XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste
Acties:
  • 129.466 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:34

GerkeP

Vragen mag altijd........

denan schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:02:
[...]

Bijna net zo vaag als iemand die zich aanmeld voor iets en dat dan vergeet? ;)

Je hebt op http://www.internl.net/in...ion=com_pctool&Itemid=247 de glasvezelcheck gedaan en je adresgegevens ingevuld onder de knop 'hou mij op de hoogte!'.
Ja, maar er stond nergens dat dit over Amsterdam ging ;) Dus ik blijf het vaag vinden dat ik dat krantje ontving.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Loveparade schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:15:
[...]

Ja, maar er stond nergens dat dit over Amsterdam ging ;) Dus ik blijf het vaag vinden dat ik dat krantje ontving.
Als je nou zou zeggen 'ik blijf het vaag vinden dat dit krantje alleen voor Amsterdam is'.. dan had je een punt. Maar als je jezelf opgeeft dan is het logisch 'dat je een krantje ontvangt'. je oorspronkelijke punt was dat je zei dat je niets bij InterNLnet had opgegeven en toch een InterNLnet glasvezelkrant ontving sinds je bij XMS zat.... en dat klopt dus niet O-)

Ik zal marketing in ieder geval doorgeven dat er op die glasvezelcheck wat meer info mag staan, al is hij wel meteen toegespitst op gebieden waar InterNLnet in de toekomst glasvezeldiensten kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Loveparade schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:42:
[...]

Kennelijk heeft jouw Collega geklaagd en is zijn naam in alle topics waarin ik hem vermeld heb vervangen door $persoon ;)

Wel vreemd dat de Tweakers Mods mij daar niet van op de hoogte hebben gebracht.
Er zijn meer mensen die het noemen van namen onaanvaardbaar vinden.
Tweakers wordt door een aantal bots gespidert en zo komt persoonlijke info o.a. op Google terecht maar het staat daar dan niet meer in het verband waar het oorspronkelijk over ging.
Steeds meer werkgevers Googlen even om maar wat te noemen.
Volledige namen posten is gewoon not done in een forum tenzij de persoon dat zelf goed vindt.
Jij post onder een alias, en ook mijn alias klopt al lang niet meer daar ik inmiddels al weer bijna 45 ben.
Het komt blijkbaar niet in je op dat meer mensen dan de persoon zelf het not done vinden,maar er is een schop een modje,dus je kan het daar even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
"Consumenten" Gigabit

Geen XMS, maar wel iets met glasvezel: http://webwereld.nl/artic...nternet-in-amsterdam.html. Het geeft in ieder geval een mooie indruk van waar het straks met glasvezel naar toe kan groeien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Denan, Ik heb me nu enkele maanden geleden (Veenendaal) via de website aangemeld (stiekem al 2x zelfs...). Maar tot op heden niets geen bevestiging via mail of post?! Ik woon in gebied A. Heeft het zin XMS even te bellen of is het standaard bij XMS dat je pas bericht krijgt als er echt iets te melden valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
swtimmer schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:59:
Denan, Ik heb me nu enkele maanden geleden (Veenendaal) via de website aangemeld (stiekem al 2x zelfs...). Maar tot op heden niets geen bevestiging via mail of post?! Ik woon in gebied A. Heeft het zin XMS even te bellen of is het standaard bij XMS dat je pas bericht krijgt als er echt iets te melden valt?
In vraagb. gebieden wel ja.. maar het kan nooit kwaad om even de helpdesk te bellen.. het is toch gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

denan schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:02:
........
add: als mensen nog een baan zoeken in de regio Nijmegen: http://www.internl.net/in...article&id=404&Itemid=425 ;)
(men is vooral hard op zoek naar servicedesk medewerkers om de capaciteit uit te breiden)
Cool! :) Nu kan iedereen die loopt te klagen over de helpdesk en de communicatie etc. zijn of haar ideeën in de praktijk brengen en laten zien dat ze het zelf beter kunnen. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:45:
"Consumenten" Gigabit

Geen XMS, maar wel iets met glasvezel: http://webwereld.nl/artic...nternet-in-amsterdam.html. Het geeft in ieder geval een mooie indruk van waar het straks met glasvezel naar toe kan groeien. :)
De kabelaars geven gelijk antwoord en hebben hun snelheden ook "flink" verhoogd ;)
nieuws: UPC schroeft snelheid internetabonnementen flink op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
cjdijk schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:22:Als ze bij KPN ook goedkope abbo's gaan leveren, kan dit aantal nogeens tien keer hoger worden. Maar die 40% die XMS verlangt, is zowiso onhaalbaar. Jammer, een gemiste kans voor XMS.
Na mijn idee maak je twee fouten.

1.) KPN loopt achterop, mogelijk dat ze daarom hebben gekozen om een minderheidsbelang van 42% in Reggefiber te nemen.

2.) Bij vraagbundeling onderzoekt Reggefiber via regionale marktinventarisaties de potentie binnen een regio en legt het pas een glasvezelnet aan als de exploitatiedrempel wordt gehaald. Dan worden kabels aangelegd en maken we het netwerk gereed. In elke straat waar wordt gegraven krijgen huishoudens tijdens de aanleg nogmaals de vraag of zij ook op het glasvezelnetwerk aangesloten willen worden.
En die zo genoemde exploitatiedrempel ligt togenblik voor Nederland op circa 40%. Daarbij zal Reggefiber bekijken in hoeverre zij mogelijk weer een kring hun netwerk kunnen sluiten en het zo wel/niet aantrekkelijk zal wezen om bij een lager dan 40% toch over te gaan het aanleggen van het glasvezelnetwerk.

Dus XMS verlangt niets, maar doet Reggefiber. En KPN kijkt de kat uit boom, dus die zal niet gauw een eigen glasvezelnetwerk gaan aanleggen, terwijl KPN - Reggefiber nu al voor 42% in zak heeft.

De enige vraag die ik hierbij heb, is in hoeverre (%) XMS van Reggefiber/InterNLnet/BBned is? Wat dat zal uiteindelijk kunnen bepalen welke kant XMS op zal gaan of niet natuurlijk?

edit: In Arnhems glasvezelnet komt niet van de grond staat XMS is een samenwerking tussen InterNLNet en Reggefiber. Alleen staan daarbij niet % belangen genoemd.

[ Voor 9% gewijzigd door chocka op 08-09-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Toch leuk om te zien hoe gedateerde vraag en antwoord weinig verschillen.
Vandaag schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:57:Weet iemand of er ook ipv6 initiatieven zijn binnen xms/internlnet die via de glasvezel te gebruiken zijn?

Groet,

Richard
denan schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:56:Er is geen ipv6 support. Wel staat dit op de wish-list, maar aangezien 99% van de wereld nog niet met IPv6 werkt zou het weinig nut hebben (iets met kip-ei). Voor de toekomst staat dit natuurlijk wel al op de agenda.

martdj schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:41:Goed, volgend onderwerp: IPv6. Op de XMS homepage kan ik er niets over vinden. Ondersteunt XMS dit wel of weet iemand of ze er plannen voor hebben om dit te gaan ondersteunen?
denan schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:44:XMS/InterNLnet kan het ondersteunen, maar momenteel gebruikt slechts een zeer klein percentage van de ISP's op de wereld IPV6. Het is een beetje kip/ei.. maar momenteel heeft het geen nut voor XMS om dit te gaan supporten.
O-) Dus ondanks dat het % van 1 naar iets meer dan 1 is gestegen, blijft het een kip/ei verhaal en staat het nog steeds op de wishlijst van XMS. We zullen de vraag nog eens over 10 maanden herhalen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:32:De kabelaars geven gelijk antwoord en hebben hun snelheden ook "flink" verhoogd ;) nieuws: UPC schroeft snelheid internetabonnementen flink op
Fijn dat Nick45 weer eens zo scherp is, vooral als je zie waarmee UPC zijn snelheden aanpast. Ik zal bijna gaan twijfelen om weer terug te stappen naar die klantvriendelijke organisatie.

Het powerabonnement gaat van 6Mb naar 8Mb WAUW! Was dat even schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:00:
Toch leuk om te zien hoe gedateerde vraag en antwoord weinig verschillen.

O-) Dus ondanks dat het % van 1 naar iets meer dan 1 is gestegen, blijft het een kip/ei verhaal en staat het nog steeds op de wishlijst van XMS. We zullen de vraag nog eens over 10 maanden herhalen. O-)
Je kunt een hoop van me zeggen.. maar ik ben wel consistent in mijn antwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Toch legt KPN zelf ook wel glasvezel netwerken aan:

KPN heeft besloten ook in Elburg een glasvezelnetwerk aan te leggen. Dit heeft het telecombedrijf de inwoners van de Gelderse plaats vrijdag per brief laten weten. Eind dit jaar wordt gestart met de aanleg.

Elburg wordt hiermee een van de pilotgemeenten voor KPN om te experimenteren met zijn glasvezelaanbod. Naast Elburg, had KPN eerder al besloten een glasvezelnetwerk in Son en Breugel, Uden en Veghel aan te leggen.
Zie verder:
nieuws: KPN start ook in Elburg met aanleg glasvezelnetwerk
Alleen blijven ze het a synchroon doen, dwz veel hogere down dan upload snelheid.

Blijft: wie was er nu eerder, die kip of dat ei...

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 08-09-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:47:
Toch legt KPN zelf ook wel glasvezel netwerken aan:

KPN heeft besloten ook in Elburg een glasvezelnetwerk aan te leggen. Dit heeft het telecombedrijf de inwoners van de Gelderse plaats vrijdag per brief laten weten. Eind dit jaar wordt gestart met de aanleg.
Dan toch ook weer erg benieuwd of KPN hierbij de exploitatiedrempel van 40% heeft gebruikt. Of anders dat zij op advies Reggefiber tot dit besluit zijn gekomen. Misschien vult KPN wel de gaten Reggefiber op, zodat als KPN dadelijk een mederheidsbelang in Reggefiber heeft, meteen een volledig netwerk erbij krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:26:
[...]

Dan toch ook weer erg benieuwd of KPN hierbij de exploitatiedrempel van 40% heeft gebruikt. Of anders dat zij op advies Reggefiber tot dit besluit zijn gekomen. Misschien vult KPN wel de gaten Reggefiber op, zodat als KPN dadelijk een mederheidsbelang in Reggefiber heeft, meteen een volledig netwerk erbij krijgt?
Ze hebben het wel over een verlengde inschrijftijd vanwege de vakantie dus of ze 40% hebben ge-eist weet ik niet maar in elk geval hebben ze dus duidelijk wel een drempel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
denan schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:45:
"Consumenten" Gigabit

Hahaha, niet normaal.. 1Gbit/s :P

Ik zie het er wel zijn over een paar jaar.. Alleen ga je die snelheid natuurlijk nooit halen met de huidige routers en PC's (vooral hardechijf), dus ik hoop dat er op dat gebied ook wel wat vooruitgang geboekt gaat worden.. Maar wel grappig dat je internetverbinding straks zo snel wordt dat de bottleneck bij je eigen hardware ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:50:
[...]

Hahaha, niet normaal.. 1Gbit/s :P

Ik zie het er wel zijn over een paar jaar.. Alleen ga je die snelheid natuurlijk nooit halen met de huidige routers en PC's (vooral hardechijf), dus ik hoop dat er op dat gebied ook wel wat vooruitgang geboekt gaat worden.. Maar wel grappig dat je internetverbinding straks zo snel wordt dat de bottleneck bij je eigen hardware ligt..
Ik zit er nu naar te kijken.. prettig gezicht.. 4x 47"full hd scherm met streaming 1080p content :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:12:
[...]

Ik zit er nu naar te kijken.. prettig gezicht.. 4x 47"full hd scherm met streaming 1080p content :)
Waarschuwing:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames.

Je vraagt er om he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:12:
Volgens mij een raar gezicht ca. 10x120 cm?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:00:
[...]

Volgens mij een raar gezicht ca. 10x120 cm?!
Smalletjes... maar volgens mij bedoelde ie dat ie 4 schermen had .. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:06:
[...]

Smalletjes... maar volgens mij bedoelde ie dat ie 4 schermen had .. _/-\o_
Had ik er toch weer een smiley achter moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:37:
[...]

Had ik er toch weer een smiley achter moeten zetten.
Dat begreep ik wel,maar vond de opmerking wel grappig van u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:12:Ik zit er nu naar te kijken.. prettig gezicht.. 4x 47"full hd scherm met streaming 1080p content :)
Hé, meneer EIKEL (vrij aannemelijk dat dit niet je volledige naam is, dus ook geen persoon gerichte flame, dacht ik zo!?) Mss is dit iets voor je:

http://www.nu.nl/news/173...ra_HD_beamer_van_JVC.html

BTW niet meer doen hé. Wonrden wij niet vrolijk van (smiley)

• denan
chocka schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:28:
[...]

Hé, meneer EIKEL (vrij aannemelijk dat dit niet je volledige naam is, dus ook geen persoon gerichte flame, dacht ik zo!?) Mss is dit iets voor je:

http://www.nu.nl/news/173...ra_HD_beamer_van_JVC.html

BTW niet meer doen hé. Wonrden wij niet vrolijk van (smiley)
Die heb ik op de Ifa gezien.. vooral 21:9 was erg indrukwekkend :)

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:15:
[...]

Die heb ik op de Ifa gezien.. vooral 21:9 was erg indrukwekkend :)
Denk dat de prijs ook wel indrukwekkend zal gaan worden... daar heb ik denk ik heel wat jaartjes xms voor..

• Inflatable
Grappig dat de term 'full HD' nergens meer op slaat zodra er TV's zijn die een hogere resolutie weergeven.. De term full HD heeft nooit ergens op geslagen, want wie bepaalt immers wat volledig HD is? 1920x1080 is straks Low Definition..

Straks krijgen we weer UHDTV.. Al die termen zijn alleen maar misleidend en verwarrend imho.. Er bestaan alleen verschillende resoluties, en hoe hoger hoe beter..

Je koopt geen HD-ready TV, je koopt een 1280x720 (resolutie) TV.. En geen full HD TV, maar een 1920x1080 (resolutie) TV.. Dat zou voor iedereen meteen duidelijk zijn denk ik, hoe hoger de resolutie hoe scherper het beeld, simpel..

En laten ze eerst maar eens met HDTV uitzendingen gaan komen.. Als dat net zolang gaat duren als breedbeeld, dan hebben we nog wel heel wat jaartjes te gaan voordat HD standaard wordt wat betreft TV-uitzendingen.. En dan is het ook bijna allemaal nog maar "slechts" 1280x720p op dit moment..

• chocka
Nick39 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:24:Denk dat de prijs ook wel indrukwekkend zal gaan worden... daar heb ik denk ik heel wat jaartjes xms voor..
Ik kan mij nog ergens herinneren dat jij Mr.Gadget werd genoemd. Waartoe is die interesse verdwenen?

• chocka
UHDTV is alweer oud, we zitten al in tijdperk van QHDTV. Zoals de term al aangeeft, is Quad HD vier maal zo scherp als Full HD: de tv heeft een resolutie van 3840 bij 2160 pixels.

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:25:
[...]

Ik kan mij nog ergens herinneren dat jij Mr.Gadget werd genoemd. Waartoe is die interesse verdwenen?
Gebrek aan inkomsten :)

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Op de nieuwspagina van Tweakers :-) nieuws: 'Glasaansluiting van 1Gbps begin 2010 in Amsterdam beschikbaar' .

En foto's van de 4 schermen waar Denan naar heeft zitten kijken inclusief het complete artikel op http://www.glasvezel.nu/n...el-demonstratie-amsterdam .

Check die dame op één van z'n 4 schermen :9 Dat is de HD wijk TV uit Brazilië. @denan die mag ook best wel op de HD feed van XMS ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door Jurjen de Vries op 10-09-2008 21:02 ]

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

• denan
Jurjen de Vries schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:01:
@denan die mag ook best wel op de HD feed van XMS ;-)
Je wilt mij live op zo'n HD feed van XMS zien? :?

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:20:
[...]

Nee.. de dame.. sluit ik me bij aan :)

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Pssst op http://www.eredivisielive.nl/

en je doet postcode-check en xms, dan wordt je doorverwezen naar:
http//www.xmsnet.nl/eredivisie (na http mis je de ':' en dan wordt er extra http:// voor gezet)

Check: http://www.eredivisielive.nl/XMS.html

Misschien even melden? ;)

Edit: auto doorverwijzen gaat goed, maar de:
Een ogenblik geduld a.u.b. u wordt doorverwezen naar uw provider.

Provider link werkt niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Mau_Maus op 11-09-2008 11:50 ]

• Jurjen de Vries
  • Laatst online: 25-10-2020
denan schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:20:
[...]

Ook wel een grappig idee. Zien we alle leuke plannen waar je aan werkt ;-)

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

• denan
Noted en doorgezet :)

• Inflatable
Jurjen de Vries schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:01:
Op de nieuwspagina van Tweakers :-) nieuws: 'Glasaansluiting van 1Gbps begin 2010 in Amsterdam beschikbaar' .

En foto's van de 4 schermen waar Denan naar heeft zitten kijken inclusief het complete artikel op http://www.glasvezel.nu/n...el-demonstratie-amsterdam .

Check die dame op één van z'n 4 schermen :9 Dat is de HD wijk TV uit Brazilië. @denan die mag ook best wel op de HD feed van XMS ;-)
Gaaf hoor.. Nu maar hopen dat we dat hier in Hilversum ook z.s.m. kunnen krijgen (al dan niet via XMS).. Ookal heb ik nu nog geen behoefte aan 1Gbit internet etc, het zal er denk ik wel voor zorgen dat de prijzen voor b.v. 100Mbit naar beneden gaan.. Dan hebben we waarschijnlijk 100Mbit standaard i.p.v. de 50Mbit nu..

[ Voor 20% gewijzigd door Inflatable op 11-09-2008 15:23 ]

• Nick39
  • Niet online
Een gigabit betekent ook wel dat er een behoorlijke boel vervangen moet gaan worden,bij de consument thuis.
Dat het technisch kan betekent niet dat het praktisch kan, al de DRG's moeten vervangen worden en ook in de wijkrouters moet het een en ander omgezet worden.
Daarnaast betekent een gigabit poort op de router niet dat de router het ook kan.
In de praktijk bleek dat met de verhoging naar 50 mbit al een aantal routers door de mand vielen,100 mbit kan al niet eens,je digitale tv gaat daar per decoder nog eens vanaf.
Dan de bekabeling en zo thuis,switches enz..
Goedkoper mag altijd,als daardoor de dienstverlening zelf niet omlaag gaat,of goedkoper in de vorm van een nieuwsabbo nu bij de prijs inbegrepen.
Zelf vind ik de prijs voor internet mooi scherp,en bevalt de uptime ook grandioos.
Sterker,deze huizen gaan "misschien" gesloopt worden,als dat betekent dat ik moet verhuizen dan wil ik wel naar een portaal huis MET vezel !

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
of je moet zorgen voor een meerderheids belang.

Mijn collega wowont in een appartementen complex in bussum. Ik weet dat xms ook daar deels levert. Kan zei een collectief vormen om daar ook glasvezel op poten te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Hier ligt telefonie weer op zijn gat, uitgaand en inkomend krijg je een ingesprekstoon te horen.

Anderen hier ook last van?

Ik begin die problemen met telefonie aardig zat te worden inmiddels met al die onderbrekingen / storingen

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:57
sPENKMAN schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:23:
Hier ligt telefonie weer op zijn gat, uitgaand en inkomend krijg je een ingesprekstoon te horen.

Ik begin die problemen met telefonie aardig zat te worden inmiddels met al die onderbrekingen / storingen
waar is hier? (niet dat ik nu thuis ben, maar is wel iets duidelijker is iedereen weet waar hier is)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

De afgelopen dagen (gisteravond en nog een avond deze week) is het ons twee keer gebeurd dat op de kanalen van RTL4 en RTL5, allebei RTL4 te zien was. RTL5 was dus 'kwijt' en RTL4 hadden we dubbel. Heeft iemand dit ook gehad? En was dit een fout van RTL of van XMS/Herzinger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online

Met enige regelmaat, ook krijgen mensen een "in gesprek toon" als ze bellen of ik krijg een "in gesprek" toon, terwijl zij of ik niet in gesprek waren,of de oproep toon werkt niet,of de andere partij hoort geen oproep toon terwijl de telefoon hier wel over gaat.
Het probleem is dat dit wel regelmatig optreedt maar steeds niet als de helpdesk controleert.
(waar ik het wel gemeld heb)
De huidige routering lijkt niet stabiel,alleen wie moet je hebben om XMS daar van te overtuigen.
Afspraak die ik heb als het gebeurt is met mobiel helpdesk bellen zodat ze het kunnen constateren.
Alleen moet wel iedereen dat doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 12-09-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Erg vervelend dat iets het niet doet, maar mss is mijn oplossing een geschikte. Want ik zie de laatste weer zoveel telefoonprobleem met XMS, welke ik overigens voorheen ook had.

Ik heb een Siemens Gigaset S450 IP dect telefoon gekocht. Kost togeblik ergens tussen de 122 en 149 euro. Lijkt in eerste instantie veel, maar daarmee heb geen "gratis" naar alle vaste lijnen bellen pakket van XMS nodig, dus na een jaar heb je die telefoon er al uit. Vervolgens heb ik een account genomen bij voipbuster.com en de account gegevens via de webbrowser van de telefoon op mijn netwerk ingevoerd. Kosten van Voipbuster van afgelopen jaar bedragen mij 25 euro. Want je hebt bij Voipbuster 6 uur per week gratis bellen.

De telefoon is kraakhelder en alle problemen welke ik wel bij XMS had waren als de zon verdwenen. Ik ben gewoon nog te bereiken op mijn oude geporteerde nummer van KPN en bel super voordelig. Toch lekker zo'n glasvezel lijntje van 50Mb. Het kan er allemaal mee, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@chocka.
Natuurlijk kan het zo ook,maar waar het mij om gaat is dat de originele dienst van XMS gewoon weer goed wordt.
Bovendien zit ik contractueel vast aan de telefoondienst en kan ik niet met 100% zekerheid zeggen,dit ligt aan XMS of Telio.
Kijk,kan je gewoon helemaal niet bellen dan is het simpel,dan zit er iets fout bij XMS.
Maar er zijn momenteel zoveel leveranciers met hun eigen diensten,belt iemand van UPC naar mij en hij/zij krijgt in gesprek en andersom ook,ligt dat dan aan UPC of aan XMS ?
Ik kan dat zelf niet vast stellen.
En ik ben mijn internetplusbellen verleden nog niet vergeten,dus belt de persoon toevallig met internetplusbellen dan kan het daar ook fout gaan.
Met al dat geporteer weet je gewoon niet meer hoe je telefoongesprek verloopt en via welke maatschappij men belt.
Laatst belde iemand me uit Canada (van de logitech helpdesk) en die moest 4 keer bellen voordat dat lukte,maar die zei zelf al dat hun operator voip verkeer bij drukte nogal eens over oude overbelaste lijnen wilde gooien of zelfs gewoon geen uitgaande lijnen beschikbaar had,ja daar kan ik XMS moeilijk de schuld van geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Heb je telefonie-problemen->blijf dit dan aub melden bij de helpdesk. Zonder jullie input weten zij niet dat er een probleem is, en kan men het niet uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
denan schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:24:
Heb je telefonie-problemen->blijf dit dan aub melden bij de helpdesk. Zonder jullie input weten zij niet dat er een probleem is, en kan men het niet uitzoeken.
Zou heel leuk zijn mits er wordt opgenomen, ik was schijnbaar niet de enige vanmiddag :). Na ~10 minuten in de wachtrij te hebben gestaan heb ik mijn gegevens ingesproken maar heb nog niets mogen vernemen van de helpdesk.

Als ik morgen nog niets hoor zal ik wel een e-mail sturen. Telefoon doet het inmiddels wel weer maar ik vernam ook al van mijn ma dat we begin deze week ook niet te bereiken waren en dat dit geen uitzondering was.

Ik stel serieus mijn vraagtekens bij de telefoondienst. Het zal je verdomme maar gebeuren dat iemand midden in de nacht een hartaanval of iets anders krijgt en je telefoon niet werkt. Met een ingesprekstoon zal je ook snel denken aan een overbelast 112 center en het aan zetten van je mobiel kost je ook richting een minuut. In zo'n geval ben je dus snel 3 minuten verder, een verschil tussen leven en dood.

Nou is de kans wellicht klein dat er zich zoiets voorkomt, maar zoals ik al zei; "Het zal je maar gebeuren".

• Nick39
  • Niet online
Ik werd een week nadat ik de klacht gemeld had terug gebeld,maar ik beschouw dat als eigen schuld omdat ik het per mail gemeld heb,wat ik wel "vervelend" vind is dat men dan regelmatig 's avonds zo rond 8 uur belt.
Aan de ene kant weet men dat je thuis bent,aan de andere kant is dat net het tijdstip waarop je journaal zit te kijken of een film gaat kijken en ik heb dan zelf de neiging om het zo snel mogelijk af te raffelen omdat de andere huisgenoten het hinderlijk vinden.
Mijn kids zien het belang van een goed werkende telefoon niet zo in want die hebben hun eigen mobiel.
Ook komt het voor dat ik iemand wil bellen en het niet gaat dan echt weg moet.
Dan kan ik geen helpdesk bellen,of iemand belt om 8 uur net als gisteren dat ik om 4 uur niet bereikbaar was,dan roept iedereen pa de film gaat beginnen.. dan bel je ook geen helpdesk meer mede omdat ik dus om 8 uur weer bereikbaar was en het mijns inziens dus weinig zin heeft om om 8 uur te melden dat ik eerder onbereikbaar was,maar gisteren was ik dus weer niet bereikbaar en deze keer was het mijn zus,die belt gewoon nog ouderwets op een analoog pstn KPN lijntje.
Dit is geen klaagrondje maar de telefoondienst heeft wel serieus de hik,en de analoge tv dienst ook.
Tijd voor nieuwe kontrakten ??

De meest voorvallende klachten zijn dat de bellende partij een dode lijn krijgt na het kiezen van mijn nummer en dat ik een in gesprek toon krijg als ik een nummer bel.
Mijn zoon had een variant,die kreeg een dode lijn toen hij belde terwijl hier de bel wel overging.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 13-09-2008 11:09 . Reden: toevoeging omschrijving klachten ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
Dit lijkt verdomde veel op de klachten van mobiele telefonie :/

• denan
Nick39 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:47:

Dit is geen klaagrondje maar de telefoondienst heeft wel serieus de hik,en de analoge tv dienst ook.
Tijd voor nieuwe kontrakten ??
Lijkt me een beetje vroeg aangezien er nog geen enkele vorm van storingsonderzoek is geweest, wellicht is het iets dat regiogebonden is, of slechts voor een handvol accounts opgaat. Blijf dit in ieder geval melden bij de helpdesk zodat zij in ieder geval weten dat er bij een aantal mensen 'iets' speelt.

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:01:
[...]

Lijkt me een beetje vroeg aangezien er nog geen enkele vorm van storingsonderzoek is geweest, wellicht is het iets dat regiogebonden is, of slechts voor een handvol accounts opgaat. Blijf dit in ieder geval melden bij de helpdesk zodat zij in ieder geval weten dat er bij een aantal mensen 'iets' speelt.
Blijven natuurlijk ook vage klachten,helaas.. een het werkt gewoon niet klacht is simpel maar "vrees" dat dat niet zo snel zal voorkomen.
Feit blijft ook dat iedereen deze storing kan ervaren,maar het niet gelijk als een storing zal zien.
Ik ga ook niet continue proberen,werkt het wel,maar gezien dat nu toch wel erg "veel" bellers mijzelf vertellen dat ik niet bereikbaar was... en mijn belgedrag is niet echt extreem,ik bel denk ik eens in de 2 dagen zelf en wordt zo'n eens in de 3 dagen gebeld dus .. voor het zelfde geld kan ik nu ook weer iemand niet bereiken terwijl ik dit tik maar dat zal ik nooit weten omdat ik geen idee heb wie ik bellen moet ;)
Daarbij hou ik wel rekening met zoals ik al zei dat je bij bellen altijd 2 partijen hebt.
Ik zal nogmaals mailen maar er wel bij zetten dat het meer een melding betreft,hoop dat anderen dat dan ook doen zodat in elk geval in kaart gebracht kan worden of dit een incidenteel of regionaal iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Laatst online: 11-09 13:26
Was van de week even langs het XMS huis in Utrecht gegaan en wat wel grappig is is het verschil tussen de dekkingskaart op de site en wat er op de kaart aan de muur daar staat.

Op de site is nagenoeg heel Utrecht ingekleurd en op de kaart op kantoor zijn ik meen 33 gebiedjes ingekleurd. Misschien wel zo netjes om de kaart op de site accuraat te maken?

Het blijkt dat ik in een ingekleurd gebiedje op de kaart woon (gebied nummer 19 als ik me niet vergis), maar de postcode check op de site geeft toch aan dat er geen adres gevonden is. Wat kan ik doen om glas te krijgen want de persoon die in het XMS huis zat kon me niet echt verder helpen.
(ik heb het formulier op de site al een keer ingevuld, maar daar hoor je nooit meer wat van)

[ Voor 6% gewijzigd door esky op 14-09-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
Ik ben benieuwd wat XMS gaat doen nu de kabelboeren gaan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
4nGeLuS schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:48:
Ik ben benieuwd wat XMS gaat doen nu de kabelboeren gaan upgraden.
Aan het standaard abonnement waarschijnlijk niet veel, aangezien dat nog steeds zeer concurrerend is (50Mbit voor 32,50 euro tegenover 60Mbit voor 50 euro).. Maar de meerprijs van 100Mbit mag XMS wel naar beneden bijstellen, want daarmee zijn ze straks duurder dan de 120Mbit van UPC..

Qua uploadsnelheid blijft de kabel trouwens nog steeds behoorlijk achter, aangezien UPC maximaal 8Mbit wil aanbieden, waar glasvezel gewoon net zoveel upload als download biedt.. Wat betreft latency weet ik niet, maar ik denk dat ook daar glasvezel nog steeds sneller zal zijn (ik heb hier 1ms naar de AMS-IX).. Dus nog steeds genoeg redenen om voor glasvezel te kiezen i.p.v. kabelinternet (indien je de keuze hebt)..

[ Voor 27% gewijzigd door Inflatable op 14-09-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens. Het verschil tussen die 2 abbo's is wel heel groot nu. Dat heb ik toenertijd al een keer gevraagd maar daar konden ze geen antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Ik vermoed dat het aantal mensen die nu 100Mbit afnemen zeer klein is, en dat dat aantal niet aanzienlijk zal stijgen als ze het iets goedkoper maken.. Maar dan nog mag het wel iets naar beneden, al is het alleen maar om ermee te kunnen pronken in de marketing.. De 60 euro meerprijs van nu is gewoon te hoog.. Er zijn zelfs glasvezelprojecten die 100Mbit aanbieden voor hetzelfde bedrag als waar XMS 50Mbit voor aanbiedt (Onsbranbantnet b.v.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op zondag 14 september 2008 @ 13:22:
Er zijn zelfs glasvezelprojecten die 100Mbit aanbieden voor hetzelfde bedrag als waar XMS 50Mbit voor aanbiedt (Onsbranbantnet b.v.)
Vergeet xmsnet zelf niet: in de Hazenkamp in Nijmegen krijgen ze ook 100 voor de prijs waar wij 50 voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:15:
[...]

Vergeet xmsnet zelf niet: in de Hazenkamp in Nijmegen krijgen ze ook 100 voor de prijs waar wij 50 voor krijgen.
Ik vraag me toch af waarom dat is dan? Gesponsorde en/of gesubsidieerde lokale projecten? Gelijke behandeling van alle klanten is het in ieder geval niet..

Edit: opgezocht, en ik lees dat ze er daar nog mee bezig zijn, oplevering pas ergens in 2009.. Best kans dus dat tegen die tijd alle XMS klanten standaard 100Mbit hebben..

[ Voor 18% gewijzigd door Inflatable op 14-09-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

50/100 Mbit discussie in een beetje zinloos. Laat ze eerst zorgen dat 50 Mbit soepel werkt. Het verschil naar 100 Mbit gaat de normale gebruiker echt niet merken.

Verder is het allang duidelijk dat glas tot 1 Gbit en hoger gaat. Bandbreedte genoeg voorlopig.

Logisch dat op termijn de verbindingen vanzelf verder geupgrade worden. Dat is nou eenmaal de ontwikkeling. Geduld. Wees blij dat je "al" glas hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Eerst zorgen dat 50Mbit soepel werkt?

Ik heb nu al bijna 2 jaar glasvezelinternet via XMS, en het heeft altijd soepel gewerkt.. We begonnen met 10Mbit, toen 24Mbit, en nu 50Mbit.. Ik vermoed daarom dat 100Mbit standaard ook geen probleem zal zijn..

Maar dat is dus slechts een vermoeden, want ik weet natuurlijk ook niet of de capaciteit van het netwerk daarvoor (al) geschikt is.. Ik zeg alleen dat ik tot nu toe nooit problemen heb gehad met stabiliteit of snelheid, van 10 tot 50Mbit, ik heb altijd 24/7 de volle snelheid gehaald.. En ik zeg dat de huidige meerprijs van 100Mbit een beetje aan de hoge kant is vergeleken met andere glasvezel projecten, en wat UPC straks gaat aanbieden..

Dat is alles, voor de rest klaag ik echt niet, ik ben zeer tevreden met mijn 'glas'..

[ Voor 18% gewijzigd door Inflatable op 14-09-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
indien xms naar 100mbit gaat dan zal de meeste problemen zijn je eigen hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Inflatable schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:51:
[...]
Ik vraag me toch af waarom dat is dan? Gesponsorde en/of gesubsidieerde lokale projecten? Gelijke behandeling van alle klanten is het in ieder geval niet..

Edit: opgezocht, en ik lees dat ze er daar nog mee bezig zijn, oplevering pas ergens in 2009.. Best kans dus dat tegen die tijd alle XMS klanten standaard 100Mbit hebben..
De mensen hebben dat zelf opgezet,zijn zelf in kontakt gegaan met XMS,xms werkt dus als leverancier voor ze en de mensen konden dus ook zelf bepalen welke snelheden ze wilden.
Het was daar dus niet xms die de mensen benaderde en zei, als jullie de 40% halen dan leggen wij het aan,maar het waren de de mensen zelf die zeiden we hebben ruim zoveel procent,willen jullie het aanleggen,wij willen dit en dat hebben.
Het is dus een andere situatie,xms heeft als het ware de opdracht gekregen van die vereniging om de diensten aan te leggen dus kon men ook eisen stellen.
@Nyana: 50/50 werkt goed en heeft altijd goed gewerkt.
100/100 trouwens ook,dus ik snap je opmerking niet helemaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 14-09-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Nick39 schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:52:
[...]

De mensen hebben dat zelf opgezet,zijn zelf in kontakt gegaan met XMS,xms werkt dus als leverancier voor ze en de mensen konden dus ook zelf bepalen welke snelheden ze wilden.
Het was daar dus niet xms die de mensen benaderde en zei, als jullie de 40% halen dan leggen wij het aan,maar het waren de de mensen zelf die zeiden we hebben ruim zoveel procent,willen jullie het aanleggen,wij willen dit en dat hebben.
Het is dus een andere situatie,xms heeft als het ware de opdracht gekregen van die vereniging om de diensten aan te leggen dus kon men ook eisen stellen.
@Nyana: 50/50 werkt goed en heeft altijd goed gewerkt.
100/100 trouwens ook,dus ik snap je opmerking niet helemaal.
Los van de 50/100Mbit wordt er zoals je weet ook tv aangeboden? Daarvoor dient ook bandbreedte beschikbaar te blijven. En in de toekomst nog veel meer wanneer alles HD wordt.

Mijn punt is. 50 Mbit voor het bedrag waar XMS het voor levert is gewoon erg goedkoop. neem een KPN adsl abbo 80 euro per maand? Zoals gezegd 100/1000 komt vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gisteren en vanmorgen werkt de telefoon weer niet. Ingesprekstoon als ik bel. Ga zo direct even de servicedesk bellen :>

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Nyana schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:10:
[...]

Los van de 50/100Mbit wordt er zoals je weet ook tv aangeboden? Daarvoor dient ook bandbreedte beschikbaar te blijven. En in de toekomst nog veel meer wanneer alles HD wordt.

Mijn punt is. 50 Mbit voor het bedrag waar XMS het voor levert is gewoon erg goedkoop. neem een KPN adsl abbo 80 euro per maand? Zoals gezegd 100/1000 komt vanzelf wel.
Je verklaart nog steeds je opmerking niet waarin je zegt laten ze eerst die 50/50 maar eens goed krijgen Quote: 50/100 Mbit discussie in een beetje zinloos. Laat ze eerst zorgen dat 50 Mbit soepel werkt. End Quote,de rest snap ik prima want hetzelfde heb ik een post of 4 hoger zelf gezegd.
Overigens beschikt de DRG over een QOS en is het niet zo dat DTV en telefoon er continue vanaf gaan,als je geen digitv kijkt (dus de decoder standby zetten) en niet belt heb je gewoon de 100 mbit.
@Wilde,je bent dus de derde die opmerkt dat er iets mis is met de telefoondienst,mailen is echt belangrijk,bedankt !

[ Voor 24% gewijzigd door Nick39 op 15-09-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
hier werkt het perfect 50/50 mbit. alleen ligt het vaak aan je eigen apparatuur.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05
Hallo mede XMS gebruikers (en een hoop mensen die er op wachten),

Ik ben al meer dan een jaar erg blij met mijn XMS verbinding, maar merk nu ik mijn multimedia thuis flink heb uitgebreid dan mijn Router het niet meer altijd even goed bijhoudt. Ik heb een goedkope Linksys (wrt 54 g) en vooral bij wifi heb ik het idee dat ik snelheid verlies. Daarnaast is gaat het wifi streamen van films van pc naar xbox ronduit traag. Verder knalt soms de verbinding eruit waarna ik de router aan en uit moet zetten.

Kan iemand mij misschien een router adviseren waarbij ik:
- het maximale uit mijn 50Mbit verbinding kan halen
- probleemloos alles op wifi kan zetten zonder aanzienlijk snelheidsverlies

Op de website van xms worden deze routers aangeraden:
- Linksys WRT150N
- Linksys WRT350N

Heeft iemand hier persoonlijk ervaring mee? Ik vind ze vrij duur, maar als dit mijn problemen oplost en vooral voorkomt dat ik een berg ethernetkabels in huis heb liggen dan is het misschien wel weer de moeite waard.

Even ter info onze set-up thuis:

- 1 windows vista media center pc, gekoppeld aan x-box (wifi of per ethernet)
- 1 windows vista pc, gekoppeld aan x-box
- 1 xbox
- 1 wii
- 1 full hd televisie
- 1 macbook
- xms glasvezelverbinding, 50/50.

Ik wil dus eigenlijk probleemloos films vanaf pc kunnen bekijken op televisie (via xbox), media center kunnen bedienen (via xbox), max down en upspeed halen en eigenlijk dit alles wifi.

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 20:58

msh

@ Valorian: Ik kan niet over alles spreken, maar mijn Linksys had er ook last van dat ik 'm minstens 1 keer per week moest uit en aanzetten. Ik heb bij Linksys een firmware update gevonden en geïnstalleerd, sindsdien heb ik hier (al een maand of 4) geen last meer van, en ik kan 2x zoveel portforwardings instellen als voorheen. De mijne (wrv200) was ook een koopje maar heeft met 50/50 geen problemen. Kijk dus even of er de jouwe ook een update is, dat kan al een hoop ergernis schelen en misschien zelfs een nieuwe aanschaf.

• Nick39
  • Niet online
Valorian schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:53:
Hallo mede XMS gebruikers (en een hoop mensen die er op wachten),

Op de website van xms worden deze routers aangeraden:
- Linksys WRT150N
- Linksys WRT350N
Ik heb de 150 N en die doet het bedraad goed (dus ruim 50 mbits op internet)
( x-box 360 bedraad, 2x multimedia pc bedraad, 2x laptop en een psp draadloos)
Draadloos gaat een probleem worden want bij full range is de verbinding maximaal 54 mbits.
Tenzij je draft gaat gebruiken maar dan moet je apparatuur daar dus wel geschikt voor zijn.
Aangezien mijn laptop maar 54 mbits aankan heb ik de N of draft mode nog niet geprobeerd maar als je al die apparatuur draadloos gaat gebruiken weet ik al bijna zeker dat dit voor problemen gaat zorgen je kan nu eenmaal niet op full speed met 4 apparaten tegelijk een verbinding opzetten,je krijgt gegarandeerd collisions als dat allemaal op hetzelfde kanaal gaat staan uitzenden.
Voor de wrt 54 G is er geen update die dit allemaal verhelpen kan, met de overhead die ook rond gaat kom je gewoon dan niet aan de 50 mbits en bedraad lukt ook niet.
Ik had hiervoor namelijk ook een 54 G met de laatste (amerikaanse) firmware en die trekt het niet,blijft rond de 40 mbit hangen.

Bedenk wel dat 50 mbit bij XMS de limiet is,dus dat je bij meerdere pc's/apparaten op internet dus wel die bandbreedte moet delen over al die apparaten.
Als je lekker op 40 mbits aan het downloaden bent,blijft er dus max 10 mbits over voor de xbox of de multimedia pc.
Is het draadloos druk bij je in de buurt dan gaat ook jouw verbinding minder snel want voor Draft worden gewoon 2 kanalen gebundeld...

[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 17-09-2008 17:16 ]

• sPENKMAN

En het is alweer raak :(

• Nick39
  • Niet online
Hier ook, uitgaand in gesprek.. graag melden op support@xmsnet.nl

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 17-09-2008 18:51 ]

• sPENKMAN
Nick39 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:49:
[...]
Hier ook, uitgaand in gesprek.. graag melden op support@xmsnet.nl
Ik heb de de tijden van de laatste 2 meldingen doorgegeven. Ik hoop dat Danny of een collega er iets mee kan.

• denan
sPENKMAN schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:23:
[...]

Ik heb de de tijden van de laatste 2 meldingen doorgegeven. Ik hoop dat Danny of een collega er iets mee kan.
Vergeet dan aub ook niet de nummers door te geven naar wie je belt.. het kan ook nog een probleem zijn met een andere provider. Hoe meer info.. hoe sneller men een oplossing kan vinden.

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:15:
[...]

Vergeet dan aub ook niet de nummers door te geven naar wie je belt.. het kan ook nog een probleem zijn met een andere provider. Hoe meer info.. hoe sneller men een oplossing kan vinden.
Het probleem is wel dat die nummers het soms wel,soms niet doen.
Dynabyte Leiden,vanmiddag continue in gesprek,met de mobiel bellen terwijl ik nog luister naar de in gesprek toon op basis,wel verbinding.
Het is een complete willekeur.
Het lijkt wel alsof op dat moment toch echt alle uitgaande lijnen in gebruik zijn.
Mijn huisarts is op vakantie,bel ik vast om te zien wie vervangt,in gesprek.
Mobiel terwijl ik naar de in gesprek toon luister,netjes het antwoordapparaat.
De gebelde nummers van wie ik het weet zitten niet bij een en dezelfde provider,het is Casema,KPN PSTN,KPN ISDN (huisarts,meerdere lijnen) Internetplusbellen,UPC.
Er zit geen enkel patroon in,behalve dat het nummer een uur later of zo weer wel bereikbaar is...
Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat mijn kennissen en familie het op prijs stellen dat ik hun nummers ga noemen.

• denan
@nick:
Met die nummers doen we verder niets, alleen kijken of er een patroon te vinden is in de telefonie-outages. In principe kunnen we die nummers btw ook uit de call-records halen.. maar dat kost meer tijd :)

Ik zal kijken of ik morgen eens in dit telefonieverhaal kan duiken.

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:52:
@nick:
Met die nummers doen we verder niets, alleen kijken of er een patroon te vinden is in de telefonie-outages. In principe kunnen we die nummers btw ook uit de call-records halen.. maar dat kost meer tijd :)

Ik zal kijken of ik morgen eens in dit telefonieverhaal kan duiken.
Ok, ik heb in elk geval de tijd niet van vandaag... een aantal nummers had ik al aan vincento doorgegeven,moet ik jou e.e.a. mailen ? reeds aan jou gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Is er een mogelijkheid om te zien of er in mijn postcode gebied er al mogelijkheden zijn voor glasvezel of plannen hiervoor? Mijn postcode is 9821 SN.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:44:
[...]

Ok, ik heb in elk geval de tijd niet van vandaag... een aantal nummers had ik al aan vincento doorgegeven,moet ik jou e.e.a. mailen ? reeds aan jou gemaild.
Wat we zo op het eerste gezicht zien binnen het XMS netwerk->Niets. Hoogstwaarschijnlijk gebeurt er iets buiten ons netwerk en dat maakt de zaak iets lastiger. We gaan een permanente trace op je lijn op laten zetten zodat we bij probleemmeldingen terug kunnen kijken of er iets in de logs staat. Daarmee zijn ook problemen buiten ons netwerk beter te traceren (bvb capaciteitsproblemen op de koppeling vanaf ons netwerk naar een ander telefonienetwerk.. of vanaf dat telefonienetwerk naar het doel-telefonienetwerk.)
Zodra de trace staat laat ik contact met je opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
sPENKMAN schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:23:
denan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:15:
[...]

En weer storing, 3 verschillende nummers geprobeerd zonder succes. Rijnstate, huisarts en mijn eigen mobiel.

Ik zal de nr's iig doorgeven, lijkt me idd wel handig

PS Heb nog geen reactie vernomen op mijn e-mail van eergisteren 18:17.

[ Voor 4% gewijzigd door sPENKMAN op 19-09-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Laatst online: 10-09 23:29
Het internet net aangesloten.. Werkt uitstekend.
http://www.speedtest.net/result/325843328.png
http://img176.imageshack.us/img176/1733/jeejsb0.png

Het enigste wat ik me afvraag is het volgende: Hoe werkt port forwarding precies? Ik was/ben gewend gewoon door middel van cmd/ipconfig het intern ipadres op te vragen en dan te surfen naar de lokale router maar dat werkt hier niet? Ik zit overigens direct aangesloten op het kastje, maandag komt daar een linksys routertje tussen maar tot die tijd is het dus een directe verbinding.. Port forwarding is van belang ivb apache server :)

Edit: Nvm, alles schijnt al bij default te werken :9 XMSnet _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Mmore op 19-09-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:12:
[...]

Wat we zo op het eerste gezicht zien binnen het XMS netwerk->Niets. Hoogstwaarschijnlijk gebeurt er iets buiten ons netwerk en dat maakt de zaak iets lastiger. We gaan een permanente trace op je lijn op laten zetten zodat we bij probleemmeldingen terug kunnen kijken of er iets in de logs staat. Daarmee zijn ook problemen buiten ons netwerk beter te traceren (bvb capaciteitsproblemen op de koppeling vanaf ons netwerk naar een ander telefonienetwerk.. of vanaf dat telefonienetwerk naar het doel-telefonienetwerk.)
Zodra de trace staat laat ik contact met je opnemen.
Denk dat je beter de lijn van Spenkman kan laten tracen omdat die meer belt,had vanmiddag weer een in gesprek op het 030 nummer maar heb niet kunnen kontroleren met de mobiel,batterij leeg :o dus of het een echte in gesprek was of een neppert weet ik niet maar normaliter bel ik niet zo gigantisch veel,zeker niet dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Joey Saddal schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:02:
Het internet net aangesloten.. Werkt uitstekend.
http://www.speedtest.net/result/325843328.png
http://img176.imageshack.us/img176/1733/jeejsb0.png

Het enigste wat ik me afvraag is het volgende: Hoe werkt port forwarding precies? Ik was/ben gewend gewoon door middel van cmd/ipconfig het intern ipadres op te vragen en dan te surfen naar de lokale router maar dat werkt hier niet? Ik zit overigens direct aangesloten op het kastje, maandag komt daar een linksys routertje tussen maar tot die tijd is het dus een directe verbinding.. Port forwarding is van belang ivb apache server :)

Edit: Nvm, alles schijnt al bij default te werken :9 XMSnet _/-\o_
De DRG (glasvezelkastje) is geen router, er is dus geen nat, geen firewall, en dus ook geen poort om te forwarden, je zit nu rechtstreeks op internet zonder hardwarematige beveiligingslaag ertussen.
Overigens, als je morgen je router aansluit gaat het waarschijnlijk niet werken omdat de lease van je netwerkkaart vastgehouden wordt in het netwerk van xms. Denk er dus even aan dat je in je router je mac adres cloned (van de netwerkkaart van de nu aangesloten pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Laatst online: 10-09 23:29
Volgens de XMS medewerker kan je ook een uurtje wachten, en dan vernieuwd de lease zichzelf. Ik heb wat dat betreft geen haast hehehe. Ik zal in elk geval tot ik m'n router heb de beveilingsmaatregelen opschroeven!

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Ondertussen weer 2x een probleem gehad, gezien de frequentie van de storingen zou je toch verwachten dat het makkelijk te traceren zou moeten zijn.

Ennuh zoveel bel ik niet hoor, telefoonrekening is nooit hoger dan € 20 per maand geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
sPENKMAN schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:50:
Ondertussen weer 2x een probleem gehad, gezien de frequentie van de storingen zou je toch verwachten dat het makkelijk te traceren zou moeten zijn.

Ennuh zoveel bel ik niet hoor, telefoonrekening is nooit hoger dan € 20 per maand geloof ik :+
die van mij nog geen 4... ik heb nog niemand gebeld verder vandaag..

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 19-09-2008 21:47 ]

• Nick39
  • Niet online
Is het voicemail probleem eigenlijk nog niet verholpen ?
Hij staat nog steeds op de page.

Vanochtend omstreeks 10:15 werd ik gebeld door mijn zoon, de telefoon ging hier wel over terwijl hij een dode lijn kreeg.
Melding gemaakt.

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 11:39:
Is het voicemail probleem eigenlijk nog niet verholpen ?
Hij staat nog steeds op de page.

Vanochtend omstreeks 10:15 werd ik gebeld door mijn zoon, de telefoon ging hier wel over terwijl hij een dode lijn kreeg.
Melding gemaakt.
Klopt idd, het vm ticket staat nog open.
Diverse keren test ik samen met iemand van XMS betreffende dit probleem.

Alles werkt eigenlijk goed, behalve als je later nogmaals het bericht wilt beluisteren.
Als je een bericht graag wilt bewaren dan is nu het volgende advies het beste,
Ga naar:"mijn xms" ga daar naar telefonie instelling, en laat het bericht per email naar je toe sturen, dan kun je dus berichten later altijd afluisteren op je pc.
Je kan zelfs zo instellen dat je bericht kan afluisteren via 1233, en ook per mail.

• Nick39
  • Niet online
Dank je, ik kreeg een bericht van de helpdesk dat ze de diensten opnieuw hebben opgestart en hopen het zo verholpen te hebben. ( de telefoon storing)
Ik kan het maandag pas weer testen want mijn zoon is het weekeind altijd bij zijn vriendin... hoop dat de melding wel bewaard wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 20-09-2008 13:46 ]

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 13:41:
Dank je, ik kreeg een bericht van de helpdesk dat ze de diensten opnieuw hebben opgestart en hopen het zo verholpen te hebben. ( de telefoon storing)
Ik kan het maandag pas weer testen want mijn zoon is het weekeind altijd bij zijn vriendin... hoop dat de melding wel bewaard wordt.
bedoel je dat de vm storing is opgelost volgens de helpdesk ?
want ik had daarvan nog niets vernomen :P

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:48:
[...]

bedoel je dat de vm storing is opgelost volgens de helpdesk ?
want ik had daarvan nog niets vernomen :P
Nee, ze hopen de telefoonstoring die sommigen hebben waaronder ik op die manier te hebben opgelost,hetgeen ik dus nog niet heb kunnen controleren.
Dit is een andere storing dan de voicemail storing.

Omgeving Leiden krijgt trouwens Holland centraal als verplichte TV zender voor XMS er bij per 1 januari 2009.*
De programma raad Leiden/Bollenstreek heeft de volgende zenders voor XMS,Lijbrandt en Ziggo verplicht gesteld:

must carry-zenders:
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
TV West
lokale omroep (Holland Centraal/NENS/RTV Katwijk/Unity) *
VRT Eén
VRT Ketnet/Canvas
RTL 4
SBS 6
RTL 5
ZDF (Duits)
BBC 1 (Engels) (BBC Prime waar geen contract met BBC 1 kan worden gesloten)
TV 5 Monde (Frans)
Discovery Channel
EuroNews/Het Gesprek

Bron: http://www.prrb.nl/?advice/tvadvices/advice/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

[b][message=30763331,noline] Denk er dus even aan dat je in je router je mac adres cloned (van de netwerkkaart van de nu aangesloten pc).
Aangezien ik zometeen ook aangesloten wordt en ik ook een linksys router klaar heb staan vroeg ik me af of ik dit ook moest doen en zo ja hoe. Of is dat alleen van belang als je hem eerst direct aansluit? (wat ik mogelijk ook wel even probeer)

Betekent dit trouwens ook dat mocht je mac adress veranderen (andere kaart of zo) dat je dat moet doorgeven aan XMS of zo? Of zit ik nu helemaal verkeerd? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het mac adres word voor ongeveer een uur opgeslagen, dus alleen als je binnen een uur iets wil veranderen moet je je mac adres clonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Medio september zullen alle aanmelders uit gebied A meer informatie ontvangen over de aanleg van het glasvezelnetwerk in de Schepenbuurt en Dichtersbuurt.
Vooralsnog geen bericht of nieuws. Inmiddels bijna oktober. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
De software op de DRG is hier vanmiddag geupdate wat de telefoon problemen zou moeten verhelpen, ik hoop het in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

irtimmer schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:42:
Het mac adres word voor ongeveer een uur opgeslagen, dus alleen als je binnen een uur iets wil veranderen moet je je mac adres clonen
Ooo daar valt wel mee te leven maar wel handig om te weten, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komen ze langs voor het updaten van de drg of word dat remote gedaan?

Is er iets bekend of het mogelijk is om een een hd digitale tv ontvanger te nemen ipv de gewone digitale tv ontvanger zodat je niet met een nutteloze ontvanger zit zodra hd beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:06:
komen ze langs voor het updaten van de drg of word dat remote gedaan?

Is er iets bekend of het mogelijk is om een een hd digitale tv ontvanger te nemen ipv de gewone digitale tv ontvanger zodat je niet met een nutteloze ontvanger zit zodra hd beschikbaar komt?
Het is alleen mogelijk om digitaal te gaan met de amino 110, en digitaal ( + HD ) met de amino 130. Het is dus niet mogelijk met wat voor andere ontvanger dan ook digitaal (tv) te ontvangen.

Verwijderd

Is het mogelijk om via xms de amino 130 nu al te verkrijgen of moet ik gewoon geduld hebben tot de HD pilot is afgelopen en het product gelanceerd word?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:12:
Is het mogelijk om via xms de amino 130 nu al te verkrijgen of moet ik gewoon geduld hebben tot de HD pilot is afgelopen en het product gelanceerd word?
Het is nu nog niet mogelijk de amino 130 te verkrijgen via XMS. Je zal dus idd nog even geduld moeten hebben tot de pilot afgelopen is, Ik test deze zelf ook op dit moment en momenteel zijn ze bezig de puntjes te verbeteren. Nog even geduld dus, maar dat word zeker beloond _/-\o_

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:57
esky schreef op zondag 14 september 2008 @ 10:32:
Was van de week even langs het XMS huis in Utrecht gegaan en wat wel grappig is is het verschil tussen de dekkingskaart op de site en wat er op de kaart aan de muur daar staat.

Op de site is nagenoeg heel Utrecht ingekleurd en op de kaart op kantoor zijn ik meen 33 gebiedjes ingekleurd. Misschien wel zo netjes om de kaart op de site accuraat te maken?

Het blijkt dat ik in een ingekleurd gebiedje op de kaart woon (gebied nummer 19 als ik me niet vergis), maar de postcode check op de site geeft toch aan dat er geen adres gevonden is. Wat kan ik doen om glas te krijgen want de persoon die in het XMS huis zat kon me niet echt verder helpen.
(ik heb het formulier op de site al een keer ingevuld, maar daar hoor je nooit meer wat van)
ik ga met een maand verhuizen naar maarssen, en zit met hetzelfde probleem.
Hoe zorg ik dat ik xms mee kan verhuizen...?
Postcode checker geeft aan dat er geen aansluiting is.
Formulier op de site al een maand geleden ingevuld, en ook nog niets over gehoord.
Het is een nieuwbouw woning, en er ligt nog geen glasvezel in de kast..

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Je kunt denk ik alleen afwachten tot xms in die wijk gaat aanleggen (als ze dat al gaan doen). Als er nu niks in de grond ligt ga je gewoon niet aangesloten worden.
Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!