XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste
Acties:
  • 150.718 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:00:
wat is uberhaupt het nut van een 100/100mbits? leuk om thuis te hosten maar de meeste servers staan een 100mbits download niet toe.
*kucht* Wat is het nut van een auto met meer dan 50pk?

http://www.pinkpower.nl/rs4-niet-rap-genoeg/#more-2036

Quote: "420PK te kort? van 0 naar 100 in 4.3 seconden te traag? Geen nood aan de man. De MTM Supercharged B7 Audi RS4 Clubsport, tering die auto moet wel breed zijn om alleen al het typeplaatje te kunnen herbergen, doet er met 525 PK een flinke schep bovenop. Van 0 naar 100 in 3.6 seconden is een aangename verbetering en je blijft dan tenminste die hinderlijke ferrari’s en Porsches GT2’s voor."

>:)

Dat servers nu geen 100Mbit aankunnen (ze zijn er wel trouwens) wil niet zeggen dat ze dat in de toekomst niet kunnen. Zonder snelle afnemers zullen er echter geen snelle diensten komen (kip/ei.. etc) maar ook nu is het zeer prettig om 6 10Mbit downloads aan te zetten, een HD film te streamen en op de achtergrond een webbackup van je 10Gb hd te draaien.. zonder snelheidsproblemen.

[ Voor 22% gewijzigd door denan op 19-11-2007 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:00:
wat is uberhaupt het nut van een 100/100mbits? leuk om thuis te hosten maar de meeste servers staan een 100mbits download niet toe.
Veel commerciële nieuwsservers staan wel meerdere verbindingen toe. Als je een Giganews account hebt trek je die 100MBit gewoon helemaal dicht. Bovendien worden 100Mbit aansluitingen vaak gedeeld binnen een huishouden zodat iedereen gelijktijdig kan surfen, youtube staren en downloaden.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
Nou ja zeg....nu moet ik even iets kwijt.

Ik krijg net mijn allereerste factuur. Ik ben na de gratis 6 maanden overgestapt naar een internet plus telefonie abbo. voor de overstap heb ik telefonisch contact gehad met XMS over de tarieven. Daar werd me verteld dat ik de eerste 6 maanden van een abbo voor de kortingsprijs van 19,95 per maand zou krijgen.

Ik krijg nu mijn rekening, en staat er voor de eerste 7 dagen de prijs van 19,95 op, en voor de rest het normale tarief.
Dus ik bel net, en vertellen ze me dat dat niet klopt, en dat de eerste 7 dagen ook het volle tarief moest zijn. Ze verwijzen me naar internet waar heel duidelijk zou staan dat het volle tarief betaald moet worden. Nou niet dus, ik zeg ze dan ook dat daar staat dat ik de eerste 6 maanden voor het actietarief krijg. Wordt me doodleuk verteld dat ik na 6 maanden gratis internet (ter waarde van 300 euro, volgens hun) niet moet verwachten nog meer korting te kunnen krijgen. Maar, er staat op internet nergens dat de actiekorting niet geld als je overstapt vanaf gratis internet naar een andere dienst...

Nou, op zich vind ik dat geen probleem hoor, het volle tarief te betalen voor zo'n fantastisch product, maar het gaat me een beetje om het principe.... Ik ga hier zeker een klacht over indienen, al is het maar om een schriftelijke reactie hierop te krijgen en er voor te zorgen dat de internet site wordt aangepast. Ik vind namelijk dat klanten wel goed ingelicht moeten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij wordt in een keer 1,5 maand in rekening gebracht om het recht te trekken tot 31 december.
Aan de ene kant weet je waar je aan toe bent,gewoon per de eerste.
Aan de andere kant flikte casema dit ook iedere keer,steeds op rare tijdstippen rare periodes in rekening brengen.
Ik betaal per maand,heb daar een machtiging voor gegeven,dan moet je niet voor een langere periode er af halen zonder toestemming.
Ik heb alleen geen zin om er nu weer achteraan te gaan en als het voortaan per de eerste afgeboekt wordt vind ik het wel goed.
Maar het is niet geheel volgens de afspraak.

@Day24,ben je nou echt serieus ?
Je kan niet verwachten dat je eerst 6 maanden gratis krijgt en dan daarna ook nog eens 6 maanden 19,95 omdat je switcht.
Op de website staat,de eerste 6 maanden van het abonnement,en die heb jij al gehad,helemaal gratis.
En je hebt nog mazzel,de 6 maanden gratis aanbieding kwam bij mij wat te laat,ik had al getekend voor de eerste 6 maanden 19,95.
Dus helemaal niets gratis.
Je kan niet van 2 aanbiedingen tegelijk gebruik maken,dus niet eerst 6 maanden gratis en dan nog eens 6 maanden voor 19,95.
Terecht dus dat je nu gewoon het normale tarief moet betalen lijkt me,voorlopig heb jij het 6 maanden helemaal gratis gehad waar anderen 19,95 moesten betalen en gaat nu je 7e maand in en dien je gewoon net als iedereen het normale tarief te betalen.
Er moet ook wel wat geld gaan binnenkomen,aan een failliete dienst heeft niemand iets.

[ Voor 43% gewijzigd door Nick39 op 20-11-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
Dat was niet het punt.
Zoals ik al zei, is het geld het probleem niet. Wat ik echt heel vervelend vind is dat ik aan de telefoon eerst iets te horen krijg (dat die korting voor mij geldt) en dan later een rekening voor iets anders krijg. Daarnaast staat nergens op de website dat de actiekorting niet geldig is voor mensen die al 6 maanden gratis hebben gehad. Ook moet ik erbij zeggen dat mij vandaag verteld is dat ik wel de actiekorting zou krijgen als ik alles uit de kast zou nemen.... vind ik dan ook weer krom.

het stomme vindt ik dat de communicatie blijkbaar niet helemaal goed gaat. Die 16 euro p/m extra voor een fantastisch product vindt ik echt geen probleem. Het gaat om het principe dat ze twee verschillende dingen zeggen.

Ik ben het met je eens dat ze niet failliet moeten gaan, want dan ben ook ik deze fantastische dienst kwijt.En trust me, die wil ik ook echt niet kwijt. Maar het gaat even om communicatie.

Theoretisch heb ik trouwens gewoon gelijk.... (toegegeven, dit is mieren verkrachten...). Op de site staat dit: "Het Internet abonnement is het eerste halfjaar gratis. Na dit half jaar geeft u aan of u een betaald abonnement wilt hebben." Nou.... ik wilde dus geen betaald internet abonnement.... ik heb gekozen voor telefonie erbij....is theoretisch een ander abonnement.

Maar goed, ik vind het niet erg de volle pond te betalen. Ik had alleen gehoopt dat ze dan aan de telefoon vandaag, toen ik een vraag had over de factuur, iets anders hadden gereageerd. iets als "oh sorry meneer, dan heeft de persoon die u vorige keer aan de lijn had het verkeerd aan u verteld. Onze excuses. U begrijpt hopelijk wel dat wij u niet twee maal achter elkaar aan een aanbieding mee kunnen laten doen." Dat had een stuk beter geweest als "dat kan helemaal niet meneer, iedereen hier weet dat het 36,90 kost. Wat verwacht u nou, dat we u eerst een dienst ter waarde van 300 euro helemaal gratis geven, en dan ook nog eens korting?" Spijt me, maar dat vond ik nogal jammer. Naast het feit dat die 300 euro niet klopte, vond ik dit gewoon nogal kortaf en een beetje vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Day24 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:06:
Dat was niet het punt.
Zoals ik al zei, is het geld het probleem niet. Wat ik echt heel vervelend vind is dat ik aan de telefoon eerst iets te horen krijg (dat die korting voor mij geldt) en dan later een rekening voor iets anders krijg. Daarnaast staat nergens op de website dat de actiekorting niet geldig is voor mensen die al 6 maanden gratis hebben gehad. Ook moet ik erbij zeggen dat mij vandaag verteld is dat ik wel de actiekorting zou krijgen als ik alles uit de kast zou nemen.... vind ik dan ook weer krom.

het stomme vindt ik dat de communicatie blijkbaar niet helemaal goed gaat. Die 16 euro p/m extra voor een fantastisch product vindt ik echt geen probleem. Het gaat om het principe dat ze twee verschillende dingen zeggen.

Ik ben het met je eens dat ze niet failliet moeten gaan, want dan ben ook ik deze fantastische dienst kwijt.En trust me, die wil ik ook echt niet kwijt. Maar het gaat even om communicatie.

Theoretisch heb ik trouwens gewoon gelijk.... (toegegeven, dit is mieren verkrachten...). Op de site staat dit: "Het Internet abonnement is het eerste halfjaar gratis. Na dit half jaar geeft u aan of u een betaald abonnement wilt hebben." Nou.... ik wilde dus geen betaald internet abonnement.... ik heb gekozen voor telefonie erbij....is theoretisch een ander abonnement.

Maar goed, ik vind het niet erg de volle pond te betalen. Ik had alleen gehoopt dat ze dan aan de telefoon vandaag, toen ik een vraag had over de factuur, iets anders hadden gereageerd. iets als "oh sorry meneer, dan heeft de persoon die u vorige keer aan de lijn had het verkeerd aan u verteld. Onze excuses. U begrijpt hopelijk wel dat wij u niet twee maal achter elkaar aan een aanbieding mee kunnen laten doen." Dat had een stuk beter geweest als "dat kan helemaal niet meneer, iedereen hier weet dat het 36,90 kost. Wat verwacht u nou, dat we u eerst een dienst ter waarde van 300 euro helemaal gratis geven, en dan ook nog eens korting?" Spijt me, maar dat vond ik nogal jammer. Naast het feit dat die 300 euro niet klopte, vond ik dit gewoon nogal kortaf en een beetje vervelend.
Technisch gesproken is telefonie een optie op een internet abonnement, oftewel een uitbreiding. Na 6 maanden gratis internet krijg je inderdaad geen actietarieven meer, MAAR.. als je van gratis internet overgaat naar triple krijg je nogmaals 6 maanden korting.

Add: alleen als je direct overstapt na het aflopen van je gratis 6 maanden btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Een klachtenbrief zou ik niet sturen, dat heb ik ook gedaan aan de hand van het nog steeds niet aangelegd zijn van mijn glasvezel en het niet nakomen van afspraken door monteurs. Na 2 weken kreeg ik een brief dat mijn klacht in behandeling was, maar tot op heden heb ik verder niets meer vernomen (inmiddels alweer een maand later).

De monteurs zijn trouwens ook al een paar weken niet meer bij ons (Jan luykenlaan), dus het zal wel weer ergens volgend jaar komen, als ze ooit nog komen. En dan vast weer zonder enige aankondiging zodat niemand weet waar ie aan toe is, of met afspraken die ze niet nakomen.

Ik zal maar stoppen met hier klagen, tot er weer echt wat nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
milenko79 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:30:
Een klachtenbrief zou ik niet sturen, dat heb ik ook gedaan aan de hand van het nog steeds niet aangelegd zijn van mijn glasvezel en het niet nakomen van afspraken door monteurs. Na 2 weken kreeg ik een brief dat mijn klacht in behandeling was, maar tot op heden heb ik verder niets meer vernomen (inmiddels alweer een maand later).

De monteurs zijn trouwens ook al een paar weken niet meer bij ons (Jan luykenlaan), dus het zal wel weer ergens volgend jaar komen, als ze ooit nog komen. En dan vast weer zonder enige aankondiging zodat niemand weet waar ie aan toe is, of met afspraken die ze niet nakomen.

Ik zal maar stoppen met hier klagen, tot er weer echt wat nieuws is.
Ik weet niet wat ze aan het rommelen zijn in die jan luykenlaan,als ik het zo hoor (ik woonde in portiek C) ben ik blij ook dat ik er niet meer woon.
Hier hebben ze wel een enorme rommel gemaakt en de stoep is niet echt meer wat ie was.
In tegenstelling tot andere huizen in de straat hebben wij een meterkast,ze wilden de kabel rechtstreeks in de huiskamer laten binnen komen,ik kreeg het nummer van de uitvoerder,die kwam een half uur later al en regelde dat het bij ons wel in de meterkast zou komen.
Het enige slordige is dat ze overal op elke gevel een witte grote klodder verf hebben gesmeerd waar de kabel geboord zou moeten worden die je er alleen nog afkrijgt met een slijptol.
Op onze gevel staan (stonden,ik ben met de slijptol aan de weer gegaan) dus 2 witte stippen,een foute en een goede,door de foute hebben ze later een geel kruis gezet die dus ook nog bij div mensen op de gevel zit.
Bij elk huis zit dus een witte klodder of een gele streep op de gevel zo'n 30 cm boven de grond en het is beslist geen waterverf :(
Verder is dus de stoep op veel plaatsen verzakt en steken er her en der kabels uit de grond maar qua planning was men netjes op tijd.
Misschien is er bij jullie een andere uitvoerder aan het werk.
Wel overleed er iemand van een turkse aannemer die aan het graven was,het geulen graven was weer aan een ander uitbesteed,dus misschien is dat de reden waarom hier de boel zo slordig is dichtgegooid. (ehh hij overleed niet door het graven hoor)
Als ik het ff optel zijn er zo'n 4 maatschappijen bij het graafwerk en aanleg betrokken.
GOL graaft (hier tenminste) en dat is die turkse aannemer.
Grebbezicht is een aannemer.
Stam blaast de glasvezels.
Volkers doet het beheer.

Als het er eenmaal ligt:
XMS levert de diensten en stuurt alles aan
Op het netwerk van GNEM.
TV analoog wordt verzorgd door Hertzinger.
Digitale tv door Lijbrandt (dat weer eigendom is van Volkers)
Onderhoud wordt gedaan door Volkers.
De order kwam van Portaal,maar die is blijkbaar vergeten dat ze zoveel centjes hebben uitgegeven (nou hadden ze zowieso teveel vermogen en ik ben blij dat ze dit gedaan hebben) want die hoor je er niet meer over en het staat zelfs niet meer op de website van Portaal.
Nieuwe bewoners worden nergens over ingelicht en hebben dus geen idee wat dat kastje nou voor fantastische mogelijkheden biedt en dat vind ik persoonlijk erg jammer.
Telefonie ben ik ff kwijt door wie dat weer wordt gedaan

[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 21-11-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Tja, volgens mij wordt portaal gewoon zelf niet blij van de glasvezel. Als je portaal belt en het woord glasvezel in de mond neemt dan willen ze je al bijna niet meer te woord staan. Je krijgt bijna het idee dat ze dat hele glasvezel project het liefst zo snel mogelijk vergeten (en als je ziet hoe alles gaat is dat erg begrijpelijk).

Na mijn klachtenbrief zijn er trouwens nog wle 2 monteurs aan de deur geweest (zonder afspraak), ik stond op dat moment met mijn jas aan om weg te gaan maar heb ze toch maar toegalaten. Ze kwamen toen spontaan het modem plaatsen en kwamen erachter dat ik gene glasvezel heb liggen (terwijl ze de afspraak die ik daarvoor met ze had niet waren komen opdagen omdat ze gezien hadden dat de glasvezel bij mijn onderburen ligt). Toen gingen ze dus maar weer weg en verder is er geen enkele communicatie meer geweest. Misschien was het langssturen van de monteurs de afhandeling van mijn klachtenbrief volgens XMS, maar dat zijn ze dan vergeten aan mij mee te delen.

[ Voor 10% gewijzigd door milenko79 op 21-11-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick 39 hoe kom je erbij dat ze digitale tv leveren nergens hebben ze nog digitale tv . Inderdaad de services is wat minder vandaar dat er ook een forum zoals dit is. Punt is ook dat de site van xms vaak onduidelijk is hoop dat dit ook nog een mooie aantrekkelijke site wordt met links zoals deze of een eigen forum bijv idee? Zodat de hoge heren het zelf ook lezen ha ha wat er onder de klanten leeft .Maar er is toch een plus punt bij ons althans als het werkt werkt het super .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Nick39 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:16:
[...]

Telefonie ben ik ff kwijt door wie dat weer wordt gedaan
Telio.

Overigens voor iedereen die IP-tv werkend wil zien:
Aankomende zaterdag wordt het glasnet van Hilversum, Bussum en Naarden feestelijk geopend. Hier is o.a. ook een demonstratie van IP-tv zoals dat geleverd gaat worden. o.a. hiervoor wordt tijdelijk een glasverbinding gelegd naar de locatie.
11:00 is de openingsceremonie en daarna zijn er demonstraties van een groot aantal dingen waarvoor glasvezel erg fijn is. zoals het downloaden van grote files, gamen, beveiligingscamera's en dus ook IP-tv&HDTV.
Locatie is de Musk, Groest 53 Hilversum. 5 minuten lopen vanaf het station en moeilijk bereikbaar met de auto (maar het kan natuurlijk wel en er is een parkeergarage op 1 minuut lopen).

overigens klopt het dat digitale tv door lijbrandt geleverd wordt

[ Voor 3% gewijzigd door PeaceNlove op 21-11-2007 19:23 . Reden: nog wat toe te voegen over leverancier ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:23:
Nick 39 hoe kom je erbij dat ze digitale tv leveren nergens hebben ze nog digitale tv . Inderdaad de services is wat minder vandaar dat er ook een forum zoals dit is. Punt is ook dat de site van xms vaak onduidelijk is hoop dat dit ook nog een mooie aantrekkelijke site wordt met links zoals deze of een eigen forum bijv idee? Zodat de hoge heren het zelf ook lezen ha ha wat er onder de klanten leeft .Maar er is toch een plus punt bij ons althans als het werkt werkt het super .
Op http://www.xmsforum.nl staan diverse ervaringen van gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-08 06:57
Een hoop nagetieve berichten hier :/ Opzich wel logisch, als alles goed werkt hoor je niemand maar als er iets niet klopt schreeuwd iedereen meteen moord en brand. Heel begrijpelijk natuurlijk, maar bij deze wil ik even vermelden dat het ook nog goed kan gaan ;) Ik maak nu bijna anderhalf jaar alweer gebruik van deze dienst en ik heb tot nog toe geen klagen. Alles loopt lekker al ben ik wel benieuwd wat mijn verbinding nu eigenlijk "echt" aan kan. Hopelijk komt die speedtest-server er nog een keertje. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
(jarig!)
@ Day24
Vanuit de gebruikersgroep Utrecht heb ik deze communicatie over tarieven al bij de directeur aan kunnen kaarten, ook heb ik het tegen Denan op het xmsforum.nl aangehouden. Het is genoteerd.

@ Pieter1967
Toen ik toch de directeur sprak heb ik ook de wens voor een XMS webteam uitgesproken, zodat wat Denan doet wellicht wat officiëler en meer uitgedragen kan worden. En ook dat is genoteerd, dus wie weet ;-)

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:23:
Beste Pieter.
Ze zijn al een tijdje met een Pilot bezig,er is dus wel degelijk al digitale televisie,het is alleen nog in een proefstadium,maar dat had je hier echt kunnen lezen.
Voor het huidige aanbod:
http://www.kadaka.nl/zenderoverzicht2.php
Zodra het voor iedereen beschikbaar gaat worden,en of het in de huidige vorm door gaat zal Denan of een van zijn collega's het vertellen.

@mediabeast
Dank je voor de uitnodiging,het is jammer genoeg voor mij even te ver weg,als zoiets in Leiden gaat komen heb ik zeker interesse.

@day24 excuses,ik wist niet dat je na een gratis proef ook nog eens met korting kon kijken of dat de homepage zoiets suggereerde.

@milenko79
Mijn gok is dat Portaal het hele glasvezel project in het leven heeft geroepen omdat ze teveel vermogen hadden.
Volgens een bepaald regeltje mochten ze niet meer dan een x bedrag in een potje hebben zitten en hebben ze toen dat glasvezel project bedacht. (gelukkig)
Toch vind ik het jammer dat ze het nu niet meer promoten,het is geen dienst die je zo maar even onder de mat schuift als je klaar bent met stoffen.
Ondanks de (bij mij) wat matige kwaliteit van de analoge tv is het een project dat een wezenlijk alternatief is voor de kabel,XMS kan nooit zien welk huis er leeg komt te staan.
Casema gooit standaard al een brief in de bus en de mensen nemen dan Casema.
Een nieuwe bewoner wist mij te vertellen dat het XMS kastje een zendertje was dat de meterstanden naar het NUON verstuurde, XMS mag wat mij betreft wat promo materiaal opsturen dat ik dan bij de leegkomende huizen in de bus gooi zodat de nieuwe bewoner een wezenlijke keuze heeft.
Wat de monteurs betreft,ik weet niet waarom dat bij jou zo gaat,ik heb een paar keer bezoek gehad maar dat werd steeds telefonisch een dag van te voren aangemeld met een exacte tijd en de monteur van Volkers was daarbij stipt op tijd aanwezig.

Wat de snelheid betreft,dat wisselt van zoveel factoren,staat de mtu te hoog in je pc of router dan verlaagt dat de snelheid wat omdat er dan teveel controle pakketjes heen en weer gaan,staat ie te laag dan gaan er pakketjes verloren en moet het laatste pakketje weer opnieuw.
Vaak tweakt men de pc wel,maar de router niet.
Ik zit meestal over de snelheid heen :)

@Denan:
Ik weet waar het gerucht van de snelheidsverhoging vandaan komt:
Lijbrandt levert over glas nu standaard 40 Mbit.
De Volkers monteur dacht blijbaar dat dat ook voor XMS opging.

[ Voor 57% gewijzigd door Nick39 op 22-11-2007 11:05 ]

Verwijderd

Kan iemand mij dan vertellen wanneer we digitale tv krijgen wacht er al 3 jaar op .Woonachtend te Soest
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:52:
Kan iemand mij dan vertellen wanneer we digitale tv krijgen wacht er al 3 jaar op .Woonachtend te Soest
Zoals edensandra al zei (er staat ook een link voor meer info) zijn ze bezig met testen en kan je de ervaringen daar lezen.
De test was nog niet helemaal geslaagd (de interface,het gebeuren er omheen kon beter) en men is nu in de tweede fase.
Zodra dat klaar is,en dat is echt dit jaar niet meer,zal het per woonplaats/regio uitgerold worden.
Dat is dus volgend jaar.
Zoals ik al zei:Zodra het zover is wordt het bekend gemaakt,maar op dit moment noemt XMS nog geen datum om teleurstellingen te voorkomen,er is dus nog niet bekend wanneer dit is.
Het is nog niet bekend of Lijbrandt het blijft verzorgen, (misschien wel bij xms maar nog niet bij de gebruikers)
Het zender aanbod is nog niet bekend gemaakt,dus geen idee of er zenders bijkomen hoewel Lijbrandt wel "reclame" maakt voor meer digitale zenders in de toekomst,maar het is dus nog niet bekend gemaakt of zij de dienst gaan/blijven doen en of alle zenders ook voor ons beschikbaar komen.
De decoder is wel bekend,zie de link naar het andere forum,en deze dient apart met een netwerk kabel op het xms kastje te worden aangesloten (dus niet via je huidige internet of tv kabel).
De rest kun je allemaal terug vinden via de link in het bericht van edensandra.

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 22-11-2007 15:40 . Reden: nog iets duidelijker gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Nick voor de info.
had het artikel gelezen wordt het ook HDtv ?dat staat er niet bij .Ziet er overigens wel goed uit.kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:51:
Bedankt Nick voor de info.
had het artikel gelezen wordt het ook HDtv ?dat staat er niet bij .Ziet er overigens wel goed uit.kan niet wachten
Voor zover nu bekend ondersteunt XMS straks geen hdtv, maar daar heb je ook weinig aan,de gebruikte decoder heeft een maximale resolutie van 640x512 en dat geeft dus weinig opties voor HDTV.
Oftewel in gewoon nederlands,de decoder ondersteunt geen HDTV.
Je kan hem dus wel aansluiten op een HDTV maar het blijft gewoon SD zonder upscaling.
De gebruikte decoder:

http://www.aminocom.com/products/pdf/AmiNET110_flyer.pdf

Ikzelf vind het een gemiste kans dat er geen HDTV ondersteund wordt en dat dit dus betekent dat als er later toch besloten wordt om dit te doen je een andere decoder nodig hebt.
Helaas is althans bij mij,ook nog niet bekend wat nu de bedoeling is,zit de decoder bij het abonnement,wordt het kopen,of moet je hem huren.
Ik heb het ook niet zo op de vorm van de decoder,je kan hem nergens tussen zetten,hij moet altijd ergens bovenop,de adapter zit los,alle kabels los,geen scart output maar een s-video dus je moet gaan klooien met verloopkabels en het lijkt me dat je hem zo omtrekt als je wat stugge kabels gebruikt.
Maar goed, ik zie het allemaal maar van een plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Afgelopen zaterdag heb ik anders op het XMS-feestje in Hilversum een HDTV variant gespot. Die was groter en langwerpiger en had de HDMI aansluiting op de achterkant. Het model waar jij naar verwijst was er overigens ook, maar HDTV is niet uitgesloten.

[ Voor 0% gewijzigd door PeaceNlove op 27-11-2007 09:42 . Reden: hele rare typo die de zin behoorlijk veranderde net ipv niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:54:
[...]

Voor zover nu bekend ondersteunt XMS straks geen hdtv, maar daar heb je ook weinig aan,de gebruikte decoder heeft een maximale resolutie van 640x512 en dat geeft dus weinig opties voor HDTV.
Oftewel in gewoon nederlands,de decoder ondersteunt geen HDTV.
Je kan hem dus wel aansluiten op een HDTV maar het blijft gewoon SD zonder upscaling.
De gebruikte decoder:

http://www.aminocom.com/products/pdf/AmiNET110_flyer.pdf

Ikzelf vind het een gemiste kans dat er geen HDTV ondersteund wordt en dat dit dus betekent dat als er later toch besloten wordt om dit te doen je een andere decoder nodig hebt.
Helaas is althans bij mij,ook nog niet bekend wat nu de bedoeling is,zit de decoder bij het abonnement,wordt het kopen,of moet je hem huren.
Ik heb het ook niet zo op de vorm van de decoder,je kan hem nergens tussen zetten,hij moet altijd ergens bovenop,de adapter zit los,alle kabels los,geen scart output maar een s-video dus je moet gaan klooien met verloopkabels en het lijkt me dat je hem zo omtrekt als je wat stugge kabels gebruikt.
Maar goed, ik zie het allemaal maar van een plaatje.
Note over HDTV: aangezien momenteel geen enkele nederlandse zender uitzend in HD heeft het ook weinig nut om al een HD dienst te leveren. Men is wel bezig met HD-decoders en tests, maar er is simpelweg te weinig content (op die nat hd en discovery hd na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat blijft betekenen dat er dus een HD decoder dient te worden aangeschaft/verleend.
Overigens is er wel content maar of het interessant is...
BBC heeft nu zijn HD versie,Film1 en Sport1 hebben een HD versie,Discovery,National Geographic heeft 2 HD kanalen,de Duitse hebben er een paar.
Niet dat het verder uitmaakt,bij casema moet je ook zelf een HD decoder kopen.
Omdat er weinig bekend is over digitale tv gaat men nu eenmaal zelf gokken ;)
@mediabeast :
Kan je een kleine samenvatting geven over de happening,ik ben best benieuwd.
Ik vind het toch jammer dat het zo stil is rond XMS in Leiden,geen nieuwskrantje,helemaal niets.
Weet jij een type nummer van die HD versie zodat ik zelf eens kan kijken hoe die er uit ziet ?
De SD versie lijkt een beetje qua uitvoering op de nokia decoder voor Casema (niet meer te koop)
Misschien heeft de HD versie upscaling en dergelijke,zo'n decoder zou ik dan liever kopen ook al is er geen HD content voorlopig.
Ik gok op deze http://www.aminocom.com/products/pdf/AmiNET_130flyer_.pdf maar dat is dus een gok.

[ Voor 41% gewijzigd door Nick39 op 27-11-2007 10:18 . Reden: toevoeging bericht aan Mediabeast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Volgens is het inderdaad dat model waar jij naar linkt, maar pin me er niet op vast, want ik was die dag erg druk en ik heb er maar even een blik op geworpen.

Het was overigens een behoorlijk geslaagde dag. Bij de officiele opening waren veel belangstellenden aanwezig. Daar heb ik weinig van meekregen doordat ik in gesprek was met een klant. Na de opening werden er workshops gegeven in de XMS-bus die goed bezocht werden door klanten. Binnen in het restaurant waren de demonstraties over beveiliging, gamen, er stonden drie pc's waar mee getest kon worden en er stonden twee LCD's opgesteld waar TV op gedemonstreerd werd. Buiten stond een tent met een balie en bartafels waar continue aanloop was van klanten, mogelijke klanten en andere geinteresseerden.
Er was ook veel personeel van Dudok en ter plekke konden soms nog de kleine problemen opgelost worden mbt de bouw. Dudok O+
Waarschijnlijk komen binnenkort op de website nog wel foto's en video's van de dag te staan.

en tot slot FYI: in het XMS-huis in Arnhem en/of Nijmegen hebben ze al een demo-opstelling van IPTV heb ik begrepen. Het is de bedoeling dat die ook in Leiden komt te staan en dan post ik dat hier wel even. Heb ik ook wat te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mediabeast:
Dank je wel voor je snelle antwoord.
Ik zou graag als het in Leiden is,even komen kijken.
Het is jammer dat er niet iets meer gezegd wordt over hoe het er uit gaat zien met de decoders,kopen,huren.
Ik heb wel begrepen dat je de decoder ook kunt kantelen op de voet,dan ziet hij er wel weer interessant uit.
Helaas op de page van Amino staat er van de HD decoder geen plaatje van de achterkant.
Ik blijf de "gebrekkige" voorlichting van XMS/portaal via andere media dan dit forum slecht vinden.
Vandaag was er weer een Casema scout ploeg (zieltjes winnen) op pad hier in de buurt.
Ook de buren hebben nu telefonie van Casema en internet genomen ondanks dat ik ze op jullie heb gewezen.
Desnoods gooien jullie een pak folders hier neer (bij mij) en loop ik ze wel gratis door de buurt.
Het zou leuk zijn als er foto's over op de webpage komen,ik ben nu eenmaal erg geinteresseerd in nieuwe technieken.
Aangezien ik nu al 5 "casema" decoders heb gehad (lees gekocht) die allemaal storende fouten bevatten en op bugfixes wachten heb ik het echt wel gehad met de digitale tv van Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:43
Nick39 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:57:
@Mediabeast:
Dank je wel voor je snelle antwoord.
Ik zou graag als het in Leiden is,even komen kijken.
Het is jammer dat er niet iets meer gezegd wordt over hoe het er uit gaat zien met de decoders,kopen,huren.
Ik heb wel begrepen dat je de decoder ook kunt kantelen op de voet,dan ziet hij er wel weer interessant uit.
Helaas op de page van Amino staat er van de HD decoder geen plaatje van de achterkant.
Ik blijf de "gebrekkige" voorlichting van XMS/portaal via andere media dan dit forum slecht vinden.
Vandaag was er weer een Casema scout ploeg (zieltjes winnen) op pad hier in de buurt.
Ook de buren hebben nu telefonie van Casema en internet genomen ondanks dat ik ze op jullie heb gewezen.
Desnoods gooien jullie een pak folders hier neer (bij mij) en loop ik ze wel gratis door de buurt.
Het zou leuk zijn als er foto's over op de webpage komen,ik ben nu eenmaal erg geinteresseerd in nieuwe technieken.
Aangezien ik nu al 5 "casema" decoders heb gehad (lees gekocht) die allemaal storende fouten bevatten en op bugfixes wachten heb ik het echt wel gehad met de digitale tv van Casema.
Jammer ik had toch ook gehoopt op een HD decoder. Volgend jaar zal met het EK voetbal en de Olympische spelen weer veel aandacht zijn voor HD. En waarschijnlijk kan het via de kabelaars allemaal via HD bekeken worden.
Verder had ik gisteren 2 monteurs aan de deur. Ze kwamen mijn glasvezel modem activeren? Ik heb al sinds januari een abbonement. Maar volgens een lijst die ze hadden stond ik nog niet in het systeem en zou mijn modem het nog niet doen. Na wat telefoontjes naar de centrale bleek het toch wel te kloppen. De monteurs wisten mij ondertussen nog te vertellen dat er bijna geen mensen gebruik maken van glasvezel bij mij in de buurt. Het zouden er niet meer dan 10 zijn. Terwijl er toch een paar honderd woningen zijn aangesloten. Nick heeft dus echt wel gelijk dat XMS en Portaal meer actie zouden moeten ondernemen om meer klanten te krijgen. Het is nu echt zonde dat er zoveel geld geinvesteerd is in glasvezel en bijna niemand maakt er gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Nick39 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:57:
Klopt.

En de marketing gaat ook aangepakt worden. Laatst mocht ik nog een presentatie bijwonen over de nieuwe strategie. Meer daarover ga ik niet posten, want ik post alleen wat de gewone klant zou kunnen weten/wat ik hier in het XMS-huis mag communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
mediabeast schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:36:
[...]

Klopt.

En de marketing gaat ook aangepakt worden. Laatst mocht ik nog een presentatie bijwonen over de nieuwe strategie. Meer daarover ga ik niet posten, want ik post alleen wat de gewone klant zou kunnen weten/wat ik hier in het XMS-huis mag communiceren.
Heel goed mediabeast ;)

Anyway.. de stb was inderdaad de amino 130. Die heeft ook een HDMI aansluiting dus je kunt de meeste hd tv's gewoon aansluiten.

Wat betreft het betalings/lease/huur/koop/etc-model.. daar staat nog niets over vast. Zodra IPTV als product goed uit de pilot (v2) komt zullen dit soort processen verder uitgewerkt zijn.

Over het HD-voetbal heb ik zo mijn twijfels.. De laatste keer dat men dergelijke beloftes maakte (dat hing "toevallig" samen met die enorme golf van nieuwe HDready tv's in de winkel) had men zelfs moeite om het beeld boven standaard 4:3 uit te krijgen. Wat betreft HD uitzendingen en HD content heb ik persoonlijk de instelling: eerst zien, dan geloven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:16:
[...]

Wat betreft het betalings/lease/huur/koop/etc-model.. daar staat nog niets over vast. Zodra IPTV als product goed uit de pilot (v2) komt zullen dit soort processen verder uitgewerkt zijn.

Over het HD-voetbal heb ik zo mijn twijfels.. De laatste keer dat men dergelijke beloftes maakte (dat hing "toevallig" samen met die enorme golf van nieuwe HDready tv's in de winkel) had men zelfs moeite om het beeld boven standaard 4:3 uit te krijgen. Wat betreft HD uitzendingen en HD content heb ik persoonlijk de instelling: eerst zien, dan geloven. :)
Toch geeft deze onduidelijkheid ook weer duidelijkheid,ja ik weet het... ingewikkeld maar ik bedoel dat een mededeling als wij weten het wel maar zeggen niets toch wat meer ergernis oproept.
Denan heeft gelijk,Samsung heeft toen bewust een model HD decoder op de markt gegooid waarvan ze wisten dat er heel veel problemen waren,puur alleen om toch iets te hebben.
Beetje vervelend als er HD wordt aangeleverd maar niemand kan het op de tv krijgen omdat de bewuste decoder er niet is.
UPC lukte het niet toen met dat Philips barrel.
Wat ik weet is dat de kwaliteit van het HD signaal formidabel was.... alleen kon de Samsung niet omgaan met de B frames.
Gestotter en vastlopers en HDMI errors waren elke minuut zichtbaar.
De tweede dag heeft toen het NOB die B frames er maar uitgelaten op verzoek van de kabelaars met als gevolg dat het beeld enorm blurry was,alsof er een wollen deken overheen lag.
Het gras was een groen vlak in plaats van dat je sprietje voor sprietje kon tellen.
Dan maar liever een SD beeld goed scherp dan een HD beeld dat er niet uit ziet.

Alleen,als ik dan toch een decoder "moet" kopen voor XMS,dan zou ik liever dat HD apparaat kopen.
Voordelen als de HDMI aansluiting,upscaling,usb 2 ipv usb 1.1 en het "ready" zijn voor HD als dat er wel komt wegen dan voor mij zwaarder.
Ik heb liever een decoder in huis die het al kan,dan dat ik straks als het HD wel van de grond komt,er weer een nieuwe decoder voor moet kopen.
Ik hoop dan ook dat we de keuze krijgen om ook voor het HD model te kiezen,ook al is er nog geen HD content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
In hoeverre is IPTV gestandariseerd? Kan ik straks op eigen initiatief ook een kwalitef betere decoder aanachaffen of zit ik vast aan het Amino product?

Tevens, de resolutie van 640x512 die voor de Amino gespecifieerd is komt mij vreemd over. Vooral omdat deze niet overeenkomt met hetgeen de satelliet en de mediagateway aanleveren. Dat zou dus betekenen dat XMS de satelliet/mediagateway stream gaat hercoderen naar 640x512 en dat het Amino kastje het dan weer 720x576 schaalt. Toch wel veel conversies die de kwaliteit niet ten goede komen.

Bovendien, via de mediagateway worden Nederlandse kanalen als 576p (progressief) aangeleverd. Kan de Amino dit via HDMI 1:1 overnemen of zal de Amino als interlaced signaal uitsturen?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ari3 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:51:
In hoeverre is IPTV gestandariseerd? Kan ik straks op eigen initiatief ook een kwalitef betere decoder aanachaffen of zit ik vast aan het Amino product?

Tevens, de resolutie van 640x512 die voor de Amino gespecifieerd is komt mij vreemd over. Vooral omdat deze niet overeenkomt met hetgeen de satelliet en de mediagateway aanleveren. Dat zou dus betekenen dat XMS de satelliet/mediagateway stream gaat hercoderen naar 640x512 en dat het Amino kastje het dan weer 720x576 schaalt. Toch wel veel conversies die de kwaliteit niet ten goede komen.

Bovendien, via de mediagateway worden Nederlandse kanalen als 576p (progressief) aangeleverd. Kan de Amino dit via HDMI 1:1 overnemen of zal de Amino als interlaced signaal uitsturen?
DVB-C / S of T (Cable/Sat/Ether) is relatief standaard tegenwoordig, dat zijn ook die generic stb's die samsung/philips/etcetc levert. Wij gebruiken echter geen van deze standaarden omdat het netwerk full ip is en over glasvezel loopt. Je zit dus bij ons aan een proprietary STB vast waarvan wij de firmware laden. ->

Zodra de STB in ons netwerk geprikt is (en het juiste serial number heeft) herkennen wij de hardware en zal de nieuwste firmware ingeladen worden. Na die update komt de STB in een speciaal subnet terecht dat toegang heeft op de multicast/unicast streams. Het is dus niet mogelijk om eigen hardware te gebruiken, maar zodra de dienst loopt zullen wij zeker gaan kijken naar verschillende amino STB's (met opties als harddisks etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ari3 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:51:

Als je de Amino 130 neemt staat er duidelijk bij dat de resolutie 720 progressive is en 1080 interlaced.
Daarnaast is de gewone resolutie 640x576 minimum.
Ik denk dat dit voor de NTSC norm is en dat de decoder dus wel gewoon 720X576 aankan voor Europa.
En de bron bepaalt ook het een en ander, wordt er 16:9 of anamorf of 4:3 aangeboden ook dat heeft invloed op de gebruikte resolutie.
Het is maar een product sheet,het kan zijn dat er een non EU en een gewone EU versie is.
Minimum achter een resolutie betekent voor mij dat ie hoger kan en dat e.e.a. afhankelijk is van de bron.

/edit als je op de animo site kijkt zie je dat ze een flinke range aan producten hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 27-11-2007 14:20 . Reden: deel van bericht weg gehaald omdat denan al duidelijkheid gaf. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Soest krijgen wij de decoder gratis is ons verteld komt omdat wij als eerste werden aangesloten op glasvezel en daar wouden ze iets voor terug doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kabelaars zijn bang voor de glasvezel en passen hun prijzen plaatselijk zo aan dat mensen wel bij de kabel blijven.
Lijkt me een oneerlijke zaak,heb je geen glasvezel in de buurt dan betaal je de volle mep,heb je er wel een dan kun je kortingen verwachten.
Op die manier kan het net van o.a. Lijbrandt (Volker-Wessels) in Lisse misschien wel niet doorgaan.

Lees verder op: http://www.emerce.nl/nieu...source=rss&utm_medium=rss

Dit is toch wel the limit !

[ Voor 0% gewijzigd door Nick39 op 03-12-2007 22:19 . Reden: oops,vergeten te vermelden dat het om Lisse ging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik zit hier ook via XMS op een pc. Heb er weinig verstand van maar had even een andere pc meegenomen maar nu krijg ik hem niet op internet.
Gewoon de utp van de werkende pc in de nieuwe pc maar krijg geen ip toegewezen terwijl dhcp aanstaat als het goed is. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Victorio schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:23:
Ik zit hier ook via XMS op een pc. Heb er weinig verstand van maar had even een andere pc meegenomen maar nu krijg ik hem niet op internet.
Gewoon de utp van de werkende pc in de nieuwe pc maar krijg geen ip toegewezen terwijl dhcp aanstaat als het goed is. Iemand ervaring mee?
Je moet even wachten, elke netwerk kaart heeft een zogenaamd mac adres,op het moment dat je inlogt wordt je mac adres vastgelegd.
Zodra je van pc wisselt is als het ware je signaal nog toegewezen aan het oude mac adres van de oude pc.
Zodra je de eerste pc weer aansluit reset je als het ware de tijd.
Na ongeveer een uur wordt het mac adres van de oude pc die niet meer is aangesloten gereleased (losgelaten) waarna je nieuwe/andere pc een lease krijgt en het doet.
Sluit je dan vervolgens de eerste pc weer aan dan zal je zien dat die het weer een tijdje niet doet, tot het mac adres is gereleased enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Nick39 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:11:
[...]

Je moet even wachten, elke netwerk kaart heeft een zogenaamd mac adres,op het moment dat je inlogt wordt je mac adres vastgelegd.
Zodra je van pc wisselt is als het ware je signaal nog toegewezen aan het oude mac adres van de oude pc.
Zodra je de eerste pc weer aansluit reset je als het ware de tijd.
Na ongeveer een uur wordt het mac adres van de oude pc die niet meer is aangesloten gereleased (losgelaten) waarna je nieuwe/andere pc een lease krijgt en het doet.
Sluit je dan vervolgens de eerste pc weer aan dan zal je zien dat die het weer een tijdje niet doet, tot het mac adres is gereleased enz...
Het handigst doe je dit om op te lossen om er een losse router er tussen te zetten dan heb je dit probleem niet meer.

Of je neemt het stukje ongemak wat je aangeeft op de koop toe indien je niet in dit stuk hardware wilt investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dewaal schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:39:
[...]

Het handigst doe je dit om op te lossen om er een losse router er tussen te zetten dan heb je dit probleem niet meer.

Of je neemt het stukje ongemak wat je aangeeft op de koop toe indien je niet in dit stuk hardware wilt investeren.
Heb ik ook, alleen Victorio blijkbaar niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Heeft iemand hier toevallig al uitgezocht welke uitgaande mailservers XMS gebruikt? Dat is namelijk vrij belangrijk voor je SPF record als je een eigen domein hebt. Ik heb er tot nu toe twee gevonden:
  • 217.149.192.65 => smtp.xmsnet.nl
  • 217.149.192.62 => webmail10.mail.sp.isp-net.nl
Beide kunnen dus de uitgaande mailserver zijn aan de andere kant (de kant die connect met de mailserver van de andere partij) wanneer je smtp.xmsnet.nl gebruikt als relay. Ik weet niet of er nog meer zijn.

• denan
martdj schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:50:
Heeft iemand hier toevallig al uitgezocht welke uitgaande mailservers XMS gebruikt? Dat is namelijk vrij belangrijk voor je SPF record als je een eigen domein hebt. Ik heb er tot nu toe twee gevonden:
  • 217.149.192.65 => smtp.xmsnet.nl
  • 217.149.192.62 => webmail10.mail.sp.isp-net.nl
Beide kunnen dus de uitgaande mailserver zijn aan de andere kant (de kant die connect met de mailserver van de andere partij) wanneer je smtp.xmsnet.nl gebruikt als relay. Ik weet niet of er nog meer zijn.
Nope, dat zijn de enige twee momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
denan schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:45:
[...]
Nope, dat zijn de enige twee momenteel.
Thanks. Ik had de vraag ook naar de helpdesk gestuurd, maar die wisten er tot nog toe geen raad mee (nog geen reply ontvangen tenminste).
Dan kan ik eens gaan kijken of ik het risico durf te nemen om aan te geven in mijn SPF record dat mail nooit van een ander IP adres kan komen dan die twee (+ mijn eigen IP). Ik heb 'm nu nog op "sporadisch van een ander IP" laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:39
Vandaag all-in-1 abbo aangevraagd. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
inmiddels bijna al weer een half jaar klant bij xms en nog steeds erg tevreden over de dienstverlening en de heerlijke internet snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
ik ben erg geinteresseerd in de diensten van xms (voornamelijk internet..), alleen is het mij niet helemaal duidelijk wanneer dit mogelijk zou zijn.

Ik woon in Utrecht, en op de XMS site staat een plattegrond van utrecht met daarop verschillende stadsdelen aangegeven. Het is me echter niet helemaal duidelijk hoe ik die moet interpreteren, betekend het simpelweg dat eind dit jaar alle woonhuizen in gebied A t/m F aangesloten kunnen worden? Of zie ik dat helemaal verkeerd :S

http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=10284
In wijk F zullen de bouwactiviteiten en de aanleg van de glasvezel doorlopen tot het einde van dit jaar. Derhalve zullen ook de woningen die in aanmerking komen tot het einde van het jaar worden bezocht door onze monteurs. U wordt hiervan op de hoogte gehouden.
Ik woon zelf in wijk F en ik vraag me dus eigenlijk af of ik wanneer mijn huidige internet abbo afloopt (maart 2008) kan overstappen op XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een aantal maanden xms en ik begrijp niet waarom mensen zo graag overwillen naar deze "provider" alles werkt minder dan andere "providers" alleen het inernet is snel en stabiel
tv is matig en hier in Leiden geen ngc (oke dat wist ik maar mist het wel heel erg en dat had ik niet verwacht) en ik had wel verwacht dat het beeld beter zou zijn of gelijk met casema maar zeker niet minder via de glasvezel wat dan de toekomst zou moeten zijn?
tel geeft ook regelmatig problemen bijv dat opeens iedereen in gesprek is maar dat zou komen doordat hun standaard een lemiet instellen?
0900 en andere betaal nr"s kan je niet zelf blokken daar moet je voor bellen? maar als je lemiet is overschreden in het weekend zoals bij mij dan heb je een probleem want dan is er niemand meer.
ondankst dat ik veel geld heb uitgegeven aan 1e klas spullen voor alle aansluitingen heb ik spijt van mijn keuze dat ik hieraan begonnen ben en zal zodra ik kan overstappen naar ja zucht waarheen ik weet het niet meer misschien wordt ik geheel onthouder en stop met drinken tv kijken bellen en internetten maar of dat een optie is dat weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:12:
ik heb nu een aantal maanden xms en ik begrijp niet waarom mensen zo graag overwillen naar deze "provider" alles werkt minder dan andere "providers" alleen het inernet is snel en stabiel
tv is matig en hier in Leiden geen ngc (oke dat wist ik maar mist het wel heel erg en dat had ik niet verwacht) en ik had wel verwacht dat het beeld beter zou zijn of gelijk met casema maar zeker niet minder via de glasvezel wat dan de toekomst zou moeten zijn?
tel geeft ook regelmatig problemen bijv dat opeens iedereen in gesprek is maar dat zou komen doordat hun standaard een lemiet instellen?
0900 en andere betaal nr"s kan je niet zelf blokken daar moet je voor bellen? maar als je lemiet is overschreden in het weekend zoals bij mij dan heb je een probleem want dan is er niemand meer.
ondankst dat ik veel geld heb uitgegeven aan 1e klas spullen voor alle aansluitingen heb ik spijt van mijn keuze dat ik hieraan begonnen ben en zal zodra ik kan overstappen naar ja zucht waarheen ik weet het niet meer misschien wordt ik geheel onthouder en stop met drinken tv kijken bellen en internetten maar of dat een optie is dat weet ik niet
Tja, je hebt wel een beetje gelijk. Ik heb dan ook alleen internet van XMS en de rest van een andere provider. Hun internet dienst is gewoon goed (hun maildienst trouwens niet; geen unicode support in de webmail client, maximale e-mail omvang 10MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
hmmmm:

http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=9226
------------------------------
Om u een helder kostenoverzicht te bieden en om u te beschermen tegen misbruik van uw XMS Telefonie Abonnement, is ons Telefonie servicepakket uitgebreid met een bellimiet. Door het bellen naar betaalde nummers ontstonden er, soms onbewust en vaak ongewenst, rekeningen van grote hoogte. Vanaf heden zijn er limieten ingesteld voor het bellen naar betaalde nummers. Zo komt u niet meer voor verrassende rekeningen te staan. Voor uw telefoonnummer(s) is een standaardlimiet ingesteld van €25,- per maand. U kunt contact opnemen met de Consumenten Service Desk om uw bellimiet te verhogen of te verlagen.

Bij het bereiken van de bellimiet blokkeren wij voor u het bellen naar betaalde nummers. Bellen naar gratis nummers en gebeld worden blijft gewoon mogelijk. Heeft u voor een ‘onbeperkt bellen abonnement’ gekozen, dan blijft het na het bereiken van de bellimiet uiteraard ook mogelijk om naar vaste nummers binnen Nederland te bellen.

De blokkade wordt bij ingang van de volgende kalendermaand automatisch opgeheven en u kunt weer gewoon bellen.

Let op:
Indien u tijdens een gesprek de gestelde limiet overschrijdt, wordt het gesprek niet afgebroken; u kunt dus u gewoon door blijven bellen. Hierdoor kunnen de kosten van de totale telefoonrekening dus hoger uitvallen dan de gestelde limiet.
Indien uw bellimiet is overschreden, dan krijgt u een ingesprektoon te horen bij het bellen naar nummers waar kosten voor in rekening gebracht worden.

-----------

In het weekend is de servicedesk ook gewoon open op zaterdag.. en als je merkt dat je snel over je limiet heen gaat dan zet je dat toch op 100 euro?

Binnenkort zal het aanpassen van nummerblokkeringen (0900/0800) trouwens ook via de zelfservicepagina's mogelijk worden, maar momenteel zit alle prioriteit bij andere dingen zoals iptv.

Het kwaliteitsverschil voor tv is trouwens voor de meeste mensen bijna niet te zien, heb je problemen met de beeldkwaliteit dan zou ik eerst de lokale opstelling goed controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat van geen NGC vind ik persoonlijk ook een grote misser,er is wel uitgelegd waarom,en dat deze zender terug komt in het digitale pakket is wel fijn maar lang niet iedereen wil daar ook heen.
Wat internet betreft is er een wereld open gegaan,de snelheid is goed.
Ik ben zelf nog nooit tegen een limiet aangelopen,maar ik betaal dan ook een tientje gewoon voor alles inclusief bellen.
Andere betaalnummers bel ik niet,maar ik vind het niet echt eerlijk om de schuld van die limiet dan bij XMS neer te leggen.
In de diensten staat heel duidelijk aangekondigd dat die limiet er is en je kan online zien hoeveel je gebruikt hebt,als je op vrijdag ziet dat je op 24,50 zit of zo kan je XMS niet gaan verwijten dat ze er niet zijn als je aan je 25 euro zit.
Dat had je zelf ook kunnen zien,en een telefoontje is genoeg om die limiet op te heffen.
Verder is juist die limiet met kids die gemakkelijk de telefoon pakken ook wel handig.
Beter voorkomen dan achteraf veel moeten betalen.
Ook bij casema kan je niet zomaar bepaalde nummers blokkeren,je moet daarvoor dan een mailtje sturen of via een dure helpdesk bellen.
Online direct je verbruik inkijken kan ook niet bij Casema,alleen van de afgelopen maanden.
En via de site kan je van waar je ook bent,je nummer doorschakelen naar je mobiel als je dat ff vergeten was.
Het is bij geen enkele provider zo als je het echt hebben wilt.
Bepaalde technische dingen (analoge tv op de grote LCD schermen) kunnen misschien beter maar met andere dingen ben ik echt tevreden.
En die limiet.. je gaat niet naar de supermarkt zonder portemonnee,je gaat als het goed is niet zonder treinkaartje in de trein zitten,dus ga je ook niet het weekeind in terwijl je zelf kon zien dat je tegen je limiet aanzit,en overkomt dat je vaker dan laat je hem verhogen.
Met sommige dingen ben ik het dus met je eens,maar andere dingen had je makkelijk zelf kunnen voorkomen/voorzien,ze vertellen netjes hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn internetbandbreedte is de laatste tijd enorm ingezakt: sinds ongeveer een maand om ik zelden of nooit boven de 5 Mbit uit, vaak haal ik de 1 Mbit niet eens (via de speedtest van BBned). Maandag is er iemand van Volker Wessels - de exploitant van het netwerk - geweest, en op het modem blijkt wel 30 Mbit te worden aangeboden, maar onderweg gaat die grotendeels verloren. Toen hij een eigen coaxkabel rechtstreeks op m'n computer aansloot (zonder router ertussen), bleek ik op 18 Mbit uit te komen.
Ik heb een Sitecom xDSL/Cable Broadband Router 4S. Weet iemand of die 24 Mbit aan kan, of zal ook dat een bottleneck zijn? Ik denk dat de bedrading vervangen moet worden, misschien wordt het radiosignaal dan ook beter (nu erg veel ruis, die alleen in mono verdwijnt). Maar als de router het ook niet goed aan kan, zal het naturlijk weinig helpen om alleen de bedrading te vervangen. Ik moet het laten doen, want vanuit mijn rolstoel kan ik er niet goed bij. Ik hoop dan ook dat iemand meer kan vertellen over het modem.
Al vast bedankt.

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:14:
Mijn internetbandbreedte is de laatste tijd enorm ingezakt: sinds ongeveer een maand om ik zelden of nooit boven de 5 Mbit uit, vaak haal ik de 1 Mbit niet eens (via de speedtest van BBned). Maandag is er iemand van Volker Wessels - de exploitant van het netwerk - geweest, en op het modem blijkt wel 30 Mbit te worden aangeboden, maar onderweg gaat die grotendeels verloren. Toen hij een eigen coaxkabel rechtstreeks op m'n computer aansloot (zonder router ertussen), bleek ik op 18 Mbit uit te komen.
Ik heb een Sitecom xDSL/Cable Broadband Router 4S. Weet iemand of die 24 Mbit aan kan, of zal ook dat een bottleneck zijn? Ik denk dat de bedrading vervangen moet worden, misschien wordt het radiosignaal dan ook beter (nu erg veel ruis, die alleen in mono verdwijnt). Maar als de router het ook niet goed aan kan, zal het naturlijk weinig helpen om alleen de bedrading te vervangen. Ik moet het laten doen, want vanuit mijn rolstoel kan ik er niet goed bij. Ik hoop dan ook dat iemand meer kan vertellen over het modem.
Al vast bedankt.

Jasper
De meeste routers raken "in de war" na een tijd aaneengebroken aan te staan, meestal na 3-4 weken. Vooral sitecom/smc en tweex hardware kan hier last van hebben (uit mijn persoonlijke ervaring tenminste). Wat goed helpt is om de 2-3 maanden de router eens resetten naar de factory defaults. Meestal werkt hij dan weer als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:30:
[...]

De meeste routers raken "in de war" na een tijd aaneengebroken aan te staan, meestal na 3-4 weken. Vooral sitecom/smc en tweex hardware kan hier last van hebben (uit mijn persoonlijke ervaring tenminste). Wat goed helpt is om de 2-3 maanden de router eens resetten naar de factory defaults. Meestal werkt hij dan weer als een trein.
Hartelijk dank, Denan. Dat zal ik zeker eens proberen. Dat kan alleen niet het hele probleem zijn, want ik heb al problemen sinds de upgrade van 10 naar 24 Mbit. Aanvankelijk haalde ik nog vaak een Mbit of 10 (terwijl ik geregeld pieken van 17 had toen ik nog maar recht had op 10 Mbit), maar sinds een maand is het helemaal hopeloos... En bij mijn vorige provider (UPC via het netwerk van de Nijmeegse universiteit, ook breedbandig) waren de fluctuaties nooit zo extreem als nu.
Maar ik zal eens een fabrieksreset proberen.

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Linksys WRT54G haalt de snelheid wel maar het verdient wel de aanbeveling de pc ook te "tunen" voor de hogere snelheid.
TCP optimizer is een programma dat dit voor je kan doen.
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

Een goede hoe moet ik dit gebruiken handleiding staat hier:
http://tele2.gebruikers.e...d_id=140&pid=421#post_421

Dit zorgt ervoor dat de standaard opties van windows sneller komen te staan.
Als er steeds info verloren gaat omdat de router het wel snel aanbied maar windows om de zoveel tijd zegt,juh wacht ff, stuur dat ff opnieuw want ik was zo ver niet,dan vertraagt dat aardig.
Alsof je probeert te grote stukken door een trechter te duwen.
Met TCP optimizer vergroot je als het ware de hals van de trechter waardoor die grotere stukken er wel doorheen kunnen.
Succes.

Het nadeel van de Lynksys router is dat als er onverwacht een draadloze pc bijkomt waar nog geen ip nummer aan gegeven is, hij de weg nog wel eens wil kwijtraken.
Nadeel is ook dat als je de spanning er te lang aflaat hij per ongeluk de DMZ mode aanzet (firewall wijd open) en de instellingen er uit zijn.
Als je nadat je pc is opgestart je heel even het modem reset (spanning er even af) dat dan de draadloze pc er netjes tussen staat en iedereen weer verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Net de nieuwsbrief van XMS ontvangen. Digitale TV wordt in de loop van het eerste kwartaal 2008 gefaseerd beschikbaar voor haar klanten. _/-\o_
Het is nu nog niet bekend welke regio als eerste aangesloten kan worden op de nieuwe digitale televisie dienst aangezien XMS op dit moment bezig is met technisch aanpassen van het glasvezelnetwerk om digitale televisie te kunnen leveren. Digitale televisie zal hierdoor regio voor regio beschikbaar komen en we weten nog niet welke regio als eerste 'klaar is voor gebruik'
Rond februari zal XMS het definitieve aanbod voor digitale televisie bekend maken aan haar klanten en kunt u besluiten of u gebruik wilt gaan maken van deze dienst.

Nou gelukkig is er eindelijk duidelijkheid. Kan niet wachten tot ik er gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Wel jammer dat XMS niet echt op een tijdige manier duidelijkheid geven over de gebruikte decoder, wel/niet HDTV, wel/niet HDMI, wel/niet hercoderen van de bron, het programmaaanbod, de signaalleverancier, bitrate-garantie enz. Afgaande op de beperkte informatie die door de klankbordgroep naar buiten is gebracht lijkt het digitale TV bij XMS vooralsnog inferieur aan satellietontvangst en het product van Casema. Hoop dat men mijn ongelijk gaat bewijzen, maar ik vrees het ergste...

[ Voor 8% gewijzigd door ari3 op 17-12-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ari3 schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:59:
Wel jammer dat XMS niet echt op een tijdige manier duidelijkheid geven over de gebruikte decoder, wel/niet HDTV, wel/niet HDMI, wel/niet hercoderen van de bron, het programmaaanbod, de signaalleverancier, bitrate-garantie enz. Afgaande op de beperkte informatie die door de klankbordgroep naar buiten is gebracht lijkt het digitale TV bij XMS vooralsnog inferieur aan satellietontvangst en het product van Casema. Hoop dat men mijn ongelijk gaat bewijzen, maar ik vrees het ergste...
Dan zou ik toch iets beter naar de geleverde reacties vanuit de pilotgroep kijken.
Op www.xmsforum.nl staan wat screenshots en wat reacties van pilotdeelnemers (bbotje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeeh ik heb zelf eerst satelliet gehad en kon de schotel hier niet plaatsen in mijn nieuwe woning. Ik heb gekeken bij de XMS winkel naar hun demo opstelling. Ik kan je vertellen dat de beeldkwaliteit VEEL beter is dan via de satelliet. Ik weet dus niet hoe je erbij komt dat de kwaliteit minder zou zijn.

Wel zag ik dat er nog steeds compressie artefacten zijn en dat is volgens mij niet nodig met deze bandbreedte. Het is echter nog in een test stadium dus mogelijk wordt het nog beter. De artifacten die ik zag waren veel minder dan die je ziet bij satelliet.

Voor de rest wacht ik met spanning af of ik mee mag doen aan de pilot in Nijmegen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Vraagje:

Is de snelheid bij XMS (standaardabonnement) nu 24 Mbit down en upload?
Ik krijg nl. bij speedtests altijd een flink lagere upload dan download.
(rond 24 Mb download en tussen 7 en 12 Mb upload)
Is dit normaal of is mijn router (Linksys WRT54GL) hier de boosdoener?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraxv schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:08:
Vraagje:

Is de snelheid bij XMS (standaardabonnement) nu 24 Mbit down en upload?
Ik krijg nl. bij speedtests altijd een flink lagere upload dan download.
(rond 24 Mb download en tussen 7 en 12 Mb upload)
Is dit normaal of is mijn router (Linksys WRT54GL) hier de boosdoener?
Ik heb zelf het idee dat het voor een groot deel aan de speedtests ligt. Die zijn meestal niet echt ingericht op grote uploadsnelheden. De upload files zijn vaak veel kleiner waardoor de meting niet secuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:32:
[...]

Eeeh ik heb zelf eerst satelliet gehad en kon de schotel hier niet plaatsen in mijn nieuwe woning. Ik heb gekeken bij de XMS winkel naar hun demo opstelling. Ik kan je vertellen dat de beeldkwaliteit VEEL beter is dan via de satelliet. Ik weet dus niet hoe je erbij komt dat de kwaliteit minder zou zijn.

Wel zag ik dat er nog steeds compressie artefacten zijn en dat is volgens mij niet nodig met deze bandbreedte. Het is echter nog in een test stadium dus mogelijk wordt het nog beter. De artifacten die ik zag waren veel minder dan die je ziet bij satelliet.

Voor de rest wacht ik met spanning af of ik mee mag doen aan de pilot in Nijmegen :-)
Jaaaaa ik mag met de Pilot meedoen :-) Ik kan niet wachten tot ik donderdag mijn kastje krijg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
denan schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:30:
[...]

Meest onzinnige wat ik heb gehoord deze week..

Anyway, ik vind de communicatie van XMS nog steeds ver onder de maat. Ik heb geen enkel overzicht van wanneer ik nu een aansluiting kan verwachten, hoe m'n contract er uit zal zien en of uberhaupt nu al gebonden ben aan een contract...

Nog maar niet te spreken over dat digitale tv nu nog bezig is met gerealiseerd te worden en er nog geeneens gezegd kan worden of hier straks ook sport1 enzo op te ontvangen valt.

Ik ben bang dat ik er alleen maar op achteruit ga nu, zo van UPC naar XMS... EuroDocsis 3 komt er aan en dan is 100mbit mogelijk via de kabel... en digitale tv werkt hier prima en i-net verbinding is ongelooflijk stabiel. XMS had leuke beloftes maar het oogt allemaal zo amateuristisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hertog_Martin schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 03:17:
[...]

Meest onzinnige wat ik heb gehoord deze week..
Forumtijgertactiek nummer 413: andere posts quoten en hier kritiek op uiten zonder deze te onderbouwen.

Speciaal voor Hertog_martin: een router is een stuk hardware waarop software (firmware) draait. Nu wil het feit dat software meestal bugs bevat, vooral als het versie 1.0 of 1.1 betreft. Bij normaal gebruik (aka: je sluit je router aan en je bekijkt internet pagina's) kom je dit soort bugs vaak weinig tegen. Zodra je gaat downloaden (en je met meerdere open tcp/ip threads / Upnp/etcetc te maken krijgt) moet je router opeens gaan nadenken. Gooi je hier ook nog eens een default security instelling op (die staan out-of-the-box meestal aan) dan is de kans groot dat je softwarefoutjes sneller tegenkomt. Meestal uit zich dat in memoryleaks of vage cpu cycles waardoor je router overblijft met 10% van zijn werkgeheugen, 4% van zijn processorsnelheid.. en 10% van de werkelijke bandbreedte.

Aangezien veel routers tegenwoordig zo slim zijn om instellingen en configuraties te onthouden tijdens poweroutages helpt het aan/uit zetten van een router niet. Reset je een router echter naar de factory defaults (je begint dus met een "clean install") dan verhelpt dat deze problemen meestal wel.
Anyway, ik vind de communicatie van XMS nog steeds ver onder de maat. Ik heb geen enkel overzicht van wanneer ik nu een aansluiting kan verwachten, hoe m'n contract er uit zal zien en of uberhaupt nu al gebonden ben aan een contract...
Vreemd. Als je je handtekening zet onder het aanvraagformulier staat daar duidelijk een verwijzing naar de algemene voorwaarden. Aka: ondertekenen=een jaar aan het contract vastzitten.

Tenzij je in een vraagb. traject zit (zoals de laar of nieuwland). In dat geval is je aanvraag een "voorlopig" contract. Tot de start van de aanleg kun je onder je contract uit. Dit zijn echter zaken die duidelijk tijdens dergelijke inloopavonden zijn gecommuniceerd.
Nog maar niet te spreken over dat digitale tv nu nog bezig is met gerealiseerd te worden en er nog geeneens gezegd kan worden of hier straks ook sport1 enzo op te ontvangen valt.
Wederom vreemd: je klaagt over het feit dat je niets weet over een dienst die bij het aangaan van je contract geen deel uitmaakt van de portfolio van XMS. XMS heeft meerdere abonnementsvormen waarbij je combinaties kunt maken van Internet/telefonie en televisie. Ben je op zoek naar functionaliteit die in één van die diensten niet te vinden is dan neem je toch een combinatie zonder die dienst?
Ik ben bang dat ik er alleen maar op achteruit ga nu, zo van UPC naar XMS... EuroDocsis 3 komt er aan en dan is 100mbit mogelijk via de kabel... en digitale tv werkt hier prima en i-net verbinding is ongelooflijk stabiel. XMS had leuke beloftes maar het oogt allemaal zo amateuristisch...
Hmmm eurodocsis 3.. vraag me af wanneer de kabelaars hun netwerk dan gaan uitbreiden zodat ze al deze bandbreedte kunnen verwerken. 100mbit is prachtig.. maar met een datalimiet van 40gb heb je er niet zo veel aan :) (los van het feit dat de gemeten waardes lab-resultaten zijn, of single user tests. Ik moet de eerste wijk nog zien waar iedereen tegelijk 100Mbit kan verstoken.. ons netwerk kan dat prima aan :))

Note: goede communicatie is een kwestie van spreken EN luisteren... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 18-12-2007 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:51:
[...]

Jaaaaa ik mag met de Pilot meedoen :-) Ik kan niet wachten tot ik donderdag mijn kastje krijg :-)
Tot donderdag dan benbi (anders had ik je wel in de pilotgroep opgenomen hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Had geen tijd om hier eerder op terug te komen, maar beter laat dan nooit :)

Gebruikte decoder: Amino 110 voor SD, Amino 125-130 voor HD

Wel/Niet HDTV: In de huidige hardware versie niet. Aangezien er ook 0 HDTV content is is het leveren van HD momenteel ook geen prioriteit. Onze leverancier is echter wel bezig met het testen van HDTV streams maar we rollen eerst de interactieve diensten en sd kanalen uit.

Wel/Niet HDMI: Niet op de 110, wel op de 125/130

Wel niet hercoderen van de bron: Geen hercodering. Wij krijgen de streams direct van het NOB (mediagateway) en volgens mij mag je dat niet eens hercoderen.

het programmaaanbod: Zie www.lijbrandt.nl, met nog diensten als highquality uitzendinggemist, rtlgemist en wat experimentele VoD diensten.
(Edit: het zenderoverzicht zat nogal verstopt, bij deze dus de directe link: http://www.kadaka.nl/zenderoverzicht2.php)

de signaalleverancier: NOB mediagateway

bitrate-garantie: Voor alles wat vanaf de mediagateway komt->8Mbit streams (geen verdere compressie) voor SD, 12-24Mbit streams voor HD (afhankelijk van 720i-1080p en audioencoding van een zender).
Voor zenders die vanaf de sat komen gelden natuurlijk andere bitrates.

@benbi: die compressieartefacten komen niet uit het DTV netwerk maar vanuit de zender. Die slaan tegenwoordig veel eigen content ook op met compressie (ze moeten wel). Bij net5 zie je bijvoorbeeld vaak mpeg blokken bij het starten van hun trailers, na een seconde is het echter weer verdwenen. Beeldfoutjes die ontstaan bij de zender zijn helaas niet te voorkomen/op te lossen door ons.

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 18-12-2007 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Als eerste wil ik melden dat ik het topic bijna dagelijks in de gaten hou aangezien ik al het internet/telefoon/tv pakket heb bij XMS.

Internet doet netjes zijn werk op 24/24 al lijkt de upload niet helemaal gehaald te worden maar kan ook aan de server liggen (via C3 900Mhz)

Nu ben ik al tijden heel benieuwd naar het digitale tv gebeuren, (niet als enige neem ik aan :) )
Nu het bekend is vallen mij twee dingen tegen:

- het uitrollen vanaf rond Feb. 2008. Wat kan betekenen dat de laatste tegen Dec. 2008 pas aangesloten zouden kunnen worden.

- het zenderaanbod. Als je naar concurrenten kijkt is er toch heel wat meer te verkrijgen via digitale televisie. Maar ja dit kan in de toekomst nog veranderen.

Dus op naar 2008 en alles naar digitaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Wat ik mij nog afvraag is of de amino 125/130 gelijk al toegevoegd wordt aan het netwerk of niet.
Dit is zeker voor de mensen met een LCD/ Plasma tv best wel interessant.
Sowieso lijkt het me persoonlijk fijner op de toekomst (HDTV) voorbereid te zijn dan na een jaar (grove gok) weer een andere decoder te moeten aanschaffen.

Voor de rest ziet het er veelbelovend uit en kan niet wachten om mijn tanden erin ogen erop te zetten. Die bitrates zien er ook top uit eindelijk 'écht' tv ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ericjanvanputten schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:18:
- het uitrollen vanaf rond Feb. 2008. Wat kan betekenen dat de laatste tegen Dec. 2008 pas aangesloten zouden kunnen worden.
Niet echt, als de uitrol eenmaal start gaat het redelijk snel. De reden dat wij niet het hele netwerk in één keer uitrollen is om de schaling in de gaten te houden. (denk aan de problemen die UPC/Casema hadden toen ze opeens DTV gingen uitrollen).
- het zenderaanbod. Als je naar concurrenten kijkt is er toch heel wat meer te verkrijgen via digitale televisie. Maar ja dit kan in de toekomst nog veranderen.
Ook daar is een reden voor: Voor elke zender die wij doorgeven moeten wij ook rechten afdragen. Die bedragen kunnen aardig oplopen (denk aan 2 euro voor 1 zender). Het pakket wat wij nu gaan doorgeven is het 'basispakket'. Net zoals bij de andere aanbieders zal het in de toekomst mogelijk worden om uitbreidingen af te nemen.
------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:13:
[...]Wel/Niet HDTV: In de huidige hardware versie niet. Aangezien er ook 0 HDTV content is is het leveren van HD momenteel ook geen prioriteit. Onze leverancier is echter wel bezig met het testen van HDTV streams maar we rollen eerst de interactieve diensten en sd kanalen uit.
Het aantal zenders is inderdaad nog beperkt, maar waarom niet gewoon alvast HDNL en Discovery HD er op zetten? Doen andere concurrerende providers immers ook gewoon. Of wacht men totdat alle zenders ineens migreren naar HD uitzendingen?
Wel/Niet HDMI: Niet op de 110, wel op de 125/130
Ah, ok. Goed dat je kunt kiezen voor eentje met HDMI.
Wel niet hercoderen van de bron: Geen hercodering. Wij krijgen de streams direct van het NOB (mediagateway) en volgens mij mag je dat niet eens hercoderen.
d:)b
het programmaaanbod: Zie www.lijbrandt.nl, met nog diensten als highquality uitzendinggemist, rtlgemist en wat experimentele VoD diensten.
(Edit: het zenderoverzicht zat nogal verstopt, bij deze dus de directe link: http://www.kadaka.nl/zenderoverzicht2.php)
Ziet er op eerste gezicht goed uit. Wel mis ik BBC1 en 2 in het zenderoverzicht. Deze zitten wel in het analoge pakket van XMS. Komt BBC 1-4 in de toekomst nog in het digitale pakket? (Casema heeft ze wel...)
de signaalleverancier: NOB mediagateway
Hier ben ik erg blij mee. Dit levert goed beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik ben wel benieuwd naar de prijzen voor digitale teevee bij XMS. Komt daar nog een bedrag bovenop tov. het huidige tv-tarief? En is het zo dat de decoder via een nieuwe (aparte) UTP-kabel op de modem aangesloten dient te worden? En wordt de decoder verkocht of verhuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ari3 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:47:
[...]
Het aantal zenders is inderdaad nog beperkt, maar waarom niet gewoon alvast HDNL en Discovery HD er op zetten? Doen andere concurrerende providers immers ook gewoon. Of wacht men totdat alle zenders ineens migreren naar HD uitzendingen?
De kosten van het leveren van een HD box voor slechts 2 HD zenders (met dure rechten) zijn echt enorm. Tot er meer content is zullen wij dit dus ook niet doen.
[...]
Ziet er op eerste gezicht goed uit. Wel mis ik BBC1 en 2 in het zenderoverzicht. Deze zitten wel in het analoge pakket van XMS. Komt BBC 1-4 in de toekomst nog in het digitale pakket? (Casema heeft ze wel...)
En die gaat ze ook verliezen. De bbc heeft namelijk alle contracten ingetrokken, alleen world en prime mogen nog in het buitenland uitgezonden worden.
schaduw schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:00:
Ik ben wel benieuwd naar de prijzen voor digitale teevee bij XMS. Komt daar nog een bedrag bovenop tov. het huidige tv-tarief? En is het zo dat de decoder via een nieuwe (aparte) UTP-kabel op de modem aangesloten dient te worden? En wordt de decoder verkocht of verhuurd?
Dat kan ik pas vertellen als we een fase verder zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door denan op 18-12-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 08:58:
[...]

Ik moet de eerste wijk nog zien waar iedereen tegelijk 100Mbit kan verstoken.. ons netwerk kan dat prima aan :))
Is dat werkelijk zo ? Ik kan me eigenlijk niet anders voorstellen dan dat ook XMS aan overboeking doet op de infrastructuur. De boeking kan percentueel misschien lager zijn ok, maar iedereen op 100mbit gaat niet echt werken gok ik.. :o

BTW ik begrijp het grote voordeel van digitale TV ten opzichte van de huidige "analoge" manier nog niet helemaal geloof ik.. Je gaat er (wat) extra voor betalen, maar je raakt een aantal zenders kwijt ? (NGC, Motors TV, Travel&Living, TravelChannel, Discovery Science). OK de kwaliteit is misschien iets beter en er zijn wat extra diensten, maar ik zie geloof ik niet helemaal waarom hier zo ontzettend op gewacht wordt ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 21 november 2007 @ 05:29:
[...]

Technisch gesproken is telefonie een optie op een internet abonnement, oftewel een uitbreiding. Na 6 maanden gratis internet krijg je inderdaad geen actietarieven meer, MAAR.. als je van gratis internet overgaat naar triple krijg je nogmaals 6 maanden korting.

Add: alleen als je direct overstapt na het aflopen van je gratis 6 maanden btw
Ik woon in Nijmegen Hatert. Bij mij hangen er twee foeilelijke kasten aan de muur in de woonkamer.
De ene, een kleintje van UPC en de tweede een enorm geval van XMS. Beide zijn door monteurs in de muur geplemd met schroeven en pluggen van het standaardtype, dat voor elke muur goed zou moeten zijn, wat dus betekent dat ze allebei half loshangen.

Sinds bijna een half jaar heb ik [gratis] internet van XMS. Daarover niets dan lof; één keer in al die tijd de stekker eruit moeten trekken, omdat de kast uitviel. Verder geen klachten, maar eerlijk gezegd geen gebruik gemaakt van de e-mail van XMS, dus daarover kan ik niets goeds of slechts melden.
Voor telefoon en televisie maak ik ook geen gebruik van XMS.

In een brief van XMS van 14 november staat dat ik voor 29 december aan moet geven of ik één of ander abonnement wil. Als ik dat niet doe wordt de verbinding afgesloten.
Ik heb de volgende keuzes:
1. om mijn gratis internet-abonnement aansluitend om te zetten in een betaald.
Kosten 12 x 32,95 = 395,40 voor één jaar.
2. Internet + telefonie abonnement
Kosten 6 x 19,95 + 6 x 36,90 = 341.10
3. Internet + RTV abonnement
Kosten 6 x 19,95 + 6 x 42,90 = 377,10
4. Alles uit de kast abonnement [zonder monteur] [De 'gratis' installatie kost 150,00!!!!]
Kosten 6 x 19,95 + 6 x 50,00 = 419,70
5. Telefonie & RTV abonnement
Kosten 6 x 17,95 + 6 x 27,90 = 275.10

Ik snap wel dat als ik langer dan een jaar bij XMS wil blijven, ik rekening moet houden met na een jaar een ander abonnement te nemen, maar het blijft wel wat zot dat ik nu financieel gedwongen wordt een abonnement af te sluiten, waarbij ik één deel helemaal niet zal gebruiken. Nummer 2 is 54,30 goedkoper dan een gewone verlenging van het internetabonnement.

Het is dus nu duidelijk zo dat je niet zoals hierboven vermeld de triple hoeft te kiezen om van een aktie gebruik te maken. Alle vormen kennen een korting behalve een eenvoudige verlenging.

Aan telefoon en RTV wil ik bij XMS voorlopig nog niet beginnen, want mij is gebleken dat alle problemen hiermee worden afgewenteld op anderen [gebruikers, aannemers en rtv-toeleveraar].
In de paar jaar dat dit forum bestaat heb ik meen ik eenmaal meegemaakt dat een fout werd toegegeven.
Waarom gebruikers blijven betalen voor slechte kwaliteit is mij volstrekt onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Wilde schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:58:
[...]

BTW ik begrijp het grote voordeel van digitale TV ten opzichte van de huidige "analoge" manier nog niet helemaal geloof ik.. Je gaat er (wat) extra voor betalen, maar je raakt een aantal zenders kwijt ? (NGC, Motors TV, Travel&Living, TravelChannel, Discovery Science). OK de kwaliteit is misschien iets beter en er zijn wat extra diensten, maar ik zie geloof ik niet helemaal waarom hier zo ontzettend op gewacht wordt ?
Analoge TV ziet er niet uit op een grote LCD TV. Hoe groter de TV hoe slechter analoge TV eruit ziet. Vooral als je ook vaak HD materiaal bekijkt dan doet analoge TV gewoon pijn aan je ogen.
Verder raak je geen zenders kwijt, die kan je altijd nog analoog bekijken. Er komen heel veel zenders bij en uitzending gemist is echt heel handig. Ik kijk meer uitzending gemist dan "live" naar de publieke omroep. Erg makkelijk om te kijken wanneer het mij uitkomt.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:18:
[...]

Aan telefoon en RTV wil ik bij XMS voorlopig nog niet beginnen, want mij is gebleken dat alle problemen hiermee worden afgewenteld op anderen [gebruikers, aannemers en rtv-toeleveraar].
In de paar jaar dat dit forum bestaat heb ik meen ik eenmaal meegemaakt dat een fout werd toegegeven.
Waarom gebruikers blijven betalen voor slechte kwaliteit is mij volstrekt onduidelijk.
Je hebt nu tenminste een keuze. Vroeger had je Casema (of UPC afhankelijk van je woonplaats) voor TV en KPN voor telefonie. Als je niet tevreden was, dan kon je nergens anders heen. Wat vind je dan van de klantenservice van Casema en KPN? Alsof die wel heel erg goed is.
Internetkwaliteit is absoluut top. TV is vergelijkbaar met de kabelaars. En telefonie is niet slechter dan KPN. Het is in ieder geval wel goedkoper dan de andere aanbieders. En als je liever meer wil betalen, dan moet je dat beslist gaan doen. Je bent vrij om te kiezen.

[ Voor 34% gewijzigd door lethargy op 18-12-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lethargy schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:22:
[...]

Je hebt nu tenminste een keuze. Vroeger had je Casema (of UPC afhankelijk van je woonplaats) voor TV en KPN voor telefonie. Als je niet tevreden was, dan kon je nergens anders heen. Wat vind je dan van de klantenservice van Casema en KPN? Alsof die wel heel erg goed is.
Internetkwaliteit is absoluut top. TV is vergelijkbaar met de kabelaars. En telefonie is niet slechter dan KPN. Het is in ieder geval wel goedkoper dan de andere aanbieders. En als je liever meer wil betalen, dan moet je dat beslist gaan doen. Je bent vrij om te kiezen.
Eerder in Tolhuis had ik Tiscali ADSL internet met 2 telefoonnummers met [echt] gratis bellen in Nederland voor 24,95 per maand. Verhuisd naar Hatert en abonnement bleef achter in Tolhuis.
Bij Tiscali moest ik gemiddeld 2 maal per maand het modem resetten, maar verder geen grote klachten.
Daar en hier heb ik schotel met 2 pvrs met dubbele tuner. Ik kijk voornamelijk Engelse zenders BBC 1,2,3,4 plus de streams en ITV 1,2,3,4 plus de streams.
Van Canal Digital zo'n kaartje gekocht voor 69. Sinds de Nederlandse regionale zenders en Ned 1,2 en 3 niet meer analoog zijn te ontvangen moeten ze dat gewoon ongecodeerd doorgeven en hoef je geen verdere kosten meer te maken bij Canal Digital, tenzij je natuurlijk van hun abonnementen gebruik wilt maken.
Telefoneren doe ik tegenwoordig mobiel met zo'n bijna gratis abonnementje van gsmweb of zoiets.

Problemen met KPN, UPC, Casema en dergelijke volg ik met belangstelling, maar nooit zelf mee te maken gehad.
Wat mij verbaasd is dat ondanks alle klachten, voornamelijk over de aanleg en rtv XMS in al die tijd de zaken nog niet voor elkaar heeft en de gebruikers als proefkonijnen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:29:
[...]

Wat mij verbaasd is dat ondanks alle klachten, voornamelijk over de aanleg en rtv XMS in al die tijd de zaken nog niet voor elkaar heeft en de gebruikers als proefkonijnen gebruikt.
Proefkonijnen. 8)7 Je kan natuurlijk ook overdijven. De meerderheid van de mensen is tevreden over XMS en die zal je niet op dit forum tegen komen. De mensen die niet tevreden zijn, die zullen hier wel een ongenoegen posten (terecht natuurlijk).
De voornaamste problemen waren de aanleg van de infrastructuur. Maar dat is ook wel begrijpelijk.
De discussie op dit forum over analoge TV, ging vooral over een bepaalde situatie waar XMS het minder deed dan Casema. XMS komt nu met digitale TV en dan zal het kwaliteitsprobleem hopelijk verholpen zijn.
Glasvezel is een nieuw product voor consumenten en ik ben daar over het algemeen erg tevreden over. Ik betaal 35 euro minder per maand dan voorheen met xs4all, casema en kpn. De kwaliteit en snelheid van internet met 24 Mbit/s download en upload snelheid is absoluut top. Telefonie heb ik geen klachten over. Analoge TV is wat minder, maar daar komt digitale TV voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wilde schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:58:
[...]

Is dat werkelijk zo ? Ik kan me eigenlijk niet anders voorstellen dan dat ook XMS aan overboeking doet op de infrastructuur. De boeking kan percentueel misschien lager zijn ok, maar iedereen op 100mbit gaat niet echt werken gok ik.. :o
Natuurlijk zit er een overboekingsfactor op, maar die begint pas op te spelen op de pijp richting het internet. Binnen het netwerk zelf is er per wijk/stadsdeel een enorme overcapaciteit. Aangezien het netwerk met de dag groter aan het worden is (qua klanten) is ook de kans (vooral bij populaire torrents) groot dat je links opzet naar mede netwerk gebruikers.

Add: tot op heden heeft nog nooit iemand wat gemerkt btw van die overboekingsfactor.. en zo'n 70-80% van de netwerkgebruikers trekken hun verbinding toch aardig dicht (6)

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 18-12-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:18:
[...]

Voor telefoon en televisie maak ik ook geen gebruik van XMS.

<snip>

Hmmm je maakt geen gebruik van de diensten en je kunt toch een waardeoordeel vellen? Ik neem aan dat je dus in het XMS huis bent langsgeweest om de diensten te testen? Zonee dan wil ik graag weten wat de lotto cijfers worden met nieuwjaar ;)

Verder nogmaals de note dat ik in dit forum puur op eigen initiatief reageer (anders zou ik ook nooit zo scherp kunnen reageren zoals 2 regels hierboven).. en in mijn ogen heb ik nog nooit problemen op klanten af lopen wentellen (zoja: quotes + directe link naar mijn post aub). Wat ik vaak WEL doe is van de meest gangbare situatie uitgaan: Namelijk dat de problemen voor 95% optreden door slechte kabels/waardeloze routers of lokale configuratieproblemen. Uit de reacties blijkt ook vaak dat mijn antwoorden tot een oplossing leiden. Zo niet->los het met de helpdesk op.

(Volgens mij post ik ook regelmatig storingsmeldingen of 'uh oh.. someone made a fuckup!'-meldingen hier.. dus daar kan het ook niet aan liggen.)

In principe is het aantal klachten in te delen in 3 soorten:
- Klachten over het aansluitproces (helaas zijn dit soort processen nooit 100% onder controle te houden aangezien we met meerdere onderaannemers werken). Zodra de helpdesk dit soort problemen tegenkomt lossen ze dat tegenwoordig relatief snel op.
- Klachten over de diensten veroorzaakt in het klantdomein.(meestal pas op te lossen als de klant ook werkelijk mee wil helpen met het testen.. )
- Problemen met de diensten veroorzaakt in ons domein. (afhankelijk van het type probleem redelijk snel op te lossen)

Mocht jij nog klachten weten die hier 'afgewenteld' worden op klanten over leveranciers dan hoor ik dat graag.. Verder begrijp ik je frustratie over het feit dat je kunt kiezen uit een aantal abonnementen waar je niets aan hebt.. maar dan kies je dat toch niet? Dat XMS als bedrijf liever ziet dat klanten een double of een triple nemen lijkt me logisch.. vandaar ook de extra kortingen op dergelijke abonnementen. Aan de andere kant zou je ook kunnen denken "heej.. ik heb al 6 maanden gratis internet gehad dat zo snel is dat mijn oude providers daar nooit aan konden tippen! .. aardig van ze!"

Wat betreft de "gratis" install: Normaal kost het aanleggen van de vezel naar een woning 150,- euro. Dat heb je gratis gekregen. Een monteur voor het aansluiten van je apparatuur op ons aansluitpunt zal echter wel geld kosten, al zijn er relatief veel lokale alternatieven die het voor een paar tientjes doen (of een kratje bier :P).

note: ik begrijp ook je commentaar op onze telefoniedienst niet.. uit meerdere tests (oa computer totaal) is onze telefoniedienst als beste voip dienst uit de bus gekomen. :?

Add: alvast excuses voor de relatief "zure" toon van mijn posts van vandaag.. mocht ik daar iemand mee voor het hoofd stoten. (Zoja.. trek het je niet aan.. ik bedoel het vast niet persoonlijk :))

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 18-12-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:31:
[...]
Hmmm je maakt geen gebruik van de diensten en je kunt toch een waardeoordeel vellen? Ik neem aan dat je dus in het XMS huis bent langsgeweest om de diensten te testen? Zonee dan wil ik graag weten wat de lotto cijfers worden met nieuwjaar ;)
Dat zet wel meteen de toon van het antwoord! Altijd vanuit de verdediging in de aanval. Niet erg empatisch maar wel effectvol.
Ik ben geen ontevreden klant. Ik ben uitstekend te spreken over het product dat ik afneem.
Ik reageerde in de eerste plaats omdat u schreef dat als je triple neemt aansluitend op het gratis internetabonnement er actiekorting mogelijk was. Blijkens de aan mij gerichte brief van 14 november is dat zo, maar zijn allerlei actiekortingen mogelijk. Onjuiste of tenminste onvolledige informatie dus.

Ik ben nooit naar het 'XMS huis' geweest en zal daar ook nooit komen. Wel volg ik al tijden het forum.
Praktisch elke opmerking of klacht wordt weggewoven. Of het ligt aan jezelf of aan de beruchte aannemers of aan de leveranciers maar nooit aan XMS.
Ik zou toch alle berichten van begin tot nu nog eens doorlezen en dan bedenken of de antwoorden aan de betreffende vragenstellers nu allemaal wel zo elegant waren.
Als u daar volmondig ja op kunt zeggen, ben ik vrees ik uitgediscussieerd.
Verder begrijp ik je frustratie over het feit dat je kunt kiezen uit een aantal abonnementen waar je niets aan hebt..
Valt wel mee met die frustratie en voor een aantal mensen is het een prima aanbieding.
Aan de andere kant zou je ook kunnen denken "heej.. ik heb al 6 maanden gratis internet gehad dat zo snel is dat mijn oude providers daar nooit aan konden tippen! .. aardig van ze!"
Dat denk ik ook en ik wil ook best schrijven dat ik het een geweldige actie vind, maar ik blijf het zot vinden dat de goedkoopste manier van 'verlengen' een abonnementvorm is, waarvan ik weet dat ik een deel niet zal gebruiken en waar XMS meer kosten aan heeft, volgens een antwoord van zeer lang geleden op dit forum.

Overigens heb ik bij mijn vorige provider ook nooit een probleem gehad met up- en downloaden. Ik ben geen gamer of download niet voortdurend hele dvd's.
Wat ik prettig vind is dat het een erg stabiel systeem is, wat ik zonder problemen 24/7 kan hebben openstaan.
Wat betreft de "gratis" install: Normaal kost het aanleggen van de vezel naar een woning 150,- euro. Dat heb je gratis gekregen. Een monteur voor het aansluiten van je apparatuur op ons aansluitpunt zal echter wel geld kosten, al zijn er relatief veel lokale alternatieven die het voor een paar tientjes doen (of een kratje bier :P).
Sorry, nog een keer: die walgelijke kast aan de muur; daar was ook zo'n fraaie verklaring voor in een antwoord. Hoezo niet afwentelen op gebruikers. Dat wordt zelfs afgewenteld op niet-gebruikers.
Bovendien heeft volgens mij Portaal die 150 euro betaald.
Waarschijnlijk heeft u geen kennis van de aan mij gezonden brief.
Het verschil in het aanbod tussen AUK [zonder monteur] en AUK [met gratis installatie] is 150 euro.
Wat is daar 'gratis' aan?
Zou je niet beter / eerlijker kunnen schrijven AUK [zonder monteur] en AUK [met monteur]?
note: ik begrijp ook je commentaar op onze telefoniedienst niet.. uit meerdere tests (oa computer totaal) is onze telefoniedienst als beste voip dienst uit de bus gekomen. :?
Oh jee, sorry hoor.
RTV is waarschijnlijk ook wel door iets of iemand als beste getest. Ook alvast sorry.
Add: alvast excuses voor de relatief "zure" toon van mijn posts van vandaag.. mocht ik daar iemand mee voor het hoofd stoten. (Zoja.. trek het je niet aan.. ik bedoel het vast niet persoonlijk :))
Makkelijk, zal ik dan maar 'idem' schrijven. Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 02:07:
[...]
Dat zet wel meteen de toon van het antwoord! Altijd vanuit de verdediging in de aanval. Niet erg empatisch maar wel effectvol.
Ik ben geen ontevreden klant. Ik ben uitstekend te spreken over het product dat ik afneem.
Ik reageerde in de eerste plaats omdat u schreef dat als je triple neemt aansluitend op het gratis internetabonnement er actiekorting mogelijk was. Blijkens de aan mij gerichte brief van 14 november is dat zo, maar zijn allerlei actiekortingen mogelijk. Onjuiste of tenminste onvolledige informatie dus.

Ik ben nooit naar het 'XMS huis' geweest en zal daar ook nooit komen. Wel volg ik al tijden het forum.
Praktisch elke opmerking of klacht wordt weggewoven. Of het ligt aan jezelf of aan de beruchte aannemers of aan de leveranciers maar nooit aan XMS.
Ik zou toch alle berichten van begin tot nu nog eens doorlezen en dan bedenken of de antwoorden aan de betreffende vragenstellers nu allemaal wel zo elegant waren.
Als u daar volmondig ja op kunt zeggen, ben ik vrees ik uitgediscussieerd.
Nogmaals: kom met voorbeelden.
(en posts van andere mensen waaruit blijkt dat mijn opmerkingen onterecht waren.. waarop vervolgens vanuit mijn kant geen reactie is gekomen).

Wat betreft de actiekortingen: dat was inderdaad onvolledige informatie, ten tijde dat ik dat schreef golden de actietarieven alleen voor gratis->triple overgangen.
Sorry, nog een keer: die walgelijke kast aan de muur; daar was ook zo'n fraaie verklaring voor in een antwoord. Hoezo niet afwentelen op gebruikers. Dat wordt zelfs afgewenteld op niet-gebruikers.
Bovendien heeft volgens mij Portaal die 150 euro betaald.
Waarschijnlijk heeft u geen kennis van de aan mij gezonden brief.
Het verschil in het aanbod tussen AUK [zonder monteur] en AUK [met gratis installatie] is 150 euro.
Zou je niet beter / eerlijker kunnen schrijven AUK [zonder monteur] en AUK [met monteur]?
Welke fraaie verklaring + welk antwoord? Aangezien er in de 3 threads ongeveer 200+ pagina's met posts staan zul je toch iets specifieker moeten zijn.

Wat betreft de brief: dat klopt helemaal. Ik zal vragen of ze dat aan kunnen passen want dat staat zo inderdaad erg vreemd.

Als laatste: ik ben helemaal voor kritiek; maar dan wel terechte kritiek of met een onderbouwing en voorbeelden. Met loze opmerkingen kan ik weinig dus dan zal er ook weinig veranderen :)

Add: Antwoord op brief-vraag:
Ik heb de brief erbij gepakt (de meest recente versie) en daar staan de volgende opties op:

Alles uit de kast abonnement
6 maanden 19.95 , 6 maanden 50,- euro
totaal: 419,70 euro

Alles uit de kast (inclusief monteur)
3 maanden 19.95, 9 maanden 50,- euro
totaal: 509,85 euro

Verschil: 90,15 euro. (geen 150 dus)

De 2e abonnementsvorm is specifiek voor mensen die niet in één keer 150,- euro willen betalen voor een monteur van Nacap. Op deze manier krijgen ze een korting op de installatie, uitstel van betaling.. maar krijgen ze iets minder maanden extra korting. Uiteindelijk scheelt het nog 60,- euro en worden de overige kosten door XMS gedragen.
Ik ben het met je eens dat 'gratis monteur' wellicht een ietwat kromme woordkeus is, maar ik kan me zo snel niet iets bedenken dat de lading beter zou dekken (voor dit specifieke aanbod).. in ieder geval niets wat binnen het tekstblok op de brief zou passen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door denan op 19-12-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
(jarig!)
@Denan.
Ik heb het zenderoverzicht bekeken op http://www.kadaka.nl/zenderoverzicht2.php . Ik mis daar de lokale zender RTV Utrecht. Weet jij of het de bedoeling is dat deze er nog bijkomt zodra er in Utrecht uitgerold gaat worden?

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Jurjen de Vries schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:39:
@Denan.
Ik heb het zenderoverzicht bekeken op http://www.kadaka.nl/zenderoverzicht2.php . Ik mis daar de lokale zender RTV Utrecht. Weet jij of het de bedoeling is dat deze er nog bijkomt zodra er in Utrecht uitgerold gaat worden?
De analoge feed is er zonder problemen bij te zetten (die hebben we tenslotte al binnen). Voor een digitale feed zal RTV Utrecht het signaal direct op ons netwerk moeten plaatsen. Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij heeft men daar ook een glasvezelaansluiting. Zoja: is het toevoegen van RTV Utrecht digitaal geen enkel probleem. Momenteel ligt de prioriteit echter bij de pilot/eerste uitrol. Zodra dat loopt kunnen wij ons met dit soort zaken bezig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 19 december 2007 @ 07:17:
[...]
Nogmaals: kom met voorbeelden.
Aangezien er in de 3 threads ongeveer 200+ pagina's met posts staan zul je toch iets specifieker moeten zijn.
Welke fraaie verklaring + welk antwoord?
Dank voor het antwoord.
N.B. Ik heb hierboven wat stukjes uit de reactie bij elkaar gezet, dus geen 'letterlijke' quote.
Zie mijn opmerking in vorige bijdrage: lees alles nog eens door; als u werkelijk vindt dat alle antwoorden met inlevingsvermogen en gericht op oplossing zijn beantwoord, is verdere discussie overbodig.

Overigens waardeer ik het dat er vanuit XMS, al of niet op persoonlijke titel, aan dit forum deelgenomen wordt. Dat zal niet snel bij andere aanbieders plaatsvinden, maar doe nu niet alsof er nooit iets misgaat / is gegaan en dat dat allemaal aan anderen ligt / lag.
Wat betreft de actiekortingen: dat was inderdaad onvolledige informatie, ten tijde dat ik dat schreef golden de actietarieven alleen voor gratis->triple overgangen.
Dat kan natuurlijk niet kloppen. Bedoeld antwoord was van na 14 november en ik zal niet de eerste zijn geweest die die brief heeft gekregen, getuige ook hetgeen waarop gereageerd werd.
Wat mogelijk is dat uzelf niet op de hoogte was van de inhoud van deze brief, anders schijnt het mij het volgende moment van ontkenning.
Wat betreft de brief: dat klopt helemaal. Ik zal vragen of ze dat aan kunnen passen want dat staat zo inderdaad erg vreemd.
Wauw, de kern eruit gepakt. Fijn.
Als laatste: ik ben helemaal voor kritiek; maar dan wel terechte kritiek of met een onderbouwing en voorbeelden. Met loze opmerkingen kan ik weinig dus dan zal er ook weinig veranderen :)
Jammer, toch nog even terugslaan.
Add: Antwoord op brief-vraag:

Ik heb de brief erbij gepakt (de meest recente versie) en daar staan de volgende opties op:

Alles uit de kast (inclusief monteur)
3 maanden 19.95, 9 maanden 50,- euro
totaal: 509,85 euro
Bij mij staat Alles-uit-de-kast abonnement (met gratis installatie)
Als er staat wat u hierboven schrijft is het dus wel duidelijk.
Verschil: 90,15 euro. (geen 150 dus)
Point taken. Stomme fout van mij: ik had wel 3 x 50 erbij gerekend, maar niet 3 x 19,95 eraf getrokkken. Er had dus moeten staan: Gratis installatie voor 90,15!!!!!
De 2e abonnementsvorm is specifiek voor mensen die niet in één keer 150,- euro willen betalen voor een monteur van Nacap. Op deze manier krijgen ze een korting op de installatie, uitstel van betaling.. maar krijgen ze iets minder maanden extra korting. Uiteindelijk scheelt het nog 60,- euro en worden de overige kosten door XMS gedragen.
Technisch is de overstap ook erg eenvoudig: u kunt uw bestaande kabels rechtstreeks aansluiten op het XMS-kastje. Dit citaat komt van de XMSnet website.
Tip!!! Misschien kunt u een ander bedrijf vinden dat iets goedkoper werkt dan Nacap. 150 Euro voor het aansluiten van twee kabels lijkt me wat over de top. In mijn geval is de internetkabel natuurlijk al aangesloten.
Ik weet niet of deze aanbieding ook voor andere 'uitprobeerders' geldt, maar minimaal één kabel is in elk geval al aangesloten. Het gaat dus om het verbinden van maximaal twee kabels waar ik dan 90,15 voor betaal en XMS het restantbedrag.

En als ik het goed begrijp hebben mensen die bijvoorbeeld het gratis 6 maanden internetten met het installeren door een monteur hadden gekozen, dus al een keer die 150 [of 90,15] Euro betaald en mogen dat nu nog een keer doen als ze voor 'gratis installatie' kiezen.
Ik ben het met je eens dat 'gratis monteur' wellicht een ietwat kromme woordkeus is, maar ik kan me zo snel niet iets bedenken dat de lading beter zou dekken (voor dit specifieke aanbod).. in ieder geval niets wat binnen het tekstblok op de brief zou passen. :)
Herhaling van zetten. Hierboven heeft uzelf de oplossing al aangegeven: in plaats van (met gratis installatie): (installatie door monteur). Past uitstekend binnen het bedoelde tekstblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:17:
Tip!!! Misschien kunt u een ander bedrijf vinden dat iets goedkoper werkt dan Nacap. 150 Euro voor het aansluiten van twee kabels lijkt me wat over de top. In mijn geval is de internetkabel natuurlijk al aangesloten.
Ik weet niet of deze aanbieding ook voor andere 'uitprobeerders' geldt, maar minimaal één kabel is in elk geval al aangesloten. Het gaat dus om het verbinden van maximaal twee kabels waar ik dan 90,15 voor betaal en XMS het restantbedrag.
Met alle respect, als jij € 90,15 veel vindt voor het aansluiten van twee kabels (vind ik ook trouwens), dan installeer je het toch lekker zelf? Of je laat het door je handige buurman aansluiten...

Iets met vraag en aanbod enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:17:
<snip- het deel waar we het waarschijnlijk niet over eens gaan worden>

deelgenomen wordt. Dat zal niet snel bij andere aanbieders plaatsvinden, maar doe nu niet alsof er nooit iets misgaat / is gegaan en dat dat allemaal aan anderen ligt / lag.
Dat doe ik ook niet. Iets met mensen en spaanders.. als ik zou beweren dat alles altijd goed zou gaan zou dat erg onwaarschijnlijk zijn. :)
Dat kan natuurlijk niet kloppen. Bedoeld antwoord was van na 14 november en ik zal niet de eerste zijn geweest die die brief heeft gekregen, getuige ook hetgeen waarop gereageerd werd.
Wat mogelijk is dat uzelf niet op de hoogte was van de inhoud van deze brief, anders schijnt het mij het volgende moment van ontkenning.
Dan was ik daar bij deze niet van op de hoogte :)
Point taken. Stomme fout van mij: ik had wel 3 x 50 erbij gerekend, maar niet 3 x 19,95 eraf getrokkken. Er had dus moeten staan: Gratis installatie voor 90,15!!!!!
Kwestie van perceptie: wellicht had er moeten staan "installatie gratis, maar slechts 3 maanden extra korting ipv 6 maanden extra korting"
Voor een aantal regio's hebben wij al lokale partijen voor aansluitingen. Het probleem is echter dat er weinig partijen zijn die landelijk kunnen opereren en één aanspreekpunt hebben. Ik hoef waarschijnlijk niet te vertellen dat het een redelijk oncontroleerbare situatie zou worden als wij voor elke stad 2-3 lokale installateurs zouden moeten bijhouden/controleren/factureren.

Via brochures in bvb de XMS huizen geven wij wel de aanbiedingen door van lokale partijen (meestal ergens tussen de 50 en de 75 euro, ex kabels in Nijmegen/Arnhem) maar wij gaan er dan ook van uit dat het klantcontact direct verloopt. Met andere woorden: van XMS klant naar lokale installateur. Wij functioneren op dat moment alleen als doorgeefluik voor de contactgegevens. Dit heeft echter voor de klant weer het nadeel dat bij ontevredenheid/problemen met de installateur de verantwoordelijkheid voor het oplossen tussen de klant en de installateur ligt. Wij kunnen daar als partij niet tussen gaan zitten.
En als ik het goed begrijp hebben mensen die bijvoorbeeld het gratis 6 maanden internetten met het installeren door een monteur hadden gekozen, dus al een keer die 150 [of 90,15] Euro betaald en mogen dat nu nog een keer doen als ze voor 'gratis installatie' kiezen.
nee, want als men 'Internet only' heeft is er slechts 1 kabel aangesloten (utp->computer). Als men daarvoor Nacap heeft laten inschakelen kostte dat (uit het blote hoofd) 75 euro, voor het aansluiten van 2 extra kabels zal men ook slechts een deelbedrag rekenen. Aangezien er echter op een aanmeldingsformulier beperkte ruimte is (en hij staat al zo vol :)) is het ook onmogelijk om alle opties op te gaan noemen, of daar apparte producten van te maken.

Eindresultaat is dat wij een optie bieden (monteur->3 maanden minder korting) en het is aan de klant of men daar op in wil gaan, het zelf aan gaat sluiten of een lokale partij belt.
Herhaling van zetten. Hierboven heeft uzelf de oplossing al aangegeven: in plaats van (met gratis installatie): (installatie door monteur). Past uitstekend binnen het bedoelde tekstblok.
Hmmm dat is op zich wel een goed punt. (Zie.. ik durf foutjes toe te geven ;))

Het probleem is alleen dat elke klant bij 'installatie door monteur' denkt aan dat bedrag van 150,- euro van Nacap. Maw: "het zit niet inbegrepen bij het maandbedrag!".
Ik zal eens kijken of we een aantal brieven kunnen laten versturen met 'installatie door monteur'. Mochten daar nou veel vragen over komen (is dat inc/ex die 150??) dan zal het echter weer geschrapt worden.
sylvesterrr schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:31:
[...]

Met alle respect, als jij € 90,15 veel vindt voor het aansluiten van twee kabels (vind ik ook trouwens), dan installeer je het toch lekker zelf? Of je laat het door je handige buurman aansluiten...

Sterker nog: het is veel meer(ja .. ook meer dan die 150,-), maar die kosten draag XMS Deze kosten ontstaan vooral door de voorrijkosten en het uurloon. Met boren/wegwerken/aansluiten/configureren en testen is een monteur namelijk al snel een paar uur bezig.

edit: typo's

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 19-12-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:31:

Dank voor uw antwoord.
Ik heb al in vorige berichten duidelijk gemaakt waar ik voor kies. Ondanks of dankzij mijn leeftijd ben ik nog wel in staat twee kabeltjes in die kast te duwen als ik voor een AUK zou kiezen.

Het gaat mij erom dat onder het mom van gratis installatie je [en 'je' dan in de betekenis van iedereen die daar gebruik van maakt] €90,15 afhandig wordt gemaakt, terwijl op de web-site geparafraseerd wordt geschreven dat het een fluitje van een cent is.

Over vraag en aanbod geschreven: XMS betaalt dan ook nog, dus is Nacap is een geweldig bedrijf, als je op die manier aan je verdiensten kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:49:
Sterker nog: het is veel meer(ja .. ook meer dan die 150,-), maar die kosten draag XMS Deze kosten ontstaan vooral door de voorrijkosten en het uurloon. Met boren/wegwerken/aansluiten/configureren en testen is een monteur namelijk al snel een paar uur bezig.
Nogmaals dank voor het antwoord.

Ik zal niet ingaan op de opmerkingen met betrekking tot het werken met niet-landelijk werkende aannemers en de fenomenale problemen die daar blijkbaar mee gepaard gaan en waarom u blijkbaar allerhande verschillende opties van verlenging niet op papier kunt zetten.

Maar van bovenstaande quote breekt niet alleen mijn spreekwoordelijke klomp, maar heeft u mij ook erg aan het lachen gekregen.
Waar boort die monteur dan naar? Aardgas?
Wat werkt hij/zij dan weg? Koffie, thee, bier?
Wat sluit hij/zij dan aan? Een telefoonkabel en een rtv-kabel!
Wat configureert hij/zij dan? Onkostennota?
Wat test hij/zij dan? Of zijn/haar horloge goed loopt?
En dat allemaal in een paar uur!

Weet u wel zeker dat u dat allemaal over kunt laten aan de gebruikers als die kiezen voor installatie zonder monteur? Dat moet toch tot problemen leiden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:48:
[...]
Maar van bovenstaande quote breekt niet alleen mijn spreekwoordelijke klomp, maar heeft u mij ook erg aan het lachen gekregen.

Weet u wel zeker dat u dat allemaal over kunt laten aan de gebruikers als die kiezen voor installatie zonder monteur? Dat moet toch tot problemen leiden!!!
Bij veel mensen is de glasvezel aansluiting in de meterkast geplaatst. En dan moet er wel degelijk geboord worden. Bij mijn buren moest er door meerdere betonnen muren geboord worden. Voor oudere mensen is dat vaak niet zelf te doen. Dan worden de kabels netjes weggewerkt en dan wordt de apparatuur aangesloten en wordt getest of alles het doet (tv zenders instellen). Ze zijn daar een hele morgen bezig geweest. Maar ja je hoeft er dus geen gebruik van te maken, dus waarom maak je je er zo druk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Olddutch2

Sorry hoor, ik ben er normaal voor als mensen kritisch zijn en vragen stellen. Dat doe ik zelf ook. Maar ik vind het nu toch echt op het niveau komen van "beyond kommaneuken".

Als u geen gebruik maakt van de dienst maak u dan niet zo druk om dit soort details. Er is maar één persoon binnen Nijmegen waar ik aan moet denken die op deze manier zich vastbijt in regeltjes maar die houdt zich bezig met het plagen van de gemeenteraad in Nijmegen en de naamgeving van straten.

Nu weer een ander onderwerp in het forum?

Mogelijk is het een idee om een meldpunt voor onjuistheden te maken waar dit soort zaken ter kennisgeving kunnen worden aangenomen en worden verwerkt.

Pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Olddutch2
Misschien vergeet u dat de monteur ook nog naar u toe moet rijden,hij woont niet op de hoek.
Ook dat heeft zijn prijs.

Hier al eerder gepost:
Er was bij mij een probleem met Telefonie.
Na eerdere problemen met KPN internetPLUSbellen en Tele2 en Casema sloeg de angst me om het hart.
Uiteraard werd door XMS de eerste keer het 90% dekkende antwoord gegeven,check uw bekabeling.
Toen dat niet de oorzaak bleek te zijn kwam er een monteur met een nieuw modem.
Dat is getest maar bleek niet de oorzaak te zijn.
Oh jee en nu kan ik het zeker zelf uit zoeken ?
nader onderzoek bleek dat het bij een provider verderop zat en dat men dat moest aankaarten.
Tja jonge nou kan ik het wel vergeten,maar nee hoor,Denan zelf belde,men testte een nieuwere route uit voorbij die ene provider (ging dus niet afwachten) en toen dat werkte is die verandering doorgevoerd.
Dus niets afschuiven op anderen.

De foeilelijke kast aan de muur.
Die zou ik ook krijgen.
Jeemig kan dat nou echt niet anders ?
Even naar buiten naar de uitvoerder welke belde met XMS.
Kan dat niet anders ?
Hoeveel meter kabel is er ?
Ok,waar vind meneer netter ?
De meterkast ??
Ok geen probleem,plaatsen we hem toch gewoon daar.
Misschien zou wat eigen initiatief beter zijn geweest dan achteraf klagen over dat ding aan de muur.

Analoge tv,het beeld was niet correct.
Natuurlijk krijg je dan het antwoord dat het aan de bekabeling ligt omdat het in 90% van de gevallen daar ligt.
De monteur belde terug,is het verholpen,nee, volgende dag was men er,metingen gedaan,het netwerk zelf was in orde.
Monteur belde zelf met Hertzinger,die kwam op de volgende afspraak niet opdagen.
De schuld van XMS,nee.
Nieuwe afspraak gemaakt,een hele ochtend aan het meten geweest.
Dat heeft goud geld gekost,men had ook kunnen zeggen,ga maar terug naar Casema,probleem opgelost maar nee men wilde tot de kern van het probleem komen.
Ook hier tot een goede oplossing gekomen.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat u van de problemen van anderen, uw ervaringen maakt.
Mijn ervaring is dat er inderdaad problemen zijn geweest welke ik hier volledig genoemd heb.
Ook dat ik niet altijd even gemakkelijk en vriendelijk ben geweest,ook gezien de achtergrond met andere providers.
Men is altijd vriendelijk gebleven,belde zelfs altijd terug om mij kosten te besparen,belde bijna tot vervelens toe ;) op of er nog problemen waren en of de oplossing naar tevredenheid waren opgelost.
Daarna schriftelijk ook nog excuus gehad voor de ontstane overlast.

Er zijn geen problemen met telefonie,u omschrijft het alsof het een en al ellende is,het enige probleem dat er was is adequaat verholpen.
De lelijke kast is na overleg elders geplaatst,had u ook kunnen doen.
Aan de hand van problemen van anderen praat u alsof het uw problemen zijn en dat is niet eerlijk.
En als ik alle gratis aanbiedingen naloop op internet die niet gratis blijken te zijn...
Voor een deel heeft u gelijk wat betreft kosten (hoewel u daar ook rekenfouten had gemaakt) maar voor een heel groot deel praat u niet uit eigen ervaring en dat vind ik jammer.
Als we dan toch de eerlijkheid en het afschuiven van bedrijven naar derden gaan aanvallen denk ik toch dat 90% van uw grieven niet berusten op eigen ervaringen,jammer en,niet eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:48:
[...]
Om de discussie even inhoudelijk te houden:

boren: de monteur boort (indien nodig) door betonnen muren/vloer heen om de kabels zo onopvallend mogelijk vanaf het centrale aansluitpunt naar de tv/computer/telefoon te brengen.

Wegwerken: Kabels kunnen niet zomaar los over de vloer gelegd worden, de monteur werkt de kabels weg met kabelhaakjes of spijkert deze langs de plint af. Dit doet men met de UTP/RJ11 en coax kabel.

aansluiten: de monteur sluit aan->
UTP op de computer en klemt de connectoren erop vast (de kabels zijn tenslotte exact op maat gemaakt)
RJ11 op het reeds aanwezig KPN aansluitpunt, of een verloopstekker indien men nog een oude varkenssnuit heeft
Coax op de tv, of de reeds aanwezige RTV splitter. Indien nodig plaatst de monteur zelf een RTV splitter.
Indien bij een van deze aansluitingen blijkt dat de huidige bekabeling van slechte kwaliteit is vervangt de monteur ook de oude kabels.

Configureren: De monteur stelt de computer in zodat iemand direct gebruik kan maken van internet (niet iedereen is even handig met computers) en installeert ook (indien nodig) een netwerkkaart.
Tevens stelt de monteur de tv in (bij sommige oude beestjes een enorm proces) op de nieuwe frequenties. Indien het te lang duurt stelt hij er 10 in en laat hij zien hoe men de rest in kan stellen.

testen: werkt de internet verbinding ? is het beeld goed? is er een kiestoon als je de hoorn oppakt?

Anyway. Het is arbeidsintensief.. maar niet moeilijk. Veel mensen doen het daarom ook zelf of bellen de handige buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik in Hatert kwam wonen hingen die bewuste kasten al aan/van de muur van de woonkamer. Ik had graag wat te boren gehad, want ik had ze liever in de meterkast gehad, maar dat was teveel moeite.
Als ik niet een brief in de bus had gekregen over het aanbod van XMS had ik niet kunnen weten waar die kast aan de muur vandaan kwam.

Zoals eerder vermeld ben ik heel tevreden en zal ik mij verder niet meer bemoeien met de jubeltoon op dit forum, zolang ikzelf geen klachten heb.
Er heeft mij nog nooit iemand gebeld van XMS, maar ja ik heb ook geen telefoon van XMS.

Mijn eerste schrijven op dit forum had betrekking op een reactie van denan op een klacht van een gebruiker, die meldde dat hij een foutieve factuur had gekregen na een verlenging.
Volgens mij was deze reactie onjuist en onvolledig, net als de reactie van één van de paladijnen, die deed alsof de gebruiker XMS failliet wilde maken en het bestaan van de verlengingsacties ontkende.

Dat de klagers uit het verleden nu allemaal tevreden klanten zijn doet mij deugd; klagen helpt blijkbaar.
Solidariteit is een moeilijk begrip.

Adieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Je kan de boel ook gewoon omdraaien: bij veel providers krijg je tegenwoordig een monteur er 'gratis' bij. Is dat wel zo gratis? Nee, want die provider betaald die monteur gewoon uit de abonnementskosten die je betaald.
Kies ik er voor om zelf even de krimptang te pakken, dan blijf ik gewoon hetzelfde abonnementstarief betalen.
Nu XMS: als je geen monteur wilt, dan kan je het geld wat XMS zich bespaard in jouw broekzak steken, want je krijgt 3 maanden extra korting in vergelijk met het abonnement met gratis monteur.
Dat vind ik persoonlijker een stuk eerlijker en ik snap je punt dan ook niet zo goed.
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:52:
Toen ik in Hatert kwam wonen hingen die bewuste kasten al aan/van de muur van de woonkamer. Ik had graag wat te boren gehad, want ik had ze liever in de meterkast gehad, maar dat was teveel moeite.
Als ik niet een brief in de bus had gekregen over het aanbod van XMS had ik niet kunnen weten waar die kast aan de muur vandaan kwam.

Zoals eerder vermeld ben ik heel tevreden en zal ik mij verder niet meer bemoeien met de jubeltoon op dit forum, zolang ikzelf geen klachten heb.
Er heeft mij nog nooit iemand gebeld van XMS, maar ja ik heb ook geen telefoon van XMS.

Mijn eerste schrijven op dit forum had betrekking op een reactie van denan op een klacht van een gebruiker, die meldde dat hij een foutieve factuur had gekregen na een verlenging.
Volgens mij was deze reactie onjuist en onvolledig, net als de reactie van één van de paladijnen, die deed alsof de gebruiker XMS failliet wilde maken en het bestaan van de verlengingsacties ontkende.

Dat de klagers uit het verleden nu allemaal tevreden klanten zijn doet mij deugd; klagen helpt blijkbaar.
Solidariteit is een moeilijk begrip.

Adieu
Aangezien de kast van UPC ook al daar hing is het beleid er op gericht om daar de kast dan naast te hangen om te voorkomen dat overal kastjes aan de muur komen te hangen.
Het is daarnaast de "plicht" van de woningbouwvereniging om u er op te wijzen wat het nut van de andere kast is.
U herkende de kast van UPC,maar heeft UPC u zelf vertelt welk kastje daar van hun hing ?
Nee,dus waarom verwacht u van XMS dan dat zij dit wel doen ?
Een eenmaal opgehangen kast kan moeilijk nog verplaatst worden,het is geen kwestie van een glasvezel verlengen,dus valt alleen de vorige bewoner te verwijten dat deze niet hun best hebben gedaan die kast in de meterkast te laten hangen,idem dito met de kast van upc.
Als die namelijk de kast in de meterkast hadden gehangen dan had XMS hem daar ook gehangen want men plaatst de kast altijd naast de huidige CAI aansluitingen.

Geen enkele maatschappij is een filantropische instelling.
Gratis bestaat niet,ook niet bij de gsm winkel die u net noemde.
Alle gratis acties worden betaald uit de grote pot die gevuld wordt door de overige abonnees.
Zo doet de telecom winkel die u noemde zaken met Lowcall,een uitgeklede versie van Debitel.
Als je daar rechtstreeks zelf je minuten koopt betaal je nog geen 12 cent per minuut van mobiel naar mobiel.
Bij Simyo betaal je voor een gesprek naar een andere Simyo nog geen 7 cent per minuut en 2 cent per sms.
Dat soort winkels gokt er op dat je je abonnement vergeet,hebben geen huisvestings kosten,geen netwerk kosten om die te onderhouden en gaat er iets mis dan zult u het allemaal zelf moeten regelen.
Daarnaast verkopen ze adres en telefoongegevens.

Maar wat deze paladijn tegen de borst stuit is dat u boude uitspraken doet over diensten die u niet eens gebruikt,geen ervaring mee heeft,waar u geen problemen mee heeft,waar u gratis gebruik van heeft gemaakt tot nu toe.
Dan heeft deze paladijn nog een tip voor u,ga eens naar gratis.nl misschien zitten er wat proefmonstertjes gratis voor u bij.

Uiteraard gaat iemand van XMS u niet zelf bellen,zij krijgen geen verhuis gegevens,en als u geen klachten heeft.
U trekt de conclusie dat klagen blijkbaar helpt.
Dan zou u ook de conclusie kunnen trekken dat als je een probleem hebt,men er wat aan doet.
Klagen helpt immers ?

En dan nog een opmerking van deze paladijn over uw laatste opmerking,dat solidariteit een moeilijk begrip is.
Ik geloof inderdaad dat u niet begrijpt wat solidariteit is.
Zo gaan klankbord mensen bv bij andere xms klanten langs om geheel uit solidariteit mensen te helpen.
Om even bij andere mensen dat kabeltje aan te sluiten.
En uit solidariteit met XMS,die mij bij problemen ook zo goed geholpen heeft waar andere providers me lieten barsten reageert deze paladijn ook.
Solidariteit is niet zo'n moeilijk begrip,tenzij u verwacht dat iedereen het met u eens is en met u mee gaat klagen over xms.
XMS heeft in de persoon van Denan,die hier belangeloos is,u heel behoorlijk te woord gestaan.
Maar verwacht niet van ons,paladijnen,dat wij met u mee gaan roepen over klachten over diensten die u niet gebruikt en waar u totaal geen ervaring mee heeft.
Inderdaad kun je dat namelijk geen solidariteit noemen.
Iedere paladijn maakt missers,ook ik.
Maar deze Paladijn betaalt ook uw gratis internet, uit solidariteit.
Maar niet getreurd,u vindt vast wel weer een goedkopere aanbieding.

En uit solidariteit met u heeft deze Paladijn ook nog een tip.
Ga eens naar Albert Heijn of Hoogvliet.
De meeste vestigingen hebben daar,zonder dat u iets hoeft te kopen,een koffie automaat waar gratis koffie uit komt.
En zelfs als u die koffie niet gebruikt zoals uw XMS telefoon, kunt u daar gratis over klagen.
Uit solidariteit met u,betalen de andere klanten die daar wel hun boodschappen doen,namelijk met zijn allen die koffie van u.
Dat het u wel moge bekomen.

Bah.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 20-12-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Kreeg net geweldig nieuws van XMS, als ik mijn buren lid maak krijg ik 50% korting, geweldige kerstgedachte.

Als ze nu eerst mij en mijn buren komen aansluiten kan ik het misschien waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
milenko79 schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:01:
Kreeg net geweldig nieuws van XMS, als ik mijn buren lid maak krijg ik 50% korting, geweldige kerstgedachte.

Als ze nu eerst mij en mijn buren komen aansluiten kan ik het misschien waarderen.
Oh, kan ik jou opgeven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Helaas ben ik in principe al lid (in verband met die halfjaar gratis actie toen en het zou allemaal snel komen). De vraag is nu alleen of het abonnement ooit van start kan gaan.

Ik zal in het nieuwjaar maar eens bellen of mijn abonnement dat ik dan reeds 9 maanden heb niet gecanceled kan worden omdat er nog steeds niks ligt. Tegen de tijd dat ik aangesloten ben werkt r bij xms niemand meer die nog weet dat de half jaar gratis actie ooit bestaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:35
milenko79 schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:24:
[...]
Ik zal in het nieuwjaar maar eens bellen of mijn abonnement dat ik dan reeds 9 maanden heb niet gecanceled kan worden omdat er nog steeds niks ligt. Tegen de tijd dat ik aangesloten ben werkt r bij xms niemand meer die nog weet dat de half jaar gratis actie ooit bestaan heeft.
Dat heeft totaal geen zin, ik heb ook al paar keer gebeld en brieven gestuurd om te annuleren. Nooit een reactie gehad. Maar zolang er geen apparatuur in mijn meterkast staat kan het abonnement toch niet van start gaan hebben ze me verteld, dus zolang ik die apparatuur niet aanneem (die toch nooit komt) hoef ik me geen zorgen te maken. Ik zou ook al meer dan een jaar geleden aangesloten worden. Glasvezel ligt ondertussen al in mijn meterkast, alleen de apparatuur dus nog niet. Eerst maar een jaartje Telfort uitzitten. Daarna zien we wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
trolleystad schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:14:
[...]

Dat heeft totaal geen zin, ik heb ook al paar keer gebeld en brieven gestuurd om te annuleren. Nooit een reactie gehad. Maar zolang er geen apparatuur in mijn meterkast staat kan het abonnement toch niet van start gaan hebben ze me verteld, dus zolang ik die apparatuur niet aanneem (die toch nooit komt) hoef ik me geen zorgen te maken. Ik zou ook al meer dan een jaar geleden aangesloten worden. Glasvezel ligt ondertussen al in mijn meterkast, alleen de apparatuur dus nog niet. Eerst maar een jaartje Telfort uitzitten. Daarna zien we wel weer.
Hmmm dat is vreemd want de administratie heeft momenteel geen backlog en zou op dit soort opzeggingen binnen 1-2 weken moeten reageren. Als het een Portaal woning is zou ik trouwens wel gewoon de hardware laten ophangen, het kost je dan toch niets aangezien Portaal die kosten draagt.
Als graag wat meer zekerheid wenst kan ik je klantgegevens even checken.

Fijne dagen alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het deels wel met Olddutch2 eens, wat ik niet begrijp waarom er zo'n antwoord gegeven moet worden.
Als je een mening over xms hebt mag je die hier toch neerzetten?
Of voel je je persoonlijk aangevallen?

Mijn ervaring met xms is dat ze net zo goed of slecht zijn als andere providers, dus welke je ook neemt ze hebben allemaal wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:35
denan schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:53:
[...]

Hmmm dat is vreemd want de administratie heeft momenteel geen backlog en zou op dit soort opzeggingen binnen 1-2 weken moeten reageren. Als het een Portaal woning is zou ik trouwens wel gewoon de hardware laten ophangen, het kost je dan toch niets aangezien Portaal die kosten draagt.
Als graag wat meer zekerheid wenst kan ik je klantgegevens even checken.

Fijne dagen alvast!
Graag. Maar zolang ik nog geen brief in huis heb waar zwart op wit staat dat mijn aanvraag is geannuleerd laat ik die apparatuur niet ophangen. Klantgegevens ga ik niet hier posten natuurlijk. Ook een DM sturen naar je kan niet zie ik. Mail?

En jij natuurlijk ook fijna feestdagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
trolleystad schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:01:
[...]

Graag. Maar zolang ik nog geen brief in huis heb waar zwart op wit staat dat mijn aanvraag is geannuleerd laat ik die apparatuur niet ophangen. Klantgegevens ga ik niet hier posten natuurlijk. Ook een DM sturen naar je kan niet zie ik. Mail?

En jij natuurlijk ook fijna feestdagen :)
support@xtramediaservices.nl tav martijn :)

Even terugkomende op dat olddutch-verhaal over de abonnementsverlenging en actietarieven:

Het klopt toch wel!

In principe mogen mensen na 6 maanden gratis internet namelijk alleen gebruik maken van de actietarieven bij triple abonnementen. Ga je over naar een double (inet+tel/inet+tv/tel+tv) dan betaal je direct het volle tarief. De reden van al deze verwarring is dat er al een aantal keren een foute brief vanuit de administratie is verzonden.
Op deze 'u kunt uw abonnement verlengen, dit zijn de opties'-brief zijn per abuis de actietarieven opgenomen van de brief die mensen normaal krijgen als ze voor de eerste keer een abonnement nemen op de diensten van XMS.

Ter verduidelijking:
Ben je nieuw bij XMS -> Kun je kiezen uit inet only, doubles en het triple abonnement met actiekortingen.
Heb je al 6 maanden gratis internet gehad -> krijg je alleen nog korting op het triple abonnement.

Aangezien de brieven wel verzonden zijn moet de administratie de binnenkomende aanvragen (met actietarieven) wel accepteren, het is namelijk een fout van XMS geweest. Pech voor ons, mazzel voor de klant dus. Hopelijk is het verhaal nu wel duidelijk olddutch :)

Verwijderd

Sommige mensen..... daar lopen de mieren wijdbeens bij in de tuin, die mensen noemen we dus miere of mierenneukers (voor hetgeval er op de spelling ook gelet wordt)

XMS, heb het nu meer als een jaar volgens mij, ZEER tevreden over het Internet en vooral over de helpdesk, ZEER tervreden over de helpdesk telefonie en ook ZEER tevreden over de geluidskwaliteit, geen echo etc, altijd helder.

TV, jammer nog steeds analoog, maar prima te kijken.

Kortom, goed product voor een goede prijs.
Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste