bruce. schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:24:
[...]
Nee dat TCP optimizer helpt niet kan natuurlijk niet wat nu de router doorgeeft 28 mbit
ineens naar 50 mbit gaan was dat maar waar.
Ik vind het wel jammer want de draytek heeft rate control dus elke poort met mb's instellen
up en down wat ik wel ga proberen is als ik b.v. de d-link aanschaf ook de draytek er tussen zetten
dat ik toch de rate control kan gebruiken.
De snelheid die je pc haalt hoeft niet de snelheid te zijn die je router doorgeeft,met diverse tweaks zoals dat programma tover je er zo 10 mb bij als je bv xp gebruikt en je settings staan nog op standaard.
Als je je echte snelheid wilt meten moet je je router er tussen uit halen.
Maar staat je pc zelf standaard dan haal je ook met een nieuwe router lang niet altijd de goede snelheid,baat het niet dan schaadt het ook niet he.
Vaak helpt het ook om bij de settings van je netwerk kaart de snelheid op 100Mbits full duplex te zetten in plaats van autosence.
Als je de Draytek ( als die het inderdaad niet aan kan) er tussen gaat zetten haalt de d-link het met volle snelheid op waarna de Draytek het weer terug zet omdat die het niet aankan,dat is dan dus nutteloos,alsof je het door een flessenhals naar binnen moet trekken.
@neographikal kan jij eens prive vertellen welke opties je er bij krijgt en hoe het precies gaat ?? dan denk ik er even over.
@Benbi ik zit "nog" op XP,ik zie de noodzaak niet om op Vista over te gaan,de PC's die ik heb voldoen prima aan mijn eisen en ik heb eindelijk voor elke pc ook een echte licentie
Mijn zoon heeft Vista,ik was na 10 minuten hopeloos de weg kwijt...
Aan de andere kant zou Vista beter moeten zijn in snelheids management wat ik gelezen had.
Tweaks die ik heb toegepast zijn de toegestane half open connecties van 10 naar 50 gezet (vereist tweaken van je tcpip.sys) en het aantal connecties naar een page vergroot naar 10.
(internet explorer pro) Dat surft stukken sneller omdat nu 10 verbindingen open gezet worden naar een page en als daar veel plaatjes op staan zijn die sneller binnen als met de XP standaard.
[
Voor 41% gewijzigd door
Nick39 op 12-05-2008 11:56
]