als je dan toch bezig gooi er eentje door mijn buscjdijk schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:53:
[...]
Ik heb al ongeveer 200 vel bezorgd, als eerste zo dicht mogelijk bij mijn eigen huis, de rest volgt zodra ik weer even wat tijd heb. De volgende straten heb ik al gedaan of ga ik nog doen: Emmalaan, Nieuweweg, Markiezenhof, Buurtlaan west, Mulderslaan, Prinsesselaan, Koninginnelaan. Het is een investering (25 euro en een paar uurtjes), hopelijk levert het wat op.
Verwijderd
Ik zit bij de pilot voor de nieuwsserver, net een mail gekregen.
Ga vanavond er mee aan de slag
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 13:02 ]
Newsserver zojuist uitgeprobeerd. Ondersteund SSL en trekt je vezel helemaal dicht. Top !
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Jup, de vezel zat _echt_ dicht:Wilde schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:15:
Newsserver zojuist uitgeprobeerd. Ondersteund SSL en trekt je vezel helemaal dicht. Top !

Eve char: Warock <TEST>
Volgens ZDNet wordt op 1 juni een HD-versie van Nederland 1 gelanceerd. Gaat XMS deze doorgeven in HD?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ehh.. wat heb je daaraan zonder HD decoder ?ari3 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:23:
Volgens ZDNet wordt op 1 juni een HD-versie van Nederland 1 gelanceerd. Gaat XMS deze doorgeven in HD?
Zijn de A.B. groepen ook bereikbaar? En krijgt heel XMS later toegang? (Veenendaal ookUpdate news pilot
We hebben voldoende aanmeldingen gekregen voor de eerste pilot dus de aanmelding is bij deze gesloten. Alle deelnemers krijgen binnenkort meer info.
Even natte vingerwerk circa 15 mensen, heb nu even geen mogelijkheid te tellen. Een zichtbaarheid op de landkaart is voor mij niet mogelijkchocka schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 06:58:
Om hoeveel mensen gaat het dan??? En is er een zichtbare spreiding van deze mensen op de XMS landkaart???
Al met al, kan je nu al concluderen dat 60% de snelheid niet haalt. In welke mate halen deze mensen hun snelheid??? Wat is het gemiddelde afwijking???
En wat kan XMS op termijn hiermee mogelijk doen???
De gemiddeldes verschillen enorm van enkele Mbit's naar 36Mbit.
Ik denk niet dat XMS hier nu al wat aan kan/wil gaan doen, als ik het zo lees zijn er veel mensen die voornamelijk met router er tussen hebben getest. Als je goed wilt testen, neem dan een nieuwe cat5e kabel, sluit deze direct op de DRG aan, neem een schone recente pc/laptop (liefst basic linux installatie) en doe zo'n test. Ik kan begrijpen dat dit niet voor iedereen haalbaar is, maar begrijp ook dat de huidige netwerk apparatuur die over het algemeen verkocht wordt meer op ADSL & kabel verbindingen berekend is, dan glasvezel.
Op www.fiberupdate.nl wil ik wel wat artikelen gaan plaatsen over router apparatuur met glasvezel, en hoe je deze het beste kunt tunen, en welke apparatuur helemaal geschikt is.
Offtopic: heb je de hava nog weten te bestellen?
- Analoge TV aparte vezelVerwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:28:
tv wel....telefoon niet
- Digitale TV zelfde vezel als internet, idem voor telefonie, echter wel met QoS door andere poorten van het modem te gebruiken.
@allen, vanavond ga ik de XMS Newsserver testen, ik zet de FTP dan een paar uurtjes offline.
Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m
Ja. En volgens mij ja.Riddler85 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:57:
[...]
Zijn de A.B. groepen ook bereikbaar? En krijgt heel XMS later toegang? (Veenendaal ook?)
Dat ziet er goed uit
Gratis zal het niet wordenKabbie schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:16:
[...]
Dat ziet er goed uitik heb het altijd bij torrents gehouden omdat de speed goed is en het is gratis maar als XMS een eigen gratis newsserver krijgt met unlimited speed dan ga ik wel ff kijken
Heb het bovenstaande gedaan, geen resultaat. Blijf een download van zo rond 30Mbit houden.Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:07:
@ Morvxv,
zet in advanced -> firewall settings : je SPI eens uit en je NAT endpoint filtering naar endpoint independent. Dan gaat het bij mij prima. Ik wil eigenlijk de SPI aan hebben , maar goed, dan weet je wel waar het aan ligt.
Ik heb gisteren ook nog een beta firmware gekregen van de dlink technical support (V1.12beta)
En ik heb ook het idee dat dat iets beter geworden is.
Nu heb ik de D-Link DIR-655 losgekoppeld en mijn 'oude' Linksys WRT54-GL er weer tussen gezet:
Rond de 50Mbit download (en upload)... Beats me!
Dacht toch echt dat de D-Link beter was dan de Linksys...
Zal vast wel te maken hebben met instellingen maar dat de default-instelling zo slecht is had ik toch zeker niet verwacht van D-Link!
Dat is niet slim, nu betalen jullie je scheel aan het transit p2p verkeer, wat met een interne usenetserver voor een groot deel afgevangen zou kunnen worden, als je het als alternatief aanbied. Het lijkt me moeilijk concurreren met de redelijk gigantisch newsservermarkt zoals die nu bestaat, of je moet de lijnen naar die concurrenten gaan knijpen oid.
productreview: D-Link DIR-655 review door PauseBreak
Misschien verkeerde firmware ?
De tester hier gebruikt hem voor glasvezel... overigens zou dus die hoge snelheid dus ook tevoorschijn moeten zijn gekomen bij een test direct aan de DRG,dus ik kan alleen maar adviseren test eerst eens aan de DRG direct zonder router er tussen.
Hier trouwens een uitgebreide test:
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30087/96/
Misschien verkeerde firmware ?
De tester hier gebruikt hem voor glasvezel... overigens zou dus die hoge snelheid dus ook tevoorschijn moeten zijn gekomen bij een test direct aan de DRG,dus ik kan alleen maar adviseren test eerst eens aan de DRG direct zonder router er tussen.
Hier trouwens een uitgebreide test:
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30087/96/
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 27-05-2008 19:23 ]
Zou het steeds ophalen van de totale nieuwsgroepen,de storage en noem maar op niet veel meer traffic veroorzaken ?flipjevandejam schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:54:
[...]
Dat is niet slim, nu betalen jullie je scheel aan het transit p2p verkeer, wat met een interne usenetserver voor een groot deel afgevangen zou kunnen worden, als je het als alternatief aanbied. Het lijkt me moeilijk concurreren met de redelijk gigantisch newsservermarkt zoals die nu bestaat, of je moet de lijnen naar die concurrenten gaan knijpen oid.
Als ik 2 of 3 films zoek ben ik op zijn hoogst 2 gig kwijt uit 1 a 2 nieuwsgroepen en negeer ik de rest uit de binaries groepen.
Al die gigs die iedere nacht weer moeten worden gedownload en geforward lijken me veel meer kosten aan hardware,opslag,traffic dan p2p,maar misschien zit ik er volkomen naast,het lijkt mij gewoon dat p2p minder kost.. misschien kan Denan hier eens iets over zeggen ?
Dan hoop ik dat de retentie goed genoeg is om over te stappen... de 50mb wordt ook niet gehaald bij mij dus ben sceptisch...
http://www.speedtest.net/result/276573719.png
ESET software nodig? Let me know 😄
Verwijderd
wil je anders de beta firmware die ik gekregen heb?... het lost het probleem niet helemaal op. Het lijkt een probleem te zijn met FTP en de DIR-655. Ik heb vanmiddag aan de dikke usenet pijp van xms mogen zuigen , en die gaat dus echt helemaal dicht ...ook met de DIR-655.Moraxv schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:26:
[...]
Heb het bovenstaande gedaan, geen resultaat. Blijf een download van zo rond 30Mbit houden.
Nu heb ik de D-Link DIR-655 losgekoppeld en mijn 'oude' Linksys WRT54-GL er weer tussen gezet:
Rond de 50Mbit download (en upload)... Beats me!![]()
Dacht toch echt dat de D-Link beter was dan de Linksys...
Zal vast wel te maken hebben met instellingen maar dat de default-instelling zo slecht is had ik toch zeker niet verwacht van D-Link!
Heeft iemand een email adres van de tech helpdesk van d-link van Nederland ?, kan alleen bellen met een 0900 nummer.
Als je die firmware wil (of wie dan ook) pm me even dan krijg je hem.
Met alle respect... als het verkeerd gaat met die firmware... volgens de test op http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30087/96/ haalt ie gewoon een dikke >155 mbits.. als je het niet goed doet dan is het brick..
Nee, die heb ik ff geparkeerd. Wij kijken relatief weinig tv en voor dat beetje dat wij kijken vind ik 90 euro voor een kastje te moeten betalen om DTV alleen al te hebben een hoop geld. Daar kan ik beter een nieuwe grafische kaart voor mijn nieuwe HTPC gaan kopen. Dus vooralsnog hebben wij (mijn vrouw en ik) besloten nog niet over te stappen naar DTV van XMS.Jurjen de Vries schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:12:Offtopic: heb je de hava nog weten te bestellen?
Zijn er al inlog gegevens bekend om gebruik te maken van deze newsserver??? Ik gebruik voor alsnog de payserver Eweka.nl, maar als die binnenkort afloopt is XMS mss een goeie vervanger???Jurjen de Vries schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:12:@allen, vanavond ga ik de XMS Newsserver testen, ik zet de FTP dan een paar uurtjes offline.
Beetje vroeg nog.. Pilot is vandaag pas van start gegaan..chocka schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:36:
[...]
Zijn er al inlog gegevens bekend om gebruik te maken van deze newsserver??? Ik gebruik voor alsnog de payserver Eweka.nl, maar als die binnenkort afloopt is XMS mss een goeie vervanger???
Overigens.. de feature om geheime nummers te zien is weer verholpen.. jammer
vond deze storing wel grappig
De retentie van a.b.nl qua ophalen van headers reikt tot maximaal 37 dagen terug maar is gefragmenteerd tot zo'n 22 dagen terug. Het headeren gaat overigens wel lekker snel met ~ 3.6 MB/ps.
In de groep a.b.boneless zit de retentie op 90 dagen, wanneer je richting de 100 dagen gaat kan hij pak hem beet nog zo'n 50% te pakken krijgen.
In de groep a.b.boneless zit de retentie op 90 dagen, wanneer je richting de 100 dagen gaat kan hij pak hem beet nog zo'n 50% te pakken krijgen.
als de newsservers van XMS niet gratis gaan worden, wat maakt het dan beter dan bijv een usenet abbo bij een andere aanbieder?
superB
Jurjen,Jurjen de Vries schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:33:
[...]
Ah. Mocht je tegen te keuze komen te staan om een 2de lange kabel door het hele huis te trekken, dan is een switch wellicht net zo duur (circa 20 euro), met als voordeel dat je nog meer kunt aansluiten dan 1 pc, het werkt ook prettiger dan allerlei routers achter elkaar.
Heel erg bedankt voor de tip. Ik heb vandaag een router gekocht.
Wel een iets duurdere een gigaswitch van D-link, je wilt toch op de toekomst voorbereid zijn.
Via http://speedtest.bbned.nl/ zit ik op de 50-54mb met een uitschieter naar 204mb. De snelheidstest van http://www.speedtest.net/ geeft snelheden van 20-30mb maar is misschien minder betrouwbaar.
Nogmaals bedankt!
Dat zal moeten blijken denk ik.. Meer dan 5 euro p/m heb ik er denk ik niet voor over, ik gebruik usenet namelijk amper voor binaries.. En als ik het gebruik neem ik een 24uur accountje bij www.smsusenet.nl..inXs schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:09:
als de newsservers van XMS niet gratis gaan worden, wat maakt het dan beter dan bijv een usenet abbo bij een andere aanbieder?
Voor de wat fanatiekere gebruikers is het interessant hoe de XMS usenet service zich gaat verhouden tot usenet-diensten als b.v. deze: http://www.xsnews.nl/Abonnementen/Abonnementen.php
Kwestie van afwachten, net als de digitale-TV (en HD-TV), ik zie het allemaal wel als het zover is..
Ik dacht dat niemand meer headers ophaaldesPENKMAN schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:49:
De retentie van a.b.nl qua ophalen van headers reikt tot maximaal 37 dagen terug maar is gefragmenteerd tot zo'n 22 dagen terug. Het headeren gaat overigens wel lekker snel met ~ 3.6 MB/ps.
Eweka bied 8mbit per draadje, dus zal wel volle glasvezelsnelheid zijn.als de newsservers van XMS niet gratis gaan worden, wat maakt het dan beter dan bijv een usenet abbo bij een andere aanbieder?
Verwijderd
Ik heb nu een tweaknews abbo, maar als de retentie, en kwaliteit van de xms news server hetzelfde is als die van tweak, dan bennik gauw om.
Het mag van mij best iets kosten, maar wel in het redelijke.
Het mag van mij best iets kosten, maar wel in het redelijke.
Met eweka is de maximale snelheid die je haalt ongeveer 3,8MB/s (over 8 threads). Bij XMS is dat 5,8MB/s. Alleen daarom zou ik persoonlijk al overstappen. Met XSNews heb ik overigens geen ervaring.Riddler85 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:57:
[...]
Ik dacht dat niemand meer headers ophaalde
[...]
Eweka bied 8mbit per draadje, dus zal wel volle glasvezelsnelheid zijn.
Verwijderd
** stoft vloer af **
*** zakt op knieën ***
**** kijkt met vochtige smekende oogjes ****
***** vraagt met trilling in stem om extra discovery kanalen in het plus pakket digitale tv ****
(en gaat nu weer aan het werk)
*** zakt op knieën ***
**** kijkt met vochtige smekende oogjes ****
***** vraagt met trilling in stem om extra discovery kanalen in het plus pakket digitale tv ****
(en gaat nu weer aan het werk)
Ik ben één van de testers, en heb zelf al een XSnews-abo. Kan het downen van binaries dus mooi gaan vergelijken (zodra mijn Linksys 160N binnen is..)Inflatable schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 03:21:
[...]
Dat zal moeten blijken denk ik.. Meer dan 5 euro p/m heb ik er denk ik niet voor over, ik gebruik usenet namelijk amper voor binaries.. En als ik het gebruik neem ik een 24uur accountje bij www.smsusenet.nl..
Voor de wat fanatiekere gebruikers is het interessant hoe de XMS usenet service zich gaat verhouden tot usenet-diensten als b.v. deze: http://www.xsnews.nl/Abonnementen/Abonnementen.php
Kwestie van afwachten, net als de digitale-TV (en HD-TV), ik zie het allemaal wel als het zover is..
Doe ik eigenlijk ook nooit meer, maar wellicht dat anderen het nog wel gebruiken, vandaar ook maar even de korte testRiddler85 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:57:Ik dacht dat niemand meer headers ophaalde
Ik zou nog eens moeten opzoeken hoe dat moet, dat headers ophalen.. sowieso zal ik weer eens iets grafisch installeren, werk al tijden met SABNZBd en dat is misschien wat minimaal om goede tests te doen.sPENKMAN schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:59:
[...]
Doe ik eigenlijk ook nooit meer, maar wellicht dat anderen het nog wel gebruiken, vandaar ook maar even de korte test
Dat heb ik gister gedaan ;-)BoardCrusher schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:52:
[...]
Ik ben één van de testers, en heb zelf al een XSnews-abo. Kan het downen van binaries dus mooi gaan vergelijken (zodra mijn Linksys 160N binnen is..)
Het verschil zit hem in het aantal threads, wat bij XMS wat meer is, en de snelheid, wat bij XMS wat minder is (50Mbit, tegenover 90Mbit), maar de meeste mensen zullen 50Mbit hebben bij XMS, dus daar ook voldoende aan hebben.
Dit is overigens tijdens de test fase, ik weet niet of dat definitief is. Afwachten dus...
Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m
50mbit vol trekken met nieuwsgroepen is niet leuk voor de overige diensten die gebruik maken van de zelfde fiber.
Ik heb nu xs4all only + voip bellen en zodra ik aan het downloaden en bellen ben heb ik lag op mijn telefoonlijn
Ik heb nu xs4all only + voip bellen en zodra ik aan het downloaden en bellen ben heb ik lag op mijn telefoonlijn

Owww, ik had even niet gezien dat de pilot voor de nieuws servers al dicht was. Sorry voor de spam in dat geval Denan...
Zie een van mijn vorige berichten, het modem doet keurig QoS. Nergens last van , ook niet met televisie. Deze krijgen netjes voorrang.Riddler85 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:02:
50mbit vol trekken met nieuwsgroepen is niet leuk voor de overige diensten die gebruik maken van de zelfde fiber.
Ok dat is wel nice! thx voor de feedbackJurjen de Vries schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:03:
[...]
Zie een van mijn vorige berichten, het modem doet keurig QoS. Nergens last van , ook niet met televisie. Deze krijgen netjes voorrang.
Verwijderd
Ik woon wel in het aangegeven gebied en heb inmiddels ook de bevestiging gekregen dat na de vakantie met graven wordt begonnen. Sowieso wordt de huisaansluiting gerealiseerd en dan krijg je 1 jaar om over te stappen ivm nog lopende abonnementen.
De grap is dat Kabelaar Casema het lijk al zag drijven en heel Veenendaal West gratis digitale TV heeft aangeboden. Weet iemand trouwens of je TV abo inmiddels per maand opzegbaar is, nu Casema Ziggo is geworden?
Edit: Dit gaat dus over Veenendaal....
De grap is dat Kabelaar Casema het lijk al zag drijven en heel Veenendaal West gratis digitale TV heeft aangeboden. Weet iemand trouwens of je TV abo inmiddels per maand opzegbaar is, nu Casema Ziggo is geworden?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 11:37 ]
Als ik mij niet vergis is die digitale tv aanbieding geldig met een minimale looptijd van een jaar. Dat is de reden dat ik het toen niet genomen heb, omdat ik dan bang was dat ik inderdaad, terwijl xml er al was, nog een jaar aan casema vast zit. (dit stond in de voorwaarden die in dat doosje met die kaart zaten).Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:36:
Ik woon wel in het aangegeven gebied en heb inmiddels ook de bevestiging gekregen dat na de vakantie met graven wordt begonnen. Sowieso wordt de huisaansluiting gerealiseerd en dan krijg je 1 jaar om over te stappen ivm nog lopende abonnementen.
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Verwijderd
Digitale TV aanvragen?
In de XMS nieuwsbrief staat "vanaf 30 mei" ..... Ik zie nog geen site wijziging.
Mis ik iets?
In de XMS nieuwsbrief staat "vanaf 30 mei" ..... Ik zie nog geen site wijziging.
Mis ik iets?
Je kan na een jaar per maand stoppen,overigens kun je er nu gewoon vanaf omdat de abonnementsvoorwaarden zijn gewijzigd.messi schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:30:
[...]
Als ik mij niet vergis is die digitale tv aanbieding geldig met een minimale looptijd van een jaar. Dat is de reden dat ik het toen niet genomen heb, omdat ik dan bang was dat ik inderdaad, terwijl xml er al was, nog een jaar aan casema vast zit. (dit stond in de voorwaarden die in dat doosje met die kaart zaten).
@EvWRB17 mensen beginnen netjes om 9 uur en jij wil dat ze in 45 minuten de site ombouwen en opnieuw online gooien ?
En vanaf... 5 uur vanmiddag is ook nog steeds 30 mei hoor,er staat nergens vanaf 30 mei om 8.00 kunt u via de site digitale tv aanvragen,de ene keer is het wat vroeger,de andere keer wat later,of protesteerde je ook toen je de snelheidsverhoging al ruim een week eerder kon aanvragen ?
Je zou even gratis kunnen bellen als je zo'n haast hebt.
[ Voor 29% gewijzigd door Nick39 op 30-05-2008 10:35 . Reden: pietje ongeduld.. ]
Verwijderd
@Nick39:Nick39 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:31:
[...]
Je kan na een jaar per maand stoppen,overigens kun je er nu gewoon vanaf omdat de abonnementsvoorwaarden zijn gewijzigd.
@EvWRB17 mensen beginnen netjes om 9 uur en jij wil dat ze in 45 minuten de site ombouwen en opnieuw online gooien ?
En vanaf... 5 uur vanmiddag is ook nog steeds 30 mei hoor,er staat nergens vanaf 30 mei om 8.00 kunt u via de site digitale tv aanvragen,de ene keer is het wat vroeger,de andere keer wat later,of protesteerde je ook toen je de snelheidsverhoging al ruim een week eerder kon aanvragen ?
Je zou even gratis kunnen bellen als je zo'n haast hebt.
Als de bakker adverteerd dat je de 30e gratis koekjes kan halen is het wat flauw om te zeggen dat het om 23.55 ook nog de 30e is als je om 9.00 in de rij staat.
Zorg dat je klaar bent als je iets aanbied en zorg dat het werkt.
Dat ze een keer eerder zijn geweest is bij XMS geen krediet dat het daardoor weer 3x fout mag gaan...
Waarom zou het fout gaan en wat gaat er dan fout ?Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:45:
[...]
@Nick39:
Als de bakker adverteerd dat je de 30e gratis koekjes kan halen is het wat flauw om te zeggen dat het om 23.55 ook nog de 30e is als je om 9.00 in de rij staat.
Dat ze een keer eerder zijn geweest is bij XMS geen krediet dat het daardoor weer 3x fout mag gaan...
Als jij belt kun je je opgeven voor digitale tv.
Vandaag ! Nu zelfs, ala minuut !
Gratis telefoontje 0800-5552555
Dus omdat jij je om kwart voor 10 nog niet via de site aan kan melden vind je dat XMS in de fout gaat... zo lust ik er nog wel 10 hoor.
http://dtvuitrol.xmsnet.nl/viewtopic.php?f=4&t=82
[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 30-05-2008 11:05 ]
3x fout? De aanvraagmogelijkheid zal vanmiddag geactiveerd worden, voor een aantal gebieden moesten er nog wat 'last minute' speciale voorwaarden worden aangepast (vathorst).Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:45:
[...]
@Nick39:
add: Mbt tot de levertijd. Die is momenteel 1-2 weken voor de STB. Hiervan krijg je ook een bevestiging na het plaatsen van je bestelling.
[ Voor 10% gewijzigd door denan op 30-05-2008 11:04 ]
Ik volg het digitale-tv-gebeuren niet helemaal. En dan vooral wat het moet gaan kosten per maand. Of hoef je alleen die settop-box aan te schaffen?
Alleen de settopbox.maniacshouse schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:41:
Ik volg het digitale-tv-gebeuren niet helemaal. En dan vooral wat het moet gaan kosten per maand. Of hoef je alleen die settop-box aan te schaffen?
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Als je al analoge tv bij je inet hebt dan hoef je verder niet extra p/m te betalen.
Heb je dat niet dan geldt uiteraard dat je tv in je xms pakket moet nemen
Dus alleen die box aanschaffen? Werkt alleen de door xms aangeboden box met de dtv? Met een hd zou wel lekker zijn, maar die levert xms niet.
Alleen de door xms aangeboden boxen werken,er komt een HDTV model,maar misschien worden er in de toekomst ook andere aangeboden,de firma die de boxen maakt,heeft namelijk ook boxen met harddisk.maniacshouse schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:55:
Dus alleen die box aanschaffen? Werkt alleen de door xms aangeboden box met de dtv? Met een hd zou wel lekker zijn, maar die levert xms niet.
Het is gratis in de vorm van het "basispakket" en uitzending gemist voor 2 dagen.
Wil je alle zenders dan betaal je 9,95 extra,uitzending gemist gaat dan terug tot een week of 2.
Tot september is het hele pakket gratis.
Nou, D-TV is inmiddels aangevraagd... Dit weekend maar eens een extra UTP naar de tv toe trekken
Verwijderd
Goh Nick39 ,wat regaeer je geprikkeld. Het neemt voor mij de lol van het stellen van een vraag op dit forum wel even snel weg!Nick39 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:02:
[...]
Waarom zou het fout gaan en wat gaat er dan fout ?
Als jij belt kun je je opgeven voor digitale tv.
Vandaag ! Nu zelfs, ala minuut !
Gratis telefoontje 0800-5552555
Dus omdat jij je om kwart voor 10 nog niet via de site aan kan melden vind je dat XMS in de fout gaat... zo lust ik er nog wel 10 hoor.
http://dtvuitrol.xmsnet.nl/viewtopic.php?f=4&t=82

Het lijkt alsof je geen enkele kritiek op XMS kan verdragen. Ik stel alleen simpel vast dat als je aanbiedt dat het per de 30e kan IK verwacht dat ik dan ook in de ochtend kan bestellen.
Dat JIJ vindt dat dat dan ook rustig aan het eind van de dag moet kunnen is jou beleving en goed recht. Maar respecteer ook gewoon mijn mening. Dit soort geprikkelde reacties helpt XMS in mijn ogen niet echt.
Mijn eerste vraag was slechts "Mis ik iets???" Het antwoord had ook kunnen zijn: nee hoor laten we maar even wachten en bel XMS anders even.... Klinkt even anders
Ik ben overigens verder heel erg tevreden met XMS en heb na enkele jaren wachten nu met plezier Digitale TV besteld.
Ik kan prima kritiek verdragen,maar ik vind het een beetje onzin om na een uur al te reageren met nou kan ik nog geen digitale tv nemen en nou gaat het weer 3 keer mis,met de nodige smileys..
Over het algemeen ligt reactie in het verlengde van actie,ik vond jouw reactie net zo geprikkeld en om dan gelijk te roepen dat iets 3 keer mis gaat zonder eerst ff te bellen,laten we het zo stellen ,de manier van vragen en reageren van jou veroorzaakte een geprikkeldheid bij mij,en andersom.
(blijkbaar vond Denan het ook raar omdat ie dat 3x mis deel nog even aanhaalde)
Toch wens ik je een fijn weekeind toe,en van de digtale tv zul je zeker genieten.
[ Voor 45% gewijzigd door Nick39 op 30-05-2008 15:00 ]
ik ga ook maar even dtv bestellen
Ik heb trouwens vandaag een pakketje thuisgekregen van xms met een ipod shuffle en een brief waarin stond dat ik 1 van de 6 "winnaars" was van de enquete van enige tijd geleden, thnx xms!
Verwijderd
Is er een telefoonstoring of zo? Ik werd eerder vanmiddag gebeld door iemand van buiten (wel in Nijmegen, maar geen XMS - en hij woont in Oostehout, waar XMS zijn diensten niet aanbiedt, dus overhalen heeft geen zin), en tot twee keer toe werd de verbiding verbroken. Met m'n mobiel kon ik hem wel bereiken, dus het lijkt niet aan zijn lijn te liggen.
Ik hang nu al ruim 20 minuten in de wacht bij de klantenservice, dus bellen is niet altijd sneller...
Jasper (Nijmegen)
Ik hang nu al ruim 20 minuten in de wacht bij de klantenservice, dus bellen is niet altijd sneller...
Jasper (Nijmegen)
Nope, algemene storing op de AMS-IX locatie waar xms ook gebruik van maakt. BBNED/InterNLnet (en alle andere providers op die locatie) hebben momenteel problemen.
Verwijderd
Dat is snel, dank je Denan. Jullie kunnen er dus weinig aan doen, de beheerders van het knooppunt moeten aan de slag, als ik het goed begrijp. Maar dit verklaart waarschijnlijk ook waarom ik mijn mail bij Lycos niet kan bereiken.denan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:47:
Nope, algemene storing op de AMS-IX locatie waar xms ook gebruik van maakt. BBNED/InterNLnet (en alle andere providers op die locatie) hebben momenteel problemen.
Verwijderd
Ben op dit moment niet echt tevreden over XMS .Heb een aantal problemen die bij ons voor doen gemeld bij de helpdesk.Werd netjes terug gebeld met als antwoord dat de glasvezel in Soest niet goed zou zijn .Vanmiddag weer gebeld toen zeiden ze dat er helemaal niets mis was dat er geen problemen waren later toen het hoofd er bij kwam zeiden ze dat er wel problemen zijn .Aangezien ik erg op de hoogte ben van xms en nergengs wat gelezen of gehoord hem betwijfel ik dit . Als er problemen zijn waarom wordt dat dan niet gemeld dat is wel zo netjes ik heb al eerder aan gegeven dat de communicatie slecht is naar de klant toe.Ze zeiden dat de helpdesk hier niets aan kan doen .
Bij wie moeten we dan zijn ? Dus bij deze meld ik dit .
Hoop dat er wat mee gedaan word en dat er in de toekomst meer communicatie is naar de klant toe en dat ze een eerlijk antwoord geven . Overal worden fouten gemaakt maar wees wel eerlijk.
Hoop dat er wat mee gedaan word en dat er in de toekomst meer communicatie is naar de klant toe en dat ze een eerlijk antwoord geven . Overal worden fouten gemaakt maar wees wel eerlijk.
Voor een deel van de klanten in soest (ongeveer 30) is IPTV niet van goede kwaliteit wegens problemen in de glasvezelring in die straten. Dit is momenteel in onderzoek en staat ook op dtvuitrol.xmsnet.nl.Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:23:
Ben op dit moment niet echt tevreden over XMS .Heb een aantal problemen die bij ons voor doen gemeld bij de helpdesk.Werd netjes terug gebeld met als antwoord dat de glasvezel in Soest niet goed zou zijn .Vanmiddag weer gebeld toen zeiden ze dat er helemaal niets mis was dat er geen problemen waren later toen het hoofd er bij kwam zeiden ze dat er wel problemen zijn .Aangezien ik erg op de hoogte ben van xms en nergengs wat gelezen of gehoord hem betwijfel ik dit . Als er problemen zijn waarom wordt dat dan niet gemeld dat is wel zo netjes ik heb al eerder aan gegeven dat de communicatie slecht is naar de klant toe.Ze zeiden dat de helpdesk hier niets aan kan doen .
Niet alle medewerkers van de helpdesk zullen altijd alles weten, dat is helaas een situatie die niet te voorkomen is. Om die reden lopen er ook 2e/3e lijns medewerkers rond die wel van alles op de hoogte zijn. Bij twijfel kan een 1e lijns medewerker zo'n 2e lijns medewerker aanschieten en een vraag stellen.
Note: dit staat los van de ams-ix problemen die nu spelen, dat zijn landelijke problemen. Binnen het XMS netwerk was in ieder geval niets aan de hand.
Verwijderd
Onze klacht gaat niet alleen over DTV
1 Telefoon ligt er regelmatig uit (gem 1 keer in de 2 weken ) je kunt niet bellen of gebeld worden
2 Internet zo traag als een slak
3 Analoge tv wat stil stond (Werd gezegt dat er een vogel voor de schotel zat )Inmiddels opgelost
4 Afspraken die niet nagekomen worden ( Afspraak met XMS medewerker XMShuis Soest zou me bellen moet nog bellen na 6 maanden )
5 Je kunt nergengs je klacht kwijt (Dan word er maar gezegt hier kunnen we niets mee )
6 Spam ( Word aan gewerkt werd er gezegt ik weet dit is een moeilijk onderwerp)
En ga zo maar door.
Ik wil niet als een zeikerd over komen maar als er iets niet goed is mag dat toch ook wel gezegt worden.Want als er iets niet goed is hoor je XMS ook niet jehoord dus alleen maar dat zoveel % tevreden is.
Het product aanbod en de prijs is goed probeer alleen maar mee te helpen als niemand wat zegt gebeurd er ook niets .
1 Telefoon ligt er regelmatig uit (gem 1 keer in de 2 weken ) je kunt niet bellen of gebeld worden
3 Analoge tv wat stil stond (Werd gezegt dat er een vogel voor de schotel zat )Inmiddels opgelost
4 Afspraken die niet nagekomen worden ( Afspraak met XMS medewerker XMShuis Soest zou me bellen moet nog bellen na 6 maanden )
5 Je kunt nergengs je klacht kwijt (Dan word er maar gezegt hier kunnen we niets mee )
En ga zo maar door.
Ik wil niet als een zeikerd over komen maar als er iets niet goed is mag dat toch ook wel gezegt worden.Want als er iets niet goed is hoor je XMS ook niet jehoord dus alleen maar dat zoveel % tevreden is.
Het product aanbod en de prijs is goed probeer alleen maar mee te helpen als niemand wat zegt gebeurd er ook niets .
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 18:25 ]
1) De laatste twee weken zijn er inderdaad problemen met het telefonieverkeer, dit heeft voornamelijk te maken met een buitenlandse partij die plotseling een gateway heeft vervangen zonder ons (of andere telefoniebedrijven) te informeren. De nieuwe hardware die ze daar hebben staan houd zich niet aan bepaalde standaarden, met als gevolg dat de leverancier van XMS telefonie in de problemen komt. Dit is al geescalleerd bij de eigenaar van die gateway.Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:30:
Onze klacht gaat niet alleen over DTV
En ga zo maar door.
2) http://webwereld.nl/artic...am-internet-exchange.html. Verder zou internet speersnel moeten zijn.
3) Dat klopt.. hij had een nest op de antenne van de schotel gebouwd
4) De XMS-huizen hebben gewoon toegang tot het ticketingsysteem. Hierin staan gewoon terugbelopdrachten voor het XMS-huis die ze moeten nalopen op dagen dat ze werken. Ik zal het eens neerleggen bij de shopmanager van het XMS huis in Soest.
5) Hangt van de klacht af. Volgens mij worden alle klachten gewoon beantwoord via de helpdesk. En anders heb je mij nog als 'last resort'
6) De XMS spamfilter heeft 3 settings (low/medium/high) en op high zal 99% van het spamverkeer tegengehouden worden. Aangezien ze een combinatie van spamcop/rbls/eigen spamrules en kaspersky gebruiken zou de spamfilter van XMS toch wel één van de meest paranoide spamfilters in Nederland moeten zijn
Verder is kritiek prima, maar houd het aub wel bij 'geinformeerde kritiek'. Voor suggesties sta ik in ieder geval altijd open.
Verwijderd
Lijkt mij een heel normale vraag, maar je moet hier op je woorden passen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:43:
Digitale TV aanvragen?
In de XMS nieuwsbrief staat "vanaf 30 mei" ..... Ik zie nog geen site wijziging.![]()
Mis ik iets?
U bent laat,ik had verwacht dat u vanmiddag al zou reageren.Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:15:
[...]
Lijkt mij een heel normale vraag, maar je moet hier op je woorden passen.
Laat ook lekker !
[ Voor 80% gewijzigd door Nick39 op 30-05-2008 22:39 ]
Nu wil toch ook even reageren want hou het niet meer vol
De dingen die je nu aanstipt oa. de behulpzaamheid (via DM's/PM's) kan de rest niet weten natuurlijk daarvoor stuur je DM's. Alleen jij en de ontvanger weten ervan (of niet) en dan komt die post earlier nogal uit de lucht vallen.
Mijn advies: behulpzaamheid is goed en kan ik alleen maar waarderen maar als de ander het niet aanneemt, niet ziet of w/e krop de opgewekte irritatie niet op. Je hebt je hulp aangeboden en meer kan je niet doen. Dubbele / driedubbele vragen zul je altijd blijven houden enige wat je kan doen is erover heen lezen als je al eens hulp aangeboden hebt. Mss reageert er een andere user op en mss niet maar laat het geen irritatie zijn want dat ligt alleen bij jezelf.
Mocht het zo erg uit de hand lopen is er ook nog altijd de report post knop links van het bookmark icoontje maar het is nogal loos al de opgekropte irritatie op een (in dit geval) nieuwe (imo) normale vraag los te laten.
Joh laat lekker zitten.. behalve een old nag die ook niets toevoegt kijk ik gewoon wat selectiever wie ik help en vooral wie ik negeer.psychoclown schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:41:
[...]
Nu wil toch ook even reageren want hou het niet meer vol.
.
Nog steeds fijn weekeind !
Komop heren.. allemaal aardig blijven voor elkaar .. het is weekend!
Meteen maar even aangemeld als ambassadeur...denan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:05:
Glasvezel initiatief gestart in Wijchen(GLD)
Ongeveer gelijk aan de vorm van de Glazenkamp is men in Wijchen met een glasvezel project begonnen: http://www.glasvezelwijchen.nl/
edit: vage zinsconstructie
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Vorige week een storing met de kpn telefoonlijn. Monteur langsgekomen en wat blijkt:
Onze huizen in Blokhoeve-Noord in Nieuwegein hebben al glasvezel tot in de meterkast.
Deze kabels zouden tot een verdeelput buiten de wijk lopen en daar op koper verder gaan.
Echter ligt er naast die put blijkbaar ookal glasvezel alleen is het nog niet verbonden.
Volgens de monteur van kpn mag kpn dit niet aansluiten omdat andere partijen dat moeten doen.
Ik hoop dat XMSNET hier snel werk van maakt want ik zou maar al te graag TV en internet bij ze afnemen.
Onze huizen in Blokhoeve-Noord in Nieuwegein hebben al glasvezel tot in de meterkast.
Deze kabels zouden tot een verdeelput buiten de wijk lopen en daar op koper verder gaan.
Echter ligt er naast die put blijkbaar ookal glasvezel alleen is het nog niet verbonden.
Volgens de monteur van kpn mag kpn dit niet aansluiten omdat andere partijen dat moeten doen.
Ik hoop dat XMSNET hier snel werk van maakt want ik zou maar al te graag TV en internet bij ze afnemen.
Ligt er aan wie de eigenaar van al die glasvezel kabels is, xms mag er niet zo maar gebruik van maken als ze ze zelf niet heeft laten neerleggen.nklaver234 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:02:
Worden alle Reggefiber projecten tegenwoordig onder de noemer Glashart geplaatst?
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Even geleden konden mensen zich hier aanmelden voor de XMS newsserver pilot. Kort daarna kwamen meteen de positieve berichten van testers over dit nieuwe product van XMS. Waarna er niets van te horen was.
Hoe staat het er intussen mee?
Is de pilot geslaagd?
Indien, zo ja, op welk termijn verwacht XMS dit product te gaan anbieden en tegen welke prijs?
Is de pilot geslaagd?
Indien, zo ja, op welk termijn verwacht XMS dit product te gaan anbieden en tegen welke prijs?
Die pilot loopt nog geen volle week... Nog even geduld dus..
Verwijderd
De pilot zal minstens 4 weken duren. En ik wacht nog steeds op instructies over waar precies feedback over gegeven moet worden. Ik ben dus bang dat je nog even geduld moet hebben voor verdere informatie.chocka schreef op zondag 01 juni 2008 @ 09:29:
Even geleden konden mensen zich hier aanmelden voor de XMS newsserver pilot. Kort daarna kwamen meteen de positieve berichten van testers over dit nieuwe product van XMS. Waarna er niets van te horen was.
Is de pilot geslaagd?
De snelheid is in ieder geval geweldig
Goed om te horen dat hij is aangekomenKabbie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:26:
ik ga ook maar even dtv bestellenIk heb trouwens vandaag een pakketje thuisgekregen van xms met een ipod shuffle en een brief waarin stond dat ik 1 van de 6 "winnaars" was van de enquete van enige tijd geleden, thnx xms!
msh schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:49:Nog een vreemd verschijnsel het afgelopen weekend: ik heb de radio ook op de glasvezel aangesloten en luister vaak naar KinkFM. Om de paar minuten ging het geluid voor een seconde een toon omhoog en dan weer terug, alsof het een platenspeler (old skool) was met een slechte snaar. Af en toe hoorde je daarna een dropout van een kwart seconde. Niet echt plezierig luisteren als dat de hele dag doorgaat.
Op andere kanalen heb ik het niet gehoord. Ook de internetstream van KinkFM had hier geen last van.
Ik kan niet zo gauw bedenken hoe dit verband kan hebben met de telefoonstoring, maar kan het een indicatie zijn van en dieper liggend connectieprobleem? Of stond er gewoon ergens een buffer te klapperen (en is het KinkFM-radiosignaal dan een doorgeluste internetstream?)?
bartware schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:41:
[...]
Hey, dit verschijnsel had ik zaterdag en zondag ook! (Ik luister ook veel KinkFM) Even 3FM geprobeerd, maar daar trad het niet op.
Heb het wel eens eerder gehad, maar dan was het na een tijdje weer over. Dit keer hield het echter lang aan, en tot meerdere keren per nummer! Dat werd zo irritant dat ik zaterdagochtend de helpdesk erover heb gebeld. (Toen kon ik nog bellen)
Ik heb het probleem omschreven als een toon hoger, maar ook dat het geluid eventjes sneller ging. Alsof de geluidsgolf er heel even door heen geperst wordt.
De rest van het weekend maar mp3's geluisterd. [...]
Denan, zou je hier misschien eens naar kunnen kijken, of is het handiger om de helpdesk te emailen? (op mijn vorige email -ander probleem- heb ik nooit een reactie ontvangen, vandaar dat ik het nu eerst maar zo probeer).schaduw schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 07:38:
Ik hoor idd ook hetzelfde bij Kink, alsof ze daar de hele tijd zitten te klooien met de pitch. 't Is behoorlijk irritant!
Dus er zijn ook veel films en zo te vinden ? ik ben nog zo een die dus eerst de headers binnen haalt en dan alle files,die gaat samenvoegen en zich afvraagt waarom iedereen zoveel films vindt en ik niet ?Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:38:
[...]
De pilot zal minstens 4 weken duren. En ik wacht nog steeds op instructies over waar precies feedback over gegeven moet worden. Ik ben dus bang dat je nog even geduld moet hebben voor verdere informatie.
De snelheid is in ieder geval geweldig
Ik heb net 2 van deze dingen gekocht:
http://www.conceptronic.n...&Prod_ID=2114&Prod=CSM3PL en dat bevalt erg goed maar je moet natuurlijk wel vulling hebben.
Je mag me wel even mailen, heb zo'n jaartje of 3 ervaring met de nieuwsgroepen.Nick39 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:07:
[...]
Dus er zijn ook veel films en zo te vinden ? ik ben nog zo een die dus eerst de headers binnen haalt en dan alle files,die gaat samenvoegen en zich afvraagt waarom iedereen zoveel films vindt en ik niet ?
http://www.conceptronic.n...&Prod_ID=2114&Prod=CSM3PL en dat bevalt erg goed maar je moet natuurlijk wel vulling hebben.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Dat aanbod hou ik graag in gedachten als de nieuwsgroepen een feit zijn,bedankt alvast !cjdijk schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:35:
[...]
Je mag me wel even mailen, heb zo'n jaartje of 3 ervaring met de nieuwsgroepen.
Verwijderd
1Telefoon ligt er vanaf het begin tot op heden nog steeds vaak uit.denan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:16:
[...]
1) De laatste twee weken zijn er inderdaad problemen met het telefonieverkeer, dit heeft voornamelijk te maken met een buitenlandse partij die plotseling een gateway heeft vervangen zonder ons (of andere telefoniebedrijven) te informeren. De nieuwe hardware die ze daar hebben staan houd zich niet aan bepaalde standaarden, met als gevolg dat de leverancier van XMS telefonie in de problemen komt. Dit is al geescalleerd bij de eigenaar van die gateway.
2) http://webwereld.nl/artic...am-internet-exchange.html. Verder zou internet speersnel moeten zijn.
3) Dat klopt.. hij had een nest op de antenne van de schotel gebouwd(maar is dat niet al 3 jaar terug gebeurd?)
4) De XMS-huizen hebben gewoon toegang tot het ticketingsysteem. Hierin staan gewoon terugbelopdrachten voor het XMS-huis die ze moeten nalopen op dagen dat ze werken. Ik zal het eens neerleggen bij de shopmanager van het XMS huis in Soest.
5) Hangt van de klacht af. Volgens mij worden alle klachten gewoon beantwoord via de helpdesk. En anders heb je mij nog als 'last resort'Heb je een specifiek voorbeeld van een klacht waar niets mee gedaan is?
6) De XMS spamfilter heeft 3 settings (low/medium/high) en op high zal 99% van het spamverkeer tegengehouden worden. Aangezien ze een combinatie van spamcop/rbls/eigen spamrules en kaspersky gebruiken zou de spamfilter van XMS toch wel één van de meest paranoide spamfilters in Nederland moeten zijn
Verder is kritiek prima, maar houd het aub wel bij 'geinformeerde kritiek'. Voor suggesties sta ik in ieder geval altijd open.
2 Als ik verschillende speed test doe ligt het vaak rond de 18 mb/sec een enkele keer 25 mb/ sec
3 inderdaad analoge tv is (opgelost) is beter als digitaal ( Kijk maar analoog digitaal is slecht)
4 Zoals ik zei ben er een paar keer geweest 1 persoon die ik sprak wist niet wat hij moest doen die andere waar ik een paar keer meegesproken heb moet dus nog terug bellen .
5 Help desk zei dat ze er niets meekonden over het spam - telefoon die er steeds uit ligt - en de dtv wat slecht is.
6 Net 20 mailtjes spam met de simple text Viagra ( is moeilijk tegen tehouden met een simpel filter? ) Word er gezegt dat we een simple @mailadress hebben Die van mij eigen is simpler en krijg geen spam .
7 En eerlijk antwoord kan men toch wel geven zeg gewoon hoe het er voor staat en ga dan geen mooie praatjes maken .
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 19:49 ]
Verwijderd
Ik heb geen telefoon of dtv, kan daar dus niets over zeggen. Analoge tv niet beter of slechter dan andere kabelaars.Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:37:
6 Net 20 mailtjes spam met de simple text Viagra ( is moeilijk tegen tehouden met een simpel filter? ) Word er gezegt dat we een simple @mailadress hebben Die van mij eigen is simpler en krijg geen spam .
Ad6. Ik ontvang weinig spam nadat ik filter op heavy heb gezet.
Heb alleen last van emails voor vorige bezitter van hetzelfde email-adres; die vang ik zoveel mogelijk af met een pop3inspecteur.
Als u geen antwoord krijgt op uw vragen, probeer dan eens regelmatig het gratis telefoonnummer van xmsnet; misschien dat ze daar op den duur genoeg van krijgen en wel een bevredigend antwoord kunnen geven.
1.Geen last van op de storing laatst na.
2.Geen last van,ik haal minimaal 50 mbits up en down.
3.Bij mij is het andersom,digitaal is vele malen beter dan analoog. (HDTV)
4,5, kan ik weinig van zeggen.
6. Ik ontvang totaal geen spam op mijn XMS ( wel op hotmail en zo) filter staat op zijn lichtst,maar ik gebruik nergens mijn XMS publiekelijk,mijn vrienden hebben mijn xms,voor de rest gebruik ik hotmail waar ik zelf de filters kan instellen en daarna laat doorsturen naar XMS.
7.Kan ik ook niet over oordelen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat uw klachten niet kloppen,ik ervaar ze alleen niet.
Voor digitale tv problemen kunt u beter in het andere forum terecht,dat is er speciaal voor.
Maar u meldt er maar 2 problemen,een over een aan en uit lampje en een over een stekkertje dat u verkeerd had aangesloten voor digitaal geluid,wat is er dan slecht ?
[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 01-06-2008 22:26 ]
waarom maak je geen gebruik van NZB files dit is handiger dan headers binnen te halen. Dat kan je dan achterwege laten.Nick39 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:07:
[...]
Dus er zijn ook veel films en zo te vinden ? ik ben nog zo een die dus eerst de headers binnen haalt en dan alle files,die gaat samenvoegen en zich afvraagt waarom iedereen zoveel films vindt en ik niet ?
Welke snelheidstest gebruik je?Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:37:
[...]
1Telefoon ligt er vanaf het begin tot op heden nog steeds vaak uit.
2 Als ik verschillende speed test doe ligt het vaak rond de 18 mb/sec een enkele keer 25 mb/ sec
3 inderdaad analoge tv is (opgelost) is beter als digitaal ( Kijk maar analoog digitaal is slecht)
4 Zoals ik zei ben er een paar keer geweest 1 persoon die ik sprak wist niet wat hij moest doen die andere waar ik een paar keer meegesproken heb moet dus nog terug bellen .
5 Help desk zei dat ze er niets meekonden over het spam - telefoon die er steeds uit ligt - en de dtv wat slecht is.
7 En eerlijk antwoord kan men toch wel geven zeg gewoon hoe het er voor staat en ga dan geen mooie praatjes maken .
Bovendien kan de firewall en virusscanner invloed hebben op deze snelheid.
Ik woon in dezelfde straat en we betrekken ons signaal dus van de zelfde kast op de hoek van de straat en ik haal mijn 50mb wel.
Op het gebied van nieuwsservers loop ik hopeloos achter,dat was toen de enige manier,ik had toen xs4all en die had een mooie server ( newszilla) daarna had ik KPN en Casema en daar was zo goed als nooit iets kompleets.. die nzb files moet je geloof ik dan weer ergens ophalen ?dewaal schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:20:
[...]
waarom maak je geen gebruik van NZB files dit is handiger dan headers binnen te halen. Dat kan je dan achterwege laten.
Maar goed,als de servers actief worden moet ik me er eens in verdiepen,ik kan het nu toch niet uitproberen,ik vraag me alleen af wat de toegevoegde waarde is, ok je download van een centrale server dus er zal snelheidswinst zijn,maar er zijn zo enorm veel groepen.. wat ik me ook afvraag,zouden ze er niet wat aan gaan doen,bij een nieuwsserver bied je echt illegale files aan door de groepen te hosten,dus ze zouden denk ik heel makkelijk providers kunnen gaan verbieden bepaalde groepen aan te bieden ?
Of zit ik er nu volkomen naast ?
@nick en alle andere nieuwsserver geïnteresseerden.
In 1 NZB bestand zit alle informatie geperst welke bestanden het nog van de nieuwsserver moet halen. Omdat een nieuwsbericht maar uit (ik meen) 30mb kan bestaan, worden grotere bestanden opgesplitst in meerdere nieuwsberichten met elk hun eigen deel bestand. Daarnaast zijn er ook nog info bestanden en controle/repareer bestanden.
Het makkelijke is dus dat je een reader heeft welke het NZB bestand kan inlezen, waarna je achterover kunt gaan leunen, of in het geval van XMS gaat het binnenhalen zo snel dat je aan achterover leunen niet toe komt
Er zijn ook zoekmachines en fora waar een overzicht van NZB bestanden is. Zelf vind ik http://www.nzbindex.nl een goede zoekmachine.
Op nieuwsservers worden zowel legale als illegale bestanden aangeboden. Het voordeel van de nieuwsserver is de snelheid, in peer2peer netwerken hebben de meeste gebruikers/aanbieders namelijk geen hoge upstream.
Nieuwsservers zijn net els e-mail servers, providers hebben weinig invloed op wat erop komt te staan en het is onbegonnen werk om dat te filteren. Idem als bij het juridische youtube verhaal wat hedendaags speelt.
In 1 NZB bestand zit alle informatie geperst welke bestanden het nog van de nieuwsserver moet halen. Omdat een nieuwsbericht maar uit (ik meen) 30mb kan bestaan, worden grotere bestanden opgesplitst in meerdere nieuwsberichten met elk hun eigen deel bestand. Daarnaast zijn er ook nog info bestanden en controle/repareer bestanden.
Het makkelijke is dus dat je een reader heeft welke het NZB bestand kan inlezen, waarna je achterover kunt gaan leunen, of in het geval van XMS gaat het binnenhalen zo snel dat je aan achterover leunen niet toe komt
Er zijn ook zoekmachines en fora waar een overzicht van NZB bestanden is. Zelf vind ik http://www.nzbindex.nl een goede zoekmachine.
Op nieuwsservers worden zowel legale als illegale bestanden aangeboden. Het voordeel van de nieuwsserver is de snelheid, in peer2peer netwerken hebben de meeste gebruikers/aanbieders namelijk geen hoge upstream.
Nieuwsservers zijn net els e-mail servers, providers hebben weinig invloed op wat erop komt te staan en het is onbegonnen werk om dat te filteren. Idem als bij het juridische youtube verhaal wat hedendaags speelt.
Ssssst......Nick39 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:34:
[...]
.......
wat ik me ook afvraag,zouden ze er niet wat aan gaan doen,bij een nieuwsserver bied je echt illegale files aan door de groepen te hosten,dus ze zouden denk ik heel makkelijk providers kunnen gaan verbieden bepaalde groepen aan te bieden ?
Of zit ik er nu volkomen naast ?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
1) dan zit er echt iets mis met je lijn, je hardware of je telefoon. Bel anders even de helpdesk als je lijn eruit ligt dan kunnen ze je verbinding uitmeten1)Telefoon ligt er vanaf het begin tot op heden nog steeds vaak uit.
2) hangt puur van de speedtest en je eigen hardware af.
3) Dan zit je waarschijnlijk in die ene wijk in Soest/soesterberg waar een probleem in de vezel geconstateerd is. Dat zijn de technici nu aan het oplossen. Het gaat in totaal om zo'n 20-30 klanten met IPTV die daar hinder van ondervinden.
5) hmmm ik zal de helpdesk eens laten spanken
6) Zet je filter dan eens op medium of heavy.
7) Ik denk eerder dat het onwetendheid is ipv mooie praatjes
Ter info:
De eerste grove planning voor de wijk Nieuwland in Amersfoort is bekend.
http://www.xmsforum.nl/index.php/topic,109.0.html
De eerste grove planning voor de wijk Nieuwland in Amersfoort is bekend.
http://www.xmsforum.nl/index.php/topic,109.0.html
Kleine aanvulling@Pieter:
Ik heb een telefoon liggen van Profoon ( hoewel dat pro er wel af mag ) en die doet het niet op het netwerk van xms.
De bel gaat niet over.
Hij deed het ook niet op het netwerk van Casema en Internetminbellen en daarom ligt ie ook ergens in de kast,het type plaatje is er helaas af.
Daarnaast heb ik een oude dect, een gigaset comfort 4015 van Siemens die doet het overal,maar mijn Philips dect I21 doet het alleen als ik hem via GAP shared met de Siemens.
Doe ik dat niet dan gaat ie pas na 4 keer over of zo.
Dat is ook altijd al geweest.
Niet iedere telefoon werkt gewoon,ik denk dat het ook te maken heeft met de kwaliteit en standaarden die de telefoonmakers vaak met een korrel zout nemen...
Beiden dects hebben een bereik van 300 meter,met de philips red ik het tot in de keuken,met de Siemens kan ik de honden uitlaten.
@Jurjen dank je,misschien komen er proef abonnementen en kan ik eens met newsleecher aan de gang of adviseer je een ander programma ?
Ik heb een telefoon liggen van Profoon ( hoewel dat pro er wel af mag ) en die doet het niet op het netwerk van xms.
De bel gaat niet over.
Hij deed het ook niet op het netwerk van Casema en Internetminbellen en daarom ligt ie ook ergens in de kast,het type plaatje is er helaas af.
Daarnaast heb ik een oude dect, een gigaset comfort 4015 van Siemens die doet het overal,maar mijn Philips dect I21 doet het alleen als ik hem via GAP shared met de Siemens.
Doe ik dat niet dan gaat ie pas na 4 keer over of zo.
Dat is ook altijd al geweest.
Niet iedere telefoon werkt gewoon,ik denk dat het ook te maken heeft met de kwaliteit en standaarden die de telefoonmakers vaak met een korrel zout nemen...
Beiden dects hebben een bereik van 300 meter,met de philips red ik het tot in de keuken,met de Siemens kan ik de honden uitlaten.
@Jurjen dank je,misschien komen er proef abonnementen en kan ik eens met newsleecher aan de gang of adviseer je een ander programma ?
OT: ben erg benieuwd naar je ervaring ermee, ga je er evt nog een reviewtje van schrijven? Zit vlgs mij geen netwerk poort op, of wel?Nick39 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:07:
Hi Ha Hopjesvla
Werkzaamheden IPTV-netwerk
Vanaf 13:30 vanmiddag zullen er werkzaamheden plaatsvinden binnen het IPTV-netwerk van XMS. De overlast hiervan zal beperkt zijn tot hooguit 3-6 minuten uitval in de IPTV dienst, daarna zou alles gewoon actief moeten worden.
Mocht dat niet het geval zijn:
Haal dan even de stroom voor 2 minuten van de Settop-Box. Daarna zal de software geupdate worden naar de nieuwste versie.
Vanaf 13:30 vanmiddag zullen er werkzaamheden plaatsvinden binnen het IPTV-netwerk van XMS. De overlast hiervan zal beperkt zijn tot hooguit 3-6 minuten uitval in de IPTV dienst, daarna zou alles gewoon actief moeten worden.
Mocht dat niet het geval zijn:
Haal dan even de stroom voor 2 minuten van de Settop-Box. Daarna zal de software geupdate worden naar de nieuwste versie.
Nee,geen netwerk poort maar dat maakt niet uit,ze hangen bij een shared pc,en veel valt er niet over te zeggen,ze werken gewoon en ondersteunen tot nu toe elke avi/dvix/mp3 die ik er op heb gezet.Hopjesvla79 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:34:
[...]
OT: ben erg benieuwd naar je ervaring ermee, ga je er evt nog een reviewtje van schrijven? Zit vlgs mij geen netwerk poort op, of wel?
Het is gewoon een externe drive met mediaspeler,zelfs met component en spdiv uit,geen drivers nodig,zit geen fan in dus je hoort ze ook niet en er zit gewoon een 500 gig ata in,wordt niet meer dan handwarm,trilt niet,ondersteunt gewoon srt ondertiteling en kost 150 euro,wil je er handmatig ff snel een film op zetten dan kan dat via een usb stick of zo ( zonder pc) .
[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 02-06-2008 12:24 . Reden: vergat spdiv ]
Verwijderd
@Denan, ook wij hebben last van veel spam. In totaal gaat het om 4 mailboxen. Op het hoofdaccount (van mijzelf) heb ik geen last. De andere mailboxen (van mijn vrouw en kinderen) krijgen dagelijks veel spam. Van mijn kinderen heb ik de filter al tijden op heavy staan. Ik heb vorige week lokaal spamfigther geinstalleerd en deze weet al deze spam feilloos te verplaatsen naar een aparte folder. Ik zou alleen blij zijn als deze spam de PC van mijn kinderen uberhaupt niet bereikt.
Een aantal posts terug zag ik de volgende opmerking:
zou de spamfilter van XMS toch wel één van de meest paranoide spamfilters
Dat gevoel heb ik dus niet omdat de meest simpele spam gewoon doorgelaten wordt.
Wat mij opvalt is dat het juist de extra mailboxen zijn waar het misgaat. Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Misschien dat anderen kunnen aangeven of het bij hun ook om de extra mailboxen gaat.
Zoals ik al eerder in deze thread heb gemeld, heb ik een probleem met de uploadsnelheid i.c.m. mijn router, een Linksys WRT 300N v2.0. Zonder de router haal ik netjes de 50 mb/sec wel, maar met dat ding ertussen maximaal 8 mb/sec. Aangezien ik niets verander in de instellingen van de pc, MOET het dus in de instellingen van de router zitten.
Ik heb echt alles geprobeerd (dus ook alles wat al in deze thread als optie geopperd is), maar ik krijg het niet voor elkaar. Dus Linksys maar eens gebeld. Van hun heb ik de allernieuwste firmware gekregen (2.00.21) maar ook dat hielp niet. Krijg ik nu van hun het volgende bericht:
Vriendelijk dank dat U contact op heeft genomen met Linksys support ivm met de connectieproblemen die uw router heeft
Helaas is de conclusie dan dat de proccesor van de WRT300N niet haalbaar voor uw snelheid.
En er is helaas geen instellingen dat aangepast kan worden.
Wij hopen u hiermee de benodigde informatie te hebben verstrekt.
De taalfouten die hierin staat even daar gelaten, maar je zou toch mogen verwachten dat als een router een dergelijke beperking heeft dit ook aangegeven wordt, bijvoorbeeld bij de specificaties.
Voordat ik nu een aansprakelijkstelling wegens wanprestatie naar Linksys stuur, heeft er iemand hier nog een helder idee?
Ik heb echt alles geprobeerd (dus ook alles wat al in deze thread als optie geopperd is), maar ik krijg het niet voor elkaar. Dus Linksys maar eens gebeld. Van hun heb ik de allernieuwste firmware gekregen (2.00.21) maar ook dat hielp niet. Krijg ik nu van hun het volgende bericht:
Vriendelijk dank dat U contact op heeft genomen met Linksys support ivm met de connectieproblemen die uw router heeft
Helaas is de conclusie dan dat de proccesor van de WRT300N niet haalbaar voor uw snelheid.
En er is helaas geen instellingen dat aangepast kan worden.
Wij hopen u hiermee de benodigde informatie te hebben verstrekt.
De taalfouten die hierin staat even daar gelaten, maar je zou toch mogen verwachten dat als een router een dergelijke beperking heeft dit ook aangegeven wordt, bijvoorbeeld bij de specificaties.
Voordat ik nu een aansprakelijkstelling wegens wanprestatie naar Linksys stuur, heeft er iemand hier nog een helder idee?
Wanprestaties ? Ze verklaren toch nergens dat de lan-wan snelheid veel hoger is neem ik aan ?