XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste
Acties:
  • 129.474 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Nick39 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:19:
[...]

Van harte.. alleen wordt nergens gezegd dat XMS dit niet gaat doen, alleen de fim1 en sport1 kanalen niet,maar het eredivisie kanaal zou gewoon kunnen..
Nu is er wel een probleem bij Ziggo:
Als je geen telefonie en internet van Ziggo afneemt moet je (binnenkort) een maandelijkse kaartbijdrage (wordt per jaar ge-incasseerd) per aangesloten decoder gaan betalen voor de digitale tv, dan nog eens 10 euro voor het voetbal kanaal.
Dat wordt een duur grapje..
Hier heb ik nog niet van gehoord en word ook niet op hun site vermeld hoe kom je aan deze informatie.
Heb je ook een bron ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ze bij XMS op vakantie ofzo?

Op woensdag 2 juli heeft een medewerken van XMS mij telefonisch een abonnement verkocht, deze vertelde mij dat ik de verdere gegevens via de post zou ontvangen en ik er op kon rekenen dat ik met 1 maand wel aangesloten zou zijn. Op 9 juli een mailtje verstuurt naar infoATxmsnet.nl met de vraag of er soms problemen waren opgetreden en hierop heb ik nog steeds geen antwoord gekregen.

Ben ik te ongeduldig of……….????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
Ja Nick, dit vind ik ook wel interessant om te weten. Hoe kom je aan deze informatie?

Ik heb zelf ook DTV van ziggo, en dat blijf ik ook gewoon houden zolang het zenderaanbod van ziggo gewoon beter is. (oftewel, totdat ook bij hun de BBCs er af vallen.... en dan ga ik eerst eens kijken of ik het niet gewoon met een satelliet kan gaan doen ofzo)

Ik heb als klant (en wij nemen dus alleen TV af) nog helemaal niets gehoord over die extra kosten. Daarnaast lijkt het me sterk dat een aanbieder ineens midden in een lopend abbo, waar ik dus een contract voor heb afgesloten met bepaalde voorwaarden, extra kosten kan gaan rekenen. (een kaart bijdrage? dat lijkt me raar....de kaart is in mijn bezit, die heb ik bij een abbo gekregen onder bepaalde voorwaarden. In mijn contract, die ik heb nagelezen, staat nergens dat er nog extra kosten voor de kaart gerekend kunnen worden. En trouwens, voor mijn decoder kunnen ze ook niets rekenen, die is ook in mijn bezit, niet gehuurd ofzo. Wel kunnen ze voor EXTRA kaarten een extra abbo in rekening brengen)

Ik ben mbt internet en telefonie een zeer tevreden XMS gebruiker. Ik ben wat betreft televisie een tevreden ziggo gebruiker. Ik wil beide blijven.
Dit soort angstzaaierij en niet gefundeerde uitspraken vind ik eigenlijk een beetje raar. Daarom zou ik graag een bron van je horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Ik zag gisteren in een winkel BBC HD op een +/- 100 cm full HD Loewe scherm. Echt waanzinnig scherp beeld, bijna fotografisch, maar dan toch bewegend. Kunnen we zoiets ook van XMS HDTV verwachten of moeten we daar toch sateliet voor nemen? :9~ :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Fiber schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:52:
Ik zag gisteren in een winkel BBC HD op een +/- 100 cm full HD Loewe scherm. Echt waanzinnig scherp beeld, bijna fotografisch, maar dan toch bewegend. Kunnen we zoiets ook van XMS HDTV verwachten of moeten we daar toch sateliet voor nemen? :9~ :z
Er is een verschil tussen hd in een winkel en op je eigen tv via 'kabel'...

In de winkel waarschijnlijk blu-raytje(1080p)
En wat er nu aangeboden wordt is 1080i

En ik denk dat xms makkelijker betere kwaliteit kan aanbieden met glasvezel dan wie dan ook (bijv in 1080p)... alleen ligt het aan het aanbod...Niet aan xms denk ik

**oops dacht in de BCC, 1 lettertje verkeerd gekeken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mau_Maus op 14-07-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:42:

Op woensdag 2 juli heeft een medewerken van XMS mij telefonisch een abonnement verkocht, deze vertelde mij dat ik de verdere gegevens via de post zou ontvangen en ik er op kon rekenen dat ik met 1 maand wel aangesloten zou zijn. Op 9 juli een mailtje verstuurt naar infoATxmsnet.nl met de vraag of er soms problemen waren opgetreden en hierop heb ik nog steeds geen antwoord gekregen.

Misschien beter even bellen met XMS of er problemen waren/zijn!?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Fiber schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:52:
BBC HD is fantastisch mooi en frr to air via de satelliet.
De HD pilot is nog niet begonnen en je zit met problemen over BBC die verspreiding buiten het eigen land wil gaan indammen.
En je kan een zender nooit beter weergeven dat hij is ( zonder te bewerken en dat mag ook weer niet,je moet een zender zo doorgeven als dat hij wordt aangeboden, ziggo is daar laatst nog voor op de vingers getikt omdat die het geluid aanpasten.
De bedoeling van het HD project is dat de HD zenders zo in kwaliteit zijn als ze aangeboden worden,maar welke zenders... dan zit je toch ook nog met de bron, de BBC transponders worden volledig benut,maar de vanal digitaal worden behoorlijk geknepen.
Met andere woorden,stel dat canal digitaal BBC HD ook zou mogen aanbieden,dan zul je duidelijk het verschil zien tussen de originele transponder en de canal Digitaal.
Bij de SD digitale beelden komt 85 % rechtstreeks vanaf het NOB en die zullen ook wel leverancier van het HD gaan worden dus dan is je antwoord ja.
Maar de eindfactor wordt natuurlijk bepaald door het beeldscherm zelf.
Ik ben toevallig vorige week voor een 2e HD TV geweest en neem dan mijn eigen blue ray schijfje mee.
In de winkel weten ze het ook,die is niet met een uur weg.
Nou dan zie je echt wel het veschil tussen een vestel of een panasonic hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 16:52
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:42:

Heb jij een type fout gemaakt of hoe zit het... Op 2 juli een abbo telefonisch afgesloten, en je zou over een maand zijn aangesloten. Op 9 juli mail je.... Dat is een week :X
Ik zou nog even rustig wachten.... als je na 3 weken nog geen brief hebt gehad zou ik eens bellen voor je log-in gegevens etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Dat van de kaartbijdrage is al langer bekend.
Bron is o.a. het eigen Ziggo forum http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php gebruik daar de search maar.
Ook: http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
of: http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Leveren voldoende info op.

een uitgebreid stuk kun je vinden op:
http://www.digitalekabelt...ijdrage_smartcard_z.shtml
( ook als je daar de search gaat gebruiken vind je meer)

Binnen GOT zelf vind je er het een en ander over. ( gebruik de search)

En: http://www.dutchmedia.nl/blog/index.php?s=kaart+bijdrage
Levert ook een behoorlijk stuk op.

Het komt er op neer dat je voor de eerste kaart ( nadat je dus ook voor de aanschaf hebt betaald bij het start pakket van 26 euro voor de kaart alleen) ongeveer 15 euro op jaarbasis gaat betalen.
Dit moet kostendekkend zijn en wordt dus Ziggo kennende hoger.
Een tweede kaart (tweede tv dus) kost 10 euro meer, een derde 7,50 enz...
Als je ook internet en telefonie afneemt betaal je voor de eerste kaart niets, voor de tweede kaart en derde kaart enz dus wel.

De invoering wordt nu rond augustus verwacht. ( is al gedaan bij Ziggo's Multikabel)
Nu lijkt het niet veel maar als je geen internet en telefonie ( dus niet of,of maar en en) afneemt en je hebt een tweede tv dan is het toch al weer ruim 2 euro per maand die weer bovenop de toch al hoge prijs komt.

Da's een aardig bedrag, plus de 16 euro per maand die je zowieso moet dokken voor analoge tv, Want bij ziggo kan je digitale tv niet afnemen zonder analoge tv, dus die komt er nog eens bovenop.
Wil je dus alle voetbal dan betaal je dus:
Een HD decoder: 199 piekjes.. of als startpakket 328,95
( http://www.ziggo.nl/producten/televisie/hdtv/ bij bestellen HD tv, met 100 euro korting als je tv en internet hebt)
16 euro analoge tv. per maand
eenmalige aanschaf smartcard
jaarlijkse smartcard bijdrage
abonnement op het ere divisie kanaal ( +/- 10 euro ) per maand
Eventueel abonnement op sport 1 ( +/- 11 euro) per maand ( en ik was vergeten:)
Voor de overige HD zenders moet je ook nog een HD abonnement nemen van 3,95 per maand

En de kleine lettertjes: sport 1 HD is niet te ontvangen niet in het vroegere Casema gebied)
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/hdtv/
(helemaal onderaan)

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 14-07-2008 13:18 . Reden: vermelding kosten HD abonnement ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 14-09 05:30
Ik zit eraan te denken om voor TV over te stappen naar Ziggo. Dit vanwege het zenderaanbod en de mogelijkheid van HD TV. Bij XMS is het nog niet duidelijk wanneer dat komt en het is ook nog niet duidelijk of het voetbal bij XMS komt.

Nu las ik echter het volgende in de aanvullende voorwaarden van Ziggo:
Artikel 3 - Digitale ontvanger en Smartcard
1. Om toegang te krijgen tot Ziggo Digitale Televisie moet de klant een digitale ontvanger en een smartcard hebben. De klant registreert de smartcard op de voorgeschreven wijze bij Ziggo.
Voor deze registratie kan Ziggo bij de klant een periodieke vergoeding in rekening brengen.

5. De Smartcard blijft eigendom van de leverancier daarvan en wordt aan de klant in bruikleen gegeven.

Bij Ziggo wisten nog niets over een maandelijkse kaartbijdrage, maar volgens de aanvullende voorwaarden kunnen ze dat dus wel gaan vragen.
Op de website van Ziggo staat bij digitale televisie:
Bij deze aanbieding van € 39,95 (normaal € 99) krijg je een jaarabonnement op Televisie Z1.
Dus na dat jaar zouden ze een kaartbijdrage kunnen gaan vragen. :(

Nu twijfel ik toch wel of ik over ga stappen naar Ziggo. Misschien toch nog even wachten op XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Zie mijn stuk boven je over de kaartbijdrage,het is al lang bekend,alleen doen ze alsof hun neus bloedt.
Overigens hebben ze al aardig zitten snoeien in het HD aanbod, HD een is er al weer af.
De pilot voor HDTV start bij xms in augustus,de infra structuur is al gereed,er zijn al HD teststreams toegevoegd dus dat gaat geen eeuwigheid meer duren hoor.
Sport abonnementen komen bovenop de pakketkosten van Z1 bij Ziggo.

[ Voor 42% gewijzigd door Nick39 op 14-07-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 14-09 05:30
@ Nick39: Je was me net voor met posten toen ik mijn stukje aan het schrijven was. Het is nu wel duidelijk dat Ziggo een stuk duurder zal zijn dan XMS. Die kaartbijdrage komt er dus zeker.
Wacht nu dan nog maar even op XMS. Hopelijk komt HD tv dit jaar nog. Ben alleen ongeduldig doordat EK-voetbal, Tour de France en Olympische spelen in HD uitgezonden worden en ik dat dus allemaal niet in HD kan zien. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
lethargy schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:58:
Ben alleen ongeduldig doordat EK-voetbal, Tour de France en Olympische spelen in HD uitgezonden worden en ik dat dus allemaal niet in HD kan zien. :'(
Ik hoop dat je even het volgende zonder bron vermelding wilt aannemen want ik heb geen zin om er naar te zoeken,maar er zijn op dit moment software problemen met de Samsung HD decoder voor Ziggo waardoor deze bepaalde HD streams niet goed kan verwerken.
Er is wel een patch geweest maar deze blijkt nog niet afdoende.
Met name rond eurosport HD zijn er problemen.
Het is nog maar geheel de vraag of deze problemen nog kunnen worden verholpen voor de komende evenementen plaats vinden.
Op de Ziggo teststreams ( op een bepaalde manier met HD decoder te ontvangen,staat wel in het ziggo forum hoe) werkt het nog niet.
En met een patch gaat het zo, die wordt gemaakt,gaat dan naar het irdeto testlab om te zien of de patch geen andere problemen elders veroorzaakt,wordt dan gecertificeerd,dan ter download aangeboden. ( tijdsduur tussen de 3 en ... maanden,er wordt voor de panasonic SD decoder al 2 jaar op een patch gewacht)
Waarbij in het verleden bleek dat gebruikers toch nog wel eens andere dingen deden dan voorzien in het testlab waardoor de decoder volledig crashte.
En dat HD decodertje kost ook gewoon 199 euries... ( tenzij ze nu weer aanbiedingen hebben in combi met dit of dat) dus die prijs komt er gewoon ook nog bij.
De laatste keer moesten ALLE Samsung HD decoders terug naar Microfix in Leiden omdat de HDMI print niet goed bleek te zijn.... ( ok,bij sommige mensen werden ze thuis omgeruild voor een reeds gerepareerde)
Ik heb zelf in de pilot test gezeten van de ziggo panasonic en digi1 decoder van Ziggo en ook de Samsung HD gehad die ik op een gegeven moment gillend bij de dealer heb terug gebracht.
Ik zeg niet dat XMS beter is,maar leg de Ziggo lat niet te hoog en let op de verborgen (niet gecommuniceerde) kleine lettertjes..

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 14-07-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
allemaal goed en wel, maar ik ben al DTV klant vanaf het begin bij Casema, en heb mijn contract erbij gepakt wat ik toen getekend heb. En daarin staat niets over een mogelijke kaartbijdrage. Wel dat de kaart eigendom blijft van casema, maar niets over die bijdrage of de mogelijkheid ervan. Dus die ga ik dan ook niet betalen. Dit noem ik gewoon verborgen kosten, en ik zal dan ook gewoon mijn rechtsbijstandverzekering gebruiken om uit te laten zoeken of ze mij (met het contract dat ik heb getekend) dan wel zomaar extra kosten in rekening mogen brengen.

en even over de maandelijkse kosten.... Omdat ik in Leiden woon, ben ik met internet met telefoon via XMS en een los analoog tv pakket van Ziggo goedkoper uit dan het alles uit de kast pakket van XMS. EN dan heb ik nog BBC ook. Niet zo raar dat ik dus gewoon ziggo heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Day24 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:00:
en even over de maandelijkse kosten.... Omdat ik in Leiden woon, ben ik met internet met telefoon via XMS en een los analoog tv pakket van Ziggo goedkoper uit dan het alles uit de kast pakket van XMS. EN dan heb ik nog BBC ook. Niet zo raar dat ik dus gewoon ziggo heb.
De enige mogelijkheid die je hebt bij de invoering van de kaartbijdrage is je abonnement te be-eindigen,ik woon ook in Leiden,dat kan gewoon met een briefje,hoef je geen advokaat bij te halen, in de algemene voorwaarden staat namelijk dat ze die mogen veranderen ( dus ook een kaartbijdrage invoeren) en dat de klant dan 30 dagen de tijd heeft om schriftelijk zijn/haar abonnement stop te zetten.
Daarnaast trekt Ziggo de prijs voor analoog op naar 15,90, kijk maar op de site:
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/
Met wederom de optie,hoef je niet een rechtsbijstand of wat dan ook bij te halen,is gewoon wettelijk,om je kontrakt te stoppen als je het niet eens bent met de verhogingen,omdat het een eenzijdige kontrakt verandering is.
BBC gaat stoppen,ze hebben bij digitaal de kinder programma's overdag ook al weg gehaald, cbeebies of zoiets.. ik kan per 1 sept of zo mijn analoge tv stopzetten want die heb ik ook nog gewoon van Casema/Ziggo)

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 14-07-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Nick39 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:25:
[...]

De enige mogelijkheid die je hebt bij de invoering van de kaartbijdrage is je abonnement te be-eindigen,ik woon ook in Leiden,dat kan gewoon met een briefje,hoef je geen advokaat bij te halen, in de algemene voorwaarden staat namelijk dat ze die mogen veranderen ( dus ook een kaartbijdrage invoeren) en dat de klant dan 30 dagen de tijd heeft om schriftelijk zijn/haar abonnement stop te zetten.
Daarnaast trekt Ziggo de prijs voor analoog op naar 15,90, kijk maar op de site:
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/
Met wederom de optie,hoef je niet een rechtsbijstand of wat dan ook bij te halen,is gewoon wettelijk,om je kontrakt te stoppen als je het niet eens bent met de verhogingen,omdat het een eenzijdige kontrakt verandering is.
BBC gaat stoppen,ze hebben bij digitaal de kinder programma's overdag ook al weg gehaald, cbeebies of zoiets.. ik kan per 1 sept of zo mijn analoge tv stopzetten want die heb ik ook nog gewoon van Casema/Ziggo)
Nee hoor kijk hier even naar :
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/tarieven/
in leiden kost digitale televisie € 8,59 en dat blijft ook zo dit zijn afspraken uit het verleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Nick39 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:25:
[...]

ik heb die decoder ook voor 99 euro aangeschaft. Wanneer ze dat soort voorwaarden wijzigen dan heb ik daar ook niets meer aan, dus die kosten moeten ze ook vergoeden, wat ze waarschijnlijk niet zullen doen, maar daar is ongetwijfeld een organisatie als Kassa en de consumentbond dol op :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rjn27 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:46:
[...]

Nee hoor kijk hier even naar :
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/tarieven/
in leiden kost digitale televisie € 8,59 en dat blijft ook zo dit zijn afspraken uit het verleden
klopt, en die verlopen volgend jaar,die afspraken zijn gemaakt bij de verkoop/aankoop van het net.
Vorig jaar hebben ze het gewoon gedaan en toen moesten ze na een kort geding aangespannen door de gemeente Leiden iedereen een euro of zo terug betalen,ging geloof ik over 4 maanden,maar die afspraak is niet eindeloos,en gemaakt met casema die technisch niet meer bestaat en toen ze het Leidse net kochten was er geen mogelijkheid tot internetten via de kabel en digitale tv,dus die investeringen mogen ze uiteindelijk verhalen.

Maar goed, de discussie dreigt nu te verzanden, ik heb ook nog een humax en een panasonic liggen... waar het in essentie om ging is dat de sport bij casema helemaal niet zo goedkoop is, sport1 HD in het "oude"casema gebied niet kan,dat je voor het sportkanaal dus meer moet betalen dan je nu denkt,dat er een kaartbijdrage komt en natuurlijk zijn er wel dingen te regelen maar in praktijk blijkt dat niemand naar de rechter wil/durft te stappen.
En de brief van de kaartbijdrage is netjes voorzien van een paragraafje dat je binnen 30 dagen op kan zeggen...
Er is ook een omweggetje.. als je een kennis hebt met telefonie en televisie maar geen digitale tv ( zoals mijn zoon) dan kun je "zijn" kaart gebruiken en betaal je niets. >:)
Op het Ziggo forum is die hele discussie rond Kassa en zo al geweest en die hadden geen interesse,en de consumentenbond wilde er alleen naar kijken als ik lid werd.. er naar kijken...

Ziggo doet wat ie wil,zo ging arte uit het gratis pakket,verviel HD1,verviel CNBC,vervallen nu de engelse kinder programma's,nieuwsprogramma's verdwenen,sailing en/of andere programma's verdwenen,in Leiden is de TRT gratis ( net als arte) maar digitaal moet je er nu voor dokken net als de RAI, met het argument dat er te weinig naar gekeken werd en iedere keer was er weer de discussie en rechters en consumentenbonden... back to xms lijkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 14-07-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Nick39 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:10:
[...]

klopt, en die verlopen volgend jaar,die afspraken zijn gemaakt bij de verkoop/aankoop van het net.
Vorig jaar hebben ze het gewoon gedaan en toen moesten ze na een kort geding aangespannen door de gemeente Leiden iedereen een euro of zo terug betalen,ging geloof ik over 4 maanden,maar die afspraak is niet eindeloos,en gemaakt met casema die technisch niet meer bestaat en toen ze het Leidse net kochten was er geen mogelijkheid tot internetten via de kabel en digitale tv,dus die investeringen mogen ze uiteindelijk verhalen.

Maar goed, de discussie dreigt nu te verzanden, ik heb ook nog een humax en een panasonic liggen... waar het in essentie om ging is dat de sport bij casema helemaal niet zo goedkoop is, sport1 HD in het "oude"casema gebied niet kan,dat je voor het sportkanaal dus meer moet betalen dan je nu denkt,dat er een kaartbijdrage komt en natuurlijk zijn er wel dingen te regelen maar in praktijk blijkt dat niemand naar de rechter wil/durft te stappen.
En de brief van de kaartbijdrage is netjes voorzien van een paragraafje dat je binnen 30 dagen op kan zeggen...
Er is ook een omweggetje.. als je een kennis hebt met telefonie en televisie maar geen digitale tv ( zoals mijn zoon) dan kun je "zijn" kaart gebruiken en betaal je niets. >:)
Op het Ziggo forum is die hele discussie rond Kassa en zo al geweest en die hadden geen interesse,en de consumentenbond wilde er alleen naar kijken als ik lid werd.. er naar kijken...
Oke alleen nog een ding volgens mij heeft ziggo op dit moment 1 maand opzegt termijn ( dit is nieuw )
dus dan kan je er toch altijd onderuit ?

Hoe lang is de contractduur van Televisie bij Ziggo?
Bij Televisie van Ziggo geldt een contract voor onbepaalde tijd (tenzij anders vermeld) met een opzegtermijn van 1 maand. Je kunt dus elke maand besluiten of je verder wilt met Ziggo of niet. De opzegtermijn gaat in op de eerste van een (volgende) kalendermaand. Opzegging op 13 mei betekent dus: 1 juni gaat de opzegtermijn in en 30 juni is de einddatum

http://www.ziggo.nl/producten/televisie/vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
De opzeg termijn is veranderd naar 1 maand door de samenvoeging,dit is dus nieuw,maar in de kleine lettertjes staat wel dat dit ingaat NA 1 jaar,tenzij dus er iets kontraktueel verandert.
Na een jaar heb je dus een opzegtermijn van een maand,ingaand elke eerste van de er op volgende kalendermaand.

( mijn neef werkt bij Ziggo en is dus een hele populaire man tijdens verjaardagen,net of hij er iets aan kan doen, heerlijk om hem te stangen met XMS _/-\o_ ,maar je hoort nog eens wat )

[ Voor 60% gewijzigd door Nick39 op 14-07-2008 14:32 . Reden: ik quote ff korter. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Weet je, dat BBC er uit gaat wordt al zo lang ik hier op het XMS deel van het forum zit gezegd. Ik heb daar laatst onderzoek naar gedaan, en heb inderdaad gevonden dat er in 2006 vanuit de britse regering werd geroepen (en daarvoor) dat nieuwe aanbieders niet mochten. Echter, zover ik weet hebben de grote aanbieders erg langlopende afspraken en contracten. Of de volgende britse regering ook vindt dat de BBC zich niet aan die afspraken moet houden, en of die regering ook vindt dat nieuwe aanbieders het niet mogen doorgeven is dus maar de vraag.

Daarnaast is het ook maar de vraag wanneer de contracten van de verschillende aanbieders aflopen.
Je kan leuk zeggen dat CBeebies en andere digitale BBC kanalen er af zijn gehaald, en dat dat de eerste stap is bij het verdwijnen van de BBC, maar je hebt het nu over digitale kanalen, die ook in het verenigd koninkrijk digitaal zijn. Daar zijn dus hele andere contracten over afgesloten. Wellicht vindt ziggo ze te duur voor het aantal mensen dat er naar kijkt, wie weet. Hetzelfde kan gaan gebeuren met BBC 3 en 4 en een aantal anderen, maar BBC 1 en 2 zitten op de oude contracten, zover ik weet.

Oftewel....zodra BBC 1 en 2 van het normale zenderaanbod verdwijnen zie ik voor mezelf een reden om verder te kijken naar andere aanbieders.

een voorwaarde voor mij wordt dan trouwens wel de extra discovery kanalen.

Trouwens, wat betreft de prijzen in Leiden.... zover ik weet kan ziggo die nog steeds niet zomaar wijzigen met meer dan een bepaald percentage. Bij de overname van het netwerk heeft casema (of de voorloper daarvan) een bepaald contract getekend. Iedere keer dat een bedrijf wordt overgenomen blijven de voorwaarden van dat contract gelden. Ik ben mij niet bewust van een einddatum van die voorwaarden, maar het zou kunnen dat die er zijn. In ieder geval, de overname van casema door ziggo betekent niet dat de voorwaarden uit het overname contract mbt het kopen van het leidse kabelnetwerk nu ineens niet meer gelden. Anders had casema namelijk het netwerk al lang weer aan een lege bv doorverkocht, net na de koop, en weer terug gekocht van die bv, om zo onder de voorwaarden uit te komen.

Begrijp me niet verkeerd....zodra XMS tv voor mij aantrekkelijk wordt, schakel ik zo over. Ik ben uiterst tevreden met de diensten die ik van XMS heb. Maar ik zou mezelf behoorlijk dom vinden om nu meer geld uit te geven voor minder zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Day24 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:21:
.....
Oftewel....zodra BBC 1 en 2 van het normale zenderaanbod verdwijnen zie ik voor mezelf een reden om verder te kijken naar andere aanbieders.
.....
Ik heb gewoon BBC 1 en BBC 2 via (analoog) XMS. Dat zal wel per stad verschillen, maar het kan dus wel. Niet dat ik er zo heel veel naar kijk hoor, eigenlijk alleen Top Gear en soms wat sport (Wimbledon) en een enkele film of serie.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joeri-slots schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:30:
[...]

Heb jij een type fout gemaakt of hoe zit het... Op 2 juli een abbo telefonisch afgesloten, en je zou over een maand zijn aangesloten. Op 9 juli mail je.... Dat is een week :X
Ik zou nog even rustig wachten.... als je na 3 weken nog geen brief hebt gehad zou ik eens bellen voor je log-in gegevens etc...
Ik zou direct de login gegevens toe gestuurd krijgen aangezien ik online dingen moest regelen bij XMS, zo werd mij verteld.
Anders toch maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Volgens mij was dit een XMS topic, maar ik zie nu meer Ziggo ellende langskomen dan dat er over XMS wordt gesproken. Mss is het een idee om een nieuwe Ziggo meuk topic te openen en ons hier alleen bij XMS te houden. ff off topic kan geen kwaad, maar deze laatste pagina gaat meer over Ziggo dan over XMS???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
De keuze waarom iemand wel of geen tv van XMS kiest lijkt me red3elijk relevant in een XMS topic. Dat de andere keuze in dit geval ziggo is is toeval. Had net zo goed digitenne kunnen zijn.
Daarnaast ben je ook niet verplicht om alle posts te lezen hoor. Ik skip ook altijd een heleboel dingen die ik niet interessant vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:41:
Volgens mij was dit een XMS topic....
Er waren een aantal mensen die klaagden over het voetbal bij XMS (terwijl daar nog niet eens wat over bekend is) en overstappen en dergelijke.
Dat heeft dus met XMS te maken.
Men wilde overstappen naar Ziggo, eigen keuze.
Het enige dat er vervolgens gebeurde was dat er werd uitgelegd dat Ziggo ook niet de beste keus is, vooral niet door de tarief structuur.
Het enige waarom ik nog bij Ziggo zit ( voor de tv) is niet zo zeer die paar euro die het toevallig scheelt omdat Ziggo in Leiden ( nog) een lager tarief hanteert voor analoog,maar om de beeldkwaliteit die ik van Hertzinger gewoon slecht vind.
Als dat zometeen af te vangen is met 2 digitale decodertjes van XMS,is dat bezwaar voorbij.
Van mijn part loopt iedereen over naar Ziggo,maar let dan wel op de adders onder het gras.

XMS biedt zometeen het uitgebreidere pakket incl uitzending gemist voor 9,95.
Ziggo heeft ook een uitgebreid pakket voor 9,95 maar voor uitzending gemist moet je hun VOD decoder kopen a ruim 300 euro en dan kost uitzending gemist nog steeds 4,95 per maand extra bovenop die 9,95 en de kosten voor analoog.
Het HD pakket kost ook nog eens ruim 4 euro,voor 4 zenders
Gratis digitaal bij Ziggo is zometeen ook niet gratis meer, steeds meer zenders hevelen ze over naar het betaal pakket enz...kaart toeslagen (die ook ieder jaar zullen stijgen net als bij canal Digitaal) lees de tarieven pagina maar van ze,zelfs activeringskosten worden nu berekend,en sport1 in HD is in het casema gebied helemaal niet mogelijk,en daar stappen juist een aantal mensen voor over.

Het is dus helemaal geen Ziggo topic of ellende aan het worden,het is voorlichting voor mensen die over willen stappen omdat ze het zo "slecht" hebben bij XMS terwijl men nog helemaal niet weet wat de XMS dienst gaat worden.
XMS heeft tenminste een duidelijke tarief structuur zonder addertjes onder het gras en alles gaat met diezelfde decoder,terwijl volgend jaar het voetbal wel weer verkocht kan worden aan een ander.
En,niet hatelijk bedoeld, diezelfde mensen waar je nu over "klaagt" hebben jou met je snelheidsprobleem geholpen waarbij je zelfs mensen ging mailen terwijl het aan je firefox of zo bleek te liggen...en dat was toch ook een behoorlijk stuk geworden.
Degenen die nu nog overstappen naar Ziggo bedenken zich misschien nog wel 2 keer en ook dat is een taak die we hebben,je mag weg wanneer je wil,maar wel goed voorgelicht.

Het kan niet altijd voor iedereen interessant zijn,dat heb je nu eenmaal in een verzamel topic. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Misschien hele stomme vraag... maar wie hier haalt ook 50 mb upload? Download is geen probleem...

Maar met verschillende speedtests is het max 23 mb... Is het zo dat ie pas naar 50mb klimt wanneer er lang veel gebruik van upload wordt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

In het vorige deel van dit topic, zijn vanaf 19 mei pagina's volgeschreven met reacties over de up- en downloadsnelheid. XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

schaduw schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:18:
In het vorige deel van dit topic, zijn vanaf 19 mei pagina's volgeschreven met reacties over de up- en downloadsnelheid. XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III
Klopt, komt er dus in het kort op neer dat zeer waarschijnlijk je router de uploadsnelheid niet kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Moraxv schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:27:
[...]

Klopt, komt er dus in het kort op neer dat zeer waarschijnlijk je router de uploadsnelheid niet kan verwerken.
Lijkt me sterk met een D-link / DIR-655

Maar ik ga het is lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mau_Maus schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:12:
Misschien hele stomme vraag... maar wie hier haalt ook 50 mb upload? Download is geen probleem...

Maar met verschillende speedtests is het max 23 mb... Is het zo dat ie pas naar 50mb klimt wanneer er lang veel gebruik van upload wordt gemaakt?
Is wel haalbaar. Bij mij echter alleen als ik Linux draai (dual boot, Ubuntu HH LTS, firefox met flash plugin) en dan rechtstreeks met een kabel op de Packetfront modem. Dus zonder router er tussen.

http://www.speedtest.net/result/287146795.png

Gebruiksduur maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:43:
[...]

Is wel haalbaar. Bij mij echter alleen als ik Linux draai (dual boot, Ubuntu HH LTS, firefox met flash plugin) en dan rechtstreeks met een kabel op de Packetfront modem. Dus zonder router er tussen.

http://www.speedtest.net/result/287146795.png

Gebruiksduur maakt niets uit.
Ja ik zal zo ook is direct proberen met me laptop... maar het lijkt me raar dat zoiets niet aankan.. maar ik lees nog even de pagina's :P

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/296385878.png

Edit:
  • Heb ook ff die tcp optimizer gebruikt.. ineens kan die geen pings meer doen....
    Hier door stopt speedtest.net ineens...en kan ik verder geen tests doen en via speedtest.nl.. lijkt down nu 250mb :S en up 8mb ofzo :S en ping lukt daar ook niet
  • zowel firefox als IE7 gebruikt voor speedtests.. op winxp home sp2
  • Dlink router heeft laatste firmware

[ Voor 20% gewijzigd door Mau_Maus op 15-07-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Ik vertrouw die sites niet echt zo... Volgens mij kwam in het "oude" topic ook naar voren dat je de snelheid eigenlijk het beste kunt testen door, dingen te uploaden naar je XMS ftp ruimte met een ongelimiteerd FTP programma en zonder router oid. er tussen....

Edit: nog even opgezocht:
In deel 3 wordt gesproken over AceFTP.
En virusscanner en firewall ook uit wil je het optimaal testen :D

Hier een artiekeltje dat Denan toen gaf: Link
Ook link naar gratis AceFTP

[ Voor 37% gewijzigd door Joeri op 15-07-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
joeri-slots schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:45:
Ik vertrouw die sites niet echt zo... Volgens mij kwam in het "oude" topic ook naar voren dat je de snelheid eigenlijk het beste kunt testen door, dingen te uploaden naar je XMS ftp ruimte met een ongelimiteerd FTP programma en zonder router oid. er tussen....

Edit: nog even opgezocht:
In deel 3 wordt gesproken over AceFTP.
En virusscanner en firewall ook uit wil je het optimaal testen :D

Hier een artiekeltje dat Denan toen gaf: Link
Ook link naar gratis AceFTP
Ok.. naja toch apart dat het standaard niet goed werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik denk dat speedtest.net best redelijk betrouwbaar is. Er is namelijk best wel verschil te zien als je test in verschillende omstandigheden. Zoals met of zonder router, Windows of Linux, Firewall aan of uit, Virusscanner aan of uit, schone verse kale instalatie of oude 'vervuilde' setup. Welke router maakt ook uit, en er zit ook verschil in netwerkkaarten. Sowieso blijft het een luxe probleem, 99% van Nederland komt niet boven de 2 Mbit upload, wij gaan klagen als het onder de 30 Mbit blijft.... ;) Maar wel leuk om mee te experimenteren en te proberen het beste er uit te halen! Ikzelf vertrouw die zogenaamde tcp/ip optimizer trouwens niet meer, die heeft er bij mij ook een puinhoop van gemaakt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:20:
Ik denk dat speedtest.net best redelijk betrouwbaar is. Er is namelijk best wel verschil te zien als je test in verschillende omstandigheden. Zoals met of zonder router, Windows of Linux, Firewall aan of uit, Virusscanner aan of uit, schone verse kale instalatie of oude 'vervuilde' setup. Welke router maakt ook uit, en er zit ook verschil in netwerkkaarten. Sowieso blijft het een luxe probleem, 99% van Nederland komt niet boven de 2 Mbit upload, wij gaan klagen als het onder de 30 Mbit blijft.... ;) Maar wel leuk om mee te experimenteren en te proberen het beste er uit te halen! Ikzelf vertrouw die zogenaamde tcp/ip optimizer trouwens niet meer, die heeft er bij mij ook een puinhoop van gemaakt. O-)
oh tis geen klacht hoor, maar viel me op.. bedoel je betaald er wel voor.. maar goed ik zie nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Mau_Maus schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:31:oh tis geen klacht hoor, maar viel me op.. bedoel je betaald er wel voor.. maar goed ik zie nog wel
Zeer begrijpelijk. Als je bij de kaasboer een kilo kaas koopt, mag je verwachten dat je met een kilo thuis komt en niet met 700 gr.
Maar ook ik ben zeer intensief hiermee bezig geweest, maar blijf uiteindelijk hangen op down 50~60 en up 20~22. Ondanks dat ik intussen 35 ben en niet meer tot de nerds van deze tijd behoor, begrijp ik ook wel dat het zo afhankelijk is van vele factoren.

In het begin kwam ik ook veel lager uit. Maar na het vernieuwen van onboard naar een Intel PRO/1000 GT kaart, een D-Link DIR655 router en een cat7a kabel zit ik nu op genoemde waarden. Maar om een of andere reden krijg ik niet die up tot 50 opgetilt.

Ik heb mijzelf er intussen bij meer neergelegd, of er moet morgen een nerd van deze tijd op de stoep staan die mij kennis kan verrijken en die up wel omhoog krijgt naar 50. Maar wat moet ik nog met een up van 50. Want uppen doe je alleen maar om iets te delen en dat doe ik allang niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

chocka schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:18:
.......
Maar ook ik ben zeer intensief hiermee bezig geweest, maar blijf uiteindelijk hangen op down 50~60 en up 20~22.
.......
Toch nog maar even.... ;)

Met of zonder router er tussen?

Windows of Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:55:
[...]

Toch nog maar even.... ;)

Met of zonder router er tussen?

Windows of Linux?
Aan ze verhaal te horen ieder geval met.. maar met die router (d-link/dir-655) zou het ook gewoon moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mau_Maus schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:14:
[...]

Aan ze verhaal te horen ieder geval met.. maar met die router (d-link/dir-655) zou het ook gewoon moeten werken...
Sure! :)

Maar als je een keertje zonder router en met een kale Linux erop test, en je haalt de snelheid dan wel, dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan de lijn ligt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
windows XP pro sp3 met router. Ben nog even met die liveCD van Jurjen bezig geweest, maar wegens gebrek aan kennis is mij dat niet meer gelukt. Daarmee veronderstel ik dat het up probleem windows gerelateerd is.

Maar ik ben nu eerst een nieuwe HTPC aan het bouwen en zodra die klaar is ga ik verder met het bouwen van een M-itx modem pc met pfsense of monowal, dus mogelijk dat ik daarmee toekomstig wel die snelheden zal gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

chocka schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:18:
[...]
In het begin kwam ik ook veel lager uit. Maar na het vernieuwen van onboard naar een Intel PRO/1000 GT kaart, een D-Link DIR655 router en een cat7a kabel zit ik nu op genoemde waarden. Maar om een of andere reden krijg ik niet die up tot 50 opgetilt.
Check voor de zekerheid of QoS niet geactiveerd is. Dat scheelde bij mij ook behoorlijk..

Als je www.speedtest.net gebruikt voor testen, probeer ook andere locaties dan de opgegeven preferred location. Bij mij was dat Amsterdam met upload van rond 15 Mbit en toen ik maar eens Groningen pakte werd het ineens rond de 35 Mbit.. (nog altijd niet 50 Mbit maar ik dacht ook dat ik maar 15Mbit kon halen met mijn DIR655..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:33:
[...]

Sure! :)

Maar als je een keertje zonder router en met een kale Linux erop test, en je haalt de snelheid dan wel, dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan de lijn ligt. ;)
Het is volgens mij in de vorige discussie ook duidelijk geworden dat niet iedereen de 50mbit haalt. Zo heb ik destijds getest met en een pc en laptop direct aan het modem: ongeveer 30mbit volgens speedtest.net. ftp naar buurman met(met XMS) ongeveer 10mbit en ftp naar hogeschool netwerk ongeveer 15mbit. Heb uiteindelijk opgegeven om de helpdesk erover te bellen, want dat verhaal is niet echt te winnen geloof ik ;)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Misschien domme opmerking maar ik lanceer um toch... als ik mc afee aanzette haalde ik het ook niet,aangezien de meeste servers werken met het versturen en ontvangen van bestanden en sommige virusscanners niet wachten tot een bestand verzonden/ontvangen is maar dat tijdens de verzending en ontvangst al doen.. dus mc afee uit en,hoppa..werkte wel.
Voor mij reden om mc afee er dus uit te gooien,mijn zoon ervaarde het zelfde met norton ( en de uit knoppies verstoppen ze steeds beter)

Daarnaast een mogelijk ver gezocht iets,ik roep het toch,je weet het gewoon niet.
Als je harddisk erg gefragmenteerd is kan ik me voorstellen dat het neerzetten van het testbestand meer tijd kost dan wanneer ie het netjes neer kan zetten.
Idem met uploaden,als het "moet worden bijeen geraapt"..
Daarom gebruik ik 1 keer per week power defrag... mocht het te ver gezocht zijn,dan kan het in elk geval geen kwaad.

In de linksys 150N zelf zit een goede firewall,dus die in de pc staat uit,ik scan alleen binnen het netwerk op virussen.

Mag ik vragen aan de mensen die het niet halen te vermelden of ze bedoelen bedraad of draadloos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:18:

Mag ik vragen aan de mensen die het niet halen te vermelden of ze bedoelen bedraad of draadloos ?
Ik ieder geval bedraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Ach die upload doet me niet echt heel veel... ik haal bedraad ook niet de volle snelheid, maar het is voor mij snel genoeg. Menig mens is er jaloers op >:) Ik geloof best dat het aan mijn hardware ligt... dat asus routertje trekt het gewoon niet... ik wil best geloven dat die 100mbit makkelijk gehaald kan worden via een glasvezel verbinding.

Maargoed eigenlijk wil ik iets heel wat anders weten. Hoe is de beeldkwaliteit van de Digitale Televisie van XMS in vergelijking met Digitenne? Een paar vrienden van mij hebben Digitenne op (grote) lcd schermen, maar daar kan ik echt niet van overtuigd raken. Je ziet toch best veel pixels, vooral rond de ondertiteling en tussen verschillende kleuren, dus bijvoorbeeld tussen een gezicht en donkere achtergrond. En natuurlijk bij snelle (actie) beelden. Herkennen jullie deze problemen bij digitenne? En heeft de Digitale dienst van XMS hier ook last van?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In dit topic is een hoop te lezen over hoe XMS zijn signaal van de digitale dienst binnenkrijgt en streamed over het netwerk. Kwaliteit van digitenne blijft in ieder geval ver achter bij die van XMS :9

[ Voor 77% gewijzigd door Wilde op 16-07-2008 12:08 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Wilde schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:07:
In dit topic is een hoop te lezen over hoe XMS zijn signaal van de digitale dienst binnenkrijgt en streamed over het netwerk. Kwaliteit van digitenne blijft in ieder geval ver achter bij die van XMS :9
Ja dat had ik ook gelezen ja, hoe ze binnen komen. Maarjah lijkt me dat KPN ze ook zo binnen krijgt... alleen KPN stuurt ze de lucht in.. en het heet ook Digitale Televisie dus dan verwacht je ook wel kwaliteit. Maar zo te horen is dat dus niet zo, goed om te weten!! Thnx, weer een stapje dichter bij het afsluiten van een abbo'tje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
digitaal is een manier van verzenden,ze gebruiken het graag als synoniem voor kwaliteit maar digitenne is digitaal,net als de filmpjes op youtube,tetris voor volwassenen op een groot scherm.
digitaal heeft niets te maken met kwaliteit.
Ik heb digitenne gehad.. digibagger !

Even ander vraagje,aangezien XMS dit niet heeft: fax in e-mail.
Ik verstuur nog wel eens een fax maar wil terug komende faxen in mijn mail hebben,dat bewaart stukken makkelijker als een papiertje.
Fax in e-mail van KPN is niet betrouwbaar omdat je daar eerst een stem hoort die je niet uit kan zetten en 9 van de 10 fax apparaten breken dan af.
EFAX is steeds in gesprek,ik kreeg na 10 keer verzenden eindelijk een fax naar mezelf.
Je kan dus googlen zat,er komen diensten genoeg uit,maar welke is betrouwbaar... een tweede lijntje voor die 5 faxen in de maand bij xms is me weer iets te kostbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:08:
Even ander vraagje,aangezien XMS dit niet heeft: fax in e-mail.
Ik verstuur nog wel eens een fax maar wil terug komende faxen in mijn mail hebben,dat bewaart stukken makkelijker als een papiertje.
Fax in e-mail van KPN is niet betrouwbaar omdat je daar eerst een stem hoort die je niet uit kan zetten en 9 van de 10 fax apparaten breken dan af.
EFAX is steeds in gesprek,ik kreeg na 10 keer verzenden eindelijk een fax naar mezelf.
Je kan dus googlen zat,er komen diensten genoeg uit,maar welke is betrouwbaar... een tweede lijntje voor die 5 faxen in de maand bij xms is me weer iets te kostbaar..
Vroeger, toen ik bij KPN werkte, heb ik een beta gedaan voor http://www.xoip.com/ en dat werkte destijds wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:08:
[...]

Vroeger, toen ik bij KPN werkte, heb ik een beta gedaan voor http://www.xoip.com/ en dat werkte destijds wel goed.
Merci kijk ik daar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Moraxv schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 07:51:
Check voor de zekerheid of QoS niet geactiveerd is. Dat scheelde bij mij ook behoorlijk..
Zowel bij internet opties als bij GP edit, geen QoS ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:18:
Misschien domme opmerking maar ik lanceer um toch... [...] Mag ik vragen aan de mensen die het niet halen te vermelden of ze bedoelen bedraad of draadloos?
Volledige bedraad netwerk met cat 5E kabels, met uitzondering van de router naar mijn (hoofd) PC daar ligt een cat 7A kabel.

Beste Nick ((39) jaar), bedankt voor je domme opmerking. Maar zelfs als ik alles uit zet blijven genoemde waarden identiek. Dus vooralsnog blijf ik erbij dat dat het niet halen van 50Mbit up een windows gerelateerd probleem is. Ondanks dat ook QoS volledig is uitgeschakeld. Dus zoals reeds gezegd, heet ik de nerd van deze tijd welkom om met mij de uitdaging aan te gaan en "probleem" op te lossen.

Ik gebruik al jaren Avira Antivir (>10 jaar), alhoewel mijn firewall wel wat wijzigingen heeft doorgemaakt van Sygate (nog voordat het Norton werd) naar Zonealarm naar Comodo naar nu PCtools. En die laatste kan naar mijn mening het beste overweg met de snelheden van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
joeri-slots schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:42:Maargoed eigenlijk wil ik iets heel wat anders weten. Hoe is de beeldkwaliteit van de Digitale Televisie van XMS in vergelijking met Digitenne?
Ik heb nooit Ditenne gehad, maar ik kan alleen maar zeggen dat DTV van XMS er op mijn Pioneer PDP 506 XDE plasma super uitziet. Geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:08:
Bedankt voor je tip. Ziet er goed uit en voor zo af en toe ff faxen is 0.15 eurocent niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:25:
[...]

Bedankt voor je tip. Ziet er goed uit en voor zo af en toe ff faxen is 0.15 eurocent niet duur.
Het gaat me om de ontvangst,faxen doe ik zelf... nou ja ik ben uitgetipt... ik haal de 50 MB zonder enig probleem dus ik kan ook niets roepen of proberen.. overigens pin ik mezelf ook niet zo vast op die 50 mb.. de meeste diensten bieden dat toch niet,de meeste sites en servers ook niet.. tis meer handig voor de kids ook dat we geen last van elkaar hebben... vroeger kon ik als de jongste aan het downen was bij wijze van spreken niet eens meer browsen.. als ik een film p2p binnenhaal en ik krijg van iedereen 1kb snelheid of zo..iedereen knijpt de boel.
Straks met de nieuwsservers is die 50 mb misschien handig.. als ik een mp3 binnen haal zie ik niet eens wat mijn snelheid is omdat die al weer binnen is voordat ik het heb kunnen zien.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Wat ik nog wel gedaan heb is even gekeken naar de tcpip.sys
Standaard windows bakken zijn gelimiteerd tot 10 half open connections.
Terwijl de server versions van XP gewoon 50 toestaan.
Door het uitvoeren van SP3 was mijn systeem weer terug naar een tcpip.sys met 10 connections en best weer traag.
Lees het artikel er over op http://www.lvllord.de/
Je kan er een patcher downloaden wat de tcpip.sys weer open zet en de limitatie er uit haalt.
Er wordt een backup gemaakt die je weer terug kan zetten.
Als je de tcpip.sys gepatched hebt komt windows met een melding dat hij het originele bestand weer terug wil hebben en dat je service pack3 ( of 2 want daar zat die limiet ook al in) opnieuw moet installeren en dan druk je gewoon op negeren of huidig bestand houden.

Hierna was mijn snelheid weer netjes op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
@nick39

Waar merk je dat aan dan? Browsen lijkt me niet.. Zal voornamelijk p2p zijn die al die connecties nodig hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
joeri-slots schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:13:
@nick39

Waar merk je dat aan dan? Browsen lijkt me niet.. Zal voornamelijk p2p zijn die al die connecties nodig hebben? :?
idd,maar daar gaat het wel veel mensen om.
Wil je sneller browsen en je hebt I.E. 7 download dan IE7pro op:
http://www.ie7pro.com/ daar kun je het aantal connecties bv op 10 zetten waardoor browsen weer sneller wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Hoe of waar kan je die tcpip.sys checken in je systeem om te controleren hoe die staat?

Op site staat als je ID 4226 meldingen krijgt, dat het dan zo is, maar waar kan je dan zien wat de instellingen zijn?

[ Voor 41% gewijzigd door chocka op 19-07-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 07:21:
Hoe of waar kan je die tcpip.sys checken in je systeem om te controleren hoe die staat?

Op site staat als je ID 4226 meldingen krijgt, dat het dan zo is, maar waar kan je dan zien wat de instellingen zijn?
Als je de patch uitvoert komt er een schermpje met iets van limitaties gevonden,huidige instelling 10,wilt u dit verhogen naar 50 ja of nee ( in het engels) waarbij je gelijk ook de optie krijgt een backup te maken,door de backup terug te zetten of simpelweg de patch opnieuw uit te voeren en de 50 weer terug te zetten naar 10 maak je het weer ongedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Nick39 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:32:
[...]

idd,maar daar gaat het wel veel mensen om.
Wil je sneller browsen en je hebt I.E. 7 download dan IE7pro op:
http://www.ie7pro.com/ daar kun je het aantal connecties bv op 10 zetten waardoor browsen weer sneller wordt.
Idd erg handige plugin!! gebruik hem nu al een tijdje. Was mij voornamelijk om de spellingcorrectie te doen, die hierbij ingebouwd zit. Erg handig!!
De optie max. verbindingen naar server bedoel jij denk ik? Die stond bij mij standaard op 0. Ik neem aan dat dit dus gewoon onbeperkt betekend?

Voor de overige functies zou ik iedereen willen aanraden om even op de site te kijken, want er zijn er nog veel meer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
joeri-slots schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:41:
[...]

Idd erg handige plugin!! gebruik hem nu al een tijdje. Was mij voornamelijk om de spellingcorrectie te doen, die hierbij ingebouwd zit. Erg handig!!
De optie max. verbindingen naar server bedoel jij denk ik? Die stond bij mij standaard op 0. Ik neem aan dat dit dus gewoon onbeperkt betekend?

Voor de overige functies zou ik iedereen willen aanraden om even op de site te kijken, want er zijn er nog veel meer. _/-\o_
Geen idee meer waar ie op stond,staat hier op 10, ik gebruik hem om mijn favorieten te syncen tussen alle pc's,automatisch verversen van pagina's ( wel oppassen als je vaak post dat ie niet net refreshed anders kan je weer opnieuw beginnen) het IE menu aan de bovenkant instellen ( staan mijn favorieten tenminste waar ze in IE6 stonden),afdruk van het scherm maken,sommige irritante flash dingen uitschakelen (geen reclame meer in flash) en reclames wegfilteren enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk m'n zaakjes voor elkaar. Maar eens een fresh install gedaan.
Fedora9, Firefox3.01 met een stuk of 10 tabbladen open, Linksys WRT350N, Firewall aan en dan toch het volgende resultaat:

http://www.speedtest.net/result/298713385.png

Dus ik geloof nu wel dat het 50/50 is.
Geen behoefte om direct aan het kastje plus kabel te meten; resultaten zijn vrijwel constant; alleen als ik in Anchorage [Alaska] test loopt de upload wel erg terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 06:35:
Eindelijk m'n zaakjes voor elkaar. Maar eens een fresh install gedaan.
Fedora9, Firefox3.01 met een stuk of 10 tabbladen open, Linksys WRT350N, Firewall aan en dan toch het volgende resultaat:

Geen behoefte om direct aan het kastje plus kabel te meten; resultaten zijn vrijwel constant; alleen als ik in Anchorage [Alaska] test loopt de upload wel erg terug :)
GRRR!

:(

Ik heb ook zo'n Linksys (de 300 dan wel) maar krijg de upload niet boven de 8000 uit! Welk trucje heb je uitgehaald om dat voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benjenkins schreef op maandag 21 juli 2008 @ 07:04:
Ik heb ook zo'n Linksys (de 300 dan wel) maar krijg de upload niet boven de 8000 uit! Welk trucje heb je uitgehaald om dat voor elkaar te krijgen?
[Ook goeie morgen!]

Ik kwam op nog veel lagere getallen uit zowel up als down, maar ik heb alles opnieuw geïnstalleerd en alles eraf gemieterd wat ik niet echt nodig heb. Blijkbaar scheelt dat buitengewoon veel.
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

benjenkins schreef op maandag 21 juli 2008 @ 07:04:
[...]

GRRR!

:(

Ik vraag het maar even voor de zekerheid:

Je gebruikt toch wel in je computer een netwerkkaart die op 100/1000 Mbit kan draaien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nouw ik had laatst via amsterdam 50 om 40... Maar na al die truckjes van Nick.. haal ik daar maar 8 aan upload haha. Ik had er ook niet aan moeten rommelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Mau_Maus schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:07:
Nouw ik had laatst via amsterdam 50 om 40... Maar na al die truckjes van Nick.. haal ik daar maar 8 aan upload haha. Ik had er ook niet aan moeten rommelen ;)
Tja het blijft eigen risico en eerst een backupje maken... maar wedden als je er niets aan verandert dat het nu weer beter is,aan mijn configuratie is niets veranderd en mijn upload haalde het daar dus ook niet vanochtend,terwijl ik nu een torrent upload heb lopen die ruim 6 MB trekt en dat komt toch weer aardig in de buurt van die 50 megabit... er zijn helemaal geen gegevens bekend van die servers,als de eigenaar er iets aan verandert denken de testers dat het aan hun ligt,het blijft onbetrouwbaar via die test sites.., dezelfde test, 2 servers, let maar op datum en tijd en aanschouw de verschillen.

Groningen: (veel verder van Leiden dan Amsterdam)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/298765778.png

Amsterdam: (ideale server zegt de site)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/298766217.png

Eindhoven doet helemaal niets.... (volgens die test heb ik geen internet blijkbaar)

En even naar Frankfurt geweest:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/298784235.png

(let eens op de ping)

Amsterdam mag dan ideaal zijn,maar de server daar ligt dus "plat", je hebt niets aan die tests !
Het laat meer de beperkingen van de testservers zien dan jouw snelheid.

[ Voor 38% gewijzigd door Nick39 op 21-07-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nick39 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:27:
[...]

Tja het blijft eigen risico en eerst een backupje maken... maar wedden als je er niets aan verandert dat het nu weer beter is,aan mijn configuratie is niets veranderd en mijn upload haalde het daar dus ook niet vanochtend,terwijl ik nu een torrent upload heb lopen die ruim 6 MB trekt en dat komt toch weer aardig in de buurt van die 50 megabit... er zijn helemaal geen gegevens bekend van die servers,als de eigenaar er iets aan verandert denken de testers dat het aan hun ligt,het blijft onbetrouwbaar via die test sites.., dezelfde test, 2 servers, let maar op datum en tijd en aanschouw de verschillen.

Groningen: (veel verder van Leiden dan Amsterdam)

[afbeelding]

Amsterdam: (ideale server zegt de site)

[afbeelding]

Eindhoven doet helemaal niets.... (volgens die test heb ik geen internet blijkbaar)

En even naar Frankfurt geweest:

[afbeelding]

(let eens op de ping)

Amsterdam mag dan ideaal zijn,maar de server daar ligt dus "plat", je hebt niets aan die tests !
Het laat meer de beperkingen van de testservers zien dan jouw snelheid.
Ik had ook meerdere geprobeerd hoor... en had ook backups... en terug ezet.. maar bleef alelen tussen 4 en 8, maarja misshcien is het ook tijdelijk.. maar ik had er een aantal gedaan zoals altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Mau_Maus schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:26:
[...]

Ik had ook meerdere geprobeerd hoor... en had ook backups... en terug ezet.. maar bleef alelen tussen 4 en 8, maarja misshcien is het ook tijdelijk.. maar ik had er een aantal gedaan zoals altijd
Ach,het blijft lachen,op Mordax kom ik op snelheden uit waar je alleen van kan dromen,maar het is gewoon idioot dat een testserver in duitsland een lagere ping heeft en een hogere snelheid.
Als ik een testsite ging opzetten,stelde ik wel bepaalde eisen,in elk geval gelijke configuraties.
Wat heeft het voor zin om een testserver in je netwerk op te nemen als die een 10/2 adsl verbinding heeft.
De testserver in griekenland daarvan ken ik toevallig de lokatie,dat is een pc van de plaatselijke taxi standplaats en draait op een adsl abbo'tje..dan ga jij testen terwijl zij aan het surfen zijn,hoe hoog is je "gemeten" snelheid.. en welk oordeel moet je er aan verbinden.
En testservers in Rusland.. ik geloof nou niet dat die 50/50 glasvezel hebben... bij adsl is de zend en ontvangst niet gelijk,dus test je vaker de snelheid van de testserver zelf dan je eigen snelheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zwaar off topic, maar wel grappig.... Check ISP, Server, Ping en Distance: :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/298835627.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/298836949.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:24
Moraxv schreef op maandag 21 juli 2008 @ 08:24:
[...]

Ik vraag het maar even voor de zekerheid:

Je gebruikt toch wel in je computer een netwerkkaart die op 100/1000 Mbit kan draaien? :)
Yep. Zonder de router ertussen haal ik namelijk wel de 50/50...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 06:35:
..., Linksys WRT350N, Firewall aan en dan toch het volgende resultaat:

Heb je nog het eea aangepast aan de WRT350N configuratie, of staat alles standaard? Anders ontvang ik graag een configuratie file met de aanpassingen. Ik probeer namelijk een overzicht te maken van optimale configuratie settings.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:11:
Zwaar off topic, maar wel grappig.... Check ISP, Server, Ping en Distance: :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Grappig.. de een ligt veel meer dichterbij en haalt het nauwelijks, de ander is veel verder weg en haalt het hoger.
Zal wel door de proxy server zijn die je gebruikte maar tis wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jurjen de Vries schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:09:
Heb je nog het eea aangepast aan de WRT350N configuratie, of staat alles standaard? Anders ontvang ik graag een configuratie file met de aanpassingen. Ik probeer namelijk een overzicht te maken van optimale configuratie settings.
Ik zal proberen in het weekeinde het linksys.cfg op te sturen, heb het ineens weer erg druk.
Ik heb uiteraard wel het één en ander aangepast, maar of het daar echt beter van is geworden weet ik niet, maar ik ben wel benieuwd naar het uiteindelijk optimale resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Mijn snelheid naar de GIT server van mijn werk:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/298983174.png

Trage bagger (dit is echt de topsnelheid) ;) Kan iemand kijken hoe snel het is met XMS? De server staat dus in Auckland.

[ Voor 24% gewijzigd door alienfruit op 21-07-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

alienfruit schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:23:
Mijn snelheid naar de GIT server van mijn werk:

[afbeelding]

Trage bagger (dit is echt de topsnelheid) ;) Kan iemand kijken hoe snel het is met XMS? De server staat dus in Auckland.
Niet veel beter, maar dat ligt niet aan XMS hoor! Auckland is gewoon erg ver weg..... :)

Iets betere up, iets lagere down, iets slechtere ping...., maar het scheelt allemaal niet heel veel. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/299040175.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag met betrekking tot het digitaal televisie kijken via het glasvezelnet van XMS. Dit gaat mbv DVB-IP. Ik zoek nu een TV tuner voor in mijn PC om dit signaal te kunnen gebruiken. Zijn deze kaarten reeds op de markt en zo ja welke zou de beste zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
@Denan, hoe zit dat nu met het afrekenen van die STB. Vorige maand stond die al op de afrekening van XMS. Na een telefoontje werd er toegezegd dat het hier een fout betrof en dat bij de volgende afrekening zal worden gecorrigeerd. Nu heb ik zojuist de nieuwe afrekening ontvangen. Maar daarop is totaal niets gecorrigeerd. Maar is verder ook werkelijk niets meer met mij gecommuniceerd door XMS. En dit is juist het belachelijke eraan!!! Moet ik nu weer zelf contact opnemen en XMS om te gaan refereren aan het telefoongesprek van een maand geleden en vragen wat er met de correctie is gebeurd.

Dit heet klantenservice met een hele grote K van K**, om moe van te worden. Maar ach, XMS heeft zijn centjes weer binnen en de klant moet er zelf maar achteraan gaan bellen of iets te krijgen opgelost. Belachelijk voor woorden! :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocka in welke woonplaats woon jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:02:
Niet veel beter, maar dat ligt niet aan XMS hoor! Auckland is gewoon erg ver weg..... :)

Iets betere up, iets lagere down, iets slechtere ping...., maar het scheelt allemaal niet heel veel. ;)

[afbeelding]
Anything you can do,I can do better :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/288750546.png

Dit is geen incidentele meting. dus misschien ook duidelijk dat ik mijn computer maar eens een keer helemaal geschoond heb en opnieuw ben begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
chocka schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 05:43:
@Denan, hoe zit dat nu met het afrekenen van die STB. Vorige maand stond die al op de afrekening van XMS. Na een telefoontje werd er toegezegd dat het hier een fout betrof en dat bij de volgende afrekening zal worden gecorrigeerd. Nu heb ik zojuist de nieuwe afrekening ontvangen. Maar daarop is totaal niets gecorrigeerd. Maar is verder ook werkelijk niets meer met mij gecommuniceerd door XMS. En dit is juist het belachelijke eraan!!! Moet ik nu weer zelf contact opnemen en XMS om te gaan refereren aan het telefoongesprek van een maand geleden en vragen wat er met de correctie is gebeurd.

Dit heet klantenservice met een hele grote K van K**, om moe van te worden. Maar ach, XMS heeft zijn centjes weer binnen en de klant moet er zelf maar achteraan gaan bellen of iets te krijgen opgelost. Belachelijk voor woorden! :X 8)7
Denan is deze week nog steeds op vakantie :)
herinner me er eind volgende week nog eens aan.. ik heb net even gespiekt in mijn mailbox en ik denk dat ik zeker tot donderdag met mijn email bezig ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:29:
Ik heb een vraag met betrekking tot het digitaal televisie kijken via het glasvezelnet van XMS. Dit gaat mbv DVB-IP. Ik zoek nu een TV tuner voor in mijn PC om dit signaal te kunnen gebruiken. Zijn deze kaarten reeds op de markt en zo ja welke zou de beste zijn?
Volgens mij heb je er geen extra tuner voor nodig, maar kun je met huidige hardware en software aan de slag. Het is echter zo dat het XMS signaal afgeschermd is tot de eigen hardware die ze uitdelen door o.a. mac filtering e.a., het is dus niet mogelijk het signaal direct op de PC te gaan bekijken.
Er is wel een truukje door het signaal op het XMS kastje door te sturen naar je PC, door het video signaal af te tappen. Voor meer informatie zie http://www.myhava.com/ .

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 05:43:
@Denan, hoe zit dat nu met het afrekenen van die STB. Vorige maand stond die al op de afrekening van XMS.

Zelf had ik het misschien iets anders geformuleerd, maar het lijkt de gebruikelijke gang van zaken bij XMS. 2,5 week geleden heb ik DTV aangevraagd, nog niets van gehoord, maar de STB is al wel afgeschreven... Gisteren gebeld met de helpdesk over die STB en er wordt spoed achter gezet omdat ik binnenkort met vakantie ga, dus ik hoop dat het goed komt. Administratief lijkt een en ander niet vlekkeloos te verlopen.
Weet iemand trouwens hoe het met de kosten voor een monteur gaat? Ik kan het zelf niet aansluiten (ben rolstoelgebonden, dus kan er niet bij), dus ik heb om een monteur gevraagd, maar het staat niet op de factuur. Moet ik dat tzt rechtstreeks aan die monteur betalen, of wordt dat later door XMS in rekening gebracht?

Maar om positief af te sluiten: ik heb m'n nieuwe router laten aansluiten (de Linksys 160, voorlopig bedraad - de 150 kon ik niet meer te pakken krijgen), en ik zit inmiddels op 4 à 5 Mbyte, i.p.v. 2 (firewall en virusscanner aan, gemeten door een download via speedtest.bbned.nl), dus dat scheelt een hoop. De ping is nog vrij hoog (26 ms van Nijmegen naar A'dam) en via A'dam liggen de snelheden wat lager (21 Mbit down, 30 Mbit up, gemeten via speedtest.net), maar dat ga ik wel uitzoeken als ik nieuwe computers heb; Windows is waarschijnlijk ook brak geworden, want de computer zelf is ook bijna niet vooruit te brranden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:31:
[...]

Zelf had ik het misschien iets anders geformuleerd, maar het lijkt de gebruikelijke gang van zaken bij XMS. 2,5 week geleden heb ik DTV aangevraagd, nog niets van gehoord, maar de STB is al wel afgeschreven...
Voor zover ik heb bemerkt,het kan anders zijn,worden de stb's direct vanaf de importeur doorgestuurd en niet via xms zelf ( afzender was namelijk heel anders) dus volgens mij gaat het zo: je bestelt via xms, die brengen het administratief in orde en de importeur verstuurt de stb naar jou.

De 160 is de opvolger van de 150 en identiek,op vormgeving na en de antennes zitten er in.

Volgens mij worden de kosten van de monteur pas gefactureerd als deze is geweest.

@Denan... ik ben blij dat je een klusvakantie hebt genomen,want dat genieten in de tuin wordt volgens mij alleen het laatste stukje van deze week mogelijk....

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 22-07-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:42:
[...]

De 160 is de opvolger van de 150 en identiek,op vormgeving na en de antennes zitten er in.
Dat wist ik, maar je raadde aan voor de 150 te gaan, juist omdat die de antennes extern heeft en je die dus kunt richten om eventuele polariteitsverliezen te voorkomen. Maar goed, we zullen zien hoe hij zich draadloos houdt. Totnogtoe ben ik in ieder geval zeer tevreden over de verbetering bij bedraad gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:20:
[...]

Dat wist ik, maar je raadde aan voor de 150 te gaan, juist omdat die de antennes extern heeft en je die dus kunt richten om eventuele polariteitsverliezen te voorkomen. Maar goed, we zullen zien hoe hij zich draadloos houdt. Totnogtoe ben ik in ieder geval zeer tevreden over de verbetering bij bedraad gebruik.
Wet draadloos CTS protectie uitzetten ;) je woont niet toevallig in Leiden,anders kan ik je best helpen met je digi tv,zinloos om dan een monteur te moeten sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 07:57:
Chocka in welke woonplaats woon jij?
Arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:19
denan is het mogelijk om een update op http://veenendaal.opglasvezel.nl/infolog.php te gooien met de actuele percentages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:01:
Denan is deze week nog steeds op vakantie :) herinner me er eind volgende week nog eens aan.. ik heb net even gespiekt in mijn mailbox en ik denk dat ik zeker tot donderdag met mijn email bezig ben :P
Natuurlijk help ik je er aan te herinneren. En bijkomende vraag is bovendien wat er in september zal gaan gebeuren nu ik die STB (vooralsnog) betaald heb. Wordt/Blijft het pluspakket dan gratis??? Maar ook die vraag blijft in backorder, zodra tussen de regen in de drup uit geklust bent. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Waar woont Jasper Kok???

Mogelijk kan iemand hem ff helpen met die STB, want aansluiten stelt nagenoeg niets voor. Scheelt hem weer een hoop ping voor die monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:48:
Waar woont Jasper Kok???

Mogelijk kan iemand hem ff helpen met die STB, want aansluiten stelt nagenoeg niets voor. Scheelt hem weer een hoop ping voor die monteur.
Hallo Chocka, Nick e.a.,

Zoals jullie uit een eerdere posting hadden kunnen afleiden (ping tussen Nijmegen en A'dam), woon ik in Nijmegen :) . Maar het aansluiten van de STB heeft missschien toch wel wat meer voeten in de aarde dan je op het eerste gezicht zou denken, want er moet waarschijnlijk door een muur geboord worden om de UTP-kabel van de meterkast, waar de DRG (zo heet dat centrale kastje toch?) hangt, naar de huiskamer te krijgen. Bovendien geloof ik ergens gelezen te hebben dat je een eenmaal bestelde monteur niet zonder kosten kunt afzeggen. Dan ben je de kosten dus toch kwijt, ook al hoeven ze niks te doen :'( . Last but not least wacht ik ook nog op de STB, dus er valt nu nog niks aan te sluiten... Toch harteljk dank voor het aanbod en meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:32:
[...]

Hallo Chocka, Nick e.a.,

Zoals jullie uit een eerdere posting hadden kunnen afleiden (ping tussen Nijmegen en A'dam), woon ik in Nijmegen :) . Maar het aansluiten van de STB heeft missschien toch wel wat meer voeten in de aarde dan je op het eerste gezicht zou denken, want er moet waarschijnlijk door een muur geboord worden om de UTP-kabel van de meterkast, waar de DRG (zo heet dat centrale kastje toch?) hangt, naar de huiskamer te krijgen. Bovendien geloof ik ergens gelezen te hebben dat je een eenmaal bestelde monteur niet zonder kosten kunt afzeggen. Dan ben je de kosten dus toch kwijt, ook al hoeven ze niks te doen :'( . Last but not least wacht ik ook nog op de STB, dus er valt nu nog niks aan te sluiten... Toch harteljk dank voor het aanbod en meedenken.
Dat het er niet staat, betekend niet, dat het niet lukt? En een gat boren kan iedereen toch of anders een kennis. En dan kan je de bijgeleverde utp-kabel er zelf doorheen douwen, aansluiten en een scart naar je tv en klaar

ohja en stekker in stopcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:32:[...]Bovendien geloof ik ergens gelezen te hebben dat je een eenmaal bestelde monteur niet zonder kosten kunt afzeggen. Dan ben je de kosten dus toch kwijt, ook al hoeven ze niks te doen :'( . Last but not least wacht ik ook nog op de STB, dus er valt nu nog niks aan te sluiten... Toch harteljk dank voor het aanbod en meedenken.
OK!. Benbi woont in Nijmegen en ik in Arnhem. Genoeg mogelijkheden lijkt mij om jouw te kunnen helpen.

Vragen wij hierbij aan Denan, die toch stiekem meeleest tijdens zijn "klus"vakantie of dat die het mss voor elkaar kan klussen dat die monteur niet komt en jij daar gaan kosten aan kwijt bent. En mocht Benbi niet in gelegenheid zijn vanuit Nijmegen, dan ben ik bereid om ff naar Nijmegen te komen om dat gaatje te komen boren. En die STB te komen aansluiten voor je. Ik heb tenslotte ooit ook eens 15 jaar in Nijmegen gewoond. Dus ik weet je mogelijk zekers te vinden.

Dus Denan hierbij geen Hart van Nederland, maar Hart van XMS. Hoor graag van je...!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:28:
[...]

OK!. Benbi woont in Nijmegen en ik in Arnhem. Genoeg mogelijkheden lijkt mij om jouw te kunnen helpen.

Vragen wij hierbij aan Denan, die toch stiekem meeleest tijdens zijn "klus"vakantie of dat die het mss voor elkaar kan klussen dat die monteur niet komt en jij daar gaan kosten aan kwijt bent. En mocht Benbi niet in gelegenheid zijn vanuit Nijmegen, dan ben ik bereid om ff naar Nijmegen te komen om dat gaatje te komen boren. En die STB te komen aansluiten voor je. Ik heb tenslotte ooit ook eens 15 jaar in Nijmegen gewoond. Dus ik weet je mogelijk zekers te vinden.

Dus Denan hierbij geen Hart van Nederland, maar Hart van XMS. Hoor graag van je...!!!!
Da's heel aardig van je, Chocka (en Benbi, als hij zich daadwerkelijk zou aanbieden - nee, ik ben niet aan het hengelen :) , maar zoals gezegd heb ik de STB nog niet in huis (terwijl ik 'm al op 4 juli 's avonds, ruim twee weken geleden, had besteld), dus er valt nog helemaal niks aan te sluiten, en ik weet ook niet wanneer 'ie komt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Dan wordt de vraag aan Denan of hij mogelijk iets kan betekenen in dit geval. Mogelijk kan hij achterhalen wanneer jij die STBb gaat krijgen en die monteur kan afzeggen, zodat Benbi of ik bij jouw (incluis gaatje boren) die STB bij jouw kunnen aansluiten.

Ik had DTV besteld en binnen twee weken werd de doos al afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:57:
Dan wordt de vraag aan Denan of hij mogelijk iets kan betekenen in dit geval. Mogelijk kan hij achterhalen wanneer jij die STBb gaat krijgen en die monteur kan afzeggen, zodat Benbi of ik bij jouw (incluis gaatje boren) die STB bij jouw kunnen aansluiten.

Ik had DTV besteld en binnen twee weken werd de doos al afgeleverd.
Dat beloven ze ook, en volgens het XMS-huis hier is het in de praktijk eerder één dan twee weken, maar hier is er blijkbaar iets misgegaan; of het heeft te maken met die monteur die ik had besteld (dat ze dat op elkaar willn afstemmen, bjvoorbeeld).
Maar ik heb dit gisteravond ook al telefonisch aan de helpdesk gemeld (die jongen - ben z'n naam kwijt - zou er met spoed achteraan gaan), dus ik hoop dat Denan en (de rest van) de helpdesk elkaar nu niet in de wielen rijden waardoor ik óf géén, óf twee STB'en krijg...

Ik heb geen tweede tv, dus aan een tweede STB heb ik niets, hoewel het natuurlijk wel een leuk handeltje kan worden ;) En ik ga begin volgende week ook nog eens met vakantie tot half september, dus er is wat haast bij als het nog voor mijn vakantie geregeld zou moeten worden... Daarna is ook geen probleem, als ik maar weet waar ik aan toe ben :) Ik zou worden teruggebeld als ze bij de helpdesk weten waar de schoen wringt, maar dat is nog niet gebeurd.
Ik heb nog even gekeken, maar volgens mij moeten het trouwens twee gaatjes worden door (volgens mij dragende) muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:39:
[...]

maar zoals gezegd heb ik de STB nog niet in huis (terwijl ik 'm al op 4 juli 's avonds, ruim twee weken geleden, had besteld), dus er valt nog helemaal niks aan te sluiten
De bekabeling kun je al ter voorbereiding neerleggen, daar hoeft het kastje niet voor aanwezig te zijn. Als het DTV kastje er eenmaal is, dan hoef je alleen nog de kabel erin te klikken en werkt het.
Oftewel je bent niet afhankelijk van wanneer het kastje geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Jurjen de Vries schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:03:
[...]

De bekabeling kun je al ter voorbereiding neerleggen, daar hoeft het kastje niet voor aanwezig te zijn. Als het DTV kastje er eenmaal is, dan hoef je alleen nog de kabel erin te klikken en werkt het.
Oftewel je bent niet afhankelijk van wanneer het kastje geleverd wordt.
En de bekabeling zelf,een klein gaatje is genoeg,aan een kant ff de stekker er afknippen en met een tang er ff een nieuw plugje aan zetten.
Ik heb helaas geen auto en qua openbaar vervoer is het toch ff kostbaarder... maar tis gewoon vervelend omdat iemand aan een rolstoel gebonden is niet die kabel kan trekken en zo duurdere kosten moet maken,er moet toch wel iets te regelen zijn ja.
Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!