XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:
  • 150.727 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
cjdijk schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:57:
[...]
Gisteren even vast 500 velletjes gecopieerd, zojuist de eerste 100 rondgebracht. Valt nog best een beetje tegen. Er zijn veel van die brievenbussen met "harige" tochtstrips. Je krijgt hem erg moeilijk naar binnen. :P
Waar heb je die bezorgd? :)

Ik woon in wijk de Engelenburg, vraag me af of het gaat lukken, misschien samen met een deel van centrum ofzo. Ze zijn in de buurt wel bezig met kabels leggen, word dat eigenlijk zo geregeld dat ze dan gelijk glasvezel etc. er bij doen?

Een paar straten verderop staan wel wat flats, misschien dat dat het goedkoper/interessanter maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:25:
[...]

Ik ben het eerlijk gezegd niet helemaal eens met de stelling dat je moet tweaken in je tcp configuratie om dat beetje extra snelheid te halen. Ik bedoel, op mijn LAN haal ik tussen 2 machines ruim 35MB/s (dus 350MBit ongeveer). Nou is dat gigabit dus die snelheden haal je niet naar het modem toe, maar het toont wel dat tcp/ip op zich echt wel hoger kan dan die 25mbps upload die ik nu haal.
Ik zeg niet dat het moet, ik zeg alleen dat het helpen kan,ik probeer een ieder te helpen met tips wat bij in elk geval 1 persoon leidde tot een verdubbeling van de upload.
Die heeft dus 100% winst gehaald.
Ik heb dus geen stelling,ik heb tips, vrij te gebruiken,of vrij om niet te gebruiken.

Verder ga ik lekker doen wat Denan zei.. die 50 mbit gebruiken.. ik haal het namelijk wel :+
Goffer... heb ik net 20 euro uitgegeven voor een tuinslang met koppelingen,kost ie 4,79 in de aanbieding bij de action :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 23-05-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:25
JanDM schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:07:
[...]

Ik woon in wijk de Engelenburg, vraag me af of het gaat lukken, misschien samen met een deel van centrum ofzo. Ze zijn in de buurt wel bezig met kabels leggen, word dat eigenlijk zo geregeld dat ze dan gelijk glasvezel etc. er bij doen?

Een paar straten verderop staan wel wat flats, misschien dat dat het goedkoper/interessanter maakt?
Ik zit in dit flats :) iig ook in Engelenburg :) Ik heb me al aangemeld. Maar zoals ik zei, moet XMS met een goed "buiteland" pakket komen om onze medelanders ook van andere zenders te voorzien. Anders gaan die schotels nooit van de gevel af :|

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

JanDM schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:07:
[...]

Ik heb al ongeveer 200 vel bezorgd, als eerste zo dicht mogelijk bij mijn eigen huis, de rest volgt zodra ik weer even wat tijd heb. De volgende straten heb ik al gedaan of ga ik nog doen: Emmalaan, Nieuweweg, Markiezenhof, Buurtlaan west, Mulderslaan, Prinsesselaan, Koninginnelaan. Het is een investering (25 euro en een paar uurtjes), hopelijk levert het wat op. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:30
Sinds deze week heb ik een raar telefoon "probleem". Ik kan geheime telefoonnummers zien. 8)7
Voorheen zag ik als iemand met een geheim telefoonnummer belde "onbekend nummer" staan. Nu zie ik het telefoonnummer in de display van mijn telefoon staan. Dit geldt voor geheime telefoonnummers van verschillende providers en ook uit het buitenland. Volgens de mensen met een geheim telefoonnummer hebben ze dat nog steeds.
Hebben andere mensen dat ook? Misschien is er na die telefoonstoring iets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
lethargy schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:02:
Sinds deze week heb ik een raar telefoon "probleem". Ik kan geheime telefoonnummers zien. 8)7
Voorheen zag ik als iemand met een geheim telefoonnummer belde "onbekend nummer" staan. Nu zie ik het telefoonnummer in de display van mijn telefoon staan. Dit geldt voor geheime telefoonnummers van verschillende providers en ook uit het buitenland. Volgens de mensen met een geheim telefoonnummer hebben ze dat nog steeds.
Hebben andere mensen dat ook? Misschien is er na die telefoonstoring iets veranderd.
Yup, bekend. Bij het veranderen van de routeringen (vanwege die doodvallende routes) zijn ze overgestapt op een nieuwe route die schijnbaar inkomende callid blocking negeert. Men is nu bezig om dat te verhelpen terwijl men doorgaat met het onderzoek naar de problemen in de oude routeringen.

(Kun je mooi die lastige telefonische verkopers terugbellen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lethargy schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:02:
I can see dead people ;) ja dit is al zo sinds maandag..hele handige feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
IJnte schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:19:
[...]
Maar zoals ik zei, moet XMS met een goed "buiteland" pakket komen om onze medelanders ook van andere zenders te voorzien. Anders gaan die schotels nooit van de gevel af :|
Hm true.. Ik kan hier wel wat mensen over halen maar als zij massaal achterblijven kunnen we het wel vergeten ben ik bang. @denan: maakt een wijk met flats het niet voordeliger? :p
cjdijk schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:53:
Ik heb al ongeveer 200 vel bezorgd, als eerste zo dicht mogelijk bij mijn eigen huis, de rest volgt zodra ik weer even wat tijd heb. De volgende straten heb ik al gedaan of ga ik nog doen: Emmalaan, Nieuweweg, Markiezenhof, Buurtlaan west, Mulderslaan, Prinsesselaan, Koninginnelaan.
Goed bezig. Die buurt kennende is het mooi dat Kliksafe (en Filternet) erop staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt tegenwoordig al schotels verstopt in een buitenlamp.. ze hoeven helemaal niet lelijk te zijn..ze kosten alleen wat meer..

http://www.sat4all.com/upload//1053470-digiglobe.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 23-05-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:30:
@alle speedtesters:
Jullie hebben 50/50Mbit.. GA IETS NUTTIGS MET JE TIJD DOEN! :)
Had ik vanmorgen al aangekondigd.
En uit deze opmerking begrijp ik dus goed, wat ik al vermoedde, dat het allemaal aan ons zelf ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:37:
[...]

Had ik vanmorgen al aangekondigd.
En uit deze opmerking begrijp ik dus goed, wat ik al vermoedde, dat het allemaal aan ons zelf ligt
Dat niet zozeer, maar totdat ik een dedicated speedtestserver ergens heb opgezet is het testen toch nutteloos. De huidige online tests zijn duidelijk onbetrouwbaar want de resultaten varieren van 4Mbit tot 48Mbit up terwijl mensen dezelfde lijn hebben. Als ik met mijn verbinding test (die toch echt wel boven de 50/50Mbit ligt) krijg ik ook resultaten tussen de 18 en 320 mbit.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Wilde schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:15:
[...]

Klopt... Controleer met name SPI(Statefull Packet Inspection) en gamefuel even.. Ik weet uit ervaring dat deze bijhoorlijk inpact hebben op oa je uploadsnelheid. (ik gebruik dezelfde router, topding overigens ;))
Hmm beide uit nu maar totaal geen verschil in me upload :'(
Nja ik laat het er maar even bij zo al vind het toch wel vreemd reviews van het ding laten gewoon zien dat die de 100Mbit up/down trekt...

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Denan, weet je misschien of Zeewolde op Glasvezel met jullie zaken gaan doen?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
The Wizard schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:02:
Denan, weet je misschien of Zeewolde op Glasvezel met jullie zaken gaan doen?
*kijkt naar de pen op zijn buro met het 'Zeewolde op Glasvezel'-Logo*... eeeeerhm... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 15:05
denan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:48:
Geen 50/50Mbit upgrade voor studentenacces
Ik heb net even overleg gehad en voor de studentenabonnementen zal de 50/50Mbit upgrade niet beschikbaar zijn. Gezien de lage prijs (12.95 of 14.95?) van het abonnement is besloten deze optie niet te geven. Studentenabonnementen hebben ook geen mijn.xmsnet.nl portal acces waarmee een upgrade aan te vragen is.

Dus?
De enige manier waarop studentenabonnementen gebruik kunnen maken van de 50/50Mbit optie is een 'normaal' XMS abonnement aan te vragen van 32.95 euro. Het studentenabonnement komt dan te vervallen, al zitten de kosten hiervoor wel in de standaard huur van de kamer van Portaal. Hoe men daar mee om gaat kan ik dus niet zeggen. (Ga er in ieder geval van uit dat je 32.95 aan XMS kwijt bent, en Portaal het standaard bedrag in de huur laat zitten).

Maar:
Er zijn ook locaties (2-3tal studentencomplexen) waarbij er geen XMS glasvezelswitch ligt in elke kamer, maar een grote glasrouter is geplaatst op een centrale locatie. Vanaf deze glasrouter ligt UTP naar de verschillende kamers, of naar het eigen netwerk van de studentencomplexen. Als er geen DRG/Packetfront glasvezelswitch in de kamer aanwezig is zal een upgrade naar een 'normaal' XMS abonnement niet mogelijk zijn.
Hmmm, geen mogelijkheid tot upgrade. Jammer omdat mij in eerste instantie door een helpdeskmedewerker is verteld dat dit wel zou gebeuren ongeacht dat het een studentenabbo is. Nu val ik hier niet over omdat €15,00 peanuts is voor 24/24mbit :) . Ook val ik echt niet over een iets tragere verbinding: 15mbit ipv 24, lig ik niet wakker van. Wat gewoon niet klopt is dat de upload echt te traag is. Met mijn oude ADSL lijn ging het gewoon sneller. Frappant is dat in de eerste week toen ik de aansluiting net had, de upload idioot snel was, daarna is het nooit meer geweest wat het was :'( . Ik snap best dat jullie de snelheid niet 100% kunnen garanderen, echter vind ik de trage upload, zeker gezien de smaak van jullie promotionele activiteiten (übersnelle verbinding), niet te verklaren met een niet 100% garante snelheid.
Bij ons komt het glas beneden in de kelder binnen en wordt dit idd over ethernet gedistribueerd naar iedere kamer. Ik heb dus geen DRG/Packetfront, alleen een UTP wandoosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
denan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:17:
[...]

*kijkt naar de pen op zijn buro met het 'Zeewolde op Glasvezel'-Logo*... eeeeerhm... ;)
Dat lijkt me dus duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
Sunnie schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:01:
Ik heb een aantal vraagjes:
Ik vroeg me af of XMSnet ook in gewone koophuizen beschikbaar is? Ik woon in Nieuwegein en met de postcodecheck staat er dat niet zeker is of ik aangesloten kan worden. Zitten er ook verplichtingen aan het invullen van de lijst die uitzoekt of ik aangesloten kan worden? Is het uberhaupt mogelijk om in Nieuwegein in een normaal huis zo'n aansluiting te regelen? Ik heb namelijk zeer grote interesse :)
Idem hier. Nieuwegein Galecop. Iemand?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Jappo112 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:26:
[...]

Hmmm, geen mogelijkheid tot upgrade. Jammer omdat mij in eerste instantie door een helpdeskmedewerker is verteld dat dit wel zou gebeuren ongeacht dat het een studentenabbo is. Nu val ik hier niet over omdat €15,00 peanuts is voor 24/24mbit :) . Ook val ik echt niet over een iets tragere verbinding: 15mbit ipv 24, lig ik niet wakker van. Wat gewoon niet klopt is dat de upload echt te traag is. Met mijn oude ADSL lijn ging het gewoon sneller. Frappant is dat in de eerste week toen ik de aansluiting net had, de upload idioot snel was, daarna is het nooit meer geweest wat het was :'( . Ik snap best dat jullie de snelheid niet 100% kunnen garanderen, echter vind ik de trage upload, zeker gezien de smaak van jullie promotionele activiteiten (übersnelle verbinding), niet te verklaren met een niet 100% garante snelheid.
Bij ons komt het glas beneden in de kelder binnen en wordt dit idd over ethernet gedistribueerd naar iedere kamer. Ik heb dus geen DRG/Packetfront, alleen een UTP wandoosje.
Correctie: we garanderen de snelheid binnen het netwerk, niet als daar nog 32849038294meter eigen kabels achter hangen :) Sluit je je comp op het verdeelpunt in de kelder aan dan haal je die 24/24 echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ghe, bbotje gaat heel binnenkort verhuizen naar Zeewolde, ben ik even blij met het initiatief, die 40% gaat zeker gehaald worden. Gaan een paar moeilijke maanden worden zonder 50/50 verbinding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
estorino schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:51:
[afbeelding]

Over een week of 3 kan ik de gratis snelheidsverhoging gaan aanvragen, dan wordt dat plaatje nog iets rooskleuriger. :) Wel jammer dat mijn 802.11G router die snelheden niet gaat trekken, doet ie nu eigenlijk al niet. Bovenstaand resultaat is ook met wired netwerk, wireless valt 'ie iets lager uit. Linksys WRT54GL met Tomato firmware btw...
Van de week de gratis upgrade van 24 naar 50Mbit aangevraagd:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/275075320.png

Goed, het kan ook aan andere oorzaken liggen, maar na de gratis snelheidsverhoging is het voor mij eerder een snelheidsverlaging geworden... 8)7 Ik heb de test meerdere malen uitgevoerd, resultaten zijn nagenoeg gelijk. Andere variabelen (waar ik invloed op heb) zijn ook gelijk (pc, netwerkaansluiting, software).

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:03:
[...]

Ghe, bbotje gaat heel binnenkort verhuizen naar Zeewolde, ben ik even blij met het initiatief, die 40% gaat zeker gehaald worden. Gaan een paar moeilijke maanden worden zonder 50/50 verbinding. ;)
Welkom alvast in het wonderschone dorp :P

Het is een relatief jong dorp, dus die 40% moet zeker gehaald kunnen worden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:51:
[...]

Idem hier. Nieuwegein Galecop. Iemand?
Ik zit hier ook in galecop , precies aan de "main line" die naar (of van) de portaal flats loopt. Ik heb contact opgenomen met XMS, en voor de normale aansluitkosten kon ik het ook krijgen. Het is me een raadsel waarom ik de enige ben hier in de straat (waar die "main line" voorbij komt) die het aangevraagd heeft....maar goed.
Galecop is wel mogelijk , maar je moet geluk hebben met je locatie.......zo is mij verteld.

Mijn beide achterbuurmannen zouden hun schoonmoeder verkopen (schat ik zo ;) ) om het ook te kunnen krijgen , maar ze hebben het nagevraagd, maar bleek niet te kunnen. Het kon wel , maar dan moesten ze de kosten van al het graaf werk ook betalen begreep ik.....en dat liep erg hoog op.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 09:26 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Zijn er ook al plannen voor Haarlem om glasvezel aanteleggen?
Heb nu upc en ook tevreden, maar die upload is zo gaar 2.5Mbit en als je vaak je servers backuped is het tog el makkelijk een snellere upload tehebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Is afhankelijk van lokale initiatieven, dus.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Denk wel dat er in Haarlem meer als50% wel glas wilt, ookal heb je heir wel lijbrandt wat ik zelf 3x nix vind(noemen ze glasvezel) maar hoe later het word hoe minder snelheid ej haalt van 10/10Mbit mag je in de avond blij zijn dat je 100KB/ps haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Als er al een aanbieder van glasvezel is wordt het wel erg lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
The Wizard schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:20:
Als er al een aanbieder van glasvezel is wordt het wel erg lastig...
ja zo dacht ik ook al, maar die lijbrandt is zo slecht en alleen in huurhuizen(van Prewonen) aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
In de zoektocht waarom die 50/50 upgrade van XMS nog niet optimaal werkt, kreeg ik de tip om de pc eens direct op het XMS modem aan te sluiten, los van de router.

Alles uitgezet PC; router en XMS modem. PC direct op poort 1 van de XMS modem aangesloten, waarop normaal de router is aangesloten. XMS modem en PC weer aangezet.

Geen verbinding?

Via CMD netsh winsock reset; bovendien comodo firewall en Antivir uit opstarten weggehaald zodat dus ff niet mee opstarten en reboot.

Geen verbinding?

Via repiar van connection, een nieuwe ip adres laten zoeken, maar dat lukte niet.

Alles weer uitgezet, kabels weer in oude situatie en alles doet het weer.

In de eventlog staat de volgende error melding:

Event: 1002 Source: DHCP

Ik werk met XP Pro en probeer nu te weten te komen waartoe ik geen netwerkverbinding kan krijgen als ik de PC aansluit buiten de router om???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:38:
Ik werk met XP Pro en probeer nu te weten te komen waartoe ik geen netwerkverbinding kan krijgen als ik de PC aansluit buiten de router om???
Als je een vast IP adres hebt kan dat wel op deze manier.... dat doe ik ook hier in huis, maar heb je een IP adres via DHCP, dan zal je even moeten wachten tot je lease verlopen is. (ongeveer een uur).
Je IP adres wat je krijgt zit nl aan het hardware adres van je nic .... en dit adres is anders dan het adres van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:04
Hmm, net een aangename verrassing, denk ik! Ik kreeg net namelijk een brief van XMSnet waar instaat dat er WEL glasvezel bij mij word aangesloten, en ik woon niet in het gebied dat aanvankelijk aangesloten zou worden (veenendaal zuidwest)... Ik woon in Veenendaal west en daar zou het niet komen.

Ik ga straks even naar het XMS huis en zal daar eventjes vragen of dit echt waar is, ik zal het antwoord hier posten! :)

Hopen dan maar! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:41:
[...]

Als je een vast IP adres hebt kan dat wel op deze manier.... dat doe ik ook hier in huis, maar heb je een IP adres via DHCP, dan zal je even moeten wachten tot je lease verlopen is. (ongeveer een uur).
Je IP adres wat je krijgt zit nl aan het hardware adres van je nic .... en dit adres is anders dan het adres van je router.
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Dit houdt dus ook in als ik dit op deze manier ga uitproberen, dat als ik daarna weer terug op mijn router ga zitten, het wederom een uur duurt voordat ik mogelijk een netwerkverbinding zal hebben via de router.

Een hoop werk om die snelheid ff zonder router te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Ik wissel regelmatig tussen rechtstreeks en via router, als ik even ook mijn laptop aan het net wil hangen. (Ik wissel weer terug omdat mijn routertje geen hoge snelheden aankan)
De truc is om het mac adres van je PC-netwerkkaart te klonen in je router.
Zodoende verandert er voor de DRG niets: zelfde IP, zelfde MAC.

Hoe dat moet bij jouw router weet ik niet. Even de handleiding kijken of googlen.
Succes.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartware schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:58:
Ik wissel regelmatig tussen rechtstreeks en via router, als ik even ook mijn laptop aan het net wil hangen. (Ik wissel weer terug omdat mijn routertje geen hoge snelheden aankan)

Hoe dat moet bij jouw router weet ik niet. Even de handleiding kijken of googlen.
Succes.
Ik had het chocka al gemaild..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes.
Je hebt idd gelijk....ALS het kan.
Niet alle routers kunnen dit voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:25:
[...]

Yup, bekend. Bij het veranderen van de routeringen (vanwege die doodvallende routes) zijn ze overgestapt op een nieuwe route die schijnbaar inkomende callid blocking negeert. Men is nu bezig om dat te verhelpen terwijl men doorgaat met het onderzoek naar de problemen in de oude routeringen.

(Kun je mooi die lastige telefonische verkopers terugbellen ;))
Hm tjah ik heb gemerkt dat het niet bij alle XMS nummers zo werkt. Bij een vriend van me kwam er niets in beeld te staan, bij mij wel.

Wat helaas niet lukt is om telefoonnummers van telefooncellen te achterhalen. Die blijft hij helaas blokkeren :-( terwijl ik als ik met mijn mobiel geblokkeerd naar mijn huis bel... ik wel gewoon een nummer zie. Grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij hebben telefooncellen geen nummer meer,het zijn gewoon uitbel clonen in een netwerk.
Je hebt er een zooi waar je tegenwoordig ook mee kan sms-en,die geven ook geen nummer weer.
Overigens heb je aan de meeste nummers van de callcentra en zo toch niets omdat ze het centrale nummer weergeven,niet de specifieke toestel nummers.

[ Voor 28% gewijzigd door Nick39 op 24-05-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka

Succes.
Ik heb een Draytek Vigor 2910V router, mocht iemand weten hoe hiermee je IP klonen, hoor ik het graag. Intussen ga ik alvast googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:04
Veenendaal west, en dan het stuk BOVEN de spoorlijn, zit op 28% aanmeldingen op dit moment en word NIET aangesloten totdat die 40% is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:50:
[...]

Ik heb een Draytek Vigor 2910V router, mocht iemand weten hoe hiermee je IP klonen, hoor ik het graag. Intussen ga ik alvast googlen.
Je moet je MAC address clonen...niet je IP.
Misschien was het maar een typo, maar anders zit je naar het verkeerde te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@chocka:
je moet in de router zoeken bij de setup naar clonen mac of iets dergelijks.

Dan klik je bij je pc op start, uitvoeren: cmd (intikken)
daarna tik je ipconfig /all in.
Dan zie je iets als dit:
Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
ULi PCI Fast Ethernet Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-15-F2-35-D0-11 <<<< dit is het mac adres voor de router
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.149
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 217.149.196.6
217.149.192.6

Overigens,je mailt,ik antwoord,en even later staat de vraag ook hier,dus ik hou het even bij het forum ok ?

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 24-05-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ chocka:

Pagina 34 van de userguide

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 22:09 . Reden: correctie pagina nummer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

[...]

Kon je dat ook maar zeggen van de Alliantie in Amersfoort... :|

Edit:

Zie het als constructieve kritiek: De 'nieuwe' webite is waardeloos! Alleen al om de rode kleur! Volgens de regels der useability is zoveel gebruik van de kleur rood een absolute wegjager! Bezoekers wil je op de site houden en niet wegjagen!

Of je er wat mee kan of niet (hopelijk wel) is een ander verhaal. Ik hoop dat het iig doorgespeeld kan worden.

[ Voor 40% gewijzigd door Younes op 24-05-2008 23:56 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Bedoel je daarmee het gedeelte waar staat:

Default MAC Address – You can use Default MAC Address or specify another MAC address by typing on the boxes of MAC Address for the router.

Specify a MAC Address – Type the MAC address for the router
manually.

Zodat ik daar kies voor specify MAC address en daar het MAC adres van de PC invul welke ik heb opgevraagd via cmd - ipconfig/all

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op zondag 25 mei 2008 @ 08:13:
[...]

Specify a MAC Address – Type the MAC address for the router
manually.

Zodat ik daar kies voor specify MAC address en daar het MAC adres van de PC invul welke ik heb opgevraagd via cmd - ipconfig/all
Correct.
Bij het manual in te tikken router adres ( Specify a MAC Address – Type the MAC address for the router
manually. ) tik je het adres in dat je gekregen hebt via cmd - ipconfig/all,vermoedelijk moet je nog op save drukken of zo,maar dan hebben router en pc het zelfde mac adres en maakt switchen niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
The_Alchemist schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:51:
[...]

Edit:

Zie het als constructieve kritiek: De 'nieuwe' webite is waardeloos! Alleen al om de rode kleur! Volgens de regels der useability is zoveel gebruik van de kleur rood een absolute wegjager! Bezoekers wil je op de site houden en niet wegjagen!

Of je er wat mee kan of niet (hopelijk wel) is een ander verhaal. Ik hoop dat het iig doorgespeeld kan worden.
Dat ligt tegenwoordig bij Marketing, al moet ik je wat betreft de site en de layout (op persoonlijke noot) gelijk geven. Ik ben zelf meer een voorstander van de layout van http://oud.xmsnet.nl, maar daar had ik ook iets meer invloed op ;)

Toch is het merendeel van de XMS klanten zeer te spreken over de nieuwe site en de nieuwe layout... uiteindelijk kijk ik zelf toch meer met een content blik naar een site dan met een layout blik, wellicht dat daar het verschil in zit. Wel is men momenteel bezig met xms site 2 versie 2.0. Hierbij zal er meer ruimte komen voor content op de site.. meer een mix tussen out.xmsnet.nl en www.xmsnet.nl dus. Aan de kleuren zal in ieder geval niet veel veranderen, dat zijn tenslotte de basiskleuren van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu kan ik me herinneren dat ooit eens iets over mobiel bellen via xms op de site stond,dus niet voordelige tarieven maar mobiel bellen via xms zelf, zijn er nog plannen in deze richting ?
Of mobiel internet via xms ?
Ik bel nu met simyo,wel lekker goedkoop maar ik mis het mobiele internetten wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:43:
[...]

Toch is het merendeel van de XMS klanten zeer te spreken over de nieuwe site en de nieuwe layout... uiteindelijk kijk ik zelf toch meer met een content blik naar een site dan met een layout blik, wellicht dat daar het verschil in zit. Wel is men momenteel bezig met xms site 2 versie 2.0. Hierbij zal er meer ruimte komen voor content op de site.. meer een mix tussen out.xmsnet.nl en www.xmsnet.nl dus. Aan de kleuren zal in ieder geval niet veel veranderen, dat zijn tenslotte de basiskleuren van XMS.
Ik moet zeggen dat ik momenteel de content van de site erg mager vind. Je moet via andere wegen erachter komen wat voor ene procedures je normaal (lees een buurtactie beginnnen) moet doorlopen om xms te kunnen krijgen. Ik heb (mijn buurt staat in het kaartje Utrecht wel als xms beschikbaar) mezelf een poos geleden aangemeld (bij postcode check bleek mijn huis niet xms beschikbaar, tsja koopwoning). Binnen enkele weken zou je reactie krijgen, maar na 2 maanden radiostilte (je krijgt niet eens een bevestigingmailtje dat je aanvraag ontvangen is) heb ik het vandaag nog maar een keer geprobeerd. Communicatief kan dat veel beter lijkt me. (al is het maar een mailtje van sorry maar helaas, voorlopig geen xms voor jou).

Wellicht wordt de content met versie 2.0 beter. :) Bijvoorbeeld wat als je wel in een bechikbaar gebied zit en je bij de postcode check een negatief antwoord kijgt. (Misschien iets voor een FAQ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:50:
[...]

Ik moet zeggen dat ik momenteel de content van de site erg mager vind. Je moet via andere wegen erachter komen wat voor ene procedures je normaal (lees een buurtactie beginnnen) moet doorlopen om xms te kunnen krijgen. Ik heb (mijn buurt staat in het kaartje Utrecht wel als xms beschikbaar)
De reden daarvoor is dat XMS als basismodel natuurlijk geen buurtacties heeft. Momenteel zijn dat allemaal 'specials' die buiten de standaard procedure vallen. Vanuit XMS is men wel bezig om vraagbundelingstrajecten actiever te ondersteunen dmv draaiboeken en marketingmateriaal. Als het goed is komt binnenkort een speciale site hiervoor online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
@Allemaal
Vanavond heb ik de FTP server verder op kunnen zetten. Hiermee kun je dus je upload snelheid binnen het XMS netwerk inzien.

Een aantal kanttekeningen:
  • Gebruik op Windows de FTP cliënt ACEFTP , http://software.visicommedia.com/en/products/aceftpfreeware/ . Sommige FTP cliënts hebben een limiet qua snelheid.
  • Als je de snelheid niet haalt, sluit je computer dan direct aan op het modem (zonder router) en schakel zoveel mogelijk software uit (firewall, anti-virus, browsers, news cliënts, Torrents, etc.)
  • Denan geeft aan dat het testen binnen het XMS netwerk nuttig kan zijn maar dat het verkeer echter lage prioriteit heeft. Zie posting denan in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..." . Vanavond is er een test door iemand op het XMS netwerk gedaan waarbij de volle 50Mbit upload is gehaald.
  • Dit is een prive initiatief van mij. Vragen over mijn FTP server kun je dus ook niet aan XMS stellen. Ik heb hiervoor een 100Mbit abonnement aangeschaft, het kan zijn dat ik deze volgende maand weer stopzet gezien die 59 euro extra kost.
  • Deze server is alleen bereikbaar binnen het XMS Netwerk. Oftewel IP range 85.223.0.0/17 & 82.215.0.0/18.
  • Om goed te kunnen testen mag er maximaal 1 connectie vanaf 1 XMS klant naar mij opgezet worden. Krijg je dus geen connectie, probeer het dan een paar minuten later nog eens.
  • Mede dank aan Denan en Benbi voor hulp en testen & FreeBSD + Pure-FTPD voor de open source software.
Inlog gegevens:
server = home.jurjendevries.com
login = xms
pass = welkom

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Jurjen de Vries schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:08:
@Allemaal
Vanavond heb ik de FTP server verder op kunnen zetten. Hiermee kun je dus je upload snelheid binnen het XMS netwerk inzien.
Dank je wel!

Ik heb zojuist m'n verbinding getest, en helaas kom ik niet verder dan een gemiddelde van 2554.9 KB/s. Dit komt trouwens met resultaten van andere speedtests, dus ik denk dat het bij mij niet sneller wil dan 24 Mbit/s. Nu weet ik alleen niet of het komt door m'n router of dat bij mij de snelheidsverhoging niet goed werkt. Nog naar even verder uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Allemaal
• Dit is een prive initiatief van mij. Vragen over mijn FTP server kun je dus ook niet aan XMS stellen. Ik heb hiervoor een 100Mbit abonnement aangeschaft, het kan zijn dat ik deze volgende maand weer stopzet gezien die 59 euro extra kost.
Mooi initiatief.
Bankrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Malthus schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:47:
[...]
Ik heb zojuist m'n verbinding getest, en helaas kom ik niet verder dan een gemiddelde van 2554.9 KB/s. Dit komt trouwens met resultaten van andere speedtests, dus ik denk dat het bij mij niet sneller wil dan 24 Mbit/s. Nu weet ik alleen niet of het komt door m'n router of dat bij mij de snelheidsverhoging niet goed werkt. Nog naar even verder uitzoeken...
Ik zie dat je alleen gedownload hebt, niet geupload. Je download geeft volgens mijn FTP 2573.95KB/sec weer. Dat is inderdaad te weinig. Als je zonder router kan testen geeft het hopelijk een beter beeld.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:49:
[...]
Mooi initiatief.
Bankrekening?
Graag gedaan. Ik hoef er geen geld voor ;-) Wel start ik binnenkort een landelijke portal/community site over glasvezel, www.fiberupdate.nl . Alle feedback en wensen zijn welkom, dus dat zou ik op prijs stellen. Er is nu nog weinig te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Jurjen de Vries schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:57:
Ik zie dat je alleen gedownload hebt, niet geupload. Je download geeft volgens mijn FTP 2573.95KB/sec weer. Dat is inderdaad te weinig. Als je zonder router kan testen geeft het hopelijk een beter beeld.
Ik heb m'n router even iets anders ingesteld (snelheid van WAN-poort gewijzigd van auto naar 100 Mbit) en nu haal ik de volgende snelheden:

Download: 100mb.bin 97.66 MB in 33.80 seconds (2,958.8 KB/s)
Upload: 100mb-retour.bin 97.66 MB in 46.00 seconds (2,173.9 KB/s)

M'n download is dus in ieder geval iets sneller geworden. Als ik een keer iets meer tijd heb (en er geen andere mensen internet nodig hebben) zal ik m'n router er eens tussenuit halen. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Xorecs schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:06:
Veenendaal west, en dan het stuk BOVEN de spoorlijn, zit op 28% aanmeldingen op dit moment en word NIET aangesloten totdat die 40% is gehaald.
Heb je dat gehoord bij het XMS huisje? Want ik had stiekum de hoop dat ik dat ook terug zou kunnen vinden op veenendaal.opgalsvezel.nl maar helaas...dat is niet zo.

En is dat het stuk totaan het kantorenpark De Vendelier?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malthus schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:47:
[...]

Dank je wel!

Ook getest, helaas komt mijn upload niet boven de 2000 KB/s uit en mijn download niet boven de 3600 KB/s. Als ik een keer tijd heb zal ik ook eens proberen mijn router ertussenuit te halen, ik zou het anders ook niet meer weten.

Zijn die speedtest sites nou wel betrouwbaar aangezien ik nu dezelfde resultaten krijg of is deze ftp server nu juist even onbetrouwbaar als die speedtest sites?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 23:13

ManiacsHouse

Scheisse!

@Allemaal

Inlog gegevens:
server = home.jurjendevries.com
login = xms
pass = welkom
Ik kom er niet op. Waar kan dit aan liggen?

Na snelheidsverhoging... De upload is lager dan dat ik eerst haalde.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/276003193.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er wel op, maar ik kan niet normaal ftp-en
het lijkt wel of de communicatie niet helemaal fris verloopt

hmmm...probleem ligt bij mij denk ik ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 10:46 . Reden: probleem ligt bij mij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:31
maniacshouse schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:31:
[...]

Na snelheidsverhoging... De upload is lager dan dat ik eerst haalde.
[afbeelding]
is het niet al duizend keer gezegd dat speedtest niet betrouwbaar is? Je kan beter een linux iso downloaden van een goede server.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het een idee om een apart topic te openen over snelheidsmetingen ? ( als die er al niet is)
Geen enkele speedtest is momenteel met de huidige snelheid betrouwbaar.
Een iso downloaden is alleen betrouwbaar als de host minimaal T3 is,ook die snelheid gebruikt,niet bezet is of druk.
Dan ook nog is het het best om te testen direct aan de DRG zodat je in elk geval weet dat je het haalt.
Het topic zelf raakt aardig verstopt zo en ik zie dat heel veel mensen over tips en dergelijke heen lezen en hun vraag opnieuw stellen.

[ Voor 45% gewijzigd door Nick39 op 26-05-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:50:
[...]

is het niet al duizend keer gezegd dat speedtest niet betrouwbaar is? Je kan beter een linux iso downloaden van een goede server.
Kan zijn, maar uitkomst met ftp server is hetzelfde als speedtest.net
Dat http://speedtest.bbned.nl/ niet betrouwbaar is kan ik nog begrijpen, ik kom daar altijd rond de 1500 KB/s uit
Nick39 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:57:
Is het een idee om een apart topic te openen over snelheidsmetingen ?
Het topic zelf raakt aardig verstopt zo en ik zie dat heel veel mensen over tips en dergelijke heen lezen en hun vraag opnieuw stellen.
Ja doe maar.
Het is niet dat ik eroverheen lees maar veel tips werken niet en andere zijn weer te ingewikkeld voor me :)
Niet iedereen is namelijk een computer nerd :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:01:
[...]

Ja doe maar.
Het is niet dat ik eroverheen lees maar veel tips werken niet en andere zijn weer te ingewikkeld voor me :)
Niet iedereen is namelijk een computer nerd :)
Ik zeg ook niet dat jij er overheen leest hoor,en ik ben ook geen nerd,maar met Google kom je een heel eind, ik denk dat er wel een snelheids metings topic bestaat in internetproviders op GOT of zo.
Even de search hier gebruiken,en daarnaast staan hier ook op GOT veel tips.
Straks gaat dit topic dicht of zo.
En als je zegt dat je ( niet jij persoonlijk) het niet red hoeft toch niet steeds dat plaatje er bij ?
Je kan denken dat ik makkelijk praten heb omdat ik het wel red,zo bedoel ik het niet hoor.
Het heeft ook weinig zin als alleen 1 iemand naar een ander topic gaat denk ik..
Overigens als ik mijn realtek kaartje of mijn winbond in mijn pc steek dan haal ik het ook niet,het is aan zoveel factoren gebonden

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 26-05-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:12:
[...]

Ik zeg ook niet dat jij er overheen leest hoor,en ik ben ook geen nerd,maar met Google kom je een heel eind, ik denk dat er wel een snelheids metings topic bestaat in internetproviders op GOT of zo.
Even de search hier gebruiken,en daarnaast staan hier ook op GOT veel tips.
Straks gaat dit topic dicht of zo.
En als je zegt dat je ( niet jij persoonlijk) het niet red hoeft toch niet steeds dat plaatje er bij ?
Je kan denken dat ik makkelijk praten heb omdat ik het wel red,zo bedoel ik het niet hoor.
Het heeft ook weinig zin als alleen 1 iemand naar een ander topic gaat denk ik..
Misschien zou het beter zijn als er een forum op xmsnet zou zijn om dit allemaal te bespreken.

Op de site van xms is er ook niet veel over te vinden, buiten het feit dat je koppijn krijgt van die rode achtergrond ben ik niet veel wijzer geworden.

Ja het is eerder gemeld, maar daar zou echt iets aan gedaan moeten worden, wie verzint dat nou, een rode achtergrond. Volgens mij gaan de meeste mensen al weg voor ze het aanmeldingsformulier hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is ook een forum: http://www.xmsforum.nl/ het onofficiele xmsforum,Denan is daar ook te vinden.

Tja de kleurtjes.. ik zelf vind de site niet onaangenaam.
KPN heeft het foeilelijke groen, Simyo is vies oranje.. het zijn nu eenmaal hun huiskleuren hoewel ik de vorige kleurstelling ook mooier vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:37:
Er is ook een forum: http://www.xmsforum.nl/ het onofficiele xmsforum,Denan is daar ook te vinden.

Tja de kleurtjes.. ik zelf vind de site niet onaangenaam.
KPN heeft het foeilelijke groen, Simyo is vies oranje.. het zijn nu eenmaal hun huiskleuren hoewel ik de vorige kleurstelling ook mooier vond.
Ok bedankt!!!

Vormgeving is best ok maar die kleuren.
Je kan best rood in je site verwerken maar doe dit dan niet als achtergrond met tekst erover, dat leest echt niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:44:

Je kan best rood in je site verwerken maar doe dit dan niet als achtergrond met tekst erover, dat leest echt niet prettig.
Al eens geprobeerd het blad KIJK te lezen bij lamplicht ?
Zwarte letters op een blauwe achtergrond, wit op geel.... het is momenteel een trend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:47:
[...]

Al eens geprobeerd het blad KIJK te lezen bij lamplicht ?
Zwarte letters op een blauwe achtergrond, wit op geel.... het is momenteel een trend..
Nou, lekker dan :)

Ik ga nu iig even kijken hoe het ervoor staat zonder router ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Ik woon in Maarssen, in de Fazantenkamp (koopwoning). XMSnet bied al heel lang glazvezel aan in Maarssen, ik heb ook wel eens een kaart gezien met de beschikbaarheid en mijn huis viel ook in het dekkingsgebied. Echter als ik de postcode check doe valt deze altijd negatief uit. Ik heb me wel eens aangemeld en kreeg toen een brief thuis dat in mijn wijk te weinig belangstelling is :s.

Een vriend van me woont hier vlakbij (ook koopwoning) in een andere wijk en die heeft al 2 jaar XMSnet. De mensen die om mij heen wonen zijn allemaal n00bs die niet eens weten wat glasvezel is en dat het bestaat, daarom toont niemand interesse. Er word ook nooit reclame voor gemaakt ofzo. En om nou zelf alle huizen af te gaan lopen om folders uit te delen... :p Wat is de kriteria voor een straat/wijk om te worden aangesloten? Iemand nog een idee om dit proces te versnellen?

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KnEuTeR schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:06:
Ik woon in Maarssen, in de Fazantenkamp (koopwoning). XMSnet bied al heel lang glazvezel aan in Maarssen, ik heb ook wel eens een kaart gezien met de beschikbaarheid en mijn huis viel ook in het dekkingsgebied. Echter als ik de postcode check doe valt deze altijd negatief uit. Ik heb me wel eens aangemeld en kreeg toen een brief thuis dat in mijn wijk te weinig belangstelling is :s.

Een vriend van me woont hier vlakbij (ook koopwoning) in een andere wijk en die heeft al 2 jaar XMSnet. De mensen die om mij heen wonen zijn allemaal n00bs die niet eens weten wat glasvezel is en dat het bestaat, daarom toont niemand interesse. Er word ook nooit reclame voor gemaakt ofzo. En om nou zelf alle huizen af te gaan lopen om folders uit te delen... :p Wat is de kriteria voor een straat/wijk om te worden aangesloten? Iemand nog een idee om dit proces te versnellen?
Al je vragen worden in dit topic beantwoord,er zit een knopje zoeken rechts boven.
(sorry maar deze vraag is nu al zo vaak naar voren gekomen... en juist dat zelf alle huizen aflopen met een folder is een van de manieren)

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 26-05-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Een dezer dagen zal ik een nieuw starttopic + thread aanmaken waarin alle basisvragen al beantwoord zijn.. heb alleen een beetje vrije tijd nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Gezocht: een 5 a 10 tal testers voor nieuwsdiensten.
Preq: ervaring met nieuwsdiensten en tijd/zin om wat (snelheids)testen uit te voeren. & xms klant.

is het antwoord: ja->email je accountgegevens naar dtvpilot@xmsnet.nl en ik zal ze doorspelen aan de projectleider die het newsserver project onder zich heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:23:
Preq: ervaring met nieuwsdiensten en tijd/zin om wat (snelheids)testen uit te voeren. & xms klant.

is het antwoord: ja->email je accountgegevens naar dtvpilot@xmsnet.nl en ik zal ze doorspelen aan de projectleider die het newsserver project onder zich heeft.
Moet niet moeilijk zijn mensen te vinden... ik pass,heb wel tijd en zo en een geregistreerde versie van newsleecher en een snelle stabiele verbinding maar snap weinig van par's en nzb dingen en zo.. oh en agent heb ik ook nog..
Dus denk niet dat ik je van dienst kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniacshouse schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:31:
Misschien zit/zat er iemand anders op; slechts 1 tegelijk zoals aangegeven. In het log van je ftp-programma moet te zien zijn of je aan de beurt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:45:
Ik ben het eens met de stelling dat mensen iets meer moeite kunnen doen door met zoeken op dit forum antwoord op hun vragen te krijgen, waarmee een aantal berichten voorkomen hadden kunnen worden.

Niet om flauw te doen maar het antwoord hierboven is m.i. ook forum-vervuiling. Als iedereen het hele bericht gaan quoten en dan schrijven waarom ze niet mee willen doen, levert dat ook geen bijdrage aan de leesbaarheid van het forum.
Had ook met een privé-mail gekund, als het echt meegedeeld moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice Jurjen. :)

Down:
26-5-2008 18:21 - Queue completed; transferred 104.857.600 bytes in 22,77 seconds (4498,13 KB/s)

Up:
26-5-2008 18:26 - Queue completed; transferred 104.857.600 bytes in 3:09 (539,13 KB/s)

Up in DMZ:
26-5-2008 18:30 - Queue completed; transferred 104.857.600 bytes in 38,27 seconds (2676,00 KB/s)

Upload gaat niet vlotter binnen de firewall van mijn D-Link DIR-655, verder niets aan het uploaden.
Weet alleen niet zo snel welke instellingen ik moet wijzigen om buiten de DMZ om de up-snelheid omhoog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:34:
Upload gaat niet vlotter binnen de firewall van mijn D-Link DIR-655, verder niets aan het uploaden.
Weet alleen niet zo snel welke instellingen ik moet wijzigen om buiten de DMZ om de up-snelheid omhoog te krijgen.
Hoe heb je je settings van die router ? Ik heb er sinds een paar dagen ook zo een, en ik heb ook problemen met FTP.
Vanmiddag heb ik de help desk gebeld van D-link. Want ik las ergens online dat het iets is met de firewall, en de SPI settings.

De vertragende factor in deze is denk ik de router. Ik ga zo eens met mijn laptop rechtstreeks op de packetfront proberen.

Ik heb overigens een beta fw gekregen vanmiddag, DIR-655_A3 v1.12b00beta.bin
En deze lost wel iets op..... vanmiddag moest ik SPI uitzetten om iets te kunnen doen met mijn ftp client.

De upload is 5,2 Mb de download ook zo rond die snelheid.....misschien kunnen we wat settings vergelijken, kijken wat we kunnen verbeteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:21:
[...]

Correct.
Bij het manual in te tikken router adres ( Specify a MAC Address – Type the MAC address for the router
manually. ) tik je het adres in dat je gekregen hebt via cmd - ipconfig/all,vermoedelijk moet je nog op save drukken of zo,maar dan hebben router en pc het zelfde mac adres en maakt switchen niet meer uit.
Aanpassing is succesvol, alhoewel na deze aanpassing het alsnog bijna een uurtje duurde alvorens ik weer online was. Net even de boel omgeprikt en zit nu direct op de XMS modem zonder tussenkomst van router.

Test 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/276164654.png
Scheelt niks, download is zelfs 3Mb/s langzamer. Upload blijft ongewijzigd.

Test 2 zonder comodo firewall en Antivir:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/276165371.png
Ook dit heeft geen directe invloed op mijn snelheden.

Laatste test is de FTP server van Jurjen.(met dank aan)
Zojuist test gedaan, maar kwam niet verder dan max 3359,92 KB/s, dus is +/- 26-27 Mb/s. Per saldo is die FTP 6-7Mb/s sneller dan speedtest.net aangeeft.

Wel een opmerking over dat progje aceftp3free.exe, naast de FTP server wordt er ook een VMN Toolbar en een CA VMN Antivirusprogramma geinstalleerd. Deze twee extra installatie's moeten ook separaat worden verwijderd mocht na de test het FTP programma gaan verwijderen.

Ik heb na mijn idee al het mogelijk gedaan. Vanaf hier weet ik nu niet meer wat ik meer moet doen, dus zal ik deze topic blijven volgen in afwachting waarmee XMS mogelijk nog komt zodat ook ik tot die snelheden kan komen.

[ Voor 23% gewijzigd door chocka op 26-05-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
denan schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:23:

Je hebt mail voor de pilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Nick39 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:45:
[...]

Moet niet moeilijk zijn mensen te vinden... ik pass,heb wel tijd en zo en een geregistreerde versie van newsleecher en een snelle stabiele verbinding maar snap weinig van par's en nzb dingen en zo.. oh en agent heb ik ook nog..
het is heel simpel en kijk anders een keer op http://www.binaries4all.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mezelf ook aangemeld.
Ben ook wel nieuwsgierig wat xms op dit gebied gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:48:
Heb mezelf ook aangemeld.
Ben ook wel nieuwsgierig wat xms op dit gebied gaat doen.
ben ook benieuwd wat de retentie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:25:
Wel een opmerking over dat progje aceftp3free.exe, naast de FTP server wordt er ook een VMN Toolbar en een CA VMN Antivirusprogramma geinstalleerd. Deze twee extra installatie's moeten ook separaat worden verwijderd mocht na de test het FTP programma gaan verwijderen.
Die VMN Toolbar setup heb ik kunnen vinden in een aparte folder op de plek waar het ftp-programma staat, maar was niet geïnstalleerd. Heb ik meteen verwijderd, want neemt alleen maar plek in.
Het Antivirusprogramma ben ik nergens tegengekomen.

Op de plek waar ik het aceHtmlfree programma heb geïnstalleerd was alleen een lege VMN Toolbar folder aanwezig.

Ik kan me niet herinneren dat bij de setup van het ftp programma gevraagd is om de toolbar te installeren. Is al een hele tijd geleden, maar er is dus niets automatisch geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:04:Het Antivirusprogramma ben ik nergens tegengekomen.
Die werd bij in een aparte map als CA VMN Antivir geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Gezocht een 5 a 10 tal testers voor nieuwsdiensten.
ervaring met nieuwsdiensten en tijd/zin om wat (snelheids)testen uit te voeren. & xms klant.

Mijn snelheid is op dit moment nog niet ideaal genoeg om nieuwsgroepen te testen bovendien heb ik de digitale tv getest dus vind ik dat dit meer voor anderen is.
Momenteel heb ik beneden een draadloze router staan met een kabel naar zolder waar een tweede router aanhangt.
Mijn pc zit aan de tweede router en ik moet hoog nodig een kabel trekken vanaf de eerste router wil ik ooit in de buurt komen van de 50/50, Toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
wiebo66 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:57:
Mijn pc zit aan de tweede router en ik moet hoog nodig een kabel trekken vanaf de eerste router wil ik ooit in de buurt komen van de 50/50, Toch??
Dat ligt aan de capaciteit van zowel de router beneden als boven, als ze beide 50Mbit througput aankunnen hoef je niet perse direct vanaf de router welke beneden staat een kabel naar je pc boven toe te halen.
Waarom boven eigenlijk een 2de router in plaats van een switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Jurjen de Vries schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:16:
[...]

Dat ligt aan de capaciteit van zowel de router beneden als boven, als ze beide 50Mbit througput aankunnen hoef je niet perse direct vanaf de router welke beneden staat een kabel naar je pc boven toe te halen.
Waarom boven eigenlijk een 2de router in plaats van een switch?
De tweede router had ik al en toen is er een laptop bij gekomen vandaar een draadloos router erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Ik heb vanavond naar de log files van de FTP server gekeken, de mensen welke de snelheid wel halen zie ik hier geen reactie van, geen nieuws is goed nieuws zullen ze denken, maar zo'n 40% van het aantal testers heeft hun snelheid gehaald. Er was zelfs iemand met blijkbaar ook een 100Mbit lijn, die heeft 8408.05KB/sec gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
wiebo66 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:19:
[...]

De tweede router had ik al en toen is er een laptop bij gekomen vandaar een draadloos router erbij.
De draadloze router kan wel 50/50 aan, een keer een losse kabel tussen gehad.
De router op zolder is een oude, misschien firmware update en anders een kabel of een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
wiebo66 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:19:
[...]
Ah. Mocht je tegen te keuze komen te staan om een 2de lange kabel door het hele huis te trekken, dan is een switch wellicht net zo duur (circa 20 euro), met als voordeel dat je nog meer kunt aansluiten dan 1 pc, het werkt ook prettiger dan allerlei routers achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Jurjen de Vries schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:33:
[...]

Ah. Mocht je tegen te keuze komen te staan om een 2de lange kabel door het hele huis te trekken, dan is een switch wellicht net zo duur (circa 20 euro), met als voordeel dat je nog meer kunt aansluiten dan 1 pc, het werkt ook prettiger dan allerlei routers achter elkaar.
Ik ga voor een switch, de nieuwste firmware komt uit 2004.
En daaraan hangen nog twee pc's en een xbox 360.
Dus met een nieuwe switch is iedereen blij.
Is er nog veel keuze voor een goede switch?? (qua merk etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
wiebo66 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:53:
[...]
Is er nog veel keuze voor een goede switch?? (qua merk etc.)
http://tweakers.net/price...ield=score&orderSort=desc
Dergelijke switches van 20 euro ongeacht welke merk deden het bij mij altijd zo'n 4 jaar goed, daarna raakte er wel eens een poort rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Jurjen de Vries schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:25:
Ik heb vanavond naar de log files van de FTP server gekeken, de mensen welke de snelheid wel halen zie ik hier geen reactie van, geen nieuws is goed nieuws zullen ze denken, maar zo'n 40% van het aantal testers heeft hun snelheid gehaald. Er was zelfs iemand met blijkbaar ook een 100Mbit lijn, die heeft 8408.05KB/sec gehaald.
Om hoeveel mensen gaat het dan??? En is er een zichtbare spreiding van deze mensen op de XMS landkaart???

Al met al, kan je nu al concluderen dat 60% de snelheid niet haalt. In welke mate halen deze mensen hun snelheid??? Wat is het gemiddelde afwijking???

En wat kan XMS op termijn hiermee mogelijk doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Ik ben ook iemand die de volle snelheid niet haalt. Kom 'maar' rond de 3,1 MB/sec met download op de FTP-server van Jurjen. Gebruik een D-Link DIR655 omdat die deze snelheid wel aan zou moeten kunnen.. :s
Instellingen staan zoveel mogelijk op de default-waardes. Heb QoS voor de zekerheid uitgeschakeld maar helpt niet echt.
Heb ook nog een Linksys-routertje liggen. Ben nu aan het uittesten of ik daar significant andere snelheden mee krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Morvaxv,

zet in advanced -> firewall settings : je SPI eens uit en je NAT endpoint filtering naar endpoint independent. Dan gaat het bij mij prima. Ik wil eigenlijk de SPI aan hebben , maar goed, dan weet je wel waar het aan ligt.

Ik heb gisteren ook nog een beta firmware gekregen van de dlink technical support (V1.12beta)
En ik heb ook het idee dat dat iets beter geworden is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 22:10
chocka schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 06:58:
[...]

Om hoeveel mensen gaat het dan??? En is er een zichtbare spreiding van deze mensen op de XMS landkaart???

Al met al, kan je nu al concluderen dat 60% de snelheid niet haalt. In welke mate halen deze mensen hun snelheid??? Wat is het gemiddelde afwijking???

En wat kan XMS op termijn hiermee mogelijk doen???
Euhh kan ook aan het netwerk bij de mensen thuisliggen he ;) En het kan ook zijn dat de mensen TV aan het kijken zijn en of aan het bellen dat kost volgens mij ook bandwidth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Riddler85 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:52:
[...]
Euhh kan ook aan het netwerk bij de mensen thuisliggen he ;) En het kan ook zijn dat de mensen TV aan het kijken zijn en of aan het bellen dat kost volgens mij ook bandwidth
Dat gaat over een aparte vezel als ik het me goed herinner.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tv wel....telefoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Update news pilot
We hebben voldoende aanmeldingen gekregen voor de eerste pilot dus de aanmelding is bij deze gesloten. Alle deelnemers krijgen binnenkort meer info.

Update uitrol digitale televisie
De resultaten van het eerste klantonderzoek zijn binnen en zijn overwegend positief (90% zou XMS digitale televisie aanraden bij vrienden/bekenden). Wat wel opvalt is dat de overige 10% vooral technische klachten heeft maar dit niet bij de helpdesk heeft gemeld.
Met het oog op de resultaten van het klantenonderzoek is XMS gaan kijken naar een gebied binnen Soest/Soesterberg waar schijnbaar wat klachten waren. Het bleek dat voor één wijkdeel kwaliteitsklachten ontstaan door een 'slecht' stuk glas in het netwerk. De technische dienst is momenteel bezig met het oplossen van deze storing en ook deze mensen zullen binnenkort een betere kwaliteit krijgen.

Aandachtspunt hierbij is wel dat deze klachten uit het tevredenheidsonderzoek naar boven kwamen, en niet bij de helpdesk gemeld zijn. Vriendelijk verzoek aan de steden waar XMS straks gaat uitrollen: heb je klachten -> Bel de helpdesk! Als zij van niets weten zal er ook niets veranderen! :)

[ Voor 74% gewijzigd door denan op 27-05-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:08
Jurjen de Vries schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:25:
Dat was ik :) Net servertje heb je staan. Ik heb niets te klagen over de snelheden, ik heb dus ook een 100MBit abbo en haal altijd wel full speed bij torrents/nieuwsgroepen. Wat de snelheden betreft heb ik niets te klagen bij XMS(en over de rest van hun dienstverlening ook niet btw :))

[ Voor 4% gewijzigd door Kabbie op 27-05-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:38:
[...]

Niet om flauw te doen maar het antwoord hierboven is m.i. ook forum-vervuiling. Als iedereen het hele bericht gaan quoten en dan schrijven waarom ze niet mee willen doen, levert dat ook geen bijdrage aan de leesbaarheid van het forum.
Had ook met een privé-mail gekund, als het echt meegedeeld moest worden.
Het was een poging om aan te geven dat ik wel over de spullen beschik,maar niet de ervaring,hetgeen juist ook een motivatie had kunnen zijn om te zeggen,doe eens mee en kijk eens of je met je onkunde de boel kan laten vastlopen,maar het was niet zo dringend om het prive te doen.
Ook uw opmerking naar mij had prive gekund en zo kunnen we natuurlijk door blijven gaan..de vraag om de bankrekening had ook prive gekund en zo kan het hele forum dicht. _/-\o_
Ik had u overigens ook al verzocht prive traceroutes te sturen om u te helpen met uw probleem,maar mocht geen reactie ontvangen,een algemene discussie is best leesbaar,maar continue snelheidsresultaten zouden beter passen in een ander topic leek me.

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 27-05-2008 12:31 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste