XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste
Acties:
  • 129.467 views

Verwijderd

Jurjen de Vries schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 08:35:
@allen, ik ga vanavond 2 routers regelen welke we morgen vanuit het XMS huis gaan recenseren. Is er nog behoefte aan een recensie van bepaald merk/type? Dan hou ik daar rekening mee.
Ik zou zeggen een d-link dir 655 en een linksys wrt160n
Zijn denk ik toch wel de 2 die de meeste mensen tussen zullen kiezen op dit moment.

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
De link is vast al eens langs gekomen, maar hier is ook veel goede info te vinden over routers: Smallnetbuilder

volgens de tests op die site komt de linksys wrt160n niet eens in de buurt bij de d-link dir 655 (kwa snelheid dan).

Ik heb zelf geen linksys, dus ik kan het niet testen. Mijn persoonlijke ervaring met linksys apparatuur ( 1 accespoint, 1 router, 1 adsl modem/router, 2 wireless bridges) is dat de firmware vaak erg buggy is (maargoed, ik heb al een aantal jaar geen linksys gehad om die reden, dus het kan nu best beter zijn).
Bij de dlink las ik ook wel wat problemen voor ik hem aanschafte en de dir-655 is mijn eerste d-link product (op mijn gigabit switch na dan, die ook erg goed werkt), maar tot nu toe heb ik nog geen enkel probleem ondervonden met de router.

Toen ik nog adsl had had ik altijd een draytek modem/router omdat dit de enige router was die niet constant crashte omdat ik teveel connecties maakte en die wel en beetje normaal qos/traficshaping wilde doen zonder zichzelf helemaal op te hangen (in tegenstelling tot mijn linksys/zyxel experimenten).
Tot nu toe moet ik zeggen dat de d-link dir-655 mijn draytek 2800vg in alle opzichten overtreft (snelheid, snelheid van de webinterface, configuratiemogelijheden doen niet onder voor de draytek en zijn bij d-link een stuk duidelijker weergegeven met direct een goede help functie in de webinterface als de werking van een functie evne niet direct duidelijk is).

Al met al tot nu toe een tevreden gebruiker. Ik moet er wel bij zeggen, ik heb de a3 revisie gekocht bij komplett, die schijnt een nieuwer, beter pcb te hebben. Ik weet niet in hoeverre dat uitmaakt bij dit type router.

[ Voor 82% gewijzigd door milenko79 op 21-08-2008 09:40 ]

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
denan schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:40:
IPTV update
Vanaf vandaag is het mogelijk om via het digitale TV netwerk Hyves op je TV te bekijken.

Note: het kan zijn dat je eerst een softwareupdate moet draaien voordat je Hyves kunt zien.
Ik moest inderdaad een upgrade doen,maar het heeft nooit gewerkt,verbinding verbroken staat er.. er schijnt nu een wat meer algemene storing te zijn want mensen waarbij het wel heeft gewerkt ervaren nu ook problemen,maar hier heeft het gewoon nooit gewerkt,niet op de 110 en niet op de 130.
@Jurjen ik zou er bij vermelden dat de 150N identiek werkt om de simpele reden dat men nu de 150N aan het dumpen is omdat die vervangen wordt door de 160N qua model,maar hij is identiek.
Mijn 150N profiel settings werken gewoon bij de overbuurmans 160N en andersom,ze accepteren dus elkaars configuratie zelfs.
Als je niet zo geeft om uiterlijk ( of een buiten antenne wilt gebruiken hetgeen op de 160 niet kan ) dan scheelt bij sommige zaken de aanschaf van een 150 t.o.v. een 160 wel 25 euro.
Uitgebreide recenties zijn bv terug te vinden op:
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30387/96/1/1/
Een zeer uitgebreide recentie van de 655 op
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30087/96/
@Alaksandus.
De 150 en 160 halen de volledige snelheid,de wrt54G blijft er iets onder...

[ Voor 40% gewijzigd door Nick39 op 21-08-2008 10:15 ]

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zeker de d-link dir 655 testen :)

Verwijderd

Alaksandus schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:58:
Ik zit hier met een wrt54 en hij haalt niet sneller binnen als 4,1MB/s nadat ik de router iets heb overgeklokt. Is het zo dat je met die Linksys WRT150N/160N wel de volledige 5,5MB/s up en down kan hebben?
Er is op dit forum al vaak en veel over routers geschreven. Probeer dus eens terug te lezen via 'zoeken' .
De router is niet de alles bepalende factor. Aansluitingen, kabels, wireless, computer, instellingen, enz.

Verwijderd

milenko79 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:18:
De link is vast al eens langs gekomen, maar hier is ook veel goede info te vinden over routers: Smallnetbuilder
volgens de tests op die site komt de linksys wrt160n niet eens in de buurt bij de d-link dir 655 (kwa snelheid dan).
Ik had ook al geschreven dat de d-link beter werd geacht dan de linksys, maar de linksys doet het prima op glas 50/50.
Hier in de buurt heb ik die 150N, dat een 'overjarig' model is, zoals Nick39 al heeft geschreven, al voor €65 aangeboden gezien.
Dan lijkt mij de keuze niet zo moeilijk, tenzij je verwwacht dat we binnenkort een upgrade krijgen naar 500/500.
Het gaat er natuurlijk om of ze goed werken binnen de nu geldende normen.
Ik heb nog niemand horen klagen over de 150N [en identieke 160N], noch over de 350N en 400N.

Verwijderd

Ik ben ook erg nieuwsgierig of de d-link echt meer biedt dan de linksys bij een 50/50 verbinding.
En of het daardoor de prijs welke toch 2x zoveel is waard is.
De 160n is nu in de aanbieding zelfs al te koop voor net geen 60.00 euro.

• milenko79
Het ligt er denk ik net aan wat je doet met je verbinding. Als je 1 pc'tje hebt en een beetje internet dan maakt het niet veel uit welke je neemt.
Ik heb vaak 4 apparaten tegelijk aan staan die allemaal hun ding doen (torrent, nieuwsgroepen, GB's van de ene naar de andere pc kopieren terwijl ik met remote access bezig ben en mijn vriendin ook nog normaal wil kunnen internetten). Ik ben in het verleden al vaak tegen beperkingen van de hardware aangelopen omdat ik gewoon meer wilde dan de hardware kan leveren. De zyxel 2602 die bij veel providers standaard wordt geleverd bij ene adsl abonnement (en behoorlijk prijzig is) voldoet voor mij niet. cpu load heb ik constant op 100%, hij trekt niet wat ik wil dat hij doet. Bij de D-link heb ik dat niet. Bij de linksys misschien ook niet hoor, ik heb echt geen idee, maar ik heb dan persoonlijk liever wat overkill. Ik verwacht dat deze router toch wel weer minimaal 3 jaar meegaat en misschien een algehele upgrade naar 100mbit ooit ook nog wel gaat meemaken. Mijn verbruik blijft alleen maar groeien (steeds meer streaming hd content, gameservertje op xboxlive) en ik vind 130 euro (of rond de 100 bij minder bekende shops) voor een apparaat dat 3 jaar mee moet niet zoveel.
Mijn draytek 2800vg was 230 euro, die heeft het ook 3 jaar gedaan en gaat nu naar mijn broertje ter vervanging van zijn brakke zyxel 2602 en gaat daar vast ook weer mee tot hij uiteindelijk glasvezel gaat krijgen in alphen (lees: nog heel lang).
Een router aanschaf is iets anders dan een videokaart aanschaf o.i.d. vind ik, en daarom mag er best wat extra geld bij. Maargoed, ik ben benieuwd wat er uit de test gaat komen :)

Hoe dan ook, ik ben tevreden met een apparaat dat mijn verbruik kan bijhouden. Als je genoeg hebt aan een linksys is dat ook geen probleem, ik probeer mensen geen d-link aan te smeren, ik geef alleen aan dat hij voor mij volledig voldoet aan mijn verwachtingen. Dat is in het verleden wel eens anders geweest (met andere routers).

Verwijderd

milenko79 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:06:
Hoe dan ook, ik ben tevreden met een apparaat dat mijn verbruik kan bijhouden. Als je genoeg hebt aan een linksys is dat ook geen probleem, ik probeer mensen geen d-link aan te smeren, ik geef alleen aan dat hij voor mij volledig voldoet aan mijn verwachtingen. Dat is in het verleden wel eens anders geweest (met andere routers).
Lijkt mij ook. Als je maar tevreden bent. Als je meer geld uit wilt geven moet je dat vooral doen. Goed voor de economie.
Ik heb op dit moment twee computers eraan hangen; de ene met alle 13 kanalen van de Olympische Spelen open plus het highres kanaal. Op de andere draait K-torrent Gibbon, plus m'n online mail progamma's en firefox met een stuk of tien tabs, waarvan er redelijk wat regelmatig updaten.
Geen enkel probleem. Ook met vier computers tegelijkertijd heb ik nog nooit problemen gehad.

Het lijkt me niet het verschill tussen een Mercedes en een Lelijk Eendje, maar meer tussen een Mercedes en een Audi.

Verwijderd

Even een tip voor die mensen om hun afstandsbediening te testen.
Hou de lens van je afstandbediening voor de lens van je mobile tefoon ( met camara) druk op je afstandsbediening en je ziet het lampje op je scherm van je mobile branden . :) dan is de afstands beding en batterij goed .

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:41:
Hou de lens van je afstandbediening voor de lens van je mobile tefoon ( met camara) druk op je afstandsbediening en je ziet het lampje op je scherm van je mobile branden . :) dan is de afstands beding en batterij goed .
Dat werkt niet bij elke telefoon.. bij geen enkele telefoon van mij trouwens.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:41:
Hoe goedkoper de gebruikte lens hoe meer kans dat het werkt. Bij goedkopere lenzen zit er nl. vaak geen infraroodfilter op.

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:55:
Ik ben ook erg nieuwsgierig of de d-link echt meer biedt dan de linksys bij een 50/50 verbinding.
En of het daardoor de prijs welke toch 2x zoveel is waard is.
De 160n is nu in de aanbieding zelfs al te koop voor net geen 60.00 euro.
Misschien qua draadloos en net als old dutch zegt als de snelheid verhoogd wordt,maar ik kan uit ervaring zeggen dat de 150N ook 100 mbits trekt omdat ik een tijd op 100 mbits heb gedraaid voor een andere pilot.
Het ligt ook aan je eigen voorkeur.
Ik durf niet te zeggen dat de een beter is dan de ander,maar wil je gewoon voor de prijs en wil je bedraad de snelheden goed halen dan zijn de linksys apparaten op zijn minst net zo goed als de d-link.
@CodeIT
Ik kan met mijn remotes drukken wat ik wil op mijn N73,Samsung D600 enz.. maar lampjes gaan er echt niet van aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 21-08-2008 12:20 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:02:
klopt werkt idd niet!
Dus daar moet Denan vandaag naar kijken.
Ligt niet aan jullie..
Blijkbaar gefixed. Nu werkt het wel... :)

*profieltje gaat maken*
*pron foto's upload*
*slideshow aanzet*
*Video gaat uittesten*
*prive tv zender is in de maak!*

;) :9

[ Voor 16% gewijzigd door Fiber op 21-08-2008 21:25 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

idd werkt het weer allemaal.
Is wel jammers alleen dat je niet kunt krabbelen op Hyves op je TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Net (10 minuten geleden) 50/50 geactiveerd. En begin me gelijk al 'zorgen' te maken.

Aangezien ik een WRT54 heb zal die 50/50 wel niet gehaald worden. Ja het is stom dat ik een WRT gehaald heb, had een D-link Dlg-4300 SUPER! maar die gaf na 16 maanden de geest en ik dacht tijdelijk even die WRT te halen....

Maar waar ik me ook zorgen om maak is dat ik een klein media servertje heb staan draaiend op W2k3 server met DC++ hierop. (servertje is een Via C3 933mhz) Vaak met de 24/24 verbinding zat hij al tegen 100% load aan als het downloaden vlot bezig was.

Wat zal er nu gebeuren.... tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zal weinig gebeuren denk ik.
Je haald gewoon niet die max. 50/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ericjanvanputten schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:38:
Net (10 minuten geleden) 50/50 geactiveerd. En begin me gelijk al 'zorgen' te maken.

Aangezien ik een WRT54 heb zal die 50/50 wel niet gehaald worden. Ja het is stom dat ik een WRT gehaald heb, had een D-link Dlg-4300 SUPER! maar die gaf na 16 maanden de geest en ik dacht tijdelijk even die WRT te halen....

Maar waar ik me ook zorgen om maak is dat ik een klein media servertje heb staan draaiend op W2k3 server met DC++ hierop. (servertje is een Via C3 933mhz) Vaak met de 24/24 verbinding zat hij al tegen 100% load aan als het downloaden vlot bezig was.

Wat zal er nu gebeuren.... tijd zal het leren.
Zo stom is het niet,de WRT is gewoon een goede router alleen niet zo voorbereid op die 50/50.
Wat je zou kunnen doen is kijken wat er gebeurt als je de firmware (op eigen risico) flasht naar bv DD-WRT.

Met je servertje zelf zal niet veel gebeuren,aangezien die al tegen zijn max load aanzat,hij zal misschien nog iets meer leveren en dan gewoon niet meer kunnen,kapot zal hij niet gaan,tenzij door die max load de cpu het begeeft als ie niet goed gekoeld is.
Het beste is om te kijken wat er gebeurt als het servertje maximaal draait en je op je eigen pc ook nog wat gaat downloaden... wat doet je router dan ?
Tot hoe ver kan je de boel open trekken.
In praktijk zijn er niet zoveel servers die 50 mbits naar je toe sturen,tenzij je flink news gaat zitten downloaden bij een commerciele server ( of straks bij xms) die 50/50 doet.
Stel dat de router 20 mbits naar je servertje stuurt ( die toch niet meer kan) en je kan zelf nog met een gemiddelde van 20 downloaden.. is die extra 10 dan de aanschaf van een andere router waard ?
Die vraag kan je alleen zelf beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Begrijp dat er geen schade door komt :) (zou toch wat zijn, koppen in de krant "XMS Blaast netwerken op")

Tot nu toe trouwens lijkt er weinig tot geen verschil te zijn... DC++ lijkt niets harder te gaan.
Daarnaast geeft speedtest.net aan tussen de 25/35mbit te hangen up&down. Maar ja kan aan de pc, switch (edimax) en de router liggen.. Nou ja bijna jarig, maar weer eens stevig investeren om het geheel te upgraden (Netwerk & PC's).

misschien onnodig, maar een xp2400+ is toch te traag voor deze dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Kleine, half interessante, update:

DC++ op via C3 933mhz maximaal 2.9MB/s met 100% load
DC++ op amd 2400+ maximaal 4.5MB/s met 80% load

Bottleneck zit dus in de server, maar Router is ook aan vervanging toe dus.. (net 3 weken oud :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ericjanvanputten schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:17:
Kleine, half interessante, update:

DC++ op via C3 933mhz maximaal 2.9MB/s met 100% load
DC++ op amd 2400+ maximaal 4.5MB/s met 80% load

Bottleneck zit dus in de server, maar Router is ook aan vervanging toe dus.. (net 3 weken oud :) )
Misschien kan je in de winkel uitleggen hoe of wat,als je in diezelfde winkel ook de nieuwe koopt,de verpakking nog hebt,beetje service gevoel aanspreken en wie weet kan je hem dan inruilen ?
Tweedehands brengt zo'n ding,want ook 3 weken oud is tweedehands,niets op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
Das een goed idee, tja is maar 3 weken oud, maar mycom heeft de d-link 655 niet. (misschien kunnen ze bestellen. zal er eens naar informeren)

Ga dan gelijk het netwerk upgraden naar gbit lan.
(want je zal zien dat over een paar maanden xms met 100/100 komt >:) )

anyway tijd om de hele IT rommel in huis eens een beurt te geven en het klaar te maken voor sneller internet en HD materiaal voor de ooit te komen full hd tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
kijk anders even op de frontpage van tweakers wellicht is hij via de webshop te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ericjanvanputten schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:51:
Ik denk dat je dat wel kunt vergeten. Momenteel is het aanbod van XMS sterk concurrerend als je kijkt naar de internetsnelheid. Gezien de DRG maximaal 100mbit aan kan... en daar dus ook de TV diensten en zo vanaf moeten, denk ik niet dat XMS snel zal overgaan op 100mbit als standaard dienst.

Het mag natuurlijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ericjanvanputten schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:51:
Das een goed idee, tja is maar 3 weken oud, maar mycom heeft de d-link 655 niet. (misschien kunnen ze bestellen. zal er eens naar informeren)

Ga dan gelijk het netwerk upgraden naar gbit lan.

anyway tijd om de hele IT rommel in huis eens een beurt te geven en het klaar te maken voor sneller internet en HD materiaal voor de ooit te komen full hd tv.
Misschien hebben ze wel de 150N en de 160N van Linksys welke net zo goed zijn.
(alleen geen gigabit)
Gigabit betekent ook het vervangen van PC kaarten,bekabeling en noem maar op.
Cat5 kan wel gigabit draaien maar is daar niet voor gemaakt.
De 100 mbit wordt zoals gezegd gemakkelijk gehaald met beide linksysrouters,ik heb een tijdje voor een test op 100 mbit gedraaid en dat ging prima.
In testen is 150 mbit gehaald.
Ook zal dus elke switch vervangen moeten worden.
Zoals Benbi al aangeeft is ook de xmskast in huis gemaakt voor snelheden tot 100 mbit.
Voor full hd draaien gebruik je intern niet veel meer dan 20 mbit (bij het zappen) dus daar heb je echt geen gigabit voor nodig en dat tv verkeer loopt ook niet via je router.
Ook de door xms gebruikte settopboxen hebben geen gigabit aansluiting dus al maak je elke kabel er voor geschikt dan werkt het nog niet omdat toch wordt terug geschakeld naar de snelheid van het verbonden apparaat.
Mijn pc zelf is ook uitgerust met een gigabit ethernet evenals de laptop dus alleen het intern verkeer in je huis zal op 1 gigabit verlopen,de verbinding met internet zal maximaal 100 mbit zijn en die halen beide linksysjes dus met groot gemak.
Je zal dus elke kabel in huis dan in theorie moeten vervangen voor minimaal cat5e kabel.
Als hier iets vervangen moet worden koop ik een gigabit uitvoering als die er is,maar alleen als het kapot is,voor je internet en je digitale tv is het niet nodig.
Mijn NAS is ook geen gigabit dus ook daar heb ik er niets aan om een gigabit verbinding te hebben,mijn mediacenters zijn ook geen gigabit,de x-box is geen gigabit dus ook al hang ik daar een gigabit router tussen dan wordt nog terug geschakeld naar 100 mbit.
Dus een gigabit router heeft alleen zin als beide apparaten op die poort een gigabit aansluiting hebben anders wordt automatisch terug gegaan naar de laagste snelheid en die zal op internet door de gebruikte DRG gewoon 100 mbit zijn.
En als je gebruikte pc's al bij 40mbit op 80% load zitten dan gaan ze een gigabit echt niet trekken,dus zal je ook daar moeten investeren...
Als je de Dlink alleen gebruikt voor de gigabit aansluiting heb je daar dus niets aan,als alles intern al op 1 gigabit zou draaien dan wordt de boel nog beperkt door de 100mbit aansluiting van de DRG en volstaat dus een goedkopere router ook,natuurlijk is de D-link uitgebreider en heeft veel meer opties dus vergelijken met een 150 of 160N van linksys is wat flauw,maar alleen met een d-link zal je internet ten opzichte van de genoemde routers niet sneller worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Nick39 op 23-08-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Helaas constateer ik in toenemende mate telefoonstoringen.
Je belt iemand,je hoort een kiestoon maar vervolgens geen overgaande toon en krijgt dus uiteraard niemand aan de lijn.
Dit gebeurt vrijwel dagelijks.
Bel ik mobiel dan is er niets aan de hand met het betreffende nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Nick39 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:56:
Helaas constateer ik in toenemende mate telefoonstoringen.
Je belt iemand,je hoort een kiestoon maar vervolgens geen overgaande toon en krijgt dus uiteraard niemand aan de lijn.
Dit gebeurt vrijwel dagelijks.
Bel ik mobiel dan is er niets aan de hand met het betreffende nummer.
Is dit altijd naar dezelfde nummers? Heb je dit ook wel eens als je naar je mobiel belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:21:
[...]

Is dit altijd naar dezelfde nummers? Heb je dit ook wel eens als je naar je mobiel belt?
Nee het is naar willekeurige nummers maar meestal vast.
Soms duurt het ook een eeuwigheid voordat de eerste "overgaan of beltoon" klinkt.
Heel af en toe krijg je ook een in gesprek toon waarvan je duidelijk hoort dat dit een afwijkende toon is,bel je dan later dan blijkt de persoon niet in gesprek te zijn geweest.
De nummermelder,die het altijd heeft gedaan ongeacht of mijn eigen nummer nu op afschermen staat of niet,doet het nu niet meer,maar op mijn telefoons zie ik nog steeds het bellende nummer.
Wel is het zo dat als de storing optreedt op bv het nummer van mijn huisarts zoals vanochtend,dat nummer dan ook in storing blijft.
Het kan dus zijn dat deze op dat moment in gesprek is,maar dat ik de in gesprek toon dan niet krijg.

Wat bijna altijd is: een echo en een ruis tot de verbinding tot stand is,ik hoor bv totdat de verbinding tot stand is het tikken van mijn eigen klok door de telefoon.
Of mijn eigen ademhaling.

De 5 bij in gesprek terug bellen,heeft nog nooit gewerkt.

Ook maakt het niet uit als ik de lengte van de piep bij het automatisch kiezen verander (zodat het lijkt alsof een toets langer wordt ingedrukt) of de pauzetijd tussen de nummers vergroot.
Het automatisch kiezen of handmatig kiezen maakt geen verschil,dus het is ook niet zo dat bij automatisch kiezen het nummer te snel naar de DRG wordt gestuurd.

• denan
Ik heb geïnformeerd bij de provider maar er zijn nog geen klachten bekend. Mochten meer mensen dit soort problemen hebben-> aub even melden bij de XMS helpdesk.

Een controle binnen het XMS netwerk (en het telefonienetwerk) leverde in ieder geval geen problemen op. Waarschijnlijk ontstaat het probleem dus ergens buiten het XMS netwerk. Om dat te kunnen onderzoeken hebben ze meer input nodig van XMS klanten.

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
[b]Nick39 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:57:Wat bijna altijd is: een echo en een ruis tot de verbinding tot stand is,ik hoor bv totdat de verbinding tot stand is het tikken van mijn eigen klok door de telefoon.
Of mijn eigen ademhaling.
Plus het probleem dat wij aan onze zijde de telefoon meerder malen (~5x) horen overgaan, terwijl de aan de andere de telefoon pas 1~2 keer is overgegaan.

Erg vervelend te lezen dat er nog steeds klanten zijn die hiervan last hebben. Zekers als ik het antwoord van Denan moet lezen dat XMS nog steeds niet voldoende input hebben gehad om dit eens uit te zoeken.

Dit probleem had ik vorig jaar al en ben daar circa 3~4 maanden met XMS mee bezig geweest. Maar ondanks diverse malen resetten en software updates bleef het probleem zich handhaven. XMS heeft het nooit kunnen oplossen. Uiteindelijk ben ik zelf overgestapt naar VOIP via voipbuster. En toen waren alle problemen opeens wel weg. Sindsdien heb ik een kraak heldere (zonder echo en/of ruis) verbinding tijdens het bellen.

Misschien kan XMS eens in de archieven kijken wat daar al aan meldingen liggen, mogelijk kunnen ze daarmee vooruit. Ik kan mijzelf niet voorstellen dat ik de enige ben geweest in al die tijd die hiervan last heeft gehad en waarbij het niet is opgelost.

• denan
@choka: ik heb het over recente meldingen. Er zijn ondertussen in het XMS netwerk en het telefonienetwerk verschillende aanpassingen geweest. Ook de netwerken daarbuiten zijn onderhevig aan veranderingen, dus oude cases kunnen niet zomaar gebruikt worden als nieuw testmateriaal.

Verder krijgt men momenteel geen klachten binnen over de problemen van nick, terwijl dat wel zou moeten als het een generiek probleem is.

• Nick39
  • Niet online
Het zou natuurlijk kunnen dat men zich er ook niet aan ergert,die ruis en die echo ergeren mij ook niet,het is weg zodra de verbinding tot stand is.
Verder weet je natuurlijk niet of het iets tijdelijks is geweest dat net weer mij trof,het was nu bij de huisarts maar als ik de man via de mobiel heb gesproken dan blijf ik hem niet bellen om het te proberen ;) wel erkende men dat het druk was
De meeste mensen die ik bel zitten bij Casema en internetMINbellen,beiden niet de meest betrouwbare als het gaat om telefonie..
Als ik de voicemail aanzet dan duurt het inderdaad regelmatig veel langer voordat de bel bij mij overgaat terwijl ik met mijn mobiel hem al 4 a 5 keer heb horen overgaan voordat het eerste belsignaal hier over gaat,zet ik de voicemail uit dan is deze vertraging er niet. (vandaar dat ie uit staat,maar omdat de voicemail uit staat ervaar ik dit nu niet meer en is het misschien allang verholpen.)
Ik bel te weinig op vast om het echte problemen te kunnen noemen vandaar dat ik het hier meld ipv bij de klantenservice maar sinds de afgelopen week is het hier een beetje uitgestorven,iedereen zit te pilotten geloof ik. _/-\o_
Daarnaast moet de tegenpartij ook maar zoiets hebben van,man wat duurt dat lang voordat ie opneemt laat ik er eens wat van zeggen... als de telefoon hier overgaat kan ik moeilijk een enquete gaan houden over het aantal keren dat de telefoon was overgegaan.
Het viel me een paar weken geleden op dat de telefoon steeds 1 keer overging en dat dit mijn zoon (casema) was.
Ik interpreteerde dit als een "bel mij even terug" signaal maar toen zei hij,hij was al 6 keer overgegaan dus ik hang op voordat ik je voicemail krijg,toen heb ik hem uitgezet en daarna niet meer aan en was het verholpen.
Aangezien de voicemail storing nog steeds op de page staat heb ik dit dus niet gemeld.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Hyves via dtv was gisteravond ook down...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• denan
Fiber schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:53:
Hyves via dtv was gisteravond ook down...
Hyves is een externe dienst die wij doorgeven, als alle andere diensten wel werken dan ligt het probleem bij Hyves zelf.

Verwijderd

hallo Denan
Is er al meer bekend over de nieuwsgroepen ? _/-\o_

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:15:
hallo Denan
Is er al meer bekend over de nieuwsgroepen ? _/-\o_
Nope, dat test druk verder.

Wel nieuws:
Vanaf morgen zal eredivisie live (als alles goed gaat) via XMS iptv te zien zijn, dit zal tot 29/9 gratis zijn.
Add: vanaf nu al :)

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

@ Denan.

Er zijn al eerdere posts over V'daal gemaakt op dit forum. Echter , zou je toch wat meer te weten kunnen/willen komen over een planning of iets dergelijks?

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
denan schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:28:
Wel nieuws:
Vanaf morgen zal eredivisie live (als alles goed gaat) via XMS iptv te zien zijn, dit zal tot 29/9 gratis zijn.
Nog sterker, net even met de woordvoerder gebeld, en het is zojuist al live gegaan bij XMS, Lijnbrandt, Solcon, Concepts ICT :-)
Ik ga er vanavond een artikel over publiceren.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

• denan
Nyana schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:31:
@ Denan.

Er zijn al eerdere posts over V'daal gemaakt op dit forum. Echter , zou je toch wat meer te weten kunnen/willen komen over een planning of iets dergelijks?
Nope, maar ik weet wel dat ze morgen /volgende week de site gaan updaten.

• Jurjen de Vries
Nyana schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:31:
@ Denan.

Omdat ik toch met de woordvoerder aan het bellen was voor Eredivisie live heb ik ook gelijk even nagevraagd voor Veenendaal, zoals Denan ook aangeeft, het is volgende week dat er een update komt over de meeste plaatsen. Ik post het dan op www.glasvezel.nu en er komt uiteraard dan ook iets op de XMS site.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

• Jurjen de Vries
Ik heb zojuist een compleet artikel over eredivisie live via glasvezel op http://www.glasvezel.nu/n...al-van-start-op-glasvezel geplaatst.

Dus voor alle voetbal fans :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Voor de nieuwsgroep testers: wat is op dit moment de retentie en loopt dat op of is langer gepland? (ik ben nu erg verwend met 240 dagen op giganews)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
milenko79 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:48:
Voor de nieuwsgroep testers: wat is op dit moment de retentie en loopt dat op of is langer gepland? (ik ben nu erg verwend met 240 dagen op giganews)
Ongeveer 90 tot 130 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Volgens mij zijn ze de retentie aan het ophogen tot 150-180 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 15:07

ManiacsHouse

Scheisse!

Nu heb ik op dit moment XMS in Nijmegen. Mogelijk gaan we verhuizen naar een andere woning in Nijmegen. Een straat verder heeft volgens de website de mogelijkheid voor XMS (Portaal neem ik aan) in hoeverre ligt bij de nieuwe woning al wel glasvezel? Of is dit echt beperkt per blok/straat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
maniacshouse schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:45:
Nu heb ik op dit moment XMS in Nijmegen. Mogelijk gaan we verhuizen naar een andere woning in Nijmegen. Een straat verder heeft volgens de website de mogelijkheid voor XMS (Portaal neem ik aan) in hoeverre ligt bij de nieuwe woning al wel glasvezel? Of is dit echt beperkt per blok/straat?
ik woon zelf in amersfoort en zie dat het in mijn wijk erg lokaal is en zelfs per straat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
dewaal schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:02:
[...]

ik woon zelf in amersfoort en zie dat het in mijn wijk erg lokaal is en zelfs per straat is.
Hier in Leiden in de straat zelfs per huis,er staan ook koophuizen in deze straat,de vezel loopt bij hun voor de deur,maar ze hebben geen aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Nog een vraag over de nieuwsgroepen test: Zijn er nog testplekken over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Afgezien van gebied B en H zijn de percentages om te huilen... Kom op zeg V'daal! Beetje met de tijd mee!

Gelukkig zit ik in A.
Gebied A: Dichtersbuurt en Schepenbuurt (hier gaat worden aangelegd)
Gebied B: Componistenbuurt, Oudeveen en Vogelenbuurt (momenteel op 31%)
Gebied C: Molenbrug en Duivenweide: 1%
Gebied D: ’t Hoorntje, Gelderse Blom en De Pol: 2%
Gebied E: Dragonder Noord, Dragonder Oost en Dragonder Zuid : 1%
Gebied F: Centrum en Schrijverswijk: 0%
Gebied G: Stationswijk en Engelenburg: 1%
Gebied H: Patrimonium, Salamander, Franse Gat en De Geer (momenteel 19%)
Gebied I: Boslaan en het Ambacht: 1%
Gebied J: Petenbos, Petenbos Oost en Stad in de Stad: 1%
Medio september zullen alle aanmelders uit gebied A meer informatie ontvangen over de aanleg van het glasvezelnetwerk in de Schepenbuurt en Dichtersbuurt. Momenteel vinden de voorbereidingen voor de aanleg plaats. Zo wordt er overlegd met de gemeente over hoe en wanneer de aanleg plaatsvindt en vinden de voorbereidende gesprekken met de aannemers die het netwerk gaan aanleggen plaats. In de loop van september zullen ook de andere bewoners in Veenendaal door XMS worden benaderd met alle informatie over de mogelijkheden die een glasvezelnetwerk kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:37

GerkeP

Vragen mag altijd........

Nyana schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:47:
Afgezien van gebied B en H zijn de percentages om te huilen... Kom op zeg V'daal! Beetje met de tijd mee!

Gelukkig zit ik in A.

[...]

[...]
Dat zal best, wanneer je in gebied B heb je 31% van de huishoudens, wat gelijk is aan 80% van de internetters in dat gebied, de rest mag vanwege geloofsovertuiging helemaal niet aan de XMS denken. Oftewel, niet reele doelstellingen. In eerste instantie waren A en B 1 gebied, hadden ze die opgeteld, dan zaten we nu op 36 % en was er waarschijnlijk ook aangelegd in B. Voorts communiceert XMS bar slecht en halen ze die 31% waarschijnlijk niet meer omdat er inmiddels al een aantal mensen een alternatief heeft gevonden. Wachten ze nog een jaar dan is KPN hier ook al klaar met VDSL en valt de noodzaak voor XMS helemaal af voor het gros. Tel daar bij op dat het op de bijeenkomsten wel duidelijk was dat mensen niet op snel internet zitten te wachten, maar wel die 35 kanalen willen die Casema ze nu biedt.

Ga er maar van uit, dat wanneer XMS vasthoudt aan de percentages, dat gebied A het enige gebied is wat aangesloten wordt.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga er maar van uit, dat wanneer XMS vasthoudt aan de percentages, dat gebied A het enige gebied is wat aangesloten wordt.
Is niet te hopen ik zit in gebied B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 06:35:
[...]

Is niet te hopen ik zit in gebied B
Ik ook, maar ik heb inmiddels wel glasvezel in huis, welliswaar een beetje duurder, maar Ziggo levert hier een keurige verbinding af van 100/100 Mbit

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Loveparade schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 07:20:
[...]

Ik ook, maar ik heb inmiddels wel glasvezel in huis, welliswaar een beetje duurder, maar Ziggo levert hier een keurige verbinding af van 100/100 Mbit
Sinds wanneer levert Ziggo (100Mbit) glasvezel verbindingen??

Edit: laat maar, heb het denk ik al gevonden.. Het gaat dus waarschijnlijk over Ziggo zakelijk.. Die bieden idd ook tot 100Mbit glasvezelverbindingen.. De prijzen zullen echter niet mals zijn van zulke zakelijke pakketten vermoed ik, dus ik wil wel eens weten dan wat Loveparade een 'beetje' duurder vindt? ;)

En als particulier kan je het waarschijnlijk niet eens bestellen, dus dan heb je er ook niks aan..

[ Voor 50% gewijzigd door Inflatable op 02-09-2008 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Inflatable schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 07:29:
[...]
Sinds wanneer levert Ziggo (100Mbit) glasvezel verbindingen??

Edit: laat maar, heb het denk ik al gevonden.. Het gaat dus waarschijnlijk over Ziggo zakelijk.. Die bieden idd ook tot 100Mbit glasvezelverbindingen.. De prijzen zullen echter niet mals zijn van zulke zakelijke pakketten vermoed ik, dus ik wil wel eens weten dan wat Loveparade een 'beetje' duurder vindt? ;)

En als particulier kan je het waarschijnlijk niet eens bestellen, dus dan heb je er ook niks aan..
Klopt, maar vanwege de slechte informatie door XMS, cq het niet reageren op mail etc, toch maar dit aangeschaft, wel met SLA natuurlijk ;) Prijs is voor mij minder van belang, ik moet mijn bedrijf draaiende houden.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Loveparade schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 08:10:
[...]

Klopt, maar vanwege de slechte informatie door XMS, cq het niet reageren op mail etc, toch maar dit aangeschaft, wel met SLA natuurlijk ;) Prijs is voor mij minder van belang, ik moet mijn bedrijf draaiende houden.
En jij denkt dat als je de klantenservice van Ziggo nodig gaat hebben en ze gaat mailen dat je dan betere resultaten gaat krijgen ?
In princiepe hebben ze je nu al genaaid want ziggo gaat ook dit jaar nog een "modem" op de markt brengen waarin alles bij elkaar gevoegd gaat worden,digitale tv ( inclusief HD en HD recording ) internetten tot 150 mbits,telefonie,router enz.
Deze wordt nu al getest in de regio Den Haag en heeft een "go" gekregen voor een landelijke uitrol.
En gewoon over die coax die je al had.

Ik vind op basis van die "slechte communicatie" zulke dingen beslissen een beetje krom.
Als je belt (waarom mailt iedereen toch ipv te bellen,een beller is altijd sneller en je kan altijd naar de verantwoordelijke vragen en XMS belt je nog terug ook ) krijg je de juiste antwoorden.
Bovendien is het hele gedoe van 40 % niet de beslissing of schuld van XMS wat ook iedereen een beetje vergeet,maar een EIS van een investeerder.
Daarnaast is de vergelijking ook wat oneerlijk want Ziggo heeft de infra structuur al in de grond en ja dan kan je ook wat makkelijker en sneller een aanbod doen,Ziggo is tig keer groter en Ziggo is eigendom van een durfkapitalist (warburg/pinsven) die miljarden tot hun beschikking hebben.

En het is voor iedereen (ook een particulier) vrij simpel om dat aan te vragen als je de centjes er voor over hebt,je laat je inschrijven als freelance adviseur bij de KVK en voila,je hebt een bedrijf,kost je een paar euro en je kan dat zakelijke vezeltje aanvragen.
Nadat je dat vezeltje hebt zeg je je inschrijving bij de KVK weer op.
Je betaalt alleen maandelijks "wat" meer aan Ziggo....

Ik gun je je vezeltje,en als jij die prijs wil betalen,prima,maar roepen van, ik bel de concurrent en die regelt het gelijk want XMS reageert niet op de mail is even wat anders in dit geval.

En voor anderen: een klein rekenfoutje, als je gebieden gaat samenvoegen, stijgt het aantal inwoners,en wordt het percentage ja zeggers dus veel minder.
De inwoners van het toegevoegde gebied kan je namelijk niet zomaar optellen,dan moet je de mensen die niet willen of niet gereageerd hebben er namelijk vanaf trekken.
En een gebied van 30 plus een gebied van 30 samenvoegen blijft toch echt 30 % of misschien zelfs minder van een veel groter gebied,je percentage wordt niet groter alleen het gebied.
Dus niet een gebied van 30 + een gebied van 10 en voila je hebt 40 %,je hebt namelijk ook veel meer huishoudens waardoor die dertig en die 10 wel eens samen 20 worden,juist door het indelen in gebieden wordt de kans groter dat jouw gebied in elk geval wel wordt aangesloten,ligt de vezel al in de buurt waardoor de andere gebieden later alsnog een aansluiting zullen krijgen.

[ Voor 58% gewijzigd door Nick39 op 02-09-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:57:
[...]

En jij denkt dat als je de klantenservice van Ziggo nodig gaat hebben en ze gaat mailen dat je dan betere resultaten gaat krijgen ?
In princiepe hebben ze je nu al genaaid want ziggo gaat ook dit jaar nog een "modem" op de markt brengen waarin alles bij elkaar gevoegd gaat worden,digitale tv ( inclusief HD en HD recording ) internetten tot 150 mbits,telefonie,router enz.
Deze wordt nu al getest in de regio Den Haag en heeft een "go" gekregen voor een landelijke uitrol.
En gewoon over die coax die je al had.
Ik heb nu geen beperkingen, meerdere ip adressen, een SLA met een time to fix van 4 uur. Dat mag best wat kosten.
Ik vind op basis van die "slechte communicatie" zulke dingen beslissen een beetje krom.
Als je belt (waarom mailt iedereen toch ipv te bellen,een beller is altijd sneller en je kan altijd naar de verantwoordelijke vragen en XMS belt je nog terug ook ) krijg je de juiste antwoorden.
Bovendien is het hele gedoe van 40 % niet de beslissing of schuld van XMS wat ook iedereen een beetje vergeet,maar een EIS van een investeerder.
Daarnaast is de vergelijking ook wat oneerlijk want Ziggo heeft de infra structuur al in de grond en ja dan kan je ook wat makkelijker en sneller een aanbod doen,Ziggo is tig keer groter en Ziggo is eigendom van een durfkapitalist (warburg/pinsven) die miljarden tot hun beschikking hebben.

En het is voor iedereen (ook een particulier) vrij simpel om dat aan te vragen als je de centjes er voor over hebt,je laat je inschrijven als freelance adviseur bij de KVK en voila,je hebt een bedrijf,kost je een paar euro en je kan dat zakelijke vezeltje aanvragen.
Nadat je dat vezeltje hebt zeg je je inschrijving bij de KVK weer op.
Je betaalt alleen maandelijks "wat" meer aan Ziggo....

Ik gun je je vezeltje,en als jij die prijs wil betalen,prima,maar roepen van, ik bel de concurrent en die regelt het gelijk want XMS reageert niet op de mail is even wat anders in dit geval.
Ik heb meerder malen contact gehad met $persoon., op het moment van moeilijk vragen kreeg ik geen antwoord, wanneer ik belde was hij nimmer aanwezig en zo kan ik nog wel even doorgaan, ik ben nl niet de enige met deze ervaring.

Er zijn meerdere zakelijke gebruikers geweest die graag een zakelijke dienst willen afnemen. Daarvoor worden ze doorverwezen naar Internl, maar die levert niet op die adressen. Hoe krom, is zelfde bedrijf en gebruiken de zelfde infrastructuur. Nimmer antwoorden teruggekregen over andere mogelijkheden.

Dus probeer niet met hand en tand te verdedigen wat XMS zelf heeft afgebroken.

En ja, Ziggo had hier ook geen glas liggen, maar heeft dat wel aangelegd, kostte inderdaad 1300 euro, maar zoals al gezegd, ook aan XMS was dat aangegeven dat dat niet het probleem is.

Ze hebben de kans gehad om veel meer klanten te kunnen krijgen bij de inschrijving, door samen of zonder Internl toch die zakelijke klant tevreden te stellen.

Als het niet kan , kun je dat beargumenteren, maar je in stilzwijgen hullen is de doodsteek voor ieder bedrijf en wordt genadeloos afgestraft.

Ik durf je op een briefje te geven dat van die 31% die er nu heeft ingeschreven in gebied B, zeker 10% afhaakt inmiddels door dit soort struisvogelgedrag.

[ Voor 0% gewijzigd door IEF op 04-09-2008 07:50 . Reden: Personeelsnamen hoeft dan weer niet. ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:04:
[...]

Ik heb nu geen t/m struisvogelgedrag.
Ik vind dat als ik afga op wat je hier schrijft, je hier toch echt onterecht afgeeft op XMSNET. XMSNET is geen zakelijke provider en dit hebben ze ook gewoon netjes aangegeven. Ze hebben je doorverwezen naar Internlnet en deze levert helaas niet op jouw adres.. Vervelend.. maar dat heeft niets met XMSNET te maken. XMSNET is geen zakelijke provider en heeft dus waarschijnlijk ook niet de faciliteiten om een SLA met een time to fix van 4 uur te bieden.
XMS heeft gewoon niet het antwoord gegeven dat jij graag wilde horen, en het lijkt erop dat je dit niet zo goed kunt hebben en dat je daarom maar op het bedrijf afgeeft. Dat ze lastige vragen op een product dat ze niet leveren niet kunnen beantwoorden vind ik niet meer dan normaal.
Het komt bij mij vreemd over dat een bedrijf zou moeten verantwoorden dat ze een dienst niet kunnen leveren aan jou. Als je bij de slager geen spellen kunt kopen voor een Wii console.. ga je dan ook vragen aan de slager of hij dit wil verantwoorden?

Het komt bij mij allemaal een beetje vreemd over.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:08:
[...]
Het komt bij mij vreemd over dat een bedrijf zou moeten verantwoorden dat ze een dienst niet kunnen leveren aan jou. Als je bij de slager geen spellen kunt kopen voor een Wii console.. ga je dan ook vragen aan de slager of hij dit wil verantwoorden?

Het komt bij mij allemaal een beetje vreemd over.
Ik sluit me hier volledig bij aan.
@Loveparade:
Je komt nu opeens met argumenten en specificaties waarvan je van te voren al wist dat XMS die niet bood of kon bieden.
Ik verdedig XMS niet met hand en tand,maar de infra structuur van Casema/Ziggo ligt altijd in de buurt en hoeft niet meer aangelegd te worden.
Als ze je nou niet hadden kunnen helpen,was Ziggo dan ook een klote bedrijf ?

Is je gemeente dan geen klote gemeente omdat het mede door jou gekozen bestuur niet wil investeren in een gemeentelijk net ?
Fout hokje aangekruist bij het stemmen ?

Je gaat nu appels met peren vergelijken om je keus voor Ziggo goed te praten en XMS de schuld te geven dat ze je niet kunnen geven wat je wil.
Daarnaast is XMS primair bedoeld voor particulieren en niet voor zakelijk gebruik.
Het lijkt me eerder dat je voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten en nu komt klagen dat dat niet kan.
Of dat het kleine kruideniertje op de hoek met zijn 25 m2 winkel oppervlakte je niet het zelfde assortiment kan leveren als de Jumbo verderop van 500 m2 of zo.

Je weet welke voorwaarden XMS hanteert ( of haar investeerder) voor het realiseren van een aansluiting dus je weet ook dat dat bij jou niet kan.
Je bent tevreden met je Ziggo, mooi, fijn,maar geef dan niet af op XMS terwijl je van te voren al wist dat ze je niet konden bieden wat je wil en als bedrijf gebruik wilt gaan maken van een niet zakelijke dienst.
En als je dan ook nog namen gaat noemen van personeel (welk ander doel kan je hebben dan die persoon zwart te maken) kan ik alleen maar hopen dat je met de privacy gegevens van je eigen klanten beter omgaat want anders heb je die zakelijke aansluiting niet lang nodig. |:(

[ Voor 61% gewijzigd door Nick39 op 03-09-2008 11:10 . Reden: andere opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

@ Nick en Benbi

De enige vraag die er gesteld is is of het mogelijk is om meerder ipadressen te krijgen op een aansluiting. SLA is helemaal niet noodzakelijk.

Meerder ipadressen kan niet bij XMS omdat ze een particuliere dienst leveren.
Ik werd doorverwezen naar Internl om die mogelijkheid te kunnen krijgen.
So far so good, maar...... Internl mag niet aanbieden over dit netwerk omdat XMS het alleenrecht ??? heeft. Hoe krom, want we hebben het over de zelfde toko.

Vervolgens heb ik gevraagd of we dit konden oplossen op een of andere manier, want er waren tientallen die met die optie wel gingen meedoen. Daarop is nimmer een antwoord gegeven, de mailtjes werden gelezen en er werd vervolgens helemaal niet meer op gereageerd, een simpel antwoord van dat kunnen we niet regelen was al voldoende geweest. Helaas dat kwam er niet. Het enige wat we op die manier hebben proberen te regelen is om zoveel mogelijk huishoudens (en bedrijven aan huis die nu business adsl hebben met meerdere ip adressen) mee te kunnen krijgen zodat die 40% gehaald zou gaan worden.

Voor mij is het dan duidelijk dat je je klanten niet serieus neemt, ze zijn gewoon bang voor de wat kritische gebruikers.

Ik heb ook verder geen zin om hier over door te gaan. Ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt en $persoon en consorten hoor je niet meer helaas, heeft nu ook niet zoveel zin meer. Ik heb het geluk dat ik wel glas heb gekregen omdat ik niet te ver van de industrieterreinen zit waardoor het nog lonend was voor Ziggo en ik geen probleem heb met de bedragen die daarvoor berekend worden (en dat is inderdaad heel wat meer dan die 50 euro's per maand). Het had voor XMS/Reggefiber/InterNL veel lucratiever geweest als ze in ieder geval een normaal antwoord hadden gegeven, cq de mogelijkheden in overweging hadden willen nemen, dan hadden we er allemaal baat bij gehad en was dat hele gezeur over die 40% niet nodig geweest, dan had het er al bijna gelegen.

[ Voor 0% gewijzigd door IEF op 04-09-2008 07:51 . Reden: Nog eens. ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@love:
Beetje kort door de bocht:InterNLnet levert diensten aan XMS, wij zijn geen XMS. De aanleg van het netwerk en de exploitatie daarvan is puur in handen van Reggefiber/XMS. InterNLnet heeft gewoon geen diensten op het XMS netwerk, zoals ze bijvoorbeeld wel hebben bij GNA. Zakelijke dienstverlening/SLA's/etc die InterNLnet op haar netwerk kan leveren zijn gewoon niet mogelijk zolang InterNLnet geen diensten kan aanbieden. Dat is hetzelfde als klagen dat je bij XS4all virusscanner X kunt krijgen, en bij hetnet niet.. "want ze zijn allebei van KPN en het is toch één toko?"

:)

Updateje newsserver:
Medio september zullen de definitieve abonnementen geïntroduceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:03:
@love:
Beetje kort door de bocht:InterNLnet levert diensten aan XMS, wij zijn geen XMS. De aanleg van het netwerk en de exploitatie daarvan is puur in handen van Reggefiber/XMS. InterNLnet heeft gewoon geen diensten op het XMS netwerk, zoals ze bijvoorbeeld wel hebben bij GNA. Zakelijke dienstverlening/SLA's/etc die InterNLnet op haar netwerk kan leveren zijn gewoon niet mogelijk zolang InterNLnet geen diensten kan aanbieden. Dat is hetzelfde als klagen dat je bij XS4all virusscanner X kunt krijgen, en bij hetnet niet.. "want ze zijn allebei van KPN en het is toch één toko?"

:)
Dat is een antwoord wat ik dan van $persoon graag had gehad, maar die heeft besloten om zich in stilzwijgen te hullen, dan had ik me niet zo op hoeven winden (en met mij nog een hoop).

[ Voor 50% gewijzigd door IEF op 04-09-2008 07:51 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:35:
[...]

Dat is een antwoord wat ik dan van $persoon graag had gehad, maar die heeft besloten om zich in stilzwijgen te hullen, dan had ik me niet zo op hoeven winden (en met mij nog een hoop).
$persoon kennende is hij dan de mogelijkheid nog steeds aan het uitzoeken, en zolang hij niets weet zal hij geen antwoord sturen.. Ik zal hem in ieder geval een update sturen.

[ Voor 0% gewijzigd door IEF op 05-09-2008 16:37 . Reden: Zelfs al ken je deze persoon, dit afhandelen doe je dan maar via DM. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Loveparade schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:35:
[...]

Dat laatste lijkt me een aanname van jezelf want van die hoop heeft niemand zich gemeld en wat $persoon heeft besloten weet hij alleen.
Dat van die meerdere ip nummers kom je nu mee,door je antwoorden en opmerkingen namen zowel Benbi als ik aan dat het ging om een nieuwe aansluiting want die heeft Ziggo volgens je eigen woorden WEL aangelegd ( MAW xms wilde dat niet).
Door je opstelling,kritiek en aannames en je post wek je een hele andere indruk over de vraagstelling dan alleen zijn meerdere ip adressen mogelijk.
De antwoorden van mij en Benbi heb je dan ook aan je eigen stemmingmakerij te danken.
Blijft dat ik het niet netjes vind om namen van medewerkers te gaan noemen en ze in een kwaad daglicht te stellen op een openbaar forum terwijl je zelf onder een alias post.
I rest my case.

[ Voor 0% gewijzigd door IEF op 05-09-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:46:
Vervolgens heb ik gevraagd of we dit konden oplossen op een of andere manier, want er waren tientallen die met die optie wel gingen meedoen.
Het blijft voor sommigen erg moeilijk om te lezen.
Ik vind het jammer voor je dat het niet gelukt is een bevredigend antwoord te krijgen.

Persoonlijk heb ik liever een e-mailtje dan een telefoontje en betwijfel ook dat een telefoontje sneller is, maar ieder z'n meug.

Ik wens je succes bij Ziggo en zonde dat xmsnet je niet heeft kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:01:$persoon kennende is hij dan de mogelijkheid nog steeds aan het uitzoeken, en zolang hij niets weet zal hij geen antwoord sturen.
En daar zit juist het knelpunt. Communicatie is de basis van iedere relatie, in welke vorm dan ook. Fijn dat je $persoon kent, maar niet reageren is des te meer funest, dan wel reageren. Had $persoon maar even gereageerd, dan had loveparade in ieder geval iets geweten. Het had zo simpel kunnen wezen, maar communiceer tenminste met elkaar. En dat gebeurd helaas nog steeds veel te weinig.

Ook bij telefonisch contact wordt je daar vaak niet vrolijker van. Want er wordt dan vaak niet teruggebeld. En een groot punt van ergernis bij mij is vaak dat je met callcenters te maken hebt, waarbij de communicatie soms amper of niet wordt vastgelegd, met als gevolg dat je iedere keer weer je verhaal opnieuw moet houden. Ik bedoel hiermee niet specifiek XMS. Maar daar ik nu toch ff [off topic] aan het reageren ben, kan dit er wel even bij (denk ik).

[ Voor 1% gewijzigd door IEF op 05-09-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:14:
[...]

Dat laatste lijkt me een aanname van jezelf want van die hoop heeft niemand zich gemeld en wat $persoon heeft besloten weet hij alleen.
Dat van die meerdere ip nummers kom je nu mee,door je antwoorden en opmerkingen namen zowel Benbi als ik aan dat het ging om een nieuwe aansluiting want die heeft Ziggo volgens je eigen woorden WEL aangelegd ( MAW xms wilde dat niet).
Door je opstelling,kritiek en aannames en je post wek je een hele andere indruk over de vraagstelling dan alleen zijn meerdere ip adressen mogelijk.
De antwoorden van mij en Benbi heb je dan ook aan je eigen stemmingmakerij te danken.
Blijft dat ik het niet netjes vind om namen van medewerkers te gaan noemen en ze in een kwaad daglicht te stellen op een openbaar forum terwijl je zelf onder een alias post.
I rest my case.
Kijk even terug in je historie:
Loveparade schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:04:
[...]

Die service interesseert mij niet, ik wil graag die snelle glasverbinding, dat jaartje xms zit ik wel uit, dan komen de andere aanbieders ook wel. Het wordt een ander verhaal wanneer het niet doorgaat om wat voor reden dan ook en KPN besluit volgend jaar wel te gaan aanbieden met een aansluitkostenplaatje van ik roep eens wat 1200 euro. Dan maak ik mij daar inderdaad druk over. Ze roepen hier in het gemeentehuis van alles tijdens de bijeenkomsten. Stuur maar een mailtje. Je krijgt antwoord, stelt een wedervraag en geeft nog wat tips om misschien toch wat meer mensen over de streep te trekken en dan blijft het stil, je krijgt helemaal geen antwoord meer (alleen de leesbevestiging) daar houdt het op.

Simpel gezegd noem ik dat schofterig. Vervolgens een hoop geblaat in het plaatselijke suffertje waar je dan toch maar weer op reageert met een vraag, wederom alleen een leesbevestiging, verder blijft het stil.

Het infolog wordt niet bijgewerkt sinds bekend is dat KPN een meerderheidsbelang heeft genomen in Reggefiber.

Het is voor mij heel simpel, ze willen wat verkopen, dan moeten ze wel fatsoenlijk antwoorden. Op deze manier haakt iedereen af en komt het er gewoon niet van, hun eigen schuld, maar nog veel knulliger voor al die mensen die maar in het onwetende moeten wachten. En dan te bedenken dat de glasvezel hier op 35 meter van mijn huis ligt.

Het geeft een hoop bedenkingen, dan inderdaad de nodige negatieve bevindingen die je tegenkomt op het grote boze internet.

I rest my case.

Komt het er, dan doe ik mee, komt het er niet of een alternatief dan hebben ze pech.

En wat mij betreft mag iedereen dit lezen, en kost ze dat de kop, dan hebben ze het aan zichzelf te danken.

En wat die vakantietijd betreft, dit speelt al vanaf Februari, dan hebben die bobo's bij XMS wel erg lang vakantie (kennelijk een erg grote marge waardoor dit kan _/-\o_ )
Ik heb al veel vaker aangegeven dat ze niet reageren, je kunt dat blijven verdedigen, maar ik vind dat het duidt op minachting van de vrager(s). Het maakt in dit geval helemaal geen barst uit wat de vraag uberhaupt is geweest.

En dan wil ik ook nog even kwijt dat ze dus aangeven dat glasvezel erg handig is voor de zakelijke klanten zoals huisartsen etc voor de toekomst. Nu die hebben ze dus weggejaagd door niet in te gaan op het voorstel met de meerder ip-adressen (ja ik heb er hier een aantal als klant en die hebben dat nodig, 1 ip-adres? Geen optie om over te stappen op glas).

Ik laat het hier bij, ik heb het gewoon helemaal gehad met het amateurisme wat de Marketingmensen bij XMS hanteren. Kunnen ze een hoop geld binnenhalen en geef je ze tips om dat te kunnen realiseren geven ze niet thuis. Wie is er nu schuldige?

[ Voor 8% gewijzigd door IEF op 05-09-2008 16:39 ]

GerkeP

Verwijderd

Mooi, volgende onderwerp :-)

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-08 06:57
denan schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:03:
/knip/

Updateje newsserver:
Medio september zullen de definitieve abonnementen geïntroduceerd worden.
Ik ben benieuwd wat er wordt geboden in vergelijking met (met name) Eweka. 40mbit voor €7,50 is al erg scherp geprijsd... :o

• Nick39
  • Niet online
joeri-slots schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:05:
[...]

Ik ben benieuwd wat er wordt geboden in vergelijking met (met name) Eweka. 40mbit voor €7,50 is al erg scherp geprijsd... :o
Wat ik me afvraag,heb je uberhaupt dan wel een newsserver nodig,het gaat toch ook met torrents, of gaat het dan puur om de hogere snelheid ??

• milenko79
Bij een nieuwsserver heb je geen upload, en dus ook geen last van brein en dergelijke partijen omdat je volgens de nederlandse wet nog steeds niets ilegaals doet (als je het bij films en muziek houdt). De snelheid is natuurlijk inderdaad ook belangrijk. Ik download liever een film met 5.4 MB/s zodat ik hem binnen het half uur kan kijken, dan dat ik uren op een torrent moet wachten (vooral met trackers bij onbekender spul).

Met de retentie die bij de meeste nieuwsserver boven de 100 dagen ligt tegenwoordig en bij de toppers zelf op 240 dagen (en ik vernam van een tweakdsl medewerker ooit 2 jaar geleden dat er toen per dag 5 terrabyte gepost wordt in alle binaries groepen).
dan heb je dus continu 500 tot 1250 terrabyte om te downloaden op de volledige lijnssnelheid.

• Nick39
  • Niet online
milenko79 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:00:
Bij een nieuwsserver heb je geen upload, en dus ook geen last van brein en dergelijke partijen omdat je volgens de nederlandse wet nog steeds niets ilegaals doet (als je het bij films en muziek houdt). De snelheid is natuurlijk inderdaad ook belangrijk. Ik download liever een film met 5.4 MB/s zodat ik hem binnen het half uur kan kijken, dan dat ik uren op een torrent moet wachten (vooral met trackers bij onbekender spul).

Met de retentie die bij de meeste nieuwsserver boven de 100 dagen ligt tegenwoordig en bij de toppers zelf op 240 dagen (en ik vernam van een tweakdsl medewerker ooit 2 jaar geleden dat er toen per dag 5 terrabyte gepost wordt in alle binaries groepen).
dan heb je dus continu 500 tot 1250 terrabyte om te downloaden op de volledige lijnssnelheid.
Ah... ok... met bitthief heb je namelijk ook geen upload, al help je daarmee wel het torrent gebeuren om zeep maar als iedereen uit nieuwsgroepen gaat downloaden is het toch ook verloren.
Overigens is laatst door de rechter uitgesproken dat ook downloaden strafbaar is,het vonnis kwam er een beetje op meer als vergelijking dat als een deur open staat en je naar binnen gaat je niet inbreekt maar toch strafbaar bent.
Maar voor de snelheid kan ik het begrijpen,bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
Goed, volgend onderwerp: IPv6. Op de XMS homepage kan ik er niets over vinden. Ondersteunt XMS dit wel of weet iemand of ze er plannen voor hebben om dit te gaan ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
martdj schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:41:
Goed, volgend onderwerp: IPv6. Op de XMS homepage kan ik er niets over vinden. Ondersteunt XMS dit wel of weet iemand of ze er plannen voor hebben om dit te gaan ondersteunen?
XMS/InterNLnet kan het ondersteunen, maar momenteel gebruikt slechts een zeer klein percentage van de ISP's op de wereld IPV6. Het is een beetje kip/ei.. maar momenteel heeft het geen nut voor XMS om dit te gaan supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
denan schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:44:
[...]

XMS/InterNLnet kan het ondersteunen, maar momenteel gebruikt slechts een zeer klein percentage van de ISP's op de wereld IPV6. Het is een beetje kip/ei.. maar momenteel heeft het geen nut voor XMS om dit te gaan supporten.
Is het niet mogelijk om gewoon iets aan te zetten dan, zodat de geïnteresseerde gebruikers hier wel gebruik van kunnen maken, maar niet de helpdesk kunnen bellen als ze er niet uitkomen? Het zou toch leuk zijn om hier mee te kunnen spelen en als het mogelijk zou worden hierdoor om meerdere webservers op 1 lijn te draaien zou het natuurlijk al helemaal mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:44:
[...]

Wel degelijk, daarmee kun je alsnog zakelijke gebruikers toch binnenhalen ;) Kijk maar eens bij XS4ALL, daar is het bij een hoop toch echt goed bruikbaar.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:57:
[...]

Wel degelijk, daarmee kun je alsnog zakelijke gebruikers toch binnenhalen ;) Kijk maar eens bij XS4ALL, daar is het bij een hoop toch echt goed bruikbaar.
Maar XMS heeft verder geen zakelijke dienstverlening.. dus daar stopt het dan weer bij :)
IMHO is een verbinding trouwens prima te gebruiken met slechts één IP, ook door bedrijven. Kwestie van een nette router kopen en alles goed configureren. Bij het overgrote deel van de bedrijven met 10 IP's op één lijn is dat toch een kwestie van een luie systeembeheerder ;)

Add: ligt het aan mij of heeft tweakers in elk topic flame waarschuwingen staan zodra je een nieuwe post maakt?

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 05-09-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Topic gebonden, blijkbaar zijn er in een deel wat reports over geweest resulterend in een waarschuwing.
Misschien ook tijd voor een nieuw deeltje? Deze zit alweer ruimschoots over de 1000 posts heen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
martdj schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:41:
Sorry voor mijn onkunde en aangezien dit een gedogeerde tweakers topic is, maar wat is IPv6???

Volgende onbegrip: Wat moet daar aan ondersteunt worden? IPv6 lijkt mij net zo dynamisch als IPv4, dus dat lijkt mij dan gewoon een kwestie van uitrollen en toepassen. Of gaan wij daar als gebruikers dan iets van merken? Zo te lezen op wikipedia voorzie ik alleen voordelen.

[ Voor 26% gewijzigd door chocka op 06-09-2008 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martdj schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:45:
[...]

Is het niet mogelijk om gewoon iets aan te zetten dan, zodat de geïnteresseerde gebruikers hier wel gebruik van kunnen maken, maar niet de helpdesk kunnen bellen als ze er niet uitkomen? Het zou toch leuk zijn om hier mee te kunnen spelen en als het mogelijk zou worden hierdoor om meerdere webservers op 1 lijn te draaien zou het natuurlijk al helemaal mooi zijn :)
Kan mij idd wel vinden in dit verhaal..... gewoon wel mogelijk , maar 0,0 support.
Denk dat de genen die er mee bezig gaan (uitzonderingen daar gelaten) toch wel weten hoe het ongeveer werkt, of ieg weten waar ze de info vandaan moeten halen om het werkend te krijgen.

B4M

btw : chocka : Wikipedia: Internet Protocol Version 6
niet bedoeld als , ga maar eens zoeken, maar daar staat het beter dan ik het kan uitleggen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 21:38 . Reden: linkje voor chocka ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Maar een van de zegeningen van ip4 vind ik het nat gebeuren,ik voel me redelijk safe achter mijn nat met firewall en maak een port forward aan die ik aan en uit kan zetten,ik begreep uit het artikel dat het nat deel dan vervalt.
Nu kan ik de firewall van de pc's uitlaten en krijg niet steeds de melding programma dit of dat wil toegang tot... met weer die melding als er een update is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Nick39 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:14:
Maar een van de zegeningen van ip4 vind ik het nat gebeuren,ik voel me redelijk safe achter mijn nat met firewall en maak een port forward aan die ik aan en uit kan zetten,ik begreep uit het artikel dat het nat deel dan vervalt.
Nu kan ik de firewall van de pc's uitlaten en krijg niet steeds de melding programma dit of dat wil toegang tot... met weer die melding als er een update is..
Tuurlijk. NAT zorgt voor een zekere mate van veiligheid, maar als je IPv6 gaat gebruiken kies je daar voor en weet je dat je op die machines een firewall moet installeren. Punt is dat met maar 1 IP adres je niet meerdere servers van buitenaf bereikbaar kunt maken. Voor zaken als webservers zijn er dan nog wel workarounds, maar ik kan bijvoorbeeld echt maar 1 Domino server van buitenaf bereikbaar maken, terwijl het soms best wel handig zou zijn als dat er meerdere konden zijn. Passive FTP connecties kun je in het algemeen ook vergeten. Met IPv6 heb je die beperking niet meer.
Daarnaast zijn er een aantal providers die via IPv6 diensten waar je normaliter voor moet betalen gratis beschikbaar maken (zoals newsservers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:16
Wat is eigenlijk de overboekingsfactor bij XMS ? 1 op 40 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
martdj schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:45:
[...]

Ik zou het zelf ook erg kunnen waarderen als XMS de ipv6 routering zou willen inschakelen zodat het mogelijk is hier gebruik van te maken. Zoals martdj ook zegt hoeft de servicedesk dit uiteraard niet te supporten, iets als een ipv6 pilot.

Het is in de voorgaande topics al wel eens vaker naar boven gekomen en er blijken toch steeds geïnteresseerde te zijn om hier mee te kunnen experimenteren.

Een telefoontje naar de servicedesk over eventuele mogelijkheden om te experimenteren met ipv6 geeft geen conclusie, er is geen informatie over de eventuele mogelijkheid om te experimenteren. Noem het wishfull thinking, maar het is iig geen harde nee :+

Denan, zou jij eens namens een aantal van ons navraag kunnen doen bij de verantwoordelijke van het netwerk / routers naar de mogelijkheden om ipv6 routering in te kunnen schakelen en naar een eindgebruiker door te zetten met een ipv6 range?

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Via http://www.sixxs.net/ of http://www.tunnelbroker.net/ kan je een IPv6 tunnel aanvragen en hier mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sjansen schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:35:
Wat is eigenlijk de overboekingsfactor bij XMS ? 1 op 40 ?
Overboekingsfactor is iets uit de DSL wereld.. Op glas haal je gewoon 50Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Heineken schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:13:
Via http://www.sixxs.net/ of http://www.tunnelbroker.net/ kan je een IPv6 tunnel aanvragen en hier mee experimenteren.
Tunnels zijn er inderdaad al een aardige tijd, het zou alleen erg leuk zijn als je er native gebruik van kan maken binnen het XMS netwerk zoals surfnet dat bijvoorbeeld ook aanbied, zij draaien hun backbone netwerk dual-stack op dit moment waardoor je dus ook een native ipv6 adres kan krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door sPENKMAN op 06-09-2008 13:44 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Nyana schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:47:
Gebied A: Dichtersbuurt en Schepenbuurt (hier gaat worden aangelegd)
Gebied B: Componistenbuurt, Oudeveen en Vogelenbuurt (momenteel op 31%)
Gebied C: Molenbrug en Duivenweide: 1%
Gebied D: ’t Hoorntje, Gelderse Blom en De Pol: 2%
Gebied E: Dragonder Noord, Dragonder Oost en Dragonder Zuid : 1%
Gebied F: Centrum en Schrijverswijk: 0%
Gebied G: Stationswijk en Engelenburg: 1%
Gebied H: Patrimonium, Salamander, Franse Gat en De Geer (momenteel 19%)
Gebied I: Boslaan en het Ambacht: 1%
Gebied J: Petenbos, Petenbos Oost en Stad in de Stad: 1%

[...]

[...]
Ik wilde even laten weten dat ik het maar opgegeven heb. Binnenkort loopt mijn adsl abbo af, dus ik ga hem maar weer gewoon verlengen. Want de teller is op 2% blijven staan. Mijn inspanning heeft wellicht een verdubbeling opgeleverd, meer zit er niet in. Een factor 20 keer zoveel lijkt me helemaal onmogelijk. Wellicht dat KPN het wel lonend vind om 1000 huizen van glasvezel te voorzien (2% van 60000 inwoners). Als ze bij KPN ook goedkope abbo's gaan leveren, kan dit aantal nogeens tien keer hoger worden. Maar die 40% die XMS verlangt, is zowiso onhaalbaar. Jammer, een gemiste kans voor XMS.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
cjdijk schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:22:
[...]

Ik wilde even laten weten dat ik het maar opgegeven heb. Binnenkort loopt mijn adsl abbo af, dus ik ga hem maar weer gewoon verlengen. Want de teller is op 2% blijven staan. Mijn inspanning heeft wellicht een verdubbeling opgeleverd, meer zit er niet in. Een factor 20 keer zoveel lijkt me helemaal onmogelijk. Wellicht dat KPN het wel lonend vind om 1000 huizen van glasvezel te voorzien (2% van 60000 inwoners). Als ze bij KPN ook goedkope abbo's gaan leveren, kan dit aantal nogeens tien keer hoger worden. Maar die 40% die XMS verlangt, is zowiso onhaalbaar. Jammer, een gemiste kans voor XMS.
En toch zijn er zeer veel voorbeelden te noemen die die 40% (met gemak) halen. Uiteindelijk is het ook niet XMS die de beslissing neemt, maar de investeerder achter de netwerkeigenaar. Ik vraag me persoonlijk ook af in hoeverre dit een gemiste kans is voor die partij (enorme investeringen voor slechts een zeer kleine groep.. die hoogstwaarschijnlijk nooit rendabel zullen worden) of voor de bewoners. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:52
jammer genoeg ook voornamelijk de laatste (waar ik toe hoor)..
Ik zet zoiezo ook mijn vraagtekens bij de zetten die patrimonium zet. Wel voor de kosten opdraaien maar niet gewoon besluiten alle huizen die zij verhuren aan te sluiten :/

Daarnaast is zoals eerder vermeld die 40% in mijn wijk zoiezo niet te halen vanwege het hoge aantal bejaarden en streng gelovigen dan toch kut dat die op de 31% blijft haken.
Al is er nog steeds een reële kans dat reggefiber? het alsnog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
martdj schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:24:
[...]

Tuurlijk. NAT zorgt voor een zekere mate van veiligheid, maar als je IPv6 gaat gebruiken kies je daar voor en weet je dat je op die machines een firewall moet installeren. Punt is dat met maar 1 IP adres je niet meerdere servers van buitenaf bereikbaar kunt maken. Voor zaken als webservers zijn er dan nog wel workarounds, maar ik kan bijvoorbeeld echt maar 1 Domino server van buitenaf bereikbaar maken, terwijl het soms best wel handig zou zijn als dat er meerdere konden zijn. Passive FTP connecties kun je in het algemeen ook vergeten. Met IPv6 heb je die beperking niet meer.
Daarnaast zijn er een aantal providers die via IPv6 diensten waar je normaliter voor moet betalen gratis beschikbaar maken (zoals newsservers).
Webservers kan je natuurlijk onder een andere poort laten werken,met een parkeer domeintje of dyndns naar die poort laten verwijzen of via een portal page,domino servers heb ik geen verstand van maar als ik overal weer firewalls op moet gaan zetten laat dat ip6 dan maar dat is dan toch voor de doorsnee gebruiker niet echt van toepassing en de doorsnee gebruiker heeft dan juist meer geluk omdat ie 9 van de 10 keer een pc zo op de router gooit en niets meer aan de beveiliging doet,met ip4 zit je dan toch safe ook al heeft mijn router naast de nat ook nog een firewall ingebouwd.
Passive FTP connecties draaien op al mijn servers en nas gewoon goed,dus voor mij is de noodzaak er niet.
Als al gekozen zou worden voor ipv6 dan toch in vredesnaam standaard ipv4 aan en voor die enkeling die het dan perse wil dan via de settings op mijn xms de mogelijkheid om het in te schakelen maar niet zo maar actief invoeren.
Gratis bestaat niet dus zal je bij die providers waarschijnlijk weer meer gaan betalen voor dat ipv6.
Als het bovendien ook nog op een andere manier toch kan,waarom moet dan de boel bij xms weer omgegooid worden.
Het kostenplaatje gaat nu toch ook wel meespelen... alles uit de kast 50 euro, onbeperkt bellen 9,95,pluspakket digitale tv 9,95 een eventuele nieuwsserver,vanwege de mindere kwaliteit van xms analoog heb ik ook ziggo analoog er bij gehouden,straks het HD pakket nog en zo staat de teller zo al weer op zo'n 95 euro,de eventuele decoders niet meegerekend, ik vind het voorlopig wel even genoeg nu,ook experimentele diensten moeten uiteindelijk wel ergens van betaald worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:11:
[...]

Maar XMS heeft verder geen zakelijke dienstverlening.. dus daar stopt het dan weer bij :)
IMHO is een verbinding trouwens prima te gebruiken met slechts één IP, ook door bedrijven. Kwestie van een nette router kopen en alles goed configureren. Bij het overgrote deel van de bedrijven met 10 IP's op één lijn is dat toch een kwestie van een luie systeembeheerder ;)
Ben ik het niet helemaal mee eens. Zakelijke klanten met een particulier abonnement is geen enkel probleem, er zijn er genoeg die een dag zonder kunnen zitten.

Dat van die luie systeembeheerders zal voor een deel opgaan. Het is echter niet altijd mogelijk om via NAT alles beschikbaar te maken. Een heel mooi voorbeeld is ssh op poort 443. met nat kun je 443 maar een keer toekennen. Https en SSH op de zelfde poort is dan alleen mogelijk wanneer je een beetje gaat stoeien met een *Nix apparaat, helaas worden veel kleiner bedrijven gedwongen om met bepaalde softwarepaketten Windhoos te gebruiken. SSH op de zelfde poort op een Windhoosdoos is een groot drama, het werkt wel/niet, oftewel een instabiele rotzooi.

Heel simpel voorbeeld om de noodzaak aan te geven voor meerder ip adressen op basis van IPV4 of IPV6 ondersteuning natuurlijk. Hebbenw e het natuurlijk nog niet gehad over de extra overhead die je creeert met NAT.

En voor wat betreft de schijnveiligheid die mensen denken te hebben wanneer ze nat gebruiken. Keep on dreaming ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:11:
[...]

Add: ligt het aan mij of heeft tweakers in elk topic flame waarschuwingen staan zodra je een nieuwe post maakt?
Kennelijk heeft jouw Collega geklaagd en is zijn naam in alle topics waarin ik hem vermeld heb vervangen door $persoon ;)

Wel vreemd dat de Tweakers Mods mij daar niet van op de hoogte hebben gebracht.

Even heel wat anders Denan: Jij zegt in een eerder post dat XMS en InterNL niets met elkaar te maken hebben. Kun je mij dan uitleggen waarom ik sinds ik mij had opgegeven bij XMS de glasvezelkrant ontvang van InterNL? En dan woon ik in Veenendaal en die krant gaat over Amsterdam?

Heel vaag vind ik dat :?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:29:
[...]
Dat van die luie systeembeheerders zal voor een deel opgaan. Het is echter niet altijd mogelijk om via NAT alles beschikbaar te maken. Een heel mooi voorbeeld is ssh op poort 443. met nat kun je 443 maar een keer toekennen. Https en SSH op de zelfde poort is dan alleen mogelijk wanneer je een beetje gaat stoeien met een *Nix apparaat, helaas worden veel kleiner bedrijven gedwongen om met bepaalde softwarepaketten Windhoos te gebruiken. SSH op de zelfde poort op een Windhoosdoos is een groot drama, het werkt wel/niet, oftewel een instabiele rotzooi.
Kwestie van 1 server plaatsen van waaruit je door kunt springen naar andere computers binnen je eigen netwerk. Zo werken de meeste bedrijven ook :)
Loveparade schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:42:
[...]

Kennelijk heeft jouw Collega geklaagd en is zijn naam in alle topics waarin ik hem vermeld heb vervangen door $persoon ;)

Wel vreemd dat de Tweakers Mods mij daar niet van op de hoogte hebben gebracht.
Nope, want hij leest tweakers niet. Los van dat vind ik het wel zo correct om geen namen op fora te plaatsen. Ik heb er persoonlijk geen probleem mee als mijn naam overal staat, maar ik weet van collega's dat zij in het verleden wel eens vervelende ervaringen hebben gehad met dit soort dingen. Mensen zijn nou eenmaal niet altijd even netjes, er zijn zelfs mensen die overgaan tot persoonlijke/fysieke bedreigingen of pesterijen als ze een antwoord krijgen dat hen niet bevalt.
Even heel wat anders Denan: Jij zegt in een eerder post dat XMS en InterNL niets met elkaar te maken hebben. Kun je mij dan uitleggen waarom ik sinds ik mij had opgegeven bij XMS de glasvezelkrant ontvang van InterNL? En dan woon ik in Veenendaal en die krant gaat over Amsterdam?

De glasvezelkrant heeft niets met XMS te maken (twee bedrijven, twee marketing afdelingen) dus als je hem ontvangt is je adres op één of andere manier bij InterNLnet terecht gekomen. Wellicht een keer aan een prijsvraag meegedaan of je contactgegevens achtergelaten? Die krant is ook alleen voor inwoners van Amsterdam, dus als je even je adresgegevens doorgeeft aan dtvpilot@xmsnet.nl zal ik je uit de lijst laten halen.

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 07-09-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HET XMS DTV FORUM IS DOWN!

Iets met SQL toestanden.

En alweer up!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 17:51 . Reden: NVT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
[quote]denan schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:16:
[...]
Kwestie van 1 server plaatsen van waaruit je door kunt springen naar andere computers binnen je eigen netwerk. Zo werken de meeste bedrijven ook :)
[...]
Maar het SSL probleem los je daarmee niet op. Ik lees bijvoorbeeld mijn mail via https://mail.<mijdomein>.nl. Nu heb ik ook wat applicaties draaien die ik ook graag via SSL beschikbaar zou willen kunnen maken. Die draaien niet allemaal op dezelfde server en zelfs als ze dat wel zouden doen, zou ik die allemaal via mail.<mijndomein>.nl moeten benaderen, want SSL kan maar aan 1 domeinnaam gekoppeld worden als je maar 1 IP hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:43

JME

zeg maar Jamie

Rondom de Veenendaalse Schepenbuurt zijn de afgelopen dagen putten gegraven en kunststof blauwe buizen van de ene naar de andere put geschoten. Ze blijven vooralsnog aan de rand van de buurt en zijn nog nergens de buurt zelf in gegaan. Fase 1 van de aanleg van glasvezel of stom toeval?
Mocht dit fase 1 zijn, is er dan ook al een opleverdatum gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Wat betreft IPv6, dit heb ik een paar weken geleden ook na gevraagd bij de product manager van XMS en een toelichting gegeven van wat het is. Waarschijnlijk zie ik hem vrijdag weer dus dan zal ik het nog eens onder de aandacht brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jurjen de Vries schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:21:
.....en een toelichting gegeven van wat het is. .....
LOL .... grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:52
JME schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:43:
Rondom de Veenendaalse Schepenbuurt zijn de afgelopen dagen putten gegraven en kunststof blauwe buizen van de ene naar de andere put geschoten. Ze blijven vooralsnog aan de rand van de buurt en zijn nog nergens de buurt zelf in gegaan. Fase 1 van de aanleg van glasvezel of stom toeval?
Mocht dit fase 1 zijn, is er dan ook al een opleverdatum gepland?
In gebied B hebben ze ook lopen graven en ook daar hebben ze hele straten vol gelegd met blauwe buizen..
Ik gok dat ze gewoon lege holle blauwe buizen in de grond stoppen om er later de glasvezelkabels doorheen te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:42:
[...]

Bijna net zo vaag als iemand die zich aanmeld voor iets en dat dan vergeet? ;)

Je hebt op http://www.internl.net/in...ion=com_pctool&Itemid=247 de glasvezelcheck gedaan en je adresgegevens ingevuld onder de knop 'hou mij op de hoogte!'. Er staat inderdaad één deelnemer uit Veenendaal tussen die op die knop gedrukt heeft. Als je wilt dat je adresgegevens uit die mailinglijst verdwijnen moet je ze even ter bevestiging emailen naar dtvpilot@xmsnet.nl.

add: als mensen nog een baan zoeken in de regio Nijmegen: http://www.internl.net/in...article&id=404&Itemid=425 ;)
(men is vooral hard op zoek naar servicedesk medewerkers om de capaciteit uit te breiden)

[ Voor 11% gewijzigd door denan op 08-09-2008 14:08 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!