XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste
Acties:
  • 129.464 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Dit heb ik aan informatie van de site af kunnen plukken!

Als u dit wilt na lezen op de site, Het staat op deze http://www.xmsnet.nl/?id=53&action=checkZip pagina!

Bron: http://www.glasvezelwijchen.nl/index.php?id=62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denan :

Dat weet ik, dat IP gebruik ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Nick39 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:15:
[...]

Nee, 50/50 staat er.. de kosten gaan me ook niets aan,maar als je je toekomstige abonnees informeert waarom je hogere tarieven hanteert en dan zegt dat mensen aansluitkosten moeten betalen en dat dat daar niet hoeft omdat de maandlasten hoger zijn,moet je dat wel goed doen en de waarheid is natuurlijk wel dat van alle Portaalklanten niemand aansluitkosten heeft hoeven betalen en dat diverse anderen straatacties hadden waarbij men ook geen aansluitkosten hoefde te betalen.
De reden die nu genoemd wordt om de deels hogere kosten te verklaren,klopt gewoon niet.
Jawel, de vastrechtkosten (kosten voor het gebruik van het netwerk van de netwerkeigenaar, in dit geval reggefiber) zijn namelijk afhankelijk van het 'geografische model' van de regio waarin netwerk ligt. Zo zal een compacte wijk die direct naast een reeds aanwezige vezel ligt goedkoper te ontsluiten zijn dan een compleet gebied (zoals bvb een gemeente) waarin men rekening moet houden met omgevingsfactoren als meertjes, ver uit elkaar liggende wijken, ver uit elkaar liggende woningen, etc. Als de kosten voor de aanleg hoger zijn zal de netwerkeigenaar hogere vastrechtkosten doorberekenen aan de internetprovider/dienstenleverancier.
In de Portaal gebieden was Portaal verantwoordelijk voor een deel van deze kosten en kon dus overal voor een generieke prijs aangeboden worden. Natuurlijk heeft dit ook weer te maken met de afspraken die vanuit de lokale stichting met de investeerder/netwerkeigenaar gemaakt zijn en met de uiteindelijke ISP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik weet niet hoever Wijchen buiten de bewoonde wereld ligt, maar hierbij citeer ik een reactie van een bewoner uit Wijchen:

"Besloten is geen aansluitkosten te rekenen waardoor het aanleggen van het glasvezelnetwerk een kostbare zaak is, hiervoor zijn forse investeringen nodig.
Maar om daar de conclusie uit te trekken dat XMS in Wijchen duurder is, is onterecht. XMS zal de komende jaren zeker marktconforme prijzen hanteren willen ze de concurrentie aan willen gaan met andere aanbieders welke na één jaar ook hun diensten mogen aanbieden op het netwerk.
De kosten van aanleg van dit nieuwe, hoogwaardige netwerk zijn niet misselijk. En als je dan wilt vergelijken vindt ik het relevanter dit te doen met de huidige TV, Telefoon en Internetkosten welke de burger in Wijchen nu maakt, op netwerken waarvan bekend is dat deze al jaren oud zijn en niet meer meekunnen met de eisen die hier tegenwoordig aan gesteld mogen worden. Het nieuwe glasvezelnetwerk kan dit wel.
Als Wijchenaar zie ik dit als een kans welke we met beide handen moeten aangrijpen, dan lopen we in Wijchen eindelijk eens voorop na decennia achteraan gelopen te hebben."

Schijnbaar denken ze daar nu dat hun glasvezelnetwerk superieur gaat worden ten opzichte wat er in de rest van Nederland al ligt en moet XMS na één jaar het netwerk vrij gaan geven zodat andere aanbieders ook via het glasvezelnetwerk hun diensten kunnen gaan aanbieden. Klinkt allemaal heel spannend?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 06:23:

Schijnbaar denken ze daar nu dat hun glasvezelnetwerk superieur gaat worden ten opzichte wat er in de rest van Nederland al ligt en moet XMS na één jaar het netwerk vrij gaan geven zodat andere aanbieders ook via het glasvezelnetwerk hun diensten kunnen gaan aanbieden. Klinkt allemaal heel spannend?!
Aangezien ze het nieuwe netwerk vergelijken met het bestaande netwerk in wijchen (coax/koper) hebben ze het duidelijk niet over glasvezelnetwerken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Maar Denan, wat weet jij ervan dat men in Wijchen van de onderinstelling zijn dat XMS na één jaar het netwerk moet vrij gaan geven zodat andere aanbieders ook via het glasvezelnetwerk hun diensten kunnen gaan aanbieden??? Of zit dit soms in de hogere prijs inbegrepen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
denan schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:08:
[...]

Jawel, de vastrechtkosten (kosten voor het gebruik van het netwerk van de netwerkeigenaar, in dit geval reggefiber) zijn namelijk afhankelijk van het 'geografische model' van de regio waarin netwerk ligt.
Klopt,maar ze geven dus zelf aan dat de reden voor de hogere prijzen is dat woningbouwverenigingen het aanleggen maar dat de bewoners dan aansluitkosten moeten betalen.
Ook bij andere projecten zouden de mensen aansluitkosten moeten betalen.
Omdat zij geen aansluitkosten hanteren is het duurder.

Die info klopt dus niet want Portaal heeft nooit aansluitkosten berekend.
Bij andere projecten waren aansluitkosten vaak ook niet nodig.
Ik begrijp wel dat het project anders is,maar de opgegeven reden klopt niet,namelijk dat bij projecten van anderen er altijd aansluitkosten betaald zouden moeten worden.
Dit is lang niet altijd het geval en zeker niet bij de woningbouwverenigingen,je leest niet wat ik zeg ;)

Ik val het project niet aan,maar als je zegt dat anderen aansluitkosten hebben moeten betalen,waarbij ze specifiek woningbouwverenigingen als voorbeeld aanhalen,terwijl dit niet zo is,dan geef je een verkeerde motivatie om uit te leggen waarom jij duurder bent.
Zeg dan,onze afspraken wijken af en daarom zijn we duurder.
Of geef de mensen de gelegenheid te kiezen.
Ik zou het zelf ook onprettig vinden om meer te betalen omdat de anderen aansluitkosten moeten betalen en ik niet en er later achter komen dat dit lang niet altijd waar is en bij de aangehaalde woningbouwverenigingen zelfs totaal niet waar is.

Ik heb ze van de onjuistheden op de hoogte gesteld,alleen maar om te voorkomen dat leden er later achter komen dat de info/reden voor het meer betalen,niet in alle gevallen juist is,ik heb geen enkele intentie om ze in een kwaad daglicht te stellen.
Verder heb ik alleen bewondering voor het initiatief.

[ Voor 34% gewijzigd door Nick39 op 10-10-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:48:
Maar Denan, wat weet jij ervan dat men in Wijchen van de onderinstelling zijn dat XMS na één jaar het netwerk moet vrij gaan geven zodat andere aanbieders ook via het glasvezelnetwerk hun diensten kunnen gaan aanbieden??? Of zit dit soms in de hogere prijs inbegrepen???
Als ik het goed heb wordt het netwerk overal 1 jaar na oplevering vrijgegeven voor andere aanbieders.
XMS is ook alleen de leverancier van de diensten over het glasvezelnetwerk ze zijn niet de eigenaar van dit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik denk dat een ieder zelf moet en mag bepalen wat zijn of haar prijs is als je zorgt voor de aanleg,alleen de motivatie voor de hogere prijs klopte niet (helemaal) en om te voorkomen dat leden dat later tegen de stichting ( of misschien zelfs tegen XMS) gaan gebruiken heb ik dat gewoon netjes in een mailtje gezegd,doet men er niets mee dan moet men dat zelf weten.
Overigens denk ik wel dat de huidige prijsstelling niet concurrerend is en dat het beter is om de mensen de optie te geven hun maandbedrag te verlagen door wel zelf de aansluitkosten te betalen.
Dan kies je zelf voor een hogere prijs maar geen aansluitkosten,of een lagere prijs en een eenmalig bedrag.
Dat mensen aansluitkosten moeten betalen staat niet ter discussie,alleen de motivatie dat iedereen dit heeft moeten betalen die via een woningbouw of ander initiatief is aangesloten klopt niet,verder maak ik me er niet druk over,alleen als ik als klant van een winkel bij uitzondering 5 % korting krijg en er later achterkom dat iedereen dat gewoon krijgt geeft dat ongeveer het zelfde gevoel als dat men dus zegt iedereen moet aansluitkosten betalen,bij ons niet maar daarom is de prijs een beetje hoger,en ik er later achterkom dat duizenden aangeslotenen die aansluitkosten helemaal niet hebben betaald,ik wil het hier gewoon bij laten,als de stichting er niets mee doet is dat hun eigen zaak,zij steken hun moeite er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:35:
[...]
Als ik het goed heb wordt het netwerk overal 1 jaar na oplevering vrijgegeven voor andere aanbieders.
XMS is ook alleen de leverancier van de diensten over het glasvezelnetwerk ze zijn niet de eigenaar van dit netwerk.
Dit klopt (ook als reactie op choka's vraag). Ook op andere locaties is het netwerk btw 'open', als daar andere aanbieders gebruik willen maken van het netwerk om hun diensten aan te bieden is dat mogelijk. Er is ook overal een duidelijke scheiding tussen de NEM's (netwerkexploitatiemaatschappijen) en de dienstenleveranciers (XMS/Solcon/Twennet/etc) om deze reden.

@nick:
Dat klopt toch niet, er zijn genoeg plekken waarbij 75 of 150,- euro aansluitkosten zijn betaald door klanten. In het Portaal gebied draagt portaal deze kosten voor alle bewoners. Verder is de uitleg van de prijsstelling iets dat de stichting daar mag regelen, zoals hierboven aangegeven zijn de vastrechtkosten voor het gebruik van het netwerk gewoon hoger. Tel daarbij de kosten van de diensten van XMS op en je komt op de eindbedragen van glasvezelwijchen.

[ Voor 19% gewijzigd door denan op 10-10-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik was laatst bezig met wat problemen op te lossen met Wireshark toen ik plots een paar DHCP pakketjes zag langskomen. Nadat ik de glasvezelapperatuur eventjes van het stroom had gehaalt overigens. Aangezien ik een vast ip-adres heb kon het haast niet anders dat die van het telefoonkastje kwamen. Toen ik die begon te inspecteren zag ik dat in de Vendor-Specific Information van de DHCP Offer en ACK alle informatie die nodig is om een sip verbinding op te zetten stonden, waardoor je dus je eigen sip apparatuur kan gebruiken.

Voor dtv moet je eens naar Tripwire999 in "Lijbrandt IPTV via router?" kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
offtopic: ik zie dat de oplichers van downloadwinkel.org weer terug zijn en via google adds adverteren op tweak.. iemand zin om dit bij tweak aan te kaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:33:
[...]

@nick:
Dat klopt toch niet, er zijn genoeg plekken waarbij 75 of 150,- euro aansluitkosten zijn betaald door klanten. In het Portaal gebied draagt portaal deze kosten voor alle bewoners. Verder is de uitleg van de prijsstelling iets dat de stichting daar mag regelen, zoals hierboven aangegeven zijn de vastrechtkosten voor het gebruik van het netwerk gewoon hoger. Tel daarbij de kosten van de diensten van XMS op en je komt op de eindbedragen van glasvezelwijchen.
Je snapt me nog steeds niet maar laat maar zitten ok ?
Er zijn genoeg plekken waar het wel betaald is,er zijn genoeg plekken waar het niet betaald is,waar het om gaat is dat de uitleg zegt dat het overal betaald wordt hetgeen onjuist is.
Als je zegt iedereen betaalt aansluitkosten is dat 100%, iedereen.
Maar bij portaal aangeslotenen betalen het niet.
Ergo: niet iedereen betaalt dus aansluitkosten,dus de zin iedereen betaalt aansluitkosten klopt niet.

Voorbeeld 2, de weg is afgesloten,niemand mag er door.
Ik mag er wel door.
Dus klopt de zin,niemand mag er door, niet, ik mocht er immers wel door ?
Voorbeeld 3:Iedereen betaalt entree voor de bioskoop.
Ik mag er gratis in, dus klopt de zin iedereen betaalt entree niet meer,immers ik hoefde niet te betalen.
Voorbeeld 4.
Bij een ongeval met een vliegtuig vondt iedereen de dood.
1 persoon overleefde, dus klopt de zin iedereen vond de dood niet,er was immers 1 overlevende.

De woningbouwverenigingen leggen een netwerk aan,iedereen betaalt aansluitkosten.
Portaal niet, dus niet iedereen betaalt aansluitkosten.

Uiteraard is de prijsstelling hun eigen zaak,hetgeen ik al gezegd heb,maar aangezien je niet leest wat ik schrijf vind ik het wel goed zo.

[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 10-10-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:35:
[...]

Er zijn genoeg plekken waar het wel betaald is,er zijn genoeg plekken waar het niet betaald is,waar het om gaat is dat de uitleg zegt dat het overal betaald wordt hetgeen onjuist is.
Ergo: niet iedereen betaalt dus aansluitkosten,dus de zin iedereen betaalt aansluitkosten klopt niet.
Een laatste keer nog dan (:)): overal worden deze kosten berekend door de netwerkbouwer (NEM) maar op een aantal locaties worden de kosten gedragen door Portaal, op een aantal andere locaties door XMS of een andere ISP. Dat dit niet overal even transparant is heeft te maken met de scheiding tussen de netwerkeigenaar en de dienstenleverancier.

add: owja.. en ik ben vanaf vandaag een weekje op vakantie en zal hier dus iets minder reageren :)

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 10-10-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:46:
[...]

Een laatste keer nog dan (:)): overal worden deze kosten berekend door de netwerkbouwer (NEM) maar op een aantal locaties worden de kosten gedragen door Portaal, op een aantal andere locaties door XMS of een andere ISP. Dat dit niet overal even transparant is heeft te maken met de scheiding tussen de netwerkeigenaar en de dienstenleverancier.

add: owja.. en ik ben vanaf vandaag een weekje op vakantie en zal hier dus iets minder reageren :)
Ik geef het op.
Slaap er nog eens over,neem dat weekje vakantie en lees dan nog eens letterlijk wat ik zeg,begrijp je het dan nog niet dan praten we langs elkaar heen en zul je me nooit snappen,aan wie dat ligt laat ik dan in het midden.
Fijne vakantie.
- overigens absoluut niet hatelijk bedoeld -

[ Voor 2% gewijzigd door Nick39 op 12-10-2008 16:34 . Reden: Toevoeging niet hatelijk bedoeld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:35:
Volgens snap jij het zelf niet. Zoals Denan zegt iedereen betaalt aansluitkosten. Daarbij wordt niet aangegeven wie deze aansluitkosten daadwerkelijk betaalt. Dat Portaal ervoor gekozen heeft om bij de aanleg deze aansluitkosten NIET door te berekenen aan hun huurders is hierbij een totaal ander verhaal. Oftewel de aansluitkosten zijn wel berekent en ook betaalt.

Deze keuze maakt de stichting in Wijchen niet. Deze stichting wil de aansluitkosten niet voor eigen rekening nemen en geeft daarbij de bewoners de keuze hoe deze aansluitkosten te betalen. Dus XMS tarieven en de aansluitkosten eenmalig voldoen of door de stichting opgestelde tarieven en geen aansluitkosten. Of te wel door de verhoging worden de aansluitkosten verdisconteerd. Denk er maar even over na of anders moet je ook maar even, zoals Denan, een weekje vakantie nemen. :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Wie de aansluitkosten betaald is inderdaad helemaal niet relevant, in Veenendaal bijvoorbeeld zouden in eerste instantie Patrimonium huurders geen aansluitkosten betalen, terwijl andere woningen dat wel zouden moeten. Je kunt erover twisten of dat een eerlijke constructie is, maar waar het om gaat is dat de aansluitkosten uiteindelijk toch verhaald worden op een partij/individu.

[ Voor 4% gewijzigd door d0s op 10-10-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:24:
[...]

Volgens snap jij het zelf niet. Zoals Denan zegt iedereen betaalt aansluitkosten. Daarbij wordt niet aangegeven wie deze aansluitkosten daadwerkelijk betaalt. Dat Portaal ervoor gekozen heeft om bij de aanleg deze aansluitkosten NIET door te berekenen aan hun huurders is hierbij een totaal ander verhaal. Oftewel de aansluitkosten zijn wel berekent en ook betaalt.
Zucht.. spuit 11... ik zit hier niet over in het forum van hunzelf te klooien,jij wel.
Het gaat om de persoon, ik begrijp dat Portaal voor mij aansluitkosten heeft betaald.
Maar ikzelf betaal die niet en heb die niet betaald.

Portaal heeft voor mij betaald maar berekent dit niet door.
Bij de stichting moet je het zelf betalen.
Als zij zeggen dat iedereen de kosten betaald heeft, dus persoonlijk,dan klopt dit niet.
De aansluitkosten die Portaal betaald heeft komen niet uit mijn portemonnee, dus heeft niet iedereen PERSOONLIJK die kosten hoeven betalen.
Dan moet je dit ook niet zeggen.
Bij de stichting betaalt iedereen PERSOONLIJK de aansluitkosten door middel van een hoger tarief volgens hun eigen site.
Daarnaast zeggen ze dat iedereen dat betaald heeft, ik niet PORTAAL heeft dat voor mij gedaan.
Het is een lullig verschil of iemand de kosten voor mij betaald,of dat ik het zelf moet betalen.
In het eerste geval komt het namelijk niet uit mijn zak,in het tweede geval wel.
Het gaat er niet over of er betaald moet worden het gaat er om dat de stichting zegt dat iedereen het betaald heeft,in ons geval heeft Portaal het voor ons betaald.
Als je dat gelijk trekt dan zou de stichting het dus ook voor haar abonnees moeten dokken.
Er is een verschil tussen persoonlijk betalen,of dat het voor je betaald wordt.
Het blijft een wezenlijk verschil of iemand het voor je betaalt of dat je het zelf moet betalen.
De tekst zou dus moeten zijn:
Iedereen moet aansluitkosten betalen, in het geval van een woningbouwvereniging zoals Portaal hebben de mensen het niet persoonlijk betaald maar heeft Portaal dat moeten doen,wij kunnen dat niet en dus moet u het bij ons zelf betalen.
Om zo maar klakkeloos te zeggen dat iedereen het heeft moeten betalen klopt dus niet,duidelijker kan ik het echt niet uitleggen en daar heb ik ook allang geen zin meer in.
Ik heb ze netjes een mailtje gestuurd en dat is toch even iets anders dan in hun eigen forum te gaan zitten stoken,ik gun ze dat netwerk namelijk van harte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ooh, maar had dat dan meteen gezegd. Dan was die ook meteen duidelijk geweest. ;)

Maar dan ff een andere vraag, want die stichting praat over eenmalige kosten (aansluitkosten) van 350 euro. Terwijl Denan het heeft over 75/150 euro. Ook daar liggen nog een aantal verschillen. Waartoe komt de stichting met dat verschil. En daarnaast worden de tarieven ook nog eens hoger. En de bewoners denken dat nadat het netwerk na een jaar wordt vrijgegeven dat er nieuwe aanbieders zullen komen?

Wat zit het dan vreemd in elkaar. KPN heeft een minderheidsbelang van 40+% in reggfiber en gaan vervolgens zelf ook nog netwerken aanleggen, terwijl KPN eigenlijk de mogelijkheid wordt geboden om na dat jaar diensten te kunnen gaan aanbieden op het netwerk waar nu nog oa XMS actief is.. Althans zover ik het nu heb mogen begrijpen van Denan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm om nog even wat olie op het vuur te gooien in deze verhitte discussie :-)

Nick, je gelooft toch zelf niet dat Portaal uiteindelijk via de huur deze aansluiting niet gewoon bij je terugvraagt? Ook als je bijvoorbeeld een nieuwe keuken krijgt. Je gelooft toch niet dat Portaal dit dan helemaal uit barmhartigheid doet? Dat zit gewoon in de huur meeberekend dit soort zaken. En dus uiteindelijk gaat het gewoon netjes uit jouw portemonnaie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 08:40:

Nick, je gelooft toch zelf niet dat Portaal uiteindelijk via de huur deze aansluiting niet gewoon bij je terugvraagt? Ook als je bijvoorbeeld een nieuwe keuken krijgt. Je gelooft toch niet dat Portaal dit dan helemaal uit barmhartigheid doet? Dat zit gewoon in de huur meeberekend dit soort zaken. En dus uiteindelijk gaat het gewoon netjes uit jouw portemonnaie :p
Het zal een deling zijn, enerzijds word de investering natuurlijk altijd (gedeeltelijk) verhaald.. maar woningbouwcorporaties zijn ook erg happig op een glasvezelnetwerk binnen hun woningbestand, bevordering sociale wezen, toekomstige mogelijkheden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 08:40:

De huurverhoging was 1 %,vorige week geheel gratis nog een nieuwe Hoog Rendements ketel gekregen,en dan vergeet ik nog het opknappen van de badkamer,doorbreken van de muur en het plaatsen van een ligbad hetgeen ook niet in de huur is doorberekend.
Overigens was ik bij de oprichting van de commissie aanwezig die de voorbereidingen deed en heb ik zelfs met de aannemer gesproken. (Grebbezicht BV infrastructuren te Capelle aan den IJssel)
En heb zelfs diens kaartje met persoonlijk telefoonnummer voor het geval dat er hier in de wijk problemen zouden optreden,en foto's voor ze gemaakt van het gehele project.
De reden waarom Portaal dit gedaan heeft is simpel,als een woningbouw een bepaald eigen vermogen heeft is ze verplicht deze aan te wenden voor verbeteringen omdat ze een sociale woningbouw cooperatie is.
Dat betekent dat ze moet gaan mee betalen aan speeltuintjes,groen,woningverbetering en andere zaken en anders een boete moet betalen omdat het geld boven een bepaalde reserve terug moet vloeien naar de huurders.
Portaal zat over die grens,je kan dan de boel gaan opknappen maar dat geld zie je in princiepe dus niet meer terug.
Daarom is besloten dat glasvezelnet aan te leggen om te voorkomen dat de belastingdienst een claim op het eigen vermogen zou gaan leggen.
Het voordeel daarvan is dus dat Portaal zelf betaalde diensten kan gaan aanbieden over de vezel waardoor het geld dat ze moesten aanwenden zichzelf dus terug verdient en niet zoals bv bij gebruik in de buurt niet meer terug komt en het gezien kan worden als een long term investering welke waardevast blijft in tegenstelling tot andere projecten.
Daarin heb je dus gelijk,Portaal is geen barmhartige Samaritaan,maar ze mogen dus niet de kosten er van terug wentelen op de bewoners en op deze manier hebben ze hun overschot dus omgeruild voor waarde zonder daarvoor belasting te hoeven betalen en zonder de kosten op de bewoners te verhalen wat niet mag omdat het is opgebouwd met geld van diezelfde bewoners.

Maar ik be-eindig de discussie hierbij,ik heb nog geen zinnig antwoord gekregen en blijf bij mijn standpunt alleen heeft dit niets meer met xms glasvezel voor particulieren te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 11-10-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow zeg.. het gaat er behoorlijk heftig aan toe zeg :P
Maar goed, ik zit zelf ook in een Portaal woning.
Portaal mag zelf niet zo maar iets gaan doen waardoor de huur verhoogd gaat worden.
Dit moet altijd in overleg gaan, ondanks dat de woningen van Portaal zijn lijkt mij.
Portaal heeft het glas naar de woningen gebracht omdat daardoor hun waarde stijgt van elke woning.
Portaal heeft niet met opzet daardoor de huren verhoogd.
Ok.. iets zal je wel meebetalen in de huur maar dat is verwaarloosbaar.

add : btw. mijn huurverhoging was 0 % :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Portaal mag alleen de huur verhogen door middel van het befaamde punten systeem, zoveel kamers,zoveel vierkante meters,zoveel punten van water,zoveel punten per radiator enz.
Glasvezel valt daar niet onder,dus je hebt volledig gelijk Famous.
(overigens betaal ik voor een eengezinswoning,10 meter lange tuin,achterom met verlichting,4 slaapkamers,zolder,dubbel glas,badkamer met ligbad,CV enz 292 euro per maand excl. huursubsidie die er dus nog vanaf gaat)
Maar nogmaals,ik vind het genoeg,dit gaat nergens meer over en er komen steeds meer zaken bij die niets meer met het topic te maken hebben.
Ik begrijp wel dat het komkommertijd is en dat op het andere forum ook niets gebeurd en dit een welkome afwisseling is maar dan zoekt men maar op dat mooie glasvezelnet zijn eigen verzetje ;)
@Benbi olie op het vuur heeft weinig zin,als je gewoon olie op een vuurtje gooit gaat het uit,het is zonde van de olie,slecht voor het millieu,strafbaar,bij de huidige prijs veel te duur en zinloos,van dat zelfde Portaal kregen we ook nog allemaal een rookmelder _/-\o_ en zometeen krijgt dit topic een slotje omdat het aardig afgedreven is.

[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 11-10-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha die Nick.
En thnk Nick, ik begrijp je frustratie geheel.
Het is beter om deze discussie bij deze af te sluiten,
want er word nu veels te veel afgeweken dan waar dit topic over gaat.
Enne Nick, denk om je hart hij moet nog langer kloppen (dit is posi bedoeld :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nick... Dat was krachtige olie he? :-) Ik zal nu ophouden met pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kappuh :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Kan iemand mij vertellen waarom die Nick (ergens tussen de 39 en 46) zo langdradig is in zijn uitleg. ;) :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das geen leuke grap.
En als je het nog niet mocht weten dan kun je dat lezen onderaan zijn berichten.
Als je dat al wist is de grap niet echt toepasselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Sorry, goed dat mij er op gewezen hebt. Want het is mij nooit opgevallen want ik kijk nooit naar die subline teksten, want vaak staat er hoop (na mijn mening) onzin in. Maar dat van Nick heb ik zo dus ook nooit gezien. Ik wist alleen dat die weinig slaapt en in Leiden woont. Maar dat van die subline nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej,

Het is ondertussen bijna 3 weken geleden dat ik XMS gemailed heb, nog steeds geen antwoord. Ik ga ze morgen even bellen maar ik vraag me af...

Als ik op http://utrecht.opglasvezel.nl/ kijk dan zie ik dat mijn straat in een rood gebied ligt. Betekent dat dat ik zeker glas kan krijgen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:19:
Hej,

Het is ondertussen bijna 3 weken geleden dat ik XMS gemailed heb, nog steeds geen antwoord. Ik ga ze morgen even bellen maar ik vraag me af...

Als ik op http://utrecht.opglasvezel.nl/ kijk dan zie ik dat mijn straat in een rood gebied ligt. Betekent dat dat ik zeker glas kan krijgen? :D
Nee.
Onze straat ligt ook midden in een "rood" gebied en het ziet er niet naar uit dat er bij ons aangesloten gaat worden. Dat je in een rood gebied woont, wil zeggen dat je "misschien" aangesloten kunt worden. Als je in een koop-appartement woont waar nog geen XMS binnen is gehaald, gaat het waarschijnlijk zo 1-2-3 niet lukken. (Tenzij je al je medebewoners zover krijgt om mee te doen, dan lukt het je misschien wel.)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:46:
Kan iemand mij vertellen waarom die Nick (ergens tussen de 39 en 46) zo langdradig is in zijn uitleg. ;) :P O-)
Negeer modus aan,iemand moet de wijste zijn |:(
@Benbi probeer iets van brandgel of spiritus (olie fikt niet zo maar als je dat op een vuurtje gooit ;) )
Overigens nog ff een kleine algemene opmerking,een woningbouw mag om het even niet welke dienst doorberekenen in de huur omdat anders mensen die er geen gebruik van maken hierdoor moeten meebetalen.
Ze mogen wel een soort van service abonnementen introduceren zoals betaal per jaar 60 euro voor het vervangen van een kraanleertje van 2,50 8)7

De Portaal commissie had toendertijd grote plannen toen ik er nog in zat,een eigen info kanaal met storingsnummers,mededelingen,tips,meldingen van bijzondere dagen waarop men gesloten was,hierdoor zouden kosten bespaard kunnen worden,mogelijk een buurtchat voor ouderen,alleen bij de zoveelste wisseling van de wacht/macht is er niemand meer die er iets mee doet.

[ Voor 69% gewijzigd door Nick39 op 13-10-2008 08:04 . Reden: Toevoeging Portaal plannen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 13:26
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:19:
Reageren op mails is niet het sterkste punt van XMS ;)
Tip ga even langs in het XMS huis (Kaap Hoorndreef 24) daar hangt een betere kaart.

Als je in een huurhuis/appartement woont dat niet van portaal is is de kans erg klein dat je wordt aangesloten, als je in een koophuis/appartement woont is de kans al een stuk groter (mits je in een rood gebied op de kaart in het XMS huis woont).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 16:22
Ik heb alweer een tijdje niet gehoord van de newsserver met binaries. Ik kan me herinneren een tijdje terug een folder van XMS bij de post te hebben gezien waarin de tarieven werden gemeld en daar zat ook een gratis versie met lage snelheid bij. Wat ik me niet kan herinneren is of er een adres van de newsserver bij stond. Weet iemand hoe je die gratis connectie kunt gebruiken en als dat nog niet kan, vanaf wanneer dat wel kan?
Voor dingen die ik graag vanaf usenet wil downloaden maakt de snelheid niet zo heel veel uit. Ik kan best een week wachten voor mijn *kuch* navigatiekaartje *kuch* binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:58
Folder bij de post?

mmm ik heb wel laatst een nieuwsbrief (digitaal in de mail) gehad, maar een ouderwetse hardcopy?
(niet dat dat wat uitmaakt, maar wellicht mis ik zo nog meer dingien die eigenlijk in mijn brievenbus zouden moeten komen)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ martdj > het adres rond de newsserver is nog niet bekend.
Ook is er nog geen officiele datum vrijgegeven.

@ Hopjesvla > het zat niet bij de post de hardcopy, maar was meer huis aan huis bezorgd.
Hij was in september bezorgd en genaamd "XMS Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
dan zullen ze het wel niet overal bezorgd hebben (?)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk idd dat dat misschien ook het geval is.
zou ook zo kunnen wezen dat de bezorger er geen zin in had.
zou niet de eerste keer wezen dat reclame bezorgens bv. folders dumpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Maar is het niet persoonlijk geadresseerd dan? Aangezien XMS niet overal aangesloten is, lijkt het me effectiever om een nieuwsbrief alleen te bezorgen bij die mensen die het ook wat aangaat? (wat moet ik met een Nieuwbrief van UPC ;) ?)( dit itt natuurlijk een reclamefolder)
We hebben idd een 'geen reclame'sticker op de deur (helaas niet mijn voorkeur), dus dat kan de oorzaak zijn. alhoewel ik ooit wel eens een mailing van XMS heb gehad, maar deze was dan wel weer geadresseerd...
Och ja, zo lang het maar ook via de mail binnen komt..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:55:
@ martdj > het adres rond de newsserver is nog niet bekend.
Ook is er nog geen officiele datum vrijgegeven.

@ Hopjesvla > het zat niet bij de post de hardcopy, maar was meer huis aan huis bezorgd.
Hij was in september bezorgd en genaamd "XMS Express
Plaatselijk dan,ik heb hier in geen tijden iets huis aan huis of via de post van xms gehad..
Ik heb geen sticker op de bus..

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 16-10-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hopjesvla > nou die XMS Express kan natuurlijk ook zijn om tevens nieuwe abonnees te werven. die wel een aansluiting hebben maar nog geen gebruik ervan maken.
Dus dan kan in een XMS gebied de Express bezorgen huis aan huis wel belangrijk wezen.

@ Nick > Wel vaag dan.
Want in de Express staan dingen die voor alle XMS wel/niet abonnee belangrijk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:38:Want in de Express staan dingen die voor alle XMS wel/niet abonnee belangrijk kunnen zijn.
Ik heb deze hier in Arnhem ook ontvangen, als ongeadresseerd reclame krantje. Het was zekers geen nieuwsbrief te noemen. Alhoewel het redelijk vrijblijvende informatie was, stond er naast veel "kies voor ons" boodschap ook een beetje info over de huidige stand van zaken. Zo was bijvoorbeeld vermeld dat XMS bezig was met een pilot voor HDTV. Maar voor de rest niets belangrijk. Dus mocht je deze NIET ontvangen hebben, dan heb je ook NIETS gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:38:
@ hopjesvla > nou die XMS Express kan natuurlijk ook zijn om tevens nieuwe abonnees te werven. die wel een aansluiting hebben maar nog geen gebruik ervan maken.
Dus dan kan in een XMS gebied de Express bezorgen huis aan huis wel belangrijk wezen.

@ Nick > Wel vaag dan.
Want in de Express staan dingen die voor alle XMS wel/niet abonnee belangrijk kunnen zijn.
Ik denk dat ik de express al meer dan een jaar niet ontvang,misschien wordt het hier niet huis aan huis bezorgd.
Gelukkig lekt het meeste hier wel door in de groep.
Sticker heb ik in elk geval niet en de hond kan niet in de bus die buiten hangt.

[ Voor 0% gewijzigd door Nick39 op 17-10-2008 08:30 . Reden: spell ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
chocka schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:14:
[...]

Ik heb deze hier in Arnhem ook ontvangen, als ongeadresseerd reclame krantje. Het was zekers geen nieuwsbrief te noemen. Alhoewel het redelijk vrijblijvende informatie was, stond er naast veel "kies voor ons" boodschap ook een beetje info over de huidige stand van zaken. Zo was bijvoorbeeld vermeld dat XMS bezig was met een pilot voor HDTV. Maar voor de rest niets belangrijk. Dus mocht je deze NIET ontvangen hebben, dan heb je ook NIETS gemist.
Dat is dan toch vreemd aangezien ik ook in Arnhem woon.
Nah ja, ik mis idd niets, maar zette me even aan het denken waarom de een wel en de ander niets in de bus krijgt.
Terug naar belangrijkere zaken.... ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:28:
[...]

Dat is dan toch vreemd aangezien ik ook in Arnhem woon.
Nah ja, ik mis idd niets, maar zette me even aan het denken waarom de een wel en de ander niets in de bus krijgt.
Terug naar belangrijkere zaken.... ;)
Misschien heeft de postbode een bijbaan en werkt ie overdag bij UPC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:08

ManiacsHouse

Scheisse!

Hoe zit het met een nummerportering van XMS naar een andere provider? Volgens de helpdesk moet ik wachten met het totale pakket opzeggen (dus internet, telefonie en tv) totdat puur alleen mijn nummer door UPC is overgenomen.

Men is blijkbaar niet in staat om de rest 'af te sluiten' en alleen het nummer actief te houden terwijl ik er straks allang niet meer woon en de nieuwe bewoner dus lekker kan inpluggen om 'mijn' verbinding. Ik verhuis buiten het leveringsgebied en kan dus per direct opzeggen.

Ik heb zelf bij een provider gewerkt en daar kon men op verzoek na opzegging het nummer beschikbaar laten staan. Waarom kan XMS dit niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Gaat weer lekker bij XMS.
Half september onbeperkt bellen opgezegd.
Dit werd oktober toch ingehouden.
Diverse keren gemaild,geen reactie.
Uiteindelijk toch een reactie,er was een fout gemaakt.
Ik de 9,95 ingehouden,ook dit kortgesloten met XMS,nee het was nu echt goed.
Nu komt er een "dreigbrief" dat als ik niet snel die 9,95 betaal er 10 euro administratie kosten bij gaan komen.
XMS gaat al lekker op Ziggo en KPN lijken qua administratie.
Bah.
Weer mailen,dacht het toch echt niet.

@maniacshouse,klinkt ingewikkeld.
Ik overweeg serieus om alle diensten op internet na op te zeggen bij XMS, dit vanwege de matige (helaas weer storing) telefoon kwaliteit en de nog veel matigere analoge tv en bovenstaande.
Er zou nog eens nagekeken worden of er iets gedaan kon worden met analoog maar ik heb daar de nodige twijfels over omdat meer mensen dit ervaren en het dus geen plaatselijk iets is.
Maar mijn telefoonnummer wil ik koste wat kost behouden omdat deze de laatste 5 cijfers gelijk is aan mijn mobiel.

Update:
Toch maar even gebeld (weer) over die brief met aanmaningskosten..
Mijn verhaal gedaan.
Meneer er staat niets over in mijn systeem en die 9,95 staat gewoon open die moet u toch betalen.
Mooi niet,naam genoemd van de persoon met wie ik 3 keer gemaild heb en 2 keer gefaxt.
Meneer er staat echt niets over in het systeem,ik ga een bericht achterlaten.
En dan ?
Dan nemen zij kontakt met u op.
Ah en zo niet ?
Dan belt u ons,het is toch gratis ?

* Nick39 is helemaal niet meer happy met XMS.

[ Voor 53% gewijzigd door Nick39 op 18-10-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:45:

blablabla

Ik de 9,95 ingehouden,

blablabla
Ach gut....., en dat allemaal voor E9.95? Ik zou Kassa en Radar inschakelen, desnoods "Ook Dat Nog" weer in leven roepen. Heb je De Rijdende Rechter al gebeld? Opsporing Verzocht ingeschakeld? Opgelicht gewaarschuwd? want het recht moet wel z'n loop hebben hoor. ;)

Zeiken is ook een vak hoor, zeker tijd teveel of zo? Alleen de tijd die wij er hier aan besteden is al meer waard dan E9,95.... O-)

Effe serieus, dat soort rekeningen moet je gewoon altijd betalen, weet ik door schade en schande wijs geworden. Als je er recht op hebt wordt dat later wel weer teruggeboekt, maar als je niet betaalt dan heb je voor dat je het weet een deurwaarder op de stoep staan. :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
Fiber schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:11:
[...]
Effe serieus, dat soort rekeningen moet je gewoon altijd betalen, weet ik door schade en schande wijs geworden. Als je er recht op hebt wordt dat later wel weer teruggeboekt, maar als je niet betaalt dan heb je voor dat je het weet een deurwaarder op de stoep staan. :z
Wordt het "later wel weer teruggeboekt". Ben je zo makkelijk? Geef ff je rek nummer dan, dan boek ik via m'n bedrijf ff wat bij je af.... en dat "ff terugboeken" wil ik nog wel eens zien. :+

En XMS valt ons ook (zwaar) tegen qua TV diensten, okay de porno kanalen zijn leuk voor avonden alleen :9~ Maar als ik de PC naar beneden sleep is de kwaliteit 10x beter dan de Aminet110. Geen blokkerig beeld, geen hickups. Geen herstarten omdat ik "vastloop" in de Aminet110, geen witte pagina's als ik RTL+ oproep. En ik update de "firmware" elke 2 dagen.

De telefoonfienst is goedkoop, maar niet echt om over naar huis te schrijven. Kan en krijg al tijden geen voicemail, terwijl ik weet dat mensen deze die hebben ingesproken.

Over de internetverbinding hebben we nix te klagen, en ben er meer dan tevreden over. Misschien hadden ze het beter daarbij kunnen houden. In plaats van "Alles uit de kast"..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:11:
[...]

Ach gut....., en dat allemaal voor E9.95? Ik zou Kassa en Radar inschakelen, desnoods "Ook Dat Nog" weer in leven roepen. Heb je De Rijdende Rechter al gebeld? Opsporing Verzocht ingeschakeld? Opgelicht gewaarschuwd? want het recht moet wel z'n loop hebben hoor. ;)

Zeiken is ook een vak hoor, zeker tijd teveel of zo? Alleen de tijd die wij er hier aan besteden is al meer waard dan E9,95.... O-)

Het gaat A om een princiepe.
B omdat ik al tig keer gebeld gemaild en gezeurd heb.
C ik een machtiging geef voor een bepaald bedrag.
D het dezoveelste keer is dat XMS teveel afboekt dat ze later dan weer verrekenen en
E het tegen de regeltjes is om te zeggen dat iemand zeikt van het forum waarbij iedereen blijkbaar mag zeggen wat ie wil maar ik niet.

Zegt:
Waarschuwing:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames.
Je iets misschien voordat je die reply knop indrukt ?
Wow.. wat voeg je weer veel toe.

Daarnaast lees je niet,want naast die ten onrechte in rekening gebrachte 9,95 willen ze ook nog 10 euro administratiekosten in rekening brengen,dat is dus 19,95.
Niemand die je vraagt om te lezen,dus je verdoet je tijd niet,dat doe je bewust en als die 19,95 niets betekent,betaal die dan ff voor me en zo zijn er vast nog wel een paar die hun giro met plezier voor je openstellen.
8)7 (en nu hou ik het netjes)

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 18-10-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Ik heb last van veel ruis in het stereogeluid van de analoge TV via XMS.. Als ik het geluid op mono zet is de ruis weg.. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:45:
Gaat weer lekker bij XMS.
Half september onbeperkt bellen opgezegd.
Dit werd oktober toch ingehouden.
Diverse keren gemaild,geen reactie.
Uiteindelijk toch een reactie,er was een fout gemaakt.
Ik de 9,95 ingehouden,ook dit kortgesloten met XMS,nee het was nu echt goed.
Nu komt er een "dreigbrief" dat als ik niet snel die 9,95 betaal er 10 euro administratie kosten bij gaan komen.
XMS gaat al lekker op Ziggo en KPN lijken qua administratie.
Bah.
Weer mailen,dacht het toch echt niet.
Goed zo Nick, hou die poot lekker stijf. Dat jij überhaupt nog de moeite neemt om terug te bellen nadat je die dreigbrief had ontvangen. Ik niet eens meer gebeld, je had tenslotte toch al een bevestiging van XMS dat er een fout was gemaakt en dat jij het goed had opgelost. En daarvan zal je zeker een naam van de persoon bij hebben. Dus laat maar voorkomen. De volhouder wint.

Zo ben ik ook van UPC afgekomen. Die hebben ook zo policy dat je eerst twee maanden moet doorbetalen en zij daarna wel zien wat er gecorrigeerd dient te worden en wat er mogelijk terugbetaalt zal worden. De rekening was intussen opgelopen tot ruim 300 euro.

Zelf een brief geschreven, vervolgens drie maanden ook niets van gehoord dan alleen maar dreigbrieven/aanmaningen en uiteindelijk een excuusbrief met een bevestiging dat alles akkoord was, waarbij ze uit coulance een verschil van 15 eurocent hadden afgeboekt.

Maar mogelijk kan Martijn nog iets voor je betekenen als die terug is van vakantie. Ondanks dat het ook niet zijn cup of thea zal wezen.

@Fiber, hiervoor moet je juist de tijd nemen anders blijf je als consument een speelbal van de maatschappij. Je gaat een overeenkomst aan waarbij beide partijen rechten en plichten hebben. Als er een van beide eenzijdig afwijkt van die overeenkomst, is die daar zelf verantwoordelijk voor. In dit geval heeft XMS zelfs bevestigt fout te zijn. Dit wordt dan vaak wel een principe kwestie en komt daarbij los te staan om wat voor bedrag het gaat. Dus ja, ik vind het uitermate zielig hoe jij op Nick zijn bericht reageert. Want stel dat 1000 abonnees bij XMS hetzelfde hadden gedaan als Nick en iedereen reageert zoals jij, is XMS de lachende derde want steekt daarmee (onterecht) 1000 x 9.95 = ruim 10.000 euro in hun zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:52:
[...]

C ik een machtiging geef voor een bepaald bedrag.
D het dezoveelste keer is dat XMS teveel afboekt dat ze later dan weer verrekenen en

Daarnaast lees je niet,want naast die ten onrechte in rekening gebrachte 9,95 willen ze ook nog 10 euro administratiekosten in rekening brengen,dat is dus 19,95.
Ik begrijp even niet als men een machtiging heeft afgegeven [overigens is dat nooit voor een bepaald bedrag], men toch 9,95 kan inhouden, tenzij men het bedrag eerst laat terugboeken.

Bedoeld werd natuurlijk dat als het volledige bedrag dus inclusief die 9,95 was betaald,dat dan teruggestort zou zijn geworden als iemand daar recht op heeft, wat blijkbaar volgens D regelmatig gebeurt..

Dat tientje kosten is echt keurig, meestal is dat veel meer, met als toppertje Portaal, waar 50 euro standaard is en zie dat maar eens terug te krijgen ook als je gelijk had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Waarschuwing,dit verhaal is lang en kan mogelijk schadelijk zijn voor uw ogen,uw humeur,uw tolerantievermogen,maar kan gelukkig zonder je te ergeren overgeslagen worden.

Wat mij een aantal malen is gebeurd is dat XMS "ten onrechte" dingen afboekt.
Dat wordt dan de maand er op verrekend maar dat princiepe is al niet eerlijk.
Ik schakel halverwege de maand over op "alles uit de kast"(notabene om mee te kunnen doen met een pilot), gelijk wordt die hele maand berekend.
Inderdaad wordt dat dan een maand later weer verrekend,dus er wordt niets gejat maar je bent wel 1,5 maand dat geld kwijt.
Maar het is wel iedere keer zo,ik heb het regelmatig meegemaakt dat ze zonder iets te melden gelijk maar 1,5 maand afboekten om zo gelijk te komen met de eerste van de maand.
Ook begrip voor dat ze gelijk willen komen,maar meld dat dan even,ergernis begint op te bouwen want KPN en Casema flikken dat ook,het is mijn geld maar je bent bijna overal verplicht om een machtiging te gebruiken.

Halverwege de maand schakel ik onbeperkt bellen uit,ik dacht dat je een jaar kontrakt had,maar dat is niet zo,dat kan per maand.
Dan komt er een factuur half september met wederom onbeperkt bellen er op voor oktober..
Dat kan elkaar gepasseerd hebben,heb ik weer begrip voor, dus ik mail ze of ze misschien een nieuwe factuur kunnen aanmaken,ik kan zelf ook niet steeds 1,5 maand later dingen betalen of terug betalen.
Dan blijkt dat de factuur afdeling niet kan zien of iemand zijn abonnement heeft aangepast en krijg je geen antwoord.
Opnieuw gemaild en gefaxt, en weer geen antwoord, er even over gebeld, meneer komt goed.

Toch wordt oktober weer de 9,95 berekend.
Dus ik heb het hele bedrag terug geboekt en dezelfde dag het juiste bedrag overgemaakt.
Vervolgens heb ik dat weer gemaild en gefaxt,waarom ik het gedaan heb,compleet met de berekening.
Dan,zowaar,mailt de factuur afdeling terug,excuses, ze hadden het fout berekend,blablabla,en ik had er juist aan gedaan om het goede bedrag over te maken.
Geregeld staat letterlijk in de mail.
Dan komt er van diezelfde afdeling na een maand dus opeens een brief dat ik in gebreke ben,dat ik die 9,95 alsnog moet betalen en dat als dat niet binnen 8 dagen gebeurt er een boete bovenop komt van 10 euro.
Dus ik weer bellen,heeft diezelfde incassojuf die me verzekerd heeft dat alles goed was,ten eerste niet ingevoerd dat er correspondentie over geweest is,ten tweede niet ingevoerd dat die 9,95 niet meer openstond.

Tesamen met de open staande klachten over de voicemail,de openstaande klachten over analoge tv,de openstaande klachten over bellen en het herhaaldelijk verkeerd afboeken met daarbij dezelfde ellende bij de andere bedrijven raakt de frustratie erg groot,vooral omdat je er zelf alles aan doet om netjes te melden dat er dingen fout gaan.
Dan mag 10 euro boete heel redelijk zijn,maar als er niets open staat is 1 cent al teveel.
Maar als je dat dan hier meld ben je een zeikerd voor die 9,95.. welk bedrag is dan wel hoog genoeg om er hier over te mogen klagen ?

Het gaat niet om die 9,95 het gaat er om dat er een heel proces aan vooraf is gegaan,dat men fouten erkent,dat men je verzekerd dat het echt goed is en dat er dan alsnog een brief komt en je aan de telefoon wordt behandeld als wanbetaler,en dan wordt ik pissig, al is het maar voor 1 cent.
Maar hier mag je niet klagen want dan ben je een zeikerd,je mag niet te lang schrijven,dat voorrecht hebben blijkbaar anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 11:01:
Maar hier mag je niet klagen want dan ben je een zeikerd,je mag niet te lang schrijven,dat voorrecht hebben blijkbaar anderen.
Valt volgens mij wel mee. Eén iemand reageert zo, ik begreep het zelfs als ironisch, maar dat moet geloof ik tegenwoordig met diverse smilies worden benadrukt. .

Natuurlijk moet de poot stijf gehouden worden. Graag lees ik ook nog het vervolg.
Uw bijdrage lees ik altijd met veel belangstelling, vooral in de tijd dat er verder niet te veel te beleven valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Tsk.. ben ik een keer een weekje niet actief gaat iedereen uit verveling ruzie lopen maken ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hebben altijd bepaalde mensen overal last van hier kan ik echt niet bij met me pet. Wij hebben ook in het begin problemen gehad met XMS maar die zijn echt allemaal goed verholpen . Je heb pas een probleem als je er een probleem van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Niet altijd, binnen een bedrijf waar mensen werken maken mensen fouten. Dat er iets fout gaat wat tot frustraties kan leiden bij XMS klanten is logisch en onoverkomelijk. Wat belangrijk is, is dat XMS leert van de fouten en (indien nodig) processen/instructies zo aan past dat het niet meer voor kan komen.

Nick is kritisch, maar heeft wel vaak gelijk... *Al ligt af en toe in het midden hoeveel gelijk hij heeft ;)*
Zolang de klanten van XMS op een correcte en duidelijke manier met XMS blijven communiceren over zaken die fout gaan zal men de problemen bij XMS ook op een correcte manier oppakken. .. dat is mijn ervaring tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:27:
Zolang de klanten van XMS op een correcte en duidelijke manier met XMS blijven communiceren over zaken die fout gaan zal men de problemen bij XMS ook op een correcte manier oppakken. .. dat is mijn ervaring tenminste.
OK duidelijk. Maar hoeveel tijd en energie moet je er als klant XMS dan in blijven steken om correct te blijven handelen. Op een gegeven moment is de rek er wel uit en koek eens op. En hoeveel fouten mag een bedrijf als XMS blijven maken zodat je mag spreken over menselijkheid. Dat eeuwige "sorry" houdt ook eens ergens op.

Ik ben vorig jaar ook VIER maanden bezig geweest met XMS om een dergelijk telefoon probleem opgelost te krijgen. En waarom moest het VIER maanden duren, omdat ondanks men zegt terug te bellen, NIET terugbellen.
denan schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:27:
Wat belangrijk is, is dat XMS leert van de fouten en (indien nodig) processen/instructies zo aan past dat het niet meer voor kan komen.
Helaas, klinkt leuk, maar daar komt werkelijk geen bal van terecht. En mocht je er aan twijfelen moet het verhaal van Nick nog maar eens goed doorlezen. Daarnaast zal ik niet de eerste; enigste of laatste zijn die deze ervaring ook met XMS al heeft gehad.

Dus waarom merken wij als klant van XMS er dan niets van dat XMS überhaupt iets leert van de fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Hey denan is er weer. Wat weet jij van nummerporteringen af? En in hoeverre kan XMS dat nummer beschikbaar zetten/houden al zeg ik alles op? (zie mijn post alhier maniacshouse in "XMS glasvezelinternet voor particulieren...")

[ Voor 17% gewijzigd door ManiacsHouse op 21-10-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 20:27
maniacshouse: sterker nog, eerder dit jaar zijn er nieuwe reguleringen bij Coin aangenomen om het overstappen mbt nummerportabiliteit te versoepelen.
Iedere telco operator is verplicht om je nummer tot 2 maanden na afsluiting van het abonnement uit te kunnen laten porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Kijk dat is nog eens een antwoord waar ik wat aan heb!!!
En die knakker aan de telefoon maar emmeren dat ik alles moet laten doorlopen totdat het nummer eens een keer is geporteerd. Zal ze dit eens onder de neus wrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:05:
[...]
Helaas, klinkt leuk, maar daar komt werkelijk geen bal van terecht. En mocht je er aan twijfelen moet het verhaal van Nick nog maar eens goed doorlezen. Daarnaast zal ik niet de eerste; enigste of laatste zijn die deze ervaring ook met XMS al heeft gehad.

Dus waarom merken wij als klant van XMS er dan niets van dat XMS überhaupt iets leert van de fouten.
Zoals aangegeven werk ik niet meer direct voor XMS, maar ik ken de meeste lopende projecten wel. Een groot deel daarvan heeft te maken met het aanpassen van de operationele processen en het 'finetunen' van de ge-automatiseerde systemen. Dit zijn projecten die eigenlijk continu door blijven lopen, zonder start/einde. Momenteel is men bijvoorbeeld druk bezig met het aanpassen van de complete klantendatabase en het herzien van de logica waarop producten aan elkaar gekoppeld zijn. Dat jij niet direct iets merkt van die verbeteringen wil niet zeggen dat er geen dingen veranderd/verbeterd zijn.

Add:
Wat er gebeurt is

- Nick vraagt op 18-9 (ongeveer) via het klantenportal aan dat per 1-10 het belpakket uit gaat.
- XMS factureert op 20-9 een maand vooruit, zoals ze altijd doen
- Op 29-9 Corrigeert het systeem de pakketkeuze en zet alles per 1-10 uit
- Nick ziet dat er op de factuur van de 20e toch 9.95 gefactureerd is en boekt de betaling terug
- Het systeem zet de nieuwe facturen op per 20-10 en ziet dat er over de afgelopen maand geen belpakket is afgenomen.. en zet -9.95 op de factuur om het verschil te corrigeren
- De financiele administratie krijgt automatisch bericht dat de vorige betaling (van na 22-9) niet correct is doordat nick het bedrag teruggeboekt heeft en zelf gecorrigeerd heeft.

Dus: Als alles door was blijven lopen had nick 1x 9.95 zelf teruggeboekt en 1x 9.95 van het systeem teruggeboekt gekregen. Hierdoor kloppen de betalingen niet en krijgt hij dus automatisch een brief.

Dit heeft voornamelijk te maken met de wijze van factureren. Vaste kosten (abonnement/opties) worden vooraf gefactureerd, dynamische kosten (bvb beltikken) worden over de afgelopen maand gefactureerd. Op de factuurdag (20e van de maand) worden alle correcties en changes van de voorgaande maand on-the-fly in de factuurrun meegenomen.

Dus: als nick niets had gedaan had hij een paar weken later het bedrag automatisch in mindering gekregen op zijn factuur. Wellicht is het handig om op het klantenportal een waarschuwing te plaatsen dat de facturen automatisch gecorrigeerd worden per de 20e van de volgende maand.. waarschijnlijk voorkomen we zo een hoop verwarring en ergernis... Agree?

Add2: los daarvan heeft nick op de 22e al gemailt met de financiële administratie maar de over-en-weer discussie over het wel of niet betalen van die 9.95 heeft het proces een stuk ingewikkelder gemaakt. Ik zal hen vragen om de facturatie-procedure nog eens goed te bekijken om verwarring te voorkomen.
maniacshouse schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:03:
Kijk dat is nog eens een antwoord waar ik wat aan heb!!!
En die knakker aan de telefoon maar emmeren dat ik alles moet laten doorlopen totdat het nummer eens een keer is geporteerd. Zal ze dit eens onder de neus wrijven.
Dat nummer vasthouden is inderdaad een wettelijke verplichting en is gewoon mogelijk in de voip-systemen die ze bij XMS gebruiken. Zij het met een workaround.. maar dat is iets dat de tweede lijns-medewerkers gewoon weten. Wellicht heb je een nieuwe 1e lijner aan de lijn gehad?

[ Voor 36% gewijzigd door denan op 21-10-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ik doe met mijn huistelefoon *21*06nummer #
krijg te horen: call forwarding is now activated

vervolgens bel ik met mijn huistelefoon mijn eigen nummer.
ik zou dus doorverbonden moeten worden met mijn mobiel maar nee, in gesprek.

Ik doe #21#, krijg netjes de melding dat het weer opgeheven is.

Ok,misschien verkeerd gedaan, wederom *21*06nummer#
Weer: callforwarding is now activated.
Ik bel met een andere mobiel naar mijn huisnummer: in gesprek.
Ik bel met mijn andere mobieltje naar de mobiel waar ik net mijn huisnummer naar heb doorgeschakeld.
Gaat gewoon over.
Had dit gedaan omdat mijn moeder ernstig ziek is,blijk ik dus al die tijd in gesprek ipv bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:34
Nick39 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:16:
ik doe met mijn huistelefoon *21*06nummer #
krijg te horen: call forwarding is now activated

vervolgens bel ik met mijn huistelefoon mijn eigen nummer.
ik zou dus doorverbonden moeten worden met mijn mobiel maar nee, in gesprek.

Ik doe #21#, krijg netjes de melding dat het weer opgeheven is.

............
Heb je gesprek doorschakelen ook geprobeerd in te stellen door naar mijnXMS te gaan? Ik heb daar mijn telefoon doorgeschakeld naar mijn mobiel. Dat doet het perfect.
Ik gebruik zowel de optie:
- Alle oproepen direct doorschakelen (naar voicemail of ander nummer)
- Oproepen doorschakelen als u niet opneemt of in gesprek bent (naar voicemail of ander nummer)
Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
@Denan: Chapeau voor je laatste toelichting over de problemen van Nick !!!
Iets zo helder uitleggen is wel een kunst en jij bent daar een meester in!

Ook al ben ik niet rechtstreeks bij betrokken is het toch een genoegen te lezen hoe je door vriendelijkheid & duidelijkheid dingen transparant te maken.

Dit mag ook een keer gezegd zijn!

Greetz
swima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

[b][message=30921857,noline]

Goed ik heb er dan niet veel mee te maken, maar ik kan ook goed Nick zijn frustratie begrijpen, ook ik heb met verschillende bedrijven in de knoop gelegen door dit soort dingen.

En dan over het bovenstaande. Misschien ben ik wel een simpele ziel, maar waarom ga je eerst al je geld pakken op de 20st om dan echt pas 9 dagen later te kijken of dat wel goed is/was???? Waarom is dat niet andersom en/of dichterbij elkaar?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:57:
[...]

Goed ik heb er dan niet veel mee te maken, maar ik kan ook goed Nick zijn frustratie begrijpen, ook ik heb met verschillende bedrijven in de knoop gelegen door dit soort dingen.

En dan over het bovenstaande. Misschien ben ik wel een simpele ziel, maar waarom ga je eerst al je geld pakken op de 20st om dan echt pas 9 dagen later te kijken of dat wel goed is/was???? Waarom is dat niet andersom en/of dichterbij elkaar?
Om het simpele feit dat in het verleden vaak gebleken is dat mensen zich na zo'n pakketwijziging vaak bedenken of een paar dagen later een andere verandering aanvragen. Om die reden worden op de laatste dag van de maand alle veranderingen voor de volgende maand pas actief gemaakt. Als een internetprovider dat op de aanvraagdatum al zou verwerken kan het voorkomen dat mensen facturen krijgen waarop 2-3x diensten aan/uitgezet worden en zou het één onoverzichtelijke warboel worden. Zo werkte het in het begin namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:40:
Wat er gebeurt is

- Nick vraagt op 18-9 (ongeveer) via het klantenportal aan dat per 1-10 het belpakket uit gaat.
- Nick ziet dat er op de factuur van de 20e toch 9.95 gefactureerd is en boekt de betaling terug
- Het systeem zet de nieuwe facturen op per 20-10 en ziet dat er over de afgelopen maand geen belpakket is afgenomen.. en zet -9.95 op de factuur om het verschil te corrigeren
- De financiele administratie krijgt automatisch bericht dat de vorige betaling (van na 22-9) niet correct is doordat nick het bedrag teruggeboekt heeft en zelf gecorrigeerd heeft.

Dus: Als alles door was blijven lopen had nick 1x 9.95 zelf teruggeboekt en 1x 9.95 van het systeem teruggeboekt gekregen. Hierdoor kloppen de betalingen niet en krijgt hij dus automatisch een brief.
Bijna helemaal duidelijk, dus nog wat vragen.

Wanneer gaat die "vriendelijke" brief er dan uit. Want als op 29/9 alles uiteindelijk pas wordt gecorrigeerd, waardoor de systeem correctie zal aansluiten met de betaal correctie welke Nick in overeenstemming met XMS had uitgevoerd. Wat zal inhouden dat de "vriendelijke" brief/aanmaning er al voor 29/9 wordt verstuurd, doordat de gegevens niet overstemmen met de factuur van 20/9.

En zoals je zegt worden de correcties uiteindelijk pas 29/9 uitgevoerd, dus kan dan pas daarna "vriendelijke" brieven gaan versturen en niet ervoor. Hiermee voorkom je een hoop onnodig frustraties bij je klanten. Want het systeem kan pas na 29/9 zien dat er daadwerkelijk een correctie van toepassing is welke de klant in dit geval reeds gecorrigeerd had en had er zodoende geen "vriendelijke" brief uit het systeem gekomen.

Mocht dit als vervelend worden ervaren bij XMS dan moet die datum van de 29/9 naar voren worden gehaald, bijvoorbeeld 25/9. Want binnen de tijdslijn moet dat haalbaar zijn. 20/9 factureren (vrijdag) 23/9 en 24/9 (maandag en dinsdag) volgen de AI's en storno's (om administratieve reden) 25/9 correctie's waarna de "vriendelijke" brieven eruit kunnen komen en worden verstuurd. Afhnakelijk van een werkweek in de btreffende maand kunnen de dagen verschillen, natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door chocka op 21-10-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:19:
[...]
Mocht dit als vervelend worden ervaren bij XMS dan moet die datum van de 29/9 naar voren worden gehaald, bijvoorbeeld 25/9. Want binnen de tijdslijn moet dat haalbaar zijn. 20/9 factureren (vrijdag) 23/9 en 24/9 (maandag en dinsdag) volgen de AI's en storno's (om administratieve reden) 25/9 correctie's waarna de "vriendelijke" brieven eruit kunnen komen en worden verstuurd. Afhnakelijk van een werkweek in de btreffende maand kunnen de dagen verschillen, natuurlijk.
XMS factureert op de 20e-24e ivm de stortingsdatum van de lonen van de klanten. Vroeger deed men dat op de 28e-29e van de maand en dat zorgde nogal vaak voor problemen. Als vervolgens in het systeem belletjes gaan rinkelen omdat de afboeking door een klant is teruggedraaid zonder dat men daar iets van weet.. tja.. dan komen er 'vriendelijke' brieven. :)

Zoals hierboven aangegeven heb ik de financ. admin. in ieder geval de tijdslijn doorgegeven zodat ze voortaan even alles nalopen als een klant belt n.a.v. zo'n brief. Daar mogen in ieder geval geen misverstanden over bestaan. Al blijft de eindconclusie wel dat de systemen correct werken en alle betalingen/crediteringen correct uitgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 20:58

msh

Is er al iets meer te melden over de news-server-dienst? In de nieuwsbrief van 2-10 jl werd gesproken over invoering per medio okt 2008, en me dunkt dat het vandaag wel medio okt 2008 is...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Naar aanleiding van mijn incasso probleem: de financiele administratie heeft inmiddels erkend dat ze een fout heeft gemaakt en excuses aangeboden.
Er was bij XMS wel degelijk bekend dat ik een betaling terug gedraaid had en met welke reden,men was alleen vergeten dit in de administratie aan te tekenen.
Aangezien ik hier klaag ( of urineer) vind ik het wel zo netjes om dit ook te vermelden.
Wat mij betreft is het conflict daarmee uit de wereld,hoewel ik over de analoge kwaliteit nog steeds veel te klagen heb.

Ik ga hierover in gesprek met bewonerscommissies van Portaal in de hoop meer klachten op tafel te krijgen waarmee XMS misschien Hertzinger kan dwingen toch iets aan de kwaliteit te doen.
Daarnaast is er een klacht richting het hoofdkantoor gegaan van Portaal, zij hebben het project gefinancieerd en dienen te weten dat er in elk geval op analoog gebied iets niet goed gaat dat ik niet kan oplossen omdat een van de partijen weigert er op in te gaan.
Ik hoop dus eigenlijk dat er zoveel mogelijk klachten over analoog (wel terechte klachten) bij XMS of Portaal terecht gaan komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 22-10-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Beste Nick,

Natuurlijk wil ik je actie van harte ondersteunen om collectief tot een klacht te komen bij Portaal. Dus mocht je iets nodig hebben van mij, hoor ik graag van je.

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

chocka schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:08:
Beste Nick,

Natuurlijk wil ik je actie van harte ondersteunen om collectief tot een klacht te komen bij Portaal. Dus mocht je iets nodig hebben van mij, hoor ik graag van je.

Groeten,
Ik ben er ook voor je.

Zit zelfs ook in Leiden.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Allereerst sorry, voor de dubbele post, maar het heeft even niets met het vorige te maken en ik wil toch nog even reageren op dat factuur gedoe :P
denan schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:40:
Zo als ik het zie is het bovenstaande systeem toch echt om het voor XMS zo makkelijk en gunstig mogelijk te maken en NIET de klant.

Met andere woorden, waar ook in de maand. Als ik iets opzeg word ik ter aller tijde verplicht het alsnog voor de volgende maand te betalen/voor te schieten. Ja tuurlijk ik krijg het terug, maar moet wel me geld missen voor een maand. Waarom moet de klant een maand benadeeld worden en niet de leverancier. Dit is overigens niet alleen XMS hoor, zo proberen ze allemaal te werken.

- Op 20/9 wordt er gefactureerd, OK als uit onderzoek is gebleken dat dit een datum is die voor de meerderheid van de klanten het beste uitkomt, mij best.
- 29/9 word het systeem gecorrigeerd, 9 dagen later en net voor het eind van de maand. Zo als Denan zegt om bedenk tijd te geven etc. OK als uit wederom onderzoek blijkt dat het erg vervelend is om dingen dubbel te doen en 9 dagen bedenktijd een veilig marge is, wederom mij best.
- Maar dan; Aller is voor het gemak van XMS afgehandeld voor de aankomende ~25 dagen tot 20/10. Geld is binnen, als er iets niet goed was dan komt het wel goed aan het eind van de maand met de nieuwe factuur. WAT?

- Ik vind dat wanneer er een verschil zit tussen de 20/9 systeem check en de 29/9 check, dan moet er op 1/10 een rectificatie komen. Zo werkt dat in het bedrijfs leven ook onder elkaar.

Ik wil niet zeiken ofzo, maar het voelt gewoon niet goed dat de klant benadeelt wordt door zijn geld een maand te missen omdat dit het systeem voor de leverancier vergemakkelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:22:

- Ik vind dat wanneer er een verschil zit tussen de 20/9 systeem check en de 29/9 check, dan moet er op 1/10 een rectificatie komen. Zo werkt dat in het bedrijfs leven ook onder elkaar.

Ik wil niet zeiken ofzo, maar het voelt gewoon niet goed dat de klant benadeelt wordt door zijn geld een maand te missen omdat dit het systeem voor de leverancier vergemakkelijkt.
Klopt niet helemaal, XMS is als bedrijf ook bepaalde verplichtingen aangegaan omtrent het betalingsverkeer via de banken. Automatische (massa) facturaties/crediteringen kunnen op 1 dagingeschoten worden als bulk. Als er op 1/10 een rectificatie zou komen dan zou dit handwerk zijn. Niet alleen zou dit erg veel tijd in beslag nemen bij de financiële administratie van een bedrijf, ook bij de bank duren dit soort opdrachten langer. In de praktijk zou je dan toch nog je geld pas op de 9e van die maand hebben. Nu krijg je dat op de 20e-21e op je maandfactuur terug.

Mijn (persoonlijke) mening is dan ook dat dit geen enkel probleem is.. Aan de ene kant zal een klant bij een pakketwijziging een week of 2 'minimale' overlast hebben, aan de andere kant draagt XMS weer het debiteurenrisico door ervan uit te gaan dat klanten ook werkelijk betalen wat ze verbruiken.
Dit soort diensten die per maand aan/uit te zetten zijn zullen bij alle providers voor een dergelijke overlapping van de kosten zorgen. Of heb je liever dat XMS van elke pakketwijziging een jaarcontract maakt? ;)

Dit staat natuurlijk los van de fout bij de financiële administratie, zij hadden bij het emailverkeer moeten opmerken dat er al een proces van creditering liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 21:10
Weet iemand of XMS ook plannen heeft om in Leidsche Rijn (Utrecht) glasvezel aan te gaan bieden? Heb me vorig jaar wel aangemeld als geintresseerde maar nooit meer iets gehoord.

Als ik op http://utrecht.opglasvezel.nl/ kijk is heel Utrecht aangesloten behalve Leidsche Rijn. Ik weet dat in een nieuw aan te leggen wijk in Leidsche Rijn een bewoners collectief heeft opgericht om XMS naar binnen te halen, maar goed ik woon in Parkwijk en dat bestaat al een paar jaar.

Toch wel onbegrijpelijk dat er nog steeds geen goede internet voorzieningen zijn in een Leidsche Rijn, het is de grootste nieuwbouw locatie van Nederland en we zitten hier nog met ADSL 1 apparatuur in de wijkcentrales. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Denan, even wat anders: Wordt het misschien niet weer eens tijd voor een nieuw deel van XMS glasvezelinternet voor particulieren, bijvoorbeeld deel V. Of wacht je daarmee tot HD en usenet ook operationeel zijn geworden? Want dit deel begint toch aardig te verzadigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wegens het uitblijven van de newsserver van XMS heb ik een payserver genomen van astraweb. 11$ +/- 8 euro; unlimited speed en download met 20 connections. Daarbij gebruik ik Newsleecher. Nu heb ik NewsLeecher voor de snelheid op automatic gezet, maar deze geeft nu aan niet verder te komen dan 4.7 MB/s terwijl max/min 5 MB zal kunnen wezen.

Wie heeft hier verstand en kan mij vertellen of deze waarde van 4.7 mogelijk te verhogen is. Of is dit afhankelijk van ..............???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm vaag.
Ik heb idd ook maar een nieuw account genomen omdat het "binnenkort" verhaal van de newsserver nu wel erg lang duurt.
Ik heb nu een 3 mnd account genomen bij Download2day á 34,95.
Ik gebruik Newsreactor en download op 47mbit.
Dus netjes vind ik.
Met dit account kun je tevens tot een snelheid van 100mbit downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
msh schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:39:
Is er al iets meer te melden over de news-server-dienst? In de nieuwsbrief van 2-10 jl werd gesproken over invoering per medio okt 2008, en me dunkt dat het vandaag wel medio okt 2008 is...;-)
We (de testers) hebben er een paar dagen uitgelegen vanwege het in gebruik nemen van de directe verbinding met de leverancier vanuit het XMS netwerk en een uitbreiding aan het platvorm. Door een iets mindere timing heeft dit langer moeten duren dan dat de bedoeling is geweest.

Met deze aanpassing zijn ook wat kleinere punten op de spreekwoordelijke "i" gezet zoals netwerk restricties (xms netwerk only) en zijn de verschillende abonnement vormen geïmplementeerd op het platvorm.

Met deze aanpassingen zou de dienst volgens mij redelijk gereed moeten zijn maar wellicht dat ik hier bepaalde informatie verkeerd interpreteer dus pin me er niet op vast ;)

Ik acht het persoonlijk goed mogelijk dat de dienst er op zeer korte termijn (als in deze maand nog) geïntroduceerd zal gaan worden maar dat is en blijft natuurlijk eventjes afwachten :+

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:02:
Denan, even wat anders: Wordt het misschien niet weer eens tijd voor een nieuw deel van XMS glasvezelinternet voor particulieren, bijvoorbeeld deel V. Of wacht je daarmee tot HD en usenet ook operationeel zijn geworden? Want dit deel begint toch aardig te verzadigen....
Als we rond de 81 komen ga ik een nieuw topic starten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@j1nx
Ik ben het met je eens,we laten XMS even los want dit is geregeld,maar het is overal, of het nu door een fout is of niet, als er teveel geld van je rekening af is gehaald "wordt dit wel gecrediteerd".
Nu is dat bijna een geval van rechtmatige "diefstal".
Ja we hebben teveel van de rekening gehaald,maar dat crediteren we toch.
Als ik 200 euro van de rekening van de buren kon afhalen hoef ik ook,heel overdreven dat weet ik allemaal wel,niet te zeggen,maar buurman wat zeurt u nu, ik crediteer het wel.
Er was laatst nog een artikel dat er elke maand gemiddeld alleen al over de particulieren zo 1 miljoen euro op rekeningen stond waar de ontvanger geen recht op had.

Er is tot nu toe nog geen enkel bedrijf geweest dat gewoon tegen me gezegd heeft,we hebben verkeerd overgemaakt,we storten het gelijk terug.
Het wordt altijd gecrediteerd, zo van wat in de pocket zit,hebben we alvast.
Dat zelfde miljoen genereert bij een percentage van 3 % 30.000 euro aan rente die door de desbetreffende bedrijven in de zak worden gestoken.

En o wee als je het waagt terug te boeken,je staat volledig in je recht want bij elke machtiging die je verstrekt staat: bent u het er niet mee eens dan kunt u tot een maand terugboeken,dan stort het hele systeem als een kaartenhuisje in elkaar,want teveel afboeken kan het systeem wel,maar een notitie invoegen dat de klant het zelf al gedaan heeft kan niet,bedrijven vergeten even in de dikke van dale te kijken wat het woord klant betekent.
En wij accepteren het maar.

Je gaat naar de hema en koopt 3 rookworsten en betaalt 12 euro.
Buiten kom je tot de ontdekking dat er per ongeluk 4 zijn berekend,dan ga je terug naar binnen.
Stel dan dat de mevrouw zegt: hier heeft u een kadobon,bij uw volgende aankoop (of volgende maand) wordt die ene worst verrekent.

Niemand die dat zal accepteren,toch gebeurt hetzelfde dagelijks in het betalingsverkeer en sterker,gezien ook diverse reacties hier vindt men dat volledig normaal.

Nu is het ondoenlijk om rente terug te gaan betalen aan elke klant,maar elk bedrijf ( uiteraard de grote meer dan de kleine) vangt zo jaarlijks een aardig bedragje aan rente waar ze geen recht op hebben,deze maand had ik 3 bedrijven die teveel hadden afgeboekt met een totaal van 279 euro
(nuon had per ongeluk bij de afrekening ipv 25 waar ze nog recht op hadden 250 afgeboekt, xms en de Dela) het was echt een uitzondering,maar ik vond het wel ff genoeg.
Maar o wee als jij zelf een dagje te laat bent...
De boetes vliegen je om de oren,maar het werk dat jij hebt moeten doen om de fout te melden (0900 nummer bij nuon) en elke week je administratie controleren en gewoon een maand geen beschikking hebt over je geld,het mag dan allemaal wel geaccepteerd zijn maar een creditering betekent in alle gevallen gewoon: we hebben geld van uw rekening afgehaald waar we geen recht op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@Nick

Ik sluit me helemaal bij je aan en je Hema voorbeeld is een mooie _/-\o_

Wilde er verder niet meer op reageren aangezien het niet echt een XMS ding is, het komt nu via XMS ter spraken, maar ze doen het allemaal.

Maar we zullen wel oude zeikerds zijn :) aangezien de meeste het normaal schijnen te vinden.

@topic

Overigens, voor de mensen die niet in de Usenet pilot zitten maar wel gratis XSnews willen testen, dit kan over een IPv6 verbinding. Ik moet zeggen, ben erg tevreden over XSnews en zie met smart uit naar de lancering. Als er intresse is voor hoe,waar, XSnews, IPv6 etc, dan wil ik best meer info geven, maar aangezien deze info op een ander forum staat weet ik niet of ik dit zo maar kan vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen probleem, de specs zijn toch al rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Zo te horen van Denan kunnen die specs worden vrijgegeven, dus JA er is behoefte aan.

PS. Je hoeft niet oud te zijn om een zeikerd te zijn, Ik ben een generatie jonger dan Nick, maar ook nog wel zo'n iemand die strijd voor zijn principes. Met deze brief ben ik weg gegaan bij UPC. Die pas drie maanden later reageerde op de brief. Behalve dan dat ze intussen de nodige dreigbrieven hadden verzonden, maar ach die gaan automatisch. Niet om direct wakker van te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ik heb dit soort brieven ook wel eens verstuurd, naar Abel Telecom bijvoorbeeld. Uiteindelijk zelfs een advocaat erop gezet. Abel heeft tot op de dag van vandaag (brief heb ik april 2007 geschreven) gewoon gepoogd om abonnementsgeld af te boeken. Gelukkig zijn ze nu failliet :-). Ze reageerden simpelweg niet op mijn brieven, en emails. Telefonisch waren ze slecht bereikbaar voor 50 ct per minuut. De advocaat vond het eerst overdreven dat ik de zaak aankaartte maar op den duur heeft zelfs hij het opgegeven en de zaak ten ruste gelegd. Ze reageren gewoon niet.
Abel was zelfs zo erg dat na ruim een jaar keurig het geld storneren, ze gingen bellen waarom er steeds gestorneerd werd. Ik heb dit toen uitgelegd en zelfs daarna werd er nog gewoon maandelijks afgeboekt.

Onuitstaanbaar... en het vervelende is dan.. je hebt wel gelijk en je staat ook in je recht. Maar zie het maar eens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ach.. google eens op Superweb.
Een jaar lang hebben ze afgeschreven met een machtiging waarmee je niet terug kan boeken,de enige manier om er af te komen was mijn oude girorekening opzeggen, rode kaarten,niemand reageerde,ook de postbank niet.
Verbinding heb ik nooit gehad en de melding ongewenste incasso kon niet worden behandeld omdat ze failliet waren en een curator hadden maar toch bleven afschrijven.
Daarna kwam Vobisnet ( inbellen voor een uur per dag voor 30 gulden) maar die hadden maar 20 lijnen op het Leidse inbelnummer,je kon je minuten niet meenemen maar het was altijd in gesprek.
Mensen hadden zelfs re-dialer proggies die meteen weer inbelden want die hadden gewoon meerdere accountjes.
Moest ook mijn jaar contract uitdienen,daarna easy dinges van wanadoo, 30 uur per maand voor 15 gulden of zo.
Die waren helemaal link want die verbraken de verbinding niet na een uur of na die 30 uur, ging je er overheen dan betaalde je de volle mep per minuut,dus liep er altijd een timertje bij me mee die na 30 uur de verbinding verbrak.

Terug naar XMS:
Helaas staat nu weer om de een of andere reden wisselgesprek aan ( waardoor de fax reageert ) terwijl ik die keer op keer uitzet ( kan niet via portal maar alleen met #43#)

Analoge tv heeft meerdere storingen,naast de gewoon "overall" slechte kwaliteit zijn er ook diverse zenders die nog veel slechter zijn en dus duidelijk een storing hebben, xms neemt echter mijn tv klachten niet in behandeling.

Gelukkig zijn digitale tv en internet goed,internet is volprezen goed,ik heb nog nooit een onaangekondigde drop out gehad,een 100% uptime dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Weet iemand al wat meer wat betreft Veenendaal? In de brief die een maand geleden verstuurd is kon je, je aanmelden voor een nieuwsbrief (email). Ik heb nog geen enkele nieuwsbrief ontvangen. En aangezien ze na de zomervakantie zouden beginnen met graafwerkzaamheden, laat het wel op zich wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 07:50

JME

zeg maar Jamie

Nog even en ze hebben allemaal vorstverlet en wordt het voorjaar 2009... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Laatst online: 09-02 20:18
Nyana schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:14:
Weet iemand al wat meer wat betreft Veenendaal? In de brief die een maand geleden verstuurd is kon je, je aanmelden voor een nieuwsbrief (email). Ik heb nog geen enkele nieuwsbrief ontvangen. En aangezien ze na de zomervakantie zouden beginnen met graafwerkzaamheden, laat het wel op zich wachten..
De opdracht voor uitvoering in Veenendaal is nog niet eens vergeven aan een aannemer, dus ...... :')

Zeiden ze er ook bij welke zomervakantie? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:50
Nyana schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:14:
Ben laatst op de bijeenkomst (in sporthal) geweest en daar werd verteld dat men februari begint met aansluiten van de eerste huizen.
Werd verteld dat men ongeveer 3 a 4 maanden werk heeft om een hele wijk aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 10 Oktober nadat ik de sleutel van nieuwe huis heb gekregen, internet en TV aangevraagd, en als activatie datum heb ik de 16e opgegeven.
Dus de 16e heb ik mijn router er op aangesloten en geprobeerd te internetten, maar het lukte niet,
kreeg wel een IP adres, maar kon niet internetten,
als domeinnaam gaf hij op overlevering.net

Dus heb ik gebeld, naar de helpdesk, en die zeiden,
dat er een monteur langs moest komen voor het een en ander,
alleen dat gedeelte besteden hun uit, aan het opleveringsbedrijf.

Nu is mijn vraag,
hoe lang duurt het voordat ze me bellen en een afspraak maken, en het daadwerkelijk opleveren
want die helpdesk wist dat ook niet,

en weet niet of er iemand hier ervaring mee heeft

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:15:
Ik heb 10 Oktober nadat ik de sleutel van nieuwe huis heb gekregen, internet en TV aangevraagd, en als activatie datum heb ik de 16e opgegeven.
Dus de 16e heb ik mijn router er op aangesloten en geprobeerd te internetten, maar het lukte niet,
kreeg wel een IP adres, maar kon niet internetten,
als domeinnaam gaf hij op overlevering.net

Dus heb ik gebeld, naar de helpdesk, en die zeiden,
dat er een monteur langs moest komen voor het een en ander,
alleen dat gedeelte besteden hun uit, aan het opleveringsbedrijf.

Nu is mijn vraag,
hoe lang duurt het voordat ze me bellen en een afspraak maken, en het daadwerkelijk opleveren
want die helpdesk wist dat ook niet,

en weet niet of er iemand hier ervaring mee heeft

Alvast bedankt
Er komt een monteur langs om te meten of het signaal sterk genoeg is.
Zodra dit gemeten en goed bevonden word dit ingevult op een speciale site (wat je zelf ook zou kunnen invullen)
waarna de rest van het aansluit proces gestart word. ik weet alleen niet zeker of de monteur ook nog wat moet doorgeven. bij mij kwam de monteur een paar uur nadat ik zelf meetgegevens had ingevuld.
Als je weet hoe het opleverings bedrijf heet kan je ze eventueel ook zelf bellen en kunnen zij wel vertellen wanneer er een monteur komt. door zelf contact met het opleverings bedrijf op te nemen kan je een heleboel duidelijkheid krijgen.
hopelijk is mijn informatie duidelijk genoeg en is je vraag voldoende beantwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
j1nx schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:05:
@topic

Overigens, voor de mensen die niet in de Usenet pilot zitten maar wel gratis XSnews willen testen, dit kan over een IPv6 verbinding. Ik moet zeggen, ben erg tevreden over XSnews en zie met smart uit naar de lancering. Als er intresse is voor hoe,waar, XSnews, IPv6 etc, dan wil ik best meer info geven, maar aangezien deze info op een ander forum staat weet ik niet of ik dit zo maar kan vermelden.
Misschien wil J1nx die info even doorgeven, want Denan heeft het al goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Wie herkent dit:

Diverse mensen die mij bellen krijgen gewoon de oproeptoon ( beltoon) maar de telefoon gaat hier pas na lange tijd echt over met als gevolg dat men al opgehangen heeft, oh hij is niet thuis.
Mijn zoon belt mij (casema), pas na 12 oproeptonen gaat mijn telefoon echt rinkelen,hij hangt na 14 oproeptonen op,bij mij is de telefoon dan pas 2 keer over gegaan.
Erg hinderlijk,want niet iedereen neemt de moeite om te wachten tot de telefoon 12 keer is over gegaan.
Een vriendin heeft internetplusbellen en ervaart precies hetzelfde als ze mij belt.

Detail,de voicemail staat hier aan,maar neemt alleen op bij in gesprek.
Is dit toch weer voicemail related ?
En bij wie moet het gemeld worden: Casema,KPN of XMS.. ik wordt ondertussen gestoord van de storingen hier,telefonie werkt gewoon niet lekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

Even via de draadloos van een van de buren. Digi tv kapte ermee 10 minuten geleden, telefoon is dood en geen XMS internet meer in Amersfoort. Analoog tv doet het nog wel. meer mensen met problemen? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 17:17
Fiber schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:21:
Even via de draadloos van een van de buren. Digi tv kapte ermee 10 minuten geleden, telefoon is dood en geen XMS internet meer in Amersfoort. Analoog tv doet het nog wel. meer mensen met problemen? O-)
yep hier in utrecht idem, xms site ligt er ook uit geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 22:48

takker

]HuT[ klaassenster

er is meer aan de hand want alice.nl ligt er ook uit

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!