XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste
Acties:
  • 129.473 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
@alle verzoekjes en vragen: Denan kan helemaal niets als hij op vakantie is .. aub dus even geduld of speel het via de servicedesk (toch het beste kanaal voor de meeste vragen). Ik ben nu gewoon niet in staat om even langs de XMS mensen te lopen of in de systemen te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
@alienfruit :

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/299654801.png

Maaruh essent kabelcom.... ben je stiekum aan het testen of XMS beter is dan essent ? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 23-07-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Nick39 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:11:
[...]
Ik heb helaas geen auto en qua openbaar vervoer is het toch ff kostbaarder... maar tis gewoon vervelend omdat iemand aan een rolstoel gebonden is niet die kabel kan trekken en zo duurdere kosten moet maken,er moet toch wel iets te regelen zijn ja.
Ik wil binnenkort ook wel even langsgaan, maar dan combineer ik het wel met een paar andere zaken in Nijmegen.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
KPN start fiber to the home...

nieuws: KPN maakt werk van glasvezelaanbod

Bekijk de prijzen eens en de up/down snelheden .... zoveel hebben we niet te mopperen bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Ben ik weer eens

XMS besteld een tijdje terug maar helaas was de laatste keer dat ik belde de prognose 2 maanden of zo tot ze werkelijk kwamen aansluiten bij mijn portaal woningkje als ik geluk heb ;(

Nu ben ik ondertussen wat beter inverhuisd en merk ik dat een kabel leggen toch niet bijzonder handig gaat zijn dus ik ben wat naar een wireless router gaan kijken, ook wat betreft de veiligheid wat meer.

Nu kwam ik toevallig een Linksys DUAL-BAND WIRELESS-N GIGABIT (WRT160N + WMP300N) aanbiedingkje tegen. De router weet ik van dat die voldoende hoort te zijn en ik verwacht dus de netwerkkaart ook wel voor mijn desktopje maar mijn hart zou wat geruster zijn als iemand dat hier zou kunnen bevestigen voor me :)

Daarnast wilde ik eigenlijk even vragen of ik naast deze 2 items ook nog meer nodig zou hebben voor deze aansluiting? Ik heb de aansluiting nog niet liggen namelijk dus ik heb echt geen idee wat er nodig is om die router aan te sluiten, moet ik daar nog een kabel of splitter of iets dergelijks voor hebben en zo ja welke?

[ Voor 6% gewijzigd door Pheace op 23-07-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Nick39 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:17:
KPN start fiber to the home...

nieuws: KPN maakt werk van glasvezelaanbod

Bekijk de prijzen eens en de up/down snelheden .... zoveel hebben we niet te mopperen bij XMS.
Ik heb gister ook nog even gebeld met de KPN woordvoerder waarom het aanbod van Apeldoorn en Vleuterweide er niet in op is genomen. Zie http://www.fiberupdate.nl...n-opent-glasvezel-website voor m'n verslag.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Pheace schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:44:
Daarnast wilde ik eigenlijk even vragen of ik naast deze 2 items ook nog meer nodig zou hebben voor deze aansluiting? Ik heb de aansluiting nog niet liggen namelijk dus ik heb echt geen idee wat er nodig is om die router aan te sluiten, moet ik daar nog een kabel of splitter of iets dergelijks voor hebben en zo ja welke?
Je hebt:
- 1 kabel van je glasvezel modem naar je router, en vanaf daar kabels naar je devices.
- 1 (of meerdere in de toekomst) kabels vanaf je glasvezelmodem naar je Digitale TV setup boxjes, die bij je tv's komen te staan als je digitale TV wilt
- 1 COAX kabel richting je TV's als je analoge tv wilt
- 1 of meerdere telefoonkabels vanaf het glasvezel modem (of een meegeleverde adapter) richting je telefoons. Of indien je geen telefoondienst bij ze afneemt kun je ook een VOIP dienst nemen en het via je router als device regelen.

Hiermee naar jouw idee voldoende gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Jurjen de Vries schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:36:
[...]

Je hebt:
- 1 kabel van je glasvezel modem naar je router, en vanaf daar kabels naar je devices.
- 1 (of meerdere in de toekomst) kabels vanaf je glasvezelmodem naar je Digitale TV setup boxjes, die bij je tv's komen te staan als je digitale TV wilt
- 1 COAX kabel richting je TV's als je analoge tv wilt
- 1 of meerdere telefoonkabels vanaf het glasvezel modem (of een meegeleverde adapter) richting je telefoons. Of indien je geen telefoondienst bij ze afneemt kun je ook een VOIP dienst nemen en het via je router als device regelen.

Hiermee naar jouw idee voldoende gegevens?
Dat is heel behulpzaam, thanks ^^ Het is alleen internet op het moment dus ik zal alleen de kabel (UTP neem ik aan) naar de router nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
denan schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:42:aub dus even geduld of speel het via de servicedesk (toch het beste kanaal voor de meeste vragen).
Volgens mij wordt de posts van Denan togenblik door een over ijverige medewerker van XMS zelf beantwoordt?! Da's nou heel jammer. Niet doen.

Jasper Kok kan het waarschijnlijk heel aardig omschrijven en mijn manier zal waarschijnlijk niet in goede aarde vallen. Maar ff kort gezegd, NEE wij bellen niet de servicedesk van XMS. Natuurlijk mijnheer, sorry wij hebben een fout gemaakt en zullen zorgen dat een en ander wordt gecorrigeerd. Maar helaas, je moet er als klant altijd weer achter heen bellen. Zoals ik eerder als zei klantenservice met een hele grote K van K**. Voor toezeggingen een 10, maar uitvoering een -1.

Dus NEE (sorry voor de uiting van mijn frustaties, maar na twee problemen met de zogenaamde helpdesk welke tot op heden NOOIT zijn opgelost, begin ik al behoorlijk bagger te worden van die K** helpdesk.

Daarom ben ik zeer blij met dit forum en de zeer positief te noemen reacties van Denan himself. En niet van iemand die reageerd namens Denan en alleen kan zeggen dat die helpdesk zo gewledig is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Jurjen de Vries schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:03:
[...]De bekabeling kun je al ter voorbereiding neerleggen, daar hoeft het kastje niet voor aanwezig te zijn. Als het DTV kastje er eenmaal is, dan hoef je alleen nog de kabel erin te klikken en werkt het.
Oftewel je bent niet afhankelijk van wanneer het kastje geleverd wordt.
Klopt, maar waarom investeren in UTP kabel als er bij de STB (gratis) 20meter kabel wordt bijgeleverd???

Indien nodig heb ik nog utp 5e over, heb een adresje waarbij je 300m hebt voor 50 euro. Goedkoper heb ik nog niet kunnen vinden.

PS Je nieuwe site is aardig veranderd en gaat er steeds beter uit zien, top man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
chocka schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:44:
[...]

Klopt, maar waarom investeren in UTP kabel als er bij de STB (gratis) 20meter kabel wordt bijgeleverd???

Indien nodig heb ik nog utp 5e over, heb een adresje waarbij je 300m hebt voor 50 euro. Goedkoper heb ik nog niet kunnen vinden.

PS Je nieuwe site is aardig veranderd en gaat er steeds beter uit zien, top man!
Sorry, ik wist niet dat er 20 meter kabel bij zat. Als pilot deelnemer was dat nog zonder kabel en had ik die ook al zelf liggen, vandaar.

www.fiberupdate.nl is inderdaad nog druk met uitbreidingen en verbeteringen. Het artikel over de snelheidsverbeteringen gaat ook qua leesbaarheid nog op de schop. Je/jullie tips blijven uiteraard welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:38:
[...]

Daarom ben ik zeer blij met dit forum en de zeer positief te noemen reacties van Denan himself. En niet van iemand die reageerd namens Denan en alleen kan zeggen dat die helpdesk zo gewledig is......
De postings van Denan zijn echt van Denan en niet van iemand onder zijn naam,die wachtwoorden hebben ze niet.
Jongens,laten we het wel gezellig houden ? aan een admin die het topic sluit hebben we helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Pheace schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:03:
[...]

Dat is heel behulpzaam, thanks ^^ Het is alleen internet op het moment dus ik zal alleen de kabel (UTP neem ik aan) naar de router nodig hebben.
Inderdaad een UTP CAT5 of hoger, maximaal 100 meter. Zelf gebruik ik een cat6 kabel van een paar meter tussen modem en router, daarna vanaf de router naar een Gbit switch (alles in de meterkast) en vanaf daar weer verder het huis in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
@Nick, sorry. Maar als er een antwoord komt waarin staat:

Denan kan helemaal niets als hij op vakantie is...

Leest dat heel raar als dat van hem zelf af komt, maar dan heb ik niet goed geinterpreteert. Mea Culpa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Jurjen de Vries schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 02:37:Zelf gebruik ik een cat6 kabel van een paar meter tussen modem en router, daarna vanaf de router naar een Gbit switch (alles in de meterkast) en vanaf daar weer verder het huis in.
Dan zal je een grote meter kast hebben, want een paar meter tussen modem en router? Bij mij is dat nog geen meter. En zo te lezen heb jij dan geen Gbit router, waar vandaan je weer verder het huis in ga.

Tussenhaakjes, in hoeverre hebben het aantal switches invloed op je snelheid of maakt dat totaal niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is misschien aardig voor [potentiële] tv-abonnees:

http://tinyurl.com/6ncd4g

Dit is een pdf-bestand van een paar pagina's: Kwaliteitsvergelijking televisiediensten, 06 mrt, 2008
van de Glazenkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 07:48:
@Nick, sorry. Maar als er een antwoord komt waarin staat:

Denan kan helemaal niets als hij op vakantie is...

Leest dat heel raar als dat van hem zelf af komt, maar dan heb ik niet goed geinterpreteert. Mea Culpa.
En toch kwam het van mij af.. het was ook meer als reactie op 'wellicht kan denan'.. :)

Dit is gewoon mijn prive tweakers account en ik ga niet zomaar mijn gegevens aan iemand van XMS geven. Anyway.. Jasper heeft een monteur besteld en die moet hij dan proberen af te zeggen via de helpdesk. Note: Ongeacht je persoonlijke frustraties is de overgrote meerderheid zeer tevreden over de helpdesk, 8.5 gemm volgens een recent onderzoek, dus een afspraak verzetten moet niet al te lastig zijn (indien dat is toegestaan door Detamo) :)

Opmerking over het glazenkamp TV onderzoek: Men heeft daarbij het digitale signaal van XMS opgenomen op een HD recorder en daarna naast het live signaal van UPC gezet. Dan zit er dus compressie op (minimaal 8->4Mbit) en klopt de vergelijking niet. Aangezien de taskforce techniek de meting heeft gedaan op basis van klantgevoel (ie: een zeer gevarieerde groep mensen laten kijken en puur op gevoelsbasis een algeheel cijfer laten geven) is uiteindelijk besloten door de taskforce om de resultaten van XMS digitaal te laten staan, met een extra marge van 10% ter compensatie van de foutieve meting. Vanuit een technisch oogpunt zijn deze resultaten echter niet betrouwbaar.

en nu de zon in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 07:55:
[...]

Dan zal je een grote meter kast hebben, want een paar meter tussen modem en router? Bij mij is dat nog geen meter. En zo te lezen heb jij dan geen Gbit router, waar vandaan je weer verder het huis in ga.

Tussenhaakjes, in hoeverre hebben het aantal switches invloed op je snelheid of maakt dat totaal niet uit?
Bij mij komen de kabels niet samen bij de meterkast, dus ook bij mij zit er een metertje of 6 kabel tussen meterkast en router,al die electronische velden in de meterkast deden het draadloze signaal van de router geen goed.
Ik gebruik geen gigabit router of switch omdat ik geen zin heb om ook weer nieuwe kaarten in de pc te doen en in de barebones kan dat niet eens,daar is geen plek voor.
Tussen mijn "hoofd" pc en de uiteindelijke aansluiting zitten 3 switches wat zelfs op 100 mbit geen probleem gaf.
Gigabit zou hier nog geen zin hebben dus...ik kan de barebones niet upgraden ( die zijn zo klein dat er geen kaart bij kan) en de nas zou dan ook weer gesloopt moeten worden dus ik hou het op 100 mbit hier...

Edit: wat de klantenservice betreft,mijn digitale tv was onderbroken en ik heb nog Ziggo.
Maar 2 mailtjes wisselen met Danny van de helpdesk en het was opgelost,misschien helpt toonstelling van de mail,dat weet ik niet.
De kwaliteit van XMS's digitale tv is zo goed dat ik een alles in/uit de kast abbo genomen heb en nu dus dubbel betaal,omdat ik ook Ziggo nog heb,maar het verschil is zo groot dat ik dat dan maar op de koop toe neem.
Een eerder telefoon probleem ( het zichtbaar zijn van anonieme nummers ) werd ook door de helpdesk gelijk opgepakt.
Een nog eerder tv probleem leidde tot 2keer een bezoek van Volkers en 1 keer een bezoek van Hertzinger.
Zelfs een gemeld probleem aan de airco van de wijkkast werd gelijk opgenomen... en echt geloof me nou maar,als ik ergens van baal of iets niet goed vind steek ik dat echt niet onder stoelen of banken,kijk maar in de KPN internetplusbellen topics en desnoods schakel ik een advokaat in,kan je daar ook lezen,maar als ik tevreden ben,zal ik dat dus ook uitspreken en ik kan alleen maar zeggen dat al mijn problemen goed en adequaat zijn opgelost,al moet je soms wel ff een keuze maken tussen,dit mail ik,en dit bel ik even door...

[ Voor 34% gewijzigd door Nick39 op 24-07-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:00:
Opmerking over het glazenkamp TV onderzoek: ..................[snip]............................................ Vanuit een technisch oogpunt zijn deze resultaten echter niet betrouwbaar.
Die opmerking staat ook in het verslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:12:
[...]

Die opmerking staat ook in het verslag.
Wat mij verbaast is dat men de kwaliteit van digitenne zo hoog waardeert analoog.
Ik heb zelf digitenne gehad ( analoog) en de buren hebben het nog.
Ik zie heel duidelijk verschil tussen de kwaliteit van Ziggo,XMS en digitenne analoog, in het nadeel van Digitenne.

Digitaal, dus op mijn HD TV's is het Ziggo signaal slechter dan XMS,niet in scherpte maar in het signaal van Ziggo zitten veel vaker artefacten ( blokjes) dan bij XMS.
Het beeld van digitenne is niet om aan te zien op een hd tv.
En dat ligt niet aan de ontvangst want ik kan de toren van digitenne hier zien staan en zelfs zonder antenne maar met alleen mijn vinger is digitenne volledig te ontvangen hier...
Blijkbaar is dan,omdat ik analoog zeer duidelijk het verschil kon zien,de kwaliteit van UPC ook niet zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
chocka schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 07:55:
[...]

Gewone meterkast, ik werk het echter graag netjes weg en dan zitten er ook nog wat buizen van o.a. gas en elektro in de weg, dus vandaar die lengte.
Ik heb geen Gbit router, de router is ook puur wan/lan verbinding en gezien XMS voorlopig toch niet hoger levert (modem kan ook niet hoger aan) dan 100Mbit, zal dat ook geen nut hebben, dat koop ik tzt dus weer.
M'n switches zijn wel Gbit, voor het interne lan dus, zodat sommige apparatuur die ik heb onderling al gbit kunnen halen. Achteraf had ik echter een managed switch met VLAN willen kopen, omdat XMS hun DTV netwerk gescheiden heeft. Maargoed, eens zien hoe ik dat oplos als de apparatuur in huis is.

Volgens mij mag het aantal switches weinig verschil uitmaken, afhankelijk van de kwaliteit, maar volgens mij gaat er bij lage kwaliteit switches hooguit wel eens een poort stuk, en de duurdere gaan slimmer om met VLAN, QoS, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:30:
Wat mij verbaast is dat men de kwaliteit van digitenne zo hoog waardeert analoog.
Zoals vermeld is het een gevoelsrapport. wat wel een toon zet voor de bewoners daar.
Die lui zijn behoorlijk serieus bezig en hebben het voor elkaar gekregen om 100/100 te krijgen voor de prijs van 50/50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Nick39 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:30:
[...]

Lol, ik heb precies de tegenovergestelde gedachte, ik zie vaak veel mensen klagen over de kwaliteit terwijl ik er altijd tevreden mee ben geweest, ik vond de kwaliteit zeker niet te min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Jurjen de Vries schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:47:
[...]

Lol, ik heb precies de tegenovergestelde gedachte, ik zie vaak veel mensen klagen over de kwaliteit terwijl ik er altijd tevreden mee ben geweest, ik vond de kwaliteit zeker niet te min.
Het kan best dat er ondertussen wel het een en ander met software updates veranderd is,en misschien maakt het kastje nog wat uit,ik heb alleen de samsung gezien waar ook nog een behoorlijk hardware nadeel aanzit ( bij uitzetten blijft er een zwart signaal op de scart staan) .
Zelf ervaar ik hier:
Analoge tv: ( analoge JVC, 70 cm breedbeeld, DNR aan)
1.Ziggo ( beste beeld dus)
2.XMS (Herzinger,meer beeldruis)
3. Digitenne.

Digitale tv's met analoog signaal: (1 HD JVC en 1 HD LG)
1.Ziggo (nog steeds duidelijk beter beeld dan XMS,sorry)
2.XMS (Hertzinger,door de beeldruis maken de lcd's het beeld meer wolkerig)
3.Digitenne

Digitale tv met digitaal signaal:
1.XMS (super ! )
2.Ziggo (meer blokjes,soms freezes)
3.Digitenne (tetris)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote]chocka schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:38:
[...]

Jasper Kok kan het waarschijnlijk heel aardig omschrijven en mijn manier zal waarschijnlijk niet in goede aarde vallen. Maar ff kort gezegd, NEE wij bellen niet de servicedesk van XMS. Natuurlijk mijnheer, sorry wij hebben een fout gemaakt en zullen zorgen dat een en ander wordt gecorrigeerd. Maar helaas, je moet er als klant altijd weer achter heen bellen. Zoals ik eerder als zei klantenservice met een hele grote K van K**. Voor toezeggingen een 10, maar uitvoering een -1.

Dus NEE (sorry voor de uiting van mijn frustaties, maar na twee problemen met de zogenaamde helpdesk welke tot op heden NOOIT zijn opgelost, begin ik al behoorlijk bagger te worden van die K** helpdesk.

[/quote]

Ik voel me toch een beetje aangesproken. Het is niet zo dat ik het allemaal onder het tapijt wil vegen, maar ik doelde eerder over de toonzetting, zoals Nick ook aangeeft. Ik heb ook wat problemen gekend (lage bandbreedte, radio die erg ruist op stereo, maar niet als ik hem op mono zet, en nu de digi-tv - hieronder meer daarover), maar daarmee is de helpdesk voor mij persoonlijk niet meteen een k**-voorziening.

Volker Stevin is een keer langsgeweest om de verbinding door te meten, maar kon niks vinden, en dan houdt hun verantwoordelijkheid natuurlijk op. De helpdesk komt wel met alllerlei suggesties, maar as je in een rolstoel zit, zijn die allemaal wat lastig uit te voeren. Dat neem ik niemand kwalijk - zij kunnen ook niet weten dat ik in een rolstoel zit-, maar het duurt dan wel wat langer voor een probleem is opgelost. Maar dat reken ik de helpdesk niet aan.
Dus ik ben met de slechte radio-ontvangst naar het XMS-huis gegaan, waarop ze thuis zijn komen luisteren en nu naar een oorzaak en oplossing zoeken. Helaas nog geen uitsluitsel (erg vervelend!), maar je hoort mij daar (nog) niet over klagen. Waarschijnlijk is de coax versleten, bleek na een nieuw bezoekje aan het XMS-huis vamiddag.

Niets dan lof over het XMS-huis Nijmegen, trouwens. Ze zijn ook bij me thuis gekomen om te kijken of mijn lage internetsnelheid aan m'n router lag, zoals ik (naarr bleek, terecht) vermoedde, omdat ik de computer niet zelf aan de modem in de meterkast kon hangen.
Maar goed, ik ben het een en ander gewend wat mensen aangaat die (onbereikbare) collega's de schuld geven van dingen die misgaan. Vooral taxibedrijven zijn daar erg sterk in. Waarschijnlijk ben ik daardoor wat minder heetgebakerd en laat ik me iets minder gaan. Aan de andere kant: ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, dus dat is verder geen probleem.

Ik werd zonet trouwens teruggebeld door de helpdesk over m'n STB, en er is ergens in het traject iets misgegaan (wat precies, is onduidelijk), en voor m'n vakantie lukt het niet meer. Ik heb het dus doorgezet tot naar mijn vakantie, en dan schieten ze hem er weer door (mental note: controleren of hoj niet twee keer wordt afgeschreven!). Ook heb ik de monteur nog kunnen annuleren, dus als ik in september terug ben, hoop ik op het aanbod van een van jullie te kunnen ingaan. Maar dat zien we dan wel.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 21:03 . Reden: typefoutjes gecorrigeerd en radioverhaal iets uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:03
Ik heb via via een gerucht opgevangen dat XMS (financieel) niet zo goed zou draaien o.a. omdat het aantal abonnees t.o.v. het aantal aangelegde aansluitingen op z'n zachts gezegd nogal tegenviel (in Hilversum zelfs ruim onder de 10%), en dat het bedrijf inmiddels is overgenomen.. Iets van bekend bij iemand hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar minuten is mijn analoge [ik heb niks anders] tv uitgevallen.
Meer of alleen lokaal in Hatert ? [o ja, ik moet er voortaan bijschrijven dat dat in Nijmegen is]

Aanvulling 17.40

Helpdesk is voortdurend in gesprek. Zal wellicht hier iets mee te maken kunnen hebben.

Volgende aanvulling

Helpdesk nog steeds in gesprek.
Ned 1 sneeuw
Ned 2 sneeuw
Ned 3 sneeuw
BBC1 zwart
BBC2 zwart
BBCW zwart
BRT1 sneeuw
BRT2 sneeuw
ANPlanet zwart & no signal in beeld
TVGld. sneeuw
Nijmegen doet het
Test doet het
Arte zwart
RTL4 sneeuw
RTL5 sneeuw
SBS6 sneeuw
RTL7 sneeuw
RTL8 sneeuw
NET5 sneeuw
VER sneeuw
Disc. zwart & no signal in beeld
ARD zwart
ZDF zwart
WDR zwart
NDR zwart
TV5 zwart
TVE zwart
RAI1 zwart
CNN zwart
EuroN zwart
Motor sneeuw
EurSp1 sneeuw
EurSp2 sneeuw
TMF sneeuw
MTV zwart
Nick zwart
AlJa zwart
TRT1 zwart
Oranje sneeuw
XXL sneeuw

Tijd: 18.06

Volgende aanvulling ;)
De storing staat vermeld op de website van xmsnet

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:43:
Ik heb via via een gerucht..................[snip].......................Iets van bekend bij iemand hier?
Niet bij mij.
Volgens mij aan de factuurnummers te zien zitten ze deze maand voor het eerst boven de 10.000 abonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:34:
Sinds een paar minuten is mijn analoge [ik heb niks anders] tv uitgevallen.
Meer of alleen lokaal in Hatert ? [o ja, ik moet er voortaan bijschrijven dat dat in Nijmegen is]

Aanvulling 17.40

Helpdesk is voortdurend in gesprek. Zal wellicht hier iets mee te maken kunnen hebben.

Volgende aanvulling

Helpdesk nog steeds in gesprek.
Ned 1 sneeuw
Ned 2 sneeuw
Ned 3 sneeuw
BBC1 zwart
BBC2 zwart
BBCW zwart
bla bla
TRT1 zwart
Oranje sneeuw
XXL sneeuw

Tijd: 18.06
Hier ook... Waterkwartier. Staat inmiddels op de site. http://www.xmsnet.nl/135_Storing.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de reactie, ik heb het gezien
Er staat dat er mogelijk geen ontvangst. is. Ik heb liever mogelijk wel ontvangst!
Maar ze zijn er snel bij deze keer met het vermelden op de website.

Wat ik wel vervelend vind aan die storingsmeldingen is dat er nooit een datum en/of tijd bij staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Ik heb via via een gerucht opgevangen dat XMS (financieel) niet zo goed zou draaien o.a. omdat het aantal abonnees t.o.v. het aantal aangelegde aansluitingen op z'n zachts gezegd nogal tegenviel (in Hilversum zelfs ruim onder de 10%), en dat het bedrijf inmiddels is overgenomen.. Iets van bekend bij iemand hier?
Als dit waar zou zijn, door wie overgenomen, en wat of wie is je bron. Anders hebben we er ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Inmiddels ligt alles er uit... tv, voip, en internet...

edit: en inmiddels werkt alles weer... Waarvan akte :P

[ Voor 35% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-07-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles draait hier prima. Amersfoort that is.

Edit, internet in ieder geval. De rest gebruik ik niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniacshouse schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:38:

Bij mij is het rode lampje nog aan, of wel de tv ligt er nog uit.
Internet is inmiddels weer aanwezig, zoals uit dit bericht blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
ik erg tevreden over de diensten van XMS. Alles werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:16:
ik erg tevreden over de diensten van XMS. Alles werkt perfect.
Volgens mij is er ook geen storing in Amersfoort.
Ik ben ook tevreden, maar ik heb nu even geen tv en even geleden geen tv en geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniacshouse schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:38:

Als ik het goed begrijp werkt de tv bij jullie i.h waterkwartier dus ook weer.
Raar hoor, bij mij gingen tegelijkertijd op een bepaald moment alle zenders op sneeuw en de internetverbinding werd verbroken.
Ik neem aan dat we ongeveer op dezelfde tijd weer internet hadden, maar bij mij is er alleen nog sneeuw.

Edit: 21.38
Alle zenders zijn er weer. Hoera!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Volgens de kamer van koophandel niet hoor.
Alleen is ooit internl ( internet leverancier) overgenomen door BBNET (ook Alice) en heeft KPN een minderheidsbelang in Reggefiber.
Als het bedrijf was over genomen zou dat bij de KVK staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:03
Nick39 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 22:44:
[...]

Volgens de kamer van koophandel niet hoor.
Alleen is ooit internl ( internet leverancier) overgenomen door BBNET (ook Alice) en heeft KPN een minderheidsbelang in Reggefiber.
Als het bedrijf was over genomen zou dat bij de KVK staan.
Ok, dan zal het wel onzin zijn vermoed ik.. Enige wat ik eigenlijk wilde weten of het echt waar is dat er maar zo weinig mensen gebruik maken van de aansluiting? Zou toch wel van de gekke zijn, maar ik zie een hoop mensen er wel voor aan om gewoon hun huidige kabel of ADSL abonnement te houden (het werkt dus waarom veranderen), of helemaal geen internet te gebruiken.. Ik snap dat we de exacte cijfers nooit te horen zullen krijgen van XMS zelf, maar ben toch wel benieuwd of ze zich niet misrekend hebben met de deal om eerst alleen alle portaalwoningen van o.a. Dudok aan te sluiten in de hoop dat genoeg bewoners daarvan daarna ook een abonnement zouden nemen? ik weet b.v. niet precies hoeveel mensen in mijn eigen appartementencomplex er gebruik van maken, maar volgens mij zijn dat er ook niet echt heel veel..

Ik sprak nog niet eens zo heel lang geleden zelfs iemand die het opzich wel wilde maar nog helemaal niet aangesloten was omdat dat toen allemaal fout gegaan was (mensen onder hem waren niet thuis ofzo), en dat hij het uiteindelijk maar opgegeven heeft.. Iemand in hetzelfde gebouw heeft dus nog steeds helemaal geen aansluiting terwijl ik zelf al bijna 2 jaar van XMS gebruik maak.. Daar verbaasde ik me echt over..

XMS moet misschien ook eens wat meer aan promotie en bewustmaking gaan doen, want ik heb het idee dat veel mensen geen benul hebben wat ze nou met die glasvezelkast in hun meterkast kunnen.. Het is dat ik toevallig wel oplet en het volg allemaal, maar veruit de meeste mensen hebben volgens mij echt geen benul.. Ik heb zelf ooit 1-2 foldertjes en/of een briefje gehad, en that's it.. En misschien moeten ze toch maar weer eens een 10Mbit budgetabonnement ofzo gaan aanbieden voor een stuk minder geld aan portaalbewoners? Lang niet iedereen heeft 50Mbit nodig, en waarom zou iemand met een <20 euro budgetabonnement via de kabel of ADSL meer gaan betalen voor iets wat hij niet nodig heeft? Ik weet dat Denan heeft uitgelegd dat dat financieel niet de moeite waard is, maar iets terugverdienen van een aansluiting lijkt mij sowieso beter dan helemaal niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Inflatable schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:14:
[...]
Ok, dan zal het wel onzin zijn vermoed ik.. Enige wat ik eigenlijk wilde weten of het echt waar is dat er maar zo weinig mensen gebruik maken van de aansluiting? Zou toch wel van de gekke zijn, maar ik zie een hoop mensen er wel voor aan om gewoon hun huidige kabel of ADSL abonnement te houden (het werkt dus waarom veranderen), of helemaal geen internet te gebruiken..
Portaal heeft natuurlijk die aansluitingen wel allemaal betaald dus hier hoeft door XMS niets te worden terug verdiend,maar als ik mijn eigen wijk neem.. ze (Portaal) promoten niets,mijn nieuwe buurman aan de overkant wist ook van niets,tot ik hem wees op de voordelen, hij is inmiddels overgestapt.
Bij een verhuizing regelen mensen altijd van te voren dat hun tv meeverhuist en hun telefoon,en vaak is dat van een andere woningbouw en van een andere leverancier,maar nergens ligt dan een welkomst brief van Portaal met welkom in uw nieuwe woning,bladiebla... wist u al dat u een glasvezel heeft waarmee...

Het is nu wel makkelijker,Ziggo heeft de een maands opzegtermijn ingevoerd dus men kan zo over.
Maar alleen hier in de straat (huis of 60) al steken zeker 8 glasvezels tegen de gevel omhoog,die hebben XMS niet eens binnen gelaten.
Mijn naaste buren hebben Casema/Ziggo,er zijn maar 3 mensen in deze straat die het hebben, in dit blok dan van 50 huizen,mijn straat wordt onderbroken steeds door dwarsstraten.
Kijk ik in de hele wijk dan kom ik zeker aan 30 vezels die niet eens de woning ingaan maar tegen de gevel omhoog steken.

Over het kastje zelf doen ook wat wilde verhalen,het zou van de NUON zijn,meterstanden..
Gewoon wel een taak voor XMS als men klaar is met alle nieuwe toevoegingen om nog eens wat aggressiever te gaan voorlichten,of demo materiaal op de site te zetten die tevreden klanten zoals jij en ik gewoon kunnen uitprinten en verspreiden,tenslotte kennen we de buurt en bij iemand van 80 hoef je waarschijnlijk niet meer aan te komen...

@Jasper Kok men komt de belofte wel na hoor,ik ken Benbi,als die wat heeft toegezegd,en desnoods neem ik de trein,jouw dtv komt er.
Wat draadloos gebruik betreft van de 160,als die gelijk is aan de 150 zet dan CTS protection mode uit en Frameburst ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 25-07-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:57:
[...]

@Jasper Kok men komt de belofte wel na hoor,ik ken Benbi,als die wat heeft toegezegd,en desnoods neem ik de trein,jouw dtv komt er.
Wat draadloos gebruik betreft van de 160,als die gelijk is aan de 150 zet dan CTS protection mode uit en Frameburst ook.
Hoi Nick39,

Daar heb ik ook best wel vertrouwen in hoor! Het was meer dat er globale toezeggingen zijn gedaan en ik niet meteen superenthousiast heb gereageerd omdat ik eerst die STB in huis wilde hebben, dat ik die toezeggingen even warm wilde houden :) . Het was trouwens Chocka die wat had toegezegd, en hij zei dat Benbi in Nijmegen woonde en ook wel langs zou willen komen, maar Benbi zelf heeft volgens mij niets tegezegd (maar misschien heb ik wat gemist, want het was hier de laatste dagen wat hectisch). En wat de 160 betreft: CTS protection staat al uit (al weet ik niet of dat bedraad ook verschil maakt), maar naar frameburst zal ik nog even kijken. Dank in ieder geval.

Wat de storing van gisteren betreft: het centrum had er ook last van. Ik ben naar het XMS-huis om de hoek geweest, en ik was de derde melder al (binnen pakweg een half uur). Ook zij konden de helpdesk telefonisch niet bereiken, dus het zal en vrij ingrijpend/centraal probleem zijn geweest. Maar goed, het werkt weer :*), hoewel ik de telefoon nog niet heb geprobeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
CTS en frameburst zijn beide voor draadloos,maar bij CTS wacht de linksys tot er echt nergens in de buurt iets wordt uitgezonden waardoor het supertraag wordt,en frameburst daar is niet iedere draadloze adapter geschikt voor met als gevolg dat je netwerk er steeds uitklapt.
CTS voegt niets toe,frameburst laat je draadloze netwerk net iets sneller gaan maar dat werkt dus alleen als je draadloze adapter in pc/laptop dat ook ondersteunt,zo niet dan reset ie steeds.
Als je dat niet weet zoek je je een ongeluk waarom het draadloos niet goed werkt dus ik meld het maar even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Kreeg vandaag een brief van XMS in de bus.
Begon al bijna te springen , stond erin dat ik niet kon worden aangesloten ;(

Hiermee wel wat referentie materiaal om even te copy'n en in de brievenbussen te stoppen van de buurtbewoners :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
KPN komt ook op tweakers om in de diverse fora onduidelijkheden weg te werken.. zaten we net op te wachten hier natuurlijk...

Maar hoe het dan in de "krant" komt:

KPN gaat zowel technisch als informatief reageren op Tweakers.net om klanten beter te informaeren en eventuele ondudieliojkheden weg te nemen.

Bron:
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2654690&;#reacties
Dat belooft nog wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:53:Het was trouwens Chocka die wat had toegezegd, en hij zei dat Benbi in Nijmegen woonde en ook wel langs zou willen komen, maar Benbi zelf heeft volgens mij niets tegezegd (maar misschien heb ik wat gemist, want het was hier de laatste dagen wat hectisch).
Ja, dat klopt. Ik had idd sowieso toegezegd. Met als backup dat ik wist dat Benbi, maar intussen ook van Olddutch weet dat zij in Nijmegen wonen. Mss wonen zij wel zo dicht in de buurt, dat zij ook (mogelijk) bereid te zijn om je komen helpen en het onnodig is dat ik vanuit Arnhem kom om te helpen. Mocht dit niet zo zijn, dan kom ik zeker. Ik heb een leasebakje en benodigde gereedschap, ook om UTP te leggen plus eventueel kabel, maar daar kunnen wat over afspreken. Dus als de nood aan de man is moet je het echt laten weten, want ik ben er dan.

PS.NEE, ik ben geen monteur die straks bij iedereen thuis gaat komen. Maar voor Jasper maak ik graag een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:40:
[...]

Ja, dat klopt. Ik had idd sowieso toegezegd. Met als backup dat ik wist dat Benbi, maar intussen ook van Olddutch weet dat zij in Nijmegen wonen. Mss wonen zij wel zo dicht in de buurt, dat zij ook (mogelijk) bereid te zijn om je komen helpen en het onnodig is dat ik vanuit Arnhem kom om te helpen. Mocht dit niet zo zijn, dan kom ik zeker. Ik heb een leasebakje en benodigde gereedschap, ook om UTP te leggen plus eventueel kabel, maar daar kunnen wat over afspreken. Dus als de nood aan de man is moet je het echt laten weten, want ik ben er dan.

PS.NEE, ik ben geen monteur die straks bij iedereen thuis gaat komen. Maar voor Jasper maak ik graag een uitzondering.
Hartelijk dank, Chocka. Je hebt groot gelijk dat je niet meteen voor iedereen aan de slag gaat :Y , maar ik ben blij dat je, als de nood inderdaad aan de man is, voor mij een uitzondering maakt _/-\o_
Maar goed, nog een weekje en dan is het op naar Verweggistan *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
En waarom is Private Spice er al een dag of 2 eruit bij XMS digitaal in Hilversum ;)

Misschien al langer, maar ik kijk er echt niet naar ofzo haha

[ Voor 11% gewijzigd door Mau_Maus op 26-07-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt een gewoonte van me!

Weer tv-storing Alleen TV-Gelderland doet het nog + Nijmegen + Test, de rest op zwart

20:47 Heb weer het meeste terug. Lijkt wel of de kabel wat last heeft van het onweer, net als m'n satellietontvangers..

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 20:39:
Wordt een gewoonte van me!

Weer tv-storing Alleen TV-Gelderland doet het nog + Nijmegen + Test, de rest op zwart

20:47 Heb weer het meeste terug. Lijkt wel of de kabel wat last heeft van het onweer, net als m'n satellietontvangers..
tja.. en daar haalt Hertzinger (analoog) het dus ook vandaan.. de satelliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:29:
[...]

tja.. en daar haalt Hertzinger (analoog) het dus ook vandaan.. de satelliet.
tieps dat TV Gelderland dan wel blijft werken, net als Nijm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:59:
[...]

tieps dat TV Gelderland dan wel blijft werken, net als Nijm
Die komen vermoedelijk via de lokale zenders binnen,dat kan via een kabel zijn of via digitenne.
Leiden lokaal komt ook niet van de satelliet af,globaal kun je zeggen dat lokale zenders via een lokale verbinding binnen komen,bv via glas,of digitenne,analoog.
De grote zenders,nederland 1,2 en 3 en commercieel en dergelijk haalt Hertzinger via de satelliet binnen.
Per gemeente wordt daar een lokale antenne installatie voor ge-installeerd.
De zenders via de decoder komen voor het grootste deel via het NOB binnen,maar de gewone zenders, de 40 die je gewoon kan ontvangen,zijn een mix van alles,voornamelijk via de satelliet.
Vandaar dat per gebied ook het aanbod verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Mau_Maus schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:28:
En waarom is Private Spice er al een dag of 2 eruit bij XMS digitaal in Hilversum ;)

Misschien al langer, maar ik kijk er echt niet naar ofzo haha
Leiden dus ook nu je het zegt,geen sprookjes voor volwassenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nick39 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:16:
[...]

Leiden dus ook nu je het zegt,geen sprookjes voor volwassenen
En het toch missen terwijl we er eigenlijk nooit naar kijken ;)

haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Mau_Maus schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:17:
[...]

haha
Ik hoef het niet te missen, op m'n Digitenne doet ie het wel ;-)
Maar ligt dus niet aan de zender, gezien DTV XMS Utrecht Spice Platinum het ook niet doet.
Morgen bel ik de helpdesk wat er loos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Mau_Maus schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:17:
[...]

haha
Als je het niet gezegd had was het me niet opgevallen,komt misschien omdat de decoder in de huiskamer staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ter info:

Er is momenteel (28 jul-11:10) een grote storing bij het NOB waardoor alle partijen die digitale zenders van deze bron afnemen problemen hebben met de doorgifte van het signaal. Voor XMS heeft dit tot gevolg dat bij IPTV een aantal zenders momenteel niet beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:16:
Ter info:

Er is momenteel (28 jul-11:10) een grote storing bij het NOB waardoor alle partijen die digitale zenders van deze bron afnemen problemen hebben met de doorgifte van het signaal. Voor XMS heeft dit tot gevolg dat bij IPTV een aantal zenders momenteel niet beschikbaar zijn.
Maar Private Spice, was een XMS fout :P Daar niks over bekend? Want was al paar dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:16:
[...]

Maar Private Spice, was een XMS fout :P Daar niks over bekend? Want was al paar dagen ;)
Nope.. ligt dieper.. XMS analoog en XMS digitaal komen van verschillende bronnen en draaien op een ander platform. Er moet dus iets aan de kant van Private veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:00:
[...]

Nope.. ligt dieper.. XMS analoog en XMS digitaal komen van verschillende bronnen en draaien op een ander platform. Er moet dus iets aan de kant van Private veranderd zijn.
Grappig... want analoog werd Private toch helemaal niet weergegeven ?
Maar goed, werkt weer digitaal (private spice dan)
Private digitaal kwam waarschijnlijk eerst van de satelliet transponders maar canal digitaal is daar mee genokt.
KPN/ZIGGO krijgen voor de kabel het signaal direct van het NOB,vermoedelijk zijn we nu op die stream gezet.

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 28-07-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nick39 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:27:
[...]

Grappig... want analoog werd Private toch helemaal niet weergegeven ?
Maar goed, werkt weer digitaal (private spice dan)
Private digitaal kwam waarschijnlijk eerst van de satelliet transponders maar canal digitaal is daar mee genokt.
KPN/ZIGGO krijgen voor de kabel het signaal direct van het NOB,vermoedelijk zijn we nu op die stream gezet.
Ja ik wou net zeggen ;)

Maar ik kan het nu neit testen, maar zal bij mij ook wel weer werken dan. Die andere streeam, heeft die toevalig beter kwaliteit? Niet dat ik die zender perse super mooi hoef te zien :P Maar vraag me dat technisch af, en mishcien met andere zenders een verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:16:
[...]

Ja ik wou net zeggen ;)

Maar ik kan het nu neit testen, maar zal bij mij ook wel weer werken dan. Die andere streeam, heeft die toevalig beter kwaliteit? Niet dat ik die zender perse super mooi hoef te zien :P Maar vraag me dat technisch af, en mishcien met andere zenders een verbetering
Pff.. ik zat inderdaad helemaal te slapen (zit nog in de "omgwatismijnmailboxvolnadevakantie"-stress). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Nou - wellicht kan je een vrolijke "Welkom terug!" weer iets opknappen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Thnx.. dat helpt ;)

start HDTV pilot
Over een aantal weken zal de HDTV pilot van start gaan. Hiervoor zullen wij zo'n 50 deelnemers zoeken die ons kunnen ondersteunen bij het testen van het HD signaal en de Aminet 130. Deze mensen zullen de 130 in bruikleen krijgen voor de testperiode, inclusief een HD pakket. Hierin zitten momenteel Brava/Nederland-1HD en nog een aantal andere zenders.

Aanmelding voor de pilot zal via een webformulier gebeuren dat (hoogstwaarschijnlijk) dit weekend live zal gaan op www.xmsnet.nl.

HDTV demo's
In de XMS huizen in Utrecht en Amersfoort staan demo opstellingen met een Amino 130. Zo kan iedereen het signaal werkend zien. Doel is om de komende week alle XMS huizen te voorzien van een HD-opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm dat wordt dan neurotisch bij de computer zitten checken of het formulier er is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
@Denan. Welkom terug van vakantie. Lekker genoten? Ik heb in Spanje zelf nog een leuk wijntje ontdekt, al was het meer een soort likeur, pedro ximenes .

Anyway, on topic: Dienen Benbi, Nick en ik het HDTV formulier ook nog in te vullen, ik weet niet zeker of we al op de lijst staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jurjen de Vries schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:07:
@Denan. Welkom terug van vakantie. Lekker genoten? Ik heb in Spanje zelf nog een leuk wijntje ontdekt, al was het meer een soort likeur, pedro ximenes .
Pedro Ximenes is waarschijnlijk en sherry. Erg lekker, niet meer dan een glaasje echter, want het is zo zoet da het heel snel tegendrinkt.

Overigens kun je dat gewoon bij de Gal en Gal kopen... :-)

Oh ja... Martijn, ook namens mij natuurlijk welkom terug van vakantie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:45:
Hm dat wordt dan neurotisch bij de computer zitten checken of het formulier er is :-)
Echt he... Kunnen wij geen voorkeur krijgen :P Ik wil ook zeker testen en op de lijst :9~ , en zien of mijn opstelling van 2 poorten over 1 kabel er goed mee werkt. (moet haast wel) haha

Is er misschien technisch al bekend? Andere poort als normaal digitaal? Zitten er verder al het andere van normaal digitaal erbij?

En is er toevallig al iets bekend over nieuwe software voor de amino 110? Zoals epg enzo.

En inderdaad: hopelijk heb je goed genoten van de vakantie.

[ Voor 11% gewijzigd door Mau_Maus op 28-07-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
chocka schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 05:43:
@Denan, hoe zit dat nu met het afrekenen van die STB. Vorige maand stond die al op de afrekening van XMS. Na een telefoontje werd er toegezegd dat het hier een fout betrof en dat bij de volgende afrekening zal worden gecorrigeerd. Nu heb ik zojuist de nieuwe afrekening ontvangen. Maar daarop is totaal niets gecorrigeerd. Maar is verder ook werkelijk niets meer met mij gecommuniceerd door XMS. En dit is juist het belachelijke eraan!!! Moet ik nu weer zelf contact opnemen en XMS om te gaan refereren aan het telefoongesprek van een maand geleden en vragen wat er met de correctie is gebeurd.
denan schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:01:
Denan is deze week nog steeds op vakantie :)
herinner me er eind volgende week nog eens aan.. ik heb net even gespiekt in mijn mailbox en ik denk dat ik zeker tot donderdag met mijn email bezig ben :P
Beste Denan, ik zie dat je weer operationeel bent dus hierbij, zoals beloofd, de herinnering
Jurjen de Vries schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:07:Anyway, on topic: Dienen Benbi, Nick en ik het HDTV formulier ook nog in te vullen, ik weet niet zeker of we al op de lijst staan...
Mocht er niets gecorrigeerd kunnen worden. Als compensatie vind ik het acceptabel mee te mogen doen aan de nieuwe HD pilot. Zodat ik naast Jurjen; Benbi en Nick ook op die lijst plaats mag nemen.

Overigens blijft dan wel vraag open wat er gebeurd met het pluspakket, nu die STB reeds betaald is.

En voor de wijn/sherry liefhebbers: Don PX is heerlijk bij een kaasplankje als afsluiting van een heerlijk diner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Chocka, ik vraag me af wat nou steeds het probleem is met jouw in rekening gebrachte Set Top Box. Zover ik weet, geldt de actie dat hij gratis is bij het afsluiten van een Pluspakket alleen voor de woonplaatsen waar XMS begonnen is en de mensen dus veel last hebben gehad van kinderziektes.
Jij woont in Arnhem en zover ik weet behoort die stad niet tot de plaatsen waar die regeling geldt. Maar mogelijk heb ik het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Dat is mij dan zeer duidelijk niet bekend geweest, anders was ik er niet zo aan blijven hangen. Maar mocht dat zo wezen dan is dat nu duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:22:
Dat is mij dan zeer duidelijk niet bekend geweest, anders was ik er niet zo aan blijven hangen. Maar mocht dat zo wezen dan is dat nu duidelijk.
Voor jouw woonplaats geldt dat alleen bij het afnemen van een plus pakket de decoder gratis is, alleen de inwoners van Soest e.o. hebben de decoder gratis gekregen vanwege de problemen bij de opstart,wat niet uitsluit dat mensen met nieuwe initiatieven kunnen bedingen dat de decoder ook gratis is als er zoveel % van een wijk meedoet maar anders en in jouw geval zul je hem echt moeten betalen,dat is vrij duidelijk gezegd op dit en het andere forum.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 29-07-2008 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Los daarvan staat er ook niets over uitgesteld betalen op je aanmeldingspagina, alleen de inwoners van Vathorst (een deel daarvan) krijgen dat te zien :)

@HDTV pilot mensen:
Voor de administratie is het wel zo makkelijk als iedereen zich vrijdag/zaterdag op de pagina aanmeld die op www.xmsnet.nl komt te staan. Mensen die al een toezegging hebben gekregen mbt deelname aan de pilot zullen door mij eruit gefilterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 06:57:
[...]

Voor jouw woonplaats geldt dat alleen bij het afnemen van een plus pakket de decoder gratis is,
Hm in dat geval heb ik ongelijk dus. Maar dan zit er denk ik toch niets anders op voor Chocka om te wachten tot het pluspakket een feit is. Vaak kunnen mensen bij een helpdesk nog niets met bepaalde situaties zolang het nog niet officiëel is doorgevoerd.
Boos worden en schelden heeft op zo'n moment weinig nut. Maar ik denk wel dat er duidelijkere informatie gegeven kan worden aan de helpdesk. Bijvoorbeeld, u betaalt eerst de decoder en als het pluspakket een feit is, krijgt u deze terug. Dat had een hoop ergernis kunnen voorkomen lijkt me.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:34:
[...]

Hm in dat geval heb ik ongelijk dus. Maar dan zit er denk ik toch niets anders op voor Chocka om te wachten tot het pluspakket een feit is. Vaak kunnen mensen bij een helpdesk nog niets met bepaalde situaties zolang het nog niet officiëel is doorgevoerd.
Boos worden en schelden heeft op zo'n moment weinig nut. Maar ik denk wel dat er duidelijkere informatie gegeven kan worden aan de helpdesk. Bijvoorbeeld, u betaalt eerst de decoder en als het pluspakket een feit is, krijgt u deze terug. Dat had een hoop ergernis kunnen voorkomen lijkt me.

:-)
Misverstandje volgens mij? Alleen (een deel) van Vathorst krijgt de STB gratis als ze het pluspakket afnemen. Dit ivm een oude belofte vanuit XMS tijdens de aanleg daar.
De overige klanten moeten de STB gewoon betalen bij ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:44:
[...]

Misverstandje volgens mij? Alleen (een deel) van Vathorst krijgt de STB gratis als ze het pluspakket afnemen. Dit ivm een oude belofte vanuit XMS tijdens de aanleg daar.
Hm dan had ik toch gelijk :-) en mag mijn vorige berichtje genegeerd worden :-) (op het stukje na dat goede informatie naar de helpdesk erg handig kan zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik had begrepen dat bij een plus pakket de decoder gratis was,dit blijkt niet zo te zijn,dus ook een vergissing van mijn kant.
In elk geval was de gratis toezegging alleen van toepassing in de wijk waar problemen waren en zo en valt Arnhem daar niet bij.
Chocka valt dus in elk geval buiten de boot want die valt hoe dan ook nergens onder. (ehh in een xms categorie hoor bedoel ik,niet in real life :) )

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 29-07-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ter info: PrivateSpice is weer in de lucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:15:
Gisteren al :) heb even gekeken en er was van alles in de lucht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:15:
Bah :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Nick39 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:28:
[...]

Gisteren al :) heb even gekeken en er was van alles in de lucht _/-\o_
Toen ik er gisterenavond (rond middernacht) 'per toeval' langs zapte was het nog één groot zwart scherm... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Moraxv schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:14:
[...]

Toen ik er gisterenavond (rond middernacht) 'per toeval' langs zapte was het nog één groot zwart scherm... ;)
close up :) (grinnik) ... dan heeft het even gewerkt toen ik keek denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:44:
OK! Dus even recapitulerend, als je DTV neemt op dit moment bij XMS dan betaal je zowel voor de STB ad 89 euro als tzt voor het pluspakket ad 9.95 euro per maand, indien voor het laatste kiest. Waarvoor ik niet zal kiezen, want alle zenders in het pluspakket zijn alleen maar internetzenders ala Nederland 4 plus wat sexzenders.

Jammer, dat het mij nu pas allemaal duidelijk wordt. Want persoonlijk vind ik, ondanks een klein beetje scherper beeld dan analoog, vooralsnog verder er niet op vooruit gegaan ben en dat voor 89 euro.(Ja, dat ik vind hoop geld) Dat zal ook komen doordat alle mogelijk overige diensten van DTV nog moeten volgen. (wanneer?)

Maar met HD pilot voor deur, zie ik de kans groot dat mogelijk binnen nu en een half jaar HD content wordt geleverd. Natuurlijk kan je die STB ergens hergebruiken, maar als ik het zo zie gebeuren als ik denk, dan is het wachten op de aanschaf Amino 130 met alle toekomstige mogelijkheden beter gebleken dan het nu al hebben van de Amino 110.

Ja, vooralsnog heb ik er een teleurstellend gevoel van. Maar mss kan XMS dit jaar nog ombuigen tot iets positiefs, om met huidige STB verbeteringen toe te passen, zoals:

- Minder gevoeligheid van de STB, want het begint intussen behoorlijk storend te worden. Moet nu al 5-6x drukken om het apparaat aan te krijgen, laat staan als je aan zappen bent.
- Een eigen zender indeling
- Volume wat niet net zo erg schommelt als bij analoog. Daarbij is het volume niveau van DTV sowieso al minder dan bij analoog.
- EPG
- En mss iets (ala sqeeuzbox) om te zien wat je content is. Voor TV kijken geen probleem, maar voor radio luisteren moet eerst TV aan om te zien naar welke zender je luistert.

De tijd zal het leren.

@Denan, het aanmelden voor die pilot komt dat op de XMS site of moet je daarvoor eerst inloggen op mijnXMS??? En als ik lees, begrijp ik eruit dat eenieder zich kan aanmelden en daarna een loting wordt wie er daadwerkelijk mee mag doen, met uitzondering van diegene die al een toezegging hebben wegens een of andere reden zoals Jurjen; Benbi en Nick???

Mss is het idee om users van dit forum te gebruiken als opzet voor de pilot, want volgens zijn dat wel mensen die er het meest intensief mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:18:
Wat ik nog wel gedaan heb is even gekeken naar de tcpip.sys
Standaard windows bakken zijn gelimiteerd tot 10 half open connections.
Terwijl de server versions van XP gewoon 50 toestaan.
Door het uitvoeren van SP3 was mijn systeem weer terug naar een tcpip.sys met 10 connections en best weer traag.
Lees het artikel er over op http://www.lvllord.de/
Je kan er een patcher downloaden wat de tcpip.sys weer open zet en de limitatie er uit haalt.
Er wordt een backup gemaakt die je weer terug kan zetten.
Als je de tcpip.sys gepatched hebt komt windows met een melding dat hij het originele bestand weer terug wil hebben en dat je service pack3 ( of 2 want daar zat die limiet ook al in) opnieuw moet installeren en dan druk je gewoon op negeren of huidig bestand houden.

Hierna was mijn snelheid weer netjes op orde.
Ja, na jouw bericht heb ik die patch uitgevoerd. Maar een of andere reden krijg ik nog steeds die ID 4226 melding te zien. Zodoende krijg ik wat vraagtekens???

Bij de patch wordt gesproken over XP met sp2, terwijl ik intussen al sp3 gebruik, maakt dit wat uit??? En ben ook al aan googlen geslagen met deze melding en kom berichten tegen dat 50 mogelijk te weinig is. Er is togenblik een nieuwe patch voor Vista waarbij het aantal op 167000 nog wat wordt gezet??? Mogelijk kunnen die instellingen ook worden gebruikt voor XP sp3???

Heb intussen een linkje gevonden, die antwoord geeft op mijn twijfel:

"If you only have a few occurrences, this is nothing to worry about, but if you see many daily occurrences there are two possible scenarios:", dus aangezien mijn meldingen eens per dag komen, zit het dus wel goed. Daarbij heb ik ontdekt dat naast P2P, soulseek ook deze melding kan generen.

[ Voor 14% gewijzigd door chocka op 29-07-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Mau_Maus schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:44:
[...]

Echt he... Kunnen wij geen voorkeur krijgen :P Ik wil ook zeker testen en op de lijst :9~ , en zien of mijn opstelling van 2 poorten over 1 kabel er goed mee werkt. (moet haast wel) haha

Is er misschien technisch al bekend? Andere poort als normaal digitaal? Zitten er verder al het andere van normaal digitaal erbij?

En is er toevallig al iets bekend over nieuwe software voor de amino 110? Zoals epg enzo.

En inderdaad: hopelijk heb je goed genoten van de vakantie.
Over deze punten verder niks bekend?

Komt de aanmelding voor test-hd onder op de homepage echt? Of misschien onder digitaal?

BTW over private spice gesproken.. (die het weer doet :D) blue hustler deed het laatst ook niet, en nu ook geen informatie scherm voor 's avonds :P haha

[ Voor 9% gewijzigd door Mau_Maus op 29-07-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt idd, BH zend vaak overdag geen testscherm, en is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:11:
Dat klopt idd, BH zend vaak overdag geen testscherm, en is normaal.
Oh ok.. naja laatst was het ook 's avonds en had het daarna niet meer getest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow en btw.

Bij Hd. heb je idd gewoon ook al het overige Dig tv aanbod.
de amino 130 is gewoon met uitbreiding om HD zenders ook te kunnen ontvangen.

een nieuwe software update is er niet nog voor de stb, met epg is XMS druk bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:49:
ow en btw.

Bij Hd. heb je idd gewoon ook al het overige Dig tv aanbod.
de amino 130 is gewoon met uitbreiding om HD zenders ook te kunnen ontvangen.

een nieuwe software update is er niet nog voor de stb, met epg is XMS druk bezig.
Ja die dingen gokte ik ook wel, maar ook utizendinggemist enzo (misschien nog niet in de testfase ofzo)

Ik weet dat ze met epg bezig zijn en er nu nog geen update is, daarom vroeg ik of er inmiddels al wat meer bekend was, was meer op denan enzo gericht, maar misschien is daar ook nog niks conreets over te zeggen, maar ik was benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zover ik van Denan had vernomen voor zijn vakantie kon er nog niets concreets beloofd worden.
Maar lang zal het zover ik weet niet meer duren.

Ik weet niet of je nu vroeg waneer uitzending gemist komt?! maar dat is eral he!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 00:00:
zover ik van Denan had vernomen voor zijn vakantie kon er nog niets concreets beloofd worden.
Maar lang zal het zover ik weet niet meer duren.

Ik weet niet of je nu vroeg waneer uitzending gemist komt?! maar dat is eral he!
Ja die dingen vernam ik ook. Ik lees ook hier de berichten, maar je somt nu dingen op die al genoemd zijn alweer een tijdje geleden... Dus daarom vraag ik of er inmiddels als wat meer bekend is, van iemand van xms... Wel bedankt voor de antwoorden, maar zijn in dit geval beetje overbodig.

Ik vroeg me met uitzendinggemist af, of dat ook in het hd pakket komt, of pas later en nog niet in test fase als voorbeeld over het aanbod. Ik weet dat het er nu al inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 00:46:
[...]

Ja die dingen vernam ik ook. Ik lees ook hier de berichten, maar je somt nu dingen op die al genoemd zijn alweer een tijdje geleden... Dus daarom vraag ik of er inmiddels als wat meer bekend is, van iemand van xms... Wel bedankt voor de antwoorden, maar zijn in dit geval beetje overbodig.

Ik vroeg me met uitzendinggemist af, of dat ook in het hd pakket komt, of pas later en nog niet in test fase als voorbeeld over het aanbod. Ik weet dat het er nu al inzit.
Alles wat nu in de DTV dienst zit zal ook in de HDTV dienst zitten.. al zal uitzendinggemist natuurlijk geen UitzendinggemistHD worden. De overige dingen lopen nog, maar het is vakantieperiode.. dus het is meer wandelen ;)
chocka schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:14:
[...]

OK! Dus even recapitulerend, als je DTV neemt op dit moment bij XMS dan betaal je zowel voor de STB ad 89 euro als tzt voor het pluspakket ad 9.95 euro per maand, indien voor het laatste kiest. Waarvoor ik niet zal kiezen, want alle zenders in het pluspakket zijn alleen maar internetzenders ala Nederland 4 plus wat sexzenders.
Yup.. precies zoals aangegeven op de productpagina en op de bestelpagina.
Jammer, dat het mij nu pas allemaal duidelijk wordt. Want persoonlijk vind ik, ondanks een klein beetje scherper beeld dan analoog, vooralsnog verder er niet op vooruit gegaan ben en dat voor 89 euro.(Ja, dat ik vind hoop geld) Dat zal ook komen doordat alle mogelijk overige diensten van DTV nog moeten volgen. (wanneer?)
Veel meer zenders, uitzendinggemist.... etc..
- Minder gevoeligheid van de STB, want het begint intussen behoorlijk storend te worden. Moet nu al 5-6x drukken om het apparaat aan te krijgen, laat staan als je aan zappen bent.
- Een eigen zender indeling
- Volume wat niet net zo erg schommelt als bij analoog. Daarbij is het volume niveau van DTV sowieso al minder dan bij analoog.
- EPG
- En mss iets (ala sqeeuzbox) om te zien wat je content is. Voor TV kijken geen probleem, maar voor radio luisteren moet eerst TV aan om te zien naar welke zender je luistert.
1- Dit heeft te maken met de positionering van je STB, met name door reflectie van het signaal waardoor de STB 2-3-4-5 of 6x een commando binnen kan krijgen. Ook kan dit gebeuren als je de afstandbediening niet direct op de STB mikt en de STB dus de rand van de signaalbundel binnenkrijgt. Alle gevallen waarbij mensen hierover klachten hadden werden verholpen door de STB op een andere plek te zetten.
2-Dit gaat niet op korte termijn gebeuren. De zenderindelingen worden centraal opgeslagen voor alle gebruikers.
3- Digitaal geluid is altijd zachter dan analoog geluid, maar de kwaliteit is ook beter. De volumeschommelingen zitten waarschijnlijk in de bron van het signaal... wij geven de zenders exact zo door als we ze binnenkrijgen dus tussen zender 1 en 2 zal volumeverschil altijd mogelijk zijn..
4- is men mee bezig. Er komt hoogstwaarschijnlijk een gratis versie (1-2 dagen) en een betaalde versie (1-2 weken inclusief uitgebreide programmainfo)
5- Hiervoor zou een verbinding met de STB nodig zijn in je eigen netwerk.. en dit gaat er niet komen.
@Denan, het aanmelden voor die pilot komt dat op de XMS site of moet je daarvoor eerst inloggen op mijnXMS??? En als ik lees, begrijp ik eruit dat eenieder zich kan aanmelden en daarna een loting wordt wie er daadwerkelijk mee mag doen, met uitzondering van diegene die al een toezegging hebben wegens een of andere reden zoals Jurjen; Benbi en Nick???

Mss is het idee om users van dit forum te gebruiken als opzet voor de pilot, want volgens zijn dat wel mensen die er het meest intensief mee bezig zijn.
1) het komt gewoon op www.xmsnet.nl
2) Aan de ene kant wel, aan de andere kant wil je juist ook 'normale' gebruikers in een pilot hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:14:
[...]

Het is niet zo'n byzondere reden,we zaten al in de eerdere pilot.
Als ik Denan mag onderschrijven,ik ben ook voor andere producten betatester geweest en dacht dan op een gegeven moment wel van,nou de bugs zijn er uit,dan nam mijn vriendin de remote en deed dingen waarvan ik nooit dacht dat iemand het zou doen ( juist uit onwetendheid ) en voila, zo nog 3 bugs.... ervaring kan ook tegen je werken.

Wat het "volumeprobleem" betreft,koop dan nooit een satelliet ontvanger,de arabieren en marokkanen hebben om de een of andere reden het geluid kei en keihard staan,zwaar over modulerend,ga je over duitse of poolse zenders dan is het weer zacht,er is geen enkele zender even hard.
Ziggo dacht handig te zijn en gooide alle audio output door een compressor limitor waardoor het geluid wel overal even hard is,en die heeft nu een proces aan de broek want de mediawet zegt dat je een zender zo dient door te geven als deze wordt aangeboden,en dus ook aan het geluid mag je blijkbaar niet komen,maar daar knokken ze nog over want de rechter heeft nog geen uitspraak gedaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Nick39 op 30-07-2008 11:19 . Reden: Toevoeging volume probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:02:
4- is men mee bezig. Er komt hoogstwaarschijnlijk een gratis versie (1-2 dagen) en een betaalde versie (1-2 weken inclusief uitgebreide programmainfo)
Dit ga je niet menen :o

EPG, is gewoon basis materiaal voor een DTV pakket en niet 1-2 daagjes alleen titels ophalen. 7 dagen + descr. is her en der gewoon standaard aanwezig. XMS zou me echt zwaar teleurstellen als ze je met dit soort dingen gaan uitmelken.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:00

JME

zeg maar Jamie

Dat is dan nóg een reden om voor DTV bij Casema te blijven als XMS straks actief wordt bij ons in Veenendaal. Casema heeft hier eerder dit jaar nog gratis STB's lopen uitdelen en die werken prima. Ik vertik het om 89 euro te betalen voor een nieuwe STB, zeker als ik er in aanbod en nu kennelijk ook nog eens in EPG op achteruit ga. Ik ben niet gek. Sowieso al een beetje sneue actie dat je voor een nieuwe STB moet betalen als je overstapt (zou een mooi welkomsgebaar zijn als die gewoon werd aangeboden) maar als je er dan ook nog eens een mislukte EPG bij krijgt... kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik zat deze reactie ookal te typen... Toen bedacht ik me, dat vaak de epg van casema ook niet verder gaat dan 2 dagen... en vaak ook super langzaam laad...

Alleen moet er bij die 2 dagen ook gewoon programma info zitten...

en in principe is het wel beetje raar, want epg is inderdaad gewoon gratis beschikbaar... Alleen de kosten voor het implementeren naar je eigen dienst zijn er naar mijn weten.

En de stb is in principe niet zo duur, toevallig had je nu actie van casema (ziggo), maar normaal was dat met kaartje 130 ofzo... via wehkamp was het dan goedkoper, maar niet goedkoper dan 89euro

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 30-07-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:12
EPG van een week is niet helemaal standaard matriaal.
Ik hoorde laatst op het mediacenter forum, dat microsoft ook maar 3 dagen EPG mag doorgeven.
Dit gebeurd nu dus ook voor ned 1+2+3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Casema/Ziggo heeft alleen uit concurrentie ( van XMS ) wat gratis decoders lopen uitdelen.
Ik heb 3 jaar Casema nu en de decoders heb je altijd moeten kopen en die waren gemiddeld rond de 100 euro en zijn niet geschikt voor iptv in tegenstelling tot de xms decoder van 89 gulden.

De IPTV decoder kost bij casema ruim 400 euro,zit dan wel een harddisk in,maar is zeker niet goedkoper dus. (je hebt de iptv decoder nodig voor uitzending gemist)
De EPG bij Casema/Ziggo is 2 dagen,ook door de problemen met de panasonic decoders die niet meer EPG data kunnen verwerken.
Casema/Ziggo heeft nog een reden,de bandbreedte,die epg info moet ook meegestuurd worden.
En heeft iemand een idee wat het allemaal kost ? de EPG data wordt meestal gekocht bij een derde partij omdat het een hels karwei is om alles te verzamelen en ook op programma info zit copyright,daarom maar voor een beperkt aantal dagen.

Aan een EPG voor 2 dagen heb ik meer dan genoeg,voor de rest kan je je gewone tv gids raadplegen die je ook gewoon moet kopen,dat krijg je ook niet gratis.
Ik lees de verontwaardigde reacties en denk dan..vergelijk eens.. Ziggo/Multikabel/Essent hebben ook geen decoders weggegeven behalve incidentele acties.
Hun EPG is ook 2 dagen.

Uitzending gemist,hebben ze nog niet,alleen in het casema gebied als proef nu en is alleen verkrijgbaar met die dure scientific atlanta van 420 euro en kost ook nog eens ruim 4 euro per maand aan abonnementskosten bovenop de andere digitale abonnementen.
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/digitale-ontvangers/
(installatie pakket interactieve televisie)

Daarnaast vind ik de keuze die je nu krijgt beter,1= iedereen meebetalen aan een uitgebreide EPG die ook al meekomt met MCE en Guide Plus van Gemstar,en die je op tig online gidsen uitgeprint zelfs uit je mail box halen,en een tv gids op papier,
of 2= een simpele gratis basisversie waarbij ik gewoon even kijk wat er nu komt, de commercielen houden zich zowieso nooit aan de programmering.
En ik weet al uit ervaring dat iedereen het hier thuis haat als ik de EPG ga lezen,want dan kunnen ze hun tv programma niet volgen,dus in praktijk raadpleeg je dat niet eens zo veel.
Wel realistisch blijven,bij de concurrent is het nog steeds niet goedkoper,ze verpakken het alleen mooier.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 30-07-2008 16:04 . Reden: uitzending gemist prijzen en link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:52:
.....de EPG data wordt meestal gekocht bij een derde partij omdat het een hels karwei is om alles te verzamelen en ook op programma info zit copyright,daarom maar voor een beperkt aantal dagen.

......En ik weet al uit ervaring dat iedereen het hier thuis haat als ik de EPG ga lezen,want dan kunnen ze hun tv programma niet volgen,dus in praktijk raadpleeg je dat niet eens zo veel...
Volgens mij komt de epg info niet zo zeer van derde, maar van npo/nob... En wordt dat met de programma's meegegevn, maar iwe weet moet je daarvoor wel licentie betalen om te gebruiken, weet ik eerlijk gezegt niet.

Eneuh meestal kan je met epg gewoon in een klein schermpje verder tv kijken hoor :P

Maar tis wel zo dat iedereen die epg aanbied, ookal is dat 2 dagen, wel de programma info erbij deot... dus dat zal er wel bij moeten vind ik door xms.

Eneuh in praktijk gebruik ik epg heel vaak en veel.

[ Voor 48% gewijzigd door Mau_Maus op 30-07-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Mau_Maus schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:03:
[...]

Volgens mij komt de epg info niet zo zeer van derde, maar van npo/nob... En wordt dat met de programma's meegegevn, maar iwe weet moet je daarvoor wel licentie betalen om te gebruiken, weet ik eerlijk gezegt niet.

Eneuh meestal kan je met epg gewoon in een klein schermpje verder tv kijken hoor :P

Maar tis wel zo dat iedereen die epg aanbied, ookal is dat 2 dagen, wel de programma info erbij deot... dus dat zal er wel bij moeten vind ik door xms.
Je kan de EPG bij anderen afnemen,de EPG van MCE verschilt behoorlijk van die van Ziggo of Guide Plus,maar het NOB doet het echt ook niet gratis als die het zou doen.
En ja,je kan met een klein venstertje verder kijken,doe dat maar eens als iedereen Lingo of de favoriete serie zit te kijken in de huiskamer.
Ik lees uit het antwoord van Denan dat er 2 versies komen, een van 2 dagen,gratis met beknopte info, en een duurdere,langer en uitgebreider.
Dat laatste is een primeur,het zou een tvgids overbodig maken,maar nogmaals die info moet wel geschreven worden,iemand maakt EPG,het komt niet zo maar gratis en voor niets uit een machientje.. Guide Plus wordt betaald door advertenties en bv de EPG van MCE vertelt je wanneer een programma eerder is uitgezonden (of het een herhaling is dus) en dat doet Ziggo weer niet.

Ik vind het een eerlijke zaak als je voor 89 euro een kale dienst afneemt met een kale decoder en betaalt voor de dingen die je wel of niet gebruikt.

Bij de concurrent heb je die keuze niet en zit alles verstopt in onduidelijke pakketten en is ook niet duidelijk voor welk pakket je nu welke decoder hebben moet.
Kijk maar eens in het Ziggo forum waar men boos is dat ze eerst de decoder voor SD tv hebben moeten kopen,toen voor 299 (nu 199) de Samsung HD decoder die allemaal terug moesten, met een apart HD abbo,en nu ze uitzending gemist willen hebben gedwongen worden om een decoder van 429 euro te kopen met ook nog eens een abbo van ruim 4 euro per maand...

Kijk op de tarieven page van Ziggo, het plus en hd pakket samen kost 15 euro per maand, exclusief decoder en met die decoder kun je dus niet uitzending gemist nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denan

Denan kan jij zien hoeveel procent inschrijvingen er zijn in gebied B in Veenendaal?
Staat op de site nu al ruim 2 maanden op 29 %
Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!