XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:
  • 150.736 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 22:10
@ stelkla excuses, het klopt inderdaad niet helemaal wat ik daar neerzette.
neographikal schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:35:
[...]

Dan moet er niet zo stellig gecommuniceerd dat het project doorgang gaat vinden en dat de ontbindende voorwaarde losgelaten wordt. Als dat niet is afgedekt met de leverancier/investeerder/etc dan ben je nog steeds bezig met een flink staaltje miscommunicatie. Iets met deze stelligheid richting je klanten roepen kun je alleen doen wanneer je het hebt afgedekt. Heb je het geregeld en de investeerder trekt zich opeens terug, tegen de afspraken in, dan kun je de investeerder terugfluiten.

Hoe dan ook, dat XMS hiervan kan leren mag duidelijk zijn :)
XMS levert alleen de internet diensten en probeert het product glasvezel te verkopen. Dat de investeerder op het laatste moment zich terug trekt terwijl XMS een brief heeft verstuurd dat het project doorgaat kan twee dingen betekenen, 1 XMS is te optimistisch geweest en heeft de brief de deur uit gedaan zonder de investeerder op de hoogte te brengen of 2 de investeerder komt zijn verplichtingen niet na.

Dit laatste kan te maken hebben met de financiering die niet van de grond komt doordat die 40% niet wordt gehaald (meest logische verklaring). De banken zijn namelijk niet gek ;). Het uiteindelijke geld wordt door de investeerder toch niet verdient aan de aanleg en het geld dat hij ontvangt van XMS maar aan de verkoop van het netwerk over een paar jaar aan partijen zoals UPC, Ziggo of KPN. Dit zag je ook bij de kabel TV netwerken die rond de internet hype verkocht werden voor grote bedragen.

Wat het glasvezel project in Veenendaal kan redden is of de gemeente helpt of de woningbouwstichtingen sluiten gewoon alle huizen aan, als dat niet gebeurt zal de investerder nooit geld krijgen van de bank aangezien die 40% niet gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:10:
[...]

[...]

Mijn vraag en belangstelling naar waar u de cijfers vandaan haalde ging over de door u opgevoerde meer dan 160.000 telefonie klanten die u direct hierboven aangeeft. Louter interesse naar waar dat soort cijfers te vinden zijn.
http://www.mediamagazine.nl/ en dan het archief raadplegen, april deel 2, dinsdag 29 april, een na laatste stukje van die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dan moet er niet zo stellig gecommuniceerd dat het project doorgang gaat vinden en dat de ontbindende voorwaarde losgelaten wordt. Als dat niet is afgedekt met de leverancier/investeerder/etc dan ben je nog steeds bezig met een flink staaltje miscommunicatie. Iets met deze stelligheid richting je klanten roepen kun je alleen doen wanneer je het hebt afgedekt. Heb je het geregeld en de investeerder trekt zich opeens terug, tegen de afspraken in, dan kun je de investeerder terugfluiten.

Als ik het goed begrijp weet Nick39 precies waar het fout is gegaan. Zelden kan ik hem betrappen op een fout woord richting Xms; het zijn altijd anderen die Xms ertoe brengen zich niet aan hun woord te kunnen houden. Xms is dus slachtoffer, net als potentiële klanten ten gevolge van die niet over de brug komende investeerders.
Waarom zouden die eigenlijk niet over de brug komen. Iets aan de hand met Xms? Nee, toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:28:
[...]
http://www.mediamagazine.nl/ en dan het archief raadplegen, april deel 2, dinsdag 29 april, een na laatste stukje van die dag.
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Riddler85 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:17:
Dit laatste kan te maken hebben met de financiering die niet van de grond komt doordat die 40% niet wordt gehaald (meest logische verklaring).
Als je dat niet 100% zeker afgedekt hebt met je investeerder, dan moet je niet naar je klanten roepen dat het doorgaat als de 40% niet gehaald wordt. Die voorwaarde wordt losgelaten; dat kun je alleen communiceren als je zelf ook zekerheid hebt of je die voorwaarde los kúnt laten. Zo niet, breng dan het bericht niet naar buiten.

Oftewel: of XMS heeft geprobeerd zieltjes te winnen door dit naar buiten te brengen óf ze hadden de zaken niet goed op orde. Van beide kan ik niet warm worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat zullen ze ook ongetwijfeld hebben gedaan,dat merk je ook al aan de manier van communiceren bij de andere projecten.
@Old Dutch2 op de persoon zelf gaan spelen is erg flauw,u heeft hier al eens eerder van een admin een tikje op de schouder ontvangen,ik probeer u ook steeds ter wille te zijn.
Daarnaast, moet een tevreden klant dan zijn mond houden en mag hij/zij alleen wat zeggen als hij ontevreden is ?
Ik probeer objectief te blijven,Denan heeft verschillende keren uitgelegd waarom het toch niet doorging,blijkbaar leest u daar selectief overheen.
Zullen we er geen flamewar van gaan maken ?

[ Voor 46% gewijzigd door Nick39 op 06-05-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:37:
[...]

Dat zullen ze ook ongetwijfeld hebben gedaan,dat merk je ook al aan de manier van communiceren bij de andere projecten.
@Old _Dutch op de persoon zelf gaan spelen is erg flauw,u heeft hier al eens eerder van een admin een tikje op de schouder ontvangen,ik probeer u ook steeds ter wille te zijn.
Volgens mij is het een objectieve constatering; niet negatief bedoeld.

[qoute]
Nick39
Aardige schatting voor XMS misschien maar via interNLnet en Optibel leveren ze ook telefonie,uiteindelijk ook nog via Telio, dus daar zitten wel wat meer telefonie klanten achter dan 160.000.
[/quote]

Het is mij blijkbaar niet duidelijk te maken dat het mij om bovenstaande cijfers gaat en waar u die vandaan haalt en niet over de storing bij een ander bedrijf, waar uw link betrekking op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:46:
[...]

Volgens mij is het een objectieve constatering; niet negatief bedoeld.

[qoute]
Nick39
Aardige schatting voor XMS misschien maar via interNLnet en Optibel leveren ze ook telefonie,uiteindelijk ook nog via Telio, dus daar zitten wel wat meer telefonie klanten achter dan 160.000.
[/quote]

Het is mij blijkbaar niet duidelijk te maken dat het mij om bovenstaande cijfers gaat en waar u die vandaan haalt en niet over de storing bij een ander bedrijf, waar uw link betrekking op heeft.
Het hele stuk ging over de storing bij een ander bedrijf waarbij 160.000 klanten van dat bedrijf betrokken waren,waarbij men zich afvroeg hoeveel klanten dat zou betreffen als dezelfde storing zich bij XMS zou voordoen, de genoemde 160.000 zijn dus de getroffenen bij dat andere bedrijf en dat aantal staat genoemd op de pagina die ik u noemde.
U verwijt mij met naam en toenaam dat ik nooit iets negatiefs zou noemen en dat is gewoon op de persoon af,flauw,als u het verder nu nog niet begrijpt raad ik u aan eens terug te lezen,wellicht dat het dan wel overkomt,ik ga het verder niet meer uitleggen,ik ben immers toch niet objectief en ik wil het topic ook niet verder vervuilen,neemt u anders even persoonlijk kontakt op.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 06-05-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:08:
.
Ik las zelfs dat in bepaalde plaatsen dodenherdenking verplaatst was naar zaterdag omdat je op de dag des rust zelfs geen doden mocht gedenken.. ik weet niet hoe dit in Veenendaal is maar er gaan natuurlijk wel heel veel geruchten over internet,het zou relaties kapot maken en noem maar op,daar kun je natuurlijk niet tegen vechten...
Nee, dat geld niet in die mate dat het invloed zou hebben .
Veenendaal heeft ruim 60.000 inwoners dacht ik en merendeel is import.
Dodenherdenking was gewoon op zondag en de macht van het christelijke gedeelte is minimaal geworden , dus daar zit het hem niet in.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:10:
[...]

Nee, dat geld niet in die mate dat het invloed zou hebben .
Veenendaal heeft ruim 60.000 inwoners dacht ik en merendeel is import.
Dodenherdenking was gewoon op zondag en de macht van het christelijke gedeelte is minimaal geworden , dus daar zit het hem niet in.
_/-\o_
Dan hoop ik van ganser harte dat het goed komt !
En ja, als je alleen goede ervaringen hebt,kan je ook niet anders dan positief zijn over xms. (over mezelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb een vraag over digitale televisie: welke bandbreedte is er nodig voor het televisie netwerk signaal? Ik heb namelijk niet de mogelijkheid om (eenvoudig) een netwerk kabel naar mijn televisie te leggen. Als alternatief zat ik aan Homeplug te denken (netwerk via het stopcontact), daarmee haal ik ongeveer 20Mbps (+-3MBps bij een windows file copy), omdat de stopcontacten op verschillende groepen zitten. Maar is dat voldoende voor digitale televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JungleJim schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:39:
Ik heb een vraag over digitale televisie: welke bandbreedte is er nodig voor het televisie netwerk signaal? Ik heb namelijk niet de mogelijkheid om (eenvoudig) een netwerk kabel naar mijn televisie te leggen. Als alternatief zat ik aan Homeplug te denken (netwerk via het stopcontact), daarmee haal ik ongeveer 20Mbps (+-3MBps bij een windows file copy), omdat de stopcontacten op verschillende groepen zitten. Maar is dat voldoende voor digitale televisie?
Dit is in het andere forum reeds gevraagd, de homeplug kan de datastream volgens Denan niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Nu online
Nick39 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:44:
[...]

Dit is in het andere forum reeds gevraagd, de homeplug kan de datastream volgens Denan niet aan.
Je bedoelt de post op http://dtvuitrol.xmsnet.nl/viewtopic.php?f=6&t=12? Jammer dat het niet kan, grootste probleem lijkt de vereiste voor het MAC adres van de STB. Moet ik toch maar een kabel gaan trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind xms helemaal top,ik heb ze nu al meer dan een jaar en alles werkt uitstekend totaal
geen storing,een super call center die ook echt weten waar ze over praten,waar kom je dat nog tegen.
Alleen Dig.tv wil maar niet opschieten want op mijn lcd van 102 cm ziet het beeld er verschrikkelijk
uit.
Is er al bekend bij iemand hoe het in soest verloopt en wanneer de planning voor arnhem zal zijn.
En voor de mensen die nog twijfelen over aanschaf van xms, niet meer twijfelen gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JungleJim schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:03:
[...]

Je bedoelt de post op http://dtvuitrol.xmsnet.nl/viewtopic.php?f=6&t=12? Jammer dat het niet kan, grootste probleem lijkt de vereiste voor het MAC adres van de STB. Moet ik toch maar een kabel gaan trekken...
Ja sorry die post bedoelde ik,ik kon het zelf niet meer zo snel terug vinden :o
@Appieflappie, alles over de digitale tv van XMS kun je vinden op
http://dtvuitrol.xmsnet.nl/ ik kan je verzekeren dat het digitale beeld je zal verrassen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 07-05-2008 09:36 . Reden: stukje voor appieflappie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:20
Zijn er mensen met ervaring met het aansluiten van DTV van XMS op een HD recorder of HTPC? Ik wil in de toekomst namelijk mijn HTPC direct aansluiten op de DTV, alleen is mij onbekend met welke producten dit aan de praat is te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:41

JME

zeg maar Jamie

Ik heb gisteren en vandaag geprobeerd om me online aan te melden voor glasvezel in Veenendaal. Beide keren loopt de aanvraag vast. Ik vermoed dat dat komt doordat, geloof het of niet, ik geen vaste telefoonaansluiting heb.
Wat gebeurt er? Bij "telefoonnummer" staat het kengetal 0318 al ingevuld en hoef je alleen nog maar je abonneenummer aan te vullen. Ik heb echter uitsluitend een mobiel nummer. Helaas is het veld "mobiel nummer" een optioneel veld en is "telefoonnummer" een verplicht veld. Vul ik nu bij "telefoonnummer" mijn mobiele nummer in (en overschrijf ik dus de reeds ingevulde 0318) dan krijg ik de foutmelding dat ik een ongeldig nummer heb ingevuld!
Tsja, zo kan ik me voorstellen dat de teller op 27% blijft steken... 8)7

Overigens heb ik dit bij XMS gemeld en ze gaan er naar kijken. Intussen sturen ze een papieren formulier op. Maar of iedereen met zo'n foutmelding gaat bellen, vraag ik me af...

[ Voor 10% gewijzigd door JME op 07-05-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cardinal808 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:52:
Zijn er mensen met ervaring met het aansluiten van DTV van XMS op een HD recorder of HTPC? Ik wil in de toekomst namelijk mijn HTPC direct aansluiten op de DTV, alleen is mij onbekend met welke producten dit aan de praat is te krijgen.
Staat hier gewoon via scart op een dvd recorder,als je PC een input heeft werkt dit ook gewoon.
Helaas staat de decoder niet bij de guide plus van de recorder.
De amino werkt op elke av ingang,je zal alleen wat verloopjes van scart naar jouw ingang nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:39:
Ik heb echter uitsluitend een mobiel nummer. Helaas is het veld "mobiel nummer" een optioneel veld en is "telefoonnummer" een verplicht veld.
Deze situatie kom je bij andere online invulformulieren ook wel tegen en er is niet altijd een service- of klantenlijn.
Ik heb ook alleen een 06-nummer en dan vul ik maar een fancy-nummer in, zoals in dit geval iets van 0318-765432 of 0318-999999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Snap ik, maar niet iedereen is genegen om een fake nummer in te vullen op een officieel formulier.

Wat ik niet snap is dat ze zo'n formulier niet even testen, vooral als ze zitten te wachten om 40% inschrijvingen te halen. Dan heb je toch geen behoefte aan dit soort simpele problemen die je target in gevaar brengen? Hoe weet je nu bijvoorbeeld hoeveel inschrijvingen je hierdoor al bent misgelopen? En hoe ga je die mensen alsnog bereiken en vragen om een nieuwe poging te wagen?

[ Voor 10% gewijzigd door JME op 07-05-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JME gelukkig dat je dit hebt uitgevonden en gemeld,het is inderdaad niet zo slim,steeds meer mensen hebben alleen nog een mobiel en helemaal geen vast toestel meer.
Maar er zijn ook door2door acties geweest.
Als de 27% klopt denk ik alleen niet dat de resterende 13% alleen mobiele mensen zijn geweest,maar dat er een paar tussen hebben gezeten is wel aannemelijk ja.
Misschien hebben ook wel een paar mensen uit angst voor een marketing buro dat niet ingevuld,ik laat mijn vaste nummer ook niet graag achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Nick39 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:52:
[...]
Staat hier gewoon via scart op een dvd recorder,als je PC een input heeft werkt dit ook gewoon.
Helaas staat de decoder niet bij de guide plus van de recorder.
De amino werkt op elke av ingang,je zal alleen wat verloopjes van scart naar jouw ingang nodig hebben.
En de DVD recorder kan zelf de kanalen openemen die ingeprogrammeerd worden? Je hoeft niet van te voren af te stemmen op een bepaald kanaal? Daarnaast praten we dan nog steeds over digitaal beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cardinal808 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:51:
[...]

En de DVD recorder kan zelf de kanalen openemen die ingeprogrammeerd worden? Je hoeft niet van te voren af te stemmen op een bepaald kanaal? Daarnaast praten we dan nog steeds over digitaal beeld?
Geen enkele recorder kan dit,je kan enkel en alleen het kanaal opnemen waar de decoder op staat.
Hetgene dat je opneemt is niet digitaal in de vorm van eentjes en nulletjes,het is het signaal dat de decoder naar de tv stuurt dat je opneemt.
Dat is dus wat je uiteindelijk zou zien.
Bij digitale tv komt het beeld digitaal binnen in de decoder en wordt dan vertaald naar een beeld wat op je tv zichtbaar wordt gemaakt.
Dan is het dus niet meer digitaal.
Je neemt dus het eind resultaat op en dat is gelijk aan wat je tv zou krijgen.
M.A.W. als je recorder geen of niet teveel compressie uitvoert is het opgenomen beeld gelijk aan het beeld dat de decoder naar je tv stuurt.
Ruis en dergelijke komt daar niet bij.

Je hebt recorders die met een G-Link of andere mooie benamingen voor een infra rood oogje zelf ook een decoder kunnen laten zappen,helaas heeft Gemstar de code voor de aminet nog niet opgenomen.

Maar ook bij een PVR,waar dus wel volledig digitaal wordt opgenomen,wordt het beeld op het moment dat je het gaat kijken toch omgevormd naar een signaal dat je tv begrijpt,ergens wordt toch een conversie gedaan.
Het door mij opgenomen beeld is op een LCD tv van sublieme kwaliteit,veel en veel beter dan het analoge Casema signaal,terwijl mijn recorder dat nog upsampled naar 1080I.
Het opgenomen beeld van de digitale decoder bevat geen zichtbare blokjes op mijn 42 inch tv,het opgenomen analoge beeld van de casema kabel wel.
Daarom neem ik uitsluitend op van de digitale decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
Nick39 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:32:
@JME gelukkig dat je dit hebt uitgevonden en gemeld,het is inderdaad niet zo slim,steeds meer mensen hebben alleen nog een mobiel en helemaal geen vast toestel meer.
Maar er zijn ook door2door acties geweest.
Als de 27% klopt denk ik alleen niet dat de resterende 13% alleen mobiele mensen zijn geweest,maar dat er een paar tussen hebben gezeten is wel aannemelijk ja.
Misschien hebben ook wel een paar mensen uit angst voor een marketing buro dat niet ingevuld,ik laat mijn vaste nummer ook niet graag achter.
XMS heeft het aanmeld formulier volgens mij ook 2 keer via de post opgestuurd naar alle mensen in Veenendaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk,dan valt de schade gelukkig nog mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
cardinal808 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:52:
Als toevoeging op Nick,
ik heb een HAVA Platinum http://www.myhava.com/product_hava_platinum_hd.html , hiermee kun je het signaal doorzetten naar je HTPC (Windows Media center) en opnemen.
Je kunt echter niet een zender kijken en een andere zender opnemen. Wellicht kun je wel een datum/tijd instellen om te programmeren wanneer je wat wilt opnemen, dat moet ik nog uitzoeken, laat maar weten als je die info handig vind.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vragen over digitale tv kun je het best stellen op:
http://dtvuitrol.xmsnet.nl/
Zo heeft iedereen wat aan de antwoorden en hou je het centraal.
Maar standaard kun je dus je dus de box verbinden en opnemen op een dvd recorder, een video recorder en op je HTPC. (bekabeld)
Wil je van zender kunnen wisselen dan moet je met een extender werken ( een infra rood kastje/oogje ) maar dit wordt niet standaard ondersteund hoewel het wel werkend te krijgen zal zijn.
Met kastjes (even oneerbiedig gezegd) zoals Jurjen heeft, of video zendertjes die in elke electronica zaak tegenwoordig wel te krijgen zijn kun je het signaal ook draadloos naar andere tv's of recorders sturen,maar ook dan alleen het kanaal waarop de decoder op dat moment staat.
Echter een recorder of ander apparaat kan dus niet alle zenders uitlezen uit de decoder,dat kan geen enkel apparaat,je kan alleen opnemen van het kanaal waarop de decoder staat.
Tijdens de opname kan je dan dus niet zappen met de decoder,maar je hebt gewoon je analoge kanalen nog en daar kun je uiteraard naar kijken.
Of XMS later ook dual tuners gaat ondersteunen is niet bekend maar verwacht ook niet dat die voor weinig te krijgen zijn,meestal zitten die geintegreerd in een PVR ( waar dus een harddisk in zit ) maar dan praat je al snel over een paar 100 euro.
De box die Jurjen heeft is wel een mooi apparaat waarmee je bv ook op je mobiel kan kijken,maar aan het HD gedeelte heb je voorlopig nog niets want er is nog geen HD decoder.
Bij de concurrent kost de goedkoopste decoder voor HD 169 euro en ook hiervoor geld, waar je naar kijkt neem je op.
Uiteraard wordt er wel ge-experimenteerd met apparaten zoals videozenders,recorders en HTPC's om ook van zender te kunnen switchen maar vanaf de kant van XMS wordt daar geen support op gegeven.
Het werkt wel, ik kan het beeld gewoon goed opnemen op mijn HTPC en DVD recorder.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 08-05-2008 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
Nog 12% en 5 dagen ben benieuwd wat er gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:16
Riddler85 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:48:
Korte update (druk): percentage ligt nu op 29%. Ken je mensen die nog geen beslissing hebben genomen->spoor ze aan om dat snel te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Nick39 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:58:
[...]
Geen enkele recorder kan dit,je kan enkel en alleen het kanaal opnemen waar de decoder op staat.
Momenteel ondersteunt de FloppyDTV kabel en sateliet, echter nog geen IPTV. Ik ben dus vooral geinteresseerd in producten die dat probleem mogelijk kunnen oplossen.
Het door mij opgenomen beeld is op een LCD tv van sublieme kwaliteit,veel en veel beter dan het analoge Casema signaal,terwijl mijn recorder dat nog upsampled naar 1080I.
Het opgenomen beeld van de digitale decoder bevat geen zichtbare blokjes op mijn 42 inch tv,het opgenomen analoge beeld van de casema kabel wel.
Daarom neem ik uitsluitend op van de digitale decoder.
Mijn overbuurman krijgt binnenkort de decoder, ik zal daar eens gaan kijken wat de kwaliteit is van de opgenomen televisie. Momenteel beschik ik ook over Casema, alleen wat je zegt klopt. De kwaliteit is belabberd.
Jurjen de Vries schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:48:
[...]
Als toevoeging op Nick,
ik heb een HAVA Platinum http://www.myhava.com/product_hava_platinum_hd.html , hiermee kun je het signaal doorzetten naar je HTPC (Windows Media center) en opnemen.
Je kunt echter niet een zender kijken en een andere zender opnemen. Wellicht kun je wel een datum/tijd instellen om te programmeren wanneer je wat wilt opnemen, dat moet ik nog uitzoeken, laat maar weten als je die info handig vind.
Interessant, ik zal me er eens in verdiepen.
Nick39 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 07:15:
Vragen over digitale tv kun je het best stellen op:
http://dtvuitrol.xmsnet.nl/
Zo heeft iedereen wat aan de antwoorden en hou je het centraal.
Op die website staat bovenaan duidelijk aangegeven:
Een forum om de uitrol van Digitale Televisie in Soest/Soesterberg te ondersteunen
Ik val niet onder deze gemeente en voel me dus ook niet erg aangesproken door dat forum, vandaar dat ik de vragen hier stel. Gezien dit stuk zich meer richt op internet is TV een van de bijproducten, om daar nu een speciale post voor aan te maken... hangt af van de interesse.
Echter een recorder of ander apparaat kan dus niet alle zenders uitlezen uit de decoder,dat kan geen enkel apparaat,je kan alleen opnemen van het kanaal waarop de decoder staat.
Zoals aangegeven kan dat wel met de FloppyDTV en ik verwacht dat het in de nabije toekomst ook met IPTV zal kunnen, alleen vermoed ik dat ik weer eens te vroeg ben en te snel wil.

We zullen zien wat de toekomst brengt en in de tussentijd me maar eens op de bovenstaande informatie verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Riddler85 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:48:
XMS en initiatiefgroep hebben ook aandacht gekregen voor Veenendaal en Vleuterweide op RTV Utrecht, fragment staat op Youtube http://www.youtube.com/watch?v=C2LEwb5wOOU

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cardinal808 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:47:
[...]

Zoals aangegeven kan dat wel met de FloppyDTV en ik verwacht dat het in de nabije toekomst ook met IPTV zal kunnen, alleen vermoed ik dat ik weer eens te vroeg ben en te snel wil.

We zullen zien wat de toekomst brengt en in de tussentijd me maar eens op de bovenstaande informatie verdiepen.
Met geen enkel apparaat bedoelde ik de normaal verkrijgbare dvd recorders en dergelijke.
Het "probleem" met ip tv is dat de zenders niet constant aanwezig zijn en er dus ook niets ingescand kan worden.
Bij kabel,dvb-t en satelliet zijn alle zenders aanwezig op dragers ( streams of transponders) en die kunnen via een omweg dus wel met floppy tv gedaan worden.
Alleen bij IP TV zijn dus de zenders niet constant in de lucht,het is meer een u vraagt en wij draaien systeem.
Daarnaast worden de decoders o.a. geregistreerd op mac adres,aangezien je mac adres van je floppy systeem er niet in staat,zal er weinig te doen zijn ;)

Het andere forum is welliswaar gericht op soest maar is voor alle digitale tv klanten interessant.
Het streven van Denan was om alle digitale tv vragen gecentraliseerd te houden.

Over het stukje van Jurjen.. je ziet dat de mensen ondanks de in het filmpje genoemde "overdaad" aan folder materiaal toch niet goed ge-informeerd zijn: "het kost weer 50 euro extra "
Dat is natuurlijk niet waar,want je huidige televisie en telefoon abonnement kun je opzeggen en je kan ook alleen dat internet kiezen... het kost in totaal 50 euro,maar dus geen 50 euro extra, jammer !

[ Voor 24% gewijzigd door Nick39 op 08-05-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Nick39 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:10:
[...]
Daarnaast worden de decoders o.a. geregistreerd op mac adres,aangezien je mac adres van je floppy systeem er niet in staat,zal er weinig te doen zijn ;)
Mac-cloning :+

Maar we zullen zien welke methodes er op de markt komen.
Het andere forum is welliswaar gericht op soest maar is voor alle digitale tv klanten interessant.
Het streven van Denan was om alle digitale tv vragen gecentraliseerd te houden.
Moet hij alleen even een titel aanpassen, daarnaast is het de vraag of hij deze vragen op dat forum wil hebben staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
cardinal808 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:40:
[...]

[...]

Moet hij alleen even een titel aanpassen, daarnaast is het de vraag of hij deze vragen op dat forum wil hebben staan :P
Zodra de eerste uitrol in Soest/Soesterberg rond is zal het een algemeen rollout forum worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cardinal808 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:40:
[...]

[...]

Mac cloning zou kunnen,maar dan nog zit je met een aantal specifieke zaken,maar goed als hij de vragen niet wil hebben kan hij er op modereren,aan de andere kant als je betaalt zie ik niet zo wat er op tegen kan zijn mits je het signaal niet gaat delen met de buren.
Kijk ik kan nu ook niet garanderen dat er nooit iets komt dat iets kan vervangen,de techniek staat gewoon niet stil en iets dat er vandaag niet is kan er morgen zijn.
Je zal toch op zijn minst een geregistreerde decoder moeten kopen ( voor een werkend mac adres) maar wat je dan in je eigen huis gaat doen,mits er geen schade aan het netwerk ontstaat en je geen buren lastig valt natuurlijk.
Opnemen van tv is er toch niet meer bij ( om te houden bedoel ik) tegenwoordig komen er tig logo's in beeld,de reclames kreeg je er nog wel uit maar om nou opnames te hebben met steeds scrollend in beeld dat Herman zoekt rubberboot op het andere net is,ik koop de series wel origineel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Nick39 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:22:
[...]
Opnemen van tv is er toch niet meer bij ( om te houden bedoel ik) tegenwoordig komen er tig logo's in beeld,de reclames kreeg je er nog wel uit maar om nou opnames te hebben met steeds scrollend in beeld dat Herman zoekt rubberboot op het andere net is,ik koop de series wel origineel :)
Opnemen van TV gaat tegenwoordig ook meer om programma's zoals topgear, jensen e.d. de rest is allemaal te koop en het is puur gebruikersgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cardinal808 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:47:
[...]

Opnemen van TV gaat tegenwoordig ook meer om programma's zoals topgear, jensen e.d. de rest is allemaal te koop en het is puur gebruikersgemak.
Daar gebruik ik de recorder en de HDPC dan ook alleen nog voor, opnemen als ik niet thuis ben en later kijken.. en de reclame doorspoelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

denan schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:47:
[...]

Korte update (druk): percentage ligt nu op 29%. Ken je mensen die nog geen beslissing hebben genomen->spoor ze aan om dat snel te doen. :)
Pffff 2% in 2-3 weken :/

Of Patrimonium moet met iets komen. Of XMS zelf. Anders is V'daal exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Zojuist opnieuw geprobeerd om online in te schrijven (op het papieren formulier dat ik kreeg moet ik aankruisen dat ik akkoord ga met aansluitkosten van 150 euro, dacht het toch niet...). Het online inschrijfformulier is aangepast, maar mijn mobiele nummer wordt nog steeds niet geaccepteerd. Het formulier vraagt of ik a.u.b. een geldig nummer wil invullen, terwijl het gewoon mijn geldige nummer is! En als ik geen nummer invul, krijg ik weliswaar geen foutmelding, maar krijg ik ook geen aanmeldingsbevestiging en gebeurt er helemaal niets.
Kom op XMS!!! Willen jullie zelf soms niet meer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JME schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 07:38:
Zojuist opnieuw geprobeerd om online in te schrijven (op het papieren formulier dat ik kreeg moet ik aankruisen dat ik akkoord ga met aansluitkosten van 150 euro, dacht het toch niet...). Het online inschrijfformulier is aangepast, maar mijn mobiele nummer wordt nog steeds niet geaccepteerd. Het formulier vraagt of ik a.u.b. een geldig nummer wil invullen, terwijl het gewoon mijn geldige nummer is! En als ik geen nummer invul, krijg ik weliswaar geen foutmelding, maar krijg ik ook geen aanmeldingsbevestiging en gebeurt er helemaal niets.
Je kunt beter de helpdesk bellen als je snel reactie wilt, zoals je wellicht weet reageer ik hier alleen als ik wat tijd over heb op mijn werk :)

Anyway, email het nummer dat je invult eens naar dtvpilot@xmsnet.nl dan zal ik kijken wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 07:38:
Volgens mij ben ik hier ook ooit tegenaangelopen en had het iets te maken met dat je een streepje moest plaatsen, of dat hij alleen een vast nummer accepteert. Dus 06-xxxxxxxx probeer dat eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Helpdesk bellen heb ik de vorige keer netjes als eerste gedaan, maar blijkbaar helpt dat niet. Heel vriendelijke en behulpzame kerel, daar niet van, maar op het formulier dat ik opgestuurd heb gekregen moet ik voor akkoord tekenen dat ik aansluitkosten ga betalen, en de aanpassing aan het webformulier heeft hier ook nog steeds geen effect. Vandaar dat ik hier maar even mijn frustraties eruit gooide, moet ze toch ergens kwijt. Had nog niet eens specifiek aan jou gedacht, denan ;)
Anyway, ik zal je mijn 06 wel even mailen, benieuwd of jij erachter kunt komen wat er mis gaat. En anders vanavond of morgen maar even naar het XMS-huis hier in 't Veen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:55:
Volgens mij ben ik hier ook ooit tegenaangelopen en had het iets te maken met dat je een streepje moest plaatsen, of dat hij alleen een vast nummer accepteert. Dus 06-xxxxxxxx probeer dat eens..
Uiteraard heb ik alle mogelijke manieren om een telefoonnummer op te schrijven eerst geprobeerd, voordat ik aan de bel trok O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JME schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 09:03:
Helpdesk bellen heb ik de vorige keer netjes als eerste gedaan, maar blijkbaar helpt dat niet. Heel vriendelijke en behulpzame kerel, daar niet van, maar op het formulier dat ik opgestuurd heb gekregen moet ik voor akkoord tekenen dat ik aansluitkosten ga betalen, en de aanpassing aan het webformulier heeft hier ook nog steeds geen effect. Vandaar dat ik hier maar even mijn frustraties eruit gooide, moet ze toch ergens kwijt. Had nog niet eens specifiek aan jou gedacht, denan ;)
Anyway, ik zal je mijn 06 wel even mailen, benieuwd of jij erachter kunt komen wat er mis gaat. En anders vanavond of morgen maar even naar het XMS-huis hier in 't Veen.
Bij deze van mij de garantie dat als je in een actiegebied woont waar geen (of lage) aansluitkosten berekend worden->Zal dat ook niet gebeuren als je een standaard invulformulier van XMS gebruikt waarop deze wel vermeld staan. :)
Dergelijke uitzonderingen worden automatisch in onze database rechtgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Nyana schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:32:
[...]

Pffff 2% in 2-3 weken :/

Ik heb de hoop ook al opgegeven. Ik blijf het onrechtvaardig vinden dat als 1 wijk in een plaats nee zegt, dat dan de overige wijken van die plaats geen eens de kans krijgt om ja te zeggen. Lijkt me eerlijk gewoon steeds een andere wijk aan de beurt te laten komen. Gaat XMS nu ook maar de hele provicie overslaan, of het hele land. Dat komt op het zelfde neer in mijn ogen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Nyana schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:32:
Patrimonium is al met iets gekomen, maar blijkbaar helpt het niet. Iedere Patrimonium-huurder heeft een kaart in de bus gekregen waarop speciale aanbiedingen staan. Ik heb de kaart gezien bij m'n schoonouders en als ik de aanbiedingen zo lees, zou ik bijna in een huurwoning willen zitten. Ze krijgen er nog net geen strandvakantie bij aangeboden... 8)
Volgens mij hikken veel mensen er toch tegenaan dat de aanbiedingen beperkt zijn tot het eerste jaar. Daarna zijn de maandlasten vrij drastisch hoger en niet iedereen heeft dat over voor een snelle internetverbinding. Als je niet uitgebreid downloadt en alleen maar wat surft en mailt, heb je ook genoeg aan een basis-kabelabonnement. Zolang de maandlasten van XMS daar niet bij in de buurt komen (19,95 versus 34,95) zal in mijn ogen de groep die geneigd is om over te stappen zeer beperkt zijn. Jammer, maar zo is het nu eenmaal. En dat over 5 of 10 jaar "iedereen" op glasvezel zit maar Veenendaal niet, ach dat zien we dan wel weer. Niet iedereen is bereid om voorop te lopen, zeker niet als het (veel) geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JME schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 09:04:
[...]

Uiteraard heb ik alle mogelijke manieren om een telefoonnummer op te schrijven eerst geprobeerd, voordat ik aan de bel trok O-)
Ik gok het op een browser bug, je aanmelding stond namelijk al 4x in het systeem. We hebben je aanmelding nogmaals ingevoerd, waarbij we wel een bevestigingspagina kregen, en beide manieren om een 06 nummer in te voeren werden geaccepteerd.

Je staat er in ieder geval in, dat is het belangrijkste :)

@Alle nieuwe digitale televisie klanten:
Zojuist heb ik de resterende batch voor Soest/Soesterberg (ongeveer 300 mensen) in de systemen ingeschoten. Iedereen die nu dus nog geen Settop-box heeft ontvangen zal deze ergens volgende week krijgen. Houd er aub wel rekening mee dat er vertragingen zijn bij TGP-post.

Momenteel draait alles volgens verwachting en na wat extra stress-tests zullen we de andere gebieden ook gaan ontsluiten. Wel zullen we deze maand (Mei) nog nodig hebben om de stress-tests te analyseren en de kwaliteit te monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

denan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:38:
Ik gok het op een browser bug, je aanmelding stond namelijk al 4x in het systeem. We hebben je aanmelding nogmaals ingevoerd, waarbij we wel een bevestigingspagina kregen, en beide manieren om een 06 nummer in te voeren werden geaccepteerd.
Vreemd, ik heb het zowel thuis als op het werk geprobeerd en op beide plaatsen ging het mis. Ik gebruik wel op beide plaatsen Internet Explorer, maar zo exotisch is dat nou ook weer niet dat het daar niet op getest zal zijn, toch? ;)
denan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:38:
Je staat er in ieder geval in, dat is het belangrijkste :)
Precies! Bedankt voor de hulp in ieder geval. Nu die resterende 10% nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JME schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:59:
[...]

Precies! Bedankt voor de hulp in ieder geval. Nu die resterende 10% nog!
Lobbyen bij je schoonouders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Maar wat voor doelgroep is veenendaal, jonge gezinnen? of vooral oudere mensen? Sinds kort is het initiatief in vleuterweide gestart, en dit loopt aardig door (vooral jonge gezinnen). Veel vragen en aanmeldingen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
mrc16 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:09:
Maar wat voor doelgroep is veenendaal, jonge gezinnen? of vooral oudere mensen? Sinds kort is het initiatief in vleuterweide gestart, en dit loopt aardig door (vooral jonge gezinnen). Veel vragen en aanmeldingen tot nu toe.
Doelgroep=Alle bewoners. Waarbij ze vanuit XMS wel onderscheid maken tussen de uitleg die men aan de verschillende bewoners geeft. De startinformatie (prijzen/diensten) is echter voor iedereen gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Ooh, sorry. Verkeerd geformuleerd :P. Ik bedoel eigenlijk waar bestaat het grootste gedeelte van veenendaal uit?

Oudere mensen zullen denk ik niet zo snel warm lopen voor een glasvezel verbinding.

[ Voor 27% gewijzigd door WidgetTWW op 09-05-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

denan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:05:
Lobbyen bij je schoonouders ;)
Die waren al eerder om dan wij :D
mrc16 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:17:
Ik bedoel eigenlijk waar bestaat het grootste gedeelte van veenendaal uit?
Knotjes en zwarte kousen :+
Haha, nee da's flauw. Mijn buurt (Veenendaal West) bestaat vooral uit woonerven, variërend van jaren 70 huizen tot relatieve nieuwbouw. Dus veel jonge gezinnen met kleine tot schoolgaande kinderen, maar ook nog regelmatig oorspronkelijke wijkbewoners die er al vanaf de jaren 70 in zitten en die zijn vanzelfsprekend wat ouder. Een groot deel bestaat uit koopwoningen en die profiteren dus niet van de Patrimonium-acties. Andere delen van West zijn meer gericht op huurders, zowel rijtjeshuizen als middelgrote flats. Kortom, een gemêleerd geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
JME schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:27:
[...]

Die waren al eerder om dan wij :D

[...]

Knotjes en zwarte kousen :+
Haha, nee da's flauw. Mijn buurt (Veenendaal West) bestaat vooral uit woonerven, variërend van jaren 70 huizen tot relatieve nieuwbouw. Dus veel jonge gezinnen met kleine tot schoolgaande kinderen, maar ook nog regelmatig oorspronkelijke wijkbewoners die er al vanaf de jaren 70 in zitten en die zijn vanzelfsprekend wat ouder. Een groot deel bestaat uit koopwoningen en die profiteren dus niet van de Patrimonium-acties. Andere delen van West zijn meer gericht op huurders, zowel rijtjeshuizen als middelgrote flats. Kortom, een gemêleerd geheel.
Haha zwarte kousen :P, persoonlijk had ik verwacht dat er dus veel meer animo voor zou zijn in veenendaal. Wie wil dat nou niet een glasvezelverbinding. In mijn wijk zijn de voorzieningen er wel (casema, planet, kpn, etc) alleen zijn die niet van topkwaliteit, ik weet niet hoe dat in veenendaal zit. Wij hebben gewoon een heel slecht signaal op de kabel, zelfs digitaal is niet om aan te kijken. Dus ik ben zeker een voorstander van glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
50/50Mbit upgrade nu al actief

Speciaal voor de vroege vogels, en om een goede reden te geven om NIET in de zon te gaan zitten->

De 50mbit upgrade is ingezet. Via mijn.xms kan je bij 'internet instellingen', als je bandbreedte 24mbit is, kiezen voor een gratis 50mbit upgrade. Hiervoor wordt een mail met een persoonlijke code gestuurd naar de klant, op het adres waar ook de facturen op binnenkomen.

In die mail zit een link waarop je kunt klikken, zodra je dat gedaan hebt wordt de snelheid van de verbinding op "50mbit" gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

denan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:13:In die mail zit een link waarop je kunt klikken, zodra je dat gedaan hebt wordt de snelheid van de verbinding op "50mbit" gezet.
Done! En nu maar bedenken wat ik met al die bandbreedte ga doen. Zeg, zit die nieuwsserver er al aan te komen? >:)

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/269255476.png
Met een Sweex routertje, ik ben blij dat die de 50mbit gewoon trekt!

[ Voor 20% gewijzigd door schaduw op 09-05-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:40:
[...]

Haha zwarte kousen :P, persoonlijk had ik verwacht dat er dus veel meer animo voor zou zijn in veenendaal. Wie wil dat nou niet een glasvezelverbinding. In mijn wijk zijn de voorzieningen er wel (casema, planet, kpn, etc) alleen zijn die niet van topkwaliteit, ik weet niet hoe dat in veenendaal zit. Wij hebben gewoon een heel slecht signaal op de kabel, zelfs digitaal is niet om aan te kijken. Dus ik ben zeker een voorstander van glasvezel.
Hier in Veenendaal is signaal op de kabel uitstekend te noemen zowel analoog als uiteraard digitaal.
Als je digitaal geen goed beeld hebt lijkt mij dat niet aan het signaal te liggen daar je bij digitaal beeld hebt of je hebt het niet, er tussen in kan niet
Kan ook aan de zender liggen , als iets met 3 mb word aangevoerd zie jij die 3 mb ook op je tv maar dat zit hem niet in het signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:25:
[...]

Hier in Veenendaal is signaal op de kabel uitstekend te noemen zowel analoog als uiteraard digitaal.
Als je digitaal geen goed beeld hebt lijkt mij dat niet aan het signaal te liggen daar je bij digitaal beeld hebt of je hebt het niet, er tussen in kan niet
Kan ook aan de zender liggen , als iets met 3 mb word aangevoerd zie jij die 3 mb ook op je tv maar dat zit hem niet in het signaal
Het signaal word aangeleverd via een casema lijntje. Ik denk een digitale decoder ertussen verbeterd het wel, maar niet dus. Zelfs als ik hem rechtstreek in de meterkast aansluit is het signaal slecht, want ik dacht eerst dat het aan de bekabeling lag, maar niet dus. Erg raar voor een nieuwbouw wijk, mijn buren hebben er overigens ook last van. En ze hebben al een keer het verdeelpunt voor de straat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
schaduw schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:24:
[...]

Done! En nu maar bedenken wat ik met al die bandbreedte ga doen, zeg zit die nieuwsserver er al aan te komen? >:)

Edit:
[afbeelding]
Met een Sweex routertje, mooi dat die de 50mbit gewoon trekt!
Vast niet 50/50Mbit full duplex ;)

Voor de newsservers hebben we over een tijdje testers nodig.. tegen die tijd zal ik hier wel een melding plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super gelijk 50 mb aan gevraagd nu weer wachten op de nieuws server :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
schaduw schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:24:
[...]

Done! En nu maar bedenken wat ik met al die bandbreedte ga doen. Zeg, zit die nieuwsserver er al aan te komen? >:)

Edit:
[afbeelding]
Met een Sweex routertje, ik ben blij dat die de 50mbit gewoon trekt!
Gewoon jaloers :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijgen we daar bericht van als je je kan aanmelden voor die test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
@Denan. Weet jij of de meerprijs van 59,95 euro blijft voor 100Mbit? Had verwacht/gehoopt dat deze naar beneden zou gaan bij de upgrade naar 50Mbit, maar zie deze prijs er nog vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Jo - 50/50 is binnen :D
Moet ik het tijdens de vakantie aanvragen ...

Bedankt Denan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit het het resultaat bij mij na de snelheidsverhoging.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/269290638.png

Heeft iemand enig idee wat er mis is bij mij?
Zou het aan mijn router (smc wbr14-g) liggen of de sweex 5 poorts 10/100 lan swith?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:40:

[afbeelding]

Zou het aan mijn router (smc wbr14-g) liggen of de sweex 5 poorts 10/100 lan swith?
uh!
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/269295202.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
hmmmm lijkt een beetje op de feedback die we kregen toen XMS upgrade van 10-24Mbit.. godzijdank heb ik toen het volgende geschreven: http://www.internl.net/in...article&id=322&Itemid=372

Lezen.. instructies opvolgen.. en dan nog eens naar je snelheid kijken :)

speedtest.net is btw niet al te zuiver, ik krijg resultaten die tussen de 30-70Mbit down liggen.. en de 4 en de 48Mbit up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:03:
hmmmm lijkt een beetje op de feedback die we kregen toen XMS upgrade van 10-24Mbit.. godzijdank heb ik toen het volgende geschreven: http://www.internl.net/in...article&id=322&Itemid=372

Helemaal mee eens. Vorige bericht was een grapje. Als je van alles en nog wat blokkeert en/of inschakelt, ook nog een ouwe 386 en draadloos op de test zet, krijg je vanzelf een langzaam resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:40:

[afbeelding]

Ik werk met een USRobotic 8001 router en die geeft dit als resultaat (zonder firewall en virusscanner..).
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/269299147.png

Wel leuk: als ik mijn TrendMicro beveiliging weer inschakel zie ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/269301080.png

(let vooral even op de ping...)

Maar goed, snel sneller XMS.. ;) .. Ik ben tevreden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:13:
50/50Mbit upgrade nu al actief

Speciaal voor de vroege vogels, en om een goede reden te geven om NIET in de zon te gaan zitten->

De 50mbit upgrade is ingezet. Via mijn.xms kan je bij 'internet instellingen', als je bandbreedte 24mbit is, kiezen voor een gratis 50mbit upgrade. Hiervoor wordt een mail met een persoonlijke code gestuurd naar de klant, op het adres waar ook de facturen op binnenkomen.

In die mail zit een link waarop je kunt klikken, zodra je dat gedaan hebt wordt de snelheid van de verbinding op "50mbit" gezet.
Jammer, ik heb (nog) geen mail ontvangen. Betekent dat dat ik niet bij de gelukkige vroege vogels hoor en dus nog 1,5 week moet wachten? Mijn abo is actief sinds 21 maart 2007, veel eerder was het op mijn adres (postcode 6511GK, huisnummer 65) niet beschikbaar. Het heeft misschien weinig zin om hiervoor bij de helpdesk te gaan klagen, want als ik dit draadje niet had gevolgd, had ik überhaupt niet geweten dat sommigen nu al meer bandbreedte hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Moet je ook eerst op dat knopje drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je moet dus eerst naar mij.xms en daar bij internet instellingen voor 50 Mbit kiezen. Daarna krijg je pas een mail met een link waar je op moet klikken ;)

edit: Denan was me dus net voor :X

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 09-05-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Laatst online: 25-10-2023
Jasper, die mail moet je zelf aanvragen op de xms site! edit: denan en iemand anders waren ook mij voor....

@denan: slim: zo kun je zien hoeveel van de xms klanten dit forum bijhouden!!!! En zo gaat het lekker druppelsgewijs....

en trouwens...die upgrade is zeer snel gegaan...prettig dat er geen enkele hardware restart of wat dan ook voor nodig is....

[ Voor 7% gewijzigd door Day24 op 09-05-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Day24 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:19:
@denan: slim: zo kun je zien hoeveel van de xms klanten dit forum bijhouden!!!! En zo gaat het lekker druppelsgewijs....
Daar was het me niet om te doen, maar het feit dat we zo al een flinke groep geupgrade hebben (en kunnen zien wat er met het dataverkeer gebeurt) is een handige bijkomstigheid.

Belangrijk puntje:

Let aub allemaal even op je 'maximum upload speed' in je p2p clients.. staat dat op 0-unlimited.. dan heb je wel eens kans dat je binnen een paar seconden in de top 10 van de wereld staat met 50Mbit upspeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
denan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:30:
[...]

Vast niet 50/50Mbit full duplex ;)

Voor de newsservers hebben we over een tijdje testers nodig.. tegen die tijd zal ik hier wel een melding plaatsen.
ik hou me aanbevolen voor het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
denan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:22:
[...]

Daar was het me niet om te doen, maar het feit dat we zo al een flinke groep geupgrade hebben (en kunnen zien wat er met het dataverkeer gebeurt) is een handige bijkomstigheid.

Belangrijk puntje:

Let aub allemaal even op je 'maximum upload speed' in je p2p clients.. staat dat op 0-unlimited.. dan heb je wel eens kans dat je binnen een paar seconden in de top 10 van de wereld staat met 50Mbit upspeed.
Daar hou ik al rekening mee ik maak ds alleen gebruik van nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/269310247.png

Ik vind de uplink wat tegenvallen (wat heet, tegenvallen). OK klagen is in dit geval niet zo tof, maar het is toch geen 50mbit. BTW ik test dit direct op het modem, zonder router ertussen. Een test naar de Hogeschool utrecht geeft ongeveer dezelfde upload snelheid

Overigens haal ik bij Eweka nu 3600kb/s ipv 2800 voor de upgrade. Ik ben benieuwd of ze daar gaan knijpen in de toekomst ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Wilde op 09-05-2008 16:38 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Wilde schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:34:
[afbeelding]

Ik vind de uplink wat tegenvallen (wat heet, tegenvallen). OK klagen is in dit geval niet zo tof, maar het zeker geen 50mbit. BTW ik test dit direct op het modem, zonder router ertussen.
Ik haal wel 50Mbit up, en heb in het verleden ook diverse mensen met XMS laten testen of ze hun upstream haalden, ze dachten eerst namelijk van niet, maar via m'n FTP lukte het toen over het algemeen wel. Zodra je buiten het netwerk van XMS gaat ben je van andere factoren afhankelijk, en wellicht draaien er nog applicaties op je PC welke niet met de snelheid overweg kunnen. Overigens is speedtest.net niet betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:19:
Jasper, die mail moet je zelf aanvragen op de xms site! edit: denan en iemand anders waren ook mij voor....
Stom had ik het niet goed gelezen 8)7 . Dacht ff dat je dat mailtje vanzelf kreeg, je vervolgens moest inloggen en de activeringscode handmatig inkloppen...
Maar goed, inmiddels ruim 10 minuten geleden de instructies opgevolgd, maar via speedtest.bbned.nl nog geen significante verhoging waargenomen. Ik heb weliswaar meerdere windows open staan en de virusscanner en firewall nog aan, maar dat had ik ook voordat ik op de link had geklikt, dus ik had allicht verschil kunnen merken.
Dit weekend maar eens rechtstreeks op de modem laten aansluiten (kan er vanuit mijn rolstoel niet bij) en vervolgens evt. de instellingen aanpassen en/of naar een andere router uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Laatst online: 25-10-2023
Jasper....jouw naam klinkt erg bekend..... heb ik vorig jaar bij jou niet toevallig een automatische deuropener laten plaatsen ofzo? (ik werk voor de gemeente)

De upgrade duurt een aantal minuten. Daarnaast, mijn upspeed is welliswaar hoger geworden, maar met speedtests is die echt NIET hoog.... doe ik directe ftp verbindingen (een aantal tegelijk) dan red ik de upstream wel....maar nooit via een speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:03:

speedtest.net is btw niet al te zuiver, ik krijg resultaten die tussen de 30-70Mbit down liggen.. en de 4 en de 48Mbit up.
Ik zal het eens doorlezen.

Dat speedtest.net niet zuiver is zou kunnen, heb er allemaal absoluut geen verstand van maar het komt wel overeen met de snelheid die ik nu haal met xsnews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Om de upload te testen is het idd makkelijker *en* betrouwbaarder om even via FTP een bestand op jouw webspace te plaatsen - dan haal je ook bijna de 50MB ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:52:
Jasper....jouw naam klinkt erg bekend..... heb ik vorig jaar bij jou niet toevallig een automatische deuropener laten plaatsen ofzo? (ik werk voor de gemeente)

De upgrade duurt een aantal minuten. Daarnaast, mijn upspeed is welliswaar hoger geworden, maar met speedtests is die echt NIET hoog.... doe ik directe ftp verbindingen (een aantal tegelijk) dan red ik de upstream wel....maar nooit via een speedtest.
Ik ben inderdaad zeer bekend bij de voormalige afdeling VWG en er is vorig jaar gesleuteld aan de deuropener, maar die zit er al een jaar of vijf, hoor :). Maar ik ben ook fractievolger ('steunfractielid' voor niet-Nijmegenaren) met de WMO en WSW in m'n portefeuille, dus ik zit ook regelmatig in een raadskamer ('commissie' voor niet-Nijmegenaren) te hakkelen :).

Wat de upgrade betreft, het gaat mij vooral om de download, maar daarmee hang ik al een hele tijd ergens rond de 12-15 Mb/sec, hoewel het vorig jaar een keer is doorgemeten door Volker Wessels Stevin, en op de modem stond toen al zo'n 30 Mb/sec. Ik haal er een dezer dagen wel iemand bij van het bedrijf dat destijds het netwerk heeft aangeloten, of er moet zich een mede-Nijmegenaar geroepen voelen ;). Waarschijnlijk zijn in ieder geval de kabels aan vervanging toe, want het geluid op Radio 1 is standaard ook niet te genieten (veel ruis op stereo die verdwijnt in mono). Maar nu doet de radio het helemaal niet (dat is in ieder geval wél een lokaal probleem), dus ik houd maar op met klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
denan
Ik heb vandaag de upgrade gedaan naar 50 mbit
maar ik haal net aan 30 mbit rechtsteeks aan de pc.
Heb wel even met de helpdesk van xms gebeld
en de persoon die ik aan de telefoon had zei
dat het in een paar dagen steeds een beetje sneller wordt
tot aan de 50 mbit.
Klopt dat of moet ik gelijk 50 mbit krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door bruce. op 09-05-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Wilde schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:34:
[afbeelding]

Ik vind de uplink wat tegenvallen (wat heet, tegenvallen). OK klagen is in dit geval niet zo tof, maar het is toch geen 50mbit. BTW ik test dit direct op het modem, zonder router ertussen. Een test naar de Hogeschool utrecht geeft ongeveer dezelfde upload snelheid

Overigens haal ik bij Eweka nu 3600kb/s ipv 2800 voor de upgrade. Ik ben benieuwd of ze daar gaan knijpen in de toekomst ;)
eweka is normaal max 20 MB je kan beter kiezen voor xsnews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Day24 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:52:

speed test is ook niet echt betrouwbaar. Ik heb geupload naar de nieuwsserver van xsnews en dan haal ik wel 50 MB

naar een andere site kan het lager zijn. Bijv. naar mijn werk haal ik maar 10 Mbit komt omdat ze geen snellere verbinding hebben.

Dus het ligt vaak hoe snel is de server van de andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Jurjen de Vries schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:40:
[...]

Ik haal wel 50Mbit up, en heb in het verleden ook diverse mensen met XMS laten testen of ze hun upstream haalden, ze dachten eerst namelijk van niet, maar via m'n FTP lukte het toen over het algemeen wel. Zodra je buiten het netwerk van XMS gaat ben je van andere factoren afhankelijk, en wellicht draaien er nog applicaties op je PC welke niet met de snelheid overweg kunnen. Overigens is speedtest.net niet betrouwbaar.
Nee dat speedtest niet als betrouwbaar gezien kan worden geloof ik inderdaad direct. Vandaar ook de upload naar de hogeschool geprobeerd. Maar ik zal nog eens naar me'n webspace uploaden, of is jouw ftp nog online ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
Zolang de maandlasten van XMS daar niet bij in de buurt komen (19,95 versus 34,95) zal in mijn ogen de groep die geneigd is om over te stappen zeer beperkt zijn
Waarom heeft XMS niet een goedkoop glasvezel abbo van 25 euro (voor 20 mbit) per maand ofzo?
Mijn oom had intresse in het totaal pakket maar is afgehaakt omdat er geen BBC 1 & 2 in het pakket zat en hij dit wil blijven ontvangen. Voor de rest is het een simpele internet gebruiker en hij vind het onzin om 10 euro per maand meer te moeten gaan betalen voor een internet verbinding die hij toch niet nodig (zijn woorden :P).

Idem voor mijn andere oom (die is in de IT sector werkzaam je zou denken dat die het wel zou snappen :p) vind het onzin omdat hij nu 20 euro +/- kwijt is voor zijn telford abbo

De IT oom is 48 en de andere 58 dus dat lijken mij potentinele klanten die afhaken vooral om de kosten.

Nouja over een week weten we of we het halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Riddler85 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:27:
[...]

Waarom heeft XMS niet een goedkoop glasvezel abbo van 25 euro (voor 20 mbit) per maand ofzo?
Mijn oom had intresse in het totaal pakket maar is afgehaakt omdat er geen BBC 1 & 2 in het pakket zat en hij dit wil blijven ontvangen. Voor de rest is het een simpele internet gebruiker en hij vind het onzin om 10 euro per maand meer te moeten gaan betalen voor een internet verbinding die hij toch niet nodig (zijn woorden :P).

Idem voor mijn andere oom (die is in de IT sector werkzaam je zou denken dat die het wel zou snappen :p) vind het onzin omdat hij nu 20 euro +/- kwijt is voor zijn telford abbo

De IT oom is 48 en de andere 58 dus dat lijken mij potentinele klanten die afhaken vooral om de kosten.

Nouja over een week weten we of we het halen..
inzake BBC is hier al het menige over gediscussierd.

BBC is namelijk straks alleen nog in de UK verkrijgbaar. En dus niet meer in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:29:
[...]

speed test is ook niet echt betrouwbaar. Ik heb geupload naar de nieuwsserver van xsnews en dan haal ik wel 50 MB
Ik heb het niet zozeer over de absolute getallen (dat blijven immers momentopnamen), maar over de verandering in de getalletjes vóór en na de update. Die verschillen zijn nihil (en je had mogen verwachten dat je van een ruime verdubbeling van de bandbreedte op z'n minst iets zou moeten merken, al was het maar in de orde van 10 à 25%), dus er gaat ergens iets niet goed. Maar dat kan heel goed lokaal in mijn netwerk of pc zijn - een ketting is zo sterk als de zwakste schakel -, ik ben nog lang niet zo ver dat ik XMS wil beschuldigen. Het enige dat ik constateer, is dat het voor mij op dit moment nog lood om oud ijzer is. Daar moet ik nu dus achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:20
Hiep Hoi! Ook hier met succes de upgrade aangevraagd & verkregen.

Ik heb alleen het volgende probleem: Ik heb een Linksys 350N aan de XMS-lijn hangen. En met deze router ertussen haal ik max. een upload van 8 mbit/sec, en zonder de router wel de volle 50 mbit/sec (download is in beide situaties de max van 50 mbit/sec).

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen (de router er tussenuit laten gaat niet, anders heeft de laptop geen verbinding)???

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benjenkins schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:35:
Ik heb alleen het volgende probleem: Ik heb een Linksys 350N aan de XMS-lijn hangen. En met deze router ertussen haal ik max. een upload van 8 mbit/sec, en zonder de router wel de volle 50 mbit/sec (download is in beide situaties de max van 50 mbit/sec).
Geen idee; ik heb ook die Linksys 350N met een paar WUSB300N network adapters en daarmee werkt de upload wel behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 15:58

Fiber

Beaches are for storming.

Riddler85 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:27:
[...]

.....maar is afgehaakt omdat er geen BBC 1 & 2 in het pakket zat en hij dit wil blijven ontvangen.
Ik heb gewoon BBC 1 en 2 via XMS hoor. Dus dat is een reden van niks. Voor zolang als het duurt natuurlijk. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:08
Echt super die upgrade : haal nu 5.8 megabyte per seconde vanaf eweka (2x).

weet iemand een goede manier om de upload te testen

edit: upload testen is al gelukt d.m.v ftp test, helaas kan ik deze testserver niet delen

[ Voor 26% gewijzigd door michelc85 op 09-05-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
bruce. schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:17:
denan
Ik heb vandaag de upgrade gedaan naar 50 mbit
maar ik haal net aan 30 mbit rechtsteeks aan de pc.
Heb wel even met de helpdesk van xms gebeld
en de persoon die ik aan de telefoon had zei
dat het in een paar dagen steeds een beetje sneller wordt
tot aan de 50 mbit.
Klopt dat of moet ik gelijk 50 mbit krijgen
gelijk 50mbit.. ik gok dat er iemand last heeft gehad van het warme weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
denan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:33:
[...]

gelijk 50mbit.. ik gok dat er iemand last heeft gehad van het warme weer :)
Ik haal na de upgrade ongeveer 3.3MB/ps bij de test file van bbned.
Dat is iets meer als daarvoor met de 24mbit was met de test file ongeveer 2.8 MB/ps
De pc staat rechtstreeks aangesloten op de kast geen router er tussen.
Ook verschillende kabels geprobeerd en een anderen pc er op gezet
maar maakt niets uit.
Kan het zijn dat het niet goed is door gevoerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:34:
[...]

Ik heb het niet zozeer over de absolute getallen (dat blijven immers momentopnamen), maar over de verandering in de getalletjes vóór en na de update. Die verschillen zijn nihil (en je had mogen verwachten dat je van een ruime verdubbeling van de bandbreedte op z'n minst iets zou moeten merken, al was het maar in de orde van 10 à 25%), dus er gaat ergens iets niet goed. Maar dat kan heel goed lokaal in mijn netwerk of pc zijn - een ketting is zo sterk als de zwakste schakel -, ik ben nog lang niet zo ver dat ik XMS wil beschuldigen. Het enige dat ik constateer, is dat het voor mij op dit moment nog lood om oud ijzer is. Daar moet ik nu dus achteraan.
Vergelijk het met een één baans provinciale weg (jouw computer) en een 4 baans snelweg (XMS). Nou kunnen er nog zo veel auto's tegelijk over die snelweg, als de afslag naar jouw computer maar 1 auto tegelijk toelaat zal de snelheid niet hoger worden als XMS van die 4 baans snelweg een 10 baans snelweg maakt. Waarschijnlijk zit je gewoon aan het maximum wat je huidige router toelaat... Of.. je zit aan het maximum van de speedtest die je gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
bruce. schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:43:
[...]

Ik haal na de upgrade ongeveer 3.3MB/ps bij de test file van bbned.
Dat is iets meer als daarvoor met de 24mbit was met de test file ongeveer 2.8 MB/ps
De pc staat rechtstreeks aangesloten op de kast geen router er tussen.
Ook verschillende kabels geprobeerd en een anderen pc er op gezet
maar maakt niets uit.
Kan het zijn dat het niet goed is door gevoerd???
Nope, 50Mbit is 50Mbit.. dat hebben we al bij voldoende mensen getest. Wel is speedtest.bbned.nl qua capaciteit ook maar beperkt. Het aandeel mensen dat nu die test gebruikt is ook al aardig toegenomen.

We zijn aan het kijken of we ergens een dedicated speedtest voor XMS klanten kunnen neerzetten... dan zijn de tests ook veel betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
denan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:45:
[...]

Nope, 50Mbit is 50Mbit.. dat hebben we al bij voldoende mensen getest. Wel is speedtest.bbned.nl qua capaciteit ook maar beperkt. Het aandeel mensen dat nu die test gebruikt is ook al aardig toegenomen.

We zijn aan het kijken of we ergens een dedicated speedtest voor XMS klanten kunnen neerzetten... dan zijn de tests ook veel betrouwbaarder.
Ik heb voorheen ook wel eens last gehad met de snelheid toen was er iets niet goed
bij xms met mijn verbinding .
kan ik je misschien even een prive mail sturen dan kan ik dat uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:43:
[...]

Vergelijk het met een één baans provinciale weg (jouw computer) en een 4 baans snelweg (XMS). Nou kunnen er nog zo veel auto's tegelijk over die snelweg, als de afslag naar jouw computer maar 1 auto tegelijk toelaat zal de snelheid niet hoger worden als XMS van die 4 baans snelweg een 10 baans snelweg maakt. Waarschijnlijk zit je gewoon aan het maximum wat je huidige router toelaat... Of.. je zit aan het maximum van de speedtest die je gebruikt :)
Zoiets bedoel ik dus: ergens zit er een bottleneck - hoogstwaarschijnlijk in mijn eigen systeem. Ik ben zelf niet zo mobiel en alle kabels (oude bedrade router, Sitecom 4S met softwareversie 1.6 release 1B) zijn mooi weggewerkt, dus ik kan er zelf vanuit mijn positie wat moeilijk bij en zal er dus iemand bij moeten halen om de precieze oorzaak te achterhalen. Maar dat het aan mijn systeem ligt, is zonder meer het meest waarschijnlijk.
Overigens: de snelheid is op een gegeven moment vrij snel gedaald toen de bandbreedte van 10 naar 24 Mbit ging. Ik verwacht niet metee een oorzakelijk verband, maar in tijd valt het wel ongeveer samen, dus ik laat de boel maar eens goed nakijken.
Nogmaals, het ligt naar alle waarschijnlijkheid aan mijn systeem, dus ik houd me voorlopig buiten deze discussie om verdere misverstanden (door mij niet uitgesproken, maar door anderen misschien wel zo opgevatte, beschuldigingen richting XMS) te voorkomen.
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste