XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste
Acties:
  • 129.468 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Thanks nick, 5,2MB per seconde stabiel naar je ftp :) . Meer tevreden dan dat kan ik niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
milenko79 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:58:
Thanks nick, 5,2MB per seconde stabiel naar je ftp :) . Meer tevreden dan dat kan ik niet zijn.
Weet ik dat het bij mij ook goed werkt, ik laat hem nog even open staan..
(maakte zelf ook gebruik van mijn verbinding trouwens.... wel je rommel opruimen he ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 12-08-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Rommel is weer weg, (was de eerste behoorlijke file die ik tegenkwam).

Welke server software gebruik je eigenlijk? Ik heb zelf met filezilla server zitten spelen maar ik zoe eigenlijk een leuke portable ftp server (ik vind allamaal ongewenste services nooit leuk op mijn pc)

[ Voor 59% gewijzigd door milenko79 op 12-08-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
milenko79 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:07:
Rommel is weer weg, (was de eerste behoorlijke file die ik tegenkwam).

Welke server software gebruik je eigenlijk? Ik heb zelf met filezilla server zitten spelen maar ik zoe eigenlijk een leuke portable ftp server (ik vind allamaal ongewenste services nooit leuk op mijn pc)
Ik gebruik eigenlijk geen software,je hebt verbinding met mijn NAS van 1,5 terrabyte,niet met mijn pc.

Als ik toch ftp moet gebruiken om in mijn pc te komen gebruik ik golden ftp server.
http://www.goldenftpserver.com/

Of vanaf mijn usb stick, de quick and easy ftp server:
http://www.pablosoftwares...k__n_easy_ftp_server.html
De lite version volstaat. (gratis)
De golden is gewoon het makkelijkst.. hoewel de quick and easy bijna dezelfde opzet heeft.
Gewoon een wat wilt u doen opzet.

Als webservertje gebruik ik vaak: simplewebserver (gratis)
http://www.analogx.com/contents/download/network/sswww.htm
Loopt ook vanaf een usb stickje.

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 12-08-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Jurjen de Vries schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:22:
[...]

Vergis je daar niet in, de helpdesk is namelijk ondergebracht waar ook de Helpdesk van InterNLnet zit, en ik weet het niet zeker, maar ik vermoed ook die van Alice.
Ah ok, dat zou kunnen.. Dan zitten er idd wel meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
denan schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:02:
EPG is men mee bezig. Er komt hoogstwaarschijnlijk een gratis versie (1-2 dagen) en een betaalde versie (1-2 weken inclusief uitgebreide programmainfo)
Na je reactie van 30 juli weinig meer van vernomen, hoe staat het er intussen mee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:24
We zijn 13 dagen verder en nog steeds in de vakantieperiode voor een hoop mensen. Zodra er iets bekend is over die EPG zal ik dat melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Dekt de naam "alles uit de kast" de lading nog wel ?
Voor de 50 euro heb je alles uit de kast,telefonie,tv en internet.
XMS ontwikkelt razendsnel nieuwe diensten,waar ik een hele kleine bescheiden bijdrage aan heb mogen leveren.
Nauwelijks 3 maanden geleden was HDTV ondenkbaar,nu zijn we al met de pilot bezig.

Maar... wil je echt alles uit die kast hebben dan kost het inmiddels al flink wat meer.
Voor onbeperkt bellen komt er 9,95 bij.
Voor digitale tv moet je ook analoog nemen (welke ik behalve voor wat spelerij niet gebruik).
Voor het plus pakket komt er 9,95 bij .
Voor HD tv zal ook een apart abonnement komen,de prijs baseer ik even op die van de concurrent, zo'n 4 euro (omdat de prijs nog niet bekend is)
Wil je binaries newsservers gebruiken dan komt er op basis van uitgelekte prijzen,dus nog niet vast,zo'n 9,95 bij.
Voor wat meer EPG moet je ook meer gaan betalen.

Het alles uit de kast is meer een basis abonnement geworden.
Daarnaast komt het betaalde voetbal (zal je aan mij niet verkopen) voor ook nog eens een euro'tje of 10.
Wil je echt alles uit die kast dan kom je al op zo'n 100 euro per maand.
Ik vind het fijn dat we een gratis upgrade kregen naar 50 mbits,maar waarom geen mogelijkheid tot downgrade en iets minder gaan betalen ?
Of toch meer combi pakketten ?

Kijk ik weet echt wel dat ik bij de concurrent veel meer kwijt ben als ik daar ook 50 mbits internet neem maar bv binaries zitten daar wel bij de prijs inbegrepen.
Ook voor het plus pakket heeft de concurrent interessante kortingsregelingen.
Daar tegenover staat dat de concurrent ook wel langzaam de prijzen opschroeft,digitenne gaat ook duurder worden,Ziggo voert een kaartbijdrage in...

Maar wordt het niet eens tijd voor meerdere pakketten waarbij je iets meer korting kan krijgen ?
Technisch gezien kan met glas iets wat met coax niet kan,diensten echt scheiden.
Toch moet ik een analoog beeld pakket nemen dat duurder is dan bij de concurrent,om digitaal te kunnen hebben terwijl een van de voordelen nu juist is dat het los kan !

Eerlijk is eerlijk,de concurrent heeft de indeling van de pakketten wel zo gemaakt dat als je alle interessante dingen zien wil je toch weer het hele spul moet afnemen,maar voor mij gaat toch nu het economisch allemaal wat minder gaat en een jerrican halfvolle melk van 0,88 naar 1,22 is gegaan enz enz, meespelen of ik bv maar eens niet wat minder moet gaan bellen en dan onbeperkt bellen de deur uit,nu bel ik meestal..ik heb toch inclusief,laat een ander mij maar eens bellen.
50 mbits is leuk,maar als ik voor minder geld 24 weer terug kan krijgen is dat een overweging waard.

En dan heb ik het nog niet eens over routers die bij de concurrent vaak worden weggegeven (adsl abbo's) en de aanschaf van decoders.
Wil ik echt alles uit die kast dan kom ik al aardig in de buurt van bv mijn ziektekostenverzekering,zeker de helft van mijn energie nota.
Om nu het pakket te renamen naar "alles van je rekening" of "alles uit je portemonnee" gaat wat ver.
Maar het wordt wel prijzig zo !

[ Voor 1% gewijzigd door Nick39 op 13-08-2008 12:05 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Behoorlijk eens met Nick... Aantal dingen zijn wel luxe dingetjes natuurlijk... Maar ik denk dat er wel leuke combi dingen moeten kunnen komen en dat daar dan een combi-korting over gerekend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ja ben ik het zeker wel mee eens.
Een Instap "alles-uit-de-kast" met 24Mbit bijv. lijkt me voor veel mensen al voldoende. Zelf ben ik geen doorsnee internetter en gebruik internet dagelijks voor zowel nog (redelijk) veel gamen / downloaden / Internetten noem maar op, alleen 50Mbit zul je me eigenlijk nooit zien halen daarvoor zou ik dan newsservers voor moeten gebruiken (up ook niet wat haal nog steeds niet meer dan 24Mbit up).
XMS vind ik nog steeds een enorm goede prijs/prestatie ratio hebben maar voor de doorsnee internetter lijkt het me net zo lekker om 24Mbit te hebben en minder te betalen.

Digitale TV hebben we nog niet daarvoor wachten we sowieso nog op de release van de HD variant maar net zoals Nick zegt is het natuurlijk krom dat je dan wel nog analoog erbij moet nemen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:21:Maar... wil je echt alles uit die kast hebben dan kost het inmiddels al flink wat meer.
Voor onbeperkt bellen komt er 9,95 bij.
Voor digitale tv moet je ook analoog nemen (welke ik behalve voor wat spelerij niet gebruik).
Voor het plus pakket komt er 9,95 bij .
Voor HD tv zal ook een apart abonnement komen,de prijs baseer ik even op die van de concurrent, zo'n 4 euro (omdat de prijs nog niet bekend is)
Wil je binaries newsservers gebruiken dan komt er op basis van uitgelekte prijzen,dus nog niet vast,zo'n 9,95 bij.
Voor wat meer EPG moet je ook meer gaan betalen.
Valt allemaal wel mee, maar ik denk dat je wat meer optimaal gebruik moet maken van hetgeen je hebt.
Onbeperkt bellen kan je ook via Viopbuster doen, kost je niets extra en zolang jij binnen de zes uur bellen in de week blijft, blijft het gratis.
Ik weet niet of jij de zenders bekeken hebt die in het pluspakket zitten, daar wordt ik niet warm of koud van. Dit zijn allemaal themakanalen van Nederland 4. Ik heb ook nog een HTPC in de woonkamer en al die toevoegingen zijn gewoon het internet te gebruiken, zekers bij een 50Mbit abonnement is dat goed te doen. Dus extra kosten nul.
HDTV is leuk, maar het aantal zenders is mij nog te marginaal om daarvoor te moeten betalen.
EPG is met 1-2 dagen wel gratis, dus alleen als jij het leuk vindt twee weken vooruit te kijken in de EPG zal je ervoor moeten betalen. Vooralsnog na mijn idee een overbodige luxe.
En die prijs voor binaries newsservers is niks bijzonders, als je daar gebruik van maakt en deze prijs vergelijkt met externe partijen met dezelfde snelheid, dat je zelfs goedkoper uit bent.

En wat betreft over voetbal dat is voor iedereen gelijk, ongeacht de aanbieder want is een dienst welke meneer de Mol aanbiedt. Je kan ook wekelijks om 19.00 uur de samenvattingen weer via de NOS bekijken, zonder extra te hoeven betalen.

En bij welke andere aanbieder heb nu al deze snelheid met TV/Radio en telefoon voor deze prijs. Maar XMS kan bijvoorbeeld wel een pakket aanbieden met 24Mbit wat mogelijk10~15 euro goedkoper is, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet toch even een btw'tje erbij doen betreffende de opmerking dat je analoog moet afnemen om dig. tv af te nemen.
Je krijgt voor dat geld natuurlijk wel gratis het standaard pakket dig. tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Het zou op zich niet slecht zijn om verschillende paketten te maken waarbij de internet snelheid maatstaf moet zijn. Bijvoorbeeld een instap 10mb, een medium 24 mb en een big 50 mb.
Om digitale tv te krijgen vindt ik het wel logisch dat je een analoge aansluiting moet hebben.
Want wie heeft er tegenwoordig één tv. Nog even en je krijgt ruzie in de slaapkamer of met je kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@Famous en Wiebo.
Ik vind het niet zo logisch dat je analoog moet hebben om digitaal te "krijgen".
Je kan nu niet kiezen om je analoge tv via een andere aanbieder te nemen.
Tenminste,dat kan wel,maar je neemt dan dubbel. (zoals ik nu dus EN voor XMS EN voor Ziggo betaal)
Het analoge tv signaal van XMS is bijzonder slecht naar mijn maatstaven en vergeleken met Ziggo.
Ook bij een paar stevige onweersbuien heb ik ervaren dat analoog via xms het beeld al weg was terwijl het via Ziggo nog er gewoon was.
Casema/Ziggo kost hier iets van 8,95 incl gratis digitaal.
Ik "moet" om nu digitaal van XMS te kunnen zien ruim 14 euro betalen ( verschil tussen alles uit de kast en internet en telefonie abonnement) en daarvoor krijg ik een naar mijn ervaring en ook meetbaar bewezen veel slechter analoog beeld.
Bied me dan voor diezelfde 8,95 als wat Ziggo kost digitaal,haal analoog er af dan neem ik een derde SD decoder en ben ik in een jaar uit de kosten.
Om nu een goed analoog beeld en een goed digitaal beeld te hebben betaal ik dus 8,95 aan ziggo voor het analoge beeld, en aan XMS iets van 14 euro en hangt het analoge XMS plugje voor de spielerij los in de meterkast want ik gebruik alleen digitaal.
Je kan dus ook stellen dat mijn digitaal niet gratis is maar ik voor de rechten er zo'n 14 euro per maand voor betaal,exclusief het pluspakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nick> aan de ene kant kan ik jou ook wel begrijpen hoor.
Maar waar haal jij die 8,95 vandaan, is dat een beperkt pakket van Ziggo?
Want het standaard pakket kost bij Ziggo15,95,
dus wil je verhoudings gewijs het gelijk houden aan het aantal zenders dan moet je het pakket van Ziggo aanhouden voor analoog van 15,95.
Dus dan is dit pakket duurder.
Ook meld je excl. pluspakket, maar dit zit ook natuurlijk niet standaard bij Ziggo erbij.

Wel geef ik toe dat inderdaad het analoog beeld van XMS veel minder van kwaliteit is dan van bv. Ziggo.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Ik ervaar het analoge signaal van XMS niet als slecht maar ik weet wel dat het analoge signaal wat ik indertijd had van Casema veel slechter was dan het analoge signaal van XMS over de glasvezel.
Daarnaast hangen bij mij aan de analoge aansluiting oude beeldbuis televisies en mogelijk bij jou lcd/plasma.
Misschien is het technisch wel mogelijk om analoog en digitaal te scheiden maar economisch niet.
Je zult dan dus een keuze moeten maken. Of XMS of Ziggo wat betreft televisie.
Bij Ziggo kun je waarschijnlijk ook niet alleen het digitale signaal kunnen krijgen.
De producten horen gewoon bij elkaar je kunt ook niet zeggen ik luister geen radio dus ik wil alleen betalen voor de televisiezenders.

[ Voor 23% gewijzigd door wiebo66 op 13-08-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:45:
@Nick> aan de ene kant kan ik jou ook wel begrijpen hoor.
Maar waar haal jij die 8,95 vandaan, is dat een beperkt pakket van Ziggo?
Want het standaard pakket kost bij Ziggo15,95,
dus wil je verhoudings gewijs het gelijk houden aan het aantal zenders dan moet je het pakket van Ziggo aanhouden voor analoog van 15,95.
Dus dan is dit pakket duurder.
Ook meld je excl. pluspakket, maar dit zit ook natuurlijk niet standaard bij Ziggo erbij.

Wel geef ik toe dat inderdaad het analoog beeld van XMS veel minder van kwaliteit is dan van bv. Ziggo.
+ ook @ Wiebo.
Ziggo heeft het Leidse net overgenomen,toen nog Casema,van de gemeente waarbij tot 2010 of zo de prijs gelijk moet blijven aan de prijs die er werd gehanteerd en alleen met het inflatie nivo mag meestijgen.. het is nu 8,45 of zo hier,weet het niet op de cent nauwkeurig.
maar goed, die paar centen maken niet uit,de kwaliteit is gewoon minder.
Het signaal nivo is hoog genoeg,maar er zit 2 keer meer ruis in dan bij Ziggo.
Daarnaast zit ook analoog NGC in het Ziggo pakket ( en nog een paar zenders) die niet in het analoge XMS pakket hier zitten.

Overigens is het deel van bij onweer en zware regen niet echt helemaal vergelijkbaar.
De XMS ontvangststations zitten niet gekoppeld aan elkaar in de vorm van dat bij slecht weer het ene ontvangststation het kan overnemen van het andere en dat is bij Ziggo wel.
Hangt er boven het Ziggo ontvangststation een flinke hoosbui dan kan de apparatuur daar automatisch overschakelen op een ander dat nog wel beeld geeft.
Die reserve heeft XMS niet,maar de kwaliteit van de door Hertzinger gebruikte omzetters is laten we zeggen..goedkoper.
De ruis komt er dus al op bij het kopstation door de daar gebruikte apparatuur.
Inderdaad zie je dat op een gewone beeldbuis tv veel minder,maar ik heb 2 LCD tv's in huis.
En juist omdat je kan switchen,zie je het verschil.
Misschien wen je er aan hoor,maar omdat ik kan vergelijken kies je toch weer voor het beste.
Andersom is het net zo,het digitale signaal van Ziggo is weer slechter dan dat van XMS.
(veel meer plotseling optredende artefacten).

Per september verloopt mijn jaarkontrakt bij ziggo en kan ik per maand opzeggen,dus ik kijk nog even wat ik doe,misschien gaat TZT XMS wel met een andere leverancier werken voor analoog of wordt de apparatuur van Hertzinger verbeterd,dan ben ik zo weg bij Ziggo want in de rest steekt XMS met kop en schouders boven alles uit,alleen hoop ik dus wel op wat kortingspakketten die het een en ander kunnen opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wat Nick wil is toekomst muziek. Alleen betalen voor wat gebruikt of wilt hebben. Natuurlijk is het van de zotte dat je analoog af MOET nemen voordat je digitaal kan nemen. Je kan mij ook niet wijs maken dat het anders niet kan. Maar al die bedrijven hebben geïnvesteerd en moeten alles wel even terug verdienen, dus worden zulke opties aangelegd. En consumenten zoals wij betalen daarvoor. Zo hoorde ik vandaag dat circa 1/3 van de Nederlandse bevolking ongeveer DTV gebruiken, wat inhoudt dat vele in Nederland nog de kat uit de boom kijken wat er komen gaat.

En wat betreft het analoge signaal, tov UPC was XMS voor mij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Op RTL 7 werd net verteld dat slechts 4 % overweegt om gebruik te maken van digitale tv.
De Nederlander vindt het te duur en is te weinig bekend met de mogelijkheden.
Zo gebruikt men nog te veel internet voor het terug kijken van uitzendingen ( uitzending gemist etc) en gaat men nog naar de videotheek voor een filmpje. En een aantal van ons is al een stap verder met de pilot van HD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:21:
Dekt de naam "alles uit de kast" de lading nog wel ?
Die kreet kom ik zo gauw niet meer op de website tegen.

De gratis upgrade naar 50/50 werd een paar maanden geleden nog toegejuicht.
Ook toen werd al duidelijk gemaakt dat het economisch niet interessant is om een verschil te maken tussen 24/24 en 50/50 abonnementen.
Mensen met een 50/50 abonnement zijn zelfs minder gaan betalen.

Dat de nieuwe diensten die xms aanbiedt geld moeten kosten lijkt mij duidelijk. Je hoeft ze niet af te nemen, niemand verplicht je daar toe.
Consumisme is erg vet cool, maar als je[men] het niet kan betalen zal je [men] het met iets minder moeten doen.

Mij is verweten is dat ik gekozen heb voor een gratis telefoonabonnement en voor een xms pakket [internet + tv] dat gerekend over een jaar goedkoper was dan alleen internet, maar ik zet graag de tering naar de nering en ik ga niet achteraf huilen met de wolven in het bos.

Ik vind mijn internetaansluiting niet goedkoop, maar ik ben er bijzonder tevreden mee, zeer stabiel, bijna geen uitval en snel. Zolang deze kwaliteit zo blijft en ik het kan betalen [en niet verhuis] zal ik bij xms blijven. Wanneer dit verandert zal ik naar een andere aanbieder omkijken.

Zolang er nog meer dan voldoende interesse is [bijna gesmeekt wordt] om aan allerlei pilots mee te doen, zal xms echt geen individueel aangepaste abonnementen aan gaan bieden en zal iedereen voor zichzelf uit moeten maken of en bij wie hij zijn diensten afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:19:

Want wie heeft er tegenwoordig één tv. Nog even en je krijgt ruzie in de slaapkamer of met je kinderen.
eeeehm Ikke :-) Maar goed ik woon dan ook alleen en ja nu ik een tweede settopbox heb, wil ik op den duur ook tv op mijn slaapkamertje.

Overigens vind ik het ook niet meer dan billijk dat je analoge tv betaalt. Je krijgt er tenslotte het digitale pakket voor. Volgens mij had dit met rechten van doen die je betaalt. Zou analoog er niet zijn, dan betaal je het dus wel voor het digitale pakket zonder het analoge pakket erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Ach, eigenlijk is het ook van de zotte dat ik voor mijn TV en internet het volle pond betaal. Ik gebruik het namelijk alleen 's avonds en in het weekend.... ;) Maar toch zou ik oppassen met uw wensen. Voordat we het door hebben zitten straks alle interessante uitzendingen achter een decoder en moet je betalen voor wat je wil zien. Ik denk alleen niet dat het dan voordeliger wordt.... :z Ik denk trouwens dat de analoge kabel er op den duur ook helemaal uit gaat, net als in de ether. Alles zal digitaal worden. Gewoon omdat daar uiteindelijk meer mee te verdienen valt voor de omroepen en kabelboeren etc. En omdat digitaal kwalitatief beter is (kan zijn....) dan analoog.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
maar als alles achter de decoder komt dan zullen er heel wat minder zenders zijn. De nederlander is zuinig en zal dus niet overal een abbonement willen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:14:
[...]

eeeehm Ikke :-) Maar goed ik woon dan ook alleen en ja nu ik een tweede settopbox heb, wil ik op den duur ook tv op mijn slaapkamertje.

Overigens vind ik het ook niet meer dan billijk dat je analoge tv betaalt. Je krijgt er tenslotte het digitale pakket voor. Volgens mij had dit met rechten van doen die je betaalt. Zou analoog er niet zijn, dan betaal je het dus wel voor het digitale pakket zonder het analoge pakket erbij.
Klopt.. of we nu alleen digitaal zouden leveren.. of alleen analoog.. of een combinatie daarvan.. maakt niets uit. De prijs zou hetzelfde blijven. Het zijn namelijk de rechten die het duur maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nog even terugkomend op de klacht van mij en anderen dat de teletekst van de DTV niet zou deugen. De teletekst is toch wel goed. Maar alleen als ik teletekst oproep via mijn TV (met de ab van mijn TV) De teletekst is wel slecht (slecht leesbaar, onbedienbaar) als ik het oproep via de amino (met de amino ab)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
De discussie spitst zich nu toe op analoog/digitaal,en ja ik maak de keuze voor meer kwaliteit dus ik betaal meer (hoewel dat dus eigenlijk flauwekul is omdat veel meer mensen het analoge beeld duidelijk minder vinden dus daar zou gewoon iets aan gedaan moeten worden) maar de hoofdmoot en strekking was dat in het begin alles uit de kast het beste was terwijl het met de nieuwe en toekomstige diensten een beetje het basic,het minimum is geworden.

Dus ik herhaal mijn vraag,komen er in de toekomst nog wat interessantere combinaties/kortingen omdat je alles afneemt ?
Een soort van "haal nu nog meer uit je kast " abbo ?

Bezitters van een PC met wat snellere hardware kunnen trouwens de HD stream van de olympische spelen bekijken die de NOS bij wijze van proef gebruikt:
http://www.silverlightstreaming.eu/nos/hd_os2008/

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 13-08-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:28:
........
Bezitters van een PC met wat snellere hardware kunnen trouwens de HD stream van de olympische spelen bekijken die de NOS bij wijze van proef gebruikt:
Helaas... U heeft niet voldoende bandbreedte om de HD stream te kunnen bekijken...
(zal wel aan mijn laptop liggen....) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okey thnx Nick.
Bij mijn laptop doet hij het toppie.
Ziet er overigens ook zeer goed uit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk is ook om tv via xms te volgen plus via satelliet plus via bovenstaande link en via
http://os2008.nos.nl/live/index/channel/0

Alles ook de ' live' uitzendingen loopt volkomen asynchroon, kan wel ruim een minuut schelen.

De os2008-link heeft overigens wel 12 extra kanalen; nu geen uitzending, maar overdag kan je aardig kiezen wat je wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:48:
[...]

Leuk is ook om tv via xms te volgen plus via satelliet plus via bovenstaande link en via
http://os2008.nos.nl/live/index/channel/0

Alles ook de ' live' uitzendingen loopt volkomen asynchroon, kan wel ruim een minuut schelen.

De os2008-link heeft overigens wel 12 extra kanalen; nu geen uitzending, maar overdag kan je aardig kiezen wat je wil zien.
Maar niet HD,dus het was een toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:38:
(zal wel aan mijn laptop liggen....) O-)
Ik heb op dit moment twee laptopjes eraan hangen en op allebei tegelijkertijd de silverlightlink plus de os2008link. Draait prima.

Op de os2008site krijg ik overigens wel heel af en toe de mededeling dat ik niet mag kijken omdat ik niet in Nederland woon!!!! Als ik herlaad is het vrijwel altijd over en krijg ik gewoon beeld.

De BBC iplayer zegt wel terecht dat ik niet in Engeland woon en dat ik die dus niet mag bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick > is die link van jou geen HD kwaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:53:
Maar niet HD,dus het was een toevoeging.
Klopt, dus leuk om 14 kanalen in firefox open te zetten ipv 13.
Eerlijk gezegd zie ik het verschil niet op mijn laptop en ik heb geen hd [ready]-tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-08 06:57
Thnx! hele leuke link, ik zocht al zoiets maar kon het niet zo snel vinden op de NOS. Maar loopt als een trein hier! Echt heel mooi beeld!
Wat Olddutch2 al aangaf kun je ook via os2008.nos.nl zelf je kanaal kiezen en kijken wat je zelf wilt, dat dan helaas niet in HD maar wel erg leuk!

Om nog even op de discussie van het analoge beeld terug te komen: Hier in regio Utrecht valt de beeld kwaliteit ook tegen. Zit echt een flinke ruis in het beeld, versterkers helpen ook niet.

Edit: Jammer de stream is echt alleen te bekijken met Olimpische uitzendingen, ze blijven niet Nederland 1 HD uitzenden.... heb nu een radiozender op de stream O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Joeri op 13-08-2008 21:38 ]

• denan
\
Dus ik herhaal mijn vraag,komen er in de toekomst nog wat interessantere combinaties/kortingen omdat je alles afneemt ?
Een soort van "haal nu nog meer uit je kast " abbo ?
Goede vraag.. en als antwoord -> Geen idee.. ik werk niet meer 100% voor XMS dus ik kan deze vraag echt niet beantwoorden. Acties e.d. zijn iets wat XMS marketing moet verzinnen, nieuwe bundels is iets voor XMS productmanagement. Momenteel zijn ze druk bezig met HDTV/News en IPTV, maar ik weet dat de productportfolio een vast terugkerend item is.

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:11:
@ Nick > is die link van jou geen HD kwaliteit ?
Is HD.

@Wiebo: Over het 4% digitaal kijken verhaal:
" De opmars van digitale televisie lijkt te stokken. Nederlanders die nog niet zijn overgestapt op digitale tv, laten weten dat ze daar voorlopig ook geen plannen toe hebben. Zij nemen genoegen met de vertrouwde, analoge variant. Een kwart van de Nederlandse huishoudens beschikt inmiddels over digitale televisie. Van de grote meerderheid die nog analoog tv kijkt, geeft slechts 4 procent aan binnenkort over te stappen op digitaal. Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerd onderzoek van adviesbureau KPMG en marktonderzoeker TNS Nipo onder 1100 Nederlanders. Bezitters van een analoge kijkbuis vinden digitale televisie duur. Ook weten ze weinig van de extra, interactieve mogelijkheden die de nieuwe vorm van tv biedt. Bron: (ANP/AD) "

Het gaat dus wel over de 4 % die nu nog geen digitaal heeft.
Overigens uit een ander onderzoek bleek dat een ander percentage die het wel heeft meent dat ze dus overal digitaal hebben,zappen gewoon met de tv waardoor ze de output van de digitale decoder verlaten en analoog verder zappen.
En is dan heel tevreden met de digitale kwaliteit (iets dat niet bestaat,er bestaat geen digitale kwaliteit) van de decoder die het beeld op een heel ander kanaal laat zien dan waar de mensen kijken. _/-\o_

@Denan bedankt voor je eerlijke antwoord.

@Joeri-Slots:
Een versterker heeft geen zin,het transport verloopt digitaal via de glasvezel tot jouw huis en daar komt geen verlies bij kijken.
De ruis is in dit geval geen storingsruis door verkeerde/te dunne kabels maar een bijproduct van de door Hertzinger gebruikte apparatuur in de headends.
De ruis wordt er dus daar al ingevoerd en als het bron signaal jou bereikt zit de ruis er dus al in,met versterken maak je het aleen erger want het signaal level is meer dan voldoende uit de DRG.
Een gewone tv doet niets met het beeld en kan dat er dus met een ruisfilter redelijk uithalen.
Een LCD tv neemt de ruis mee in het upscaling proces en dan wordt het hinderlijk zichtbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 14-08-2008 10:01 ]

• Fiber

Fiber

[off-topic] Was niet leedvermaak het beste vermaak? Je mag er niet om lachen eigenlijk, maar toch.... >:) nieuws: Tv-zenders UPC-klanten op zwart na update mediabox - update [/off-topic]

• Nick39
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:45:
[off-topic] Was niet leedvermaak het beste vermaak? Je mag er niet om lachen eigenlijk, maar toch.... >:) nieuws: Tv-zenders UPC-klanten op zwart na update mediabox - update [/off-topic]
En da's niet de eerste keer,maar is ook bij Ziggo al 2 keer gebeurd hoor :) en laatst ging daardoor dus ook het volledige KPN telefonie netwerk plat,upgrade van de routers die niet getest was.

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
Vandaag voor het eerst sinds ik XMS heb (toch alweer een maand of 10) een IP adres wisseling. Hebben meer mensen (met een dynamisch IP) dat gehad? Ik vraag me af waardoor dit nu gekomen is. Iets gewijzigd in het netwerk of was het echt zomaar een spontane wissel. Zolang het eens in de 10 maanden blijft kan ik er wel mee leven en heb ik geen zin om 25 euri te betalen voor een vast adres. Als dit vaker gaat gebeuren zou het wel minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ martdj > ik weet wel dat er woensdag nacht een uitval is geweest van alle diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
martdj schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:34:
Vandaag voor het eerst sinds ik XMS heb (toch alweer een maand of 10) een IP adres wisseling. Hebben meer mensen (met een dynamisch IP) dat gehad? Ik vraag me af waardoor dit nu gekomen is. Iets gewijzigd in het netwerk of was het echt zomaar een spontane wissel. Zolang het eens in de 10 maanden blijft kan ik er wel mee leven en heb ik geen zin om 25 euri te betalen voor een vast adres. Als dit vaker gaat gebeuren zou het wel minder zijn.
Tja dat is het nadeel nou eenmaal van dynamisch he. Beetje raar om over te klagen als je er zelf voor kiest niet 1malig 25 euri te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
ja, ik had woensdagnacht ook ene nieuw ip adres, vond het al snel na 2 dagen :)
gelukkig doet m'n router dyndns, dus ik had er geen last van. Wel fijn om te horen dat het dus een uitzondering was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Mau_Maus schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 02:04:
[...]

Tja dat is het nadeel nou eenmaal van dynamisch he. Beetje raar om over te klagen als je er zelf voor kiest niet 1malig 25 euri te betalen.
Beetje raar om er 25 euro voor te betalen in eerste instantie.

Ik zou het best wel leuk vinden om weer eens een mailservertje e.d. op te zetten (moet MCSE ook onderhouden), maar 25 euro voor een fixed IP is een beetje veel (en ik ga niet rommelen met een dyndns, gezien daar soms wat probleempjes uit voort kunnen komen met complexere setups.

Ik wacht wel tot het of een schappelijk bedrag word, of standaard word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
DaRKaNGLe694 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:05:
[...]

Beetje raar om er 25 euro voor te betalen in eerste instantie.

Ik zou het best wel leuk vinden om weer eens een mailservertje e.d. op te zetten (moet MCSE ook onderhouden), maar 25 euro voor een fixed IP is een beetje veel (en ik ga niet rommelen met een dyndns, gezien daar soms wat probleempjes uit voort kunnen komen met complexere setups.

Ik wacht wel tot het of een schappelijk bedrag word, of standaard word.
Tja tis 1 malig. Dat is over 12 maanden 2 euro extra per maand. Tis misschien ook niet heel goedkoop, maar er wordt toch wat omgezet om administratiefs...

Maar kosten is 1 ding, maar als het dynamisch is, moet je niet raar opkijken als het veranderd lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Mau_Maus schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:09:
[...]

Tja tis 1 malig. Dat is over 12 maanden 2 euro extra per maand. Tis misschien ook niet heel goedkoop, maar er wordt toch wat omgezet om administratiefs...

Maar kosten is 1 ding, maar als het dynamisch is, moet je niet raar opkijken als het veranderd lijkt me.
Ik denk dat het er om gaat wat voor ons normaal geworden is. Bij alle ADSL providers krijg je gewoon een vast IP adres (al dan niet dynamisch genoemd). Bij XMS moet je er 25 euro voor betalen. 25 euro voor iets wat normaliter gratis is, is dan best veel.

Op zich kan ik er wel mee leven. Toen ik gisterenavond thuiskwam en eindelijk kon kijken wat mijn IP adres geworden was en het aan kon passen in de DNS, kwam mijn mail meteen binnenstromen. bSMTP is wat dat betreft wel een uitkomst.

@Famous. Thanks. Dat verklaart het.

@Milenko. He buurman. Je hebt eindelijk glasvezel. Gefeliciteerd! :)

[ Voor 20% gewijzigd door martdj op 15-08-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
martdj schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:44:
[...]

Ik denk dat het er om gaat wat voor ons normaal geworden is. Bij alle ADSL providers krijg je gewoon een vast IP adres (al dan niet dynamisch genoemd). Bij XMS moet je er 25 euro voor betalen. 25 euro voor iets wat normaliter gratis is, is dan best veel.

Op zich kan ik er wel mee leven. Toen ik gisterenavond thuiskwam en eindelijk kon kijken wat mijn IP adres geworden was en het aan kon passen in de DNS, kwam mijn mail meteen binnenstromen. bSMTP is wat dat betreft wel een uitkomst.

@Famous. Thanks. Dat verklaart het.

@Milenko. He buurman. Je hebt eindelijk glasvezel. Gefeliciteerd! :)
Ohw nouw tiscali, telfort enzo hadden ook dynamisch.. was dan inderdaad wel alng vast.. maar niet dynamisch. En eht is zeker niet overal gratis. En vaak houden ze gewoon het recht het te veranderen de ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
@martdj,

Ja, eindelijk, sinds afgelopen maandag en ik ben er helemaal gelukkig mee.
Ik ben de afgelopen dagen druk aan het testen en doen geweest en de 50 mbit op en down worden beiden zonder problemen gehaald (de d-link dir-655 voldoet perfect).
Ik heb nu een hoop jaloerse collega's (zeker nadat ik met vlc wat 1080p content naar mijn pc op werk ging streamen :) )

Dyndns is voor mij een goede oplossing, maar ik heb dan ook niet veel spannends staan, ik benader mijn pc vooral via rdp, en draai soms een ftp. Het voorkomt wel dat ik opeens mijn pc niet meer kan benaderen als ik niet thuis ben.

@mau_maus: Bij tiscali had ik inderdaad jaren hetzelfde ip adres, toen ze overgenomen werden door telfort kreeg ik in 1 maand opeens 4 keer een nieuwe.

[ Voor 11% gewijzigd door milenko79 op 15-08-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
martdj schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:44:
[...]

Sorry, maar ik vind dit een beetje gezeur om niks.. Als je eigen servers etc draait en een vast IP wilt hebben dan kost dat je eenmalig 25 euro bij XMS.. Ben je een beetje een krent, en wil je dat niet betalen dan neem je dus het risico dat je IP een keer kan veranderen.. En dan moet je dus ook niet gaan lopen zeuren als dat een keer gebeurt (kans is meestal klein, maar je ziet het, het kan gebeuren)..

Ik heb zelf gewoon die 25 euro betaald toen ik overging op XMS glasvezelinternet (sinds november 2006, en erg tevreden tot nu toe), aangezien ik ook een server draai.. Het is een eenmalige vergoeding voor de omzetting die ze ervoor vragen, het is dus niet zo dat je er elke maand extra voor betaalt..

Ik vind het gezeur omdat je bij de meeste ISP's bij particuliere abonnementen bijna altijd een dynamisch IP krijgt zonder mogelijkheid op een vast IP (wat jij zegt dat het bij alle ADSL ISP's vast is klopt echt niet, ik vermoed dat jij dat denkt omdat dynamische IP's bijna nooit veranderen).. Ik ben dus al blij dat XMS het wel aanbiedt, want 100% zekerheid dat je IP nooit verandert is wel zo lekker als je eigen servers draait..

En gratis bestaat niet, zeker niet bij ISP's, alles wordt doorberekend.. XS4ALL biedt b.v. wel een vast IP standaard, maar we weten ook allemaal wat XS4ALL kost..

[ Voor 27% gewijzigd door Inflatable op 15-08-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
milenko79 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:05:
@martdj,

Ja, eindelijk, sinds afgelopen maandag en ik ben er helemaal gelukkig mee.
Ik ben de afgelopen dagen druk aan het testen en doen geweest en de 50 mbit op en down worden beiden zonder problemen gehaald (de d-link dir-655 voldoet perfect).
Ik heb nu een hoop jaloerse collega's (zeker nadat ik met vlc wat 1080p content naar mijn pc op werk ging streamen :) )

Dyndns is voor mij een goede oplossing, maar ik heb dan ook niet veel spannends staan, ik benader mijn pc vooral via rdp, en draai soms een ftp. Het voorkomt wel dat ik opeens mijn pc niet meer kan benaderen als ik niet thuis ben.

@mau_maus: Bij tiscali had ik inderdaad jaren hetzelfde ip adres, toen ze overgenomen werden door telfort kreeg ik in 1 maand opeens 4 keer een nieuwe.
Daarvoor ook met overname van kpn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik zeur verder ook niet dat ie wijzigt, want daar heb ik voor gekozen. Ik vroeg me alleen af waarom ie donderdag was gewijizgd en dat bleek dus door een algemene reboot te komen.
Het enige waar ik over zeur is dat ik 25 euro voor wat schat ik 2 minuten werk is veel vind. Da's mijn mening. Daarom kies ik ook voor het risico van een dynamisch IP.
Het geeft me een reden om mijn plan voor een applicatie die controleert of mijn IP adres is veranderd en me als dat het geval is een mailtje stuurt op mijn werkadressen, wat hoger op mijn prioriteitenlijstje te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
martdj schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:25:
Ik zeur verder ook niet dat ie wijzigt, want daar heb ik voor gekozen. Ik vroeg me alleen af waarom ie donderdag was gewijizgd en dat bleek dus door een algemene reboot te komen.
Het enige waar ik over zeur is dat ik 25 euro voor wat schat ik 2 minuten werk is veel vind. Da's mijn mening. Daarom kies ik ook voor het risico van een dynamisch IP.
Het geeft me een reden om mijn plan voor een applicatie die controleert of mijn IP adres is veranderd en me als dat het geval is een mailtje stuurt op mijn werkadressen, wat hoger op mijn prioriteitenlijstje te zetten :P
Vergeet ook niet dat het werk niet de kosten zijn, dat is tenslotte een automatisch proces.. Maar:
- De portal interface moest geschreven worden
- De logica moest in de administratieve processen uitgewerkt worden
- De IP-blocks moesten aangeschaft/gereserveerd worden..
- etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
denan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:32:
[...]

Vergeet ook niet dat het werk niet de kosten zijn, dat is tenslotte een automatisch proces.. Maar:
- De portal interface moest geschreven worden
- De logica moest in de administratieve processen uitgewerkt worden
- De IP-blocks moesten aangeschaft/gereserveerd worden..
- etc :)
Ik heb een hele tijd voor providers gewerkt (let wel dat ik niet "gezeurd heb over het ip, sterker nog, ik heb alleen mijn keuze om niet te betalen toegelicht) en ik weet ook wat de jus bij het vlees is :D. De kosten zijn vaak weinig tot niets (er even vanuit gaande dat er een soortgelijk pakker als VISP oid gebruikt word).

Om het als krenterig te bestempelen, tsja, da's zelf een negatieve toon erin brengen (jammer, maar tegenwoordig doet iedereen dat, lijkt het wel), maar 25 euro blijft 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denan > wat ik al eerder vroeg is het min of meer een soort algemene reboot geweest van het netwerk afgelopen woensdag nacht. .. of is dit voortgekomen uit werkzaamheden, storing....
weet jij dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Waarom is het niet mogelijk om via xms internet aan te vragen in Amsterdam terwijl XMS en InterNL.net eigenlijk bij elkaar horen ? Of heb ik ergens overheen gelezen ? :D

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fulgore schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:49:
Waarom is het niet mogelijk om via xms internet aan te vragen in Amsterdam terwijl XMS en InterNL.net eigenlijk bij elkaar horen ? Of heb ik ergens overheen gelezen ? :D
InterNLnet levert diensten aan XMS.. en het XMS netwerk is compleet anders van structuur dan het GNA netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:53:
@ Denan > wat ik al eerder vroeg is het min of meer een soort algemene reboot geweest van het netwerk afgelopen woensdag nacht. .. of is dit voortgekomen uit werkzaamheden, storing....
weet jij dit ?
Ik heb geen vast IP,maar mijn ip is vannacht dus NIET veranderd,merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ nick > het hoeft natuurlijk ook niets persee te veranderen je IP. Het is mogelijk. Mijn IP is ook niet gewijzigd. Maar was gewoon even benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:23:
@ nick > het hoeft natuurlijk ook niets persee te veranderen je IP. Het is mogelijk. Mijn IP is ook niet gewijzigd. Maar was gewoon even benieuwd.
Helaas zijn de logs van mijn ftp server niet opgeslagen hier.. de voeding in mijn pc heeft het vannacht begeven..zucht.. nieuwe coolermaster nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Nick39 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:33:
[...]

Helaas zijn de logs van mijn ftp server niet opgeslagen hier.. de voeding in mijn pc heeft het vannacht begeven..zucht.. nieuwe coolermaster nu..
Volgens mij is die van mij ook bijna aan de beurt.... er komen van die knerpende kortsluiting geluidjes uit.... :o Natuurlijk net geen garantie meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
joeri-slots schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 20:28:
[...]

Volgens mij is die van mij ook bijna aan de beurt.... er komen van die knerpende kortsluiting geluidjes uit.... :o Natuurlijk net geen garantie meer :(
Ik zou er niet op gaan wachten.. een voeding die dood gaat wil nog wel eens als laatste adem een wat hoger voltage uitblazen..waar de rest weer niet tegen kan.. uiteindelijk bleek er veel meer kapot maar dat kwam door de katten...
Nieuwe pc nu en maar zien dat ik alles weer "aan de praat" krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Zijn er eigenlijk mensen die in Utrecht wonen en meer info hebben wat betreft de status van de uitrol? Baal er een beetje van dat er leuk in de postcodecheck staat dat zowel m'n oude als nieuwe huis binnen het gebied valt, maar de PC check beide postcodes gewoon niet kent. Beetje suf.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:05:
Zijn er eigenlijk mensen die in Utrecht wonen en meer info hebben wat betreft de status van de uitrol? Baal er een beetje van dat er leuk in de postcodecheck staat dat zowel m'n oude als nieuwe huis binnen het gebied valt, maar de PC check beide postcodes gewoon niet kent. Beetje suf.
Als je bij Portaal huurt, kunnen ze je daar misschien meer vertellen. Maar je bent nog van meer dingen afhankelijk dan alleen je postcode. Als je bijvoorbeeld in een appartementencomplex woont, wat niet door Portaal in z'n geheel aangesloten wordt, dan wordt het hoe dan ook erg moeilijk. Je zult dan de overgrote meerderheid van de bewoners zover moeten zien te krijgen om XMS te nemen, anders gaat XMS niet aansluiten. (Heb ooit eens een gesprek gehad met XMS over de mogelijkheden van vraagbundeling in ons complex. Het kwam er op neer dat je toch wel zo'n 90% van de bewoners zover moet zien te krijgen. Helaas in mijn geval totaal onhaalbaar. Binnenkort verhuizen naar Veenendaal, maar ik heb begrepen dat het daar ook niet echt van de grond wil komen. Er schijnt nu 1 wijkje te zijn waar genoeg interesse is om aangesloten te kunnen worden.)

Dat je huis, volgens de XMS-kaart, binnen het dekkingsgebied valt, wil dus niet zeggen dat je ook daadwerkelijk aangesloten kunt worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:52
ja BazzH :)
ik baal eigenlijk ook wel, want die wijk was eerst deel van een groter gebied, maar ze hebben na onderzoek besloten dat gebied in tweeën op te delen en de ene helft wel te doen en de andere helft niet.
Natuurlijk had ik weer zoveel geluk om in het gedeelte te wonen waar ze niet gaan uitrollen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:06:
Heb ooit eens een gesprek gehad met XMS over de mogelijkheden van vraagbundeling in ons complex. Het kwam er op neer dat je toch wel zo'n 90% van de bewoners zover moet zien te krijgen. Helaas in mijn geval totaal onhaalbaar.
Oh, laat maar dan, dan wacht ik wel gewoon tot KPN hier glas aan gaat leggen. Ik heb een koopappartement, en ik weet gewoon zeker dat we nooit 90% gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Hydra schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:05:
Ik woon zelf in Utrecht, op dit moment loopt een bewoners initiatief voor Lunetten, zie www.lunettenopglasvezel.nl . Ik weet niet of je toevallig in die wijk woont?

Als je in een andere wijk woont, en het niet in een portaal woning is, dan kun jezelf ook een bewoners initiatief opzetten. Laat maar weten als je daar meer informatie over wilt.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik was in het xmshuis te Leiden,sjonge wat is die buurt veranderd... overal grote groene kooien waar je dingen in moest zetten,je afval of zo,lagen een paar accu's in..
Maar volgens mij kan dat xmshuis beter gesloten worden.
Er was een "Demo" opstelling in de vorm van een plankje met een stukje vezel,een cai doosje en een DRG met een switch die blijkbaar een router moest verbeelden en verder niets.
De jongen zat in het donker en de deur valt standaard in het slot.
Niets van een decoder voor tv te zien,geen 110 of 130, geen tv met flitsende beelden,helemaal niets.
Alsof je een telefoonwinkel binnenstapt zonder demo modellen.
Hij had nog geen klant gezien.
Nee vind je het gek,behalve een bord buiten dat niet vanaf de openbare weg zichtbaar is was er niets te zien.
Ik had op zijn minst een tv verwacht,flatscreentje of zo,met een werkende decoder al was het maar een 110 of desnoods analoog met een computer om te zien hoe snel internet is,maar volgens mij is er niet eens een vezel aansluiting in dat hok.
Geen tv,geen decoder,geen computer,helemaal niets behalve dat plankje aan de muur.
Absoluut niet representatief,wat foldertjes en kontrakten en wat archiefkasten en een buro.
De medewerker zelf was heel aardig,kwam uit Veenendaal en had zelf nog geen glas,maar dit nodigt mensen niet uit er eens binnen te stappen,kan ook niet want je moet eerst kloppen of zo.
Geen idee of het er overal zo uit ziet,maar een grotere domper kon ik niet krijgen.
Het is een oud somber donker huismeestershok en als dat xms bordje er niet hing zou je zweren dat dit nog steeds het (gesloten) kantoor van de huismeester was,misschien is het zelfs wel gedeeld maar kom op zeg,daarmee krijg je geen mens over de streep !
Zoals ik al zeg,vanaf de openbare weg is er helemaal niets zichtbaar,niet eens een bord,je moet een parkeerplaats opdraaien waar uitnodigende bordjes staan over fietsen die tegen de gevel aan worden gezet worden verwijderd (maar een alternatief is er niet,50 meter verderop een fietsenrek met ruimte voor 4 fietsen dat bezet was),dan de hal van de flat waarvan de ingang dus ook niet zichtbaar is vanaf de openbare weg als je normaal rijdt door heel veel bosjes.
Als je niet weet dat het xms "huis" er zit dan rij je er zo voorbij,zet dan een bord met een pijl op de inrit van de parkeerplaats dan zie je tenminste iets vanaf de openbare weg.
Zonde !

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 19-08-2008 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Nick39 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 07:04:
Geen idee of het er overal zo uit ziet,maar een grotere domper kon ik niet krijgen.
In Utrecht ziet het er dan stukken beter uit. AmiNET130 met HD scherm, paar hoeken om te zitten, geen donker hok.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ik woon er en ik zou niet eens weten waar het is :) , Ik kom er waarschijnlijk dagelijks langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Het XMS huis in Nijmegen is ook recentelijk ge-restyled, maar dat zit dan ook midden in het centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Jurjen de Vries schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:08:
[...]

Ik woon zelf in Utrecht, op dit moment loopt een bewoners initiatief voor Lunetten, zie www.lunettenopglasvezel.nl . Ik weet niet of je toevallig in die wijk woont?

Als je in een andere wijk woont, en het niet in een portaal woning is, dan kun jezelf ook een bewoners initiatief opzetten. Laat maar weten als je daar meer informatie over wilt.
Ik heb even op je website gekeken, maar ik zie eigenlijk geen vergelijking met de kosten die men nu maakt met 2 of 3 verschillende abonnementen en rekeningen. Toen der tijd was voor ons de rekensom snel gemaakt we waren ± €10,- tot €15,- per maand goedkoper uit en hadden sneller internet. Misschien kan je met zo'n berekening (als dat nu nog steeds op gaat) meer geïnteresseerden binnen halen. En zet dit op de home-pagina zodat meer mensen dit zien.

Verder mooi en verzorgde website, succes nog met de 1300 halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Jurjen de Vries schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:08:
Ik had het gezien, brief van in de bus gehad. Ben namelijk net uit Lunetten wegverhuisd naar Rijnsweerd :)

Oh, ennum:
Er zijn 1.300 belangstellenden nodig om glasvezel in Lunetten te krijgen. We hebben er nu 295.

Dat verwacht ik dus ook in Rijnsweerd. De meeste mensen boeit het gewoon niet zo, m'n vriendin is ook geen grote downloader en checkt vooral d'r mail, voor haar is 20Mbit al overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is humor, vul hier mijn postcode in (www.glasvezel.nu)

en:

Geen glasvezel verbinding gevonden
Op de opgegeven postcode is helaas (nog) geen glasvezel verbinding gevonden. Dit wil niet zeggen dat er nog geen glasvezel beschikbaar is. Momenteel zijn wij met de providers in gesprek om postcodes op te nemen. Hierdoor wordt het bestand dagelijks completer

Its a miracle! Al tijden XMS hier :D Hoezo achterlopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:43:

en:

Op de opgegeven postcode is helaas (nog) geen glasvezel verbinding gevonden. Dit wil niet zeggen dat er nog geen glasvezel beschikbaar is. Momenteel zijn wij met de providers in gesprek om postcodes op te nemen. Hierdoor wordt het bestand dagelijks completer

Tsk tsk tsk.. er staat toch duidelijk : 'Op de opgegeven postcode is helaas (nog) geen glasvezel verbinding gevonden. Dit wil niet zeggen dat er nog geen glasvezel beschikbaar is. Momenteel zijn wij met de providers in gesprek om postcodes op te nemen. Hierdoor wordt het bestand dagelijks completer' :)

Jurjen is momenteel in gesprek met XMS om toegang tot de postcode DB te krijgen, dus dat komt er straks gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook weer back :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Hydra schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:47:
[...]

Ik had het gezien, brief van in de bus gehad. Ben namelijk net uit Lunetten wegverhuisd naar Rijnsweerd :)

Oh, ennum:
Er zijn 1.300 belangstellenden nodig om glasvezel in Lunetten te krijgen. We hebben er nu 295.

Dat verwacht ik dus ook in Rijnsweerd. De meeste mensen boeit het gewoon niet zo, m'n vriendin is ook geen grote downloader en checkt vooral d'r mail, voor haar is 20Mbit al overkill.
295 is het aantal bij het versturen van deze eerste brief, verder is er nog geen ruchtbaarheid aan gegeven. Ik heb ook al vernomen dat lang niet iedereen de brief heeft gehad. www.vleuterweideopglasvezel.nl waar ik ook vrijwilliger ben had na de eerste mailling ook dit aantal inschrijvingen en zit er nu na meer inspanning op de 694. Dit is nog niet voldoende, maar uit de praktijk blijkt wel een aantal dat interessant genoeg is.

Aan jou natuurlijk of je het ook wilt proberen in Rijnsweerd. Er gaat zeker tijd en inspanning in zitten. Er is echter veel ervaring opgedaan met de huidige initiatieven, dus daar kun je goed je voordeel mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
joeri-slots schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:48:
[...]

Ik heb even op je website gekeken, maar ik zie eigenlijk geen vergelijking met de kosten die men nu maakt met 2 of 3 verschillende abonnementen en rekeningen. Toen der tijd was voor ons de rekensom snel gemaakt we waren ± €10,- tot €15,- per maand goedkoper uit en hadden sneller internet. Misschien kan je met zo'n berekening (als dat nu nog steeds op gaat) meer geïnteresseerden binnen halen. En zet dit op de home-pagina zodat meer mensen dit zien.

Verder mooi en verzorgde website, succes nog met de 1300 halen :)
Thanks. Het staat inderdaad wel op m'n lijstje om dat te gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:43:

en:

Zoals Denan ook zei, ik ben met de providers in gesprek daarover, dus daar komt spoedig verandering in. Overigens krijg je wel de meest complete lijst te zien bij die resultaten van alle providers en initiatieven welke er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
IPTV update
Vanaf vandaag is het mogelijk om via het digitale TV netwerk Hyves op je TV te bekijken.

In 2004 is Hyves opgericht als digitaal vriendennetwerk. Het bedrijf groeide in drie jaar uit tot een vriendenclub met meer dan vier miljoen leden, die onderling vriendschapslinks hebben en als doel om via het netwerk nieuwe vrienden en zakenrelaties te vinden.

Je kunt de profielen van Hyvers opzoeken en bekijken en je kan als Hyves gebruiker inloggen met je eigen gebruikersnaam en wachtwoord.

Niet meer naar Hyves foto's of videoclips kijken op je 15" computerbeeldscherm maar nu op je 42" breedbeeld TV!

Hyves op je TV is te bereiken via Menu - Extra - Hyves op je TV

Note: het kan zijn dat je eerst een softwareupdate moet draaien voordat je Hyves kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
denan schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:40:
IPTV update
Vanaf vandaag is het mogelijk om via het digitale TV netwerk Hyves op je TV te bekijken.
geinig....komen er nog meer van dit soort geintjes aan?
Zou natuurlijk leuk zijn om echt te kunnen internetten..

[ Voor 17% gewijzigd door Hopjesvla79 op 20-08-2008 11:13 . Reden: iets positiever bericht ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPTV update
Hm en kan ik dan ook met een toetsenbord werken? Of hoe voer ik anders berichtjes in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krabbels is niet mogelijk om te plaatsen.
Je kunt alleen opzoeken en bekijken,
en je eigen profiel inkijken.
De zoekopties die je moet invullen doe je dmv je AB.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik heb niks met Hyves, maar wel cool dat het kan! What's next? MSN op je TV? Marktplaats? YouTube? Flickr? Nu.nl? Buienradar? Funda? Fok!? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:25

JME

zeg maar Jamie

Mag deze vraag hier? Please?
Onze Linksys BEFSR41 router zorgt voor steeds meer problemen en we hebben dus een nieuwe nodig. Verbinding valt steeds weg en is slechts terug te krijgen door zowel modem als router te resetten, echt super irritant. Volgens onze provider "moet" dit aan de router liggen.
Op dit moment hebben we nog kabel-internet van Ziggo (voorheen Casema/Orange) maar we hopen nog voor het eind van dit jaar over te gaan op glasvezel van XMS. Wat we nu zoeken is een router die niet conflicteert met Ziggo kabelinternet, en die bovendien klaar is voor 50/50Mbit van XMS.
Hoewel we weten dat goedkoop vaak duurkoop is, zouden we de prijs toch wel erg graag een beetje bij de weg willen houden. En omdat er al een bekabeld netwerk ligt, lijkt het ons niet handig om nu over te gaan op draadloos, omdat er dan ook nog eens kosten voor de ontvangers bijkomen.
Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Advies:
Kijken of als je een pc rechtstreeks op je ziggo modem aansluit de verbinding ook wegvalt, het lijkt me namelijk door de helpdeskmedewerker door de telefoon niet 100% uit te sluiten dat het door je router komt (tenzij hij de logging van je modem kan uitlezen). en dan nog kan het een config probleem zijn. Als je je nieuwe router ook niet goed configged zou je hetzelfde probleem hebben. Advies is dus, eerst zonder router proberen, als het dan wel blijft werken: logging van router bekijken wanneer het mis gaat (of andersom, logging eerst bekijken kan geen kwaad).

verder kan ik de d-link dir-655 aanraden. en bij de intertoys hadden ze vorige week geloof ik een sitecom router in de aanbieding voor 99 euro? (niet gekocht, ik heb een keer mogen stoeien met een sitecom wireless set voor een kennis en dat werkte voor geen meter, brakke configuratie) gebaseerd op dezelfde chip als de d-link (van ubicom) (d-link gaat je rond de 130 kosten, tenzij je bij pixmania wil kopen , ik niet in ieder geval, wederom slechte ervaringen).

De d-link voldoet perfect voor xms, is stabiel, haalt de snelheden met gemak en is nog betaalbaar.

maar misschien hebben andere xms members betere alternatieven, of goedkopere.

[ Voor 24% gewijzigd door milenko79 op 20-08-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

milenko79 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:08:
Kijken of als je een pc rechtstreeks op je ziggo modem aansluit de verbinding ook wegvalt, het lijkt me namelijk door de helpdeskmedewerker door de telefoon niet 100% uit te sluiten dat het door je router komt (tenzij hij de logging van je modem kan uitlezen).
Dat laatste heeft ie gedaan (zegt ie). Hij kon geen modemproblemen ontdekken, kon wel zien dat de verbinding er binnen een dag 6 keer uit was geklapt.
en dan nog kan het een config probleem zijn. Als je je nieuwe router ook niet goed configged zou je hetzelfde probleem hebben. Advies is dus, eerst zonder router proberen, als het dan wel blijft werken: logging van router bekijken wanneer het mis gaat (of andersom, logging eerst bekijken kan geen kwaad).
Zonder router deed ie het eerst ook niet, maar inmiddels werkt de verbinding al een week of wat zonder al te veel uitval (valt nog maar 1 of 2 keer per week uit, en dan herstelt ie doorgaans zelf de verbinding weer). Zodra ik de router er weer tussen hang, gaat het zo 5 tot 10 keer per dag weer mis.
verder kan ik de d-link dir-655 aanraden. en bij de intertoys hadden ze vorige week geloof ik een sitecom router in de aanbieding voor 99 euro? (niet gekocht, ik heb een keer mogen stoeien met een sitecom wireless set voor een kennis en dat werkte voor geen meter, brakke configuratie) gebaseerd op dezelfde chip als de d-link (van ubicom) (d-link gaat je rond de 130 kosten, tenzij je bij pixmania wil kopen , ik niet in ieder geval, wederom slechte ervaringen).
Zal eens kijken, dank voor de tip! Is die D-Link trouwens niet wireless? Of kan je die ook wired aansluiten?

[ Voor 3% gewijzigd door JME op 20-08-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
beiden, hij is wireless N second draft (en natuurlijk B en G) zou dus 300 mbit wireless moetne kunnen halen (nog niet getest, ik heb nog geen N spul). Verder zit er een gigabit switch in, 4 poorten en de wan poort is ook gigabit, Ik haal met gemak 5 MB downloaden en uploaden tegelijkertijd. De ubicom streamengine werkt erg netjes, want zelf met 5MB down en 5MB up reserveert hij nog een beetje bandbreedte zodat ik nog normaal kan internetten.

Het ziggo probleem volg ik niet helemaal, maar dat gaat misschien te ver voor dit topic. misschien eens een oproep plaatsen in het ziggo topic?
(en toch de logging van de router bekijken om te zijn wat die aangeeft op de momenten dat de verbinding verdwijnt, of de momenten net ervoor).

[ Voor 24% gewijzigd door milenko79 op 20-08-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Heb zojuist nog even een laatste poging in dat topic gedaan. En anders de D-Link maar eens nader bestuderen. Dank nogmaals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al meer bekend over nieuwsgroepen ? Hoe verloopt de pilot hoor er al een hele tijd meer over :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:13:
Heb zojuist nog even een laatste poging in dat topic gedaan. En anders de D-Link maar eens nader bestuderen. Dank nogmaals!
Linksys WRT150N 160N 350N, vanaf circa €80; worden ook aangeraden op website van xmsnet.
Prima routers, D-link heeft de naam beter te zijn, maar ik heb bij het glas nog geen verschil gemerkt.

Suc6 met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ pieter > Ik had van Denan gehoord dat de pilot zeer goed verloopt. Wanneer het officieel word was nog geen datum over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:42:
Is er al meer bekend over nieuwsgroepen ? Hoe verloopt de pilot hoor er al een hele tijd meer over :9~
Hm de nieuwsgroepen doen het prima :-) Heel af en toe een inzinking in de snelheid naar 4400 maar meestal toch wel 5600 kbs.

Heb weinig meer gehoord van XMS zelf, maar ik vind het niet erg want al die tijd kan ik er gebruik van maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
JME schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:46:
Mag deze vraag hier? Please?
Onze Linksys BEFSR41 router zorgt voor steeds meer problemen en we hebben dus een nieuwe nodig. Verbinding valt steeds weg en is slechts terug te krijgen door zowel modem als router te resetten, echt super irritant. Volgens onze provider "moet" dit aan de router liggen.
Op dit moment hebben we nog kabel-internet van Ziggo (voorheen Casema/Orange) maar we hopen nog voor het eind van dit jaar over te gaan op glasvezel van XMS. Wat we nu zoeken is een router die niet conflicteert met Ziggo kabelinternet, en die bovendien klaar is voor 50/50Mbit van XMS.
Hoewel we weten dat goedkoop vaak duurkoop is, zouden we de prijs toch wel erg graag een beetje bij de weg willen houden. En omdat er al een bekabeld netwerk ligt, lijkt het ons niet handig om nu over te gaan op draadloos, omdat er dan ook nog eens kosten voor de ontvangers bijkomen.
Iemand advies?
Beetje een moeilijk verhaal... mijn wrt54G deed het niet zo best met casema boven de versie 1.06 maar op xms deed hij het prima.
Hij is nu naar mijn zoon,die zit bij Casema en daar is de ellende weer begonnen.
De buurman heeft een 150N en het zelfde verhaal.
Bij Casema moet ie steeds de stekker er uit halen en vooral mac adres clonen.
Toch doet de 150N het uitstekend bij XMS.
Buurman aan de overkant had een sitecom,een en al problemen bij casema, ook steeds de verbinding er af.
Bij XMS doet de sitecom het goed,alleen heeft hij draadloos problemen,dus hij heeft nu een 160N.
Geen enkel probleem op XMS nu.
In essentie lijkt het soms wel of Casema een signaal verstuurt waardoor,meestal 's nachts,een hoop routers er uit klappen.
Ik weet niet of je oude de snelheid gaat halen,maar de problemen die je beschrijft wijt ik persoonlijk meer aan het Casema/Ziggo netwerk dan aan de router zelf.
Ik zou de router niet vervangen maar eerst naar XMS overgaan,gewoon bedraad.
Daarna gewoon testen of de snelheid het haalt en zo niet,hoeveel scheelt het,genoeg om een nieuwe te kopen dan moet je dat doen.
Maar euro's uitgeven voor een probleem dat voor 90% aan Casema ligt zou ik niet doen.
Linksys neemt heel sterk aan populairiteit toe en is bijna overal te krijgen.
Maar ik ervaar dus nu dat diverse types routers en diverse merken,er bij casema uit vliegen,die bij xms gewoon stabiel blijven draaien.
Kijk je dan in de logs van het modem zelf,dan blijkt steevast dat de verbinding er af is geweest.
Diverse keren wordt gewoon een mac release gedaan terwijl de apparatuur daar niet om vraagt en het enige dat dan helpt is de power van de router er even af en weer aan.
Soms gaat het dan dagen goed,uren,of soms maar enkele minuten.
Een nieuwe router kopen kan altijd nog,maar ik zou het niet al bij voorbaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
IPTV update
...
Een artikel met mogelijkheden, voor- en nadelen en videoverslag is te zien op http://www.glasvezel.nu/n...le-tv-glasvezel-providers

Overigens is ook vandaag Slam FM thema TV kanaal toegevoegd aan het menu 'Muziek'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

IPTV update
........
Note: het kan zijn dat je eerst een softwareupdate moet draaien voordat je Hyves kunt zien.
Doet het helaas niet.... O-)

Melding: 'De verbinding is verbroken' op zwart scherm.

Heb software update en reset gedaan, helpt niet... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Fiber schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:48:
[...]

Doet het helaas niet.... O-)

Melding: 'De verbinding is verbroken' op zwart scherm.

Heb software update en reset gedaan, helpt niet... :z
Dit had ik ook een paar keer tijdens het reviewen, wat bij mij hielp was de stroom even van de STB halen en helemaal opnieuw laten opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Jurjen de Vries schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:18:
[...]

Dit had ik ook een paar keer tijdens het reviewen, wat bij mij hielp was de stroom even van de STB halen en helemaal opnieuw laten opstarten.
Gedaan, 5 minuten van de stroom helpt ook niet.... Amino 110 trouwens.

Zal vanacht ook de stroom van de PacketFront afhalen en nog eens van de Animo. :z

Verwijderd

klopt werkt idd niet!
Dus daar moet Denan vandaag naar kijken.
Ligt niet aan jullie..

• Jurjen de Vries
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:02:
klopt werkt idd niet!
Dus daar moet Denan vandaag naar kijken.
Ligt niet aan jullie..
Dan heb ik geluk gehad. Misschien doordat het in een test fase zit er nog het nodige mis gaat.

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 17:11

Alaksandus

Vae puto deus fio

Nick39 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:34:
[...]

Beetje een moeilijk verhaal... mijn wrt54G deed het niet zo best met casema boven de versie 1.06 maar op xms deed hij het prima.
Hij is nu naar mijn zoon,die zit bij Casema en daar is de ellende weer begonnen.
De buurman heeft een 150N en het zelfde verhaal.
Bij Casema moet ie steeds de stekker er uit halen en vooral mac adres clonen.
Toch doet de 150N het uitstekend bij XMS.
Buurman aan de overkant had een sitecom,een en al problemen bij casema, ook steeds de verbinding er af.
Bij XMS doet de sitecom het goed,alleen heeft hij draadloos problemen,dus hij heeft nu een 160N.
Geen enkel probleem op XMS nu.
In essentie lijkt het soms wel of Casema een signaal verstuurt waardoor,meestal 's nachts,een hoop routers er uit klappen.
Ik weet niet of je oude de snelheid gaat halen,maar de problemen die je beschrijft wijt ik persoonlijk meer aan het Casema/Ziggo netwerk dan aan de router zelf.
Ik zou de router niet vervangen maar eerst naar XMS overgaan,gewoon bedraad.
Daarna gewoon testen of de snelheid het haalt en zo niet,hoeveel scheelt het,genoeg om een nieuwe te kopen dan moet je dat doen.
Maar euro's uitgeven voor een probleem dat voor 90% aan Casema ligt zou ik niet doen.
Linksys neemt heel sterk aan populairiteit toe en is bijna overal te krijgen.
Maar ik ervaar dus nu dat diverse types routers en diverse merken,er bij casema uit vliegen,die bij xms gewoon stabiel blijven draaien.
Kijk je dan in de logs van het modem zelf,dan blijkt steevast dat de verbinding er af is geweest.
Diverse keren wordt gewoon een mac release gedaan terwijl de apparatuur daar niet om vraagt en het enige dat dan helpt is de power van de router er even af en weer aan.
Soms gaat het dan dagen goed,uren,of soms maar enkele minuten.
Een nieuwe router kopen kan altijd nog,maar ik zou het niet al bij voorbaat doen.
Ik zit hier met een wrt54 en hij haalt niet sneller binnen als 4,1MB/s nadat ik de router iets heb overgeklokt. Is het zo dat je met die Linksys WRT150N/160N wel de volledige 5,5MB/s up en down kan hebben?

Als een god in Nijmegen.

• Jurjen de Vries
@allen, ik ga vanavond 2 routers regelen welke we morgen vanuit het XMS huis gaan recenseren. Is er nog behoefte aan een recensie van bepaald merk/type? Dan hou ik daar rekening mee.

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!