XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste
Acties:
  • 150.731 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

IJnte schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:08:
[...]

Respectloze opmerking :( Jammer dat je geen Ban request mag vragen, maar anders had ik er 1 aangevraagd voor je. Slaat toch nergens op dat je zo'n opmerking maakt..
Ik kom ook uit Veenendaal, en voel met niet aangesproken, vond dat berichtje wel komisch eigenlijk. Je hebt hier zware en minder zware kerken. Het grappige is dat de mensen die naar die zware kerken gaan, dat die geen TV mogen hebben, maar wel een PC. En die PC heeft vrijwel altijd een TV-Kaart. Dat mag dus wel. Valt me altijd weer op. Want ik heb best veel klanten in Veenendaal. Dus heb er best veel gezien. Ik ga zelf trouwens naar een minder zware kerk. Ik mag dus gewoon op de normale manier TV kijken. En zoals gezegd, er zijn tegenwoordig ook veel niet-gelovigen hier.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

offtopic: je kan die gast ook gewoon negeren. Nu staat zijn opmerking er meerdere keren.... (hee dat rijmt)

Ik heb sinds vrijdag de upgrade, maar krijg steeds zulke resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/270925957.png

Jawel! Een hogere upload dan download ;)
Maar beide niet genoeg natuurlijk. En die ping!

Maar een downloadje van SNT twente levert dit beeld:
Afbeeldingslocatie: http://bartware.free.fr/snt_download_na_upgrade.png

Natuurlijk, om deze tijd is het niet echt rustig op de information super highway, maar toch.

Rechtstreeks aan de DRG/CPS (dat ding met 4 poorten).
Mijn cheapass sitecom DC-207 kon 24 Mbit/s al niet aan, dus dit probeer ik geen eens.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft hier iemand nog een idee met hoe wij ons gaan laten aansluiten bij XMS? Ik sta open voor alle suggesties. Het is ons tot dusver namelijk nog niet gelukt ondanks dat we er al meer als een jaar mee bezig zijn.

De situatie in het kort:
Iets meer als een jaar terug hebben we ons bij XMS aangemeld in verband met de aanlegging van het glasvezel netwerk. Hierin is toen toegezegd dat wij zouden worden aangesloten.
Helaas werden wij overgeslagen. Waarna we gelijk contact met de uitvoerder hebben opgenomen. Deze heeft toen toegezegd dat wij alsnog aangesloten zouden worden wat tot dusver nog niet gebeurd is.

Vandaar dat we daarna 2 maal een brief hebben gestuurd met de vraag hoe het nu precies zat en wanneer we wel aangesloten werden. Maar hierop hebben we tevens nooit een reactie mogen ontvangen.

Daarom zijn we ongeveer 2 maanden terug naar de XMS winkel in Nijmegen gegaan en hebben daar het hele verhaal nogmaals voorgelegd. Hierin is toen toegezegd dat we binnen enkele werkdagen een reactie zouden krijgen.. Maar ook deze is tot dusver uit gebleven.

Zou XMS ons nu gewoon niet willen of doen wij wat verkeerd? Al om al ben ik namelijk best te spreken over het product en heb het bij meerdere mensen al naar behoren zien werken… vandaar dat wij nog steeds graag willen overstappen.
Dus.. wie o wie heeft nog een suggestie om alsnog bij XMS door te dringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:09:
@timon:

Je hebt je computer op poort 5 aangesloten.. sluit hem eens heel snel aan op poort 8 zoals ook in de handleiding staat ;) (kan zijn dat je je CPS even een uur van de stroom moet halen om de MAC-lease te verliezen)
Bedankt voor je reaktie Denan. Hij zit inderdaad (nog) in poort 5 maar dit is door de monteur destijds aangesloten en ik heb er sindsdien niet meer naar omgekeken. In de handleiding die ik destijds ontvangen heb staat overigens dat ik poort 3 moet gebruiken!
Opmerking:
Poort 1 is gereserveerd voor de CAT5e kabel (straight netwerkkabel) die naar de DRG22(telefoonkastje) gaat.
Poort 3 is gereserveerd voor de CAT5e kabel (straight netwerkkabel) die naar een PC gaat.

(pagina4)
Maar ik zal hem vannacht van de stroom halen, en morgen poort 8 proberen.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 15:40
Ik heb een dedicated server in a'dam staan en daarnaartoe haal ik ongeveer 5MByte/s dus mijn upload is dik in orde... Enorm bedankt XMS, dit zijn toch geen internetsnelheden meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54

DjVe

Hatsaflats!

hazekamp zit over de 60% aan aansluitingen heen en de aansluitkosten zijn verlaagd naar 50 euro :D

[ Voor 15% gewijzigd door DjVe op 14-05-2008 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 22:10
Loveparade schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:51:
Van de website van XMS geplukt zojuist

[...]

En dan van de Veenendaalsekrant

[...]
Bedankt voor het melden!

Het is dus ook mogelijk dat ze niet heel west en zuid west aansluiten als ik die berichten zo lees.
Nouja ben benieuwd fingercrossed allemaal.

Ik wil XMS/Reggefiber / de woonbouwstichtingen en de gemeente ieder geval bedanken dat ze ons de mogelijkheid hebben aan geboden ongeacht de uitkomst volgende week!

Bedankt ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:19:
[...]

Bedankt voor je reaktie Denan. Hij zit inderdaad (nog) in poort 5 maar dit is door de monteur destijds aangesloten en ik heb er sindsdien niet meer naar omgekeken. In de handleiding die ik destijds ontvangen heb staat overigens dat ik poort 3 moet gebruiken!

[...]

Maar ik zal hem vannacht van de stroom halen, en morgen poort 8 proberen.
Doe maar gewoon poort 3, Denan is in de war met digitale TV,daar is ie in het andere forum mee bezig :)

[ Voor 0% gewijzigd door Nick39 op 14-05-2008 10:13 . Reden: ik ben een bemoeial ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Nick39 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:12:
[...]

Doe maar gewoon poort 3, Denan is in de war met digitale TV,daar is ie in het andere forum mee bezig :)
Nope.. IPTV is poort 6, internet is poort 8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Benbi
In het andere proeftraject ging hier ook even iets niet goed.
Ik kreeg toen van Denan een bericht met mac adressen op de poorten er bij.
Ook daar kreeg ik te horen dat er 2 mac adressen op een poort stonden.
Een ervan kon ik gemakkelijk plaatsen,dat was mijn router en gekloonde pc.
De ander niet, ik dacht gelijk aan spook adressen,hellup iemand tapt mijn verbinding.
Het 2e mac adres was dus niet die van de router en niet die van mijn eigen pc ,of van welke pc dan ook.
In mijn achterhoofd blijft het toch doorzeuren en ik ben blijven doorzoeken.
Wat blijkt,mijn router heeft 2 mac adressen.
Misschien ook wel logisch.
Maar het eerste mac adres is voor het bedrade deel en is het gekloonde mac adres van de pc.
Het 2e mac (onbekende spook mac) adres is van het draadloze deel in de router !
Die kan ik ook niet klonen want mijn laptop heeft een ander mac adres dan mijn hoofdpc en dus blijf je altijd 2 mac adressen zien. (er zit ook geen optie om draadloos ook te klonen)
Toch maakt het 2e mac adres geen echte verbinding met XMS,dat doet ie via de router.
Maar om de een of andere reden ziet de software van XMS dus blijkbaar wel dat 2e mac adres van de router.
Toch maakt dat bij mij niets uit,en als ie fisiek aangesloten was zou steeds de verbinding er uit knallen want 2 mac adressen worden simultaan niet toegestaan.
Maak je dus niet al te veel zorgen om dat 2e mac adres,want vermoedelijk is het gewoon de draadloze adapter in je router die op de een of andere manier zichtbaar is.
Groet !
@Denan,excuus.. ik dacht aan de warmte en zo :) als jij zo stellig zegt poort 8 dan is dat natuurlijk zo.
Maken we gewoon de 3 uit de handleiding dicht _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 14-05-2008 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Ik heb gisteren onderstaande email verstuurd naar de servicedesk:
Ik heb enkele vragen:
* De postcodecheck was positief. Is dit ook een "garantie" dat ik inderdaad een glasvezel kan krijgen? Met andere woorden: is de postcode database van XMSnet zuiver genoeg om hier op af te mogen gaan?

* Ik heb nog geen bevestiging per mail/brief gehad. Wanneer mag ik die verwachten?
Hierop aansluitend: zou je aub voor me willen kijken of mijn aanvraag goed doorgekomen is?
De reactie hierop was:
Het is in zoverre een garantie dat uw woning aangesloten wordt op het moment dat de overige woningen ook aangesloten worden.
Op dit moment is het zeker de bedoeling om die locatie aan te sluiten. We kunnen er echter nog geen termijn voor afgeven.
Ik heb een mail terug gestuurd wat hij hiermee bedoelde en of hij antwoord kon geven op mijn andere vragen. Ik ben benieuwd wat er nu eigenlijk bedoeld wordt met de cryptische omschrijving dat "overige woningen" ook aangesloten worden. Iemand een idee? Het gaat in mijn wijk/straat uitsluitend om koopwoningen.

Mocht Denan meelezen: in hoeverre is de postcodecheck een "garantie" dat XMSnet beschikbaar is op dat adres? En in hoeverre mag ik er dan van uit gaan dat het binnen "redelijke tijd" geleverd wordt? (redelijk vind ik ergens tussen de 1 en 3 a 4 maanden)

Noot: ik zag dat de garantievraag al eerder voorbij kwam, maar niemand reageerde en ik ben toch wel erg benieuwd hoe "bertrouwbaar" die postcodecheck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaf de Postcode check helaas slecht nieuws, maar volgens http://nijmegen.opglasvezel.nl valt mijn huis wel binnen een 'XMS Beschikbaar' deel van Nijmegen. Mijn koopwoning is dan ook omgeven door portaal huizen en flatjes.
Heb aanvraag in gevuld op de xms site en ben nu aan het wachten op nieuws, hopelijk goed, maar kan me ook voorstellen dat het aansluiten van 1 koopwoning niet zo maar 123 gaat. Woon er helaas nog maar net, dus geen idee of XMS in deze wijk (waterkwartier/biezen) ooit een poging gedaan heeft om de 40% te halen. Ook geen idee hoe accuraat die kaart is. Duimen dus maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De postcode check kan niet aangeven of de huizen huur of koopwoningen zijn.
Zijn het allemaal koopwoningen dan zal iemand het initiatief moeten gaan nemen en een vraagbundeling doen.
In mijn straat staan een zooi huurwoningen allemaal van portaal,allemaal aangesloten.
Aan het begin en aan het eind staan echter ook een stuk of 7 koopwoningen.
Deze hebben dezelfde postcode en zullen dus positief aangeven ( omdat de kabel er voor de stoep ligt) maar als ze daadwerkelijk aangesloten willen worden zal er nog wel het een en ander moeten gebeuren.
Ligt de vezel binnen dan is het zo gedaan,maar ligt ie voor de deur dan is het toch even een andere kwestie dan putje graven....
De postcode check is een indicatie,maar geen garantie.
Als de koopwoningen hier alsnog moeten worden aangesloten dan kost dat ongeveer 1500 euro volgens de toen geldende prijzen,maar laat je het met je buren doen dan kan die prijs snel dalen...
Kortom,ligt de vezel al in je huis ( dus oranje huls met de 2 vezeltjes er in ),dan is aansluiten heel snel mogelijk,maar in de buurt of voor de deur betekent graven,huls neerleggen,vezels schieten vanaf de wijkkast,aansluiten... dat is een kostbare zaak als het alleen voor jou gedaan moet worden...

Een beller is altijd sneller..als de ander je vraag niet helemaal begrijpt of nog 50 mailtjes heeft staan kan je cryptische antwoorden krijgen,bij een telefoontje kun je altijd "hoe bedoelt u" zeggen,met mailen ben je zo weer een dag verder.. en of het antwoord dan is wat je verwachtte is maar net hoe men je vraag interpreteert.

[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 14-05-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Nick39 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:17:
De postcode check kan niet aangeven of de huizen huur of koopwoningen zijn.
Zijn het allemaal koopwoningen dan zal iemand het initiatief moeten gaan nemen en een vraagbundeling doen.
Het tweede begrijp ik.

Echter is het zo dat op deze postcode enkel en alleen koopwoningen staan en dat er in de mail aangegeven wordt dat er zeker glasvezel komt, alleen is onduidelijk wanneer.
Bovendien is de combinatie postcode + huisnummer per definitie een uniek gegeven en zou er bij het vullen van de database wel degelijk aangegeven kunnen worden of het huur of koopwingen zijn. Vandaar ook mijn vraag hoe nauwkeurig die database is.
Is hij nauwkeurig, dan staat er dat daadwerkelijk in en kan men snel vaststellen of er geleverd kan worden, zo niet dan kan men melden dat er een bewoners initiatief gestart moet worden. In dat laatste geval zou de postcodecheck in mijn ogen dan ook niet positief mogen zijn.
In mijn straat staan een zooi huurwoningen allemaal van portaal,allemaal aangesloten.
Aan het begin en aan het eind staan echter ook een stuk of 7 koopwoningen.
Deze hebben dezelfde postcode en zullen dus positief aangeven ( omdat de kabel er voor de stoep ligt) maar als ze daadwerkelijk aangesloten willen worden zal er nog wel het een en ander moeten gebeuren.
Postcode wel, huisnummer zou ook bepalend moeten zijn lijkt me. Het is niet voor niets dat er om een huisnummer gevraagd wordt.

Mij is dus ook niet bekend tot hoever het beglasd is, laat staan hoeveel er gegraven of geblazen moet worden om bij mij binnen te komen. Informatie die ongetwijfeld wel bij XMSnet bekend zal zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olgeros schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:26:
Mij is dus ook niet bekend tot hoever het beglasd is, laat staan hoeveel er gegraven of geblazen moet worden om bij mij binnen te komen. Informatie die ongetwijfeld wel bij XMSnet bekend zal zijn....
Ik heb net een mailtje terug van XMS dat mijn aanvraag in iedergeval goed binnen is gekomen (formulier deed vreemd dus even achter aangemaild).
Ben bang dat het nu wachten gaat worden voor mij, hoewel ik natuurlijk _nu_ wil weten of ik aangesloten kan worden en hoe duur dat zou zijn. Maar jah, helaas draait de hele wereld niet om mij. Kan me alleen niet voorstellen dat glasvezel al vlak bij mn huis ligt want voordat ik recentelijk de woning gekocht heb heeft het bijna een jaar leeg en te koop gestaan, dus zal er wel niemand interresse hebben gehad in glasvezel.
Paar weekjes duimen dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olgeros schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:26:
[...]
Postcode wel, huisnummer zou ook bepalend moeten zijn lijkt me. Het is niet voor niets dat er om een huisnummer gevraagd wordt.

Ik heb het even geprobeerd met de koopwoningen,deze geven:
Er is geen adres gevonden met onderstaande huisnummer en postcode.

Als het bovenstaande huisnummer en postcode kloppen, is uw adres niet gevonden in de lijst adressen die zeker aangesloten kunnen worden.

Wilt u toch aangesloten worden, dan kunt u hier uw gegevens achterlaten.
Er wordt dus blijkbaar wel gekeken op huisnummer, mijn excuus.
Hoewel hij bij woningen waar de kabel buiten tegen de gevel ligt maar niet binnen ligt geeft:
Resultaat
Op de volgende adressen kan een aansluiting op het glasvezelnetwerk geleverd worden. Als uw adres in de onderstaande lijst voorkomt, selecteer het en klik op aanvragen.
**********straat ** 2315 LJ te LEIDEN Aansluiting klaar voor gebruik

Als de kabel niet bij je binnen ligt zijn er 2 opties.
Hij ligt al afgesplitst voor je deur maar onder de grond dan hebben de vorige bewonders de monteurs niet binnen gelaten (meestal steekt er dan toch een klein oranje stukje omhoog tegen de buiten gevel) en dan is het niet zo'n enorm probleem of hij ligt er niet.
Dan moet er gegraven en geblazen worden en dat valt niet onder de 150 euro aansluit kosten,daar is in het vorig topic ruimschoots over gepraat.
Ligt ie binnen dan moet je hem in de meterkast of bij de voorgevel terug vinden,maar dan hangt er ook zo'n kast ( DRG) aan,ik vermoed dus dat jouw woning niet aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin1103
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:18
Vandaag zijn ze bij mij in de straat (munnikenweg, veenendaal) bezig geweest een dikke pijp de grond in te werken.
Volgens de werklui was die bedoeld voor het aanleggen van glasvezel.

Misschien dat er ondanks het aanmelden toch al een werkplanning is.
Dus wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
edwin1103 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:08:
Vandaag zijn ze bij mij in de straat (munnikenweg) bezig geweest een dikke pijp de grond in te werken.

Dus wie weet...
True maar zijn ook andere partijen die glasvezel gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:00:
Hij ligt al afgesplitst voor je deur maar onder de grond dan hebben de vorige bewonders de monteurs niet binnen gelaten (meestal steekt er dan toch een klein oranje stukje omhoog tegen de buiten gevel) en dan is het niet zo'n enorm probleem of hij ligt er niet.
Dan moet er gegraven en geblazen worden en dat valt niet onder de 150 euro aansluit kosten,daar is in het vorig topic ruimschoots over gepraat.
Ligt ie binnen dan moet je hem in de meterkast of bij de voorgevel terug vinden,maar dan hangt er ook zo'n kast ( DRG) aan,ik vermoed dus dat jouw woning niet aangesloten is.
Hmm, voorgevel is afgezien van een hoop pluisjes redelijk schoon, niks oranjes te bekennen. Kelder, waar de meeste kabels binnen komen is verre van schoon, maar ook daar geen oranje kabel. Zal wel bad-luck zijn voor mij, maar ik neem aan dat XMS wet waar er al wel en waar geen kabels voor handen liggen, dus wie weet ligt er eentje voor mn huis onder de grond.
Kabel laten graven/blazen kost minimaal 1500 meende ik te lezen in voorgaande topics, das toch wel ietsje duurder dan ik zou besparen door het UPC & KPN er uit te schoppen :)

We wachten wel even op de XMS reactie naar aanleiding van mn aanmelding.

Ze gaan zowiezo een hoop nieuwbouw doen schuin tegen overons, dus wie weet dat er dan weer wat mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Riddler85 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:00:
[...]

True maar zijn ook andere partijen die glasvezel gebruiken
KPN is ook druk bezig met glasvezel te leggen voor VDSL.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:18:
[...]

Nope.. IPTV is poort 6, internet is poort 8 :)
Sinds wanneer is dat poort 8? Heeft bij ons altijd in 5 gezeten, zo was het opgeleverd.
Inmiddels heb ik hem nu wel in 8 maar merk geen verschil met 5, wat is het nut?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
The Wizard schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:24:
[...]

KPN is ook druk bezig met glasvezel te leggen voor VDSL.
Grootste nadeel van VDSL is dat de afstand tussen aansluiting en centrale maximaal 1200 meter mag zijn, terwijl dit bij ADSL 8 km kan zijn. Om dit probleem op te lossen worden er glasvezels gegraven naar de wijkverdeler en in de wijkverdeler wordt dan de VDSL-centrale geplaatst. Zo wordt de afstand die over koperkabel moet een stuk korter (gemiddeld 400-800 meter). Tevens is dit een grote stap verder richting glasvezelverbindingen bij gewone huishoudens.
Jup, maar het kan ook voor Casema zijn of prive lijnen voor bedrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Nick39 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:00:Ik heb het even geprobeerd met de koopwoningen,deze geven:
Er is geen adres gevonden met onderstaande huisnummer en postcode.

Als het bovenstaande huisnummer en postcode kloppen, is uw adres niet gevonden in de lijst adressen die zeker aangesloten kunnen worden.

Wilt u toch aangesloten worden, dan kunt u hier uw gegevens achterlaten.
Er wordt dus blijkbaar wel gekeken op huisnummer, mijn excuus.
Ah oke, dank je voor het checken :) Ik weet zo geen postcode van woningen in de buurt die verhuurd worden.

Toen deed je deze test:
Hoewel hij bij woningen waar de kabel buiten tegen de gevel ligt maar niet binnen ligt geeft:
Resultaat
Op de volgende adressen kan een aansluiting op het glasvezelnetwerk geleverd worden. Als uw adres in de onderstaande lijst voorkomt, selecteer het en klik op aanvragen.
**********straat ** 2315 LJ te LEIDEN Aansluiting klaar voor gebruik
Op dat laatste na (aansluiting klaar voor gebruik) kreeg ik dezelfde respons van het webformulier op mijn huidige/nieuwe. Ik kon kiezen welk pakket ik wilde. Ik heb nog even op mijn oude adres gekeken en daar stond inderdaad het eerste, namelijk dat het op mijn adres niet leverbaar is.
Geen van beide, Ik heb geen DRG in mijn meterkast, nog een oranje kabel in de meterkast of voor bij de woning. Dat de vorige bewoner het niet toestond lijkt me sterk, maar het zou kunnen.

Als ik het uit vorige posts goed begrepen heb kost het doorblazen + aansluiten in de meterkast een 1500 euro die XMSnet voor haar rekening neemt en daarvan "slechts" 150 euro van doorberekend.

Afijn, lang verhaal kort maken: ik wacht de mail even af van de helpdesk waarin ze hopelijk iets verder toelichten, en als dat niet bevredigd ga ik ze maar bellen. Ik heb de stille hoop dat ze de postcode erin hebben gezet omdat er een glaskabel door de straat loopt, zonder aftakkingen. In dat geval is het (volgens mij als glasvezel leek) redelijk eenvoudig aan te leggen/door te blazen/aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik durf gewoon niet op kosten een simpel antwoord te geven maar ik geloof dat die 150 alleen geldt bij meerdere aansluitingen,niet bij een.
Het wijkhuisje ligt hier tegenover,per straat ging er een dikke buis de straat in ( ik heb er foto's van) en ieder huis werd als aftakking op die dikke buis aangesloten.
Daarna werd er vanaf dat huisje met een glasvezel kabel op een rol met een compressor per huis een dubbele vezel geblazen.
Mijn pijpje begon te borrelen,spuugde wat zand uit en voila daar waren de vezels,geen idee hoe mijn vezel wist dat ie bij mij moest zijn,hoewel ik het idee had dat de hoofdkabel dicht was en gewoon pijpje voor pijpje werd open gezet.
Kwestie van druk,de vezel wil er door,door mijn open buisje ontsnapt de lucht dus gaat de vezel daar doorheen.
Vanuit ieder huis werd dus een dunne tule ( oranje pijpje waar ik het over heb) naar die hoofdpijp gegraven.
Als er niets ligt zal er dus vanaf je huis een kabel gegraven moeten worden naar de hoofdkabel toe.
Ik heb geen idee hoe het zit maar volgens mij mag je zonder vergunning de stoep niet eens open breken.
Ik hoop dat je snel bericht krijgt,dan is het ook voor anderen een indicatie van wat het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
@Nick:
Dank je voor de extra info :)

Ik wacht wel even af en anders maar even bellen. Op zich (niet verder vertellen) wil ik best wel meer betalen want ik zie de voordelen van glas in huis wel, en zeker voor de toekomst. Het zou dan een eenmalige investering zijn waar ik ook in de toekomst erg veel voordeel van zou kunnen hebben.

Voor wat de (al dan niet verre) toekomst betreft zie ik het wel gebeuren dat er nog meer snelheidsverhogingen aankomen, net als IP tv en nog veel meer erg leuke dingen die je over glas kan doen die nu over koper zeker niet mogelijk zijn. Alles wat gedigitaliseerd kan worden zou theoretisch over glas moeten kunnen. HD tv staat ook hoog op mijn lijstje, en daar ben je met glas helemaal klaar voor, in tegenstelling tot coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Er worden zo ontzettend veel tegenstrijdige berichten afgegeven. De handleiding geeft aan poort 3, iedereen in de wijk bij ons heeft hem in poort 5 (net als ik) en Denan geeft weer aan dat het perse poort 8 moet zijn (terwijl sommige een 4 poorts modem hebben).

Hetzelfde geld voor de reservering van een macadres op een poort. Gisteren de servicedesk gebeld. Je zou direct een andere computer op het modem moeten kunnen aansluiten als je een vast IP adres hebt. Geen 2 uur wachten dus. Ik proberen: werkt voor geen meter :) Ook na 2 uur nog niet trouwens.

Overigens heeft de switch van poort 5 naar poort 8 helemaal niks uitgemaakt. Upload snelheid blijft steken op ongeveer 15Mbit volgens speedtest en in de praktijk max 800kb zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wilde schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:11:
Er worden zo ontzettend veel tegenstrijdige berichten afgegeven. De handleiding geeft aan poort 3, iedereen in de wijk bij ons heeft hem in poort 5 (net als ik) en Denan geeft weer aan dat het perse poort 8 moet zijn (terwijl sommige een 4 poorts modem hebben).

Hetzelfde geld voor de reservering van een macadres op een poort. Gisteren de servicedesk gebeld. Je zou direct een andere computer op het modem moeten kunnen aansluiten als je een vast IP adres hebt. Geen 2 uur wachten dus. Ik proberen: werkt voor geen meter :) Ook na 2 uur nog niet trouwens.

Overigens heeft de switch van poort 5 naar poort 8 helemaal niks uitgemaakt. Upload snelheid blijft steken op ongeveer 15Mbit volgens speedtest en in de praktijk max 800kb zo ongeveer.
Als er nog poort 3 in staat heb je een oude handleiding. In de nieuwere versies (er is een paar maanden na de eerste uitrol een update geweest in de wijze waarop de poorten verdeeld zijn op de CPS) staat:
8 poorts cps:
poort 8 internet
poort 6 iptv
poort 1DRG/Telefonieadapter

4 poorts CPS:
poort 1 internet
poort 2 IPTV

Het heeft voornamelijk te maken met de QoS instellingen per poort, een dienst die veel bandbreedte verbruikt op een high QoS poort zetten heeft nou eenmaal een negatieve invloed op andere QoS gevoelige diensten (bvb VoIP).

wat betreft het switchen van een computer met een static IP: in theorie klopt het inderdaad, na het switchen zou hij meteen moeten werken. In de praktijk komt het echter soms voor dat er een static-lease blijft staan op je oude mac-adres. Meestal verdwijnt die na een paar uur, maar het kan ook zijn dat de wijkrouter die static lease vast blijft houden voor een paar weken. Is dat het geval dan moet de technische dienst van XMS handmatig de lease verwijderen. (note: als dit 10x voorgekomen is sinds de start van XMS is het veel)

Wat betreft je snelheid: Haal je het down, dan haal je het up ook. Houd er wel rekening mee dat je speedtest/praktijktest beinvloed kan zijn door de server aan de andere kant en door je eigen configuratie/hardware.

add: Ik zie net dat iemand mijn oude versie van de handleiding online heeft gezet op www.xmsnet.nl. Hierin staat wel de poortverdeling voor de 8 poorts versie, maar niet de poortverdeling voor de 4 poorts versie. Ik zal de webbouwer even wakker maken :)

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 15-05-2008 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
RTL Beta is sinds deze week verder als RTL+, voor wie het nog niet weet, dit is een experimentele dienst welke o.a. op de XMS Digitale TV beschikbaar is en vergelijkbaar met Uitzending gemist.

Voor de mensen die met spanning zitten te wachten op digitale TV heb een video capture gemaakt van hoe RTL+ er nu uitziet.
http://www.youtube.com/watch?v=NS6-_iA7E20&eurl=XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Hmm zal als ik vanavond thuis ben ook maar eens checken of de ethernet kabel wel in poort 8 zit dan volgens mij gewoon in 5 nl.
Verwacht overigens niet dat het heel veel uitmaakt maar who knows ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met die nu al bijna 3 dagen durende KPN storing ben ik heel blij met mijn vezeltje.. een koophuis heeft gewoon meerwaarde met een vezel en die verdien je bij verkoop gegarandeerd terug.

Nou alleen nog een nieuwsserver met binaries en ikke is volmaakt gelukkig.
Die 50 mbit zie ik meer als reserve.. mijn router trekt maximaal 90 maar als ik download zie ik allemaal van die zuinige ollanders die me 0,2 kbits geven of zo.. dus echt vaak de 50 mbits vol trekken doe ik niet,maar ik hoef nu in elk geval niet meer naar de kids te roepen,hee ben jij de boel weer aan het misbruiken,ik heb geen snelheid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Nick39 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:28:
Met die nu al bijna 3 dagen durende KPN storing ben ik heel blij met mijn vezeltje.. een koophuis heeft gewoon meerwaarde met een vezel en die verdien je bij verkoop gegarandeerd terug.

Helaas is dit niet zo Nick , ben lid van eigen huis en er zijn wel eens onderzoeken naar gedaan en daar kwam het hoofdstuk internet telefonie en tv zelfs niet voor.
Te onbelangrijk om te vermelden en ik denk dat de meeste mensen na aankoop gaan kijken hoe of wat.
Persoonlijk zou ik daar eerlijk gezegd ook niet naar kijken want het gaat om het huis en als je kiezen moest voor dezelfde huizen maar de andere was duizenden euros duurder door glas , dan zou ik zeggen jammer jongens dan maar geen glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:41:
Helaas is dit niet zo Nick , ben lid van eigen huis en er zijn wel eens onderzoeken naar gedaan en daar kwam het hoofdstuk internet telefonie en tv zelfs niet voor.
Te onbelangrijk om te vermelden en ik denk dat de meeste mensen na aankoop gaan kijken hoe of wat.
Persoonlijk zou ik daar eerlijk gezegd ook niet naar kijken want het gaat om het huis en als je kiezen moest voor dezelfde huizen maar de andere was duizenden euros duurder door glas , dan zou ik zeggen jammer jongens dan maar geen glas
Hmm, toch als er 2 huizen naast elkaar stonden waarvan de een glas had,zou ik die met glas kopen.
Misschien maakt onbekend ook onbemind.
Uiteraard zou ik niet zeggen tegen de makelaar,zit er geen glasvezel dan neem ik het niet,maar als ik er op gewezen zou worden tijdens de aankoop zou het in elk geval voor mij een optie zijn.
Snel internet,betrouwbaar,verhoogt mijns inziens namelijk je comfort aanzienlijk.
Misschien was het onderzoek ook wat gedateerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het twee gelijkwaardige huizen zijn en voor dezelfde prijs , dan is de keus niet moeilijk .( komt echter nooit voor)
Jij stelt echter dat het een meerwaarde heeft die zich bij verkoop terug betaalt.
Ik denk niet dat je dat kunt stellen omdat weinigen duizenden euros meer betalen voor het glas .
Ook daar zijn grenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:15:
Als het twee gelijkwaardige huizen zijn en voor dezelfde prijs , dan is de keus niet moeilijk .( komt echter nooit voor)
Jij stelt echter dat het een meerwaarde heeft die zich bij verkoop terug betaalt.
Ik denk niet dat je dat kunt stellen omdat weinigen duizenden euros meer betalen voor het glas .
Ook daar zijn grenzen
Laten we het anders zeggen,voor mij zou het een meerwaarde hebben,net als een keuken met meer inbouw apparatuur dat heeft op een keuken zonder.
Stel dat je 1500 betaald hebt voor de glasvezel dan lijkt het me sterk dat je die niet terug kan verdienen bij de verkoop.
Maar het is mijn eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:00

JME

zeg maar Jamie

Totale non-discussie dit. Stel je verkoopt je huis met glasvezel voor 250.000 euro. Hoe weet je nou ooit of je het zonder glasvezel voor hooguit 248.500 had verkocht? 8)7
Je kan het natuurlijk proberen op te voeren als verkoopargument, maar dat is iets heel anders.
Los daarvan is het ook nog eens een off-topic discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee , want ook die keuken scoort hoe gek ook erg slecht.
Meeste mensen kijken daar gewoon niet naar het is een bijkomend iets wat eruit kan als het niet bevalt.
Ben zelf al diverse malen verhuisd en heb ook nog nooit naar kpn , kabel , glas of wat dan ook gekeken bij de koop, maar pas achteraf de mogelijkheden bezien.
Je zult ze misschien best ergens kunnen vinden die in die specifieke wijk willen wonen omdat daar glas in huis zit , maar veel zullen het er niet wezen. Gaat toch om het gevoel voor dat ene huis
Specificeren en zeggen dit huis is 2000 euro duurder omdat er glas in zit , zullen weinig mensen accepteren daar het er al in zit net als al die andere dingen
jme . je kunt er ook over heen lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JME schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:39:
Totale non-discussie dit. Stel je verkoopt je huis met glasvezel voor 250.000 euro. Hoe weet je nou ooit of je het zonder glasvezel voor hooguit 248.500 had verkocht? 8)7
Je kan het natuurlijk proberen op te voeren als verkoopargument, maar dat is iets heel anders.
Los daarvan is het ook nog eens een off-topic discussie...
Komkommertijd :)
Maar ik had al aangegeven er niet over door te gaan,voorkeuren blijven nu eenmaal persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:10:
[...]

Komkommertijd :)
Maar ik had al aangegeven er niet over door te gaan,voorkeuren blijven nu eenmaal persoonlijk.
Er was ooit een onderzoek (AD) waarin duidelijk stond dat woningen met een glasvezelaansluiting gemm. 1500-2500 euro meer opbrachten. Was al een jaar of twee terug btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:44:
[...]

Er was ooit een onderzoek (AD) waarin duidelijk stond dat woningen met een glasvezelaansluiting gemm. 1500-2500 euro meer opbrachten. Was al een jaar of twee terug btw.
Had ik toch gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:44:
[...]
Vandaar natuurlijk die hoge prijzen voor ex-huurwoningen van Portaal in Hatert.
Het valt me nog mee dat ze in het prospectus niet spreken van dubbel glas. [enkel ramen maar met glasaansluiting] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3 dubbel glas... er zitten 2 vezels in de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:52:
3 dubbel glas... er zitten 2 vezels in de kabel.
Neem me niet kwalijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ik kom toch weer even met mijn upload snelheid voor de proppen.

Vanavond heb ik bij een vriend van mij die ook op het XMSnet zit (in de zelfde wijk van Nijmegen) gedownload van mijn eigen servertje hier thuis. Ik haalde een snelheid van 4Mbyte per seconde wat al heel wat dichter in de buurt zit van de 50Mbit dan wat ik tot nu toe gehaald heb bij www.speedtest.net en met een eerdere upload test naar Jurjen.

Bij www.speedtest.net haal ik structureel maximaal een upload van 20Mbit per seconde. Het maakt niet uit op welk tijdstip van de dag. Mensen zoals Nick halen WEL vaak of misschien zelfs altijd 50Mbit op www.speedtest.net.

Door de behaalde snelheid naar die vriend, kan ik dus concluderen dat mijn computer blijkbaar goed is ingesteld. Ook de verbinding is okay want anders haalde ik die snelheid niet.

Ik heb bij die vriend van mij op zijn laptop direct aangesloten op de DRG, een speedtest gedaan en ook daar kom ik niet hoger dan 20Mbit per seconde upload, de download is dan normaal. Beide wonen we in de benedenstad van Nijmegen.

Wat gaat er mis? Ik krijg bijna de indruk dat er iets in de wijk mis gaat zodra we buiten onze wijkrouter gaan met upload verkeer.

Het kan namelijk best een keer zijn dat door drukte ik niet de maximale snelheid haal, maar helemaal nooit over de helft van die snelheid heenkomen vind ik toch wel erg vreemd. Zeker als je bedenkt dat ik op hetzelfde netwerk zit als bijvoorbeeld Nick.
Jurjen, waarmee ik de upload test heb gedaan, haalt maximaal 19Mbit per seconde (we hebben het over pieksnelheden) als hij van mij download. Ik realiseer mij dat Jurjen een stuk verder weg woont dan die vriend van mij. Verschil in snelheid mag ik dus verwachten maar toch niet een factor 2 lijkt mij!

Ik voel gewoon aan mijn water dat er iets niet klopt. Ik kan alleen niet aantonen wat.

Martijn kun jij hier iets mee?

Of weten anderen nog tips? Ik heb hier naar mijn weten echt alles geprobeerd. Meerdere computers, met en zonder router. Met en zonder virusscan of firewall.. Alle opties hebben wel een marginale invloed op de snelheid, maar het is en blijft marginaal.

Ik denk echt dat er iets in het netwerk van XMS niet goed zit.. maar ik weet niet hoe ik dat moet aantonen.

Ik hoop dat ik ooit een duidelijk antwoord hierop vind..

Vriendelijke Groet

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

edwin1103 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:08:
Vandaag zijn ze bij mij in de straat (munnikenweg, veenendaal) bezig geweest een dikke pijp de grond in te werken.

Dus wie weet...
Het lijkt er inderdaad op, ze zijn nu ook bezig aan de Schans, ik denk dat ze ondanks iets te weinig aanmeldingen de boel toch gaan doorzetten :D

Zeker ook gezien de berichtgevingen in de krant en het nog steeds mogelijk zijn van het aanvragen van een abonnement ;)

[ Voor 10% gewijzigd door GerkeP op 16-05-2008 08:23 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 03:17:
Ik voel gewoon aan mijn water dat er iets niet klopt. Ik kan alleen niet aantonen wat.

Hmmm lastige.. ik zal hier volgende week even naar laten kijken (email me even een reminder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 03:17:
Hm ik kom toch weer even met mijn upload snelheid voor de proppen.

Vanavond heb ik bij een vriend van mij die ook op het XMSnet zit (in de zelfde wijk van Nijmegen) gedownload van mijn eigen servertje hier thuis. Ik haalde een snelheid van 4Mbyte per seconde wat al heel wat dichter in de buurt zit van de 50Mbit dan wat ik tot nu toe gehaald heb bij www.speedtest.net en met een eerdere upload test naar Jurjen.

Bij www.speedtest.net haal ik structureel maximaal een upload van 20Mbit per seconde. Het maakt niet uit op welk tijdstip van de dag. Mensen zoals Nick halen WEL vaak of misschien zelfs altijd 50Mbit op www.speedtest.net.

Door de behaalde snelheid naar die vriend, kan ik dus concluderen dat mijn computer blijkbaar goed is ingesteld. Ook de verbinding is okay want anders haalde ik die snelheid niet.

Ik heb bij die vriend van mij op zijn laptop direct aangesloten op de DRG, een speedtest gedaan en ook daar kom ik niet hoger dan 20Mbit per seconde upload, de download is dan normaal. Beide wonen we in de benedenstad van Nijmegen.

Wat gaat er mis? Ik krijg bijna de indruk dat er iets in de wijk mis gaat zodra we buiten onze wijkrouter gaan met upload verkeer.

Het kan namelijk best een keer zijn dat door drukte ik niet de maximale snelheid haal, maar helemaal nooit over de helft van die snelheid heenkomen vind ik toch wel erg vreemd. Zeker als je bedenkt dat ik op hetzelfde netwerk zit als bijvoorbeeld Nick.
Jurjen, waarmee ik de upload test heb gedaan, haalt maximaal 19Mbit per seconde (we hebben het over pieksnelheden) als hij van mij download. Ik realiseer mij dat Jurjen een stuk verder weg woont dan die vriend van mij. Verschil in snelheid mag ik dus verwachten maar toch niet een factor 2 lijkt mij!

Of weten anderen nog tips? Ik heb hier naar mijn weten echt alles geprobeerd. Meerdere computers, met en zonder router. Met en zonder virusscan of firewall.. Alle opties hebben wel een marginale invloed op de snelheid, maar het is en blijft marginaal.

Ik denk echt dat er iets in het netwerk van XMS niet goed zit.. maar ik weet niet hoe ik dat moet aantonen.

Ik hoop dat ik ooit een duidelijk antwoord hierop vind..

Vriendelijke Groet

Ben
Nou, het enige wat ik je kan vertellen is dat je niet de enige bent... Zowel ik als mijn buurman komen niet boven de 15 a 20Mbit uit. Ook als we iets naar elkaar sturen komt de snelheid niet hoger, terwijl de download wel keurig rond de 50MBit zit. Vreemd detail is opzich wel dat als we beide de speedtest uitvoeren, ik constant rond de 15/20 zit, en hij rond de 5/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:34:
[...]

Nou, het enige wat ik je kan vertellen is dat je niet de enige bent... Zowel ik als mijn buurman komen niet boven de 15 a 20Mbit uit. Ook als we iets naar elkaar sturen komt de snelheid niet hoger, terwijl de download wel keurig rond de 50MBit zit. Vreemd detail is opzich wel dat als we beide de speedtest uitvoeren, ik constant rond de 15/20 zit, en hij rond de 5/7.
Toch spreek je hiermee het verhaal van Ben tegen,die haalde BINNEN het netwerk wel de 50 mbits.
Jij (u) en uw buurman zitten samen binnen het netwerk en halen NIET de 50 mbits.
@Benbi doe eens een traceroute naar een testserver en daarna een traceroute naar je vriend,zit daar nog iets raars tussen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nick39

You've got mail baby yeah :-)

@Mezelf... dat ik wat aan mijn water voel zou ook nog kunnen komen doordat ik in de benedenstad woon en dus dicht bij de waal. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Olgeros schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:18:
Ik heb gisteren onderstaande email verstuurd naar de servicedesk:

<KNIP>

Ik heb een mail terug gestuurd wat hij hiermee bedoelde en of hij antwoord kon geven op mijn andere vragen. Ik ben benieuwd wat er nu eigenlijk bedoeld wordt met de cryptische omschrijving dat "overige woningen" ook aangesloten worden. Iemand een idee? Het gaat in mijn wijk/straat uitsluitend om koopwoningen.

Mocht Denan meelezen: in hoeverre is de postcodecheck een "garantie" dat XMSnet beschikbaar is op dat adres? En in hoeverre mag ik er dan van uit gaan dat het binnen "redelijke tijd" geleverd wordt? (redelijk vind ik ergens tussen de 1 en 3 a 4 maanden)

Noot: ik zag dat de garantievraag al eerder voorbij kwam, maar niemand reageerde en ik ben toch wel erg benieuwd hoe "bertrouwbaar" die postcodecheck is.
Ik heb inmiddels een reactie terug gekregen van XMSnet :'(
Geachte heer/mevrouw,

Door een fout in de tabel is bij uw aanmelding de verkeerde tekst verschenen waardoor de indruk gewekt werd dat er zeker een verbinding mogelijk was.

Momenteel is het niet zeker of uw woning aangesloten wordt op het netwerk.

Onze excuses voor het ongemak.
Helaas, helaas, helaas :'( :'( :'( :'(

Wat zou nu de meest logische stap zijn om verder te gaan? Is er een manier waardoor ik op een gegeven moment toch XMSnet zou kunnen krijgen? Ik lees diverse dingen over bewonersinitiatieven (uit posts van 2006 en 2007) maar ik weet niet wat er nu gedaan moet worden of dat er alternatieven zijn om toch glas in huis te krijgen. En wat zouden de criteria moeten zijn voor een bewonersinitiatief?

Iemand wat meer en gerichte info voor mij?

PS: ze hebben mijn postcode inmiddels uit het systeem gehaald :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kijk eens op: http://www.nieuwlandopglasvezel.nl/
Dit is een bewoners initiatief ( geslaagd trouwens) via XMS, ik denk dat men je daar verder kan helpen en je hebt een idee wat er voor komt kijken.
Misschien heeft men promo materiaal dat je mag gebruiken en kunt aanpassen.
Ik ben uiteraard geen XMS woordvoerder maar volg al wel de topics meer dan 1,5 jaar.
Het ligt er denk ik aan hoe dicht de vezel bij je in de buurt is en hoeveel mensen je mee gaat krijgen,maar dat moeten er wel meer dan 20 zijn ;) tenzij ie echt vlakbij ligt.
En dan,tussen feitelijke overeenkomst en oplevering zit wel even hoor...

@Ben, je hebt mail.. het ziet er even naar uit dat een wijkrouter vreemd doet..ik heb het Denan gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Nick39 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:38:
kijk eens op: http://www.nieuwlandopglasvezel.nl/
Dit is een bewoners initiatief ( geslaagd trouwens) via XMS, ik denk dat men je daar verder kan helpen en je hebt een idee wat er voor komt kijken.
Misschien heeft men promo materiaal dat je mag gebruiken en kunt aanpassen.
Ik ben uiteraard geen XMS woordvoerder maar volg al wel de topics meer dan 1,5 jaar.
Het ligt er denk ik aan hoe dicht de vezel bij je in de buurt is en hoeveel mensen je mee gaat krijgen,maar dat moeten er wel meer dan 20 zijn ;) tenzij ie echt vlakbij ligt.
En dan,tussen feitelijke overeenkomst en oplevering zit wel even hoor...
Dank je voor de info!

Hoe kom ik er nu achter hoever het dichtsbijzijnde glasvezelpunt van mijn postcode/woning verwijderd is? Is daar een kaart van of iets dergelijks, of moet ik die info ergens opvragen?

Zonder die info is het erg lastig natuurlijk. Als hij dichtbij lgt ben ik best bereid zelf een aardige investering te doen, maar dat gaat natuurlijk niet op als dat 2km verderop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olgeros schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:51:
[...]
Dank je voor de info!

Hoe kom ik er nu achter hoever het dichtsbijzijnde glasvezelpunt van mijn postcode/woning verwijderd is? Is daar een kaart van of iets dergelijks, of moet ik die info ergens opvragen?

Zonder die info is het erg lastig natuurlijk. Als hij dichtbij lgt ben ik best bereid zelf een aardige investering te doen, maar dat gaat natuurlijk niet op als dat 2km verderop is.
Even bellen met XMS lijkt me het meest verstandigst,zij weten dat.
Daarna zou ik toch met de buren gaan praten.
Stel,ik weet het gewoon echt niet want het is even niet duidelijk waar je woont,dat het realiseerbaar is binnen je budget,dan zou het idioot zijn als jij in je eentje die kosten zou dragen en je buren hebben dan de kabel voor hun deur lopen en liften voor een fluitje van een cent mee terwijl jij het leeuwendeel betaald.
Daarnaast zal een aannemer gewoon ook sneller in actie komen als er meer aansluitingen komen.
Als ik de topics zo heb doorgespit,maar verbeter me gerust als ik het fout heb is dit eigenlijk het stappenplan.
-informeer bij xms hoe dichtbij de kabel ligt ( beller is sneller) dan kan je zelf inschatten wat financieel haalbaar is.
-informeer in je wijk naar een eventuele interesse.
-benader xms voor een vraagbundelingstraject,dan komt vanzelf naar voren welke eis de investeerder stelt.
-Zet een site op vergelijkbaar als met de link die ik je gaf,neem ook kontakt met ze op, zij hebben tips.
-Als alles concreter gaat worden de buurt gaan mobiliseren.
Je hebt een koophuis, dus informeer ook eens bij de vereniging van eigenaren.

Het is echt diverse wijken gelukt,maar het is wel een kwestie van een lange adem,veel de publiciteit zoeken en zo.
Reken dan op minimaal een maand of 3 voor de vergunning doorloop en een maand of 4 voor de daadwerkelijke infra structuur ( afhankelijk van hoe dichtbij de kabel ligt)
Dat papierwerk hoef je niet zelf te doen,het belangrijkste is een vraagbundelingstraject opzetten.

Wil je het passief doen,laat dan de mensen gewoon hun postcode invullen en het formulier invullen dat volgt op de negatieve postcode.
Komt er genoeg binnen dan zal men vanzelf inzien dat er interesse is en een en ander gaan opstarten...

Bovenstaand is echt wat ik kan opmaken uit de diverse sites,want bij ons werd alles door de woningbouwvereniging gedaan.
Op: http://www.xmsnet.nl/81_Nieuws.html kan je ook nog wat filmpjes en info vinden over hoe veenendaal het doet,en Zeewolde,en Vleuterweide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
@Nick39:
THANKS voor alle info!!!!

Ik zla er nog eens over nadenken hoe e.e.a. aan te pakken en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olgeros schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:18:
@Nick39:
THANKS voor alle info!!!!

Ik zla er nog eens over nadenken hoe e.e.a. aan te pakken en zo.
Graag gedaan,fijn weekeind.. ik lees net dat het Zeewolde ook gelukt is met de voorinschrijving ( informeren of mensen interesse hebben ) en dat ook daar het traject begonnen is,als 40% zich aanmeldt gaat ook daar de aanleg van start,dus inzet wordt echt beloond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
Zijn er nog mensen die last hebben van de voicemail storing? Bij mij werkt dat namelijk alweer geruime tijd normaal, maar het staat nog wel steeds op de XMS storingspagina, vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
is er al info over de komende pilot voor de binaries server (nieuwsgroepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dewaal schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:28:
is er al info over de komende pilot voor de binaries server (nieuwsgroepen)
Er is geen pilot aangekondigd,alleen dat er in de toekomst binarie nieuwsgroepen bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel een telefoon storing vanavond gehad,half uurtje of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

denan schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:01:
[...]

Hmmm lastige.. ik zal hier volgende week even naar laten kijken (email me even een reminder).
Ik kom ook niet hoger dan die 20mb en volgens instellingen zou het allemaal overal moeten kloppen.

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

Inflatable schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:27:
Zijn er nog mensen die last hebben van de voicemail storing? Bij mij werkt dat namelijk alweer geruime tijd normaal, maar het staat nog wel steeds op de XMS storingspagina, vandaar..
Ik had vanavond een tijd geen telefoon............. nu wel weer.... raar maar waar. Helaas kan je op zaterdag en zondag ook geen storingsnummer bellen......... met mijn mobiel dan want de ander lag er uit:)

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TPA schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:39:
Ik kom ook niet hoger dan die 20mb en volgens instellingen zou het allemaal overal moeten kloppen.
Ik ben ook nog niet geheel en al tevreden en bij mij zou alles ook moeten kloppen.
Bij speedtest krijg ik zeer wisselende resultaten. Sinds een kleine week ben ik aan het testen met een aantal free- & trialware programma's van visualware.
Voordeel daarvan is dat je geen gebruik hoeft te maken van ie of firefox, zowel sockets als http kan testen en dat tot 274Mbit.

Wat me opvalt dat de (teleurstellende) resultaten vrijwel constant zijn, dat ik steeds naar mijn eigen adres tegen een firewall oploop en ergens onderweg 100% loss heb.
Als ik m'n eigen website (buiten xms) test heb ik dat niet.

Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe betrouwbaar deze tests zijn, dus hoop ik dat iemand met meer verstand hiervan ze eens uitprobeert en z'n/haar licht hierover wil laten schijnen.
Wanneer ik bestanden download, komen de maximale snelheden wel redelijk overeen met de tests.

http://www.visualware.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Ik lees hier nu regelmatig dat men niet boven de 20 Mbit uit komt. Deze personen hebben toch wel handmatig zelf hun snelheid via mijnxms aangepast naar 50 Mbit? Gaat nl. (nog) niet vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraxv schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:22:
Ik lees hier nu regelmatig dat men niet boven de 20 Mbit uit komt. Deze personen hebben toch wel handmatig zelf hun snelheid via mijnxms aangepast naar 50 Mbit? Gaat nl. (nog) niet vanzelf.
Ik wel, staat ook op 'mijn xms' zo ingesteld.
Denan heeft het ook gecontroleerd en ik moet volgens hem 50Mbit halen, maar resultaten op speedtest zijn niet noemenswaardig hoger dan toen ik in januari testte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Laatst online: 02-05 07:38
Denan
Moet je bij het aansluiten van een nieuwe router ook de kabels er een uur af laten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Moraxv schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:22:
Ja dat hebben ze idd want wij halen de 50Mbit down wel maar up blijven we rond de 20Mbit hangen.
Zelf kom ik niet verder dan 23Mbit up nog niet echt een oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/272856588.png

Net ff getest, upload blijft idd iets achter, maar over ruim 42Mbit ga ik niet lopen klagen.. Kan bovendien ook aan die test-site liggen want de resultaten wisselen nogal.. Hoogste upload die ik daar ooit gehaald heb is ruim 47Mbit..

Waar ik trouwens wel even over wil klagen is de ronduit slechte kwaliteit van het TV-signaal.. Ik heb nu opeens weer enorm veel horizontale golven door mijn beeld op alle zenders, gisteravond was dat nog niet.. Kabels etc gescheckt, maar alles zit goed.. Ik heb dit al eens eerder meegemaakt, toen ik net bij XMS zat meer dan een jaar terug, daarna is het al die tijd prima geweest, maar nu dus hetzelfde probleem weer.. :|

En waar ik enthousiast was dat de voicemail gewoon werkte bij mij, die werkt dus ook niet meer (goden verzocht).. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Inflatable op 18-05-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
psychoclown schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:27:
Ja dat hebben ze idd want wij halen de 50Mbit down wel maar up blijven we rond de 20Mbit hangen.
Zelf kom ik niet verder dan 23Mbit up nog niet echt een oplossing gevonden.
Zie je DM voor gegevens tot mijn FTP waarmee je kan testen als dat nodig is :)

EDIT: Mij hoor je niet klagen ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/272884987.png

EDIT2:
Ik heb een server staat welke het internet intern verdeelt dmv een aantal iptable rules

[ Voor 24% gewijzigd door sPENKMAN op 18-05-2008 14:58 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TPA
Had dus gisteravond ook dezelfde telefoonstoring als jij.
Als men mijn nummer belde,vast of via mobiel kreeg je "dit nummer is niet in gebruik" later kreeg men direct de voicemail (terwijl die niet aan stond of aan was gezet,ik heb een antwoordapparaat) en dat is zaterdag een aantal malen gebeurd.
Op die momenten was het telefoonlampje uit van de DRG en kon ik ook niet bellen.
Ik vermoed dat men bij Telio een upgrade of zo gedaan heeft en daarna de boel gereset heeft.
Feit dat je geen "in gesprek" kreeg maar echt een "dit nummer is niet in gebruik" betekent voor mij dat het nummer er dus ook voor de beller gewoon fisiek uit lag.
Ook op dit moment is mijn nummer weer niet bereikbaar.
Heb nu juist de voicemail aangezet,en nu gaat opeens de telefoon weer over.
Eigenlijk voor het eerst dat er op telefoniegebied wat storingen zijn.
De storingsmelding van de voicemail is veranderd zie ik,maar men was zaterdag avond dus duidelijk aan het knoeien.

@Olddutch2
Als ik in mijn router de firewall aanzet kan ik ook geen traceroute naar mijn eigen adres doen.
Ook de windows firewall houdt dit tegen.
Als je dan een traceroute doet krijg je net voor je bij je pc uit komt een timeout.

[ Voor 37% gewijzigd door Nick39 op 18-05-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:20

ManiacsHouse

Scheisse!

Is er iets bekent over een tel-storing in Nijmegen? Ik kan wel gebeld worden en binnen Nijmegen zelf bellen, maar op het moment als ik buiten Nijmegen bel of naar een 06 krijg ik ingesprek-toon. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
maniacshouse schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:51:
Is er iets bekent over een tel-storing in Nijmegen? Ik kan wel gebeld worden en binnen Nijmegen zelf bellen, maar op het moment als ik buiten Nijmegen bel of naar een 06 krijg ik ingesprek-toon. :(
Hier in Arnhem hetzelfde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sPENKMAN schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:53:
[...]

Hier in Arnhem hetzelfde.....
Ook in Amersfoort identieke storing. Wel gebeld kunnen worden maar niet kunnen bellen. Heb met de mobiel wel even XMS gebeld en ingsproken. Hopelijk doet iedereen dat want als het zo lang duurt.... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maniacshouse schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:51:
Lees 1 bericht boven dat van jou... en mijn eerdere berichten,dit is al sinds zaterdag aan de gang.
Krijgen wij nu een KPN klapje ??

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 18-05-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:55:
@Olddutch2
Als ik in mijn router de firewall aanzet kan ik ook geen traceroute naar mijn eigen adres doen.
Ook de windows firewall houdt dit tegen.
Als je dan een traceroute doet krijg je net voor je bij je pc uit komt een timeout.
Resultaten waarover ik schrijf zijn met firewall van router uit, of met router ertussen uit.
Windows firewall staat bij mij standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Vind dit best wel slecht eigenlijk.. Hele weekend kan er al niet naar buiten gebeld worden. Had zaterdag al ingesproken op voicemail maar hoor er niks meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk nu pas dat naar buiten bellen niet werkt, woon in Soest.
Ook de voicemail ingesproken, volgens ingewijden wordt deze door de storingsdienst regelmatig uitgeluisterd en zeker bij de telefoniedienst zou men toch in actie moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:10:
[...]

Resultaten waarover ik schrijf zijn met firewall van router uit, of met router ertussen uit.
Windows firewall staat bij mij standaard uit.
U bedoelt dus een tracert naar uw eigen externe ip adres voor we weer een misverstand krijgen ?
Dus u heeft eerst bij www.watismijnip.nl zelf uw ip nummer bekeken en daar een traceroute naar gedaan ?

Er slaapt vrees ik iemand bij de storingsdienst...
Overigens zegt men op het bandje dat er de volgende werkdag pas naar geluisterd wordt...

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 18-05-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:02:
U bedoelt dus een tracert naar uw eigen externe ip adres voor we weer een misverstand krijgen ?
Dus u heeft eerst bij www.watismijnip.nl zelf uw ip nummer bekeken en daar een traceroute naar gedaan ?
Ik heb een vast ip-adres bij xmsnet, hoef dat dus niet op te vragen bij de genoemde website.
Ook mijn eigen website buiten xms heeft een eigen ip-adres en daar kom ik geen 100% loss tegen of een firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:20:
[...]

Ik heb een vast ip-adres bij xmsnet, hoef dat dus niet op te vragen bij de genoemde website.
Ook mijn eigen website buiten xms heeft een eigen ip-adres en daar kom ik geen 100% loss tegen of een firewall.
Na hoeveel hops komt de 100% loss ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:28:
[...]

Na hoeveel hops komt de 100% loss ?
Ik zal morgen weer even testen en een plaatje ervan opslaan. Het ligt volgens mij ook aan waar de server staat, USA of UK, maar het is volgens mij steeds dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:56:
[...]

Ik zal morgen weer even testen en een plaatje ervan opslaan. Het ligt volgens mij ook aan waar de server staat, USA of UK, maar het is volgens mij steeds dezelfde.
Doe anders als u wilt even via private message,letwel ik kan geen wonderen verrichten,maar ik wil wel e.e.a. vergelijken zodat we een eventuele mogelijkheid kunnen ontdekken,als er iets mis is,is het voor alle partijen makkelijker om te kunnen zien hoe of wat,misschien zie ik helemaal niets maar dan hebben we het in elk geval geprobeerd toch ?
Ik kan dezelfde traceroutes doen en eens zien waar de verschillen zitten.

Hoop dat de telefoonstoring snel verholpen wordt ( ziet u, ook ik heb wel eens kritische geluiden,maar help ook mensen die kritisch zijn over mij ;) )
wat ik wel vind is dat er een noodnummer moet komen,of een optie in het xms menu zodat in elk geval aangegeven kan worden dat er iets is dat niet kan wachten op de volgende werkdag,er zijn genoeg dagen waarbij een feestdag voor of na een weekeind valt waardoor je dan 3 of zelfs 4 dagen niemand zou kunnen bereiken,je kan van KPN zeggen wat je wil ( zoveel serverruimte is er denk ik niet ) maar ze hebben wel nood storingsnummers.

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 19-05-2008 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Telefoniestoring dit weekend

Het lijkt er inderdaad op alsof er een storing was van het onnet->offnet verkeer waardoor mensen een ingesprekstoon kregen. Als het goed is is deze storing afgelopen nacht verholpen en zou men weer alles moeten kunnen bellen. De werkzaamheden/outages pagina update men in het weekend btw nooit, maar dat wil niet zeggen dat onze technici niet aan het werk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:25
Weet iemand wanneer er meer info komt met betrekking tot het project in Veenendaal :? Zou er nou deze week al uitsluitsel over komen :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:29:
Telefoniestoring dit weekend

Het lijkt er inderdaad op alsof er een storing was van het onnet->offnet verkeer waardoor mensen een ingesprekstoon kregen. Als het goed is is deze storing afgelopen nacht verholpen en zou men weer alles moeten kunnen bellen. De werkzaamheden/outages pagina update men in het weekend btw nooit, maar dat wil niet zeggen dat onze technici niet aan het werk zijn.
Nee hoor... ik kan nog steeds niet bellen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Nick39 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:56:
Nee hoor... ik kan nog steeds niet bellen !
Als je XMS belt krijg je ook een bandje te horen dat er problemen zijn met uitgaand bellen naar externe netwerken... hopen dat het snel wordt opgelost.

Ik ben toch wel erg benieuwd waarom het uitgaand bellen sinds zaterdag niet meer werkt, niet bepaalde een kleine storing imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sPENKMAN schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:31:
[...]

Als je XMS belt krijg je ook een bandje te horen dat er problemen zijn met uitgaand bellen naar externe netwerken... hopen dat het snel wordt opgelost.

Ik ben toch wel erg benieuwd waarom het uitgaand bellen sinds zaterdag niet meer werkt, niet bepaalde een kleine storing imho.
Ik bel via vast en krijg gelijk de in gesprek toon.
@Denan, dit is de eerste echte storing en zoals altijd ( Murphy's law heet dat geloof ik) is dat in het weekeind,het begon zaterdag met helemaal zelf onbereikbaar zijn,daarna kreeg je gelijk de voicemail ongeacht of die aan of uit stond,en daarna kon je niet meer uitbellen,volgens mij had het met die voicemail te maken,toch zou een soort van achterwacht bereikbaar "moeten" zijn,misschien niet direct maar wel via het inspreken van een boodschap of zo,een schadevergoeding zit er niet in denk ik want door niet te kunnen bellen hebben we geld bespaard ;)
Wel jammer want juist door die KPN storing konden we roepen,haha wij niet.. misschien te hard geroepen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inderdaad Murphy, de problemen waren verholpen door de routering bij onze telefonieprovider aan te passen naar een andere provider, maar die zijn een paar uur later ook omgevallen. Er schijnt iets mis te zijn buiten het netwerk van onze provider, vandaar ook alleen de problemen met onnet->offnet, dat lastiger te detecteren is dan een normale storing.

Momenteel is men bezig om een 3e alternatieve route te vinden voor het telefonieverkeer. Daarnaast is men bezig om uit te zoeken waar de storing exact ontstaat, in onze verbindingen met de externe partijen (Priority Telecom/Enertel/KPN), of in het domein van de externe partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via div Fora en nieuwsgroepen hoor ik dat in elk geval KPN er ook nog gedeeltelijk uit ligt.
Dus die route zou ik niet nemen... ehh.. ff denken... misschien is dit iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Hmmm, ik weet dat het al eens geschreven is hier, maar ik kan het niet meer terug vinden.

Mijn agenda popede vandaag op met als reminder:
nieuws: XMS verhoogt snelheid glasvezelabonnementen naar 50Mbps

Nu is mijn vraag of ik nog steeds stappen moet ondernemen om ook kostenloos te kunnen upgraden, of is er besloten tot automatisch upgraden? Indien ik stappen moet ondernemen, welke zouden dat moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:00

JME

zeg maar Jamie

IJnte schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:52:
Weet iemand wanneer er meer info komt met betrekking tot het project in Veenendaal :? Zou er nou deze week al uitsluitsel over komen :?
Op de site van XMS staat nog steeds dat de definitieve beslissing naar verwachting in de loop van volgende week bekend zal worden gamaakt. Dat stond er vorige week ook al, dus ik neem aan dat ze daarmee bedoelen dat het besluit in de loop van deze week bekend zal worden gemaakt. Overigens kun je de tekst lezen alsof het besluit eigenlijk al wel is genomen, alleen de bekendmaking nog niet is gepland. Denan, weet jij al meer? Ik hou mijn vingers nog even gekruist in elk geval!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
DaRKaNGLe694 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:10:
Hmmm, ik weet dat het al eens geschreven is hier, maar ik kan het niet meer terug vinden.

Nu is mijn vraag of ik nog steeds stappen moet ondernemen om ook kostenloos te kunnen upgraden, of is er besloten tot automatisch upgraden? Indien ik stappen moet ondernemen, welke zouden dat moeten zijn?
Inloggen op mijn-xms, en daar de (kosteloze) snelheidsupgrade aanvragen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

DaRKaNGLe694 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:10:

Uhm je moet naar MijnXMS en dan bij internet kiezen voor de 50Mbit upgrade.
Dan krijg je een mail waar je een link moet aanklikken. Binnen een kwartier heb je de upgrade wel.

Net trouwens nog, tussen het studeren door, even gekeken naar de snelheid.
Gister op de server van sPENKMEN al een en ander getest en na het openen van poorten ben ik gekomen tot 3MB/s down en 1.8MB/s. Als ik daarnaast nog iets download van bijv. bbned of gamershell haal ik opgeteld wel de 5MB/s down (toch wel vreemd dat ik dat niet kan halen bij zijn server zal denk ik aan de settings liggen).

Daarnet eens de tcp optimizer erover heen gehaald en heb nu wel een stabielere download snelheid dan eerst nl. ~ 52Mbit. Alleen de Upload blijft nog steeds steken op ~22-23Mbit.
Zal zo eens mijn zusjes laptop rechtstreeks op de DRG aansluiten, niet aangedacht dat zij ook een laptop heeft 8)7 want voor de desktop heb ik geen UTPkabel die lang genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Bedankt voor de reacties, ik ga dit zeker even doen!
Edit: hmm hier heb je je inlog gegevens voor nodig, die ik niet meer heb. De helpdesk gaat mij deze nogmails per snailmail opsturen. Top service!

[ Voor 58% gewijzigd door Darkangle op 19-05-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Telefoonstoring update
De routering is wederom aangepast en als het goed is werkt het nu (weer). Beheer zal het in de gaten blijven houden om te zien of men nog vreemde dingen ziet in het telefonieverkeer offnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Yes!!! Aanleg Veenendaal start na de zomervakantie _/-\o_
Vooralsnog alleen het aangegeven gedeelte op de kaart, zie:

http://www.xmsnet.nl/121_Vraagbundeling_Veenendaal.html

Voor de rest van Veenendaal gaat de aanleg van start wanneer de 40% voor die wijkdelen behaald zijn.

Overigens kan iedereen in Veenendaal zich nu aanmelden voor XMS.

[ Voor 11% gewijzigd door Nyana op 19-05-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Yes! Dit is natuurlijk hartstike goed nieuws voor V'daal! Ik heb me zojuist ook aangemeld (woon in centrum)!
Ik neem aan dat elke veenendaler die hier in dit Topic gepost heeft dat ze zo graag ook XMS willen hebben zich nu als de donder gaan aanmelden!!
_/-\o_ XMS _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 00:25

GmR

Aargh, zit aan de verkeerde kant van de rondweg :P
Ik hoop natuurlijk dat in deze wijk alsnog de 40% wordt gehaald, maar aangezien dat in de afgelopen maanden niet gelukt is ziet het er wat betreft de nabije toekomst niet al te best uit...
Maarja, als het hele project af was geblazen zag het er ws nog minder rooskleurig uit :P

[ Voor 16% gewijzigd door GmR op 19-05-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
GrandmasteR schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:47:
Aargh, zit aan de verkeerde kant van de rondweg :P
Ik hoop natuurlijk dat in deze wijk alsnog de 40% wordt gehaald, maar aangezien dat in de afgelopen maanden niet gelukt is ziet het er wat betreft de nabije toekomst niet al te best uit...
Maarja, als het hele project af was geblazen zag het er ws nog minder rooskleurig uit :P
Er is iig een start gemaakt. Als straks andere wijken ook massaal zich gaan aanmelden (iig de 40% grens) dan zal het wel overal aangelegt worden. Denk dat de gemeente dat wel ziet zitten en ook de wooningstichting wel. Gewoon maandelijks huur abbo +25, service contract afsluiten met XMS. In alle woningen alles universeel. Wel moet er voor een goed televisie pakket gezorgt worden (voor de buitenlandse medemens) zodat al die lelijke schotels ook es van die flats afkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:04
Als de 40% alleen in Zuid-west is gehaald zit de rest van West nog best wel veel van 40% af. Al heeft mijn vader ze hier bij de vaart al wel een gat zien boren in de grond voor kabels. Hij wist echter niet of dit voor XMS was. Ik woon zelf ook in west dat niet aangesloten word, best wel jammer en ik hoop nogsteeds dat dit wel komt.
Maar aangezien er al heel veel tijd voor is geweest voor West zie ik het voor de komende paar maanden somber in.

Nog even afwachten dus :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dwars door mijn telefoongesprek heen krijg ik opeens een voicemail te horen en voila,weer niet meer bellen !!! Weer Storing.
Het meest absurde is dat zowel ik als de tegenpartij tijdens het gesprek opeens een oproeptoon horen en de xms dame van de voicemail.
Daarna werd de verbinding verbroken en kan ik weer niet uitbellen.

[ Voor 45% gewijzigd door Nick39 op 19-05-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:02:
Dwars door mijn telefoongesprek heen krijg ik opeens een voicemail te horen en voila,weer niet meer bellen !!! Weer Storing.
Hmmm voicemails staan los van normale telefoongesprekken (losse server buiten het netwerk). Het lijkt erop alsof je DRG het verzoek voor het afluisteren van een voicemail in een buffer heeft gezet en nu plotseling heeft uitgevoerd. Kun je je DRG anders eens 4-5 minuten van de stroom halen? Daarmee zouden alle eventuele gebufferde opdrachten weg moeten zijn.
Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste