XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste
Acties:
  • 129.434 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:59:
[...]
@famous ik moet morgen echt weg.. kan moeilijk een decoder oppas regelen ?
uitzending gemist is natuurlijk niet in HD... misschien is de afsluit ceremonie net zo mooi ?
Zeg Nick, je ziet er wat pips uit... misschien is het verstandig dat je je afspraak morgen afzegt en een dagje rust houdt thuis :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:00:
[...]

Tot hoe laat kan het?

Toernooiplaats nogwat was het he?
Nog een uur en 15 minuten .. toernooiplaats idd. Ik mail je zo even de gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:05:
[...]

Nog een uur en 15 minuten .. toernooiplaats idd. Ik mail je zo even de gegevens.
Is goed, heb toch niks te doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Anoniem: 269348 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:03:
heh heh ik wil wel een oppas zijn hoor nick.
kosten 199 euro lol hahahaha
Als ik zeker wist dat jouw insider gelijk had belde ik ff met Piet Paulusma.
Als het nou morgen heel hard regent hoef ik mijn belofte aan mijn partner dat ik met haar de stad in zou gaan niet na te komen >:) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:24:
[...]

nou wil ik wel weten wat de vraag was :)
De opmerking was: hieruit kan ik dus opmaken dat je er al eentje hebt staan, en ons zit lekker te maken :P

enfin, ik herrinderde mij dat je zelf geen glas hebt, en waarschijnlijk zoals de meeste mensen gewoon op werk zit.

Er zit helaas geen delete op dit forum.
EDIT:

Nick, goed punt, ik heb haar ook morgen beloofd te shoppen en markten (ook leiden had ik begrepen?).
Nouja, dan maar geen kibbelingetjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Darkangle op 08-08-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DaRKaNGLe694 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:12:
[...]

De opmerking was: hieruit kan ik dus opmaken dat je er al eentje hebt staan, en ons zit lekker te maken :P

enfin, ik herrinderde mij dat je zelf geen glas hebt, en waarschijnlijk zoals de meeste mensen gewoon op werk zit.
En daar hebben we 1000Mbit glas.. en een HD testopstelling op de afdeling waar XMS zit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:15:
[...]

En daar hebben we 1000Mbit glas.. en een HD testopstelling op de afdeling waar XMS zit O-)
Hee Denan,trek in een ouderwetse bak Leidse koffie ?? als je nou een decodertje meeneemt,ben de hele avond thuis >:)
Krijg je nog een mediaspelertje ook mee naar huis :)

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 08-08-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

hahaha.. volgens mij zijn we allemaal (in goede zin dan) gefrustreerd hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 269348 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:21:
hahaha.. volgens mij zijn we allemaal (in goede zin dan) gefrustreerd hahahaha
Nou het is wel een van de redenen dat ik gewoon snel niet via internet iets koop,Bol,Neckermann,Dynabyte... voor zo'n tijd besteld morgen in huis.. nou niet dus... bij bijna allemaal zo.
Het gaat nog niet eens zozeer om de decoder zelf hoewel mijn partner avonddienst heeft en het goed zou uitkomen omdat er nergens naar gekeken hoeft te worden, maar je regelt van alles en je ziet het later en later worden,huisgenoten die pissig worden omdat je iets beloofd hebt maar niet weg kan,en dan een dag later hetzelfde ritueel,en net als je dan een uurtje weg bent ligt er zo'n kaartje... zo kattenbak gefixt.. een van de katten verwachtte denk ik ook een decoder en liep pardoes het deurtje uit de bak.. had haast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:39:
[...]

Nou het is wel een van de redenen dat ik gewoon snel niet via internet iets koop,Bol,Neckermann,Dynabyte... voor zo'n tijd besteld morgen in huis.. nou niet dus... bij bijna allemaal zo.
Het gaat nog niet eens zozeer om de decoder zelf hoewel mijn partner avonddienst heeft en het goed zou uitkomen omdat er nergens naar gekeken hoeft te worden, maar je regelt van alles en je ziet het later en later worden,huisgenoten die pissig worden omdat je iets beloofd hebt maar niet weg kan,en dan een dag later hetzelfde ritueel,en net als je dan een uurtje weg bent ligt er zo'n kaartje... zo kattenbak gefixt.. een van de katten verwachtte denk ik ook een decoder en liep pardoes het deurtje uit de bak.. had haast...
Tja dat zijn van die pilotfase 'strubbelingen'. Zodra het een commercieel product is is de track/trace informatie door de helpdesk live te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:42:
[...]
Tja dat zijn van die pilotfase 'strubbelingen'. Zodra het een commercieel product is is de track/trace informatie door de helpdesk live te volgen.
Nogmaals ik neem het jou niet kwalijk,en die bedrijven die ik noem kunnen track en trace ook wel volgen denk ik,ik vind het prima als ik vandaag iets bestel en het bedrijf zegt het komt volgende week woensdag,maar dan moet het wel die woensdag komen.
Maar ik ging dus van de week naar een computerbedrijf dingesbyte om een mediaspeler te halen met ethernet,hadden ze er nog maar 1, ik wilde er 2, vestiging in Rijswijk had er nog 2,ze zouden er een laten komen,dan kom je 2 dagen later volgens afspraak terug.. ja iets mis gegaan,hij is er niet.
Gebeld met Rijswijk,ja nu hebben we ze niet meer.
Gebeld met een andere vestiging in Leidschendam,die had er nog 1.
Zullen we die opsturen dan naar Leiden ?
NEEEEEEEE vasthouden, ik pak de bus (3,moest 2 keer overstappen) wel en ik kom um zelf wel halen.
Gelukkig hadden ze dat dan wel gedaan,dus ik heb er nu 2 ( of 4 als je 2 die ik naar later bleek niet geschikt waren meetelt) ik vind het niets erg als de levertijd van iets 2 weken is,maar het moet gewoon komen op de afgesproken dag en dat wordt blijkbaar voor steeds meer bedrijven (bedoel ik dus niet xms mee,dit is buiten jullie) een onmogelijk iets en niets is zo frustrerend als wachten.
Komt ie morgen,prima,ik regel wel iemand,maar kom als bedrijf je belofte dan gewoon na en kom niet aan met een smoes als de bliksem sloeg in mijn achterbumper,daardoor deden mijn spiegels het niet meer dus ik mocht niet rijden maar kon u niet opbellen dat het een andere keer wordt of iets dergelijks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoooo heb hem net opgehaald bij Martijn en aangesloten....

@Nick... wat een kutbeeld... waardeloos wees maar blij dat je hem niet hebt :-)

@De rest, hm ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het beeld van Nederland 1 HD wat tegen vind vallen. Maar dat heeft ongetwijfeld van doen met de afstand tussen Peking en Nijmegen. Maar dan switch je naar nederland 2 en dan valt ineens op hoe onscherp SD tv ook alweer was :-)

Er is nog iets niet goed met de decoder want elke 10 minuten crasht het ding en moet ik hem opnieuw aanzetten.

Brava TV is prachtig van kwaliteit, maar helaas in stereo.... dus ik hoop dat daar nog het surround signaal bij komt.. of mogelijk is alleen deze uitzending in stereo dat zou kunnen.

Ik ga maar eens een software update doen om te kijken of daarmee ht crashen verholpen kan worden

Oh ja.. het vreemde is dat je nu alleen nog maar kunt kiezen voor Nederland 1 HD nederland 1 SD zit niet op de set top box. Althans ik kan hem niet vinden.... Verder had ik verwacht dat het HD pakket in een appart mapje zou zitten, maar mogelijk komt dat nog.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 17:40 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:47:
De STB's en brieven zijn dinsdag verzonden, dus eigenlijk hadden ze er al moeten zijn. Ook mensen die uitgeloot zijn krijgen btw een brief. Ik heb een vraag open staat richting de distributiepartij om te controleren waar al die STB's nu zijn.
Ik had vandaag een pakket post briefje van TNT in de brievenbus liggen, waarbij ik veronderstel dat het hier de STB betreft, want ik verwacht verder eigenlijk geen pakketpost meer. Of het moet de backorder van Pabo zijn die ik drie maanden geleden bestelt had, maar daar heb ik zo mijn twijfels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:51:
In het kader van testen,als je geen kabels wil trekken en het bij 1 decoder houdt kan het ook draadloos.
Je hoeft dan geen tweede UTP kanel aan te leggen, het is echter beslist geen goedkopere oplossing:
http://dtvuitrol.xmsnet.n....php?f=5&t=133&p=932#p932
Het zou dus een oplossing kunnen zijn voor Jasper Kok.
Uitermate slecht advies. Het idee is leuk, maar bovendien enorm storingsgevoelig. Zolang de verbinding via een groep uit je meterkast kan verlopen gaat het goed, maar dat komt zelden of nooit voor en moet het signaal altijd door de meterkast over naar een groep om van de ene plugin naar de andere te komen. En dan begint het gesodemieter, want elektriciteit werkt niet als eentjes en nulletjes zoals bij het internetgebruik. Heb ooit mee mogen doen met een pilot van UPC en vanwege alle klachten is ht project uiteindelijk afgeblazen. Dus mijn advies echt niet doen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ook in sd, off topic, een enorm mooi gezicht de opening van de olympische spelen !
En het eind,dat die man omhoog gaat en zogenaamd langs de muur loopt... alle kritiek op de chinezen ten spijt,maar dit is prachtig !! _/-\o_
@ chocka het werkt uitermate goed vanuit alle kontakten met 2 decoders en een switch,in de tijd is de technologie ontzettend verbeterd.
Dus helaas moet ik je tegenspreken ( anders had ik het ook hier niet geadviseerd) overigens in het andere forum erkent Denan ook dat het werkt.
Het werkt zelfs vanuit de huiskamer,over 3 groepen heen naar de schuur via een stopkontakt daar met een verlengkabel naar de bijschuur,en dat dus met 2 decoders op een full stream van 8 mbits.

Natuurlijk zijn er altijd situaties te verzinnen waarin het niet zou werken vandaar dat ik adviseer om een niet goed geld terug afspraak te maken maar om het gelijk als slecht advies te bestempelen op basis van ervaringen vroeger met een misschien heel andere techniek gaat wat ver, ik nodig je uit om te komen kijken,want het werkt echt fantastisch en niet alleen vanuit de meterkast.

[ Voor 75% gewijzigd door Nick39 op 08-08-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:38:

@De rest, hm ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het beeld van Nederland 1 HD wat tegen vind vallen. Maar dat heeft ongetwijfeld van doen met de afstand tussen Peking en Nijmegen. Maar dan switch je naar nederland 2 en dan valt ineens op hoe onscherp SD tv ook alweer was :-)
We hebben in de testopstelling nog wat andere HD feeds lopen en daar viel ook duidelijk op dat via andere feeds het HD beeld vanuit peking "helderder" was.
Oh ja.. het vreemde is dat je nu alleen nog maar kunt kiezen voor Nederland 1 HD nederland 1 SD zit niet op de set top box. Althans ik kan hem niet vinden.... Verder had ik verwacht dat het HD pakket in een appart mapje zou zitten, maar mogelijk komt dat nog.
Hij pakt automatisch de HD feed als hij beschikbaar is, de SD feeds zitten daar automatisch in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245454

DaRKaNGLe694 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:12:
Nick, goed punt, ik heb haar ook morgen beloofd te shoppen en markten (ook leiden had ik begrepen?).
Nouja, dan maar geen kibbelingetjes.
Dubbele afspraak? Je hoeft toch niet allebei met 'haar' naar de stad. Kan er in ieder geval één iemand thuisblijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 245454 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:14:
[...]

Dubbele afspraak? Je hoeft toch niet allebei met 'haar' naar de stad. Kan er in ieder geval één iemand thuisblijven. :)
Scherp opgemerkt _/-\o_
Ik mag hopen dat hij met zijn "haar" iemand anders bedoeld als ik met mijn "haar", anders hebben we inderdaad een probleem..jouw voorstel is natuurlijk dan wel handig,laat hij dan bij mij komen oppassen dan ga ik met mijn "haar" de stad in,maar als zijn "haar" mijn "haar" blijkt te zijn mogen ze die decoder houden,dan vertrek ik ;)
/negeer benbi modus aan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:51:Katten liggen uren in coma op de vensterbank,worden nergens wakker van, tot ik ga dweilen,dan moeten ze over de natte vloer lopen,waarom worden ze wakker ?
En waarom,hoe zacht je ook doet,moeten ze perse op de nieuw net verschoonde kattenbak weer een dampende hoop draaien terwijl ze van geen atoombom wakker worden.
Soms zit het deksel er nog niet eens op en zit er al een kat op.
Heel simpel, die beesten kunnen beter horen en ruiken. Ha jippie de baas maakt de vloer weer eens lekker schoon en Ha jippie hij maakt ook mijn bak weer eens schoon. Geloof het of niet, dan moet die bak eens twee weken niet schoon maken, dan merk je vanzelf waar ze het wel doen. Die beesten zijn enorm hygiënisch en genieten er enorm van als jij iets schoonmaakt.
Nick39 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:51:Waarom komt belangrijke post van instanties altijd op vrijdag na 4 uur zodat je ze niet eerder dan maandag na 9 uur kan bellen ?
Ach, je geeft zelf al het antwoord. Die instanties weten toch wel dat je weer gaat bellen, dus als ik het nu verstuur, kan mijn collega jouw maandag weer verder helpen en heb ik daar geen last van.
Nick39 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:51:en waarom is de hdtv decoder er niet en kan ik niet weg omdat ik er op zit te wachten en waarom komt die postbode dan net als je het niet langer kan houden en op de wc zit.. snel alles vegen,kleren aan,weg auto.. (vandaag niet,nog geen koerier gezien maar durf niet naar de plee want het is me al 2 keer overkomen.)
Hé, mister gadget. Ooit van papier; plakband en een pen/potlood gehoord. ff een briefje op de deur hangen dat die ff moet wachten want je bent ff op de plee. Scheelt een hoop stress en je kan makkelijker naar de plee. Maar dat zal men niet meer verkopen in die gadget winkel bij je in de buurt. 8)7 |:( O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
DaRKaNGLe694 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:08:BNS, daar kan je nog wel even op wachten. Toen ik voor Speedlinq werkte had ik ook al geen hoge pet op van die jongens, gaat veel fout. Nu weet ik dat als je een boel laat versturen dat er dan een percentage mis gaat, maar bij hun was het percentage heel hoog, en vaak was het bij behorende verhaal kleurrijker dan wat de gebroeders Grimm wisten te produceren.

Heb geduld, als ze zeggen dat ze het donderdag verstuurd hebben is het waarschijnlijk vandaag pas op de post gegaan. Morgen/Maandag binnen.
Daar zal de prijs dan waarschijnlijk ook wel naar zijn. En per saldo zegt dat meer van XMS dan van BNS, toch??? Of ben ik nu weer te scherp in mijn communicatie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07 17:30
Er is nog iets niet goed met de decoder want elke 10 minuten crasht het ding en moet ik hem opnieuw aanzetten.
Daar heb ik tijdens een uur kijken gelukkig geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:24:
[...]

Hé, mister gadget. Ooit van papier; plakband en een pen/potlood gehoord. ff een briefje op de deur hangen dat die ff moet wachten want je bent ff op de plee. Scheelt een hoop stress en je kan makkelijker naar de plee. Maar dat zal men niet meer verkopen in die gadget winkel bij je in de buurt. 8)7 |:( O-) ;)
Alleen digitale gele stickies... maar dan moet ik mijn monitor buiten zetten... dies eerder weg dan ik op en van de plee ben denk ik...
Mijn oudste noemt me ook inspector gadget, mijn jongste maakte daar gelijk weer inspect her gadget van.... zucht... kinderen....

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 08-08-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:28:
[...]

Daar zal de prijs dan waarschijnlijk ook wel naar zijn. En per saldo zegt dat meer van XMS dan van BNS, toch??? Of ben ik nu weer te scherp in mijn communicatie???
Foei/gaat af!/indehoek! :)
BNS is niet de goedkoopste optie om dit soort zaken te regelen.. en over het algemeen zijn de ervaringen met deze partij prima. Voor de batch 130's die tijdens de pilot verzonden zijn zijn echter nog geen processen ingericht dus gaat het allemaal wat 'moeizamer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArjenB64 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:28:
[...]

Daar heb ik tijdens een uur kijken gelukkig geen last van gehad.
Hm dat is frappant en hoe heb je hem aangesloten? Via HDMI of YpBpr?

Ik heb hem net weer van 1080i terug gezet naar 720p, het lijkt nu wat stabieler, maar is nog zeker niet stabiel

Verder heb ik ook de optische digitale uitgang gepakt en merk ik dat het geluid wat hapert....

Ook leuk.. ik heb maar één TV maar heb nu net beide STB's tegelijk aangesloten... dat werkt opzich wel dus mocht ik een tweede TV hebben.. dan kan ik de tweede STB zo aansluiten.

Ik ga straks eens proberen wat er gebeurt als ik de HDSTB via YpBpr aan sluit. Mogelijk dat hij dan niet crasht.. via HDMI in ieder geval wel..

Gelukkig krijg ik ook nog officieel de decoder die naar me toe gestuurd is door XMSnet en ik ben benieuwd of die ook crasht. Als die het niet doet... dan weet ik natuurlijk al welke terug gaat naar XMS :-)

Overigens kom je na een crash wel in een extra menu dat ik nog nooit heb gezien met meerder instelmogelijkheden...

(ook jammer is dat beide stb's op dezelfde afstandbediening reageren dus ik moet er steeds een afdekken als ik bij één stb specifiek iets wil instellen)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:50:
[...]

Ook leuk.. ik heb maar één TV maar heb nu net beide STB's tegelijk aangesloten... dat werkt opzich wel dus mocht ik een tweede TV hebben.. dan kan ik de tweede STB zo aansluiten.
Deze week ga ik het met 3 decoders proberen...heb hier het probleempje dat als de tv in de huiskamer (digitaal) aanstaat en in de keuken het zelfde programma aanstaat je die vertraging hebt,het klinkt als een echo,maar goed ik ben benieuwd.. zo en nu eens googlen of er haakse usb stekkers bestaan..

[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 08-08-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:57:
[...]

Deze week ga ik het met 3 decoders proberen... ik ben benieuwd.. zo en nu eens googlen of er haakse usb stekkers bestaan..
Eeeh die bestaan, ik heb er hier een die kun je zelfs in elke hoek zetten die je maar wilt.. hoort officieel bij een Wifi stick geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka

Brava TV is prachtig van kwaliteit, maar helaas in stereo.... dus ik hoop dat daar nog het surround signaal bij komt.. of mogelijk is alleen deze uitzending in stereo dat zou kunnen.

Ik ga maar eens een software update doen om te kijken of daarmee ht crashen verholpen kan worden

toon volledige bericht
Ik wil niet vervelend of kinderachtig overkomen (doe dat dan ook niet), maar Denan had toch een aparte topic geopend op een andere site om onze ervaringen van HDpilot te sharen???! Doe hier dan niet zo vervelend, ik zit nu hier met een TNT pakket post briefje in mijn hand met een Amino 110 naar het verouderde signaal van XMS te kijken. En jij... ach, laat maar.

Nick, ik voel met je mee. Alhoewel ik morgen niks aan mijn vrouw heb beloofd (hihihi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik voel mijzelf toch zo lekker
Glasvezelnetwerk bevordert welzijn

EINDHOVEN - Aangesloten zijn op een glasvezelnetwerk heeft een positief effect op het sociaal-economisch welzijn. Dat blijkt uit een onderzoek van de Technische Universiteit (TU/e) van Eindhoven.

Die onderzocht de effecten van Fibre-to-the-Home, ofwel glasvezelkabel tot aan de voordeur.

Uit de proef met het netwerk (Onsnet) in de wijk Tongelre bleek dat gebruikers onderling meer nieuwe sociale contacten legden en deze onderhielden via de breedbanddiensten. Daarnaast bevorderde het netwerk de sociale cohesie door de toegenomen deelname aan lokale internetfora of weblogs en wijk-tv.

E-learning

De onderzoekers van de TU/e zien in de nabije toekomst mogelijkheden voor nieuwe breedbanddiensten in samenwerking met het bedrijfsleven en overheidsinstellingen. Bijvoorbeeld e-learning waarbij een zieke leerling vanuit huis de lessen op school kan volgen.

Begin

Eindhoven heeft al een begin gemaakt met de aanleg van een glasvezelkabelnetwerk. Eind 2010 zijn alle inwoners erop aangesloten.
Allen jammer dat men in Eindhoven nog ruim 2.5 jaar moeten wachten om hetzelfde gevoel te krijgen, wat wij nu al hebben. Chill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07 17:30
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:50:
Hm dat is frappant en hoe heb je hem aangesloten? Via HDMI of YpBpr?
Ik heb hem net weer van 1080i terug gezet naar 720p, het lijkt nu wat stabieler, maar is nog zeker niet stabiel
Verder heb ik ook de optische digitale uitgang gepakt en merk ik dat het geluid wat hapert....
Ik heb 'm aangesloten met HDMI. Het beeld heb ik ingesteld op 720p, zoals volgens de handleiding hoort bij een HD-ready tv.
Jammer genoeg heb ik niets waarop ik die optische ingang kan aansluiten, maar ik hoorde vanuit China het geluid ook wel eens haperen. Misschien ligt dat aan "China" en hoorde de rest van de wereld dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ArjenB64 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:13:
[...]

Ik heb 'm aangesloten met HDMI. Het beeld heb ik ingesteld op 720p, zoals volgens de handleiding hoort bij een HD-ready tv.
Jammer genoeg heb ik niets waarop ik die optische ingang kan aansluiten, maar ik hoorde vanuit China het geluid ook wel eens haperen. Misschien ligt dat aan "China" en hoorde de rest van de wereld dat ook?
Goed mogelijk... ik zag (analoog via Ziggo) een herhaling van een stukje met een hapering die ik ook bij het origineel digitaal sd via xms zag,dus dat moet in de bron gezeten hebben.
We vergeten voor het gemak tegenwoordig zo snel welke afstanden er tussen hier en daar zitten.
@benbi ik heb ook zo'n adapter,volgens mij van siemens,zat bij mijn oude experia .. ik zoek een stekker die uitmond in een contra stekker en dan haaks.
Ik moet nu een bepaald apparaat steeds naar voren halen om stekkers te wisselen en in mijn idee kan met een haaks plugje de boel ook dichter naar de muur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:03:
[...]

Ik wil niet vervelend of kinderachtig overkomen (doe dat dan ook niet), maar Denan had toch een aparte topic geopend op een andere site om onze ervaringen van HDpilot te sharen???! Doe hier dan niet zo vervelend, ik zit nu hier met een TNT pakket post briefje in mijn hand met een Amino 110 naar het verouderde signaal van XMS te kijken. En jij... ach, laat maar.

Nick, ik voel met je mee. Alhoewel ik morgen niks aan mijn vrouw heb beloofd (hihihi)
Hm ten eerste is dat forum nog niet actief....

Ten tweede, maak je maar geen zorgen... het ding heeft een handig crash feature waardoor bij mij de hele boel steeds vast slaat.... erg handig....

Je mist dus helemaal niets momenteel

Sterker nog, het is dat ik zo de deur uit ga.. anders zou ik de 130 nu afkoppelen en de oude 110 weer aansluiten want hier valt echt niet naar te kijken.

Ik hoop dan ook dat ik morgen mijn eigen pakje krijg in de hoop dat het geen problemen oplevert...

Verder niet lullig bedoeld.. van mij uit.. maar ik wil ben gewoon benieuwd of het crashen nou aan mij ligt of aan de decoder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:23:
[...]

Goed mogelijk... ik zag (analoog via Ziggo) een herhaling van een stukje met een hapering die ik ook bij het origineel digitaal sd via xms zag,dus dat moet in de bron gezeten hebben.
We vergeten voor het gemak tegenwoordig zo snel welke afstanden er tussen hier en daar zitten.
@benbi ik heb ook zo'n adapter,volgens mij van siemens,zat bij mijn oude experia .. ik zoek een stekker die uitmond in een contra stekker en dan haaks.
Ik moet nu een bepaald apparaat steeds naar voren halen om stekkers te wisselen en in mijn idee kan met een haaks plugje de boel ook dichter naar de muur..
Ah nou dan ligt dat haperen dus niet aan de stb... en bij Lingo klinkt het ook allemaal weer normaal...

Die stekker die ik heb heeft aan de ene kant een USB en aan de andere kant een Contra...

en daar kun je dan weer een Wifi Dongle in steken of zo...

dus volgens mij precies wat je zoekt...

maar mogelijk wil je het nog compacter en dat heb ik nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:26:
[...]

Hm ten eerste is dat forum nog niet actief....

Ten tweede, maak je maar geen zorgen... het ding heeft een handig crash feature waardoor bij mij de hele boel steeds vast slaat.... erg handig....
Ik denk dat het aan de decoder ligt, deze is voorzien van een iets andere software versie en zoekt waarschijnlijk naar testfeeds die de pilotdeelnemers niet kunnen zien. Ik neem aan dat je de software update al getest hebt? (tip: via een sd kanaal uitvoeren)

Add: het forum zal ik maandag activeren, in het weekend ga ik geen lijst van 50 deelnemers verwerken :)

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 08-08-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:34:
[...]

Ik denk dat het aan de decoder ligt, deze is voorzien van een iets andere software versie en zoekt waarschijnlijk naar testfeeds die de pilotdeelnemers niet kunnen zien. Ik neem aan dat je de software update al getest hebt? (tip: via een sd kanaal uitvoeren)

Add: het forum zal ik maandag activeren, in het weekend ga ik geen lijst van 50 deelnemers verwerken :)
Ik had al een software update gedaan via een HD kanaal, maar dat levert niets op.. dezelfde versie. Ik zet hem nog een keer aan het updaten via een SD kanaal en zie als ik terugkom wel wat er gebeurt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:44:
[...]

Ik had al een software update gedaan via een HD kanaal, maar dat levert niets op.. dezelfde versie. Ik zet hem nog een keer aan het updaten via een SD kanaal en zie als ik terugkom wel wat er gebeurt :-)
En schakel hem anders even op component ipv hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:34:
[...]

Ik had heel lullig kunnen reageren, wetende dat die zending dinsdag al verstuurd was. In de trant dat het toevoegen van die 50 users al klaar had kunnen staan en alleen nog maar geactiveerd had hoeven worden. Maar dat doe ik maar niet. Dus geniet ff lekker van weekend en zien je maandag mogelijk op de nieuwe site. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:56:
[...]

Ik had heel lullig kunnen reageren, wetende dat die zending dinsdag al verstuurd was. In de trant dat het toevoegen van die 50 users al klaar had kunnen staan en alleen nog maar geactiveerd had hoeven worden. Maar dat doe ik maar niet. Dus geniet ff lekker van weekend en zien je maandag mogelijk op de nieuwe site. O-)
Dan had ik weer heel lullig kunnen zeggen,gelukkig deed Denan niet lullig,anders stond jij nu mooi niet tussen die 50 users... da's pas echt lullig daarom zeg ik niets... _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 08-08-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 10:55
Ik heb mijn Animo 130 vandaag binnengekregen, maar volgens mij heb ik een DOA :/
Ik krijg helemaal niets, behalve de rode LED van de stb die soms brandt, soms onregelmatig knippert. Geen enkel signaal naar de tv (verschillende HDMI-kabels en hdmi-tv-inputs geprobeerd). Ik kan de stb ook niet uitzetten via de ab, de stb reageert niet hoewel de led van de ab wel oplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Krizna schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:00:
Ik heb mijn Animo 130 vandaag binnengekregen, maar volgens mij heb ik een DOA :/
Ik krijg helemaal niets, behalve de rode LED van de stb die soms brandt, soms onregelmatig knippert. Geen enkel signaal naar de tv (verschillende HDMI-kabels en hdmi-tv-inputs geprobeerd). Ik kan de stb ook niet uitzetten via de ab, de stb reageert niet hoewel de led van de ab wel oplicht.
Probeer hem eens heel even op poort 3 aan te sluiten van de DRG ??lijkt er op dat hij de software niet wil laden.
Je gebruikt wel de juiste poort op de DRG ? er is onlangs een poortwissel geweest,voor de 4 poorts DRG's poort 1 gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
[...]

Jammer alleen dat in de brief bij de 130 staat dat die 50 pilotdeelnemers zich via een emailtje met persoonsgegevens moeten aanmelden zodra alles geactiveerd is (stond zelfs een stukje terug in deze thread nog). Aangezien ik er vandaag pas 3 binnen had en nog niemand de 130 had ontvangen kan ik die 50 deelnemers natuurlijk niet activeren op het forum.. dus om het om te draaien.. het ligt eigenlijk aan jou! Jij hebt nog geen email verstuurd na activatie van de 130! (die je ook nog niet ontvangen hebt ;))

Maar: de diensten zijn wel al allemaal aangezet op dinsdag.. happy? :)

add: aangezien het hier nu wel erg HDTV pilot only-news aan het worden is het ik het HDTV subforum op http://dtvuitrol.xmsnet.nl al geopend maar ik nog geen selectie heb gemaakt op pilotdeelnemers. Iedere geregistreerde gebruiker kan daar dus nu posten dus aub alle HDTV vragen/opmerkingen/etc in dat forum.. houden we tweakers ook een beetje schoon.
Krizna schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:00:
Sluit hem eens via component aan, het kan zijn dat de beeldinstelling (HDMI) niet autodetected is. Dat wil wel eens voorkomen bij HDMI poorten die zich niet 100% aan de standaard houden.
Verdere vragen aub via het pilotforum... maar ook ik heb weekend :)

[ Voor 21% gewijzigd door denan op 08-08-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214837

Vandaag ook het pakket met de 130 ontvangen.
De brief zat bij mij in de doos.

Maarrrrr geen beeld net als krizna.
Led brand wel en knippert af en toe, reageert niet op afstandbediening.

Mijn 110 doet het al een week niet dus die opnieuw aansluiten heeft ook geen zin en weer mijn tv van de wand halen heb ik ook geen zin in.

Slechte start voor een pilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 10:55
Het wisselen van poorten op de DRG heeft geen effect, ik heb alle poorten geprobeerd. Aansluiten via component helpt ook niet. Mmm misschien is de dienst niet bij iedereen goed geactiveerd dan? Is het echt zo dat zo'n STB nog niet eens zelf een simpel menu op het beeld kan toveren, zonder aangesloten te zijn op een dienst?

Edit: Denan, heb me geregistreerd voor het dtvuitrol-forum, wacht nu op activatie. Maar je hebt gelijk, we moeten weekend vieren, ik ga me niet druk maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Krizna op 08-08-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 214837 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:31:
Vandaag ook het pakket met de 130 ontvangen.
De brief zat bij mij in de doos.

Maarrrrr geen beeld net als krizna.
Led brand wel en knippert af en toe, reageert niet op afstandbediening.

Mijn 110 doet het al een week niet dus die opnieuw aansluiten heeft ook geen zin en weer mijn tv van de wand halen heb ik ook geen zin in.

Slechte start voor een pilot.
De HDTV box gebruikt component of HDMI, de 110 gebruikt scart. Je kunt ze dus gewoon naast elkaar gebruiken. Verdere communicatie aub wel via het pilotforum.

add: bij deze reageer ik in deze thread niet meer op hdtv pilot vragen.. het gaat teveel off-topic voor tweakers.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 08-08-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
add: zat even enorm te slapen en linkte per ongeluk naar het oude forum. Alle HDTV deelnemers moeten gebruik maken van http://dtvuitrol.xmsnet.nl, niet dtvpilot.xmsnet.nl! Om toegang te krijgen tot het dtvuitrol forum is geen activatie nodig, maar je moet je wel even registreren.

[ Voor 24% gewijzigd door denan op 08-08-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

idd. vind deze opmerking nogal ongepast van jou chocka.
Als jij wist hoe druk Denan het heeft dan zeg je dat niet meer.
En geloof me als ik het zeg druk dan bedoel ik ook echt druk.
Is niet zo dat hij alleen maar beetje op dit forum zit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Wat een grappige verhalen op dit forum en dat allemaal om een "kastje dat alles kan" of zou moeten kunnen.
Maar ja als je altijd in de kortste rij bij de kassa gaat staan houd je ook veel tijd over.
Soms is het dus niet anders zoals het is. Ik heb begrepen dat een aantal mensen de 130 al binnen hebben. En ik al al de eerste ervaringen kunnen lezen op het andere forum.
Ik weet helaas nog steeds niet of ik bij de testgroep zit maar denk/hoop het wel.
Ik zit in de klankbordgroep Soest(erberg) en ben redelijk actief op de verschillende forums.
Dus ik zal morgen wederom de deurbel in de gaten houden en een briefje op de deur plakken als ik naar het kleine kamertje moet (goede en eenvoudige tip!).
Maar misschien is Denan nog zo wakker en kan hij zich mijn naam herinneren die bij de 50 zit.
Voor iedereen die de 130 heeft veel testplezier en ik hoop dat ik mijn bijdrage ook snel kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
wiebo66 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:53:
Maar misschien is Denan nog zo wakker en kan hij zich mijn naam herinneren die bij de 50 zit.
Voor iedereen die de 130 heeft veel testplezier en ik hoop dat ik mijn bijdrage ook snel kan toevoegen.
Als je een emailadres gebruikt dat begint met wiebo moet ik je teleurstellen, die staat niet op mijn lijst. Ik zal je in ieder geval bij deze op de 'reserve-lijst' zetten. Komt er een pilotplek vrij dan zul je aan de pilot toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:05:
[...]

Als je een emailadres gebruikt dat begint met wiebo moet ik je teleurstellen, die staat niet op mijn lijst. Ik zal je in ieder geval bij deze op de 'reserve-lijst' zetten. Komt er een pilotplek vrij dan zul je aan de pilot toegevoegd worden.
Volgens mij heb ik het mailadres hw.hel@xmsnet.nl gebruikt.
Het mailadres van het hoofdaccount.
Bednkt dat je nog wakker bent en hebt willen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
wiebo66 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:17:
[...]

Volgens mij heb ik het mailadres hw.hel@xmsnet.nl gebruikt.
Het mailadres van het hoofdaccount.
Bednkt dat je nog wakker bent en hebt willen reageren.
In dat geval gefeliciteerd.. je was nr 47 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:19:
[...]

In dat geval gefeliciteerd.. je was nr 47 :)
Wederom bedankt en je hebt me erg blij gemaakt!
Nu maar morgen vroeg op en wachten op een pakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Lekker laat actief inderdaad :P Niemand een sociaal uitgaansleven? ;) Ik ieder geval niet haha.

De Denan ik zit me rot te zoeken naar de voorkeursgebruik van de poorten bij de 4 poorts kast en 8 poorts...
Ik weet zeker dat je het genoemd hebt een keer (omdat het toen gewijzigd was).
En nu met die hdpilot (heel kort vraagje erover) is het dan het beste dezelfde poort te gebruiken als de normale sd? Of zijn die gescheiden? (ik neem aan als jullie dat niet hebben, dat dat nog gebeurd voor de mensen die hd en sd willen voor op slaapkamer ofzo.)

edit:
Ahh gevonden, was beetje van de wereld geloof ik. (In geval van 8-poortskast...) Poort 2 wordt nu voor iptv gebruikt, en dat was eerst 6. (tenminste is optimale setting) Wat zou nu de optimale poort zijn met een hd en sd amino? (Ik neem aan de hd op degene met de hoogste qos instelling [bijv poort2] en sd terug op de oude poort 6? Of is inmiddels bij 3 beter?)

[ Voor 25% gewijzigd door Mau_Maus op 09-08-2008 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
[quote]Mau_Maus schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:50:
Lekker laat actief inderdaad :P Niemand een sociaal uitgaansleven? ;) Ik ieder geval niet haha.

Ja, de een is druk aan het testen en uitproberen en de ander gaat vroeg naar bed om morgen (vandaag) de deurbel in de gaten te houden.
Maar of de horeca nu wakker ligt van - 50 klanten weet in niet.
Veel testplezier en misschien zijn er morgen al een paar kinderziekten uit al ik mijn pakketje krijg haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:54:
[...]

En schakel hem anders even op component ipv hdmi.
Hm dat had ik al gedaan. Ben net thuis van mijn afspraak en nu crasht hij op de component op 720p elke 60 seconde :-)

Deze krijg je maandag netjes weer terug :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wat zal het hier rustig gaan worden, nu er 50 gebruikers vanaf maandag met de HD pilot gaan beginnen en zij alle verhuizen naar het nieuwe forum dtvuitrol.xmsnet.nl. Dat is eigenlijk ook wel weer een pilot om te zien welke vragen er hier überhaupt nog over blijven. Leuk, we zullen het gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Het zal inderdaad even rustiger worden hier. Wel nogmaals het verzoek om alle vragen/opmerkingen over HDTV in dat andere forum te plaatsen. Dat houd het overzichtelijker voor XMS en de andere pilotdeelnemers.. en spammed tweakers minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 06:24:
Wat zal het hier rustig gaan worden, nu er 50 gebruikers vanaf maandag met de HD pilot gaan beginnen en zij alle verhuizen naar het nieuwe forum dtvuitrol.xmsnet.nl. Dat is eigenlijk ook wel weer een pilot om te zien welke vragen er hier überhaupt nog over blijven. Leuk, we zullen het gaan zien.
Als ik je een plezier doe met mijn verhalen blijf ik wel hier..dat andere forum is niks.. Denan kan daar modereren >:)
Goed.. inderdaad op de vrije zaterdag opgestaan om 9 uur.. the postman always ring twice,nou hier niet,tis hier net de ijsboer, een ruk en lig je niet op de mat dan zie je nog net zijn kont de auto inschuiven,kom je uit de kamer dan.. beetje overdreven.. ik zit nog in 4 andere pilots van mezelf dus ik hou altijd tijd over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 09:20:ik zit nog in 4 andere pilots van mezelf dus ik hou altijd tijd over :)
[offtopic] Zal je vrouw fijn vinden dat je zoveel tijd over hebt, kunnen jullie vandaag lekker gaan shoppen. (hahaha) BTW las vanmorgen in zaterdag bijlage van de Telegraaf "Mijn vrouw" dat 75% van de vrouwen iedere 60 seconden aan shoppen denken, terwijl wij mannen iedere 52 seconden aan sex denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:32:
[...]

[offtopic] Zal je vrouw fijn vinden dat je zoveel tijd over hebt, kunnen jullie vandaag lekker gaan shoppen. (hahaha) BTW las vanmorgen in zaterdag bijlage van de Telegraaf "Mijn vrouw" dat 75% van de vrouwen iedere 60 seconden aan shoppen denken, terwijl wij mannen iedere 52 seconden aan sex denken.
Moet dat niet zijn iedere 60 seconde denken aan kinderen krijgen of oma worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:32:
[...]

Wat doen we dan in die overige 8 seconden ? ah ik weet het.. dan zitten we op een forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Ik heb net om 10.30 uur de box ontvangen en kijken al vanaf 11.00 uur via HD de OS.
Verder informatie zie het andere forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:10:
[...]

Wat doen we dan in die overige 8 seconden ? ah ik weet het.. dan zitten we op een forum :)
Nee, we denken niet 52 seconden van een minuut aan seks, we denken er iedere 52 seconde aan. Hoe lang dat dan is, is niet bepaald. Overigens ben ik me hier helemaal niet bewust van en was ik mijn handen in onschuld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
http://dtvuitrol.xmsnet.nl/viewtopic.php?f=14&t=143
@Benbi... jaja.. was je de rest ook even ? _/-\o_

[ Voor 134% gewijzigd door Nick39 op 09-08-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm moet nog douchen zo.. dus zal het doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
XMS burenactie
A.s. maandag komt op www.xmsnet.nl meer informatie te staan over de XMS burenactie. Dit houd in dat mensen die hun buren aanmelden korting krijgen op hun eigen abonnementskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
denan schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:43:
XMS burenactie
A.s. maandag komt op www.xmsnet.nl meer informatie te staan over de XMS burenactie. Dit houd in dat mensen die hun buren aanmelden korting krijgen op hun eigen abonnementskosten.
nu heb ik mijn buurvrouw net aanbevolen om ook gebruik te maken van xmsnet. Ze kwam er zelf al mee omdat ziggo hier in amersfoort een aantal zenders van het analoge pakket gaat afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:43:
XMS burenactie
Jij hebt mijn gegevens, dus graag ontvang ik een overzicht wie wel of niet klant is op mijn adres. Daarmee wil ik best proberen meer buren warm te krijgen voor XMS, alhoewel dit moeilijk gaat worden omdat de gemiddelde leeftijd van ons complex ongeveer 60+ is en de meeste zich graag handhaven aan het oude vertrouwde (KPN en UPC, ondanks het duurder is). Er is er zelfs eentje die de aansluiting van de DRG niet accepteerde, waarmee nu al meer dan een jaar de glasaansluiting los in de overloop blijft hangen.

Ik zie mail bericht graag tegemoet. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:27:
[...]

Jij hebt mijn gegevens, dus graag ontvang ik een overzicht wie wel of niet klant is op mijn adres.
Ik zie mail bericht graag tegemoet. Bij voorbaat dank.
Dat kan niet, wet op de privacy staat dit niet toe.
En op jouw adres,nou daar heb ik Denan niet voor nodig,daar ben JIJ de klant _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@choka:

of je werpt jezelf op als XMS ambassadeur en helpt iedereen bij de aanmelding.. kun je meteen je eigen klantnummer mee-invullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 09:01:
@choka:

of je werpt jezelf op als XMS ambassadeur en helpt iedereen bij de aanmelding.. kun je meteen je eigen klantnummer mee-invullen ;)
Ach, mag ik dan mss nu eindelijk ook drie weken vakantie hebben, maar dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Wel een optie, dus waar kan een dergelijk formulier vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
a.s. maandag komt de info online op www.xmsnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ari3 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:43:
Is al bekend welke versie van de Amino130 gebruikt gaat worden? Er zijn twee versies: een met ST40 processor en een met een ST7109 processor. De ST7109 is nieuwer en kan ook VC1 streams decoderen!
STi7109 YWC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Milenko79 krijgt op dit moment eindelijk zijn glasvezel, de monteurs zijn druk bezig. Uiteindelijk heeft vol blijven houden toch geholpen (en een mooie aangetekende brief aan portaal die schijnbaar erg zijn best voor me heeft gedaan).
Hopen dat het blazen van de vezel zometeen goed gaat, en dat xms mijn lijn daarna een beetje snel activeerd, dan kan ik met m'n nieuwe router gaan spelen (dir -655) .

Hopelijk kan ik vanaf vanmiddag/morgen eindelijk eens inhoudelijk bijdragen aan de discussie i.p.v. gefrusteerd zijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door milenko79 op 11-08-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
milenko79 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 10:52:
Milenko79 krijgt op dit moment eindelijk zijn glasvezel, de monteurs zijn druk bezig. Uiteindelijk heeft vol blijven houden toch geholpen (en een mooie aangetekende brief aan portaal die schijnbaar erg zijn best voor me heeft gedaan).
Hopen dat het blazen van de vezel zometeen goed gaat, en dat xms mijn lijn daarna een beetje snel activeerd, dan kan ik met m'n nieuwe router gaan spelen (dir -655) .

Hopelijk kan ik vanaf vanmiddag/morgen eindelijk eens inhoudelijk bijdragen aan de discussie i.p.v. gefrusteerd zijn :)
Grandioos nieuws !! dat activeren gaat snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Eredivisie voetbal
De gesprekken zijn rond en ook XMS zal eredivisie voetbal gaan leveren op haar IPTV platform. De kosten hiervoor zullen ongeveer 10 euro per maand zijn, gelijk aan de voetbalabonnementen bij de andere partijen. De verwachting is dat wij dit sept/okt zullen kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:28:
Eredivisie voetbal
De gesprekken zijn rond en ook XMS zal eredivisie voetbal gaan leveren op haar IPTV platform. De kosten hiervoor zullen ongeveer 10 euro per maand zijn, gelijk aan de voetbalabonnementen bij de andere partijen. De verwachting is dat wij dit sept/okt zullen kunnen aanbieden.
Cool!

Is dat dan ook in HD? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nope.. daar zullen de clubs vast wel weer extra geld voor willen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:28:
Ahh das wel jammer. Maar is het er helemaal niet? Of zijn er geen gesprekken over geweest? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Dat hebben ze volgens mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ik ben helaas nog niet geactiveerd (dus gebruik nog maar even mijn adsl). Ik moet port 2 op de cps gebruiken toch? dat vertelde de xms helpdesk met tenminste, port 1 zou voor digitale tv zijn.

m'n router krijgt nog geen ip adres in ieder geval (staat op verkrijgen via dhcp)

afwachten nog maar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:28:
En terecht, voetballers moeten extra gegrimeerd worden om ook in hoge resolutie goed over te komen.. dat kost allemaal extra geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 09:38
* onok is een van de happy HDTV pilot klanten, en ik moet zeggen dat het beeld erg strak is :D
Toch vind ik het nog niet echt een volwaardig product, aangezien er nog maar 2 HD zenders (eigenlijk 1,5 aangezien Ned1 HD alleen de olympische spelen in HD uitgezonden worden) in het pakket zitten. Ik hoop dat het niet lang duurt voordat daat meer bijkomt, zoals discovery HD en National Gegrafic HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:17

ManiacsHouse

Scheisse!

denan schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:28:
Eredivisie voetbal
Daar verdiend men dan grof geld aan. 10 euro voor 4 kanalen per maand?!
Maar knap gespeeld door de clubs. Zakelijk gezien dan. ;)
Hoeveel reclame gaan ze daar eigenlijk op persen? Dwaas eigenlijk dat men er voor moet betalen.
Plus ook nog een decoder aanschaffen.

[ Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 11-08-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Een hoop XMS nieuws dezer dagen :) Dan gooi ik er ook nog een schepje bovenop.

www.fiberupdate.nl is van naam veranderd naar www.glasvezel.nu en gaat op diverse vlakken samen werken met XMS.

Het eerste resultaat is waarschijnlijk een uitgebreide recensie van de AmiNet130 HDTV vanuit het XMS huis.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Vreemd, Ik bel net de xms helpdesk omdat mijn router nog gene ip-adres krijgt (ik denk, misschien kunnen zij de status van de verbinding even nakijken), krijg ik het verhaal te horen dat de monteur een gereedmelding moet doen bij xms en dat dat 78 uur duurt en dat daarna de lijn pas actief kan worden.
Nu moet ik dus weer bellen als het donderdag niet werkt. Vreemd verhaal dat ik nog niet eerder heb gelezen of gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt idd. zij hebben "dat weet ik praktisch zeker" 72 uur de tijd om de aansluiting als zodoende opgeleverd door te geven aan XMS!
Het verhaal is dus zeker correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Dan moet ik nog maar ene paar dagen geduldig zijn (wordt wel erg moeilijk nu alle er ligt/klaarstaat, het begint behoorlijk te kriebelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
milenko79 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:42:
Dan moet ik nog maar ene paar dagen geduldig zijn (wordt wel erg moeilijk nu alle er ligt/klaarstaat, het begint behoorlijk te kriebelen)
Kleine toevoeging: het duurt maximaal 72 uur ... in het uiterste geval dus.. over het algemeen ligt dat ergens tussen de 12 en de 24 uur bij de eerste installatie.

@onko:
Het is ook nog geen product maar een pilot :) In eerste instantie gaat het om de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
milenko79 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:42:
Wedden dat je morgen op staat en het werkt ?
Was bij mij, bij de buurman.. DTV heractiveren zou max 48 uur zijn, was 15 minuten.
Beter een wijde tijd dan valt het alleen maar mee, dan een krappe tijd die ze misschien niet halen waardoor het weer niet deugt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
heractiveren gaat altijd snel (internet duurt 5 minuten als er een nieuwe bewoner intrekt).. alleen de eerste activatie moet door alle processen en systemen lopen bij de netwerkbeheerder en bij XMS. Daardoor kan het langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ach, tenzij de vezel brak blijkt te zijn en ik een erg lage snelheid ga halen zal ik niet zeggen dat het brak is. Die dagen wachten kunnen er ook nog wel bij. Als ik boos/gefrustreerd was, was dat omdat er gewoon niets van klopte hoe het gegaan is (want wat was het nou helemaal voor werk, vezeltje van de buurvrouw 1 verdieping naar boven, boren hoefde eigenlijk niet eens). Het is gewoon jammer dat het zo lang heeft moeten duren en dat ik er zo om heb moeten zeuren. Maar, het is er nu.
Iedereen in ieder geval bedankt voor de duwtjes in de goede richting die ik heb gehad. Ik heb er niet alitjd gebruik van gemaakt, maar al met al ben ik met jullie hulp bij de personen uitgekomen die dit wel in orde hebben gemaakt.

Ik hoop dat ik morgen opsta en meteen fijn mijn connectivity ledje zie knipperen, zo niet, dan blijf ik gewoon nog een paar dagen iedere 5 minuten dat ledje bewonderen (totdat mijn vriendin me echt zat wordt :) )

Binnenkort eidnelijk genieten van de segice van xms (zoals ik vanmiddag al merkte toen de helpdeskmedewerker me twee minuten na het beeindigen van ons gesprek terugbelde omdat hij iets over het hoofd gezien had, dat is nou netjes). Als je eenmaal aangelsoten bent is xms vast heel fijn :*)

[ Voor 15% gewijzigd door milenko79 op 11-08-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
milenko79 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:30:Binnenkort eidnelijk genieten van de segice van xms (zoals ik vanmiddag al merkte toen de helpdeskmedewerker me twee minuten na het beeindigen van ons gesprek terugbelde omdat hij iets over het hoofd gezien had, dat is nou netjes). Als je eenmaal aangelsoten bent is xms vast heel fijn :*)
Ik ben zelf niet altijd even positief over XMS geweest, mede door problemen. Maar na ruim een jaar zie je wel een enorme positieve progressie. Gelukkig heeft XMS in deze markt geen UPC syndroom opgelopen, maar waarschijnlijk juist goed gekeken en geleerd van UPC en eventueel andere hoe het niet moet. Daarbij zijn zij de enige in Nederland waarvan het personeel veel te vinden is op allerlei forums. Waardoor XMS vele malen dichterbij de klant zijn komen te staan, dan ik uberhaupt heb mogen meemaken bij KPN en/of UPC.

Alhoewel de laatste loodjes het zwaarst zullen zijn, is het plezier des te groter om even te moeten wachten. Bedenk daarbij dat jouw energie en input om glas te krijgen mss nog wel mee kan vallen. Ik werd ooit drie jaar geleden al door Woningbouwvereniging Portaal benaderd om voor 50 euro een dergelijke aansluiting te verkrijgen en heb vervolgens ruim twee jaar moeten wachten voordat het uiteindelijk was gerealiseerd. Dus dan vallen die laatste paar uurtjes voor activatie nog wel mee.

En nu je toch moet wachten, is het mss een goed idee leuke dingen te gaan doen met je vriendin. Ga net als Nick eens een dagje gezellig met haar shoppen ( ;) ), zal ze leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Nou, mijn verbinding is inmiddels in de lucht. down hal ik op giganews netjes 4.8 MB per seconde. weet iemand nog een server waar ik wat naar kan uploaden? Ik heb de ftp van jurjen de vries uit het vorige topic geprobeerd, maar die wil niet echt meewerken.

Upload naar mijn werk haal ik 2MB per seconde, maar dus gewoon copy paste vanuit rdp dus dat zegt ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Als je down 50Mbit haalt.. haal je dat up ook.. Het is een symmetrische verbinding. Het is meer afhankelijk van de server aan de andere kant en je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
ja, ok, maar daadwerkelijk testen is gewoon leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 20:17
chocka schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 06:39:
[...]

Gelukkig heeft XMS in deze markt geen UPC syndroom opgelopen, maar waarschijnlijk juist goed gekeken en geleerd van UPC en eventueel andere hoe het niet moet. Daarbij zijn zij de enige in Nederland waarvan het personeel veel te vinden is op allerlei forums. Waardoor XMS vele malen dichterbij de klant zijn komen te staan, dan ik uberhaupt heb mogen meemaken bij KPN en/of UPC.
Ik wil nog wel eens zien hoe dat is als XMS net zo groot wordt als UPC of de KPN (niet dat dat gebeurt).. Met slechts 20.000 klanten is het namelijk een stuk makkelijker om dicht bij je klanten te staan dan wanneer je vele malen groter bent..

Aan de omvang te zien weet ik bijna zeker dat op de XMS helpdesk minder dan 10 mensen zitten, die bovendien waarschijnlijk nog relatief makkelijk iets intern kunnen regelen binnen het bedrijf.. Grote bedrijven werken veel meer met vaste procedures en met grote afdelingen die elkaar vaak nooit zien.. En dus loop je daar vaker tegen procedures aan waar men niet van af kan/mag wijken.. Dat is het verschil..

Mijn ervaring is, hoe groter het bedrijf hoe klantonvriendelijker het allemaal wordt.. En dat is niet alleen mijn ervaring als klant, ik heb zelf bij 2 verschillende ISP's gewerkt op technische helpdesken.. Een met slechts 7 collega's, en een met zo'n 60 mensen.. Ik kan je melden dat die met 7 een stuk klantvriendelijker was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Inflatable schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:17:
[...]
Aan de omvang te zien weet ik bijna zeker dat op de XMS helpdesk minder dan 10 mensen zitten, die bovendien waarschijnlijk nog relatief makkelijk iets intern kunnen regelen binnen het bedrijf..
Vergis je daar niet in, de helpdesk is namelijk ondergebracht waar ook de Helpdesk van InterNLnet zit, en ik weet het niet zeker, maar ik vermoed ook die van Alice.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
milenko79 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:05:
Ik heb de ftp van jurjen de vries uit het vorige topic geprobeerd, maar die wil niet echt meewerken.
Wat gaat er mis? Dan kijk ik even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ik mag niet up of downloaden, krijg de melding dat er teveel connecties open zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
milenko79 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:19:
Ik mag niet up of downloaden, krijg de melding dat er teveel connecties open zijn.
probeer de mijne eens ?
ftp://ftp.ikbennick.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
milenko79 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:19:
Hmm, vervelend. Ik kom vanaf het werk ook even niet bij deze thuis pc, dus kan het vanavond pas nakijken. Probeer anders idd Nick zijn FTP.

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!