XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste
Acties:
  • 129.472 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:18:
[...]

Je kan de EPG bij anderen afnemen,de EPG van MCE verschilt behoorlijk van die van Ziggo of Guide Plus,maar het NOB doet het echt ook niet gratis als die het zou doen.
En ja,je kan met een klein venstertje verder kijken,doe dat maar eens als iedereen Lingo of de favoriete serie zit te kijken in de huiskamer.
Ik lees uit het antwoord van Denan dat er 2 versies komen, een van 2 dagen,gratis met beknopte info, en een duurdere,langer en uitgebreider.
Dat laatste is een primeur,het zou een tvgids overbodig maken,maar nogmaals die info moet wel geschreven worden,iemand maakt EPG,het komt niet zo maar gratis en voor niets uit een machientje.. Guide Plus wordt betaald door advertenties en bv de EPG van MCE vertelt je wanneer een programma eerder is uitgezonden (of het een herhaling is dus) en dat doet Ziggo weer niet.
Ik vraag me dit echt af hoor. Ik werk bij een omroep... En je hebt daar een afdeling MiS, media informatie systemen, Daar wordt altijd, kort inhoud, normale inhoud en gidstekst ingevult. Maar ook herhaling, genre, omroep en nog veel meer info. Die informatie met ik ook geregeld aanpassen. En die info wordt ook voor epg gebruikt, dat wordt altijd gezegt door de npo tenminste. Ik durf het niet 100% te zeggen, maar het is niet alleen voor de gids van omroep. Maar goed dat al ik dan is uit moeten zoeken. Maar omroep levert wel die informatie, misschien dat andere partijen er iets omheen creeeren ofzo, maar goed

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 30-07-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Mau_Maus schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:38:
[...]

Ik vraag me dit echt af hoor. Ik werk bij een omroep... En je hebt daar een afdeling MiS, media informatie systemen, Daar wordt altijd, kort inhoud, normale inhoud en gidstekst ingevult. Maar ook herhaling, genre, omroep en nog veel meer info. Die informatie met ik ook geregeld aanpassen. En die info wordt ook voor epg gebruikt, dat wordt altijd gezegt door de npo tenminste. Ik durf het niet 100% te zeggen, maar het is niet alleen voor de gids van omroep. Maar goed dat al ik dan is uit moeten zoeken. Maar omroep levert wel die informatie, misschien dat andere partijen er iets omheen creeeren ofzo, maar goed
Klopt, maar dat jij dat doet voor zender X wil niet zeggen dat zender Y dat ook doet (of gratis aanbied). De exacte opzet van de EPG staat in ieder geval nog niet vast .. dus wacht eerst maar even af tot men het geimplementeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:18:
Dat laatste is een primeur,het zou een tvgids overbodig maken,maar nogmaals die info moet wel geschreven worden,iemand maakt EPG,het komt niet zo maar gratis en voor niets uit een machientje.. Guide Plus wordt betaald door advertenties en bv de EPG van MCE vertelt je wanneer een programma eerder is uitgezonden (of het een herhaling is dus) en dat doet Ziggo weer niet.
Ik gebruik al jaren xmltv icm met mijn mediaportal mediapc en die geeft me alles to 7 dagen + volledige descripties en is gewoon 100% gratis en absoluut geen primeur. Als de commercieele zenders weer eens de boel veranderd (wat inderdaad veel te veel gebeurd) dan wordt dat online wel aangepast en aangezien je de EPG gewoon elke nacht even kan laten updaten, pak je die veranderingen optijd mee.

Maar goed. Ik geloof dat mijn mening niet gedeeld wordt, wat me eigenlijk nog meer een rede geeft om het signaal mijn mediapc in te vrotte

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:22

Fiber

Beaches are for storming.

j1nx schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:49:
[...]
.......
wat me eigenlijk nog meer een rede geeft om het signaal mijn mediapc in te vrotte
Lukt dit al een beetje? :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
j1nx schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:49:
[...]

Ik gebruik al jaren xmltv icm met mijn mediaportal mediapc en die geeft me alles to 7 dagen + volledige descripties en is gewoon 100% gratis en absoluut geen primeur. Als de commercieele zenders weer eens de boel veranderd (wat inderdaad veel te veel gebeurd) dan wordt dat online wel aangepast en aangezien je de EPG gewoon elke nacht even kan laten updaten, pak je die veranderingen optijd mee.

Maar goed. Ik geloof dat mijn mening niet gedeeld wordt, wat me eigenlijk nog meer een rede geeft om het signaal mijn mediapc in te vrotte
Ik wil best nog eens in MCE duiken om te zien hoeveel EPG er nu is,ik geef toe dat ik MCE alleen gebruik omdat er staat dat iets een herhaling is.
Casema/ziggo is 2 dagen,dat is gewoon zeker,net gecontroleerd.
Guide Plus, ook net gecontroleerd heeft voor een aantal zenders 2 dagen EPG,voor een ander aantal een dag of 5. ( op de homepage staat welke zenders voor hoeveel dagen EPG hebben )
MCE nog niet gecontroleerd,we gaan nu eten dus ik edit dit later, bij MCE staat altijd bijv bij CSI:
Voor het eerst uitgezonden op (voorbeeld) 12-12-2005,dan weet ik dat dit een herhaling is.
Deze info zie ik niet bij Casema in de EPG en niet bij Guide plus,dus deze verschillen allemaal en zijn dus niet dezelfde EPG.
Ik zal dus zo kijken hoeveel dagen MCE heeft,maar dat is bezijdens de discussie eigenlijk,de concurrent blijft duurder met decoders en extra abonnementen in abonnementen.

Een EPG van 2 dagen vind ik acceptabel,daarna komen er vaak toch te veel wijzigingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens.. maak je toch niet zo druk.
net wat Denan zegt.. wacht af tot het geimplementeerd heeft.
Je kan toch niet over iets discuseren waarvoor nog niets 100% vast staat.
bv. je gaat toch ook geen "brand" blussen als je weet dat er geen brand is :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:06:
bv. je gaat toch ook geen "brand" blussen als je weet dat er geen brand is :P :P
We bekijken de mogelijkheden _/-\o_ , we ruiken rook en checken of er geen brand is ;) MCE heeft nu 14 dagen EPG zie ik, mijn excuus aan J1NX,de rest klopt wel.
Echter de EPG van MCE is beperkt tot een zender of 40 en Guide Plus is dat ook.
Neem als voorbeeld TV Oranje,of Sterren.nl die komen bij MCE en Guide Plus niet voor... en bij Ziggo zijn een hoop thema kanalen niet voorzien van EPG.
De Veronica gids ( papier) heeft ze lang ook niet allemaal,ik hoop nog steeds op een firma die gewoon een papieren iets gaat uitbrengen,zal ook wel weer stranden op copyright.

Basis blijft dat de decoders goedkoper zijn bij XMS (acties uitgezonderd maar die heeft XMS ook wel eens) en ik meer blij ben met de aanpak van breid zelf je boel uit zoals je zelf wil en betaal daar dan voor.
Wil je geen news, ok dan betaal je ook niet, wil je geen extra EPG, okay dan betaal je niet, enz...

[ Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 30-07-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:36:
[...]

We bekijken de mogelijkheden _/-\o_ , we ruiken rook en checken of er geen brand is ;)
Heh heh :P kbedoelde jou ook nog geen eens zo zeer hoor Nick haha...
wist dat jij je brandjes welgoed onder controle had haha LOL _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:06:
_/-\o_ _/-\o_ Net wat Nick zegt! Denan gooit een balletje op, en wij tikken hem een beetje over. Ik kom misschien even als een drukte makertje over (ben ik ook wel), maar ik heb nog niet eens DTV, dat staat pas op de planning nadat ik mij zuur verdiende centen over de balk heb gegooid op het witte palm strand eind volgende week (Dit beantwoord ook gelijk Fiber zijn vraag)

Anyway, zat gister op de bank nog eens te bedenken waar ik de EPG allemaal voor gebruik. Dat is eigenlijk net als Nick even snel kijken wat je NU op alle kanalen hebt. Als ik s'middags bijvoorbeeld even wil kijken of er nog wat komt s'avonds dan pak ik de gids (veronica)

Ik gebruik het eigenlijk alleen om programma's makkelijk op te kunnen nemen. Gewoon even het programma blokje selecteren en zeggen dat ik dat op wil nemen, geen gedoe meer met start tijden etc. etc,

Opnemen, kan zowel op de 110 als op de 130 niet, dus maak ik me druk om niets en is 2 dagen echt ruim voldoende. Zodra je aminet met HD ook bij XMS kan dan wordt het intressant.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
j1nx schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:36:
[...]

Anyway, zat gister op de bank nog eens te bedenken waar ik de EPG allemaal voor gebruik. Dat is eigenlijk net als Nick even snel kijken wat je NU op alle kanalen hebt.
Ik gebruik het eigenlijk alleen om programma's makkelijk op te kunnen nemen. Gewoon even het programma blokje selecteren en zeggen dat ik dat op wil nemen, geen gedoe meer met start tijden etc. etc,
Opnemen, kan zowel op de 110 als op de 130 niet, dus maak ik me druk om niets en is 2 dagen echt ruim voldoende. Zodra je aminet met HD ook bij XMS kan dan wordt het intressant.
Een now and next balkje zou inderdaad makkelijk zijn,nu heb je op een zender niets maar over 5 minuten misschien iets interessants.

Ach weet je,het is allemaal luxe, bijna iedere zender heeft een wat is er nu en wat komt er ( 220 geloof ik voor nederland 1,2 en 3) op teletekst,alle commerciele zenders hebben teletekst met een tv gids,opnemen van de decoder via de dvd recorder en programmeren via guide plus.

Dan,Denan zit achter de schermen niet stil en ik heb ook het een en ander gedaan,maar:
2 decoders via een switch werkt nu.

Na een uur heen en weer rennen ( heeft het gebruik van de ene dienst invloed op de ander) en proberen met switchen en kabels heb ik mijn zoon gebeld,ben ik boven blijven zitten en hij beneden en zappen en uitzending gemisten maar.
Er moest blijkbaar toch nog iets gereset worden maar dat ging automatisch terwijl ik een andere switch ging kopen (voor niets dus).

@Famous® : http://www.onlinebouwmark...ct.php?product=ROOFEPFL17
Wel duur. O-) >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 31-07-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:01:
[...]
Wat het "volumeprobleem" betreft,koop dan nooit een satelliet ontvanger,de arabieren en marokkanen hebben om de een of andere reden het geluid kei en keihard staan,
Das normaal, als ze op het balkon staan te praten hier hoort de hele flat het. Buurflat denk ik ook, volgens mij zijn ze allemaal redelijk doof
:? 8) :+

(PS: voordat ik dingen naar mijn hoofd geslingerd krijg, tis cabaret, humor, vreemd dat je het tegenwoordig erbij moet zetten) :X

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:18:
@ Denan

Denan kan jij zien hoeveel procent inschrijvingen er zijn in gebied B in Veenendaal?
Staat op de site nu al ruim 2 maanden op 29 %
dit heb ik nu ook al 2 keer gevraagd en geen reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:01:
Wat het "volumeprobleem" betreft,koop dan nooit een satelliet ontvanger,de arabieren en marokkanen hebben om de een of andere reden het geluid kei en keihard staan,zwaar over modulerend,ga je over duitse of poolse zenders dan is het weer zacht,er is geen enkele zender even hard.
Er zijn echt wel ontvangers waarmee je het volume aan kunt passen, net zo goed als er tv's zijn die je op een voorkeur volumestand kan zetten, onafhankelijk van het binnenkomende geluid.
Ik heb 3 ontvangers waarbij dat bij twee mogelijk is en bij een niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Caelorum > nou Denan is natuurlijk ook met veel andere dingen bezig.
en druk bezig met de opzet etc etc van bv hd.
Ik zou zeggen bel anders even de helpdesk. :P :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ik begrijp het wel maar ben ook voornamelijk teleurgesteld in xms, vanwege het niet op de hoogte houden van die 29+% mensen dmv iets simpels en goedkoops als een up2date website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Caelorum schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:48:
ik begrijp het wel maar ben ook voornamelijk teleurgesteld in xms, vanwege het niet op de hoogte houden van die 29+% mensen dmv iets simpels en goedkoops als een up2date website
En ik heb in dit topic al meerdere keren aangegeven dat ik me niet met vraagbundeling bezig houd. :)
Daarvoor moet je toch echt contact opnemen met de helpdesk of XMS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:19:
[...]

Er zijn echt wel ontvangers waarmee je het volume aan kunt passen, net zo goed als er tv's zijn die je op een voorkeur volumestand kan zetten, onafhankelijk van het binnenkomende geluid.
Ik heb 3 ontvangers waarbij dat bij twee mogelijk is en bij een niet.
U heeft gelijk, er zijn een aantal ontvangers waarbij je per kanaal het volume kan instellen.
Dat mag u ook, als partikulier.
Echter bij een CAI mag men niet zelf aan het signaal knoeien.
Dus zal je dat zelf moeten doen,er zijn video enhancer kastjes in de handel waarmee je volume en brightness kan regelen die je tussen de scart kan zetten,en er zijn tv's die volume per kanaal kunnen instellen.
Daar heb je echter dan niets aan,omdat alle geluiden van de decoder via 1 av kanaal binnen komen en pas je daarvan het volume aan,dan pas je het volume van alle zenders in een keer aan.
Het enige dat zou werken is een voorziening in de amino zelf waarbij je,net als bij een satelliet ontvanger per zender het volume kan aanpassen.
Blijft dat een cai dat dus niet zelf mag doen,maar dat je dat zelf moet doen,in je tv of via je gebruikte apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 07:18
@Denan, kan ik ergens de voortgang zien van regio Arnhem?

ik heb wel begrepen dat gemeente Arnhem heel Arnhem wil voorzien van glasvezel alleen ik merk sinds de nieuwe XMS site geen vooruitgang in regio Arnhem.

Weet jij misschien ook zo wanneer de wijk Plantage op Malburgen-West tegenover de Gelredome wordt voorzien van glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Audi-RS4 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:26:
@Denan, kan ik ergens de voortgang zien van regio Arnhem?

ik heb wel begrepen dat gemeente Arnhem heel Arnhem wil voorzien van glasvezel alleen ik merk sinds de nieuwe XMS site geen vooruitgang in regio Arnhem.

Weet jij misschien ook zo wanneer de wijk Plantage op Malburgen-West tegenover de Gelredome wordt voorzien van glasvezel?
Zie 2 reacties terug :)
Nb: dat de gemeente heel Arnhem wil voorzien van glasvezel is logisch... dat wil elke gemeente wel. Maar dat houd niet in dat ze daar voor willen betalen.. voor elke oplevering zal dus een vraagbundelingsactie nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
dat willen ze ook voor heel amersfoort, maar alleen nu bepaalde plekken en een deel van de portaal woningen hebben glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
dewaal schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:16:
dat willen ze ook voor heel amersfoort, maar alleen nu bepaalde plekken en een deel van de portaal woningen hebben glas.
Toch heeft Ziggo daar ook heel veel fouten in gemaakt anders hadden ze nu een groot monopolie kunnen hebben ( KPN ook) hier in Leiden zijn zo'n beetje alle wijkcentrales en wijkkasten voorzien van glas,slechts het laatste beetje is nog koper,mijn straat,een gewone doodlopende straat,is 3 keer open geweest waarbij zowel Ziggo als KPN letterlijk met glas langs mijn huis zijn gelopen.
Op zulke enorme projecten en bedragen waren aftakkingen naar de woningen zelf veel goedkoper geweest dan wat ze nu willen gaan doen,achteraf weer de straat open om glas te leggen naar het huis.
Ja en daar ligt nu dus XMS al. (gelukkig)
Heel Leiden ligt op de schop,hele nieuwe wijken schieten nu uit de grond en wat doet KPN en Ziggo,weer een coax kabeltje en ordinair koperen telefoondraadje in de huizen,en dat begrijp ik nou echt niet.

Voor de "freaks" http://www.europe.guideplus.com/En/help/clu_nl.html hier de EPG in dagen van Guide Plus.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 31-07-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:22

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:44:
[...]
.......
hele nieuwe wijken schieten nu uit de grond en wat doet KPN en Ziggo,weer een coax kabeltje en ordinair koperen telefoondraadje in de huizen,en dat begrijp ik nou echt niet.
.......
Compleet belachelijk inderdaad dat er tegenwoordig nog wijken opgeleverd mogen worden zonder dat er glasvezel ligt tot in de huizen. Wie bepaald er eigenlijk welke aansluitingen een nieuwbouwhuis moet hebben? Je bouwt tegenwoordig toch ook geen huizen meer zonder gas of stroom aansluiting.... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik vermoed de gemeente ? of de architect ? je hoort nooit dat een wijk open moet omdat er geen riool ligt,of dat er geen waterleiding is,of omdat er geen stroom is,dat wordt allemaal gepland.
Maar daarna moet de boel blijkbaar nog 3 keer open voor de centrale kabels en dan nog een paar keer om die naar binnen te krijgen,vind je het gek dat het allemaal zo duur is ?
Gooi alle aansluitingen standaard een nieuwbouw woning in,zet een wijkkast neer waar de boel bij elkaar komt en knoop daar aan een kabel vast wat een bewoner wil..maar dat zal wel te simpel zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
geen optie meer geven.. gewoon glasvezel neerleggen en zeggen dat adsl niet kan worden geleverd.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 23:30:
geen optie meer geven.. gewoon glasvezel neerleggen en zeggen dat adsl niet kan worden geleverd.. :P
Een adsl lijn kan ook over glasvezel dus dat is het probleem niet maar goed ik verbaasde me dat o.a. door Portaal weer een nieuwe wijk opgeleverd gaat worden waar niet standaard glas tot in de woning zit,maar goed de economie draait ook en vergunningen aanvragen kost weer geld :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Aanmelding pilot hd staat op de site!

Jammer dat het niet de eerste 50 perse zijn...:

"...XMS maakt een definitieve selectie van de pilotdeelnemers op basis van de totale aanmeldingen..."

Dus misschien voor niks zo panisch zitten refreshen :P

[ Voor 68% gewijzigd door Mau_Maus op 01-08-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Mau_Maus schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:54:
Aanmelding pilot hd staat op de site!

Jammer dat het niet de eerste 50 perse zijn...:

"...XMS maakt een definitieve selectie van de pilotdeelnemers op basis van de totale aanmeldingen..."

Dus misschien voor niks zo panisch zitten refreshen :P
Het schijnt dat een lekkere taart of een irisbon naar Denan sturen wel enige invloed kan uitoefenen _/-\o_ :9 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:13:
[...]

Het schijnt dat een lekkere taart of een irisbon naar Denan sturen wel enige invloed kan uitoefenen _/-\o_ :9 O-)
Of : http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00605474

Kan ik eindelijk die AMD athlon 1800 van 7 jaar geleden weg doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:18:
[...]

Of : http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00605474

Kan ik eindelijk die AMD athlon 1800 van 7 jaar geleden weg doen ;)
Haha nouw ik neem aan dat er gekeken wordt naar locatie, leeftijd en geslacht ofzo?
Denan kan je zien of ik de eerste was of niet? :P Met me naam Mau_maus kom je een heel end ;)

Maar ik neem aan dat de eerste aanmelders die in het profiel passen wel voorrang krijgen toch :o :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:31:
[...]

Haha nouw ik neem aan dat er gekeken wordt naar locatie, leeftijd en geslacht ofzo?
Denan kan je zien of ik de eerste was of niet? :P Met me naam Mau_maus kom je een heel end ;)

Maar ik neem aan dat de eerste aanmelders die in het profiel passen wel voorrang krijgen toch :o :$
Ik zal een selectie maken uit bestaande en nieuwe pilotdeelnemers.. Ergens eind volgende week zullen de geselecteerde deelnemers bericht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mag ook.. al is het wel overkill ;)
Dat athlonnetje van 7 jaar geleden begint ondertussen wel oud te worden.. maarja.. iedere keer als je (als hint) foldertjes op tafel laat liggen krijg je zo'n blik van 'dat heb je helemaal niet nodig'.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:45:
Dat athlonnetje van 7 jaar geleden begint ondertussen wel oud te worden.. maarja.. iedere keer als je (als hint) foldertjes op tafel laat liggen krijg je zo'n blik van 'dat heb je helemaal niet nodig'.. :P
Hebben jullie op 't werk geen PC-privé project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:40:
[...]

Ik zal een selectie maken uit bestaande en nieuwe pilotdeelnemers.. Ergens eind volgende week zullen de geselecteerde deelnemers bericht krijgen.
Ok ik zal proberen niet ongeduldig te zijn... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:53:
[...]

Hebben jullie op 't werk geen PC-privé project?
Dat heeft de belastingdienst toch al jaren geleden afgeschaft? :) Mijn laatste laptop is zo nog gekocht.. 1 maand voor het verlopen van het PC-privé verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:37:
[...]

Dat heeft de belastingdienst toch al jaren geleden afgeschaft? :) Mijn laatste laptop is zo nog gekocht.. 1 maand voor het verlopen van het PC-privé verhaal.
Dat klopt,op het laatst hebben pc winkels nog voor honderdduizenden binnen gehaald door bon nota's eerder te dateren waardoor je ook na een week na dat afschaffen nog wel een pc kon bestellen... maar goed ik zat te bescheiden geloof ik met mijn taart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:37:
Helemaal gelijk. Volgens mij is er nu alleen nog maar een Fiets-project.
Maar misschien is daar een hele goeie [fiets]computer bij te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ook maar aangemeld voor de HDTV pilot :) Buiten de HD-zenders, kun je ook de reguliere digitale TV zenders bekijken als onderdeel van de pilot?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:40:Helemaal gelijk. Volgens mij is er nu alleen nog maar een Fiets-project.
Maar misschien is daar een hele goeie [fiets]computer bij te krijgen.
En wat je daarmee wel kan doen is een factuur inleveren bij je werkgever, en van het ontvangen geld geen fiets van kopen maar een nieuwe PC. Je vindt altijd wel een fietsenwinkel die in dergelijke situatie een factuur voor wilt opstellen. Dus heb je ook nog een verkapte vorm van het PC-privé project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:10
Een tijd geleden stond er in het vorige topic dat er een website/pagina ging komen met xms reclame/promo materiaal (pdf's of ander formaat) die je dan kan downloaden, printen en bij je buren door de bus gooien.

Is dat materiaal al ergens te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 09:30:
[...]

En wat je daarmee wel kan doen is een factuur inleveren bij je werkgever, en van het ontvangen geld geen fiets van kopen maar een nieuwe PC. Je vindt altijd wel een fietsenwinkel die in dergelijke situatie een factuur voor wilt opstellen. Dus heb je ook nog een verkapte vorm van het PC-privé project.
En een onverkapte vorm van oplichting...
We gaan wel erg off-topic maar ook de belastingdienst is niet zo gek,tegenwoordig stuurt de fietsendealer de factuur naar je werkgever die er een kopie van maakt en betaalt.
Een paar dagen later kan jij je fiets afhalen en wordt het maandelijks verrekend met je inkomen.
Waardoor je maandelijks bruto dus minder krijgt,maar dus ook netto ook al is dat veel minder.
Dan zul je daarna dus je fiets weer moeten verkopen hetgeen je minder oplevert dan dat je betalen moet.
Misschien zal de fietsenwinkel de fiets terug willen kopen,maar zijn winst wil hij wel graag houden,dus die brengt hij in mindering.
De fietsenwinkel en jij riskeren,als een collega je erg weinig ziet op je nieuwe fiets,een fikse boete en jij riskeert je baan.
Dan kun je beter je pc op afbetaling kopen,de rente die je betaalt komt aardig in de buurt van het geld dat je toch aan de fietsenmaker zal moeten betalen en hetgeen maandelijks wordt ingehouden van je loon,plus dat je geen risico loopt en je pc op een eerlijke manier hebt verkregen.
Zullen we weer ontopic gaan ?

@ari3 : ja, alle zenders van het reguliere pakket zitten ook in het HD pakket.
@esky: nee helaas nog niet.

[ Voor 55% gewijzigd door Nick39 op 02-08-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Laatst online: 25-10-2020
(jarig!)
esky schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:22:
Een tijd geleden stond er in het vorige topic dat er een website/pagina ging komen met xms reclame/promo materiaal (pdf's of ander formaat) die je dan kan downloaden, printen en bij je buren door de bus gooien.

Is dat materiaal al ergens te vinden?
Waar zoek je het voor? Een op te starten initiatief?
Sinds kort laat portaal trouwens via een informatiemap weten dat er XMS in de woning ligt als men gaat verhuizen.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Leuk machine-tje. Alleen jammer dat er een oud MSI P6N plank in zit. En om te gamen mss leuk, maar anders zit er een aardige overkill in (bluray; videokaart) Maar voor dat geld kan je (denk ik) wel iets mooiers bij elkaar zoeken. Geen Blu-ray en een lichtere videokaart, scheelt al weer een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Jurjen de Vries schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:46:
[...]

Sinds kort laat portaal trouwens via een informatiemap weten dat er XMS in de woning ligt als men gaat verhuizen.
Hee interessant,hier ( Leiden) doen ze dat nog niet.
Ik denk dat hij naar reclame materiaal zoekt,folders,om mensen opmerkzaam te maken op xms,als aanloopje voor een op te starten iets,maar ik zou zelf ook wel wat folder materiaal willen ( dan alleen niet zelf gaan printen ) om gewoon huis aan huis te verspreiden,hoe meer abonnees des te goedkoper we de diensten kunnen houden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
Nick39 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 10:47:
[...]

Hee interessant,hier ( Leiden) doen ze dat nog niet.
Hmm. Het is wat ik begrepen had van XMS nadat ik er v/d week ook een opmerking over gemaakt had. Het schijnt wel sinds kort te zijn, dus misschien worden de mappen op verschillende plaatsen langzaam aan nog bijgewerkt?!

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:00

ManiacsHouse

Scheisse!

Mmm..... en als je geen duur platte tv thuis hebt kun/mag je dus niet meedoen aan de HD-pilot..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
@Alle router tweakers,
Een tijdje geleden had ik beloofd op FiberUpdate een overzicht te gaan maken van geoptimaliseerde router configuraties. Vandaag heb ik de pagina daarvoor ingericht en met dank aan OldDutch2 heb ik ook een eerste voorbeeld.
Mijn eigen router heeft geen zin gezien het op een m0n0wall draait welke toch met gemak de snelheid haalt, dus voor dit moment blijft het even bij zijn Linksys WRT350N .

Ik hoop dat hier gebruikers zijn die hun router ook geoptimaliseerd hebben en zo toch 50Mbit of tegen de 50Mbit aan halen en de lijst steeds completer wordt en 'betere' configuraties gaat bevatten.

De link naar de pagina is http://www.fiberupdate.nl/router

Positieve kritiek ter verbetering van de pagina is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
maniacshouse schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:23:
Mmm..... en als je geen duur platte tv thuis hebt kun/mag je dus niet meedoen aan de HD-pilot..... :(
Nee, en als je geen XMS glasvezel verbinding hebt ook niet :o
Het lijkt me logisch dat als er iets te testen is je minimaal wel de spullen in huis moet hebben om ermee te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:00

ManiacsHouse

Scheisse!

Jurjen de Vries schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:26:
[...]

Nee, en als je geen XMS glasvezel verbinding hebt ook niet :o
Het lijkt me logisch dat als er iets te testen is je minimaal wel de spullen in huis moet hebben om ermee te kunnen testen.
Hahaha lolbroek... Tis toch gewoon een tv die ik heb? En ja ik heb XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
maniacshouse schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:30:
[...]

Hahaha lolbroek... Tis toch gewoon een tv die ik heb? En ja ik heb XMS.
Maar geen HD(Ready) toch? De pilot gaat om het testen met HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Jurjen de Vries schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:38:
[...]

Maar geen HD(Ready) toch? De pilot gaat om het testen met HD.
Inderdaad.. hoe wil je een HD uitzending testen als je TV dat niet aankan?
Dit is ongeveer hetzelfde als klagen dat je een auto nodig hebt als je op de snelweg wilt rijden.. om vervolgens te zeggen dat je nog geen rijbewijs hebt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door denan op 03-08-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:00:
[...]

Inderdaad.. hoe wil je een HD uitzending testen als je TV dat niet aankan?
Dit is ongeveer hetzelfde als klagen dat je een auto nodig hebt als je op de snelweg wilt rijden.. om vervolgens te zeggen dat je nog geen rijbewijs hebt ;)
Of een scootmobiel ;)
@Jurjen de 150N van linksys doet het ook gewoon,geen wijzigingen in hoeven aan te brengen.
Het enige dat draadloze gebruikers moeten doen is de CTS protection mode uitzetten en de frameburst.
Aangezien de 160 gelijk is,alleen uiterlijk verschilt maar hetzelfde board gebruikt neem ik aan dat deze gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
Nick39 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:28:
@Jurjen de 150N van linksys doet het ook gewoon,geen wijzigingen in hoeven aan te brengen.
Het enige dat draadloze gebruikers moeten doen is de CTS protection mode uitzetten en de frameburst.
Aangezien de 160 gelijk is,alleen uiterlijk verschilt maar hetzelfde board gebruikt neem ik aan dat deze gelijk is.
Eerlijk gezegd geen idee omdat ik de router zelf niet heb. Wellicht is dat hetgeen OldDutch2 eraan heeft aangepast.
De lijst is eigenlijk vooral voor wat oudere routers bedoeld die met wat aanpassingen nog te optimaliseren zijn, maar natuurlijk ook dit soort kleine settings dat Wifi optimaal qua snelheid werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:00:Inderdaad.. hoe wil je een HD uitzending testen als je TV dat niet aankan?
Slecht voorbeeld. Je hebt namelijk geen rijbewijs nodig om auto te kunnen rijden. Maar hebt wel degelijk HD (ready) LCD of Plasma nodig om ook HD content te kunnen zien in het formaat waarmee het wordt aangeleverd. Ondanks dat HD ready niet verder gaat dan 720P en niet full HD 1080P is, kan het in sommige gevallen nog wel eens prettig zijn om HD content in 720 te zien ipv 1080. Ook hierin is de technologie nog steeds in ontwikkeling. Daarbij is je beeldformaat ook weer een bepalende factor. Zet maar eens twee 60 inch plasma's naast elkaar, de een op 720p en andere op 1080p. Vooral met snelle beelden zoals in actiefilms zie nog steeds verschil, waarbij 720p vaak rustigere overkomt dan 1080p. Zet je er vervolgens een HD kanaal op ala NGC, dan ga je verschil nauwlijks of niet zien.
Jurjen de Vries schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:25:@Alle router tweakers,
Een tijdje geleden had ik beloofd op FiberUpdate een overzicht te gaan maken van geoptimaliseerde router configuraties. Vandaag heb ik de pagina daarvoor ingericht en met dank aan OldDutch2 heb ik ook een eerste voorbeeld.
Mijn eigen router heeft geen zin gezien het op een m0n0wall draait welke toch met gemak de snelheid haalt, dus voor dit moment blijft het even bij zijn Linksys WRT350N .

Ik hoop dat hier gebruikers zijn die hun router ook geoptimaliseerd hebben en zo toch 50Mbit of tegen de 50Mbit aan halen en de lijst steeds completer wordt en 'betere' configuraties gaat bevatten.

De link naar de pagina is http://www.fiberupdate.nl/router

Positieve kritiek ter verbetering van de pagina is welkom!
Mogelijk wil Denan zijn instellingen voor de D-Link Dir-655 aanleveren, want die ga ik binnenkort aanschaffen en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:50:
Slecht voorbeeld. Je hebt namelijk geen rijbewijs nodig om auto te kunnen rijden.
Vanuit mijn optiek wel ;)
Maar hebt wel degelijk HD (ready) LCD of Plasma nodig om ook HD content te kunnen zien in het formaat waarmee het wordt aangeleverd. Ondanks dat HD ready niet verder gaat dan 720P en niet full HD 1080P is, kan het in sommige gevallen nog wel eens prettig zijn om HD content in 720 te zien ipv 1080. Ook hierin is de technologie nog steeds in ontwikkeling. Daarbij is je beeldformaat ook weer een bepalende factor. Zet maar eens twee 60 inch plasma's naast elkaar, de een op 720p en andere op 1080p. Vooral met snelle beelden zoals in actiefilms zie nog steeds verschil, waarbij 720p vaak rustigere overkomt dan 1080p. Zet je er vervolgens een HD kanaal op ala NGC, dan ga je verschil nauwlijks of niet zien.
Naast resolutie zijn bandbreedte en compressie ook belangrijke factoren. Zo is er al tijden in Amerika een relletje over het feit dat 70% van de HD content resampled SD content is.. of qua bitrate zo laag dat de SD content van betere kwaliteit is. Persoonlijk moet ik zeggen dat 720p (HDready) een prima beeldformaat is op een 42" TV. Het kwaliteitsverschil tussen 720p en 1080p is minimaal als je de kijkafstand in acht neemt. De enige reden dat ik een FullHD tv heb is dan ook omdat ik mijn laptop er regelmatig op aansluit..

Verder zijn er ook nog geen zenders in europa te krijgen die in 1080p uitzenden.. 720 is het maximum momenteel. Zoals gewoonlijk is content dus een groter probleem dan de techniek.

In de Amino 130 zit btw wel een upscaler die het beeld van 720p naar 1080p kan omschalen.. maar in de praktijk merk je daar pas iets van als je met je neus voor de tv gaat zitten.
Mogelijk wil Denan zijn instellingen voor de D-Link Dir-655 aanleveren, want die ga ik binnenkort aanschaffen en installeren.
Denan heeft thuis een 6Mbit DSL lijntje van Alice liggen.. dus die instellingen zijn vast niet nuttig :)

@choka: pas na 3 dagen aangemeld voor de pilot? tsk tsk tsk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ziggo had wel tijdens het voetbal in haar test pakket de uitzendingen in 1080P (moet je in plaats van 5555 1111 als netwerk code invoeren dan kom je in het testnetwerk.) wat ze er mee willen weet ik niet maar het NOB leverde het wel zo aan,de HUMAX IRHD-5000C werd er mee getest en die deed het prima.
De Samsung DCB H360R viel zoals gewoonlijk weer uit.
Maar het toont aan dat men wel degelijk met 1080 aan het spelen is, al is er behalve deze live feed dus inderdaad gewoon geen content voor te vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door Nick39 op 04-08-2008 10:43 . Reden: haperende spatiebalk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Jeej! jullie staan op Emerce! ;)

http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2663241

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:01:@chocka: pas na 3 dagen aangemeld voor de pilot? tsk tsk tsk ;)
Ja, ja, ik kon het ook bijna niet geloven dat het mij zowaar bijna ontgaan was. Maar ook ik heb heb naast tweakers.net nog een leven. Maar gelukkig (hoop ik) was ik nog op tijd, want ik wil zekers wel mee doen aan test. Kan ik eindelijk de kwaliteit van mijn Pioneer plasma eens optimaal gaan benutten..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb me ook aangemeld voor de HD Pilot, van het weekend CAT5 getrokken naar de TV in goede hoop, en nu een wat meer tevreden wederhelft :D.

Als ik het goed begrepen had kunnen we vernemen dat we wel/niet zijn "ingeloot" ergens dicht het weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:01:
[...]

@choka: pas na 3 dagen aangemeld voor de pilot? tsk tsk tsk ;)
Haha maar dat maakte toch niet uit? Bedoel ik was misschien wel de eerste met aanmelding :P maar pas volgende week wordt er van iedereen een selectie gemaakt toch? Of krijgen mensen die vroeg hebben aangemeld wel een kleine voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:24:
[...]

Ja, ja, ik kon het ook bijna niet geloven dat het mij zowaar bijna ontgaan was. Maar ook ik heb heb naast tweakers.net nog een leven. Maar gelukkig (hoop ik) was ik nog op tijd, want ik wil zekers wel mee doen aan test. Kan ik eindelijk de kwaliteit van mijn Pioneer plasma eens optimaal gaan benutten..... O-)
hmmm.. dan had je eigenlijk wel alle gegevens goed in moeten vullen choka.. ik heb nu alleen je email adres en 'dat je graag mee wilt doen' |:(
Ik mis dus je adres.. en kan je zo niet meenemen in de pilot.

De selectie ga ik trouwens over een paar minuten doen... dus als je nog mee wilt 'loten' moet je snel zijn.

add: mau/nick en dark zitten er in ieder geval al bij :) (gefeliciteerd!)

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 04-08-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Great! Mijn wederhelft gilde nogal hard in de telefoon toen ik het haar vertelde, dus ik neem aan dat dit ook positief is :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:13:
[...]

Super! echt heel blij mee... Misschien stom om te weten, maar was ik ook 1 van de eerste die het heeft ingevult of niet?:P (A) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:49:
[...]

Super! echt heel blij mee... Misschien stom om te weten, maar was ik ook 1 van de eerste die het heeft ingevult of niet?:P (A) haha
De 2e.. net na famous :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Laatst online: 12-09 16:10
Jurjen de Vries schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:46:
[...]

Yep, woon in een nieuwbouwwijkje aan 3 kanten omringd door portaal woningen voorzien van een XMS verbinding, dus ik wil mijn buren laten weten dat XMS bestaat en zo XMS zover krijgen dat ze mijn leven leuker maken ;)

@Denan: staat het maken van promotie materiaal nogsteeds op de todo van marketing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Yup, voor een aantal gebieden hebben ze dat al aangeleverd. Men is nu bezig om een generiek pakket samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
[...]

hmmm.. dan had je eigenlijk wel alle gegevens goed in moeten vullen choka.. ik heb nu alleen je email adres en 'dat je graag mee wilt doen' |:(

De selectie ga ik trouwens over een paar minuten doen... dus als je nog mee wilt 'loten' moet je snel zijn.

Beste Denan, vriend, als je adres verplicht is en je maakt een formulier waar expleciet sterretjes staan weergegeven bij de velden die je verplicht moet invullen en die sterretjes staan niet bij de adresgegevens. Hoe had ik dan moeten weten dat de ontwerper van het formulier vergeten is om ook bij de adresvelden sterretjes te plaatsen. 8)7 |:(

En als Mau_maus als bijna eerste mogelijk daardoor mee kan doen, kan ik meedoen omdat ik mogelijk bijna laatste was. Ach joh, we horen het wel. Alhoewel...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Klopt.. ik heb het formulier dan ook niet gemaakt :) (note: je was wel de enige die dat niet had ingevuld.. en we hadden zo'n 150 aanmeldingen in een paar uur gekregen)

Probleem was dat ik alleen je emailadres had.. en de selectie moet maken op basis van alle adresgegevens. De selectie is nu al onderweg naar de beheerders om de HD diensten te activeren en de 50 pilotplekken zijn dus al vergeven. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Hey Denan...

Hoe gaat nu het traject? We krijgen eerst mailtje ofzo? Wanneer denk je dat de meeste apparaten in huis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:10:
Hey Denan...

Hoe gaat nu het traject? We krijgen eerst mailtje ofzo? Wanneer denk je dat de meeste apparaten in huis zijn?
Morgen/overmorgen gaan de brieven de deur uit.. en de Amino's ook. Let wel: het zenderaanbod is momenteel nog zeer beperkt (ned1 HD zend maar af en toe in HD uit, Brava HD zal niet voor iedereen even boeiend zijn) maar dat zullen we tijdens de pilot uit gaan breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Mag ik hieruit opmaken dat ik NIET geselecteerd ben, wegens een gebrekkig formulier van XMS???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
chocka schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:31:
Mag ik hieruit opmaken dat ik NIET geselecteerd ben, wegens een gebrekkig formulier van XMS???
Zo te horen niet nee... De manier waarop het gaat is lullig, maar aan de andere kant had je natturlijk ook een voorrangspositie op andere... En was je daarom misschien wel doorgegaan, want je was best laat...

[ Voor 13% gewijzigd door Mau_Maus op 04-08-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:46:
[...]

Zo te horen niet nee... De manier waarop het gaat is lullig, maar aan de andere kant had je natturlijk ook een voorrangspositie op andere... En was je daarom misschien wel doorgegaan, want je was best laat...
Als het op tijd was aangekomen was je inderdaad te laat geweest, de aanmeldingen zaten in principe vrijdag al vol. Los van het feit dat jouw aanmelding de enige incomplete aanmelding was uit de hele stapel (en dat waren er best veel) heb ik je ook nog de kans gegeven om hier te reageren voordat ik de uiteindelijke selectie deed. Helaas deed je dat pas nadat ik de selectie verzonden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
[...]

Mijn dank :)
@DaRKaNGLe694 je hebt je wederhelft hoop ik wel uitgelegd dat HD niet staat voor Hard Doorgillen ? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 04-08-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:30:
[...]

Morgen/overmorgen gaan de brieven de deur uit.. en de Amino's ook. Let wel: het zenderaanbod is momenteel nog zeer beperkt (ned1 HD zend maar af en toe in HD uit, Brava HD zal niet voor iedereen even boeiend zijn) maar dat zullen we tijdens de pilot uit gaan breiden.
Nou spannend hoor.... Ik ben heel benieuwd... oh ja en Brava is juist geweldig. Lijkt me heerlijk om klassieke concerten in full HD (want volgens hun website zenden ze daarin uit) en dolby surround te bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:17
Hoeveel zenders krijg je eigenlijk als je digitale TV + het HD pakket neemt bij XMS straks? En hoeveel gaat dat kosten bovenop de 50 euro die ik nu al betaal voor het all-in pakket? Ik zie dat het digitale Pluspakket 9,95 kost bij XMS zonder HD zenders.. Dan zou ik dus 59,95 kwijt zijn straks, en dat is nog zonder HD zenders..

Ik heb namelijk eens zitten kijken, en via UPC kan ik ruim 90 zenders krijgen via het digitale Royaal pakket + HD zenders, en dat kost me dan 18 euro..

Dus als het digitale aanbod van XMS minder is en als ik dan ook nog eens meer geld in totaal kwijt ben dan denk ik er serieus over om het TV+Radio gedeelte op te zeggen bij XMS, en over te stappen op digitale TV+HD via UPC.. Dan ga ik straks dus 36,90 betalen aan XMS voor internet+telefoon, en 18 euro aan UPC voor digitaal Royaal+HD, is 54,90 in totaal.. Plus ook nog eens het voordeel dat UPC je de HD setupbox in bruikleen geeft en je hem dus niet zelf hoeft te kopen zoals bij XMS (a 199 euro)..

Wat denken jullie?

Mij lijkt het duidelijk, als ik overstap naar UPC voor digitale TV-Radio + HD maak krijg ik meer voor minder geld (in het totaalplaatje).. Of mis ik nog iets?

Edit: ja, ik mis dus nog iets, het standaardtarief van UPC komt er nog eens bij, dat is in mijn geval (Hilversum) dus 11,31 euro.. Dan zou ik dus in totaal 66,21 kwijt zijn.. Dan wordt het dus een iets ander verhaal, al blijft het verschil klein als XMS ook nog eens extra gaat rekenen voor HD bovenop de 9,95 voor digitale TV-radio.. Buiten de prijs vind ik het aanbod van zenders eigenlijk nog belangrijker, ik wil b.v. liever niet BBC 1+2 kwijt, en daar maak ik me een beetje zorgen over bij XMS..

Ik wacht het allemaal wel rustig af, en ga de boel vergelijken zodra het digitale+HD pakket leverbaar is en de prijzen bekend zijn bij XMS..

[ Voor 22% gewijzigd door Inflatable op 04-08-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:39:

Ik heb namelijk eens zitten kijken, en via UPC kan ik ruim 90 zenders krijgen via het digitale Royaal pakket + HD zenders, en dat kost me dan 18 euro..

Wat denken jullie?

Mij lijkt het duidelijk, als ik overstap naar UPC voor digitale TV-Radio + HD maak krijg ik meer voor minder geld (in het totaalplaatje).. Of mis ik nog iets?
Je vergeet dat je bij UPC standaard ook een analoog abonnement moet afsluiten. Er komen dus nog 16,37 per maand bovenop.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Nu hier nog!
Ik heb de xms pagina iig al gesubmit in de nieuwsqueue.

In het emerce artikel lees ik trouwens dat reggefiber/kpn zijn belang in XMS wilt afbouwen op langere termijn. Dat is imho positief.
Of is de GNEM/het netwerk ook van Reggefiber en wordt kpn straks op hetzelfde glas een concurrent van xms?

BTW jullie marketing mensen mogen nog een cursus nederlands. "XMS is ten alle tijden gerechtigd" -> "XMS is te allen tijde gerechtigd" :P

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je blieft niet weer een hele discussie over BBC 1 en 2!!!

Die zit er niet op en die komt er ook niet op. Einde discussie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:55:Als het op tijd was aangekomen was je inderdaad te laat geweest, de aanmeldingen zaten in principe vrijdag al vol.
Mau_Maus schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:54:"...XMS maakt een definitieve selectie van de pilotdeelnemers op basis van de totale aanmeldingen..."
De eerste bug in de HD pilot van XMS. XMS maakt juist NIET een definitieve selectie van de pilotdeelnemers op basis van de totale aanmeldingen. Want de aanmeldingen zaten vrijdag al vol.
denan schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:55:Los van het feit dat jouw aanmelding de enige incomplete aanmelding was uit de hele stapel (en dat waren er best veel) heb ik je ook nog de kans gegeven om hier te reageren voordat ik de uiteindelijke selectie deed. Helaas deed je dat pas nadat ik de selectie verzonden had.
De tweede bug in de HD pilot van XMS. Het formulier blijkt niet te kloppen. Een kritische tester heeft oog voor alle details en ik was de enige die dit lek zichtbaar boven water heeft gekregen. Dus al voordat de pilot formeel was lepelde ik er al twee bugs uit. Des te meer reden om geselecteerd te worden.

En wat betreft die kans, hartelijk dank daarvoor. Maar deze jongen zat gewoon op zijn werk en had niet continue te mogelijkheid online op tweakers.net te zitten. Ik woon in Arnhem en werk in Eindhoven en kom net thuis. En vrijdag kwam ik door wat overwerken pas laat thuis en was zo opgebrand na weer een lange week werken dat het mij ontgaan was om direct bij thuiskomst aan te melden voor de pilot. Zodoende werd het uiteindelijk zondag. Maar wetende dat XMS selecteert op alle aanmeldingen, zoals op de site stond, had dit geen issue mogen wezen.

Dus iedereen die fijntjes het formulier wel hebben ingevuld en zijn geselecteerd, veel plezier ermee. En ik hoor wel eens wat het wordt met die HD content van XMS.

BTW is er al nieuws over de usenet pilot?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
@chocka

Je hebt op bepaalde punten best gelijk hoor, maar je komt wel heel erg kinderlijk over. Bedoel dat het een selectie was, wist je ook pas toen de site er was. En niet van te voren. En ook al had je je adres ingevuld dan had je nog steeds niet uitgekozen kunnen worden. Maar als je dat had gedaan, dan had je een voorkeurs behandeling gehad op de rest. Dus dan moet je ook daarover klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Mau_Maus schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:03:
@chocka

Je hebt op bepaalde punten best gelijk hoor, maar je komt wel heel erg kinderlijk over. Bedoel dat het een selectie was, wist je ook pas toen de site er was. En niet van te voren. En ook al had je je adres ingevuld dan had je nog steeds niet uitgekozen kunnen worden. Maar als je dat had gedaan, dan had je een voorkeurs behandeling gehad op de rest. Dus dan moet je ook daarover klagen.
Ik vind het erg vervelend dat het kinderlijk overkomt. Maar waar had ik uit op moeten maken dat als ik het adres had ingevuld, een mogelijk voorkeursbehandeling zal hebben gehad. Daarvan heb ik nergens iets gezien en/of gelezen. En het was mij ook niet bekend, tot nu jij het zegt. Dus daarvan was niets te klagen omdat ik dat niet wist. Het ingevulde formulier corrigeren was niet mogelijk want er zat een IP beveiliging op, zodra je het een tweede keer probeerde kreeg je een foutmelding. Dus welke kans heb ik gehad? En als Denan gewild had dat ik in die pilot had mogen zitten, dan had hij gewoon een bericht naar het opgegeven mailadres kunnen sturen om de benodigde gegevens alsnog te verkrijgen.Een bericht als: Proficiat, u bent geselecteerd om mee te doen aan onze HD pilot, maar daarvoor hebben wij uw adres gegevens nodig. Was al genoeg geweest.

Dus al met al blijf ik van mening dat er nogal wat aan rammelt. Hoe kinderlijk dat het overkomt bij mij omdat ik de (niet) verplichte velden niet heb ingevuld en zodoende niet geselecteerd wordt, is geen issue. En zo heb ik er genoeg over gezegd. Case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
chocka schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:34:
[...]

Ik vind het erg vervelend dat het kinderlijk overkomt. Maar waar had ik uit op moeten maken dat als ik het adres had ingevuld, een mogelijk voorkeursbehandeling zal hebben gehad. Daarvan heb ik nergens iets gezien en/of gelezen. En het was mij ook niet bekend, tot nu jij het zegt. Dus daarvan was niets te klagen omdat ik dat niet wist. Het ingevulde formulier corrigeren was niet mogelijk want er zat een IP beveiliging op, zodra je het een tweede keer probeerde kreeg je een foutmelding. Dus welke kans heb ik gehad? En als Denan gewild had dat ik in die pilot had mogen zitten, dan had hij gewoon een bericht naar het opgegeven mailadres kunnen sturen om de benodigde gegevens alsnog te verkrijgen.Een bericht als: Proficiat, u bent geselecteerd om mee te doen aan onze HD pilot, maar daarvoor hebben wij uw adres gegevens nodig. Was al genoeg geweest.

Dus al met al blijf ik van mening dat er nogal wat aan rammelt. Hoe kinderlijk dat het overkomt bij mij omdat ik de (niet) verplichte velden niet heb ingevuld en zodoende niet geselecteerd wordt, is geen issue. En zo heb ik er genoeg over gezegd. Case closed.
Bij telefoonnummer stond ook een sterretje... Had je die ook ingevuld? Dan had ie kunnen bellen, want mail is ook niet altijd zo snel, maar goed weet niet of dat uitmaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
En nu staat ie er ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Best snel.
(En volgens mij mijn eerste submit die het ook met mij als submitter tot de FP haalt, w00t! )

Dan ga ik weer verder tv kijken op mijn 43cm teeveetje :Y)
Discussies over beeldkwaliteit en kleurdieptes zijn aan mij als kleurenblinde toch niet besteed. ;)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
Offtopic: jullie zijn wel laat.

http://www.fiberupdate.nl...080802_xms-beta-test-hdtv

Ben overigens wel erg benieuwd naar de ervaringen met HDTV via XMS. Vooral de stabiliteit en de ghosting waar ziggo nu bijvoorbeeld vooral problemen mee heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door WidgetTWW op 04-08-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik las ergens dat XMS ook in (een deel van) Nieuwegein z'n netwerk uitgerold heeft. Klopt dat? Zijn er hier Nieuwegeiners met XMS en zo ja, waar ongeveer in de stad?

Ook ik (dus ook Nieuwegeiner) heb interesse in XMS, al twee keer op de website een aanvraagverzoek ingediend (echter, "Er is geen adres gevonden met onderstaande huisnummer en postcode") en beide keren niets meer van XMS gehoord (enkele maanden geleden alweer)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Misschien een gekke vraag, maar:

XMS Digitale televisie gaat via een setop-box (IPTV) kun je dit ook met andere hardware ontvangen? (Xbox360, etc.)?

En die XMS Telefonie (via Optibel)... Wordt dat geleverd met het kastje van optibel of is het alleen maar gebasseerd op de diensten van Optibel? Oftewel, kun je daar ook je eigen apparatuur voor gebruiker?

IPTV en VoIP lijken mij gewoon standaarden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
vanaalten schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:07:
Ik las ergens dat XMS ook in (een deel van) Nieuwegein z'n netwerk uitgerold heeft. Klopt dat? Zijn er hier Nieuwegeiners met XMS en zo ja, waar ongeveer in de stad?

Ook ik (dus ook Nieuwegeiner) heb interesse in XMS, al twee keer op de website een aanvraagverzoek ingediend (echter, "Er is geen adres gevonden met onderstaande huisnummer en postcode") en beide keren niets meer van XMS gehoord (enkele maanden geleden alweer)...
Volgens mij alleen in een deel van nieuwegein.. (de Portaal woningen).
tim427 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:57:
Misschien een gekke vraag, maar:

XMS Digitale televisie gaat via een setop-box (IPTV) kun je dit ook met andere hardware ontvangen? (Xbox360, etc.)?
Nope, IPTV staat in een afgeschermd subnet en daar kan de Xbox niet op connecten.
En die XMS Telefonie (via Optibel)... Wordt dat geleverd met het kastje van optibel of is het alleen maar gebasseerd op de diensten van Optibel? Oftewel, kun je daar ook je eigen apparatuur voor gebruiker?
Het draait op hetzelfde netwerk als Optibel, maar is gewoon geïntegreerd in het glasvezelaansluitpunt. Je hebt dus gewoon een RJ11 aansluiting op het aansluitpunt zitten waarop je je telefoon kunt aansluiten.
IPTV en VoIP lijken mij gewoon standaarden....
Was het maar zo :)
chocka schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:34:
[...]
Niemand krijgt 'zomaar' een voorkeursbehandeling, maar aangezien je redelijk actief bent in dit forum had ik je graag bij de Pilotgroep getrokken. Daarom heb ik ook nog om kwart over 2 gepost dat ik gegevens van je miste die voor mij van belang waren. De selectie gebeurde namelijk op basis van gebied en/of mijn persoonlijke voorkeur voor bepaalde testers. Helaas had ik zelf een deadline staan op 4 uur en reageerde je niet op tijd om nog meegenomen te worden in de selectie.
Mocht er nog iemand uit de pilotgroep wegvallen (er zijn vast mensen die zich aangemeld hebben die geen HDTV hebben.. :)) dan sta je in ieder geval op nr 1 op de reservelijst.

[ Voor 35% gewijzigd door denan op 05-08-2008 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@choka:
Je hebt mazzel.. er is er 1 afgevallen.. email even je gegevens naar dtvpilot@xmsnet.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:23:
Als je blieft niet weer een hele discussie over BBC 1 en 2!!!

Die zit er niet op en die komt er ook niet op. Einde discussie.....
En die gaat er bij de meesten vanaf want de BBC wil haar kontrakten met het buitenland opzeggen en in plaats daarvan BBCWORLD aanbieden dus bij de anderen is ook de vraag,hoelang nog...
@Denan,dus als je gaat Sonja Bakkeren mag je niet mee doen met de HD pilot ??
Ik ga door met mijn tweede utp naar boven..maar mijn tang is kapot :(

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 05-08-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 17:49

JME

zeg maar Jamie

And now for something completely different ;)
Ik ken geen enkele kabel-DTV-decoder waar de teletext-functie niet compleet ruk is. Traag, geen pagina's in het geheugen, gedoe met navigeren naar subpagina's, wie kent het niet. Hoe werkt dat bij XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:36:
@choka:
Je hebt mazzel.. er is er 1 afgevallen.. email even je gegevens naar dtvpilot@xmsnet.nl.
Hoe weten jullie dat al? Is er al contact geweest met de geselecteerden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:49:
[...]

Er zat er één tussen die geen XMS klant was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:52:
[...]

Haha best wel humor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:52:
[...]

Whoeeeaaaahahahaha

Erg grappig. Ik hoop overigens dat Chocka ook vanavond nog kan reageren... want ik neem aan dat hij weer op zijn werk zit nu en het vanavond pas ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
JME schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:07:
And now for something completely different ;)
Ik ken geen enkele kabel-DTV-decoder waar de teletext-functie niet compleet ruk is. Traag, geen pagina's in het geheugen, gedoe met navigeren naar subpagina's, wie kent het niet. Hoe werkt dat bij XMS?
Vraag even in het andere forum ;) dat is ervoor..
Maar zelf op een HD tv vind ik dat het lijkt alsof de i een beetje anders gekleurd is.
En ik vind de bediening van de remote niet lekker, voor teletekst moet je onderaan zijn bij een onooglijk klein knopje en wil je direct een page oproepen moet je weer omhoog naar de cijfers,dat doe je niet lekker met 1 hand. (tenzij je piano speelt)
Voor de rest begint Teletekst dan bovenaan in beeld te scrollen in een klein balkje tot 100,handig want dan kun je nog tv kijken tot pagina 100 bereikt is.
Daarna kun je gewoon navigeren met de kleurenknoppen en ik heb nog niet ervaren dat ik moest wachten op een volgende page.
Enige nadeel is dat ik gewend ben met de zender up en down naar een volgende page te gaan of een vorige en dat moet je niet doen want dan gaat hij gewoon naar een andere zender,je moet de cursors gebruiken.
De enige wachttijd die ik dus ervaar is bij het laden,daarna gelukkig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Mau_Maus schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:49:
[...]

Wanneer krijgen de uitverkorenen hier bericht over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
wiebo66 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:44:
[...]

Wanneer krijgen de uitverkorenen hier bericht over??
"quote Denan gisteren: "
[ Morgen/overmorgen gaan de brieven de deur uit.. en de Amino's ook. Let wel: het zenderaanbod is momenteel nog zeer beperkt (ned1 HD zend maar af en toe in HD uit, Brava HD zal niet voor iedereen even boeiend zijn) maar dat zullen we tijdens de pilot uit gaan breiden. ]
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!