XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:
  • 150.734 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoooooooooohoooooooo ik download van een nieuwsserver met 5635 kbs... een DVD 9 van 8,5 gbyte binnen in 20 minuten..
:-)

En dan te denken dat ik 10 jaar geleden nog internette met 3,3 kbyte per seconde en dan was ik blij want dan had ik de maximale snelheid bij een download....

Bij mijn eerste kabel aansluiting via de uni was het 300 kbyte per seconden en later bij UPC 150 kbyte per seconden.. voor 99 gulden per maand destijds... pffff

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:55
Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/bigbear/50mbit.JPG

Volgens XS4ALL zit ik zelfs iets boven de 50Mbit.. :P

Upload heb ik nog niet goed kunnen testen omdat mijn FTP-programma kennelijk niet hoger gaat dan 1MB/s upload.. Iemand een tip voor een goed (en gratis) FTP-programma dat geen snelheidslimiteten kent zowel qua download als upload?

Edit: speedtest.bbned.nl zegt trouwens constant dat ik ruim 57Mbit zou hebben.. Lijkt me sterk, die test raakt kennelijk in de war van zulke hoge snelheden.. :+

[ Voor 19% gewijzigd door Inflatable op 10-05-2008 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaan de speedtesten nergens meer over...

Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/ben/bbned.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/ben/xs4all.JPG

Dit zijn gewoon geen reële uitkomsten meer, al was het maar omdat XMSNet zover ik weet maximaal 100 mbit kan leveren...

Dus wat moet je er nog mee...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Lijkt me dat je meerdere malen getest hebt waardoor het vanuit een cache werkt ofzo.. Dat kan idd niet kloppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 00:03:
Upload heb ik nog niet goed kunnen testen omdat mijn FTP-programma kennelijk niet hoger gaat dan 1MB/s upload.. Iemand een tip voor een goed (en gratis) FTP-programma dat geen snelheidslimiteten kent zowel qua download als upload?
Misschien toch even dit artikel van Denan lezen:
http://www.internl.net/in...article&id=322&Itemid=372
waarin een link staat naar AceFTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
benjenkins schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:35:
Hiep Hoi! Ook hier met succes de upgrade aangevraagd & verkregen.

Ik heb alleen het volgende probleem: Ik heb een Linksys 350N aan de XMS-lijn hangen. En met deze router ertussen haal ik max. een upload van 8 mbit/sec, en zonder de router wel de volle 50 mbit/sec (download is in beide situaties de max van 50 mbit/sec).

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen (de router er tussenuit laten gaat niet, anders heeft de laptop geen verbinding)???

:?
een andere router aanschaffen is de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:19:
[...]

Zoiets bedoel ik dus: ergens zit er een bottleneck - hoogstwaarschijnlijk in mijn eigen systeem. Ik ben zelf niet zo mobiel en alle kabels (oude bedrade router, Sitecom 4S met softwareversie 1.6 release 1B) zijn mooi weggewerkt, dus ik kan er zelf vanuit mijn positie wat moeilijk bij en zal er dus iemand bij moeten halen om de precieze oorzaak te achterhalen. Maar dat het aan mijn systeem ligt, is zonder meer het meest waarschijnlijk.
Overigens: de snelheid is op een gegeven moment vrij snel gedaald toen de bandbreedte van 10 naar 24 Mbit ging. Ik verwacht niet metee een oorzakelijk verband, maar in tijd valt het wel ongeveer samen, dus ik laat de boel maar eens goed nakijken.
Nogmaals, het ligt naar alle waarschijnlijkheid aan mijn systeem, dus ik houd me voorlopig buiten deze discussie om verdere misverstanden (door mij niet uitgesproken, maar door anderen misschien wel zo opgevatte, beschuldigingen richting XMS) te voorkomen.
hoe oud is die router van sitecom die 4S. Ik had eerst ook een oude router van sitecom die de snelheid niet haalde.

Stuur anders een mail naar de helpdesk van sitecom dan weet je of deze router de snelheden aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27
bruce. schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:49:
[...]

Ik heb voorheen ook wel eens last gehad met de snelheid toen was er iets niet goed
bij xms met mijn verbinding .
kan ik je misschien even een prive mail sturen dan kan ik dat uitleggen.
dtvpilot@xmsnet.nl komt in mijn mailbox uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:08:
[...]
???
Misschien kan je dat wat verduidelijken. Ik heb geen enkel probleem met die router, maar misschien ben ik snel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
denan schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:30:
[...]

dtvpilot@xmsnet.nl komt in mijn mailbox uit.
Ik haal na de upgrade ongeveer 3.3MB/ps bij de test file van bbned.
Dat is iets meer als daarvoor met de 24mbit was met de test file ongeveer 2.8 MB/ps
De pc staat rechtstreeks aangesloten op de kast geen router er tussen.
Ook verschillende kabels geprobeerd en een anderen pc er op gezet
maar maakt niets uit.
Kan het zijn dat het niet goed is door gevoerd???

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ben er achter gekomen xms helpdesk zei laat even 15 min.
onze kast van het stroom maar dat hielp niet ik heb vanacht
de kast zonder stroom gelaten kwam wakker en yes 50 mbit.
Maar nu kwam ik er wel achter dat mijn router
de draytek vigor 2900 niet verder komt dan 28 mbit.
Terwijl die toch 100 mbit moet aan kunnen.
Weet iemand de juiste instellingen???
Of weet jij dat misschien Denan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
bruce. schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:41:
Ben er achter gekomen xms helpdesk zei laat even 15 min.
onze kast van het stroom maar dat hielp niet ik heb vanacht
de kast zonder stroom gelaten kwam wakker en yes 50 mbit.
Maar nu kwam ik er wel achter dat mijn router
de draytek vigor 2900 niet verder komt dan 28 mbit.
Terwijl die toch 100 mbit moet aan kunnen.
Weet iemand de juiste instellingen???
Of weet jij dat misschien Denan?
hmmm je zou kunnen starten met het uitschakelen van alle security options, meestal scheelt dat al een berg. Dat de 2900 een 100Mbps poort heeft wil trouwens niet zeggen dat ie daar ook met 100Mbit over kan routeren.www.smallnetbuilder.com heeft vast ergens wel wat cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bruce. schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:41:
[...]

Ik haal na de upgrade ongeveer 3.3MB/ps bij de test file van bbned.
Dat is iets meer als daarvoor met de 24mbit was met de test file ongeveer 2.8 MB/ps
De pc staat rechtstreeks aangesloten op de kast geen router er tussen.
Ook verschillende kabels geprobeerd en een anderen pc er op gezet
maar maakt niets uit.
Kan het zijn dat het niet goed is door gevoerd???
Ik denk dat dit eerder te maken heeft met de snelheid van de servers van BBNed. Die zijn in de avond gewoon veel zwaarder belast en kunnen die 50mbit per seconden niet leveren. Ik heb het net weer geprobeerd, die server van BBNed is volgens mij gewoon gecapped. Of IE doet rare dingen met de downloadsnelheid.. dat kan natuurlijk ook nog :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:26:
[...]

Ik denk dat dit eerder te maken heeft met de snelheid van de servers van BBNed. Die zijn in de avond gewoon veel zwaarder belast en kunnen die 50mbit per seconden niet leveren.
Nee hoor bbned geeft hiet nu gewoon 50 mbit het probleem was dat
ik de xms kast even een tijdje de stroom eraf heb gehaald.
Alleen met de draytek vigor 2900 router haal ik geen 50mbit maar ongeveer 28 mbit.
Ik zag dat ik niet de enige ben met de vigor 2900

Router icm 100mbit glasvezel verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 15:59
dewaal schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:08:
[...]

Wellicht, maar alvorens weer enkele honderden euro's uit te geven wil ik toch proberen om met deze router het voor elkaar te krijgen wat dat ding zou het gewoon moeten kunnen.

Kleine correctie op mijn eerdere bericht: het is geen WRT350N maar een WRT300N (versie 2).
Is er iemand die dezelfde router heeft en het wel voor elkaar gekregen heeft?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 22:10
dewaal schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:30:
[...]

inzake BBC is hier al het menige over gediscussierd.

BBC is namelijk straks alleen nog in de UK verkrijgbaar. En dus niet meer in Europa.
True gelezen maar dat gelooft hij niet :p
Fiber schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:24:
[...]

Ik heb gewoon BBC 1 en 2 via XMS hoor. Dus dat is een reden van niks. Voor zolang als het duurt natuurlijk. ;)
True maar tegen de tijd als hier glas ligt (zeker als het nu niet door gaat |:( ) niet meer en ik denk dat mijn oom denkt dat hij het bij casema wel blijft behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Riddler85 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:27:
[...]

Waarom heeft XMS niet een goedkoop glasvezel abbo van 25 euro (voor 20 mbit) per maand ofzo?
Mijn oom had intresse in het totaal pakket maar is afgehaakt omdat er geen BBC 1 & 2 in het pakket zat en hij dit wil blijven ontvangen. Voor de rest is het een simpele internet gebruiker en hij vind het onzin om 10 euro per maand meer te moeten gaan betalen voor een internet verbinding die hij toch niet nodig (zijn woorden :P).

Idem voor mijn andere oom (die is in de IT sector werkzaam je zou denken dat die het wel zou snappen :p) vind het onzin omdat hij nu 20 euro +/- kwijt is voor zijn telford abbo

De IT oom is 48 en de andere 58 dus dat lijken mij potentinele klanten die afhaken vooral om de kosten.

Nouja over een week weten we of we het halen..
@Denan, waarom is er ook geen goedkoop abbo? Dat zou veel potentiele klanten over de streep trekken, die zowiso weinig dataverkeer genereren, en dus weinig kosten voor XMS, en wellicht later alsnog naar een sneller abbo switchen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
cjdijk schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:17:
[...]

@Denan, waarom is er ook geen goedkoop abbo? Dat zou veel potentiele klanten over de streep trekken, die zowiso weinig dataverkeer genereren, en dus weinig kosten voor XMS, en wellicht later alsnog naar een sneller abbo switchen.
Omdat dataverkeer niet de kosten zijn. De aanleg is zo duur dat een abonnement van 15-19 euro voor 5-10Mbit internet pas na 40+ jaar voor de investeerder geld zal opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
Denan
Ik las dat je in het bezit ben van de D-LINK DIR-655 Xtreme N Gigabit Router.
Nu is mijn vraag kun je bij deze router ook per poort de snelheid aanpassen
voor de up en downloads.
Dat kan met de vigor 2900 wel dat heet dan rate.
En ik wil hem niet draadloos gaan gebruiken is dit uit te zetten??
Ik ben er achter gekomen dat de draytek de 50mbit niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:08:
[...]
Omdat dataverkeer niet de kosten zijn.
Dat blijkt wel als je voor nop kunt upgraden van 24 naar 50Mbit en in de Hazenkamp 100Mbit aan kunt bieden voor hetzelfde bedrag.

Voor mij is het belangrijkste dat het enorm stabiel is, (bijna) geen storingen heeft en volstrekt vanzelfsprekend werkt.
Bij andere providers is het me nog niet overkomen dat ik maandenlang storingvrij kan internetten.
Dat daar een prijskaartje aanhangt lijkt me normaal.

In juli vier ik het feit dat ik 25 jaar in het bezit van een computer ben, waarbij de tweede aanschaf, een Atari MegaST4 nog steeds een plek in m'n netwerk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ook hier ben ik zeer tevreden over mijn glasvezel verbinding, over een tweetal weken precies een jaar geleden (op mijn verjaardag notabene) werd het modem opgehangen bij mij. Het was en is nog steeds 1 van de mooiste kado's die ik heb mogen krijgen :+

Gisterenavond heb ik de dan ook de 50mbit upgrade gekregen - mijn dank is groot _/-\o_
jammer genoeg kan mijn el cheapo Sitecom DC202v5 de snelheid niet aan, die laat 'maar' 30mbit door.
Zonder router ertussen haal ik wel 50mbit.

Nu heb ik 2 vragen:

Router:
Nu zie op de xmsnet site dat zij de Linksys WRT150/WRT350N aanbevelen, nu ben ik benieuwd met welke routers jullie 50mbit ook halen, kortom wat zijn de alternatieven? Het hoeft voor mij niet wireless te zijn.

Newsserver:
Ik zit momenteel bij Eweka, daar haal ik 3.6MB/sec bij, met welke newsserver halen jullie 50mbit?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Tweaknews heeft een abbo met een max. 60 Mbit toegang.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wireless heb je eigenlijk altijd tegenwoordig (professioneel spul uitgesloten). Overigens kun je dat gewoon uitschakelen...

Ik zou kiezen voor de D-Link dir655, deze ondersteund een doorvoer van ongeveer 230 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/269825138.png
Met de linksys 150N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
Ik ben zeer tevreden met de d-link, kan ik je zeggen. En hij haalt deze snelheid gemakkelijk.

wireless is gemakkelijk uit te zetten.

wat betreft het bepalen van de up en down speed per poort....ik heb eigenlijk geen idee.... maar je kan het vast in de manual opzoeken. Die vind je in het menu rechts op deze page:
http://www.dlink.com/products/?pid=530&sec=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Nog een klein leuk nieuwtje: Omroep Amersfoort doet het (eindelijk) weer goed. Zonder strepen, met geluid en met teletekst! :) (Zelfs de XMS-Net zendertabel staat er op!)

[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 10-05-2008 23:54 . Reden: toevoeging ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:19:
jammer genoeg kan mijn el cheapo Sitecom DC202v5 de snelheid niet aan, die laat 'maar' 30mbit door.
Zonder router ertussen haal ik wel 50mbit.
Ah, dan redt de mijne het zeker niet, want als ik mij niet vergis, heet die nu de DC202v1 :(. Maandag, als m'n ouders er zijn, eerst even kijken of ik met m'n laptop rechtstreeks op de modem de 50 Mbit wel haal. Ik heb daar best vertrouwen in, maar als het onverhoopt niet zo zou zijn, kan een andere router dat natuurlijk niet verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Daar draai ik een 20mbit adsl lijn op en hij staat dan werkelijk uit z'n neus te eten. Ideale router voor weinig, zeker wanneer je er de DD-WRT firmware op zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 15:59
Grrr!

Waarom lukt dat mij met de WRT300N dan niet???

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
Nick
waar vind je de online handleiding van de 150N??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/269535511.png

Met een wat oudere Linksys BEFSR41v3 router ertussen.. Die trekt de 50Mbit upload dus gelukkig ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Hoi allemaal ik heb inmiddels de upgrade ook gedaan en mijn router trekt het ook wel ik heb de belkin wireless G router F5D7230 deze kost bij BCC 29€ .
De download speed is 5.7mb/sec upload ongeveer 4.9-5.1mb/sec net niet vol dus .
Downoaden en upload teglijk download 5.5mb/sec upload 4.0mb sec
dit met firewall en wpa2 aan in de router .
Een goede router voor weinig geld die de speeds goed aan kan als je niet erg vind dat je upload iets inzakt tijdens het downloaden echt een aanrader .
Wou zelf toen ik hoorde dat we 50/50 kregen een andere router omdat ik dacht dat deze router dat nooit zou trekken had dan de Dlink655 gekocht maar zie hier voorlopig vanaf tot de volgende snelheids verhoging.
wel denk ik dat dit een beetje de max is van de router .

Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 100,00 MB in 18,58 seconds (5,41 MB/s)

[ Voor 5% gewijzigd door rjn27 op 11-05-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
bruce. schreef op zondag 11 mei 2008 @ 08:09:
[...]

Nick
Boeit weinig, je wilt er toch DD-WRT op gooien :P www.dd-wrt.com

Sublieme firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
neographikal schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:01:
[...]

Boeit weinig, je wilt er toch DD-WRT op gooien :P www.dd-wrt.com

Sublieme firmware!
Dat wil ik helemaal er niet opgooien het ging mijn alleen er maar om
of je per poort de snelheid kunt regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Martijn,

Ik heb gemerkt dat als ik firefox gebruik in plaats van i.e. om een speedtest te doen, dat dit veel nauwkeuriger werkt. Maar wat mij opvalt is dat mijn upload nooit helemaal goed werkt. Het valt mij altijd tegen met welke snelheid mensen van mij kunnen downloaden en ik heb nu al verschillende keren tests gedaan op verschillende tijdstippen van de dag, zonder de router ertussen dus direct aangesloten op de DRG

Nu haal ik structureel een wat lagere download dan bijvoorbeeld Nick das niet zo erg, maar de upload is wel veel lager dan van anderen. Daarnaast is ook de pingtijd structureel hoger. Waar zit nu mijn probleem? Ik snap het niet. Het maakt niet uit of ik het 'smorgens vroeg doe of midden in de nacht. Ik haal altijd deze resultaten. Zou je kunnen kijken of er iets verkeerd zit bij mij? Alvast dank.

Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/ben/speed.JPG

Oh en ik heb ook even ge-ftp't naar mijn homepage van XMS en daar kom ik met ACE FTP ook niet echt ver...

Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/ben/ftp.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:36:
Hey Martijn,

Ik heb gemerkt dat als ik firefox gebruik in plaats van i.e. om een speedtest te doen, dat dit veel nauwkeuriger werkt. Maar wat mij opvalt is dat mijn upload nooit helemaal goed werkt. Het valt mij altijd tegen met welke snelheid mensen van mij kunnen downloaden en ik heb nu al verschillende keren tests gedaan op verschillende tijdstippen van de dag, zonder de router ertussen dus direct aangesloten op de DRG

Nu haal ik structureel een wat lagere download dan bijvoorbeeld Nick das niet zo erg, maar de upload is wel veel lager dan van anderen. Daarnaast is ook de pingtijd structureel hoger. Waar zit nu mijn probleem? Ik snap het niet. Het maakt niet uit of ik het 'smorgens vroeg doe of midden in de nacht. Ik haal altijd deze resultaten. Zou je kunnen kijken of er iets verkeerd zit bij mij? Alvast dank.

[afbeelding]

Oh en ik heb ook even ge-ftp't naar mijn homepage van XMS en daar kom ik met ACE FTP ook niet echt ver...

[afbeelding]
Security/firewall/viruschecker? De homepageruimte-bandbreedte begint trouwens aardig vol te lopen de afgelopen maanden. Als een upload test is hij momenteel niet meer geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bruce. schreef op zondag 11 mei 2008 @ 08:09:
[...]

Nick
Stond volgens mij gewoon op de bijgeleverde dvd.
@neographikal: ik durf niet zo goed de boel te flashen.. chicken ik weet het maar als het fout gaat heb ik niets...

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 11-05-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:06:
[...]

Security/firewall/viruschecker? De homepageruimte-bandbreedte begint trouwens aardig vol te lopen de afgelopen maanden. Als een upload test is hij momenteel niet meer geschikt.
Ik heb het geprobeerd nadat ik antivirus en de firewall heb uitgeschakeld. Het maakt niet uit, de snelheid blijft minder dan de helft van wat het moet zijn bij upload. Kun je hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Daar heb ik zelf ook 'last' van, maar bij het posten naar een newsserver is m'n snelheid tussen de 3-4MB/sec terwijl speedtest 20mbit aangeeft bij uploadspeed.

ook met FTP naar xms haal ik maar 900k/sec

denk dat de speedtests onze snelheid niet meer aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
Nick39 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:54:
[...]

Stond volgens mij gewoon op de bijgeleverde dvd.
Het gaat er bij mij om of je per poort de snelheid kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bruce. schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:38:
[...]

Het gaat er bij mij om of je per poort de snelheid kunt aanpassen.
Niet dat ik kan zien,de WRT54G kon dat wel.. ik kijk er nog ff naar.
Ja dus, je kan van diverse applicaties instellen welke applicatie een hogere prioriteit heeft ten opzichte van de ander en je kan bv poort 1 op HIGH ( je eigen pc ;) )zetten en poort 4 op LOW bij:
Applications and Gaming,QOS,internet acces Priority aanzetten,dan bij categorie kan je kiezen voor ethernet poort 1 tot en met 4 welke je elk een priority kan geven.
Je kan het dus niet per MB instellen,maar voordeel van bovenstaand is dat als jouw pc niet bezig is de andere pc gewoon de volle snelheid krijgt, tot jouw bakkie gaat draaien,dan krijg jij de meeste snelheid.

Als je dan toch bezig bent, zet dan bij Wireless,advanced wireless settings,CTS protection mode op disabled, dat scheelt je de helft van je draadloze snelheid als je dat gebruikt.
Standaard staat dit op enabled waardoor je router op een kanaal gaat wachten tot het helemaal stil is alvorens ie gaat zenden,in een drukke buurt blijft ie staan wachten.

[ Voor 76% gewijzigd door Nick39 op 11-05-2008 22:02 . Reden: nader onderzoek. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
Nick39 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:48:
[...]

Niet dat ik kan zien,de WRT54G kon dat wel.. ik kijk er nog ff naar.
Ja dus, je kan van diverse applicaties instellen welke applicatie een hogere prioriteit heeft ten opzichte van de ander en je kan bv poort 1 op HIGH ( je eigen pc ;) )zetten en poort 4 op LOW bij:
Applications and Gaming,QOS,internet acces Priority aanzetten,dan bij categorie kan je kiezen voor ethernet poort 1 tot en met 4 welke je elk een priority kan geven.
Je kan het dus niet per MB instellen,maar voordeel van bovenstaand is dat als jouw pc niet bezig is de andere pc gewoon de volle snelheid krijgt, tot jouw bakkie gaat draaien,dan krijg jij de meeste snelheid.

Als je dan toch bezig bent, zet dan bij Wireless,advanced wireless settings,CTS protection mode op disabled, dat scheelt je de helft van je draadloze snelheid als je dat gebruikt.
Standaard staat dit op enabled waardoor je router op een kanaal gaat wachten tot het helemaal stil is alvorens ie gaat zenden,in een drukke buurt blijft ie staan wachten.
bedankt nick
In de manuel las ik er denk ik overheen.
Ik heb problemen met mijn draytek vigor 2900 router die trekt de 50mbit niet vind ik wel raar
voor zo 'n dure router.
Ik had mijn oog al laten vallen op de D-LINK 655 maar kom er niet achter of je
met deze ook de poorten kunt instellen op snelheid?
linkje
http://www.dlink.com/products/?pid=530&sec=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TCP optimizer al eens geprobeerd ?
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe
slider helemaal naar rechts, dan optimal settings nemen,apply changes indrukken.
Wees niet bang,er wordt eerst een backup van je settings gemaakt die je terug kan zetten.

Voor zover ik in de gebruiksaanwijzing van de d-link kan kijken kan je de poort instellen op 10 en 100 of auto maar dat heeft meer te maken met de aangesloten apparatuur,niet een echte beperking.
Er is wel een QOS setting maar je kan niet per poort instellen,voor zover ik even kan zien,de Linksys heb ik,de d-link niet.
De D-link is wel wat duurder,Denan heeft um geloof ik ook, de 150 N kost rond de 59 euro,die wordt vervangen door de 160N ( inwendig overigens gelijk) alleen de antennes zitten nu inwendig.

[ Voor 51% gewijzigd door Nick39 op 11-05-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
Nick39 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:36:
TCP optimizer al eens geprobeerd ?
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe
slider helemaal naar rechts, dan optimal settings nemen,apply changes indrukken.
Wees niet bang,er wordt eerst een backup van je settings gemaakt die je terug kan zetten.

Voor zover ik in de gebruiksaanwijzing van de d-link kan kijken kan je de poort instellen op 10 en 100 of auto maar dat heeft meer te maken met de aangesloten apparatuur,niet een echte beperking.
Er is wel een QOS setting maar je kan niet per poort instellen,voor zover ik even kan zien,de Linksys heb ik,de d-link niet.
De D-link is wel wat duurder,Denan heeft um geloof ik ook, de 150 N kost rond de 59 euro,die wordt vervangen door de 160N ( inwendig overigens gelijk) alleen de antennes zitten nu inwendig.
Nee dat TCP optimizer helpt niet kan natuurlijk niet wat nu de router doorgeeft 28 mbit
ineens naar 50 mbit gaan was dat maar waar.
Ik vind het wel jammer want de draytek heeft rate control dus elke poort met mb's instellen
up en down wat ik wel ga proberen is als ik b.v. de d-link aanschaf ook de draytek er tussen zetten
dat ik toch de rate control kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nick39 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:54:
@neographikal: ik durf niet zo goed de boel te flashen.. chicken ik weet het maar als het fout gaat heb ik niets...
Ik was er wat huiverig voor, maar het werkte verder prima. Eerst de mini versie erin flashen en daarna de generic. Works like a charm en je hebt echt een sloot opties waar je u tegen zegt. Ik ben er in ieder geval goed over te spreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:19:
Daar heb ik zelf ook 'last' van, maar bij het posten naar een newsserver is m'n snelheid tussen de 3-4MB/sec terwijl speedtest 20mbit aangeeft bij uploadspeed.

ook met FTP naar xms haal ik maar 900k/sec

denk dat de speedtests onze snelheid niet meer aankunnen.
Ja dat zou kunnen, alleen zou het het dan bij niemand meer aan moeten kunnen. En niet bij bepaalde personen wel en bij bepaalde personen niet. Het enige verschil wat ik me nog kan voorstellen is dat ik / wij? Vista gebruiken en de rest XP. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat Nick nog op XP zit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Wist eerst helemaal niet dat je al voor 19 mei kon opgeven voor 50 Mbit.
Zag dat toevallig aan de hoeveelheid speedtests hiero :D.
Zaterdag dus ook maar snel even aangevraagd maar hoe lang duurt het ongeveer?
Neem aan dat ze nu met pinkesteren en op zondag geen snelheidsverhogingen uitvoeren maar dinsdag of woensdag moet het wel beschikbaar zijn voor mij lijkt me?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
benbi: ik draai geen Viesta hier ;)

psycho: bij mij was het binnen 5-10minuten geregeld (en dat om 10uur 's avonds), het duurde wat langer voordat ik het doorhad, omdat m'n router de snelheid niet kan verwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op maandag 12 mei 2008 @ 09:45:
Wist eerst helemaal niet dat je al voor 19 mei kon opgeven voor 50 Mbit.
Zag dat toevallig aan de hoeveelheid speedtests hiero :D.
Zaterdag dus ook maar snel even aangevraagd maar hoe lang duurt het ongeveer?
Neem aan dat ze nu met pinkesteren en op zondag geen snelheidsverhogingen uitvoeren maar dinsdag of woensdag moet het wel beschikbaar zijn voor mij lijkt me?
Over de snelheidsverhoging is hier uitgebreid gediscussieerd en het heeft ook in de nieuwsbrief (die blijkbaar niet iedereen ontvangt) gestaan.

Er lijkt mij niet iemand achter een schakelaar te zitten die die om moet zetten. Gaat automatisch en is m.i. niet afhankelijk van zon- of feestdagen.
Als je de button aanklikt in 'mijn Xms', moet je een email ontvangen in je default mailbox, daar de link en klikken en na een paar minuten kan je in je overzicht zien dat je op 50Mbit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bruce. schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:24:
[...]

Nee dat TCP optimizer helpt niet kan natuurlijk niet wat nu de router doorgeeft 28 mbit
ineens naar 50 mbit gaan was dat maar waar.
Ik vind het wel jammer want de draytek heeft rate control dus elke poort met mb's instellen
up en down wat ik wel ga proberen is als ik b.v. de d-link aanschaf ook de draytek er tussen zetten
dat ik toch de rate control kan gebruiken.
De snelheid die je pc haalt hoeft niet de snelheid te zijn die je router doorgeeft,met diverse tweaks zoals dat programma tover je er zo 10 mb bij als je bv xp gebruikt en je settings staan nog op standaard.
Als je je echte snelheid wilt meten moet je je router er tussen uit halen.
Maar staat je pc zelf standaard dan haal je ook met een nieuwe router lang niet altijd de goede snelheid,baat het niet dan schaadt het ook niet he.
Vaak helpt het ook om bij de settings van je netwerk kaart de snelheid op 100Mbits full duplex te zetten in plaats van autosence.
Als je de Draytek ( als die het inderdaad niet aan kan) er tussen gaat zetten haalt de d-link het met volle snelheid op waarna de Draytek het weer terug zet omdat die het niet aankan,dat is dan dus nutteloos,alsof je het door een flessenhals naar binnen moet trekken.

@neographikal kan jij eens prive vertellen welke opties je er bij krijgt en hoe het precies gaat ?? dan denk ik er even over.

@Benbi ik zit "nog" op XP,ik zie de noodzaak niet om op Vista over te gaan,de PC's die ik heb voldoen prima aan mijn eisen en ik heb eindelijk voor elke pc ook een echte licentie _/-\o_
Mijn zoon heeft Vista,ik was na 10 minuten hopeloos de weg kwijt...
Aan de andere kant zou Vista beter moeten zijn in snelheids management wat ik gelezen had.
Tweaks die ik heb toegepast zijn de toegestane half open connecties van 10 naar 50 gezet (vereist tweaken van je tcpip.sys) en het aantal connecties naar een page vergroot naar 10.
(internet explorer pro) Dat surft stukken sneller omdat nu 10 verbindingen open gezet worden naar een page en als daar veel plaatjes op staan zijn die sneller binnen als met de XP standaard.

[ Voor 41% gewijzigd door Nick39 op 12-05-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Terryb47 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:08:

psycho: bij mij was het binnen 5-10minuten geregeld (en dat om 10uur 's avonds), het duurde wat langer voordat ik het doorhad, omdat m'n router de snelheid niet kan verwerken :)
Ok thnx.
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:13:
[...]

Over de snelheidsverhoging is hier uitgebreid gediscussieerd en het heeft ook in de nieuwsbrief (die blijkbaar niet iedereen ontvangt) gestaan.

Er lijkt mij niet iemand achter een schakelaar te zitten die die om moet zetten. Gaat automatisch en is m.i. niet afhankelijk van zon- of feestdagen.
Als je de button aanklikt in 'mijn Xms', moet je een email ontvangen in je default mailbox, daar de link en klikken en na een paar minuten kan je in je overzicht zien dat je op 50Mbit zit.
Ja dat weet ik want lees dit topic al een klein jaar maar ik had begrepen dat je vanaf 19 mei het kon aanvragen van daar.

Ok dat is mooi om te weten ook dat je nog op een link moet klikken, dat heb ik niet meegekregen moet ik zeggen. Zal het gelijk ff bekijken.

Zo net dan even op die link geklikt, was totaal niet bewust dat je nog op een link moest klikken maarja zo vaak kijk ik niet op de xmsmail moet ik zeggen. Kan je dat niet op een of andere manier laten doorlinken naar je gewone mail. Dat zou wel handig zijn want nu leest niemand het hier en dan kan ik het gewoon mond op mond doorpraten thuis :P

[ Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 12-05-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:38

PeaceNlove

Deugleuter

psychoclown schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:31:
[...]

Ok thnx.
[...]

Ja dat weet ik want lees dit topic al een klein jaar maar ik had begrepen dat je vanaf 19 mei het kon aanvragen van daar.

Ok dat is mooi om te weten ook dat je nog op een link moet klikken, dat heb ik niet meegekregen moet ik zeggen. Zal het gelijk ff bekijken.

Zo net dan even op die link geklikt, was totaal niet bewust dat je nog op een link moest klikken maarja zo vaak kijk ik niet op de xmsmail moet ik zeggen. Kan je dat niet op een of andere manier laten doorlinken naar je gewone mail. Dat zou wel handig zijn want nu leest niemand het hier en dan kan ik het gewoon mond op mond doorpraten thuis :P
Als je inlogt op je persoonlijke pagina kan je per mailbox volgens mij wel een forward instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:31:
Paar dagen niet gelezen dan, want het stond in een bericht van Denan.
Kan je dat niet op een of andere manier laten doorlinken naar je gewone mail. Dat zou wel handig zijn want nu leest niemand het hier en dan kan ik het gewoon mond op mond doorpraten thuis :P
Ja, geen probleem, kijk bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hmm overheen gelezen zeker :)
Nja iig bedankt zal later eens kijken naar emailforwarden.

Ja heb ook de snelheidsverhoging nu.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/270340335.png
Hmm vooral die upload blijft steken want dit had ik voor de verhoging ook.
Nja van de week ook eens mss nieuwere firmware op de router zetten en kijken en nog eens de settings nalopen. Kan me niet voorstellen dat de DGL 4100 het niet kan trekken..

[ Voor 68% gewijzigd door psychoclown op 12-05-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
Nick39 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:45:
[...]

De snelheid die je pc haalt hoeft niet de snelheid te zijn die je router doorgeeft,met diverse tweaks zoals dat programma tover je er zo 10 mb bij als je bv xp gebruikt en je settings staan nog op standaard.
Als je je echte snelheid wilt meten moet je je router er tussen uit halen.
Maar staat je pc zelf standaard dan haal je ook met een nieuwe router lang niet altijd de goede snelheid,baat het niet dan schaadt het ook niet he.
Vaak helpt het ook om bij de settings van je netwerk kaart de snelheid op 100Mbits full duplex te zetten in plaats van autosence.
Als je de Draytek ( als die het inderdaad niet aan kan) er tussen gaat zetten haalt de d-link het met volle snelheid op waarna de Draytek het weer terug zet omdat die het niet aankan,dat is dan dus nutteloos,alsof je het door een flessenhals naar binnen moet trekken.
Ik wou op een van de vier poorten van de d-link de draytek op zetten en dan daaraan
weer een pc dan moet ik dus de rate kunnen gebruiken voor die ene pc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bruce. schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:30:
[...]

Ik wou op een van de vier poorten van de d-link de draytek op zetten en dan daaraan
weer een pc dan moet ik dus de rate kunnen gebruiken voor die ene pc??
Klopt.. maar die haalt dus niet de volle download maar wat maximaal de draytek door kan laten.
Toch zou ik genoemde tweaks eerst doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 15-09 13:05

BLACKfm

o_O

Ik zag het topic toevallig in de active topics staan (dus heb het niet doorgelezen), maar ik merk nu op speedtest.nl dat ik nu ook 50Mbit heb,
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon May 12 2008 om 18:04:17 UTC+0200)

Download : 6200.8 KByte/sec
Upload : 1207.5 KByte/sec
Connection : 3413.0 Conn/min
Ping test Nederland : 3.0 ms
Na herhaaldelijk testen komt de upload echter niet hoger dan de 2 MB/s, hoe zit dat ?

edit: Iemand die een goede plaats weet om een test bestand te downloaden ? Downloads op gamershell gaan nog trager dan normaal..

[ Voor 15% gewijzigd door BLACKfm op 12-05-2008 18:12 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

BLACKfm schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:05:
Ik zag het topic toevallig in de active topics staan (dus heb het niet doorgelezen), maar ik merk nu op speedtest.nl dat ik nu ook 50Mbit heb,

[...]

Na herhaaldelijk testen komt de upload echter niet hoger dan de 2 MB/s, hoe zit dat ?

edit: Iemand die een goede plaats weet om een test bestand te downloaden ? Downloads op gamershell gaan nog trager dan normaal..
Hmm ik kom met mijn upload ook niet verder dan 22Mbit en dat had ik voor de verhoging ook al..
Downloaden is normaal ~49Mbit en bij gamershell haalde ik net met een groot bestand ~3,6-4MB/s.
Net ook nieuwere firmware op mijn router gezet en geforced op 100Mbit Wan ook Jumbo frames en 1Gbit/Full duplex aangezet op me onboard lan.
Alleen mijn upload is dus ~ de helft van wat het zou moeten zijn en zo te zien ben ik niet de enige..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 15-09 13:05

BLACKfm

o_O

Het zou volgens mijn gegevens ook pas de 19e mei ofzo ingaan, wellicht is dit een test ofzo. Als ze die upload maar fixen.. 24mbit is echt te traag (als je het eenmaal gewend bent)...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
Ik zit hier met 256 kbps (wat ik niet haal het is 150 kbps ofzo) upload. Dat is dus 23 KB/s.

7(8)7

HetNet dus :(

[ Voor 7% gewijzigd door Jim423 op 12-05-2008 19:02 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
Nick39 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:01:
[...]

Klopt.. maar die haalt dus niet de volle download maar wat maximaal de draytek door kan laten.
Toch zou ik genoemde tweaks eerst doen.
De tweaks heb ik al gedaan haal alleen de snelheid als de router er tussen uit is.
Het maakt niet uit of ik dan met de draytek de snelheid niet haal het gaat er om
of dat kan de draytek op een van de poorten van een d-link te zetten??
Dat de drie poorten van de d-link dan wel de 50 mbit halen dan kan ik met de
laatste poort de draytek regelen.
Is trouwens dit de enige optie om meerdere pc's te delen met een router
of lukt het ook met enkel een switch??

[ Voor 8% gewijzigd door bruce. op 12-05-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bruce. schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:33:
[...]

De tweaks heb ik al gedaan haal alleen de snelheid als de router er tussen uit is.
Het maakt niet uit of ik dan met de draytek de snelheid niet haal het gaat er om
of dat kan de draytek op een van de poorten van een d-link te zetten??
Dat de drie poorten van de d-link dan wel de 50 mbit halen dan kan ik met de
laatste poort de draytek regelen.
Is trouwens dit de enige optie om meerdere pc's te delen met een router
of lukt het ook met enkel een switch??
Alleen met een router.
Je kan de Draytek op de d-link gooien alleen moet je de draytek dan op gateway zetten of iets dergelijks,of access point,DHCP uitzetten,maar niet op router.
Anders gaan zowel de draytek als de D-Link ip nummers uitdelen.
Volgens mij gaan een hoop mensen nu ontdekken dat hun routers het niet trekken,reden waarom ik de 150N heb gekocht,mijn 54G van Linksys ging het ook niet trekken.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 12-05-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:08:
Hm en gezien jij ook "maar" 20mbit upload hebt..... is daarmee de vistafactor uitgesloten.

Woon je soms ook in Nijmegen? Mogelijk dat het een lokaal probleem is....

Hm nee ik zie ook al dat psychoclown ook last heeft hiervan. Hij zit volgens zijn profiel ergens in twente...

Ik heb ook al aan Jurjen gevraagd of hij van mij wil downloaden direct.. en ook dan komt de snelheid niet boven de 20mbit.. het lijkt wel of bij sommigen alleen de download omhoog is gegaan ! Heel vreemd.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Nope, zit in Utrecht: dit is rechtstreeks zonder router

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/270498191.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou over de download heb ik niets te klagen :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/270503883.png

En toch weer een hogere Ping... heel vreemd

En als ik dan een test van voor de snelheidsverhoging zie

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/265451026.png

Daar haalde ik hetzelfde destijds...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/270505360.png
Niks mis mee volgens mij, bij diverse providers kunnen ze alleen maar dromen van zo'n snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:15:
[afbeelding]
Niks mis mee volgens mij, bij diverse providers kunnen ze alleen maar dromen van zo'n snelheid.
Ja maar daar gaat het niet om. Het is vreemd dat sommigen zoals jij een upload halen van tegen de 50mbit en anderen zoals ik nog geen 20mbit terwijl dit 50mbit moet zijn. Bij zoiets wil ik dan weten waar dat aan ligt.

Ik heb zelfs gedacht dat het met mijn vaste IP adres van doen heeft.. maar dat zal ook wel niet lijkt me.... hm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:38:
[...]

Ja maar daar gaat het niet om. Het is vreemd dat sommigen zoals jij een upload halen van tegen de 50mbit en anderen zoals ik nog geen 20mbit terwijl dit 50mbit moet zijn. Bij zoiets wil ik dan weten waar dat aan ligt.

Ik heb zelfs gedacht dat het met mijn vaste IP adres van doen heeft.. maar dat zal ook wel niet lijkt me.... hm
8)7 ach ze vinden mij gewoon aardig |:(
on topic
Ik zou het ook niet weten, ik gebruik geen router en heb ook geen vast IP adres.
Lokatie van mij is Hilversum maar lijkt mij niet relevant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:04:
[...]

8)7 ach ze vinden mij gewoon aardig |:(
on topic
Ik zou het ook niet weten, ik gebruik geen router en heb ook geen vast IP adres.
Lokatie van mij is Hilversum maar lijkt mij niet relevant
Ik ben ook aardig.. ik haal het ook,maar de buurman verderop ook niet,gebruikt een sitecom.
Dus ik de sitecom ook maar eens hier aangesloten.
Resultaat,met de linksys 150N iets boven de 50 mbitsup en down,met de Sitecom down 49 mbits up 27 mbits.
Daarna de linksys er weer op, up en down weer iets boven de 50.
Mijn oude WRT54G er op gegooid: down 40 up 22.
Op de 150N weer beiden iets boven de 50,het lijkt me toch nogal router gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:19:
[...]

Ik ben ook aardig.. ik haal het ook,maar de buurman verderop ook niet,gebruikt een sitecom.
Resultaat,met de linksys 150N iets boven de 50 mbitsup en down,met de Sitecom down 49 mbits up 27 mbits.
Op de 150N weer beiden iets boven de 50,het lijkt me toch nogal router gebonden.
Ja, maar ik heb het dus ook zonder router geprobeerd. Rechtstreeks op de DRG en ook dan haal ik vergelijkbare resultaten. Toch vreemd... Enfin... Omdat ik niet 24/7 zonder router zit zal ik eens kijken of ik over een week of zo tot de aanschaf van een DLink DIR 655 kan overgaan. Daarmee sluit ik alles verder uit... Thanks voor het testen in ieder geval.

Update:

Nog even voor de zekerheid mijn gigabit switch ertussenuit gelaten, op een andere computer, zonder firewall, zonder antivirus. Firefox.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/270545793.png

De upload is dan iets beter maar nog steeds minder dan de helft van wat het moet zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:16:
[...]

Hm en gezien jij ook "maar" 20mbit upload hebt..... is daarmee de vistafactor uitgesloten.

Woon je soms ook in Nijmegen? Mogelijk dat het een lokaal probleem is....

Hm nee ik zie ook al dat psychoclown ook last heeft hiervan. Hij zit volgens zijn profiel ergens in twente...

Ik heb ook al aan Jurjen gevraagd of hij van mij wil downloaden direct.. en ook dan komt de snelheid niet boven de 20mbit.. het lijkt wel of bij sommigen alleen de download omhoog is gegaan ! Heel vreemd.
Ik studeer in Enschede maar de glasvezel ligt thuis in Arnhem dichtbij jou zo te lezen.
Wel apart idd, had toch wel gedacht dat de DGL 4100 de upload kan trekken nja van het weekend als ik weer thuis ben nog wat meer puzzelen dat ik alles zo'n beetje geprobeerd heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
psychoclown schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:03:
[...]

Ik studeer in Enschede maar de glasvezel ligt thuis in Arnhem dichtbij jou zo te lezen.
Wel apart idd, had toch wel gedacht dat de DGL 4100 de upload kan trekken nja van het weekend als ik weer thuis ben nog wat meer puzzelen dat ik alles zo'n beetje geprobeerd heb :).
Als de mensen die de 50mbit upload niet halen hun klantnummer even emailen naar dtvpilot@xmsnet.nl zal ik morgen even snel de profielen checken (als ik tijd over heb). Ik weet echter 99,999999% zeker dat daar geen problemen zitten. We zagen exact hetzelfde bij de upgrade van 10-24Mbit en van alle klachten/cases (het waren er zo'n 576) was slechts 1 geval een probleem aan onze kant. (slechte vezel dus hij haalde maar 6mbit.) Hoe hoger de snelheid, hoe gevoeliger tests worden voor misconfiguraties, hardwareproblemen of slechte speedtests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:28:
[...]

Ja, maar ik heb het dus ook zonder router geprobeerd. Rechtstreeks op de DRG en ook dan haal ik vergelijkbare resultaten. Toch vreemd... Enfin... Omdat ik niet 24/7 zonder router zit zal ik eens kijken of ik over een week of zo tot de aanschaf van een DLink DIR 655 kan overgaan. Daarmee sluit ik alles verder uit... Thanks voor het testen in ieder geval.

Update:

Nog even voor de zekerheid mijn gigabit switch ertussenuit gelaten, op een andere computer, zonder firewall, zonder antivirus. Firefox.

[afbeelding]

De upload is dan iets beter maar nog steeds minder dan de helft van wat het moet zijn.
Via een andere pc.. ja dan sluit je een eventuele misconfiguratie wel uit ja.
Misschien de DRG ff van stroom af ?
Overigens doe ik 3 keer een meting,niet dat het 20 mbits scheelt hoor maar ze wijken wel af.
Het linkste zijn de programma's die iets uploaden naar je en dat dan weer downloaden en daarop je test baseren,maar dan vervolgens niet wissen wat ze naar je ge-upload hebben.
Dan staat dat in je tijdelijke internet bestanden en bij de volgende test denkt IE,oh dat heb ik al en dan krijg je een enorme download snelheid...
In mijn eigen geval zou ik zeker hebben van er zit iets niet goed,maar ik upload bijna niets.
Wat ook je snelheid kan verhogen is het ( zowieso enorm handige ) programma internet explorer pro.
http://www.ie7pro.com/ daar kan je het aantal verbindingen naar de server aanpassen en dat is zowieso lekker naar pages waar veel plaatjes en zo op staan.
Een eigen download manager zit er in,automatische refresh van pages,reclame filters en een deadlist voor die reclame sites.. heerlijke ervan is ook dat je je favorieten kan opslaan en dan vanaf iedere pc kan synchroniseren.
Ik hoef nu geen 5 pc's apart te doen steeds..
Als ik verder iets kan testen Ben,let me know !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nick39 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:19:
[...]

Conclusie hieruit is volgens mij dat veel routers simpelweg geen 50 Mbit upload ondersteunen ;) Dat kun je ook zien op www.smallnetbuilder.com, een hele hoop sitecom en oudere linksys routers kunnen dit soort snelheden simpelweg niet aan...

Neemt natuurlijk niet weg dat je wel 50 Mbit upload zou moeten halen wanneer je de router ertussen uit haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 07:12:
[...]

Wat ook je snelheid kan verhogen is het ( zowieso enorm handige ) programma internet explorer pro.
http://www.ie7pro.com/ daar kan je het aantal verbindingen naar de server aanpassen en dat is zowieso lekker naar pages waar veel plaatjes en zo op staan.
Hey Nick een geweldige tip... het lost niet mijn upload probleem op maar de maximale connecties maakt het wel een stuk vlotter allemaal. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb dus ook "last" van de tragere upload. Ook zo rond de 17/20mbit volgens speedtest.net maar die is niet echt betrouwbaar volgens mij. In de praktijk haal ik ongeveer 800kb/s zonder router ertussen.. Opzich prettig om te lezen dat meer gebruikers er mee te maken hebben. Ik woon overigens in Vathorst, dus het is niet een lokatie gebonden probleem lijkt me.. Ik zal mijn klantnummer straks even doormailen.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@rob:

Je profiel staat netjes op 50/50Mbit (en dat haal je ook). Wel zie ik op poort-1 twee mac-adressen staan.. recentelijk lopen switchen met hardware? of staat er een MAC-cloned router?

Haal anders eens je CPS een uur van de stroom, dan verdwijnen die 2 mac-leases ook uit de wijkrouter.

@benbi:

Zelfde verhaal, ik zie duidelijk een 50/50Mbit profiel maar ook jij hebt 2 mac leases staan. Haal je CPS eens een uur van de stroom zodat die 2e lease wegvalt in de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Vandaag is het de laatste dag dat het nog mogelijk is om je aan te melden voor glasvezel in Veenendaal. Zo te zien is het niet gelukt in Veenendaal west, de teller staat op 28% van de benodigde 40%. :/

@Denan: Is er al iets bekend of XMS doorgaat naar de volgende wijk (in Veenendaal-Noord is wel ruim voldoende belangstelling ;) ), of wordt de inschrijf periode opnieuw verlengd, of gaat XMS al het geld en tijd die in Veenendaal gestopt is, in de vuilnisbak gooien, en door naar een andere plaats (is niet te hopen). :P

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
cjdijk schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:47:
@Denan: Is er al iets bekend of XMS doorgaat naar de volgende wijk (in Veenendaal-Noord is wel ruim voldoende belangstelling ;) ), of wordt de inschrijf periode opnieuw verlengd, of gaat XMS al het geld en tijd die in Veenendaal gestopt is, in de vuilnisbak gooien, en door naar een andere plaats (is niet te hopen). :P
Zou ik werkelijk niet kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@timon:

Je hebt je computer op poort 5 aangesloten.. sluit hem eens heel snel aan op poort 8 zoals ook in de handleiding staat ;) (kan zijn dat je je CPS even een uur van de stroom moet halen om de MAC-lease te verliezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08

Laten ze dan maar meteen beginnen in vleuterweide :D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:47

GmR

Vandaag is het de laatste dag dat het nog mogelijk is om je aan te melden voor glasvezel in Veenendaal. Zo te zien is het niet gelukt in Veenendaal west, de teller staat op 28% van de benodigde 40%. :/

op http://veenendaal.opglasvezel.nl staat inmiddels
Reguliere openingstijden
Op 13 mei is het XMS Huis Veenendaal geopend van 12.00-20.00 uur. Vanaf 14 mei is het XMS alleen nog op de reguliere openingstijden geopend. Dit betekent:

Donderdag van 12.00 tot 20.00 uur
Zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur
Aangezien het XMS-huis hier dus opent blijft neem ik aan dat ze nog niet opgeven. Ik hoop dat het hier in Zuid-West doorgaat, maar gezien het te lage aantal aanmeldingen tot nu toe durf ik het te betwijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Kan iemand mij vertellen hoelang de aansluittijd gemiddeld is? Ik woon via Portaal in Soest en heb al wel een glasvezelkabel in huis liggen, alleen nog geen apparatuur eraan.. Ik heb XMS aangevraagd op 1 januari 2008, met als ingangsdatum 1 februari 2008. Misschien is dat wat kortdag, maar het is nu half mei en nog steeds niets.... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:40:
@rob:

Je profiel staat netjes op 50/50Mbit (en dat haal je ook). Wel zie ik op poort-1 twee mac-adressen staan.. recentelijk lopen switchen met hardware? of staat er een MAC-cloned router?

Haal anders eens je CPS een uur van de stroom, dan verdwijnen die 2 mac-leases ook uit de wijkrouter.

@benbi:

Zelfde verhaal, ik zie duidelijk een 50/50Mbit profiel maar ook jij hebt 2 mac leases staan. Haal je CPS eens een uur van de stroom zodat die 2e lease wegvalt in de wijkcentrale.
Nou ik heb hem een uur van de stroom gehad. Het verandert niet veel. Dat ik twee mac adressen had zal wel te maken hebben met het aansluiten van mijn computer via de router vs direct aangesloten.

Ik heb mijn router mijn pc mac laten clonen. Dus dan zal er vervolgens geen dubbele mac registratie plaatsvinden als het goed is.

Hoe kan ik nou een waterdichte test doen waardoor ik achter haal dat het in mijn hardware zit... en niet in jullie netwerk. Of hoe kan ik bewijzen dat het NIET in mijn hardware zit maar wel in jullie netwerk? Ikke niet weten. Ik heb gedaan wat ik kon tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:27:
[...]
Hoe kan ik nou een waterdichte test doen waardoor ik achter haal dat het in mijn hardware zit... en niet in jullie netwerk. Of hoe kan ik bewijzen dat het NIET in mijn hardware zit maar wel in jullie netwerk? Ikke niet weten. Ik heb gedaan wat ik kon tot zover.
Testen is inderdaad lastig zolang we geen dedicated speedtest server hebben die 100+Mbit aankan. De profielen zijn symmetrisch, dus als je 50Mbit down kunt halen houd dat automatisch in dat je de 50Mbit up (kunt) halen. Als er een probleem was met de lijn/netwerkcapaciteit of de profielen zou je de 50Mbit down namelijk ook niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook niet anders dan dat het flopt in venendaal, in dat boerenchristendorp vinden ze nieuwe technologie eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:37:
[...]

Testen is inderdaad lastig zolang we geen dedicated speedtest server hebben die 100+Mbit aankan. De profielen zijn symmetrisch, dus als je 50Mbit down kunt halen houd dat automatisch in dat je de 50Mbit up (kunt) halen. Als er een probleem was met de lijn/netwerkcapaciteit of de profielen zou je de 50Mbit down namelijk ook niet halen.
Dat snap ik. En geloof ik ook meteen als je dat zegt. Maar, als het dan bij mij zit.. wil ik weten WAAR het bij mij zit.. dan kan ik er wat aan doen. Als het echter bij jullie zit (weet ik veel router in de wijkcentrale niet goed, of toch een slecht signaal of misschien wel een defecte DRG) dan kan ik thuis puzzelen tot ik een ons weeg maar los ik niets op. Kan de helpdesk een soort van lijnmeting doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:48:
[...]

Dat snap ik. En geloof ik ook meteen als je dat zegt. Maar, als het dan bij mij zit.. wil ik weten WAAR het bij mij zit.. dan kan ik er wat aan doen. Als het echter bij jullie zit (weet ik veel router in de wijkcentrale niet goed, of toch een slecht signaal of misschien wel een defecte DRG) dan kan ik thuis puzzelen tot ik een ons weeg maar los ik niets op. Kan de helpdesk een soort van lijnmeting doen?
Lijnmeting heb ik al gedaan en daar kwam 45Mbit up uit vanaf je CPS naar het netwerk. + overhead en andere dingen zit je dus zeker rond de 50Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:45:
[...]

Kan ook niet anders dan dat het flopt in venendaal, in dat boerenchristendorp vinden ze nieuwe technologie eng.
Beetje kort door de bocht, maar het speelt inderdaad mee dat een hoop mensen vanuit geloofsovertuiging niet meedoen. Daar zijn wij helaas de dupe van. Voorts had XMS ook beter in kunnen spelen op de vraag naar zakelijke aansluitingen. Het aantal kantoren aan huis is hier erg hoog, allemaal mensen die niet even overstappen van hun business adsl aansluiting met 8 ipadressen voor hun servers naar een ftth aansluiting met maar 1 ipadres (hadden ze nu ipv6 ondersteuning gehad had ik nog wel een oplossing geweten, maar dat doen ze ook niet :( )

Ik schat toch in dat ze dat een paar honderd inschrijvingen kost, en dus helaas geen 40 %.
Beetje vreemd dat ze in hun campagne aangeven dat het uiterst geschikt is voor zakelijk gebruik :?

Ik hoop dat ik het mis heb, maar het lijkt er op dat het hier niet doorgaat :(

[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 13-05-2008 12:04 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 22:10
Ben wel benieuwd naar het uiteindelijke percentage.

Maar goed we gaan het allemaal mee maken =)
Wie weet schrijft er vandaag nog 10 procent in ;) (wishfull thinking)
Afgelopen weekend heb ik voor het eerste de door 2 door gasten van Xms gespot dus misschien hebben die nog wat mensen over de streep weten te trekken 8)7
[...]

Juist ja... Veenendaal woont tegenwoordig veel import dus dat zal wel los lopen. Er wordt namelijk vaak op zondag een auto gewassen of gras gemaait, dus volgens mij klopt je stelling niet helemaal meer..

[ Voor 40% gewijzigd door Riddler85 op 13-05-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:50:
[...]

Lijnmeting heb ik al gedaan en daar kwam 45Mbit up uit vanaf je CPS naar het netwerk. + overhead en andere dingen zit je dus zeker rond de 50Mbit.
Okay geweldig... dan ga ik mijn computer(s) onder handen nemen nu :-)

Heeft het gebruik van jumboframes nog invloed? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:11:
[...]

Okay geweldig... dan ga ik mijn computer(s) onder handen nemen nu :-)

Heeft het gebruik van jumboframes nog invloed? Weet iemand dat?
Ik heb het gister aangezet maar had zo goed als geen invloed op mijn upload.
Het is dat ik nu weer in Enschede zit anders had ik wat uitgebreider kunnen testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is even cynisch zeg, zal maar denken dat je teleurgesteld bent.
Christendorp is het al jaren niet meer en eng vinden ze technologie hier ook al niet.
Heel jammer als het niet door gaat , maar om de gemeente nou af te zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 12-09 09:41
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:47:
[...]

Dat is even cynisch zeg, zal maar denken dat je teleurgesteld bent.
Christendorp is het al jaren niet meer en eng vinden ze technologie hier ook al niet.
Heel jammer als het niet door gaat , maar om de gemeente nou af te zeiken
Nu is 40% ook een gigantisch aantal imho. En sommige mensen hebben het gewoon niet nodig of zijn tevreden met wat ze hebben. Ik denk wel dat als het toch door gaat die 10% op den duur ook wel gehaald gaat worden. Sommige mensen willen het eerst zien bij anderen voordat het het aanschaffen.
Overigens valt het qua christendorp wel mee in West (net als import).

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
metallicelmo schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:20:
Kan iemand mij vertellen hoelang de aansluittijd gemiddeld is? Ik woon via Portaal in Soest en heb al wel een glasvezelkabel in huis liggen, alleen nog geen apparatuur eraan.. Ik heb XMS aangevraagd op 1 januari 2008, met als ingangsdatum 1 februari 2008. Misschien is dat wat kortdag, maar het is nu half mei en nog steeds niets.... Iemand enig idee?
Volgens mij als je de aansluiting al in huis hebt, is het een kwestie van activeren (max enkele werkdagen). Ik vermoed dan ook dat er administratief iets mis is gegaan.
Je kunt het beste de administratie bellen op 0800-5552555 en vragen of ze jouw aanvraag wel hebben binnen gekregen.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

[...]

Je hebt een totaal verkeerd beeld bij Veenendaal. Maar zullen we het geloof maar even achterwegen laten want dat staat natuurlijk totaal los van alles. De meeste mensen denken dat ze meer gaan betalen. Dat houdt ze tegen. Simpele rekensom laat zien dat dit niet het geval is. Maargoed.

Ik blijf nog even hopen dat XMS het alsnog door laat gaan ondanks dat we de 40% niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

Is er al meer bekend wanneer IP TV buiten Soest komt??? Naar Nieuwland Amersfoort Bijv.? ;)

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Van de website van XMS geplukt zojuist
Krijgt Veenendaal glasvezel?
Tot 13 mei konden de bewoners van Veenendaal West en Zuid West zich aanmelden voor een glasvezelaansluiting. Bij een deelname van 40% van de bewoners van dit deel van Veenendaal wordt er in augustus gestart met de aanleg van een glasvezelnetwerk. XMS is momenteel bezig de aanmeldingen van de laatste dagen te verwerken. Of de 40% daadwerkelijk wordt gehaald zal spannend worden, feit is in ieder geval dat er héél veel Veenendalers zich hebben aangemeld! Op basis van de eindscore op 13 mei zal er door de investeerder in het netwerk, Reggefiber, worden bepaald of er wel of niet gaat worden aangelegd.

De definitieve beslissing zal naar verwachting in de loop van volgende week bekend worden gemaakt. Nog niet aangemelde bewoners van Veenendaal kunnen zich in ieder geval nog totdat het definitieve besluit wordt genomen aanmelden voor de diensten van XMS.
En dan van de Veenendaalsekrant
Glasvezelnet mogelijk in wijkdelen
dinsdag 13 mei 2008
VEENENDAAL - Het is goed mogelijk dat provider XMS in die delen van de wijken ten westen van de Rondweg-West, waar veel belangstelling is voor aansluiting op een glasvezelnetwerk, tot aanleg overgaat. Vandaag sluit de inschrijvingstermijn. Volgens marketingmanager Jasper Henkelman zijn er de afgelopen week nog veel inschrijvingen binnengekomen, maar is de norm van 40 procent inschrijvingen in West en Zuid-West niet gehaald. Volgende week wordt duidelijk hoeveel procent van de huishoudens (naar schatting rond de 35 procent) daadwerkelijk heeft laten weten een aansluiting op het glasvezelnetwerk te willen.

Henkelman verwacht dat wanneer bewoners zien welke voordelen glasvezel heeft (goedkoper dan de huidige communicatiesystemen, snellere communicatiemogelijkheden en een groter aanbod) steeds meer Veenendalers belangstelling gaan tonen. Op den duur zou heel Veenendaal profijt moeten hebben van het glasvezelnetwerk. Maar het zal pas in de loop van volgende week duidelijk worden of dat netwerk er ook komt. De goedkeuring voor de aanleg, nu de vooraf gestelde norm van 40 procent niet gehaald lijkt te zijn, is de verantwoordelijkheid van de aandeelhouders van investeerder Reggefiber. Provider XMS gaat de komende week alle gegevens inventariseren en aanbieden aan Reggefiber.

[ Voor 43% gewijzigd door GerkeP op 13-05-2008 16:13 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Buitengewoon genuanceerde opmerking.
Overigens schrijft men Veenendaal niet als venendaal.

De opmerking over Windows Vista is ook al zo genuanceerd.

En wat betekent gristenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de xms site staat al een aantal weken het volgende:
Vooralsnog is de Digitale televisie dienst van XMS alleen beschikbaar in Soest/Soesterberg. Binnenkort zal de dienst ook beschikbaar komen in de andere steden waar XMS actief is. Houdt u deze site goed in de gaten voor de laatste ontwikkelingen
Ik las hier ergens dat soest/soesterberg zover klaar is en dat men wacht tot juni om verder te gaan.
Binnenkort is dus nogal lang bij xms, de snelheids verhoging was er snel door ( werkt prima, niks mis mee) en op digitale tv moeten we lang wachten.
Xms had er misschien beter aan gedaan om de tv de hoogste prioriteit te geven aangezien het beeld nou niet bepaald geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
[...]

Respectloze opmerking :( Jammer dat je geen Ban request mag vragen, maar anders had ik er 1 aangevraagd voor je. Slaat toch nergens op dat je zo'n opmerking maakt..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste