Hm, nu weet ik waarom ik de mieren bij de buren er altijd anders vond uitzien dan bij ons :-)Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:17:
Sommige mensen..... daar lopen de mieren wijdbeens bij in de tuin, die mensen noemen we dus miere of mierenneukers (voor hetgeval er op de spelling ook gelet wordt)
XMS, heb het nu meer als een jaar volgens mij, ZEER tevreden over het Internet en vooral over de helpdesk, ZEER tervreden over de helpdesk telefonie en ook ZEER tevreden over de geluidskwaliteit, geen echo etc, altijd helder.
TV, jammer nog steeds analoog, maar prima te kijken.
Kortom, goed product voor een goede prijs.
Ik ben ook zeer tevreden over internet. Telefonie neem ik niet af maar wel via een andere internlnet tak en dat bevalt ook zeer goed. Net als de klantenservice.
Analoge TV.. tjah nou ja het heeft zijn tijd gewoon gehad. Ik doe nu mee aan de pilot en ik kan je zeggen dat digitale TV veel goed gaat maken kwa beeldkwaliteit. Maar ook digitale TV in de huidige vorm zal geen lang leven beschoren zijn.
Steeds meer mensen hebben een HD (ready) TV. De schermen en resoluties worden steeds groter en het valt daardoor steeds vaker op dat SDTV gewoon te beperkt is in kwaliteit. Ofschoon er nog best winst te halen valt in de overgang van MPEG2 naar MPEG4 bij gelijkblijvende bitrate. Het meest storende aan digitale tv vind ik namelijk de compressie artefacten en veel minder het gebrek aan beeldlijnen.
Zet je echter SD en Full HD naast elkaar, dan zie je wel heel duidelijk dat het tijd is voor HDTV. De laatste drastische technische verbetering aan de PAL uitzendnorm stamt uit 1968 toen hier in Europa voor het eerst (het songfestival) in KLEUR werd uitgezonden. Na 40 jaar mag er zo zoetjes aan dus wel een volgende stap gezet worden.
Analoge HDTV werd al in 1990 op de firato vertoond en dat is inmiddels ook alweer 18 jaar geleden.
Ik wacht met spanning af dus op de uitrol van digitale TV bij XMS maar zeker ook op de uitrol van HDTV in het Nederlandse TV-landschap. En dan maar hopen dat niet i.v.m. bezuiniging beknibbelt wordt op de bandbreedte van de aanvoer van de videofeeds. Anders hebben we straks alsnog compressieartefacten. Maar wel in HD dan

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 02:33 . Reden: Typo's ]