XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste
Acties:
  • 129.265 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Hobbybob123 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:26:
Voor de mensen uit de wijk Nieuwland (Amersfoort).
A.s. maandagmiddag 16 juni om 15.00u zal Wethouder Kruijt de aanleg van het glasvezelnetwerk in de wijk feestelijk openen samen met dhr. Eric Vos (GNEM) en de vrijwilligers van Nieuwlandopglaszel.nl

Programma
15.00u ontvangst
15.10u Toespraak Eric Vos , Directeur GNEM
15.15u Toespraak Initiatiefgroep Nieuwland op glasvezel (that'll be me...)
15.20u Toespraak Wethouder Kruijt

Het e.e.a. zal plaatsvinden aan de Zoetegaarde. Pers is ook ingelicht.
Voor wie het leuk vind, ik heb een video verslag van de opening van dit succesvolle initiatief gemaakt http://www.youtube.com/user/FiberUpdate . Zeker leuk om te zien voor mensen welke zelf een initiatief willen starten of daar al mee bezig zijn.
Bij voorbaat excuses voor de donkere beelden :X

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Anoniem: 246002 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:33:
@Denan

Denan, heb je nog een update over de vragenbundeling in Veenendaal... kan niet wachten tot ze in mijn wijk gaan beginnen! :9~ Ben alleen bang dat het nog wel even gaat duren. Kunnen ze voor mij even geen vezeltje tussen door doen. 8)7
en voor mij ook? _/-\o_ Zit in gebied B en volgens de site van VeenendaalopGlasvezel zit het daar nog steeds op 29% Niet veel verschil met een maand of 2 geleden.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 22:21
Jurjen de Vries schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 04:16:
[...]

Voor wie het leuk vind, ik heb een video verslag van de opening van dit succesvolle initiatief gemaakt http://www.youtube.com/user/FiberUpdate . Zeker leuk om te zien voor mensen welke zelf een initiatief willen starten of daar al mee bezig zijn.
Bij voorbaat excuses voor de donkere beelden :X
Leuke filmpjes :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259886

Helaas moet ik melding maken van het feit dat ik na ruim 2 maanden nog steeds vrijwel onbereikbaar ben met de xms telefoon.
Op dit moment zelfs volledig onbereikbaar.
Ik heb al legio keren gebeld met de overigens zeer correcte medewerkers van de helpdesk, maar het probleem is kennelijk niet oplosbaar.
Het zelf bellen is geen enkel probleem, maar als ik gebeld wordt dan hoort de opbeller de telefoon *een* maal bellen en krijgt dan 3 pieptoontjes en ik hoor uiteraard helemaal niets want de teflefoon gaat bij mij niet over.
Er is al een monteur bij mij thuis geweest en die heeft alleen maar geconstateerd dat hier alles in orde is. Hij heeft ook geconstateerd dat ik vrijwel onbereikbaar ben door met zijn eigen gsm mijn nummer te bellen.
Hij dacht dat het aan de routering bij de service provider lag.
Maar je vraagt je dan toch wel af of alleen bij mij de routering een probleem is dan zouden er toch veel meer mensen een probleem moeten hebben.
Ik begin er nu over te denken om nu toch maar een KPN lijn aan te schaffen alleen voor mijn inkomende telefoontjes.

Ik moet zeggen dat ik zo iets geks nog nooit heb meegemaakt en ik neem aan dat in twee maanden zo'n probleem toch opgelost moet kunnen worden.

Uiteraard hoop ik dat Denan dit leest en mij advies kan geven wat ik nu moet doen...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Anoniem: 259886 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:14:

Uiteraard hoop ik dat Denan dit leest en mij advies kan geven wat ik nu moet doen...... 8)7
hmmm is je nummer geporteerd vanaf een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat nummer komt van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
En zijn alle testcalls gemaakt vanaf KPN lijnen? wellicht dat KPN dan nog iets verkeerd heeft gerouteerd. Wel vreemd dat zoiets 2 maanden bij XMS ligt.. die kunnen zoiets redelijk snel constateren.
email anders je XMS nummer + deb nummer eens naar dtvpilot@xmsnet.nl dan zal ik ernaar laten kijken.

Veel voorkomend IPTV probleem:
Mijn Settop-box reageert niet op de afstandbediening?

Stap 0: Batterijen controle
Controleer eerst of er wel batterijen in de afstandbediening zitten en of deze juist geplaatst zijn.

Stap 1: STB mode
Controleer eerst of de afstandbediening ingesteld staat op STB mode. Dit doet u door eenmalig op "STB" te drukken en vervolgens een zender te selecteren.

Stap 2: Afstandbediening goed instellen
Tijdens het instellen van de TV-codes kan het voorkomen dat per abuis de STB-codes aangepast zijn. Deze zijn op de volgende manier te resetten naar de oorspronkelijke waarden:
Druk tegelijk op de "OK" en de "STB" knop en houd deze ingedrukt. Na een aantal seconden zal de "STB" knop blijven branden.
Toets nu drie keer op "0" en uw instellingen zullen weer correct zijn.

Ter info:
van de 12 teruggestuurde Settop-boxen hadden 10 doosjes nog netjes de batterijen ingepakt op de bodem liggen. Zonder batterijen zal een afstandbediening niet werken. Schijnbaar is dat niet voor iedereen even duidelijk ;)

Add:
@havadu: ik zie dat er vanmorgen nog een 'wij zijn er mee bezig' melding is uitgegaan voor je belproblemen. Als het goed is is het snel opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 17-06-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22438

denan schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:30:
[...]

Ter info:
van de 12 teruggestuurde Settop-boxen hadden 10 doosjes nog netjes de batterijen ingepakt op de bodem liggen. Zonder batterijen zal een afstandbediening niet werken. Schijnbaar is dat niet voor iedereen even duidelijk ;)
Dit meen je niet!!!! Jemig sommige mensen snap ik niet helemaal!

Enfin.. Mijn telefoonprobleem is nog steeds niet opgelost... Ik ben inmiddels al twee weken niet bereikbaar... and counting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22438 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:24:
[...]

Dit meen je niet!!!! Jemig sommige mensen snap ik niet helemaal!

Enfin.. Mijn telefoonprobleem is nog steeds niet opgelost... Ik ben inmiddels al twee weken niet bereikbaar... and counting.
Je hebt toch geen telefoon met afstandsbediening?
Denk om de batterijen. Ik kijk ze ook even na..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Add:
@havadu: ik zie dat er vanmorgen nog een 'wij zijn er mee bezig' melding is uitgegaan voor je belproblemen. Als het goed is is het snel opgelost.
Als het goed is wel....
Ik wacht rustig even af, hoewel rustig......
Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259886 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 07:16:
[...]

Je hebt toch geen telefoon met afstandsbediening?
Denk om de batterijen. Ik kijk ze ook even na..... :)
Hm shit... ik zie inderdaad nu dat er een afstandbediening bij mijn T65 zit. Fuck man als ik dat geweten had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jurjen de Vries schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:13:
[...]

Oke, klinkt cool. Zou je me een mailtje willen sturen? zie http://www.jurjendevries.com/contact ... Ik ben nl. een overzicht aan het maken van gameservers op thuis glasvezel verbindingen.
De servers zijn prive (dwz alleen voor de betreffende league) dus ze listen op een publieke site heeft denk ik niet zo heel veel zin :>

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265199

Hoi Havadu,

--"Hm shit... ik zie inderdaad nu dat er een afstandbediening bij mijn T65 zit. Fuck man als ik dat geweten had...."
--

Kun je via XMS uitgaand bellen met een T65 telefoon?
Vet koel, man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 15:03

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Vanochtend de laatste paar A4'tjes reclamemateriaal voor XMS rondgebracht. Zag ik vanmiddag 3 dezelfde brieven van XMS, dat ik mijzelf had ingeschreven. Ik had mijzelf inderdaad 3 keer ingeschreven, just to be sure. :+

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
Wat een superlijn zit er op die site om Ubuntu te downloaden. Vooralsnog kom ik niet hoger dan 300~350 KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265199 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:56:

Kun je via XMS uitgaand bellen met een T65 telefoon?
Vet koel, man!
Hm ik heb natuurlijk geen T65 meer. En ik weet ook niet of de DRG nog pulskiezen ondersteund. Maar als dat kan, kan een T65 erop. En anders moet je een TDK toestel hebben die heb je ook van de T65 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
kort vraagje aan jullie: ik ben wat aan het stoeien met de nieuwe newsservers van XMS, maar de software die ik gebruik heeft aardig wat beperkingen. Wat is zo een goede newsreader (pref gratis/open source) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 22:21
Grabit :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Die heb ik al.. maar die heeft een beperking van 3 searches op de free version, daarna is het een abonnement. Voor testdoeleinden wil ik liever geen abonnementen afsluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Voor een search functie zou ik eerder naar FTD kijken bijvoorbeeld. Bij mijn weten zijn al die newsreaders met een searchfunctie met een abbo. FTD in combi met grabit werkt perfect.

edit,
Je kan ook nog gewoon sites gebruiken natuurlijk zoals yabse.nl, nzbindex.nl en dergelijke.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 19-06-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik gebruikte vroeger, voordat ik Grabit gebruikte, Newsreactor http://www.daansystems.com/newsreactor/ De demo is 99 keer te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Merci! ik heb nu al een accountje op grabit genomen voor een maand... nu nog uitzoeken hoe ik de searchthreads verhoog van 3 naar 20 :P
Add: gevonden.. wie stopt dat nu ook zo ver weg (en niet onder preferences) !

[ Voor 22% gewijzigd door denan op 19-06-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:30:
kort vraagje aan jullie: ik ben wat aan het stoeien met de nieuwe newsservers van XMS, maar de software die ik gebruik heeft aardig wat beperkingen. Wat is zo een goede newsreader (pref gratis/open source) :)
www.altbinz.nl

En om te zoeken kan je ook online zoeken http://newzleech.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213435

Even weer een vraag over digitale tv. Ik heb een 27 inch (68 cm) TFT breedbeed HD ready tv (de oudste standaard, dus 720p/1080i). Zou ik op deze tv het verschil merken tussen SD en HD? Ik twijfel nog steeds of ik nu al zou instappen in digitale tv, of beter kan wachten tot HDTV straks een feit is. Omdat ik geen 2e tv heb en ook geen groter scherm kwijt kan, is mijn huidige tv een vast gegeven, en heeft het ook geen zin om de SD stb aan te houden voor een 2e tv.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 213435 op 19-06-2008 18:09 . Reden: Typo verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Anoniem: 213435 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:58:
Even weer een vraag over digitale tv. Ik heb een 27 inch (68 cm) TFT breedbeed HD ready tv (de oudste standaard, dus 720p/1080i). Zou ik op deze tv het verschil merken tussen SD en HD? Ik twijfel nog steeds of ik nu al zou instappen in digitale tv, of beter kan wachten tot HDTV straks een feit is. Omdat ik geen 2e tv heb en ook geen groter scherm kwijt kan, is mijn huidige tv een vast gegeven, en heeft het ook geen zin om de SD stb aan te houden voor een 2e tv.
Mijn advies is om nu al SD te nemen, per saldo beter dan analoog. En tegen die tijd dat HD volledig operationeel is, ben al gauw weer twee jaar verder (op zijn minst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 07:07

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zijn er nog mensen in de Gemeente maarssen die ook wel graag glasvezel zouden willen!?!?

En zouden willen helpen bij het opzetten van een initiatief kijk dan even hier: http://www.xmsforum.nl/index.php/topic,142.0.html

Contact met XMS is nog niet opgenomen omdat er zonder animo natuurlijk helemaal niks van de grond zal komen!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
denan schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:30:
http://www.sabnzbd.org/ . Gratis & Open source. Voordeel is dat het ook je bestanden controleert, uitpakt en de rar bestanden daarna weg gooit.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

euh, nieuwsserver????? Mis ik weer iets? Wie kan mij echt super blij maken.

Wat zijn de gegevens van de newsserver?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:35:

Helaas, er draait momenteel een pilot voor een binary news-dienst, maar een product is het nog niet (zou wel redelijk snel moeten komen btw). textnews.xmsnet.nl is in ieder geval wel te gebruiken.. maar dat zoek je waarschijnlijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:52:
[...]

Helaas, er draait momenteel een pilot voor een binary news-dienst, maar een product is het nog niet (zou wel redelijk snel moeten komen btw). textnews.xmsnet.nl is in ieder geval wel te gebruiken.. maar dat zoek je waarschijnlijk niet ;)
Ahhhh, jammer! Stond al te springen :*)

Anyway, als groot verbruiker dataverkeer op port 119, kan je me altijd iets vragen mocht je iets willen weten.

BTW, Ik zou als starters progje toch voor altbinz kiezen denan. Even op het tabje "binsearch" klikken om te zoeken, dan met je rechtermuisknopje "add to queue". Paar minuutjes later staat het gerepareerd,uitgepakt en wel in je toegekende map.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:04:
[...]

BTW, Ik zou als starters progje toch voor altbinz kiezen denan. Even op het tabje "binsearch" klikken om te zoeken, dan met je rechtermuisknopje "add to queue". Paar minuutjes later staat het gerepareerd,uitgepakt en wel in je toegekende map.
Hmmm ik had een testfile aangezet van 9Gb, maar het zat wel vol met .rar errors.. Ben aan het kijken of andere bestanden wel goed aankomen. Als altbinz een beetje goed werkt zal ik kijken of dat opgenomen kan worden in de basic-faqs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:19:
[...]

Hmmm ik had een testfile aangezet van 9Gb, maar het zat wel vol met .rar errors.. Ben aan het kijken of andere bestanden wel goed aankomen. Als altbinz een beetje goed werkt zal ik kijken of dat opgenomen kan worden in de basic-faqs.
Ja als de server niet echt compleet is. (wat vaak is als hij net online is, maar dat weet ik niet) dan mis je her en der wat data blocks. Daar hebben ze het PAR systeem voor uitgevonden. Die moet je ook even meepakken om dan met "quickpar" (progje dat repareerd) die rar bestanden eerst te repareren. Maar dat is omslachtig om te toen. Altbinz doet dit zelf al.

Een nog beter programma is "Newsleecher', maar dit is een commercieel programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-06 19:22
j1nx schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:29:
[...]

Ja als de server niet echt compleet is. (wat vaak is als hij net online is, maar dat weet ik niet) dan mis je her en der wat data blocks. Daar hebben ze het PAR systeem voor uitgevonden. Die moet je ook even meepakken om dan met "quickpar" (progje dat repareerd) die rar bestanden eerst te repareren. Maar dat is omslachtig om te toen. Altbinz doet dit zelf al.

Een nog beter programma is "Newsleecher', maar dit is een commercieel programma
Exactly! Newsleecher is echt 1 van de beste/betere. Uitleg over de configuratie/gebruikswijze staat Hier

Kijk voor bijna alle programma handleidingen op http://www.binaries4all.nl/beginners/ Links in het menu ga je naar "Downloaden" en daar vind je alle programma's tussen staan hoe het werkt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 20:36
j1nx schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:35:

Om je blij te maken ;)
http://files.spenkman.nl/xms/newspilot/01test.png

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Dat is lullig! Nu kwijl ik de grond onder. :*)

Mocht je nog een stress test willen, dan houd ik me aanbevolen om mee te lurken aan dat ding 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:38:
de text: "Pluspakket is sowieso gratis tot en met 1 september. In augustus hoeft u pas te beslissen of u het Pluspakket wel of niet wilt gaan afnemen. Besluit u niet te kiezen voor het Pluspakket worden de kosten van de Settopbox (€ 89,-) via uw factuur verrekend." staat ook zo op de aanmeldingspagina voor IPTV onder 'mijn XMS'.
@Denan, in hoeverre is deze tekst te bevestigen. Ik heb vorige week DTV aangevraagd, de doos met de STB werd vandaag (overigens zeer discreet) geleverd. En ik bedoel met discreet, dat er vanaf de buitenkant niet direct zichtbaar is dat het hier de STB betreft (à la UPC). Bovendien kreeg ik van mijn maandfactuur voor de periode juli 2008 en daarop staat al meteen de STB tegen de prijs van 89 euro.

Kopie factuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

En zijn alle testcalls gemaakt vanaf KPN lijnen? wellicht dat KPN dan nog iets verkeerd heeft gerouteerd. Wel vreemd dat zoiets 2 maanden bij XMS ligt.. die kunnen zoiets redelijk snel constateren.
email anders je XMS nummer + deb nummer eens naar dtvpilot@xmsnet.nl dan zal ik ernaar laten kijken.

[Add:
Nou ik heb helaas te melden dat ik nog steeds geen inkomende gesprekken kan ontvangen.
Ik ben heel tevreden over Internet en TV maar telefoon had ik nooit van XMS moeten nemen.
Dat er een storing is kan ik accepteren maar dat die niet opgelost kan worden, nou nee dat snap ik niet.
Ik krijg al maanden lang meldingen dat ik niet bereikbaar ben en XMS ziet geen kans om in twee maanden deze storing op (te laten) lossen.
Als voorzitter van een bewonerscommissie (met 750 huizen) zal ik bekend moeten maken aan onze bewoners dat het niet verstandig is om telefoon van XMS te nemen.
XMS en daarmee verbonden bedrijven (Telio) hebben kennelijk geen capabele mensen die zo'n storing op kunnen lossen.
Misschien een optie om eens naar het consumentenprogramma RADAR te gaan, zodat XMS eens uit kan leggen waarom dit niet opgelost kan worden, via de helpdesk krijg ik niet te horen wat nu eigenlijk een oplossing in de weg staat. De meeste klachten zijn bij RADAR meestal opeens wel oplosbaar..
MIsschien wil Benbi eens even schrijven wat zijn problemen met telefonie zijn en eventueel ook andere mensen die problemen hebben.
Een gezamenlijke aktie is dan misschien ook wel iets.
*Ik* laat het er in ieder geval niet bij zitten......
Ik betaal nu 7.10 Euro ( de meerprijs voor telefonie per maand) voor iets wat niet te gebruiken is.
Als ze 7.10 Euro van mijn rekening halen en eenmalig de entreekosten van KPN vergoeden dan kan ik weer een KPN lijn nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 259886 op 21-06-2008 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259886 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 07:54:
[...]

MIsschien wil Benbi eens even schrijven wat zijn problemen met telefonie zijn en eventueel ook andere mensen die problemen hebben.
Een gezamenlijke aktie is dan misschien ook wel iets.
*Ik* laat het er in ieder geval niet bij zitten......
Ik betaal nu 7.10 Euro ( de meerprijs voor telefonie per maand) voor iets wat niet te gebruiken is.
Als ze 7.10 Euro van mijn rekening halen en eenmalig de entreekosten van KPN vergoeden dan kan ik weer een KPN lijn nemen.
Ik ben het helemaal met jou eens. Ik vind het erg storend dat ik steeds te horen krijg dat er niets kan gebeuren. Ik heb zelf ruim twee jaar bij KPN gewerkt. Als er een storing was kon ik bellen naar allerlei afdelingen en het probleem bewaken. Ik heb daar de meest vreemde storingen laten oplossen door afdelingen. Soms hebben we daarvoor een telefoonnummer helemaal moeten afbreken en weer opnieuw moeten opbouwen, maar uiteindelijk werd het opgelost. Het "er is een ticket aangemaakt en ze zijn er mee bezig" komt me de strot uit. En als je dan zegt... ik wil niet betalen voor de tijd dat het niet werkt, dan moet ik maar zelf terugbellen en daarom vragen bij een andere afdeling. Deze afdeling, uiteindelijk krijg ik dezelfde mensen aan de lijn, stuurt dan een berichtje naar iemand anders en ik zal worden teruggebeld zodra ze er wat mee doen.

Het irritante vind ik dat je gewoon niets, maar dan ook niets terugkrijgt over wat er nu gebeurd is en wanneer. Als ik nou te horen kreeg, goh meneer dat en dat is er aan de hand of geprobeerd en daar moet dat voor gebeuren en dat kan dan en dan, dan was het nog te doen. Maar "het is een heel ingewikkeld probleem en de oplossing is moeilijk te vinden meneer en dat kost tijd" is gewoon geen antwoord.

Ik vind dat XMS een termijn moet stellen waarbinnen problemen worden opgelost. Zo niet dan moeten er andere voorstellen komen. Ik heb veel begrip als ik maar weet dat mijn probleem serieus onder de aandacht is en daar ook terugkoppeling over krijg.

Ik ben nu al ruim 2,5 week onbereikbaar op mijn telefoonnummer. Ik heb een tijdelijk nummer aangevraagd in de hoop dat ik daar wel bereikbaar op ben. Toen na een paar uur bleek dat deze ook niet werkte heb ik deze meteen opgezegd. Binnen een dag. De melding volgt dat per 1 juli het tweede nummer weer wordt opgeheven. Het heeft nooit gewerkt dus ik wil niet betalen, maar wat schetst mijn verbazing. Op de nieuwe factuur staat dat ik moet betalen voor het tweede nummer voor Juni EN Juli.

Ik ga een brief schrijven waarin ik XMS nog twee weken de tijd geef om orde op zaken te stellen. Zo niet dan eis ik dat mijn telefonie gedeelte wordt opgeheven ondanks dat ik daarvoor een jaarcontract heb afgesloten.

Ik wil dan terug naar Optibel met dan maar een heel nieuw nummer. Welliswaar van hetzelfde moederbedrijf, maar daar heb ik een jaar lang met plezier gebruik van gemaakt. En daar had ik in ieder geval het idee dat mensen wel meer hun best deden om de problemen op te lossen.
Zo had ik een keer een kappotte adapter, deze stuurde ik op en binnen twee dagen had ik al een nieuwe in huis. Dat is snelle service! Herstel dat is SERVICE.

Goed voor de rest op het gebied van internet en televisie vind ik XMS nog steeds een erg fijn bedrijf en blijkbaar heeft men daar wel de nodige schakels onder controle om de boel draaiende te houden. Hoewel, ik moet nog steeds mijn upload mysterie bij de helpdesk neerleggen maar dat durf ik nog even niet. Eerst telefonie oplossen en dan de rest.

Oh ja mijn problemen zijn ontstaan na een mislukte portering, is dat bij havadu ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22438 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:35:
[...]

Oh ja mijn problemen zijn ontstaan na een mislukte portering, is dat bij havadu ook het geval?
MIjn nummer is indertijd inderdaad geporteerd en dat dat mislukt is, daar lijkt het wel op......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
denan schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:04:
[...]

Wat je ook tegen die tijd kunt doen is je SD STB aansluiten op je slaapkamer en je HD in de woonkamer. De meerwaarde van HD op een scherm onder de 66cm is btw nihil.. dus voor SD zal er altijd een markt blijven.
Komt de hd box dan op een andere poort? Want poort 6 (mijn kastje het geval) Kan je niet splitten, want dan werkt het niet meer.

Ik heb even gezocht, maar wat doet de usb aansluiting op de amino box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtrustno1
  • Laatst online: 17-05 15:53
Mau_Maus schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:24:
[...]

Komt de hd box dan op een andere poort? Want poort 6 (mijn kastje het geval) Kan je niet splitten, want dan werkt het niet meer.
Volgens mij niet. Je zal gebruik moeten maken van een switch of een hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
djtrustno1 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:49:
[...]

Volgens mij niet. Je zal gebruik moeten maken van een switch of een hub.
Ja maar dat werkt dus niet :) Had er toevallig 1 tussen gezet om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Mau_Maus schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:24:Ik heb even gezocht, maar wat doet de usb aansluiting op de amino box?
Goeie vraag!!!

Daarnaast mis ik in de handleiding enige info over de instellingen. Maak het nog wat uit welk beeld opties je kiest, want hebt nl. vier mogelijkheden
1. Alleen composiet
2. Composiet en RGB
3. Composiet en S-video
4. Composiet en YPbPr

Ondanks dat mijn plasma met S-Video geen enkel probleem heeft, wordt optie 3 niet herkend. Dus heb ik na het aansluiten eerst maar eens een update uitgevoerd, maar dit had geen enkele invloed.

Zenders zijn niet naar eigen behoefte te rangschikken en/of toe te wijzen in eigen volgorde. Jammer dat de STB geen eigen info weergeeft zoals bijvoorbeeld een logitech Sqeez, want nu ben ik genoodzaakt eerst de TV aan te zetten alvorens ik bijvoorbeeld een bepaalde radiozender wil luisteren.

Ik blijf komende weken verder zoeken om deze STB mogelijk te kunnen tweaken. Maar vooralsnog ben ik zeer tevreden. Ik heb de coax nog aangesloten zitten en kan dus via twee tuners TV bekijken. Waarbij ik bovendien de mogelijkheid heb deze twee tuners in een beeld te plaatsen en dan zie je zeer zeker het verschil tussen XMS analoog en XMS DTV. DTV is zoveel helderde en scherper dan analoog. Ik vond het XMS analoog signaal al beter dan UPC, maar DTV is zekers de moeite waard. Oké het is nog geen HD, maar dat komt vanzelf. En daarnaast heb ik nog een HTPC staan die alles al wel in HD op mijn plasma projecteert.

@Denan, ga zo door. Ik geniet ervan.

En wat betreft Benbi en Havadu, gewoon kappen met die telefoonaansluiting van XMS en zoek je eigen oplossing. Ik heb twee maanden alleen maar narigheid gehad met XMS telefoon. Heb vervolgens een Siemens S450 IP telefoon gekocht en bel nu via voipbuster. Via dezelfde interlijn als dat al dat andere zit. Kwalitatief tien keer beter dan ik ooit bij XMS heb gehad. Sommige problemen schijnen blijkbaar gewoon niet opgelost kunnen worden door XMS. De tijd zal het leren, maar voor de time being ontbreekt dat er helaas nog aan bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtrustno1
  • Laatst online: 17-05 15:53
Mau_Maus schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:23:
[...]

Ja maar dat werkt dus niet :) Had er toevallig 1 tussen gezet om te testen
Ik heb zelf eventjes een hub tussen gezet, werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245454

Kan iemand me hiermee helpen?

Welcome to SABnzbd.exe 0.3.4
SABnzbd is not compatible with some software firewalls.
Sorry, but we cannot solve this incompatibility right now.
Please file a complaint at your firewall supplier.
Program did not start!

De enige firewall die ik heb ingesteld is in m'n linksys 350n. Windows standaard uitgeschakeld.
Ook bij uitschakeling van linksys firewall [SPI firewall protection: disabled] krijg ik dezelfde mededeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 15:03

cjdijk

Hans favoriete radiostation

djtrustno1 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 04:42:
[...]

Ik heb zelf eventjes een hub tussen gezet, werkte prima.
Hub zal wel werken, gezien die gewoon domweg de IP paketten naar alle poorten stuurt, ongeacht welk apparaat eraan hangt. Dit is bij normaal ethernet ongewenst, veel onnodig netwerk verkeer. Een switch zal de IP paketten alleen naar 1 apparaat sturen. Voor dit doel dus niet bruikbaar.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Hmm. Heb de melding zelf niet gehad. Je zou versie 0.4.0RC4 kunnen proberen, daar is een hoop in herschreven.
Volgens mij struikelt sabnzbd qua opstarten sowieso niet op externe firewalls. Hooguit op Vista en zaken als zonealarm heb ik wel over gelezen. Mocht je dus iets van Vista firewall, virus scanner en pakketten als zonealarm hebben draaien, schakel die dan tijdelijk uit om te kijken of dat het issue is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Mau_Maus schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:24:
[...]

Ik heb even gezocht, maar wat doet de usb aansluiting op de amino box?
Hoe de HD box aangesloten gaat worden is nog niet duidelijk, daar lopen nog pilots voor. Het heeft nu dus nog geen zin om al te besluiten daar een switch voor aan te schaffen. Nog even geduld dus.

De USB aansluiting kan een game controller of sommige toetsenborden op aangesloten worden. Dit wordt echter niet door XMS ondersteund. Voorlopig kun je de USB dus met rust laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Jurjen de Vries schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:40:
[...]

Hoe de HD box aangesloten gaat worden is nog niet duidelijk, daar lopen nog pilots voor. Het heeft nu dus nog geen zin om al te besluiten daar een switch voor aan te schaffen. Nog even geduld dus.
Nee maar heeft dus wel zin om het te weten, als je een sd box koopt met de gedachten die later op de slaapkamer te zetten, of wachten op een hdbox. Dan moet dat dus wel kunne als dat geopperd wordt.. en blijkbaar werkt dus alleen een hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Wat ik wel irritant vind is, dat je gewoon weer opnieuw een kabel moet trekken ervoor.

Waarom niet gewoon via de zelfde poort als internet?

Want grappige is, dat poort 6 ook werkt voor alleen internet. Ik zou het ideaal vinden als ik gewoon de zelfde aansluiting kan gebruiken. Volgens mij valt het voordeel van scheiden wel mee namelijk. Maarja misschien kan het gewoon niet, maar ik vind het erg storend.

Is het niet zo in te stellen dat je 1 poort van je router een poort forward voor de tv? Dat zou al een heel stuk schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Mau_Maus schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:17:
Wat ik wel irritant vind is, dat je gewoon weer opnieuw een kabel moet trekken ervoor.

Waarom niet gewoon via de zelfde poort als internet?

Want grappige is, dat poort 6 ook werkt voor alleen internet. Ik zou het ideaal vinden als ik gewoon de zelfde aansluiting kan gebruiken. Volgens mij valt het voordeel van scheiden wel mee namelijk. Maarja misschien kan het gewoon niet, maar ik vind het erg storend.

Is het niet zo in te stellen dat je 1 poort van je router een poort forward voor de tv? Dat zou al een heel stuk schelen.
Ik vind het ook irritant. Maar dat komt omdat wij tot de doelgroep 'tweakers' behoren. Als het aan mij zou liggen zou het ook via de internet poort gaan, en zou het iets in de trend van opentv zijn zodat je het ook op de pc kan bekijken en niet zo IPTV decoder type afhankelijk bent.

De huidige wereld leeft echter nog teveel op licentie technische beperkingen en gebruikers die usability willen. De reden dat nu poort 6 gebruikt wordt is namelijk omdat het modem ook QOS aan kan. Dit garandeert dat als jij full speed een download start het TV signaal altijd voorrang krijgt, oftewel voor het gemiddelde gezin dat de ouders niet naar de XMS helpdesk gaan bellen omdat het TV signaal niet maar doorkomt omdat zoonlief met newsleecher de boel aan het dicht trekken is.
Nu kunnen we dat natuurlijk zelf oplossen dmv een router met QOS waarin we dat bepalen, maar het gemiddelde gezin heeft net pas door dat je een wireless router af moet schermen ;-)

Ik kan me voorstellen dat je nu al wilt weten hoe het eea zal gaan verlopen om de bekabeling vast aan te leggen. Alleen XMS is daar vrij eerlijk in, er wordt nog getest, en zolang er getest wordt kan er niet al duidelijkheid verlangd worden.
In m'n eigen huis heb ik het trouwens zo ingericht dat in de meterkast de glas op het modem binnenkomt, daar hangt een mini-itx pc weke met m0n0wall de router is, deze gaat naar een gigabit switch, en daarnaast hangt weer een patch panel waar vandaan cat6 bekabeling naar diverse kamers in het huis lopen en op een wall outlet uitkomen.
1 kabel heb ik dus van m'n switch af getrokken en direct op het modem poort 6 aangesloten voor de DTV. Misschien moet ik straks wel naar een 2de switch of een switch waar ik vlan's op kan maken.
Dit is natuurlijk wel een nog wat bizarre opstelling voor een gemiddeld huishouden, en over 5 jaar misschien wel gewoonste zaak v/d wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Misschien beetje domme vraag, maar is zo'n HDbox backwards compatible met een "normaal" DTV signaal? Er staat hier namelijk nog een "oude" breedbeeld tv zonder HD maar ik vind het een beetje zonde om nu een normale STB te kopen en als ik straks mijn tv vervang ook weer een nieuwe (HD)box te moeten kopen, als ik nu (na de pilot) meteen een HDbox kan aanschaffen?
En even voor de duidelijkheid: Als je meerdere STB zou hebben staan kun je het signaal splitten via een Hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
joeri-slots schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:14:
En even voor de duidelijkheid: Als je meerdere STB zou hebben staan kun je het signaal splitten via een Hub?
Die eerste vraag weet ik niet zeker. De bovenstaande vraag, zie mijn vorige post, dat is dus nog niet duidelijk en lopen nog pilots voor. Tegen de tijd dat het duidelijk is zal XMS dat kenbaar maken. Op http://dtvuitrol.xmsnet.nl heb je trouwens een uitgebreid forum over XMS DTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Jurjen de Vries schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:07:
[...]
Nu kunnen we dat natuurlijk zelf oplossen dmv een router met QOS waarin we dat bepalen, maar het gemiddelde gezin heeft net pas door dat je een wireless router af moet schermen ;-)

Ik kan me voorstellen dat je nu al wilt weten hoe het eea zal gaan verlopen om de bekabeling vast aan te leggen. Alleen XMS is daar vrij eerlijk in, er wordt nog getest, en zolang er getest wordt kan er niet al duidelijkheid verlangd worden.
Naja ik zit net in een nieuwbouwhuis en dacht alle bekabeling wel in orde te hebben. Ik had deze manier niet verwacht. Vind het ook vrij klant ontvriendelijk voor de beetje normale gebruiker. Kijk met casema enzo.. kan je op elke plek waar je al een kabel hebt het gebruiken... Nu moet je dubbel gaan doen. En ik hoop dat er een manier komt, dat 'tweakers' het zelf in hun router kunnen instellen ofzo. En dat ik bij me tv gewoon zonder een extra kabel, van internet en tv kan genieten. (ja xbox ps3 en nog wat dingen ;) kan draadloos.. maar die dingen heb ik juist liever bedraad)

Ik zit nu gewoon af en toe te switchen in de meterkast.. en bij de tv. Voor als ik online wil gamen of digi tv wil kijken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn DTV box wel eens op de internetpoort van de DRG aangesloten en toen kon ik gewoon TV kijken.

Het nadeel is natuurlijk wel dat dan je snelheid van internet eraf gaat wat bij de apparte poort niet gebeurd (mits je geen 100mbit abo hebt). Ik weet niet of dit dan ook via een router werkt, en of dit bij iedereen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jurjen de Vries schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:36:
[...]
Volgens mij struikelt sabnzbd qua opstarten sowieso niet op externe firewalls. Hooguit op Vista en zaken als zonealarm heb ik wel over gelezen. Mocht je dus iets van Vista firewall, virus scanner en pakketten als zonealarm hebben draaien, schakel die dan tijdelijk uit om te kijken of dat het issue is..
Dank voor suggestie, maar werkt ook niet:
Welcome to SABnzbd.exe 0.4.0RC4
SABnzbd is not compatible with some software firewalls.
Sorry, but we cannot solve this incompatibility right now.
Please file a complaint at your firewall supplier.
Program did not start!

Windows XP Pro SP2, zoals geschreven geen firewall, redelijk frisse laptop, waar nooit prog's als zonealarm op hebben gedraaid, antivir even uitgezet.
Enfin, ga maar eens op internet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Anoniem: 22438 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:22:
Ik heb mijn DTV box wel eens op de internetpoort van de DRG aangesloten en toen kon ik gewoon TV kijken.

Het nadeel is natuurlijk wel dat dan je snelheid van internet eraf gaat wat bij de apparte poort niet gebeurd (mits je geen 100mbit abo hebt). Ik weet niet of dit dan ook via een router werkt, en of dit bij iedereen werkt.
Heb ik ook wel eens gedaan, maar als ik de DTV te lang uit had, of een upgrade wou doen, liep de boel vast en moest ie toch weer naar de andere poort. Er zit dus wel af en toe een soort check op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Anoniem: 245454 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:24:
[...]
Enfin, ga maar eens op internet zoeken.
Ik ben ook nog even verder mee wezen zoeken. http://forums.sabnzbd.org/index.php?topic=65.0
Heb je toevallig ook nod32? Ik heb zelf wel nod32 zonder problemen. Ook sabnzbd al op diverse computers geïnstalleerd gehad. Bovenstaande posting is het enige wat ik kan vinden, dus het lijkt wel een beetje uitzonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jurjen de Vries schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:47:
[...]
Bovenstaande posting is het enige wat ik kan vinden, dus het lijkt wel een beetje uitzonderlijk.
Ik kan ook verder niets in dezelfde geest vinden, uitzonderlijk maar wel al in een veel vroegere versie.
Over Zonealarm staat in een textje in de installatiefolder, waar ik ook alle verhalen maar even heb gelezen, die ik normaal niet lees. Als ik via de 'dos'-prompt opstart, wordt aangegeven dat port 8080 wordt gebruikt en niet afgesloten is, vervolgens krijg ik dezelfde foutmelding in Firefox. Geen Nod32.

Over twee weken krijg ik een weken of zeven vakantie en dan ga ik me eens uitgebreid bezig houden met alle mysteries: m'n glas lijkt sinds de upgrade naar 50Mbit wel langzamer geworden, m'n linksys schiet af en toe van N naar G en soms B, met name als er in mijn bereik een Belkin wordt aangezet, en nu nog even dit probleempje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:23

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb mijn DTV box wel eens op de internetpoort van de DRG aangesloten.......
Ik mag toch aannemen dat je de Packetfront CPS bedoelt en niet de DRG, want die is alleen bedoeld voor je telefoon! :)

Ik heb zelf ook een paar vraagjes,

1) Kan de Animo 110 settopbox ook helemaal uit? hij gaat bij mij alleen op standby en blijft best wel warm. Ik zou hem graag helemaal uit willen zetten.

2) Kan de zender volgorde ook aangepast worden, zou ook erg handig zijn.

3) Is die Animo afstandsbediening ook te vervangen door een andere? Hij doet het op zich prima hoor, maar ik vind hem niet fijn in de hand liggen en te veel en te kleine knopjes hebben.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
1. Is er; bestaat er of komt er een TV gids functie op DTV zo iets als EPG, want van vooral die digitale kanalen (nederland 4 etc.) weet je gewoon niet wanneer iets komt

2. Ik ervaar het als erg vervelend dat er toch nog enorme verschillen in de weergave van het geluid zitten, welke per zender verschillen. Daarbij valt het mij bovendien op dat het geluid harder wordt weergegeven via het analoog dan via het digitale signaal.

3. Waartoe zit er een spdif aansluiting op, of zijn er al kanalen die dolby uitzenden|???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:23

Fiber

Beaches are for storming.

Anoniem: 245454 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:26:
.........m'n glas lijkt sinds de upgrade naar 50Mbit wel langzamer geworden.........
Probeer Ubuntu eens...... In combinatie met Firefox 3.0

Ik heb een paar dagen geleden Ubuntu 8.04 LTS 'Hardy Heron' van de DVD uit de c't als dual boot geïnstaleerd. De flash plugin instaleren was nog het lastigste voor een absolute Linux noob als ik ben. maar het scheelt wel enorm: :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/287146795.png

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fiber schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:14:
[...]
Probeer Ubuntu eens...... In combinatie met Firefox 3.0
Bedankt voor de reactie.
Ik wacht even met oplossingen tot m'n vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Fiber schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:30:
[...]

1) Kan de Animo 110 settopbox ook helemaal uit? hij gaat bij mij alleen op standby en blijft best wel warm. Ik zou hem graag helemaal uit willen zetten.

2) Kan de zender volgorde ook aangepast worden, zou ook erg handig zijn.

3) Is die Animo afstandsbediening ook te vervangen door een andere? Hij doet het op zich prima hoor, maar ik vind hem niet fijn in de hand liggen en te veel en te kleine knopjes hebben.
1) Ja, maar is niet aan te raden. De STB moet dan aanmelden op het netwerk etc, en zal meer tijd met zich meebrengen en load op het netwerk veroorzaken.

2) Nog niet. Zou ik ook handig vinden.

3) Ja. Ik heb een AB waar je de infrarood van een andere AB naar toe kan zenden, en aan een knop kan toe programmeren, dat gaat goed. Op deze manier bedien ik met 1 AB meerdere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
chocka schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:43:
1. Is er; bestaat er of komt er een TV gids functie op DTV zo iets als EPG, want van vooral die digitale kanalen (nederland 4 etc.) weet je gewoon niet wanneer iets komt

3. Waartoe zit er een spdif aansluiting op, of zijn er al kanalen die dolby uitzenden|???
1. Is nog niet aanwezig, maar wel in ontwikkeling (bron, Denan @ DTV Uitrol forum)

2. Kan Denan beantwoorden. of check http://dtvuitrol.xmsnet.nl

3. Ik kan me even geen kanalen voor me halen die dat al doen, maar dan is het vast ter voorbereiding, gezien we ook zaken als een online videotheek kunnen gaan krijgen, en wie weet komen er zenders met Dolby bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:43:
2. Ik ervaar het als erg vervelend dat er toch nog enorme verschillen in de weergave van het geluid zitten, welke per zender verschillen. Daarbij valt het mij bovendien op dat het geluid harder wordt weergegeven via het analoog dan via het digitale signaal.
Bij DTV geven wij de zenders vanaf de NOB mediagateway 1 op 1 door, dus het geluid komt zo hard binnen als de zenders het uitzenden. De reden dat er verschil zit tussen het volume van XMS digitaal en analoog heeft te maken met de bron, Analoog komt namelijk via de sat binnen (en daar zetten we het signaal ook 1op1 door).

@joeri-slots:
Yup, als er een HD feed van een zender beschikbaar is zal de HD STB automatisch de HD feed pakken. Is er geen HD variant dan zal de STB de SD feed oppikken.

@benbi + havadu:
Ik heb het al geescalleerd.. dit soort dingen zouden inderdaad niet langer dan 1-2 dagen mogen duren dus dit is duidelijk een 'aandachtspuntje' voor de helpdesk.

[ Voor 20% gewijzigd door denan op 23-06-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Oeh ik ga hopelijk iets geniaals proberen om via 1 ethernet kabel die ik al heb liggen en weggewerkt zowel internet als digi tv te doen...

Daar zijn speciale splitters voor. Omdat je van de 8 kabels ofzo in een ethernet kabel maar 4 gebruikt... En nu gebruikt ie er 4 voor internet en de andere 4 voor digi tv. Hoop echt dat het werkt...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3063/2603129099_542da0ecf6.jpg?v=0

Ff crappie photoshop opstelling gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3103/2603996654_01f32fac84.jpg?v=0

Ik laat wel weten of het werkt. zou uitkomst zijn. Hopelijk ook voor andere

[ Voor 33% gewijzigd door Mau_Maus op 23-06-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Mau_Maus ik ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Me too :P

Maarja eerst werken he :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Mau_Maus schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:33:
[...]

Me too :P

Maarja eerst werken he :(
Als het goed is werkt dit, hou er wel rekening mee dat het tot 100Mbps is en geen gigabit mogelijkheid heeft, dan gebruik je namelijk alle 8 de draden. Voorlopig kun je ermee vooruit gezien er toch nog geen gigabit CPS hangt.
Wat kosten die kastjes trouwens als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Jurjen de Vries schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:44:
[...]

Als het goed is werkt dit, hou er wel rekening mee dat het tot 100Mbps is en geen gigabit mogelijkheid heeft, dan gebruik je namelijk alle 8 de draden. Voorlopig kun je ermee vooruit gezien er toch nog geen gigabit CPS hangt.
Wat kosten die kastjes trouwens als ik vragen mag?
Nou ik heb ze nu gratis te leen van de ict afdeling hier, maar op internet zie ik ze tussen de 5 en 10 euro per stuk. Daarom voor gamen is het snel genoeg en als het tv signaal maar doorkomt. Ik wou eerst moeilijk doen met een wireless bridge voor de internet direct op een switch, maar dit is goedkoper en stabieler denk ik.
En er zal denk ik geen storing opleveren, maarja eerst testen en dan geloven.

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=116575
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=458602
http://www.speurders.nl/c...l=2007~4506~zuid2dholland
https://denetwerkwinkel.c...cPath/80/products_id/1625

Ik weet niet of die allemaal kloppen hoor, maar lijkt me goede...

Ik zou wel 100base nemen en niet 10base...

[ Voor 25% gewijzigd door Mau_Maus op 23-06-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed idee om inderdaad 1 kabel voor twee aansluitingen te gebruiken. Maar is het niet veel handiger om gewoon een kabel te pakken en daar twee stekkers aan te knijpen. Is zo gepiept en scheelt een hoop extra ruimte ivm die lompe kastjes en je spaart je nog geld uit ook.

Aan de andere kant zet je dan een dubbel Rj45 wandcontactdoos waarbij je ook de kabel opsplitst.

Ziet er een stuk netter uit en je bereikt hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 22438 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:22:
Goed idee om inderdaad 1 kabel voor twee aansluitingen te gebruiken. Maar is het niet veel handiger om gewoon een kabel te pakken en daar twee stekkers aan te knijpen. Is zo gepiept en scheelt een hoop extra ruimte ivm die lompe kastjes en je spaart je nog geld uit ook.

Aan de andere kant zet je dan een dubbel Rj45 wandcontactdoos waarbij je ook de kabel opsplitst.

Ziet er een stuk netter uit en je bereikt hetzelfde resultaat.
Nu kan je het altijd loskoppelen en in oude staat herstellen. En tis best een priegelwerk hoor om dat zelf te doen. en je moet het aan het begin hetzelfde splitten als aan het einde.. niet alleen aan 1 kant, maar goed, het kan ja, slim bedacht. Maar ik vind dit een makkelijkere/betere optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2024

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Ik kan het mishebben maar krijg je door maar 4 aders te gebruiken niet de situatie dat enkel een Half Duplex verbinding mogelijk wordt? Als dit al werkt zou het nogal negatief op de behaalde snelheid kunnen gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nou heb het net aangesloten en het werkt perfect.. net cod 4 gespeeld, en digi tv via 1 snoer.. heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 07:07

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Nog effectiever is het om aan beide kanten van de kabel een switch neer te zetten die VLANs ondersteund.

Dan knal je over die enkele kabel gewoon beide VLANs en die laat je netjes aan beide kanten splitsen door de switch.

Dit is natuurlijk een duurdere oplossing dan met van deze kastjes, maar je hebt geen last van storingen en je kan je TV signaal meer prioriteit geven met QoS zodat je ook geen last krijgt van uitvallend signaal als je je internet vol trekt.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Robinski schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:55:
Nog effectiever is het om aan beide kanten van de kabel een switch neer te zetten die VLANs ondersteund.

Dan knal je over die enkele kabel gewoon beide VLANs en die laat je netjes aan beide kanten splitsen door de switch.

Dit is natuurlijk een duurdere oplossing dan met van deze kastjes, maar je hebt geen last van storingen en je kan je TV signaal meer prioriteit geven met QoS zodat je ook geen last krijgt van uitvallend signaal als je je internet vol trekt.
Duur en onnodig. Ik heb ook geen last van storingen en de prioriteit word nog steeds aan tv gegeven, zoals poort 6 al doet... ieder geval, ik heb een 50/50 abbo, en daar snoept ie niks van af.

En vraag me toch af of het zo in te stellen is met die vlan, want in principe zit op poort 6 zowel internet als tv... en ik kreeg het niet gescheiden... Het is het 1 of het andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik mis EPG :( Ik werk bij een omroep en ik ik moet soms de verschikkelijkste zinnetjes veranderen, wat EPG of uitzendinggemist ook gebruikt. En ik wil niet al die moeite voor niks doen :P

En ik vind dat je het wachtwoord voor de 'adult' zender moet uit kunne zetten.. echt hinderlijk... Ik heb geen kinderen :P Of kan dit wel? Want als ik NIKS invoer als nieuw wachtwoord dan werkt dat niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:55:
Ik werk bij een omroep en ik ik moet soms de verschikkelijkste zinnetjes veranderen, wat EPG of uitzendinggemist ook gebruikt. En ik wil niet al die moeite voor niks doen :P
Misschien is dit alleen voor intimi bedoeld, maar ik snap absoluut niet wat u bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Anoniem: 245454 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:42:
[...]
Misschien is dit alleen voor intimi bedoeld, maar ik snap absoluut niet wat u bedoelt.
EPG staat voor Elektronische Programma Gids. Iedereen met digitale TV van een andere provider heeft en kent dat wel. Je kunt de titel en zendtijden van het programma zien wat je aan het kijken bent, en die daar omheen zitten, en wat extra informatie, en dat voor de meeste zenders.
Het enige wat ik weet is dat XMS eraan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jurjen de Vries schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:06:
[...]
EPG staat voor Elektronische Programma Gids.
Ik weet wel wat EPG is, maar ik begrijp geen jota van de geciteerde zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 245454 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:29:
[...]

Ik weet wel wat EPG is, maar ik begrijp geen jota van de geciteerde zin.
Het was een beetje in een opwelling geschreven, maar geen paniek hoor :P zo heel erg was het niet ;)

Nogmaals: Ik werk bij een omroep. De informatie die je ziet bij de EPG/uitzendinggemist/gids etc (dus titels, tijden en kort inhoud) wordt hier ingevoerd. En ik moet vaak achteraf dingen daarvoor aanpassen, buiten al het andere werk wat ik hier doe. En dat is voor mij een klote werk ;)

Dus maakte ik als grap, dat ik het graag niet voor niks doe, en het graag zelf dan ook zie bij me digitale tv.

snappie?

Maar goed er wordt dus schijnbaar mee getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu wel :)

EPG of hoe je het wil noemen is inderdaad heel handig, veel zenders geven het ook door. Het huidige plus volgende programma, de hele dag of soms ook de hele week. Op m'n satellietontvangers kan ik dat gewoon binnenkrijgen en hoef je niet de hele tijd op internet te kijken.

Als je daarmee werkt lijkt het me inderdaad balen dat het niet op je eigen tv-ontvangst zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 245454 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:41:
[...]

Nu wel :)

EPG of hoe je het wil noemen is inderdaad heel handig, veel zenders geven het ook door. Het huidige plus volgende programma, de hele dag of soms ook de hele week. Op m'n satellietontvangers kan ik dat gewoon binnenkrijgen en hoef je niet de hele tijd op internet te kijken.

Als je daarmee werkt lijkt het me inderdaad balen dat het niet op je eigen tv-ontvangst zit.
Naja ik kijk nu uit armoede op RTL Tekst op 216 ;) Dan zie je van alle Nederlandse zenders (+ nog een paar) de NU & Straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 11:05
Ik woon sinds kort in een tijdelijke woning (wordt ergens volgend jaar gesloopt). Via de verhuurder begreep ik dat de huizen aangesloten zijn op het glasvezelnetwerk van XMS. Voor dit soort woningen (gericht op studenten) is er zelfs een studentenactie. Nu ging ik kijken op de site van XMS of mijn adres (huisnummer toevoeging A) gereed was. Dit bleek niet zo te zijn. Bij het adres van mijn onderbuurman (huisnummer zonder toevoeging A) bleek het wel gereed te zijn. Het viel mij op dat er een kabel uit de muur komt bij mij waarvan ik geen idee heb wat dit voor kabel is. Zou het kunnen zijn dat dit een glasvezelkabel en dat deze door de vorige bewoner is doorgetrokken en ik dus wel gebruik zou kunnen maken van dit netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Roncom schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:18:
Ik woon sinds kort in een tijdelijke woning (wordt ergens volgend jaar gesloopt). Via de verhuurder begreep ik dat de huizen aangesloten zijn op het glasvezelnetwerk van XMS. Voor dit soort woningen (gericht op studenten) is er zelfs een studentenactie. Nu ging ik kijken op de site van XMS of mijn adres (huisnummer toevoeging A) gereed was. Dit bleek niet zo te zijn. Bij het adres van mijn onderbuurman (huisnummer zonder toevoeging A) bleek het wel gereed te zijn. Het viel mij op dat er een kabel uit de muur komt bij mij waarvan ik geen idee heb wat dit voor kabel is. Zou het kunnen zijn dat dit een glasvezelkabel en dat deze door de vorige bewoner is doorgetrokken en ik dus wel gebruik zou kunnen maken van dit netwerk?
Als de dikte er ongeveer uitziet als op http://www.oemarket.com/i...coupler-ftth-oemarket.jpg , dan zou het goed kunnen. Evt pluggen en kleuren kunnen er anders uitzien.
Als het eruit ziet als http://www.made-in-china....TP-Mold-Type-KB-AA06-.jpg dan is het een gewone netwerk kabel, die worden ook wel eens doorgetrokken in studentencomplexen vanaf het glasvezel modem.

Als het een glasvezel kabel is zal er nog een modem gemonteerd moeten worden. Volgens mij kan de postcodecheck geen rekening houden met toevoegingen in huisnummers. Je kunt dan het beste XMS bellen en vragen of je een modem en abonnement kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Jurjen de Vries schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:07:
[...]
Ik vind het ook irritant. Maar dat komt omdat wij tot de doelgroep 'tweakers' behoren. Als het aan mij zou liggen zou het ook via de internet poort gaan, en zou het iets in de trend van opentv zijn zodat je het ook op de pc kan bekijken en niet zo IPTV decoder type afhankelijk bent.
Dit is toch niet zo ver weg als je denkt volgens mij. Ik las ergens dat je al met m0n0wall draait, dus een eventueele extra NIC aldaar met een connectie naar de IPTV aansluiting en wat extra software moet het truukje toch doen dacht ik.

Het gaat erom dat je een IGMP proxy extra draait op je m0n0wall bakkie, die al het multicast verkeer van de IPTV NIC relayed over je LAN (en evt. WAN en/of WLAN). Hierdoor broadcast je het IPTV signaal over je bestaande netwerk en kun je dus de IPTV decoder (aminet ofzo) in elke willekeurige netwerk aansluiting stoppen.

Verder support VLC volledig het multicast ip tv gedoe, en kan je dus naar mijn mening ook elke pc gebruiken als decoder, tenzij de kanalen encrypted zijn natuurlijk.

Nu weet ik dat er een klein IGMP proxy pakketje is voor linux, maar aangezien m0n0wall op BSD draait zal dat waarschijnlijk niet 1 2 3 werken. Als je dus een IGMP proxy weet te vinden voor BSD, dan ben je er volgens mij bijna.

EDIT: Om je een aanknopings punt te geven;

http://man-wiki.net/index..._without_speedport_W_700V
http://m0n0.ch/wall/list-dev/showmsg.php?id=3/51

Hmm, toch wel intressant, misschien moet ik ook maar weer eens met m0n0wall/pfsense gaan spelen. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door j1nx op 24-06-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Luxe probleem!

Ik ben vanavond aan het downloaden met newsleecher en het gaat waanzing snel 5.30MB/sec.
Te snel eigenlijk want newsleecher komt regelmatig met de volgende melding:

"Pausing newsleecher temporarily: waiting for download queue catch-up, as article are being downloaded faster than they can be written to disk"

en dan valt de download terug naar een 4,7MB/sec.

Toch heb ik een schijf die redelijk nieuw en dus snel is.

Mijn vraag is wat is momenteel de snelste schijf en lopen we in de toekomst niet vaker tegen dit luxe probleem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:02

The Wizard

Moderator Mobile
Virusscanner aan staan? Extra RAM erbij plaatsen wil ook wel eens helpen (bufferen).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Dit is hoogst waarschijnlijk geen schijf schrijf probleem.

De binaire bestanden op usenet zijn gecodeerd weggeschreven omdat usenet oorspronkelijk voor text bestanden is bedoeld. In begrijpende woorden; Een binair bestand wordt gecodeerd en als text bestand gepost, maar dan ook nog eens in kleine stukjes opgehakt aangezien usenet ook een maximale post grootte heeft (dat zijn de parts in newsleecher)

Wanneer newsleecher dus alle deeltjes gedownload heeft, moet hij die aan elkaar plakken en weer decoderen tot een binair bestand en dit is een puur processor taak. Het aan elkaar plakken en decoderen is dan dus waarschijnlijk de zwakste schakel.

Ik heb hetzelfde probleem gezien toen ik van de week weer eens alt.binz gebruikte en wat dvd's in de queu had gezet. Halverwege, stonden alle connecties al weer dicht, maar de laatste dvd was nog steeds in percentages aan het lopen. Toen ik die open klapte, zag ik toen ook dat alle parts al weg gedownload waren maar nog stonden te wachten om gedecodeerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144744

Ik word een beetje moedeloos van de (mis)communicatie van XMS

Onlangs (maand geleden) heb ik een mail gestuurd met de vraag waarom er in het centrum van Utrecht op de kaarten van XMS aangegeven word dat ik dik in het dekkingsgebied zit maar met de postcodecheck geen aansluiting zou moeten kunnen krijgen...

Nogmaals een mail gestuurd om te vragen hoe dit zat en kreeg het volgende antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

Uw aanmelding komt sowieso in ons systeem te staan, ongeacht de melding van de postcodecheck. Helaas kan het af en toe voorkomen dat de postcodecheck er naast zit. Op het moment dat er een planning duidelijk is voor uw aansluiting wordt er contact met u opgenomen.

Met vriendelijke groet,
Allemaal leuk en aardig natuurlijk maar totaal geen antwoord op de vraag die ik heb gesteld, blijkbaar weet XMS totaal niet waar ze nu wel of niet iets kunnen leveren...

Na hier een antwoord op te vragen (reply op deze mail dus) heb ik helemaal niks meer vernomen van XMS. Ik wil wel glasvezel, maar als het aanvragen al zoveel onduidelijkheid met zich meebrengt vraag ik me af of het wel een slimme stap is om over te gaan...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 144744 op 25-06-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

benbi schreef eerder al:
telefoonaansluiting etc. etc.
BIj mij is het telefoonprobleem opgelost. :*) Denk ik......
Maar hoera roepen doe ik pas over een paar dagen.
Overigens kan ik je aanraden ook eens wat te experimenteren met je telefoontoestellen thuis.
Dit in verband met de aansluitwaarde.
Dus haal er eens een of meerdere toestellen af en wissel de combinaties.
Hier kan ook een mogelijk probleem zitten.
Ik hoor graag van je of dit ook nog verschil maakt bij jou.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259886 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:42:
[...]

BIj mij is het telefoonprobleem opgelost. :*) Denk ik......
Maar hoera roepen doe ik pas over een paar dagen.
Overigens kan ik je aanraden ook eens wat te experimenteren met je telefoontoestellen thuis.
Dit in verband met de aansluitwaarde.
Dus haal er eens een of meerdere toestellen af en wissel de combinaties.
Hier kan ook een mogelijk probleem zitten.
Ik hoor graag van je of dit ook nog verschil maakt bij jou.

Succes!
Hm nou bij mij is het probleem niet opgelost. Ik heb maar 1 toestel aangesloten en de aansluitfactor is dus ver onder wat technisch mag. Daarnaast is het zo dat het altijd gewerkt heeft tot de halve portering is doorgevoerd.

Hier gaat dus iets mis.

Ga dus maar een brief schrijven vanavond om mijn telefonie op te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Voor de tweakers onderons die nog iets meer willen weten over het aansluiten van meerdere punten voor de DTV, heb ik het onderstaande linkje weten terug te vinden in mijn oude bookmarks.

Het is een pdf die in redelijke beknopte vorm uit legt over dat multicast gedoe

http://www.lugod.org/presentations/multicast.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door j1nx op 25-06-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi J1nx,

Interessante link, maar gaat dit echt werken?

Punt 1) Ik heb begrepen dat het MAC-adres van de STB bekend moet zijn bij de DTV-server, dus zou je op zijn minst het MAC-adres van de STB naar je router moeten klonen. Jouw link gaat uit van distributie naar IP- ipv. MAC-adres.

Punt 2) Je ontvangt niet alle streams tegelijk (dat zou bij 8mbit per stream 43x8=232mbps vergen, dus van je 50/50 internetverbinding blijft dan niet veel over), maar je geeft aan de DTV-server door welke stream je wilt ontvangen. Dus zelfs al zou je meerdere TV's aansluiten op je DTV-entree, dan nog kun je op al die TV's slechts één zender tegelijk weergeven. Als één van de TV's naar een andere zender zapt, gaan de anderen automatisch mee (want de aanvraag komt, van de server uit gezien, steeds van hetzelfde MAC-adres).

Het lijkt mij dus dat het ontvangen van meerdere DTV-zenders tegelijk wel wat meer voeten in de aarde heeft dan alleen een router voor je STB schakelen.

En als je toch dezelfde zender op alle aangesloten TV's weergeeft, dan kun je toch net zo goed de RF-uitgang van je STB splitten, eventueel met een antenneversterkertje ertussen?

Ik ben geen techneut (althans, een ietwat verouderde), dus ik hoop dat ik het mis heb. Mijn dochter zou het heel fijn vinden om ook DTV op haar kamer te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Anoniem: 265199 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:49:
Hoi J1nx,

Interessante link, maar gaat dit echt werken?

Punt 1) Ik heb begrepen dat het MAC-adres van de STB bekend moet zijn bij de DTV-server, dus zou je op zijn minst het MAC-adres van de STB naar je router moeten klonen. Jouw link gaat uit van distributie naar IP- ipv. MAC-adres.
Zo ver ik weet en begrijp is je IP lease gebaseerd op je MAC adres, maar wanneer je een andere STB eraan zou hangen je na een uur een nieuwe release moet krijgen van de DHCP server. En anders, ik heb het hier over een m0n0wall/pfsense, dus mocht dit niet zo zijn dan kan je de WAN2 eventueel spoofen met het MAC adres van de geleverde STB.
Punt 2) Je ontvangt niet alle streams tegelijk (dat zou bij 8mbit per stream 43x8=232mbps vergen, dus van je 50/50 internetverbinding blijft dan niet veel over), maar je geeft aan de DTV-server door welke stream je wilt ontvangen. Dus zelfs al zou je meerdere TV's aansluiten op je DTV-entree, dan nog kun je op al die TV's slechts één zender tegelijk weergeven. Als één van de TV's naar een andere zender zapt, gaan de anderen automatisch mee (want de aanvraag komt, van de server uit gezien, steeds van hetzelfde MAC-adres).
Nee klopt, je ontvangt niet alle streams tegelijkertijd inderdaad, dat zou te gek voor woorden zijn. Zo ver ik weet over het IPTV verhaal, word er van elk kanaal een UDP loop van een aantal seconden verstuurd. Dit maakt het "zappen" dan ook een stuk soepeler. Wanneer deze UDP buffer dan gespeeld heeft word er automatisch overgeschakeld op multicast. Waarschijnlijk staat deze UDP loop op 10 seconden, wat verklaart dat de mensen die het getest hebben met een switch maar 10 seconden konden kijken.

Over het meezappen van alle STB's het volgende. De kans dat dit gebeurd zit erin als de ISP de PIM-SM join packetjes filtert, waardoor de verschillende STB's zich niet kunnen aanmelden tot het PIM-SM domain. Dit weten echter alleen de mensen van de ISP. (Ik kan me herrineren dat ze ergens aan het testen zijn met een multi STB setup, maar kan de link even niet vinden, dus ik vermoed dat dus niet het geval is) Is dit echter niet het geval dan kan dit dus wel. De router maakt dan dus de connectie naar de server op basis van zijn MAC-adres en proxied het multicast verkeer daarna dus over het interne netwerk en zorgt dan dus ook voor de verdere afhandeling van het terug komende verkeer. Hij doet dit dus als een proxy. Het is eigenlijk te vergelijken met meerdere computers achter een router die dmv NAT meerdere computers ook op het internet kan connecten ondanks dat je maar 1 physieke connectie hebt.
Het lijkt mij dus dat het ontvangen van meerdere DTV-zenders tegelijk wel wat meer voeten in de aarde heeft dan alleen een router voor je STB schakelen.
In het slechtste geval kan je maar 1 connectie hebben, maar dit is dan wel over je al bestande UTP netwerk. Dit betekend dat ik dus mijn mediacenter pc (die ook opensource software draait) die al een netwerk verbinding heeft als PVR kan configureren dmv van VLC. Dit betekend dat ik dus DTV kan kijken op mijn mediacenter en dit ook kan opnemen op HD.

Ik heb even een P4 + wat NIC's van de zolder afgetrokken en ik ga dit weekend eens kijken wat ik kan doen. Ik zal waarschijnlijk pfsense gaan gebruiken omdat die wat betere multi WAN ondersteuning heeft en meer doelt op pc gebaseerde systemen waar m0n0wall zich meer richt op de embedded systemen. In ieder geval zijn ze beide gebaseerd op FreeBSD, dus wat op de 1 kan kan ook op de ander.

Komt bij mij alleen de vraag op; Zit het DTV signaal al standaard op de port/modem of wordt dit pas doorgegeven als je DTV aangevraagd hebt. Voor het testen zal ik gewoon VLC gebruiken en heb ik dus de STB nog niet nodig. Maar goed dit kan ik ook even testen door mijn laptop er even aan te hangen om te kijken of ik een lease krijg.

Overigens is XMS natuurlijk niet de enige als wel de eerste die IPTV aanbied over hun datalijn (al zijn ze wel de eerste die er een aparte lijn van gemaakt hebben) Onderstaande link geeft aan dat iemand met een soort gelijke verbinding het kunstje al geflikt heeft.

http://un.geeig.net/openbsd-vdsl.html ("last modified 12 February 2008" dus dat is ook wel fijn)

Wat al een tijdje opzoek naar een nieuw klus projectje om mijn tanden in te kunnen zetten, denk dat ik hem wel gevonden heb.

Ik houd jullie wel op de hoogte en als er meer tweakers zijn hier die het ook willen gaan proberen lijkt het me leuk om de krachten te bundelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--"Komt bij mij alleen de vraag op; Zit het DTV signaal al standaard op de port/modem of wordt dit pas doorgegeven als je DTV aangevraagd hebt."
--

Ik kan alleen spreken voor mijn geval, natuurlijk.
Mijn XMS-verbinding gaat pas volgende week in, maar ik kijk al drie weken DTV.

Het lijkt er dus op dat het, in elk geval in het pilotgebied, al standaard op de vezel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Anoniem: 265199 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:07:

Het lijkt er dus op dat het, in elk geval in het pilotgebied, al standaard op de vezel zit.
Ok, klinkt goed. Heb jij je STB dan al 4 weken van te voren gekregen? Dan moet je volgens mij toch ook al gewoon data verkeer hebben aangezien het DVB-IP signaal over een bestande datalijn moet gaan.
Mau_Maus schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:17:
Wat deze uitspraak ook bevestigt.
En deze. Deze zegt mij ook dat het IPTV multicast dus zo en zo al op de lijn moet zitten.

Ik denk dat XMS gewoon 100MBit richting je meterkast stuurt en daar via port1 50MBit knijpt en de andere 50MBit naar port 6 (4) gooit.

De kans bestaat dus denk ik dat als je beide WAN's aansluit op 1 router (dat wat ik wil doen) je ook met bandwith control je dataverkeer ook over beide WAN's kan gooien, waardoor je ineens op 100MBit zit. Dit zorgt er dan weer voor dat er een heel dun grijs lijntje komt tussen het "tweaken voor eigen gebruik" of "misbruik van je lijn". Dus ik hoop dat dit alles geen boze gezichtjes van XMS mijkant op doet laten kijken. Tweaken is leuk, maar ik heb geen zin in illegaal gedoe.

EDIT: Voor de geintresseerde hier nog een linkje met informatie over hoe je eventueel zelf een IPTV server opzet, maar geeft dus goed inzicht over hoe het allemaal werkt (HTML overlay enzo)
http://www.tvover.net/200...r+Own+IPTVVoD+System.aspx

[ Voor 5% gewijzigd door j1nx op 26-06-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 265199 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:07:
--"Komt bij mij alleen de vraag op; Zit het DTV signaal al standaard op de port/modem of wordt dit pas doorgegeven als je DTV aangevraagd hebt."
--

Dat zou niet mogelijk moeten zijn.. ik zal de beheerders eens vragen de checks te controleren :)
(soest neem ik aan?)

@alle leuke netwerkoplossingen:
De STB's melden zich aan bij de firmware server via option82 (DHCP) en MAC adres filtering. Zit daar een router tussen dan gaan veel functies gewoon niet werken. Ook is het verkeer gescheiden door middel van een VLAN voor IPTV. Op dit VLAN zit geen bandbreedte beperking, dus het is niet zo dat er 50Mbit gereserveerd is op poort6 (iptv) en 50Mbit op poort 8 (computer).

Poort1 staat wel semi dicht zodra er een VoIP device op aangesloten is (bvb de DRG-22). Dan is de bandbreedte beperkt tot 2-4Mbit, maar wel met de hoogst mogelijk QoS waarde binnen het netwerk.

Die kabelsplitters zijn trouwens wel een leuke oplossing.. als je daar wat meer mee kunt testen kunnen we dat wellicht op de supportpagina's opnemen!

IPTV netwerkwerkzaamheden
Om de kwaliteit van het IPTV netwerk verder te verhogen is besloten om de QoS instellingen verder te verhogen. Hiervoor zal echter wel de poortverdeling veranderen. De optimale verdeling van aansluitingen zal (vanaf vandaag) worden:

8 Poorts CPS
poort 1 - DRG 22 (voice)
poort 2 - High QoS IPTV (de amino)
poort 8 - Internet

4 Poorts CPS
Poort 1 - IPTV / STB
Poort 2 - Computer
(poort 4 NOOITgebruiken voor high bandwidth diensten, die is namelijk gecapped voor andere types diensten!!)

Ik zal dit ook in de handleidingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:08:
[...]

Die kabelsplitters zijn trouwens wel een leuke oplossing.. als je daar wat meer mee kunt testen kunnen we dat wellicht op de supportpagina's opnemen!
Wat wil je getest zien?

Ik kan ieder geval zeggen dat sinds ik het aangesloten heb, het perfect werkt. Geen storingen, niks.

Ik heb ze nu te leen van 'onze' ict afdeling. Maar het is moeilijk ze zelf te vinden, hun hadden het ook maar ergens bij gehad.

Op internet is bij vergelijkbare types moeilijk achter de specificaties te komen vind ik zelf.
Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!