Toon posts:

XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste
Acties:
  • 125.926 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 22:33
Ik kan op dit moment geen telefoontjes ontvangen of uitgaand bellen (Arnhem), hebben anderen hier ook last van?

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-05 11:16
Anoniem: 49445 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:50:
Ik heb ook een p4p800 (deluxe), en ik haal het prima....draait wel onder linux btw....dus aan de hardware ligt het niet.
WinXP Pro op een P4 3.0 Ghz oc met 2 Gb Ram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
sPENKMAN schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:52:
Ik kan op dit moment geen telefoontjes ontvangen of uitgaand bellen (Arnhem), hebben anderen hier ook last van?
Ondanks een uur later, in het centrum Arnhem-noord geen problemen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sPENKMAN
chocka schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:52:
[...]
Ondanks een uur later, in het centrum Arnhem-noord geen problemen
Inmiddels werkt het weer maar het heeft er zeker 30 minuten uitgelegen. Ik had XMS support al een berichtje gestuurd, wacht het antwoord wel even af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik had gisteren een telefoonstoring maar dat kwam door het testen... verder geen last gehad...

Anoniem: 22438

Nick39 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 21:40:
Ik had gisteren een telefoonstoring maar dat kwam door het testen... verder geen last gehad...
Zeg zou jij nu niet in Griekenland zitten waarbij je de UTP aansluiting zou ontwijken en de laptop thuis zou laten? :9

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 22438 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:16:
[...]

Zeg zou jij nu niet in Griekenland zitten waarbij je de UTP aansluiting zou ontwijken en de laptop thuis zou laten? :9
Ja..Maar het was klooie weer.. de 15e ben je van me af :)

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 10:48
Denan, zoeken jullie nog vrijwilligers voor de HDtv pilot? 8)

Edit: Als ik de specs van de Aminet 130 bekijk dan downscalet hij 1080i naar 720p, is dat niet een beetje jammer?

[Voor 48% gewijzigd door Krizna op 10-06-2008 10:53]

Anoniem: 206151

@ Denan

Ik kreeg van de week een brief in de bus van XMS die meld dat ik "door technische problemen" het helaas nog niet mogelijk is mijn woning aan te sluiten. Ik sta al sinds maart 2007 op de wachtlijst.

Het vreemde is echter, dat mijn buurman, 2 huizen verderop, wel gewoon XMS heeft. Hij woont in een Portaal huurwoning. En de glasvezelkabel ligt dus ook gewoon bij mij tot op 2 meter van mn deur af.

Dus ik vroeg me af, wat zijn deze technische problemen? En waarom wordt ik dan al meer dan een jaar aan het lijntje gehouden (elke 2 maanden wordt me verteld dat ik op de lijst sta maar dat de aannemer een het plannen is etc etc.). Kan er echt niets geregeld worden?

Alvast bedankt voor je tijd,

Jort Gemmeke
Loevesteinstraat 115, Hatert, Nijmegen

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 12:42
Krizna schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:48:
Denan, zoeken jullie nog vrijwilligers voor de HDtv pilot? 8)

Edit: Als ik de specs van de Aminet 130 bekijk dan downscalet hij 1080i naar 720p, is dat niet een beetje jammer?
De 130 is full 1080i, maar volgens mij gaat de userinterface (de bedienings-schermen) op 720p. De videofeeds zouden echter gewoon 1080i moeten ondersteunen.

@jgemmeke:
hmmm geen idee.. dat zou van alles kunnen zijn. Geen vrije poorten meer op de huidige vezel, geen aansluitpunten direct in de buurt, beperking in de wijk/straatrouter.. Geen idee. Bij de aanleg in die Portaal wijken is men van het woningbestand van Portaal uitgegaan en heeft men weinig rekening gehouden met andere woningen die op een later tijdstip erbij zouden komen. Meestal is er nog wel fysieke capaciteit om dat te regelen maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.

[Voor 35% gewijzigd door denan op 10-06-2008 11:21]

• Nick39
  • Niet online
voorlopig hebben de publieke omroepen besloten om in 720P te gaan uitzenden dus zo'n ramp is het allemaal niet..
http://www.digitalekabelt...ke_omroep_begint_20.shtml
Voor de prijs klagers: http://www.digitalekabelt...begint_met_interact.shtml
Bij ziggo betaal je maar 429 euries voor het decodertje en heb je geen keus tussen HD en SD.. en nog eens 5 euries extra per maand voor uitzending gemist alleen.
Ok er zit een harddisk in,maar je wordt wel gedwongen die dure decoder te nemen.

[Voor 72% gewijzigd door Nick39 op 10-06-2008 21:54]

• Nick39
  • Niet online
merkwaardige telefoonstoring
De laatste tijd ervaar ik dat als mensen me bellen de telefoon slechts 1 keer overgaat.
Desgevraagd blijkt dat de mensen zelf de telefoon gewoon al die tijd hebben laten overgaan.
Merkwaardig,want na 4 keer overgaan neemt mijn antwoord apparaat op,dus die had dat moeten onderscheppen.. dus ik ben gaan spitten naar een mogelijke oorzaak.
In mijn xms staat de voicemail dusdanig dat deze opneemt na 10 seconden of bij in gesprek. (mijn telefoonbel staat wel eens uit)
Echter,degene die mij bellen en hem wel 12 keer laten overgaan,krijgen niet de voicemail,terwijl die dus had moeten opnemen dan.
Hier gaat de bel dan 1 a 2 keer over.

Verlaag ik nu het aantal seconden naar 5,waarna de voicemail moet opnemen,dan ervaart men dat na ongeveer 6 keer overgaan hier de bel dus pas gaat.
Anders gezegd,het aantal seconden waarop de voicemail zou moeten opnemen,bepaalt na hoeveel seconden hier de bel pas overgaat.
Ik heb het aantal seconden op 5 gezet en met mijn zoon afgesproken dat hij mij belt en ik gelijk bij de eerste ring opneem.
Ik hoor de telefoon 1 keer gaan,hij heeft hem dan al een keer of 6 horen overgaan.

Ervaren meer mensen dit,het is namelijk niet altijd zo dat dit gebeurt,het gaat soms gewoon goed.
Ik heb de voicemail nu uitgezet want dit is niet betrouwbaar zo.
Gaat het niet goed dan blijkt degene onder andere te bellen vanaf een t-mobile of casema aansluiting.

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
chocka schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:36:
@Jurjen, zijn er meer gegevens bekend omtrent jouw FTP project over de snelheden? In deel III gaf je al aan dat 60% van de gebruikers hun snelheden niet haalde, hoe ziet da er in intussen uit???
Iets meer mensen die de 50/50 halen, ook vanaf hun zelfde IP adres. Ik vermoed doordat ze hun configuratie hebben verbeterd of bijv. zonder router testen.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Anoniem: 127255

ik lees net in de gooi en eemlander dit:

Ook de Baarnse bedrijven gaan aan het breedbandinternet. De gemeente houdt woensdag 18 juni een informatieavond over het onderwerp in het gemeentehuis.

Baarn loopt beslist niet voorop. Amersfoort is er jaren geleden mee begonnen, in Soest is vorige week gevierd dat zeventig bedrijven op het glasvezelnetwerk zijn aangesloten.
Breedbandinternet biedt diverse voordelen, zoals camerabewaking op afstand, een hogere internetsnelheid en bellen via glasvezel. Aangesloten bedrijven kunnen ook makkelijk informatie uitwisselen.

Gaat dit ook uit van XMS? of is dit een andere aanbieder, want als ze bij bedrijven gaan beginnen kunnen ze misschien gelijk proberen om gewone gebruikers ook te gaan aansluiten op de vezel...

Anoniem: 207306

Digitale kastje ontvangen, en YES!! En eeeeeeeeeeeeeeeeenorm lange netwerk kabel erbij, hoera! Geen trip nar de winkel/bouwmarkt

Eenvoudige installatie, het werkt als een zonnetje, en een waanzinning scherp beeld.

Nog 1 wens: meer Discovery kanalen, ruil ik persoonlijk direct in voor de sexkanalen.

• Jurjen de Vries
Anoniem: 127255 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:44:
...

Gaat dit ook uit van XMS? of is dit een andere aanbieder, want als ze bij bedrijven gaan beginnen kunnen ze misschien gelijk proberen om gewone gebruikers ook te gaan aansluiten op de vezel...
Nee, dit is geen XMS netwerk, volgens mij ook geen eurofiber netwerk (de zakelijke tak van Reggefiber, de partij welke het netwerk waar o.a. XMS als provider op zit exploiteert). Er staat op BreedNet dat men gebruik maakt van een open netwerk van meerdere marktpartijen.

Meer info op http://www.breednet.nl/ en nieuwsoverzicht op http://www.fiberupdate.nl/initiatief/breednet

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 23:39
sPENKMAN schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:52:
Beetje late reactie, maar ik kon bijna een week niet bellen of gebeld worden (in Arnhem). Vandaag is een monteur langsgeweest om de DRG te vervangen, en hij vertelde dat er sinds vorige week een groot aantal DRG's en andere apparatuur niet meer werkt in deze omgeving vanwege het onweer, en dat hij al de nodige apparatuur heeft vervangen. Wat precies de oorzaak is weet ik niet, want mijn apparatuur (ook de DRG) hangt aan een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging en die heeft niets gemerkt (en ik dus ook niet).

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:00
Hoi Denan ik heb een vraagje over digitale televisie worden de rest van de Discovery kanalen nog toegevoegt in het pluspakket.?
en weet je al wat meer over de voetbal rechten?

• chocka
Nick39 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:02:
merkwaardige telefoonstoring [lang en duidelijk verhaal.....]
Klinkt zeer herkenbaar, maar ik heb nooit kunnen oplossen. Ik heb de voicemail op 30 seconden staan en daar heb ik het bij gelaten. Ik heb destijds zoveel problemen gehad, dat ik een Siemens S450 IP telefoon heb aangeschaft en bel nu via voipbuster.com Sinds juni 2007 heeft mij dit circa 20 euro gekost en de kwaliteit is super. Allerdings vele male beter dan ik destijds met XMS ervaarde.

• chocka
Jurjen de Vries schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:16:[...] Iets meer mensen die de 50/50 halen, ook vanaf hun zelfde IP adres. Ik vermoed doordat ze hun configuratie hebben verbeterd of bijv. zonder router testen.
Ik zit al twee avonden het internet af te zoeken om de snelheid te kunnen verbeteren. Maar het meeste wat ik vind is of gedateerd of nog niet geschikt voor glasvezel. Ik heb wel wat tweak ervaring, maar mijn gevoel zegt dat ook deze intussen wat achterop raakt. Ondanks mijn reactie op pag.3 heb ik tot op heden nooit reactie op gehad.

Zoals (op pagina 3) al aangegeven zit ik intussen even zonder router te werken, maar desondanks blijf ik circa op 30 down en 20 up hangen. Ik heb intussen wel een Intel Pro 1000 GT netwerkkaart besteld, mogelijk dat daarmee het probleem is verholpen. Maar daarintegen las ik hier al weer iemand die ook een P4P800 plank heeft met een 3com lom en de snelheden wel haalt. Dus wat ik verkeerd doe, weet ik niet, maar helemaal tevree ben ik er nog steeds niet mee.

@benbi, hoe staat het intussen met jouw snelheid?

• chocka
Anoniem: 207306 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:46:
Digitale kastje ontvangen, en YES!! En eeeeeeeeeeeeeeeeenorm lange netwerk kabel erbij, hoera!
Hoeveel meter bedoel je en wat voor categorie kabel is het?

Anoniem: 214837

chocka schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:19:
[...]

Hoeveel meter bedoel je en wat voor categorie kabel is het?
20 meter utp cat. 5e zit erbij (bij mij in ieder geval)

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:05
Hoe lang duurt het meestal voor je reactie krijgt op een aanvraag of XMSNet beschikbaar kan zijn? Ik zit namenlijk vlak bij portaal huisjes (Leiden 2321 AJ) en ik zit ook in dekkingsgebied!

[Voor 23% gewijzigd door Makkelijk op 12-06-2008 12:43]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Nick39
  • Niet online
Makkelijk schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:12:
Hoe lang duurt het meestal voor je reactie krijgt op een aanvraag of XMSNet beschikbaar kan zijn? Ik zit namenlijk gewoon in het dekkingsgebied (Leiden 2321 AJ) maar niet beschikbaar!
Portaal huis of koop ?

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:05
Koop!

[Voor 20% gewijzigd door Makkelijk op 12-06-2008 12:43]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Anoniem: 111132

Digitale tv sinds maandag aangesloten hier, het beeld ziet er goed uit!
Alleen is mij al opgevallen, dat een paar zenders niet meteen synchroom lopen beeld met geluid..
Sowieso zender Canvas (nog een paar zenders, maar weet ff niet welke nu uit me hoofd), als ik hem zap op die zender (en die andere zenders die ik bedoel) dan loopt het beeld en geluid de eerste 30 sec. niet sycnchroom.. Op een gegeven moment hersteld dit langzamerhand wel na ong. 40 sec.
Maar vind het toch redelijk storend.

Zijn hier meer mensen zie hier last van hebben?

Hoe krijg ik dit opgelost?

• Appel-Banaan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:48

Appel-Banaan

Het leven is wat je gebeurt

denan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:15:
[...]

Als je met dat verhaal je van je 100/100Mbit maar 50/50Mbit voor internet overhoud als je 2 HD feeds bekijkt.. dan klopt dat. Heb je 50/50Mbit en kijk je naar 2 feeds dan merk je er niets van.
In de praktijk zullen er echter maar weinig situaties zijn waarin een klant op beide STB's een HD feed aan het kijken is, en dan nog zit er verschil in de bandbreedte per zender. De 18-24Mbit die ik aangegeven heb zijn de maxima, in de praktijk zullen HD zenders lager uitvallen.

@riddler:
West.. ?
Veenendaal west :)

Wanneer gaan jullie beginnen aan de wijken onder het spoorlijn?

Terwijl je andere plannen maakt

• denan
Anoniem: 111132 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:25:
Digitale tv sinds maandag aangesloten hier, het beeld ziet er goed uit!
Alleen is mij al opgevallen, dat een paar zenders niet meteen synchroom lopen beeld met geluid..
Sowieso zender Canvas (nog een paar zenders, maar weet ff niet welke nu uit me hoofd), als ik hem zap op die zender (en die andere zenders die ik bedoel) dan loopt het beeld en geluid de eerste 30 sec. niet sycnchroom.. Op een gegeven moment hersteld dit langzamerhand wel na ong. 40 sec.
Maar vind het toch redelijk storend.

Zijn hier meer mensen zie hier last van hebben?

Hoe krijg ik dit opgelost?
Dat zit in de feeds zelf. Om de zoveel seconden zit een keyframe waarop beeld en geluid synchroon getrokken worden. Een aantal zenders hebben dat om de 1-3 seconden zitten, maar er zijn ook zenders die dat om de 15+ seconden hebben zitten.

• Nick39
  • Niet online
In bepaalde gevallen is het mogelijk om een koopwoning aan te sluiten,mits de glasvezel bij je voor de deur ligt.
Portaal heeft alle huurwoningen in jouw dekkingsgebied aan laten sluiten,maar in het geval van een koopwoning betekent dat dus,graven,vezel naar jouw huis,aansluiten,apparatuur plaatsen.
De standaard 150 euro kosten zijn alleen als jouw huis mee gaat in een traject en dat is niet het geval,het ligt er al.
Een individueel huis gaat een duur grapje worden als de vezel al dichtbij ligt.
Denk aan zo'n 1200 euro.
Wat je kan doen is buren benaderen of die ook glasvezel willen want met meerderen wordt het goedkoper.
Echt uitsluitsel over prijzen krijgen kan je alleen door XMS te bellen/schrijven,de prijs wordt bepaald door middel van die factoren. (hoe ver weg ligt de vezel,aantal deelnemers,enz... )

@U4me2 :
Aanvulling op het verhaal van Denan,een aantal regionale kanalen worden aangeboden door Canal Digitaal,(omroep Brabant en dergelijke) met een afwijkend extra frame waardoor satelliet apparatuur in de war gaat,ook satelliet kijkers kunnen dit verschijnsel meemaken.
Die gaan pas weer met het geluid in Sync lopen als Canal Digitaal besluit daar iets aan te gaan doen,dus ook niet na een x aantal seconden.

[Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 12-06-2008 14:58]

Nick39 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:54:
[...]

Aanvulling op het verhaal van Denan,een aantal regionale kanalen worden aangeboden door Canal Digitaal,(omroep Brabant en dergelijke) met een afwijkend extra frame waardoor satelliet apparatuur in de war gaat,ook satelliet kijkers kunnen dit verschijnsel meemaken.
Die gaan pas weer met het geluid in Sync lopen als Canal Digitaal besluit daar iets aan te gaan doen,dus ook niet na een x aantal seconden.
Hm heb je het over B-frames Nick? Dit is bewust beleid geweest van Canaal Digitaal omdat hierdoor streams vloeiender lopen. Er is door Canaal Digitaal een brief gestuurd waarin stond uitgelegd dat sommige oude ontvangers niet volleidg compatible waren. Als het over die B-frames gaat, dan vrees ik dat je lang kunt wachten op een oplossing vanuit canaal digitaal.

• chocka
Ik heb zojuist een leuke ontdekking gedaan, om eens nader uit te zoeken. Mijn standaard browser is firefox, daarnaast heb ik IE7 staan. Nu heb ik via beide browsers de speedtest eens uitgevoerd, wat tot mijn verbazing een enorm verschilt geeft.

Speedtest.net via Firefox:
http://www.speedtest.net/result/283174158.png

Speedtest.net via IE7:
http://www.speedtest.net/result/283173746.png

Wie kan mij verklaren waartoe dit komt en weet een oplossing Firefox net zo snel te krijgen als IE7?

Als toevoeging heb ik net Opera 9.5 geinstalleerd, om ook hiermee een test te doen:
http://www.speedtest.net/result/283210166.png

Wat een andere browser al niet doet. Maar toch blijf ik doorzoeken, want als IE7 en Opera9.5 dit wel kunnen, moet FF dit ook kunnen???

[Voor 21% gewijzigd door chocka op 12-06-2008 20:00]

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 15:27

Pheace

The Eviler of Evil

Hey, ik had even een domme vraag.

Ik ga binnenkort verhuizen naar het Zusterhof in leiden, wat, als ik me niet vergis onder hoede van Portaal ligt (echt puur toeval, was op zoek een internet abo voor mijn nieuwe appartement en zag eerst Xms en kwam er daarna pas achter dat mijn nieuwe woning onder Portaal viel, geloof ik dan toch).

Maar goed, nu lees ik veel over mensen met een router en hier en daar ook dat mensen die hun computer direct aansluiten meer moeten oppasses, wat betreft veiligheid neem ik aan?

Ik heb maar 1 computer, ben ik dan correct dat ik geen router nodig heb toch? Zijn er dan bijzondere beveiligingen die jullie me kunnen aanraden?
Ik moet toegeven dat ik altijd met mijn firewall in Xp uit sta, heb daar hier waar ik nu zit (Lijbrandt-telecom) nooit problemen mee gehad maar die hebben als ik me niet vergis een soort eigen firewall daartussen zitten. XmS klinkt zeer open.

Mocht dit al tig keer behandelt zijn mijn excuses maar ik kon het antwoordt niet vinden tussen de threads hier.

[Voor 5% gewijzigd door Pheace op 12-06-2008 21:11]

• Nick39
  • Niet online
Pheace schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:37:
Hey, ik had even een domme vraag.

Ik heb maar 1 computer, ben ik dan correct dat ik geen router nodig heb toch? Zijn er dan bijzondere beveiligingen die jullie me kunnen aanraden?
Qua veiligheid moet je oppassen dat niet iemand remote via jouw verbinding rare dingen doet waar jij de schuld van krijgt,al wordt dat "gevaar" wel wat overdreven.
Als alleen jouw pc er op gaat,heb je geen router nodig.
Toch zou ik op zijn minst wel een firewall aan zetten,er zijn virusjes zat die op een geinfecteerde pc rondzoeken tot ze een andere pc vinden waar ze op hun gemakje gebruik van kunnen maken,en er zijn natuurlijk lieden die dat ook erg leuk vinden.

Dus een router niet nodig,wel een firewall en een goede virus scanner.

• chocka
Net de overstap gemaakt van Firefox 2.0.0.14 naar de 3.0 versie, ook dit werkt vele malen beter

http://www.speedtest.net/result/283253168.png

• sPENKMAN
Nick39 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:02:
merkwaardige telefoonstoring
- KNIP -
Ervaren meer mensen dit,het is namelijk niet altijd zo dat dit gebeurt,het gaat soms gewoon goed.
Ik heb de voicemail nu uitgezet want dit is niet betrouwbaar zo.
Gaat het niet goed dan blijkt degene onder andere te bellen vanaf een t-mobile of casema aansluiting.
Ik heb dit probleem niet, ook vanuit T-mobile kan ik probleemloos naar huis bellen. Ik kom vrij weinig problemen tegen naast de schijnbaar algemene storingen.

Nadat ik maandag om 19:00 een e-mail had verzonden naar XMS support heb ik vandaag eindelijk antwoord ontvangen nadat ik er vanmorgen nog maar een e-mail achteraan heb gestuurd. Dit is niet wat ik gewend ben, zelfs Planet was sneller 8)7. In de e-mail werd aangegeven dat er momenteel werkzaamheden gaande zijn ter verbetering van de telefonie en met name voor de voicemail problemen. Hier zouden ze volgende week op terugkomen dus dat wacht ik maar even af voordat ik ga lopen bitchen over de duur van deze storing :)

De melding over voicemail is overigens wel aangepast op de xms site:
Momenteel is er een probleem met het doorschakelen van de telefonie. Dit veroorzaakt ook problemen met de voicemail van XMS. Er wordt hard aan gewerkt dit probleem op te lossen.
chocka schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:01:
Klinkt zeer herkenbaar, maar ik heb nooit kunnen oplossen. Ik heb de voicemail op 30 seconden staan en daar heb ik het bij gelaten. Ik heb destijds zoveel problemen gehad, dat ik een Siemens S450 IP telefoon heb aangeschaft en bel nu via voipbuster.com Sinds juni 2007 heeft mij dit circa 20 euro gekost en de kwaliteit is super. Allerdings vele male beter dan ik destijds met XMS ervaarde.
Als de telefonie niet snel wordt verholpen en gewoon stabiel draait dan is het terug naar KPN (storing? wat is dat?) of een andere aanbieder. Kosten zijn in dat opzicht wellicht jammer maar die paar euro per maand boeien niet zolang het gewoon goed werkt.

@ Denan
Zie ik het nou goed dat jullie gewoon e-mail beantwoorden vanuit Outlook? Hebben jullie geen helpdesk systeem als cerberus of topdesk?

[Voor 4% gewijzigd door sPENKMAN op 12-06-2008 22:28]

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 14:58
Om even op de newsserver terug te komen van het oude draadje...

Op de site van nieuwland op glasvezel staat een update van 5-6 dat XMS een deal heeft met XSNews, ondanks wat je vindt van het aanbod is wel de vraag wanneer dit beschikbaar is.

Ben namelijk recent aagesloten en wil snel van een newsserver gebruik maken. Vraag is wel welke.. En wil het aanbod naast elkaar leggen.

Iemand een idee?

• denan
sPENKMAN schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:26:
[...]

@ Denan
Zie ik het nou goed dat jullie gewoon e-mail beantwoorden vanuit Outlook? Hebben jullie geen helpdesk systeem als cerberus of topdesk?
We hebben een eigen ticketinterface, maar aangezien 1-2 personen de mail doen voor XMS gebruiken zij gewoon outlook.

Het is de afgelopen week trouwens iets drukker geweest omdat een van die twee personen op vakantie is. Vandaar de langere wachttijd bij email.. al staat daar 48 uur voor. In de praktijk zul je per email binnen 12-24 uur echter een reactie krijgen.

djjvb:
Er is nog niets 100% rond dus het nieuws klopt niet. Qua prijs/prestatieverhouding is het aanbod zoals het nu daar staat in ieder geval martkconform (5mbit sneller dan gelijk geprijsde abonnementen). Note: in het nieuwsbericht staat een snelheid van 20Mbit, XMS mikt op 25Mbit voor het instapabonnement.

[Voor 5% gewijzigd door denan op 13-06-2008 08:44]

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:00
Denan zou je mijn vraag nog kunnen beantwoorden:
Hoi Denan ik heb een vraagje over digitale televisie worden de rest van de Discovery kanalen nog toegevoegt in het pluspakket.?

• denan
rjn27 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:25:
Denan zou je mijn vraag nog kunnen beantwoorden:
vraag1: eerhm.. wellicht.. er komen binnenkort uitbreidingen aan.
vraag2: Dat weet men zelf nog niet :)

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nieuwe nieuwsbrief binnen:
Voor u als aanmelder van het eerste uur in Vathorst hebben we een speciale aanbieding! Als u voor 1 augustus kiest voor het Digitale Televisie in combinatie met een abonnement van tenminste 1 jaar op het Pluspakket van XMS is de settopbox gratis voor u! Het Pluspakket is sowieso gratis tot en met 1 september. In augustus hoeft u pas te beslissen of u het Pluspakket wel of niet wilt gaan afnemen. Besluit u niet te kiezen voor het Pluspakket worden de kosten van de Settopbox (€ 89,-) via uw factuur verrekend.
Dus als ik niet in het eerste jaar een pluspakket neem moet ik alsnog de stb betalen? Dat had ik niet helemaal zo begrepen(misschien was het al ergens op deze manier uitgelegd maar heb ik erover heen gelezen).

[Voor 65% gewijzigd door Wilde op 13-06-2008 11:25]

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vraagje over de gratis STB, is dat de SD of the HD versie? Indien het de SD versie is kun je hem dan kosteloos inruilen voor een HD versie wanneer HD zenders in het pakket komen?

"The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money." -- Margaret Thatcher

• denan
Wilde schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:23:
Nieuwe nieuwsbrief binnen:

[...]

Dus als ik niet in het eerste jaar een pluspakket neem moet ik alsnog de stb betalen? Dat had ik niet helemaal zo begrepen(misschien was het al ergens op deze manier uitgelegd maar heb ik erover heen gelezen).
de text: "Pluspakket is sowieso gratis tot en met 1 september. In augustus hoeft u pas te beslissen of u het Pluspakket wel of niet wilt gaan afnemen. Besluit u niet te kiezen voor het Pluspakket worden de kosten van de Settopbox (€ 89,-) via uw factuur verrekend." staat ook zo op de aanmeldingspagina voor IPTV onder 'mijn XMS'.

Dus: neem je geen pluspakket, of zet je dat binnen het jaar weer uit, dan zal de STB op de factuur verrekend worden. Er zit trouwens wel een grote uitbreiding op het pluspakket aan te komen binnenkort!
ari3 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:35:
Vraagje over de gratis STB, is dat de SD of the HD versie? Indien het de SD versie is kun je hem dan kosteloos inruilen voor een HD versie wanneer HD zenders in het pakket komen?
De SD, we gaan binnenkort pilotten met HD. Omruilen is niet mogelijk.

• Wilde
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:38:
[...]

Er zit trouwens wel een grote uitbreiding op het pluspakket aan te komen binnenkort!
Bedankt voor de headsup :) Wordt het wellicht wel interessant om toch te houden

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:35
Appel-Banaan schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:23:
[...]

Veenendaal west :)

Wanneer gaan jullie beginnen aan de wijken onder het spoorlijn?
Heb je al een rondje gereden door west? Ze zijn op verschillende plekken al aan het graven 8)

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02-2022
Voor de mensen uit de wijk Nieuwland (Amersfoort).
A.s. maandagmiddag 16 juni om 15.00u zal Wethouder Kruijt de aanleg van het glasvezelnetwerk in de wijk feestelijk openen samen met dhr. Eric Vos (GNEM) en de vrijwilligers van Nieuwlandopglaszel.nl

Programma
15.00u ontvangst
15.10u Toespraak Eric Vos , Directeur GNEM
15.15u Toespraak Initiatiefgroep Nieuwland op glasvezel (that'll be me...)
15.20u Toespraak Wethouder Kruijt

Het e.e.a. zal plaatsvinden aan de Zoetegaarde. Pers is ook ingelicht.

• chocka
Welke software firewall is het beste te gebruiken met een XMS glasvezelaansluiting. Ik heb ZoneAlarm geprobeerd, maar die hikte er erg mee met dergelijke snelheden. Ik ben nu Comodo aan het uit proberen, maar de kans is mij groot dat die ook verdwijnt. Kreeg juist nog advies om eens uit te kijken naar PC Tools Firewall.

Wat gebruik jij?

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 01:52
chocka schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:37:
Ik heb zojuist een leuke ontdekking gedaan, om eens nader uit te zoeken. Mijn standaard browser is firefox, daarnaast heb ik IE7 staan. Nu heb ik via beide browsers de speedtest eens uitgevoerd, wat tot mijn verbazing een enorm verschilt geeft.

Speedtest.net via Firefox:
[afbeelding]

Speedtest.net via IE7:
[afbeelding]

Wie kan mij verklaren waartoe dit komt en weet een oplossing Firefox net zo snel te krijgen als IE7?

Als toevoeging heb ik net Opera 9.5 geinstalleerd, om ook hiermee een test te doen:
[afbeelding]

Wat een andere browser al niet doet. Maar toch blijf ik doorzoeken, want als IE7 en Opera9.5 dit wel kunnen, moet FF dit ook kunnen???
Niet om het een of andere, maar die pingtijden zijn veel te hoog.. Lijkt erop dat de testserver in Amsterdam (of het lijntje er naartoe) een beetje overbelast is waardoor de snelheidstesten niet echt betrouwbaar zijn..

Probeer b.v. Groningen eens?

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Even een vraagje hier snel nog.

De woning waar ik in kom kan wel XMSnet hebben blijkbaar alleen moet dat nog, err.. aangesloten worden of iets dergelijks. De kosten worden gelukkig door portaal al vergoed maar ik hoor dat dat best lang kan duren soms als het echt tegenvalt.

Nu kom ik pas in de woning per 1 Juli maar heeft het al nut om het nu al aan te vragen dan of heb ik dan kans dat ze plots aan de deur komen te staan voor die tijd (drie weken)?

Ik verwacht dat ze contact met me opnemen eerst over wanneer dat eventueel uit komt maar weet iemand hoe dat gebeurt want als dat schriftelijk gebeurt en het komt iets te vroeg dan krijg ik dat dus nog niet in handen omdat ik daar nog niet woon en kan ik er niet op reageren.

• chocka
Zo beter via Groningen

http://www.speedtest.net/result/283626334.png

Wat mij zorgen baart is dat tijdens een dergelijke test firefox een gemiddelde van ~65% cpu belasting heeft, met pieken naar 80%.

• Nick39
  • Niet online
chocka schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:49:
Welke software firewall is het beste te gebruiken met een XMS glasvezelaansluiting. Ik heb ZoneAlarm geprobeerd, maar die hikte er erg mee met dergelijke snelheden. Ik ben nu Comodo aan het uit proberen, maar de kans is mij groot dat die ook verdwijnt. Kreeg juist nog advies om eens uit te kijken naar PC Tools Firewall.

Wat gebruik jij?
De firewall in mijn Router en die van windows.
Achter NAT zonder geforwarde poorten zit ik redelijk... zo paranoide ben ik ook weer niet.
@Pheace : Bel ff met XMS,dat werkt sneller als via een forum.
Ligt de vezel al in de woning dan kan je binnen een paar uur aangesloten zijn.
Ligt de vezel er wel,maar de kast niet dan kan het binnen een paar dagen,afhankelijk van de planning.
Ligt de vezel er helemaal niet dan kan het een tijd gaan duren ja...

[Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 13-06-2008 21:03]

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Nick39 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:57:
[...]

De firewall in mijn Router en die van windows.
Achter NAT zonder geforwarde poorten zit ik redelijk... zo paranoide ben ik ook weer niet.
@Pheace : Bel ff met XMS,dat werkt sneller als via een forum.
Ligt de vezel al in de woning dan kan je binnen een paar uur aangesloten zijn.
Ligt de vezel er wel,maar de kast niet dan kan het binnen een paar dagen,afhankelijk van de planning.
Ligt de vezel er helemaal niet dan kan het een tijd gaan duren ja...
Ow, excuses, had niet door dat ze tot 10 uur bereikbaar waren, dacht dat ik straks een weekend moest wachten op antwoord, mijn huidige provider is daar niet zo tops in -_-

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 22438 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:05:
[...]

Hm heb je het over B-frames Nick? Dit is bewust beleid geweest van Canaal Digitaal omdat hierdoor streams vloeiender lopen. Er is door Canaal Digitaal een brief gestuurd waarin stond uitgelegd dat sommige oude ontvangers niet volleidg compatible waren. Als het over die B-frames gaat, dan vrees ik dat je lang kunt wachten op een oplossing vanuit canaal digitaal.
Ik weet het,helaas zijn een hoop headends ook niet ingericht op die B-Frames omdat ze die ook niet op iedere transponder inzetten.. maar die veroorzaken in elk geval op de regionale zenders het lipsync probleem,maar je kan pas de B frames decoding aanzetten als alle aangesloten streams in die transponder die gebruiken..

Nick39 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 09:13:
[...]

maar je kan pas de B frames decoding aanzetten als alle aangesloten streams in die transponder die gebruiken..
Tenzij je twee ontvangstinrichtingen maakt. Een voor de streams zonder de B-frames. Een voor de streams met B-frames. Ik ben het natuurlijk met je eens dat het beter zou zijn als alles netjes op elkaar is afgestemd.

Anoniem: 260647

Even weer terug naar de SPAM bij XMS.

Wie geen last van SPAM heeft: gefeliciteerd. _/-\o_
Helaas hebben wij (en naar ik lees niet wij alleen) er veel last van. Tenminste, als we de mail gewoon via XMS/Vathorstnet laten komen. :'(

Gemiddeld scoren we zo'n 15 tot 20 spamberichten per dag die door XMS worden doorgelaten. Spamfilter hoog, laag midden, het maakt niets uit. :?

Uit het forum de volgende oplossing gekozen: Alle mail vanuit de XMS/Vathorstnet mailboxen doorsturen naar een Gmailadres en daarvandaan via POP binnenhalen.
Effect: 0,00000 spam. :*) Alle spam wordt door Gmail zonder fouten direct in een spambox geplaatst. Daar staan er nu in 1 week 150. 8)7 Inderdaad hetzelfde aantal dat bij XMS wordt doorgelaten.

Conclusie: Bij een aantal mensen (ik zeg zeker niet bij iedereen!) werkt het spamfilter van XMS/Vathorstnet simpelweg niet.
Ik heb hierover al eerder klachten gegeven maar die werden niet serieus genomen. Recent via Denan doorgespeelt en nu in afwachting van een reactie.
Maar dit kan geen toeval meer zijn. :X
De nu gekozen oplossing via Gmail werkt maar zou niet nodig moeten zijn! O-)

XMS; Graag controle en actie op jullie systeem.

Anoniem: 245454

Anoniem: 260647 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:36:
Even weer terug naar de SPAM bij XMS.

Effect: 0,00000 spam. :*) Alle spam wordt door Gmail zonder fouten direct in een spambox geplaatst. Daar staan er nu in 1 week 150. 8)7 Inderdaad hetzelfde aantal dat bij XMS wordt doorgelaten.
Ik krijg de indruk dat het xms-spamfilter alleen maar op één email-adres [hoofdadres?] werkt en bij de andere niet functioneert.

Er zal toch wel iets meer spam in de spambox bij gmail zitten dan alleen die van xms? Bij mij in ieder geval wel, maar blijkbaar werkt het bij gmail wel en bij xms niet. Oplossing???

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 22438 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:42:
[...]

Tenzij je twee ontvangstinrichtingen maakt. Een voor de streams zonder de B-frames. Een voor de streams met B-frames. Ik ben het natuurlijk met je eens dat het beter zou zijn als alles netjes op elkaar is afgestemd.
Je kan ook,wat @home deed, de boel opnieuw door een encoder heen halen.. och misschien veranderen ze de boel nu de 1L met de uitzendingen op 23 graden is begonnen en de oude astra naar de schroothoop vliegt.. to boldly go where many other old satellites has gone before ;) of zoiets..

Krijg bergen spam, tis niet anders, mijn ervarng met het XMS spamfilter is dat het naar mijn idee niet uitmaakt of je het hoog, laag of middel zet.

Mijn oplossing is thuis mailwasher te draaien. Maar....... waarom ziet mailwasher wel spam, en de spamfilter van XMS niet.....

Zou leuk zijn als de XMS filter net zo goed zou werken, scheelt tussen de 80 -120 keer spam headers per dag. En zelfs spam soms met als afzender: mezelf :)

Anoniem: 207306 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:57:
Mijn oplossing is thuis mailwasher te draaien. Maar....... waarom ziet mailwasher wel spam, en de spamfilter van XMS niet.....
Het voordeel van gmail boven mailwasher, pop3inspector e.d programma's is, dat je gmail slechts in heel uitzonderlijke gevallen hoeft te leren wat spam is.
Op xms krijg je inderdaad spam van jezelf, maar als je dezelfde email in de spambox van gmail bekijkt is het een totaal andere afzender en dus niet jezelf als afzender.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:43

Fiber

Beaches are for storming.

Spam blijft een vreemd verschijnsel. Ik krijg namelijk vrijwel helemaal geen spam, zonder speciale maatregelen: XMS mail niets, spamfilter op light. Werk e-mail minder dan 1 per dag, meestal iets met stock quotes. Hotmail, vrijwel niets, behalve nieuwsbrieven waarvoor ik me ooit eens heb aangemeld zoals MS download notifications en friendfinder gedoe. Valt waarschijnlijk best af te zeggen maar ben ik te lui voor. Ook bij mijn ouders en zusje kom ik zelden of nooit spam tegen. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Fiber schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:25:
Spam blijft een vreemd verschijnsel.
Werk e-mail minder dan 1 per dag
Blijft inderdaad vreemd. Op mijn werk nooit spam, maar een collega met vrijwel zelfde adres als ik heb ontvangt per dag minimaal 50 Chinese porno spam. ????

Anoniem: 260647

Anoniem: 245454 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:33:
[...]

Ik krijg de indruk dat het xms-spamfilter alleen maar op één email-adres [hoofdadres?] werkt en bij de andere niet functioneert.

Er zal toch wel iets meer spam in de spambox bij gmail zitten dan alleen die van xms? Bij mij in ieder geval wel, maar blijkbaar werkt het bij gmail wel en bij xms niet. Oplossing???
Ook al geprobeert. Alle mail naar het hoofdadres. Maakt niets uit. Geen enkel verschil.
Ik kom in de gmail spambox gewoon dezelfde spam tegen die door XMS wordt doorgelaten. Na enkele maanden zooi bekijken herken je ze op afstand.... ;)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:43

Fiber

Beaches are for storming.

Anoniem: 245454 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:32:
[...]

Blijft inderdaad vreemd. Op mijn werk nooit spam, maar een collega met vrijwel zelfde adres als ik heb ontvangt per dag minimaal 50 Chinese porno spam. ????
Ik zou bijna zeggen, check zijn internet logs eens..... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Anoniem: 245454 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:32:
[...]

Da's met recht dan hot porn, met al die sambal bij :+

• Nick39
  • Niet online
Een te zwaar spamfilter haalt weer false positives weg waardoor je mail kan missen.
Mijn domeinhost verstuurt elke dag een mailtje met de headers van alle gevangen mail met daarin een link,wil ik het bericht toch ontvangen dan klik ik op die link en klaar.
Bij XMS is weg ook gewoon weg.
Mailwasher controleert bv ook bij spamcop waar ipnummers en open servers op een blacklist staan.
Vaak proberen spamrobots gewoon ook een complete reeks @provider.nl en aan de hand van de terug gekomen rapporten dat een ge-adresseerde niet bestaat haalt de robot die er uit,komt er geen reactie dan bestaat het mail adres en voila,binnen.
Of men spidert eerst een domein,heel veel webpages bestaan uit inlognaam.provider.nl dus de actieve sites die je vindt zijn ook 9 van de 10 keer e-mail adressen.
Dan heb je nog de prijsvragen en prijs je rijk sites waarbij de echte prijs je e-mail adres is.
De mailtjes waarbij je je uit moet schrijven zijn ook populair,dan weet men dat je adres echt bestaat.
En zo zijn er honderden truukjes..

Nick39 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:39:
Een te zwaar spamfilter haalt weer false positives weg waardoor je mail kan missen.
Volgens mij is het probleem bij de klagers over xms spam niet zo zeer het te zware filter, maar juist een te licht/niet deugdelijk filter.
Je kunt gmail er niet op betrappen te veel spam weg te halen; ik heb het in al die tijd nog nooit meegemaakt, en het zet wel alle spam van xms in de spambox.
Dus moet dat m.i. ook bij xms mogelijk zijn, maar misschien zijn het twee onvergelijkbare grootheden en is xms daar doodeenvoudig niet toe uitgerust.

Het blijft voor een aantal mensen, met name die met kinderen, vervelend dat het xms niet lukt en je dus een omweg moet maken.

Anoniem: 260647 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:51:
Ook al geprobeerd. Alle mail naar het hoofdadres. Maakt niets uit. Geen enkel verschil.
Ik kom in de gmail spambox gewoon dezelfde spam tegen die door XMS wordt doorgelaten. Na enkele maanden zooi bekijken herken je ze op afstand.... ;)
Ik verzin ook maar wat!
Misschien toch eens proberen te inventariseren wie er precies last van hebben hier op het forum en dan een mailtje aan support eraan wagen.Wat mij betreft kan het turven beginnen:
|

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 245454 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:52:
[...]

Volgens mij is het probleem bij de klagers over xms spam niet zo zeer het te zware filter, maar juist een te licht/niet deugdelijk filter.
Je kunt gmail er niet op betrappen te veel spam weg te halen; ik heb het in al die tijd nog nooit meegemaakt, en het zet wel alle spam van xms in de spambox.
Dus moet dat m.i. ook bij xms mogelijk zijn, maar misschien zijn het twee onvergelijkbare grootheden en is xms daar doodeenvoudig niet toe uitgerust.

Het blijft voor een aantal mensen, met name die met kinderen, vervelend dat het xms niet lukt en je dus een omweg moet maken.
Het probleem is dat XMS geen spambox heeft,dus gewist ( per abuis ) is weg.
Iedereen heeft zijn eigen methode en een goede spam oplossing kost veel geld.
Daarnaast moet je inderdaad onderscheid maken tussen een groot bedrijf en een kleiner bedrijf.
Aan de andere kant,als er genoeg geklaagd wordt zal er echt wel ge-investeerd worden of naar andere oplossingen worden gekeken.
Krijg je uitzonderlijk veel spam dan is het de moeite waard eens op spyware te controleren.
Ik geef ook wel eens lok adressen weg ( gratis accountjes) en dan kan ik aan de spam die binnenkomt haast voor 99,9 % zeggen dat die of die persoon besmet is met spyware.
Dan heb je ook nog de vervelende mails die gewoon als return adres een bestaand adres uit een lijst pikken waardoor het lijkt alsof die persoon het verstuurd heeft.
Spyware kun je gratis op scannen via bv free ad aware: http://www.lavasoft.nl
Spoofing komt ook steeds meer voor,spam richt meer schade aan dan virussen op dit moment.
Het voordeel van G-Mail is dat ze een gecombineerde spam database hebben.
(net als hotmail) dus hoe meer mensen er gebruik van maken des te groter wordt de database van ip nummers en afzenders van spammers waardoor het hele systeem ervan profiteert.
Van dit systeem is het inderdaad,hoe groter je bent,des te minder spam.
Maar uiteraard moet er wel gekeken worden of inderdaad er niet iets mis is met de beveiliging op de andere xms boxen hoewel ik dus in het ruim 1,5 jaar met hooguit 1 a 2 spam berichtjes per maand een goede score vind.
Maar ik vul dus overal mijn hotmail in,en hou mijn xms voor mezelf,daarnaast gebruik ik mailwasher die nepbounce berichten kan versturen waardoor de versturende robot denkt dat mijn mail adres niet meer bestaat...

• chocka
Snelheidsprobleem opgelost!!!

Twee dagen bezig geweest, maar volgens mij heb ik het probleem wel kunnen oplossen.

Nieuwe netwerkkaart gekocht (intel pro 1000 GT)
Hele machine opgeschoont, incluis uninstall van comodo firewall en firefox. Plus check allerlei rotzooi en restanten verwijderd.

Intussen de PC tools firewall installed plus nieuwe FF 3.0 RC3, via de nieuwe netwerkkaart van Intel.

Resultaat:
http://www.speedtest.net/result/284053472.png

Ok! die upload blijft enigszins achter, maar mogelijk kom daar later nog achter waartoe dit zo is. De downspeed is in zekers optimaal nu.

Nick39 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:12:
Het probleem is dat XMS geen spambox heeft,dus gewist ( per abuis ) is weg.
Vraag is waarom niet
Maar ik vul dus overal mijn hotmail in,en hou mijn xms voor mezelf,daarnaast gebruik ik mailwasher die nepbounce berichten kan versturen waardoor de versturende robot denkt dat mijn mail adres niet meer bestaat...
Volgens mij heb je een email-adres om te gebruiken, niet om geheim te houden! Maar ik neem aan dat u bedoelt het niet gebruiken van het email-adres bij web-formulieren en dergelijke.
Ik heb bovendien de pech een oud email-adres van een ander te hebben, dus daar krijg ik behalve de voor de vorige eigenaar bedoelde email, ook de feitelijk aan hem gerichte spam van.
Blijf het vreemd vinden dat het email-adres tweemaal wordt uitgegeven, maar goed bij telefoonnummers werkt dat ook zo, dus het zal wel normaal zijn.

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 09:43
Spam is een probleem waar iedereen bijna last van heeft. De een iets meer de ander iets minder.
XMS kan hier misschien iets aan doen maar vergeet ook je eigen verantwoordelijkheid niet.
Naast een goede firewall is en virusscanner onvermijdelijk en als je het helemaal goed wil doen neem je een all in one pakket.
Ik zelf gebruik internet security van Panda, spam krijg ik wel binnen maar komt in een mapje ongewenste email. In één oogopslag kijk ik hier door heen en verwijder alles.
Volgens mij hebben de meeste virusscanners deze funtionaliteit en heb je gmail hier ook niet voor nodig. Gmail, hotmail etc. is natuurlijk wel makkelijk voor alle wedstrijden en webformulieren.
Ook al is je eigen pc zeer goed beveiligd maar wordt andermans adresboek gekraakt waar jij ook in staat ben je als nog de klos.

wiebo66 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:36:
Spam is een probleem waar iedereen bijna last van heeft. De een iets meer de ander iets minder.
XMS kan hier misschien iets aan doen maar vergeet ook je eigen verantwoordelijkheid niet.
Niemand ontkent de eigen verantwoordelijkheid, maar bovenstaand verhaal ontkracht niet het verschil tussen gmail en xms.
Naast een goede firewall is en virusscanner onvermijdelijk en als je het helemaal goed wil doen neem je een all in one pakket.
Hoezo is een all in one pakket helemaal goed?
Ik zelf gebruik xxxx, spam krijg ik wel binnen maar komt in een mapje ongewenste email. In één oogopslag kijk ik hier door heen en verwijder alles.
Binnen xmsmail? Lijkt me toch dat u dan ook een ander mailprogramma gebruikt waarnaar de xms mail wordt doorgestuurd en dan zie ik het verschil niet zo erg met gmail waar je niets hoeft te verwijderen.

• Jurjen de Vries
chocka schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:44:
Ok! die upload blijft enigszins achter, maar mogelijk kom daar later nog achter waartoe dit zo is. De downspeed is in zekers optimaal nu.
Ik ben toch even benieuwd wat je upload nu doet richting m'n FTP...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jurjen de Vries
@Wilde, heb jij je gameservers nog draaien? Ik las iets in het vorige XMS thread dat je er 2 hebt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 245454 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:16:
[...]

Vraag is waarom niet

[...]

Volgens mij heb je een email-adres om te gebruiken, niet om geheim te houden! Maar ik neem aan dat u bedoelt het niet gebruiken van het email-adres bij web-formulieren en dergelijke.
Ik heb bovendien de pech een oud email-adres van een ander te hebben, dus daar krijg ik behalve de voor de vorige eigenaar bedoelde email, ook de feitelijk aan hem gerichte spam van.
Blijf het vreemd vinden dat het email-adres tweemaal wordt uitgegeven, maar goed bij telefoonnummers werkt dat ook zo, dus het zal wel normaal zijn.
Ik heb het vermoeden dat u ouder bent dan ik, ik ben 44.. dus zeg gewoon maar jij.
Ik heb geen idee waarom de een het zo doet en de ander niet, e.e.a. zal ook te maken hebben met opslag ruimte..als de helft van de gebruikers hun webmail niet controleert en dus ook hun spambox niet,dan heb je een aardige nutteloze verzameling... je zou dan weer kunnen kiezen om dat na een week dan automatisch te verwijderen,maar ik weet niet met welk spam pakket men werkt.

Ik gebruik mijn hotmail voor alles wat webbased is,voor elk formulier dat ik online moet invullen.
Ook omdat je in hotmail filters kan instellen,mail afkomstig van... gelijk wissen, zoals mailwasher dat doet.
Mijn XMS gebruik ik alleen voor prive,hotmail forward alles naar xms.
Daarnaast heb ik een tweetal domeinen,die bij een bepaalde host staan,die doen het qua spam weer anders,die sturen een spambericht met de mail headers van die dag die ze als spam hebben aangemerkt,reageer ik niet dan wordt de spam de volgende dag gewist.
Nadeel is dat een per ongeluk daar beland bericht dus ook pas vrij komt als ik dat spambericht krijg,en dat is 1 keer per dag.
3 hosts, 3 verschillende spam manieren en hoe er mee om te gaan,ieder zal er zijn reden voor hebben om het zo te doen.
Bij mailwasher kan je ook jezelf abonneren op spamcop,waarbij spammail die er toch in komt wordt gerapporteerd waardoor andere mailwasher gebruikers diezelfde spam niet meer krijgen.
Zo bouw je een eigen gemeenschappelijk spamfilter,maar je loopt toch altijd achter de feiten aan :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Jurjen de Vries schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:25:Ik ben toch even benieuwd wat je upload nu doet richting m'n FTP...
Ik weet niet wat het is met dat ACE3FTP progje, maar helemaal soepel loopt die mij niet. En wederom komt die niet verder ~3400 Kbps. Mss heeft nog goed gratis FTP progje, welke geen toolbars en antispam erbij installeert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jurjen de Vries
chocka schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:33:
[...]
Ik weet niet wat het is met dat ACE3FTP progje, maar helemaal soepel loopt die mij niet. En wederom komt die niet verder ~3400 Kbps. Mss heeft nog goed gratis FTP progje, welke geen toolbars en antispam erbij installeert.
Wat je ook kunt proberen is een Linux live cd downloaden. Dat houdt in dat je een cd image op een cd-tje brand en daar de computer mee opstart, op je harddisk blijft dan gewoon je windows staan en vanaf de cd start je linux om bijvoorbeeld even mee te ftp'en en kijken of de snelheid dan wel gehaald wordt. Als het dan wel goed gaat weet je dat er iets met je Windows configuratie niet lekker zit.

Meer info en het downloaden van een live cd op https://help.ubuntu.com/community/LiveCD

• Jurjen de Vries
Vanavond heb ik een eerste versie van een artikel geschreven over snelheid testen en optimalisatie mede gebaseerd op de gedeelde ervaringen hier. Het artikel is beschikbaar via http://www.fiberupdate.nl...controleren-en-verbeteren . Ik ben benieuwd naar jullie opmerkingen daarover.

[Voor 13% gewijzigd door Jurjen de Vries op 16-06-2008 01:28]

• Wilde
  • Niet online
Jurjen de Vries schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:20:
@Wilde, heb jij je gameservers nog draaien? Ik las iets in het vorige XMS thread dat je er 2 hebt?
Yep. De server host voor Simracing.NL. Er draait momenteel Race07, RFactor, GTR2 en een dedicated teamspeak server op :)

• Jurjen de Vries
Wilde schreef op maandag 16 juni 2008 @ 07:45:
[...]
Yep. De server host voor Simracing.NL. Er draait momenteel Race07, RFactor, GTR2 en een dedicated teamspeak server op :)
Oke, klinkt cool. Zou je me een mailtje willen sturen? zie http://www.jurjendevries.com/contact ... Ik ben nl. een overzicht aan het maken van gameservers op thuis glasvezel verbindingen.

• denan
Waarom XMS geen spambox heeft:-> omdat we de mail dan moeten accepteren dus weten spammers dat het adres valide is. Dan weigeren we het liever als het op de server aankomt.

Het spamverhaal is in ieder geval in onderzoek bij de beheerders, ik gebruik dezelfde filter.. mijn adres staat al zo'n tien jaar overal op internet.. en ik krijg hooguit 2-3 spams per dag. Met de filters uit krijg ik er zo'n 200-400 per dag.

• denan
Jurjen de Vries schreef op maandag 16 juni 2008 @ 01:27:
Vanavond heb ik een eerste versie van een artikel geschreven over snelheid testen en optimalisatie mede gebaseerd op de gedeelde ervaringen hier. Het artikel is beschikbaar via http://www.fiberupdate.nl...controleren-en-verbeteren . Ik ben benieuwd naar jullie opmerkingen daarover.
Ik heb er zelf ook nog een stukje over geschreven : http://www.internl.net/in...article&id=322&Itemid=372

• Appel-Banaan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:48

Appel-Banaan

Het leven is wat je gebeurt

Riddler85 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:25:
[...]

Heb je al een rondje gereden door west? Ze zijn op verschillende plekken al aan het graven 8)
Ja :)

maar aan de verkeerde kant :P

Terwijl je andere plannen maakt

• Jurjen de Vries
Dat is ook een nette, die kende ik nog niet.

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-10-2022
Denan, kan aan mij liggen....maar ik kan niet bij dat artikel van je komen.....

edit: ah.... laat maar....bij de vierde poging doet hij het....

[Voor 30% gewijzigd door Day24 op 16-06-2008 11:10]

• denan
Day24 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:08:
Denan, kan aan mij liggen....maar ik kan niet bij dat artikel van je komen.....

edit: ah.... laat maar....bij de vierde poging doet hij het....
Hij bleef het hier wel gewoon doen.. hikje? ;)

Heb ze in ieder geval in de startpost gezet: denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

• chocka
Goed verhaal. Hierbij wat op/aanmerkingen welke mogelijk kan meenemen in je verhaal:
# Gebruik een goed afgeschermde UTP-kabel die geschikt is voor 100-1000 Mbps verbindingen. Uw computerleverancier kan u meer vertellen over deze kabels.

Als je zoveel info verstrekt, geef dan ook aan welke kabel op dit moment minimaal vereist is. Leuk die algemene verwijzing, maar als je erbij zet dat het minimaal een CAT5E kabel moet wezen, heeft de klant gelijk wat meer info waarmee hij/zij op pad kan gaan. Hiermee voorkom je dat een klant wordt opgescheept met een verkoperspraatje dat een lagere categorie kabel ook wel geschikt kan wezen. Ja, ik heb het helaas zelf mee moeten maken.

# Wij raden het programma ACEftp
Vermeld er dan wel bij dat bij installatie van dit programma, zonder dat er naar gevraagd wordt, automatisch ook anti-spam software en een VMN toolbar wordt geinstalleerd. Erg vervelend. Of kom met een alternatief welke wel volledig schoon en reclame vrij installeert.

# Routers: Goedkoop blijkt vaak duurkoop, ook in de router-wereld!
Zoveel routers zijn er togeblik nog niet verkrijgbaar, dus lijst met geschikte routers geeft de consument alleen maar meer duidelijkheid. En duurdere routers zijn ook niet altijd geschikt. Ik had Draytek van 200 euro en ook die bleef hangen bij een maximale doorvoersnelheid van 35~39 Mbit/s. Natuurlijk kan je niet vertellen welke de consument uiteindelijk moet of kan gaan kopen. (Alhoewel voor FTP software doe je het ook) Maar geef wel wat keuze. D-link/Netgear/linksys.

Mss kan je er wat mee.

Anoniem: 265199

Enne hier dan toch ook maar:

--"Gebruik een goed afgeschermde UTP-kabel die geschikt is voor 100-1000 Mbps verbindingen. Uw computerleverancier kan u meer vertellen over deze kabels."
--

Afgeschermde UTP?

• chocka
Jurjen de Vries schreef op maandag 16 juni 2008 @ 01:27:
Ik zal eens kijken wat voor moois je ervan hebt gemaakt.

1. Alleen al de hoge upload is vaak tientallen keren zo hoog als dan bij ADSL- en kabel verbindingen
Alleen de hoge upload is vaak al tientallen keren hoger dan bij ADSL- en kabel verbindingen (leest makkelijker)

2. Het komt dan ook regelmatig voor dat men glasvezel heeft maar
Het komt regelmatig voor dat men glasvezel heeft [komma] maar

3. Optimalisatie in de huidige hardware- en software omgeving is meestal mogelijk, maar het kan ook nodig zijn om nieuwe hardware aan te schaffen.
Optimalisatie van de huidige hardware- en software is meestal wel mogelijk, maar het kan nodig zijn om nieuwe hardware aan te schaffen.

Niet pietluttig bedoeld, maar dergelijke informatie moet wel lekker te lezen zijn. En dat doet het niet. Veel te lange zinnen. Mogelijk kan je iemand vinden, die je tekst grammaticaal wilt corrigeren. Zodat het er meer in lijn in komt. De inhoud is wel duidelijk, maar komt daardoor bijna niet aan.

Leuk die lijst met speedtests, maar zoals je in het verhaal van Denan al kunt lezen blijken zijn veel speedtest sites niet geschikt om een dergelijke test uit te voeren voor een glasvezelaansluiting.
Bijkomende probleem is dat iedere test verschillende uitslagen geeft. Ik heb zojuist 10x de test op bbned gedaan. Hieruit komen tien verschillende snelheden welke variëren van 38Mbit/s tot 53 Mbit/s. Dus als "onwetende" consument wil ik wel graag weten welke ik moet aanhouden.

Wel top om je idee van de Ubuntu live cd aan te bieden!!! (ik moet hem nog ff testen)

Optimaliseren is iets voor het lange termijn, dus tijdelijk iets uitschakelen is geen optimalisatie.

Ik zou die verwijzing naar speedguide.net eruit halen. TCP optimizer is een progje waarbij je wel goed moet weten waarmee je bezig. Mocht je toch een tip willen geven, gebruik dan de software van www.getfullspeed.com. Waarbij ter info kan geven dat het totaal niet nodig is om de pro aan te schaffen, want die kost geld en voegt weinig of niets toe. Bovendien is getfullspeed schoon en reclame vrij.

Cat5 is ongeschikt. Cat5e is minimaal vereist en meest raadzaam. Cat6(a) kan, maar er zitten een paar haken en ogen aan. Cat6 kabels zijn gevoeliger en breken sneller, vooral als deze zelf ff denkt te trekken door je bestaande PVC pijpen in je huis, waarvan je niet weet of er mogelijk rare bochten in zitten. Bij een 1 op 1 aansluiting zonder dat je kabels hoeft te trekken is een CAT6 kabel zekers aan te raden.

Mss ben ik te voorbarig, maar het verhaal heeft een dood eind. Ik heb het gelezen, maar blijf achter met een leeg gevoel. Ik heb testen uitgevoerd, na het volgen van je verhaal en dan...... Wat moet ik verder met die info.....

Natuurlijk bedankt voor je inspanning, maar misschien is het niet onaardig om een verwijzing naar het verhaal van Denan te plaatsen. En aan het verhaal van Denan de optie van de Ubuntu Live CD toe te voegen (als hij dat ok vindt) en je bent compleet.

Ps. Een vraagje van mijzelf: Wat zit er zo al op die Ubuntu Live CD, wat ik ervan begrijp zit er sowieso al een ftp progje bij?! Wat nog meer...?

• denan
chocka schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:04:
[...]

Goed verhaal. Hierbij wat op/aanmerkingen welke mogelijk kan meenemen in je verhaal:
# Gebruik een goed afgeschermde UTP-kabel die geschikt is voor 100-1000 Mbps verbindingen. Uw computerleverancier kan u meer vertellen over deze kabels.

Als je zoveel info verstrekt, geef dan ook aan welke kabel op dit moment minimaal vereist is. Leuk die algemene verwijzing, maar als je erbij zet dat het minimaal een CAT5E kabel moet wezen, heeft de klant gelijk wat meer info waarmee hij/zij op pad kan gaan. Hiermee voorkom je dat een klant wordt opgescheept met een verkoperspraatje dat een lagere categorie kabel ook wel geschikt kan wezen. Ja, ik heb het helaas zelf mee moeten maken.
Het verhaal mocht niet al te technisch worden.. maar ik zal kijken of ik het nog kan aanpassen.
Note: en over dat 'afgeschermde kabel' dat ging meer over de mantel.. aka: geen goedkope UTP kabels die al breken na 1x knikken. STP is een ander verhaal :)
Vermeld er dan wel bij dat bij installatie van dit programma, zonder dat er naar gevraagd wordt, automatisch ook anti-spam software en een VMN toolbar wordt geinstalleerd. Erg vervelend. Of kom met een alternatief welke wel volledig schoon en reclame vrij installeert.
Het verhaal is ongeveer driekwart jaar geleden al geschreven, en toen deed ACEftp dit nog niet. Ik zal eens kijken of ik ergens een alternatief kan vinden.
# Routers: Goedkoop blijkt vaak duurkoop, ook in de router-wereld!
Zoveel routers zijn er togeblik nog niet verkrijgbaar, dus lijst met geschikte routers geeft de consument alleen maar meer duidelijkheid. En duurdere routers zijn ook niet altijd geschikt. Ik had Draytek van 200 euro en ook die bleef hangen bij een maximale doorvoersnelheneid van 35~39 Mbit/s. Natuurlijk kan je niet vertellen welke de consument uiteindelijk moet of kan gaan kopen. (Alhoewel voor FTP software doe je het ook) Maar geef wel wat keuze. D-link/Netgear/linksys.
Mss kan je er wat mee.
Zelfde verhaal als hierboven.. het artikeltje is redelijk statisch en zaken als routerinfo zouden regelmatig geupdate moeten worden.. en anders is er altijd nog de startpost met verwijzing naar smallnetbuilder :)

chocka schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:04:
Zie mijn respons op 26 mei om 22:04 in deel III
Op mijn werk daarna op nog een stuk of wat verschillende computers het programma geïnstalleerd, maar bij geen enkele automatisch anti-spam prog installatie en/of toolbar.???!!!

• Jurjen de Vries
chocka schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:52:
[...]

Ik zal eens kijken wat voor moois je ervan hebt gemaakt.

...

Natuurlijk bedankt voor je inspanning, maar misschien is het niet onaardig om een verwijzing naar het verhaal van Denan te plaatsen. En aan het verhaal van Denan de optie van de Ubuntu Live CD toe te voegen (als hij dat ok vindt) en je bent compleet.

Ps. Een vraagje van mijzelf: Wat zit er zo al op die Ubuntu Live CD, wat ik ervan begrijp zit er sowieso al een ftp progje bij?! Wat nog meer...?
Bedankt voor de uitgebreide feedback waar ik me grotendeels zeker in kan vinden. Ik zal het geheel ook na laten lezen en qua grammatica en tekst opbouw laten aanpassen zodat het prettig weg leest.
Het heeft nu inderdaad nog een te dood einde, wat mede kwam omdat ik rond half 2 vannacht zelf ook wat brak was.
Het is dus ook niet als definitieve versie bedoeld.

Het artikel van Denan was mij onbekend. Het is zeker een mooi en goed artikel, maar op Fiberupdate wil ik provider en/of copyright onafhankelijke teksten neer kunnen zetten. Een aantal plaats ik onder het Creative Commons Licensing model.
Overigens denk ik dat de links naar bestanden van voorbeeld configuraties voor routers ook wel handig kan zijn naast de Ubuntu Live cd.

Wat de Ubuntu Live CD zelf betreft, standaard zaken zoals een browser en systeem tools. Verwacht er niet van dat je het verder kunt gebruiken als desktop, gezien het vanaf cd-rom draait en dus qua opstarten heel langzaam is. Om Linux te verkennen, te zien of het met je hardware werkt en als tijdelijke systeem tools is het echter wel geschikt.

• chocka
Jurjen de Vries schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:25:Wat de Ubuntu Live CD zelf betreft, standaard zaken zoals een browser en systeem tools. Verwacht er niet van dat je het verder kunt gebruiken als desktop, gezien het vanaf cd-rom draait en dus qua opstarten heel langzaam is. Om Linux te verkennen, te zien of het met je hardware werkt en als tijdelijke systeem tools is het echter wel geschikt.
Maar jij gaf toch aan om hiermee te ftp-en of zit dit in een van die systeem tools???

Anoniem: 49445

Heren , even iets heeeel anders.
Ik heb een vast IP adres bij XMS , en ik heb een domein naam. (niet via xms)
Toen ik aangesloten werdt op het de glasvezel van XMS heb ik mijn mailserver ingesteld en het liep perfect, mijn mail werd prima ontvangen EN verstuurd.

Nou gaat het sinds de nacht van 7 Juni op 8 Juni niet goed meer.... mijn ip adres word (ook) door mijn eigen mailserver reverse ge-checked, en waar tot daarvoor prachtig mijn domain naam opgelepeld werd komt nu de hostnaam die ik bij xms heb gekregen naar boven. (xxx.xxx.xxx..ftth.xms.internl.net)
Deze naam komt dan uiteraard niet overeen met het domain waar mijn mailserver vanaf zegt te komen. Nou is dat voor het versturen van de mail redelijk snel op te lossen, ik voeg mijn ip adres toe aan de allowed domains..... maar er zijn legio mail servers die net als mijn eigen server een reverse lookup doen voor elke mailserver waarvan zij mail krijgen.... en als dat niet overeen komt met de domain naam waarvan de server zegt dat ie komt....dan dropt ie gewoon de mail (ook redelijk logisch ivm spam e.d.)
Nou kan ik me niet voorstellen dat ik de enige ben in deze situatie, en eerlijk gezegd ben ik niet zo heel erg thuis in die dns materie, maar volgens mij is de enige oplossing voor deze situatie een aanpassing in de reverse dns tabel bij xms. Ik heb dat al getracht voor elkaar te krijgen , maar ik krijg mail terug dat dat geen service is die xms aanbied, en derhalve kunnen ze niets voor me doen...bij navraag waarom ze dat niet doen , krijg ik nogmaals een bericht dat ze dat gewoon niet doen...klaar. :-(

Weet iemand hier een oplossing voor ? , want nogmaals..... ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben in deze situatie....

B4M

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 49445 op 16-06-2008 21:53. Reden: typo's]

• Jurjen de Vries
chocka schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:37:
[...]
Maar jij gaf toch aan om hiermee te ftp-en of zit dit in een van die systeem tools???
FTP zit sowieso als command line al vrij standaard in linux gebakken. Mogelijk zit er ook een grafische FTP cliënt in. Eerlijk gezegd nog niet naar gekeken.
Mocht je die niet kunnen vinden, dan zie je op de desktop in het menu ergens 'shell' staan. Als je dat aan klikt lijkt dat op een dos venster waar je commando's in kunt voeren. Daar type je:
ftp home.jurjendevries.com <enter>
Vervolgens wordt gevraagd om bekende naam en wachtwoord.
Met het commando put <bestandsnaam> kun je bestanden uploaden, met commando ls een lijst van de bestanden opvragen welke je kunt downloaden, en met get <bestandsnaam> kun je een bestand uit de lijst ophalen.

• Jurjen de Vries
Anoniem: 49445 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:50:
Nou kan ik me niet voorstellen dat ik de enige ben in deze situatie, en eerlijk gezegd ben ik niet zo heel erg thuis in die dns materie, maar volgens mij is de enige oplossing voor deze situatie een aanpassing in de reverse dns tabel bij xms.
Reverse DNS hoeft niet perse naar je eigen domein te verwijzen. Het lijkt me ook sterk dat dat gebeurt is, want XMS heeft al hun PTR records inderdaad in de vorm zoals jij die aangeeft. Stel je het meerdere domeinen op je mail server, dan kun je ook maar maximaal 1 domein per IP gebruiken in je reverse DNS PTR record.
Pas als Reverse DNS uberhaupt niet is ingesteld, dan zullen mails geweigerd worden.
Ik heb dus het idee dat je mails vanwege een andere reden geweigerd worden. Kun je mij eens mailen op jurjen@roods.com en jurjen@jurjendevries.com (2 verschillende mail systemen). Dan kan ik eens zien of ze in de spam filters terecht komen, en waarom.

mail is onderweg

dank je wel ;-)

• Jurjen de Vries
Zie reactie per mail. Is dus in beide systemen goed aangekomen. Wel is het handig om SPF te configureren.

Dank je Jurjen,

Ik heb ze gezien... ik ga eens naar dat SPF kijken.

bedankt voor de moeite

Anoniem: 246002

@Denan

Denan, heb je nog een update over de vragenbundeling in Veenendaal... kan niet wachten tot ze in mijn wijk gaan beginnen! :9~ Ben alleen bang dat het nog wel even gaat duren. Kunnen ze voor mij even geen vezeltje tussen door doen. 8)7

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 09:43
Anoniem: 245454 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:51:
[...]

Binnen xmsmail? Lijkt me toch dat u dan ook een ander mailprogramma gebruikt waarnaar de xms mail wordt doorgestuurd en dan zie ik het verschil niet zo erg met gmail waar je niets hoeft te verwijderen.
Ik gebruik Outlook 2007 van Microsoft en daarin komt mijn xmsmail direct in binnen, de spam komt vervolgens in een aparte mao ongewenste mail.
Dus er word niets doorgestuurd.
Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor persoon-gerichte flames. Gebruik daarom geen volledige namen van personen, deze stellen ook prijs op privacy.

Let tevens op met discussies over P2P en usenet download gebruik, dit kan gewoon maar er is een duidelijke grens!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee