleen een vertraging op uit-bellen. Maar ik krijg wel contact en gebeld worden geeft ook geen probleem. Getest met Telfort mobiel.

Wat ik wel gek vind is dat er nog steeds geen storingsmelding op de website staat en dat ook het bandje van de telefooncentrale gewoon het standaard riedeltje geeft. Had best iets mogen zeggen van "Storing is bekend, er wordt aan gewerkt". Voor deze beide zaken heb je geen mensen op kantoor nodig. Kan prima door iemand remote vanaf huis gedaan worden, is denk ik 2x 5 minuten werk en scheelt al een boel irritatie. :)

De news-server heb ik nog niet geprobeerd, maar dat lijkt mij nog wel onder het kopje kinderziektes te kunnen vallen. Lijkt me een kwestie van wat vinkjes goed zetten ergens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb dus ook de indruk dat de telefoonstoring bij anderen anders is.
Bij mij is bellen gewoon helemaal niet mogelijk,of gebeld worden.
Het enige dat ik hoor is de kiestoon,meer niet.
Misschien door het resetten van de DRG dat ik nu een nog doodlopendere richting heb ;)

Dat van dat bandje had ik de vorige keer al opgemerkt... het is ook geen kwestie van een bandje denk ik maar een soort van voicemeld systeem, binnen kantoortijden die en die keuze,buiten kantoortijden alleen een melding.
Op zondag kan er denk ik niemand bij de site,die kan vermoedelijk alleen intern geupdate worden.
Of door een webmaster met een inlogcode die op zondag niet lastig gevallen wil worden.
Het is eigenlijk weer wederom door Martijn,iemand die notabene niet eens bij XMS werkt,dat de storing in elk geval bij iemand bekend is,de zaakjes bij XMS zelf zijn weer slordig geregeld.
Op de optibel site ook geen melding van een storing.
Op de telio site http://www.telio.ch/ staat dat ze ook op zondag gesloten zijn,ook daar geen storingsmeldingen... (noors is niet moeilijk,probeer het maar..)

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 16-11-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier de genoemde telefoon problemen.
Weer onbereikbaar, kan ik met mijn mobiel iedereen gaan bellen kost weer extra.

Vorige week al en nu weer een storing, het ligt gelukkig niet aan xms, de gateway is niet van xms/telio volgens Denan. 8)7
Ik betaal wel voor mijn telefoondienst aan xms, ik verwacht dat het ook gewoon werkt en waar het aan ligt zal me een worst wezen, krijg hier onderhand flink de balen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TELEFONIE STORING OPGELOST !!!

Sinds 20:50uur is het weer mogelijk gebeld te worden en te bellen.

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:10:

Zal proberen voor a.s zaterdag iedereen te bellen,zondag is weer een telefoonloze dag in Noorwegen heb ik me laten vertellen,is n.l. goed voor het millieu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:10:

Hier ook.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet ik ik kreeg net een Noor aan de lijn :P :9 :P ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:58

msh

Ook mijn support voor een betere storingsopvang in het weekend.
Wat niet wegneemt dat eea beter preventief goed geregeld kan worden. Als er inderdaad diensten als de gateway uitbesteed worden moet die SLA maar eens goed nagekeken worden. Eigenlijk heb ik met uitbestedingen, openbare aanbestedingen en outsourcing alleen maar slechte ervaringen en betalen personeel en klanten van het bedrijf de rekening van de eventuele besparingen die ermee bereikt worden.

Overigens heb ik net nieuwsservers getest, ik heb alleen de gratis basisdienst maar krijg inderdaad de foutmelding (in SABnzbd+): 2008-11-16 21:57:22,796 WARNING [downloader] Thread 1@news.xmsnet.nl:119: [downloader] Server news.xmsnet.nl:119 requires user/password
Laten we hopen dat dat inderdaad nog alleen kinderziekten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Mijn betaalde XMS Newsserver doet het niet, mijn pilot account nog wel. Is dezelfde server.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk persoonlijk dat de betaalde accounts via een andere "administratieve" manier lopen dan de pilot accounts, en dat dat de reden is waarom de pilot accounts wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Newsserver:
Ik heb zojuist een gratis account getest en het werkt gewoon. Kunnen jullie bevestigen dat het weer in orde is? Add: het is opgelost.. het probleem zat hem in een volgelopen disk bij de news-leverancier. Ze hebben in ieder geval wat zaken aangepast zodat dit niet meer kan voorkomen.

Wat betreft de telefoniestoring:
XMS/Telio heeft een zeer scherpe SLA met de partij van de voicegateway en de outage van afgelopen weekend is zeker niet acceptabel. De komende dagen zullen er gesprekken gevoerd worden tussen alle partijen over het hoe/waarom van de storing en hoe dit in de toekomst te voorkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door denan op 17-11-2008 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
denan schreef op maandag 17 november 2008 @ 08:51:
Newsserver:
Ik heb zojuist een gratis account getest en het werkt gewoon. Kunnen jullie bevestigen dat het weer in orde is? Add: het is opgelost.. het probleem zat hem in een volgelopen disk bij de news-leverancier. Ze hebben in ieder geval wat zaken aangepast zodat dit niet meer kan voorkomen.
Dan hierbij het tegenbericht. Ik weet niet of de disk inmiddels alweer vol is gelopen, maar ik krijg nog steeds een 480 authentication required error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
martdj schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:18:
[...]

Dan hierbij het tegenbericht. Ik weet niet of de disk inmiddels alweer vol is gelopen, maar ik krijg nog steeds een 480 authentication required error.
Ik niet hoor... wellicht iets verkeerd geconfigureerd in je client? (SSL uit, authent. uit, user/pass leeg)

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 17-11-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
news.xmsnet.nl
port:119
Rest leeg. Ook niets gewijzigd sinds het moment dat het nog wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
martdj schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:24:
news.xmsnet.nl
port:119
Rest leeg. Ook niets gewijzigd sinds het moment dat het nog wel werkte.
Check je IP eens.. wellicht zit je op het draadloze netwerk van de buren? :)
(geef anders je klantnummer even door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Alles is bedraad. Klantnummer in deze thread?

Edit: Het werkt nu plotseling wel. Wellicht had het wat tijd nodig om tot mijn lijntje door te dringen :?
(en ik bedoelde eigenlijk of ik mijn klantnummer in deze thread moest plaatsen, maar dat is nu niet meer nodig)

[ Voor 81% gewijzigd door martdj op 17-11-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
martdj schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:36:
Alles is bedraad. Klantnummer in deze thread?
Dan moet ik in de thread gaan graven.. email maar naar dtvpilot@xmsnet.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees regelmatig het forum omdat jullie waardevolle feedback geven over het functioneren van XMS. Omdat Denan zich bij XMS tegenwoordig alleen als projectleider bezighoud met XMS diensten lijkt het me goed als jullie een nieuw klankbord hebben voor de dienstverlening van XMS. Ik zal dus zelf meepraten in dit forum zodat jullie mij rechtstreeks aan kunnen spreken op zaken die niet goed lopen of die je anders zou willen zien.
Om meteen maar met de deur in huis te vallen. De telefoonstoring van afgelopen weekend is een nieuw incident rond de voip dienst. Eerdere incidenten leken ook echt incidenten te zijn maar het is nu goed duidelijk dat er een structureel probleem zit in de gateway naar het PSTN netwerk. De CTO van Telio heeft zich dit weekend persoonlijk met de situatie beziggehouden. Het probleem zit in de koppeling tussen platform en vaste net die ook door Telio extern wordt betrokken. Ik hoop deze week een rapport te krijgen van de oorzaken en de oplossingen en als ik dat heb ontvangen dan zal ik het met jullie delen.
Als jullie verder nog zaken hebben die dwarszitten, laat me dit dan even weten. Ik zal niet elke dag in staat zijn het forum te lezen, maar 2x per week moet lukken....
Folkert Moolenburgh Directeur XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:54

JME

zeg maar Jamie

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:42:
Als jullie verder nog zaken hebben die dwarszitten, laat me dit dan even weten. Ik zal niet elke dag in staat zijn het forum te lezen, maar 2x per week moet lukken....
Als jij echt directeur bij XMS bent, dan is dit een bijzonder mooi gebaar waar menig bedrijf een voorbeeld aan kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JME schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:50:
[...]

Als jij echt directeur bij XMS bent, dan is dit een bijzonder mooi gebaar waar menig bedrijf een voorbeeld aan kan nemen.
De naam is goed.. en de info ook.. ik denk dus dat het de echte Folkert is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:54

JME

zeg maar Jamie

Dan weet ie nu wat ik van deze actie vind _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel goed initiatief Folkert !
Om maar meteeen met de deur in huis te vallen : de communicatie over storingen buiten kantooruren is echt niet goed. Nergens is te vinden OF er een storing is. Je kan niets melden, en als ik niet hier op tweakers deze thread zou volgen zou ik een heel ander gevoel hebben over de de telefoondienst van XMS.
(correct me if i'm wrong :) Ik snap niet dat als je televisie , telefoon en internet aanbied. Iets wat 24x7 beschikbaar moeten zijn. Dat er in het weekend niet een helpdesk beschikbaar is waar je met je storingen naar toe kan.
Ik ben redelijk afhankelijk van mijn internet, maar als ik die het weekend mis ...spijtig, en echt heel vervelend, maar ok. Televisie idem ..... we kunnen best effe zonder (ik spreek uitsluiten voor mezelf !!), maar telefoon kan ik eigenlijk niet missen.
Buiten het feit dat ik het misschien wel kan missen , zijn er misschien legio mensen die hun internet ECHT nodig hebben, voor werk of wat dan ook.

Nogmaals, ik vind het heel moeilijk te bevatten dat als je 24 uurs diensten aanbied, je nergens met je storingen heen kan in het weekend.

MIsschien heb ik het helemaal bij het verkeerde eind hoor, en mag je dit helemaal niet verwachten .... maar ik kijk er op die manier tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:42:
Ik zou het op prijs stellen als de 4 persoonlijke brieven met klachten die ik u gestuurd heb over telefonie en analoge televisie eens beantwoord zouden worden ook al zijn de abonnementen inmiddels deels stopgezet omdat dit niet gebeurd is.
Dat de telefoon communicatie uitvalt betekent niet dat de interne communicatie ook weg is.
Fijn initiatief dat u zelf hier komt posten,maar tot die brieven beantwoord zijn ga ik ook niet gelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Is het geen idee om bv op tv een sort of XMS info kanaal te openen?
Zie het dus voor me als zijnde dat het een kanaal wordt waar a) info over storingen staat b) info over xms c) contact gegevens e.d. d) komende werkzaamheden e) etc.

Natuurlijk werkt dit niet wanneer de tv eruit ligt, maar ik kan me voorstellen dat dit voor veel mensen (de niet-tweakers) handig kan zijn.(mmm telefoon doet raar, even snel naar het xms kanaal zappen om te kijken of er iets aan de hand is)
Info moet natuurlijk wel up-to-date zijn (real time?).
Ik kan me voorstellen dat mbv standaard scripts/meldingen de pagina geupdated kan worden ten tijden van een storing o.i.d. (neem aan dat er toch altijd (tenminste in de ideale situatie) iemand is die er op het moment van een storing een protocol gaat afwerken. Ik kan me voorstellen dat in een van de stappen van het protocol staat dat a) de voicemail geactiveerd wordt b) de tv zender geactualiseerd wordt (hoeft niet eens super gedetailleerd, gewoon een melding dat er een storing is, is al voldoende)

lijkt het wat? (zo ja, dan kan ik het altijd nog even mailen naar XMS zelf, eerst even jullie respons afwachten)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hopjesvla79 schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:50:
Is het geen idee om bv op tv een sort of XMS info kanaal te openen?
Zie het dus voor me als zijnde dat het een kanaal wordt waar a) info over storingen staat b) info over xms c) contact gegevens e.d. d) komende werkzaamheden e) etc.
Dat is op zich een goed idee (stond ook ooit op een to-do lijst) maar je zit wel met het probleem dat je alleen de informatie moet tonen die voor een bepaalde regio relevant is. Zo zitten mensen in Amersfoort niet te wachten op een nieuwsbericht dat in Nijmegen rtl4 wel/niet werkt. Ook pak je met dat infokanaal een waardevol analoog kanaal weg en die bandbreedte is al beperkt.
Het beste kanaal is in principe de storings/werkzaamheden pagina op de XMS website.

[ Voor 35% gewijzigd door denan op 17-11-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
denan schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:56:
[...]

Dat is op zich een goed idee (stond ook ooit op een to-do lijst) maar je zit wel met het probleem dat je alleen de informatie moet tonen die voor een bepaalde regio relevant is. Zo zitten mensen in Amersfoort niet te wachten op een nieuwsbericht dat in Nijmegen rtl4 wel/niet werkt. Ook pak je met dat infokanaal een waardevol analoog kanaal weg en die bandbreedte is al beperkt.
Het beste kanaal is in principe de storings/werkzaamheden pagina op de XMS website.
qua regio, klopt dat hoe specifieker, hoe beter. Maar het gaat er denk ik meer om, dat er iets gemeld wordt. Er zal echt niemand bij de klantenservice gaan melden dat hij geen storing heeft hoewel het wel gemeld wordt...Persoonlijk maakt het mij ook niet veel uit als ik zie dat er een storing in Nijmegen is, en bij mij niet..
Natuurlijk is internet het beste, maar het is meer een beetje gemak, sort of kabelkrant.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of wellicht een teletext pagina oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:23:
of wellicht een teletext pagina oid...
idd!, neem aan dat je dat dan evt. kan zetten op de pagina van hertzinger (aka the p*rnchannel ;) )

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Je gaat dan wel voorbij aan de mensen die analoog niet hebben,of niet gebruiken.
Persoonlijk vind ik het niet erg om storingen van een andere regio te bekijken,Ziggo doet dat ook.
Het voordeel van dergelijke info is wel,mocht internet er uit liggen,dan hebben de mensen die wel analoog hebben in elk geval informatie,als die niet bellen,hebben de niet analoge kijkers dus sneller kans op iemand van de helpdesk aan de lijn te krijgen.
Tenslotte zie je op de storingspage van XMS ook de info van alle gemeenten.

/edit: de storingsmeldingen staan ook niet direct op de XMS main page,je moet eerst naar werkzaamheden om dan links de storingen te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 17-11-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Nick39 schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:36:
Je gaat dan wel voorbij aan de mensen die analoog niet hebben,of niet gebruiken.
ik ga er wel vanuit dat dit voor de digitale kijkers toch helemaal niet moeilijk te implementeren is.
Bedoel, als ik kijk naar z'n UPC digitaal kastje, daar zitten ook allemaal UPC menu's/pagina's/zenders etc op, lijkt me dat er voor een info pagina ook wel plek is.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:40:
[...]

ik ga er wel vanuit dat dit voor de digitale kijkers toch helemaal niet moeilijk te implementeren is.
Bedoel, als ik kijk naar z'n UPC digitaal kastje, daar zitten ook allemaal UPC menu's/pagina's/zenders etc op, lijkt me dat er voor een info pagina ook wel plek is.
Als je geen analoog pakket hebt,heb je ook geen digitaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Nick39 schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:51:
[...]

Als je geen analoog pakket hebt,heb je ook geen digitaal...
ach so, je bedoeld dus eigenlijk: geen XMS tv kijkers..
Ik vatte je vraag meer in de zin van: digitaal kijkers die dus niet analoog kijken.

Kijk, je kan natuurlijk nooit alles ondervangen. Een zelfde situatie is dat de mensen die geen internet hebben (maar wel radio, tv en telefonie) (dat pakket is mogelijk, al vraag ik me af hoeveel mensen dat afnemen) nooit op de XMS site kunnen kijken naar de storings site.
Het is natuurlijk ook maar een balletje wat ik opgooi.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan is een storingsnummer misschien het beste .... bijna iedereen heeft wel een GSM.
Als daar gewoon een bandje draait : geen storing , storing internet regio daar en daar...whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens mij is dat kanaal nog steeds er op analoog.
Alleen is er nooit gebruik van gemaakt, cq de actie om het kanaal op te zetten.
Maar het kanaal wat er voor gereserveerd was is nog steeds "black" zwart testbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ook ik vraag me af of mensen zich ergeren aan storingsmeldingen uit andere regio's. Je hebt er niets aan, maar zou het ook vervelend zijn?
Het argument dat je met een infokanaal een ander waardevol kanaal wegpakt, gaat voor Nijmegen niet op. Mogelijk zitten de analoge netten in andere steden vol, maar in Nijmegen zit op c45 vanaf het begin al een testbeeld (witte en zwarte verrticale balken), en op het kanaal van TV Nijmegen alleen een kabelkrant met voor een deel zeer oud 'nieuws' (een half jaar lang een bericht van een vrouw die was overleden door een verkeerde bloedtransfusie). Jullie (XMS, Hertzinger, maar ook andere aanbieders) heben natuurlijk geen invloed op het aanbod door de verschillende zenders, maar ik mis bijvoorbeeld Nijmegen1, de nieuwe lokale zender. Volgens mij is dit ook een must carry-zender. Ik zap consequent langs die kabelkrant van TV Nijmegen, dus ik weet niet of die nog wordt geactualiseerd. Maar als dat niet gebeurt (wat ik vermoed), lijkt het mij logisch om die zenders om te wisselen (kabelkrant weg, Nijmegen1 erbij). Dan kan dat testbeeld worden vervangen door een infokanaal. Wat mij betreft kunnen er nog wel een paar zenders weg (o.a. TV Oranje, dat trouwens vaak in zwart-wit en met storing in beeld te zien is), maar daarin zal ik wel bijna alleen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat info kanaal "al wat ik melde" in alle regio's gereserveerd,
alleen nogmaals nooit wat mee gedaan!
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!