chocka schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:24:
[...]
Volgens snap jij het zelf niet. Zoals Denan zegt
iedereen betaalt aansluitkosten. Daarbij wordt niet aangegeven wie deze aansluitkosten daadwerkelijk betaalt. Dat Portaal ervoor gekozen heeft om bij de aanleg deze aansluitkosten
NIET door te berekenen aan hun huurders is hierbij een totaal ander verhaal. Oftewel de aansluitkosten zijn wel berekent en ook betaalt.
Zucht.. spuit 11... ik zit hier niet over in het forum van hunzelf te klooien,jij wel.
Het gaat om de persoon, ik begrijp dat Portaal voor mij aansluitkosten heeft betaald.
Maar ikzelf betaal die niet en heb die niet betaald.
Portaal heeft voor mij betaald maar berekent dit niet door.
Bij de stichting moet je het zelf betalen.
Als zij zeggen dat iedereen de kosten betaald heeft, dus persoonlijk,dan klopt dit niet.
De aansluitkosten die Portaal betaald heeft komen niet uit mijn portemonnee, dus heeft niet iedereen PERSOONLIJK die kosten hoeven betalen.
Dan moet je dit ook niet zeggen.
Bij de stichting betaalt iedereen PERSOONLIJK de aansluitkosten door middel van een hoger tarief volgens hun eigen site.
Daarnaast zeggen ze dat iedereen dat betaald heeft, ik niet PORTAAL heeft dat voor mij gedaan.
Het is een lullig verschil of iemand de kosten voor mij betaald,of dat ik het zelf moet betalen.
In het eerste geval komt het namelijk niet uit mijn zak,in het tweede geval wel.
Het gaat er niet over of er betaald moet worden het gaat er om dat de stichting zegt dat iedereen het betaald heeft,in ons geval heeft Portaal het voor ons betaald.
Als je dat gelijk trekt dan zou de stichting het dus ook voor haar abonnees moeten dokken.
Er is een verschil tussen persoonlijk betalen,of dat het voor je betaald wordt.
Het blijft een wezenlijk verschil of iemand het voor je betaalt of dat je het zelf moet betalen.
De tekst zou dus moeten zijn:
Iedereen moet aansluitkosten betalen, in het geval van een woningbouwvereniging zoals Portaal hebben de mensen het niet persoonlijk betaald maar heeft Portaal dat moeten doen,wij kunnen dat niet en dus moet u het bij ons zelf betalen.
Om zo maar klakkeloos te zeggen dat iedereen het heeft moeten betalen klopt dus niet,duidelijker kan ik het echt niet uitleggen en daar heb ik ook allang geen zin meer in.
Ik heb ze netjes een mailtje gestuurd en dat is toch even iets anders dan in hun eigen forum te gaan zitten stoken,ik gun ze dat netwerk namelijk van harte.