XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:
  • 129.471 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:07:
Ik las ergens dat XMS ook in (een deel van) Nieuwegein z'n netwerk uitgerold heeft. Klopt dat? Zijn er hier Nieuwegeiners met XMS en zo ja, waar ongeveer in de stad?

Ook ik (dus ook Nieuwegeiner) heb interesse in XMS, al twee keer op de website een aanvraagverzoek ingediend (echter, "Er is geen adres gevonden met onderstaande huisnummer en postcode") en beide keren niets meer van XMS gehoord (enkele maanden geleden alweer)...
Ja, hier dus ;) En een zeer tevreden XMS gebruiker mag ik wel zeggen. Ik woon "op de Wallen" bij het zwembad, in een Portaal huurwoning. Heb je geen Portaal woning zal het wel moeilijk of duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:29:
[...]
Ja, hier dus ;) En een zeer tevreden XMS gebruiker mag ik wel zeggen. Ik woon "op de Wallen" bij het zwembad, in een Portaal huurwoning. Heb je geen Portaal woning zal het wel moeilijk of duur worden.
Ah, daar dus! Ik helaas aan de andere kant, 'Galecop'.
Jij & Denan in elk geval bedankt voor de antwoorden. Ofwel, voorlopig geen glas naar m'n huis dus.

Wel een beetje jammer dat XMS zelf niet antwoord op aansluitverzoeken op de website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier op galecop , en er zijn al heel veel portaal woningen aangesloten.
Ikzelf zit in een koop woning , maar door de gelukkige ligging langs de vezel, kon ik ook aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Nick39 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:56:@Denan,dus als je gaat Sonja Bakkeren mag je niet mee doen met de HD pilot ??
ff off topic, wat mag hiermee bedoeld worden???
Nick39 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:56:Ik ga door met mijn tweede utp naar boven..maar mijn tang is kapot :(
Indien nodig heb ik nog wel een UTP tang te koop voor 10 €, had er nog een spare liggen. Verzendkosten zijn voor mijn rekening.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:23:Erg grappig. Ik hoop overigens dat Chocka ook vanavond nog kan reageren... want ik neem aan dat hij weer op zijn werk zit nu en het vanavond pas ziet.
Bedankt Benbi, fijn dat je zo met mij meeleeft!

Ja hoor, ik denk dat ik tijdig heb kunnen reageren. Had vanmiddag al ff gespiekt op mijn werk en via mijn werk gereageerd. Daarbij heb ik zojuist het bericht van Denan nogmaals bevestigt via mijn huismail.

PS. Met de pilot veronderstel ik dat de 130 de 110 vervangt, dus heb ik nu de 110 te koop. Gezien de korte periode van gebruik is die nog zo goed als nieuw en heb geen TV in de slaapkamer, anders had het geen SLAAP kamer geheten. Dus wie wil bieden is welkom. Wie 90 € biedt, stuur ik de STB gratis toe, oftewel de verzendkosten zijn voor mijn rekening. Ja ik heb de doos nog!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
chocka schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:01:
[...]
ff off topic, wat mag hiermee bedoeld worden???
iemand afvallen... sonja bakkeren... Flauwe grap :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 05-08-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Mau_Maus schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:06:
[...]

iemand afvallen... sonja bakkeren... Flauwe grap :P
@chocka ik bedoelde inderdaad Sonja Bakkeren, afvallen ( in dit geval dus in gewicht afvallen),grapje dus.
Ik heb ondertussen al een nieuwe tang,bedankt voor het aanbod.
Het is gewoon balen als je stekkers aan kabels zet en die het dan vervolgens niet doen.
Je twijfelt aan van alles,behalve aan je tang maar wat blijkt, een pootje in de tang dat een koperen clipje in de plug door de kabel duwt was afgebroken.
Van de 8 draadjes werden er in de plug dus maar 7 aangedrukt door de tang.
Duurde even voor ik dat doorhad... ( tig stukjes kabel afgeknipt en plugjes weg gegooid :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
[...]

PS. Met de pilot veronderstel ik dat de 130 de 110 vervangt, dus heb ik nu de 110 te koop. Gezien de korte periode van gebruik is die nog zo goed als nieuw en heb geen TV in de slaapkamer, anders had het geen SLAAP kamer geheten. Dus wie wil bieden is welkom. Wie 90 € biedt, stuur ik de STB gratis toe, oftewel de verzendkosten zijn voor mijn rekening. Ja ik heb de doos nog!!!
de 130 blijft eigendom van XMS he.. dus ik zou die 110 nog even aanhouden als je IPTV wilt blijven gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
[...]
Gezien de korte periode van gebruik is die nog zo goed als nieuw en heb geen TV in de slaapkamer, anders had het geen SLAAP kamer geheten.
Mijn partner zou het anders niet echt waarderen als ik alleen maar sliep in de slaapkamer.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:49:
[...]

Mijn partner zou het anders niet echt waarderen als ik alleen maar sliep in de slaapkamer.. _/-\o_
Ha ha... Misschien is Chocka vrijgezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:29:de 130 blijft eigendom van XMS he.. dus ik zou die 110 nog even aanhouden als je IPTV wilt blijven gebruiken :)
Hè? Ga ik een HD pilot doen met een STB welke dan niet geschikt is voor IPTV? Dus voor HD is de 130 en voor niet HD is de 110?! Dat wordt een leuke pilot (hihi)
Nick39 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:49:Mijn partner zou het anders niet echt waarderen als ik alleen maar sliep in de slaapkamer.. _/-\o_
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:14:Ha ha... Misschien is Chocka vrijgezel?
Variatie is de meest constante factor in onze relatie. So keep on dreaming, boys!!!

PS ....! O-) :O :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whaha. ik kon ff niet eerder reageren.
ff 2 daagjes ertussen uit

Maar de eerste was ik nog wel :9

Enne Denan > ik zat er toch ook bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:30:
Ik zit hier op galecop , en er zijn al heel veel portaal woningen aangesloten.
Ikzelf zit in een koop woning , maar door de gelukkige ligging langs de vezel, kon ik ook aangesloten worden.
Interessant! Kan je mij - eventueel per mail of direct message - laten weten waar je precies woont? Ben wel benieuwd of die vezel ook in de buurt van mijn woning ligt. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:52:

Hè? Ga ik een HD pilot doen met een STB welke dan niet geschikt is voor IPTV? Dus voor HD is de 130 en voor niet HD is de 110?! Dat wordt een leuke pilot (hihi)
Duhuh als jij straks besluit toch geen 199 te willen neertellen voor je HD kastje omdat je de service te duur vindt t.o.v. de geleverde diensten, dan zit je zonder kastje omdat je het kastje weer in moet leveren.
Variatie is de meest constante factor in onze relatie. So keep on dreaming, boys!!!

Ahum ik zou niet weten waarover ik moet blijven dromen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:52:
[...]

Add 1: De 130 is voor beide (SD en HD) maar blijft volgens de voorwaarden die je had moeten lezen eigendom van XMS,je krijgt hem in bruikleen, of te wel hij moet terug na de pilot ( al zal wel een aanbod gedaan worden hem te kopen bij gebreken geschiktheid denk ik ) dus als je de 110 weg doet of XMS wil om welke reden de 130 terug dan zit je zonder decoder.
Ook kan het zijn dat je zelf vind dat de dienst die XMS gaat aanbieden te duur is,of qua aanbod niet interessant en dan moet je weer een 110 halen of toch de 130 houden die dan niets met HD doet omdat je dat abonnement niet hebt,dan gebruik je dus een 90 euro duurdere decoder die hetzelfde doet als de 110. (sorry Benbi was me 1 minuut voor)

Add 2: Volledig mee eens voor het variatie deel,maar dat is voor een ander forum ;)
Wij hebben een gezin waarbij ik helemaal niet van sport hou maar de kids en partner wel,aangezien boven ook een HD tv staat kan ik uitwijken.
Ik hou van Startrek,de kids niet, dus kan ik boven kijken naar de mediaplayer.
Mijn partner heeft vaak vroege of nachtdiensten en dan is het ongezellig als ze alleen naar bed gaat ook al gaat ze slapen,dan neem ik de draadloze hoofdtelefoon en kijk nog even tv.
Ik heb insomnia en slaap slechts een uur of 4 per nacht ( als ik mazzel heb) dus kan ik nog even tv kijken of radio luisteren via dezelfde koptelefoon.

Beiden mediaplayers staan in verbinding met een NAS en een server PC op zolder dus zo'n 3 terrabytes aan mp3's en divx-en dus...
Lukt het dan nog niet dan last but not least ook nog 2 satelliet ontvangers met nog een kleine 1000 zenders,vooral het BBC aanbod is erg interessant.
Mocht ik dan echt mezelf nog vervelen dan ligt er nog een creative zen en een PSP of een laptop.
Er staat ook een tweede DVD recorder die o.a. DR-G opneemt,the fbi files,law and order,I didn't know that,braniac enz...
Onze slaapkamer is dus meer een tweede huiskamer met een (water)bed.
Sorry maar zoals Benbi al eens opmerkte ben ik nogal gadget g*il..
(ga ook regelmatig naar megagadgets.. wel eens gehoord van een koffie warmhoudplaatje op usb :9 )

[ Voor 2% gewijzigd door Nick39 op 06-08-2008 08:04 . Reden: toevoeging Benbi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:51
Nick39 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:59:
[...]

(ga ook regelmatig naar megagadgets.. wel eens gehoord van een koffie warmhoudplaatje op usb :9 )
*OT* http://www.thinkgeek.com, jammer dat de verzendkosten zo veel zijn... :P Maar de USB retro schemerlamp doet het hier goed..Lang leve de monitor met USB */OT*

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

[off topic] Briljante film..... ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=d1_mETVsCac

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:47:
[...]

*OT* http://www.thinkgeek.com, jammer dat de verzendkosten zo veel zijn... :P Maar de USB retro schemerlamp doet het hier goed..Lang leve de monitor met USB */OT*
De winkel (megagadgets) zit hier in Leiden,dus ik loop er regelmatig even binnen :)
@Fiber ik heb het gelukkig niet in de mate als in de Stephen King verhalen,ik slaap prima alleen niet langer dan een uur of 4,max 5 (zelfs niet na zware inspanning) maar voel me dan overdag ook totaal niet moe,we zijn er aan gewend. (en ik heb niet de FFI variant gelukkig ;) )
De film heb ik gezien,maar dat is toch wat anders.

[ Voor 29% gewijzigd door Nick39 op 06-08-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HDpilot update
Voor alle deelnemers staan de HD profielen al aan, dus zodra de 130 binnen is zou hij direct moeten gaan werken.

Zoals in de brief ook staat is het wel belangrijk dat pilotdeelnemers zich registreren op http://dtvuitrol.xmsnet.nl.. Na registratie dien je een email met je nickname + contactgegevens te sturen naar dtvpilot@xmsnet.nl, daarna zal ik je toegang geven tot het HDTV subforum.

@famous: ik heb de lijsten nu niet bij me.. maar volgens mij wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denan > hoor het graag even dan van jou.
ps. wacht ook een mailtje op jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:57

ManiacsHouse

Scheisse!

Is het misschien een idee om een titelchange te doen? Meer algemeen over XMS? Gaat nu alleen over de pilot HD tv waar uiteindelijk maar een paar mensen aan mee kunnen doen. Of de zaak opsplitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Als er ander nieuws is kan dat verteld worden toch? Ik doe mee aan de pilot, maar als ik dat niet deed, dan had ik dat graag ook hier gezien. aangezien er weinig ander nieuws is. En dan moet ik 2 topics over XMS in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik was net wat van de NNTP server aan het afhalen met 47 Mbit en trok daarnaast met Firefox nog een ISO binnen van CentOS 5.2. Nou keek ik naar mijn grafiekjes en zie ik inene een piek van 94 Mbit?!?!?

Met behulp van een speedtest op speedtest.net kon ik dit niet reproduceren (bleef max op ~50Mbit hangen) maar zodra ik de andere ISO van CentOS binnenhaalde ging hij gewoon weer naar de 100Mbit :9~

Afbeeldingslocatie: http://files.spenkman.nl/xms/100mbit.png
Afbeeldingslocatie: http://files.spenkman.nl/xms/100mbit-netpersec.png

Denan, WTF is hier aan de hand? :D

Note: De verticale as representeert dus het aantal MegaByte

EDIT: Nu werkt het niet meer |:(

[ Voor 3% gewijzigd door sPENKMAN op 06-08-2008 15:19 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 12:57

ManiacsHouse

Scheisse!

Mau_Maus schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:10:
Als er ander nieuws is kan dat verteld worden toch? Ik doe mee aan de pilot, maar als ik dat niet deed, dan had ik dat graag ook hier gezien. aangezien er weinig ander nieuws is. En dan moet ik 2 topics over XMS in de gaten houden.
Jep maar in de titel staat nu heel expliciet internet. Voor de vorm zou dit zoiets kunnen zijn:
XMS glasvezeldiensten voor particulieren deel LXIX

[ Voor 53% gewijzigd door ManiacsHouse op 06-08-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
maniacshouse schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:17:
[...]

Jep maar in de titel staat nu heel expliciet internet. Voor de vorm zou dit zoiets kunnen zijn:
XMS glasvezeldiensten voor particulieren deel LXIX
We posten anders wel in het internetproviders & hosting subforum.. dus om nou een aparte tv-thread te maken is een beetje overkill. Zie tv gewoon als één van de diensten van de internetprovider XMS en er is niet echt een probleem.. of wil je ook een splitsing tussen emailvragen.. newsserver vragen.. webhosting vragen.. etcetc? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:27:
[...]

We posten anders wel in het internetproviders & hosting subforum.. dus om nou een aparte tv-thread te maken is een beetje overkill. Zie tv gewoon als één van de diensten van de internetprovider XMS en er is niet echt een probleem.. of wil je ook een splitsing tussen emailvragen.. newsserver vragen.. webhosting vragen.. etcetc? ;)
Naja dat internet in de titel kan inderdaad wel weg, of vervangen worden door diensten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:29:
[...]

Naja dat internet in de titel kan inderdaad wel weg, of vervangen worden door diensten ofzo.
Ik zal er eens over nadenken bij de volgende thread.. deal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
denan schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:52:
HDpilot update
Voor alle deelnemers staan de HD profielen al aan, dus zodra de 130 binnen is zou hij direct moeten gaan werken.

Zoals in de brief ook staat is het wel belangrijk dat pilotdeelnemers zich registreren op http://dtvuitrol.xmsnet.nl.. Na registratie dien je een email met je nickname + contactgegevens te sturen naar dtvpilot@xmsnet.nl, daarna zal ik je toegang geven tot het HDTV subforum.

@famous: ik heb de lijsten nu niet bij me.. maar volgens mij wel!
Done, maar ik kan al een HD forum zien. Is dit degene die bedoeld word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
DaRKaNGLe694 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:26:
[...]

Done, maar ik kan al een HD forum zien. Is dit degene die bedoeld word?
Ja maar je kan geen nieuw onderwerp aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:27:
[...]

Ja maar je kan geen nieuw onderwerp aanmaken
Die gaat inderdaad pas open als de pilot van start is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
@sPENKMAN
Misschien heeft het er mee te maken dat cache en dergelijke zo snel vollopen dat er een vertekend beeld optreedt.
Ik heb aan het begin van een download ook uitschieters richting de 100 mbits bij files.
Maar als ik bv 20 minuten download en ik reken het gemiddelde aan echt ontvangen data/tijd dan zit ik gewoon netjes aan de 50 mbits maar windows geeft hele andere snelheden aan.
De meeste utils gaan er gewoon niet vanuit dat je echt 50 mbits weg trekt.
Bij lage snelheden is de overhead niet zo hoog en dus verwaarloosbaar in de aangegeven snelheid maar bij 50 mbits...
Zodra ik iets download springen alle meters bij wijze van spreken de hoek in maar zodra alle buffers gevuld zijn en er is evenwicht dan blijkt toch het gemiddelde 50 mbits te zijn.
Alsof je een kilometer tellertje van een snorfiets op een scooter met kleine wieltjes zet,het aantal omwentelingen neemt toe ( dus geeft veel sneller aan) maar de gemiddelde afstand/snelheid is toch nagerekend hetzelfde ( oftewel,de meter geeft wel sneller aan,maar dat rij je niet echt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Aangezien de HDTV pilot topic nog niet actief is om op te reageren, begin ik hier maar efkes.

Ik ben even die specificaties van de STB Amino 130 aan het doorlezen, maar moet daarbij constateren dat deze STB niet eens full HD is oftewel niet aankan.

High Definition
The support of HD video offers an exciting and dramatic viewing experience, with greater realism and detail especially in large display formats. If network bandwidth permits, HD services can exploit the ability of the AmiNET130 to support HD compatible displays at 720p and 1080i resolution, both
MPEG-2 and MPEG-4.

Van full HD mag je pas spreken bij 1920x1280 (1080P) en deze STB komt niet verder dan 1280x720. Daarbij staat vermeld dat die 1080i aan kan, maar dat gaat niet als de STB niet verder komt met 1280x720, want blijft het maximale haalbare 720P. En 1080i is niet meer dan opgepompte 720P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Die discussie is er al vaker geweest maar de standaard wordt gelegd op 720P door de diverse omroepen.
Content van een hogere resolutie is er niet... vanaf 720 mag je spreken van HD er wordt nergens gesproken van een FULL HD pilot of FULL HD zender pakket.
Zelfs kanaal 1080 HD,presenteerde meestal maar opgeleukt 720 materiaal.
Bij Ziggo heeft tijdens het voetbal een pilot gedraaid van 1080i maar de samsung decoder liet het afweten.
Sindsdien zendt ook ziggo weer gewoon in 720P uit, en dat noemen ze HD.

[ Voor 39% gewijzigd door Nick39 op 06-08-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
En volgens mij kan met 720 pixels wel 1080i gemaakt worden... Die techniek laat het lijken dat er meer pixels zijn. Tenminste volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Mau_Maus schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 18:36:
En volgens mij kan met 720 pixels wel 1080i gemaakt worden... Die techniek laat het lijken dat er meer pixels zijn. Tenminste volgens mij
Natuurlijk kan je upscalen,mijn dvrecorder levert ook gewoon 1080i maar de ingangsbron is gewoon de kabel.
En dat is geen HD.
FULL HD zenders zijn er gewoon bijna niet.
Alleen Brava doet nu gewoon FULL HD.
"BravaHDTV is de eerste cultuurzender in Europa die volledig Full High Definition (HD) uitzendt. 24 uur per dag top opera's, operettes, ballet en concerten in Full HD (1920 x 1080) en Dolby Surround (E). "
http://www.bravahdtv.nl/
De rest levert lager aan.

Neem de 2 decoders van ziggo: de humax HD 500C
http://www.digitalekabelt...humax_hd5000c/beeld.shtml
en wat lees je daar: Er zijn voor de component/HDMI uitgang meerdere formaten mogelijk: Je kan de decoder het signaal laten weergeven zoals uitgezonden, maar ook met een andere resolutie. Dat kan gekozen worden met de knop V-FORMAT. Er kan gekozen worden uit Original, 576i, 576p, 720p en 1080i.
Hoger dus niet.

De samsung, de andere HD decoder:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=9129
Maximale beeld resoluties: beeld resoluties (576p, 720p of 1080i)

[ Voor 64% gewijzigd door Nick39 op 06-08-2008 19:00 . Reden: sorry maak er steeds bravia van.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap steeds de verwarring niet. Full HD wil zeggen dat er een resolutie is van 1080*1920 pixels

Het wel of niet interlaced heeft daar niets mee te maken.

Ook als het interlaced is, is er nog steeds sprake van 1080 beeldlijnen. Dat het dus 1080p moet zijn om te spreken van Full HD is onzin.

Je zegt toch ook niet dat een pal tv maar 312,5 beeldlijn heeft omdat het interlaced is?

Dus ook 1080i is gewoon full HD

http://www.hdtvfaq.org/hdtv-formats.html

Kijk daar maar eens voor de uitleg over formaten...

Het verhaal dat 1080i hetzelfde is als 720p is gewoon niet waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Capping from Amino-130 STB HDTV!?

In deze thread staat ook een link naar oa packetmon en FripTV. FripTV is a free, opensource, SDL based IP TV player.

Eerste probleem is vooralsnog om een geschikte channels.txt bestand te maken, welke voor XMS geschikt zal wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

@benbi

720p en 1080i zijn HD Ready punt.

1080p = FULL HD.

Er bestaat geen FULL HD 1080i dat zijn 2 tegenstrijdige uitspraken.

Tussen 720p en 1080i zit daadwerkelijk verschil net als 1080i en 1080p. Daar heb je gelijk in.

lees:

"In 1080i each frame of video is sent or displayed in alternative fields. The fields in 1080i are composed of 540 rows of pixels or lines of pixels running from the top to the bottom of the screen, with the odd fields displayed first and the even fields displayed second. Together, both fields create a full frame, made up of all 1,080 pixel rows or lines, every 30th of a second.

In 1080p, each frame of video is sent or displayed progressively. This means that both the odd and even fields (all 1,080 pixel rows or pixel lines) that make up the full frame are displayed together. This results in a smoother looking image, with less motion artifacts and jagged edges.

"
bron: http://hometheater.about....asics/qt/1080ivs1080p.htm

[ Voor 2% gewijzigd door spanx op 06-08-2008 19:05 . Reden: edited ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 18:52:
Ik snap steeds de verwarring niet. Full HD wil zeggen dat er een resolutie is van 1080*1920 pixels

Het wel of niet interlaced heeft daar niets mee te maken.

Ook als het interlaced is, is er nog steeds sprake van 1080 beeldlijnen. Dat het dus 1080p moet zijn om te spreken van Full HD is onzin.

Je zegt toch ook niet dat een pal tv maar 312,5 beeldlijn heeft omdat het interlaced is?

Dus ook 1080i is gewoon full HD

http://www.hdtvfaq.org/hdtv-formats.html

Kijk daar maar eens voor de uitleg over formaten...

Het verhaal dat 1080i hetzelfde is als 720p is gewoon niet waar!
Ik had dus de info van de concurrent decoders er ff bijgezocht vandaar dat het wat langer duurde,heb ook nergens gezegd dat 1080i hetzelfde is als 720p.
Maar geen enkele op de markt zijnde decoder gaat boven de 1080i, de specs staan 2 berichten hoger.
1080P decoders zijn gewoon nog niet op de markt.

Sorry was ff zoeken maar kon de specs van de UPC decoder niet vinden:
http://www.upclive.nl/Tel...le_TV/Meer_HD_TV_bij_UPC/
HDTV werkt tot dusver met twee resoluties: 1280 x 720 en 1920 x 1080 beeldpunten, respectievelijk ‘720p’ en ‘1080i’ genoemd. Het netwerk van UPC, de UPC MediaBoxen HD en de Philips digitale kabelontvanger HD zijn geschikt voor beide resoluties. Daarmee wordt de uiteindelijke beeldkwaliteit thuis bepaald door enerzijds de resolutie waarmee het tv-programma wordt geregistreerd en doorgegeven, en anderzijds door de kwaliteit van het plasma- of LCD-scherm thuis.

Dus de 2 Ziggo HD decoders en de UPC HD decoder gaan alle niet hoger dan 1080i
Meer hd boxen zijn er bij mijn weten niet.
Overigens zeggen ze allemaal 1080i compatible te zijn,net als de amino,maar nergens staan de echte maximale resoluties genoemd.
Men zegt: geschikt voor maar nergens staat dan wat de maximale echte resolutie is.

[ Voor 34% gewijzigd door Nick39 op 06-08-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

maar :

Tussen videocamera's is er wel weer iets vreemds aan de hand.

Mijn Sony HC3E is volgens Sony FULL HD. Er zit ook een sticker op, maar daar moet je zoiezo niets van aantrekken.....

ik ben er achter gekomen dat de beeld resolutie 1440x1080i is voor videocamera's Full HD
Daar zijn de meningen over verdeeld... ik vind het gewoon 1080i HD Ready

.... voor digitale videocamera's geldt dus iets anders (mpeg2 codec ipv avchd)

[ Voor 9% gewijzigd door spanx op 06-08-2008 19:10 . Reden: fouden ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 18:30:
Die discussie is er al vaker geweest maar de standaard wordt gelegd op 720P door de diverse omroepen.
Content van een hogere resolutie is er niet... vanaf 720 mag je spreken van HD er wordt nergens gesproken van een FULL HD pilot of FULL HD zender pakket.
Zelfs kanaal 1080 HD,presenteerde meestal maar opgeleukt 720 materiaal.
Bij Ziggo heeft tijdens het voetbal een pilot gedraaid van 1080i maar de samsung decoder liet het afweten.
Sindsdien zendt ook ziggo weer gewoon in 720P uit, en dat noemen ze HD.
Bedankt Nick, HD in TV wereld is vooralsnog max 720P en geen 1080P, dat is mij duidelijk. Over 1080i wil ik niet eens spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:12:
[...]

Bedankt Nick, HD in TV wereld is vooralsnog max 720P en geen 1080P, dat is mij duidelijk. Over 1080i wil ik niet eens spreken.
Lees even terug, tis even verspreid maar ik heb van alle op de markt zijnde decoders de resoluties opgezocht en neergezet en moest een paar keer editen.
Geen enkele decoder gebruikt 1080P.
Daarnaast publiceert men,behalve bij de amino,nergens de echte resolutie maar spreekt men van 1080i compatible...
Ik zet ze hier nog een keer ter samenvatting:
Ziggo: de humax HD 500C
http://www.digitalekabelt...humax_hd5000c/beeld.shtml
Er kan gekozen worden uit Original, 576i, 576p, 720p en 1080i.

De samsung, de andere ZIGGO HD decoder:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=9129
Maximale beeld resoluties: beeld resoluties (576p, 720p of 1080i)

De UPC mediabox van philips:
http://www.upclive.nl/Tel...le_TV/Meer_HD_TV_bij_UPC/
Maximale beeldresolutie: 720P en 1080i

[ Voor 32% gewijzigd door Nick39 op 06-08-2008 22:02 . Reden: sorry dyslectie,ik maak schrijffouten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:03:Maar geen enkele op de markt zijnde decoder gaat boven de 1080i, de specs staan 2 berichten hoger. 1080P decoders zijn gewoon nog niet op de markt.
Dat hoeft ook niet, ik stop die HDMI van die STB in deze Denon en mijn Pioneer Plasma speelt vervolgens het af op 1080P. Dus ondanks geen Full HD, verkrijg ik toch Full HD via mijn Denon versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nick, mijn reactie was niet een reactie op jouw verhaal

@Spanx HD Ready is geen formaat. HD Ready is een verzameling minimum eisen waar een TV aan moet voldoen om de naam HD Ready te mogen dragen.
The European requirements are so follows:

The display must have at least 720 lines of vertical picture resolution in a widescreen aspect ratio and must be able to display both 720 and 1080 line content
It must also have the necessary interfaces accepting high-defintion content including:
A digital HDMI or DVI input at least one of which supports HDCP
An analogue component video input, also know as or compatible with YpbPr
Bron: http://www.hdtvfaq.org/hd-ready.html

Wat je in je citaat aanhaalt is het principe van Interlacing. Nogal wiedes dat een interlaced signaal dus per keer de helft van het aantal beeldlijnen bevat. Maar daarmee heb je nog steeds een FULL HD scherm nodig die de HELE resolutie kan weergeven. Want of het nou interlaced is of niet.. de resolutie is en blijft 1080 bij 1920 of andersom. Je hebt dus een volledig scherm nodig om alle pixels te kunnen zien zonder het te downscalen.

Dat er momenteel gemarket wordt met 1080p zijnde als FULL HD is leuk, maar een zender die daarin uitzendt zul je niet snel vinden. Dit kost simpelweg teveel bandbreedte en helaas heeft men daar bij satelliet en kabeltv nog al eens tekort aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Bovendien vraag ik me terdege af of je het echt kan zien.
Ik heb de Blue ray aangesloten via HDMI en Scart.
Dat laatste om wat kopietjes te kunnen maken.
Ik zie het verschil wel tussen beide bronnen maar niemand van mijn huisgenoten ziet het verschil terwijl de resolutie bijna het dubbele is via HDMI.
Ik denk dat er heel weinig mensen zijn die bij een goede 1080i bron zonder indicatie op het beeld het verschil zien tussen 1080i en 1080p.
Dat je zo binnen loopt en zegt: u kijkt 1080i of u kijkt 1080p zonder de specs van de tv en de zender te kennen..
Misschien er vlak bij en dan met een paar keer heen en weer schakelen dat je enig verschil ziet,maar zelfs dat vraag ik me af..
En dan nog de mensen die roepen,ik kijk HDTV,nee meneer,u heeft een HD ready tv,maar u kijkt analoog,een decoder, waar heb ik die dan voor nodig,ik heb toch al een HD tv ? ik hoef geen digitaal... nou dan hou ik mijn mond maar...

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 06-08-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Klopt Nick, de verschillen zijn nauwelijks of niet zichtbaar, maar dat heb je ook al met 720 of 1080. Zoals reeds eerder aangegeven is het zeer afhankelijk wat je afspeelt om de verschillen tussen 720 en 1080 te zien, laat staan dat het verschil ziet tussen 1080i en 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:56:
Klopt Nick, de verschillen zijn nauwelijks of niet zichtbaar, maar dat heb je ook al met 720 of 1080. Zoals reeds eerder aangegeven is het zeer afhankelijk wat je afspeelt om de verschillen tussen 720 en 1080 te zien, laat staan dat het verschil ziet tussen 1080i en 1080P.
Was vanmiddag nog in een zaak voor een waterfilter voor mijn ijsblokkies in zo'n amerikaanse koelkast.. moest ff wachten..
Verkoper "verkocht" een HDready tv en begon over het decoder verhaal,man dacht dat ie getild werd toen de verkoper eerlijk probeerde voor te lichten dat om van HD kwaliteit te genieten er een decoder van 199 bij kwam en een HD abonnement, hij ging wel naar een echte zaak zei ie...
Leuke reclame staat hier overigens onder :)

Overigens,drukte om niets, ik heb de user manual van de 130 ff gehaald.
Men maakt een verschil tussen graphics resolution en video resolution.
Graphics is 1260 x 720
video resolution 1920X1080i
Bladzijde 34
http://home.xmsnet.nl/arjen/AmiNET130UserGuide.pdf
(bedankt Arjen voor de mirror)

[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 06-08-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens,drukte om niets, ik heb de user manual van de 130 ff gehaald.
Men maakt een verschil tussen graphics resolution en video resolution.
Graphics is 1260 x 720
video resolution 1920X1080i
Bladzijde 34
http://home.xmsnet.nl/arjen/AmiNET130UserGuide.pdf
(bedankt Arjen voor de mirror)
Hm ik weet niet meer precies wanneer en waar, maar dit heeft Denan ooit al eens uitgelegd zover ik me kan herinneren. Kan het zo niet meer terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:17:
........
Ik zet ze hier nog een keer ter samenvatting:
........
Hi Nick, check je linkjes nog eens, 1e en 3e doen het niet... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:44:
[...]

Komt omdat ie ze van zijn eerdere post kopieerde:

Nick39 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:44:
[...]

Fixed,
@mau_maus inderdaad,even niet opgelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is al bekend welke versie van de Amino130 gebruikt gaat worden? Er zijn twee versies: een met ST40 processor en een met een ST7109 processor. De ST7109 is nieuwer en kan ook VC1 streams decoderen!

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga er maar vanuit dat het deze zal wezen http://www.aminocom.com/products/ipstb/aminet130.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:43:
Is al bekend welke versie van de Amino130 gebruikt gaat worden? Er zijn twee versies: een met ST40 processor en een met een ST7109 processor. De ST7109 is nieuwer en kan ook VC1 streams decoderen!
Waar haal je die informatie vandaan? Ik kan het zo snel op de website van Amino niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ari3 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:43:
Ik krijg um een dezer dagen en zal effe gluren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Nick39 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 17:55:
@sPENKMAN
Misschien heeft het er mee te maken dat cache en dergelijke zo snel vollopen dat er een vertekend beeld optreedt.
Ik heb aan het begin van een download ook uitschieters richting de 100 mbits bij files.
Maar als ik bv 20 minuten download en ik reken het gemiddelde aan echt ontvangen data/tijd dan zit ik gewoon netjes aan de 50 mbits maar windows geeft hele andere snelheden aan.
De meeste utils gaan er gewoon niet vanuit dat je echt 50 mbits weg trekt.
Bij lage snelheden is de overhead niet zo hoog en dus verwaarloosbaar in de aangegeven snelheid maar bij 50 mbits...
Zodra ik iets download springen alle meters bij wijze van spreken de hoek in maar zodra alle buffers gevuld zijn en er is evenwicht dan blijkt toch het gemiddelde 50 mbits te zijn.
Alsof je een kilometer tellertje van een snorfiets op een scooter met kleine wieltjes zet,het aantal omwentelingen neemt toe ( dus geeft veel sneller aan) maar de gemiddelde afstand/snelheid is toch nagerekend hetzelfde ( oftewel,de meter geeft wel sneller aan,maar dat rij je niet echt )
Nope, de rrdtool grafiek (de groene) wordt gemeten met verzonden en ontvangen bytes direct op de externe interface van mijn server. De data is er echt met 100% zekerheid met die snelheid (94Mbit) overheen gegaan.

Dit was ook zichtbaar in andere tools op mijn server zoals iftop en iptraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 07:59:
[...]Waar haal je die informatie vandaan? Ik kan het zo snel op de website van Amino niet vinden..
Komt van ver weg :) zie dit document van een reseller van Amino in de Oekraïne. Staat meer in dan in de docs van Amino zelf, zoals de CODEC specs van de Amino 130:

Ondersteunde video CODECs:
• MPEG2 MP@ML: 0,5 t/m 15Mbps, CBR en VBR
• MPEG2 MP@HL: 8 t/m 28Mbps, CBR en VBR
• MPEG4-AVC MP@L3: 0,2 t/m 10Mbps, CBR en VBR
• MPEG4-AVC HP@L3: 0,2 t/m 10Mbps, CBR en VBR
• MPEG4-AVC HP@L4: 0,2 t/m 20Mbps, CBR en VBR
• VC1 P@HL: 0,2 t/m 10Mbps, CBR en VBR (alleen in model met ST7109 processor)

Ondersteunde SD resoluties voor bovenstaande CODECs:
• 352x288, 352x576, 480x576, 544x576, 640x576, 704x576, 720x576 (deze worden geschaald naar 720x576i op 50Hz)
• 352x240, 352x480, 480x480, 544x480, 640x480, 704x480, 720x480 (deze worden geschaald naar 720x480i op 60Hz)

Ondersteunde HD resoluties voor bovenstaande CODECs:
• 960x1080i, 1280x1080i, 1440x1080i, 1920x1080i, 640x720p, 960x720p, 1280x720p (deze worden geschaald naar 1920x1080i of 1280x720p op 50 of 60Hz)

Ondersteunde audio CODECs:
• MPEG1 layer 1/2/3
• MPEG2 AAC
• MPEG4 HE-AAC
• WMA (alleen in model met ST7109 processor)

Ondersteunde bitrates voor bovenstaande CODECs:
• MPEG1 layer 2 (mono/dual mono/joint stereo/stereo): 64 t/m 384kbps
• MPEG2 layer 2 backward compatible (mono/stereo/meerkanaals 5.1): 64 t/m 384kbps
• MPEG2 AAC low complexity profile 2.0.0.0 (mono/stereo): 16 t/m 192kbps
• MPEG2 AAC low complexity profile 5.1.0.1 (mono/stereo/meerkanaals 5.1): 16 t/m 384kbps
• MPEG4 HE-AAC profile level 2 (mono/stereo): 16 t/m 192kbps
• MPEG4 HE-AAC profile level 4 (mono/stereo/meerkanaals 5.1): 16 t/m 384kbps
• Dolby Digital (doorgeven en evt. omzetten naar stereo): 64 t/m 384kbps
• Dolby Digital Plus (alleen doorgeven, de STB kan dit niet decoderen)
• DTS (alleen doorgeven, de STB kan dit niet decoderen)

De audio bitrates lijken gemaximeerd te zijn op 384kbps. Dat is nu niet bepaald HD audio :P Verder zie ik dat het DVB-systeem voor ondertitels ook ondersteund wordt. Hopelijk gaan de kanalen dit ook echt gebruiken zodat we niet meer de ondertitels opgedrongen krijgen. De video decoder van de STB lijkt me prima in orde.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denan > heb jij de lijsten nuwel bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:56

JME

zeg maar Jamie

Op mijn vraag over de teletext-functie van de XMS-decoder antwoordde Nick39:
Nick39 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:44:
Vraag even in het andere forum ;) dat is ervoor..
Welk ander forum bedoel je en waar vind ik dat? Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
JME schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:23:

[...]

Ik neem aan dit subforum van dtvuitrol.xmsnet.nl: http://dtvuitrol.xmsnet.nl/viewforum.php?f=14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Gewoon:
http://dtvuitrol.xmsnet.nl/

Die andere is speciaal voor hdtv, en volgens mij bedoelde hij de hudige decoder.

Maar op zich vind ik het geen probleem om hier te vragen, maar ik gebruik het niet. Gebruik bij digitaal gewoon de teletekst van mijn tv.

[ Voor 17% gewijzigd door Mau_Maus op 07-08-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Overigens nog geen brief of decoder gezien,ik heb de toezegging dus dat komt wel goed,maar toch iemand al een brief of decoder gezien,ze zouden maandag of dinsdag de deur uit gaan,dan moet ie er donderdag toch wel zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick > nope aan deze kant ook nog niets gezien.. geen brief.. geen stb.
en idd. als ze maandag of dinsdag de deur uit gaan dan moet het er woensdag wezen..
evt. met 48 uurs post toch ook donderdag.
Ik denk zo dat het morgen komt geeft mn gevoel in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
JME schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:23:

[...]

Inderdaad op: http://dtvuitrol.xmsnet.nl/
Natuurlijk mag het ook hier,maar genoemd forum is speciaal voor digitale tv.
Staat gewoon bij de startposten trouwens ;)
denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 07-08-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:25:
en idd. als ze maandag of dinsdag de deur uit gaan dan moet het er woensdag wezen..
Jij weet toch nog niet zeker of je bij de test zit?:P

Maar ik heb ook nog niks gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:25:
Ik heb ook nog niets ontvangen maar ik weet ook niet voor de volle 100% of ik een van de gelukkigen ben. Aan de andere kant had een helaasbrief er ook al lang kunnen zijn dus ik houd nog even hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Kwam er een helaas brief dan? Er stond toch alleen dat je wat hoort als je erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

@ Denan

Is er al een wat gedetailleerdere planning bekend m.b.t. Veenendaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Mau_Maus schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:40:
Kwam er een helaas brief dan? Er stond toch alleen dat je wat hoort als je erbij zit.
Ik dacht het ergens gelezen te hebben maar kan het niet meer vinden.
Foutje.

Iets heel anders ik ben hele avond al bezig met downloaden van Newsleecher; mijn topsnelheid is 1.5mb maar valt steeds terug naar een paar honderd Kb en valt van tijd tot tijd op 0.
Zijn er meer die problemen hebben met het downloaden wat niet vooruit te branden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
De STB's en brieven zijn dinsdag verzonden, dus eigenlijk hadden ze er al moeten zijn. Ook mensen die uitgeloot zijn krijgen btw een brief. Ik heb een vraag open staat richting de distributiepartij om te controleren waar al die STB's nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Concurrent UPC heeft pers berichten uitgestuurd dat ze nu net zo snel zijn als glasvezel en de concurrentie aankunnen,ook reggefiber wordt hierin genoemd.
Zie o.a. :
http://webwereld.nl/ref/newsletter/52199

Als je het artikel goed leest staat er echter dat met het huidige eurodocsis 3 protocol waar dus ook Ziggo op overgaat,meerdere gebundelde kanalen gaat gebruiken.
Een eurodocsis 2 gebruiker gebruikt 1 kanaal van 30 megabit.
Om aan de 120 mbit te komen worden er dus 4 kanalen gebundeld dus de capaciteit van het netwerk wordt als iedereen het gebruikt,terug gebracht naar een kwart van wat het nu is.
Echter,zoveel ruimte is er niet op de kabel,dus is de situatie weer bij het begin ( en dat was een ramp) je deelt je snelheid met de overige bewoners uit de wijk !
Dat is geen vooruitgang,dat is achteruitgang !
Daarnaast heb je geen gelijke up en download.
Dat is zoals de zegsman vertelt,bewust gekozen.. ja logisch.. ga je de upload ook op 120 mbit zetten dan gebruik je ook 4 kanalen voor de upload.
En over de prijs hebben ze het allang niet meer.
Dus concurrentie met glasvezel ? laat me niet lachen,daarom deden ze zo geheimzinnig over eurodocsis 3: je gaat terug naar de oude situaties,heb je een aantal heavvy 120 bits downloaders in je wijk dan levert iedereen dus in, ook de eurodocsis 2 gebruikers waardoor in praktijk je snelheid kan terugvallen naar 500 kbits in plaats van je 120 mbits !
Alleen hebben ze dit hele gedeelde verhaal niet opgenomen in hun persbericht !

Vooruitgang betekent hier dus gewoon achteruitgang en niets concurrentie met glasvezel,ze zijn gewoon bang voor glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:47:
De STB's en brieven zijn dinsdag verzonden, dus eigenlijk hadden ze er al moeten zijn. Ook mensen die uitgeloot zijn krijgen btw een brief. Ik heb een vraag open staat richting de distributiepartij om te controleren waar al die STB's nu zijn.
Hier ook nog niets ontvangen (Ik zit op werk, maar vrouw zit in Leiden).

Ball and chains zit thuis, dus zodra er iets binnenkomt zal ik het even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
In het kader van testen,als je geen kabels wil trekken en het bij 1 decoder houdt kan het ook draadloos.
Je hoeft dan geen tweede UTP kanel aan te leggen, het is echter beslist geen goedkopere oplossing:
http://dtvuitrol.xmsnet.n....php?f=5&t=133&p=932#p932
Het zou dus een oplossing kunnen zijn voor Jasper Kok.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 08-08-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nick39 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:51:
In het kader van testen,als je geen kabels wil trekken en het bij 1 decoder houdt kan het ook draadloos.
Je hoeft dan geen tweede UTP kanel aan te leggen, het is echter beslist geen goedkopere oplossing:
http://dtvuitrol.xmsnet.n....php?f=5&t=133&p=932#p932
naja het kan al goedkoper dan jouw link :P

200mb
pricewatch: Sitecom LN-511 200Mbps Homeplug Kit

84mb:
pricewatch: Sitecom LN-510 85Mbps Homeplug Kit

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 08-08-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Nyana schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:40:
@ Denan

Is er al een wat gedetailleerdere planning bekend m.b.t. Veenendaal?
Volgens mij wil XMS niets meer in Veenendaal, er komen geen antwoorden infolog etc wordt niet bijgewerkt. Zo alles optellende laten ze de boel hier waarschijnlijk doodbloeden net zoals in Arnhem etc.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:47:
Hey Denan,

Zou je misschien op het XMS forum een lijst met 50 namen kunnen zetten van de mensen die geselecteerd zijn...? Dan weet ik of het nog zinvol is om op de pakketdienst te wachten.. vandaag zat er bij mij niks bij in ieder geval :-)

Tenzij de distributie partij niet TNT is :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:38:
[...]

Volgens mij wil XMS niets meer in Veenendaal, er komen geen antwoorden infolog etc wordt niet bijgewerkt. Zo alles optellende laten ze de boel hier waarschijnlijk doodbloeden net zoals in Arnhem etc.
Ik heb nu al 3x gepost dat ik niets van planningen/vraagbundeling/etc weet en dit is de 4e keer... :) Stel dat soort vragen aub bij de helpdesk of de contactpersonen voor die regio.
Add: Vergeet echter niet dat het nu vakantieperiode/bouwvak is.. dus er gebeurt momenteel gewoon erg weinig.

@ben:
Naah.. privacy he.. volgens mij zat jij er btw wel tussen.

Ik heb trouwens net een reactie gehad van de distributeur: er waren wat problemen met de printer (?) waardoor de STB's pas gisteren verzonden zijn ipv dinsdag. Vandaag/morgen moeten ze dus aankomen.

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 08-08-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Het gaat niet om de prijzen maar om de gebruikte homeplug en methode,en ik wilde hem gewoon even gelijk ophalen niet bestellen,de prijs is verder alleen informatief,die dingen kunnen morgen in de aanbieding zijn.
Een ethernet kabeltje is altijd betrouwbaarder,neem je cat5e dan kun je tot een gigabit,het is alleen bedoeld als informatief voor mensen die geen kabel kunnen of willen trekken dat er een andere methode is. ( waaraan ik gelijk aan de heer Kok moest denken die rolstoel afhankelijk is)
Dus ja je zal het ongetwijfeld onder een ander merk goedkoper vinden of bij een andere leverancier,maar bij testen doe ik liever zaken met een winkel waar ik naar binnen kan lopen en zeggen,het werkt niet,geef die ander eens mee,of mijn centjes terug :)
Met het door mij geteste apparaat kan ik in elk geval zeggen,het werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 08-08-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:44:
[...]

@ben:
Naah.. privacy he.. volgens mij zat jij er btw wel tussen.

Ik heb trouwens net een reactie gehad van de distributeur: er waren wat problemen met de printer (?) waardoor de STB's pas gisteren verzonden zijn ipv dinsdag. Vandaag/morgen moeten ze dus aankomen.
Okay thanks.. dan weet ik dat ik niet voor niets op de pakketdienst wacht... was het TNT? of toch een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:56:
[...]

Okay thanks.. dan weet ik dat ik niet voor niets op de pakketdienst wacht... was het TNT? of toch een andere?
BNS, maar dat is ook een logistieke partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:44:
[...]

Add: Vergeet echter niet dat het nu vakantieperiode/bouwvak is.. dus er gebeurt momenteel gewoon erg weinig.
Ja maar de bouwvak/vakantie duurt geen 3 maanden, en de contactpersonen reageren niet op mail.
Ik heb het al opgegeven, heb nu zakelijk glasvezel van Ziggo voor iets meer geld, maar wel met alles wat XMS niet wil leveren.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Hey denan...

Over die stopcontact oplossing moest ik ineens denken aan dit:
denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

Ik zat te zoeken en had je reactie helemaal gemist en verder niet meer aangedacht. Ik heb de locale computerzaak laten bestellen via Equip:

http://www.equip-info.net...e=600&pagenum=3&prod=2288

Zijn dan zon beetje 10 euro per stuk... Via internet winkels met verzendkosten ook. Maar in grote partijen zal het een stuk goedkoper zijn. En ik heb nog steeds geen last van storingen. Dus ik denk dat het voor heel wat mensen een goede oplossing is. Want je hoeft zelf neit te knutselen (hoe makkelijk dat ook kan zijn) En ik neem aan dat het met de hd ook werk, maarja dat zal ik vandaag of morgen pas kunnen testen ;)

Verder ben ik er technisch niet helemaal uit. Soms heb je die kastjes met 10mb en/of 100mb doorvoer (1000mb gaat niet, want die gebruikt als het goed is alle draden) Maar de connectie van draden in een utp kabel is hetzelfde voor 10 of 100. En vaak staat er ook op die kastjes geschikt voor 10/100. Maar volgens mij als je er 1 koopt waat 10 op staat, dan kan die gewoon ook 100 aan... maar goed. Deze werken iedergeval prima!

En je moet dus 2 volledig bedraadde female-female utp connectors hebben. Maar die zijn wel overal te verkrijgen.

Ik heb het dus opgesteld als die mooie post van me toen :P
Mau_Maus in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

[ Voor 25% gewijzigd door Mau_Maus op 08-08-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
@ Nick

Dat snap ik, maar omdat het best een dure oplossing is zoals je daar vermeld. Dan vind ik de prijs best belangrijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Mau_Maus op 08-08-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
die 10/100 dingen nemen vaak de laagste snelheid als basis,daar zit meer het verschil.
Je kan dus niet en 10 en 100 mbits tegelijk gebruiken,het apparaat zal dan terug vallen voor alle aangesloten apparaten naar 10 mbits.
( en dat is te weinig want een normale SD stream gebruikt 8 mbits, met zappen even 16 mbits voor HD ligt dat nog veel hoger en voor 2 decoders dus nog meer al zal in praktijk niemand tegelijk gaan zappen denk ik.)

Maar we gaan nu wel erg off topic,ik wilde gewoon voor mensen die geen kabel willen trekken laten zien dat er een alternatief is,welke getest is en werkt en zo op te halen in de winkel,waarbij de prijs informatief is.
Iedereen mag dan zelf bepalen of het werkt met een ander merk,maar kom dan niet bij mij met het werkt niet,ik heb um besteld,ik kan hem niet terug brengen en zo.
Het door mij geteste apparaat werkt,dat is de essentie,kan je zelf ergens wat goedkopers of gelijkwaardigs regelen dan moet je dat uiteraard doen.

Ik wilde alleen voorkomen dat iedereen nu zijn versie en zijn prijs in een winkeltje in taiwan hier neer gaat zetten waardoor het erg onoverzichtelijk gaat worden.
cat5e kan ik bij de groothandel halen voor 30 cent de meter en een switch voor 7 euro dus dat is denk ik de goedkoopste oplossing en een plugje kost 7 cent,conrad zal ook ongetwijfeld wat hebben en morgen heeft de Lidl het misschien in de aanbieding bij een pak melk..

En wil je nog goedkoper, standaard ethernet gebruikt maar 4 aders, dus knip je pluggen er af,sluit op een normale ethernetkabel met 8 aders 2 pluggen aan,doe aan de andere kant het zelfde,sluit het ene plugje met 4 aders aan op internet,de ander op dtv en je bent voor de prijs van 4 plugjes klaar en hoeft helemaal geen nieuwe kabel te trekken en is jouw adapter ook 10 euro te duur (en de door mij genoemde oplossing dus helemaal),maar dan moet je wel verstand hebben van zaken,een tang enz... zo kun je aan de gang blijven en niet de bedoeling van mijn post,die was puur informatief,vrede ? ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Nick39 op 08-08-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Haha tuurlijk vrede op aarde ;). Maar ik vind prijzen vrij belangrijk met oplossingen, maar goed. En ja voor de hobbisten is 10 euro per kastje ook te duur, maar voor de normale: kant-en-klaar-sluit-aan-consument :P, is het best een goede stabiele oplossing. En ik vind het ook prettig. Kan het zo los halen en in oude staat herstellen. En snel op een andere kabel toepassen.

[ Voor 25% gewijzigd door Mau_Maus op 08-08-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Mijn geval heeft alles te maken met draden die een eigen leven leiden.
Neem een draad,leg hem recht neer.
Een uur later zit ie in de knoop met andere draden.
Ik trek door 3 verdiepingen heen een utp kabel,overal vastgezet met zadeltjes,nergens kan je er op trappen.
Toch ontstaat er een breuk,en toch zit ie nu ergens in de knoop want hij zit muurvast,terwijl ik hem toen met een veer in een keer door 3 verdiepingen heen kon trekken,moeiteloos.
En daar gebruik ik nu die homeplug voor want ik ben het zat.
Maar hoe het kan...
Al mijn kabeltjes rol ik netjes op,met een elastiekje,elastiekje er af,kabel zit in de knoop,waarom ?
Waarom gaat mijn utp tang,netjes in een koffer,kapot zodat 1 draadje net niet wordt aangeknepen en heb je uren nodig om daar achter te komen,waarom breekt ie niet gewoon helemaal...

Katten liggen uren in coma op de vensterbank,worden nergens wakker van, tot ik ga dweilen,dan moeten ze over de natte vloer lopen,waarom worden ze wakker ?
En waarom,hoe zacht je ook doet,moeten ze perse op de nieuw net verschoonde kattenbak weer een dampende hoop draaien terwijl ze van geen atoombom wakker worden.
Soms zit het deksel er nog niet eens op en zit er al een kat op.

Waarom komt belangrijke post van instanties altijd op vrijdag na 4 uur zodat je ze niet eerder dan maandag na 9 uur kan bellen ?
enz enz.. en weer volledig offtopic.
Ik stort me weer in mijn mediaspelers... waarom kan een NDAS client wel connecten met een NAS server met streamer en alle files zichtbaar maken maar niet streamen.
Waarom kan het andersom wel...

Waarom is de giromaat altijd op vrijdag avond kapot.. enz... en waarom is de hdtv decoder er niet en kan ik niet weg omdat ik er op zit te wachten en waarom komt die postbode dan net als je het niet langer kan houden en op de wc zit.. snel alles vegen,kleren aan,weg auto.. (vandaag niet,nog geen koerier gezien maar durf niet naar de plee want het is me al 2 keer overkomen.)

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 08-08-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Hahaha, leuk stukje Nick.

BNS, daar kan je nog wel even op wachten. Toen ik voor Speedlinq werkte had ik ook al geen hoge pet op van die jongens, gaat veel fout. Nu weet ik dat als je een boel laat versturen dat er dan een percentage mis gaat, maar bij hun was het percentage heel hoog, en vaak was het bij behorende verhaal kleurrijker dan wat de gebroeders Grimm wisten te produceren.

Heb geduld, als ze zeggen dat ze het donderdag verstuurd hebben is het waarschijnlijk vandaag pas op de post gegaan. Morgen/Maandag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DaRKaNGLe694 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:08:
Hahaha, leuk stukje Nick.

BNS, daar kan je nog wel even op wachten. Toen ik voor Speedlinq werkte had ik ook al geen hoge pet op van die jongens, gaat veel fout. Nu weet ik dat als je een boel laat versturen dat er dan een percentage mis gaat, maar bij hun was het percentage heel hoog, en vaak was het bij behorende verhaal kleurrijker dan wat de gebroeders Grimm wisten te produceren.

Heb geduld, als ze zeggen dat ze het donderdag verstuurd hebben is het waarschijnlijk vandaag pas op de post gegaan. Morgen/Maandag binnen.
De olympische spelen zijn in ieder geval in hd via NED1 hd te bekijken.. mocht de post nog komen voordat de ceremonie voorbij is dan kan ik dat zeker aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:44:
[...]

De olympische spelen zijn in ieder geval in hd via NED1 hd te bekijken.. mocht de post nog komen voordat de ceremonie voorbij is dan kan ik dat zeker aanraden :)
Die opening is prachtig zelfs in SD al :-)

Hoop dat ie nog herhaald wordt als ik binnenkort de ontvanger in huis heb. Misschien komt het wel op bluray uit :-)

Met dit soort dingen kun je zien waar communisme goed voor is :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:44:
[...]

Helaas, de postbode is geweest,in elk geval geen brief van XMS (ook al weet ik dat ik in de pilot zit) dus dat ze gisteren verstuurd zijn... het is nu wachten op de komst van mijn zoon zodat ik naar de plee kan voor het geval dat de decoder nog zou komen.. maar eerlijk gezegd.. op die verzendende partij ( als dat dezelfde is als bij de gewone decoders),heb ik al heel wat keren voor niets zitten wachten... dan maar een broek vol ;)

/edit nou ik kan gewoon naar de wc, ik heb gebeld met het distributiecentrum van TNT met een smoes,maar voor mijn postcode en huis combinatie is er geen pakketje,dus vandaag wordt het gewoon niet meer,dat is de derde keer dat die BNS belooft iets te verzenden,waar je dan de hele dag op wacht en gewoon niet komt,ik had al geen hoge pet van ze,maar het is nu niet eens meer een muts.

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 08-08-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Nvrmind.

[ Voor 97% gewijzigd door Darkangle op 08-08-2008 15:14 . Reden: Denan heeft geen glas thuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
nou wil ik wel weten wat de vraag was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de decoder beter even kunnen ophalen hier in Nijmegen... of worden ze vanuit een andere plaats verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:26:
Ik had de decoder beter even kunnen ophalen hier in Nijmegen... of worden ze vanuit een andere plaats verstuurd?
Geen idee.. de brief neem ik aan wel,en die is er ook niet,via tpg weet ik dat de decoder ook vandaag niet komt,ellendige is dat ik morgen echt er niet op kan wachten en er moet voor getekend worden dus de buren kunnen hem ook niet aannemen,voor mij wordt het op zijn vroegst dus maandag.
Dat van die decoder snap ik wel met die verzender.. maar dat van die brief niet.
(sorry Denan ik ben niet pissig of zo,maar dit is nu de derde keer dat die lui niet verzenden als ze zeggen het te hebben gedaan,iedere keer wacht je voor niets en iedere keer hebben ze een andere smoes,wordt het geen tijd voor een andere partij om mee in zee te gaan of op zijn minst eens een gesprekje met ze te hebben ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:26:
Ben: je kunt hem (als je snel bent) hier wel komen ophalen, maar dan moet ik diegene die je morgen/maandag via BNS krijgt wel weer terugkrijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:53:
[...]

Ben: je kunt hem (als je snel bent) hier wel komen ophalen, maar dan moet ik diegene die je morgen/maandag via BNS krijgt wel weer terugkrijgen :)
Grrr :( ;) als ie maar niet gaat vertellen hoe mooi alles is want dan heb ik het hele weekeind de schurft in 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 08-08-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Ter geruststelling (en niet om anderen jaloers te maken!): zojuist heeft TNT bij mij een pakje van BNS bezorgd, met daarin de Amino 130.
Zo meteen eens kijken of ik die openingsceremonie nog kan meepakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BNS vestuurd vanuit De Meern.
Zij dragen de settop boxen over aan TNT.
Als het goed is moet iedereen hem morgen ontvangen :)
Ik heb even contact gehad met een insidertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ArjenB64 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:57:
Ter geruststelling (en niet om anderen jaloers te maken!): zojuist heeft TNT bij mij een pakje van BNS bezorgd, met daarin de Amino 130.
Zo meteen eens kijken of ik die openingsceremonie nog kan meepakken :)
Je hebt geluk :) volgens mij ben je de enige... niets zeggen he.. wil niets horen over mooie kwaliteit want ik heb zo snel ff nergens een lekbakje voor het kwijlen :)
@famous ik moet morgen echt weg.. kan moeilijk een decoder oppas regelen ?
uitzending gemist is natuurlijk niet in HD... misschien is de afsluit ceremonie net zo mooi ?

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 08-08-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:53:
[...]

Tot hoe laat kan het?

Toernooiplaats nogwat was het he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh heh ik wil wel een oppas zijn hoor nick.
kosten 199 euro lol hahahaha
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!