@ DENAN,Anoniem: 263803 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:14:
[...]
@Denan, ook wij hebben last van veel spam. In totaal gaat het om 4 mailboxen. Op het hoofdaccount (van mijzelf) heb ik geen last. De andere mailboxen (van mijn vrouw en kinderen) krijgen dagelijks veel spam. Van mijn kinderen heb ik de filter al tijden op heavy staan. Ik heb vorige week lokaal spamfigther geinstalleerd en deze weet al deze spam feilloos te verplaatsen naar een aparte folder. Ik zou alleen blij zijn als deze spam de PC van mijn kinderen uberhaupt niet bereikt.
Een aantal posts terug zag ik de volgende opmerking:
zou de spamfilter van XMS toch wel één van de meest paranoide spamfilters
Dat gevoel heb ik dus niet omdat de meest simpele spam gewoon doorgelaten wordt.
Wat mij opvalt is dat het juist de extra mailboxen zijn waar het misgaat. Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Misschien dat anderen kunnen aangeven of het bij hun ook om de extra mailboxen gaat.
Idem bij ons. heb al enkele keren helpdesk geinformeerd. Verzoek tot doorsturen spam gekregen......
Wees niet verbaasd maar mijn mail werd gewijgerd.

De weigeringsinformatie bevatte veel gegevens over de spamberichten die waren bijgevoegd.
Deze mail weer doorgestuurd maar verder niets vernomen.
Instelling op heavy of medium maakt niets uit. Kan inderdaad bevestigen dat eerste account geen problemen geeft maar juist tweede en derde.
LiveMail haalt zeker 80% van de mails eruit en gooit ze direct in de spambox. Je zou verwachten dat een goed ingestelde spamfilter minimaal hetzelfde doet.
Misschien een leuke vraag aan diegenen die geen last hebben: hebben jullie meerdere mailboxen en hoe is jullie instelling daar?