*gromt iets over het feit dat er een XMS vezel op 50 a 100 meter van zijn woning stopt*Fiber schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:21:
[...]
Tja, het spreekwoord luidt niet voor niets: 'Hebben is hebben. - Krijgen, dat is de kunst!'
*Zegt de tevreden XMS gebruiker*
Verwijderd
Ik heb nu sinds oktober 2006 XMS.
Met internet en televisie heb ik geen problemen.
Maar met telefonie is regelmatig iets mis.
Op de eerste plaats ligt met een bepaalde regelmaat de telefoonaansluiting eruit.
Vandaag ook weer.
Maar nog vervelender is dat regelmatig door mensen die mij willen bellen wordt gemeld dat ik onbereikbaar ben.
Dit gebeurt vanaf verschillende locaties.
Ik kan zelf wel uitbellen. Maar de mensen die mij willen bellen melden allemaal hetzelfde:
de telefoon gaat over, daarna lijkt het of de telefoon wordt doorgeschakeld ( dat lijkt me nog normaal) maar daarna krijgen ze in gesprektoon, terwijl ik weet dat ik niet in gesprek was...
Dat begint me nu behoorlijk te irriteren, en ik zou graag willen weten of meer mensen hier last van hebben.
Het lijkt me toch wat overbodig om als backup mijn GSM aan te laten staan omdat ik niet goed bereikbaar ben.
Op de eerste plaats ligt met een bepaalde regelmaat de telefoonaansluiting eruit.
Vandaag ook weer.
Maar nog vervelender is dat regelmatig door mensen die mij willen bellen wordt gemeld dat ik onbereikbaar ben.
Ik kan zelf wel uitbellen. Maar de mensen die mij willen bellen melden allemaal hetzelfde:
de telefoon gaat over, daarna lijkt het of de telefoon wordt doorgeschakeld ( dat lijkt me nog normaal) maar daarna krijgen ze in gesprektoon, terwijl ik weet dat ik niet in gesprek was...
Dat begint me nu behoorlijk te irriteren, en ik zou graag willen weten of meer mensen hier last van hebben.
Het lijkt me toch wat overbodig om als backup mijn GSM aan te laten staan omdat ik niet goed bereikbaar ben.

De telefoniedienst zou juist zeer stabiel moeten zijn, dat blijkt oa ook uit de resultaten van het klantentevredenheidsonderzoek wat in de nieuwsbrief stond. Wel zag ik net een storingsmelding langskomen voor het netwerk in Nederland waarover wij schakelen, maar dat was na 15 minuten weer verholpen. Over het algemeen komen dit soort dingen hooguit 1 a 2x per jaar voor dus ik raad je aan om de volgende keer even de helpdesk te bellen om je verbinding uit te laten meten. Wellicht is er iets mis met je aansluiting?Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:22:
Ik heb nu sinds oktober 2006 XMS.
Vandaag ook weer.
Add:
@mad driver:
Hier kan ik helaas niets aan doen. Jouw verbinding zit nog 3-4 fasen onder die van Cardinal. Volgens onze systemen, en de systemen van de aannemer/opdrachtgever, heb namelijk nog geen fysieke aansluiting. Zolang dat niet opgelost is (en daar staat inderdaad al iets voor open) kan je verbinding niet opgeleverd worden.
[ Voor 10% gewijzigd door denan op 23-04-2008 16:29 ]
*Gromt nog iets harder omdat het in mijn geval hooguit een meter is.denan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:12:
[...]
*gromt iets over het feit dat er een XMS vezel op 50 a 100 meter van zijn woning stopt*
Verwijderd
Nou ik heb gebeld met jullie support afdeling.
Ze kunnen alleen de verbinding testen, door me op te bellen.
Probleem is natuurlijk dat het niet zo is dat nooit iemand me kan bereiken maar dat het af en toe gebeurd. zoals vanmorgen toen mijn schoondochter me 5x heeft proberen te bellen en steeds in gesprek kreeg terwijl ik zeker weet dat dat niet het geval was.
Ik moet nu van de support afdeling mijn eigen lijn gaan testen en melden wanneer het misgaat en met een melding van de tijd waarop.
Pas als ik weet wanneer het mis is gegaan, kijken ze dat na, en dan komt er iemand naar me toe om een test hier in huis uit te voeren.
Dit is toch wel vreemd, ik meld een serieuze storing en nu moet ik zelf gaan testen. Dat lijkt me toch geen beste service.
Ik meld dit toch echt niet voor de flauwe kul.
Ik word hier niet vrolijk van.
Ik ben voorzitter van de bewonerscommissie, en daarom komen regelmatig mensen advies vragen over een xms aansluiting. Wat moet ik daar nu op antwoorden?
Ze kunnen alleen de verbinding testen, door me op te bellen.
Probleem is natuurlijk dat het niet zo is dat nooit iemand me kan bereiken maar dat het af en toe gebeurd. zoals vanmorgen toen mijn schoondochter me 5x heeft proberen te bellen en steeds in gesprek kreeg terwijl ik zeker weet dat dat niet het geval was.
Ik moet nu van de support afdeling mijn eigen lijn gaan testen en melden wanneer het misgaat en met een melding van de tijd waarop.
Pas als ik weet wanneer het mis is gegaan, kijken ze dat na, en dan komt er iemand naar me toe om een test hier in huis uit te voeren.
Dit is toch wel vreemd, ik meld een serieuze storing en nu moet ik zelf gaan testen. Dat lijkt me toch geen beste service.
Ik meld dit toch echt niet voor de flauwe kul.
Ik word hier niet vrolijk van.
Ik ben voorzitter van de bewonerscommissie, en daarom komen regelmatig mensen advies vragen over een xms aansluiting. Wat moet ik daar nu op antwoorden?
Verwijderd
Zucht, rechtzaken, aansprakelijk stellen, verantwoording..... De Nederlander is gestoorder aan het worden dan de Amerikanen.
Er zijn al weinig mensen meer die met hun handen willen werken hier in ons landje, steeds meer werk door steeds minder mensen. Dan gaat er uiteraard ook meer mis.
En dat met een steeds veeleisender klant, die het woord claim en compensatie voor op de tong heeft liggen.
Vraag me af wanneer bedrijven of verkopers (de laaste ben ik) gaan zeggen: krijg de ******** maar, ik doe helemaal niets meer, het is ook nooit goed lijkt het wel.
Er zijn al weinig mensen meer die met hun handen willen werken hier in ons landje, steeds meer werk door steeds minder mensen. Dan gaat er uiteraard ook meer mis.
En dat met een steeds veeleisender klant, die het woord claim en compensatie voor op de tong heeft liggen.
Vraag me af wanneer bedrijven of verkopers (de laaste ben ik) gaan zeggen: krijg de ******** maar, ik doe helemaal niets meer, het is ook nooit goed lijkt het wel.
@havadu
Je geeft zelf al aan dat het op nog onverklaarbare momenten gebeurt. Dit is dus ook niet een standaard geval en lijkt mij dat er dan ook geen standaard oplossingen hiervoor zijn. Er is duidelijk behoefte naar meer informatie dan pas kan er actie ondernomen worden. Niet zo heel gek dat ze dan op momenten dat het fout gaat vragen om een melding te geven.
Ik heb zelf ook problemen gehad waar ik alles en iedereen de schuld gaf en uiteindelijk bleek een aansluiting binnen in het huis defect wat dus alleen ik kon controleren.
Je geeft zelf al aan dat het op nog onverklaarbare momenten gebeurt. Dit is dus ook niet een standaard geval en lijkt mij dat er dan ook geen standaard oplossingen hiervoor zijn. Er is duidelijk behoefte naar meer informatie dan pas kan er actie ondernomen worden. Niet zo heel gek dat ze dan op momenten dat het fout gaat vragen om een melding te geven.
Ik heb zelf ook problemen gehad waar ik alles en iedereen de schuld gaf en uiteindelijk bleek een aansluiting binnen in het huis defect wat dus alleen ik kon controleren.
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Verwijderd
@denan
Ik kan hier op een site van volkerwessels komen waar ze de signaalmeting moeten invoeren.
Dan zou ik toch een fysieke aansluiting moeten hebben?
zou ik eventueel hier iets kunnen invullen en op ja klikken en eventuele verdere vragen ook beantwoorden?
@milenko79
Je kan proberen de juiste onderaannemer te berijken via volkerwessels zij zijn volgens mij de hoofdaannemer
hun telefoonnummer is 030-6389800
Ik kan hier op een site van volkerwessels komen waar ze de signaalmeting moeten invoeren.
Dan zou ik toch een fysieke aansluiting moeten hebben?
zou ik eventueel hier iets kunnen invullen en op ja klikken en eventuele verdere vragen ook beantwoorden?
@milenko79
Je kan proberen de juiste onderaannemer te berijken via volkerwessels zij zijn volgens mij de hoofdaannemer
hun telefoonnummer is 030-6389800
Verwijderd
Als je er even boven zet tegen wie je het hebt, ik dacht al wat heb ik nu weer verkeerd gezegd......Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:05:
Zucht, rechtzaken, aansprakelijk stellen, verantwoording..... De Nederlander is gestoorder aan het worden dan de Amerikanen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 17:35 ]
Naar aanleiding van je verhaal heb ik XMS maar weer gebeld. Ze gaan me hier morgen over terugbellen. Ik ben benieuwd.denan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:39:
[...]
@cardinal:
De aannemer/onderaannemer/bouwer heeft de opleveringsprocedure niet correct doorlopen. Hierdoor is je lijn niet goed opgeleverd en heb je wel een RTV dienst (testservice) maar geen werkende IP dienst. Je zit nu namelijk in het opleveringssubnet waarop de laptop van de aannemer aangesloten zou moeten worden. Ik kon in ieder geval terugvinden dat de afgelopen dagen meerdere 1e en 2e lijns medewerkers met je vraag bezig zijn geweest en vanmorgen nog is er een verzoek uitgegaan om je verbinding handmatig op te leveren. Dwz: "sla de opleveringstests maar over en zet hem maar gewoon aan.". De aannemer terugsturen om alles goed op te leveren zou waarschijnlijk teveel tijd in beslag nemen.
En dat zeg ik ook niet. Ik probeer alleen aan te geven dat het bedrijf zijn manier van bedrijfsvoering (afwentelen van schuld naar andere partijen) heeft geprobeerd in te dekken door middel van hun algemene voorwaarden.De vraag die ik vervolgens opwerp is in hoeverre dat eigenlijk wel kan (in hoeverre dat dus rechtmatig is). Ik heb niets gezegd over dat ik of een ander XMS voor het gerecht wil slepen.cardinal808 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:20:
[...]
Rechtzaal? Wie heeft het hier over een rechtzaal? Als een bedrijf niet doet wat die zegt, betekend dat niet automatisch dat je hem voor het gerecht moet slepen, daarnaast zal het effect van een rechtzaal marginaal zijn.
@havadu bedenk dat er 2 partijen nodig zijn om te moeten bellen.
Uw schoondochter belt toevallig niet met internet plusbellen ?
Dat gaat vaker fout,maar dat komt wel door KPN.
Ik heb zelf internetPLUSbellen gehad en dat was grandioos voor de telefoonrekening.
Ik kon bijna niet bellen namelijk.
Een jaar lang werd ik van het kastje naar de muur gestuurd, spooktelefoontjes waarbij je opneemt en niets hoort.
Als ik alle problemen hier neer moet zetten is mijn antwoord groter dan dit hele topic.
Over naar Casema.. na 3 telefoontjes moet het modem gereset worden,faxen lukte nooit.
ook hier een hele waslijst met problemen.
Bij XMS heb ik in 1,5 jaar 1 keer een probleem gehad en ervaar ik telefonie zoals het hoort te zijn.
Faxen zonder te hoeven rebooten.
Als mensen problemen hebben om me te bereiken,blijken ze steevast internetplusbellen of de planet variant te hebben.
Alleen,is dat dan de schuld van XMS of KPN.
Gezien mijn ervaringen met KPN durf ik rustig te zeggen dat het aan KPN ligt.
Misschien is het raadzaam om eens te inventariseren met wie de mensen die u willen bellen in zee zijn gegaan want de klacht kan net zo goed daar zitten.
@maddriver
Persoonlijk denk ik dat het zelf gaan bellen met aannemers niet echt een goed idee is..als het zo simpel was had XMS het al opgelost... aanspreekpunt blijft XMS lijkt me.
Uw schoondochter belt toevallig niet met internet plusbellen ?
Dat gaat vaker fout,maar dat komt wel door KPN.
Ik heb zelf internetPLUSbellen gehad en dat was grandioos voor de telefoonrekening.
Ik kon bijna niet bellen namelijk.
Een jaar lang werd ik van het kastje naar de muur gestuurd, spooktelefoontjes waarbij je opneemt en niets hoort.
Als ik alle problemen hier neer moet zetten is mijn antwoord groter dan dit hele topic.
Over naar Casema.. na 3 telefoontjes moet het modem gereset worden,faxen lukte nooit.
ook hier een hele waslijst met problemen.
Bij XMS heb ik in 1,5 jaar 1 keer een probleem gehad en ervaar ik telefonie zoals het hoort te zijn.
Faxen zonder te hoeven rebooten.
Als mensen problemen hebben om me te bereiken,blijken ze steevast internetplusbellen of de planet variant te hebben.
Alleen,is dat dan de schuld van XMS of KPN.
Gezien mijn ervaringen met KPN durf ik rustig te zeggen dat het aan KPN ligt.
Misschien is het raadzaam om eens te inventariseren met wie de mensen die u willen bellen in zee zijn gegaan want de klacht kan net zo goed daar zitten.
@maddriver
Persoonlijk denk ik dat het zelf gaan bellen met aannemers niet echt een goed idee is..als het zo simpel was had XMS het al opgelost... aanspreekpunt blijft XMS lijkt me.
[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 23-04-2008 22:25 ]
Niet helemaal. Het grote verschil was dat bij mij de buis om de vezel doorheen te blazen er al lag (en dat al een jaar voor ik eindelijk werd aangesloten) en dat bij Milenko die buis er niet lag omdat de vorige bewoner niet had meegewerkt. Bij mij was het aansluiten een kwestie van een half uurtje werk (vandaar ook mijn grote frustratie destijds over het feit dat dat een jaar heeft moeten duren) zonder dat mijn buren daarbij betrokken hoefden worden en bij Milenko zijn zijn onderburen helaas nodig om hem aan te kunnen sluiten.denan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:53:
[...]
Klopt, maar jullie hadden gelijksoortige problemen.
Ik weet niet of hier nog mensen zijn die de enquete nog in moeten vullen? Zo ja, aan het eind staat een vak waar je verbeterpunten kunt opgeven. Als iedereen daar even "newsserver met binary groepen" op wilt geven, dan krijgt dat punt wellicht wat meer prioriteit. Dat is echt het enige wat ik mis aan de internetdienst (en tuurlijk voor een euro of 8 per maand is dat weer te fixen via een externe partij, maar het zou erg prettig zijn als dat gewoon bij je abo zit en je ook je 50 Mbit/s daarmee kunt voltrekken
Ik heb op dit moment XMS in Leiden en ik sta op het punt om te verhuizen.
Mijn nieuwe postcode is negatief voor een XMS verbinding
dus ik heb even gebeld met XMS wat de mogelijkheden zijn om een verbinding te krijgen.
Het logische antwoord van XMS is dat er genoeg animo moet zijn om ons heen om een glasvezel verbinding te justifyen.. echter, toen ik vroeg binnen welke grens ik moest gaan rond flyeren (oid) in de buurt, daar had de persoon van XMS geen antwoord op.
Is er iemand die weet wat mijn 'scope' van buren is die ik moet benaderen?
1. Gehele straat?
2. Gehele Postcode + Letters?
3. Gehele Postcode alleen cijfers? (ouch)
4. Overal anders, afhankelijk van andere factoren (ligging huidig netwerk oid)
Thx!
Mijn nieuwe postcode is negatief voor een XMS verbinding
Het logische antwoord van XMS is dat er genoeg animo moet zijn om ons heen om een glasvezel verbinding te justifyen.. echter, toen ik vroeg binnen welke grens ik moest gaan rond flyeren (oid) in de buurt, daar had de persoon van XMS geen antwoord op.
1. Gehele straat?
Thx!
SKiNNiEH
Waar kan je je aanmelden voor die 50mbit?
50mbit: Vanaf 19 mei op mijn XMS (zie ook nieuwsbrief).
Op 19 mei a.s. kunnen alle klanten van XMS met een Internet abonnement (muv Studenten Internet aansluitingen) een gratis upgrade aanvragen van 24Mb/24Mb naar 50Mb/50Mb. U kunt, vanaf deze datum, de upgrade aanvragen via "Mijn XMS". Binnen enkele uren heeft u dan een gratis verdubbeling van uw internet snelheid.
Mijn onderburen zijn nog steeds nodig inderdaad, maar die hebben ook nog steeds niets vernomen van XMS, het lijkt niet zo te zijn dat ze niet willen ofzo, er is gewoon sinds oktober helemaal niets meer gedaan (en daarvoor ook niet in mijn geval).,martdj schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:09:
[...]
Niet helemaal. Het grote verschil was dat bij mij de buis om de vezel doorheen te blazen er al lag (en dat al een jaar voor ik eindelijk werd aangesloten) en dat bij Milenko die buis er niet lag omdat de vorige bewoner niet had meegewerkt. Bij mij was het aansluiten een kwestie van een half uurtje werk (vandaar ook mijn grote frustratie destijds over het feit dat dat een jaar heeft moeten duren) zonder dat mijn buren daarbij betrokken hoefden worden en bij Milenko zijn zijn onderburen helaas nodig om hem aan te kunnen sluiten.
Ik weet niet of hier nog mensen zijn die de enquete nog in moeten vullen? Zo ja, aan het eind staat een vak waar je verbeterpunten kunt opgeven. Als iedereen daar even "newsserver met binary groepen" op wilt geven, dan krijgt dat punt wellicht wat meer prioriteit. Dat is echt het enige wat ik mis aan de internetdienst (en tuurlijk voor een euro of 8 per maand is dat weer te fixen via een externe partij, maar het zou erg prettig zijn als dat gewoon bij je abo zit en je ook je 50 Mbit/s daarmee kunt voltrekken)
Schijnbaar gaan alle nieuwe aansluitingen voor, want die brengen geld op, mijne is al betaald dus ik mag tot in de eeuwigheid wachten.
Het enige dat ik na al die tijd zeker weet is dat de aansluting inderdaad direct onder mijn woning stopt. Verder blijft alles vaag.
[ Voor 4% gewijzigd door milenko79 op 24-04-2008 11:54 ]
Goeie vragen, en wat zet je op de flyers? Zou leuk zijn als XMS ons daarin zou helpenskinnieh schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:19:
Ik heb op dit moment XMS in Leiden en ik sta op het punt om te verhuizen.
Mijn nieuwe postcode is negatief voor een XMS verbindingdus ik heb even gebeld met XMS wat de mogelijkheden zijn om een verbinding te krijgen.
1. Gehele straat?
Thx!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Kontakt opnemen met de organisaties die het traject al doorlopen hebben,zij hebben vermoedelijk al kant en klaar materiaal liggen dat alleen iets aangepast hoeft te worden.Ramon schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:57:
[...]
Goeie vragen, en wat zet je op de flyers? Zou leuk zijn als XMS ons daarin zou helpen( leuke pdf maken ofzo?) want als we op promotie van XMS moeten wachten duurt het nog 10 jaar .....
Nieuwlandopglas bv, er zijn voorbeelden genoeg.
@Milenko zou het voorlopig een idee zijn om bv als die verkrijgbaar is, over te stappen naar Alice of HetNet,iets waar je niet voor een jaar aan vast zit ?
Wat ik zelf zou doen is heel drastisch en het is dus absoluut geen advies: kijken hoe het verderop zit,afspraak maken met je buren dat "er iemand komt" en gewoon bij een bouwmarkt een flinke boor huren,als het een centenkwestie is is die stap al overgeslagen.
Ik weet wel dat dat allemaal niet zo hoort,dat er voor betaald is,maar ik zou zelf gewoon als die vezel een meter verderop ligt alvast zorgen dat de hobbels er tussenuit zijn en dan later wel zien waar ik mijn geld vandaan krijg.
Het is dus geen advies,maar het zou iets zijn dat ik uit wanhoop zelf zou doen,ik ben met je eens dat het zoals het nu zit niet goed is,dat het niet zo hoort,maar het lost zichzelf ook niet op zo en omdat niemand precies weet waar het mis gaat is naar elkaar wijzen ook niet echt een optie,daarmee komt die vezel er niet.
Niet terug gebeld. (had ook niet anders verwacht). Maar ik heb wel de gegevens gekregen waarmee de internet verbinding zou moeten werken. Vanavond maar eens uitproberen.cardinal808 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:37:
[...]
Naar aanleiding van je verhaal heb ik XMS maar weer gebeld. Ze gaan me hier morgen over terugbellen. Ik ben benieuwd.
Ik denk zelf dat er bij Milenko ( sorry maar het zit mij ook dwars,klinkt raar ) het volgende is gebeurd.
De aannemer heeft de klus aangenomen op basis van een x aantal aansluitingen,maar bij hem kon het niet doorgaan omdat zijn buren niet wilden meewerken.
Voor de aannemer is dit overmacht.
De prijs van de aansluiting van Milenko was dan ook gebaseerd op het aantal aansluitingen in de rit,in het totaal.
De monteurs waren er bezig,alles is er, dan krijg je een bepaalde prijs,zo rond de 150 euro per aansluiting.
Hoe sneu ook, zijn aansluiting nu,is er eigenlijk een die apart moet worden opgeleverd.
Dat kost gigantisch veel meer,zo rond de 1500.
De enige echte schuldigen zijn denk ik,de weigerende buren.
Portaal zal aan de aannemer een nieuwe opdracht moeten verstrekken,want voor hem is het daar opgeleverd.
Alleen,Portaal zal dus wel voor die ene woning heel wat meer moeten dokken dan toen het nog een geheel project was.
XMS kan er ook niet veel mee, er valt niets aan te sluiten want er is niets,en die betaalt ook liever niet al die kosten,ook voor hen is het overmacht.
En portaal werkt niet hard,mijn badkamer zou vorig jaar maart ( 2007 ) worden opgeknapt en werd deels afgebroken,maar toen ging de onder aannemer failliet.
Nu ruim 1 jaar later heb ik het op eigen kosten laten doen,met Portaal ben ik nog niet klaar,hun juridische afdeling zou augustus 2007 reageren en sindsdien bel ik ze iedere week,de opzichters die me zouden moeten terugbellen doen dat dus al 9 maanden niet en als ik er heen ga,elke maand,zijn ze er net niet, sorry spoedklus,ziek,maakt u een nieuwe afspraak.
De aannemer heeft de klus aangenomen op basis van een x aantal aansluitingen,maar bij hem kon het niet doorgaan omdat zijn buren niet wilden meewerken.
Voor de aannemer is dit overmacht.
De prijs van de aansluiting van Milenko was dan ook gebaseerd op het aantal aansluitingen in de rit,in het totaal.
De monteurs waren er bezig,alles is er, dan krijg je een bepaalde prijs,zo rond de 150 euro per aansluiting.
Hoe sneu ook, zijn aansluiting nu,is er eigenlijk een die apart moet worden opgeleverd.
Dat kost gigantisch veel meer,zo rond de 1500.
De enige echte schuldigen zijn denk ik,de weigerende buren.
Portaal zal aan de aannemer een nieuwe opdracht moeten verstrekken,want voor hem is het daar opgeleverd.
Alleen,Portaal zal dus wel voor die ene woning heel wat meer moeten dokken dan toen het nog een geheel project was.
XMS kan er ook niet veel mee, er valt niets aan te sluiten want er is niets,en die betaalt ook liever niet al die kosten,ook voor hen is het overmacht.
En portaal werkt niet hard,mijn badkamer zou vorig jaar maart ( 2007 ) worden opgeknapt en werd deels afgebroken,maar toen ging de onder aannemer failliet.
Nu ruim 1 jaar later heb ik het op eigen kosten laten doen,met Portaal ben ik nog niet klaar,hun juridische afdeling zou augustus 2007 reageren en sindsdien bel ik ze iedere week,de opzichters die me zouden moeten terugbellen doen dat dus al 9 maanden niet en als ik er heen ga,elke maand,zijn ze er net niet, sorry spoedklus,ziek,maakt u een nieuwe afspraak.
Verwijderd
Slecht plan, als het een huurwoning is en je gaat zelf gaten boren naar andere woningen kan je wel eens in de problemen komen met de wbv.Nick39 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:10:
Wat ik zelf zou doen is heel drastisch en het is dus absoluut geen advies: kijken hoe het verderop zit,afspraak maken met je buren dat "er iemand komt" en gewoon bij een bouwmarkt een flinke boor huren,als het een centenkwestie is is die stap al overgeslagen.
Ik weet het,ik zeg alleen wat ikzelf zou doen, proleem is gewoon,je kan van XMS niet verwachten dat ze die aansluitkosten ophoesten,ikzelf heb verder nog maling aan Portaal,heb duizenden van ze tegoed...Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:29:
[...]
Slecht plan, als het een huurwoning is en je gaat zelf gaten boren naar andere woningen kan je wel eens in de problemen komen met de wbv.
Verwijderd
Ik vind dat xms dat wel hoort te regelen met de wbv of de aannemer, zij zijn opdrachtgever tenslotte.
Ja, nou, dat boren ga ik niet doen, en volgens mij zitten er trouwens al genoeg gaten in de meterkast die bruikbaar zijn, er is alleen nog niets door getrokken.
De schuld ligt in deze ook niet echt bij de buren. Toen men in september namelijk eindelijk tot het echt aansluiten overging stond de woning onder mij leeg. De aannemer/xms vertaalde dat in niet thuis, werkt niet mee. Men had gewoon volledige toegang tot de woning kunnen hebben, maar heeft dit niet gedaan om wat voor reden dan ook (gemakzucht?, dan had er iemand van portaal voor de sleutel moeten zorgen).
Buren treft dus geen blaam (al zijn er veel buren die verteld hebben te weigeren mee te werken met het aansluiten omdat xms ze al zo vaak heeft laten zitten en ze gene vrije dagen meer opnemen voor mensen die niet komen opdagen). Op het moment van aansluiten was de woning direct onder mij leeg.
Fijn dat jullie mijn frustraties enigszins begrijpen. Veel mensen in mijn directe omgeving snappen niet waarom ik na dit alles uberhaupt nog glasvezel zou willen, maar dat mag natuurlijk duidelijk zijn.
Het zou fijn zijn als xms en portaal dan maar eens door de zure appel zouden heen bijten en het gewoon afmaken, of dat ze zouden zeggen, sorry milenko, het gaat niet meer gebeuren. Dan is het natuurlijk ook klaar. Telkens dat, "ja meneer we kennen uw geval, het heeft prioriteit blabla", en dat eeuwig volhouden is gewoon vervelend want het heeft duidelijk geen enkele prioriteit, dat is al lang duidelijk geworden.
Met portaal communiceren heb ik sowieso al opgegeven, als je daar het woord XMS noemt willen ze je al niet meer te woord staan en als ik vraag bij wie ik een klacht kan indienen daarover binnen portaal dan zeggen ze dat ze klachten over xms niet accepteren
baggerbedrijf.
De schuld ligt in deze ook niet echt bij de buren. Toen men in september namelijk eindelijk tot het echt aansluiten overging stond de woning onder mij leeg. De aannemer/xms vertaalde dat in niet thuis, werkt niet mee. Men had gewoon volledige toegang tot de woning kunnen hebben, maar heeft dit niet gedaan om wat voor reden dan ook (gemakzucht?, dan had er iemand van portaal voor de sleutel moeten zorgen).
Buren treft dus geen blaam (al zijn er veel buren die verteld hebben te weigeren mee te werken met het aansluiten omdat xms ze al zo vaak heeft laten zitten en ze gene vrije dagen meer opnemen voor mensen die niet komen opdagen). Op het moment van aansluiten was de woning direct onder mij leeg.
Fijn dat jullie mijn frustraties enigszins begrijpen. Veel mensen in mijn directe omgeving snappen niet waarom ik na dit alles uberhaupt nog glasvezel zou willen, maar dat mag natuurlijk duidelijk zijn.
Het zou fijn zijn als xms en portaal dan maar eens door de zure appel zouden heen bijten en het gewoon afmaken, of dat ze zouden zeggen, sorry milenko, het gaat niet meer gebeuren. Dan is het natuurlijk ook klaar. Telkens dat, "ja meneer we kennen uw geval, het heeft prioriteit blabla", en dat eeuwig volhouden is gewoon vervelend want het heeft duidelijk geen enkele prioriteit, dat is al lang duidelijk geworden.
Met portaal communiceren heb ik sowieso al opgegeven, als je daar het woord XMS noemt willen ze je al niet meer te woord staan en als ik vraag bij wie ik een klacht kan indienen daarover binnen portaal dan zeggen ze dat ze klachten over xms niet accepteren

Verwijderd
vind je het gek? je betaalt toch voor service, je betaalt toch niet zo dat je het alsnog zelf kan gaan doen? ik denk dat de gemiddelde nederlander juist wijzer wordt, ipv alles zelf gaan doenVerwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:05:
Helaas mogen ze die gaten dus niet gebruiken,die zijn eigendom van de maatschappij die ze ooit eens heeft gereserveerd.milenko79 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:57:
Ja, nou, dat boren ga ik niet doen, en volgens mij zitten er trouwens al genoeg gaten in de meterkast die bruikbaar zijn, er is alleen nog niets door getrokken.
Hier komen dus ook gewoon 3 lege pijpen uit onder de grond,maar die mocht XMS niet gebruiken.
Ik denk ook wel dat je een scheiding moet aanbrengen tussen XMS en de aannemers.
De aannemers leggen aan in opdracht van Portaal ( bij ons dan he ) waarna XMS de dienst levert.
XMS komt pas kijken/in beeld als de aannemer klaar is.
(nogmaals dit gaat alleen op voor de Portaal woningen) dus XMS kan nu alleen maar aansturen,proberen te bemiddelen,maar als XMS een aannemer stuurt kan XMS het ook betalen.
In ons geval moesten de leidingen 5 meter verlegd worden want Portaal had bepaald dat de kastjes in de huiskamer moesten terwijl we een meterkast hebben.
Portaal moest eerst weer goedkeuring verlenen aan de aannemer om de kabel weer op te graven en 5 meter te verleggen.
Ook ik opperde,niemand hoeft thuis te zijn,je graaft voor de deur,pakt een open pijp,kabel er door en klaar.
Maar dat mocht dus niet.
In onze gevallen kan XMS pas een dienst gaan leveren als de aannemers in opdracht van Portaal klaar zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 27-04-2008 09:16 ]
Ik begrijp je verhaal. Het jammere is dan weer dat portaal het wel voor elkaar heeft gekregen om alle verantwoordelijkheid voor het aansluiten op XMS af te schuiven. Dat is wat portaal meldt, verder willen en gaan ze over xms en aannemers en aansluitingen niet in discussie en klachten daarover "hoeft u niet te sturen meneer, daar kijken wij toch niet naar".
XMS beaamt dat zij het aanspreekpunt zijn, maar heben als jou verhaal klopt dan schijnbaar niet de mogelijkheid druk uit te oefenen op zowel Portaal als XMS. Als XMS zich die rol in de schoenen heeft laten schuiven is het aan hun om te zorgen dat ze vanuit die rol ook iets kunnen betekenen en niet alleen maar hun onmacht verkondigen en dingen als prioriteit roepen terwijl zij geheel geen prioriteiten bepalen.
offtopic: Vervelend van je badkamer, hopen dat je er nog wat van terugziet. Mijn badkamer was gelukkig verbouwd voor dat ik in mijn flat ging wonen, maar mijn nieuwe boven buurman moest ook al een half jaar wachten pomdat er geen aannemer was. Bekend probleem dus.
XMS beaamt dat zij het aanspreekpunt zijn, maar heben als jou verhaal klopt dan schijnbaar niet de mogelijkheid druk uit te oefenen op zowel Portaal als XMS. Als XMS zich die rol in de schoenen heeft laten schuiven is het aan hun om te zorgen dat ze vanuit die rol ook iets kunnen betekenen en niet alleen maar hun onmacht verkondigen en dingen als prioriteit roepen terwijl zij geheel geen prioriteiten bepalen.
offtopic: Vervelend van je badkamer, hopen dat je er nog wat van terugziet. Mijn badkamer was gelukkig verbouwd voor dat ik in mijn flat ging wonen, maar mijn nieuwe boven buurman moest ook al een half jaar wachten pomdat er geen aannemer was. Bekend probleem dus.
Tot die tijd zou ik in elk geval stoppen met Tiscali en kijken of je over kunt naar een per maand opzegbare provider.milenko79 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:33:
Zet even je direct message functie aan,misschien kan ik nog op een andere manier iets voor je betekenen.
[ Voor 50% gewijzigd door Nick39 op 27-04-2008 09:15 . Reden: nutteloze info ]
done, Dm staat aan.
Ik zeg inderdaad tiscali wel op, in de hooip dat ze het regelen, komt er niks de komende weken dan kan ik het altijd nog door latel gaan (want over alice hoor ik ook geen geweldige berichten en bij het net is volgens mij alleen het meest trage abonnement per maand opzegbaar, da's leuk voor ene paar weken, maar vorig jaar dacht ik er ook over dat tijdelijk te nemen en ik bne blij dat ik daar toen van af gezien heb aangezien we nu al weer een jaar verder zijn. Ik heb zo weinig vertrouwen in XMS dat ik totdat ik zekerheid heb niet al te vel lwil wijzigen.
Ik zeg inderdaad tiscali wel op, in de hooip dat ze het regelen, komt er niks de komende weken dan kan ik het altijd nog door latel gaan (want over alice hoor ik ook geen geweldige berichten en bij het net is volgens mij alleen het meest trage abonnement per maand opzegbaar, da's leuk voor ene paar weken, maar vorig jaar dacht ik er ook over dat tijdelijk te nemen en ik bne blij dat ik daar toen van af gezien heb aangezien we nu al weer een jaar verder zijn. Ik heb zo weinig vertrouwen in XMS dat ik totdat ik zekerheid heb niet al te vel lwil wijzigen.
Waarom tiscalli opzeggen? Dat is tegenwoordig toch ook per maand? Ik heb al 2 jaar volgemaakt en toendertijd stond er in de algemene voorwaarden dat je na de minimale contractsduur het per maand kon opzeggen. Ik zie net ook dat Tiscalli, Telfort is geworden inclusief andere algemene voorwaarden. Ik heb hier echter nooit iets over gehoord, dus lijkt me niet van toepassing op de "oude" Tiscalli gebruikers?
Ik ga niet zomaar akkoord met een verandering van aglemene voorwaarden als dat me niet even verteld wordt (schriftelijk)
/edit: typo
Ik ga niet zomaar akkoord met een verandering van aglemene voorwaarden als dat me niet even verteld wordt (schriftelijk)
/edit: typo
[ Voor 19% gewijzigd door DjVe op 28-04-2008 07:47 ]
Hij was er niet tevreden over.Jordy van e schreef op maandag 28 april 2008 @ 07:06:
Waarom tiscalli opzeggen?
Ik heb sinds donderdag avond internet via XMS.cardinal808 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:20:
[...]
Niet terug gebeld. (had ook niet anders verwacht). Maar ik heb wel de gegevens gekregen waarmee de internet verbinding zou moeten werken. Vanavond maar eens uitproberen.
Als laatste grap hadden ze me een vast IP nummer gegeven dat eindigde op 255. Gezien geen enkele router dat pikt meteen maar XMS weer gebeld. Ze hebben gelijk voor me een ticket ingediend en een dag later werkte alles naar behoren.
Ik moet wel zeggen dat als Denan geen informatie had gegeven, ik mogelijk nog niet zo ver zou zijn. Mijn dank daarvoor Denan. Met de diensten zelf heb ik nog geen problemen ondervonden. Internet werkt als een speer.
Valt op zich wel mee hoor, het enige wat ik deed was oplepelen wat de helpdesk al gedaan hadcardinal808 schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:45:
[...]
Ik moet wel zeggen dat als Denan geen informatie had gegeven, ik mogelijk nog niet zo ver zou zijn. Mijn dank daarvoor Denan. Met de diensten zelf heb ik nog geen problemen ondervonden. Internet werkt als een speer.
Denan, enig idee waarom xmsforum.nl het niet doet?
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Nope.. dat is onder beheer van xms klanten.. dus geen ideemaxtz0r schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:57:
Denan, enig idee waarom xmsforum.nl het niet doet?

Over een week of 3 kan ik de gratis snelheidsverhoging gaan aanvragen, dan wordt dat plaatje nog iets rooskleuriger.
https://www.strava.com/athletes/10490675
Het is ook wel eens prettig om te weten dat deze keer je apparatuur trager is dan je verbinding.. lachen toch ?
of je moet investeren in je hardware.Nick39 schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:54:
Het is ook wel eens prettig om te weten dat deze keer je apparatuur trager is dan je verbinding.. lachen toch ?
Blijft jammer dat er weinig to geen informatie meer komt over het glasvezelnetwerk in Arnhem, nadat de Laar is stopgezet.
Vind ik ook, vind dat XMS en activer rol zou moeten spelen in het uitzoeken van projecten. Ik verhuis over 2 weken naar de Schuijtgraaf in Arnhem, een nieuwbouw wijk met straks ruim 1000+ woningen. Dat ze totaal geen interesse hebben getoond in dit project vind ik opmerkelijk.Lizard schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:09:
Blijft jammer dat er weinig to geen informatie meer komt over het glasvezelnetwerk in Arnhem, nadat de Laar is stopgezet.
Begin zelf eventueel een initiatief! Vanuit jullie kant zullen er vast veel meer mensen geintresseerd raken in een verbinding. Zie:Ibix schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:04:
[...]
Vind ik ook, vind dat XMS en activer rol zou moeten spelen in het uitzoeken van projecten. Ik verhuis over 2 weken naar de Schuijtgraaf in Arnhem, een nieuwbouw wijk met straks ruim 1000+ woningen. Dat ze totaal geen interesse hebben getoond in dit project vind ik opmerkelijk.
http://www.nieuwlandopglasvezel.nl
http://www.vleuterweideopglasvezel.nl
Ik snap sowieso niet dat ze tegenwoordig nog nieuwbouwwijken mogen bouwen zonder glasvezel. Glasvezel zou gewoon standaard aangelegd moeten worden. Je bouwt toch ook geen huizen meer zonder telefoonlijn, of zonder electriciteit, gasaansluiting, waterleiding en riolering. Het is toch vele malen handiger en goedkoper direct bij de bouw te regelen dan achteraf aanleggen. Bestaande huizen is een ander verhaal, maar alle nieuwbouw zou volgens mij gewoon standaard glasvezel moeten hebben. En dan kunnen de bewoners zelf besluiten of ze het gebruiken of niet.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
In Leiden zijn een groot aantal nieuwbouw projecten aan de gang,de wijken roomburg en nieuw Leyden bv, ik vraag me af of Portaal die mede opdrachtgever is,daar al wel standaard glas laat leggen,iemand die dit weet ?
Over de klachten rond telefonie ( die ik niet onderschrijf) :
"Door een storing konden maandagavond ongeveer 160.000 abonnees van Casema niet gebeld worden via internet. Het gaat om ongeveer de helft van het aantal telefonie-abonnees van de provider. Rond 23.00 uur was de storing opgelost. Dat heeft een woordvoerder van Casema gezegd. (NU) "
"Door een storing konden maandagavond ongeveer 160.000 abonnees van Casema niet gebeld worden via internet. Het gaat om ongeveer de helft van het aantal telefonie-abonnees van de provider. Rond 23.00 uur was de storing opgelost. Dat heeft een woordvoerder van Casema gezegd. (NU) "
[ Voor 44% gewijzigd door Nick39 op 29-04-2008 16:40 ]
Wat heeft Casema met XMS te maken?Nick39 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:03:
In Leiden zijn een groot aantal nieuwbouw projecten aan de gang,de wijken roomburg en nieuw Leyden bv, ik vraag me af of Portaal die mede opdrachtgever is,daar al wel standaard glas laat leggen,iemand die dit weet ?
Je zou kunnen bedenken dat er een paar mensen klagen over telefonie van xms welke klachten ik niet onderschrijf zoals ik zei maar dat Casema gelijk storingen heeft van 160.000 mensen en dat het niet kunnen bellen naar xms zoals sommige mensen zeggen ( die klagen en dan niet meer langs komen of reageren) ook wel eens kan liggen aan een andere provider.
In dit geval dus aan Casema bijvoorbeeld... ook internetplusbellen had weer een landelijke storing vandaag.
Hetnet bellen had deze maand 2 keer een landelijke storing.
Een kleine 300.000 mensen die niet kunnen bellen in nog geen 2 dagen tijd,een kleine 500.000 mensen in een maand.
En XMS, werkt als een trein.
[ Voor 0% gewijzigd door Nick39 op 01-05-2008 09:56 . Reden: ik had 170.000 getikt ipv 160.000 ]
Verwijderd
Ik ben het hier met je eens, maar ik vraag me wel af hoe groot XMS inmiddels is. Hoeveel klanten hebben ze. Als je er maar 10.000 hebt (ik noem maar een willekeurig getal) en er valt ergens een router of centrale uit. Dan heeft dat in getallen een veel kleinere impact. Los daarvan gaat telefonie van de andere aanbieders via ADSL wat natuurlijk ook een stuk minder betrouwbaar is dan ons vezeltje. Ik heb zelf telefonie van XMS omdat het in de aanbieding goedkoper was dan zonder maar gebruik het niet dus weet ik ook niets over de betrouwbaarheid. Wel heb ik een ander Voip product (ook van internlnet) en dat werkt over de glasvezel eigenlijk perfekt.Nick39 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:25:
[...]
Je zou kunnen bedenken dat er een paar mensen klagen over telefonie van xms welke klachten ik niet onderschrijf zoals ik zei maar dat Casema gelijk storingen heeft van 160.000 mensen en dat het niet kunnen bellen naar xms zoals sommige mensen zeggen ( die klagen en dan niet meer langs komen of reageren) ook wel eens kan liggen aan een andere provider.
In dit geval dus aan Casema bijvoorbeeld... ook internetplusbellen had weer een landelijke storing vandaag.
Hetnet bellen had deze maand 2 keer een landelijke storing.
Een kleine 300.000 mensen die niet kunnen bellen in nog geen 2 dagen tijd,een kleine 500.000 mensen in een maand.
En XMS, werkt als een trein.dat heeft XMS met Casema te maken.
Ik ben weer met jou eens dat het inderdaad een kleinere impact heeft,alleen denk ik wel dat er om 160.000 klanten uit te laten vallen er iets meer dan een routertje kapot gaat 
Ook vandaag trouwens weer storing bij internetplusbellen en de varianten.
Wat ik meer bedoel is.. stel ik krijg op mijn mobieltje een telefoontje van mijn schoondochter,hee ik kan je over vast niet bereiken..he verdorie dat rot xms... terwijl schoondochter dan met KPN probeert te bellen of casema die op dat moment een storing hebben.
Met de huidige storingen bij KPN is die kans redelijk aanwezig.
Alleen ligt dat dan aan XMS ?
Toevallig probeer ik vandaag mijn zoon te bellen,lukt niet blijft in gesprek.
Ik bel hem mobiel,joh ligt je handset soms aan.
Niets aan de hand,hij neemt op, geen kiestoon.
Hij heeft Casema,maar zijn modem lampje brandt gewoon.
Gereset en hij is weer bereikbaar. (geen idee hoe lang hij niet bereikbaar is geweest)
In beide gevallen ben je niet bereikbaar met XMS en kon ik hem niet bellen met XMS,alleen is dat de schuld van XMS ? dacht het niet.
Een vriendin van me heeft me een half jaar niet kunnen bellen met internetplusbellen van KPN,bleek uiteindelijk een routeringsfout te zijn bij.... jawel KPN.
Hoe vaak zij niet geroepen heeft,dat klote XMS,ik kan je gewoon niet bellen... maar de oorzaak zat dus bij KPN.
In 1 theoretisch en 2 praktijkgevallen was ik dus niet bereikbaar en kon ik niet bellen met een bepaald persoon en dan kan je dus XMS heel makkelijk de schuld geven,maar die lag dus bij Casema en KPN.
Met XMS zelf heb ik 1 keer een probleem gehad,al meer dan een jaar terug,verder niet meer
Wat ik meer bedoel is.. stel ik krijg op mijn mobieltje een telefoontje van mijn schoondochter,hee ik kan je over vast niet bereiken..he verdorie dat rot xms... terwijl schoondochter dan met KPN probeert te bellen of casema die op dat moment een storing hebben.
Gereset en hij is weer bereikbaar. (geen idee hoe lang hij niet bereikbaar is geweest)
In beide gevallen ben je niet bereikbaar met XMS en kon ik hem niet bellen met XMS,alleen is dat de schuld van XMS ? dacht het niet.
Een vriendin van me heeft me een half jaar niet kunnen bellen met internetplusbellen van KPN,bleek uiteindelijk een routeringsfout te zijn bij.... jawel KPN.
Hoe vaak zij niet geroepen heeft,dat klote XMS,ik kan je gewoon niet bellen... maar de oorzaak zat dus bij KPN.
In 1 theoretisch en 2 praktijkgevallen was ik dus niet bereikbaar en kon ik niet bellen met een bepaald persoon en dan kan je dus XMS heel makkelijk de schuld geven,maar die lag dus bij Casema en KPN.
Met XMS zelf heb ik 1 keer een probleem gehad,al meer dan een jaar terug,verder niet meer
Verwijderd
Best aardig allemaal maar ik denk dat er wel iets bij XMS kan zijn:Nick39 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:28:
Ik ben weer met jou eens dat het inderdaad een kleinere impact heeft,alleen denk ik wel dat er om 160.000 klanten uit te laten vallen er iets meer dan een routertje kapot gaat
3 kinderen met respectievelijk T Mobile, telfort en Vodafone mobieltjes, Ouders met KPN Vaste lijn, Schoonouders met Casema internet bellen, Eigen werkmobiel van KPN en zo kan ik nog even doorgaan.
Regelmatig kreeg ik te horen: waren jullie er niet?
Nu weten we dat er problemen zijn en dus bellen ze gewoon twee, drie of vier keer en kan je het raden? De laatste keer lukt het dan wel en we zijn dan niet in gesprek, hoorn ligt er gewoon op. En als ik zelf naar huis bel moet ik regelmatig meerdere keren bellen. Zowel van vast als Mobiel.
Je merkt er zelf niets van, alleen degene die je belt moet er attent op zijn maar probeert het meestal later nog een keer en dan werkt het wel.
Ik heb het doorgegeven aan XMS als klacht en ik hoor er op andere fora regelmatig over. Ik denk eerlijk gezegd dat veel mensen het niet echt door hebben maar er is wat mij betreft wel degelijk iets aan de hand. Simpel naar KPN of Casema wijzen is mij iets te simpel.
Ik hoop dat XMS het serieus neemt en daadwerkelijk gaat onderzoeken.
Los daarvan: Teletekst op onze TV geeft de rechterlijn niet goed weer. Ik kan dus vaak niet zeine welke pagina ik moet kijken (Keuze uit 10, ik zie alleen 12 maar weet niet of het 120 of 121 enz is)
Klacht loopt al lang en er is diverse keren gezegd dat het opgelost zou worden maar helaas nog steeds niet.
Is XMS dan slecht? Nee helemaal niet. er is overal wat en met Glasvezel ben ik zeer tevreden. Goede kwaliteit TV, snel internet en telefonie met af en toe een hik. Ik ben nog steeds positief dat het uiteindelijk allemaal goed komt met die kleine probleempjes
Dit soort dingen zijn pas goed te vinden als wij het moment van de storing weten (datum + tijdstip) zodat we in onze systemen kunnen traceren wat het probleem is. Merk je zelf bijvoorbeeld dat je naar huis belt en de telefoon niet overgaat->bel meteen de helpdesk om je lijn te tracen.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:31:
[...]
Best aardig allemaal maar ik denk dat er wel iets bij XMS kan zijn:
3 kinderen met respectievelijk T Mobile, telfort en Vodafone mobieltjes, Ouders met KPN Vaste lijn, Schoonouders met Casema internet bellen, Eigen werkmobiel van KPN en zo kan ik nog even doorgaan.
Regelmatig kreeg ik te horen: waren jullie er niet?
De problemen die je omschrijft treden 99.99% ergens lokaal op, dus in je verbinding of de hardware die in je woning hangt. Niet in het netwerk (is het een netwerkprobleem->dan zou je geen ringtone horen bij het bellen maar een 'dit nummer is onbereikbaar' melding).
Verwijderd
En dat is inderdaad wat we af en toe ook horen. Daarnaast krijg ik als ik naar huis bel vaak pas na lang wachten een "soort" ingesprekstoon.denan schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:02:
[...]
Dit soort dingen zijn pas goed te vinden als wij het moment van de storing weten (datum + tijdstip) zodat we in onze systemen kunnen traceren wat het probleem is. Merk je zelf bijvoorbeeld dat je naar huis belt en de telefoon niet overgaat->bel meteen de helpdesk om je lijn te tracen.
De problemen die je omschrijft treden 99.99% ergens lokaal op, dus in je verbinding of de hardware die in je woning hangt. Niet in het netwerk (is het een netwerkprobleem->dan zou je geen ringtone horen bij het bellen maar een 'dit nummer is onbereikbaar' melding).
Maar ik ga de uitdaging graag aan. (het gaat er per slot om de storing op te lossen)
Als ik problemen heb zal ik XMS bellen en vragen de lijn te checken. Misschien handig dat meer mensen dat doen die dit probleem herkennen ??
Overigens leuk dat op dit forum snel gereageerd wordt...
@ EvWRB17 Ik zeg natuurlijk niet dat jij geen probleem hebt omdat ik het niet heb he
.
Ik zit natuurlijk ook niet neurotisch mezelf te bellen om te kijken of de lijn het wel of niet doet.
(deed ik bij KPN op een gegeven moment wel
)
Alleen de problemen die ik tot nu toe had waren toe te wijzen aan de bellende partij.
Misschien ligt het ook nog aan de DRG,je hebt die losse telefoon adapters en de gecombineerde.
Wat je wel zou kunnen doen is de voicemail en voicemail in e-mail activeren,dit werkt bijzonder goed en missende telefoontjes zouden daar dan in moeten komen. ( als tijdelijk vangnet )
Het zou iets plaatselijks kunnen zijn.
Mobiel bellen mijn kids met KPN en T-Mobile en dat gaat gewoon altijd goed, zelf bel ik met simyo,mijn vriendin belt ook met Simyo en op haar werk met Vodaphone.
Dat gaat gewoon goed.
Toen ik met casema belde was het voor mij bv onmogelijk te faxen,de eerste page lukte meestal met horten en stoten,de 2e ging niet meer en zonder reset van het casema modem was het daarna afgelopen,met xms gaat het altijd goed.
Dat van teletekst herken ik,het rare is dat dit alleen niet op iedere tv is.
De tv's met een wat uitgebreider geheugen op teletekst laden de page en dan zie je inderdaad rechts die lijn,dan als ze de 2e keer scannen wordt die aangevuld en is het weg.
Alleen bij zappen en gelijk kijken zie je het tot de teller bovenin weer langs is geweest.
Mijn goedkopere Vestel in de keuken heeft geen teletekst geheugen en daar zie je het.
Met name bij index pages,want in gewone pages gebeurt het niet zo vaak dat de hele page tm de laatste letter gevuld is.
Maar bij 101 en 102 zie je het duidelijk.
Ik zit natuurlijk ook niet neurotisch mezelf te bellen om te kijken of de lijn het wel of niet doet.
Alleen de problemen die ik tot nu toe had waren toe te wijzen aan de bellende partij.
Misschien ligt het ook nog aan de DRG,je hebt die losse telefoon adapters en de gecombineerde.
Wat je wel zou kunnen doen is de voicemail en voicemail in e-mail activeren,dit werkt bijzonder goed en missende telefoontjes zouden daar dan in moeten komen. ( als tijdelijk vangnet )
Het zou iets plaatselijks kunnen zijn.
Mobiel bellen mijn kids met KPN en T-Mobile en dat gaat gewoon altijd goed, zelf bel ik met simyo,mijn vriendin belt ook met Simyo en op haar werk met Vodaphone.
Dat gaat gewoon goed.
Toen ik met casema belde was het voor mij bv onmogelijk te faxen,de eerste page lukte meestal met horten en stoten,de 2e ging niet meer en zonder reset van het casema modem was het daarna afgelopen,met xms gaat het altijd goed.
Dat van teletekst herken ik,het rare is dat dit alleen niet op iedere tv is.
De tv's met een wat uitgebreider geheugen op teletekst laden de page en dan zie je inderdaad rechts die lijn,dan als ze de 2e keer scannen wordt die aangevuld en is het weg.
Alleen bij zappen en gelijk kijken zie je het tot de teller bovenin weer langs is geweest.
Mijn goedkopere Vestel in de keuken heeft geen teletekst geheugen en daar zie je het.
Met name bij index pages,want in gewone pages gebeurt het niet zo vaak dat de hele page tm de laatste letter gevuld is.
Maar bij 101 en 102 zie je het duidelijk.
Wel balen zeg, ik zie dat Veenendaal nog steeds op 60% van 40%, ofwel 25% zit, en de tijd dringt.
Hopelijk ziet XMS ook, dat ze gewoon de verkeerde regio van Veenendaal hebben gekozen, en gaan ze het nogeens proberen in Veenendaal-Noord (wijk: de Pol).
Irritant is dat, en ongeloofelijk, dat zelfs nu de aansluitkosten zijn vervallen, dat nog steeds mensen niet doorhebben, dat het een ongeloofelijk goed aanbod is, en dat we anders nog tien jaar moeten wachten, op iets wat de rest van Nederland dan al wel heeft of krijgt.
Toch moet ik zeggen dat de lat erg hoog ligt bij XMS. Bijna onhaalbaar, dat 90% van de mensen moet overstappen naar XMS, om het feest door te laten gaan. Want mijn schatting is dat ongeveer 50% van de bewoners in Veenendaal een computer heeft.
Een betere methode zou zijn, dat XMS 40% van de bewoners die een computer hebben, als drempel zou hanteren, en niet ook de bewonders zonder computer zou meetellen, of gewoon 20% als drempel zou gaan hanteren. Maar even op KPN wachten dan.
Misschien is het wel handig als in elk geval ook zoveel mogelijk bowoners uit een andere regio van Veenendaal inschrijven. Wellicht dat men dan bij XMS besluit die andere regio nog een kans te geven. http://www.xmsnet.nl/forms/
Irritant is dat, en ongeloofelijk, dat zelfs nu de aansluitkosten zijn vervallen, dat nog steeds mensen niet doorhebben, dat het een ongeloofelijk goed aanbod is, en dat we anders nog tien jaar moeten wachten, op iets wat de rest van Nederland dan al wel heeft of krijgt.
Toch moet ik zeggen dat de lat erg hoog ligt bij XMS. Bijna onhaalbaar, dat 90% van de mensen moet overstappen naar XMS, om het feest door te laten gaan. Want mijn schatting is dat ongeveer 50% van de bewoners in Veenendaal een computer heeft.
Een betere methode zou zijn, dat XMS 40% van de bewoners die een computer hebben, als drempel zou hanteren, en niet ook de bewonders zonder computer zou meetellen, of gewoon 20% als drempel zou gaan hanteren. Maar even op KPN wachten dan.

Misschien is het wel handig als in elk geval ook zoveel mogelijk bowoners uit een andere regio van Veenendaal inschrijven. Wellicht dat men dan bij XMS besluit die andere regio nog een kans te geven. http://www.xmsnet.nl/forms/
[ Voor 10% gewijzigd door cjdijk op 02-05-2008 11:49 ]
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Ehm... het lijkt me moeilijk voor XMS om te zien wie er een pc heeft.. maar ik ben met je eens dat het aantal huisjes niet echt groeit. ( ze zitten op 27 % van de benodigde 40% )
Het is alleen niet XMS die de lat misschien wat hoog legt maar de investeerder.
Zijn er geen plaatselijke huis aan huis krantjes waar je een "interview" kan regelen, wij hebben hier bv een krantje waar de rubriek "mijn brief" in zit waar je gratis een oproep of zo in kan doen,die dingen worden graag gelezen.
Als een plaatselijk journalist een stukje aan de voordelen,eventueel samen met klicksafe,zou wijden.. je kan ze een "persbericht" mailen of zo ?
Het is alleen niet XMS die de lat misschien wat hoog legt maar de investeerder.
Zijn er geen plaatselijke huis aan huis krantjes waar je een "interview" kan regelen, wij hebben hier bv een krantje waar de rubriek "mijn brief" in zit waar je gratis een oproep of zo in kan doen,die dingen worden graag gelezen.
Als een plaatselijk journalist een stukje aan de voordelen,eventueel samen met klicksafe,zou wijden.. je kan ze een "persbericht" mailen of zo ?
[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 02-05-2008 12:29 ]
XMS en Patrimonium zijn wel goed bezig. Als je de nieuwe acties ook weer ziet. Daarover kan niks gezegd worden. Ik verwacht dan ook dat beide partijen er alles aan doen om het wel door te laten gaan. Jammer dat er zo weinig animo voor is. Al hoor ik aan alle kanten wel dat de mensen die het eerst niet willen het nu wel doen omdat de aansluiting gratis is.
Overigens is die 27% niet geheel correct. De website wordt maar eens in de 2 a 3 weken geupdate.
Lijkt me dat we de 30% inmiddels wel gepasseerd zijn. Maarja. nog 11 dagen..
Of ze verlengen de aanmeldperiode opnieuw.
Overigens is die 27% niet geheel correct. De website wordt maar eens in de 2 a 3 weken geupdate.
[ Voor 4% gewijzigd door Nyana op 02-05-2008 17:07 ]
Of Patrimonium laat gewoon al zijn huizen aansluiten ongeacht of de huurder de dienst wil afnemen of niet (nieuwe huurders dan wel verplichten?)Nyana schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:06:
XMS en Patrimonium zijn wel goed bezig. Als je de nieuwe acties ook weer ziet. Daarover kan niks gezegd worden. Ik verwacht dan ook dat beide partijen er alles aan doen om het wel door te laten gaan. Jammer dat er zo weinig animo voor is. Al hoor ik aan alle kanten wel dat de mensen die het eerst niet willen het nu wel doen omdat de aansluiting gratis is.
Er zijn overigens hele stukken in Veenendaal waar echt veel bordjes staan, de Bazaan bijvoorbeeld.
Maar goed 2 senioren flats hier bij in de buurt zullen wel 0 aansluitingen hebben..
Maar ondertussen blijven we positief toch =)
Lokale krant besteet er genoeg aandacht aan dus daar zal het niet aan liggenNick39 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:22:
[ Voor 13% gewijzigd door Riddler85 op 02-05-2008 20:26 ]
Verwijderd
Hier op de Sprenkelaar en in de rest van onze wijk staan ook aardig wat bordjes.Riddler85 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:25:
Er zijn overigens hele stukken in Veenendaal waar echt veel bordjes staan, de Bazaan bijvoorbeeld.
Het zou heel jammer zijn als het hele feest niet doorgaat.
Het zou wel heel raar zijn als ze de inschrijfperiode weer gaan verlengen.
Dan komt XMS niet echt geloofwaardig meer over.
Roep dat niet te hard, bij het glasvezelproject hier bleek de interesse onder senioren juist buitengewoon hoog te zijn.Riddler85 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:25:
Maar goed 2 senioren flats hier bij in de buurt zullen wel 0 aansluitingen hebben..
Ok dat wist ik niet, Portaal heeft ook gewoon alle woningen hier laten aansluiten,degenen die ze niet binnen wilden laten hebben de vezel in een rol onder een tegel bij de voordeur liggen.Riddler85 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:25:
Lokale krant besteet er genoeg aandacht aan dus daar zal het niet aan liggen
Verwijderd
[quote]Riddler85 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:25:
[...]
Of Patrimonium laat gewoon al zijn huizen aansluiten ongeacht of de huurder de dienst wil afnemen of niet (nieuwe huurders dan wel verplichten?)
/quote]
[...]
Ho..HO.. Niet generaliseren het is wel zo dat veel senioren het laten afweten
hier zou wat aangedaan moeten worden zodat ze beseffen dat het niet alleen
voor de jongere generatie bestemd is.
Het kan vooral voor ouderen een geweldig commumicatie middel zijn.
De ouderen zouden moeten beseffen dat hun wereld veel groter wordt.
Misschien moet er meer voorlichting gegeven worden.
Ik ben 75 jaar en kan mijn PC nog geen dag missen.
Ik heb dan ook vanaf 1977 al een computer.
Als je ouder word dan gaat het niet zo soepel maar het moet toch kunnen.
Wat is er mooier als je kinderen veraf wonen en je kunt via de webcam contact hebben.
Ik heb dan ook dankbaar gebruik gemaakt van het project van Portaal.
[...]
Of Patrimonium laat gewoon al zijn huizen aansluiten ongeacht of de huurder de dienst wil afnemen of niet (nieuwe huurders dan wel verplichten?)
/quote]
[...]
Ho..HO.. Niet generaliseren het is wel zo dat veel senioren het laten afweten
hier zou wat aangedaan moeten worden zodat ze beseffen dat het niet alleen
voor de jongere generatie bestemd is.
Het kan vooral voor ouderen een geweldig commumicatie middel zijn.
De ouderen zouden moeten beseffen dat hun wereld veel groter wordt.
Misschien moet er meer voorlichting gegeven worden.
Ik ben 75 jaar en kan mijn PC nog geen dag missen.
Ik heb dan ook vanaf 1977 al een computer.
Als je ouder word dan gaat het niet zo soepel maar het moet toch kunnen.
Wat is er mooier als je kinderen veraf wonen en je kunt via de webcam contact hebben.
Ik heb dan ook dankbaar gebruik gemaakt van het project van Portaal.
Verwijderd
Denk toch dat dat niet mogelijk is om nieuwe huurders te verplichten om een abo op xms te nemen , dat houd niet lang stand bij een rechtbank.
Dat er te weinig aanmeldingen zijn kan ook gezien worden als een feit dat mensen tevreden zijn met wat ze hebben en daarom een nieuw iets niet zien zitten , het geeft teveel gedoe
Je moet xms toch vooral zien als een commercieel bedrijf en als de meerderheid het niet ziet zitten dan is dat jammer , maar geen reden om een buurman daar kwaad op aan te kijken of te denken dat de komende tien jaar verloren zijn wat glasvezel betreft
Denk toch dat dat niet mogelijk is om nieuwe huurders te verplichten om een abo op xms te nemen , dat houd niet lang stand bij een rechtbank.
Dat er te weinig aanmeldingen zijn kan ook gezien worden als een feit dat mensen tevreden zijn met wat ze hebben en daarom een nieuw iets niet zien zitten , het geeft teveel gedoe
Je moet xms toch vooral zien als een commercieel bedrijf en als de meerderheid het niet ziet zitten dan is dat jammer , maar geen reden om een buurman daar kwaad op aan te kijken of te denken dat de komende tien jaar verloren zijn wat glasvezel betreft
Ter informatie voor de afnemers van XMS telefonie; Er is al enige tijd een storing gaande m.b.t. de voicemail welke niet ingesproken of afgeluisterd kan worden.
Zie: http://xmsnet.nl/79_Werkzaamheden.html
Eve char: Warock <TEST>
Ik vraag me af of dit nog actueel is,het stond er eergisteren ook al..sPENKMAN schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:30:
Ter informatie voor de afnemers van XMS telefonie; Er is al enige tijd een storing gaande m.b.t. de voicemail welke niet ingesproken of afgeluisterd kan worden.
Je zit natuurlijk met hemelvaartsdag en de dag er na waarop de meesten vrij zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 03-05-2008 20:12 ]
Hoi,
Is er al meer bekend wanneer er 50mB gaat komen in Amersfoort Nieuwland en natuurlijk de IP TV?
Vooral de laatste ben ik benieuwd naar....
Alvast bedankt.
Is er al meer bekend wanneer er 50mB gaat komen in Amersfoort Nieuwland en natuurlijk de IP TV?
Alvast bedankt.
ESET software nodig? Let me know 😄
Verwijderd
Als het goed is, heb je een nieuwsbrief gehad in je XMSmail. Daar had je in kunnen lezen dat 19 mei de 50mbit een feit wordt.TPA schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 23:25:
Hoi,
Alvast bedankt.
Even je nieuwsbrief lezen dus!!!
Niet gezien.... en de IPtv?Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 23:51:
[...]
Als het goed is, heb je een nieuwsbrief gehad in je XMSmail. Daar had je in kunnen lezen dat 19 mei de 50mbit een feit wordt.
Even je nieuwsbrief lezen dus!!!
ESET software nodig? Let me know 😄
Jup dit is nog steeds actueel... Ik was al pissig op Kwik-Fit omdat ze niet gebelt zouden hebben na de APK keuring maar de oorzaak dag dus ergens andersNick39 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:11:
[...]
Ik vraag me af of dit nog actueel is,het stond er eergisteren ook al..
Je zit natuurlijk met hemelvaartsdag en de dag er na waarop de meesten vrij zijn.
Eve char: Warock <TEST>
Even een vraagje, ik zit helaas nog een tijdje vast aan casema, maar heb wel een full hd tv binnenkort en wil dus ook gebruik maken van een aantal HD kanalen enzo, nu heb je dan bij casema de samsung dcb-h360r decoder nodig, onder andere omdat deze een HDMI aansluiting heeft. Deze is wel 170 euro. Nu vroeg ik mij af of deze decoder ook bij XMS te gebruiken is of dat ik weer een andere moet aanschaffen?
superB
is inderdaad een DVB-C ontvanger. XMS is DVB-T dan? of DVB-S? Anders koop ik hem uiteraard niet, als ik er dan toch maar een half jaar mee kan doen.sylvesterrr schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:00:
Dat is volgens mij een DVB-C ontvanger, en dat werkt niet bij XMS...
superB
Hoop dat dat je auto wel apk goedgekeurd is.sPENKMAN schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:52:
[...]
Jup dit is nog steeds actueel... Ik was al pissig op Kwik-Fit omdat ze niet gebelt zouden hebben na de APK keuring maar de oorzaak dag dus ergens anders
@inxs
Je hebt inderdaad niets aan een kabel decoder van Casema,de Ziggo groep enz.
IPTV van xms gebruikt een ethernet aansluiting en is niet gebaseerd op de irdeto codering van de casema groep.
Ook aan de decoder die Casema ooit uit wil brengen voor ip tv, ze zijn al een jaar aan het testen,heb je niets.
Verwacht ook geen wonderen van die Samsung decoder, Casema heeft maar 4 HD zenders waar je extra 3,95 voor moet betalen,wil je de film1 zenders in HD hebben dan betaal je 9,95 extra terwijl lang niet elke film in hd is,en de overige kanalen zijn allemaal SD ( dezelfde als de gewone zenders uit het pakket)
De digitale kwaliteit van XMS is iets hoger,de bitrate is namelijk hoger dan die van Casema.
Als je dus een full HD tv gaat kopen heb je dus bij casema dus maar op 4 zenders full hd ( nat geo, disc,HD1 en Brava ) de rest is in een mindere kwaliteit dan XMS vanwege de lagere bitrate.
Omdat Casema wil bezuinigen en meer kanalen in een stream wil gebruiken,beperken ze namelijk de bitrate,bv Nederland 1 wordt weergegeven in een bitrate van 7,1 en XMS geeft de volledige stream van ruim 8.
Het is dus beslist niet zo dat de HD decoder van Casema via de HDMI full HD geeft op alle kanalen,dat doen ze maar op 4 zenders en de vraag is nog maar of die 4 zenders in je smaak vallen.
Ik zou er zeker geen HD decoder voor aanschaffen.
DVB-T is digitenne, dus Digital Video Broadcasting via de lucht.
Digitenne is slecht in kwaliteit.
DVB-S is Digital Video Broadcasting via Satelliet.
Je hebt dan dus een schotel nodig.
XMS is IPTV, DVB via een Ip (internet) verbinding,het voordeel van IPTV is dat niet alle zenders tegelijk worden verstuurd maar alleen de zender waar je op dat moment naar kijkt.
Als je zapt zeg je als het ware,stop maar met deze zender en stuur nu deze zender maar,waardoor de bandbreedte veel en veel lager is en je in theorie oneindig veel zenders kunt aanbieden,je kijkt immers maar 1 zender.
XMS komt wel met een HD decoder ( met HDMI ) als er een groter aanbod gaat komen.
Begin 2009 willen de nederlandse zenders en de RTL-Group een aantal HD zenders in de lucht brengen en dan wordt het interessanter.
[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 04-05-2008 11:51 . Reden: typo en dvb aanvulling ]
Bedankt voor het heldere verhaal, dan lijkt het me inderdaad slim om niet de samsung aan te kopen en gewoon te wachten op XMS. Moet ik maar een paar mooie blu ray films aanschaffen voor de ps3Nick39 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:23:
[...]
Hoop dat dat je auto wel apk goedgekeurd is.Dit is dan de eerste storing in tijden,overigens heb ik er geen last van,heb een antwoord apparaat.
@inxs
Je hebt inderdaad niets aan een kabel decoder van Casema,de Ziggo groep enz.
IPTV van xms gebruikt een ethernet aansluiting en is niet gebaseerd op de irdeto codering van de casema groep.
Ook aan de decoder die Casema ooit uit wil brengen voor ip tv, ze zijn al een jaar aan het testen,heb je niets.
Verwacht ook geen wonderen van die Samsung decoder, Casema heeft maar 4 HD zenders waar je extra 3,95 voor moet betalen,wil je de film1 zenders in HD hebben dan betaal je 9,95 extra terwijl lang niet elke film in hd is,en de overige kanalen zijn allemaal SD ( dezelfde als de gewone zenders uit het pakket)
De digitale kwaliteit van XMS is iets hoger,de bitrate is namelijk hoger dan die van Casema.
Als je dus een full HD tv gaat kopen heb je dus bij casema dus maar op 4 zenders full hd ( nat geo, disc,HD1 en Brava ) de rest is in een mindere kwaliteit dan XMS vanwege de lagere bitrate.
Omdat Casema wil bezuinigen en meer kanalen in een stream wil gebruiken,beperken ze namelijk de bitrate,bv Nederland 1 wordt weergegeven in een bitrate van 7,1 en XMS geeft de volledige stream van ruim 8.
Het is dus beslist niet zo dat de HD decoder van Casema via de HDMI full HD geeft op alle kanalen,dat doen ze maar op 4 zenders en de vraag is nog maar of die 4 zenders in je smaak vallen.
Ik zou er zeker geen HD decoder voor aanschaffen.
DVB-T is digitenne, dus Digital Video Broadcasting via de lucht.
Digitenne is slecht in kwaliteit.
DVB-S is Digital Video Broadcasting via Satelliet.
Je hebt dan dus een schotel nodig.
XMS is IPTV, DVB via een Ip (internet) verbinding,het voordeel van IPTV is dat niet alle zenders tegelijk worden verstuurd maar alleen de zender waar je op dat moment naar kijkt.
Als je zapt zeg je als het ware,stop maar met deze zender en stuur nu deze zender maar,waardoor de bandbreedte veel en veel lager is en je in theorie oneindig veel zenders kunt aanbieden,je kijkt immers maar 1 zender.
XMS komt wel met een HD decoder ( met HDMI ) als er een groter aanbod gaat komen.
Begin 2009 willen de nederlandse zenders en de RTL-Group een aantal HD zenders in de lucht brengen en dan wordt het interessanter.
superB
of hd content downloaden op internet dat kan natuurlijk ook.
Verwijderd
Gezien het verschil in factuurnummers in de opvolgende maanden van Xmsnet nog net geen 160.000Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 10:48:
[...]
Ik ben het hier met je eens, maar ik vraag me wel af hoe groot XMS inmiddels is. Hoeveel klanten hebben ze. Als je er maar 10.000 hebt (ik noem maar een willekeurig getal) en er valt ergens een router of centrale uit. Dan heeft dat in getallen een veel kleinere impact.
Verschil februari - januari circa 7700
Verschil maart - februari circa 7850
Verschil april - maart circa 8050
Dat zal niet helemaal 1 op 1 kloppen, maar toch een indicatie zijn.
Ook zal niet iedereen telefoon in zijn/haar abonnement hebben.
Verwijderd
A.s. woensdag is het 5 weken geleden dat ik het had aangevraagd, klopt het dat we het nu binnen één week in huis moeten hebben?denan schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:19:
[...]
Dat is niet correct:
binnen nu en 4-6 weken gaan wij stapsgewijs klanten uitrollen. Heb je mazzel dan zit je in de eerste batch en heb je hem over een aantal dagen, heb je pech dan ben je iets later aan de beurt. Dit doen we om de impact van de uitrol op het netwerk in de gaten te houden (gecontroleerde rollout).
Add: dit stond toch ook in je brief??
Aardige schatting voor XMS misschien maar via interNLnet en Optibel leveren ze ook telefonie,uiteindelijk ook nog via Telio, dus daar zitten wel wat meer telefonie klanten achter dan 160.000.
Overigens is de voicemail storing verholpen.
@3 euro:
Hou wel in de gaten dat TPG enorm achterloopt,over de echte verzending kan alleen Denan je informeren,maar TPG staakt steeds op bepaalde centra en er zitten heel veel feestdagen tussen waarop ook niet bezorgd wordt.
Ter indicatie, ik ontving vandaag een pakketje van BOL, verzonden op 16 april !
Ik moest toevallig iets controleren op Neckermann en daar geven ze voor alle grotere 24 uurs zendingen nu een levertijd van > 1 week vanwege grote drukte bij TPG.
Eind mei gooien ze ook nog eens alle sorteer en distributie centra plat.
[ Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 05-05-2008 14:29 . Reden: toevoeging TPG ]
Ik heb zojuist weer 70 klanten ingeschoten voor Soest/Soesterberg. Voor meer informatie over de uitrol kun je terecht op http://dtvuitrol.xmsnet.nl.Nick39 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:21:
@3 euro:
Hou wel in de gaten dat TPG enorm achterloopt,over de echte verzending kan alleen Denan je informeren,maar TPG staakt steeds op bepaalde centra en er zitten heel veel feestdagen tussen Eind
Over de exacte procedure (en de reden waarom) van de gecontroleerde rollout kun je meer lezen op:
http://dtvuitrol.xmsnet.nl/viewtopic.php?f=4&t=9
Verwijderd
Wow, indrukwekkend, dat wist ik niet.Nick39 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:21:
[...]
Aardige schatting voor XMS misschien maar via interNLnet en Optibel leveren ze ook telefonie,uiteindelijk ook nog via Telio, dus daar zitten wel wat meer telefonie klanten achter dan 160.000.
Waar staan die aantallen ergens en misschien weet u dan ook het exacte aantal telefonie-abonnementen van Xms?
De exacte aantallen kan ik je helaas niet vertellen (bedrijfsgeheim), maar ga ervan uit dat Telio het 40 voudige aan klanten heeftVerwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:19:
[...]
Wow, indrukwekkend, dat wist ik niet.
Waar staan die aantallen ergens en misschien weet u dat ook het exacte aantal telefonie-abonnementen van Xms?
voor de snelheids liefhebbers nog 2 weken geduld. Dan is de verhoging.
De verhoging is alleen te verkrijgen door actie te ondernemen via de klant portal van xms.
De verhoging is alleen te verkrijgen door actie te ondernemen via de klant portal van xms.
Verwijderd
Akkoord, maar de vraag was aan een ander gesteld, die niet bij één van de aan Xms gelieerde bedrijven werkt en dus niet aan enig bedrijfsgeheim is gehouden en het over meer dan 160.000 telefoon-abonnementen heeft.denan schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:20:
[...]
De exacte aantallen kan ik je helaas niet vertellen (bedrijfsgeheim), maar ga ervan uit dat Telio het 40 voudige aan klanten heeft
Ik kan je in ieder geval vertellen dat xms geen 160k telefonieabonnementen heeftVerwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:15:
[...]
Akkoord, maar de vraag was aan een ander gesteld, die niet bij één van de aan Xms gelieerde bedrijven werkt en dus niet aan enig bedrijfsgeheim is gehouden en het over meer dan 160.000 telefoon-abonnementen heeft.
Is er al meer te vertellen over de projecten omgaande Arnhem (zuid)??
Ze zijn mij iig kwijt voor een jaar met het gestuntel, ik heb zojuist Telfort 20mbit geleverd gekregen
Al zouden ze nu weer gaan beginnen, ik zou me ook niet meer van tevoren inschrijven, vertrouwen is weg. Mensen voorliegen heb ik een hekel aan
[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 06-05-2008 00:02 ]
Ik wil me wel aanmelden voor de digitvproef van xmsnet, ik woon in Soest (smitsveen om precies te zijn). Ik gebruik al glasvezelinternet via xmsnet, mocht het nuttig zijn dat ik me aanmeld, kan je me mailen (zie profiel).
Hoe staat het trouwens met het newsserverproject, of zit dat op de lange baan, tot na digitv?
Hoe staat het trouwens met het newsserverproject, of zit dat op de lange baan, tot na digitv?
1 week voor de beslissing over het doorgaan van het XMS project in V'daal zijn de geluiden die van XMS afkomen niet al te positief. Waarschijnlijk gaan we het dan ook niet redden met de 40%. Echter blijf ik het jammerlijk vinden dat de website van XMS zo slecht up2date wordt gehouden. Nu staat V'daal alweer ruim 2 weken op de 27%.
Uit eindelijk zijn de inwoners van V'daal zelf de schuldigen natuurlijk.
Jammer dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is.
Jammer dat XMS een complete stad overslaat, als de wijk die XMS als eerste kiest, onvoldoende bewoners met een computer blijkt te hebben. Want ik vind nog steeds dat die 40% veel te hoog is. Vooral voor een iets minder grote stad als Veenendaal.Nyana schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 00:17:
De bewoners van Arnhem hebben geluk, dat XMS niet "De Laar" als eerste wijk gekozen heeft. Anders was ook heel Arnhem overgeslagen. Het blijft erg oneerlijk.
Hopelijk ziet KPN binnenkort ook kansen liggen. Als dan 20% overstapt, zal later nogeens 20% overstappen, en uiteindelijk die 40% wel gehaald wordt. Want je hebt altijd mensen die eerst de kat uit de boom kijken. Een gemiste kans voor XMS.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
De 160.000 waarover werd gesproken waren geen xms klanten maar het aantal Casema klanten dat door een storing werd getroffen.Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:15:
[...]
Akkoord, maar de vraag was aan een ander gesteld, die niet bij één van de aan Xms gelieerde bedrijven werkt en dus niet aan enig bedrijfsgeheim is gehouden en het over meer dan 160.000 telefoon-abonnementen heeft.
@flipjevandejam
Je kan je niet aanmelden voor een proef,in soest wordt digitale tv al gewoon ingevoerd,je kunt wel een abonnement nemen
@neographikal
Wat zou XMS gelogen hebben dan,het is makkelijk roepen,maar als je niets onderbouwt voegt het weinig toe,er is altijd gezegd dat XMS pas gaat aanleggen als de 40% is bereikt,dat is altijd de leidende voorwaarde geweest.
Ook al zijn ze misschien te optimistisch geweest met aankondigingen,er is ook altijd gezegd dat als de 40% niet gehaald wordt het niet door gaat.
Natuurlijk is het jammer als je ergens op rekent,maar een leugen kan je dat niet noemen,als het daar al over gaat want je legt niet uit waarom XMS zou liegen.
Maar veel plezier met je andere abbo,als je daar zoals je nu zegt dik mee tevreden bent,is er toch niets aan de hand ?
[ Voor 48% gewijzigd door Nick39 op 06-05-2008 09:17 ]
Verwijderd
[/quote]
Dat is grote onzin natuurlijk
, heel jammer dat het niet door zou gaan al is de datum nog niet verstreken en is er nog hoop .
Ieder moet voor zichzelf uit kunnen maken of je glas wil zonder dat iemand je gaat beschuldigen van- ik wil het en nou moeten jullie ook-
Gaat het niet door , jammer maar Veenendaal is niet de enige waar het niet door gaat er schijnt dan toch niet echt behoefte aan te zijn en heeft XMS de mensen niet weten te overtuigen.
Zonder glas is er echter ook een leven
[/quote]
Dat is grote onzin natuurlijk

Ieder moet voor zichzelf uit kunnen maken of je glas wil zonder dat iemand je gaat beschuldigen van- ik wil het en nou moeten jullie ook-
Gaat het niet door , jammer maar Veenendaal is niet de enige waar het niet door gaat er schijnt dan toch niet echt behoefte aan te zijn en heeft XMS de mensen niet weten te overtuigen.
Zonder glas is er echter ook een leven
Verwijderd
Ook al zijn ze misschien te optimistisch geweest met aankondigingen,er is ook altijd gezegd dat als de 40% niet gehaald wordt het niet door gaat.
Natuurlijk is het jammer als je ergens op rekent,maar een leugen kan je dat niet noemen,als het daar al over gaat want je legt niet uit waarom XMS zou liegen.
[/quote] nick39
Een leugen zou misschien iets te ver gaan maar XMS is natuurlijk en dat vergeet Nick39 wel eens , gewoon een commercieel bedrijf dat alles een beetje leuker voorstelt dan het is .
Niets aan de hand want dat doen alle bedrijven die geld aan je willen verdienen , maar soms wekken ze verwachtingen die naar later blijkt niet waar gemaakt kunnen worden of toch iets anders uit pakken.
Daar worden mensen dus wel eens teleurgesteld van , van die uitgesproken verwachtingen in een XMS huis
[/quote] nick39
Een leugen zou misschien iets te ver gaan maar XMS is natuurlijk en dat vergeet Nick39 wel eens , gewoon een commercieel bedrijf dat alles een beetje leuker voorstelt dan het is .
Niets aan de hand want dat doen alle bedrijven die geld aan je willen verdienen , maar soms wekken ze verwachtingen die naar later blijkt niet waar gemaakt kunnen worden of toch iets anders uit pakken.
Daar worden mensen dus wel eens teleurgesteld van , van die uitgesproken verwachtingen in een XMS huis
Snap ik,ik snap alleen niet waar de reply op sloeg, er staat niets bij dus ik nam alleen maar aan dat het daar om ging,( om het afblazen van iets) maar echt weten doe ik het niet.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:44:
Het is grappig van Neographical en dapper om XMS voor leugenaar uit te maken,maar zet er dan wel bij waarom,anders heeft je post weinig waarde...
Nou had ik kennissen in Ederveen,en daar in het dorp werd door sommigen internet ook gezien als een "poel der verderf" ( net als TV wat ze dan ook niet hadden) misschien dat dat ook de reden waarom het in Veenendaal niet zo lukt ?
Dan kun je dat Clicksafe aanprijzen,maar dat dringt dan toch niet door...
Ik las zelfs dat in bepaalde plaatsen dodenherdenking verplaatst was naar zaterdag omdat je op de dag des rust zelfs geen doden mocht gedenken.. ik weet niet hoe dit in Veenendaal is maar er gaan natuurlijk wel heel veel geruchten over internet,het zou relaties kapot maken en noem maar op,daar kun je natuurlijk niet tegen vechten...
[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 06-05-2008 12:17 . Reden: stukje Ederveen ]
Heel simpel: er is een brief gestuurd waarin is aangegeven dat het project doorgang zou vinden ondanks dat op dat moment de 40% niet was gehaald. XMS had voldoende vertrouwen om het project voort te zetten.....om het vervolgens stop te zetten omdat de 40% niet werd gehaald tegen de eerder gedane belofte in.Nick39 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:07:
@neographikal
Wat zou XMS gelogen hebben dan,het is makkelijk roepen,maar als je niets onderbouwt voegt het weinig toe,er is altijd gezegd dat XMS pas gaat aanleggen als de 40% is bereikt,dat is altijd de leidende voorwaarde geweest.
Juist ja.... Dat is gewoon proberen om mensen alsnog over de streep te trekken. Kansloos gedrag.
Prima, dat is jouw mening,ik weet nu in elk geval waar je "bijdrage" over ging.neographikal schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:16:
[...]
Heel simpel: er is een brief gestuurd waarin is aangegeven dat het project doorgang zou vinden ondanks dat op dat moment de 40% niet was gehaald. XMS had voldoende vertrouwen om het project voort te zetten.....om het vervolgens stop te zetten omdat de 40% niet werd gehaald.
Juist ja. Dat is gewoon proberen om mensen alsnog over de streep te trekken. Kansloos gedrag.
[ Voor 78% gewijzigd door Nick39 op 06-05-2008 12:28 ]
http://www.fileshack.us/g...647011&file=Brief-XMS.pdfNick39 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:18:
[...]
Prima, dat is jouw mening,ik weet nu in elk geval waar je "bijdrage" over ging.
Noem je dit fatsoenlijke bedrijfsvoering dan? Dit is het voorliegen van je toekomstige klanten, zeer waarschijnlijk in de hoop er meer over de streep te trekken. Zo ga je niet met klanten om, ik niet in ieder geval.
Ik mis de andere brief, namelijk dat het is stopgezet.
Voor het project in de Laar is dit reeds gecommuniceerd, heeft ook uitgebreid in de lokale media gestaan trouwenscardinal808 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:23:
Ik mis de andere brief, namelijk dat het is stopgezet.
Zelf denk ik dat XMS de oprechte mening had dat het door kon gaan,geen enkel bedrijf gooit moedwillig zijn naam te grabbel door beloftes te doen waarvan ze weten dat ze dat niet na kunnen komen,als een investeerder dan alsnog de stekker er uit trekt,blijft het wel XMS die de belofte gedaan heeft maar het is ook overmacht,ze hebben zelf die centjes niet anders hadden ze het wel gedaan.neographikal schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:24:
[...]
Voor het project in de Laar is dit reeds gecommuniceerd, heeft ook uitgebreid in de lokale media gestaan trouwens
XMS zal er ook van geleerd hebben en pas in het vervolg iets aankondigen als overal de handtekeningen onder staan.
Dagelijks worden beloftes gedaan die helaas niet door kunnen gaan omdat een investeerder zich op het laatst nog terug trekt,treft jou dat,dan is dat inderdaad erg wrang,maar het maakt XMS geen leugenaar,maar ik begrijp uiteraard je teleurstelling volkomen.
Dan moet er niet zo stellig gecommuniceerd dat het project doorgang gaat vinden en dat de ontbindende voorwaarde losgelaten wordt. Als dat niet is afgedekt met de leverancier/investeerder/etc dan ben je nog steeds bezig met een flink staaltje miscommunicatie. Iets met deze stelligheid richting je klanten roepen kun je alleen doen wanneer je het hebt afgedekt. Heb je het geregeld en de investeerder trekt zich opeens terug, tegen de afspraken in, dan kun je de investeerder terugfluiten.Nick39 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:28:
Dagelijks worden beloftes gedaan die helaas niet door kunnen gaan omdat een investeerder zich op het laatst nog terug trekt,treft jou dat,dan is dat inderdaad erg wrang,maar het maakt XMS geen leugenaar,maar ik begrijp uiteraard je teleurstelling volkomen.
Hoe dan ook, dat XMS hiervan kan leren mag duidelijk zijn
Verwijderd
Nick39 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:07:
[...]
De 160.000 waarover werd gesproken waren geen xms klanten maar het aantal Casema klanten dat door een storing werd getroffen.
Mijn vraag en belangstelling naar waar u de cijfers vandaan haalde ging over de door u opgevoerde meer dan 160.000 telefonie klanten die u direct hierboven aangeeft. Louter interesse naar waar dat soort cijfers te vinden zijn.Nick39