XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste
Acties:
  • 129.462 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Nick39 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:19:
[...]

Geen dank,had de helpdesk ook even kunnen opperen,mocht het weer voorkomen dan hoeft het in elk geval niet meer zo lang te duren :)
Ik denk niet dat de helpdesk dergelijke oplossing verstrekt, want zoals jij al driedubbel in het dik had vermeld zit er een risico aan verbonden als je langer dan vijf seconden dat knopje gaat indrukken. Iedereen kan hier lezen, maar als vast komt te staan dat de boel het helemaal niet meer doet: Wie is dan nog verantwoordelijk. En dan heb je even helemaal niets meer plus de snelle service van TNT kan dat aardig lang gaan duren. Dat zijn (denk ik) in de ogen van XMS hobby oplossingen met enig gevaar die zij niet zullen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
chocka schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:55:
[...]

Ik denk niet dat de helpdesk dergelijke oplossing verstrekt, want zoals jij al driedubbel in het dik had vermeld zit er een risico aan verbonden als je langer dan vijf seconden dat knopje gaat indrukken. Iedereen kan hier lezen, maar als vast komt te staan dat de boel het helemaal niet meer doet: Wie is dan nog verantwoordelijk. En dan heb je even helemaal niets meer plus de snelle service van TNT kan dat aardig lang gaan duren. Dat zijn (denk ik) in de ogen van XMS hobby oplossingen met enig gevaar die zij niet zullen geven.
Volker Wessels komt dat ding dezelfde dag nog vervangen,dat is iets wat je zelf niet kan/mag dus je hebt niet erg veel met TNT te maken.
Het is geen aanval op XMS maar een storingsmonteur van Volker Wessels die het service onderhoud doen kan ook dat knopje indrukken.
(worden gebeld -> komen langs -> rammen op knopje, geregeld,dag meneer)
Feit alleen al dat het knopje er zit betekent dat het zo belangrijk is om het in het ontwerp mee te nemen ( lees het gebeurt dus dusdanig veel dat een reset knopje nodig blijkt) dus een hobby oplossing zou ik het niet noemen, en er zit een veiligheidsmarge in die 5 tellen alleen als ik die scherp ga stellen door te zeggen die kan je wel 8 seconden indrukken... dan kom je al aardig in de buurt.
5 seconden is de trigger,dan komt de reset,vaak moet je dan toch nog even de stroom er af halen.
De vorige keer belde Volker Wessels zelf, druk 5 seconden in en bel terug dus ze hanteren zelf de optie wel,logisch ook, als ik 5 seconden het indruk of dat zij langs moeten komen....
Maar goed laten we het dan anders stellen,als ik na een telefoonstoring hetzelfde probleem heb ( en dat had ik) dan lijkt me dat je na een week (heel erg uiterlijk) toch even als XMS die melding doorzet naar netwerkbeheer ( Volker Wessels) welke storingsmonteurs op de weg hebben zitten en dezelfde dag nog komen om diezelfde handeling te doen.
Die doen ook de installatie en onderhoud van bv digitenne.
Dit had niet ruim een week hoeven duren...

[ Voor 1% gewijzigd door Nick39 op 06-11-2008 10:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Gebaseerd op jouw eerdere info (nick) veronderstelde ik niet dat dat XMS met dergelijke info zal komen. Maar nu zoals jij meldt aangaande hoe Volker Wessels hiermee omgaat, wordt het vraagteken inderdaad alleen maar groter. Waarom XMS deze info dan niet gewoon vrij geeft ipv hierop na een week pas op te reageren.

Wat ik mijzelf bovendien afvraag, waarom er naast Denan niemand van XMS zelf met Denan mee doet om hier op Tweakers en/of DTVuitrol te reageren. Ik heb van Denan begrepen dat er wat eigen tijd in gestoken moet worden, maar gezien de huidige problematiek lijkt het mij toch niet onverstandig als XMS zelf hier komt reageren. Want het gaat allemaal niet zo best.

Mogelijk kan die persoon tip en hints (zoals die van Nick over de reset) meenemen in de probleemoplossing van XMS? En hoe te antwoorden bij problemen. Dit lijkt mij toch een +/+ situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:32:
[...]

is er niets mis,blijf er dan vanaf
Idd dat begrijp ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:55:
Gebaseerd op jouw eerdere info (nick) veronderstelde ik niet dat dat XMS met dergelijke info zal komen. Maar nu zoals jij meldt aangaande hoe Volker Wessels hiermee omgaat, wordt het vraagteken inderdaad alleen maar groter. Waarom XMS deze info dan niet gewoon vrij geeft ipv hierop na een week pas op te reageren.
Ik ken de zaak natuurlijk niet,misschien is er gedacht dat de boel was opgelost.
Vaak worden oplossingen ook ver gezocht,heel apparaat uit elkaar halen,of je stopt de stekker er in ;) soms is het inderdaad zo simpel als gewoon reset knopje indrukken,maar als ik het zelf niet een paar keer had meegemaakt had ik er misschien ook niet aan gedacht.
Bij mij wordt standaard maar weer de software geladen maar ook vandaag weer gehad dat men me belt,geen beltoon krijgt terwijl ie hier gewoon over gaat,deze keer vanaf een pots lijntje,dus ik ga toch maar eens kijken of ik mijn telefoon ergens anders kan onderbrengen want deze storing staat al weken open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Omdat XMS de telefoondienst niet in orde krijgt en ik problemen blijf ervaren zoek ik een alternatief.
Is er een internetdienst waarbij je je gewone nummer mee kan nemen of krijg je altijd te maken met een ander nummer ?

Wat zou ideaal zijn:
Een dienst met een kastje welke je aan internet hangt zodat je eigen telefoons blijven werken.
Waar ik mijn eigen nummer kan houden. ( dat zou echt een must zijn)
Geen pc nodig.

Problemen nu:
-Steeds in gesprek terwijl ik niet bel
-Beller hoort geen beltoon (krijgt dode lijn,terwijl hier de telefoon gewoon overgaat)
-Regelmatig krijg ik zelf in gesprek terwijl het nummer met de mobiel gewoon bereikbaar is
-Continue gaat wisselgesprek aan,dit stoort de fax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:40
@Nick: geloof dat BudgetPhone ( http://www.budgetphone.nl )iest voor je is. Als ik het goed heb, kan je daar gewoon je vaste nummer behouden. Ze hebben ook adapters waarmee je een normale telefoon kan gebruiken om mee te bellen via het internet. Dit Kastje komt als ik het goed heb tussen je router en je telefoon.

[ Voor 11% gewijzigd door Hopjesvla79 op 07-11-2008 13:02 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:01:
@Nick: geloof dat BudgetPhone ( http://www.budgetphone.nl )iest voor je is. Als ik het goed heb, kan je daar gewoon je vaste nummer behouden. Ze hebben ook adapters waarmee je een normale telefoon kan gebruiken om mee te bellen via het internet. Dit Kastje komt als ik het goed heb tussen je router en je telefoon.
De technische specificaties nog niet gezien maar dit komt inderdaad in de buurt van wat ik wil.. nu eens googlen hoe de ervaringen daar zijn,bedankt !
Vond hier: Het Budget Phone ervaringen topic een eigen topic rond budgetphone en ik denk dat ik dat ga bestellen,ik neem eerst een prepaid en als het goed gaat porteer ik de boel,qua kosten is het gelijk of minder en ik heb het gehad met Telio/XMS telefonie.

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 07-11-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
You're welcome!
Ik zag het vaker voorbij komen in de S450ip en Voipbuster topics , hier op GoT, dacht dus wel dat dit iets voor je zou zijn. Veel succes!

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:20:
You're welcome!
Ik zag het vaker voorbij komen in de S450ip en Voipbuster topics , hier op GoT, dacht dus wel dat dit iets voor je zou zijn. Veel succes!
Ik hoop nog steeds op een bericht van Denan als update op dit bericht:
denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
En werkt dat niet dan ga ik het zeker proberen,het is nog goedkoper als XMS.
XMS tv (hou ik nog even voor de HD pilot) en internet kost 42,90, budgetphone 4,95 is samen 47,85.
Alles uit de kast is 50 bij XMS,nou is die 2,15 per maand niets maar kwam nou alles maar uit die kast.
Daarnet belt de huisarts me,mijn zoon heeft in het ziekenhuis gelegen,op mijn mobiel,ook hij kreeg op basis geen beltoon,het is juist dat onbetrouwbare,en anders moet ik terug naar XMS voor internet,ziggo voor tv en Budgetphone voor telefonie,weer 3 verschillende rekeningen :( maar bereikbaarheid gaat wel boven alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Damn, dat is minder. Hoop dat alles ok is met je zoon. Kan me je frustratie goed voorstellen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterkte met je zoon Nick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Het viel gelukkig verder wel mee,maar op dit moment is het "onbetrouwbaar gehalte" zo hoog dat ik liever mijn mobiele nummer dan mijn vaste nummer opgeef,sinds maandag zijn er al 5 mailtjes richting de helpdesk,ik nummer ze nu zelfs met telefoonstoring 1,2 enz. gegaan maar niets terug,dus ik kan me de frustratie van anderen voorstellen,er zou een trace op mijn lijn komen enz enz,niets gebeurd,wordt er sch**tziek van,klachtenbrief over televisie al meer dan een maand onbeantwoord,heeft Ziggo soms XMS overgenomen en weten we het nog niet ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap je frustratie Nick.
Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat XMS er op de achtergrond niets mee doet.
Ze kunnen dan idd wel even een bevestiging sturen, dat lijkt mij wel correct...
maar welk bedrijf doet dat tegenwoordig nog!!!
Maar goed.. nogmaals kan me niet voorstellen dat ze er niets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Maar Nick, een ding snap ik niet. Budgetphone is net zo iets als voipbuster. Werkt ook via een SIP account. En kan mij verhaal van je herinneren dat op een dergelijke manier de familie (vrouw en kinderen) aan het nieuwe bellen te laten wennen, erg lastig wordt binnen het hebben van 4 telefoons met ieder hun eigen nummer concept voor een paar dubbeltjes meer. Dus waartoe nu wel Budgetphone en niet Voipbuster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

chocka schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:31:
Maar Nick, een ding snap ik niet. Budgetphone is net zo iets als voipbuster. Werkt ook via een SIP account. En kan mij verhaal van je herinneren dat op een dergelijke manier de familie (vrouw en kinderen) aan het nieuwe bellen te laten wennen, erg lastig wordt binnen het hebben van 4 telefoons met ieder hun eigen nummer concept voor een paar dubbeltjes meer. Dus waartoe nu wel Budgetphone en niet Voipbuster?
Niet dat dit verhaal voor mij opgaat, maar ik heb zo'n 2 maanden met Voipbuster gebeld, en Budgetphone gebruikt voor inkomende gesprekken, en ik kan je zeggen dat Budgetphone toch vele malen betrouwbaarder, en kwalitatief ook beter is.

Ik had bijvoorbeeld gisteren dat ik aan het bellen met iemand was, en ineens hoorde ik keiharde piepen door de telefoon. Dit hoorde de andere kant ook, en het ging niet weg. Ik hing op en belde terug, en het was er weer! Toen werd ik gebeld door diegene op m'n Budgetphone account, en het ging ineens wel goed.

Met andere woorden: je kan niet altijd voor een dubbeltje op de eerst rij zitten ;) Ik heb dan ook sinds vandaag Budgetphone Free National aangevraagd. :) Dan maar iets meer betalen. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Heel vervelend die ervaring met voipbuster, maar ik gebruik het al ruim 1.5 jaar zonder problemen. Klinkt glashelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

chocka schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:24:
Heel vervelend die ervaring met voipbuster, maar ik gebruik het al ruim 1.5 jaar zonder problemen. Klinkt glashelder.
Als het gewoon goed werkt, dan is het perfect inderdaad. :) Maar ik vind het vooral vervelend voor de andere kant als het 'weer' niet goed gaat... ;) Zijn net van die dingen waar je niet op zit te wachten. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:50
Ik heb mijn Siemens S568IP binnen. Ben nu lekker aan het spelen en het gratis (max 1 minuut) bellen via voipbuster werkt uitstekend. Ik verbaasde me over het helder geluid. Ik ga credits kopen bij voipbuster of justvoip. Voor 12,50 euro kan ik dan 120 dagen gratis naar vaste nummers binnen NL bellen.
Ik was even aan het uitrekenen wat mij dit zal besparen. In totaal toch zo’n 100 euro per jaar, incl opzegging abo telefoon. Naast de besparing ook een stabielere telefonie. :)
Bi j het uitrekenen viel me het volgende bij XMS op:
Internet 32,95
Internet + tv 42,90
Internet + telefoon 36,90
All in pakket 50.
Als je alles los kon bestellen dan was het 46,85 geweest.
Grappig dat een All in pakket duurder is dan los bij elkaar.

Voor internet blijf ik zeker bij XMS. Gezien analoog tv goedkoop is en wij het alleen voor de slaapkamers gebruiken, hou ik dit ook aan.

Doe je voordeel ermee Arnaud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Combinatie pakketten zijn altijd goedkoper, dan als je het los zou kunnen kopen.
Hoe jij de berekeningen gemaakt hebt is dus niet correct,
Je kant bv. niet simpelweg internet + tv 42,90 - internet 32,95 = 9,95 TV.
Zo kun je dit niet berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
klopping schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:43:
Ik ga credits kopen bij voipbuster of justvoip. Voor 12,50 euro kan ik dan 120 dagen gratis naar vaste nummers binnen NL bellen.
Die 12.50 euro is er al voor als je eventueel tot kosten komt. Voipbuster heeft een FUP Fair Use Policy van 6 uur gratis bellen per week en mocht jij daarboven komen betaal je, ondanks dat die 120 free days nog niet voorbij zijn gewoon één eurocent per minuut. Na 1.5 jaar heb ik tot nu toe voipbuster twee keer geladen met 12.50 euro en heb daarmee nog steeds 270 free days, maar waartoe die dienen heb ik nooit begrepen. Mijn vrouw vindt het heerlijk en komt meestal wel boven die zes uur per week. Maar ondanks dat blijven de kosten uitermate minimaal. van die 25 euro na 1.5 jaar heb ik nu nog een tegoed van 8 euro staan. Daar kan geen telefoondienst tegen op en zeker niet voor de helderheid die ik ermee heb met mijn Siemens S450IP.

Btw Jan, ik zag dat jij een los toestel S68H erbij hebt, welke overigens niet IP is, maar werkt die dan wel via het IP station van de S685IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:31:
Vanwege het kastje (voip adapter) dat je er bij krijgt en tussen je telefoon aansluiting bevestigd waardoor het voor iedereen in huis hetzelfde blijft en belangrijk je je oude telefoons kan gebruiken inclusief die optie met eigen nummer concept.
Het eigen nummer bestaat uit een toevoeg optie in mijn siemens telefoon,de beller kan dus na het telefoonnummer een 1,2,3 of 4 extra toevoegen waardoor respectievelijk de bel op toestel 1,2,3 of 4 overgaat,doet men dit niet dan gaat de telefoon overal.
Om te ondervangen dat het daar mis gaat staat er al een tweede telefoon in de huiskamer die dat hele spul omzeilt en dus altijd af gaat maar ook die blijft stil.
Voipbuster kan ook je nummer niet migreren.

Ik heb zojuist het startpakket besteld bij budgetphone met prepay,en XMS inmiddels per mail en fax op de hoogte gesteld dat ik het telefonie pakket ga migreren/porteren en dus ga opzeggen met als reden de teleurstellende houding omtrent de telefonie problemen.
Budgetphone zit ook nog eens 200 meter hier verderop,dus bij een probleem kan ik zelfs langsgaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 08-11-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
hee, dat is goed te weten. Jammer dat XMS nog geen kleiner pakket heeft, want ik ken heel veel mensen bij ons in de buurt die geen internet willen hebben, maar die nog steeds duur via KPN bellen. Met een kleiner pakket zouden zij bijvoorbeeld budgetphone kunnen gaan gebruiken op een internetlijn die daar voldoende voor is, zonder dat zij een 50Mbit lijn nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 21:39

PeaceNlove

Deugleuter

chocka schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:46:
hee, dat is goed te weten. Jammer dat XMS nog geen kleiner pakket heeft, want ik ken heel veel mensen bij ons in de buurt die geen internet willen hebben, maar die nog steeds duur via KPN bellen. Met een kleiner pakket zouden zij bijvoorbeeld budgetphone kunnen gaan gebruiken op een internetlijn die daar voldoende voor is, zonder dat zij een 50Mbit lijn nodig hebben.
XMS heeft niet echt de ruimte om een kleiner pakket samen te stellen en aan te bieden. Het vastrecht van de glasvezellijn is erg hoog en is iets minder dan de prijs van het alleen internet pakket. De rest van het internetpakket bestaat uit de kosten voor het internet, support en waarschijnlijk ook nog wel wat winst.
Enerzijds heeft XMS er uit concurrentie overwegingen voor gekozen de basissnelheid van het internet 50mbit te laten zijn, daarmee laten ze ADSL en de meeste kabelpakketten qua snelheid en prijs (voor de zeer snelle pakketten) ver achter zich en het adverteert leuk. Anderzijds heeft XMS niet ruimte om een langzamer pakket voor een lagere prijs aan te bieden vanwege het hoge vastrecht.
En dat is waar het zich een beetje wreekt voor XMS. Het is op zich een fantastische aanbieding, maar als ik met mijn studentenbudgetje in een Portaalwoning zou wonen zou ik voor een ADSLletje van 20mbit voor 20 euro gaan plus digitenne en een lekkere sim-only met veel belminuten voor weinig. Totaalprijs zo'n 37,50 en dat dan inclusief ongeveer 200 minuten gratis naar vast en mobiel bellen.
Het hele punt waar het imho bij xms/reggefiber is misgegaan, is dat ze niet ingespeeld hebben op het feit dat de woningen van Portaal, Dudok en WVN over het algemeen bewoond worden door mensen die 1: een beperkt budget hebben en 2: die wel prima zitten qua internet/bellen en tv bij de kabelboer en helemaal geen zin hebben aan overstappen. En vervolgens komt XMS aan met iets nieuws, wat die mensen niet kennen en wat qua prijs niet heel erg concurreerd voor de meesten.
Gevolg is dus dat ze veel minder klanten hebben dan ze in eerste instantie verwachten en dat daardoor nu de opbrengsten ook veel lager zijn. Gevolg daarvan is dat er op de ondersteuning beknibbeld wordt en dat er niet echt meer de mensen zijn om derden die diensten leveren aan te sporen fouten in hun dienstverlening te verhelpen.

* PeaceNlove heeft tot Januari dit jaar bij XMS gewerkt, maar is nu op geen enkele manier meer verbonden aan XMS en ik trek deze conclusies dus alleen op basis van wat ik in dit topic lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Het lijkt me inderdaad handig.
Toch vind ik het jammer, ik heb meer dan een jaar hier als een soort van XMS ambassadeur op het forum doorgebracht en XMS (soms tot vervelens toe) met hand en tand verdedigd.
Maar met name de houding van XMS is de laatste tijd erg veranderd,werd je vroeger gelijk terug gebeld,nu hoor je gewoon weken niets behalve een mailtje "we hebben de software opnieuw geladen" of "we hebben uw diensten opnieuw opgestart" wat dus 3 keer niet helpt dus waarom de 4e keer dan wel.
Voorstellen als,omruilen die DRG of het langssturen van een monteur worden niet beantwoord.
Ik vind het diep triest dat iemand die vanaf het begin van XMS hier in Leiden zo betrokken was,zelfs een rondleiding heb gehad van Volkers,foto's heb gemaakt van de start van het netwerk,betrokken ben geweest bij elk initiatief,mijn buren heb gemobiliseerd en alles heb gedaan.

Met welk resultaat ?
Telefonie gaat de deur uit,analoge tv is al weer vervangen door Ziggo en vooral weer een illusie dat een bedrijf wel klantvriendelijk en goed kan zijn armer.
Nooit verwacht dat ik uiteindelijk met hangende pootjes naar Ziggo terug moest.
Als de pilots afgelopen zijn en het digitale pakket niet uitgebreider wordt gaat ook digitaal er uit en ben ik alleen nog internet klant.
Nu moeten ze iedere klant hetzelfde behandelen maar ik heb altijd mijn best gedaan om XMS op een faire manier te behandelen en de kans te geven,ik moet nu gewoon constateren dat loyaal zijn niets uitmaakt en dat de diverse diensten (op dit moment) niet deugen en de klantenservice alleen de makkelijke klachten met een mailtje of telefoontje oplost maar zodra het ingewikkeld wordt niet thuisgeeft.
Ik ben in elk geval altijd eerlijk geweest.

Ik kan de reactie van Mediabeast alleen ondersteunen,ik ervaar dit ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mediabeast schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:09:
[...]

maar als ik met mijn studentenbudgetje in een Portaalwoning zou wonen zou ik voor een ADSLletje van 20mbit voor 20 euro gaan
Studenten die huren bij Portaal kunnen bij XMS voor 15,- euro gebruik maken van het internet.
Dat moet jij dan toch weten als ex XMS'ser :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 21:39

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:23:
[...]

Studenten die huren bij Portaal kunnen bij XMS voor 15,- euro gebruik maken van het internet.
Dat moet jij dan toch weten als ex XMS'ser :P
Begin nu al te lijden aan dementie 8)7
Maar mijn punt blijft wel grotendeels overeind, want die studentenkorting is alleen geldig in de studentenwoningen en ik ken in Utrecht een aantal studenten die in een Portaal niet-studenten-woning wonen. Zij zeiden dankjewel tegen de 6 maanden gratis internet en namen vervolgens vrolijk een telfort/alice/andergoedkoopinternet. Dat scheelt toch even 13 euro in de maand en het kon hun weinig schelen hoe snel het was, mailen en surfen was toch het enige wat ze deden.

[ Voor 0% gewijzigd door PeaceNlove op 08-11-2008 10:34 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mediabeast schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:29:
[...]

Maar mijn punt blijft wel grotendeels overeind, want die studentenkorting is alleen geldig in de studentenwoningen en ik ken in Utrecht een aantal studenten die in een Portaal niet-studenten-woning wonen.
Maar daar had je het eerst niet over :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:48:
[...]

Maar daar had je het eerst niet over :9
Ik heb de keuze gemaakt.
Vanwege het enorme slechte analoge beeld,de slechte telefonie en de slechte helpdesk heb ik zojuist een digitale HD ontvanger gekocht bij Ziggo en zal ik ook analoge en digitale tv niet langer afnemen bij XMS.
Het wordt dus alleen nog xms internet voor mij en ik heb straks een amino 110 te koop.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 08-11-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Nick39 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 11:22:
[...]

Ik heb de keuze gemaakt.
Vanwege het enorme slechte analoge beeld,de slechte telefonie en de slechte helpdesk heb ik zojuist een digitale HD ontvanger gekocht bij Ziggo en zal ik ook analoge en digitale tv niet langer afnemen bij XMS.
Het wordt dus alleen nog xms internet voor mij en ik heb straks een amino 110 te koop.
Jammer Nick dat het zo heeft moeten lopen ;( Ik heb de meeste van jouw posts gevolgd en je kunt zeker niet zeggen dat je XMS niet de tijd hebt gegeven om e.e.a. te verbeteren.
Succes bij Ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet tch zeggen dat ik mij bij Mora z'n opmerking aansluit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik bedank wel Denan voor zijn enorme support,en voor wat betreft het internet deel blijf ik mee kwekken,hoewel...daar valt niet veel over te zeggen dat werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah ik moet ondanks dat ik het eens ben met Nick z'n besluit ook wat posi nieuws kwijt!
Een paar maanden geleden had ik ook enorme problemen met telefonie.
Deze hebben weken geduurd,
en met resultaat soms dagen geen fone.
Maar door de inspanningen van de man van telefonie binnen XMS, zijn deze opgelost.
En ik moet zeggen de laatste maanden een perfecte verbinding :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
chocka schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:13:
[...]

Btw Jan, ik zag dat jij een los toestel S68H erbij hebt, welke overigens niet IP is, maar werkt die dan wel via het IP station van de S685IP?
Ja hoor. Het station is S685IP, daarbij zit standaard een siemens telefoon en dat is ook een S68H. Zal bij jou ook moeten zijn, zie achterop de handtoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
Ik heb mijn S658IP op mijn xmsnet aangesloten. Het is een duits telefoon. Nummerherkenning werkt bij mij niet, ook niet als ik het nr in het telefoonboek zet. Bij uitbellen zie ik op mijn mobiel wel het thuis nummer.
Heeft iemand een idee hoe ik nummerherkenning op mijn Siemens kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Zonder xms zwart te willen maken (internet gebruik ik met veel plezier) nog even een paar punten van absolute non communicatie van XMS naar de klant:

Volgens mij zou je per 1 november (na div. keren uitstel) een keuze moeten maken voor een gewoon of plus abonnement,het was al uitgesteld omdat de keuze in het pakket voor aanvullende zenders nog niet voldoende was,maar we gaan al weer naar de helft van november en van een aankondiging van nieuwere zenders is ook nog geen sprake,de keuze kan je niet maken.
Nou heb ik horen fluisteren dat het aantal aanmeldigen voor xms o.a. bij Portaal,zo laag is dat XMS bij lange na niet de omzet draait die ze zou moeten draaien.
Geen inkomsten zijn geen aanvullende zenders..
De news servers zouden volgens de laatste nieuwsbrief ook medio oktober komen,een paar kunnen er nu onofficieel gebruik van maken,maar het is november en je kan nog geen keuze maken als echte abonnee en een aankondiging is er niet meer geweest.
De pilot HDTV zou verlengd zijn tot 1 november, nou weten de pilot gebruikers waarom het er nog niet is,maar voor de doorsnee gebruiker is 1 november toch al ruim 1 week voorbij zonder dat ie hoort dat het misschien nog wel ff kan gaan duren voordat HDTV gaat draaien.
En zelfs al gaat het maandag van start dan heeft men al 10 dagen zitten wachten op enig bericht hierover.
Volgens de brief zou de decoder ook per 1 november leverbaar worden,maar dat is ie niet omdat de pilot nog voortduurt,alleen de klant is dat niet verteld ...

Medio oktober zou de nieuwe site draaien,maar we gaan al naar half november en de site is nog zoals ie was.

Onofficieel weten een hoop mensen de redenen wel maar er zijn een boel beloftes gedaan,en nu is het helemaal stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick > het staat aangegeven al een paar dagen op de site horo van XMS dat de pilot nog voort duurd.
enne ik snap je wel maar goed ik vind het niet erg hoef er ook niets extra voor te betalen. Maar ik snap je helemaal nick echt !

@ klopping > staat je nummer weergave wel aan in mijn XMS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
klopping schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:28:
Ik heb mijn S658IP op mijn xmsnet aangesloten. Het is een duits telefoon. Nummerherkenning werkt bij mij niet, ook niet als ik het nr in het telefoonboek zet. Bij uitbellen zie ik op mijn mobiel wel het thuis nummer.
Heeft iemand een idee hoe ik nummerherkenning op mijn Siemens kan krijgen.
Eigenlijk zal die dat gewoon moeten doen, ik heb een duitse S450IP en die doet wel aan nummerherkenning. Hoe je het aan moet zetten, heb ik geen idee van. Mss moet je proberen je toestel te updaten, want die functie zit er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:49:
Nou heb ik horen fluisteren dat het aantal aanmeldigen voor xms o.a. bij Portaal,zo laag is dat XMS bij lange na niet de omzet draait die ze zou moeten draaien.
Dit lijkt mi wel te kunnen kloppen. Want bij Portaal woningen is totaal niet gekeken hoeveel mensen een dergelijke aansluiting wel/niet willen, het is gewoon aangelegd. Terwijl bij andere projecten in het land eerst minimaal 40% het moet willen hebben, alvorens het mogelijk wordt aangelegd. Zo weet ik van ons complex dat circa 20~25% gebruik maken van XMS , terwijl het wel 100% is aangelegd. Tel uit je winst. Maar of dit tot een beperking mag leiden van hetgeen ze kunnen aanbieden, lijkt mij sterk.

Als tester weten wij idd waartoe de HDTV pilot uitloopt. Maar deze pilot is er meer opgericht om te zien of de STB wel/niet goed werkt, dan dat gericht bezig kan houden met het zenderaanbod welke er niet is.

En zoals je van Denan weet, als er niets te melden is wordt er niet gecommuniceerd.

PS Je bent er een vergeten in je lijst. EPG, hoe staat het daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op zondag 09 november 2008 @ 10:53:
[...]

Dit lijkt mi wel te kunnen kloppen. Want bij Portaal woningen is totaal niet gekeken hoeveel mensen een dergelijke aansluiting wel/niet willen, het is gewoon aangelegd. Terwijl bij andere projecten in het land eerst minimaal 40% het moet willen hebben, alvorens het mogelijk wordt aangelegd. Zo weet ik van ons complex dat circa 20~25% gebruik maken van XMS , terwijl het wel 100% is aangelegd. Tel uit je winst. Maar of dit tot een beperking mag leiden van hetgeen ze kunnen aanbieden, lijkt mij sterk.

Als tester weten wij idd waartoe de HDTV pilot uitloopt. Maar deze pilot is er meer opgericht om te zien of de STB wel/niet goed werkt, dan dat gericht bezig kan houden met het zenderaanbod welke er niet is.

En zoals je van Denan weet, als er niets te melden is wordt er niet gecommuniceerd.

PS Je bent er een vergeten in je lijst. EPG, hoe staat het daarmee?
EPG is een specifiek deel van de pilot en ik wil geen details daar verder over kwijt en daar is ook geen nadere datum over genoemd anders dan: binnenkort,de andere dingen zijn gewoon openbaar aangekondigd in een nieuwsbrief.
Maar voor de rest is het heel simpel,netwerk aanleg en zo wordt gefinancierd door de investeerder en door Portaal die eigenlijk mede investeeerder is.
De eigenlijke centjes moeten worden opgebracht door de abonnees en die blijven ver achter.
Dat zie je niet zo snel terug in de diensten maar wel in de service, in de begintijd hoefde je maar te bellen en er stond een monteur die desnoods alles omwisselde,baat het niet dan schaadt het niet,dat is bij mij in de begintijd al 2 keer gebeurd.
Nu komt men niet verder dan,ik heb de boel opnieuw geladen terwijl dat dus niet helpt.
Het voicemail probleem staat al maanden open !
Na kantoortijden storingen inspreken,kan niet meer.
Klachten worden niet in behandeling genomen,op schriftelijke klachten volgt geen antwoord.
Kortom,op service wordt al behoorlijk beknibbeld.
Internlnet waar Martijn werkt, zou los staan van XMS,het zou alleen diensten verlenen.
Maar als ik een mail naar support@xmsnet.nl stuur komt het antwoord van servicedesk-xms@internl.net af,ook over tv.

Een van de redenen waarom het betaalde pluspakket niet ingevoerd is,was dat het zenderaanbod niet genoeg was om daar 9,95 voor te vragen,per 1 november zou het worden ingevoerd.
Feit dat dat niet gebeurt en dat men daar nu heel erg stil over is,daar leid ik uit af dat dat zenderaanbod nog niet verbeterd is.
In de nieuwsbrief van 1 oktober staan zeker 5 punten die medio oktober gerealiseerd zouden zijn,maar nog geen een is operationeel en op zijn hoogst in de testfase.
De nieuwsbrief blijft ook uit.
ik denk zelf omdat de deadline van veel dingen uit de nieuwsbrief al zeker 3 keer verschoven is en je ondermijnt je positie aardig als je een 4e keer dat weer gaat uitstellen,niemand gelooft je dan nog.
Maar non communicatie terwijl je 5 uitstaande beloftes hebt die al gerealiseerd zouden moeten zijn is ook niets.
Ook Portaal lijkt bedenkingen te hebben,ik heb net met de projectmanager gesproken van een nieuwbouw project van ze, en daar wordt GEEN glasvezel aangelegd,ook dat zegt wel wat.
Ook het glasvezeldeel is volledig van de Portaal website verdwenen.
Mij zou het helemaal niets verbazen als KPN zometeen het belang gaan uitbreiden en XMS straks van KPN is.

Over Denan heb ik het niet, Denan werkt niet voor XMS en is er alleen zijdelings bij betrokken,zijn user icoon is ook veranderd,nergens staat nog XMS.
Hij doet alleen maar zijn best,en staat volledig buiten mijn kritiek op xms,sterker,zonder hem zou er veel meer kritiek zijn,als ik het heb over communicatie vanaf XMS bedoel ik niet communicatie van Denan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
In mijn.xtramediaservices.nl zie ik bij telofonie alleen dat ik kan kiezen voor anoniem bellen. Ik zie nergens een instelling voor nummerweergave. Staat m.i. wel aan want ik heb wel nummerweergave op mijn oude philips telefoon.
Op mijn Siemens blijf ik alleen zien: "External for phone". Ik heb de laatste update binnengehaald, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
klopping schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:33:
In mijn.xtramediaservices.nl zie ik bij telofonie alleen dat ik kan kiezen voor anoniem bellen. Ik zie nergens een instelling voor nummerweergave. Staat m.i. wel aan want ik heb wel nummerweergave op mijn oude philips telefoon.
Op mijn Siemens blijf ik alleen zien: "External for phone". Ik heb de laatste update binnengehaald, maar helaas.
Volgens XMS zou,als anoniem bellen aan staat (dus geen nummer meegeven als ik bel) ,ook het binnenkomende nummer niet zichtbaar zijn.
Bij mij is dat maar voor de helft zo.
Dit heeft als resultaat dat bv op mijn losse nummermelder geen nummer te zien is van degene die belt (als anoniem bellen aan staat) terwijl het op de telefoons wel zichtbaar is.
Zet ik anoniem bellen uit,dan ziet de tegenpartij mijn nummer,maar dan werkt mijn nummermelder wel ( en werkt het ook op mijn telefoons) .
Het blijft apart dat zelfs in de mail XMS keihard blijft volhouden dat als anoniem bellen aanstaat je ook het nummer van de tegenpartij niet kan zien,terwijl mijn telefoons het binnenkomende nummer gewoon laten zien.
De schakeling beinvloed dus alleen mijn externe nummermelder,dus misschien ook jouw telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Nick39 schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:37:
[...]

Volgens XMS zou,als anoniem bellen aan staat (dus geen nummer meegeven als ik bel) ,ook het binnenkomende nummer niet zichtbaar zijn.
Bij mij is dat maar voor de helft zo.
Dit heeft als resultaat dat bv op mijn losse nummermelder geen nummer te zien is van degene die belt (als anoniem bellen aan staat) terwijl het op de telefoons wel zichtbaar is.
Zet ik anoniem bellen uit,dan ziet de tegenpartij mijn nummer,maar dan werkt mijn nummermelder wel ( en werkt het ook op mijn telefoons) .
Het blijft apart dat zelfs in de mail XMS keihard blijft volhouden dat als anoniem bellen aanstaat je ook het nummer van de tegenpartij niet kan zien,terwijl mijn telefoons het binnenkomende nummer gewoon laten zien.
De schakeling beinvloed dus alleen mijn externe nummermelder,dus misschien ook jouw telefoon.
Hmmm volgens mij is dat (incomming number blocked when anonymous_caller=Y)-probleem een software probleem op de DRG geweest.. en is dat al tijden geleden opgelost.

Wat betreft de hele bovenstaande discussie: Zoals iedereen weet werk ik ondertussen niet meer voor XMS.. (alleen op projectbasis). Vanwege dat feit is mijn invloed relatief beperkt.. en heb ik me ook bewust buiten de bovenstaande discussie gehouden. Uiteindelijk is dit ook een discussie tussen XMS en Nick... niet tussen Denan en Nick ;)

Wel wat inhoudelijk commentaar:
Nick: je geeft steeds aan dat het analoge beeld 'zeer slecht' is terwijl het binnen alle kwaliteitsmarges valt. Het is in veel gevallen beter dan Ziggo analoog, maar in een aantal gevallen ook slechter dan Ziggo analoog. Het hangt er voornamelijk van af wat de locatie is(t.o.v. de Ziggo wijkcentrale) van de persoon die de vergelijking maakt. Gezien een kwaliteitsmeting van het XMS beeld (afgezet tegen de gemiddelde beeldkwaliteit van Ziggo) zou ik eerder zeggen "Above average".. maar beter kan altijd :)
Uiteindelijk blijft het natuurlijk een persoonlijke keuze welke TV leverancier je gebruikt voor Analoog en ik wens je in ieder geval veel succes bij Ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb de keuze gemaakt.
Wat mij als lezer deze wel opvalt is dat je weer terug keert naar Casema/Ziggo , daar je een jaar geleden daar vertrok met nogal fikse kritiek op dit bedrijf ( nog zacht uitgedrukt ) waar je echt nooit meer terug zou keren aldus de forum berichten destijds.
Wat kan een mens veranderen he . 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik wil geen discussie met jou (Denan) beginnen maar "binnen de kwaliteitsmarges" is natuurlijk een zeer rekbaar begrip, de marges van wie ?
De metingen die gedaan zijn vallen duidelijk niet binnen de marges anders zou men niet zijn gaan kijken of het signaal bij het kopstation ook zo "slecht" was.
Volkers heeft een print achter gelaten waarbij bij 15 zenders de signaal/ruisverhouding zo slecht was dat deze buiten de kwaliteitsmarges vielen die ZIJ hanteren.
Een aantal mensen hier op het forum ervaart precies hetzelfde.

Kijk,bitrates zijn bitrates en er zit een enorm verschil tussen het signaal van het NOB dat Ziggo gebruikt ( en XMS digitaal ) en het signaal van de satelliet.
Dat laat ik buiten beschouwing want dat kan je niet vergelijken en dat kan je ook niet verhelpen.
Je kan nu eenmaal een satelliet signaal niet de volledige bitrate geven als via een landlijn.
Waar het om gaat is dat Hertzinger apparatuur gebruikt die aan het signaal dat van de satelliet afkomt en prima van kwaliteit is,een enorme ruis toevoegt.
En die ruis wordt zichtbaar op LCD/Plasma tv's.
Die ruis zit niet op het bron signaal dat ik hier ook ontvang met 3 schotels,maar wordt door de gebrekkige apparatuur van Hertzinger toegevoegd en hoort er gewoon niet in.
Dat deel van het signaal valt dusdanig buiten de marges dat de monteur ze zelfs met een markeerstift heeft aangestreept.

Daarnaast blijft het telefoneren een issue wat uiteindelijk de hoofdmoot was,toen ik hoorde dat mijn zoon in het ziekenhuis lag en ik niet bereikbaar was sloegen alle stoppen door en vond ik het genoeg.

Ik heb steeds duidelijk gemaakt dat dit een geschil is tussen mij en XMS,niet tussen jou en mij,en ook jouw positie aangegeven.
Het is XMS die zich in beide problemen er, om toepasselijk te blijven,met een Jantje van Leiden houding vanaf maakt,het telefoon probleem niet oplost,en op geen enkele manier wenst te communiceren en die houding zal haar uiteindelijk opbreken.

@brakkerdanbrak
Je hebt volledig gelijk,ik had toen ook niet kunnen verwachten dat XMS zou veranderen in een bedrijf dat nog slechter communiceert en dat de kwaliteit van de betrokken diensten ( telefonie en televisie analoog) nog slechter zou zijn als die van Ziggo, ik erken dat het dan ook met hangende pootjes is.
Ik had het nooit durven denken en ik erken ook volledig dat dit zo is en ik ook bij Ziggo gezien de kassa acties wel de nodige problemen kan verwachten.
Ik ga dan ook alleen wat TV betreft terug naar Ziggo,internet is perfect bij XMS dus dat blijft daar,telefonie zoek ik een alternatief voor,desnoods weer een gewoon analoog telefoonlijntje van KPN omdat daar internetplusbellen weer niet van deugt.
Feitelijk gezien is geen enkel bedrijf op alle punten kwalitatief goed genoeg om daar alle diensten onder te brengen.
Ik ben dan ook wat Ziggo betreft niet echt blij,maar het is geen veranderen van mening maar nood breekt wetten zaak.

[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 10-11-2008 10:10 . Reden: Commentaar op brakkerdanbrak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

denan schreef op maandag 10 november 2008 @ 09:30:
[...]

Wel wat inhoudelijk commentaar:
Nick: je geeft steeds aan dat het analoge beeld 'zeer slecht' is terwijl het binnen alle kwaliteitsmarges valt. Het is in veel gevallen beter dan Ziggo analoog, maar in een aantal gevallen ook slechter dan Ziggo analoog.
Hierop wil ik wel even inhaken. Wie bepaalt die kwaliteitsmarges?
Ik heb ruim 6 jaar in discussie gelegen met Casema over die marges. Volgens de marges was het signaal bij mij prima, maar tv kijken was niet bepaald een pretje, zeker met de flatscreens van tegenwoordig.
Uiteindelijk na 6 jaar strijd hebben ze bij mij een nieuwe kabel gelegd van de wijkkast naar mijn meterkast.
Ik heb nu eindelijk een fatsoenlijk beeld.

Dit is dus een discussie die lang kan doordrammen, maar een oplossing gaat er waarschijnlijk nooit komen.
Nick heeft uiteraard de mogelijkheid om bij Ziggo zijn TV signaal af te nemen en dit niet bij XMS te doen.

Ik kan in ieder geval de frustraties van Nick heel goed begrijpen.

Mijn schoonouders krijgen binnenkort(?) XMS, ik ben heel benieuwd hoe en wat, maar dit lezend ben ik bijna bang dat er nog wel de nodige discussies gaan volgen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ach,die tv had ik al bij Ziggo, al een tijd en zo was voor mij eigenlijk de boel opgelost.
XMS kan geen fatsoenlijk analoog leveren,dan haal ik het toch ergens anders.

Maar ik deed mee aan de pilot van XMS voor digitale tv en later HD TV,en dit gaf omdat ik officieel geen abonnement had steeds problemen omdat ik dus eigenlijk een inactieve TV dienst had en iedere keer als de database geschoond werd stonden mijn decoders te knipperen.
Ik heb dus puur voor de pilots analoog weer aan laten sluiten en ben daar dus voor gaan betalen zodat ik digitale tv had en mee kon doen met de pilot.
Ik betaalde dus mijn eigen pilot deelname,maar heb dat zelf besloten omdat Denan op vakantie ging en dezelfde dag door een database sweep mijn digitaal er weer uit lag.

Ik heb wel geklaagd: ze leveren een product: analoog met gratis digitaal en het eerste deel van het product werkt niet.
De oplossing die kwam was geniaal: dan halen we analoog er af en dan betaalt u hetzelfde voor digitaal.

Mijn breekpunt kwam met de problemen op telefonie gebied.
Ondanks 16, jawel, 16 ! telefonische en schriftelijke en mail klachten is hier niet anders op gereageerd dan de eerste 2 keer de software opnieuw laden wat niet hielp.
Mijn moeder is dementerend en ziek en ik wil bereikbaar zijn.
Toen daarnaast mijn zoon werd opgenomen en het ziekenhuis me weer niet kon bereiken was voor mij de maat vol.
Als XMS de storingen niet wil of kan verhelpen,geen enkele korting wil verlenen omdat de diensten niet goed werken,op geen enkele manier wil reageren en met belachelijke oplossingen komt als: het werkt niet zoals u het wil dan sluiten we het toch af,dan is de conclusie helder.
Dan zijn ze gelijk aan Ziggo.
Aangezien ik daar al een analoog en digitaal abonnement had lopen vanwege het slechte XMS beeld kan ik net zo goed opzeggen,ik betaal alleen dubbel voor een Pilot die wel heel leuk is maar me maandelijks 9,95 meer kost.

Kwaliteits normen zijn bullsh*t.
Als je toevallig aan het eind van een kabel zit zou XMS beter zijn dan Ziggo,nee op dat moment is Ziggo gewoon nog rotter en moet Ziggo dat verhelpen,je kan niet zeggen dat XMS beter is omdat Ziggo aan het eind van die kabel slecht zou zijn,XMS is daar op zijn hoogst minder slecht.
Maar goed,hoe meer LCD/Plasma schermen er komen des te meer mensen zullen inzien dat het Hertzinger signaal een aanfluiting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:02:
Ik wil geen discussie met jou (Denan) beginnen maar "binnen de kwaliteitsmarges" is natuurlijk een zeer rekbaar begrip, de marges van wie ?
De metingen die gedaan zijn vallen duidelijk niet binnen de marges anders zou men niet zijn gaan kijken of het signaal bij het kopstation ook zo "slecht" was.
Volkers heeft een print achter gelaten waarbij bij 15 zenders de signaal/ruisverhouding zo slecht was dat deze buiten de kwaliteitsmarges vielen die ZIJ hanteren.
Een aantal mensen hier op het forum ervaart precies hetzelfde.
Wat ik toen (vanaf de zijlijn) begrepen had was dat VWT/Hertzinger vervolgens in het headend zaken aangepast hadden zodat het weer binnen de marges zou vallen. Heb je voor mij anders die 15 zenders? Dan zal ik eens kijken wat er in die tijd bij VWT/Hertzinger gedaan is. (of scan/email mij die print maar :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
[...]

Ik heb de keuze gemaakt.
Ik heb wel interesse in je amino 110. Wat wil je er voor hebben?
In ieder geval succes bij Ziggo. Ik ga daar liever niet heen, omdat ik daar boos ben weggegaan vanwege zeer slechte kwaliteit van analoge televisie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb het idee dat er uit deze discussie over de kwaliteit van het analoge tv signaal naar voren komt dat slechts enkele hier last van hebben. Dat is naar mijn (bescheiden) mening dus niet waar! Zo'n beetje iedereen heeft een bijhoorlijke ruis in het signaal, bij de een(met lcd/plasma) valt het alleen meer op dan bij de andere

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wilde schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:38:
Ik heb het idee dat er uit deze discussie over de kwaliteit van het analoge tv signaal naar voren komt dat slechts enkele hier last van hebben. Dat is naar mijn (bescheiden) mening dus niet waar! Zo'n beetje iedereen heeft een bijhoorlijke ruis in het signaal, bij de een(met lcd/plasma) valt het alleen meer op dan bij de andere
En waar baseer jij je opmerking "zo'n beetje iedereen heeft een behoorlijke ruis in het signaal" op? Zodra ik die printout van Nick ontvang zal ik kijken of ik tijd vrij kan maken om dit verhaal te onderzoeken.. maar ga aub geen half onderbouwde conclusies trekken op basis van jouw mening. :) De eerste stap zal voor mij zijn uit te zoeken of dit daadwerkelijk een structureel probleem is (voor alle regio's).. en vervolgens zal ik het bij XMS / Hertzinger neerleggen. Als ik daar aan kom met een 'iedereen heeft er last van'-verhaal, en vervolgens geen bewijzen heb, ga ik niet ver komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ook ik heb er last van.(Arnhem)..tenminste zou kunnen. probleem is natuurlijk dat wil ik het zeker weten, ik eerst mijn kabels zou moeten vervangen om te kijken of het daar aan ligt (lijkt me wel zo eerlijk). Maar aangezien ik daar niet veel zin in heb en het zo best te doen is (als ik erg kritisch ben..ja dan is er op een aantal zenders ruis, maar is voor mij op dit moment op een +- 10/15 jaar oud tv'tje goed te doen. Het is me pas opgevallen sinds de discussie hier, om eerlijk te zijn), ga ik er geen melding van maken (want het zou dus ook aan mijn bekabling/splitter/tv kunnen liggen)
Ik kan me voorstellen dat het zo bij veel mensen werkt, die eerder aan zichzelf/de bekabeling/tv gaan twijfelen dan aan de provider zelf (met als gevolg dus weinig tot geen klachten omtrent de tv, wat dus niet betekend dat het niet aan de provider kan liggen.Doch het negeren van die klachten kan zeker niet de bedoeling zijn lijkt me)

[ Voor 19% gewijzigd door Hopjesvla79 op 10-11-2008 15:58 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb al eerder aangegeven dat de kwaliteit van analoog beneden peil (vind overigens mn buurman ook) is hier in Amersfoort.
Het dit al tijden gelee aangegeven bij XMS.
Ik heb zelfs toen mn coax kabels allemaal vervangen door "kei dure" afgeschermde kabels.
Nu maak ik me niet meer zo heel druk erover omdat ik toch alleen maar digitaal kijk,
maar goed is het idd niet!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:10
Digitaal hier in Amersfoort werkt prima. Mijn ouders hebben beneden een "oude" crt tv staan en daar is het analoge bereik goed op. Ik heb hun er nog niet over horen klagen en het is mij ook nog niet opgevallen als ik met hun meekijk.

Met de telefoon hebben ze wel veel problemen..Vaak ligt het signaal eruit en de andere keer hebben we wel een kiestoon maar zijn we niet bereikbaar..Ik heb ze al verteld dat ze maar een soort logboekje moeten gaan bijhouden zodra dit soort dingen gebeurt(datum/tijdstip, inkomende telefoon of uitgaande, wat is het probleem en van/naar welk nummer kwam/gaat het gesprek). Zodra ze daar een mooi lijstje van hebben gemaakt zal ik deze even richting XMS schoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Kabbie schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:42:

Met de telefoon hebben ze wel veel problemen..Vaak ligt het signaal eruit en de andere keer hebben we wel een kiestoon maar zijn we niet bereikbaar..Ik heb ze al verteld dat ze maar een soort logboekje moeten gaan bijhouden zodra dit soort dingen gebeurt(datum/tijdstip, inkomende telefoon of uitgaande, wat is het probleem en van/naar welk nummer kwam/gaat het gesprek). Zodra ze daar een mooi lijstje van hebben gemaakt zal ik deze even richting XMS schoppen :)
Hoeveel van die lijstjes compleet met tijdstippen denk je dat ik al gestuurd heb ?
Het is jammer dat ze niet uitgeprint worden anders kon de kachel een maand draaien daar.
Mijn tv kabels zijn allemaal dubbel afgeschermde Hirschmann koka 779 van 8 mm dik,overal zitten F connectoren op,Hirschmann multitap ( AFC1641 ) met Hirschmann versterker ( GHV820A ).
Vergeleken met Ziggo is gemeten direct aan de DRG het ruisnivo van Hertzinger bijna 30% hoger,gemeten o.a. met een spectrum analyser door een kennis van de T.U. in Delft.
Die meting is bevestigd door Volker Wessels,waarna vorig jaar een brief kwam van XMS dat inderdaad ( en die brief wil ik best op internet gooien) het signaal niet voldeed aan alle eisen en dat ik daarvoor mijn jaarcontract niet hoefde uit te dienen omdat Hertzinger er niets aan wilde doen.
Dit staat zwart op wit,dus nu zeggen dat het signaal voldoet,kan ik zwart op wit weerleggen met een brief van de directie van XMS zelf.

In het andere forum staat gewoon openbaar,voor iedereen zichtbaar,dus ik neem aan dat ik het hier ook kan zeggen,dat er pas ergens in de eerste helft van 2009 er een uitbreiding gaat komen van het digitale pluspakket,dus ook daar zat ik niet ver naast.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 10-11-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik ben blij dat ik het mag afkloppen bij het lezen van al die narighied. Ik woon in postcode gebied 6811, en was eerder teleurgesteld over de overstap van analoog naar DTV met de STB 110, want dat verschil was bij ons dermate marginaal, dat achteraf de aanschaf van STB 110 voor 90 euro mij zeer tegenviel. Uiteindelijk heb ik de gelegenheid gekregen om mee te doen aan de HDTV pilot icm de STB 130. Waardoor ik DTV kijken wel meer ben gaan waarderen. Ondanks alle pilot problemen, maar dat hoort nu eenmaal bij een pilot. Ik ben nu zover als ik thuis kom al meteen zie dat de vrouw weer analoog zit te kijken, ze vindt het maar lastig. Maar zo erg als hier besproken wordt heb ik gelukkig nog niet hoeven meemaken.

Het hoofdstuk over telefoon van XMS heb ik 1.5 jaar geleden al afgesloten. Na ruim vier maanden kloten met XMS, heb ik zelf de stekker eruit getrokken. En tot op heden zonder respijt. Maar inhoudelijk sluiten de problemen volledig aan met hetgeen nu Nick de laatste maand wel heeft weergegeven. Klant is allang geen koning meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Hey Nick, het zal hier wel stil worden zonder jou erbij! ;) Ik denk dat je feitelijk best gelijk hebt, alleen heeft lang niet iedereen er ook last van. Top Gear op de BBC zag er gisteravond weer prima uit. _/-\o_ XMS analoog op een 100 Herz CRT. En ik bel niet genoeg om de telefoon te kunnen beoordelen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabbie schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:42:
Mijn ouders hebben beneden een "oude" crt tv staan en daar is het analoge bereik goed op. Ik heb hun er nog niet over horen klagen en het is mij ook nog niet opgevallen als ik met hun meekijk.
Analoog op een crt geeft altijd 9 van de 10 keer beter resultaat als op een lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
[b][message=31028937,noline]Maar inhoudelijk sluiten de problemen volledig aan met hetgeen nu Nick de laatste maand wel heeft weergegeven. Klant is allang geen koning meer.
Persoonlijk ben ik nooit zo´n voorstander van het ´de klant is koning´-systeem geweest.. zoals de geschiedenis al meerdere keren heeft uitgewezen zijn koningen duur.. corrupt.. en in het bezit van een neiging tot het onthoofden van onderdanen ;)

Maar even serieus: Ik kan me een aantal pijnpunten wel voorstellen.. oa door de recentelijke aanwas van klanten. Om dit tegen te gaan zal op korte termijn de capaciteit uitgebreid worden bij de helpdesk en bij de administratie.

Om het televisieverhaal verder te onderzoeken heb ik de komende weken in ieder geval wat tijd vrij kunnen maken.. en ik zal die tijd ook gebruiken om in de resultaten van het telefonie-onderzoek te duiken. In principe zijn dit zaken die ook vanuit de XMS helpdesk zelf opgelost/onderzocht kunnen worden, maar tot er extra capaciteit is is de werkdruk daar erg hoog.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 10-11-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Leuk van die smiley erachter, maar idd je hebt gelijk. De klant is allang geen koning meer, hoe kom ik erbij. Nee, het is tegenwoordig meer de klant is een jan lul. Een sukkel die we tevergeefs zijn klachten laten doen en niet op reageren, daarom heette dergelijke call centers ook klantenservice. Maar ja, een jan lul meer of minder maakt vandaag de dag toch niets meer uit, toch!? Oja, niet te vergeten :) ;) :z O-) |:( 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval thnk Denan voor jou Inzet die je komende tijd gaat doen in het analoog tv gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
[quote]chocka schreef op zondag 09 november 2008 @ 10:53:
[...]

Dit lijkt mi wel te kunnen kloppen. Want bij Portaal woningen is totaal niet gekeken hoeveel mensen een dergelijke aansluiting wel/niet willen, het is gewoon aangelegd. Terwijl bij andere projecten in het land eerst minimaal 40% het moet willen hebben, alvorens het mogelijk wordt aangelegd. Zo weet ik van ons complex dat circa 20~25% gebruik maken van XMS , terwijl het wel 100% is aangelegd.

In soest is wel degelijk een vooronderzoek geweest. Geruime tijd voordat de glasvezel werd aangelegd is er telefonisch onderzoek gedaan onder de portaalbewoners in Soest naar de interesse voor het glasvezelpakket.
Ook toen werd er gesproken dat het door zou gaan bij een bepaald percentage geïnteresseerden.
Vervolgens is er een informatieavond geweest waar je vragen kon stellen en uiteindelijk heb ik in juni 2005 het glasvezelpakket gekregen. In het begin zijn er vele kinderziekten geweest en deze heb ik allemaal overleefd en sinds het begin zit ik ook in de klankbordgroep Soest(erberg) om deze kinderziekten aan de orde te stellen. De opzet van Portaal is geweest dat als men een snelle internetverbinding in huis heeft ook zorgdiensten kan gaan afnemen waardoor men langer zelfstandig kan blijven wonen. Omdat het mogelijk goedkoper is om in elke portaalwoning een kast te plaatsen dan bij verhuizing deze alsnog te plaatsen hebben de meeste portaalwoningen in Soest een xmskast. Maar ik denk dat XMS zich niet alleen op de huurders had moeten richten en vanaf het begin huiseigenaren had moeten informeren en bij een bepaald percentage hele wijken had moeten aansluiten. Het probleem is natuurlijk dat het pas in de loop der jaren een volwaardig product werd. Maar als ik op zaterdagavond naar kassa kijk of via de themakanalen kijk naar het vervolg van kassa zie ik wekelijks de grote internetproviders die ook 3 in 1 pakketten leveren steevast in de klachtentop 5 terug komen. En als kpn die al vele tientallen jaren ervaring heeft met telefonie en ook deels met internet zeer vaak op een nummer 1 staat denk ik XMS doet het zo slecht nog niet.
Maar goed als je keer op keer tegen problemen aanloopt die naar jou mening niet of slecht worden opgelost dan is het ieders goed recht om op te stappen. De vraag is alleen, maar dat is een kansberekening waar ik heel slecht in ben, hoe groot is de kans dat het bij de concurrent beter en storingsvrij blijft. Ok een goed bereikbare helpdesk is belangrijk maar als deze ook niet met oplossingen komt of je via de kast naar de muur heen en weer geslingerd wordt is dat ook niet alles. Bij mij gaat het goed met xms met af en toe een storing maar het blijft techniek. En wie schreef hier pas niet een keer dat Microsoft hier groot mee is geworden, wat natuurlijk geen vrijbrief is voor xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

wiebo66 schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:13:

...........
De opzet van Portaal is geweest dat als men een snelle internetverbinding in huis heeft ook zorgdiensten kan gaan afnemen waardoor men langer zelfstandig kan blijven wonen
............
Hoor je ook eigenlijk niks meer over, dat soort dingen, of ligt dat aan mij? Zaken als wijk tv etc. werd ook genoemd, huisarts via je tv, regionale sportwedstrijden live meekijken enzovoort. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:22:
Leuk van die smiley erachter, maar idd je hebt gelijk. De klant is allang geen koning meer, hoe kom ik erbij. Nee, het is tegenwoordig meer de klant is een jan lul. Een sukkel die we tevergeefs zijn klachten laten doen en niet op reageren, daarom heette dergelijke call centers ook klantenservice. Maar ja, een jan lul meer of minder maakt vandaag de dag toch niets meer uit, toch!? Oja, niet te vergeten :) ;) :z O-) |:( 8)7 :?
[Disclaimer: persoonlijke mening.. geen XMS/InterNLnet/Alice mening]
Ik weet waar het vandaag komt choka.. maar je moet toch eens afleren direct alles in het negatieve te zien. Natuurlijk hoort een klant de maximale service te krijgen bij elk bedrijf, maar 'de klant is koning' gaat in mijn ogen iets te ver. Dat werkte wellicht in een tijd dat klanten een bedrijf of de klantenservice met respect bejegende.. maar die tijd zijn we al jaren voorbij. Sinds een jaar of 7-8 is er een mentaliteitsomslag geweest waardoor een groot deel van de mensen bij het minste overgaan op schelden/beledigen of (fysiek)bedreigen. In mijn ogen dient een bedrijf elke klant met respect te behandelen.. maar dat werkt twee kanten uit. Verder ben ik van mening (wellicht naïef?) dat je een bedrijf eerlijk moet zijn tegen haar klanten.. en coulant in het geval van terechte klachten. Daar kom je verder mee dan met snelle & dure marketingacties.
[einde persoonlijke mening]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
denan schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:34:
[...]

En waar baseer jij je opmerking "zo'n beetje iedereen heeft een behoorlijke ruis in het signaal" op? Zodra ik die printout van Nick ontvang zal ik kijken of ik tijd vrij kan maken om dit verhaal te onderzoeken.. maar ga aub geen half onderbouwde conclusies trekken op basis van jouw mening. :) De eerste stap zal voor mij zijn uit te zoeken of dit daadwerkelijk een structureel probleem is (voor alle regio's).. en vervolgens zal ik het bij XMS / Hertzinger neerleggen. Als ik daar aan kom met een 'iedereen heeft er last van'-verhaal, en vervolgens geen bewijzen heb, ga ik niet ver komen :)
Wederom een ontkenning :o Ik wil het absoluut niet persoonlijk maken hoor maar komop, het is een probleem waar mensen uit alle regio's over klagen en dat al sinds Hertzinger het signaal uitleverd.. Ik ben uiteraard niet bij iedereen thuis geweest om het te controleren maar het mag toch wel duidelijk zijn dat het "ruisprobleem" de lokale kabel-is-niet-goed problematiek overstijgt.

Uiteraard wel tof dat jij er zelf naar gaat kijken, wat moeten we toch zonder Denan hehe :D

[ Voor 9% gewijzigd door Wilde op 11-11-2008 08:44 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wilde schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 08:40:
[...]

Wederom een ontkenning :o Ik wil het absoluut niet persoonlijk maken hoor maar komop, het is een probleem waar mensen uit alle regio's over klagen en dat al sinds Hertzinger het signaal uitleverd.. Ik ben uiteraard niet bij iedereen thuis geweest om het te controleren maar het mag toch wel duidelijk zijn dat het "ruisprobleem" de lokale kabel-is-niet-goed problematiek overstijgt.

Uiteraard wel tof dat jij er zelf naar gaat kijken, wat moeten we toch zonder Denan hehe :D
Het is geen ontkenning.. maar meer een 'eerst goed onderzoeken en onderbouwen voordat je iets roept'-stelling :)
Ik neem aan dat de mensen die klagen dat met een reden doen, maar bij XMS/hertzinger aankloppen met het bericht 'er klagen mensen' is niet voldoende. Er zijn namelijk ook genoeg mensen die niet klagen (en ja.. de meerderheid heeft een 32"+ LCD scherm tegenwoordig).

Ik ken namelijk ook genoeg cases waarbij er uitgebreid onderzoek is geweest en waarbij het probleem verholpen is door bij mensen thuis de binnenhuisbekabeling te vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 11-11-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 08:32:
[Disclaimer: persoonlijke mening.. geen XMS/InterNLnet/Alice mening]
Natuurlijk hoort een klant de maximale service te krijgen bij elk bedrijf, maar 'de klant is koning' gaat in mijn ogen iets te ver. Dat werkte wellicht in een tijd dat klanten een bedrijf of de klantenservice met respect bejegende.. maar die tijd zijn we al jaren voorbij. Sinds een jaar of 7-8 is er een mentaliteitsomslag geweest waardoor een groot deel van de mensen bij het minste overgaan op schelden/beledigen of (fysiek)bedreigen. In mijn ogen dient een bedrijf elke klant met respect te behandelen.. maar dat werkt twee kanten uit.
[einde persoonlijke mening]
Natuurlijk is de klant koning. Als je dat niet op nummer één van je bedrijfsvoering zet, kan je het wel schudden, tenzij je een [bijna] monopoliepositie hebt. Dan kan je lekker arrogant achterover leunen en je verkneukelen in het geworstel van klanten om gehoord te worden.

Natuurlijk is de maatschappij veranderd. Schaalvergroting en ongebreideld winstbejag hebben er toe geleid dat klanten zich een nummer voelen en bij het minste of geringste uit hun vel springen. Dat is vaak het gevolg van heel veel kleine ergernissen, druppels die de emmer doen overlopen. Persoonlijk heb ik niet de neiging te schelden, te bedreigen of fysiek geweld te gebruiken, maar kan me wel voorstellen dat mensen door het lint gaan.

En natuurlijk is niet elke klacht gegrond en zijn er ook beroeps-klagers, maar dat wil niet zeggen dat je die dan maar naast je neer moet leggen. Elke klacht moet een trigger zijn om na te gaan wat er mogelijk mis is.
Het is toch van de gekke dat bedrijven als excuus voor een niet functionerende 'service'-afdeling aanvoeren dat dat komt door de snelle aanwas van klanten. Slechte bedrijfsvoering noem ik dat en bepaald niet getuigen van respect voor de klanten.

Ik heb niks te klagen over XMS, waarschijnlijk omdat ik geen telefonie afneem en ben dus prima tevreden.
En gelukkig maar, want een alternatief is nauwelijks voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(AMS) Ook ik heb al eerder aangegeven dat de kwaliteit van analoog beneden peil vind overigens mijn buurman ook en die heeft geen lcd maar een normale tv
hier in Amersfoort.(Vathorst)
Het dit al aangegeven bij XMS en XMShuis in maart en April enz.

met gevolg dat ik en de buren nu allemaal digitaal kijken maar het hoort toch niet zo te zijn dat wij 89 of 199 euries moeten betalen om goed tv te kunnen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik snap Denan zn reactie ook wel.
Kijk alle klachten moeten goed onderbouwd worden.
Maar goed duidelijk vind ik in ieder geval alwel dat het geen individueel probleem (analoog tv) meer is!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Newsdienst live

het staat nog niet op de XMSnet website, maar vanaf "nu" (als alles goed staat) is de XMS newsservice te bestellen via mijn.xmsnet.nl. Uit mijn blote hoofd zijn de specs 12 threads, 20 of 50 Mbit voor de betaalde versies.

Maar: XMS klanten kunnen dus ook nu al gebruik maken van de gratis newsservice (512kb maximaal) op news.xmsnet.nl. Note: Maak je gebruik van de gratis dienst dan hoef je geen loginnaam/wachtwoord in te vullen.

Have fun!

@famoes: dat het waarschijnlijk iets generieks is is mij wel duidelijk, maar er zijn enorm veel factoren van invloed op de kwaliteit van het tvsignaal bij iemand thuis. Uiteindelijk wil ik gewoon voorkomen dat er een aantal cases richting XMS/hertzinger gaan waarbij het probleem ergens in de klantaansluiting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
Ik heb mijn ADSL van KPN maar geupgrade want uitrol is al voor de 2e keer uitgesteld.
Inmiddels is de planning 3e kwartaal 2009 ....
Ik woon al ruim drie jaar in een Portaal woning, bij oplevering daarvan was er al sprake dat er glasvezel zou komen.
Als alles nu volgens plan verloopt kan eindelijk na ruim vier jaar over deze dienst beschikken.

Heerlijk die burocratie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denan > heye wel mn naam goedschrijven hé :9 _/-\o_

enne idd ik ben het eens met je reactie.
Maar als ik "bv" allemaal dure afgeschermde kabels van Hirschmann heb aangeschaft moet het toch wel ok zitten.
Als ik de kabel overplug (analoog bedoel ik dan hé) zit er echt wel een hemelsbreed verschil tussen XMS en Ziggo.
Waarmee ik Ziggo dan toch overduidelijk de beste vind.

En dat mensen met een crt niet klagen, dat is al duidelijk.
Op de ouderwetse crt's is gewoon het beeld wel ok,
je hoort de mensen veelal als ze een lcd hebben.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Denan, het is mij niet zo zeer dat ik negatief reageer of zo overkom. Maar door de jaren heen raak je er wel erg negatief van en zeer bedroefd. Gelukkig was ik ooit op tijd weg bij KPN, maar daarmee waren de problemen bij UPC er niet minder om. Vorig jaar nog 4 maanden met XMS bezig geweest over mijn telefoonaansluiting. En intussen ben ik sinds de maand mei bezig met de NUON. Als ikzelf niet reageer, dan wordt je letterlijk doodgezwegen, ondanks alle toezeggingen.

Daarbij vind ik het nu ook gewoon in en in triest dat Nick weg is gegaan. Natuurlijk mag XMS geen uitzondering voor zijn loyaliteit en het feit dat die van het begin altijd zijn nek heeft uitgestoken. Er bestaat nu eenmaal een wet gelijke behandeling. Maar ondanks al zijn inspanning plus onderbouwing van zijn klacht wordt die gewoon doodgezwegen. XMS heeft blijkbaar geen behoefte aan klant als Nick. En ja, dan voel ik mijzelf af en toe gewoon een jan lul. En geen klant die wordt voorzien van service zodra hij daarom vraagt. Zo ook niet bij Nick.

Ik laat het hierbij. Bedankt voor je mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka

Wanneer u de capaciteit in uw glasvezel verbinding maximaal wilt gebruiken adviseert XMS een van de betaalde abonnementen te nemen:

1) 25 mbit/s, (10 simultane verbindingen), 7,95 euro per maand
2) 50 mbit/s (20 simultane verbindingen), 9,95 euro per maand

Verdere informatie over de XMS Newsserver dienst:
# Onbeperkt downloaden
# Per maand opzegbaar
# Speciaal voor Glasvezel geschikt, met een rechtstreekse verbinding naar de Newsservers
# Meer dan 100 dagen retentie (dit betekent dat datgene wat u zoekt u ook kunt vinden)
# Een opzegging of verandering van uw XMS Newsserver abonnement gebeurt op de 1ste van de volgende maand. XMS brengt hiervoor geen extra kosten in rekening. Wilt u uitgebreid uitgelegd krijgen wat de mogelijkheden zijn, kijk dan even op: http://www.binaries4all.nl/beginners/

1. Speciaal voor glasvezel geschikt? Dus zijn pakketten van andere aanbieders dan niet geschikt voor glasvezel? Of is dit gewoon marketing (priet) praat?
2. Meer dan 100 dagen retentie? Hoeveel meer dan 100 dagen dan?
3. Geen voordeelpakket na mate je meer maanden in een keer zal willen afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:39:
[...]
1. Speciaal voor glasvezel geschikt? Dus zijn pakketten van andere aanbieders dan niet geschikt voor glasvezel? Of is dit gewoon marketing (priet) praat?
2. Meer dan 100 dagen retentie? Hoeveel meer dan 100 dagen dan?
3. Geen voordeelpakket na mate je meer maanden in een keer zal willen afsluiten?
1. In dit geval is het geen marketingpraat, normaal heb je bij de meeste news-servers namelijk te maken met de beperkingen van hun uplinks. Zo moet je bijvoorbeeld bij eweka vaak serverskippen totdat je een server krijgt met een verbinding die de volle 50Mbit trekt. Voor deze dienst is een speciale directe connectie opgezet tussen de servers van XSnews en de AMS-IX link van XMS. Je gaat dus niet over de normale interface (van XMS->internet) maar over een eigen link.
2. XSnews mikt op 130 dagen en is dat aan het uitbreiden tot 180.
3. Nope.. volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik zie overigens geen mogelijkheid tot gebruik van SSL, terwijl dit wel op de site van XSnews is te vinden. Is hierover mogelijk meer bekend?

OK je geeft Eweka als voorbeeld, maar is er dan al wel een concurrent die wel dezelfde snelheden weet te halen als XMS. Of is die directe verbinding zo bijzonder dat geen enkel andere aanbieder dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
wat me opvalt dat als je rechtsreeks klant bent bij xsnews voordeliger uit bent per maand. Ik zit zelf bij xsnews. Vandaar dat het mij opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt idd wat Denan meld, dat je bij Eweka, vaak moet skippen tot je een server hebt die het max uit je verbinding haalt.
Sommige servers zijn soms rete traag voor de glas verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
dewaal schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:22:
wat me opvalt dat als je rechtsreeks klant bent bij xsnews voordeliger uit bent per maand. Ik zit zelf bij xsnews. Vandaar dat het mij opviel.
Hoeveel voordeliger, want als je nu een abonnement afsluit:

Periode 30 dagen Prijs/maand* € 10,95
Periode Kwartaal Prijs/maand* € 9,85 (tien cent voordeliger)
Periode Jaar Prijs/maand* € 8,20 (1.75 per maand voordeliger)

Bij XMS heb geen verplichtingen voor een langere periode, dat is ook wel fijn. Terwijl bij XSnews verplicht een jaar moet afsluiten om voordeligere af te zijn.

BTW heb net XMS helpdesk gebeld, maar o o o o wat fijn. De persoon begon meteen te vertellen dat die maar parttime werkt en niets alles wist. Hij wist dus nog niks van XMS newsserver. Mijn vragen worden genoteerd en wordt binnen twee dagen teruggebeld, dus dat wordt even afwachten. Volgens zijn zeggen wordt het abonnement per dag berekend, alhoewel voor iemand met een dergelijk intro daar bij voorbaat mijn vraagtekens bij zal zetten.

Ondanks geen SSL, althans vooralsnog niet bekend, zal ik mogelijk wel een maandje uitproberen om te kijken hoever XMS boven mijn huidige snelheid van 5.5 MB/s komt. Ik gebruik nu Astraweb voor +/- 8.50 euro per maand (11$) 20 conn./SSL ook per maand opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@Denan, Als jij iets bij Hertzinger wilt neerleggen heb je niets aan mijn printje om de simpele reden dat die print al meer dan een jaar oud is.
Laat Volker/Wessels even een afspraak met me maken dan kan de monteur een nieuwe verse print zo rechtstreeks uit de DRG maken,hoewel bij de centrale wijkkast de waardes volgens de monteur identiek zijn,maar dan zit mijn bekabeling er niet tussen en is dat ook uitgesloten.
Ondanks dat ik mijn abonnement voor TV heb opgezegd vind ik dat zolang het signaal niet daadwerkelijk onderbroken wordt prima dat ze opnieuw even komen meten,je hebt dan een rechtstreekse directe print waar niemand behalve de Volker/Wessels monteur heeft aangezeten.
Ik wil die print dan ook rechtstreeks faxen zodat je hem al hebt nog voor de monteur weg is.

Anders zegt Hertzinger weer: deze print is al meer dan een jaar oud,het is ondertussen allang verbeterd en heb je weer geen poot om op te staan.
Dus: ook al zeg ik mijn abonnement op,ook al neem ik geen nieuw abonnement meer hoe de kwaliteit ook verbetert omdat ik nu een jaarkontrakt digitaal pluspakket met HD TV heb genomen bij de concurrent,dan nog wil ik meewerken om je direct van de juiste gegevens te voorzien.

Je hebt mijn nummer,bel of mail me even,stuur de Volker/Wessels monteur langs en leg dan de meest up to date gegevens voor aan Hertzinger,misschien hebben anderen er dan nog wat aan.
Een gewoon eerlijk aanbod.

/update ben aan het spelen met budgetphone maar ben er nog niet kapot van: brom op de lijn, 084 nummers zijn niet bereikbaar,geloof niet dat dit het gaat worden...
(algemene opmerking,als iets niet goed is meld ik dat dus ook ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
De optie voor de newsservers via je "mijn xms" page werkt niet goed.
De help page voor info over de gratis service verwijst naar:
http://www.xmsnet.nl/85_Vragen_over_Internet.html
Daar staat niets over de news server.
Maximaal 500 kbits, verderop staat max 512, hoeveel verbindingen zijn dan toegestaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Jammer, dat budgetphone je zo tegen valt, misschien is Voipbuster een optie (hihihi) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:52:
Maximaal 500 kbits, verderop staat max 512, hoeveel verbindingen zijn dan toegestaan ?
TWEE connecties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Nick39 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:56:
/update ben aan het spelen met budgetphone maar ben er nog niet kapot van: brom op de lijn, 084 nummers zijn niet bereikbaar,geloof niet dat dit het gaat worden...
(algemene opmerking,als iets niet goed is meld ik dat dus ook ;) )
Ik heb ook Budgetphone en de brom heb ik geen last van, hoe heb jij hem geconfigureerd? (softphone/hardphone, en welk merk/type, welke codecs, etc). Mail me maar even, gezien dit niet het Budgetphone topic is :+

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
@chocka, SSL is mogelijk. Ik zit in de pilot groep en heb dat succesvol kunnen testen, het enige waar je rekening mee dient te houden is dat bij SSL connecties het 2 minuten duurt voordat ze een timeout hebben na beëindiging/annulering. Oftewel, duurt maximaal 2 minuten voordat je weer een connectie kunt opzetten.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Jurjen de Vries schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:50:
[...]

Ik heb ook Budgetphone en de brom heb ik geen last van, hoe heb jij hem geconfigureerd? (softphone/hardphone, en welk merk/type, welke codecs, etc). Mail me maar even, gezien dit niet het Budgetphone topic is :+
Gebruik de linksys SPA-1001 werd door hun geleverd,denk dat de brom daar vandaan komt,configuratie was al gedaan,dus misschien als de 10 euro op is Voipbuster of misschien een gefixte XMS.
Ik ben trouwens op zoek naar een gouden moersleutel voor internet ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick > ik denk dat vraag en antwoord nog aangepast moet worden.
XMS heeft het ook nog niet echt naar buiten gecommuniceerd met een info mail,
cq website aangepast!

ps. gouden moersleutel ???

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:00:
@ Nick > ik denk dat vraag en antwoord nog aangepast moet worden.
XMS heeft het ook nog niet echt naar buiten gecommuniceerd met een info mail,
cq website aangepast!

ps. gouden moersleutel ???
Gevonden: Gouden Steeksleutel 2008: Beste internetprovider

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2008 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Jurjen de Vries schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:55:
@chocka, SSL is mogelijk. Ik zit in de pilot groep en heb dat succesvol kunnen testen, het enige waar je rekening mee dient te houden is dat bij SSL connecties het 2 minuten duurt voordat ze een timeout hebben na beëindiging/annulering. Oftewel, duurt maximaal 2 minuten voordat je weer een connectie kunt opzetten.
Werkt dit met hetzelfde adres? En welke poort gebruikt XMS voor SSL.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op woensdag 12 november 2008 @ 06:12:
[...]

Werkt dit met hetzelfde adres? En welke poort gebruikt XMS voor SSL.?
Zelfde adres, poort: 563
( Port 563 is traditionally recognized as the default port for encrypted Usenet traffic (NNTPS) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:19:
Ik zie overigens geen mogelijkheid tot gebruik van SSL, terwijl dit wel op de site van XSnews is te vinden. Is hierover mogelijk meer bekend?

OK je geeft Eweka als voorbeeld, maar is er dan al wel een concurrent die wel dezelfde snelheden weet te halen als XMS. Of is die directe verbinding zo bijzonder dat geen enkel andere aanbieder dit heeft?
1) SSL kan gewoon, dat zit in het pakket..
2) Natuurlijk zul je vaak bij andere partijen dezelfde snelheden halen.. met deze verbinding voorkom je de bottleneck van het netwerk naar een newsprovider toe.
chocka schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:42:
[...]
BTW heb net XMS helpdesk gebeld, maar o o o o wat fijn. De persoon begon meteen te vertellen dat die maar parttime werkt en niets alles wist. Hij wist dus nog niks van XMS newsserver. Mijn vragen worden genoteerd en wordt binnen twee dagen teruggebeld, dus dat wordt even afwachten. Volgens zijn zeggen wordt het abonnement per dag berekend, alhoewel voor iemand met een dergelijk intro daar bij voorbaat mijn vraagtekens bij zal zetten.

Ondanks geen SSL, althans vooralsnog niet bekend, zal ik mogelijk wel een maandje uitproberen om te kijken hoever XMS boven mijn huidige snelheid van 5.5 MB/s komt. Ik gebruik nu Astraweb voor +/- 8.50 euro per maand (11$) 20 conn./SSL ook per maand opzegbaar.
1) Scroll eens naar boven.. XMS bied het nog niet 'officieel' aan.. dus dan is het logisch dat de helpdesk nog niets weet. De emails met informatie over de newsserver zijn ongeveer op hetzelfde moment verzonden als ik hier postte.
Nick39 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:52:
De optie voor de newsservers via je "mijn xms" page werkt niet goed.
De help page voor info over de gratis service verwijst naar:
http://www.xmsnet.nl/85_Vragen_over_Internet.html
Daar staat niets over de news server.
Thnx.. ik zal het doorgeven.
voor de 512 zijn 2 threads op te zetten.. maar met die snelheid is 1 thread ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Heb de gouden bahco gevonden en hier Nick39 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..." staat ook nog wat voor je.

Ben nu mijn totale telefoonlijn aan het slopen en leg een ethernetkabel over mijn plafond,aangezien ik maar 2 draadjes nodig heb,zijn er 3 reserve lijnen.
Mijn huidige dect set gaat de deur uit,er komt een nieuwe.
Ik wil er zeker van zijn dat ook de telefonie problemen niet veroorzaakt worden door bekabeling en aansluit factoren.
Zowel aan het begin als aan het eind komt een modulair aansluitdoosje.
( http://www.kleinspul.nl/products_pictures/wcd_rj11_box.jpg )
Hierop komt alleen nog de fax met doorgelust het dect kastje van de nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 14:23

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Heeft er iemand al iets gehoord van een snelheidsverhoging?
UPC levert nu in Nijmegen 60 Mb/s en 120 zit eraan te komen. Aangezien XMS nog steeds beweert de snelste van Nederland te zijn verwacht ik een snelheidsverhoging.
Ik heb zelf vorige week gebeld met XMS maar bij hun was volgens de persoon die ik gesproken heb nog niets bekend van de verhoging van UPC.
Ik zie 100 Mb/s wel zitten :9

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mert schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:31:
UPC levert nu in Nijmegen 60 Mb/s en 120 zit eraan te komen. Aangezien XMS nog steeds beweert de snelste van Nederland te zijn verwacht ik een snelheidsverhoging.
Ik heb zelf vorige week gebeld met XMS maar bij hun was volgens de persoon die ik gesproken heb nog niets bekend van de verhoging van UPC.
Leveren ze 60/60 bij upc? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Mert schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:31:
Zie dat niet zo snel voorbijkomen, al 2x eerder een gratis snelheidsverhoging gehad maarja who knows.
50Mbit is opzich al genoeg moet ik zeggen (voor mij dan) maar mochten ze het omhoog gooien hoor je mij echt niet klagen hoor ;)
Zit nog wel over na te denken of ik nou newsserver neem van XMS, even een vraagje aan degene die de pilot volgen/volgden. Werkt het een beetje lekker? Goede snelheid etc? Ben zelf niet zo thuis op newsservers gebied, wel wat alles is hoe het werkt en alles maar nog nooit genomen dus als iemand me wat kan inlichten graag ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 14:23

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

denan schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:33:
[...]

Leveren ze 60/60 bij upc? ;)
Nee, 60/10. Zou het daaraan liggen?
Wel jammer dan :/
Maar ja, trek nu ook de hele verbinding dicht, en een keer wachten op een download is ook geen probleem natuurlijk.

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
psychoclown schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:36:
[...]

Zie dat niet zo snel voorbijkomen, al 2x eerder een gratis snelheidsverhoging gehad maarja who knows.
50Mbit is opzich al genoeg moet ik zeggen (voor mij dan) maar mochten ze het omhoog gooien hoor je mij echt niet klagen hoor ;)
Zit nog wel over na te denken of ik nou newsserver neem van XMS, even een vraagje aan degene die de pilot volgen/volgden. Werkt het een beetje lekker? Goede snelheid etc? Ben zelf niet zo thuis op newsservers gebied, wel wat alles is hoe het werkt en alles maar nog nooit genomen dus als iemand me wat kan inlichten graag ;)
De keren dat ik het gebruikt heb haalde ik de volledige 50 mbits,maar je kan het abbo per maand weer opzeggen dus voor 7,95 of 9,95 weet je alles.
Er zijn goedkopere providers maar bv newsXS rekent 7,95 per maand voor 50 mbits maar dan moet je wel voor een jaar nemen,dat geeft dus een vertekend maandtarief.
Als je bij xms een paar maanden niet wil gaat dat prima.
Ikzelf gebruik het liefst torrents omdat ik vaak wat oudere films zoek die nu eenmaal niet op de nieuwsgroepen verschijnen of er maximaal 120 dagen staan.
Ook bij een specifieke nederlandse film is het handiger omdat je heel snel merkt dat men een adsl abbo'tje heeft.. haal ik bij een amerikaanse film met torrents al snel zo'n 40 mbits per seconde,bij een nederlandse film mag je blij zijn dat je bij die zuinige ollanders 4 mbits wegtrekt,dan is een newsserver een uitkomst..
@Mert, Ziggo levert ook hogere snelheden dan XMS (download).. alleen voor een veel hogere prijs.
50 mbit up en down voor 32,95 levert nog steeds niemand ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Nick39 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:29:
[...]

De keren dat ik het gebruikt heb haalde ik de volledige 50 mbits,maar je kan het abbo per maand weer opzeggen dus voor 7,95 of 9,95 weet je alles.
Er zijn goedkopere providers maar bv newsXS rekent 7,95 per maand voor 50 mbits maar dan moet je wel voor een jaar nemen,dat geeft dus een vertekend maandtarief.
Als je bij xms een paar maanden niet wil gaat dat prima.
Ikzelf gebruik het liefst torrents omdat ik vaak wat oudere films zoek die nu eenmaal niet op de nieuwsgroepen verschijnen of er maximaal 120 dagen staan.
Ook bij een specifieke nederlandse film is het handiger omdat je heel snel merkt dat men een adsl abbo'tje heeft.. haal ik bij een amerikaanse film met torrents al snel zo'n 40 mbits per seconde,bij een nederlandse film mag je blij zijn dat je bij die zuinige ollanders 4 mbits wegtrekt,dan is een newsserver een uitkomst..
@Mert, Ziggo levert ook hogere snelheden dan XMS (download).. alleen voor een veel hogere prijs.
Ja precies dat dacht ik zelf ook al wel, doe atm niet zoveel met torrents. Eigenlijk alleen wat ik aan HD films niet op campusnet kan vinden download ik met torrents in het weekend in Arnhem. Zat er aan te denken omdat ik in Arnhem opzich wel in het weekend de gelegenheid heb even wat te downloaden en als het dan lekker snel gaat zoals met newsserver dan wil ik daar wel wat aan besteden.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Nick39 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:29:
[...]

http://www.onsnetnuenen.nl/index.php?item=3289
Oké, paar euro duurder maar dan heb je 100Mbit, en mogelijkheid tot meerdere IP adressen. Het is het enige consumenten aanbod dat ik weet te vinden wat nog beter lijkt dan dat van XMS, maar ja, je kan niet alles hebben hé. Er zijn genoeg duurdere glasvezel consumenten aansluitingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zelf heb ik glasvezel via OnsBrabantNet, dat is 100/100 voor 32,50 per maand.

XMS kan dus niet zeggen dat ze de snelste zijn voor die prijs :P
Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!