XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste
Acties:
  • 129.477 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 15:17
Gewoon aan twee kanten van de kabel 'n dubbel UTP doosje monteren en met normale stekker aansluiten is m.i. toch netter en minder ingewikkeld?
Dit soort splitters is opzich wel aardig als tijdelijke oplossing of om wat te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:22
Mau_Maus schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:12:
[...]

Wat wil je getest zien?

Ik kan ieder geval zeggen dat sinds ik het aangesloten heb, het perfect werkt. Geen storingen, niks.

Ik heb ze nu te leen van 'onze' ict afdeling. Maar het is moeilijk ze zelf te vinden, hun hadden het ook maar ergens bij gehad.

Op internet is bij vergelijkbare types moeilijk achter de specificaties te komen vind ik zelf.
Vooral hoe stabiel het is.. en of je ergens een goede/duidelijke leverancier kunt vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
NIKDCC schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:35:
Gewoon aan twee kanten van de kabel 'n dubbel UTP doosje monteren en met normale stekker aansluiten is m.i. toch netter en minder ingewikkeld?
Dit soort splitters is opzich wel aardig als tijdelijke oplossing of om wat te testen ;)
Netter wel en ook niet zo heel ingewikkeld, maar voor een gemiddelde gebruiker is zelf kabbels splitten niet iets vanzelfsprekend lijkt mij.

En bedoel heb alles al liggen, vast geschroef kasten neergezet. Kabel komt maar klein stukje bij mij uit de muur achter een kast. Dus niet makkelijk om kabel aan te passen, en geen zin om te knippen zodat ie nog korter word. Nu kan ik hem orgineel houden en in de meterkast zie je er niks van en aan de andere kant achter me kast ook niet.

Maar in veel situaties is jouw manier beter, alleen benodigt dat wat kennis en beetje goed labellen wat, wat is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

denan schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:08:
[...]

8 Poorts CPS
poort 1 - DRG 22 (voice)
poort 2 - High QoS IPTV (de amino)
poort 8 - Internet

4 Poorts CPS
Poort 1 - IPTV / STB
Poort 2 - Computer
(poort 4 NOOITgebruiken voor high bandwidth diensten, die is namelijk gecapped voor andere types diensten!!)

Ik zal dit ook in de handleidingen aanpassen.
Verwachten jullie overigens dat iedere gebruiker zelf de kabels gaat veranderen bij iedere QoS verandering? Of was het nog steeds allemaal pilot?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Robinski schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:45:
[...]

Verwachten jullie overigens dat iedere gebruiker zelf de kabels gaat veranderen bij iedere QoS verandering? Of was het nog steeds allemaal pilot?
Ik denk niet dat er zo vaak wordt veranderen, maar opzich veranderd er voor mij alleen de digi tv aansluiting... (8 poorts) En ja dat, dat nog beetje in beta is wist ik wel...

(ik weet niet hoe het bij de 4 poorts is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--"4 Poorts CPS:
   Poort 1 - IPTV / STB
   Poort 2 - Computer"
--

Ik heb een vierpoorts CPS. Zowel bij het XMS-huis als uit de handleiding heb ik begrepen dat poort 1 voor Internet en poort 2 voor DTV gebruikt moest worden. Ik heb de STB aangesloten op poort 2, en ontvang daar het DTV-signaal.

Ik heb de internetaansluiting nog niet uitgeprobeerd; om te beginnen staat mijn netwerk momenteel nog op de Ziggo-aansluiting, en bovendien heb ik een vast IP-adres besteld en heb ik nog niet doorgekregen welk IP-adres dat is, dus kan ik mijn router nog niet instellen op de XMS-aansluiting (ik heb het eerlijk gezegd niet geprobeerd met DHCP).

Maar als ik het goed begrijp, moet ik die aansluitingen nu dus omwisselen naar 1=DTV / 2=TCP/IP? Of geldt dat alleen voor nieuwe aansluitingen?

Ik heb trouwens sinds vandaag een probleempje met mijn Aminet 110: Als ik 'm heb uitgeschakeld en ik schakel hem later weer in, dan blijft hij hangen op het laast gekozen kanaal, het beeld is "donker" (gedempt videosignaal?) en de afstandsbediening werkt niet meer. Even de stroom van de STB af blijkt te helpen, maar optimaal is het natuurlijk niet. Ik ben dit probleem ook tegengekomen op het DTV-uitrol-forum en op het XMS-forum van Piojo*, maar een oplossing ben ik nog niet tegengekomen. Dus als iemand een link voor me heeft, graag. Heeft Jurjen dit probleem ook nog steeds?
Enne, misschien naief vraagje, kan het liggen aan een "verkeerde"(want sinds vandaag verouderde) aansluiting van de kabels?

(Aangezien mijn abo nog niet is ingegaan, aarzel ik om de helpdesk hier nu al over te bellen... )

[Edit]
Ik heb STB inmiddels van poort 2 naar poort 1 verplaatst, en zowaar, het probleem met de Amino is verdwenen. Toeval, of hebben meer mensen die ervaring?
[Edit2]
Te vroeg gesproken. Ook na verwisseling van de kabels blijft het probleem zich voordoen. Wie heeft de oplossing?

* Zie XMS Gebruikersforum en DTV-uitrol

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Robinski schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:45:
[...]

Natuurlijk niet, de dienst zal ook gewoon blijven werken via Poort 6. Op poort 2 is echter een hogere QoS service geplaatst die ervoor moet zorgen dat de dienst nog stabieler zal zijn. Aangezien de eerste 4 poorten QoS poorten zijn is dit een eenmalige actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPTV netwerkwerkzaamheden
Om de kwaliteit van het IPTV netwerk verder te verhogen is besloten om de QoS instellingen verder te verhogen. Hiervoor zal echter wel de poortverdeling veranderen. De optimale verdeling van aansluitingen zal (vanaf vandaag) worden:

8 Poorts CPS
poort 1 - DRG 22 (voice)
poort 2 - High QoS IPTV (de amino)
poort 8 - Internet

4 Poorts CPS
Poort 1 - IPTV / STB
Poort 2 - Computer
(poort 4 NOOITgebruiken voor high bandwidth diensten, die is namelijk gecapped voor andere types diensten!!)

Ik zal dit ook in de handleidingen aanpassen.
Wordt dit op nog een andere manier aan de goegemeente medegedeeld. Op dtvuitrol zag ik het ook staan, maar op de xmsnet website, zag ik niets hierover [of kon het niet vinden]. Of geldt het alleen voor abonnees met dtv?

Concrete vraag dus: moet ik m'n kabeltje van 1 op 2 overzetten? [4 poorts]

P.S. Met internet en computer zal wel hetzelfde bedoeld zijn [Poort 8 Poort 2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

@alle leuke netwerkoplossingen:
De STB's melden zich aan bij de firmware server via option82 (DHCP) en MAC adres filtering. Zit daar een router tussen dan gaan veel functies gewoon niet werken.
Dat wist ik al, en werk ik aan; http://www.lecentre.net/blog/archives/119
Ook is het verkeer gescheiden door middel van een VLAN voor IPTV. Op dit VLAN zit geen bandbreedte beperking, dus het is niet zo dat er 50Mbit gereserveerd is op poort6 (iptv) en 50Mbit op poort 8 (computer).
Dat lijkt me niet meer als logisch, dat doen alle IPTV dienst verleners en dit is evrder ook geen enkel probleem voor m0n0wall/pfsense

Maar nu je toch reageerd, kan ik je gelijk op de man af vragen. Accepteer jij en/of XMSNet het dat ik dit soort zaken probeer te tweaken, of wordt het niet op prijs gesteld. In het kader van het laatste, zal ik er waarschijnlijk niet mee stoppen >:) , maar wel mee stoppen om hier informatie te delen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:21:
[...]

Wordt dit op nog een andere manier aan de goegemeente medegedeeld. Op dtvuitrol zag ik het ook staan, maar op de xmsnet website, zag ik niets hierover [of kon het niet vinden]. Of geldt het alleen voor abonnees met dtv?

Concrete vraag dus: moet ik m'n kabeltje van 1 op 2 overzetten? [4 poorts]

P.S. Met internet en computer zal wel hetzelfde bedoeld zijn [Poort 8 Poort 2]
Komt nog in een nieuwsbrief, maar als je een 4 poorts CPS hebt maakt het in principe niet zo veel uit.
j1nx schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:22:
[...]

Maar nu je toch reageerd, kan ik je gelijk op de man af vragen. Accepteer jij en/of XMSNet het dat ik dit soort zaken probeer te tweaken, of wordt het niet op prijs gesteld. In het kader van het laatste, zal ik er waarschijnlijk niet mee stoppen >:) , maar wel mee stoppen om hier informatie te delen.
Je tweaked maar een eind raak.. maar als je het sloopt ga ik je niet helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan DTV-kijkers:
Doet Teletekst het nog met jullie Aminet110?
Bij mij namelijk niet meer.

Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

j1nx schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:00:
[...]Overigens is XMS natuurlijk niet de enige als wel de eerste die IPTV aanbied over hun datalijn (al zijn ze wel de eerste die er een aparte lijn van gemaakt hebben) Onderstaande link geeft aan dat iemand met een soort gelijke verbinding het kunstje al geflikt heeft.

http://un.geeig.net/openbsd-vdsl.html ("last modified 12 February 2008" dus dat is ook wel fijn)

Wat al een tijdje opzoek naar een nieuw klus projectje om mijn tanden in te kunnen zetten, denk dat ik hem wel gevonden heb.
[Tele2] Multimedia-decoder emulator is een topic waarin er iets dergelijks met digitale TV van Tele2 (over ADSL) geprobeerd is. Allicht staat er wat nuttigs in, ik heb hier geen verstand van, maar er komen wat dingen overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:58:
Vraagje aan DTV-kijkers:
Doet Teletekst het nog met jullie Aminet110?
Bij mij namelijk niet meer.

Zie ook hier.
Nederland 1 Teletekst doet het in ieder geval wel, Maar de kwaliteit is inderdaad vele malen slechter dan de analoge Teletekst..... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was mij ook opgevallen, ja. Ik dacht dat dat aan de TT-decoder in de Amino lag, want hetzelfde digitale kanaal geeft via de TT-decoder van mijn TV nog steeds een prima teletekstbeeld. Maar ik begin me nu af te vragen of de Amino wel een decoder aan boord heeft, het lijkt er nu toch meer op dat hij de teletekstpagina's afzonderlijk opvraagt bij de server, en dat daar (in elk geval op mijn lijn) een storing of zo op zit.
Affijn, ik zie wel hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst van 24 uur: 239 spam berichten, de XMS spamfilter staat op heavy, maar naar mijn idee doet hij nada, noppes niets, kijk maar naar de berichtjes die mijn eigen spamfiler er WEL feilloos uithaalt.

Afbeeldingslocatie: http://www.richardbak.nl/Spam.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:23:
Oogst van 24 uur: 239 spam berichten, de XMS spamfilter staat op heavy, maar naar mijn idee doet hij nada, noppes niets, kijk maar naar de berichtjes die mijn eigen spamfiler er WEL feilloos uithaalt.
Gefeliciteerd, ik had er vandaag maar 78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:23:

[afbeelding]
Dat is niet mals... misschien toch eens tijd voor XMS om eens te gaan informeren naar een mooie IronPort setup op eigen hardware? :)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vreemd dat bij jou zoveel spam binnekomt. Ik heb in het afgelopen jaar 1 keer een spam bericht gehad en verder nooit. En ik hoop dat dat ook zo blijft :-)

Nou geef ik dit adres niet op voor bijvoorbeeld hyves waardoor je vrienden allemaal "leuke" met de nadruk op "" grapjes opsturen, waar je helemaal gaar van wordt omdat je het steeds moet deleten. Maar misschien doe jij zulks ook niet.

Misschien een ander emailadres kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:34:
Misschien een ander emailadres kiezen?
Kan, ook wel gedaan. Maar mensen zullen in 99,9999999999999999999% van de gevallen het emailtje dat je emailadres gaat veranderen misschien wel lezen, maar het niet aanpassen in hun mailprogramma.

Ben je daarna weken zoet om iedreen trachten wijs te maken je nieuwe emailadres te gebruiken.

Spam zie ik als iets onvermijdelijks, zal altijd wel spam binnenkomen, enige dat ik wil is een beter, of wel werkend filter bij de ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:46:
Dat was mij ook opgevallen, ja. Ik dacht dat dat aan de TT-decoder in de Amino lag, want hetzelfde digitale kanaal geeft via de TT-decoder van mijn TV nog steeds een prima teletekstbeeld. Maar ik begin me nu af te vragen of de Amino wel een decoder aan boord heeft, het lijkt er nu toch meer op dat hij de teletekstpagina's afzonderlijk opvraagt bij de server, en dat daar (in elk geval op mijn lijn) een storing of zo op zit.
Affijn, ik zie wel hoe het afloopt.
De aminet is niet meer als een heel klein linux computertje die een browser start en verbinding maakt met een webserver die hij bij zijn dhcp heeft gkregen.

Deze webpagina's worden als overlay over de mediaspeler gezet. Met andere woorden. De OSD en elke vorm van menus en dergelijke zijn niet meer als gewoon webpagina's

En is dus denk ik ook het teletekst via de aminet niet meer als een webpagina.

Dit zorgt er ook voor dat je de zender namen dus niet kunt sorteren, omdat iedereen met zijn aminet boxje naar de zelfde webserver connect. Verder denk ik dat de aminet ook over het netwerk boot en dus ook zijn firmware steeds over het netwerk pakt, dat werkt natuurlijk wel zo prettig met updates. Ik geloof dat de UDP kanalen ook dus wel in een config file staan op de aminet, maar aangezien hij die steeds van de server afhaald, kan je dus ook hier niet sorteren.

[ Voor 12% gewijzigd door j1nx op 27-06-2008 11:33 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi J1nx,

--"En OOK het teletekst via de aminet is niet meer als een webpagina."
--

Wat ik in mijn naïveteit dan niet snap is het enorme verschil in beeldkwaliteit van het menu enerzijds, en teletekst anderzijds: het menu ziet er prima uit, het teletekstbeeld schittert letterlijk door de oversturing van het signaal.

Voor mij lijkt het er dan op dat teletekst niet zomaar een webpagina is, maar via een aparte decoder wordt gerendered. Die dingen hoeven vandaag de dag niet groot meer te zijn, het gaat immers om een vrij simpele hex-naar-sprite-conversie. Chiptechnisch moet dat tegenwoordig op een vierkante millimeter passen. De kleine ZX-Spectrum had véél grotere chiptechnologie en kon zoiets ook met gemak (al had die er nog wel een aparte chip voor nodig).

Anderzijds gaat de Amino kennelijk niet uit van het normale teletekstsignaal dat op de videostream is gepiggybacked, want dat signaal is nog steeds aanwezig: mijn JVC geeft teletekst keurig weer. Dus tenzij er opeens iets in de setup van de Amino is veranderd waardoor de hypothetische TT-decoder is disabled, zou de Amino dat dan ook moeten doen. Helaas, hij doet het niet.

De enige mogelijkheid die voor mij dan logisch overblijft, is dat het teletekstbeeld van de server wordt opgehaald, als image, niet als http source. Maar dat vind ik dan weer een merkwaardige constructie die onnodig beslag legt op server en bandbreedte. Anderzijds, als dat zo is, dan zou het wel mogelijk moeten zijn om server-side het signaal(contrast) iets terug te brengen, zodat de tekst niet meer zo schittert.

Dit wordt ondersteund door een ander fenomeen dat mij is opgevallen, namelijk dat "blanco pagina's" in de teletekst van de ene zender worden "opgevuld" door pagina's van een ander kanaal.

Het bericht dat een zender geen teletekstsignaal meevoert is kennelijk wel weer een (superimposed) webpagina, gezien de beeldkwaliteit.

--"Dit zorgt er ook voor dat je de zender namen dus niet kunt sorteren, omdat iedereen met zijn aminet boxje naar de zelfde webserver connect."
--

Uit jouw link naar LeCentre had ik al begrepen dat de Amino de kanaalinstelling van de DTV-server haalt. Dat betekent dat de kanaalinstelling wel degelijk gewijzigd moet kunnen worden; iets in die trant had ik trouwens ook al van Amino te horen gekregen. Het probleem is momenteel alleen dat dat op een netbrede basis gebeurt (één instelling voor iedereen).

Om het op een per-punt-basis te doen, zou een ingreep op de server moeten worden gepleegd: de TV Portal-pagina (option AMINO.homepage) zou niet statisch moeten zijn, maar actief (middels PHP, ASP oid) moeten worden gegenereerd op basis van een (MySQL) tabel, waar het MAC-adres van de aanvrager wordt gematched met een array van (handles naar) kanalen. Een tweede pagina (eventueel eentje in het MijnXMS-gedeelte) zou de klant dan in staat moeten stellen zijn eigen kanaalvolgorde in te stellen. De settopbox is daar verder niet bij betrokken.

De eerste pagina is vrij makkelijk te implementeren; in plaats van de json array hard te coderen, trek je 'm uit de database, dat is simpel. De tweede pagina wordt ietsje lastiger, al moet een beetje systeembeheerder zoiets zonder al te veel problemen aankunnen. Het grootste probleem is de integratie en de koppeling van Amino MAC-adres en config page naar de mijnXMS-pagina's. Maar de bezwaren lijken mij administratief, niet zozeer technisch.

De partij die die aanpassing zou moeten verzorgen, is de DTV-leverancier (XMS), niet Amino.

Affijn, zoals gezegd zie ik wel hoe een en ander gaat verlopen. Ik wacht met belangstelling af.
:)

PS: Ik heb de software van mijn Amino geüpdated (?), en sindsdien werkt teletekst weer via de Amino. Kennelijk zat het probleem in het kastje, niet bij de server.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:17:
Wat ik in mijn naïveteit dan niet snap is het enorme verschil in beeldkwaliteit van het menu enerzijds, en teletekst anderzijds: het menu ziet er prima uit, het teletekstbeeld schittert letterlijk door de oversturing van het signaal.
Ik heb zelf nog geen Aminet box, en spreek dus nog alleen uit ervaring opgedaan uit theoretische kennis vergaard op het internet en dergelijke. Zo ver ik weet is de Aminet 110 een embedded linux pc.
http://www.linuxdevices.com/news/NS6390539639.html
http://linuxdevices.com/news/NS7528831045.html

Deze linux "pc" heeft een mediaplayer en webbrowser (Ant Fresco), deze web browser is html 4.01 compatible en ondersteund ook javascript wat gebruikt wordt om streams te starten en dergelijke. Ik vermoed dan dus dat het teletekst een webbased java applicatie zoals je ook via je normale browser naar NOS toe kan;
http://teletekst.nos.nl/tekst/100-01.html

Maar nogmaals, ik heb nog niet zo ding, en heb dus ook het scherm nog niet live kunnen bekijken. Overigens is het menu dus gewoon statisch HTML wat eventueel het kwaliteits verschil kan verklaren.
Voor mij lijkt het er dan op dat teletekst niet zomaar een webpagina is, maar via een aparte decoder wordt gerendered. Die dingen hoeven vandaag de dag niet groot meer te zijn, het gaat immers om een vrij simpele hex-naar-sprite-conversie. Chiptechnisch moet dat tegenwoordig op een vierkante millimeter passen. De kleine ZX-Spectrum had véél grotere chiptechnologie en kon zoiets ook met gemak (al had die er nog wel een aparte chip voor nodig).

Anderzijds gaat de Amino kennelijk niet uit van het normale teletekstsignaal dat op de videostream is gepiggybacked, want dat signaal is nog steeds aanwezig: mijn JVC geeft teletekst keurig weer. Dus tenzij er opeens iets in de setup van de Amino is veranderd waardoor de hypothetische TT-decoder is disabled, zou de Amino dat dan ook moeten doen. Helaas, hij doet het niet.
Er zit op de 110 ten op zichte van de oudere 100 wel een RF modulator, maar of er dus dan ook een TT-decoder aanwezig is heb ik nog niet kunnen ontdekken. Het is wel leuk om te horen dat je dus wel nog steeds het TT signaal van de TS stream kan afpakken. Maar goed het zou wel kunnen dat er een TT-decoder op de aminet aanwezig is. Ik zal kijken of ik wat meer specs van het boardje kan vinden.
De enige mogelijkheid die voor mij dan logisch overblijft, is dat het teletekstbeeld van de server wordt opgehaald, als image, niet als http source. Maar dat vind ik dan weer een merkwaardige constructie die onnodig beslag legt op server en bandbreedte. Anderzijds, als dat zo is, dan zou het wel mogelijk moeten zijn om server-side het signaal(contrast) iets terug te brengen, zodat de tekst niet meer zo schittert.

Het bericht dat een zender geen teletekstsignaal meevoert is kennelijk wel weer een (superimposed) webpagina, gezien de beeldkwaliteit.
Tsja in het geval dat ik het bij het rechte eind heb en dat de TT dus inderdaad een webbased java applicatie is dan kunnen ze dus on the fly server side dingen vernaderen en misschien hebben ze dat ook wel gedaan, wat jouw problemen verklaart.
Uit jouw link naar LeCentre had ik al begrepen dat de Amino de kanaalinstelling van de DTV-server haalt. Dat betekent dat de kanaalinstelling wel degelijk gewijzigd moet kunnen worden; iets in die trant had ik trouwens ook al van Amino te horen gekregen. Het probleem is momenteel alleen dat dat op een netbrede basis gebeurt (één instelling voor iedereen).

Om het op een per-punt-basis te doen, zou een ingreep op de server moeten worden gepleegd: de TV Portal-pagina (option AMINO.homepage) zou niet statisch moeten zijn, maar actief (middels PHP, ASP oid) moeten worden gegenereerd op basis van een (MySQL) tabel, waar het MAC-adres van de aanvrager wordt gematched met een array van (handles naar) kanalen. Een tweede pagina (eventueel eentje in het MijnXMS-gedeelte) zou de klant dan in staat moeten stellen zijn eigen kanaalvolgorde in te stellen. De settopbox is daar verder niet bij betrokken.
Zo ver ik het nu begrijp heb je te maken met twee type kanaal instellingen.

1) De links in een webmenu, al heb ik de OSD van de aminet nog niet gezien, kan ik me voorstellen dat je via het menu ook zender kan selecteren. Om dit dynamisch te maken moet je inder daad server side de portal aanpassen. Jouw suggestie is zo slecht nog niet vind ik en ook naar mijn mening vrij eenvoudig te implementeren.

2) De zenders (multicast stream url's) staan ook in een configfile in het OS op de aminet. En omdat ik denk dat hij dit OS steeds van de server afhaald is dit minder makkelijk dynamisch te maken. Dan zou iedereen zijn eigen bootstrap file op de server hebben moeten staan en zou je bij een upgrade dat dus eventueel weer kwijt zijn. De kanalen die in de aminet configfile staan worden denk gebruikt als je gewoon buiten het menu om aan het zappen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi J1nx

--"Maar nogmaals, ik heb nog niet zo ding, en heb dus ook het scherm nog niet live kunnen bekijken."
--

Mocht je in de buurt van Soest wonen, mail me dan even, dan mag je wel bij mij komen kijken. Maar ik ben er inmiddels aardig van overtuigd dat de teletekst via de Amino geen normale webpagina is, maar server-side wordt gerasterized. (Wat is Nederlands toch een mooie taal...)

--"En omdat ik denk dat hij dit OS steeds van de server afhaald is dit minder makkelijk dynamisch te maken."
--

Dat doet 'ie, maar het is niet een config-bestand zoals je dat gewend bent van OSsen. Wat de Amino doet, is een bepaalde HTML-pagina bij de server openen. Op die pagina staat wat JavaScript met daarin een data-array (de json array, waar ik het over had) en een JavaScript-functie, die deze array in het geheugen van de Amino zet. Van daaruit worden zowel het zenderkeuzemenu (dat er inderdaad opzit) als de kanaalvolgorde van het zappen bepaald. Het is dus niet zo dat je een config-bestand laadt en in je BIOS-geheugen zet, zoals bij de save/restore van bijv. je router.*

Tenminste, dat is wat ik begrijp uit het stuk bij LeCentre. Vooral het derde blok code is waard bestudeerd te worden.

Het enige wat dus nodig is, is die HTML-pagina dynamisch te maken met PHP/MySQL, zodat de zenderlijst afhankelijk wordt gemaakt van het MAC-adres van de betreffende Amino. Fluitje van een cent. Je zou ook het IP-adres kunnen gebruiken, maar ik heb van Denan begrepen dat het IP-adres dynamisch wordt toegewezen en dat wordt gefilterd op het MAC-adres van de Amino.

Het enige echt lastige is dus de instelpagina bij MijnXMS. Toch zou het de moeite waard zijn om daar aandacht aan te besteden. Het overstappen van basispakket naar Plus of Turks zou bijvoorbeeld op die manier heel makkelijk via MijnXMS geautomatiseerd kunnen worden. Een andere mogelijkheid is dat je als gebruiker dan bepaalde kanalen via MijnXMS zou kunnen blokkeren, wat vooral voor gezinnen met kinderen handig kan zijn. In een later stadium zou je aan een pay-per-view-abonnement kunnen denken. Kortom, 't is even werk, maar mogelijkheden genoeg.

* Trouwens, dan nog. Met PHP kun je niet alleen webpagina's genereren, maar in principe ieder type bestand, tot JPGs en BAT scripts aan toe. Een configbestand zou dus geen probleem mogen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:08:
Mocht je in de buurt van Soest wonen, mail me dan even, dan mag je wel bij mij komen kijken. Maar ik ben er inmiddels aardig van overtuigd dat de teletekst via de Amino geen normale webpagina is, maar server-side wordt gerasterized. (Wat is Nederlands toch een mooie taal...)
ik zit in Leiden, dus dat is niet echt naast de deur :*)

Overigens;
* Compact, elegant, award-winning design
* Silent operation - no forced air cooling
* Supported by leading Middleware and Conditional Access vendors
* Flexible audio and video output via cable options
o Compose, RGB, S-Video, Stereo Audio
o PAL and NTSC
o 4:3 and 16:9 formats
o Digital Audio via S/P-DIF
o RF Modulator output with loop-through
* Teletext / closed caption decoding and subtitling
* USB 1.1
* IR Remote Control
* Interface to 10/100BaseT Ethernet
* MPEG1 & 2 MP@ML at up to 10 Mbps
* 24-bit colour graphics with alpha-blending and picture in graphics
* Video Protocols
* Multicast IPTV (IGMP control)
* Video on Demand (RTSP control)
* Key-protected, scalable multicast software booting option
* Remote Management and Software upgrade via network
* Macrovision Copy Protection

Je hebt dus gelijk, hij heeft een TT decoder.
Dat doet 'ie, maar het is niet een config-bestand zoals je dat gewend bent van OSsen. Wat de Amino doet, is een bepaalde HTML-pagina bij de server openen. Op die pagina staat wat JavaScript met daarin een data-array (de json array, waar ik het over had) en een JavaScript-functie, die deze array in het geheugen van de Amino zet. Van daaruit worden zowel het zenderkeuzemenu (dat er inderdaad opzit) als de kanaalvolgorde van het zappen bepaald. Het is dus niet zo dat je een config-bestand laadt en in je BIOS-geheugen zet, zoals bij de save/restore van bijv. je router.

Tenminste, dat is wat ik begrijp uit het stuk bij LeCentre. Vooral het derde blok code is waard bestudeerd te worden.
Ja die JSON java array had ik al begrepen, mijn tweede redeneren is van wege dit document;
http://www.google.com/url...g2=ATdvnY-gmklvcjnUEj804Q
(Administration guide - sektie 7 en 8), maar het kan maar al te goed dat dit hetzelfde beesje is en dat dit dus online geconfigureerd wordt door de json array. Dat zou fantastisch zijn.

EDIT: Laat maar dit:
ASTB.SetChannel(json.channels[i].id, json.channels[i].uri ) ;
Doet mij dus geloven dat de channels op de STB ook worden gezet door het java script webbased.
Het enige wat dus nodig is, is die HTML-pagina dynamisch te maken met PHP/MySQL, zodat de zenderlijst afhankelijk wordt gemaakt van het MAC-adres van de betreffende Amino. Fluitje van een cent. Je zou ook het IP-adres kunnen gebruiken, maar ik heb van Denan begrepen dat het IP-adres dynamisch wordt toegewezen en dat wordt gefilterd op het MAC-adres van de Amino.

Het enige echt lastige is dus de instelpagina bij MijnXMS. Toch zou het de moeite waard zijn om daar aandacht aan te besteden. Het overstappen van basispakket naar Plus of Turks zou bijvoorbeeld op die manier heel makkelijk via MijnXMS geautomatiseerd kunnen worden. Een andere mogelijkheid is dat je als gebruiker dan bepaalde kanalen via MijnXMS zou kunnen blokkeren, wat vooral voor gezinnen met kinderen handig kan zijn. In een later stadium zou je aan een pay-per-view-abonnement kunnen denken. Kortom, 't is even werk, maar mogelijkheden genoeg.
Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb de nodige dingen geprogrammeerd in PHP/MySql en weet net als jij dat dit basis materiaal is. Niks fancy. Maar misschien dat denan hier nog op kan inspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---"EDIT: Laat maar dit"
--

Bovendien gaat die over de AmiNET 103, niet de 110 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Was me nog niet eens opgevallen dat er 103 stond, wel vreemd aangezien er volgens mij niet eens een 103 bestaat :D

Overigens, vraag ik me af wie de webportal voor de aminets beheerd, is dat xmsnet of Y-net.

Opent wel enorm veel deuren als je er over nadenkt dat zo'n ding met een webportal werkt.

denk bijvoorbeeld aan;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
*Nevermind*

[ Voor 83% gewijzigd door Mau_Maus op 28-06-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:01:
[...]

Ik heb destijds zoveel problemen gehad, dat ik een Siemens S450 IP telefoon heb aangeschaft en bel nu via voipbuster.com Sinds juni 2007 heeft mij dit circa 20 euro gekost en de kwaliteit is super. Allerdings vele male beter dan ik destijds met XMS ervaarde.
Ik heb mijn telefonie bij XMS aangetekend opgezegd wegens het niet correct leveren van diensten. Kwam er achter dat ik nog een voipbusteracount heb met een voip in nummer en ik had ook nog een linksys SPA 3000 liggen.. hoewel ik nu dus een nummer heb uit 010 (rotterdam geloof ik) maar in Nijmegen woon 024. Ben in ieder geval bereikbaar en kan nog gratis bellen ook, althans 120 dagen.

Chocka weet jij hoeveel je per minuut betaalt na die 120 dagen voor voipbuster vast Nederland?

Ik kan het nergens vinden.. ik schat dat je met die tien euro nog wel een maandje kunt bellen daarna? Dan zou ik voor 2,50 per maand gratis kunnen bellen en nog bereikbaar ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Dat vind ik juist het vreemde van voipbuster, want zodra je je account opwaardeert en die free days zijn voorbij, veranderd er namelijk niets. Althans niet dat mij afgelopen jaar iets is opgevallen. Ik weet dat ik volgens hun FUP Fair USe Policy zes uur gratis per week kan bellen en zodra je daar bovenkomt, je een cent per minuut gaat betalen. Zelfs 0900 nummers worden voor dit tarief berekent. Maar vooralsnog kan ik daar niets vreemds over melden.

Het belangrijkste was uiteindelijk voor mij, dat ik met voipbuster alle problemen van XMS kwijt was en toch nog bereikbaar was op mijn oude KPN nummer. Als het even kan zal ik willen overstappen naar een nieuw nummer van voipbuster, maar die worden vooralsnog niet vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op zondag 29 juni 2008 @ 05:08:

Het belangrijkste was uiteindelijk voor mij, dat ik met voipbuster alle problemen van XMS kwijt was en toch nog bereikbaar was op mijn oude KPN nummer. Als het even kan zal ik willen overstappen naar een nieuw nummer van voipbuster, maar die worden vooralsnog niet vrijgegeven.
Hm ik realiseer mij dat het nu erg offtopic wordt.... maar nog tips qua instellingen? Er zijn er honderden en soms hapert het geluid wel eens. Maar ik daar is vast nog het een en ander aan bij te stellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik weet niet waar je het over hebt. Ik heb alleen een SIP account in mijn telefoon ingevoerd en het werkt. Dus waar al die instellingen moeten zitten, weet ik niet. Mss in de software welke je op je PC kan installeren, maar dat heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:04:
Ik weet niet waar je het over hebt. Ik heb alleen een SIP account in mijn telefoon ingevoerd en het werkt. Dus waar al die instellingen moeten zitten, weet ik niet. Mss in de software welke je op je PC kan installeren, maar dat heb ik niet.
Hm nee ik heb een SPA3000 van linksys. Dat is een adapter met veeeeeeeel teveel instellingen. Mogelijk moet ik ook zo'n siemens ding kopen.

Hm ik heb inmiddels al ontdekt waar het hem in zit. Het heet Jitter en je kunt er een buffer voor instellen zodat er minder packetloss voorkomt. Blijkbaar stond die in mijn adapter te laag.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 18:21 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@Denan: zie je email aub.

[ Voor 193% gewijzigd door Tallguy op 30-06-2008 07:17 . Reden: Denan maar gemailed. ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik heb twee links gevonden over de config van die SPA3000 icm voipbuster mogelijk heb je er iets aan:

linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account

Sipura SPA 3000 configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Waar kan je een programma overzicht vinden van de extra kanalen die in het pluspakket zitten?

Want een pluspakket hebben, zonder te kunnen weten wat wanneer wordt uitgezonden, zal erg vervelend zijn. Dus vooralsnog voorzie ik dat ik het pluspakket niet zal nemen. Althans als daar op korte termijn geen verandering in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
15 dagen op vakantie geweest.
GEEN enkele spam mail in mijn xms box...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

chocka schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:28:
Waar kan je een programma overzicht vinden van de extra kanalen die in het pluspakket zitten?
.....
Ik heb ook lopen zoeken, en nog geen gids kunnen vinden die alles heeft. Deze 3 komen een heel eind:

http://www.tvkrant.nl/index.php?id=11089&channel=di1
http://www.totaaltv.nl/?action=tvgids
http://www.tvgids.nl/alle...?alle=1&tab=17&interval=0

Het wachten blijft op een goede EPG denk ik... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wat TV krant digitaal aanlevert aangaande het pluspakket, staat dat ook standaard in hun gids?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat nu vast: ik haal de 50Mbit niet omdat mijn oude Sitecom-router (DC-201v1) het niet aankan. Nu wil ik een Linksys wireless router aanschaffen (waarschijnlijk de 150n of de 160n), maar zeer binnenkort ga ik ook mijn computers vervangen. Stel dat ik eerst alleen de router vervang en die bedraad gebruik met mijn huidige computers, ga ik dan verschil in snelheid merken? Dat het nu nog niet optimaal zou zijn, daar kan ik mee leven, dat wordt met de nieuwe computers wel beter. Maar als ik met de huidige netwerkkaarten sowieso geen verschil merk, kan ik net zo goed nog even met de router wachten tot ik mijn nieuwe computers heb.

In de desktop zit een Via Compatable Fast Ethernet Adapter, in de laptop een National Semiconductor DP83815-based PCI Fast Ethernet Adapter en een 1394-netwerkkaart. Als jullie meer gegevens nodig hebben om een inschatting te kunnen maken, hoor ik het wel.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 03:42 . Reden: 2 tyo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 03:40:
Het staat nu vast: ik haal de 50Mbit niet omdat mijn oude Sitecom-router (DC-201v1) het niet aankan. Nu wil ik een Linksys wireless router aanschaffen (waarschijnlijk de 150n of de 160n),
Het hangt een beetje van de netwerk kaarten af,dat heb ik in verschillende testen geprobeerd.
Mijn in de laptop ingebouwde kaart redde het niet.
De router van linksys haalt het wel want die heb ik zelf er voor aangeschaft.
Probeer de 150N te kopen,die wordt vervangen voor de 160N en is nu heel goedkoop.
(150N en 160N zijn gelijk alleen de 160N heeft de antennes ingebouwd zitten,en persoonlijk vind ik het model minder mooi)
De laptop was snel op te lossen door een Linksys kaartje er bij te kopen en daarna ging het moeiteloos.
Als je de 150/160 hebt gekocht zet dan CTS protection uit,anders blijf je op een lage snelheid hangen.
Maar ook mijn oude pc's haalden moeiteloos de nieuwe snelheid nadat ik de router had vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 30-06-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen email gehad hoor?

Denan op vakaaaantie!
Eind deze week ben ik voor 3 weken op vakantie en zal ik dus niet op dit forum reageren. Aangezien ik deze week vooral druk ben met het afronden/overdragen van een hoop zaken zal mijn tijd om hier nog te reageren ook zeer beperkt zijn. Op het dtvuitrol.xmsnet.nl forum heb ik een XMS medewerker bereid gevonden om mijn taken over te nemen, maar aangezien tweakers geen officieel XMS klankbord is zullen jullie het een tijdje zonder moeten stellen. (niet teveel ruzie maken tijdens mijn afwezigheid dus ;))
Voor vragen kunnen jullie altijd terecht bij de helpdesk (0800 555 2 555)....maar aangezien het daar ook vakantieperiode is kan het zijn dat het af en toe iets drukker is. Tussen 14:00-16:00 en 18:00-22:00 is het meestal zeer rustig dus probeer tijdens die tijden te bellen.

@spamverhaal:
Ik heb het bij de systeembeheerders liggen en die zijn momenteel de spamfiltering op zijn kop aan het zetten. Voor de meeste klanten werkt het namelijk prima, en de andere ISP's die gebruik maken van dezelfde spam-wasstraat hebben ook geen problemen. Het is wel duidelijk dat er 'iets' niet goed werkt bij een aantal mensen maar ik ga er van uit dat men dat de komende weken kan traceren en oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

denan schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:46:
[...]

Geen email gehad hoor?
Je hebt zelfs al gereageerd :)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
@Denan: fijne vakantie ! :9

Ik heb ook van die splitters besteld om Dtv- en "normaal" netwerkverkeer gescheiden over 1 kabel te sturen. Ben benieuwd :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kensei schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:55:
[...]

Je hebt zelfs al gereageerd :)
Ah.. wellicht is het handig om je emails dan te ondertekenen met je forumnick.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Ook hier dus een hele fijne vakantie toegewenst ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Het xmsforum ligt er trouwens al 2 dagen uit ... enig idee wat er gaande is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Fijne vakantie.. kom niet net als ik terug met een oor en kaak ontsteking okay ?

(moet morgen onder het mes :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Voor de Leidenaren onder ons,ze zijn begonnen hier in het wijkcentrum om de glasvezel aan te leggen naar de waardgracht en oranjegracht. (Portaal)
Er is een heel nieuw rack geplaatst met patchboxen en men is bezig van Volkers om de glasvezels aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 16:52
Alvast fijne vakantie Denan! 8) waar gaat de reis heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Denan,

Ook van mij een prettige vakantie toegewenst!

@Swima:
Ik heb ook gemerkt dat het XMSforum eruit ligt.
Komt wel een beetje ongelukkig uit; morgen zou mijn abonnement bij XMS eindelijk moeten ingaan, maar ik heb nog niets ontvangen qua aansluitinformatie, IP-nummer (ik heb een vast IP-adres aangevraagd), tijdelijk telefoonnummer enzovoort.
Wel heb ik gemerkt dat ik sinds vorige week niet meer op mijnXMS kan komen.
En nou gaat Denan ook nog op vakantie.

Ik begin me toch een beetje zorgen te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:20:
Hoi Denan,

Ook van mij een prettige vakantie toegewenst!

@Swima:
Ik heb ook gemerkt dat het XMSforum eruit ligt.
Komt wel een beetje ongelukkig uit; morgen zou mijn abonnement bij XMS eindelijk moeten ingaan, maar ik heb nog niets ontvangen qua aansluitinformatie, IP-nummer (ik heb een vast IP-adres aangevraagd), tijdelijk telefoonnummer enzovoort.
Wel heb ik gemerkt dat ik sinds vorige week niet meer op mijnXMS kan komen.
En nou gaat Denan ook nog op vakantie.

Ik begin me toch een beetje zorgen te maken...
Ik ga pas eind v/d week op vakantie.. en XMS forum is een onafhankelijk forum.. dus daar moet je niet zijn voor supportvragen :)
Je kunt inderdaad niet op mijn.xms komen omdat je abonnement nog niet actief is... op 01-07 gaat het aan (morgen dus.. mits jij de bas bent die op de WB in S woont)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Denan,

Inderdaad, de Bas van de WB in S is ikke (<at>gewoonthuis.nl).

--"XMS forum is een onafhankelijk forum.. dus daar moet je niet zijn voor supportvragen"
--

Nee, dat weet ik. Maar het is wel een goede plek om als gebruikers onderling ervaringen uit te wisselen, en het is jammer dat Piojo net uit de lucht is wanneer ik weer wat ervaringen ga opdoen :)

--"Je kunt inderdaad niet op mijn.xms komen omdat je abonnement nog niet actief is"
--

Dat vind ik stom, sorry.

Ik heb (uiteindelijk) een bevestigingsbrief gekregen met daarin een inlognaam en wachtwoord voor mijn.XMS, waar ik zaken ten aanzien van mijn aansluiting kon regelen, zoals nummerportering en vast IP-adres. Dat heb ik ook gedaan. mijn.XMS is een administratieve pagina, en zodra je een XMS-klant bent zou je daar op moeten kunnen komen (zoals in het begin ook kon), of je feitelijke aansluiting nou actief is of uitgesteld (al is het alleen maar om de ingangsdatum te wijzigen -- die optie stond onderaan de mijn.XMS-pagina !).

Het is trouwens sowieso gek dat je eerst ruim twee weken lang wèl op mijn.XMS kan, en dan kort voordat je aansluiting wordt geactiveerd opeens niet meer.

En officieel mag mijn aansluiting morgen dan actief worden, het IP-nummer dat ik in mijn router moet instellen weet ik in elk geval morgenochtend nog niet; dan had ik die brief vandaag gehad moeten hebben. Ditto voor mijn (tijdelijke) XMS-telefoonnummer.

Ik paniek nog niet, hoor; ik ga ervanuit dat het allemaal wel goed gaat komen en anders bel ik gewoon de helpdesk plat, en m'n Ziggo loopt nog een maandje door, rollator en al. Dus technisch maak ik me niet zoveel zorgen. Maar zoals ik al eerder elders heb gezegd, qua informatie/contact naar de (nieuwe) klant valt er bij XMS nog wat te verbeteren. En als ik daarbij kan meedenken, prima (ik kom uit de reclame/PR-wereld, dus dat gaat bij mij zo'n beetje vanzelf ;))

Het enige waar ik me serieus zorgen over maak is de nummerportering, maar ook dat zal uiteindelijk wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:34:
[...]

Het hangt een beetje van de netwerk kaarten af,dat heb ik in verschillende testen geprobeerd.
Mijn in de laptop ingebouwde kaart redde het niet.
De router van linksys haalt het wel want die heb ik zelf er voor aangeschaft.
Probeer de 150N te kopen,die wordt vervangen voor de 160N en is nu heel goedkoop.
(150N en 160N zijn gelijk alleen de 160N heeft de antennes ingebouwd zitten,en persoonlijk vind ik het model minder mooi)
De laptop was snel op te lossen door een Linksys kaartje er bij te kopen en daarna ging het moeiteloos.
Als je de 150/160 hebt gekocht zet dan CTS protection uit,anders blijf je op een lage snelheid hangen.
Maar ook mijn oude pc's haalden moeiteloos de nieuwe snelheid nadat ik de router had vervangen.
Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord, Nick39! Nu ik erover nadenk: op m'n desktop zou het zeker verschil moeten maken, want zonder router haalde ik daarop ongeveer 40Mbit zonder verder tweaken. Ik neem aan dat het desondanks langs de netwerkkaart is gegaan, dus dat betekent dan volgens mij dat hij in ieder geval 40Mbit aankan. Het is trouwens een VIA Compatable Fast Ethernet Adapter - Pakketplanner-minipoort (inclusief spelfout! compatable i.p.v. compatible...) en de driver is fetnd5.sys.
En het staat al vast dat ik nieuwe computers wil, los van het XMS-verhaal (alleen nog wensenlijstjes opstellen en geschikte computers selecteren). De laptop gebruik ik zakelijk en die is al wat ouder, en de desktop is me inmiddels ook te traag aan het worden voor wat ik ermee wil.
Ik heb wat gezocht naar info over de 150n en de 160n, maar een directe vergelijking van de prestaties heb ik niet gevonden. (Ik las trouwens ergens dat ze intern identiek zouden zijn, dus veel mag het niet uitmaken.) Uiterlijk doet me niet zo veel, maar zal de 150 ook een beter bereik hebben? Externe antennes doen het over het algemeen immers beter dan interne, kijk maar naar radio- en vroeger tv-ontvangst via de ether.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:08:
Hoi Denan,

--"Je kunt inderdaad niet op mijn.xms komen omdat je abonnement nog niet actief is"
--

Dat vind ik stom, sorry.

Ik heb (uiteindelijk) een bevestigingsbrief gekregen met daarin een inlognaam en wachtwoord voor mijn.XMS, waar ik zaken ten aanzien van mijn aansluiting kon regelen, zoals nummerportering en vast IP-adres. Dat heb ik ook gedaan. mijn.XMS is een administratieve pagina, en zodra je een XMS-klant bent zou je daar op moeten kunnen komen (zoals in het begin ook kon), of je feitelijke aansluiting nou actief is of uitgesteld (al is het alleen maar om de ingangsdatum te wijzigen -- die optie stond onderaan de mijn.XMS-pagina !).

Het is trouwens sowieso gek dat je eerst ruim twee weken lang wèl op mijn.XMS kan, en dan kort voordat je aansluiting wordt geactiveerd opeens niet meer.
Klopt, maar het heeft een hele goede reden. Mijn.xmsnet.nl is namelijk een klantenportal waarmee je de startdatum van je abonnement kunt aanpassen. Als je abonnement actief is geworden ziet het portal er compleet anders uit en is die startdatum-aanpassing geen optie meer. Om te voorkomen dat mensen tijdens de aansluitfase plotseling hun activeringsdatum gaan veranderen (doe maar 2 maanden later!) terwijl de monteurs al ingeplanned zijn gaat de toegang tot het klantenportal dicht tot de activeringsdag. Daarna krijgen klanten het werkelijke klantenportal te zien, waarop ook alle diensten in te stellen zijn.

Ik vind persoonlijk wel dat er in die tussentijd een soort landingspagina moet komen waarop de reden staat van het sluiten van het klantenportal.. maar daar zal ik na mijn vakantie een balletje over opgooien.
En officieel mag mijn aansluiting morgen dan actief worden, het IP-nummer dat ik in mijn router moet instellen weet ik in elk geval morgenochtend nog niet; dan had ik die brief vandaag gehad moeten hebben. Ditto voor mijn (tijdelijke) XMS-telefoonnummer.
Het vaste IP activeren ze ook pas nadat de dienst actief is geworden... de brief zou eigenlijk al verzonden moeten zijn, maar als je de CSD belt kunnen ze je direct de gegevens doorspelen.
Het enige waar ik me serieus zorgen over maak is de nummerportering, maar ook dat zal uiteindelijk wel loslopen.
het is al weer een tijdje geleden, maar de nummerportering moet je volgens mij pas aanvragen nadat een verbinding actief is geworden (ook via het klantenportal). Het oude abonnement zegt XMS op.. zolang het KPN telefonie is (niet Internetplusbellen btw!!).. andere abonnementen moet je zelf opzeggen.. maar aangezien je al over ziggo post neem ik aan dat dat inderdaad nog een maand door loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Denan,

--"Klopt, maar het heeft een hele goede reden."
--

Ik vermoedde al zoiets, en ik had het ook al opgevat als teken dat er in elk geval "aan mijn zaak gewerkt wordt". Maar een iets informatievere landingspagina in de tussentijd zou ik inderdaad toejuichen, en sommige dingen zou je ook tijdens de technische aanloop moeten kunnen veranderen (bijv. je mobiele nummer, bankrekening, dat soort zaken).

--"Het vaste IP activeren ze ook pas nadat de dienst actief is geworden"
--

Gek genoeg heeft de helpdesk tijdens een telefonisch contact al bevestigd dat ik een vast IP-adres krijg, en was de betreffende medewerker het met me eens dat het handiger is dat meteen van het begin af in te voeren in plaats van naderhand te wijzigen. Maar goed, ik wacht de post van morgen nog even af, indien geen brief dan bel ik 0800-5552555 wel. En ik probeer het morgen sowieso natuurlijk eerst met DHCP, als ik geen andere info heb.
Toch vind ik het jammer dat van de vier "postcontactmomenten" er nu vier niet goed zijn gegaan:
  • Bevestigingsbrief: de originele, door jou bevestigde, brief is nooit aangekomen, al ontving ik die bevestiging uiteindelijk wel binnen 24 uur nadat ik de helpdesk had gebeld.
  • Een onterecht verzonden brief dat mijn woning nog niet aangesloten kon worden.
  • Een onterecht toegezonden settopbox (die ik al van het XMS-huis meegekregen)
  • En nu de "doe-het-zelf-installatiebrief" die er (in mijn ogen) niet op tijd is.
Ik hou het maar op "slordig" (ben ik zelf ook), maar hier liggen nog wat mogelijkheden voor XMS.
:P

--"het is al weer een tijdje geleden, maar de nummerportering moet je volgens mij pas aanvragen nadat een verbinding actief is geworden"
--

H'm, ik moest dat al aangeven op het aanvraagformulier. Het is inderdaad een "ouderwetse" KPN-lijn, die ik node zal missen. Maar ja, anders zou de overstap naar XMS budgettair niet meer kloppen. Gezien de berichten over nummerbehoud en overstappen van KPN naar XMS, zowel hier als elders, ben ik in dat opzicht een beetje bibberig. Maar dan bedenk ik maar dat alle mensen waarbij het wèl goed is gegaan, dat niet op een forum melden.

Ik hoop dat Piojo eerdaags weer in de lucht is, want ik ben bang dat ik nu toch wel een beetje off-topic word voor Tweakers. Wat z'n problemen ook zijn, ik wens 'm beterschap.
PS Piojo, als je dit leest: Ik kan eventueel een mirror voor je opzetten, als je een backup hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:09:
[...]

Ik heb wat gezocht naar info over de 150n en de 160n, maar een directe vergelijking van de prestaties heb ik niet gevonden. (Ik las trouwens ergens dat ze intern identiek zouden zijn, dus veel mag het niet uitmaken.) Uiterlijk doet me niet zo veel, maar zal de 150 ook een beter bereik hebben? Externe antennes doen het over het algemeen immers beter dan interne, kijk maar naar radio- en vroeger tv-ontvangst via de ether.
Hier vergelijken ze ze onderling:
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30387/96/
Ik heb liever extern,want als je ze op gaat hangen verander je de polarisatie van de antenne,terwijl je een externe dan gewoon rechtop kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:44:
Toch vind ik het jammer dat van de vier "postcontactmomenten" er nu vier niet goed zijn gegaan:
  • Bevestigingsbrief: de originele, door jou bevestigde, brief is nooit aangekomen, al ontving ik die bevestiging uiteindelijk wel binnen 24 uur nadat ik de helpdesk had gebeld.
  • Een onterecht verzonden brief dat mijn woning nog niet aangesloten kon worden.
  • Een onterecht toegezonden settopbox (die ik al van het XMS-huis meegekregen)
  • En nu de "doe-het-zelf-installatiebrief" die er (in mijn ogen) niet op tijd is.
1) Postfoutje.. kan gebeuren.. ;)
2) dat is een hele lelijke.. vreemd dat die nog verzonden is.
3) tijdens het aanvragen van IPTV dien je aan te geven of je wel of geen STB wilt bestellen... Dat is de enige manier om een STB te krijgen (los van die STB's die weggegeven werden bij die inloopavonden). Processen voor het bestellen van een STB bij een XMS aanvraag bestaan (nog) niet.. weet je zeker dat je die bestelling niet zelf geplaatst hebt?
4) Dat is zeker een slordige.. deze procedures lopen eigenlijk al jaren prima (een week voor activatie worden deze brieven verzonden).. maar ik zal XMS vragen om hier wat extra aandacht in te steken.
H'm, ik moest dat al aangeven op het aanvraagformulier. Het is inderdaad een "ouderwetse" KPN-lijn, die ik node zal missen. Maar ja, anders zou de overstap naar XMS budgettair niet meer kloppen. Gezien de berichten over nummerbehoud en overstappen van KPN naar XMS, zowel hier als elders, ben ik in dat opzicht een beetje bibberig. Maar dan bedenk ik maar dat alle mensen waarbij het wèl goed is gegaan, dat niet op een forum melden.
KPN -> XMS porteringen gaan in 99.999% van de gevallen goed.. als het KPN telefonie is.. internetplusbellen is een ander verhaal en daar zit ook een andere administratie achter. Andere providers kunnen soms voor problemen zorgen, maar dat ligt er vooral aan dat zij zich niet aan de wettelijke (opta) regelgeving mbt nummerportering houden. Zo heeft versatel er een handje van om zelf regels te verzinnen.. en zich daar vervolgens zelf ook niet aan te houden. Na zelf 4x tegen de administratieve muur van Versatel opgelopen te zijn ("Ik:Jullie houden je niet aan de opta regels" -> "Vtel: ja maar u bent geen klant van ons!".. "ik: mag ik jullie afdeling outporting spreken? "vtel:die bestaat niet.. bel de helpdesk maar!".. "ik:hallo helpdesk.. hoe regelen jullie uitporteringen? "hdesk:geen idee.. daar hebben we een afdeling voor".. "ik: mag ik die dan?" .. "hdesk:ik zou niet weten waar".. "ik: kun je dit laten uitzoeken dan? Ik werk voor een andere provider en er lopen wat dingen mis" "hdesk: natuurlijk.. ".. en vervolgens hoor je nooit meer wat :)) heb ik het opgegeven..
Note: natuurlijk wel na het eerst een niveau hoger door te stuiteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:00:
15 dagen op vakantie geweest.
GEEN enkele spam mail in mijn xms box...
Hopelijk bij een populariteitspoll meer succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal in Nederland wel niet veel uitmaken; 1 op de drie heeft er dus geen last van.

Van PC-Welt

Sie sind hier: Computer & Technik > Sicherheit > Firewall & Online-Sicherheit > News
Umfrage
Zwei von drei Nutzern erhalten unerwünschte Mails
von dpa
30.06.2008, 09:17 Uhr
Zwei von drei Mail-Nutzern in Deutschland erhalten täglich unerwünschte Nachrichten. Das ist das Ergebnis einer repräsentativen Umfrage des Bundesverbandes Informationswirtschaft, Telekommunikation und neue Medien (BITKOM).
Demnach bekommen 71 Prozent der Deutschen, die eine private Mail-Adresse haben, pro Tag mindestens eine sogenannte Spam-Mail. Mehr als fünf solcher Nachrichten landeten bei 27 Prozent der Kunden, wie der Verband am Sonntag in Berlin berichtete. "Spam ist neben Viren eines der größten Ärgernisse für Internet-Nutzer", sagte BITKOM-Präsidiumsmitglied Dieter Kempf. Mindestens 80 Prozent der weltweit versandten elektronischen Post sei unerwünscht.

Drei Viertel der Nutzer schützen sich BITKOM zufolge gegen die Flut von Spam-Mails. 38 Prozent setzten auf einen entsprechenden Filter ihrer Mail-Anbieter, 25 Prozent hätten einen Filter auf dem Computer installiert. Ein anderer Schutz sei, zweifelhafte Internetseiten zu meiden. Jeder Vierte beuge überhaupt nicht vor. "Es gibt noch großen Aufklärungsbedarf", sagte Kempf. Versendern von unerwünschten Nachrichten droht BITKOM zufolge ein Bußgeld von bis zu 50 000 Euro. Allerdings würden die meisten Spam-Mails aus dem Ausland verschickt, in diesen Fälle gelten die deutschen Gesetze nicht.

BITKOM rät Nutzern, auf Spam-Mails nicht zu antworten, auf Filter zurückzugreifen oder sich eine zweite Mail-Adresse zuzulegen. Zudem erschwerten komplizierte und ungewöhnliche Mail-Adressen die Arbeit der Versender von unerwünschten Nachrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Geen info (offtopic), maar ik heb al ruim tien jaar een zonnet adres. Ondanks dat zonnet via versatel is overgegaan naar uiteindelijk Tele2, heb ik ffkes in het begin van de tele2 periode enig wat spam ontvangen. Maar dat was van korte duur. Verder ben ik op en top tevreden met dat zonnet adres.

Sinds ik XMS heb en het daarbij behorende adres heb ik nog nooit iets van spam mogen ontvangen. Mogelijk kan dit zijn om het filter van Thunderbird bijzonder goed en effectief is.

Dus ja, ik zal waarschijnlijk één van de drie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:01:
Sinds ik XMS heb en het daarbij behorende adres heb ik nog nooit iets van spam mogen ontvangen. Mogelijk kan dit zijn om het filter van Thunderbird bijzonder goed en effectief is.

Dus ja, ik zal waarschijnlijk één van de drie zijn.
Thunderbird heeft ook een 'lerend' filter.
Als je Thunderbird ook zo hebt ingesteld dat het alle e-mail van de xmsnet mailserver verwijdert, dan heb je inderdaad geen last.
Als je dat niet hebt gedaan, loopt je emailserver langzamerhand vol.

Een onzuiverheid in de discussie is denk ik, dat er wel spam op de xmsnet mailserver komt, maar dat die doordat je een ander [offline] programma gebruikt je hier niets van merkt.

Gmail waar ik mijn xmsnet mail naartoe doorstuur is ook een online emailprogramma, maar dat vangt wel de spam af, i.t.t. xmsnet.

Als ik naar 'Mijn webmail' ga, zit er spam in de inbox, kijk in op Gmail dan zit diezelfde, dus van xmsnet doorgestuurde, spam in de spambox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:52:
[...]

KPN -> XMS porteringen gaan in 99.999% van de gevallen goed.. als het KPN telefonie is.. internetplusbellen is een ander verhaal en daar zit ook een andere administratie achter. Andere providers kunnen soms voor problemen zorgen, maar dat ligt er vooral aan dat zij zich niet aan de wettelijke (opta) regelgeving mbt nummerportering houden. Zo heeft versatel er een handje van om zelf regels te verzinnen.. en zich daar vervolgens zelf ook niet aan te houden. Na zelf 4x tegen de administratieve muur van Versatel opgelopen te zijn ("Ik:Jullie houden je niet aan de opta regels" -> "Vtel: ja maar u bent geen klant van ons!".. "ik: mag ik jullie afdeling outporting spreken? "vtel:die bestaat niet.. bel de helpdesk maar!".. "ik:hallo helpdesk.. hoe regelen jullie uitporteringen? "hdesk:geen idee.. daar hebben we een afdeling voor".. "ik: mag ik die dan?" .. "hdesk:ik zou niet weten waar".. "ik: kun je dit laten uitzoeken dan? Ik werk voor een andere provider en er lopen wat dingen mis" "hdesk: natuurlijk.. ".. en vervolgens hoor je nooit meer wat :)) heb ik het opgegeven..
Note: natuurlijk wel na het eerst een niveau hoger door te stuiteren ;)
Eeeh mag ik mijn porteringsdrama nog een keer onder de aandacht brengen? Daarbij is het Optibel en XMS die beiden van internlnet zijn die ook niet onderling dingen voor elkaar krijgen.

Versatel zal best zijn eigenaardigheden hebben maar ik had nooit verwacht dat ik binnen één bedrijf op zulke toestanden zou kunnen stoten. Doen jullie dit onderling ook zo naar elkaar?

Inmiddels alweer 4 weken niet bereikbaar

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 09:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Eeeh mag ik mijn porteringsdrama nog een keer onder de aandacht brengen? Daarbij is het Optibel en XMS die beiden van internlnet zijn die ook niet onderling dingen voor elkaar krijgen.

Versatel zal best zijn eigenaardigheden maar ik had nooit verwacht dat ik binnen één bedrijf op zulke toestanden zou kunnen stoten. Doen jullie dit onderling ook zo naar elkaar?

Inmiddels alweer 4 weken niet bereikbaar
Heb je absoluut gelijk in (ik zal hier trouwens morgen ook even naar kijken.. was me eigenlijk ontschoten om te checken wat er na de escalatie met deze zaak gebeurt was).. maar er is een verschil tussen een fout.. en je niet aan de wetgeving houden.. om vervolgens op alle vormen van communicatie met stilte te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 16:52
De laatste tijd opvallend veel duitse spam :X
Over het algemeen niet super veel spam.. 1 of 2 per dag die door het filter komen ofzo...
Terwijl ik op andere xmsmail adressen geen spam ontvang. Valt dus nog wel mee te leven :z

[ Voor 1% gewijzigd door Joeri op 30-06-2008 23:15 . Reden: type foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:22

ManiacsHouse

Scheisse!

Op 1 juli 2008 vindt er tussen 05:00 uur - 07:00 uur een aanpassing in het netwerk van XMS. Hierdoor kan de internet dienst (incl.
VoIP en IPTV) enkele minuten uitvallen.

Tijdens deze periode is het dus mogelijk dat u gedurende korte tijd niet de beschikking heeft over uw diensten van XMS. Wij proberen de onderbreking tot een minimum te beperken.

Ja leuk die werkzaamheden... Nog steeds internet maar mooi dat mijn telefoon het niet meer doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
maniacshouse schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:24:
Op 1 juli 2008 vindt er tussen 05:00 uur - 07:00 uur een aanpassing in het netwerk van XMS. Hierdoor kan de internet dienst (incl.
VoIP en IPTV) enkele minuten uitvallen.

Tijdens deze periode is het dus mogelijk dat u gedurende korte tijd niet de beschikking heeft over uw diensten van XMS. Wij proberen de onderbreking tot een minimum te beperken.

Ja leuk die werkzaamheden... Nog steeds internet maar mooi dat mijn telefoon het niet meer doet...
Even de stroom van je drg afhalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:38:
[...]

Hoi Nick, welkom terug :-)

Ik had ook helemaal geen telefoon meer en inmiddels doet de aansluiting het wel weer. Uiteraard wel met behoud van het probleem dat ik onbereikbaar ben }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:50:
[...]

Hoi Nick, welkom terug :-)

Ik had ook helemaal geen telefoon meer en inmiddels doet de aansluiting het wel weer. Uiteraard wel met behoud van het probleem dat ik onbereikbaar ben }:O
Dank je.. overigens niet ongeschonden,oor ontsteking en net terug uit het ziekenhuis waar ze mijn kaak hebben vastgezet..ik ben blij dat ik telefoon heb..alleen kan ik niet praten dus veel heb ik er nu niet aan,ik hoop dat we er allemaal snel om kunnen lachen wat de problemen betreft... alles is tot nu toe beter dan 2 jaar niet bereikbaar zijn via internetPLUS ( of min) bellen :) toch hoop ik dat Denan met zijn pistool nog ergens iets in kan schieten voor je O-)... ik zuig mijn pudding ff verder naar binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 01-07-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Spam update

Aan het filter met het niveau 'heavy' is een extra spamcheck toegevoegd. Mensen met veel spam moeten via http://mijn.xmsnet.nl hun filterinstelling eens op 'heavy' zetten.
Ik ben benieuwd naar de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Nick39 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:38:
[...]

Had ik al paar keer gedaan. Uiteindelijk om 18.00 werkte alles weer.

(je kaak vastgezet? 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
maniacshouse schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:04:
[...]

Had ik al paar keer gedaan. Uiteindelijk om 18.00 werkte alles weer.

(je kaak vastgezet? 8)7 )
2 haakbotjes gebroken/versleten links en rechts..gaatje boren,klein metalen dingetje,schroeffie,ijzerdraadje zodat ik net genoeg ruimte heb voor spacevoedsel uit een potje/koffie met een rietje,mag volgende week weer los.. tis lekker rustig zo thuis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Nick39 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:37:
[...]

2 haakbotjes gebroken/versleten links en rechts..gaatje boren,klein metalen dingetje,schroeffie,ijzerdraadje zodat ik net genoeg ruimte heb voor spacevoedsel uit een potje/koffie met een rietje,mag volgende week weer los.. tis lekker rustig zo thuis _/-\o_
Duuuuuh..... Damn.... Beterschap!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
maniacshouse schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:49:
[...]

Duuuuuh..... Damn.... Beterschap!!!
Kroketten van de febo zien er echt heel lekker uit .. en hema worst... :X maar gepureerd is het niks denk ik... ik had het me erger voorgesteld maar het is best te doen hoor qua pijn nu... alleen als iedereen lekker kip zit te eten en ik slurp soep uit een blikkie dan breekt mijn hart :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:38:
Kroketten van de febo zien er echt heel lekker uit .. en hema worst... maar gepureerd is het niks denk ik...
Gepureerd voedsel uit een potje, wie is er niet groot mee geworden?!
Vroeger kreeg je niet anders, dus zal het je nu ook nog wel kunnen smaken, lijkt mij >:) ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:30
Heeft iemand enig idee wat dit voor bekabeling is? Ik post dit hier omdat ik namelijk een woning via Portaal heb toegewezen gekregen en ik begreep dat er een glasvezelnetwerk zou moeten zijn van XMS. Ik vraag mij dus af of deze kabel daarvan is.

http://img229.imageshack.us/my.php?image=photo0041in3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roncom schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:38:
Heeft iemand enig idee wat dit voor bekabeling is? Ik post dit hier omdat ik namelijk een woning via Portaal heb toegewezen gekregen en ik begreep dat er een glasvezelnetwerk zou moeten zijn van XMS. Ik vraag mij dus af of deze kabel daarvan is.

http://img229.imageshack.us/my.php?image=photo0041in3.jpg
Dit is het slangetje waardoor de glasvezel binnen dient te komen. Er is echter nog geen DRG geinstalleerd en dus waarschijnlijk ook nog geen vezel geblazen.

Je aansluiting is dus nog niet compleet.

De DRG is een grote grijze kast ongeveer ter grootte van een telefoonboek met ledjes aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
Er staat trouwens op de kabel ACE TKF MCS en nog wat getallen etc.

Als ik nu zo'n kastje heb, kan ik dan wel aangesloten worden? Mijn onderbuurman heeft namelijk zo'n kastje die jij bedoelt, maar gebruikt hem niet. Kan ik deze gewoon gebruiken? Moet ik dan nog iets anders regelen?

[ Voor 5% gewijzigd door Roncom op 02-07-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roncom schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:53:
Er staat trouwens op de kabel ACE TKF MCS en nog wat getallen etc.

Als ik nu zo'n kastje heb, kan ik dan wel aangesloten worden? Mijn onderbuurman heeft namelijk zo'n kastje die jij bedoelt, maar gebruikt hem niet. Kan ik deze gewoon gebruiken? Moet ik dan nog iets anders regelen?
Nou ik zou niet aan het kastje van de buurman komen. Je krijgt een gepeperde rekening als je het kastje kapot maakt bovendien moet een gespecialiseerd bedrijf het glas blazen en lassen dat kun je niet zelf.

Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice 0800 5552555 elke werkdag tot geloof ik 22.00 uur, en dan aangeven dat je wel al een slangetje hebt maar dat er nog geen vezel geblazen en geen DRG geplaatst is en of je dus aangesloten kunt worden.

Ik ga ervan uit dat XMS dan de boel aanstuurt en ook een kastje komt leveren. Dit zou kostenloos moeten zijn omdat dit op rekening van portaal gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
Ik heb gebeld met XMS en heb inderdaad gehoord dat er een aansluiting mogelijk is binnen 3-4 weken. Nu heb ik even geinformeerd en gekeken naar de verschillende pakketten. Ik wil graag televisie en internet en XMS biedt het volgende aan:

Internet, radio en tv: € 42,90 per maand en 1e 6 maanden (jaarcontract) € 19,95.

Internet: € 32,95 en 1e 6 maanden gratis (jaarcontract).

Wat mij opvalt is dat met tv en radio het pakket dus veel duurder is (170eu over een heel jaar). Hiervoor kan je dus wellicht beter digitenne of ziggo nemen.

Daarnaast valt mij op dat de 1e 6 maanden goedkoper (of zelfs gratis bij alleen internet) zijn, terwijl ik nu in een woning zit die wellicht over 6 maanden gesloopt wordt. Als ik dan naar een gebied verhuis waar XMS niet aanwezig is, wordt mijn abo dus automatisch opgezegd (kosteloos), wat dus in zou houden dat ik 6 maanden bij wijze van spreken gratis internet heb... Lijkt me sterk, maar in de voorwaarden lees ik er ook niet iets over dat dit uitgesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roncom schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:16:

Daarnaast valt mij op dat de 1e 6 maanden goedkoper (of zelfs gratis bij alleen internet) zijn, terwijl ik nu in een woning zit die wellicht over 6 maanden gesloopt wordt. Als ik dan naar een gebied verhuis waar XMS niet aanwezig is, wordt mijn abo dus automatisch opgezegd (kosteloos), wat dus in zou houden dat ik 6 maanden bij wijze van spreken gratis internet heb... Lijkt me sterk, maar in de voorwaarden lees ik er ook niet iets over dat dit uitgesloten is.
Hm dat zie je correct. Ik heb het eerste half jaar gratis internet gehad, daarna hield mijn abonnement automatisch op als ik niet verder wilde. Toen ik ging verlengen, kreeg ik nog een keer een half jaar die aanbieding voor 19,95 per maand. Doen ze bij XMS niet moeilijk over.

Geen idee echter hoe blij ze zijn met het aansluiten van een woning die over een half jaar gesloopt gaat worden. Maar goed dat is meer een probleem van Portaal lijkt me omdat die het gaat betalen of sterker nog, mogelijk is daar al voor betaald.

(tip, analoge TV werkt vaak stiekem toch als je alleen internet neemt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:03:
[...]

(tip, analoge TV werkt vaak stiekem toch als je alleen internet neemt)
Alleen in het begin zodat ze het signaal kunnen testen. Er gaan al sinds een tijdje veegteams de steden af om mensen af te sluiten die geen analoge dienst afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Martijn, gezien het feit dat je in augustus al moet bepalen of je het pluspakket wilt tegen betaling, is er al duidelijk wanneer de uitbreiding hiervan plaats zal vinden?
Het pakket zou namelijk uitgebreid worden voor dat het een betaald pakket is, en het is toch ook wel fijn als je even hebt kunnen kijken naar wat de kanalen inhouden voor je kiest. Of wordt het ook zo'n service die per maand opzegbaar wordt? Dan is het namelijk niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Als we dan toch iets aan de spam filter mogen doen...
Zelf filteren met een reply zou makkelijk zijn..
Bij mijn eigen provider kan je bv instellen dat een bericht met fwd of re:re:re: wordt terug gestuurd naar de ontvanger met een passend bericht dat je daar niet van gediend bent.

Ik ontvang namelijk wel een heleboel van die doorstuurmailtjes over verloren gewaande kindjes ( die je met wat research al jaren geleden ook terug vindt,het bericht dan) de steeds opduikende mcafee heeft een nieuw virus gevonden,er is nog geen remedie tegen en het vernietigt sector nul van je harde schijf,en meer recentelijk zeg nee tegen de hoge benzineprijzen ,zeg nee tegen de veranderingen in de awbz,zeg nee tegen het rookverbod in de horeca... en als je dit niet doorstuurt dan ben je geen vriend meer bladiebla.

Op mijn eigen domein worden die netjes afgevangen en gaat er een bericht terug dat het mailtje gewist is omdat ik niet mee doe aan dat soort dingen,niet omdat ik de doelen niet zou steunen maar dat soort klakkeloos doorgestuurde berichten net zo erg zijn als spam ( en gezien de recentelijke verhogingen van de branddstof prijzen en het toch ingevoerde rookverbod dus ook nutteloos)
Dus een filter dat als de header dit en dat keyword bevat automatisch wissen en een door de gebruiker te maken bericht wordt terug gestuurd naar de afzender zou heel makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:01:
Hey Martijn, gezien het feit dat je in augustus al moet bepalen of je het pluspakket wilt tegen betaling, is er al duidelijk wanneer de uitbreiding hiervan plaats zal vinden?
Het pakket zou namelijk uitgebreid worden voor dat het een betaald pakket is, en het is toch ook wel fijn als je even hebt kunnen kijken naar wat de kanalen inhouden voor je kiest. Of wordt het ook zo'n service die per maand opzegbaar wordt? Dan is het namelijk niet zo'n probleem.
Het pluspakket is per maand opzegbaar... 1 september zal het pas betaald worden en men is momenteel druk bezig met de voorbereidingen van het uitbreiden van dat pakket. Als voorbereiding op HD zijn aan de streams trouwens ook al de HD streams toegevoegd... ik verwacht rond 1 augustus te kunnen starten met een pilot.
Nick39 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:01:
Als we dan toch iets aan de spam filter mogen doen...
Zelf filteren met een reply zou makkelijk zijn..
Bij mijn eigen provider kan je bv instellen dat een bericht met fwd of re:re:re: wordt terug gestuurd naar de ontvanger met een passend bericht dat je daar niet van gediend bent.
Dat kun je ook zelf in je emailprogramma instellen :)
Het probleem van een weigeringsbericht vanuit de emailserver is dat de spammers je adres direct kunnen markeren als een actief adres (ie: heej... dit is een bestaand emailadres!).. met als gevolg dat je op nog meer lijsten terug komt.
Ik ontvang namelijk wel een heleboel van die doorstuurmailtjes over verloren gewaande kindjes ( die je met wat research al jaren geleden ook terug vindt,het bericht dan) de steeds opduikende mcafee heeft een nieuw virus gevonden,er is nog geen remedie tegen en het vernietigt sector nul van je harde schijf,en meer recentelijk zeg nee tegen de hoge benzineprijzen ,zeg nee tegen de veranderingen in de awbz,zeg nee tegen het rookverbod in de horeca... en als je dit niet doorstuurt dan ben je geen vriend meer bladiebla.
Persoonlijk vind ik een telefoontje/smsje naar de afzender beter werken 'kerel.. hoe dom ben je nou echt????'.. meestal is dat genoeg en doen ze dat nooit meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Even een kort vraagje tussendoor.. Het viel me vanmorgen op dat het signal lampje op de Packetfront(8 poorts) rood brand.. Volgens mij brande die altijd groen.. Verder lijkt alles goed te werken dus weet niet of 't uitmaakt.. Of brand ie altijd rood ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:19:
[...]
Het pluspakket is per maand opzegbaar... 1 september zal het pas betaald worden en men is momenteel druk bezig met de voorbereidingen van het uitbreiden van dat pakket. Als voorbereiding op HD zijn aan de streams trouwens ook al de HD streams toegevoegd... ik verwacht rond 1 augustus te kunnen starten met een pilot.
Hm spannend, ik ben benieuwd. Kun je al wat zeggen over welke HD streams dat zijn?
Persoonlijk vind ik een telefoontje/smsje naar de afzender beter werken 'kerel.. hoe dom ben je nou echt????'.. meestal is dat genoeg en doen ze dat nooit meer :)
Hm ik heb een hele tijd geprobeerd om familie, kennisen en vrienden op te voeden op dit vlak. Zelfs collega's. Maar als je bij Hyves gaat dan is er geen beginnen meer aan.

Dan moet je geen hyves nemen hoor ik je denken.... Maar dan hoor je er echt niet meer bij. Dan ben je outcast en gaan mensen om je heen je onder grote sociale druk zetten. Ik ben gezwicht op het moment dat ik op één dag door drie verschillende mensen op verschillende tijdstippen de vraag kreeg... Ben.. zit jij nog niet op hyves? En toen met groot onbegrip aangekeken werd.

Zucht... het leven is niet makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:48:
[...]

Hm spannend, ik ben benieuwd. Kun je al wat zeggen over welke HD streams dat zijn?
In ieder geval de HD feeds van de publieke omroepen (ned1). Wel is het zo dat alle feeds daarvan in 720 worden uitgezonden, niet in 1080.

@hyves:
easy.. gewoon de forward van de hyves mailbox naar je eigen mail uitzetten. Die paar keer per jaar dat ik op hyves inlog staan er 382402834982390 kettingmails in mijn hyves-inbox.. die ik daar netjes laat staan :)

Stroomstoring soest/soesterberg/amersfoort
Door eens stroomstoring van Eneco is de apparatuur kortstondig uitgevallen die Soest, Soesterberg en Amersfoort bedient. De stroomstoring is opgelost en telefoon en internet zouden weer moeten werken. Analoge TV en Radio moet even gereset worden. Monteur is onderweg.

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 04-07-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Nick,

--"Als we dan toch iets aan de spam filter mogen doen... Zelf filteren met een reply zou makkelijk zijn.. Bij mijn eigen provider kan je bv instellen dat een bericht met fwd of re:re:re: wordt terug gestuurd naar de ontvanger met een passend bericht dat je daar niet van gediend bent."
--

Whoopie.

Ik beheer een tiental sites, met de bijbehorende bitbuckets voor mail.

Dat is hééééééééérlijk wanneer de een of andere #%$!@%#$ een domeinnaam van me spooft (dus onder een vervalst emailadres van een van mijn domeinen spam zit te versturen). Heb ik weer zo'n dag dat ik 1000+ retourmailtjes krijg van een mailing waar ik helemaal niets mee te maken heb. De grootste piek die ik heb meegemaakt was ca. 17.000 mailtjes in één dag. Gelukkig zijn ze makkelijk te filteren, maar het is toch een deuk in mijn bandbreedte (en mijn humeur).

Krijg je spam? Alstjebieft NIET REAGEREN. Ook niet om te zeggen dat je er niet van gediend bent. Eén reden staat hierboven. Een andere reden is dat je door te reageren aan de "afzender" laat weten dat het om een werkelijk bestaand emailadres gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Nieuw hier en heb een vraag over DTV/IPTV in Nieuwland voor een kennis. Deze wil 2TV's digitaal aansluiten EN onafhankelijk digitaal op kunnen nemen, dus 3 verschillende digitale-signalen tegelijkertijd. Kan dat, indien ja wat heeft hij hier voor nodig. Het derde signaal wil hij op een nog aan te schaffen PC kunnen opnemen.

Bij voorbaat dank voor alle deskundige antwoorden

HaJeetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Denan,

--"Dat is zeker een slordige.. deze procedures lopen eigenlijk al jaren prima (een week voor activatie worden deze brieven verzonden)"
--

Nou, dat neem ik dan maar van je aan. Ik heb de activatiebrief in elk geval nog steeds niet gehad (post van vrijdag), hoewel de aansluiting inderdaad dinsdag keurig actief is geworden. Analoge TV en e-mail heb ik nog niet uitgetest (ik had het de afgelopen dagen een tikje druk), maar internet loopt als een zonnetje, zowel upstream als downstream. Downstream pieken gehad tot 65 Mbps, upstream met speedtest.net niet hoger dan 45 Mbps, maar daar moet bij gezegd dat ik de indruk hebben dat de meeste testservers een hoge upstream domweg niet aankunnen. Met andere tests ben ik ook upstream tot tegen de 60 geweest.

En dat alles met mijn goedkope D-Link DI-524 routertje, aanschafprijs drie jaar geleden slechts 35 euro.

--".. maar ik zal XMS vragen om hier [communicatie per post, bvh] wat extra aandacht in te steken."
--

Dat lijkt me zeker zinvol. Zoals eerder gezegd, ik zou daar dolgraag bij meedenken en kan daarbij enige vakkennis inbrengen. Daar hebben we het over een paar weken hoop ik nog over.

In de tussentijd een goede vakantie toegewenst!
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:13:
Hoi Nick,

Krijg je spam? Alstjebieft NIET REAGEREN. Ook niet om te zeggen dat je er niet van gediend bent. Eén reden staat hierboven. Een andere reden is dat je door te reageren aan de "afzender" laat weten dat het om een werkelijk bestaand emailadres gaat.
Het gaat niet om spam maar om mensen die ik ken... je zou een soort van ja/nee sticker moeten kunnen plakken... maar goed bij mijn huidige provider werkt het prima omdat die ook de instelling heeft dat je bv het afwijs bericht maar eens per week mag sturen,of maar 1 keer en dan nooit meer en Hyves... zucht... daar schijn je bij te horen moeten,ik kreeg zelfs van mijn lokale handyman en sauna het verzoek me op hun hyves aan te melden voor nieuws..

Rest me nog om Denan een fijne vakantie toe te wensen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 04-07-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:23:
Hallo iedereen,

Nieuw hier en heb een vraag over DTV/IPTV in Nieuwland voor een kennis. Deze wil 2TV's digitaal aansluiten EN onafhankelijk digitaal op kunnen nemen, dus 3 verschillende digitale-signalen tegelijkertijd. Kan dat, indien ja wat heeft hij hier voor nodig. Het derde signaal wil hij op een nog aan te schaffen PC kunnen opnemen.

Bij voorbaat dank voor alle deskundige antwoorden

HaJeetje
Dit kan alleen als hij 3 digitale decoders neemt.
Decoder a is degene waar je naar kijkt.
Decoder B is het ene digitale programma dat je opneemt
Decoder C is de decoder die de pc van signaal voorziet.

Problemen hierin zijn:
De DRG kan 3 digitale signalen qua QOS nog niet aan, je krijgt al snel een stream lopen van 30 tot 40 gb afhankelijk van de streams die bekeken worden,je hebt dan bijna geen ruimte meer voor telefonie en internet.
We zijn nog aan het testen hoe meerdere decoders aan te sluiten zijn op een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--"Hyves... zucht... "
--

Maar dat is dan weer het voordeel van een x-aantal emailadressen, hè. Gewoon een speciaal adres reserveren voor Hyves, met eigen filters en inloopmap. Dan blijft dat tenminste van je gewone post gescheiden.

En wat de "Fw:fw:fw:" mailtjes betreft, ik filter ze gewoon weg naar mijn prullenbak, zeker op mijn Hyves-adressen.

Dank je trouwens dat je me de kans gaf het "spoof"-probleem eens aan te snijden. Spam is vies, maar gespoofte spam is nog veel erger als het toevallig jouw domein is dat gespooft wordt. Het is prettig om mijn hart daarover eens te luchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:27:
--"Hyves... zucht... "
--

Maar dat is dan weer het voordeel van een x-aantal emailadressen, hè. Gewoon een speciaal adres reserveren voor Hyves, met eigen filters en inloopmap. Dan blijft dat tenminste van je gewone post gescheiden.

En wat de "Fw:fw:fw:" mailtjes betreft, ik filter ze gewoon weg naar mijn prullenbak, zeker op mijn Hyves-adressen.

Dank je trouwens dat je me de kans gaf het "spoof"-probleem eens aan te snijden. Spam is vies, maar gespoofte spam is nog veel erger als het toevallig jouw domein is dat gespooft wordt. Het is prettig om mijn hart daarover eens te luchten.
Even bij de opties in je profiel aangeven dat je niet allerlei mail wilt ontvangen, je kunt per melding (vriendjes worden, krabbels, fw:mails, etc) aangeven of je daar een mail/bericht over wilt hebben of niet.... ;)

http://www.hyves.nl/profielbeheer/instellingen/notificaties/

[ Voor 6% gewijzigd door RobertJ op 04-07-2008 13:29 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--"Analoge TV en e-mail heb ik nog niet uitgetest"
--

E-mail zojuist geprobeerd, maar daar doet zich het vervelende verschijnsel voor dat ik niet bij mijn e-mail kan, want XMS heeft daar een wachtwoord voor ingesteld en me dat schijnbaar per brief medegedeeld. Alleen, ik heb geen brief ontvangen, en ik kan dus niet bij mijn XMS-email.

Dat brengt me dan meteen bij de fakturen: Kennelijk kan XMS alleen faktureren naar het XMS-(hoofd)-e-mailadres en kan dat niet gewijzigd worden, ook niet via 0800-5552555. Dat vind ik jammer en slordig.

Om te beginnen moet je bij het aanmelden bij XMS een e-mailadres opgeven. Ik had liever gehad dat XMS-mails en fakturen dáár naartoe gingen (het is een eigen domein, geen Ziggo-account). En waarom kan je je faktuuradres bij XMS niet wijzigen? Ik hou mijn financiële mails graag gescheiden van de algemene mailstroom, en heb daar dus een apart e-mailadres voor.

Nog een gaatje dat eerdaags gedicht zou moeten worden, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi RobertJan,

Inderdaad, en je kunt ook zelf instellen in hoeverre mensen of bepaalde gebruikersgroepen je gegevens mogen zien etc.

Ik heb zelf alle krabbels, knuffels, gadgets en weetikveelwatjes zoveel mogelijk uitgeschakeld, maar du moment dat je vrienden op je netwerk gaat krijgen (en dat kan zelfs bij fictieve profielen verbazend hard gaan), ga je die verleestekende kettingbrieven krijgen (en die draaien soms ook nog eens in vicieuze kringetjes rond).

Dus hup, in de prullenbak ermee.
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over spam gesproken, je wilt niet weten hoe vaak ik het mailtje heb gehad dat mijn website "www.wanadoo.nl" niet optimaal functioneerde.

En weet je, ze hadden nog gelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:51:
Dat brengt me dan meteen bij de fakturen: Kennelijk kan XMS alleen faktureren naar het XMS-(hoofd)-e-mailadres en kan dat niet gewijzigd worden, ook niet via 0800-5552555. Dat vind ik jammer en slordig.
De facturen staan ook gewoon op het klantenportal.
Add: als je vanaf je thuislijn (bvb je XMS telefoonlijn) de helpdesk belt kunnen ze je gewoon die gegevens telefonisch doorgeven.

[ Voor 15% gewijzigd door denan op 04-07-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Denan,

Hier gaan we later nog op door.
Bijv.: Ik geef mijn dochter XMS, maar de faktuur moet naar mij, niet naar haar.

Maar nou eerst lekker naar de zon

PS: --"als je vanaf je thuislijn (bvb je XMS telefoonlijn) de helpdesk belt kunnen ze je gewoon die gegevens telefonisch doorgeven"
--

Wachtwoorden ook?
Dat hoop ik toch niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:08:
[...]

Dit kan alleen als hij 3 digitale decoders neemt.
Decoder a is degene waar je naar kijkt.
Decoder B is het ene digitale programma dat je opneemt
Decoder C is de decoder die de pc van signaal voorziet.

Problemen hierin zijn:
De DRG kan 3 digitale signalen qua QOS nog niet aan, je krijgt al snel een stream lopen van 30 tot 40 gb afhankelijk van de streams die bekeken worden,je hebt dan bijna geen ruimte meer voor telefonie en internet.
We zijn nog aan het testen hoe meerdere decoders aan te sluiten zijn op een switch.
Ik meen begrepen te hebben dat er 50Mb gereserveerd is voor TV en dat 1 stream 5Mb is, dus dat lijkt me geen probleem te zijn, of zie ik het verkeerd?
Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!