XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste
Acties:
  • 150.729 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:05:
[...]

Hmmm voicemails staan los van normale telefoongesprekken (losse server buiten het netwerk). Het lijkt erop alsof je DRG het verzoek voor het afluisteren van een voicemail in een buffer heeft gezet en nu plotseling heeft uitgevoerd. Kun je je DRG anders eens 4-5 minuten van de stroom halen? Daarmee zouden alle eventuele gebufferde opdrachten weg moeten zijn.
Ik heb geen verzoek gedaan voor het afluisteren van de voicemail.. die staat uit.
Dit kwam dwars door het gesprek heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal even omschrijven wat er gebeurde,maar het heeft met de voicemail storing te maken want zaterdag hielp het eenmalig als je die aan of uit zette.
Mijn voicemail staat uit, en ik heb nog nooit mijn voicemail gebeld ( weet ook niet eens hoe dat gaat,ik gok 1233. )
Ik bel met een kennis in Den Haag.
Dwars door het gesprek heen na een half uur,als een soort van keihard wisselgesprek,horen we beiden een oproeptoon.
Daarna de XMS stem dat er een boodschap ingesproken kon worden.
Lachend deden we dat ook eigenlijk,maar na de inspreektijd werd de verbinding verbroken en kan ik niet meer uitbellen.
/edit
DRG van de stroom afgehaald,mezelf gebeld op mobiel,ging weer over en weer de XMS mevrouw er dwars doorheen...

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 19-05-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:00

JME

zeg maar Jamie

Ben ik dan de eerste Veenendaler hier die goed zit?
Yes, we krijgen glasvezel!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29

msh

Nog een vreemd verschijnsel het afgelopen weekend: ik heb de radio ook op de glasvezel aangesloten en luister vaak naar KinkFM. Om de paar minuten ging het geluid voor een seconde een toon omhoog en dan weer terug, alsof het een platenspeler (old skool) was met een slechte snaar. Af en toe hoorde je daarna een dropout van een kwart seconde. Niet echt plezierig luisteren als dat de hele dag doorgaat.
Op andere kanalen heb ik het niet gehoord. Ook de internetstream van KinkFM had hier geen last van.
Ik kan niet zo gauw bedenken hoe dit verband kan hebben met de telefoonstoring, maar kan het een indicatie zijn van en dieper liggend connectieprobleem? Of stond er gewoon ergens een buffer te klapperen (en is het KinkFM-radiosignaal dan een doorgeluste internetstream?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veenendaal krijgt glasvezel!
XMS gaat starten met de aanleg van een glasvezelnetwerk in Veenendaal. De noodzakelijke 40% is weliswaar niet in heel Veenendaal West en Zuid-West gehaald. XMS gaat starten in het gebied waar de 40% al wel is gehaald, dit is het gebied ten westen van de Rondweg West dat onder de spoorlijn ligt (blauwe gebied op het kaartje). Voor de overige delen van Veenendaal West en Zuid-West geldt dat er pas aangelegd gaat worden als ook daar de 40% is gehaald. Alle mensen die zich hebben ingeschreven ontvangen persoonlijk bericht. De opzet is dat het netwerk uiteindelijk heel Veenendaal zal omvatten.

Ook voor de andere delen van Veenendaal geldt dat er glasvezel gaat komen als 40% van de bewoners deelneemt. Vanaf heden kunnen dan ook de bewoners uit de andere delen van Veenendaal zich inschrijven, ook kunnen nog niet ingeschreven bewoners uit Veenendaal West en Zuid-West zich nog steeds aanmelden. Binnenkort volgt er meer informatie over welke deelgebieden XMS onderscheidt voor de rest van Veenendaal.

Na de zomervakantie gaat de eerste schop de grond in en worden de eerste inwoners van genoemd gebied op het supersnelle glasvezelnetwerk aangesloten. De technische voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang.

http://www.xmsnet.nl/121_Vraagbundeling_Veenendaal.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

msh schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:49:
Nog een vreemd verschijnsel het afgelopen weekend: ik heb de radio ook op de glasvezel aangesloten en luister vaak naar KinkFM. Om de paar minuten ging het geluid voor een seconde een toon omhoog en dan weer terug,
Hey, dit verschijnsel had ik zaterdag en zondag ook! (Ik luister ook veel KinkFM :Y) ) Even 3FM geprobeerd, maar daar trad het niet op.
Heb het wel eens eerder gehad, maar dan was het na een tijdje weer over. Dit keer hield het echter lang aan, en tot meerdere keren per nummer! Dat werd zo irritant dat ik zaterdagochtend de helpdesk erover heb gebeld. (Toen kon ik nog bellen ;) )

Ik heb het probleem omschreven als een toon hoger, maar ook dat het geluid eventjes sneller ging. Alsof de geluidsgolf er heel even door heen geperst wordt.
De rest van het weekend maar mp3's geluisterd.

Over de (verhoogde) snelheid:
Snelheidstests bij speedtest.net leveren bij mij een eenduidig beeld:
down: 14500 up: 20000 ongeveer. Erg raarrrr.

Kan het aan mijn hardware liggen? Ik heb een onboard netwerk controller. (Mobo: MSI K7N420Pro nForce chipset)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, ik zit ook goed ;-)
JME schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:20:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik hoor idd ook hetzelfde bij Kink, alsof ze daar de hele tijd zitten te klooien met de pitch. 't Is behoorlijk irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Leuk voor de wijk die glas krijgt in V'daal...helaas zit ik tegenover een kantorenwijk en vraag me af of we daar dan ooit de 40% gaan halen. Ik verwacht dat onze vrienden van XMS daar wel rekening mee houden met het bepalen wat een 'wijk' is...woonhuizen dus en niet 50-75% kantoorpanden.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Nick39 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:56:
Ook voor de andere delen van Veenendaal geldt dat er glasvezel gaat komen als 40% van de bewoners deelneemt. Vanaf heden kunnen dan ook de bewoners uit de andere delen van Veenendaal zich inschrijven, ook kunnen nog niet ingeschreven bewoners uit Veenendaal West en Zuid-West zich nog steeds aanmelden. Binnenkort volgt er meer informatie over welke deelgebieden XMS onderscheidt voor de rest van Veenendaal.

http://www.xmsnet.nl/121_Vraagbundeling_Veenendaal.html
@Denan: Krijgt iedere inwoner van Veenendaal persoonlijk bericht van XMS? Ik denk dat de meesten nog niet weten dat ze nu de kans krijgen om glasvezel aan te vragen. Ik heb mijzelf ook allang aangemeld, meerdere keren zelfs, just to be sure. :P Zover ik hier gelezen heb, heeft XMS zelf geen flyers of ander reclame materiaal. Bij gebrek aan officicieel materiaal, zit ik eraan te denken zelf iets te maken en te verspreiden. Hoe groot moet het gebied zijn rondom mijn eigen huis :*)

Ik zit aan zoiets te denken:
Eindelijk is het zover.
De aanleg van glasvezel in Veenendaal is gestart.

Wilt u voor de toekomst voorbereid zijn?
Dacht u een paar jaar geleden ook nog dat inbellen snel genoeg was?
Hoeveel jaar hebt u nu al breedband internet?
Laat deze kans niet voorbijgaan.
Het zal nog zeker tien jaar duren voor u opnieuw zo'n kans krijgt.

Of wilt u goedkoper uit zijn?
In Veenendaal zijn de aansluitkosten van 150 euro vervallen.
Het eerste jaar kost veel minder dan bij adsl of kabel.
Internet, bellen, radio en tv slechts 35 euro per maand, snelheid 50mb.
Bij Casema is dat vanaf 40 euro per maand, snelheid 0.8mb.
Daarna kunt u altijd nog overstappen als het niet bevalt.

Of wilt u meer snelheid?
De internet snelheid is ongekend hoog, maar liefst 50mb.
Dit geldt voor zowel zenden als ontvangen.
Bij adsl of kabel is deze snelheid zowiso niet mogelijk.
Het verzenden van een dvd duurt bij XMS 12 minuten.
Bij adsl of kabel (20mb download, 1mb upload) duurt dat 10 uur.

U kunt bij XMS ook een internet-filter nemen, zoals bij Filternet/Solcon/Kliksafe.

Schrijf u nu in.

Meer infromatie:
veenendaal.opglasvezel.nl

Inschrijven:
www.xmsnet.nl/forms
Op of aanmerkingen zijn welkom. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 22:10
Me 2 woot! Kan het haast niet geloven dat het toch gelukt is :D
Xorecs schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:30:
Als de 40% alleen in Zuid-west is gehaald zit de rest van West nog best wel veel van 40% af. Al heeft mijn vader ze hier bij de vaart al wel een gat zien boren in de grond voor kabels. Hij wist echter niet of dit voor XMS was. Ik woon zelf ook in west dat niet aangesloten word, best wel jammer en ik hoop nogsteeds dat dit wel komt.
Maar aangezien er al heel veel tijd voor is geweest voor West zie ik het voor de komende paar maanden somber in.

Nog even afwachten dus :9~
Zijn meer partijen die glasvezel in Nederland aanleggen ;)
Maar goed ben benieuwd wanneer we aangesloten zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

hoop eigenlijk ook dat we te horen krijgen hoeveel % er in de wijk heeft gekozen voor glasvezel. Dat zou handig zijn om te kunnen 'bepalen' hoe lang het nog kan duren voordat we het ook krijgen. Als het nu maar 30% is duurt het nog wel een jaartje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
cjdijk schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:52:
[...]

Op of aanmerkingen zijn welkom. :)
Ziet er prima uit :)

@bartware: Hmmm dat heb ik al eens vaker gehoord (analoog neem ik aan?). Andere zenders werken wel goed?

@nick: leg dit aub even bij de helpdesk neer, ik ben vandaag buiten de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:22:
[...]

Ziet er prima uit :)

@bartware: Hmmm dat heb ik al eens vaker gehoord (analoog neem ik aan?). Andere zenders werken wel goed?

@nick: leg dit aub even bij de helpdesk neer, ik ben vandaag buiten de deur.
Voor de deur gelegd.. of had ik moeten bellen ? 8)7
Maar had het reeds door gegeven.. het enige nadeel is dat ik nu weer paranoya steeds ga proberen of mijn telefoon het wel doet...was daar al een tijdje vanaf :(
Aan de andere kant.. heb nog 2 seizoenen Jericho te kijken.. kan wel ongestoord :)
Denan is op survival >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frontier
  • Laatst online: 02-06 17:13
denan schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:28:
Tijd voor iets on-topics:
De glazenkamp (nijmegen) heeft gisteren de benodigde 40% gehaald en de aantallen groeien nog steeds hard.
Inmiddels is het aantal voorgenomen aansluiters gestegen tot 1752 _/-\o_ Dat is meer dan 60 %, zie http://www.glazenkamp.nl

"Commercie kills the scene" - I-f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 12-09 09:41
Ik zit ook in het blauw :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
Nieuwsbrief is binnen.. en als ik het dus goed lees kan iedereen vanaf 30 mei DTV aavragen!

Damn, dan kan ik eindelijk die plasma of lcd gaan kopen!

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:01:
Nieuwsbrief is binnen.. en als ik het dus goed lees kan iedereen vanaf 30 mei DTV aavragen!

Damn, dan kan ik eindelijk die plasma of lcd gaan kopen!
Interessant is iedereen dan ook iedereen of alleen van bepaalde gebieden? :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
psychoclown schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:25:
[...]

Interessant is iedereen dan ook iedereen of alleen van bepaalde gebieden? :)
Alle gebieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
maar als ik het dus goed begrijp is de meerprijs bij het basispakket alleen de aanschaf van de STB?

En hoe zit het met de eventuele aanschaf van andere STB's? De aankondiging dat DTV vanaf 30 mei voor iedereen te verkrijgen is komt ook vrij onverwacht, zou natuurlijk zuur zijn dat er net een nieuwe STB te verkrijgen is wanneer je net 2 weken de 110 heb.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Laatst online: 04-06 07:33
Goh, ik woon op de componistensingel....en zit helaas niet in het blauw....

Alleen waren ze vandaag we glasvlezel aan het aanleggen voor mijn deur (dikke blauwe kabel).

Iemand een idee waarom ze dat doen???

Echt balen dat ik niet wordt aangesloten...had zelfs 1 jaar gratis gewonnen door die tuinprikker te laten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn bericht is achterhaald

[ Voor 139% gewijzigd door Nick39 op 21-05-2008 11:09 . Reden: winnaars stonden nog niet op de site.. verdorie,geen telefoon of ipod ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Laatst online: 04-06 07:33
hoezo achterhaald? ik sta nog steeds op de site :P

======

Winnaars Tuinprikkeractie
De 10 winnaars van de derde week van de tuinprikkeractie zijn bekend! In hun tuinen stond de prikker op mooi zichtbare plek. Zij hoeven hun eerste contractjaar geen abonnementskosten te betalen aan XMS. Natuurlijk moet er dan wel een glasvezelnetwerk worden aangelegd! Alle winnaars ontvangen persoonlijke bericht van XMS. De winnaars zijn:

Fam. Hillers, Dijkstraat-West
Fam. Van Gesink, Marsmanlaan
Fam. Sterkenburg, Regge
Fam. Van Schenkhoff, Spaarne
Fam. v/d Bovenkamp, Dijkstraat
Fam. De Ruiter, Hoornzwaluw
Fam. Koert, Goudvink
Fam. Brugman, Tuinfluiter
Fam. Hanekamp, Componistensingel :9~
Fam. Jansen, Adriaen van Ostadelaan
Heeft u niet gewonnen? Laat uw tuinprikker dan zeker staan, as vrijdag 9 mei worden er weer 10 gratis jaarabonnement weggegeven! Alle winnaars ontvangen persoonlijk bericht van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:01:
Begrijp ik het goed dat we, als we DTV gaan afnemen, tot 1 september alleen eenmalig de STB betalen voor alle zenders die jullie aanbieden incl. themakanalen, het Turkse pakket (niet dat ik daar iets mee kan wat ik spreek geen Turks, maar het gaat om het principe...) enz?
Is er al iets bekend over de tariefstelling daarna? Blijft het basispakket gratis, of moeten we daar ook een maandtarief voor gaan betalen zoals bij de concurrentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 21:00

JME

zeg maar Jamie

marchanekamp schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:05:

======

Winnaars Tuinprikkeractie
De 10 winnaars van de derde week van de tuinprikkeractie zijn bekend! In hun tuinen stond de prikker op mooi zichtbare plek. Zij hoeven hun eerste contractjaar geen abonnementskosten te betalen aan XMS. Natuurlijk moet er dan wel een glasvezelnetwerk worden aangelegd! Alle winnaars ontvangen persoonlijke bericht van XMS.
Het is volgens de XMS site de bedoeling dat op termijn heel Veenendaal aan de glasvezel gaat. Als ik jou was, zou ik dus maar even een screendumpje van de trekkingsuitslag maken. Tegen de tijd dat ook jullie worden aangesloten, heb je volgens mij gewoon recht op een gratis jaar. Of staat er ergens in de actievoorwaarden dat je bij de het eerste aansluitgebied moet zitten? Maar misschien lees je ook wel wat XMS hiermee gaat doen in dat persoonlijke bericht dat ze je gaan sturen. Bel ze anders eens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Eindelijk XMS aangevraagd (lang leve Ziggo, met plots een maand opzegtermijn ;) ) Ik zag dat er nog geen digitale TV aanwezig was in Amersfoort Vathorst? Is daar al iets meer over bekend?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 09:44
inXs schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:33:
Eindelijk XMS aangevraagd (lang leve Ziggo, met plots een maand opzegtermijn ;) ) Ik zag dat er nog geen digitale TV aanwezig was in Amersfoort Vathorst? Is daar al iets meer over bekend?
Vanaf 30 mei kan het in andere steden aangevraagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

michelc85 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:55:
[...]

Vanaf 30 mei kan het in andere steden aangevraagd worden.
Wat ik sowieso nog wel een beetje gek vindt, is het feit dat ze geen datum kunnen geven dat het kastje in de meterkast wordt geplaatst. De glasvezel is al doorgeblazen, vorig jaar al, bij de oplevering van het appartement, maar de 2e fase (het plaatsen van de kasten) waren we helaas op vakantie.. Nu kon het volgens de beste man 2-6 weken duren, misschien nog langer. Hij wist ook niet wanneer er een datum bekend gaat worden dat ze de kast komen plaatsen. Beetje lastig wel bedacht ik me net, over 5wkn gaan we op vakantie ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat hierover al het nodige geschreven is maar ik kom er nog steeds niet uit.
Ik heb op advies van xms de router wrt150n aangeschaft en hij komt niet verder als de volgende metingen. 5956 kb/s down en 8091 kb/s up bij speedtest.net.
Ik mijn firewall op de computer en in de router uit staan en de virus scan uitgezet maar niets helpt.
Linksys geeft geen antwoord.

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt met deze router of iemand die de oplossing heeft.
Ik ben even radeloos en weet niet hoe ik nog van die mooie snelheid kan genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:54:
Ik weet dat hierover al het nodige geschreven is maar ik kom er nog steeds niet uit.
Ik heb op advies van xms de router wrt150n aangeschaft en hij komt niet verder als de volgende metingen. 5956 kb/s down en 8091 kb/s up bij speedtest.net.
Ik mijn firewall op de computer en in de router uit staan en de virus scan uitgezet maar niets helpt.

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt met deze router of iemand die de oplossing heeft.
Ik ben even radeloos en weet niet hoe ik nog van die mooie snelheid kan genieten
Hmm ik concludeer hieruit dat je 100Mbit hebt?
Nja ik kan met mijn router niet de max upload halen en weet nog steeds niet waarom.
Nu heb ik dus al veel dingen geprobeerd en TCP optimizer hielp sowieso heel erg voor me download snelheid. Op bbned en Speedtest.net wel een stabielere en (iets) snellere download snelheid.
Upload blijft vooralsnog steken :'(
Dus ik zou zeggen probeer sowieso ook TCP optimizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pakket is 50mbit.
Maar als ik op pag. 58 bekijk dan haalt men met gemak 50295 kb/s.
Kun je mij mischien vertellen waar ik die tcp kan veranderen want ik ben hierin een behoorlijke leek

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een bestand op internet voor die tcp optimizer gevonden en uitgevoerd,maar het haalt
bij helemaal niets uit. Nog steeds radeloos :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:47:
Ik heb nu een bestand op internet voor die tcp optimizer gevonden en uitgevoerd,maar het haalt
bij helemaal niets uit. Nog steeds radeloos :'( :'( :'(
Misschien heeft u dit al een keer geschreven, maar hoe zijn de resultaten met de router er tussen uit.
Ik herken de cijfers van u overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42

Heb je het nou over Kbit of Kbyte? Gezien je teleurstelling neem ik aan dat het Kbit is?

[ Voor 3% gewijzigd door sPENKMAN op 21-05-2008 08:51 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Laatst online: 17-12-2022
Is het niet beter om je speedtest uittevoeren bij je provider? dan weet je tenminste zeker dat deze betrouwbaar zijn. Of bijvoorbeeld speedtest.bbned.nl. Ik denk alleen niet dat dit het probleem is aangezien het verschil wel heel groot is;-)

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marchanekamp schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:05:
Nee nee, sorry,mijn reactie was achterhaald ( zie reden van edit, het sloeg niet op jou,mijn excuus )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit je bedraad of draadloos ?
Ik heb dezelfde router en haal het moeiteloos,ik heb diverse adviezen gegeven voor de optimale instellingen voor deze router dus lees even terug,ik blijf niet aan de gang...
@inXs :
De kastjes worden individueel meestal geplaatst door Volkers Telecom,die hebben nu eenmaal hun eigen agenda.
@Jasper Kok:
Het basis pakket is vooralsnog gratis incl. uitzending gemist voor 2 dagen terug, het aanvullende pakket is 9,95.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 21-05-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 05:30
@ Denan:
Als ik op 30 mei digitale TV bestel, hoe lang duurt het dan voordat ik de settopbox in huis heb?
EK voetbal begint op 7 juni. Denk je dat het gaat lukken om binnen een week alles geregeld te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
lethargy schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:36:
@ Denan:
Als ik op 30 mei digitale TV bestel, hoe lang duurt het dan voordat ik de settopbox in huis heb?
EK voetbal begint op 7 juni. Denk je dat het gaat lukken om binnen een week alles geregeld te krijgen?
hmmm 2-3 dagen.. als alles bij verzending goed gaat. 7 Juni zal krap worden.. maar.. we leveren (nog) geen HD uit. Voor het EK gaat dat waarschijnlijk ook niet lukken.. maar we zullen tijdens het EK waarschijnlijk wel een tiental testaccounts met HD uitleveren. (amino 130 + hd feeds)

Hoe/wat/waarom/wie en wanneer zal na 30 mei duidelijk worden.
Note: wil je perse HD dan kun je dus beter 1-2 maanden wachten.. maar
- Houd er rekening mee dat een HD box niet inhoud dat alles HD is.. met een beetje mazzel zal het EK/Olympische spelen in hd te bekijken zijn, ned 1,2,3, en wat extra kanalen. Het exacte zenderaanbod kan ik pas op een later tijdstip communiceren.
- De HD box zal ongeveer 2x zo duur worden als de huidige SD box. Heb je geen grote/dure LCD/Plasma (alles 66cm en kleiner) dan zal de meerwaarde van een HD box beperkt zijn. Neem in dat geval een SD box.
- Omruilen van een SD box voor een HD box is niet mogelijk.
- Het aansluiten van 2 boxen (HD+HD/HD+SD/SD+SD) zal ook mogelijk worden, dus bestel je nu SD dan zal je die straks in je slaapkamer kunnen gebruiken en in je woonkamer de HD box aansluiten. Dit moet ook voor de uitrol van HD werken.

add: en nog wel het belangrijkste->
SD uitzendingen zullen via de HD box scherper worden, maar dit houd ook in dat de 'gevoelsmatige' kwaliteit minder kan worden. Om een voorbeeld te geven -> Als ik thuis mijn schotel via HDMI of composiet aansluit is het beeld scherper bij SD uitzendingen, maar ik vind het beeld mooier als ik dezelfde uitzending via scart bekijk!
Dit zie je ook in veel klantenonderzoeken bij de kabelaars terug. Scherper houd niet altijd in 'beter' aangezien je door de hogere scherpte beter kunt zien dat een uitzending in PAL/SD doorkomt. Geef mij dan maar het iets wazigere beeld via SCART waarmee de ruisjes/korreltjes of gebreken in het beeld door de waas iets wegvalen.
Om de vergelijking naar je PC te trekken -> het verschil in kwaliteit is te vergelijken met AntiAliasing. Een scene met AA is iets minder scherp maar ziet er wel vloeiender uit.

Echte HD uitzendingen zijn natuurlijk veel mooier via een HDMI/composiet ingang!

[ Voor 23% gewijzigd door denan op 21-05-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik woon in Vathorst sinds 30-03-2008
heb XMS
Internet erg goed ( geen klachten ) :)
telefoon gaat wel als je er niet afhankelijk van bent :| (soms kan je niet bellen of gebeld worden)
maar TV vind ik slecht (al meerdere malen over geklaagd maar moeilijk iets te bereiken met de service desk van XMS elke keer kom je met de medewerkers |:( in een zinloze discussies (gelukkig een gratis nr )tot nu toe weigeren ze een monteur te sturen (ook wil ik die betalen als de fout bij mij legt) zo lang als ik me 102 cm lcd tv niet wil aansluiten op het kastje wat bij mij in de gang kast hangt en of dan ff een kort kabeltje wil kopen die dan daar ook op past (ik weet niet wie er een TV in zijn meter kast hangt maar volgen mij moet je ook goed beeld in de huiskamer kunnen krijgen)ik heb geen TV kabel aan een kant satelliet plugje en aan de andere kant een gewoon TV plugje in huis zijn die eigenlijk wel te koop compleet of moet je dan die zelf maken)
klachten TV zijn beeld niet helder en veel ruis sommige kanalen iets beter dan anderen
Ned 1,2,3 veel ruis rtl4 ook Discovery minder ruis
Groetjes Arie
PS DTV is de oplossing van XMS ff 89 euries dokken en later 10 euro’s Pm EXTRA voor wat extra’s en kun je gelijk je Video of harddisk recorder weg gooien

[b]
zijn er meer mensen uit Vathorst met deze klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:12:
maar TV vind ik slecht (al meerdere malen over geklaagd maar moeilijk iets te bereiken met de service desk van XMS elke keer kom je met de medewerkers |:( in een zinloze discussies (gelukkig een gratis nr )tot nu toe weigeren ze een monteur te sturen (ook wil ik die betalen als de fout bij mij legt) zo lang als ik me 102 cm lcd tv niet wil aansluiten op het kastje wat bij mij in de gang kast hangt en of dan ff een kort kabeltje wil kopen die dan daar ook op past (ik weet niet wie er een TV in zijn meter kast hangt maar volgen mij moet je ook goed beeld in de huiskamer kunnen krijgen)ik heb geen TV kabel aan een kant satelliet plugje en aan de andere kant een gewoon TV plugje in huis zijn die eigenlijk wel te koop compleet of moet je dan die zelf maken)
klachten TV zijn beeld niet helder en veel ruis sommige kanalen iets beter dan anderen
Ned 1,2,3 veel ruis rtl4 ook Discovery minder ruis
Bij deze van mij de garantie dat als ik een monteur laat sturen en het blijkt in je eigen installatie te liggen -> zullen de voorrijkosten doorberekend worden (ongeveer 150,- afhankelijk van het type monteur). Ben je het daar mee eens dan wil ik best regelen dat er een monteur komt, maar de klachten die je omschrijft klinken meer als lokale installatieproblemen (kabels/splitters/versterkers). Als de monteur dat vind zal hij de problemen NIET oplossen (daarvoor is een ander type monteur nodig) dus eigenlijk loop je het risico dat je 150,- euro moet betalen om te horen dat het probleem lokaal ligt.. en dan nog alles zelf moet oplossen.
Dat is ook de reden dat de helpdesk eerst naar alle lokale factoren zal kijken.
Dus.. ben je het eens met het bovenstaande verhaal? (met in je achterhoofd dat een aantal maanden terug het complete netwerk in vathorst uitgemeten is door de netwerkeigenaar, televisieleverancier en een onafhankelijke meetpartij?) Zoja: stuur maar een email.

edit: typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:24

Ik heb zelf de WRT 300N en kom met deze router ertussen tot een download van boven de 50000 kb/sec, maar de upload komt niet boven de 8000. Zonder de router (en zonder verdere instellingen in de pc te wijzigen) haal ik wel een upload van 50000. Met andere woorden: ik heb hetzelfde probleem.
Het moet ergens in de instellingen in de router zitten, maar waar...????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
benjenkins schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:24:
[...]

Ik heb zelf de WRT 300N en kom met deze router ertussen tot een download van boven de 50000 kb/sec, maar de upload komt niet boven de 8000. Zonder de router (en zonder verdere instellingen in de pc te wijzigen) haal ik wel een upload van 50000. Met andere woorden: ik heb hetzelfde probleem.
Security. Zet alles daar maar eens uit. (altijd de eerste stap)
Dan UPnP en alle andere "slimme" opties die CPU tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:59:
[...]

add: en nog wel het belangrijkste->
SD uitzendingen zullen via de HD box scherper worden, maar dit houd ook in dat de 'gevoelsmatige' kwaliteit minder kan worden. Om een voorbeeld te geven -> Als ik thuis mijn schotel via HDMI of composiet aansluit is het beeld scherper bij SD uitzendingen, maar ik vind het beeld mooier als ik dezelfde uitzending via scart bekijk!
Onderschrijf ik volledig,mijn dvd speler/recorder heeft HD uit 1080 i via de hdmi interface.
Toch vind ik het scart beeld veel mooier ! terwijl technisch gezien dus via de HDMI het beeld mooier is maar je ziet dus ook bij standaard uitzendingen veel meer dingetjes wat voor mij het beeld dus,ondanks dat het technisch beter is via de HD ingang minder maakt.
Ik kijk liever bij een niet hd uitzending/opname naar scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
maar hoe zit het nu met de kosten? Blijft het basispakket gratis? (dus ook na de actieperiode (met het pluspakket)(op de kosten van de stb na dan)

[ Voor 20% gewijzigd door Hopjesvla79 op 21-05-2008 13:25 . Reden: aanvulling ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:17:
[...]

Bij deze van mij de garantie dat als ik een monteur laat sturen en het blijkt in je eigen installatie te liggen -> zullen de voorrijkosten doorberekend worden (ongeveer 150,- afhankelijk van het type monteur). Ben je het daar mee eens dan wil ik best regelen dat er een monteur komt, maar de klachten die je omschrijft klinken meer als lokale installatieproblemen (kabels/splitters/versterkers). Als de monteur dat vind zal hij de problemen NIET oplossen (daarvoor is een ander type monteur nodig) dus eigenlijk loop je het risico dat je 150,- euro moet betalen om te horen dat het probleem lokaal ligt.. en dan nog alles zelf moet oplossen.
Dat is ook de reden dat de helpdesk eerst naar alle lokale factoren zal kijken.
Dus.. ben je het eens met het bovenstaande verhaal? (met in je achterhoofd dat een aantal maanden terug het complete netwerk in vathorst uitgemeten is door de netwerkeigenaar, televisieleverancier en een onafhankelijke meetpartij?) Zoja: stuur maar een email.

edit: typo's
waarheen die mail

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 14:22 . Reden: mail adres toe voegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hopjesvla79 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:24:
maar hoe zit het nu met de kosten? Blijft het basispakket gratis? (dus ook na de actieperiode (met het pluspakket)(op de kosten van de stb na dan)
yup *verbonden aan analoge tv abonnement*

@a.smith: stuur maar naar dtvpilot@xmsnet.nl... en een tip: verwijder je email adres van het forum als je geen bergen spam wilt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:12:
ik heb geen TV kabel aan een kant satelliet plugje en aan de andere kant een gewoon TV plugje in huis zijn die eigenlijk wel te koop compleet of moet je dan die zelf maken)
Er zijn verloopplugjes met aan de ene kant een satelliet plugje ( f connector) die je er op kan draaien waardoor het een gewone tv plug wordt en andersom ook.
o.a. te koop bij Gamma, Karwei,Praxis
PS DTV is de oplossing van XMS ff 89 euries dokken en later 10 euro’s Pm EXTRA voor wat extra’s en kun je gelijk je Video of harddisk recorder weg gooien
U schreeuwt wel hard... je dvd recorder of harddisk recorder kun je gewoon blijven gebruiken en je kan het digitale signaal gewoon opnemen ( de zender waar de decoder op staat) de andere netten kun je analoog blijven opnemen.
Digitaal komt er bij,het vervangt niet,dus neem je digitaal dan hou je gewoon je andere zenders.
Die 10 euro voor wat extra's ben je niet verplicht te betalen en bij de concurrent kost het net zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@ams:
let wel even op->uit de omschrijving van de CSD kan ik halen dat je geen directe link tussen ons aansluitpunt en je tv hebt (hd recorder) + de vorige bewoner heeft altijd goed werkende TV gehad sinds de netwerkaanpassing in Vathorst. De kans dat het dus in je lokale installatie ligt is ongeveer 85%.

Check dus wel even kabels/randaarde/metalen stekkers(plastic connectoren leveren demping op)/splitters/versterkers.. kan je veel geld schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

Zojuist een verkoper van Ziggo aan de telefoon gehad, of ik belangstelling heb voor 50 Mbit internet via de kabel. Volgens mij spelen ze in op het XMS verhaal dat niet alle wijken van glasvezel worden voorzien en proberen ze nu een graantje mee te pikken.

Eens afwachten hoe serieus dit is. :P

Zou dat verklaren waarom er bij ons om de hoek glasvezel in de grond wordt gelegd en dit dus niet van ReggeFiber is?

[ Voor 16% gewijzigd door GerkeP op 21-05-2008 14:59 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:27:
[...]

Er zijn verloopplugjes met aan de ene kant een satelliet plugje ( f connector) die je er op kan draaien waardoor het een gewone tv plug wordt en andersom ook.
o.a. te koop bij Gamma, Karwei,Praxis

ja weet ik net gekocht maar weg gegooid geld is nog niet goed

[...]

U schreeuwt wel hard... je dvd recorder of harddisk recorder kun je gewoon blijven gebruiken en je kan het digitale signaal gewoon opnemen ( de zender waar de decoder op staat) de andere netten kun je analoog blijven opnemen.
Digitaal komt er bij,het vervangt niet,dus neem je digitaal dan hou je gewoon je andere zenders.
Die 10 euro voor wat extra's ben je niet verplicht te betalen en bij de concurrent kost het net zoveel.
dat is mijn mening die hoef je niet te delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:03:
[...]

dat is mijn mening die hoef je niet te delen
Wel als deze niet correct is,met digitale tv van xms blijgt je recorder gewoon bruikbaar.

@Loveparade: Casema's aanbod is niet gebaseerd op glasvezel.
Met het gebruik van het nieuwe eurodocsis (3) protocol kunnen ze nu ook 50 MBIT aanbieden,maar het blijft met zo'n kromme upload verhouding.

[ Voor 29% gewijzigd door Nick39 op 21-05-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Hieronder nog even het uiteindelijk formulier. Misschien is het wel handig als iedereen in Veenendaal die zelf graag glasvezel wil hebben, dit uitprint, copieert en verspreid rond zijn eigen huis. :)

Eindelijk is het zover.

Hoeveel jaar hebt u nu al breedband Internet?
Het zal nog zeker tien jaar duren voor u opnieuw een dergelijke kans krijgt.

Daarna kunt u altijd weer overstappen als het niet bevalt.

Of wilt u meer snelheid?
De Internet snelheid is ongekend hoog, maar liefst 50mb.
Bij adsl of kabel is deze snelheid in ieder geval niet mogelijk.

Of wilt u veilig en kindvriendelijk Internet?
U kunt bij XMS ook een internetfilter nemen, zoals bij Filternet/Solcon/Kliksafe.
Dan kunt u ook uw kinderen veilig en onbezorgd op Internet laten.
Maar u hoeft zelf ook niet bang te zijn, om op bepaalde websites uit te komen.
Uiteraard is het ook mogelijk om geen internetfilter te nemen.

Schrijft u nu in.

Meer informatie:

Inschrijven:
www.xmsnet.nl/forms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
cjdijk schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:05:
Hieronder nog even het uiteindelijk formulier. Misschien is het wel handig als iedereen in Veenendaal die zelf graag glasvezel wil hebben, dit uitprint, copieert en verspreid rond zijn eigen huis. :)
Zou ik met jouw toestemming een gedeelte hiervan mogen gebruiken voor: http://www.vleuterweideopglasvezel.nl

[ Voor 64% gewijzigd door WidgetTWW op 21-05-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:04:
[...]

Wel als deze niet correct is,met digitale tv van xms blijgt je recorder gewoon bruikbaar.

@Loveparade: Casema's aanbod is niet gebaseerd op glasvezel.
Met het gebruik van het nieuwe eurodocsis (3) protocol kunnen ze nu ook 50 MBIT aanbieden,maar het blijft met zo'n kromme upload verhouding.
Ja maar dan hoef ik niet te wachten, upload is dan 2 Mbit, is voor mij eerst wel voldoende. Als dit inderdaad wordt doorgezet halen ze bij ons nooit die 40% en kan XMS het best wel eens heel moeilijk krijgen in de rest van Veenendaal en vissen ze uiteindelijk misschien wel achter het net.

Bij mij achter het huis zijn ze bezig met glasvezel, het ligt nu hemelsbreed 35 meter bij mij vandaan. XMS gaat niet aansluiten voor de 40% is gehaald in de wijk (welke wijkindeling hanteren ze?????).
Bij ons is het een hoop rokken en knotjes (in 90% van de gevallen geen internet en tv), dus de kans dat wij die 40% gaan halen is vrijwel nihil.

Op de componistensingel zijn ze nu bezig met glasvezel leggen. Het is geen ReggeFiber volgens ingeweiden, dus is Casema een optie, ze zijn er mee bezig. Casema = Ziggo geworden. Ik ga niet zitten wachten tot ze bij XMS besluiten om toch maar te gaan aanleggen bij ons (onzekerheid heet dat) terwijl Ziggo het hier wil gaan leveren.

Just my 2 cents (en het interesseert mij niet of het over glas of coax gaat, als het maar werkt).

Heeft als voordeel ook nog eens dat ik gewoon BBC 1 en 2 kan blijven kijken en geen nieuwe digitale decoders hoef aan te schaffen (scheelt toch weer 270 euro). En als ik dat al denk, hoeveel mensen zouden ze dan alsnog bij XMS weer weghalen?

[ Voor 6% gewijzigd door GerkeP op 21-05-2008 15:22 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 22:10
En als ik dat al denk, hoeveel mensen zouden ze dan alsnog bij XMS weer weghalen?
Zoek deze topic maar door, dat is van korte duur nog...
En als ik dat al denk, hoeveel mensen zouden ze dan alsnog bij XMS weer weghalen?
Mensen in de wijk waar ze gaan aanleggen 0 aangezien die nu een contract hebben met XMS.

Maar goed ooit casema(caslooma) gehad en dat komt er bij ons niet meer in. Wat een bagger provider is dat, ik durf te wedden als iedereen net zoals toen weer naar kabel internet overstapt dat ze het weer niet aankunnen.

Oja ff onderbouwing waarom casema bagger is/was:
- Helpdesk die niet te bereiken was (30 a 60 min wachttijd)
- Verbinding lag 60% van de tijd er uit
- 50% van de tijd dat je wel verbinding had was de snel om te huilen
- Factuur fouten
- nouja alle problemen die bekend zijn van 2000 t/m 2005

[ Voor 73% gewijzigd door Riddler85 op 21-05-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Riddler85 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:29:
[...]
Zoek deze topic maar door, dat is van korte duur nog...
Zolang XMS aangeeft pas in actie te komen bij 40% per wijk en verder geen duidelijkheid geeft, heeft Ziggo vrij spel, en een getekende overeenkomst is bindend. De overeenkomst met XMS is niet meer bindend, de termijn is verstreken en er wordt geen duidelijkheid gegeven over de wijken die niet onder het spoor liggen.

Casema levert inmiddels al jaren een stabiele verbinding, instortende verbindingen vanwege veel aansluitingen in de wijk zijn allang niet meer van toepassing, ik hoor hier in Veenendaal alleen maar positieve berichten over Casema en XMS moet zich hier nog bewijzen.

Ik denk persoonlijk dat dit een hele slimme zet is van Ziggo.

En dat van de BBC dat moet ik nog zien. In Nederland heeft de Vecai een contract met BBC en Herzinger (of hoe heet dat) niet, willen ze dat wel dan kost dat geld en wie betalen dat? Juist.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Loveparade, ik ben ex Casema en voor een deel kan ik je wel uit de knoop helpen, Casema heeft geen glas naar woningen lopen en gaat dat ook niet doen.
Als Casema glas aanlegt is dit voor verbindingen met wijk apparatuur,niet naar de consument.
KPN is momenteel sterk aan het verglazen ( ook niet naar de consument maar naar wijk aansluitingen ) voor diverse toepassingen.
Er komt o.a. een nieuw net voor televisie per telefoon waarvan de aanvoer via glas gaat en per mast dan aparte antennes hier weer voor worden geinstalleerd.
50 mbit is nog niet leverbaar bij Casema, de nieuwe eurodocsis motorola bakken zijn er nog niet,en daarnaast is de snelheid alleen theoretisch en alleen nog in laboratoria getest.
Casema is best constant met internet,dat is waar maar eurodocsis 3 is wel gevoeliger voor sterk gebruik en afstand tot centrale.
Die keus moet je zelf maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Tuurlijk, maar ze bieden het nu aan in Veenendaal, waarom is dat denk je? Voor Casema/Ziggo de laatste kans om nog een klapper te maken nu XMS een afwachtende houding aanneemt?

Ik weet het wel zeker.

Hoe groot is de kans nu dat wij nog aan die 40% gaan toekomen? Vrijwel nihil.

Conclusie: Ik krijg kennelijk geen glasvezel, Ziggo biedt een alternatief, dus waarom niet? Ook daar zit ik max een jaar aan vast. Mijn BDSL moet ik toch houden ivm servers en 8 ipadressen, ook als XMS gaat leveren, dus wat is voor mij dan het probleem? Ik ga het proberen en ik zie wel, werkt dat van Ziggo niet, dan kan ik er zo weer vanaf. Financiele kant interesseert mij niet. Ik wil ook best 100 euro per maand betalen voor die 8 ip adressen bij XMS, maar dat willen/kunnen/mogen ze niet. Alternatief is IPV6, dat wordt door XMS ook niet ondersteund.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke , geen glas dan , tenminste ziet er niet naar uit.
Gelukkig lees ik ook hele positieve dingen over de snelheid van Ziggo die volgend jaar toch naar de 100 mb gaan .Nieuwe modems uitrol in Juni.
Ervaring met oud casema is inderdaad niet echt slecht , stabiele verbinding die er voor mijn weten nog nooit uit gelegen heeft behoudens onderhoud in de nacht.
We blijven dus nog maar even vrolijk bij Ziggo _/-\o_
Trouwens tijdens de presentatie van Ziggo werd er wel duidelijk gesproken van glas naar de huizen te brengen , termijnen etc .. niet gehoord maar wie weet heet XMS in de toekomst ook gewoon Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan niet in de toekomst kijken,maar Warburg Pinsven (koper van Casema/Ziggo) heeft nog een behoorlijke schuld en aangezien het durf kapitaal ondernemers zijn zullen ze op den duur weer gaan verkopen zodra het rendement behaald is.
Dat ze geen glas gaan brengen (wat ze misschien wel geroepen hebben) is duidelijk door de uitrol van eurodocsis 3.
Dat werkt niet op glas en je gaat geen nieuwe standaard introduceren als je grote plannen hebt om glas bij de mensen thuis te brengen.
Ook hun al meer dan een jaar in testfase staand project met ip tv is samen met de decoder ( 300 euro of huren) ook gebaseerd op kabel en niet op glas.
Ga je met glas werken dan ga je geen dure decoder uitbrengen en een ip tv infra structuur aanleggen gebaseerd op coax...
Op de laatste dealer dag riepen ze nog heel trots dat ze zeker nog 20 jaar vooruit konden met het stukje koper tussen wijk en huis.
Men roept gewoon graag wat men wil horen,maar die deur tot deur glasvezel van Ziggo gaat er voorlopig echt nog niet komen.
Wel een klein voordeeltje,na een jaar kun je per maand gaan opzeggen,dat was nog niet overal.
Qua stabiliteit kan je ook weinig zeggen,dat zag je aan KPN,en aan XMS, tot vorige week geen noemenswaardige storingen ( op internetplusbellen varianten na die elke maand wel storing hebben ) en op het moment heeft Casema ook een telefoonstoring,dat zijn ondertussen moment opnames geworden.
En die 100 MB is het theoretische maximum nu van eurodocsis 3,maar daar gaat een heel fors prijskaartje aan hangen !

Maar goed.. zullen we eens back to basics gaan ?

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 21-05-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook jij bent weer welkom bij casema/Ziggo Nick :+
Stop hier verder mee aangezien de glas wel nooit mijn huis zal bereiken.
Jammer maar het is zo , ook in de toekomstige nieuwbouw in Veenendaal waar wij over anderhalf jaar hopen te wonen, heb ik na info vernomen dat van glas geen sprake is maar in ieder geval wel kabels van Ziggo.
VOD komt in Juni dus investeren we daar maar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

mrc16 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:09:
[...]

Zou ik met jouw toestemming een gedeelte hiervan mogen gebruiken voor: http://www.vleuterweideopglasvezel.nl
Uiteraard, ik heb mijn best erop gedaan, iedereen mag dit gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:48:
Ook jij bent weer welkom bij casema/Ziggo Nick :+
Daar hebben ze me al tig keer over geschreven,complete we missen u brieven,maar ik zit voorlopig goed bij XMS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Spenkman
Het is echt maar kbit
@Maxtz0r
bbned.nl geeft ook dezelfde score
@Nick39
Ik zit bedraad en draadloos,bij bijde apparaten nopo. Ik heb terug gekeken en haal er niets uit wat mij helpt maar ik kan ook wat over het hoofd gezien hebben.
@Denan
Mijn Security heb op de computer en in de router uitgezet maar dat helpt niets,waar kan ik die
UPnP uitzetten.

Allen bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
cjdijk schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:32:
[...]

Uiteraard, ik heb mijn best erop gedaan, iedereen mag dit gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

@ appieflappie: Al op www.xmsnet.nl (Mijn XMS) gekeken of je snelheid wel echt op 50 Mbit/s staat? (Ik ben zelf ook rechtstreeks van 10 Mbit naar 50 Mbit geswitched.....)

Ik haal zelf de snelheid overigens ook niet, maar ik wijt dat voorlopig nog aan mijn Centrino laptop met maar 512 MB geheugen en Dell routertje. (Gemiddeld rond de 25 Mbit/s up en down)

Een rigoreuze maatregel is natuurlijk om je router terug te zetten naar Factory Defaults en je besturingssysteem op je computer opnieuw schoon te instaleren.... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benjenkins schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:24:
[...]

Ik heb zelf een paar dagen de snelheidsupgrade gedaan en toen bleef de upload ook achter.(max 4mb/sec upload)
Bleek in de router Qos te zijn, die moet je uit zetten of precies goed instellen(stond beperkt op 4mb/sec)
(router=linksys wrt54gl met hyperwrt-thibor15c firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 09:44
@denan

waar staat de handleiding voor D-TV ?
wil namelijk volgende week bestellen en wil alvast waarnodig kabels trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@appieflappie staat ergens de QOS aan ?
Zowel in de router als in de pc bij de netwerk specificaties uitvinken.
Netwerk kaart zelf op 100 mbits full duplex zetten niet op auto.
Draadloos in de router: CTS protectie uitzetten.
Haal ad aware 2008 free op bij http://www.lavasoft.nl/ en scan eens op spyware.
Heb je de 50 mbits wel geactiveerd ( gaat niet automatisch)
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe ophalen,geen externe files ophalen, slider helemaal naar rechts zetten,zorg dat bij network adapter selection de goede netwerk kaart staat,niets veranderen verder,op optimal settings drukken en dan apply changes.
Dat zijn de basic dingen in een notedop... cat 5 kabel gebruikt ?

@michelc85
Een netwerk kabel van de DRG naar de plek waar je de decoder neer zet volstaat.
De bijgeleverde scart is ongeveer 1,5 meter lang.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 21-05-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
@michelc85
Als aanvulling, zoal Nick zegt vanaf de DRG. Hier mag geen andere netwerk apparatuur tussen zitten. Ik had zelf eerst gedacht dat ik van mijn bestaande switch en vanaf daar door bekabeling gebruik kon maken. De handleiding staat trouwens op http://dtvuitrol.xmsnet.nl/handleiding.pdf .

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

cjdijk schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:05:
Eindelijk is het zover.

Hoeveel jaar hebt u nu al breedband Internet?
Het zal nog zeker tien jaar duren voor u opnieuw een dergelijke kans krijgt.

Daarna kunt u altijd weer overstappen als het niet bevalt.

Of wilt u meer snelheid?
De Internet snelheid is ongekend hoog, maar liefst 50mb.
Bij adsl of kabel is deze snelheid in ieder geval niet mogelijk.

Of wilt u veilig en kindvriendelijk Internet?
U kunt bij XMS ook een internetfilter nemen, zoals bij Filternet/Solcon/Kliksafe.
Dan kunt u ook uw kinderen veilig en onbezorgd op Internet laten.
Maar u hoeft zelf ook niet bang te zijn, om op bepaalde websites uit te komen.
Uiteraard is het ook mogelijk om geen internetfilter te nemen.

Schrijft u nu in.

Meer informatie:

Inschrijven:
www.xmsnet.nl/forms
Gisteren even vast 500 velletjes gecopieerd, zojuist de eerste 100 rondgebracht. Valt nog best een beetje tegen. Er zijn veel van die brievenbussen met "harige" tochtstrips. Je krijgt hem erg moeilijk naar binnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harige tochtstrips eh... stond de buurvrouw toevallig buiten ? :o

Tipje van mijn zoon ( ex krantenloper ) neem een stukje hard karton of een plankje en leg daarop je stapel kopietjes,zorg dat ie langer is dan je briefjes.
Met het stukje karton (met daarop je velletjes) duw je de borstel met de ene hand open,en met de andere hand duw je er onder het briefje mee naar binnen.

[ Voor 70% gewijzigd door Nick39 op 22-05-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Laatst online: 17-12-2022
cjdijk schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:57:
[...]

Gisteren even vast 500 velletjes gecopieerd, zojuist de eerste 100 rondgebracht. Valt nog best een beetje tegen. Er zijn veel van die brievenbussen met "harige" tochtstrips. Je krijgt hem erg moeilijk naar binnen. :P
Even dubbelvouwen;-)

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Voor iedereen waarvan die meent dat de snelheid niet lekker loopt, ik ga mijn FTP test server binnen het XMS netwerk binnenkort weer aanzetten en heb daarvoor net 100Mbit aangevraagd. Uiterlijk begin volgende maand, gezien ik eerst de snelheidsverhoging wil hebben om een stabiele verbinding te behouden voor het testen met 50Mbit.
Er kan dan maximaal 1 connectie opgezet worden met een betrouwbaar FTP pakket, en kun je gaan analyseren of je de snelheid wel haalt en waar het mogelijk fout gaat (router er tussen uit, etc)

@denan, er stond bij het aanvragen dat het pas begin v/d volgende maand ingaat, kun jij dat misschien versnellen door een knopje ergens aan te klikken?
Tevens staat er denk ik een fout op mijn xms bij omschakeling naar 100Mbit, als ik dat aan klik en volgende klik, dan staat er de zin 'Aan de snelheidswijziging zijn eenmalige downgradekosten van 25,00 euro verbonden' , ik weet niet zeker of ik nu 25 euro moet betalen, zeker gezien het een upgrade is, en geen downgrade...

[ Voor 11% gewijzigd door Jurjen de Vries op 22-05-2008 11:53 ]

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:50:
[...]

Ik heb zelf een paar dagen de snelheidsupgrade gedaan en toen bleef de upload ook achter.(max 4mb/sec upload)
Bleek in de router Qos te zijn, die moet je uit zetten of precies goed instellen(stond beperkt op 4mb/sec)
(router=linksys wrt54gl met hyperwrt-thibor15c firmware)
Hmm goede tip daar had ik ook nog niet naar gekeken zal ik morgenmiddag als ik weer in Arnhem ben gelijk eens naar kijken gezien de DGL-4100 nogal wat QoS functies heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
psychoclown schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:50:
[...]

Hmm goede tip daar had ik ook nog niet naar gekeken zal ik morgenmiddag als ik weer in Arnhem ben gelijk eens naar kijken gezien de DGL-4100 nogal wat QoS functies heeft ;)
Klopt... Controleer met name SPI(Statefull Packet Inspection) en gamefuel even.. Ik weet uit ervaring dat deze bijhoorlijk inpact hebben op oa je uploadsnelheid. (ik gebruik dezelfde router, topding overigens ;))

[ Voor 5% gewijzigd door Wilde op 22-05-2008 13:37 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Wilde schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:15:
[...]

Klopt... Controleer met name SPI(Statefull Packet Inspection) en gamefuel even.. Ik weet uit ervaring dat deze bijhoorlijk inpact heeft op oa je uploadsnelheid.
Gamefuel gebruik ik niet eigenlijk dus daar lijkt me niks aan het handje.
SPI niet geprobeerd verschil met aan en uit leek me dat dat niet echt de oorzaak kon zijn van mijn lage upload. Al kan dat natuurlijk behoorlijk veel impact hebben als je logisch nadenkt.. thnx iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Nick39 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:05:
@appieflappie staat ergens de QOS aan ?
Zowel in de router als in de pc bij de netwerk specificaties uitvinken.
Netwerk kaart zelf op 100 mbits full duplex zetten niet op auto.
Draadloos in de router: CTS protectie uitzetten.
Haal ad aware 2008 free op bij http://www.lavasoft.nl/ en scan eens op spyware.
Heb je de 50 mbits wel geactiveerd ( gaat niet automatisch)
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe ophalen,geen externe files ophalen, slider helemaal naar rechts zetten,zorg dat bij network adapter selection de goede netwerk kaart staat,niets veranderen verder,op optimal settings drukken en dan apply changes.
Dat zijn de basic dingen in een notedop... cat 5 kabel gebruikt ?
Heb zojuist dit doorlopen met enig resultaat

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/274606667.png

De download blijft in de buurt van 38-40 Mb/s hangen, terwijl na bovenstaande actie wel de upload is gestegen van 8 naar 17 Mb/s. Maar nog steeds geen 50/50?

Ik heb het vermoeden dat doordat er vrij kort iets wordt gedownload en geupload, dat daarmee de tetsen wat tegenvallen. In aanloop van mijn down en upload lopen wat realtime scanprogramma's mee, die de snelheid in die korte tijd beinvloeden.

Weet iemand een site waar je bijvoorbeeld een dergelijke test kan uitvoeren met het downloaden en uploaden van bijvoorbeeld een testbestand van 4 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In elk geval heeft het je upload verdubbeld,dat is al heel wat,er zijn wel heel veel tweaks die nog een en ander toevoegen maar die vermeld ik liever niet gewoon uit angst dat bij fouten je pc het niet meer doet.
Belangrijk is een goede backup te maken op disk niveau zoals Norton Ghost of Partition Quest Drive image Pro.
Op dezelfde site waar tcp optimizer staat staat ook een analizing tool die nog het een en ander kan doen.
Daarna wordt het Googlen, voor de kleine beetjes helpt ook nog IE7Pro waarbij je het aantal connecties naar een site kunt verhogen.
Het zijn allemaal beetjes en beetjes bij elkaar sprokkelen,dit soort snelheden zijn "niet normaal" dus allerlei default settings helpen nu niet meer.
MTU iets verlagen bij router en PC wil ook helpen alleen heeft dat ook weer zijn invloeden op korte en langere files,en te laag betekent helemaal geen verbinding meer.
Kijk in elk geval ook zonder router,haalt je pc het dan wel dan weet je dat je het ergens in je router moet gaan zoeken en dat verdere pc patches geen zin meer hebben of zelfs negatief werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:25
Interesante ontwikkeling:
De goedkeuring voor de aanleg, nu de vooraf gestelde norm van 40 procent niet gehaald lijkt te zijn, is de verantwoordelijkheid van de aandeelhouders van investeerder Reggefiber. Provider XMS gaat de komende week alle gegevens inventariseren en aanbieden aan Reggefiber.
en
AMSTERDAM - KPN heeft een belang van 41 procent genomen in het glasvezelbedrijf Reggefiber. Dat meldde het telecombedrijf donderdag nabeurs zonder daarbij financiële details te geven.

Het in 2005 opgerichte Reggifiber is gespecialiseerd in de aanleg van glasvezelnetwerken en ontwikkelde deze al in onder meer Deventer en Nuenen.

Reggefiber en KPN werken in Almere al samen. Daar werken ze aan een project waarbij rond de 70.000 huishoudens worden aangesloten op glasvezel. De netwerken zijn ook toegankelijk voor andere aanbieders dan KPN.

Reggefiber krijgt een belang van 59 procent. KPN heeft de mogelijkheid zijn belang op termijn uit te breiden.
Bron: Nu.nl

Zie ik daar een mogelijkheid dat XMS op zoek moet naar een nieuwe aannemer :? Eerder werd in dit topic daar al over gesuggereerd: Post

[ Voor 5% gewijzigd door IJnte op 22-05-2008 19:13 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
IJnte schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:12:

Bron: Nu.nl

Zie ik daar een mogelijkheid dat XMS op zoek moet naar een nieuwe aannemer :? Eerder werd in dit topic daar al over gesuggereerd: Post
Hmmm die zag ik ook niet aankomen eerlijk gezegd :P
Verder is reggefiber natuurlijk een partij voor de bouw en het beheer van de netwerken. XMS is meer een provider op dat netwerk. Voor XMS zal er dus niet veel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Laatst online: 25-10-2023
Ja echt, dit vind ik echt gewoon stom.

In firefox haal ik bij verschillende speedtests niet meer dan 30 mbit up en down (en de up redde ik voor vandaag echt niet...geen idee wat er veranderd is). Vandaag had ik toevallig internet explorer nodig omdat een site het niet in FF wilde doen.... en ik dacht, laat ik nog eens testen. In internet explorer haal ik via de download test van bbned dus wel gewoon 57065 kbps...... Ik snap daar dus geen ene drol van.... bij een hertest trouwens 64035 kbps..... bij firefox blijf ik consequent rond de 30 mbit steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chocka

Probeer deze eens.

http://www.numion.com/YourSpeed3/index.html

Zet wel bij options de browsetest uit,die blijft wel eens hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:12:
@chocka

Probeer deze eens.

http://www.numion.com/YourSpeed3/index.html

Zet wel bij options de browsetest uit,die blijft wel eens hangen.
Download speed: 67,699.06 (8,462.38) 100%
Upload speed: 43,167.37 (5,395.92) 97%
Surfspeed inside Netherlands: 4,158.88 (519.86) 100%
Latency: 8 milliseconds
hier is de upload weer lager..

10 seconden later zegt ie:
Download speed: 33,788.35 (4,223.54) 50%
Upload speed: 59,103.25 (7,387.90) 100%
Surfspeed inside Netherlands: 4,280.96 (535.12) 100%
Latency: 12 milliseconds
Hier weer een hoge upload maar weer een lage download...

Weer 10 seconden later:
Download speed: 64,518.37 (8,064.79) 95%
Upload speed: 52,630.74 (6,578.84) 89%
Surfspeed inside Netherlands: 2,187.15 (273.39) 51%
Latency: 12 milliseconds

Gemiddeld zit ik dus ruim aan de 50 mbits zullen we maar zeggen maar het ziet er niet betrouwbaar uit.. het verschilt nogal aardig..

[ Voor 40% gewijzigd door Nick39 op 22-05-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt,blijft allemaal bij benadering.
Maar kijk eens naar de percentages achter je resultaten,dan zijn ze redelijk gelijk.
in ieder geval vind ik deze betrouwbaarder dan speedtest.net

en die surfspeedtest is waardeloos,zet die test gewoon uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Laatst online: 25-10-2023
ik had op die site net een download van 92 mbit...... een upload van 67 mbit....
erg raar, aangezien ik maar een abo heb van 50 mbit
(werkelijk...hoor me nu...MAAR 50 mbit...hahahaha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Laatst online: 09-09 15:05
Nou, ik trek mijn 24 mbit bij lange na niet als het gaat om de upload. Download gaat wel. Zit hier in een studentenhuis en andere gebruikers hebben hier ook last van. Volgens de helpdesk moest ik er maar even mijn laptop aan hangen om te kijken wat ik dan haalde. Snap niet echt of dat iets oplost. Snelheid blijft bij uploaden naar colo server soms hangen op de 160 kbps. Iemand nog ideeën? Van de week maar even bellen met de vraag of ze mij willen omzetten naar 50/50.
Voor de duidelijkhied: het gaat om een studentenabbo. Ik heb dus geen meterkast of iets. Gewoon UTP doosje op de wand waar ik prik vandaan haal. Alleen internet, geen VOIP/TV.
Bekabeling is verder in orde, verwaarloosbare packetloss. Geen routering whatsoever, directe prik. NIC al op 100mbit vast gezet. Draai een Apple mac pro early 2008 met OS X 10.5.2.
Wel humor dat tijdens mijn gesprek met de helpdesk de medewerker aldaar zei dat ik mijn snelheid misschien niet haalde omdat mijn systeem het niet bij hield :+ .

[ Voor 3% gewijzigd door Jappo112 op 23-05-2008 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Man, ik heb hier een pentium 133 die als NAT-router al dik 60mbit weg kan stouwen 8)7 Als je er direct aan zit zonder een router die je beperkt, dan zit het toch bij XMS vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Laatst online: 09-09 15:05
neographikal schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 01:29:
Man, ik heb hier een pentium 133 die als NAT-router al dik 60mbit weg kan stouwen 8)7 Als je er direct aan zit zonder een router die je beperkt, dan zit het toch bij XMS vermoed ik :)
Dat denk ik inderdaad ook. Was een tijd geleden bij mijn ouders die wonen in Vathorst (ik zelf woon in Amersfoort centrum). Die hebben ook XMS 24/24. Ik vanuit daar met AFP naar mijn machine connecten: haalde ik af en toe 100kbps met downloaden. Dus ik die gasten weer bellen en hun maar afhouden. Ik zeg: dit ligt bij jullie intern, het zit immers in jullie netwerk en het lijkt mij wel zo slim dat dit verder niet gepeert wordt. Hun weer af houden terwijl ze niet de sturctuur van hun netwerk kennen. Wouden ze een lijstje met actieve processen. Gezien ik OS X draai vraag ik me af wat ze uit willen halen en of ze het überhaupt begrijpen. Zucht...
Alvast excuses voor al het gezeur |:( . Maar hier kan ik het tenminste kwijt bij mensen die het wel begrijpen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jappo112 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 01:39:
[...]
Alvast excuses voor al het gezeur |:( . Maar hier kan ik het tenminste kwijt bij mensen die het wel begrijpen :) .
Idem.

Ik ben nog steeds prima tevreden over de stabiliteit, maar met die upgrade naar 50/50 ben ik zo langzamerhand met niks anders meer bezig dan snelheid testen en uit proberen te vinden waar de firewall zit die sommige van die programma's die telkens weer zien nadat de pakketjes xmsnet hebben bereikt.
Met alle tests kom ik met kleine afwijkingen niet verder dan 3 down 7 up, direct geprikt of met de router wireless of bedraad maakt niet uit.
Normaal download ik zelden iets wat groter is dan 10Mb dus ik maak me er allemaal niet erg druk over, maar waarom anderen als een speer gaan en ik niet blijft me verwonderen.

http://www.xentech.net/speedtest
http://www.dsl-speed-messung.de
http://www.speedtest.ch
http://numion.com/YourSpeed3
http://www.speedtest.at
http://www.speedcheck.arcor.de
resources.zdnet.co.uk/speedtest
http://www.visualware.com
http://speed-test.net

Ik houd het er maar op dat de fout bij mij zit en ga zo langzamerhand weer eens de dingen doen die ik moet doen, zoals onder andere leuke (beleids)nota's schrijven en in al die jaren dat ik daar mee bezig ben op zo'n apparaat, ben ik met al die snelheidsverhogingen nog niet sneller gaan typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@DENAN, kan jij aangeven hoeveel % aanmeldingen je in de wijk 3905 X. hebt gehad in Veenendaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Kensei schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:40:
@DENAN, kan jij aangeven hoeveel % aanmeldingen je in de wijk 3905 X. hebt gehad in Veenendaal?
In ieder geval 1 :) 3905LP. Ik hoop dat er binnenkort idd wat meer duidelijk komt over het aantal aanmeldingen in de andere wijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Kensei schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:40:
@Denan: En hoe groot moet het gebied zijn dat 40% haalt, om tot aanleg van glasvezel over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:57:
In elk geval heeft het je upload verdubbeld,dat is al heel wat,er zijn wel heel veel tweaks die nog een en ander toevoegen maar die vermeld ik liever niet gewoon uit angst dat bij fouten je pc het niet meer doet.
Belangrijk is een goede backup te maken op disk niveau zoals Norton Ghost of Partition Quest Drive image Pro.
Op dezelfde site waar tcp optimizer staat staat ook een analizing tool die nog het een en ander kan doen.
Daarna wordt het Googlen, voor de kleine beetjes helpt ook nog IE7Pro waarbij je het aantal connecties naar een site kunt verhogen.
Het zijn allemaal beetjes en beetjes bij elkaar sprokkelen,dit soort snelheden zijn "niet normaal" dus allerlei default settings helpen nu niet meer.
MTU iets verlagen bij router en PC wil ook helpen alleen heeft dat ook weer zijn invloeden op korte en langere files,en te laag betekent helemaal geen verbinding meer.
Kijk in elk geval ook zonder router,haalt je pc het dan wel dan weet je dat je het ergens in je router moet gaan zoeken en dat verdere pc patches geen zin meer hebben of zelfs negatief werken.
Ik ben het eerlijk gezegd niet helemaal eens met de stelling dat je moet tweaken in je tcp configuratie om dat beetje extra snelheid te halen. Ik bedoel, op mijn LAN haal ik tussen 2 machines ruim 35MB/s (dus 350MBit ongeveer). Nou is dat gigabit dus die snelheden haal je niet naar het modem toe, maar het toont wel dat tcp/ip op zich echt wel hoger kan dan die 25mbps upload die ik nu haal.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
cjdijk schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:11:
[...]

@Denan: En hoe groot moet het gebied zijn dat 40% haalt, om tot aanleg van glasvezel over te gaan.
Hoe groot is de wijk 3905? (mogen jullie zelf op funda uitzoeken :))

@jappo:
Ze hebben toch echt een os9 en een os X 10 leopard machine beneden staan. Natuurlijk is het zo dat niet elke helpdesker bekend zal zijn met apple.. maar dat lijkt me redelijk normaal. Zo zijn er ook helpdeskers die je kunnen helpen met linux en weer anderen die een Amiga kunnen aansluiten :)
Als je je adresgegevens doorzet naar dtvpilot@xmsnet.nl zal ik even kijken of ik je lijn kan provisionen op 50/50Mbit. Het zou volgens mij goed kunnen dat alle studentenabonnementen geen acces hebben tot mijn.xmsnet.nl en dus niet zelf een upgrade kunnen activeren. Mocht dat zo zijn dan zal ik alle studentenacces abonnementen automatisch laten upgraden naar 50/50Mbit.

Note: Voor de studentenhuizen hebben we in principe een CPS(packetfront of DRG) hangen op elke locatie, heb je alleen een aansluitpunt dan vermoed ik dat je in dat studentencomplex in Amersfoort(?) zit waarbij XMS alleen in de centrale een aansluiting heeft, en de rest via switches/kabels van bewoners loopt? In dat geval kunnen we de snelheid inderdaad niet garanderen. :)

@alle speedtesters:
Jullie hebben 50/50Mbit.. GA IETS NUTTIGS MET JE TIJD DOEN! :)

Ik zal kijken of ik een speciale XMS speedtestserver kan regelen die aan de rand van het netwerk staat (AMS-IX locatie).. dit staat nog ergens op mijn TO-DO lijst.
Speedtesten van en naar XMS bewoners kan nuttig zijn, maar dat verkeer kennen we altijd een low prio toe binnen het netwerk. Er is voldoende capaciteit om alles te verwerken (10Gb per stad), maar IPTV packets, Voice packets of connecties naar buiten toe krijgen op de stadsrouters gewoon voorrang.

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 23-05-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen 50/50Mbit upgrade voor studentenacces
Ik heb net even overleg gehad en voor de studentenabonnementen zal de 50/50Mbit upgrade niet beschikbaar zijn. Gezien de lage prijs (12.95 of 14.95?) van het abonnement is besloten deze optie niet te geven. Studentenabonnementen hebben ook geen mijn.xmsnet.nl portal acces waarmee een upgrade aan te vragen is.

Dus?
De enige manier waarop studentenabonnementen gebruik kunnen maken van de 50/50Mbit optie is een 'normaal' XMS abonnement aan te vragen van 32.95 euro. Het studentenabonnement komt dan te vervallen, al zitten de kosten hiervoor wel in de standaard huur van de kamer van Portaal. Hoe men daar mee om gaat kan ik dus niet zeggen. (Ga er in ieder geval van uit dat je 32.95 aan XMS kwijt bent, en Portaal het standaard bedrag in de huur laat zitten).

Maar:
Er zijn ook locaties (2-3tal studentencomplexen) waarbij er geen XMS glasvezelswitch ligt in elke kamer, maar een grote glasrouter is geplaatst op een centrale locatie. Vanaf deze glasrouter ligt UTP naar de verschillende kamers, of naar het eigen netwerk van de studentencomplexen. Als er geen DRG/Packetfront glasvezelswitch in de kamer aanwezig is zal een upgrade naar een 'normaal' XMS abonnement niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
Niet direct ;). voor de XMS (klanten) zal er verder niks veranderen, niet qua dienstaanbod of prijzen.

KPN zal in de toekomst waarschijnlijk wel diensten gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Glasvezel initiatief gestart in Wijchen(GLD)
Ongeveer gelijk aan de vorm van de Glazenkamp is men in Wijchen met een glasvezel project begonnen: http://www.glasvezelwijchen.nl/

edit: vage zinsconstructie :P

[ Voor 11% gewijzigd door denan op 23-05-2008 11:07 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste