Ik vraag me dit echt af hoor. Ik werk bij een omroep... En je hebt daar een afdeling MiS, media informatie systemen, Daar wordt altijd, kort inhoud, normale inhoud en gidstekst ingevult. Maar ook herhaling, genre, omroep en nog veel meer info. Die informatie met ik ook geregeld aanpassen. En die info wordt ook voor epg gebruikt, dat wordt altijd gezegt door de npo tenminste. Ik durf het niet 100% te zeggen, maar het is niet alleen voor de gids van omroep. Maar goed dat al ik dan is uit moeten zoeken. Maar omroep levert wel die informatie, misschien dat andere partijen er iets omheen creeeren ofzo, maar goedNick39 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:18:
[...]
Je kan de EPG bij anderen afnemen,de EPG van MCE verschilt behoorlijk van die van Ziggo of Guide Plus,maar het NOB doet het echt ook niet gratis als die het zou doen.
En ja,je kan met een klein venstertje verder kijken,doe dat maar eens als iedereen Lingo of de favoriete serie zit te kijken in de huiskamer.
Ik lees uit het antwoord van Denan dat er 2 versies komen, een van 2 dagen,gratis met beknopte info, en een duurdere,langer en uitgebreider.
Dat laatste is een primeur,het zou een tvgids overbodig maken,maar nogmaals die info moet wel geschreven worden,iemand maakt EPG,het komt niet zo maar gratis en voor niets uit een machientje.. Guide Plus wordt betaald door advertenties en bv de EPG van MCE vertelt je wanneer een programma eerder is uitgezonden (of het een herhaling is dus) en dat doet Ziggo weer niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 30-07-2008 16:41 ]