Daarvoor bellen ze je terug.. Er van uitgaande dat een identiteitsdief al toegang tot je woning heeft heb je grotere problemen dan je missende emailVerwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:14:
Hoi Denan,
Wachtwoorden ook?
Dat hoop ik toch niet.
Een full stream is 8 MB,kijk je er 3 dan zit je dus op 24 MB,maar een HD stream neemt 12 tot 16 MB voor zijn rekening.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:26:
[...]
Ik meen begrepen te hebben dat er 50Mb gereserveerd is voor TV en dat 1 stream 5Mb is, dus dat lijkt me geen probleem te zijn, of zie ik het verkeerd?
In de DRG,die grijze kast,zit een stukkie software ( QOS ) dat bepaalt hoeveel MB er naar welke poort gaat en welke poort voorrang krijgt in welke situatie.
Als de QOS zo staat ingesteld dat er 16 MB gereserveerd wordt voor poort digitale tv,kan je er dus geen 3 digitale tv kasten aan hangen en tegelijk kijken.
Daarnaast reserveert diezelfde QOS dus ook nog bandbreedte voor telefonie.
Zie het maar als de oude KPN aansluitfactor die op die telefoons stond,ging je boven de 5 dan werkte het niet meer...
Full speed internetten,telefoneren en tegelijk 3 streams kijken maakt e.e.a. wel kritiek..
Verwijderd
En je dat via de helpdesk meldt?Nick39 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:28:
overigens.. digitale tv ligt er uit bij mij.. dat gaat vrees ik 3 weken duren nu Denan op vakantie gaat..
Denan op dtvuitrol.xmsnet.nl:Nick39 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:28:
overigens.. digitale tv ligt er uit bij mij.. dat gaat vrees ik 3 weken duren nu Denan op vakantie gaat..
Mensen die nog een pilotdienst hadden kunnen de definitieve dienst activeren via mijn.xmsnet.nl.. kies dan wel voor 'ik hoef geen STB!'.
Dat heeft in mijn geval geen zin,ik zit in de pilot en kom niet voor in het bestand omdat ik geen analoog heb.
[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 04-07-2008 18:03 ]
Verwijderd
En, dus, is het niet meer dan redelijk / logisch dat je gewoon tv afneemt van XMSnet. Dat was volgens mij sowieso al de bedoeling van DTV toch?Nick39 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:03:
[...]
Dat heeft in mijn geval geen zin,ik zit in de pilot en kom niet voor in het bestand omdat ik geen analoog heb.
Verwijderd
QOS bepaalt dienst - prioriteit.Nick39 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:17:
[...]
Een full stream is 8 MB,kijk je er 3 dan zit je dus op 24 MB,maar een HD stream neemt 12 tot 16 MB voor zijn rekening.
In de DRG,die grijze kast,zit een stukkie software ( QOS ) dat bepaalt hoeveel MB er naar welke poort gaat en welke poort voorrang krijgt in welke situatie.
Als de QOS zo staat ingesteld dat er 16 MB gereserveerd wordt voor poort digitale tv,kan je er dus geen 3 digitale tv kasten aan hangen en tegelijk kijken.
Daarnaast reserveert diezelfde QOS dus ook nog bandbreedte voor telefonie.
Zie het maar als de oude KPN aansluitfactor die op die telefoons stond,ging je boven de 5 dan werkte het niet meer...
Full speed internetten,telefoneren en tegelijk 3 streams kijken maakt e.e.a. wel kritiek..
Prioriteit 1 telefonie
Prioriteit 2 tv
Quality Of Service bepaalt de voorrang welke een dienst krijgt, voor zover ik weet heeft het niets met de hoeveelheid te maken. Over de gereserveerde ruimte voor TV 50Mb/s extra glasvezel zelfs, moeten zonder problemen 6 kanalen moeten kunnen lopen.
Als het anders is hoor ik graag de uitleg.
Die kreeg je al,niet voor niets moest er 2 weken geleden van poort geswitcht worden omdat de poorten een nieuwe prioriteit en snelheid kregen toegewezen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:35:
[...]
QOS bepaalt dienst - prioriteit.
Prioriteit 1 telefonie
Prioriteit 2 tv
Quality Of Service bepaalt de voorrang welke een dienst krijgt, voor zover ik weet heeft het niets met de hoeveelheid te maken. Over de gereserveerde ruimte voor TV 50Mb/s extra glasvezel zelfs, moeten zonder problemen 6 kanalen moeten kunnen lopen.
Als het anders is hoor ik graag de uitleg.
[ Voor 127% gewijzigd door Nick39 op 07-07-2008 21:34 . Reden: typo en niet meer van toepassing ]
Verwijderd
Nick39 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:45
Die kreeg je al,niet voor niets moest er 2 weken geleden van poort geswitcht worden omdat de poorten een nieuwe prioriteit en snelheid kregen toegewezen.:
Ja maar het antwoord vind ik onbevredigend.
1 poort wordt uitsluitend voor TV gebruikt, daar heeft QOS niets te doen, er is maar een service. Deze heeft een capaciteit van 50Mb. Deze kan dus zonder problemen 6 streams van 8Mb aan.
1 poort wordt uitsluitend voor TV gebruikt, daar heeft QOS niets te doen, er is maar een service. Deze heeft een capaciteit van 50Mb. Deze kan dus zonder problemen 6 streams van 8Mb aan.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 19:18 ]
Ik kan er niets aan doen dat je dat onbevredigend vindt.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:17:
Nick39 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:45 Die kreeg je al,niet voor niets moest er 2 weken geleden van poort geswitcht worden omdat de poorten een nieuwe prioriteit en snelheid kregen toegewezen.:
[ Voor 44% gewijzigd door Nick39 op 07-07-2008 21:35 . Reden: zie uitleg van Denan over de poorten verderop ]
Verwijderd
Ik heb een 4 poorts. Bij mij is het lampje groen.Wilde schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:29:
Even een kort vraagje tussendoor.. Het viel me vanmorgen op dat het signal lampje op de Packetfront(8 poorts) rood brand.. Volgens mij brande die altijd groen.. Verder lijkt alles goed te werken dus weet niet of 't uitmaakt.. Of brand ie altijd rood ?
Of een rood signaal iets anders betekent dan een groen signaal weet ik niet.
Rood betekent geen signaal en dat klopt ook want:Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 08:47:
[...]
Ik heb een 4 poorts. Bij mij is het lampje groen.
Of een rood signaal iets anders betekent dan een groen signaal weet ik niet.
Denan schreef: Stroomstoring soest/soesterberg/amersfoort
Door eens stroomstoring van Eneco is de apparatuur kortstondig uitgevallen die Soest, Soesterberg en Amersfoort bedient. De stroomstoring is opgelost en telefoon en internet zouden weer moeten werken. Analoge TV en Radio moet even gereset worden. Monteur is onderweg.
Verwijderd
Wel erg bold hoor.Nick39 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 09:52:
Rood betekent geen signaal en dat klopt ook want:
In de eerste plaats gaf schrijver aan dat alles leek te werken, in de tweede plaats wist ik stom genoeg niet waar schrijver woont.
Als het lampje groen brand is er signaal, maar dit zegt nog niets over de kwaliteit van het signaal.
Brand het lampje rood dan kan de CATV module in het glasvezelaansluitpunt geen analoog signaal vinden en zou er dus ook geen beeld mogen zijn. Aangezien in elke versie van het glasvezelaansluitpunt dezelfde CATV module zit is deze informatie voor elke installatie correct.
bandbreedte & iptv:
Op de poorten van de glasvezelswitch zijn inderdaad verschillende diensten geprovisioned, maar alleen de VoIP dienst is capped op 2Mbit. De overige diensten mogen net zo veel van de beschikbare bandbreedte snoepen als ze willen hebben. Aangezien Internet standaard op 50/50Mbit staat is er dus voor TV ongeveer 48Mbit over. Momenteel ondersteunen wij slechts 1 settop-box, dus een maximale bandbreedte van 16Mbit zal wegvallen. (8Mbit voor de zender die je aan het kijken bent, en heel kort 8Mbit extra tijdens het zappen naar een andere zender zodat dat naadloos gaat).
Voor HDTV zal in eerste instantie 12Mbit nodig zijn (de meeste zenders zenden in 720 uit en niet in 1080) en heb je dus tijdens het zappen 24Mbit nodig. (slechts voor 1-2 seconden).
Om meer dan 1 STB aan te sluiten moeten er nog wat dingen getest worden, maar eerst staat de HDTV pilot op het programma. Momenteel worden daarvoor de systemen en processen al ingericht, maar pas na mijn vakantie (1 aug) zal de pilot ingericht worden. Voor die pilot zullen ook een paar administratie wijzigingen doorgevoerd worden waardoor pilot-deelnemers een aparte dienst krijgen.. en niet zomaar opgeruimd kunnen worden (zoals bij nick waarschijnlijk het geval is).
Brand het lampje rood dan kan de CATV module in het glasvezelaansluitpunt geen analoog signaal vinden en zou er dus ook geen beeld mogen zijn. Aangezien in elke versie van het glasvezelaansluitpunt dezelfde CATV module zit is deze informatie voor elke installatie correct.
bandbreedte & iptv:
Op de poorten van de glasvezelswitch zijn inderdaad verschillende diensten geprovisioned, maar alleen de VoIP dienst is capped op 2Mbit. De overige diensten mogen net zo veel van de beschikbare bandbreedte snoepen als ze willen hebben. Aangezien Internet standaard op 50/50Mbit staat is er dus voor TV ongeveer 48Mbit over. Momenteel ondersteunen wij slechts 1 settop-box, dus een maximale bandbreedte van 16Mbit zal wegvallen. (8Mbit voor de zender die je aan het kijken bent, en heel kort 8Mbit extra tijdens het zappen naar een andere zender zodat dat naadloos gaat).
Voor HDTV zal in eerste instantie 12Mbit nodig zijn (de meeste zenders zenden in 720 uit en niet in 1080) en heb je dus tijdens het zappen 24Mbit nodig. (slechts voor 1-2 seconden).
Om meer dan 1 STB aan te sluiten moeten er nog wat dingen getest worden, maar eerst staat de HDTV pilot op het programma. Momenteel worden daarvoor de systemen en processen al ingericht, maar pas na mijn vakantie (1 aug) zal de pilot ingericht worden. Voor die pilot zullen ook een paar administratie wijzigingen doorgevoerd worden waardoor pilot-deelnemers een aparte dienst krijgen.. en niet zomaar opgeruimd kunnen worden (zoals bij nick waarschijnlijk het geval is).
Het stond er al bold,het is gewoon zo letterlijk overgenomen van Denan zonder bijbedoelingen naar u toe.Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:17:
[...]
Wel erg bold hoor.
In de eerste plaats gaf schrijver aan dat alles leek te werken, in de tweede plaats wist ik stom genoeg niet waar schrijver woont.
Blijft inderdaad dat schrijver even de tv had moeten controleren ook, alvorens te zeggen dat alles het leek te doen.
1) Nope, anders had ik dat al gedaanNick39 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:41:
@Denan,het lukt je waarschijnlijk niet om op afstand DTV aan te zwengelen ? waar gaat de vakantie heen ?
2) 2 weekjes klusland en 1 weekje achtertuinia (om te genieten van het resultaat van het kluswerk)
digitale aanzet optie ontbreekt vanwege het ontbreken van analoog... kan je niet beter harder klussen,kan je 1,5 week genieten.. hoop niet dat het zoals het altijd bij mij gaat,stralend weer tijdens het opknappen en naar weer als je wil gaan genieten..denan schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:48:
[...]
1) Nope, anders had ik dat al gedaan
2) 2 weekjes klusland en 1 weekje achtertuinia (om te genieten van het resultaat van het kluswerk)
[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 07-07-2008 18:34 . Reden: ingekort ]
Bij de TVkrant staan de zenders uit het pluspakket alleen online, maar niet in de papieren versie.Fiber schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:24:
[...]
Ik heb ook lopen zoeken, en nog geen gids kunnen vinden die alles heeft. Deze 3 komen een heel eind:
http://www.tvkrant.nl/index.php?id=11089&channel=di1
http://www.totaaltv.nl/?action=tvgids
http://www.tvgids.nl/alle...?alle=1&tab=17&interval=0
Het wachten blijft op een goede EPG denk ik...
TotaalTV voldoet niet, want de extra zenders uit het pluspakket worden zowel in de gids als online niet weergegeven.
Dus al met al blijft het vooralsnog behelpen. Of is er iemand al verder gekomen?
Verwijderd
Phew een geruststellend idee dat je dicht in de buurt blijft :-) Probeer niet teveel met werk bezig te zijn he? Niet jij dat zelf erg zult vinden (blijkbaar vind je het erg leuk om voor XMS bezig te zijn, zelfs in je vakantie) maar denk aan je vriendin :-)denan schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:48:
[...]
Het stiekem toch werken zou natuurlijk ook een heel mooi excuus zijn om niet met klussen bezig te hoeven zijn. Maar das aan jou :-)
Geniet in ieder geval.
Verwijderd
Grrrrrrrrrrrrrrr ik had een heel verhaal geschreven.... en om een of andere reden als ik CTRL+Alt+R probeer in te tikken om een r met een rondje eromheen (registered) te maken, ververst dit stomme scherm en is mijn hele bericht weg.
Erg vaag want dit doet hij in ander appliciaties niet
®®®®®®®®®®® maar in firefox werkt het wel..... zo
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 11:15 . Reden: nog ff vanuit firefox ]
Nee, echt helemaal ga je er niet komen,ik ben een liefhebber van een papieren gids maar geen enkele dekt alle zenders uit het aanbod. ( ook niet die van het aanbod van ziggo)chocka schreef op zondag 06 juli 2008 @ 04:07:
[...]
Bij de TVkrant staan de zenders uit het pluspakket alleen online, maar niet in de papieren versie.
TotaalTV voldoet niet, want de extra zenders uit het pluspakket worden zowel in de gids als online niet weergegeven.
Dus al met al blijft het vooralsnog behelpen. Of is er iemand al verder gekomen?
Veronica kondigde ooit aan om met een papieren digitale tv gids te komen maar heeft dat nooit gedaan. (ze namen free satellite watcher over,maakten er een satellietgids van en nu totaaltv)
Je zou nu een stuk of 4 papieren gidsen moeten nemen en dan nog heb je niet alles,bovendien wil ik wel een kleine omschrijving ook,gewoon een titel zegt ook niet veel en daar maakt totaal tv zich nogal vaak mee af en de 14 dagen verspreiding is helemaal waardeloos,die is in de helft van de gevallen niet meer actueel.
Maar deze online gids is volgens mij wel het compleetst:
http://programmagids.ziggo.nl/favoriete_zenders.php en je kan de tv gids printen.
Bedenk wel dat een zender zijn programmering om kan gooien,de vermelde page is in elk geval het EPG aanbod van de zenders,maar met name de thema kanalen van de publieke omroepen gooien er vaak geen EPG op.
[ Voor 37% gewijzigd door Nick39 op 06-07-2008 17:07 . Reden: iets andere zinsopbouw ]
Is er inmiddels al wat meer te melden over tussenstanden in Veenendaal?
Het infolog is sinds half mei niet meer bijgewerkt
GerkeP
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:11:
Grrrrrrrrrrrrrrr ik had een heel verhaal geschreven.... en om een of andere reden als ik CTRL+Alt+R probeer in te tikken om een r met een rondje eromheen (registered) te maken, ververst dit stomme scherm en is mijn hele bericht weg.
offtopic:
Nooit geweten deze forum optie.... Wel handig als je gewoon zit te lezen en meteen een Reactie wilt plaatsen. CRTL+ALT+R (R van Reaction) scheelt weer scrollen
Nooit geweten deze forum optie.... Wel handig als je gewoon zit te lezen en meteen een Reactie wilt plaatsen. CRTL+ALT+R (R van Reaction) scheelt weer scrollen
Leuk als je die speedtest doet op de xmsnet.nl website... dan is mijn verbinding sneller dan die XMS balkjes...
Ik heb zelf de hoop al opgegeven. Ik heb 500 folders verspreid rond mijn woning in Veenendaal. Van Denan gehoord dat de teller op 10% is blijven steken. Zal wel niks worden. Mijn verwachting is, dat KPN volgend jaar glasvezel zal aanleggen. Die hebben niet van die extreme eisen, dat 80% van de bewoners die een computer hebben glasvezel moeten nemen. (Er vanuit gaande dat 50% van de bewoners geen computer hebben, dus om 40% te halen, moet 80% ja zeggen).Loveparade schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:33:
Is er inmiddels al wat meer te melden over tussenstanden in Veenendaal?
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Klopt niets van die meting,als je een meting doet met glasvezel en 600 MB haal ik 5 minuut 22 sec en xms 5.51, druk ik tijdens een tweede test op de back toets dan heb ik die 600 mb 10 keer sneller binnen dan xms.joeri-slots schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:54:
[...]
Leuk als je die speedtest doet op de xmsnet.nl website... dan is mijn verbinding sneller dan die XMS balkjes...(terwijl ik wel XMS heb)
Kortom,doe 2 metingen (de tweede meting verpulver je XMS. (21 seconden haal ik de 2e keer)
[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 07-07-2008 13:09 ]
10%? Bij ons had zich 29% aangemeld volgens XMS, ik heb inmiddels nog iets van 10 man omgekregen bij ons in de buurt, ongetwijfeld zijn er meer mee aan het leuren, dus het lijkt me dat die 29% inmiddels wel wat meer geworden is, maar XMS hult zich in stilzwijgen sinds KPN een groot aandeel heeft genomen in Reggefiber.cjdijk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:01:
[...]
Ik heb zelf de hoop al opgegeven. Ik heb 500 folders verspreid rond mijn woning in Veenendaal. Van Denan gehoord dat de teller op 10% is blijven steken. Zal wel niks worden. Mijn verwachting is, dat KPN volgend jaar glasvezel zal aanleggen. Die hebben niet van die extreme eisen, dat 80% van de bewoners die een computer hebben glasvezel moeten nemen. (Er vanuit gaande dat 50% van de bewoners geen computer hebben, dus om 40% te halen, moet 80% ja zeggen).
Met communicatie krijg je de mensen wel over de streep, maar met noncommunicatie zoals ze nu toepassen lukt het je natuurlijk nooit
GerkeP
reggefiber heeft nu een kontrakt met Hilversum,daar wordt de hele stad voorzien van glas,elke woning.
http://www.gooieneemlande...l_voor_alle_Hilversummers
http://www.gooieneemlande...l_voor_alle_Hilversummers
[ Voor 38% gewijzigd door Nick39 op 07-07-2008 15:47 . Reden: Bron vermelding ]
Goed nieuws voor mij denk ik. Ik woon in huizen, redelijk dicht bij Hilversum, en bij ons ligt al glas alleen niet tot de woning. Dus wellicht dat glasvezel een stukje dichterbij komt.Nick39 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:10:
reggefiber heeft nu een kontrakt met Hilversum,daar wordt de hele stad voorzien van glas,elke woning.
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Verwijderd
Tja, ik ben er destijds (Utrecht) niet eens aan begonnen. Aangezien onze wijk uit veel appartementencomplexen bestaat, wilde XMS het voor die 40% niet eens doen. Ons complex aangesloten krijgen was wel mogelijk, maar dan moest ong. 90% van de bewoners zich aanmelden. Tja, dat kun je gewoon wel schudden. Meer dan 10% van de bewoners heeft natuurlijk niet eens internet en alleen overstappen voor een vaste telefoonlijn (heeft tegenwoordig 20% van de huishoudens niet eens meer) en TV is zinloos. (Destijds moest er nog 150 euro betaald worden voor de aansluiting. Iemand die alleen TV wil afnemen zou je vierkant in je gezicht uitlachen.)cjdijk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:01:
[...]
Ik heb zelf de hoop al opgegeven. Ik heb 500 folders verspreid rond mijn woning in Veenendaal. Van Denan gehoord dat de teller op 10% is blijven steken. Zal wel niks worden. Mijn verwachting is, dat KPN volgend jaar glasvezel zal aanleggen. Die hebben niet van die extreme eisen, dat 80% van de bewoners die een computer hebben glasvezel moeten nemen. (Er vanuit gaande dat 50% van de bewoners geen computer hebben, dus om 40% te halen, moet 80% ja zeggen).
Ik hoop dat je verwachting uitkomt. In 2009 verhuis ik (zeer waarschijnlijk) naar Veenendaal. Het is mij om het even of er nou KPN of XMS op het kastje staat.
En ach, vanaf volgende maand kan mijn servertje bij de baas in het rek. Als het goed is wordt er dan 2x 50/50Mb opgeleverd (zakelijk).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 13:44 ]
Geen idee... uit het stukje:maxtz0r schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:19:
[...]
Goed nieuws voor mij denk ik. Ik woon in huizen, redelijk dicht bij Hilversum, en bij ons ligt al glas alleen niet tot de woning. Dus wellicht dat glasvezel een stukje dichterbij komt.
"Reggfiber is een nieuw bedrijf, waarin KPN Telecom een belangrijke partner is."
Nou is het volgens mij reggefiber met een e er tussen,en toch niet nieuw...
En jawel we hebben weer eens een telefoonstoring echt niet te geloven
Eve char: Warock <TEST>
Als ik straks glasvezel heb, kan ik dan de digitale televisie gewoon aansluiten op mijn media-center, zonder tussenkomst van de setupbox ?
En wat heb ik daarvoor nodig ?
Per saldo vind ik het jammer blijven. Ook ik ben nog steeds fan van een papieren gids, maar dacht iets nieuws te vinden wat aansluit bij het digitale pakket van XMS. Want tenslotte kunnen we dadelijk kiezen om die STB in een keer (alsnog) te betalen of een jaar te genieten van het XMS pluspakket.Nick39 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:45:
[...]Maar deze online gids is volgens mij wel het compleetst:
http://programmagids.ziggo.nl/favoriete_zenders.php en je kan de tv gids printen.
Aanzich ben ik blij met DTV, het is idd wat scherper dan het analoge signaal. Maar verder heeft het weinig toevoeging. Vooralsnog ligt mij keuze om die STB te betalen eerder voor de hand dan te kiezen voor het XMS pluspakket. Want naast wat copulerende zenders, betreft het alleen internetzenders ála Nederland 4. En al die regionale zenders zijn aan mij niet besteed.
Maar toch bedankt voor je reactie. Mss lopen er nog meer speurneuzen rond en komen (wij) tot iets ultiems???
Nee, daar heb je helemaal niets voor nodig............ want dat werkt niet.sjansen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:49:
Als ik straks glasvezel heb, kan ik dan de digitale televisie gewoon aansluiten op mijn media-center, zonder tussenkomst van de setupbox ?
Voorlopig heeft Denan het goed voor elkaar,dit is het ideale weer om te klussen... juli en de open haard brandt !! vorige week zat ik nog in mijn zwembroek te puffen bij 38 graden.. ik had nog heel optimistisch een aansluiting voor een tuinslang gemaakt...
Een beetje tweaker zou zeggen: "Nee, dat werkt op dit moment nog niet, daar zijn we nog mee bezig, over een paar maanden hebben we dat modempje wel gehacked, als je wilt kun je meehelpen"chocka schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:13:
[...]
Nee, daar heb je helemaal niets voor nodig............ want dat werkt niet.
Let wel, ik ben ook geen echte tweaker hoor, ik zou het best willen kunnen, maar dat zit er helaas niet meer in.
No offense, maar dit klinkt wel heel definitief, alsof het niet kan en nooit zal kunnen. Het zal best wel een keer gehacked worden.
Ik vind dit langzamerhand wel een beetje een o.h. draadje worden....Nick39 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:49:
Voorlopig heeft Denan het goed voor elkaar,dit is het ideale weer om te klussen... juli en de open haard brandt !! vorige week zat ik nog in mijn zwembroek te puffen bij 38 graden.. ik had nog heel optimistisch een aansluiting voor een tuinslang gemaakt...

Ik las de verhalen over Monowalls, routers, firmware, spamfilters en alternatieve bekabeling etc. en ook over storingen, falende tv zenders, EPG, HDTV, telefoonopties etc. etc. etc. altijd met veel belangstelling.
Dit gaat echter helemaal nergens meer over. Wellicht tijd om een theekransje op te richten?
Trouwens ook vragen over wanneer komt deze of gene wijk in Veenendaal, Almere, Lutjebroek of Tietjerkstradeel aan de beurt en zit mijn straatje daar dan ook in zijn voor niemand behalve de vrager zelf interessant volgens mij. Daar is een goed bereikbare en gratis helpdesk voor die (vrijwel)
dag en nacht bereikbaar is.
Maak er desnoods een apart draadje voor: XMS Plannings vragen o.i.d.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vertel jij ze dat dan even? XMS beantwoord helemaal niets van vragen, de enige plek om antwoord te krijgen is hier omdat Denan nog wel begrijpt wat service is.Fiber schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:13:
[...]
Trouwens ook vragen over wanneer komt deze of gene wijk in Veenendaal, Almere, Lutjebroek of Tietjerkstradeel aan de beurt en zit mijn straatje daar dan ook in zijn voor niemand behalve de vrager zelf interessant volgens mij. Daar is een goed bereikbare en gratis helpdesk voor die (vrijwel)
dag en nacht bereikbaar is.![]()
Maak er desnoods een apart draadje voor: XMS Plannings vragen o.i.d.
Dus laat dat Service maar weg voor provider
GerkeP
Ik heb Danny 3 a 4 keer gemaild de afgelopen dagen en heb netjes antwoord gekregen,hij heeft daarnaast het probleem opgelost,okay ik kreeg de eerste keer niet in 5 minuten antwoord maar je vraag wordt wel gewoon beantwoord.Loveparade schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 07:31:
[...]
Vertel jij ze dat dan even? XMS beantwoord helemaal niets van vragen, de enige plek om antwoord te krijgen is hier omdat Denan nog wel begrijpt wat service is.
Dus laat dat Service maar weg voor provider
support@xmsnet.nl
Ik begrijp dus werkelijkniets van dit antwoord.
@Fiber..je zou dan kunnen zeggen dat jouw antwoord ook een redelijk o.h. gehalte heeft,mijn andere antwoorden beantwoorden gewoon normale vragen,en precies die ene goed bedoelde pik jij er uit.
Als je het ergens niet mee eens bent of je vindt dat het niet goed gaat dan zit er een knopje bovenaan waarmee je een echte moderator kan waarschuwen en als die het nodig acht de betreffende persoon even waarschuwt.
[ Voor 50% gewijzigd door Nick39 op 08-07-2008 09:34 ]
Zodra ze Veenendaal lezen hoor je niets. Kennelijk denken ze dan daar heb je weer zo'n zeur.Nick39 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:17:
[...]
Ik heb Danny 3 a 4 keer gemaild de afgelopen dagen en heb netjes antwoord gekregen,hij heeft daarnaast het probleem opgelost,okay ik kreeg de eerste keer niet in 5 minuten antwoord maar je vraag wordt wel gewoon beantwoord.
support@xmsnet.nl
Ik begrijp dus werkelijkniets van dit antwoord.
Een kennis van mij heeft in het begin contact gehad met Jasper Henkelman, na 2 keer heen en weer mailen werd het te moeilijk en werd er gewoon niet meer gereageerd op de mail.
Wanneer je een beetje google gebruikt dan zie je dat kennelijk normaal gebruik is bij XMS.
Support is voor support en niet voor projecten.
GerkeP
Riddler85 in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..." het is wel mogelijksjansen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:49:
Ik zeg niet dat het niet zo is,ik bedoel,je zal schrijven uit kennelijke ervaring,wat ik wel zo in mijn achterhoofd hou is,ik zit safe,ik heb XMS,maar als je van provider gaat wisselen gaat een normaal mens ook Googlen.Loveparade schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:53:
[...]
Zodra ze Veenendaal lezen hoor je niets. Kennelijk denken ze dan daar heb je weer zo'n zeur.....
Als je alleen op basis van het niet beantwoorden van een mailtje dingen gaat roepen als: laat dat service er maar vanaf dan denk ik 2 dingen:
1:Waarom zou je dan zowieso naar die provider willen en
2:Een "zoekende" leest dat ook en kan zo besluiten toch maar niet in te schrijven waardoor je het percentage niet haalt en zo gooi je een beetje je eigen glazen in.
Okay,misschien beantwoorden ze je mail niet,nogmaals ik kan dat niet bezien,maar om alleen daarop een provider af te rekenen vind ik erg ver gaan.
Vind je het inderdaad zo'n waardeloze provider,waar maak je je dan druk om,daar wil je dan toch niet heen dus of XMS in Veenendaal wel of niet komt is niet zo belangrijk dan
Misschien is het druk,vakantietijd,worden eerst de support dingen er uit gehaald,men is op een hele korte termijn met verschrikkelijk veel bezig,landelijke uitrol DTV,nu al HDTV,een nieuwsserver met binaries.
Maar als ik in Veenendaal zou wonen,zou Googlen,in dit topic terecht zou komen,en alleen de negatieve dingen zou lezen zou ik wel gek zijn om me aan te melden.
Daartegenover staat dus wel een nog steeds naar mijn mening een dijk van een dienst.
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 08-07-2008 17:32 . Reden: ingekort ]
Die service interesseert mij niet, ik wil graag die snelle glasverbinding, dat jaartje xms zit ik wel uit, dan komen de andere aanbieders ook wel. Het wordt een ander verhaal wanneer het niet doorgaat om wat voor reden dan ook en KPN besluit volgend jaar wel te gaan aanbieden met een aansluitkostenplaatje van ik roep eens wat 1200 euro. Dan maak ik mij daar inderdaad druk over. Ze roepen hier in het gemeentehuis van alles tijdens de bijeenkomsten. Stuur maar een mailtje. Je krijgt antwoord, stelt een wedervraag en geeft nog wat tips om misschien toch wat meer mensen over de streep te trekken en dan blijft het stil, je krijgt helemaal geen antwoord meer (alleen de leesbevestiging) daar houdt het op.Nick39 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:30:
[...]
Ik zeg niet dat het niet zo is,ik bedoel,je zal schrijven uit kennelijke ervaring,wat ik wel zo in mijn achterhoofd hou is,ik zit safe,ik heb XMS,maar als je van provider gaat wisselen gaat een normaal mens ook Googlen.
Als je alleen op basis van het niet beantwoorden van een mailtje dingen gaat roepen als: laat dat service er maar vanaf dan denk ik 2 dingen:
1:Waarom zou je dan zowieso naar die provider willen en
2:Een "zoekende" leest dat ook en kan zo besluiten toch maar niet in te schrijven waardoor je het percentage niet haalt en zo gooi je een beetje je eigen glazen in.
Okay,misschien beantwoorden ze je mail niet,nogmaals ik kan dat niet bezien,maar om alleen daarop een provider af te rekenen vind ik erg ver gaan.
Vind je het inderdaad zo'n waardeloze provider,waar maak je je dan druk om,daar wil je dan toch niet heen dus of XMS in Veenendaal wel of niet komt is niet zo belangrijk dan
Misschien is het druk,vakantietijd,worden eerst de support dingen er uit gehaald,men is op een hele korte termijn met verschrikkelijk veel bezig,landelijke uitrol DTV,nu al HDTV,een nieuwsserver met binaries.
Maar als ik in Veenendaal zou wonen,zou Googlen,in dit topic terecht zou komen,en alleen de negatieve dingen zou lezen zou ik wel gek zijn om me aan te melden.
Daartegenover staat dus wel een nog steeds naar mijn mening een dijk van een dienst.
Simpel gezegd noem ik dat schofterig. Vervolgens een hoop geblaat in het plaatselijke suffertje waar je dan toch maar weer op reageert met een vraag, wederom alleen een leesbevestiging, verder blijft het stil.
Het infolog wordt niet bijgewerkt sinds bekend is dat KPN een meerderheidsbelang heeft genomen in Reggefiber.
Het is voor mij heel simpel, ze willen wat verkopen, dan moeten ze wel fatsoenlijk antwoorden. Op deze manier haakt iedereen af en komt het er gewoon niet van, hun eigen schuld, maar nog veel knulliger voor al die mensen die maar in het onwetende moeten wachten. En dan te bedenken dat de glasvezel hier op 35 meter van mijn huis ligt.
Het geeft een hoop bedenkingen, dan inderdaad de nodige negatieve bevindingen die je tegenkomt op het grote boze internet.
I rest my case.
Komt het er, dan doe ik mee, komt het er niet of een alternatief dan hebben ze pech.
En wat mij betreft mag iedereen dit lezen, en kost ze dat de kop, dan hebben ze het aan zichzelf te danken.
En wat die vakantietijd betreft, dit speelt al vanaf Februari, dan hebben die bobo's bij XMS wel erg lang vakantie (kennelijk een erg grote marge waardoor dit kan
GerkeP
nieuws: KPN koopt zich in bij glasvezelaanbieder ReggefiberHet infolog wordt niet bijgewerkt sinds bekend is dat KPN een meerderheidsbelang heeft genomen in Reggefiber.
41% is geen meerderheidsbelang.
Wel groot genoeg om mij schrik aan te jagen. Zeker met de opmerking dat ze hun belang in de toekomst mogelijk gaan vergroten. Service en KPN heb ik nooit in positieve zin kunnen combineren.
(+ langlopende frustratie dat ze nieuwland-noord nooit op adsl wilden aansluiten, nu gaat de hele wijk op glas, muhahaha)
Maar hopelijk komen er net als bij Citynet Am*dam meer aanbieders op de vezel, en beheert Gnem/reggefibertth alleen het netwerk.
(En dan hopen dat KPN niet alle concurrenten opkoopt zoals ze bij adsl doen)
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Een beetje tweaker zal helemaal niets zeggen. En als die iets zegt, vraagt die eerst wat jezelf hebt ondernomen alvorens mogelijk te reageren. Dat is tweakers.net, wees welkom.Fiber schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:13:
Een beetje tweaker zou zeggen: "Nee, dat werkt op dit moment nog niet, daar zijn we nog mee bezig, over een paar maanden hebben we dat modempje wel gehacked, als je wilt kun je meehelpen"
Ik vermoed dat deze topic enigszins gedoogd wordt binnen tweakers.net, want deze voldoet waarschijnlijk in veel opzichten niet aan alle andere topics zoals het gaat binnen tweakers.net. Dus wees er blij mee dat er tenminste nog iets is waar XMS gebruikers of toekomstige gebruikers iets kwijt kunnen. Want naast deze topic is er weinig wat daadwerkelijk gebruikt wordt. Niets ten nadele van de inspanning van Jurjien. Maar ondanks XMS forum en DTVuitrol...... welke nagenoeg amper gebruikt worden, is dit de uitgesproken place to be als je iets wil weten over XMS. En over dat hacken van de mogelijke XMS STB zal mogelijk vanzelf volgen, denk ik.

Ik ben zelf zeer zeker geen KPN fan. Toch ben ik blij dat ze er zijn. Even ter vergelijking. KPN heeft op een bepaald moment ook relatief kleine plaatsen voorzien van ADSL. Want andere partijen zagen daar geen brood in (BBNed, Tiscali, Versatel). Pas toen KPN kon aantonen, dat ze winst maakten, ook bij kleine groepen met klanten, kwam er ook concurrentie. Waarschijnlijk zal het met glasvezel net zo gaan. Alleen als XMS niet van die absurd extreme eisen gaat stellen, maken ze kans om een echt groot marktaandeel te krijgen, zoals KPN nu heeft op adsl gebied. En dan bedoel ik niet doordat KPN allerlei concurrenten opkoopt. Dus XMS... halveren die absurd hoge 40% eis. Anders gaat het je veel klanten kosten. Want veel mensen die op een bepaald moment wel KPN kunnen krijgen, zullen niet overstappen naar XMS, ook als dat stukken goedkoper zou zijn.bartware schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:43:
[...]
nieuws: KPN koopt zich in bij glasvezelaanbieder Reggefiber
41% is geen meerderheidsbelang.
Wel groot genoeg om mij schrik aan te jagen. Zeker met de opmerking dat ze hun belang in de toekomst mogelijk gaan vergroten. Service en KPN heb ik nooit in positieve zin kunnen combineren.
(+ langlopende frustratie dat ze nieuwland-noord nooit op adsl wilden aansluiten, nu gaat de hele wijk op glas, muhahaha)
Maar hopelijk komen er net als bij Citynet Am*dam meer aanbieders op de vezel, en beheert Gnem/reggefibertth alleen het netwerk.
(En dan hopen dat KPN niet alle concurrenten opkoopt zoals ze bij adsl doen)
U heeft gelijk, Nick trouwens ook, was ook niet persoonlijk bedoeld, hoewel de kern van mijn, enigzins gefrustreerde, verhaal wel degelijk blijft staan. Er zijn, ook op Tweakers, andere draadjes voor discussies over het weer, vakanties en MASH.chocka schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:29:
[...]
Een beetje tweaker zal helemaal niets zeggen. En als die iets zegt, vraagt die eerst wat jezelf hebt ondernomen alvorens mogelijk te reageren. Dat is tweakers.net, wees welkom.
.....
En ik vond de vraag van 'sjansen' namelijk een van de meer interessante, en die verdiende zeker geen antwoord als 'want dat werkt niet'
'sjansen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:49:
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Er gaan 6 kanalen verdwijnen uit het digitale aanbod.
Niet door een beslissing van XMS maar van de publieke omroep zelf:
Publieke Omroep snijdt in themazenders
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) gaat zes van de huidige zeventien digitale themakanalen schrappen. Dat meldde de nieuwe NPO-topman Henk Hagoort dinsdag. De omroepkoepel werkte al langer aan plannen ter vermindering van het aantal themakanalen, maar nu is de kogel ook daadwerkelijk door de kerk. De publieke omroep schrapt zes themakanalen. 3voor12 On Stage, 3voor12 Central, Dier en Natuur, Omega TV, Nederland E en Opvoeden Doe Je Zo raken hun zelfstandige positie kwijt.
Bron:
http://www.mediamagazine.nl/
@Fiber ( en geinteresseerden)
Wat de vraag van S janssen betreft,het is niet een kwestie van hacken,hij vroeg hoe het zonder de decoder kon. (voor zover ik het snap)
Dat is dus niet mogelijk,er bestaan nog geen insteek kaarten of programma's die het digitale tv signaal zo van de glasvezel kunnen verwerken.
Daarnaast moet de server van XMS dus weten dat DRG met mac adress dit en dat,digitale tv mag zien.
Dus dat is iets dat bij XMS moet worden ingesteld.
Als dat niet is ingesteld op jouw persoonlijke configuratie dan kun je een box hebben ( ik heb er 2) maar dan heb je nog steeds geen signaal.
Het clonen van een mac adres werkt ook niet,het heeft dus geen zin om het mac adres te clonen van iemand die wel digitale tv heeft om zo mee te liften.
XMS gebruikt nog geen smart card,maar de box biedt de mogelijkheid wel.
Zou er al iets worden uitgevonden waarmee de server belazerd kan worden en denkt dat de desbetreffende kijker toestemming heeft om te kijken dan lekt dat gegarandeerd uit,waarna ze de codeer mogelijkheid met smartcard ook nog kunnen gebruiken en er zullen nog wel meer beveiligingen zijn ingebouwd.
Ik zeg nooit dat het niet kan,maar de doelgroep is vrij klein ( vergeleken bij het systeem van ziggo,irdeto 2 of UPC,nagravision) dus ik verwacht een dergelijke hack niet zo snel.
Wel een bijzonder faire manier van antwoorden en excuus,hulde !
Dan het belang van KPN in reggefiber.
Ze hebben geen meerderheidsbelang en reggefiber verzorgt alleen de infrastructuur ( bekabeling).
Reggefiber heeft dus geen zeggenschap over de diensten en het aanbod van XMS.
Neem xs4all,volledig eigendom van KPN maar met een geheel eigen dienstenaanbod en eigen beleid.
Dus ook dat zal allemaal wel meevallen.
KPN dochter Planet houdt op te bestaan.
Bron: http://webwereld.nl/ref/rss/51798
Niet door een beslissing van XMS maar van de publieke omroep zelf:
Publieke Omroep snijdt in themazenders
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) gaat zes van de huidige zeventien digitale themakanalen schrappen. Dat meldde de nieuwe NPO-topman Henk Hagoort dinsdag. De omroepkoepel werkte al langer aan plannen ter vermindering van het aantal themakanalen, maar nu is de kogel ook daadwerkelijk door de kerk. De publieke omroep schrapt zes themakanalen. 3voor12 On Stage, 3voor12 Central, Dier en Natuur, Omega TV, Nederland E en Opvoeden Doe Je Zo raken hun zelfstandige positie kwijt.
Bron:
http://www.mediamagazine.nl/
@Fiber ( en geinteresseerden)
Wat de vraag van S janssen betreft,het is niet een kwestie van hacken,hij vroeg hoe het zonder de decoder kon. (voor zover ik het snap)
Dat is dus niet mogelijk,er bestaan nog geen insteek kaarten of programma's die het digitale tv signaal zo van de glasvezel kunnen verwerken.
Daarnaast moet de server van XMS dus weten dat DRG met mac adress dit en dat,digitale tv mag zien.
Dus dat is iets dat bij XMS moet worden ingesteld.
Als dat niet is ingesteld op jouw persoonlijke configuratie dan kun je een box hebben ( ik heb er 2) maar dan heb je nog steeds geen signaal.
Het clonen van een mac adres werkt ook niet,het heeft dus geen zin om het mac adres te clonen van iemand die wel digitale tv heeft om zo mee te liften.
XMS gebruikt nog geen smart card,maar de box biedt de mogelijkheid wel.
Zou er al iets worden uitgevonden waarmee de server belazerd kan worden en denkt dat de desbetreffende kijker toestemming heeft om te kijken dan lekt dat gegarandeerd uit,waarna ze de codeer mogelijkheid met smartcard ook nog kunnen gebruiken en er zullen nog wel meer beveiligingen zijn ingebouwd.
Ik zeg nooit dat het niet kan,maar de doelgroep is vrij klein ( vergeleken bij het systeem van ziggo,irdeto 2 of UPC,nagravision) dus ik verwacht een dergelijke hack niet zo snel.
Wel een bijzonder faire manier van antwoorden en excuus,hulde !
Dan het belang van KPN in reggefiber.
Ze hebben geen meerderheidsbelang en reggefiber verzorgt alleen de infrastructuur ( bekabeling).
Reggefiber heeft dus geen zeggenschap over de diensten en het aanbod van XMS.
Neem xs4all,volledig eigendom van KPN maar met een geheel eigen dienstenaanbod en eigen beleid.
Dus ook dat zal allemaal wel meevallen.
KPN dochter Planet houdt op te bestaan.
Bron: http://webwereld.nl/ref/rss/51798
[ Voor 59% gewijzigd door Nick39 op 08-07-2008 22:50 . Reden: typo ]
1. www.glasvezelwijchen.nl staat nog in de begin fase, dus ik heb nog geen glasvezel.
2. Verder was ik wel aan het google geweest om mijn vraag beantwoord te krijgen.
Maar even voor mijn duidelijkheid:
Als je digitale tv wil dan heb je de glasvezel, deze word aangesloten aan een router/modem, en vandaar uit gaat hij met utp naar de animo setupbox en dan met coax?scart? naar de tv.
Nu heb ik een mediacenter draaien met een hauppage 150 kaartje. Nu leek het me vreemd dat de mediacenter tussen de setupbox en de tv komt.
Hoe regel ik dan dat ik een zender wil kijken? Dit word toch geregeld via de setupbox ?
2. Verder was ik wel aan het google geweest om mijn vraag beantwoord te krijgen.
Maar even voor mijn duidelijkheid:
Als je digitale tv wil dan heb je de glasvezel, deze word aangesloten aan een router/modem, en vandaar uit gaat hij met utp naar de animo setupbox en dan met coax?scart? naar de tv.
Nu heb ik een mediacenter draaien met een hauppage 150 kaartje. Nu leek het me vreemd dat de mediacenter tussen de setupbox en de tv komt.
Hoe regel ik dan dat ik een zender wil kijken? Dit word toch geregeld via de setupbox ?
Even over Glasvezel van KPN:
Toevallig een aantal weken geleden komt er hier op werk ineens een busje voor rijden die de zelfde "blaas technieken" begint uit te oefenen als dat ik al eerder in mijn eigen straat had gezien. Ik had al wel gezien dat ze de afgelopen dagen een kabel aan het leggen waren alhier en kreeg dus wel het vermoeden dat dit een lege glasfibre buis was, maar ik wist het niet zeker. Ik sprong dus een gat in de lucht, aangezien wij hier op werk we ltoe zijn aan wat snellere verbindingen. Nog niet ijskoud een uur later wordt ik gebeld door iemand van KPN. Wij zijn bezig glasvezel uit te rollen of ik er ook op wilde. Ja duh!!!! ECHTER.....
Na wat geheen en weer, kwam het er op neer dat we 1500 euro aansluit kosten moesten betalen en dat het instap abbo-tje (2 MBit up en down) 200 euries in de maand zou gaan kosten. De verbindingen die snelheid technisch boven adsl2 uitkwamen hadden 4 cijfers voor de komma. Toen ik heel hard begon te lachen en ze vertelde dat ik 50 up en down had voor een paar tientjes maakte ze me uit voor leugenaar. Heb ze de website van XMS gegeven en opgehangen.
Werd een uur later terug gebeld door KPN, die zijn excuses aanbood, mij vertelde dat ik de grootste geluksvogel was in de wereld, hij ging proberen te gaan verhuizen, maar dat hij helaas dan niets voor mij kon doen vanuit KPN. Netjes als vrienden uit elkaar gegaan.
Dit even ter informatie voor eventueele mensen die hopen dat KPN ze zal gaan aansluiten.
Over TV kijken op de pc:
Ik snap niet dat iedereen hier maar denkt dat het absoluut niet mogelijk is, en dat voor tweakers.
In het slechtste geval moet je een HUB aan de DRG zetten en je STB daarop te samen met een tweede NIC in je pc om gewoon via de STB te zappen, maar op je pc ook het multicast signaal op te pakken. Je kan op deze manier gewoon de multicast op pakken met VLC en dus ook opnemen of waar XMS zo bang voor is doorsturen. (Wat begrijpelijke angst is van XMS aangezien je wel 50MBit upload hebt)
Ik het beste geval kan je een router met igmpproxy er tussen hangen en dan ook met verschillende IGMP request meerdere streams pakken. en eventueel de multicast op je huidige netwerk routeren. Ik weet niet wat de TTL is van de verschillende streams dus ik denk niet dat een standaard multicast routing gaat werken. Dit zal door een proxy moeten zodat er voor de buiten wereld maar 1 STB aanhangt.
In ieder geval, ik heb het 1 en ander uitgezocht en ga hier na mijn vakantie mee spelen. Ik heb nu nog geen DTV, maar zodra ik terug ben vraag ik het aan en zal ik starten met "tweaken". Tuurlijk komen dan eventueele voorgangen hier wel te staan voor de mede tweaker.
Toevallig een aantal weken geleden komt er hier op werk ineens een busje voor rijden die de zelfde "blaas technieken" begint uit te oefenen als dat ik al eerder in mijn eigen straat had gezien. Ik had al wel gezien dat ze de afgelopen dagen een kabel aan het leggen waren alhier en kreeg dus wel het vermoeden dat dit een lege glasfibre buis was, maar ik wist het niet zeker. Ik sprong dus een gat in de lucht, aangezien wij hier op werk we ltoe zijn aan wat snellere verbindingen. Nog niet ijskoud een uur later wordt ik gebeld door iemand van KPN. Wij zijn bezig glasvezel uit te rollen of ik er ook op wilde. Ja duh!!!! ECHTER.....
Na wat geheen en weer, kwam het er op neer dat we 1500 euro aansluit kosten moesten betalen en dat het instap abbo-tje (2 MBit up en down) 200 euries in de maand zou gaan kosten. De verbindingen die snelheid technisch boven adsl2 uitkwamen hadden 4 cijfers voor de komma. Toen ik heel hard begon te lachen en ze vertelde dat ik 50 up en down had voor een paar tientjes maakte ze me uit voor leugenaar. Heb ze de website van XMS gegeven en opgehangen.
Werd een uur later terug gebeld door KPN, die zijn excuses aanbood, mij vertelde dat ik de grootste geluksvogel was in de wereld, hij ging proberen te gaan verhuizen, maar dat hij helaas dan niets voor mij kon doen vanuit KPN. Netjes als vrienden uit elkaar gegaan.
Dit even ter informatie voor eventueele mensen die hopen dat KPN ze zal gaan aansluiten.
Over TV kijken op de pc:
Ik snap niet dat iedereen hier maar denkt dat het absoluut niet mogelijk is, en dat voor tweakers.
In het slechtste geval moet je een HUB aan de DRG zetten en je STB daarop te samen met een tweede NIC in je pc om gewoon via de STB te zappen, maar op je pc ook het multicast signaal op te pakken. Je kan op deze manier gewoon de multicast op pakken met VLC en dus ook opnemen of waar XMS zo bang voor is doorsturen. (Wat begrijpelijke angst is van XMS aangezien je wel 50MBit upload hebt)
Ik het beste geval kan je een router met igmpproxy er tussen hangen en dan ook met verschillende IGMP request meerdere streams pakken. en eventueel de multicast op je huidige netwerk routeren. Ik weet niet wat de TTL is van de verschillende streams dus ik denk niet dat een standaard multicast routing gaat werken. Dit zal door een proxy moeten zodat er voor de buiten wereld maar 1 STB aanhangt.
In ieder geval, ik heb het 1 en ander uitgezocht en ga hier na mijn vakantie mee spelen. Ik heb nu nog geen DTV, maar zodra ik terug ben vraag ik het aan en zal ik starten met "tweaken". Tuurlijk komen dan eventueele voorgangen hier wel te staan voor de mede tweaker.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Je vergelijks nu een zakelijke dienstverlening van de KPN met een particuliere dienstverlening van XMS. Da's een beetje appels en peren vergelijken volgens mij !
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Ja, ik had ook al zo'n idee.
Maar een collega van mij woont in Uden en hij zou dan glashart krijgen (Kpn glasvezel)
En dan moest hij 60 euro per maand betalen en de aansluitkosten wist hij zo niet, maar hij dacht 100 euries.
Even googlen:
http://www.glashart.nl/uden/index.php?pagina=aanbieders
Maar een collega van mij woont in Uden en hij zou dan glashart krijgen (Kpn glasvezel)
En dan moest hij 60 euro per maand betalen en de aansluitkosten wist hij zo niet, maar hij dacht 100 euries.
Even googlen:
http://www.glashart.nl/uden/index.php?pagina=aanbieders
Dat is bij ADSL precies zo. Er zijn grote verschillen tussen consumenten en zakelijke prijzen. Even als voorbeeld Xs4All. Consumenten 4MB kost 30 euro per maand. Zakelijk 2MB kost 230(Advanced abbo) of 550(Corporate abbo) euro per maand. Met andere woorden, KPN glasvezel zal voor consumenten niet echt veel duurder zijn dan bij XMS. Maar als bedrijf betaal je tien keer zoveel voor een tiende van de snelheid.j1nx schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:31:
Even over Glasvezel van KPN:
Als je glasvezel hebt krijg je een kast (DRG) ergens in je huis.sjansen schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 07:50:
...... Hoe regel ik dan dat ik een zender wil kijken? Dit word toch geregeld via de setupbox ?
Deze heeft diverse uitgangen.
Een er van is voor digitale tv waar je je decoder/settopbox op aansluit via UTP.
Met scart gaat deze decoder naar je tv.
De mediacenter komt dus achter de decoder.
Je kan met je mediacenter niet rechtstreeks zappen,daar heb je kastjes voor nodig,met de standaard Hauppauge kan je dit niet regelen.
Ik begin me echter af te vragen of je een en ander niet verwart.
Je krijgt naast de digitale zenders ook een aantal analoge zenders (die ook digitaal worden aangeleverd via glas maar worden omgezet door de DRG die je via coax op je tv kan aansluiten.)
Deze kan je wel gewoon via je Hauppauge bekijken ( via coax) en die kun je ook zappen,deze lopen namelijk niet via de decoder.
Dus uit de DRG komt:
* Een aansluiting voor je pc waar je een router op kunt aansluiten. (UTP)
* Een aansluiting voor een pakket van 40 gewone tv zenders en radio zenders via coax. ( die kan op je tv of mediacenter worden aangesloten en daar kun je mee zappen los van je tv,deze werken los van de decoder)
* Een telefoon aansluiting ( 2 mogelijk )
* Een aansluiting voor digitale tv (UTP) welke aangesloten word op de amino decoder.
Deze kan je via een scart verdeler ook aansluiten op de video in van de hauppauge kaart maar je kan alleen kijken naar de zender waarop de decoder staat.
@j1nx
Ik doe mee aan de pilot,maar je kan niet zomaar een hub/switch er tussen gooien en dan met 2 kaarten er op gaan kijken ( of 2 decoders of 1 decoder en een kaart) een tweede wordt er gelijk vanaf gesmeten.
Ik heb namelijk ook 2 decoders.
Er wordt geen 2e mac adres getolereerd.
Via cloning gaat het ook niet of via een router.
De decoder heeft een uniek mac adres welke bij xms wordt geregistreerd,probeer je een andere decoder of mac adres dan is het gelijk doei.
Ga je klonen dan gaat het goed zolang je naar dezelfde stream kijkt,ga je echter zappen dan wordt er door decoder 1 naar prog1 gekeken en decoder/kaart2 naar prog 2 gekeken,er komen dan 2 stream aanvragen van 1 adres en dat wordt geblokkeerd.
Met 2 decoders kijken wordt alleen getolereerd als beide mac adressen geregistreerd en "legaal"zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 09-07-2008 15:08 ]
Verwijderd
Ik krijg zojuist bijna een hartberoerte....
Mijn telefonieprobleem is opgelost :-)
Ik ben weer bereikbaar :-)
JIPPIIIIEEEEEE
Zo... da moest ik ff kwijt :-)
Ik ben weer bereikbaar :-)
JIPPIIIIEEEEEE
Zo... da moest ik ff kwijt :-)
Klopt, je kan niet zo maar met een HUB/Switch er tussen meerdere streams pakken. In mijn "slechtste" geval hang je er een HUB aan (een hub GEEN switch) en lift je mee op de communicatie van de STB met XMS. Is niet ideaal voor mediacenter toepassingen, maar levert je wel het multicast stream in je pc voor opname. Digitaal dan dus en niet van digitaal, naar analoog door de STB weer naar digitaal door je TV-kaart. Ik kan me niet voorstellen dat er ergens in dat process geen kwaliteits verlies is en dan kan je ook de digitaal naar analoog door de DRG laten doen en dus gewoon direct je coax in je TV-Kaart stoppenNick39 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:57:
[...]
@j1nx
Ik doe mee aan de pilot,maar je kan niet zomaar een hub/switch er tussen gooien en dan met 2 kaarten er op gaan kijken ( of 2 decoders of 1 decoder en een kaart) een tweede wordt er gelijk vanaf gesmeten.
Ik heb namelijk ook 2 decoders.
Er wordt geen 2e mac adres getolereerd.
Via cloning gaat het ook niet of via een router.
De decoder heeft een uniek mac adres welke bij xms wordt geregistreerd,probeer je een andere decoder of mac adres dan is het gelijk doei.
Ga je klonen dan gaat het goed zolang je naar dezelfde stream kijkt,ga je echter zappen dan wordt er door decoder 1 naar prog1 gekeken en decoder/kaart2 naar prog 2 gekeken,er komen dan 2 stream aanvragen van 1 adres en dat wordt geblokkeerd.
Met 2 decoders kijken wordt alleen getolereerd als beide mac adressen geregistreerd en "legaal"zijn.
In het beste geval heb ik het ook over een igmpproxy met natuurlijk een gespoofed mac adres. XMS ziet dan maar 1 device met een juist MAC adres. Echter draait de STB op een VLAN tag die achter haalt moet worden.
Verder is IPTV niet meer als wat unicast/multicast streams die je start door zo geheette IGMP pakketjes.
je wil een kanaal kijken; Dan stuurt de STB een IGMP join naar het multicast adres van de stream, zap je weg naar een ander kanaal dan stuurt de STB een IGMP leave naar de ene multicast stream en vervolgens weer een IGMP join naar de andere stream. Je ontvangt dan eerst voor een aantal seconden een unicast stream zodat het zappen lekker vlot gaat en schakeld dan onzichtbaar over naar een multicast stream. Ik kan nog niets zeggen of je zeg maar twee IGMP joins kan doen voordat je een leave stuurt, maar de streaming servers zijn streaming servers en zijn alleen geintresserd in je IP adres, meer niet. de dhcp/bootp server kijkt wel naar je mac adres en dergelijke en in hoeverre je die voor de gek kan houden weet ik nog niet.
Maar goed ik heb nog geen STB dus kan nog niets doen om het "beste geval" voor elkaar te krijgen, maar het "slechtste" geval moet gewoon werken, daar durf ik bijna wel geld op te zetten.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Misschien niet ten overvloede, maar deel III van deze XMS topic was hierover al sprake:
Ik heb van Jurjen begrepen dat zijn opstelling daarmee als volgt is. DRG->STB->HAVA->TV/HTPC, maar mogelijk kan hij dat zelf bevestigen?!
Mss is het optie om na de STB een hub te plaatsen welke enerzijds aan de HAVA->HTPC hangt en anderzijds aan je TV. Hiermee kan je via je HTPC opnemen en via de STB kijken. Nee dat gaat niet want als je gaat zappen gaat de opname verkeerd, denk ik. Ja, leuk dt heeft nog wat tijd nodig. Hopelijk kan Jurjen snel reageren.
cardinal808 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:52:
Zijn er mensen met ervaring met het aansluiten van DTV van XMS op een HD recorder of HTPC? Ik wil in de toekomst namelijk mijn HTPC direct aansluiten op de DTV, alleen is mij onbekend met welke producten dit aan de praat is te krijgen.
Die HAVA kost incluis verzending naar Nederland circa 150 euro. Mss heeft dit mogelijkheden icm met het HUB verhaal van J1nx?Jurjen de Vries schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:48:ik heb een HAVA Platinum, hiermee kun je het signaal doorzetten naar je HTPC (Windows Media center) en opnemen.
Je kunt echter niet een zender kijken en een andere zender opnemen. Wellicht kun je wel een datum/tijd instellen om te programmeren wanneer je wat wilt opnemen, dat moet ik nog uitzoeken, laat maar weten als je die info handig vind.
Ik heb van Jurjen begrepen dat zijn opstelling daarmee als volgt is. DRG->STB->HAVA->TV/HTPC, maar mogelijk kan hij dat zelf bevestigen?!
Mss is het optie om na de STB een hub te plaatsen welke enerzijds aan de HAVA->HTPC hangt en anderzijds aan je TV. Hiermee kan je via je HTPC opnemen en via de STB kijken. Nee dat gaat niet want als je gaat zappen gaat de opname verkeerd, denk ik. Ja, leuk dt heeft nog wat tijd nodig. Hopelijk kan Jurjen snel reageren.

[ Voor 17% gewijzigd door chocka op 09-07-2008 18:45 ]
Hub,router en switch werken nu in elk geval niet,en 2 goedgekeurde stb's ben ik nu met de pilot mee bezig.j1nx schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:09:
[...]
Maar goed ik heb nog geen STB dus kan nog niets doen om het "beste geval" voor elkaar te krijgen, maar het "slechtste" geval moet gewoon werken, daar durf ik bijna wel geld op te zetten.
Natuurlijk kun je met allemaal externe spullen gaan werken maar de logs zien zelfs de mac adressen van respectievelijk mijn vaste mac adres van de router,het draadloze mac adres van de router en accepteren tot nu toe maar 1 stream.
Maar goed daar testen we nog verder mee en het is niet de bedoeling dat alle pilot spullen op straat komen te liggen,daarnaast vraag ik me af hoe legaal je nog bezig ben als je met spoofed adressen gaat beginnen,dat zou kunnen leiden tot het be-eindigen van je dienst en volgens mij is het op tweakers ook niet toegestaan het hierover te hebben.
Wat in elk geval wel prima werkt maar een iets mindere kwaliteit geeft is een media zendertje aangesloten op de scart,ontvangertje boven en zappen maar. (30 euro bij de kijkshop)
Opnemen via dvd recorder en mediacenter via de scart van de amino gaat ook gewoon goed.
Vraag is natuurlijk ook,wat heeft de consument er voor over,het kastje van Jurjen (hava) werkt ook,maar een 2e decoder is stukken goedkoper dan de hava en je houdt de volle support.
En ik ben geen moraal ridder maar stel dat het op een andere manier lukt waardoor XMS geld misloopt moeten de brave mensen hier wel voor opdraaien.
Ik heb ook voor de zekerheid aan Denan gevraagd wat hij hier van vond en zijn antwoord was in de trend van;
Zo'n HAVA is absoluut niet wat ik wil omdat je dan het digitale signaal via de STB omzet naar een analoog signaal om dat vervolgens weer te digitaliseren
Ik wil gewoon graag de +/- 8Mbit stream (wat natuurlijk echt niet verkeerd is als het gaat om kwaliteit, vergeet dat niet, hulde voor XMS daarvoor) ook onaangetast mijn mediacenter in hebben. De meeste IPTV providers over de ADSL lijnen sturen die multicast streams gewoon over hun normale netwerk. De enige redenen waarvoor XMS dit niet doet lijkt mij het probleem van de vrijheid die je hebt met je symetrische verbinding. Het kost natuurlijk bakken met geld om de rechten te hebben TV te mogen leveren aan mensen. Wanneer je dit levert terwijl het heel simpel is voor de eindgebruiker om dit dan ook weer te kunnen aanbieden aan andere, lijkt het mij dat je dat aan banden moet leggen om je rechten te behouden. Dat is de enige redenen die ikzelf kan bedenken waarom die dhcp/bootp server zo dichtgetimmerd is.
Of het illegaal is om hier over te praten op tweakers lijkt me sterk aangezien er al meerdere treads zijn over andere IPTV aanbieders en soort gelijke manieren om het signaal digitaal je pc in te krijgen.
Overigens wanneer Denan aangeeft dat hij dit liever niet hier heeft dan zal ik het hier ook niet meer over hebben.
Overigens ben ik niet geintresseerd in meerdere STB's of iets dergelijks. Het enige doel wat ik voor ogen heb is om het digitale signaal ook daadwerkelijk digitaal in mijn mediacenter te krijgen.Je tweaked maar een eind weg, maar als je het sloopt kom ik je niet helpen
Zo'n HAVA is absoluut niet wat ik wil omdat je dan het digitale signaal via de STB omzet naar een analoog signaal om dat vervolgens weer te digitaliseren
Ik wil gewoon graag de +/- 8Mbit stream (wat natuurlijk echt niet verkeerd is als het gaat om kwaliteit, vergeet dat niet, hulde voor XMS daarvoor) ook onaangetast mijn mediacenter in hebben. De meeste IPTV providers over de ADSL lijnen sturen die multicast streams gewoon over hun normale netwerk. De enige redenen waarvoor XMS dit niet doet lijkt mij het probleem van de vrijheid die je hebt met je symetrische verbinding. Het kost natuurlijk bakken met geld om de rechten te hebben TV te mogen leveren aan mensen. Wanneer je dit levert terwijl het heel simpel is voor de eindgebruiker om dit dan ook weer te kunnen aanbieden aan andere, lijkt het mij dat je dat aan banden moet leggen om je rechten te behouden. Dat is de enige redenen die ikzelf kan bedenken waarom die dhcp/bootp server zo dichtgetimmerd is.
Of het illegaal is om hier over te praten op tweakers lijkt me sterk aangezien er al meerdere treads zijn over andere IPTV aanbieders en soort gelijke manieren om het signaal digitaal je pc in te krijgen.
Overigens wanneer Denan aangeeft dat hij dit liever niet hier heeft dan zal ik het hier ook niet meer over hebben.
En dan zit het digitaal in je mediacenter en wat dan.. om het te kijken moet het toch naar analoog.. maar leef je uit,wie ben ik dat ik je tegen probeer te houden.. weet je hoeveel opslag een gemiddelde film op 8 mb kost ? 8 mb per seconde, is 480 MB per minuut,neem een film van 90 minuten.. kom je op een 40 gig uit.. of 60 tot 80 gig voor een HD film...
Ik denk dat Denan het meer gezegd heeft omdat ie weet dat het zo simpel niet is als jij denkt.
Maar verras ons
Ik denk dat Denan het meer gezegd heeft omdat ie weet dat het zo simpel niet is als jij denkt.
Maar verras ons
Verwijderd
Maak je nu niet een rekenfout? 8mbit/seconde is ongeveer 1Mbyte per seconde is dus 60MB per minuut. Das nog flink, maar heel wat anders dan 480 MBNick39 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:10:
En dan zit het digitaal in je mediacenter en wat dan.. om het te kijken moet het toch naar analoog.. maar leef je uit,wie ben ik dat ik je tegen probeer te houden.. weet je hoeveel opslag een gemiddelde film op 8 mb kost ? 8 mb per seconde, is 480 MB per minuut,neem een film van 90 minuten.. kom je op een 40 gig uit.. of 60 tot 80 gig voor een HD film...
Maar verras ons
Inderdaad, en met de huidige processoren is een "on the fly" transformatie van TS (mpeg) naar een AVI container met H264 encoding niet onmogelijk/ongebruikelijk.Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 06:37:
[...]
Maak je nu niet een rekenfout? 8mbit/seconde is ongeveer 1Mbyte per seconde is dus 60MB per minuut. Das nog flink, maar heel wat anders dan 480 MB
Waardoor je dus je TV kan opnemen in digitale kwaliteit (8MBit is ongeveer DVD kwaliteit) en een filmpje/uitzending rustig onder de 1 GB kan blijven, zonder enige kwaliteits verlies. Reken dan zelf maar uit hoeveel je kan opnemen voordat de huidige harde schijven vol zouden kunnen zitten
DTV is leuk, maar DTV als DTV opnemen is nog veel leuker.
En ja tuurlijk, ik heb helaas nog steeds zo'n oud Sony CRT breedbeeld kreng, maar daar komt wel verandering in. Maar als ik het vrouwtje kan over tuigen dat je dan de puistjes kan tellen als ze naar haar opgenomen GTST afleveringen kan kijken, dan maak ik misschien een kans
Dat zit er dik in, maar als andere het kunnen op andere providers, dan moet het ons toch ook lukken met XMS. We kunnen het op zijn mins proberen, ik heb er wel een goed gevoel bij.Ik denk dat Denan het meer gezegd heeft omdat ie weet dat het zo simpel niet is als jij denkt.
Maar verras ons
Dat lijkt me fysiek onmogelijk. Een beroerte is namelijk een acute hersenbeschadiging, veroorzaakt door een bloeduitstorting of infarct in de hersenen. Als je dat in je hart krijgt, zit je heel apart in elkaarVerwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:04:
Ik krijg zojuist bijna een hartberoerte....
Da's dan wel weer fijn. Hoe is het opgelost en hoe wordt het in de toekomst voorkomen?Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:04:
Je hebt volledig gelijk,ik haal de bits en bytes altijd door elkaar,rekensom klopt dus niet.Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 06:37:
[...]
Maak je nu niet een rekenfout? 8mbit/seconde is ongeveer 1Mbyte per seconde is dus 60MB per minuut. Das nog flink, maar heel wat anders dan 480 MB

Wel blijft de vraag gelijk,waarom wil je de stream nou zo perse op je pc in de 8 mbits,behalve om er een avi van te maken of zo maar dan pas je ook weer compressie toe.
De discussie is ook bij casema al heel wat keren voorbij gekomen,want ook daar nemen de pvr's de volledige stream op maar je kan het niet digitaal uitvoeren,anders dan je harde schijf uit je pvr te halen en dan blijkt vervolgens dat je er niets mee kan omdat de stream gecodeerd is. ( je hebt je smartcard nodig om te kunnen kijken bij casema,tenzij je de siemens gebruikt,maar die is zo buggy dat je daar weer niets met de avi's kan ( heb um gehad) de streams worden nl niet in een geheel opgenomen maar in stukjes die je moet joinen,helaas zijn die niet logisch genummerd,tis net sudoku om er achter te komen welk stukje waar hoort
Op het moment dat je gaat kijken naar wat je opgenomen hebt wordt het analoog gemaakt voor je tv,ga je het proberen via je hdmi uitgang dan heb je er ook weinig aan want het blijft een SD uitzending,je kan de reclame er uit rippen maar je houdt die vervelende logo's,lichtkranten en andere sh*t,waarom al die moeite als je de uitgang van de decoder zo kan verbinden en zo ook kan opnemen.
Ik zit net een oude film uit mei te bekijken,zie ik opeens slingerend een soort van indiana jones voorbij slingeren met een of andere reclame.. en komt scrollend voorbij dat op het andere net ( dus niet,tis een opname) die kok den Blijker is en op sbs zometeen de smaakpolitie komt,die troep wil ik niet eens op mijn pc... wat erger ik me aan die reclames in beeld !!!
En als je het kijkt zie ik geen verschil tussen de 8 mbits stream en het gewoon via de scart opgenomen signaal.
Ik ga zo CSI miami seizoen 5 halen,is net uit..gewoon in de winkel,zonder die troep er door.
[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 10-07-2008 10:46 . Reden: man o man,wat maak ik weer een schrijf fouten. ]
Speciaal voor je vriendin danj1nx schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:07:
[...]
. Maar als ik het vrouwtje kan over tuigen dat je dan de puistjes kan tellen als ze naar haar opgenomen GTST afleveringen kan kijken, dan maak ik misschien een kans
http://www.afhakers.nl/media.asp?x=83#afhurl
En bedankt he, had net gegetenNick39 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:57:
[...]
Speciaal voor je vriendin danwaarschuwing... niet geschikt voor jeugdige kijkers..
http://www.afhakers.nl/media.asp?x=83#afhurl
Maar ik denk niet dat ik je kan over tuigen zolang je niet zelf een goed/mooi werkend mediacenter hebt/gebruikt.
Ik heb er ook zo'n hauppage 150 inzitten, maar dat is niet echt fantastisch. (analoog naar digitaal en dan weer naar analoog voor je tv)
Je moet het een beetje zien als opnemen via je oude VHS recorder of opnemen met je DVD/HD-recorder.
Zo is het ook een beetje met je inkomende signaal voor je mediacenter, tis alleen dus de keus of je er een VHS videorecorder van maakt als het gaat om kwaliteit of een DVD/HD recorder.
De kwaliteit van het XMS DTV signaal is gewoon vele malen beter als het analoge signaal. Dat moet je toch denk ook wel beamen. Je zal denk echt wel het verschil zien of je naar je analoge zenders kijkt of je digitale zenders. Toch?
Dat kwaliteits verschil houd je dan wanneer je het signaal digitaal opslaat. En dus kijk je later je opname dus in dezelfde kwaliteit als dat het toendertijd over je lijn kwam.
En inderdaad als ik lekker achteruit op de bank een geheel seeizoen CSI wil kijken dan gooi ik de DVD's er wel in
Ook ik moet wel beamen dat de zenders wel steeds irritanter worden met die rondslingerende dingen die over het signaal worden gezet (meestal net NA de reclames) die krijg er dus niet uit.
Maar ik geloof dat je ook in Leiden woont toch? Misschien nodig ik je nog wel eens uit om een biertje te komen pakken
EDIT: Oh ja ook een van mijn redenen om het signaal onbewerkd digitaal in mijn mediacenter te krijgen is om het te kunnen bewerken (on the fly)
Voorbeeldje;
http://www.htpcnews.com/i...d=54&limit=1&limitstart=4
Voor wat meer voorbeeldjes;
http://www.htpcnews.com/forums/index.php?showtopic=17427
(onthoud dat de "before" screenshots zijn gemaakt van DVD materiaal en dus vergelijkbare kwaliteit als het XMS signaal)
[ Voor 9% gewijzigd door j1nx op 10-07-2008 13:39 ]
Welke software gebruik je daarvoor, als ik vragen mag?j1nx schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:24:
[...]
Overigens mijn mediacenter knipt geheel automatisch de reclames eruit. Dus als ik iets wil zien op TV, dan stel ik dat in zodat hij alvast begint op te nemen.
http://www.kaashoek.com/comskip/BoardCrusher schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:55:
[...]
Welke software gebruik je daarvoor, als ik vragen mag?
@j1nx ok dat van de kwaliteit moet ik je nageven,komt denk ik omdat mijn dvd recorder de boel upscaled naar 1080i en ik er niet zo'n last van heb.
Ik heb 3 windows media pc's een "grote", een barebone, en een laptop ( laptop alleen met digitenne stickje en daar wil je niets van opnemen
) daarnaast staat naast de tv beneden en boven dus nog een mediaspeler waar gewoon alle afleveringen van 24 en de series die ik volg op staan,met daarnaast nog een kleine 900 dvd's waarvan alleen de pc weet waar ze staan.
Ik denk dat het opneem verhaal voor mij anders gaat worden als er scifi wordt toegevoegd, nu download ik gewoon de HDTV films,zet ze op de mediaspelers met elk 1,3 TB en kijk vanaf daar.
In het begin nam ik series ook altijd op maar wordt gewoon misselijk van die draaiende logo's en de steeds grotere zooi die ze er tegenwoordig opgooien straks kan je alleen nog via een vierkantje kijken,niet te vergeten dat bv Veronica de laatste tijd incomplete series opkoopt waarvan je nooit zal weten hoe het afloopt,zoals invasion,surface,treshold enz... maar goed.. back on topic.
Ik heb 3 windows media pc's een "grote", een barebone, en een laptop ( laptop alleen met digitenne stickje en daar wil je niets van opnemen
Ik denk dat het opneem verhaal voor mij anders gaat worden als er scifi wordt toegevoegd, nu download ik gewoon de HDTV films,zet ze op de mediaspelers met elk 1,3 TB en kijk vanaf daar.
In het begin nam ik series ook altijd op maar wordt gewoon misselijk van die draaiende logo's en de steeds grotere zooi die ze er tegenwoordig opgooien straks kan je alleen nog via een vierkantje kijken,niet te vergeten dat bv Veronica de laatste tijd incomplete series opkoopt waarvan je nooit zal weten hoe het afloopt,zoals invasion,surface,treshold enz... maar goed.. back on topic.
hmm ok, denk dat ik bij jouw een biertje kom pakkenNick39 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:12:
@j1nx ok dat van de kwaliteit moet ik je nageven,komt denk ik omdat mijn dvd recorder de boel upscaled naar 1080i en ik er niet zo'n last van heb.
Ik heb 3 windows media pc's een "grote", een barebone, en een laptop ( laptop alleen met digitenne stickje en daar wil je niets van opnemen) daarnaast staat naast de tv beneden en boven dus nog een mediaspeler waar gewoon alle afleveringen van 24 en de series die ik volg op staan,met daarnaast nog een kleine 900 dvd's waarvan alleen de pc weet waar ze staan.
Ik neem op dit moment ook alleen maar meuk op voor het vrouwtje, ik moet toch die WAF omhoog krijgen voor die 1080p TV. Alles wat ik zelf wil kijken, haal ik nu ook gewoon van usenet, wat me er aan doet denken; Doe je daar ook aan mee met de pilot? Weet jij hoe ver ze zijn?
En even verder off-topic; Je gaat me toch niet vertellen dat "surface" net zo mooi dood bloed als "invasion", want dan stop ik ermee. Invasion was toen der tijd ook wel grappig, maar was maar 1 seisoen, als surface het zelfde laken en pak wordt dan hoeft het niet meer voor mij.
"Bionic woman" net vorige week gestart. Doorkijken of stoppen?
daarna weer terug naar;
XMS glasvezelinternet voor particulieren
bionic woman heeft 9 afleveringen en is daarna in america gecanceled....dus doorkijken is een beetje nutteloos....
Nummer zoveel in het rijtje dus... ik kijk tegenwoordig eerst bij IMDB voor ik een serie ga volgen,steeds als je er een beetje lekker in zit.. medical investigations... noem maar op.. 1 seizoentje ..Day24 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:28:
bionic woman heeft 9 afleveringen en is daarna in america gecanceled....dus doorkijken is een beetje nutteloos....
@j1nx
Surface stopt ook.. zonder eind.. na 15 afleveringen... NBC heeft de serie stop gezet.
Jericho in seizoen 2 na 7 afleveringen.
Ik doe niet mee aan de usenet pilot,ik zat bij xs4all, steeds incompleet,par's zus en zo..iemand start met posten maar stopt halverwege... een deel verkeerd... p2p voldoet bij mij nog prima.
Ik denk ook dat ik de enige ben die een psp heeft alleen om er films met ondertiteling op te kijken.. en een Zen... ik heb trouwens alleen Wiekse Rose bier...
/edit: en toch heeft dit ook met xms te maken,wat doe je met die 50 mbits... nou een hele serie opzoeken ipv me op tv door de zoveelste herhaling heen te worstelen...
[ Voor 44% gewijzigd door Nick39 op 10-07-2008 16:56 ]
Ik wel.. pilot loopt sinds eind mei, en is de laatste tijd wat stil. Ik lees net dat het nog wel doorloopt, het is nog niet bekend hoe lang nog.j1nx schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:23:
[...]
Alles wat ik zelf wil kijken, haal ik nu ook gewoon van usenet, wat me er aan doet denken; Doe je daar ook aan mee met de pilot? Weet jij hoe ver ze zijn?
Wel een prima server, werkt net zo soepel als mijn XSnews abo.
Krijg net dit bericht binnen met een logo van XMS waaronder staat: U heeft al genoeg gewacht.
Hoe bevalt uw Digitale Televisie?
Een paar maanden geleden zijn we gestart met het leveren van Digitale Televisie. Wij zijn erg benieuwd hoe onze nieuwe dienst u bevalt en hoe wij onze dienst eventueel kunnen verbeteren. Klik hier om ons (eenmalig) wat meer te vertellen over uw eerste ervaringen met Digitale Televisie van XMS.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Met vriendelijke groeten,
Folkert Moolenburgh
Directeur XMS
Hoe bevalt uw Digitale Televisie?
Een paar maanden geleden zijn we gestart met het leveren van Digitale Televisie. Wij zijn erg benieuwd hoe onze nieuwe dienst u bevalt en hoe wij onze dienst eventueel kunnen verbeteren. Klik hier om ons (eenmalig) wat meer te vertellen over uw eerste ervaringen met Digitale Televisie van XMS.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Met vriendelijke groeten,
Folkert Moolenburgh
Directeur XMS
Weet je ook op welke retentie ze straks mikken? Hebben ze eigen servers opgezet of hebben ze een deal gemaakt met een andere NNTP provider? Zo ja welke?BoardCrusher schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:51:
[...]
Ik wel.. pilot loopt sinds eind mei, en is de laatste tijd wat stil. Ik lees net dat het nog wel doorloopt, het is nog niet bekend hoe lang nog.
Wel een prima server, werkt net zo soepel als mijn XSnews abo.
Overigens, kan ik met mijn huidige desktop niet volledig op 50Mbit downloaden. De lijn red het verder wel, maar mijn PC zelf niet meer
De retentie van de server is het enige "min" puntje, deze brokkelt af na 90+ dagen terwijl dit meer zou moeten zijn. Dat wordt iig nog uitgezocht maar zal wel te maken hebben met de enorm toenemende hoeveelheid data op de nieuwsgroepen.j1nx schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:46:
Weet je ook op welke retentie ze straks mikken? Hebben ze eigen servers opgezet of hebben ze een deal gemaakt met een andere NNTP provider? Zo ja welke?
Overigens, kan ik met mijn huidige desktop niet volledig op 50Mbit downloaden. De lijn red het verder wel, maar mijn PC zelf niet meer
Ze resellen de dienst bij een andere partij, welke NNTP provider erachter zit is niet bekend
De beoogde technische specs zijn (van het pilot-forum):j1nx schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:46:
[...]
Weet je ook op welke retentie ze straks mikken? Hebben ze eigen servers opgezet of hebben ze een deal gemaakt met een andere NNTP provider? Zo ja welke?
Ze maken geen gebruik van een eigen server, maar van een commerciële. Overigens had mijn desktop ook uitdagingen bij het downloaden op 5,5MB/s met wegschrijven, mijn (HTPC)-selver heeft daar geen problemen mee.De gekozen abonnementsvorm ziet er vooralsnog zo uit:
- 50/50mbit/s
- 20 threads
- 120+ dagen retentie op alle nieuwsgroepen
- onbeperkt downloaden
- ook via SSL beschikbaar
- Alleen bereikbaar vanuit het XMS netwerk
Even ter info. Mijn verbinding lag er al een dag of wat uit. De boosdoener bleek ZoneAlarm. Na de laatste update geeft die firewall blijkbaar problemen in combinatie met XMS. De medewerker van de XMS helpdesk had er al een stuk of 20 telefoontjes over gehad....

BoardCrusher, heb je een linkje van dat forum. Dan kan ik mezelf via daar op de hoogte houden. De specs zien er wel goed uit en alle retentie boven de 40 dagen vind ik al wel ok, dan moet je maar een beetje op blijven letten
Het is een verborgen subforum op http://dtvuitrol.xmsnet.nl/index.php, indien je niet deelneemt aan de pilot heb je ook geen leesrechten op dat stukje foraj1nx schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:18:
BoardCrusher, heb je een linkje van dat forum. Dan kan ik mezelf via daar op de hoogte houden. De specs zien er wel goed uit en alle retentie boven de 40 dagen vind ik al wel ok, dan moet je maar een beetje op blijven letten
Ligt aan een MS update voor de DNS patch:Fiber schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:46:
Even ter info. Mijn verbinding lag er al een dag of wat uit. De boosdoener bleek ZoneAlarm. Na de laatste update geeft die firewall blijkbaar problemen in combinatie met XMS. De medewerker van de XMS helpdesk had er al een stuk of 20 telefoontjes over gehad....
Microsoft patch botst met ZoneAlarm
Workaround to Sudden Loss of Internet Access Problem
Verwijderd
Het ligt niet aan Xms, een patch van Microsoft botst met ZoneAlarm.Fiber schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:46:
Afgeraden wordt de update van MS te deïnstalleren; kiezen tussen twee kwaden kan je ZoneAlarm van hoog [high] op midden [medium] zetten, kan je tenminste redelijk behoorlijk beveiligd internet op [in ieder geval beter dan ZA uit te zetten] en even op een update van ZA te wachten.
Het ligt er overigens aan dat ZA niet op de hoogte was van de update van MS, die een aantal poorten heeft dichtgetimmerd, waar ZA niet op rekende. [niet MS's fout dit keer].
@Lizard
Waren tegelijkertijd bezig blijkbaar.
Wel is er wat discussie over de specs te vinden op de laatste paar pagina's van de vorige versie van deze thread (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1247283), zo'n beetje vanaf 1 juni/ bladzijde 76.sPENKMAN schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:22:
[...]
Het is een verborgen subforum op http://dtvuitrol.xmsnet.nl/index.php, indien je niet deelneemt aan de pilot heb je ook geen leesrechten op dat stukje fora
Denan nu er meer bekend is over het nieuwe voetbal kanaal gaat xms proberen deze rechten te krijgen.
KPN , TELE2 ,UPC hebben deze rechten met ziggo word nog onderhandeld
ik wil dit graag weten want als dit niet lukt wil ik ziggo gaan nemen .
als jij zegt wij gaan ook onderhandelen dan wacht ik nog even
rjn27 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:43:
Denan nu er meer bekend is over het nieuwe voetbal kanaal gaat xms proberen deze rechten te krijgen.
Ik weet niet of XMS contracten heeft met 1 van deze partijen, maar als alleenstaande partij hebben ze dus geen contract afgesloten, aldus het nieuws bericht."Eredivisie Live heeft distributiecontracten afgesloten met partijen die digitale televisie aanbieden: UPC, Tele2, KPN en donderdagochtend nog op het nippertje met Ziggo."
Bron: http://www.digitelevisie....ive-heten&id=6680&taal=nl
[ Voor 0% gewijzigd door Joeri op 11-07-2008 11:40 . Reden: quote ]
Verwijderd
Ha ha, nou ik zit wel vreemd in elkaar maar inderdaad niet zo vreemd.JME schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:15:
[...]
Dat lijkt me fysiek onmogelijk. Een beroerte is namelijk een acute hersenbeschadiging, veroorzaakt door een bloeduitstorting of infarct in de hersenen. Als je dat in je hart krijgt, zit je heel apart in elkaar![]()
[...]
Da's dan wel weer fijn. Hoe is het opgelost en hoe wordt het in de toekomst voorkomen?
Hoe het is opgelost weet ik niet precies. Ik heb de helpdesk hierover gebeld en gevraagd waar het probleem nu zat. Volgens hem, dat heeft hij wel 6 keer herhaald, zat er een fout in de routering bij KPN (dat het een routeringsprobleem was, wist ik zelf ook al, sterker nog dat heb ik ook zelf meteen aangegeven maar goed).
Ik heb gevraagd waarom dit in hemelsnaam 5 weken heeft moeten duren? Daar kwam helaas geen overtuigend antwoord op. Er kwam een antwoord waarin aangegeven werd dat ze van alles geprobeerd hadden maar dat het probleem steeds niet gevonden werd. Dat geeft mij nog niet aan waarom het 5 weken moet duren, maar goed.
Vragen hoe ze het gaan voorkomen is wel interessant maar niet bij de helpdesk omdat ik merk dat de mensen die daar werken geen overzicht hebben op de processen die daarvoor gevolgd dienen te worden, daar worden ze ook niet voor betaald. Ik heb echter een aangetekende brief gestuurd naar de klachtenafdeling en ik verwacht daar nog een antwoord van. Ik zal zeker kijken of ik via hen nog te horen krijg wat precies de oorzaak van de lange wachttijd was en hoop vurig dat ze hun processen zullen aanpassen om dit voortaan sneller te kunnen doen. Vervelend altijd om geen controle te hebben over dit soort zaken
Verwijderd
Zoals je al hebt kunnen lezen gaan ze voor een retentie van 120+ dagen, die nog niet helemaal gehaald wordt maar daarvoor doen ze nog onderzoek.j1nx schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:46:
[...]
Zover ik weet is de NNTP provider XSNews en het gaat retesnel :-)
Ik heb gehoord via de officiële kanalen dat er 3 verschillende news abbo's aangeboden gaan worden. 25 / 50 / 100 Mbit.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Verwijderd
Welke kanalen zijn dit? Want via de Pilot heb ik er nog niets over gehoord... en zover ik weet zijn er officiëel nog geen dingen over bekend gemaakt en zijn ze nog steeds aan het zoeken naar wat precies het aanbod zal zijn.The Wizard schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:32:
Ik heb gehoord via de officiële kanalen dat er 3 verschillende news abbo's aangeboden gaan worden. 25 / 50 / 100 Mbit.
En een gratis abbo met een of andere lage snelheid... officieel is het voor mij pas ( niet hatelijk bedoeld ) als Denan het zegt of het op de XMS site komt.The Wizard schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:32:
@Benbi Idem dito met mijn vriendin bij tele2, haar al 1,5 jaar lopend abonnement is per ongeluk extra bij de nieuw te intruduceren tele2 pre pay gekomen,met als gevolg dat haar telefoon niet werkte omdat ze in 2 systemen stond.
Om de een of andere strange reden konden ze haar ook niet uit welk systeem dan ook halen,als ze dat deden stond ze er na een refresh gewoon weer bij.
Na 4 weken contininue bellen ( reken maar niet dat Tele 2 zelf terug belt ondanks alle beloftes daartoe ) hebben wij wegens wanprestatie via een advocaat het kontrakt laten ontbinden.
Wettelijk moet een operator gewoon reageren op je verzoek,je mag van een dienst een bepaalde continueiteit verwachten.
Het stopzetten van het abonnement lukte echter ook niet meer,dat hebben ze ook geprobeerd.
Ze hebben nu het aantal maanden dat het kontrakt nog zou lopen gecrediteerd.
Haar al 6 jaar in haar bezit zijnde nummer is ze kwijt geraakt omdat het abonnement niet stop gezet kan worden.
Niemand bij Tele 2 weet hoe ze er in kwam,waarom het niet veranderd kan worden en waarom het abbo niet eerder geblokkeerd kan worden en waarom ze haar nummer niet kunnen porteren,en hoe ze dit in de toekomst moeten voorkomen bij anderen.
(Leverancier Tele2 is,jawel.. KPN)
Eredivisie Live is vanaf 29 augustus te zien via UPC, Ziggo, KPN en Tele2. Dat betekent dat het kanaal een landelijke dekking heeft. Met enkele overige aanbieders worden momenteel nog gesprekken gevoerd. De prijzen van de uiteenlopende pakketten worden door de distributiepartijen zelfstandig en onafhankelijkvan elkaar bepaald. Daarnaast zal bij UPC en Tele2 de mogelijkheid worden geboden om individuele wedstrijden af te nemen via pay per match. Eredivisie Live zal ook te zien zijn op het onlangs geïntroduceerde MobielTV van KPN: een Europese primeur. Informatie over de verschillende pakketten en bijbehorende tarieven wordt verstrekt door de aanbieders. Voor algemene verkoopinformatie kunnen voetballiefhebbers vanaf 11 juli, 12.00 uur ook terecht bij http://www.eredivisielive.nl.joeri-slots schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:39:
[...]
[...]
Ik weet niet of XMS contracten heeft met 1 van deze partijen, maar als alleenstaande partij hebben ze dus geen contract afgesloten, aldus het nieuws bericht.
Bron: http://www.digitelevisie....ive-heten&id=6680&taal=nl
misschien toch xms ?
Ja misschien wel maar heb je de prijzen gezien... tussen de 10 en 15 euro... nou haat ik voetbal ( sorry guys) maar het wordt ondertussen wel een we plukken de mensen helemaal kaal opzet.
Canal Digitaal gaat het helemaal niet leveren ( geen capaciteit) dus dan moeten de mensen toch weer ergens een provider zien te bemachtigen..
Ziggo heeft eigenlijk geen capaciteit dus die hebben per 1 juli de overeenkomst met HD1 opgezegd waardoor er dus weer een HD zender uit het pakket verdwijnt om plaats te maken voor een betaal zender...
[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 11-07-2008 13:52 ]
Verwijderd
Hm zover ik weet is dat per ongeluk te vroeg gecommuniceerd in een nieuwsbrief zonder dat daar al een besluit over genomen is. Dus of dat gratis abonnement er komt betwijfel ik ten zeerste. Het is raadzaam om inderdaad af te wachten wat Denan zegt of wat er op de site verschijnt. Op het moment dat je het abonnement kunt afnemen, weet je het zeker :-) Elke ander vorm van speculatie is zinloosNick39 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:46:
[...]
En een gratis abbo met een of andere lage snelheid... officieel is het voor mij pas ( niet hatelijk bedoeld ) als Denan het zegt of het op de XMS site komt.
Verwijderd
In een vragenlijst stond dit:
Het lijkt er op dat XS news de leverende partij is in deze maar misschien zijn ze ook nog in overleg met een andere.
Wat wel zeker is (voor mij dan) dat de pilot tot nu toe goed werkt, de snelheid is goed de retentie is wat minder dan de +- 120 dagen maar boeit mij niet zo.
Voor de rest afwachten dus.
Nog niet zeker dus hoe het er precies uit komt te zien maar een gratis abbo behoort eventueel tot de mogelijkheden.Via een nieuwsbrief is een onjuiste nieuwsdienstbeschrijving gecommuniceerd:
" Veel bewoners hebben ons vragen gesteld of XMS naast de textonly
newsserver ook een binaries newsserverdienst gaat aanbieden. Op aangeven van
de initiatiefgroep is er een overkomst gesloten met XSNEWS.nl en bestaat er
binnenkort dus de mogelijkheid om via XMS ook een supersnelle news-server te
gebruiken. De kosten hiervoor bedragen voor een 20 Mbit abonnement 7,95 EURO
en voor fullspeed 50Mbit 9,95 EURO per maand.
XSNews is een van de weinige providers die binaries newsservers op volle
snelheid aanbieden, de meeste aanbieders stoppen bij 20 of 25Mbit. Alle
klanten van XMS krijgen GRATIS een 512Kb connectie naar deze server. Zo kunt
u de dienst uitproberen, als het bevalt kunt u dan altijd nog de betaalde
dienst afnemen."
XMS heeft de exacte dienstomschrijving nog niet gedefinieerd dus de
bovenstaande uiting is erg voorbarig geweest.
Voor XMS valt te denken aan beperkte gratis toegang, maximale snelheid,
aantal threads, dataverkeer en dergelijke. Hier zijn natuurlijk al wel
ideeën over, maar de dienstomschrijving staat nog niet vast.
Maar, wat vind u van de bovenstaande omschrijving?
Het lijkt er op dat XS news de leverende partij is in deze maar misschien zijn ze ook nog in overleg met een andere.
Wat wel zeker is (voor mij dan) dat de pilot tot nu toe goed werkt, de snelheid is goed de retentie is wat minder dan de +- 120 dagen maar boeit mij niet zo.
Voor de rest afwachten dus.
over het voetbal:
Eerste abonnementsprijzen Eredivisie Live bekend
Tele2 en KPN Digitenne zijn de eerste aanbieders van digitale televisie die vrijdag kunnen melden wat een abonnement kost op Eredvisie Live, het nieuwe voetbalkanaal van Endemol en de Eredivisieclubs. Klanten van Tele2 krijgen de nieuwe abonneezender, die vanaf 29 augustus wedstrijden van de eredivisie live uitzendt, voor 14,95 euro per maand bovenop het bestaande abonnement voor internet en telefonie. Een losse wedstrijd (pay per match) kost 6,95 euro.
wil de koe die gemolken wil worden nu opstaan ?
Eerste abonnementsprijzen Eredivisie Live bekend
Tele2 en KPN Digitenne zijn de eerste aanbieders van digitale televisie die vrijdag kunnen melden wat een abonnement kost op Eredvisie Live, het nieuwe voetbalkanaal van Endemol en de Eredivisieclubs. Klanten van Tele2 krijgen de nieuwe abonneezender, die vanaf 29 augustus wedstrijden van de eredivisie live uitzendt, voor 14,95 euro per maand bovenop het bestaande abonnement voor internet en telefonie. Een losse wedstrijd (pay per match) kost 6,95 euro.
wil de koe die gemolken wil worden nu opstaan ?

Ik heb me besluit genomen en heb gister digitale televisie van Ziggo aangeschaft nu blijkt dat zij zo en zo voetbal gaan uitzenden .
XMS bekiijk ik over een jaartje wel weer
ik blijf wel internet en telefonie afnemen van xms
Verwijderd
Heel veel plezier met Ziggo :-)rjn27 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:53:
Ik heb me besluit genomen en heb gister digitale televisie van Ziggo aangeschaft nu blijkt dat zij zo en zo voetbal gaan uitzenden .
Van harte.. alleen wordt nergens gezegd dat XMS dit niet gaat doen, alleen de fim1 en sport1 kanalen niet,maar het eredivisie kanaal zou gewoon kunnen..rjn27 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:53:
Nu is er wel een probleem bij Ziggo:
Als je geen telefonie en internet van Ziggo afneemt moet je (binnenkort) een maandelijkse kaartbijdrage (wordt per jaar ge-incasseerd) per aangesloten decoder gaan betalen voor de digitale tv, dan nog eens 10 euro voor het voetbal kanaal.
Dat wordt een duur grapje..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.
Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.
Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!