XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste
Acties:
  • 129.465 views

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:02
Hoop dat XMS ook in Nijkerk in de wijk De Terrassen glasveel gaat leggen. Weet iemand hier al iets van?
In de Amersfoortse wijk Vathorst hebben ze ook XMS. Deze wijk ligt zowat tegen de wijk De Terrassen aan.

Iemand hier enig idee over?!? (De Terrassen is ook nieuwbouw, en er zou ook glasvezel komen.) :)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hmm.. tweakers ziet er raar uit.. nu moet je helemaal naar boven om te reageren.. voor mij hoeft deze verandering niet :(

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:51

JME

zeg maar Jamie

Nick39 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:54:
Hmm.. tweakers ziet er raar uit.. nu moet je helemaal naar boven om te reageren.. voor mij hoeft deze verandering niet :(
OT: je kan ook het laatste bericht quoten en de gequote tekst vervolgens verwijderen 8)

• Nick39
  • Niet online
JME schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:02:
[...]

OT: je kan ook het laatste bericht quoten en de gequote tekst vervolgens verwijderen 8)
Ja, ook heel handig (niet dus) ..maar goed misschien nemen ze het nog op en veranderen ze het nog... en zo druk was het hier niet meer nu het dvduitrol forum goed op gang komt.

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:55
Ik heb een korte vraag:
Ik heb ook een glasvezel aansluiting. De kast van de glasvezel hangt in de meterkast en de netwerkkabel loopt via plafon ed. naar de woonkamer. In de woonkamer staat een routertje. Nu wil ik digitale tv nemen van xms maar hoe kan ik dit nu aansluiten. In de handleiding lees ik dat je het kastje van de digitale tv aan moet sluiten op de kast die ik in de meterkast heb hangen.

Maar hoe kan ik dan ooit het kastje van de digitale tv aansluiten op mijn tv. Heeft er iemand een idee?

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-08 06:57
nachtwaker schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:05:
Ik heb een korte vraag:
Ik heb ook een glasvezel aansluiting. De kast van de glasvezel hangt in de meterkast en de netwerkkabel loopt via plafon ed. naar de woonkamer. In de woonkamer staat een routertje. Nu wil ik digitale tv nemen van xms maar hoe kan ik dit nu aansluiten. In de handleiding lees ik dat je het kastje van de digitale tv aan moet sluiten op de kast die ik in de meterkast heb hangen.

Maar hoe kan ik dan ooit het kastje van de digitale tv aansluiten op mijn tv. Heeft er iemand een idee?
Je moet helaas (opnieuw) een netwerk kabel trekken vanaf je tv (waar je settopbox staat) naar de meterkast. Je sluit deze kabel dan aan op het glasvezelkastje en de andere kant aan op je settopbox.

Er staat op de xms website ook een handleiding.

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:54:
Als je quickreply aanzet kan je gewoon onderaan reageren. Nieuw forum, nieuwe bugs. Word vanzelf opgelost.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
joeri-slots schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:11:
[...]

Je moet helaas (opnieuw) een netwerk kabel trekken vanaf je tv (waar je settopbox staat) naar de meterkast. Je sluit deze kabel dan aan op het glasvezelkastje en de andere kant aan op je settopbox.

Er staat op de xms website ook een handleiding.
Hoeft niet, je kunt ook een van de vele UTP-splitters gebruiken.. dan haal je geen 1Gbit meer, maar voor een 100mbit verbinding is het ruim voldoende. In dit topic staan al een paar voorbeelden.

• Joeri
denan schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:18:
[...]

Hoeft niet, je kunt ook een van de vele UTP-splitters gebruiken.. dan haal je geen 1Gbit meer, maar voor een 100mbit verbinding is het ruim voldoende. In dit topic staan al een paar voorbeelden.
Ahh oke, dat scheelt alweer, maar hoe zit het dan met het aansluiten op welke poort? Moet je net voor het glasvezelkastje ook weer opsplitsen in 2? of kun je gewoon de kabel in bv. poort 2 stoppen en dan de kabel halverwege gewoon opsplitsen in ééntje naar router en ééntje naar settopbox?

• Joeri
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:17:
[...]

Als je quickreply aanzet kan je gewoon onderaan reageren. Nieuw forum, nieuwe bugs. Word vanzelf opgelost.
Je kunt in je Forum voorkeuren, idd quickreply aanzetten en ook de oude skin/template kan je ook weer instellen zodat alles weer lijkt zoals het was....

• Nick39
  • Niet online
joeri-slots schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:39:
[...]

Je kunt in je Forum voorkeuren, idd quickreply aanzetten en ook de oude skin/template kan je ook weer instellen zodat alles weer lijkt zoals het was....
Heerlijk !! bedankt !

Verwijderd

Of je tikt ALT+R en dan kun je ook een reply geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
joeri-slots schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:29:
[...]

Ahh oke, dat scheelt alweer, maar hoe zit het dan met het aansluiten op welke poort? Moet je net voor het glasvezelkastje ook weer opsplitsen in 2? of kun je gewoon de kabel in bv. poort 2 stoppen en dan de kabel halverwege gewoon opsplitsen in ééntje naar router en ééntje naar settopbox?
Dus ik kan dan gewoon een splitter aansluiten op de kabel die uit de muur komt?
Maar dit gaat dan wel tenkoste van mijn verbinding? Dus het beste is om een nieuwe kabel aan te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt aan beide kanten van de kabel een splitter aansluiten. Van de 8 aders die in een UTP kabel zitten, worden er namelijk maar 4 gebruikt. Met die splitter (of als ze je zelf stekkertjes kunt aan zetten pak je gewoon de juiste kabeltjes voor iedere stekker) maak je van 1 kabel dan eigenlijk twee. Je steekt dan ook twee stekkertjes in de DRG (het kastje van XMS aan de muur) Aan de andere kant gaat dan 1 stekkertje in de computer en de andere in de Set Top Box.

De verbinding gaat niet achteruit. Mocht echter ooit de apparatuur van XMS vervangen worden waarbij de internetverbinding naar hoger dan 100 Mbit / s gaat, dan zul je toch alsnog een extra kabel moeten trekken om deze hogere snelheid ook boven door te voeren.

Overigens, volgens mij met een beetje geluk, kun je boven ook een switch op de kabel aansluiten en de Set Top Box erbij aansluiten op de zelfde poort als Internet. Met een beetje geluk werkt dat ook gewoon. Het enige dat ik me kan bedenken is dat op het moment dat je heel veel download, dat je dan sneller het probleem kunt krijgen dat de TV gaat haperen, maar mogelijk valt dit in de praktijk reuze mee. Is dus ook het proberen waard. Scheelt een hoop gedoe met kabels veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:55

BBrunekreeft

Dus...

Hier in Veenendaal viel gisteren een prachtig glanzende XMS folder door de bus.
Hopelijk krikt dat het aantal aanmeldingen in deelgebied E op van 1% :( naar 40% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:24:
Je kunt aan beide kanten van de kabel een splitter aansluiten. Van de 8 aders die in een UTP kabel zitten, worden er namelijk maar 4 gebruikt. Met die splitter (of als ze je zelf stekkertjes kunt aan zetten pak je gewoon de juiste kabeltjes voor iedere stekker) maak je van 1 kabel dan eigenlijk twee. Je steekt dan ook twee stekkertjes in de DRG (het kastje van XMS aan de muur) Aan de andere kant gaat dan 1 stekkertje in de computer en de andere in de Set Top Box.

De verbinding gaat niet achteruit. Mocht echter ooit de apparatuur van XMS vervangen worden waarbij de internetverbinding naar hoger dan 100 Mbit / s gaat, dan zul je toch alsnog een extra kabel moeten trekken om deze hogere snelheid ook boven door te voeren.

Overigens, volgens mij met een beetje geluk, kun je boven ook een switch op de kabel aansluiten en de Set Top Box erbij aansluiten op de zelfde poort als Internet. Met een beetje geluk werkt dat ook gewoon. Het enige dat ik me kan bedenken is dat op het moment dat je heel veel download, dat je dan sneller het probleem kunt krijgen dat de TV gaat haperen, maar mogelijk valt dit in de praktijk reuze mee. Is dus ook het proberen waard. Scheelt een hoop gedoe met kabels veranderen.
Is dit misschien een optie: http://www.alternate.nl/h...ck/-1065617/?baseId=63312

Of werkt dit niet zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kan, maar XMS kan de kwaliteit dan niet meer garanderen.. check dus eerst bij de leverancier of het terug mag brengen als het niet goed werkt. Ook moet je op dezelfde groep zitten, dus vlakbij de meterkast moet een stopcontact zitten op dezelfde groep als die achter je tv.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
BBrunekreeft schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:10:
Hopelijk krikt dat het aantal aanmeldingen in deelgebied E op van 1% :( naar 40% :)
ah mooi zo :) Ik begon al te denken dat ze me hadden afgewimpeld met een onwaar antwoord..

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:59

Fiber

Beaches are for storming.

Zijn de XMS nieuwsbrieven (e-mail) afgeschaft? De laatste is van 20 mei. De facturen ontvang ik wel gewoon.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Even een vraag, ik heb ook sinds kort XMSNET in Leiden en het valt mij op dat het gewone analoge TV signaal echt bijzonder slecht is, veel slechter als casema. Veel netten hebben veel ruis of rare gekleurde verspringende blokken, met name de commerciële zender hebben hier last van. Net5, Veronica.

Is dit een bekend probleem? En wordt hier aan gewerkt?
(Heb geen zin om 4 topics vol door te gaan lezen/zoeken, sorry)

In het begin, de eerste week v September, was dit naar mijn idee niet/minder en sinds kort wordt het steeds erger lijkt wel.

Het is gewoon aangesloten vanaf de modem met een goede (gloednieuwe) coax kabel naar de TV.

[ Voor 21% gewijzigd door ElayZ op 27-09-2008 13:23 ]

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:34
Fiber schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:17:
Zijn de XMS nieuwsbrieven (e-mail) afgeschaft? De laatste is van 20 mei. De facturen ontvang ik wel gewoon.
Ik heb op 25 augustus nog een (goed) Nieuwsbrief Digitale TV ontvangen.

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

* bartware kreeg ook op 25-8 nieuwsbrief
/ter info

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• mazterroulz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-04 08:54
Ik ben wel geïnteresseerd in XMS internet, vooral omdat het lekker snel is en (schijnbaar) hier beschikbaar is, ik weet het alleen nog niet 100% zeker:

Ik woon zelf in Leiden, in de Merenwijk.
Ga ik naar http://leiden.opglasvezel.nl/ dan zie ik de Merenwijk rood aangegeven (het bovenste rode gebied, boven de Willem de Zwijgerlaan), en mijn straat ligt in het midden dus dat zou dan geen probleem moeten zijn.

Echter, als ik de postcodecheck dan invoer krijg ik de melding "Er is geen adres gevonden met onderstaande huisnummer en postcode."
Betekent dat dat er iets mis is met mijn adres of dat ik niet aangesloten kan worden? Mijn adresgegevens geef ik liever alleen aan mensen die er iets mee kunnen, zoals Denan.

• Nick39
  • Niet online
mazterroulz schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:25:
Ik ben wel geïnteresseerd in XMS internet, vooral omdat het lekker snel is en (schijnbaar) hier beschikbaar is, ik weet het alleen nog niet 100% zeker:

Ik woon zelf in Leiden, in de Merenwijk.
Ga ik naar http://leiden.opglasvezel.nl/ dan zie ik de Merenwijk rood aangegeven (het bovenste rode gebied, boven de Willem de Zwijgerlaan), en mijn straat ligt in het midden dus dat zou dan geen probleem moeten zijn.

Echter, als ik de postcodecheck dan invoer krijg ik de melding "Er is geen adres gevonden met onderstaande huisnummer en postcode."
Betekent dat dat er iets mis is met mijn adres of dat ik niet aangesloten kan worden? Mijn adresgegevens geef ik liever alleen aan mensen die er iets mee kunnen, zoals Denan.
Alleen als je huurt van Portaal kun je de vezel krijgen,anders niet.
Een aantal woningen zijn van "ons doel" of koop.
De woningen in het rode gebied van de merenwijk die aangesloten zouden worden zijn al aangesloten want die fase was het eerst samen met de Paramaribostraat en omgeving.
Heb je geen vezel of geen kast,huur je niet bij Portaal of heb je een koopwoning dan is het einde oefening.

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 27-09-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 13:26
denan schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:49:
Kan, maar XMS kan de kwaliteit dan niet meer garanderen.. check dus eerst bij de leverancier of het terug mag brengen als het niet goed werkt. Ook moet je op dezelfde groep zitten, dus vlakbij de meterkast moet een stopcontact zitten op dezelfde groep als die achter je tv.
Dat klopt niet, je hoeft niet in dezelfde groep te zitten op beide eindes van de ethernet over power verbinding! Het kan wel zijn dat de verbinding minder snel is als je in verschillende groepen zit. Let er op dat je de kastjes koopt met 200Mbps op de doos anders wordt het wel erg traag (200Mbps is een 100Mbit/100Mbit verbinding, 85mbps is een 42,5Mbit/42,5Mbit verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
mazterroulz schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:25:
Betekent dat dat er iets mis is met mijn adres of dat ik niet aangesloten kan worden?
Heb hetzelfde (maar dan in Utrecht) en het enige antwoord dat ik heb kunnen vinden is zoveel mogelijk van je buren de postcode check laten doen en hun gegevens achter laten laten op de XMS site en misschien gaat er dan ergens een belletje rinkelen ofzo...

Wat je ook kan doen is langsgaan bij het XMS huis in Leiden (Cruquiuslaan hal H 18/165) en het daar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

esky schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:32:
[...]

Dat klopt niet, je hoeft niet in dezelfde groep te zitten op beide eindes van de ethernet over power verbinding! Het kan wel zijn dat de verbinding minder snel is als je in verschillende groepen zit. Let er op dat je de kastjes koopt met 200Mbps op de doos anders wordt het wel erg traag (200Mbps is een 100Mbit/100Mbit verbinding, 85mbps is een 42,5Mbit/42,5Mbit verbinding).
En met Sweex mag je die snelheden nog eens door 2en delen ;) (in een test op Hardware.info was Sweex met afstand het traagst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Van veenendaal.opglasvezel.nl: "Medio september zullen alle aanmelders uit gebied A meer informatie ontvangen over de aanleg van het glasvezelnetwerk in de Schepenbuurt en Dichtersbuurt."
Nu woon ik midden in Gebied A en medio september is voor mij zonder brief van XMS voorbij gegaan. Iemand enig idee of er al meer bekend is, of dat ik al lang een brief had moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
esky schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:38:
[...]

Heb hetzelfde (maar dan in Utrecht) en het enige antwoord dat ik heb kunnen vinden is zoveel mogelijk van je buren de postcode check laten doen en hun gegevens achter laten laten op de XMS site en misschien gaat er dan ergens een belletje rinkelen ofzo...

Wat je ook kan doen is langsgaan bij het XMS huis in Leiden (Cruquiuslaan hal H 18/165) en het daar vragen.
Ze zijn daar allang klaar met graven,die vezel ligt daar al meer dan 1,5 jaar,het is de eerste wijk die opgeleverd werd en voor 10 huizen gaan ze echt de boel niet opbreken,dus dan heb je heel wat meer belletjes nodig dan van een paar buren.
Zelfs een glasvezel van een huis in de flat waar het XMS huis zit die een etage hoger moest,duurde een jaar, en als ze al willen doortrekken kost het 1200 euro per aansluiting,alleen in de aanlegfase kost het 150 euro.
Echt niet pessimistisch bedoeld,maar om een gebied aan te sluiten wil de investeerder minimaal 40% van de mensen hebben en dan niet 10 mensen of zo,dan heb je het over flinke gebieden,niet een straat maar echt een deel van een wijk.
Voorlopig wordt een andere wijk ( nieuw Leyden ) ook niet aangesloten en ook Roomburg niet.
De vraagsteller zal bij Alice moeten blijven vrees ik.
Mijn zus woont ook in de merenwijk ( horsten) en huurt ook niet via Portaal, zij kan het ook niet krijgen.
Ze kunnen van XMS onmogelijk op zo'n klein kaartje alleen de straten inkleuren waar het wel kan,dan zie je niets meer,dus het kaartje geeft een indicatie van een mogelijke verkrijgbaarheid waarna de postcode check definitief uitsluitsel geeft.
En Portaal heeft behoorlijk in de buidel moeten tasten,dus die zit echt niet te wachten op een andere woningbouw vereniging die voor een appel en een ei mee wil liften op hun investering,ze deden hier al knap moeilijk om de kabel 3 meter te verleggen omdat die door een fout van ze midden in de woonkamer zou uitkomen ipv in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
JME schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:58:
Van veenendaal.opglasvezel.nl: "Medio september zullen alle aanmelders uit gebied A meer informatie ontvangen over de aanleg van het glasvezelnetwerk in de Schepenbuurt en Dichtersbuurt."
Nu woon ik midden in Gebied A en medio september is voor mij zonder brief van XMS voorbij gegaan. Iemand enig idee of er al meer bekend is, of dat ik al lang een brief had moeten hebben?
Het verbaast me niets aangezien marketing/communicatie niet echt hun ding is :)
(gebaseerd op 3 maanden zonder info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:14:
[...]

Het verbaast me niets aangezien marketing/communicatie niet echt hun ding is :)
(gebaseerd op 3 maanden zonder info)
Helaas wat de afdeling facturen en klantenservice betreft moet ik dit beamen.
Ik zet onbeperkt bellen stop,maar krijg toch een factuur voor onbeperkt bellen.
9 dagen ervoor vraag ik om netjes een nieuwe factuur te sturen en het juiste bedrag af te boeken,geen reactie en vandaag wordt het volledige bedrag afgeboekt.
Dat heb ik laten storneren.
factuur@xtramediaservices.nl reageert op geen enkele mail,dan maak ik zelf wel het juiste bedrag over.
Het gaat niet om tientallen euro's maar om het princiepe.
Je stuurt een nette klacht per brief,je krijgt een nette bevestiging per brief terug en dan wordt de klacht afgeraffeld in een mailtje waarin een voorstel wordt gedaan,maar op mijn reactie daarop komt niets meer terug.
Het begint al een beetje op KPN te lijken en dat vind ik jammer.
Gelukkig gaat het niet op voor Denan en de support,die reageren wel maar de rest begint al echt te lijken op een groot bedrijf en dat valt me echt heel erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:55:
[...]

Helaas wat de afdeling facturen en klantenservice betreft moet ik dit beamen.
Ik zet onbeperkt bellen stop,maar krijg toch een factuur voor onbeperkt bellen.
9 dagen ervoor vraag ik om netjes een nieuwe factuur te sturen en het juiste bedrag af te boeken,geen reactie en vandaag wordt het volledige bedrag afgeboekt.
Dat heb ik laten storneren.
factuur@xtramediaservices.nl reageert op geen enkele mail,dan maak ik zelf wel het juiste bedrag over.
Het gaat niet om tientallen euro's maar om het princiepe.
Hmmm.. dat is inderdaad niet correct.. ik zal het eens aankaarten bij die afdeling.
Je stuurt een nette klacht per brief,je krijgt een nette bevestiging per brief terug en dan wordt de klacht afgeraffeld in een mailtje waarin een voorstel wordt gedaan,maar op mijn reactie daarop komt niets meer terug.
Het begint al een beetje op KPN te lijken en dat vind ik jammer.
Gelukkig gaat het niet op voor Denan en de support,die reageren wel maar de rest begint al echt te lijken op een groot bedrijf en dat valt me echt heel erg tegen.
De reactie op je brief ging per mail omdat ik daar toestemming voor had gegeven (ik ging er van uit dat je de reactie ook wel als mijn handwerk zou herkennen ;)).. normaliter gaat dit per brief.
Als jij daar weer op reageert komt dat vanzelf weer op de stapel van de administratie terecht en zal dat op den duur verwerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik had trouwens een kapotte amino 110.

Gemeld aan klantenservice, en ze stuurde me een nieuwe. Dus ik vroeg krijg ik dan een antwoordnummer waar ik het moet sturen? zit die informatie erbij? Ja meneer dat krijg u allemaal... Naja prima zover.

Nieuwe amino 110 ontvangen, gewoon normaal welkomspakket. "gefeilicteerd met uw aankoop..." ofzoiets.. Maar geen info over terug sturen....

Ik bellen, en nu krijg ik een adres die ik zelf moet betalen...

Het gaat me niet zozeer om het geld. En misschien mag het wettelijk ook wel, maar eerst word gezegt dat het naar een antwoordnummer kan... en sowieso vind ik het raar dat je dat een klant laat betalenm voor zoiets en lijkt me gewoon iets wat bij garantie hoort, maar goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Mau_Maus op 29-09-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:07:
[...]
De reactie op je brief ging per mail omdat ik daar toestemming voor had gegeven (ik ging er van uit dat je de reactie ook wel als mijn handwerk zou herkennen ;)).. normaliter gaat dit per brief.
Als jij daar weer op reageert komt dat vanzelf weer op de stapel van de administratie terecht en zal dat op den duur verwerkt worden.
Ik stort morgen het juiste bedrag maar er zijn al 3 mails in die richting van de facturen afdeling gestuurd en men reageert er totaal niet op.
Ik had de mail met het antwoord op de klacht niet herkend als zijnde van jou omdat er een naam onderstond van een dame.
Het gaat me ook niet echt om een korting maar om een princiepe.
Het beeld van Hertzinger is beneden alle peil en ik vind het gewoon minder dat je nu dus 2 keer betaalt voor analoge tv en daar wilde ik graag een uitspraak over,de analoge tv is een betaalde dienst en van slechte kwaliteit en door gebruik te maken van die partner dwingt XMS me om daarnaast dus analoge tv van een andere partij te nemen.
Natuurlijk is het mooi om digitale tv gratis te krijgen,maar het is niet gratis,je moet het haast wel nemen omdat de analoge kwaliteit van Hertzinger om te huilen is.
(Voor alle duidelijkheid dit is geen reactie op jou,je weet hoe ik over jou en je werk denk)
Toen XMS kwam was ik blij dat ik alle diensten onder 1 dak kon onderbrengen,een factuur,een duidelijke dienstverlener.
Nu moet ik nog bij dat verafschuwde Ziggo de analoge tv dienst afnemen.
Ik betaal dus 2 keer voor 2 diensten.
Ik betaal analoog voor XMS maar die kwaliteit is bagger,gelukkig is digitale tv perfect en die krijg je er dan "gratis" bij.
Daarnaast betaal ik aan Ziggo voor analoge tv, en krijg daar ook "gratis" digitale tv bij.

De strekking is niet die korting of die betaling van de rechten,de strekking is dat Herzinger slecht beeld levert,dat dit is aangetoond,maar Hertzinger doet niets om het te veranderen en daarom moet ik bij Ziggo ook betalen.
Blijkbaar wordt er geen (of niet zichtbaar althans) druk uitgeoefend op Hertzinger om het in orde te maken.
Het gaat niet om duppies,maar om princiepes,zijn er klachten over internet of telefonie dan wordt er gelijk actie ondernomen,maar als er klachten over Hertzinger komen,volgt er helemaal niets behalve een optie om analoog er dan maar af te halen,dat is de weg van de minste weerstand.
En van jou is het een grandioos aanbod om eens naar die factuur afdeling toe te stappen,meen ik echt,maar het zou niet hoeven als men gewoon zou reageren.
Niet ieder bedrijf heeft een Denan die vrijwillig problemen oplost,dat moeten ze zelf doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 01-10-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Grappig dat mijn vraag kennelijk zoveel oprakelt :+
Jammer genoeg ging het daar helemaal niet om. Kan iemand me vertellen wanneer XMS aan de slag gaat in Gebied A in Veenendaal en vooral wanneer ze daarover gaan communiceren? Moet beamen dat de communicatie nu al beroerd is (lees: ontbreekt) en dan moeten ze nog beginnen met hun diensten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:59

Fiber

Beaches are for storming.

Je betaalt tegenwoordig niet meer voor analoge of digitale tv. Je betaalt gewoon voor tv. Dat die toevallig in 2 smaken aangeleverd wordt, namelijk analoog en digitaal, is bijzaak. Dit komt omdat we momenteel in de tussenfase zitten tussen analoog en digitaal. Over 10 jaar ben je van dat probleem af want dan bestaat er geen analoge tv meer, of we dat nou leuk vinden of niet..... ;) Het gekke is dan wel weer dat bij mij XMS analoog nog een paar belangrijke zenders heeft die nog niet in het digitale pakket zitten. O-)

[ Voor 0% gewijzigd door Fiber op 29-09-2008 12:36 . Reden: typo ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:26:
Je betaalt tegenwoordig niet meer voor analoge of digitale tv. Je betaalt gewoon voor tv. Dat die toevallig in 2 smaken aangeleverd wordt, namelijk analoog en digitaal, is bijzaak. Dit komt omdat we momenteel in de tussenfase zitten tussen analoog en digitaal. Over 10 jaar ben je van dat probleem af want dan bestaat er geen analoge tv meer, of we dat nou leuk vinden of niet..... ;) Het gekke is dan wel weer dat bij mij XMS analoog nog een paar belangrijke zenders heeft die nog niet in het digitale pakket zitten. O-)
Bij mij is het andersom weer zo in het XMS pakket,helaas zit bv National geographic weer niet analoog, Arte is Duits analoog maar helaas Franstalig digitaal en mijn Frans is bagger maar Arte biedt wel goede programma's.
Ik snap welke smaken tv er zijn,maar het gaat mij om de oplossing,die heeft een nogal hoog gehalte als: ik koop een auto maar de band links achter spoort niet goed,dus ik ga terug en klaag over de band.
De oplossing, we halen die band er wel vanaf dan heeft u er geen last meer van,het rijdt wat moeilijker maar het probleem is opgelost,en het staat u vrij om elders een andere band te halen.
Als je betaalt voor een product wat niet in orde is,ongeacht of daar nu gratis digitaal bij zit,dan moet je het fixen.
Kan je dat niet vanwege contractuele verplichtingen dan is een korting op zijn plaats.

Ziggo is net zo makkelijk,er zijn problemen met digitaal,artefacts en EPG die niet volledig is.
Toen ik daar over klaagde was het antwoord van een strekking als: het is gratis dus u moet niet klagen.
Gratis bestaat niet, de kosten van het een zitten verwerkt in het ander,dus moet je zorgen dat beiden goed zijn.
Daarnaast,en dat is dan weer een ander verhaal,voor uitzending gemist moet je bij Ziggo weer een dure decoder kopen van 400 euro,en dat spaar je je bij XMS weer uit,eerlijk is eerlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 29-09-2008 13:01 . Reden: (aanvulling Ziggo) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:53:
[...]

Bij mij is het andersom weer zo in het XMS pakket,helaas zit bv National geographic weer niet analoog, Arte is Duits analoog maar helaas Franstalig digitaal en mijn Frans is bagger maar Arte biedt wel goede programma's.
Ik snap welke smaken tv er zijn,maar het gaat mij om de oplossing,die heeft een nogal hoog gehalte als: ik koop een auto maar de band links achter spoort niet goed,dus ik ga terug en klaag over de band.
De vergelijking klopt niet: Als je nou zou zeggen "ik koop één auto en krijg niet één auto maar een lada en een mercedes.. en nu klappert de uitlaat van de lada.. Vervolgens zegt de leverancier dat ik dan maar in de mercedes moet gaan rijden.. ik kocht tenslotte maar één auto.. "
Zo flauw als het klinkt, het klopt in dit geval wel. Je betaalt namelijk alleen de kosten voor de rechten van de zenders. Eigenlijk koop je dus "TV".. maar of dat nou digitaal, analoog of analoog+digitaal is maakt XMS niets uit.

Wat betreft eventuele kwaliteitsissues in Leiden, dit zal ik eens aanzwengelen bij de helpdesk. Je hebt gelijk dat dit soort processen eigenlijk via XMS zelf perfect geregeld zouden moeten zijn, maar ik weet ook dat het altijd kan dat binnen een bedrijf dingen blijven liggen of vergeten worden. (Dat gebeurt mij tenslotte ook wel eens :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:22:
[...]

De vergelijking klopt niet: Als je nou zou zeggen "ik koop één auto en krijg niet één auto maar een lada en een mercedes.. en nu klappert de uitlaat van de lada.. Vervolgens zegt de leverancier dat ik dan maar in de mercedes moet gaan rijden.. ik kocht tenslotte maar één auto.. "
Zo flauw als het klinkt, het klopt in dit geval wel. Je betaalt namelijk alleen de kosten voor de rechten van de zenders. Eigenlijk koop je dus "TV".. maar of dat nou digitaal, analoog of analoog+digitaal is maakt XMS niets uit.

Wat betreft eventuele kwaliteitsissues in Leiden, dit zal ik eens aanzwengelen bij de helpdesk. Je hebt gelijk dat dit soort processen eigenlijk via XMS zelf perfect geregeld zouden moeten zijn, maar ik weet ook dat het altijd kan dat binnen een bedrijf dingen blijven liggen of vergeten worden. (Dat gebeurt mij tenslotte ook wel eens :))
Je hebt gelijk,maar het is wel zo dat ik,omdat een product niet in orde is ( analoog) nu extra kosten maak om die dienst alsnog ergens anders af te nemen.
Als analoog ook gewoon in orde was,hoefde ik de zak van Ziggo niet te spekken en was ik gewoon klaar.
En dat heeft ook mijn voorkeur,ook al klopt jouw redenering volledig,toch moet ik meer kosten maken omdat analoog zo bedroevend is dat ik die ergens elders erbij moet nemen.
Het product is analoog en digitaal samen voor een bepaalde prijs en of er iets nu gratis is of niet,een deel van dat product is niet in orde.
Maar dat was al met KPN's digitenne en later internetplusbellen,het is niet in orde ( digitenne is net tetris voor volwassenen en internetplusbellen was meer internetminbellen) en wat is de briljante oplossing: meneer we zeggen het voor u op.
Oplossen is fixen.
En als Hertzinger het fixt,kan vandaag Ziggo de deur nog uit en bespaar ik die analoge kosten waardoor ik weer bv het plus en/of HD pakket van jullie kan nemen.
Er staan 5 tv's in huis,en als ik ook nog wat wil opnemen zou ik dus 6 decoders nodig hebben om overal digitaal te kunnen kijken (dan is het analoge niet meer nodig) alleen technisch zal dat qua bandbreedte ook weer niet kunnen... Ik kan ook Ziggo verwijten dat ik bij jullie extra moet betalen omdat zij digitaal niet in orde hebben..maar Ziggo heeft geen Denan ;) en ik kijk gewoon erg kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 19:13
BBrunekreeft schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:10:
Grappig, ik woon ook in gebied E en heb nog steeds niks ontvangen. Zal wel fijn zijn om die folder te krijgen (ook al hebben we ons al aangemeld)

Hoop ook dat we die 40% halen, internet van nu is echt bagger :(

[ Voor 7% gewijzigd door Tower410 op 29-09-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Mijn analoge TV is (in Utrecht) ook nou niet echt om naar huis te schrijven. Je ziet overal een lichte ruis doorheen. Had er al eens over gemaild, samen met een telefonieprobleem, maar eigenlijk is alleen de telefonie opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd.. mijn analoge tv hier in Amersfoort is niet echt een juweeltje.
Veel ruis door beeld heen..
Ik heb afgeschermde kabels dus daar kan het allemaal niet aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
De ruis komt uit de door Hertzinger gebruikte apparatuur.
Versterken helpt niet want het signaal level is hoog genoeg,het beeld gaat met ruis en al de vezel in,het is dus geen ruis die in huis optreedt door slechte kabels,het komt al met ruis aan vanaf het kopstation.
Het ligt dus niet aan de vezel van XMS.
Dat is hier ook met een meetploeg aangetoond,maar "het valt nog net binnen de norm".
Er valt dus ook weinig aan te doen,behalve al de apparatuur in de kopstations vervangen en dat gaat Hertzinger niet zonder slag of stoot doen.
Een hoop mensen zien het niet en op de normale crt tv's valt het wel mee,bovendien hebben de meeste wel een vorm van ruisonderdrukking.
In de plasma en LCD tv's echter wordt de ruis meegenomen in het algorithme dat de pixels berekent en wordt daar pijnlijk duidelijk zichtbaar.
En als je er een tijdje naar kijkt zal het misschien ook wel wennen maar omdat je het kan vergelijken met digitaal of in mijn geval Ziggo is het dus voor mij niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk moet XMS helemaal afstappen van de services van Hertzinger en het beeld gewoon betrekken van de mediagateway zoals bij Digitale TV.

Ik vind analoge TV van XMS ver onder de maat en begrijp niet dat XMS blijft volhouden dat het binnen de normen valt. Het beeld is gewoon door de Bron die wordt gebruikt, per definitie slechter dan wat bij ons UPC levert. Gelukkig heb ik digitale TV en maakt het daarmee voor mij niet zoveel uit. Maar als iemand ervoor kiest om geen digitale TV af te nemen (bijvoorbeeld mijn moeder omdat ze het anders niet meer snapt met losse STB's in combinatie van videorecorders en zo), dan valt XMS simpelweg door de mand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 07:40:
Mogelijk moet XMS helemaal afstappen van de services van Hertzinger en het beeld gewoon betrekken van de mediagateway zoals bij Digitale TV.

Ik vind analoge TV van XMS ver onder de maat en begrijp niet dat XMS blijft volhouden dat het binnen de normen valt. Het beeld is gewoon door de Bron die wordt gebruikt, per definitie slechter dan wat bij ons UPC levert. Gelukkig heb ik digitale TV en maakt het daarmee voor mij niet zoveel uit. Maar als iemand ervoor kiest om geen digitale TV af te nemen (bijvoorbeeld mijn moeder omdat ze het anders niet meer snapt met losse STB's in combinatie van videorecorders en zo), dan valt XMS simpelweg door de mand.
Wil toch even wat kwijt wat betreft analoge tv bij ons is analoog bijna net zo scherp als digitaal .
Het is 100% beter als dat we ooit hadden van casema toen ertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net even de buur gesproken,
en die vind dus ook de kwaliteit onder de maat.
Deze heeft overigens een gewone breedbeeld tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Kijk kijk kijk, dacht altijd dat het aan mij en mijn luiheid lag.

Thuis beneden (in Leiden) heb ik een JVC breedbeeld CRT staan, je weet wel zo'n bakbeest. Het beeld daarop met analoge tv van XMS was altijd erg korrelig (ruis) over dezelfde coax kabel als waar casema over ging.

Boven heb ik een wat oudere 4:3 CRT staan, waarbij het beeld wel scherp is. Ik dacht dus altijd, ach er zal wel wat met de kabel gebeurd zijn, die vervang ik wel eens.

Na alle verhalen alhier ben ik toch eens gaan sjouwen met de TV's en ja hoor, het ligt dus helemaal niet aan de kabel(s). Als ik de TV van boven, beneden zet heb ik scherp beeld en met de TV van beneden, boven heb ik ook daar korrelig beeld.

Met andere woorden het ligt dus gewoon aan het signaal op de kabel. De wat oudere TV boven kan er best nog wel wat van maken, waarschijnlijk heeft Samsung een goede ruis onderdrukker of iets dergelijks. De JVC breedbeeld beneden (die toch echt een klappie duurder was) kan er niets mee.

Verder merk ik de afgelopen 3 weken dan hier in Leiden, NET5 vaak artifacten laat zien en beeld verspringingen (als of het digitaal is???) Beetje het zelfde als dat digitene gedoe. Een beetje ruis kan ik best mee leven, even doorbuiten en dan "went" het wel, die beeldverspringingen valt niets mee te doen, en ik kijk dus ook geen NET5 meer.

Ik hoop met alle meldingen hier dat er dan toch wat aan gedaan kan worden.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Gisteren moest ik in een studentencomplex zijn.
Daar hebben ze ook glas maar dat is dus van Lijbrandt.
Ik wist niet eens dat dat in Leiden kon maar je hebt dus in Leiden naast Ziggo en XMS ook een aantal complexen die door Lijbrandt voorzien worden van analoge tv.
En je weet niet wat je ziet,dat beeld is nog beter dan Ziggo.
Wel is het pakket helemaal anders, ze hebben bijvoorbeeld geen BBC 1 en 2.

Toen ik in het begin klaagde is er een meetploeg geweest van XMS (Volker Wessels) en Hertzinger.
Ze hebben hier de signaal ruis verhouding gemeten en die was niet in orde, de ruis was veel te hoog.
Eerst is gezamenlijk uitgesloten dat het in de bekabeling was,zelfs op het kleine (gokje 10X8 ) schermpje van het meetapparaat was de ruis al zichtbaar direct uit de DRG.
Daarna zijn de heren samen naar het kopstation vertrokken,nadat ze ook dezelfde waardes vastgesteld hadden in het XMS aansluithuisje hier verderop.
De man van Hertzinger moest mee omdat de man van Volker Wessels niet alleen hun kopstation in mocht.
Daar is gelijk achter de apparatuur gemeten,voordat het dus de glasvezel in gaat.
Helaas bleek daar dus dat de apparatuur dus al de hoge ruis uitstuurde.
Voor Volker Wessels hield het daarmee op,aangezien hun netwerk dus in orde was.
De man van Hertzinger verklaarde dat de ruis dus inderdaad uit hun apparatuur kwam maar dat niemand daar over klaagde en met hele voorzichtige woorden mij werd duidelijk gemaakt dat ik te kritisch was en dat zij de apparatuur met een afschrijfwaarde van zoveel jaar,niet nu al gingen vervangen.
Het enige wat ik kon doen was analoog er weer af ( van digitaal was geen sprake toen nog) en dat bij Ziggo nemen hetgeen ik dus tot op de dag van vandaag doe.

Ik ben dus blij dat meer mensen het opmerken en dat ik misschien kritisch ben maar geen eenling.
Het kan dus wel,want Lijbrandt (dochter van Volker Wessels) verzorgt naast digitaal dus ook analoog en dat ziet er uit als een plaatje. _/-\o_

Nu zijn er natuurlijk ook in het Ziggo netwerk een hoop rotte kabels,de kabels tussen het aansluitpunt en de straatkast zijn nooit vervangen.
Ja dan is het signaal van XMS beter,zoals bij Pieter het geval zal zijn.
Ik heb ook wel eens tv gezien van Ziggo in het bejaardenhuis waar mijn zoon werkt en daar zouden ze blij zijn met XMS tv want daar is het signaal echt bagger.

Kern van het verhaal,niet iedereen zal,zeker bij een rot Ziggo signaal en dat is er echt,ervaren dat de tv van Hertzinger slechter is.
Een hoop tv's kunnen er heel wat van maken.
Maar als je Ziggo signaal optimaal is (en dat is het hier na tig keer klagen hebben ze een totaal nieuwe reserve kabel gebruikt naar de wijkkast) en je ziet het Hertzinger signaal dan is het korrelig.
De "grain" is veel te hoog,maar duidelijk is dat Hertzinger dat spul voorlopig niet vervangt en XMS zal qua kontrakt voorlopig wel aan Hertzinger vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb een 70cm breedbeeld CRT waarop de ruis te zien is. Echter, bij de installatie heb ik een 55 cm CRT direct op het glasvezelkastjes aangesloten. Ook toen zag je de ruis al. Op zich is de ruis niet dominant aanwezig, maar het is niet "haarscherp" zoals XMS adverteert (voorheen stond er ook iets als "beter dan de kabel").

En inderdaad, een versterker helpt niet, het wordt daarmee alleen maar erger. En de TV-kaart in mn PC gaf altijd al matig beeld met een goed signaal, nu is dat beeld (en vooral het geluid) erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:37:
Verder merk ik de afgelopen 3 weken dan hier in Leiden, NET5 vaak artifacten laat zien en beeld verspringingen (als of het digitaal is???) Beetje het zelfde als dat digitene gedoe. Een beetje ruis kan ik best mee leven, even doorbuiten en dan "went" het wel, die beeldverspringingen valt niets mee te doen, en ik kijk dus ook geen NET5 meer.

Ik hoop met alle meldingen hier dat er dan toch wat aan gedaan kan worden.
Niet als je dit niet bij de XMS helpdesk gaat melden.. zoals al vaker aangegeven kunnen zij niets doen zonder jullie input.. dus kom je iets tegen wat niet klopt ->direct melden.. dan pas kan uitgezocht worden of er een probleem is en hoe het opgelost kan worden. Verwacht aub niet van mij dat ik tickets laat aanmaken bij XMS omdat er mensen op een online forum klagen.. vooral voor het aanmaken van een tv-ticket moet er namelijk een uitgebreide checklist doorlopen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:08:
[...]

Niet als je dit niet bij de XMS helpdesk gaat melden.. zoals al vaker aangegeven kunnen zij niets doen zonder jullie input.. dus kom je iets tegen wat niet klopt ->direct melden.. dan pas kan uitgezocht worden of er een probleem is en hoe het opgelost kan worden. Verwacht aub niet van mij dat ik tickets laat aanmaken bij XMS omdat er mensen op een online forum klagen.. vooral voor het aanmaken van een tv-ticket moet er namelijk een uitgebreide checklist doorlopen worden.
Sorry Denan, had het meer over het hele verhaal waar Nick het over had. Hij is niet over kritsch het signaal van Hertzinger is gewoon niet optimaal.

Over dat NET5 verhaal, tsja zie de allereerste lijn uit die zelfde post. Ben gewoon lui en heb nog niet de moeite genomen even een belletje te plegen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:57
Lijkt mij dus dat dan iedereen die er last van heeft (ik (nog) niet op analoog met een 15-20 jaar oud Sharp crt tv'tje.....) dit moet melden. Des te meer klachten er zijn, des te sneller iets aan gedaan kan worden.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
schaduw schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:05:
[...]
En met Sweex mag je die snelheden nog eens door 2en delen ;) (in een test op Hardware.info was Sweex met afstand het traagst)
Klopt had eerst een merkloos kastje voor weinig gekocht, maar nu toch maar linksys genomen en dat scheelt VEEL!
Nick39 schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:03:
[...]

Ze zijn daar allang klaar met graven,die vezel ligt daar al meer dan 1,5 jaar,het is de eerste wijk die opgeleverd werd en voor 10 huizen gaan ze echt de boel niet opbreken,dus dan heb je heel wat meer belletjes nodig dan van een paar buren.
[...]
Ze kunnen van XMS onmogelijk op zo'n klein kaartje alleen de straten inkleuren waar het wel kan,dan zie je niets meer,dus het kaartje geeft een indicatie van een mogelijke verkrijgbaarheid waarna de postcode check definitief uitsluitsel geeft.
Hoe de situatie daar is weet ik niet, weet alleen dat de kaart in het XMS-huis een stuk gedetaillerder is dan die op de site staat en ook die klopt niet. Hier in Utrecht is in een op de kaart in het XMS-huis ingekleurde wijk een stuk nieuwbouw (zo'n 180 huizen en 160 appartementen voornamelijk koop) wat dus niet is aangesloten of zelfs gevraagd of er interesse was (de glasvezel in de omliggende blokken werd gelegd terwijl de nieuwbouw neergezet werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met andere woorden het ligt dus gewoon aan het signaal op de kabel. De wat oudere TV boven kan er best nog wel wat van maken, waarschijnlijk heeft Samsung een goede ruis onderdrukker of iets dergelijks. De JVC breedbeeld beneden (die toch echt een klappie duurder was) kan er niets mee.
Dat het analoge beeld op de breedbeeld tv er slechter uitziet dan op een 4:3 tv heeft niets te maken met nieuwere technieken. Het heeft te maken met twee factoren:

1. Vaak zijn breedbeeld tv's veel groter dan de oude 4:3 tv's, dus ook de beeldruis wordt groter weergegeven waardoor de beeldruis ook beter zichtbaar is.

2. Een breedbeeld tv zoomt in op het 16:9 gebied dat binnen het 4:3 veld valt. De resolutie is dus een stuk lager omdat van de 625 theoretische beeldijnen die Pal kan weergeven, de lijnen in het zwarte gebied wegvallen.
Het beeld, en daarmee de ruis wordt hierdoor nog eens extra veel groter dan op een 4:3 tv weergegeven waardoor de ruis nog beter zichtbaar is.

Dit laatste probleem is op te lossen door het beeld ANAMORF uit te zenden, maar omdat veel oude 4:3 tv's niet in staat zijn om dit beeld weer samen te persen in de juiste verhoudingen, zou je allemaal langgerekte hoofden zien. Hierdoor wordt er dus niet gekozen voor het ANAMORF uitzenden.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 07:34 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al eens melding gemaakt van de matige kwaliteit van analoge tv, dat werd afgedaan als dat het kwalitatief goed genoeg was.
Nu ik beneden digitale tv heb op mijn plasma zie je pas goed het verschil!
Boven heb ik een oude tv op analoog en daar valt het minder op.

Maar dat hertzinger niet het beste signaal heeft is mij wel duidelijk, ook bij de radio hoor je soms wel eens vreemde dingen, kan het niet goed omschrijven maar alsof het geluid soms een beetje out of sync is een beetje echo achtig.
Duurt altijd maar heel even een seconde of zo, met het geluid vanaf de stb is me dit nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik denk dat het best bekend is bij XMS dat het analoge signaal minder is maar het zou wel mooi zijn als er wat klachten kwamen,het liefst gewoon op schrift,dan kan XMS naar Herzinger lopen en zeggen, jongens doe er wat aan.
Het probleem met de ruis zoals ik omschreef,moet bekend zijn maar zolang de mensen het slikken kan XMS daar denk ik weinig mee,als zij klagen bij Hertinger en die zegt,laat je klachten eens zien en je hebt niets dan houdt het op.

Overigens was van de week ook bij Ziggo RTL 5 steeds uit sync dus dat is weer een ander probleem.
Gisteren heb ik XMS aangesloten om even te kijken en ik bemerkte dat diverse zenders harder sneeuwen dan de ander, net5 en rtl5 hadden veel meer sneeuw,maar aangezien ik het toch niet gebruik heb ik geen zin om het opnieuw aan te zwengelen en ik kan me voorstellen dat Denan dat ook niet wil en kan,op andere gebieden kun je vrij makkelijk dingen testen maar als hij een ticket aanmaakt en de interne bekabeling is ook niet in orde,ja dan ben je je geloofwaardigheid snel kwijt.
En zolang de klacht niet officieel is,je kan moeilijk aankomen bij Hertzinger "ja op een forum zeggen mensen.." dan zegt Hertzinger ook van,dan moeten ze eerst maar eens echt klagen,dat Denan veel regelt maakt hem niet onze regelneef.

Dat ruis probleem is simpel en dat verandert niet zolang Hertzinger niets aan de apparatuur doet,maar door interne bekabeling kunnen er wel problemen bovenop stapelen.
Simpel splittertje,kabeltjes zonder afscherming ( vooral de kant en klare kabeltjes) kunnen er heel makkelijk een probleem bij voegen,maar als je zeker bent van je zaak moet je het gewoon melden,ik heb het idee dat XMS best met de vuist op tafel wil slaan bij Hertzinger,maar dan moet er wel een vuist komen en moet het niet steeds 1 persoon zijn die klachten meld.
Wat ik gister zag,daar werd ik in elk geval niet vrolijker van,dus melden mensen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 01-10-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:52:
[...]
1. Vaak zijn breedbeeld tv's veel groter dan de oude 4:3 tv's, dus ook de beeldruis wordt groter weergegeven waardoor de beeldruis ook beter zichtbaar is.

2. Een breedbeeld tv zoomt in op het 16:9 gebied dat binnen het 4:3 veld valt. De resolutie is dus een stuk lager omdat van de 625 theoretische beeldijnen die Pal kan weergeven, de lijnen in het zwarte gebied wegvallen.
Het beeld, en daarmee de ruis wordt hierdoor nog eens extra veel groter dan op een 4:3 tv weergegeven waardoor de ruis nog beter zichtbaar is.
1) Tuurlijk, daar ben ik me van bewust, maar in mijn geval is het verschil niet echt schrikbarend groot, heb nogal een grote oude 4:3 TV :P

2) Klopt ook, en heb hier ook mee zitten spelen. Verschillende zoom technieken enzo, maar ook bij GEEN zoom en dus gewoon beeld zoals het is, maar dan met twee zwarte balken links en rechts is duidelijk verschil te zien.

Misschien is het wat voor XMS om een onhafhankelijk onderzoek te laten doen door een buro over klant tevredenheid en kwaliteit.

Met vragen als:
1) Heeft u internet bij XMS?
2) Zo ja hoe beschrijft u de kwaliteit
[a] Slecht
[b] Matig
[c] Voldoende
[d] Goed
etc. etc.

Van dat soort vragen over alle diensten die XMS aanbied en dergelijke. Als dan daaruit blijkt dat er een heleboel mensen niet tevreden zijn over analoge TV, dan kunnen die gegevens door gespeeld worden naar Hertzinger en dan heb je ook iets om mee om de tafel te gaan zitten.

Buiten het feit dat dit voor XMS zelf natuurlijk ook nog belangrijke feedback is om te weten waar XMS zelf kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Heeft iemand al iets opgevangen over de HD plannen van XMS?
Volgens de website is het de verwachting dat alle klanten per 1 oktober HD kunnen krijgen. Maar aangezien dat een oud bericht is en er verder niks te vinden is lijkt het me dat dat dus nog niet kan.
Ben wel benieuwd wanneer het beschikbaar komt.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Volgens mij is er 2-3 maanden geleden zo'n onderzoek geweest onder 1000 random XMS klanten.. Daar kwam eigenlijk alleen maar positieve feedback uit terug.

@rajacker:
De einddatum van de pilot is verschoven naar 1 november.

[ Voor 18% gewijzigd door denan op 01-10-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Een nieuwe mail van mij richting de factuur afdeling werd in 10 minuten beantwoord met daarbij de verklaring waarom er in eerste instantie op de originele mail niet was gereageerd,het moest eerst door naar een andere afdeling.

Hoewel de klacht over de kwaliteit van de analoge tv blijft bestaan kan ik niet anders dan mijn bewering dat men niet reageert op mail en wat dat betreft op KPN gaat lijken in te trekken met een excuus naar XMS hetgeen ik dan ook gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:00:
Volgens mij is er 2-3 maanden geleden zo'n onderzoek geweest onder 1000 random XMS klanten.. Daar kwam eigenlijk alleen maar positieve feedback uit terug.
Ik heb niets gezien? Ik weet niet hoeveel klanten XMS heeft nu, maar ik vind 1000 random klanten nou niet echt geweldig. Lijkt wel het kijkcijfer gebeuren, daar klopt ook altijd geen reet van.

Ik vind dat als je zo iets doet, dat je het dan gewoon onder AL je klanten moeten doen. Een email met een link naar een online vragen formulier kan al voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb laatst gelezen dat een steekproef onder 1000 klanten niet afwijkt ten opzichte van 10.000 klanten omdat dan ook de percentages veranderen,ik zal eens zoeken naar de link.
Maar het komt er op neer dat 2 negatieve klachten bij 1000 klanten zelfs een hogere negatieve score geeft dan als men gaat meten onder 10.000 klanten.
Het was een of ander proefschrift waaruit bleek dat mits geselecteerd uit alle gebieden een onderzoek onder 1000 klanten net zo representatief is als een onder 10.000 of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
XMS helpdesk onbereikbaar vanaf vodafone nummers
Schijnbaar was het XMS 0800 nummer niet goed te bereiken vanaf vodafone lijnen. Na ongeveer een week op de deuren van vodafone kloppen is het daar nu opgepikt. Waarschijnlijk zullen vodafone klanten eind van de dag onze helpdesk weer kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

denan schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:00:

@rajacker:
De einddatum van de pilot is verschoven naar 1 november.
TNX!
Is er ook al bekend of andere xms klanten dan kunnen starten en over de gebruikte techniek e.d.?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rajackar schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:10:
[...]

TNX!
Is er ook al bekend of andere xms klanten dan kunnen starten en over de gebruikte techniek e.d.?
De gebruikte techniek is gewoon de iptv basis die er nu ook voor de SD klanten is,de gebruikte decoder is de aminet 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:36:
Ik heb laatst gelezen dat een steekproef onder 1000 klanten niet afwijkt ten opzichte van 10.000 klanten omdat dan ook de percentages veranderen,ik zal eens zoeken naar de link.
Maar het komt er op neer dat 2 negatieve klachten bij 1000 klanten zelfs een hogere negatieve score geeft dan als men gaat meten onder 10.000 klanten.
Het was een of ander proefschrift waaruit bleek dat mits geselecteerd uit alle gebieden een onderzoek onder 1000 klanten net zo representatief is als een onder 10.000 of meer.
Ik heb hier echt altijd mijn twijfels bij. Je concludeerd dingen op een kleine sample rate die je dan daarna extrapoleert naar je echte sample rate. Statistieken werken echter ALLEEN bij grote hoeveelheden, hoe groter hoe beter.

Een simpel testje om duidelijk maken wat ik bedoel;

Stel je maakt een weddeschap met je vriend over een kop of munt spelletje.

Wanneer kop, krijg jij 1,02
Wanneer munt, krijgt hij 1,01

(ik weet het, er is geen enkele vriend die je zo ver krijgt, maar dat terzijde)

Je hebt 50% kan om 1.02 te winnen, maar ok 50% kan om 1.01 te verliezen. Je weet dat je op de lange termijn hier geld moet gaan winnen (0.01 per keer), echter op de korte termijn kan het je soms best tegen vallen. Zet dit maar eens in excel in een lange lijst en plot de results. Het zal je verbazen dat je soms over iets van 1000 keer nog steeds quite draaid en misschien zelfs wel verlies. Pas als de hoeveelheid keren echt signifikant worden zal je zien dat je over de lange termijn ook inderdaad gemiddeld per keer 0.01 wint.

Als je nu in het begin van je plot je winst zou nemen en die extrapoleerd zal je vaak zien dat je op een heel ander getal uit komt als de gemiddelde 0.01 per keer.

Snap je wat ik bedoel? Anyway, als het niet te veel moeite is, zou ik graag dat linkje van je willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik zoek er nog naar,weet alleen niet precies waar ik het gelezen heb,ik lees nogal wat.
Maar het komt er op neer, stel je hebt 1000 mensen en 10% daarvan zijn 100 mensen.
Als op 1000 mensen 100 mensen zeggen dat iets niet goed is, dan zegt 10% van de ondervraagde mensen dat de dienst niet goed is.

Maak er 10.000 van.
Wil je diezelfde 10 % weer halen dan zullen 1000 mensen hetzelfde moeten zeggen.

Ga verder met die som, 900 mensen van de 1000 vinden de dienst wel goed.
Bij 10.000 mensen is de kans veel groter dat er een grote groep bij is die tevreden is waardoor ze het percentage van die 10% klagers onderuit trekken.
Als je de doelgroep vergroot,vergroot je ook de kans dat er een aantal mensen bij komt die minder kritisch is en maar gewoon op iets drukt.
Ik zie een bepaalde streep in mijn beeld,maar mijn huisgenoten zijn veel minder kritisch en zien die streep niet tot ik ze er op wijs.
In eerste instantie zeggen mijn huisgenoten dus,niets aan de hand,pas later zien ze waar ik ze op wijs,maar als ze meegedaan hadden aan je enquete hadden ze wel jouw stem weg gestemd.

Anders gezegd: als van een kleine groep (1000 man) 95% zegt tevreden te zijn is de kans wiskundig en statistisch gezien veel groter dat dit percentage toeneemt bij het vergroten van de groep dan dat het afneemt.
Voorbeeld: er staat een auto van Ziggo voor mijn deur,opeens komen er 3 mensen klagen.
Als ze die auto van Ziggo niet hadden gezien,hadden ze niet geklaagd.
Als van een meetgroep een groot percentage het wel goed vindt dan is de kans veel groter aanwezig dat als je de meetgroep verdubbelt dat het percentage "goed vinders" hoger uitvalt dan de groep van klagers omdat je de groep die er geen verstand van heeft of die het weinig boeit ook vergroot.

Gevonden,hoe bereken je het best een groep:
http://www.journalinks.be/steekproef/

Uit zijn berekening blijkt:
Een steekproef onder 1000 willekeurig deelnemers is veel betrouwbaarder. Een grotere steekproef heeft geen zin, dat maakt het onderzoek alleen maar duurder. Voor een populatie van 3000000, een betrouwbaarheid van 95% met een foutmarge van 3% is een steekproef van 1064 voldoende.

De deelnemers zijn geen gemiddelde gebruikers, maar het levert een gemiddeld beeld op. Deelnemers worden ook niet gekozen, maar willekeurig geselecteerd. Aan de hand van controlevragen (leeftijd, geslacht, inkomen, etc) kan je nagaan of de steekproef representatief is.

Het is simpele wiskunde, bij 50/50 % is de kans gering dat als je de groep vergroot dat de uitkomst verandert,als echter een groot percentage een bepaalde mening heeft wordt hoe groter de groep wordt de kans steeds groter dat het percentage met die bepaalde mening ook toeneemt en dat het kleine percentage dat een afwijkende mening heeft,bij het vergroten van de groep die tendens zich voortzet en dus het afwijkende percentage kleiner wordt,het gebeurt namelijk logaritmisch.

Overigens denk ik dat we zo wel heel erg off topic gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 01-10-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:52:
Het is simpele wiskunde, bij 50/50 % is de kans gering dat als je de groep vergroot dat de uitkomst verandert,als echter een groot percentage een bepaalde mening heeft wordt hoe groter de groep wordt de kans steeds groter dat het percentage met die bepaalde mening ook toeneemt en dat het kleine percentage dat een afwijkende mening heeft,bij het vergroten van de groep die tendens zich voortzet en dus het afwijkende percentage kleiner wordt,het gebeurt namelijk logaritmisch.

Overigens denk ik dat we zo wel heel erg off topic gaan.
LOL, eigenlijk deed alleen die laatste alinea bij mij het lampje branden en je hebt gelijk we gaan te ver off topic, maar in ieder geval wel bedankt ervoor al moet ik het nog wel een paar keer doorlezen voordat ik echt overtuigd ben.

Terug, naar XMS en hun service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Is er al meer bekend over de nieuwsserver-dienst die XMS gaat leveren via XSNews?

Wanneer gaat het van start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De newsserver gaat medio oktober van start.
Exacte datum is niet bekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:16
Even een vraag die wij bij de stichting binnen kregen en even ter controle:

Is het via glasvezel mogelijk om met een loewe televisie met digitale tuner direct digitale tv te bekijken zonder een extra handzender of settopbox?

Wat voor een radio/televisie je ook hebt, je krijgt altijd de setupbox animo 110/130 toch. Zonder 1 van deze 2 werkt de digitale televisie, niet digitaal.
Maar je kunt wel zonder de setup box werken maar dan krijg je gewoon het analoge beeld, toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sjansen schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:46:

Is het via glasvezel mogelijk om met een loewe televisie met digitale tuner direct digitale tv te bekijken zonder een extra handzender of settopbox?

Wat voor een radio/televisie je ook hebt, je krijgt altijd de setupbox animo 110/130 toch. Zonder 1 van deze 2 werkt de digitale televisie, niet digitaal.
Maar je kunt wel zonder de setup box werken maar dan krijg je gewoon het analoge beeld, toch.
"de stichting"?

Anyway.. je reactie klopt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
Glasvezelwijchen = http://www.glasvezelwijchen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ah ok, maar kun je dit soort vragen dan niet beter direct aan XMS stellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
[Offtopic} ja maar dan kom ik ook bij jouw uit. ;-)
Nee, even zonder gekheid. na het lezen en bijhouden van dit topic, heb ik al zoveel geleerd van glasvezel/xms. Dat ik xms niet extra wil belasten met dit soort vragen. Laat XMS maar graven en aansluiten en de mensen helpen met echte problemen. Dan zoek en vraag ik wel verder.

Pfff, was het maar 1 januari en hadden er maar al 39.999% zich aangemeld.........
{/off-topic}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
sjansen schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:46:

Het digitaal kijken via de ingebouwde decoder van deze tv werkt alleen met Irdeto codering, oftewel met Ziggo,daarbij heb je met een aantal tv's geen aparte decoder meer nodig omdat deze er in zit.
Hij is dan ook irdeto gecertificeerd (moet er op staan).
Deze codering en manier is niet compatible met XMS omdat XMS iptv gebruikt en er dus een vorm van communicatie moet plaatsvinden met de server en je een smartcard van Ziggo moet gebruiken.

De digitale tuner in de Loewe tv kan dit niet,het is een zogenaamde passieve decoder en hij is niet Ziggo gecertificeerd.. alleen maar voorbereid voor digitale tv, er zit er wel een digitale decoder in maar dan moet er nog een alphacrypt CAM in (irdeto insteek module) waar dan weer de smartcard van Ziggo in past.
De alphacrypt basic werkt niet,je hebt de duurdere nodig.
Je krijgt dan geen ondersteuning van Ziggo omdat zij de alphacrypt methode niet goedgekeurd hebben.
Je kan er dus alleen analoge tv mee ontvangen via XMS.
Voor digitale tv van XMS heb je ten allen tijden de amino decoder nodig ook al zit er een digitale (al dan niet gecertificeerde) decoder in je tv.

De tv's waarin rechtstreeks een kaart in passen en gecertificeerd zijn, zijn de volgende modellen:
Humax LGB-23DC/NLS1
HUMAX LGB-32DRC/NLL2
JVC LT-26DC9
JVC LT-32DC9

Maar ook deze tv's werken alleen met de Ziggo codering en zijn niet geschikt om zonder decoder/settopbox digitale tv van XMS te laten zien.
(ook niet van UPC wat die werkt met de nagravision codering)

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 03-10-2008 16:35 . Reden: duidelijkere opzet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sjansen schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:15:
[Offtopic} ja maar dan kom ik ook bij jouw uit. ;-)
Nee, even zonder gekheid. na het lezen en bijhouden van dit topic, heb ik al zoveel geleerd van glasvezel/xms. Dat ik xms niet extra wil belasten met dit soort vragen. Laat XMS maar graven en aansluiten en de mensen helpen met echte problemen. Dan zoek en vraag ik wel verder.

Pfff, was het maar 1 januari en hadden er maar al 39.999% zich aangemeld.........
{/off-topic}
Wellicht is het makkelijker om Via O. mijn directe emailadres te regelen.. Als je contact met hem opneemt zal hij het verzoek wel doorzetten :)

En over die 39,999%.. dan moeten jullie gewoon sneller van deur tot deur gaan lopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
Via O. ?? Je mag me ook mailen...kuch mijn profiel..

Er kan natuurlijk ook eerst even een kabeltje naar mij gelegt worden en dan komen de aanmeldingen vanzelf als ze een licht gevende kabel door de straat zien lopen, door de data die erover heen gaat. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Bij mij (in Hilversum, analoge TV via XMS) is Discovery Channel nu al een tijdje op zwart. :/

Weet iemand hier daar toevallig iets meer van?

Edit: grappig, bel net de XMS helpdesk, het probleem was bekend, en nog geen 10 minuten later zie ik opeens linksboven in beeld (TV stond nog op kanaal 21) 'application started', en floep daar was Discovery Channel weer.. :P

[ Voor 76% gewijzigd door Inflatable op 03-10-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
http://www.upc.nl/internet/fiber_power/

"Het snelste internet van Nederland"

Die slogan komt me bekend voor.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Inflatable schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 20:46:
http://www.upc.nl/internet/fiber_power/

"Het snelste internet van Nederland"

Die slogan komt me bekend voor.. ;)
Ha ja, die slogan staat ook bij XMS op de page :*)
Nog even en de apparatuur moet thuis al vervangen worden om de concurrentie bij te houden.
Wel maf, ze adviseren o.a. de Linksys WRT54-G terwijl we allemaal hier weten dat deze de 50 al niet trekt laat staan de 60 mbit.
http://www.upc.nl/internet/veelgestelde_vragen/
Vraag 28.
Lees trouwens niets over newsservers en zo, of dat er standaard bij zit.

Ach, 50 mbits up en down kost bij xms 32,95 en bij UPC 60 euro en daar krijg je 6 mb up voor.
Ze mogen dan de slogan gepikt hebben,je kan er ook aan toevoegen,het duurste abonnement voor 60 mbit met de traagste upload :)

Bovendien,we lezen nu van een schermpje, XMS heeft het al lang bewezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 03-10-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand nuttige info voor me heeft.

Ik zit in de wijk kanaleneiland in Utrecht, in een Mitros woning maar vlakbij Portaal woningen. Nou kan ik officieel dus niet direct glasvezel geleverd krijgen en dan wordt er op de XMS site gevraagd een form met adresgegevens etc. in te sturen.

Dit heb ik gedaan. Ze waarschuwen daar al voor enige weken reactietijd en ik heb dus inderdaad nog geen reactie (geen idee meer wanneer ik het precies heb verstuurd). Is er iemand die me iets van zekerheid kan geven? Bijvoorbeeld: Portaal is in Utrecht per definitie verplicht (niet leuk, maar een nee is ook zekerheid).

Als je geen zekerheid kan geven is een sprankje hoop ook leuk natuurlijk :P Zo van, ik woon in Utrecht, niet in een Portaal woning en heb glas van XMS ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Je kan het beste telefonisch kontakt opnemen,er zijn een paar opties.
Op zich doet het form op de page niet zoveel,als er veel aanmeldingen komen kan men de interesse peilen en komen met een onderzoek of meer mensen het willen.

Dan:Vlakbij is hoe vlakbij,loopt de vezel voor je deur langs of zie je de huizen,of kom je er langs.
Loopt de vezel voor je deur dan kan men overwegen je aan te sluiten.
Dit betekent graafwerk en kosten,zeker zo'n 1200 euro,dus informeer of je buren het ook willen dan kun je de kosten verdelen.

Laatste optie waarin een aantal je voor zijn gegaan:
Open zelf een traject,dat betekent handtekeningen verzamelen van mensen die het ook willen en biedt deze aan bij xms,zijn het minimaal een aantal woningen, zo'n 40% van een wijk,dan kan de investeerder besluiten om het te gaan doen,de kosten zijn dan zo'n 150 euro maar kunnen dalen als de interesse echt groot is.
Dit is al een aantal keer met succes gedaan en je hebt een andere positie waarin vaak voordeeltjes te behalen zijn.
Van geval tot geval bekijkt xms en haar investeerder of het er serieus uit ziet en hoeveel woningen minimaal tekenen voor interesse en uiteindelijk ook aansluiting.
Dit is bij een aantal initiatieven zeer succesvol verlopen en hierdoor hebben ook een flink aantal niet portaal woningen wel degelijk een aansluiting of is men inmiddels met de werkzaamheden begonnen,maar het vereist wel (een hoop) eigen initiatief, een mailtje met "mijn buren willen het ook wel en de rest van de wijk denk ik ook" zal niet gaan betekenen dat de graaf machines volgende maand in je straat staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 04-10-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:15:
[...]Terug, naar XMS en hun service
En die is naar mijn mening en ervaring gewoon goed. Helaas is het zo dat in forums voornamelijk klagers schrijven, en mensen die..... ach laat ik maar ophouden over de mieren :+

Neemt niet weg dat juist door forums bedrijven wel alert (zouden moeten) blijven op kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Nog een klein telefonie probleempje.
On de een of andere vage reden staat wisselgesprek steeds aan.
Ik zet het uit met #43# maar na een bepaalde tijd staat het weer vanzelf aan.
Hinderlijk want de fax reageert er op en slaat aan.
Dus ondanks dat het uit staat,gaat het toch weer aan,ervaren meer mensen dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:01:
Nog een klein telefonie probleempje.
On de een of andere vage reden staat wisselgesprek steeds aan.
Ik zet het uit met #43# maar na een bepaalde tijd staat het weer vanzelf aan.
Hinderlijk want de fax reageert er op en slaat aan.
Dus ondanks dat het uit staat,gaat het toch weer aan,ervaren meer mensen dit ?
Laat het anders even definitief uitzetten (blokkeren) door de servicedesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Jep..maar weer eens belen,maar het ging er eigenlijk om of meerdere mensen dit ervaarden,thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:10:
Jep..maar weer eens belen,maar het ging er eigenlijk om of meerdere mensen dit ervaarden,thanks.
Zij zetten hem op dezelfde manier uit als jij doet, dus dat zal geen verschil uitmaken. Wellicht hebben ze recentelijk (vanwege je telefonieproblemen) de firmware herladen in je DRG? Dan worden inderdaad alle settings gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die nadat de firmware van de drg is herladen/geupdate last hebben van het in gespek zijn terwijl je niet aan het bellen ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Sinds de update heb ik geen problemen meer ervaren bij het bellen / gebeld worden. Het lijkt dus verholpen te zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door sPENKMAN op 06-10-2008 15:13 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:28:
[...]

Zij zetten hem op dezelfde manier uit als jij doet, dus dat zal geen verschil uitmaken. Wellicht hebben ze recentelijk (vanwege je telefonieproblemen) de firmware herladen in je DRG? Dan worden inderdaad alle settings gereset.
Dat is mogelijk alleen weet ik dus niet of dit gebeurd is,er zou volgens jouw laatste woorden een trace geplaatst worden,en de diensten zouden worden herstart,van een update weet ik niets en dat kan ik ook niet uitlezen,telefonisch is het heel stil hier op dit moment,is wel lekker rustig ;) ik merkte dat het aanstond omdat de fax er doorheen begon te schreeuwen.. die voelde zich blijkbaar aangesproken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Laatst online: 25-10-2020
Voor de liefhebbers in Veenendaal is er een verslag van het XMS Glasvezelevent te lezen op http://www.glasvezel.nu/n...eldemonstratie-veenendaal .

Ook staat daar een demo model van beeldtelefonie welke XMS daar voor het eerst vertoond heeft.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
net mijn eerste slecht ervaring met XMS gehad :'(
ik ga verhuizen per 20 oktober, en heb dat aangegeven.
Ze zouden proberen de verbinding te verhuizen, en anders afsluiten per 20-10
Nu raad je het al, vanochtend is de verbinding afgesloten. Dus 2 weken geen internet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
DarkChylde schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:11:
net mijn eerste slecht ervaring met XMS gehad :'(
ik ga verhuizen per 20 oktober, en heb dat aangegeven.
Ze zouden proberen de verbinding te verhuizen, en anders afsluiten per 20-10
Nu raad je het al, vanochtend is de verbinding afgesloten. Dus 2 weken geen internet thuis.
Even bellen,als het niet fisiek is afgesloten ( dus glas er uit in de centrale maar volgens mij doen ze dat niet) dan fixen ze dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Nick39 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:53:
[...]

Even bellen,als het niet fisiek is afgesloten ( dus glas er uit in de centrale maar volgens mij doen ze dat niet) dan fixen ze dat zo.
Het blijkt niet zo makkelijk te zijn. Na veel aandringen gaan ze het toch proberen.
Is opzich wel apart. Ze hebben me binnen 2 weken afgesloten omdat onderaan de brief stond 'zo spoedig mogelijk' . Terwijl bovenaan stond dat ik eind oktober verhuisde.
De opzegtermijn van 1 maand hebben ze dus niet in acht genomen. Ik ben nog nooit tegengekomen dat je een abonnement met een opzegtermijn van 1 maand, kostenloos eerder kan op zeggen ;)

Dus eigenlijk wel positief dat ze dat willen doen, maar in mijn geval niet fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Dat is wel heel apart >:) de volgende keer moet er dus staan, zo spoedig mogelijk,maar niet voor die en die datum,toch goed om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik vraag me een klein dingetje af, als de stichting geen winst maakt,waarom zijn de prijzen dan zoveel hoger als die van xms ?
Zo kost het alles in een pakket 4,95 per maand meer,
Internet en telefoon, stichtingprijs 44,95, xms prijs 36,90,verschil ruim 8 euro.
Internet +RTV, stichtingprijs 52,50, xms prijs 42,90,verschil bijna 10 euro.
Alleen internet,stichtingprijs 42,50, xmsprijs 32,95,verschil ook bijna 10 euro.
Radio en tv plus digitale (basis) pakket, stichtingprijs 16,50 xms 9,95.
Radio en tv analoog,stichtingprijs 13,95 xms 9,95.
Bij xms krijg je gratis digitale tv, bij de stichting kost dat "gratis"analoge tv 2,55 per maand.

Zelf geeft de stichting het volgende antwoord:
Waarom zijn er andere tarieven in Wijchen dan in de andere gebieden waar XMS levert?
In Wijchen zal een geheel nieuw glasvezelnetwerk worden aangelegd als de 40% deelname wordt behaald. Deze is 40% deelname is noodzakelijk om het netwerk economisch verantwoord aan te leggen. In andere gebieden waar XMS haar diensten levert het netwerk mede gefinancierd door een woningcorporatie en hebben deelnemers aansluitkosten betaalt om van de diensten via glasvezel gebruik te kunnen gaan maken. In Wijchen is er voor gekozen om geen aansluitkosten te vragen, vandaar dat de tarieven afwijken van de tarieven van XMS in andere gebieden.

Dit klopt dus niet,onze woningbouw Portaal mag mede gefinancierd hebben,er waren geen aansluitkosten.
En bij diverse andere initiatieven was de aansluitprijs 150 euro maar ging naar beneden als meer aansluitingen er bij kwamen om op 0 te eindigen.
Ik wil de stichting niet in een kwaad daglicht stellen maar ze noemen aansluitkosten van 395 euro terwijl nooit meer dan 150 euro berekend is en meestal minder en bij ons helemaal niets.
Bij sommige abonnementen is door het prijsverschil met ruim 1 jaar die aansluitkosten al terug betaald en er zijn legio andere voorbeelden te noemen waarbij de aansluitkosten door het aantal deelnemers bepaald werden en vaak door de grote aantallen aanmeldingen ook gratis waren.
Dit lijkt me niet helemaal de juiste aanpak voor een niet winstmakende stichting.
Na een jaar zijn die aanlegkosten er uit,daarna is hogere tarief het pure winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt de news pilot stil ?..... ik kan volgens mij geen bestanden meer ophalen van de newsserver.
Ga zo nog even verder zoeken, maar het lijkt gewoon geen connecties meer te maken.

xms6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:18:
[...]

Ik vraag me een klein dingetje af, als de stichting geen winst maakt,waarom zijn de prijzen dan zoveel hoger als die van xms ?
Zo kost het alles in een pakket 4,95 per maand meer,
Internet en telefoon, stichtingprijs 44,95, xms prijs 36,90,verschil ruim 8 euro.
Internet +RTV, stichtingprijs 52,50, xms prijs 42,90,verschil bijna 10 euro.
Alleen internet,stichtingprijs 42,50, xmsprijs 32,95,verschil ook bijna 10 euro.
Radio en tv plus digitale (basis) pakket, stichtingprijs 16,50 xms 9,95.
Radio en tv analoog,stichtingprijs 13,95 xms 9,95.
Bij xms krijg je gratis digitale tv, bij de stichting kost dat "gratis"analoge tv 2,55 per maand.
De tarieven zijn anders omdat de productspecs ook anders zijn. Volgens mij zal men in wijchen (net als in glazenkamp) ook standaard 100/100Mbit leveren.. 100% zeker weet ik dat echter niet.

@bambam:
De server is aangepast, als je naar het pilotforum gaat zie je het nieuwe IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:34:
[...]

De tarieven zijn anders omdat de productspecs ook anders zijn. Volgens mij zal men in wijchen (net als in glazenkamp) ook standaard 100/100Mbit leveren.. 100% zeker weet ik dat echter niet.
Nee, 50/50 staat er.. de kosten gaan me ook niets aan,maar als je je toekomstige abonnees informeert waarom je hogere tarieven hanteert en dan zegt dat mensen aansluitkosten moeten betalen en dat dat daar niet hoeft omdat de maandlasten hoger zijn,moet je dat wel goed doen en de waarheid is natuurlijk wel dat van alle Portaalklanten niemand aansluitkosten heeft hoeven betalen en dat diverse anderen straatacties hadden waarbij men ook geen aansluitkosten hoefde te betalen.
De reden die nu genoemd wordt om de deels hogere kosten te verklaren,klopt gewoon niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Nick39 op 09-10-2008 19:11 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!