XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste
Acties:
  • 129.463 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
nou hier in hilversum ook... ben opgelucht dat ik niet de enige ben... helpdesknummer geeft ingesprekstoon.. en de website van xms doet het ook niet :S

[ Voor 28% gewijzigd door Mau_Maus op 27-10-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Tuijnman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-06-2018
[b][message=30956408,noline]Digi tv kapte ermee 10 minuten geleden, telefoon is dood en geen XMS internet meer in Amersfoort. Analoog tv doet het nog wel. meer mensen met problemen? O-)
Ja, hier in Nijmegen ook. Analoge tv doet het nog wel, maar internet ligt eruit. Ik heb daarnaast ook nog een ADSL abonnement, just in case :)

De website van XMS ligt eruit - erger nog, de nameserver ligt eruit: als ik het IP-adres van www.xmsnet.nl opvraag krijg ik geen antwoord...

ETA: de nameservers voor zowel xmsnet.nl en alice.nl zijn van internl.net en die lijkt er geheel uit te liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel_Tuijnman op 27-10-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

Momenteel ondervinden wij een storing omdat 1 van de internet knooppunten van Nederland geheel down is gegaan. Zodra wij een status update hebben zullen wij u dit melden.
excuus voor dit ongemak

(Bron EWEKA)

Maar gelukkig heft mijn buurman een onbeveiligd Wifi netwerk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 16:22
Hier in Leiden ligt de boel ook plat. Gezien de verhalen hier mag ik aannemen dat de helpdesk op de hoogte is. Ik verdenk Nick39. Die riep laatst dat hij een 100% uptime had voor Internet. Hij is dat vast vergeten af te kloppen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Helpdesk 0800 5552555 geeft nu een bandje met gesloten, openingstijden van 's morgens 8 tot 's avonds 10 uur..... :z Iemand een ander storingsnummer?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:08:
Helpdesk 0800 5552555 geeft nu een bandje met gesloten, openingstijden van 's morgens 8 tot 's avonds 10 uur..... :z Iemand een ander storingsnummer?
Haha ach voor 22:00 kreeg je ingesprekstoon dus had toch geen zin.. is gewoon afwachten nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27
Lijkt wat fout te gaan op de AMS-IX, zie ook onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/6831/16allbk6.png

[ Voor 26% gewijzigd door Lizard op 27-10-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
gaat lekker bij XMS

Elk weekend overbelaste routers in Arnhem (kunnen de connecties niet aan) waardoor de latency soms wel 15!@ seconden is.

En nu dit weer...

Lijkt me een goede zaak als XMS eens orde op zaken gaat stellen...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
fast-server schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:48:
gaat lekker bij XMS

Elk weekend overbelaste routers in Arnhem (kunnen de connecties niet aan) waardoor de latency soms wel 15!@ seconden is.

En nu dit weer...

In dit geval niet de schuld van XMS... Stroom uitgevallen in groot internet knooppunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
het is niet direct de schuld van XMS maar wel indirect.
De meeste providers hebben namelijk een Dual-Homed connectie, dus twee verschillende connecties naar twee verschillende datacenters.

Als je Triple-Play aanbied lijkt het me toch wel dat je dat voor elkaar dient te hebben.

XMS is een relatief nieuw bedrijf en als je naamsbekendheid aan het opbouwen bent lijkt me dit niet echt positive reclame.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMS-IX op zijn gat... shit happens :)

Ik kreeg een tijd geleden een tip om de GoT draadjes van XMS in de gaten te houden (<3 j1nx), hoef ik iig niet als een malloot te kijken of er ergens een draad uit ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel_Tuijnman schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:00:
[...]

Ja, hier in Nijmegen ook. Analoge tv doet het nog wel, maar internet ligt eruit. Ik heb daarnaast ook nog een ADSL abonnement, just in case :)

De website van XMS ligt eruit - erger nog, de nameserver ligt eruit: als ik het IP-adres van www.xmsnet.nl opvraag krijg ik geen antwoord...

ETA: de nameservers voor zowel xmsnet.nl en alice.nl zijn van internl.net en die lijkt er geheel uit te liggen.
In Nijmegen werkt alles weer :) En ik had vandaag net mijn STB voor digitale tv aan laten sluiten (3,5 maand na de eerste aanvraag). Geen ideaal begin, maar als de oorzaak in het knooppunt in A'dam ligt, kan XMS daar natuurlijk weinig aan doen. Inderdaad m.u.v. het achter de hand houden van een back-up verbinding.
Maar DTV werkt inderdaad prima *O* .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Tuijnman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-06-2018
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:25:
AMS-IX op zijn gat... shit happens :)
't Lijkt inmiddels opgelost te zijn, kijk maar hier: http://www.ams-ix.net/technical/stats/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Alles doet het weer hier, bedtijd nu... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
martdj schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:02:
Hier in Leiden ligt de boel ook plat. Gezien de verhalen hier mag ik aannemen dat de helpdesk op de hoogte is. Ik verdenk Nick39. Die riep laatst dat hij een 100% uptime had voor Internet. Hij is dat vast vergeten af te kloppen... ;)
(knipte per ongeluk een vezeltje door,sorry)
Kan je rustig zeggen ja, de hele boel plat.. helaas ook de helpdesk die om 22.00 gewoon een bandje er op gooide met we zijn gesloten,niets met er is een storing en die is bekend..

DTV,internet en telefonie deed het hier in elk geval niet,analoge tv gebruik ik niet.
Mijn zoon via Casema had gewoon internet,lopen die niet via de amsterdam ix dan ?
Toont wel de zwakte van het systeem aan wat telefonie betreft,is ook gewoon weg, geen landlijntjes die backup's verzorgen.
(Ook niet bij de ams-ix blijkbaar)

Daarnaast met al weer de hele week telefonie problemen waar ik niet de vinger op kan leggen waar het vandaan komt...
Toch heeft XMS blijkbaar dan niet de achterdeur die Casema wel heeft aangezien die gewoon internet en telefonie hadden.

Details over de storing: . http://www.sity.nl/?show=support&action=view&id=312

[ Voor 90% gewijzigd door Nick39 op 28-10-2008 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:21
Ik had gisteravond ook geen verbindin, goh. :+ Mijn kennissen die XMS hebben van wie ik het IP-adres nog wist kon ik trouwens wel pingen, ik kon zelfs op hun FTP-server komen.

Waarschijnlijk omdat we in het zelfde subnet zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is idd misschien een aandachtspuntje wat XMS idd de volgende keer zou kunnen doen idd Nick...
"bandje met erop dat er een storing is, ipv we zijn gesloten!"

En tjah..ach jah.. is vervelend, maar gelukkig komt dit soort gevallen zelden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:17:
Dat is idd misschien een aandachtspuntje wat XMS idd de volgende keer zou kunnen doen idd Nick...
"bandje met erop dat er een storing is, ipv we zijn gesloten!"

En tjah..ach jah.. is vervelend, maar gelukkig komt dit soort gevallen zelden voor.
Dat bandje hebben ze ook.. ik zal de XMS helpdesk vragen om deze instructie nog eens te verspreiden.
sylvesterrr schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 07:36:
Ik had gisteravond ook geen verbindin, goh. :+ Mijn kennissen die XMS hebben van wie ik het IP-adres nog wist kon ik trouwens wel pingen, ik kon zelfs op hun FTP-server komen.

Waarschijnlijk omdat we in het zelfde subnet zitten. :P
Zolang je niet richting het internet wilde (AMS-IX) werkt inderdaad alles :) Helaas zit de huidige koppeling voor IPTV net buiten ons netwerk, dus die dienst werkte ook niet meer. Daar gaat echter de komende maanden wat aan veranderen.
fast-server schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:08:
het is niet direct de schuld van XMS maar wel indirect.
De meeste providers hebben namelijk een Dual-Homed connectie, dus twee verschillende connecties naar twee verschillende datacenters.

Als je Triple-Play aanbied lijkt het me toch wel dat je dat voor elkaar dient te hebben.

XMS is een relatief nieuw bedrijf en als je naamsbekendheid aan het opbouwen bent lijkt me dit niet echt positive reclame.
Zoveel providers ken ik niet die redundant dataconnecties hebben naar de AMS-IX... zo goedkoop is dat namelijk niet. Aangezien in het nieuwsbericht ook staat dat er honderden providers en isp's uit lagen lijkt me dit ook een redelijk grote storing.
fast-server schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:48:
gaat lekker bij XMS

En nu dit weer...

De capaciteit per stad is 10Gbit.. en het verbruik daarvan is slechts 20% op piekuren. Het aantal connecties kan ook niet overbelasten aangezien alle straat-routers een QoS-oplossing draaien die oa overmatig torrentverkeer een halt toeroept. (Note: hiermee zeg ik dus niet dat torrent verkeer gecapped is, dit is puur om de mensen met een slechte configuratie *10k+ connecties/minuut* in te dammen zodat ze de wijkrouter niet overspoelen met onzin connecties).

Dus:
1- hoe kom je erbij dat de routers overbelast zijn
2- heb je dit al gemeld bij de servicedesk?

:)
Mau_Maus schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:12:
[...]

Haha ach voor 22:00 kreeg je ingesprekstoon dus had toch geen zin.. is gewoon afwachten nu...
Hmmm als ze dat bandje hadden ingesproken was die wachtrij ook een stuk kleiner geweest. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:02:
Hmmm als ze dat bandje hadden ingesproken was die wachtrij ook een stuk kleiner geweest. :?
Denk het op zich wel,je hoeft geen storing meer te melden dus je wacht ook niet op de menu opties tot je iemand te spreken krijgt,je houdt veel korter de lijn bezet,in elk geval was het nu een beetje als:
Tot 22.00 in gesprek en 1 minuut later: wij zijn gesloten klinkt een beetje als,we zijn nu dicht dus u zoekt het zelf maar uit,tot morgen.
Vroeger kon je ook nog een bandje inspreken,dat kan nu ook niet meer.
Ik vond het ook wat raar tot 22.00 was er gewoon niemand te bereiken (krijg dan de indruk er is EEN persoon op de helpdesk is,die is in gesprek dus is de hele helpdesk in gesprek) en daarna heb ik nog een paar keer gebeld en kreeg gelijk het bandje.
(ik quote jou maar bedoel natuurlijk xms) nou lijkt het mij onwaarschijnlijk dat er na 22.00 opeens zo weinig mensen belden dat het bandje wel gehoord kon worden en voor 22.00 zoveel mensen dat je in gesprek kreeg.

Verder kon XMS er weinig aan doen,als de backup power van de ams-ix het gewoon had gedaan was er niets gebeurd.
Nu had je de hele avond een tv programma over problemen bij Ziggo maar op het moment dat de storing er in kickte zag je diverse zenders van landlijn overschakelen naar satelliet ( ook behoorlijk merkbaar aan de bitrate ) en zij hadden gewoon volledig telefonie en internet,dus dat hadden ze ff beter geregeld.
Behalve natuurlijk dat de themazenders er wel uit gingen digitaal.

Heb mijn telefoon problemen ook bij Ziggo gemeld maar daar is natuurlijk niets mis,idem bij KPN,hoop dat het toch onderzocht wordt al is het maar dat XMS kan melden dat er problemen zijn bij het bellen van Ziggo naar XMS.
Ik kan hier nergens een beschuldigend vingertje gebruiken,maar het is wel hinderlijk,zeker als D. voor niets de boel zit te resetten en het bij Ziggo ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd Nick,
Tros Radar was helemaal geweid aan Ziggo.
Op het moment dat dat was afgelopen knalde alles eruit.
Op dat moment dacht ik zo vannehhh.. kheb toch geen Ziggo :P ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Er kwam een nette mail van de directie van xms binnen met excuses. (zullen niet veel providers doen denk ik)
Alleen mijn storingsmelding had ik net daarvoor de deur uitgedaan maar die betrof een periode van ruim een week.
De mail eindigt met dat men er vanuit gaat dat dit de storingen beantwoord,maar dat is in mijn geval dus niet zo.
Maar weer opnieuw gemeld.
Tis in elk geval een mooi gat zo rond 9 uur:
http://www.ams-ix.net/technical/stats/

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 28-10-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Leuk zo'n stroomstoring, leefde deze topic weer wat van op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 16:22
Maar nu weer terug naar Business As Usual: Hoe zit het nu met de newsserver? Midden oktober hebben we toch echt wel achter ons gelaten. Denan, weet jij meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend over een datum dat HD-tv gaat worden aangeboden en wanneer het mogelijk word om 2 HD-streams te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:29:
Is er al iets bekend over een datum dat HD-tv gaat worden aangeboden en wanneer het mogelijk word om 2 HD-streams te ontvangen?
Wat bedoel je met 2 HD streams ontvangen ?
Als je 2 HD ontvangers hebt,kun je 2 streams ontvangen.
Met een apparaat 2 streams ontvangen kan alleen met de aminet 500 en die wordt hier nog niet aangeboden.
Maar met een switch werken 2 amino's 110 of 130 of een combi ervan prima,zonder switch ook als je ze apart op de DRG aansluit.
Over de pilot zal binnenkort wel iets aangekondigd worden,dat is aan Denan ;)

Klein oproepje,willen degenen met slechte analoge tv dit schriftelijk melden bij XMS ?
http://www.xtramediaservices.nl/78_Contact.html
Zie postadres onderaan de page.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 30-10-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nick
het ging me er om of je met 2 amino's 130 verschillende zenders kan kijken.
Blijkbaar kan dit gewoon.
bedankt voor de info

is het mogelijk om het tv signaal en internet via hetzelfde netwerk te laten lopen of moet het per se via 2 netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:58:
@nick
het ging me er om of je met 2 amino's 130 verschillende zenders kan kijken.
Blijkbaar kan dit gewoon.
bedankt voor de info

is het mogelijk om het tv signaal en internet via hetzelfde netwerk te laten lopen of moet het per se via 2 netwerken?
Er zijn splittertjes te krijgen waarmee je een kabel als het ware verdeelt in 2 kabels,maar je kan niet bv een router nemen of een switch en op de ene poort internetten en op de andere poort tv kijken, je hebt 2 gescheiden kabels nodig of zo'n splitterje aan weerszijde van een kabel.
Ik heb 1 amino 130 en 2 110's en dat werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:15:
Wie herkent dit:

Diverse mensen die mij bellen krijgen gewoon de oproeptoon ( beltoon) maar de telefoon gaat hier pas na lange tijd echt over met als gevolg dat men al opgehangen heeft, oh hij is niet thuis.
Mijn zoon belt mij (casema), pas na 12 oproeptonen gaat mijn telefoon echt rinkelen,hij hangt na 14 oproeptonen op,bij mij is de telefoon dan pas 2 keer over gegaan.
Erg hinderlijk,want niet iedereen neemt de moeite om te wachten tot de telefoon 12 keer is over gegaan.
Een vriendin heeft internetplusbellen en ervaart precies hetzelfde als ze mij belt.

Detail,de voicemail staat hier aan,maar neemt alleen op bij in gesprek.
Is dit toch weer voicemail related ?
En bij wie moet het gemeld worden: Casema,KPN of XMS.. ik wordt ondertussen gestoord van de storingen hier,telefonie werkt gewoon niet lekker :(
Ik. Is idd voicemail-related. Voicemail uitschakelen en alles doet weer gewoon. Behalve dat je dan geen voicemail meer hebt :/ . Ik heb support gemaild met dit probleem:

Wanneer ik bij mijn telefoon voicemail activeer, gaat mijn telefoon (Dect) slechts 2 keer over standaard (en ben ik dus altijd te laat), terwijl ik van de bellers hoor dat zij het wel 7 of 8 keer hebben gehoord. Ik heb dus nu mijn voicemail uitgeschakeld en dan gaat het goed, maar zonder voicemail vind ik toch wel vervelend eigenlijk.Het lijkt alsof ik pas signaal krijg wanneer de ingestelde tijd (hoe lang moet de telefoon overgaan voordat er zonder opnemen naar voicemail wordt doorgeschakeld, in te stellen op jullie site) voorbij is...

En hun letterlijke reactie was:

Dat is een kwestie van uitproberen. Bij de een ontbreken de eerste belklanken, bij de ander niet.
Wij kunnen daar geen vaste tijdseenheid voor geven die aan het aantal keren overgaan gekoppeld is.

:? :? :?

Ik vind dat er veel telefoonproblemen zijn trouwens. Mijn telefoon doet het bv sinds de storing van maandagavond helemaal niet meer (niet de eerste keer), en de standaard opmerking van de stroom er een tijd afhalen en/of modem resetten werken nooit bij mij. Maar misschien ligt het aan mn telefoon ofzo... Ik ga maar weer eens mailen.

Ik mis een aantal radiozenders (doen het niet op aangegeven frequenties) die wel op hun lijst staan, maar aangezien ik mn oude kabelabo nog maar gebruik tot die stopt, weet ik niet of dat probleem inmiddels als is opgelost...

Over internet ben ik wel erg tevreden trouwens, maandag was de eerste storing in een jaar die ik ondervond, en dat kwam niet eens door XMS. Jammer alleen van het totale gebrek aan nieuwsgroepen voor downloads 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
De nieuwsgroepen komen er aan,dat gaat geen weken meer duren.
Ik heb mijn voicemail ook maar weer uitgezet en voila,al mijn "problematische" kennissen krijgen me weer te pakken,de bel gaat 1 keer over en ik hoor hem hier gelijk.
Zet ik om het even welke andere optie aan dan ben ik voor casema en internetplusbellen onbereikbaar.
Helaas komt xms niet verder als :
On 29-10-2008 9:50:25, XMS Servicedesk (servicedesk-xms@internl.net) wrote:
> Geachte heer/mevrouw,
>
> Ik heb de software opnieuw laten laden. Kunt u controleren of het probleem
> daarmee verholpen is?
>
>
> Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,
>
> Met vriendelijke groet,
>
> D***** - XMS servicedesk.
>
> Vanwege het feit dat de mail niet dagelijks door dezelfde persoon
> beantwoord wordt,
> verzoeken wij u vriendelijk om eventuele eerdere berichten in dit mailtje
> en over dit onderwerp
> te laten staan en weer mee te sturen bij eventuele reacties op dit bericht.

En zo heb ik er een stuk of 10 staan.
En zo staat ook weer wisselgesprek aan als de boel gereset wordt (wat al tig keer gedaan is en niet helpt,het ligt aan de voicemail.)

[ Voor 82% gewijzigd door Nick39 op 30-10-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, ben benieuwd naar de nieuwsgroepen. Mijn radiozenders doen het trouwens inmiddels, ik heb net maar weer eens het andere kabeltje ingeplugd om te checken. Nou mijn telefoon nog...

Dat van die voicemail heb ik ook nog niet kunnen oplossen, ik heb hem nog steeds uitgeschakeld staan. Wel erg irritant maar ja.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:35:
Mooi, ben benieuwd naar de nieuwsgroepen. Mijn radiozenders doen het trouwens inmiddels, ik heb net maar weer eens het andere kabeltje ingeplugd om te checken. Nou mijn telefoon nog...

Dat van die voicemail heb ik ook nog niet kunnen oplossen, ik heb hem nog steeds uitgeschakeld staan. Wel erg irritant maar ja.
Nieuwsgroepen zijn BERESNEL.
Alles wat ze zelf doen is goed, internet,mail,nieuws,alleen de uitbestede dingen zoals telefonie en analoge tv vertonen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Nick.. news is ook uitbesteed hé xsnews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:21:
Nou Nick.. news is ook uitbesteed hé xsnews
Vermoedelijk doet ie het daarom nu niet dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:15:
[...]

Vermoedelijk doet ie het daarom nu niet dan :)
Waarschijnlijk doet hij het niet omdat het nog geen live product is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:44:
[...]

Waarschijnlijk doet hij het niet omdat het nog geen live product is :)
Het was een grapje Martijn :) _/-\o_
Heb jij dat van die telefoon storingen ( voicemail ) meegelezen ? uiteraard heb ik beiden gemeld aan XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:08:
[...]

Het was een grapje Martijn :) _/-\o_
Heb jij dat van die telefoon storingen ( voicemail ) meegelezen ? uiteraard heb ik beiden gemeld aan XMS.
Yup, maar daar ga ik bewust even niet tussen zitten.. momenteel heb ik het gewoon veel te druk met mijn Alice/InterNLnet projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij snappen geheel Martijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:00:
[...]

Yup, maar daar ga ik bewust even niet tussen zitten.. momenteel heb ik het gewoon veel te druk met mijn Alice/InterNLnet projecten.
Was ook niet de vraag of je er tussen wilde gaan zitten hoor,maar gezien je interesse hierin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zeg je nou Nick :o
Komt Denan tussen ons in zitten ;) ;) ;)

btw. sorry. heh heh ik zie de laatste tijd een beetje veel humor in van de dingen,
niet alleen jij bent melig Nick :9

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:10:
Wat zeg je nou Nick :o
Komt Denan tussen ons in zitten ;) ;) ;)

btw. sorry. heh heh ik zie de laatste tijd een beetje veel humor in van de dingen,
niet alleen jij bent melig Nick :9
Zeg famous.. haal je hand eens van mijn knie.. alleen maar goed dat je weer lol in dingen ziet na je ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow verrek.. verkeerde :9 :9
Nou jah.. de lol word soms abrupt afgebroken door die k.t pijnen hoor :'(

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, ik wil een HTPC kopen en wil mijn DigiTV van XMS erop aansluiten,
is dat mogelijk, zo ja welke tv-kaart heb ik nodig

Groet Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 00:00:
Ik heb een vraagje, ik wil een HTPC kopen en wil mijn DigiTV van XMS erop aansluiten,
is dat mogelijk, zo ja welke tv-kaart heb ik nodig
Het is op dit moment niet mogelijk een HTPC te koppelen met DigiTV van XMS. Het signaal kan enkel binnen komen op de AmiNET 110 en 130 welke aangeschaft zijn bij XMS. De AmiNET 130 is een HD variant en is binnenkort te koop.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen niet bereikbaar via de telefoon, gaat wel over maar je hoort niks.
Laatste tijd veel klachten dat we niet bereikbaar zijn, terwijl we er wel zijn.
Als ik mobiel mijn huis bel hoort de mobiel mij wel, ik hoor de andere kant niet.
Het lijkt erop dat er toch iets mis is aangezien er meerdere mensen zijn die dit soort problemen melden.
Ik heb XMS een mail gestuurd met deze klacht.

@ Nick
Kan je de brief die jij verstuurd hebt naar xms betreffende de analoge tv naar mij pm en?
Ik wil deze klacht ook melden en kan dan verwijzen naar jouw brief, bevindingen en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zal OP DIT MOMENT EEN STORING gaande zijn bij XMS :| :| , Telio!
Als iemand mij belt, of ik bel iemand anders,
dan hoor diegeen mij wel, maar ik hoor niets !!!
Ik hoop dat iemand binnen XMS dit leest,
anders zijn we weer tot maandag verstoken van telefoon :'( .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:58

msh

@Famous
Je bent in ieder geval niet de enige met dit probleem, bij mij werkt het nu ook niet.
Dit is in een jaar zeker de 4e keer dat er een forse storing op het telefoonnet is, en ik ben het met de medeforumgebruikers eens dat dit teveel is. Ik realiseer me dat ik er niet elke keer een melding van gemaakt heb, aangezien ik er in het verleden vanuit ging dat als de oorzaak duidelijk bij een centraal punt ligt, het niet zoveel zin heeft individueel nog te klagen, maar ik zal dat voortaan wel proberen te doen, in de hoop dat de impact van de problemen wat meer naar boven komt.

[ Voor 2% gewijzigd door msh op 02-11-2008 13:20 . Reden: verduidelijking... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:38
jup hier in Leiden ook, hopelijk is het snel opgelost !?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem hier in Nieuwegein......voor zover ik weet de eerste keer dit jaar.
Is idd knap vervelend. En jammer genoeg is de helpdesk ook vrij op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Jurjen de Vries schreef op zondag 02 november 2008 @ 00:45:
Het is op dit moment niet mogelijk een HTPC te koppelen met DigiTV van XMS. Het signaal kan enkel binnen komen op de AmiNET 110 en 130 welke aangeschaft zijn bij XMS. De AmiNET 130 is een HD variant en is binnenkort te koop.
Het is wel mogelijk, maar ik ben bang dat XMS niet blij zou zijn als ik vertel hoe aangezien er ook misbruik van kan worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou.. T'is dus duidelijk dat het landelijk probleem (XMS) betreft.
Zal dus wel weer maandag worden eer we kunnen bellen.
Merkte ook dat het niet meer mogelijk is een melding van storing te maken op het antwoordapparaat van XMS buiten openingstijden.
Ik moet en blijf zeggen dat ik het een slecht punt nog vind van XMS dat je na zaterdag 16.00uur, niemand tot maandag meer kan bereiken voor een eventuele storing!!!
Zoals deze storing vind ik voor een landelijk probleem eig. al veels te lang duren, dit moet iemand toch al doorhebben vanuit het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
irtimmer schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:22:
[...]

Het is wel mogelijk, maar ik ben bang dat XMS niet blij zou zijn als ik vertel hoe aangezien er ook misbruik van kan worden gemaakt.
Ja klopt ;-) Ik bedoelde ook meer dat het officieel niet kan. Ik ga er niet vanuit dat iedereen wil gaan hacken, los daarvan nog maar de vraag als XMS daar achterkomt men het abonnement gaat blokkeren. Er zal wel een reden achter zitten dat er nu gefilterd wordt.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
De kans dat ze erachter komen is erg klein en het "hacken" stelt niet heel veel voor, maar wat bedoel je precies met "Er zal wel een reden achter zitten dat er nu gefilterd wordt."?

Ik heb zelf vandaag overigens nog een aantal mensen gebellt, maar die wonen allemaal in dezelfde wijk dus mss dat het bellen tussen xms klanten nog wel werkt. (geen id eigenlijk of ze ook xms hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bellen tussen XMS gebruikers onderling werkt idd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:40

BLACKfm

o_O

Hallo,

Ik wou me ipadres vernieuwen wegens een ip-block ergens, maar normaal was een half uurtje de modem uitzetten voldoende, maar zojuist weer de stroom er in gedaan na pakweg 45 minuten en ik heb nog steeds hetzelfde ip adres.

Hoe kan ik me ip adres nu veranderen ? Of moet ik alle routers ook even uitzetten op dat moment ?
Kan ik anders ook gewoon direct met het modem verbinding maken en daar wat resetten, of werkt/kan dat niet ?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Storing op de telefonie:

Ik heb Martijn, Folkert, info en support xms onderstaande mailtje verstuurd:

Beste Heren,

Ik realiseer me dat het weekend is maar toch het volgende.
Er is momenteel een (blijkbaar, volgens tweakersforum) landelijke storing in de telefonie van XMS.

We kunnen bellen en gebeld worden maar wij horen de ander niet, terwijl de ander ons wel hoort.
Als ik het 0800 nummer bel is XMS gesloten, dit klopt natuurlijk want het is weekend.

Maar in het verleden was het zo dat we dan een bandje konden inspreken dat de servicemonteur regelmatig afluistert.
Er is blijkbaar iets veranderd en dat is spijtig om te moeten constateren want in het extreme geval is er een storing op vrijdagavond 23.00 uur die pas op maandag wordt opgelost.

De concurrentie heeft dan misschien meer last van storingen maar deze zijn wel “dag en nacht” bereikbaar.
Dus gaarne het oude systeem van het bandje weer in het leven toepen met daaraan gekoppeld de servicemonteur.

NB Martijn ik weet dat je niet meer direct voor XMS werkt maar toch even doorgestuurd aan jou, ter info.

Met vriendelijke groet,

Wiebo van de Hel.

Wie weet wordt het sneller opgelost en anders komt mogelijk het bandje weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@BlackFM
Je ip adres blijft in 9 van de 10 gevallen hetzelfde.
Het kan alleen geforceerd door bv een mac adres te clonen van een andere pc en dan een dhcp release doen,dan heb je na ongeveer 45 minuten een ander ip.
@Wiebo/Famous:
Dat bandje is er al een tijd niet meer, dus deze storing blijft tot maandag vrees ik.
Bij de vorige keer met de ams-ix was het ook al niet meer mogelijk een bandje in te spreken.
Denk niet dat Martijn zijn mail nu leest en ik ga hem echt in zijn vrije weekeind niet sms-en of bellen,dat vind ik te ver gaan,hij werkt tenslotte niet bij XMS. (heb wel zijn 06)
Dus ik vrees dat we het even moeten uitdienen,bovendien vraag ik me af of XMS er ook zelf wel iets aan kan doen,is er iemand van Telio aanwezig en zo.

Bij een doorschakeling zal het ook wel niet werken anders was dat nog een optie.
De vorige storing was bij ams-ix,en telefoon,tja.. dat was altijd helaas al wat problematisch,er staan 5 storingsmeldingen open nog bij mij.

[ Voor 66% gewijzigd door Nick39 op 02-11-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
@Wiebo/Famous:
Dat bandje is er al een tijd niet meer, dus deze storing blijft tot maandag vrees ik.
Bij de vorige keer met de ams-ix was het ook al niet meer mogelijk een bandje in te spreken.
Denk niet dat Martijn zijn mail nu leest en ik ga hem echt in zijn vrije weekeind niet sms-en of bellen,dat vind ik te ver gaan.(heb wel zijn 06)
Dus ik vrees dat we het even moeten uitdienen,bovendien vraag ik me af of XMS er ook zelf wel iets aan kan doen,is er iemand van Telio aanwezig en zo.

Bij een doorschakeling zal het ook wel niet werken anders was dat nog een optie.
De vorige storing was bij ams-ix,en telefoon,tja.. dat was altijd helaas al wat problematisch,er staan 5 storingsmeldingen open nog bij mij.
[/quote]

@Nick,
Je hebt op zich gelijk om Martijn hier niet voor te willen storen, bovendien werkt hij niet meer direct voor XMS,
de e-mail heb ik aan hem doorgestuurd ter info.
Mogelijk dat de support afdeling van xms wel de mail leest en anders is het goed dat Folkert, de directeur van XMS op de hoogte is van de storing en het ontbreken van een bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik had net toegevoegd dat ie tenslotte niet bij XMS werkt ;)
Doorverbinden heeft in elk geval geen zin,dan hoor je helemaal niets,en ff op de fiets naar Noorwegen.. weet je, dan heb je tot volgende maand geen telefoon of zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:50
Ik was niet op de hoogte van deze forum. Blij dat ik lees dat veel mensen op dit moment problemen hebben met telefonie. Ik dacht dat het aan onze telefoon lag dat de mensen ons wel horen maar wij hun niet. Dit is recent, maar wij hebben al veel langer dat wij wel zien dat er gebeld wordt maar de ring gaat niet. Is dit ook een bekend probleem.
Ik wil een voip telefoon aansluiten, maar nu zegt XMS dat dit niet kan. Ik kan alleen maar op de voip DRG22 analoge telefoon aansluiten. belachelijk!!!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zwaar teleurgesteld ben over XMS. Ik woon in Vathorst en men heeft in het begin van alles beloofd, maar weinig waar gemaakt. Telefonie niet, televisie zwaar onder de maand. Kwaliteit van diverse zenders slecht, regionaal Amersfoort na 3 jaar eindelijk doorgegeven, maar nog steeds slecht. Digitaal televisie aanbod zwaar onder de maat. Ik ben allen tevreden over internet.
Ik zit er echt an te denken om over te stappen.

Hebben veel mensen goede ervaring met voipbuster. Ik bel veel vanuit Amersfoort naar Groningen. Is het voor mij financieel wel interessant om over te stappen. Ik wil de siemens S685IP kopen. Kan ik deze dan op mijn router aansluiten en configureren.

Gr Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Beste Jan,

Als je rechtsbovenin over het woordje zoeken "voipbuster" intikt en zoekt binnen dit forum, kom veel reactie's van oa mij tegen waarin ik al eerder liet weten na de problemen met XMS telefoon te zijn overgestapt naar de mogelijkheid om bijvoorbeeld een Siemens telefoon in je netwerk op te nemen en via voipbuster te bellen. Je kan je telefoon via je PC benaderen om de benodigde gegevens van voipbuster in te voeren. Als je hulp nodig hebt, hoor ik graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STORING TELEFONIE OPGELOST !!!

Bij deze laat ik even weten dat de storing met telefonie die vanaf vanmorgen gaande was is verholpen 21:45uur.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Famous® schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:47:
STORING TELEFONIE OPGELOST !!!

Bij deze laat ik even weten dat de storing met telefonie die vanaf vanmorgen gaande was is verholpen 21:45uur.
Ietsje eerder al denk ik, maar het blijft idioot dat er geen storingsnummer is, desnoods een doorschakeling naar de mobiel van een servicemonteur die bereikbaarheidsdienst draait. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 02-11-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
klopping schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:04:
Ik was niet op de hoogte van deze forum. Blij dat ik lees dat veel mensen op dit moment problemen hebben met telefonie. Ik dacht dat het aan onze telefoon lag dat de mensen ons wel horen maar wij hun niet. Dit is recent, maar wij hebben al veel langer dat wij wel zien dat er gebeld wordt maar de ring gaat niet. Is dit ook een bekend probleem.
Ja ik ervaar dit ook,helaas is men nog niet tot een oplossing gekomen,ik heb dit ook regelmatig gemeld.
Ik hoop dat je deze klacht wilt mailen naar support@xmsnet.nl zodat men ziet dat het niet alleen aan mij ligt.
Overstappen op iets anders kan altijd nog,misschien willen ze het eindelijk eens fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
irtimmer schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:07:
De kans dat ze erachter komen is erg klein en het "hacken" stelt niet heel veel voor, maar wat bedoel je precies met "Er zal wel een reden achter zitten dat er nu gefilterd wordt."?
Men zal wel niet zonder reden filteren. Wellicht omdat je met snelle upstream ook weer de zenders kan gaan uitzenden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
chocka schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:42:
Beste Jan,

Als je rechtsbovenin over het woordje zoeken "voipbuster" intikt en zoekt binnen dit forum, kom veel reactie's van oa mij tegen waarin ik al eerder liet weten na de problemen met XMS telefoon te zijn overgestapt naar de mogelijkheid om bijvoorbeeld een Siemens telefoon in je netwerk op te nemen en via voipbuster te bellen. Je kan je telefoon via je PC benaderen om de benodigde gegevens van voipbuster in te voeren. Als je hulp nodig hebt, hoor ik graag van je.
Klopt, Siemens IP telefoons werken perfect i.c.m. XMS! (en je kan ook nog bellen wanneer de XMS telefonie eruit ligt :P .)
Heb zelf een S450IP, en ben er zeer tevreden mee.

[ Voor 0% gewijzigd door Hopjesvla79 op 03-11-2008 10:00 . Reden: typo's ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 08:48:
Vanmorgen niet bereikbaar via de telefoon, gaat wel over maar je hoort niks.
Laatste tijd veel klachten dat we niet bereikbaar zijn, terwijl we er wel zijn.
Als ik mobiel mijn huis bel hoort de mobiel mij wel, ik hoor de andere kant niet.
Het lijkt erop dat er toch iets mis is aangezien er meerdere mensen zijn die dit soort problemen melden.
Ik heb XMS een mail gestuurd met deze klacht.

@ Nick
Kan je de brief die jij verstuurd hebt naar xms betreffende de analoge tv naar mij pm en?
Ik wil deze klacht ook melden en kan dan verwijzen naar jouw brief, bevindingen en testen.
Daar heb je niets aan want het is een brief die toegesneden is op mijn persoonlijke situatie en mijn persoonlijke acties zoals naar Portaal gaan en schrijven.
Wat je wel kan doen is je eigen ervaringen opschrijven en refereren aan mij, ik zal je p.m. en met mijn naam.
Dat gaat dan eventueel een stuk makkelijker als je PM ook aan zet ;)
@Wiebo, ik zie net een klein onjuistheidje in jouw mail.
De helpdesk is ook op zaterdag geopend,dus een storing kan niet van vrijdag tot en met zondag lopen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 03-11-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
wiebo66 schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:11:
Storing op de telefonie:

Ik heb Martijn, Folkert, info en support xms onderstaande mailtje verstuurd:
Ik heb niets gehad :) (al zag ik de melding wel op tweakers langskomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Zie hier de mogelijkheden over voipbuster maar sta daar altijd wat twijfelachtig tegenover.
Voor mezelf zou het niet zo'n probleem zijn maar ik weet al de reactie van moeders:
Ga je nou een nieuwe telefoon kopen omdat het via XMS niet goed werkt ?
Ik zie haar zo 1,2,3 even niet via een headset bellen en als iedereen die hier wil bellen eerst zijn/haar pc moet aanzetten ( als je geen ip telefoon gebruikt) dan gaat dat bij voorkeur niet werken.
We hebben een huiscentrale en 4 gigaset 4000's waar iedereen onder zijn eigen sub summer bereikbaar is.
Kost een paar duppies maar heb ze al jaren.
Dan krijg ik het echt niet voor elkaar dat iedereen dat systeem links laat liggen.

Toch lijkt het alsof het XMS imperium een beetje aan het afbrokkelen is, de een na de andere dienst wordt of is gebrekkig.
De fax heb ik er hier al tussen uit moeten halen want hoe vaak ik wisselgesprek niet aan of uit zet maakt niet uit,de dag erna staat het weer aan.

Het aangekondigde plus pakket voor digitale tv met de uitbreidingen,het is er nog niet.
Is de techniek toch niet genoeg genaderd dat het in de praktijk uitgeoefend kan worden ?
Want internetplus bellen,Ziggo, ze hebben allemaal dezelfde problemen.
Terug naar een pots lijn kan niet,deze lijn is ooit isdn gemaakt en KPN wil dat niet terug zetten.
Je kan haast niet anders dan toch maar doormodderen.
Ik heb hele goede ervaringen met de mensen achter XMS,maar de producten zelf, (op internet na) durf ik echt niet meer aan te bevelen.
Het is toch aan XMS om dat geschonden vertrouwen op te krikken en ik heb zoiets van,XMS pas op de plaats,eerst de basisproducten nu in orde maken en dan doorgaan met de rest,anders heb je geen klant meer over.

Add:
Overigens kwam de telefoonstoring wel op het moment van een geplande netwerk update van xms (gisterochtend) en dat is wel erg toevallig.
Update 's ochtends vroeg,mensen slapen uit,de eerste telefoontjes gaat men zo rond 11 uur doen om rekening te houden met andere uitslapers en.. hee storing.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 03-11-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:06:

Toch lijkt het alsof het XMS imperium een beetje aan het afbrokkelen is, de een na de andere dienst wordt of is gebrekkig.

Het aangekondigde plus pakket voor digitale tv met de uitbreidingen,het is er nog niet.
Is de techniek toch niet genoeg genaderd dat het in de praktijk uitgeoefend kan worden ?
Want internetplus bellen,Ziggo, ze hebben allemaal dezelfde problemen.
Terug naar een pots lijn kan niet,deze lijn is ooit isdn gemaakt en KPN wil dat niet terug zetten.
Je kan haast niet anders dan toch maar doormodderen.
Ik heb hele goede ervaringen met de mensen achter XMS,maar de producten zelf, (op internet na) durf ik echt niet meer aan te bevelen.
Het is toch aan XMS om dat geschonden vertrouwen op te krikken en ik heb zoiets van,XMS pas op de plaats,eerst de basisproducten nu in orde maken en dan doorgaan met de rest,anders heb je geen klant meer over.
Ik heb hetzelfde gevoel, internet is top maar de rest is twijfelachtig.
Mijn buren hebben mede door mijn ervaringen besloten xms te nemen, ik hoop dat onze goede verstandhouding niet afbrokkelt.

Telefonisch ben je soms niet bereikbaar voor sommige mensen, die krijgen de in gesprektoon.
De voicemail heb ik er lang geleden al afgegooid en een antwoordapparaat gekocht want dat bleef je aan en uit zetten of je kan de berichten niet afluisteren.
Analoge tv is van een matige kwaliteit.
Digitale tv is qua beeld wel goed, ik heb alleen een probleem dat de stb overgevoelig reageert op de afstandsbediening, dit probleem speelt al ruim een half jaar en alle welwillende medewerkers ten spijt nog steeds niet opgelost.

Allemaal zaken die ik meerdere malen voorbij zie komen op de diverse fora, ik hoop dat xms hier een prioriteit aan gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
Klopt, Siemens IP telefoons werken perfect i.c.m. XMS! (en je kan ook nog bellen wanneer de XMS telefonie eruit ligt :P .)
Heb zelf een S450IP, en ben er zeer tevreden mee.

Heb je jou Siemens op een analoge aansluiting van DRG22 of is kan je hem aansluiten op de lan aansluiting, zodat je ook online kan gaan (bv telefoonboek).

Mijn buren hebben digitaal van Ziggo en ik vind dit een veel beter aanbod dat XMS.
Televisie van Ziggo en Internet + bellen van Telfort lijkt mij op dit moment een betere combinatie dan XMS all in 1, maar gezien het jaar contract moet ik het nog even uitzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb XMS aan mijn buren aanbeveeld ( op basis van mijn ervaringen toen ) als de buurman nu komt vertellen dat die of die dienst het (weer) niet doet voel ik me daar wel schuldig onder.
Hij doet er niet moeilijk over gelukkig mede denk ik omdat zijn casema tv lijntje het nog doet.
Los van de xms problemen verbaast het mij dat er qua telefonie zoveel techniek is bijgekomen,zoveel kastjes links en rechts,maar dat een telefoonstoring nu zo gewoon is dat er niet eens meer berichtgeving over volgt.
Die oude KPN vroeger..zelfs bij een totale stroomstoring kon je nog bellen,de telefoon... die deed het gewoon,klaar.
In de begintijd toen lokale gesprekken slechts 1 tik ongeacht de duur van het gesprek kostte heb ik menig uurtje op internet doorgebracht met mijn oude 8088,windows 3.0, trumpet winsock en een 2k4 modem.
Er waren zelfs velleman bouwkitjes te koop,die zette je op je telefoonlijn ( hardstikke illegaal) met een relais,als de stroom uitviel had je 2 noodlampjes die gevoed werden door je telefoonlijn.

Ik vind het jammer,in tijden dat je zo vaak hoort over storingen en matige kwaliteiten van diensten had XMS zich kunnen onderscheiden ipv trendvolgen hetgeen ze nu toch een beetje doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
[b]klopping schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:03
Heb je jou Siemens op een analoge aansluiting van DRG22 of is kan je hem aansluiten op de lan aansluiting, zodat je ook online kan gaan (bv telefoonboek).
beide, een draadje gaat de DRG22 in voor alle inkomende gesprekken (en voor een eventueel uitgaand gesprek via XMS), een ander draadje gaat de router in voor al mijn uitgaande Voipbuster gesprekken.
Telefoonboek optie is erg handig als je een nummer nodig hebt: geen papieren boek meer nodig, geen comp opstarten om online een nummer te zoeken, alles gewoon via de handset.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Storing staat inmiddels op de storingspage (ietsjes overbodig want op het moment dat ie vermeld wordt was ie al opgelost maar het is wel eerlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Storingsupdate

Wat ik zo langs heb zien komen had de storing niets te maken met het XMS/Telio netwerk, maar met de voicegateway-koppeling van de bovenliggende netwerkleverancier. Na wat checks lijkt het er sterk op dat de overige problemen hier ("ik bel mezelf en hoor een ingespreks-toon terwijl de hoorn er gewoon op ligt") daar ook mee te maken hebben. Het komt namelijk alleen voor bij gesprekken die vanaf de buitenwereld het XMS netwerk op komen, niet als je van XMS klant 1 naar XMS klant 2 belt.

Omdat dit toch wat lastiger te troubleshooten is (het zit niet in het XMS/Telio netwerk.. en komt maar zeer sporadisch voor) zijn momenteel de processen en procedures aangescherpt bij techniek en support. Ook is er direct contact met de internationale partij die het beheer heeft over de bovengenoemde koppeling waarbij wij een aantal mogelijke oorzaken naar hen doorgezet hebben. Ondanks dat wij geen directe toegang op hun hardware/logs hebben zien wij vanaf onze systemen af en toe vreemde reacties via een omweg bij ons terugkomen. Aan de hand van die reacties hebben we in ieder geval een beeld kunnen vormen van de mogelijke problemen in hun systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
Hopjesvla79 schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:53:
[...]

beide, een draadje gaat de DRG22 in voor alle inkomende gesprekken (en voor een eventueel uitgaand gesprek via XMS), een ander draadje gaat de router in voor al mijn uitgaande Voipbuster gesprekken.
Telefoonboek optie is erg handig als je een nummer nodig hebt: geen papieren boek meer nodig, geen comp opstarten om online een nummer te zoeken, alles gewoon via de handset.
Bedankt. Als ik je goed begrijp, analoog via XMS, voip via Voipbuster.. Ik heb de telefoon besteld. Als ik bij installeren nog vragen heb dan weet ik je te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnk voor de update Martijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
klopping schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:48:
[...]

Bedankt. Als ik je goed begrijp, analoog via XMS, voip via Voipbuster.. Ik heb de telefoon besteld. Als ik bij installeren nog vragen heb dan weet ik je te vinden :)
Hou daarbij wel rekening dat je met een router moet gaan werken en de internet aansluiting van de telefoon niet rechtstreeks op de DRG gaat aansluiten, want dat gaat dus niet werken.

Welke telefoon heb je nu besteld en waar? Wat mocht die kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
chocka schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:33:
[...]

Hou daarbij wel rekening dat je met een router moet gaan werken en de internet aansluiting van de telefoon niet rechtstreeks op de DRG gaat aansluiten, want dat gaat dus niet werken.

Welke telefoon heb je nu besteld en waar? Wat mocht die kosten.
Siemens Gigaset S685 IP (€110) + S68H (€75) bij pick2pay.nl.
De ene kabel in de DRG22 de andere in de router wordt nog een leuke uitdaging. DRG22 staat in de meterkast, de router op de 1e verdieping.
De LAN connectie op de DRG22 werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
klopping schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:10:
[...]

Siemens Gigaset S685 IP (€110) + S68H (€75) bij pick2pay.nl.
De ene kabel in de DRG22 de andere in de router wordt nog een leuke uitdaging. DRG22 staat in de meterkast, de router op de 1e verdieping.
De LAN connectie op de DRG22 werkt niet?
zie dit draadje voor meer info over de S450ip, niet de telefoon die jij hebt besteld, maar er staan ook wat dingetjes bij omtrent aansluiten.
Je kan me idd ook altijd pm'en
Hoop wel dat je een NL versie heb, weet namelijk niet zeker of niet-NL modellen ook de telefoongids functie hebben.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Kijk,dat nieuws heb ik veel liever dan weer kabels en doosjes en telefoontjes ophangen,gewoon fixen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zonnet mail gehad van xms dat ze waarschijnlijk nog geen glasvezel gaan aanbieden in Hoofddorp, heeft er iemand enig idee hoe ik eventueel dan een aanvraag kan plaatsen, maakt me echt niet uit of het nou xms of een ander, maar zou zo graag glasvezel thuis willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
Hopjesvla79 schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:28:
[...]

zie dit draadje voor meer info over de S450ip, niet de telefoon die jij hebt besteld, maar er staan ook wat dingetjes bij omtrent aansluiten.
Je kan me idd ook altijd pm'en
Hoop wel dat je een NL versie heb, weet namelijk niet zeker of niet-NL modellen ook de telefoongids functie hebben.
Dit was mijn vrees ook, maar een collega heeft ook een duitse versie en dit werkt gewoon. Dat het werkt hangt niet af van de type maar provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:44:
Heb zonnet mail gehad van xms dat ze waarschijnlijk nog geen glasvezel gaan aanbieden in Hoofddorp, heeft er iemand enig idee hoe ik eventueel dan een aanvraag kan plaatsen, maakt me echt niet uit of het nou xms of een ander, maar zou zo graag glasvezel thuis willen.
Eigenlijk is alleen Casema/Ziggo serieus met glas bezig maar doet dat niet voor consumenten,daar moet je een inschrijving bij de KVK voor hebben.
Nou kost dat op zich weinig maar pas dan wel op waar je je voor inschrijft.
Anders moet je namelijk lid worden van beroepsverenigingen,communicatie adviseur is wel redelijk,dan zou je het kunnen aanvragen,alleen liegen de prijzen er dan niet om.
je moet dan wat info aanvragen op ziggozakelijk... KPN is met wat Pilots bezig maar dat betreft 5 steden of zo.
Dus het enige dat je kunt doen is proberen je buurt te mobiliseren,een vraagtraject starten en als je met genoeg handtekeningen komt kijkt XMS en haar investeerder of je interessant genoeg bent.
Dat doen ze helaas niet bij 10 klanten.
Op de XMS page staat voldoende info over lopende projecten van mensen die hetzelfde hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07
Vandaag word mijn XMS aansluiting opgeleverd, maar snap nu al niks meer van XMS.

In het huis hangt al een glasvezelmodem, dus een abonnement aangevraagd(4 weken geleden) en tot op de dag van vandaag nog geen enkel teken van leven gezien van XMS. Ik had een welkomstbrief, aansluithandleiding, contract, wachtwoorden, ipadres verwacht. Heb al 2 keer gebeld, en krijg te horen dat alles eraan komt binnen 2 dagen(dat belletje was 1-2 weken geleden al)

Had ik niet verwacht van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ik zit nu al ruim een week zonder telefoon! Geen rectie op mail, na mobiel telefoontje eindelijk wel een melding gemaakt, maar nog steeds niks teruggehoord. Net op mn werk weer gebeld, maar nee, geen indicatie over hoe lang het kan duren voordat ik teruggebeld word op mn mobiel... En zo gaan we morgen dag 9 zonder telefoon in.

Mijn telefoonverbinding doet niks meer sinds de grote internetstoring van vorige week maandag. En dit heb ik in mei ook al gehad toen telefonie bij mij voor het eerst opgeleverd werd.

Ik word er behoorlijk moe van.

Internet is overigens prima hoor. Radio ook. Televisie analoog inderdaad niet zo'n best beeld, maar volgens mij had ik via oude kabel Ziggo net zulk gemiddeld beeld, dus ja. Kijk toch nauwelijks TV.

Maar ook dat ik nog steeds mn voicemail niet kan instellen omdat dan de telefoon niet overgaat bij mij, dat soort me mateloos, en met name het gebrek aan reactie erop van XMS support.

Wil hier echt niet alleen maar lopen zeiken, want ben behoorlijk blij geweest met XMS het afgelopen jaar, maar sinds mei dit jaar heb ik telefonie erbij en gewoonweg te veel problemen. Verlang bijna terug naar de oude steady vaste lijn van KPN die ik ervoor afgezegd had... (bijna he, niet naar de abokosten dan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Angie > Kga ervan uit dat je alwel eens geprobeerd hebt alle stroom er even af voor 10 min ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:45:
@ Angie > Kga ervan uit dat je alwel eens geprobeerd hebt alle stroom er even af voor 10 min ?!
Mss is het idee dat ze bij XMS de stroom er eens ff 10 minuten afhalen, mss zijn dan alle problemen ook zo eenvoudig verholpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:21:
Ach, ik zit nu al ruim een week zonder telefoon! Geen rectie op mail, na mobiel telefoontje eindelijk wel een melding gemaakt, maar nog steeds niks teruggehoord.
Reset knopje in de DRG voor maximaal 5 seconden indrukken,niet langer !!!!
Als je een 4 poorts aansluiting hebt zit er links naast poort 1 een reset knopje, of een gaatje.
Knopje 5 seconden indrukken,of met een naaldje 5 seconden indrukken.
De DRG reset dan.
Meestal komt de telefoonlijn dan terug.

absoluut niet langer dan 5 seconden,anders heb je niets meer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick > waar zit dat reset knopje dan precies op het DRG kastje ?
Wist dat namelijk zelf geen eens.
Maar hij zit bij mij ook niet op zo'n makkelijke plaats om even te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:15:
@ Nick > waar zit dat reset knopje dan precies op het DRG kastje ?
Wist dat namelijk zelf geen eens.
Maar hij zit bij mij ook niet op zo'n makkelijke plaats om even te kijken.
Ligt er aan welke drg je hebt, de 4 poorts:
klep open van de aansluitingen, kijk naar de aansluitingen van de 4 poorten.
Kijk naar poort 1, links ervan aan de bovenkant zit of een zwart reset knopje of een gaatje waar een reset knopje in zit.
Het zit aan de bovenkant in hetzelfde plaatje waar de poorten inzitten,je moet dus bv bij het reset gaatje dus omhoog het pinnetje indrukken met een paperclip.
Ik wil echt benadrukken dat de reset knop maar 5 tellen ingedrukt mag worden,druk je hem langer in dan 10 tellen,dan wordt de programmering in de box gewist en zal hij omgeruild moeten worden hetgeen niet gratis zal zijn lijkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 04-11-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarre ik heb de 8 poorts..
met los telefonie modem..
Dus waar vind ik hem dan precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:26:
Maarre ik heb de 8 poorts..
met los telefonie modem..
Dus waar vind ik hem dan precies ?
Geen idee,zoeken,misschien zit ie er niet eens en moet het op een andere manier,ik ken alleen de 4 poorts en daar zijn 2 varianten,een met een echt knopje en een waarbij het met een paperclip moet.
Even Googlen met modelnummer en reset misschien ?
Bovendien,een reset heeft alleen zin als er ook daadwerkelijk iets is.
Hier gaat ook regelmatig ( als in ongeveer 1 keer per maand) het lampje uit,een reset en voila,daar is ie weer..
Voor iedereen:
is er niets mis,blijf er dan vanaf

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 05-11-2008 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt het allemaal vreemd waarom werkt bij ons wel alles goed? Op de telefoon storing van afgelopen zondag na dan.Tv is Goed zowel analoog als digitaal - Telefoon werkt goed Geen voicemail hebben een ingebouwd antwoordapparaat.Hoor ook geen klachten om ons heen. Servece desk belt netjes terug als er wat is.
Wij zijn tevreden over XMS en dat mag ook wel eens gezegt worden . :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:09:
Ik vindt het allemaal vreemd waarom werkt bij ons wel alles goed? Op de telefoon storing van afgelopen zondag na dan.Tv is Goed zowel analoog als digitaal - Telefoon werkt goed Geen voicemail hebben een ingebouwd antwoordapparaat.Hoor ook geen klachten om ons heen. Servece desk belt netjes terug als er wat is.
Wij zijn tevreden over XMS en dat mag ook wel eens gezegt worden . :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Bij diegene waar het allemaal wel goed werkt zal geen reden tot klagen zijn, bij jou werkt het wel goed waarom het bij een ander dan niet goed werkt zal xms ook wel willen weten denk ik.
Het zijn wel allemaal soort gelijke storingen/klachten over analoge tv of de telefoon.

Ik krijg ook wel respons van de helpdesk, het probleem met mijn stb bestaat nog steeds, telefoon die soms onbereikbaar is, matige analoge tv kwaliteit, het loopt allemaal nog steeds.
De voicemail gebruik ik ook niet meer sinds ik een antwoordapparaat heb, daarvoor had ik hier ook steeds problemen mee, op de site van xms staat nog steeds het bericht van de voicemail storing betreffende de beluisterde berichten en dat duurt ook al een tijdje.
Ik hoop dat xms alles oplost zodat ik net als jij kan zeggen dat ik tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:45:
Uiteraard, eerste wat ik vorige week dinsdag heb gedaan, en later weer, en de volgende dag nog veel langer (hele werkdag). Ook modem al geregeld gereset, stekkertjes erin en weer vast etc. Oude draadtelefoons geprobeerd ipv mijn dect, geven hetzelfde probleem.

Want helaas ben ik precies op de hoogte van die EHBO-behandelingen, en de reden is dat het al eens eerder is gebeurd. Ik wou dat ik het niet wist namelijk.

Overigens nog steeds niet op mn mobiel teruggebeld of terug gemaild tot nu toe vandaag, dag 9 zonder foon. Dat kan allemaal maar zo blijkbaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:54:
[...]

Mss is het idee dat ze bij XMS de stroom er eens ff 10 minuten afhalen, mss zijn dan alle problemen ook zo eenvoudig verholpen. ;)
Hahaha, inderdaad ja!

Standaard antwoorden die mij tot nu toe nog nooit geholpen hebben. Maar bij anderen dan waarschijnlijk wel vaak de problemen verhelpen...

Ik ben webdeveloper en het eerste wat wij bij support tegen klanten zeggen is "waarschijnlijk een cacheprobleem, probeer eens CTRL-F5"...
(En daarna "Gebruik eens een echte browser ipv IE" :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:37:
[...]

Ligt er aan welke drg je hebt, de 4 poorts:
klep open van de aansluitingen, kijk naar de aansluitingen van de 4 poorten.
Kijk naar poort 1, links ervan aan de bovenkant zit of een zwart reset knopje of een gaatje waar een reset knopje in zit.
Het zit aan de bovenkant in hetzelfde plaatje waar de poorten inzitten,je moet dus bv bij het reset gaatje dus omhoog het pinnetje indrukken met een paperclip.
Ik wil echt benadrukken dat de reset knop maar 5 tellen ingedrukt mag worden,druk je hem langer in dan 10 tellen,dan wordt de programmering in de box gewist en zal hij omgeruild moeten worden hetgeen niet gratis zal zijn lijkt me.
Ik ga het toch nog maar eens voorzichtig proberen vanavond dan, wie weet heb ik het eerst niet goed gedaan? Dank voor de precieze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YESS! Het heeft gewerkt door 5 seconden de reset knop ingedrukt te houden direct toen ik de stroom er weer terug opzette. Dank Nick! Er kan weer gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:26:
YESS! Het heeft gewerkt door 5 seconden de reset knop ingedrukt te houden direct toen ik de stroom er weer terug opzette. Dank Nick! Er kan weer gebeld worden.
Geen dank,had de helpdesk ook even kunnen opperen,mocht het weer voorkomen dan hoeft het in elk geval niet meer zo lang te duren :)
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!