XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste
Acties:
  • 150.719 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:17:
Sommige mensen..... daar lopen de mieren wijdbeens bij in de tuin, die mensen noemen we dus miere of mierenneukers (voor hetgeval er op de spelling ook gelet wordt)

XMS, heb het nu meer als een jaar volgens mij, ZEER tevreden over het Internet en vooral over de helpdesk, ZEER tervreden over de helpdesk telefonie en ook ZEER tevreden over de geluidskwaliteit, geen echo etc, altijd helder.

TV, jammer nog steeds analoog, maar prima te kijken.

Kortom, goed product voor een goede prijs.
Hm, nu weet ik waarom ik de mieren bij de buren er altijd anders vond uitzien dan bij ons :-)

Ik ben ook zeer tevreden over internet. Telefonie neem ik niet af maar wel via een andere internlnet tak en dat bevalt ook zeer goed. Net als de klantenservice.

Analoge TV.. tjah nou ja het heeft zijn tijd gewoon gehad. Ik doe nu mee aan de pilot en ik kan je zeggen dat digitale TV veel goed gaat maken kwa beeldkwaliteit. Maar ook digitale TV in de huidige vorm zal geen lang leven beschoren zijn.

Steeds meer mensen hebben een HD (ready) TV. De schermen en resoluties worden steeds groter en het valt daardoor steeds vaker op dat SDTV gewoon te beperkt is in kwaliteit. Ofschoon er nog best winst te halen valt in de overgang van MPEG2 naar MPEG4 bij gelijkblijvende bitrate. Het meest storende aan digitale tv vind ik namelijk de compressie artefacten en veel minder het gebrek aan beeldlijnen.

Zet je echter SD en Full HD naast elkaar, dan zie je wel heel duidelijk dat het tijd is voor HDTV. De laatste drastische technische verbetering aan de PAL uitzendnorm stamt uit 1968 toen hier in Europa voor het eerst (het songfestival) in KLEUR werd uitgezonden. Na 40 jaar mag er zo zoetjes aan dus wel een volgende stap gezet worden.

Analoge HDTV werd al in 1990 op de firato vertoond en dat is inmiddels ook alweer 18 jaar geleden.

Ik wacht met spanning af dus op de uitrol van digitale TV bij XMS maar zeker ook op de uitrol van HDTV in het Nederlandse TV-landschap. En dan maar hopen dat niet i.v.m. bezuiniging beknibbelt wordt op de bandbreedte van de aanvoer van de videofeeds. Anders hebben we straks alsnog compressieartefacten. Maar wel in HD dan |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 02:33 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:56:
[...]

Ik ben het deels wel met Olddutch2 eens, wat ik niet begrijp waarom er zo'n antwoord gegeven moet worden.
Als je een mening over xms hebt mag je die hier toch neerzetten?
Of voel je je persoonlijk aangevallen?

Mijn ervaring met xms is dat ze net zo goed of slecht zijn als andere providers, dus welke je ook neemt ze hebben allemaal wel wat.
Ik voel me absoluut niet aangevallen hoewel hij wel mensen aanvalt.
Wat mij even het verkeerde keelgat in schoot was dat er geklaagd werd over diensten ook die niet gebruikt werden.
Over een kast die er niet uit zag,over diensten die niet deugden,maar wel een half jaar dat internet kabeltje er maar ff induwen want die was gratis.
Dat xms nog nooit gebeld had,logisch want je neemt de telefoondienst niet af dus ze hebben je nummer niet eens.
Dat er nooit verteld was wat er voor kast hing (blijkbaar logisch genoeg om toch die netwerk kabel er maar in te rammen) maar XMS krijgt natuurlijk niet door dat er een nieuwe bewoner is,die info heeft portaal gewoon.

Ik zeg niet dat geen enkele provider niets heeft,maar ik ga niet klagen over diensten die je niet gebruikt,waar je geen enkel oordeel over kan vellen en dan achteraf roepen dat men niet solidair met me is.
Want juist dat maakt het verschil hier,de support is goed,op het forum gratis en via de helpdesk op een normaal nummer.
Als je dan al komt posten met de stelling en gedachte,jullie deugen niet ook al gebruik ik de helft niet,dan normaal te woord wordt gestaan,zeer uitvoerig te woord wordt gestaan door Denan,maar vervolgens ipv wat in te binden gewoon door blijft gaan met aanvallen dan krijg ik het idee van iemand die helemaal achter in een rij van 30 man bij de supermarkt staat,zodra er een nieuwe kassa open gaat die 29 man voor je voorbij racet,als eerste klant die nieuwe kassa gebruikt en dan gaat schelden omdat het winkelmeisje het wisselgeld nog niet in de la heeft en je niet ala minute bedient.
En vervolgens dan ook nog eens als die 29 andere mensen uit de rij protesteren over je gedrag die dan ook nog ff uitkafferen dat ze niet solidair zijn met je gedrag.
Vervolgens wordt iedereen uitgemaakt voor Paladijn:
Een kritiekloze, toegewijde aanhanger (letterlijke vertaling).

Sorry voor mijn misschien harde reactie maar dan wordt ik ook ff pissig,naar mijn idee is men hier bijzonder solidair met elkaar,de forum gebruikers van dit topic onderling,en de woordvoerders van XMS.
Iets positiefs: Ik wens iedereen een fijn en gelukkig 2008 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle (potentiële) XMSsers. Gelukkig Nieuw Jaar en dat het een snel internet jaar mag worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Inderdaad de beste wensen voor 2008. Er gaat btw nog een leuk "kado" aankomen voor XMS leden in 2008.. zodra ik meer info kan geven zal ik het hier posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

denan schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:40:
Inderdaad de beste wensen voor 2008. Er gaat btw nog een leuk "kado" aankomen voor XMS leden in 2008.. zodra ik meer info kan geven zal ik het hier posten!
Je maakt me nu wel heel erg nieuwsgierig.. :)
Een heel goed en glasvezelrijk ( :+ ) jaar toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oooh Martijn, soms denk ik dat je familie bent van Alfred Hitchcock. The suspense is killing me :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!

@ Nick is duidelijk wat jouw standpunt is, ik heb het idee dat sommigen reageren om het reageren en proberen iemand op stang te jagen.
Laat je niet op de (xms) kast jagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:30
Laat me raden... een snelheidsverhoging :) :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
In 2008 krijg ik in ieder geval een aansluiting op de glasvezel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
trolleystad schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:01:
[...]

Graag. Maar zolang ik nog geen brief in huis heb waar zwart op wit staat dat mijn aanvraag is geannuleerd laat ik die apparatuur niet ophangen. Klantgegevens ga ik niet hier posten natuurlijk. Ook
Je account staat op nonactief bij deze. Ik heb geen tijd om een brief uit te laten printen, maar je staat in alle systemen als 'geen klant meer'. Je kunt dus zonder zorgen de monteurs binnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:35
denan schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:21:
[...]

Je account staat op nonactief bij deze. Ik heb geen tijd om een brief uit te laten printen, maar je staat in alle systemen als 'geen klant meer'. Je kunt dus zonder zorgen de monteurs binnen laten.
Thanx. Ben benieuwd wanneer ze komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
flipjevandejam schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:49:
[...]

Laat me raden... een snelheidsverhoging :) :7.
Ik zet in op een newsserver met binaries :9

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

ari3 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:30:
[...]
My bet is een gratis decoder voor digitale tv.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Moraxv schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:37:
[...]

My bet is een gratis decoder voor digitale tv.. :)
Dat zou idd erg leuk zijn ;) maar we wachten geduldig af he.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 22:16
Ooh leuk!! Krijgen we nu allemaal standaard 48 mbit ;-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:57
LordRAN schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:07:
[...]

Ooh leuk!! Krijgen we nu allemaal standaard 48 mbit ;-0
Hoop het inderdaad ook , wil xms voorblijven zullen ze wel moeten.

en je begint al weer aan die 24mbit te wennen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

michelc85 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:12:
[...]

Hoop het inderdaad ook , wil xms voorblijven zullen ze wel moeten.

en je begint al weer aan die 24mbit te wennen he.
Klinkt leuk maar je moet toch wel je best doen om boven de 20 Mbit uit te komen.. Op veel servers kom je vaak niet boven de 10Mbit uit en bijv. Eweka (news) biedt 'maar' zo rond de 20 Mbit aan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
ari3 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:30:
[...]
Daar stem ik ook voor! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 12-09 11:07
Weet iemand hier of en welke gameservers er aangeboden worden? Zit daar ook Call of Duty 2/4 bij? Anders ga ik die even voorstellen aan fibergaming@xmsnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
martdj schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:30:
Weet iemand hier of en welke gameservers er aangeboden worden? Zit daar ook Call of Duty 2/4 bij? Anders ga ik die even voorstellen aan fibergaming@xmsnet.nl
Momenteel worden er geen gameservers aangeboden. Ik heb een pilot gedraait met wat gameservers maar deze is ondertussen (positief) afgesloten. Na de IPtv uitrol zullen wij ons op dit soort "extra" diensten concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Leuk topic, deze ga ik in de gaten houden. Als m'n hypotheek (hopelijk eind volgende week) rond is ga ik maar eens bij de kopersvereniging informeren of er al een glasvezel initiatief is opgestart in Schuytgraaf (Arnhem) :)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Apie! schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:25:
Leuk topic, deze ga ik in de gaten houden. Als m'n hypotheek (hopelijk eind volgende week) rond is ga ik maar eens bij de kopersvereniging informeren of er al een glasvezel initiatief is opgestart in Schuytgraaf (Arnhem) :)
Nog niet.. dus... (hint) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Nja, maar het (niet zo) leuke is: Schuytgraaf is nog in de maak, zeg maar... en ze zijn pas bij veld 10 van de 25... Moet het echt voor een hele wijk zijn of kan het ook voor bijvoorbeeld 1 veld, *kuch* Campus Veste? Als we moeten wachten tot heel Schuytgraaf is aangelegd zitten we volgens mij in 2012 ofzo ;(

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Apie! schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:06:
Nja, maar het (niet zo) leuke is: Schuytgraaf is nog in de maak, zeg maar... en ze zijn pas bij veld 10 van de 25... Moet het echt voor een hele wijk zijn of kan het ook voor bijvoorbeeld 1 veld, *kuch* Campus Veste? Als we moeten wachten tot heel Schuytgraaf is aangelegd zitten we volgens mij in 2012 ofzo ;(
In Vathorst, een nieuwbouwwijk in Amersfoort, werd gewoon per nieuwbouwproject (dus per veld) bekeken of er voldoende aanmeldingen waren. Ik had twee maanden na oplevering van de woning internet via de glasvezel terwijl Vathorst pas voor de helft is volgebouwd. Wellicht gaat het in Schuytgraaf ook zo.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 23:57

JK

Ik heb sinds een maandje ofzo ook XMS glasvezel via een woning van Portaal. Heb alleen het internet abonnement genomen, geen zin om tv kabel onder het huis door te leggen naar de woonkamer, dat moet je immers als je eruit gaat ook weer goed maken. Onder het huis is ook nog eens weinig ruimte en ik ben niet claustrofobisch, maar daar rondkruipen vind ik alles behalve prettig.

Het draait verder prima, geen klachten tot nu toe. Ik heb niet alle topics en pagina's gelezen, maar was het bekend dat het tv-signaal gewoon wordt meegezonden, ook al kies je alleen voor het internetabonnement? Voor zover ik weet was het er lastig uit te filteren ofzo.

Overigens moest ik nog wel even lachen, was van de week in een winkelcentrum. Had een persoon een formulier opgeplakt om mensen bij elkaar te krijgen omdat hij niet tevreden was over XMS wat betreft de montage van de modem en de bekabeling. Kabels gingen door het huis heen ipv onder het huis door... tja, ik denk niet dat een monteur voor 130 euro helemaal alles om gaat leggen en gaten gaat boren of wel?

Ik ben benieuwd naar het cadeau wat in 2008 ons te wachten staat. Digitale TV zou niet mis zijn, misschien dat ik dan nog wel onder m'n huis wil kruipen. Op 48mbit zit ik persoonlijk niet te wachten, Eweka geeft toch maar 20mbit vrij en aangezien ik jaren op 1.6mbit heb gedownload blijft 20 a 24mbit razendsnel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje aan de kenners hier:

- Blokkeert XMS of gaan ze poort 25 blokkeren op hun netwerk (net als KPN)?
- Welke router kunnen julli me aanraden? Ik prefereer Draytek of Linksys.

Gr.

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

JK schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:22:
Ik heb sinds een maandje ofzo ook XMS glasvezel via een woning van Portaal. Heb alleen het internet abonnement genomen, geen zin om tv kabel onder het huis door te leggen naar de woonkamer, dat moet je immers als je eruit gaat ook weer goed maken. Onder het huis is ook nog eens weinig ruimte en ik ben niet claustrofobisch, maar daar rondkruipen vind ik alles behalve prettig.
Hoezo maak je geen gebruik van de bestaande tv kabel? of is dat niet gewoon coax wat je nodig hebt voor XMS tv?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Apie! schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:28:
[...]

Hoezo maak je geen gebruik van de bestaande tv kabel? of is dat niet gewoon coax wat je nodig hebt voor XMS tv?
Hoogstwaarschijnlijk omdat de CPS in de meterkast is geplaatst, en zijn tv aansluiting in de wand in de woonkamer is geplaatst. Dat zien we wel vaker bij bepaalde typen Portaal woningen.
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:11:
Even een vraagje aan de kenners hier:

- Blokkeert XMS of gaan ze poort 25 blokkeren op hun netwerk (net als KPN)?
- Welke router kunnen julli me aanraden? Ik prefereer Draytek of Linksys.
1) Nope.. wij filteren niets.
2) D-link :) Draytek/linksys is ook prima, maar er zijn een paar modellen die ronduit slecht zijn.
JK schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:22:
Het draait verder prima, geen klachten tot nu toe. Ik heb niet alle topics en pagina's gelezen, maar was het bekend dat het tv-signaal gewoon wordt meegezonden, ook al kies je alleen voor het internetabonnement? Voor zover ik weet was het er lastig uit te filteren ofzo.
Het tv-signaal staat bij oplevering inderdaad altijd aan (anders is het niet te testen). Net zoals bij UPC/@home/Casema verzamelen wij dan lijnen die uitgezet kunnen worden en dan sturen wij een monteur langs. Op deze manier kan een monteur in één keer een berg tv-lijnen uitzetten, ipv voor slechts 1 aansluiting twee uur onderweg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 12-09 22:02
Goh, wat wordt ik goed op de hoogte gehouden door XMS over mijn abbo... not.

Ik heb geen flauw idee wanneer ik kan verwachten dat ze het hier (Arnhem de laar) nu eens gaan aansluiten. En dus weet ik niet wanneer ik best UPC kan opzeggen en gaat dit me ws extra geld kosten allemaal en ik vind alles zo amateuristisch gaan dat het me niet zal verbazen als het minder goed werkt dan m'n huidige UPC abbo.

Een bedrijf zou toch moeten snappen dat een consument zekerheid wil.

[ Voor 8% gewijzigd door Hertog_Martin op 07-01-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:33:
Allereerst allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!

@ Nick is duidelijk wat jouw standpunt is, ik heb het idee dat sommigen reageren om het reageren en proberen iemand op stang te jagen.
Laat je niet op de (xms) kast jagen!
Dat kan niet, ik weeg ongeveer 90 kilo en er zitten maar 2 schroefjes aan dat kastje.
Waarvan 1 nog lam is ook.
Overigens loopt men in deze wijk dus van Casema actief zieltjes te winnen.
Na 9 januari wordt namelijk het complete pakket digitale tv van Casema uitgebreid.
Ruim 120 zenders.
De jongedame had een printje van het digitale aanbod van Lijbrandt bij zich.
Ja dat is inderdaad wel een schril contrast.
Ik hield me van de domme en zei dat ik bij XMS zat en toen kwam opeens de trukendoos er bij.
Als ik overstapte met tv kreeg ik voor 59,95 een aansluiting bij Casema,een digitale decoder ter waarde van 129 euro (de humax en die is inderdaad boven de 100 euro) een smartcard,geen entree kosten,2 maanden plus pakket gratis,3 maanden de film 1,2 en 3 zenders voor 5 euro en als ik telefoon en internet er bij nam kreeg ik 1 jaar de hoogste internetsnelheid er bij voor de prijs van het laagste abonnement,dat hele digitale pakket er bij maar dan voor nop en het eerste jaar geen abonnementskosten voor de telefoon.

In praktijk kan je dan dus overstappen en je kontrakt bij xms uitdienen legde ze me uit.
Ik vertelde haar dat ik niet zo van dat soort praktijken hou,pas over de brug komen met hoge kortingen als blijkt dat je bij de concurrent zit.
Daarnaast zou ik alleen al voor geen goud mijn internet meer inleveren.
Dus kwam ze met weer een argument: met xms heb je geen binaries nieuwsgroepen.
Blijkbaar hebben ze dus uit hun hoofd geleerd wat xms wel en niet heeft en gebruiken ze dat om xms klanten tegen casema klanten uit te spelen.
Ik vertelde dat ik geen interesse had.
Wat blijkt,achteraf heeft ze wel een foldertje in de bus gegooid met alle nieuwe digitale zenders en zo.
Het lijken verdorie wel Jehova's getuigen !

@JK:
Je zou een draadloze telefoon kunnen nemen,als je het kastje van de telefoon gewoon in de buurt van de meterkast zet kun je dat gewoon gebruiken.
Wat ik zelf heb gedaan is gekeken in hoeverre de coax los zat vanaf de meterkast tot het definitieve punt.
Dat was echt los.
Dus heb ik aan het eind (in de woonkamer) de binnen en buitenkern van de coax aan elkaar gesoldeerd en dat om een koperdraad heen gedraaid en die koperdraad daarna ook gesoldeerd.
(alles bij elkaar voor de stevigheid om te voorkomen dat je halverwege de boel kapot trekt anders heb je helemaal niets meer)
Daarna vanuit de meterkast de hele coax terug getrokken (even samen met mijn zoon die de koperdraad invoerde vanaf de andere kant.)
Toen had ik dus een kleine 15 meter coax in de meterkast liggen,maar wel een koperdraad door de hele leiding getrokken.
In de meterkast telefoondraad en netwerk kabel ook allemaal met de kernen aan elkaar aan de koperdraad en coax gesoldeerd en daarna de koperdraad terug getrokken.
Op die manier nam ik dus de coax weer mee terug samen met netwerk en telefoonkabel.
Rustig aan trekken en invoeren.
Na een half uurtje zat de coax dus weer op zijn plek maar nu wel samen met netwerk en telefoonkabel.
Alle kernen weer uit elkaar gehaald en netjes aangesloten,netwerkplug er aan met de tang,klaar.
Geen vloer of plafond open (weet ik veel hoe de boel loopt) en in een keer alle kabels waar ik ze hebben wilde.

[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 07-01-2008 13:39 . Reden: flondertje in foldertje veranderd... sorry dyslectisch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hertog_Martin schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:14:
Goh, wat wordt ik goed op de hoogte gehouden door XMS over mijn abbo... not.

Ik heb geen flauw idee wanneer ik kan verwachten dat ze het hier (Arnhem de laar) nu eens gaan aansluiten. En dus weet ik niet wanneer ik best UPC kan opzeggen en gaat dit me ws extra geld kosten allemaal en ik vind alles zo amateuristisch gaan dat het me niet zal verbazen als het minder goed werkt dan m'n huidige UPC abbo.

Een bedrijf zou toch moeten snappen dat een consument zekerheid wil.
Iedereen in de laar heeft een brief gekregen dat we januari met de werkzaamheden gaan starten. dat houd niet in dat mensen in januari ook direct een lijn naar de woning krijgen, eerst gaat de aannemer de glasvezelring bouwen.

@nick: och.. dat valt me nog reuze mee.. ik heb uit andere locaties nog veel ergere klachten van XMS klanten gekregen. quote: "xms bestaat niet meer, wij nemen het glasvezelnetwerk over.. tekent u even hier dan regelen wij alles verder voor u->2 jarig contract"

[ Voor 13% gewijzigd door denan op 07-01-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:06:
[...]

@nick: och.. dat valt me nog reuze mee.. ik heb uit andere locaties nog veel ergere klachten van XMS klanten gekregen. quote: "xms bestaat niet meer, wij nemen het glasvezelnetwerk over.. tekent u even hier dan regelen wij alles verder voor u->2 jarig contract"
Ongelofelijk brutaal !! dat hebben ze bij mijn moeder gedaan via de telefoon van Oxxio (bejaard en dementerend).
Gelukkig had ik voor 3 jaar gas en stroom vast laten zetten bij Nuon en kon ze dus niet over.
Ze begreep absoluut niet dat ze via de telefoon zo maar over kon gaan naar een andere leverancier.
Overigens weet ik welk kado we krijgen... bij de dames kom jij strippen en de heren krijgen een sleutelhanger toch ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:44:
[...]

Ongelofelijk brutaal !! dat hebben ze bij mijn moeder gedaan via de telefoon van Oxxio (bejaard en dementerend).
Gelukkig had ik voor 3 jaar gas en stroom vast laten zetten bij Nuon en kon ze dus niet over.
Ze begreep absoluut niet dat ze via de telefoon zo maar over kon gaan naar een andere leverancier.
Overigens weet ik welk kado we krijgen... bij de dames kom jij strippen en de heren krijgen een sleutelhanger toch ? :+
eeuw :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wees niet bang, ik ging voor de sleutelhanger >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben als gebruiker van internet erg tevreden en benieuwd naar het komende kado voor de klanten.

Wel heb ik een erg opmerkelijke vinding gedaan op de nieuwe website van XMS namelijk de snelheidstest, deze is gewoonweg schandalig bedoeld om klanten te lokken lijkt mij.

In mijn ogen wordt namelijk niets gedownload maar enkel een flash filmpje of zo afgespeeld om mensen te laten zien dat XMS snel is. Ik heb namelijk niet de indruk dat er werkelijk getest wordt en zo wel dan laat de snelheid van mijn verbinding via xms dus te weten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe site van xms ziet er verdompt goed uit zo gaan ze teminste voor uit topie . Ps wij krijgen iedere week wel telefoon van Casema als van KPN als ik zeg dat ik bij XMS ziet is het o en word het stil aan de andere kant van de lijn en als je dan zeg biedt mij het zelfde pakket maar aan ook met 24 mb krijg je als andwoord dat hebben we niet voor 50,00 euro jammer zeg ik dan tot de volgende keer goede avond .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:02:
Ook ik ben als gebruiker van internet erg tevreden en benieuwd naar het komende kado voor de klanten.

Wel heb ik een erg opmerkelijke vinding gedaan op de nieuwe website van XMS namelijk de snelheidstest, deze is gewoonweg schandalig bedoeld om klanten te lokken lijkt mij.

In mijn ogen wordt namelijk niets gedownload maar enkel een flash filmpje of zo afgespeeld om mensen te laten zien dat XMS snel is. Ik heb namelijk niet de indruk dat er werkelijk getest wordt en zo wel dan laat de snelheid van mijn verbinding via xms dus te weten over.
Ik heb hier een 100mbit symmetrisch van Surfnet en ik zou dus 4x zo snel moeten gaan dan XMS, maar dat zie ik dus niet terug. Ik zie mijn router ook niet knipperen zoals wanneer ik fors verkeer genereer, dus deze test is wel aardig fake ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:02:

Eeerhm.. het is een normale snelheidsvergelijking hoor.. Lijkt me ook erg duidelijk als je kunt kiezen voor "mijn huidige abonnement - ISDN - ADSL - Kabel - glasvezel".

Note: volgens mij download hij wel "iets". Ik zit namelijk op een 100Mbit verbinding en ik ga sneller dan een XMS klant volgens het filmpje. Ik zal eens bij de websitebouwer vragen wat ze precies gemaakt hebben. Het lijkt er een beetje op alsof het flashprogramma de downloadsnelheid schat en daar vervolgens een filmpje van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:57

Sa1

Hij doet inderdaad wel degelijk iets, zit hier op een sdsl 2mb lijn en volgens dumeter gaat hij downloaden op 218kB/sec. Dat is bij MP3 van 3MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

denan schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:33:
[...]

Eeerhm.. het is een normale snelheidsvergelijking hoor.. Lijkt me ook erg duidelijk als je kunt kiezen voor "mijn huidige abonnement - ISDN - ADSL - Kabel - glasvezel".

Note: volgens mij download hij wel "iets". Ik zit namelijk op een 100Mbit verbinding en ik ga sneller dan een XMS klant volgens het filmpje. Ik zal eens bij de websitebouwer vragen wat ze precies gemaakt hebben. Het lijkt er een beetje op alsof het flashprogramma de downloadsnelheid schat en daar vervolgens een filmpje van maakt.
Weet je misschien of er in Rotterdam of Breda XMS komt ?:) zou het erg leuk vinden want ik ben opzoek naar een nieuw huisje in rotterdam,Maar komt XMs in brabant dat hou ik het misschien nog even uit.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
TeGek schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:50:
[...]

Weet je misschien of er in Rotterdam of Breda XMS komt ?:) zou het erg leuk vinden want ik ben opzoek naar een nieuw huisje in rotterdam,Maar komt XMs in brabant dat hou ik het misschien nog even uit.
Nope.. daar zijn nog geen concrete plannen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voordat ik er een helpdesk issue van ga maken:
Een kennis van me klaagt dat ik altijd in gesprek ben.
Ik heb haar mobiel gebeld en gevraagd of ze me vast wilde bellen,maar ik bleef in gesprek.
Ze heeft internetPLUS/minusbellen.
Ze is eigenlijk de enige kennis die ik heb met internetRAMPbellen.
Zijn er hier mensen die dit ook wel eens horen van kennissen met internetplus bellen of niet ?

Anders gevraagd,is dit nu iets voor de helpdesk van xms of van internetPLUS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Volgens mij wordt er een kleine snelheidstest gedaan welke wordt gebruikt om de balkjes op die snelheid te laten verlopen.

Jammere is alleen dat het testje zo klein lijkt te zijn dat er geen juiste meting wordt uitgevoerd waardoor mijn XMS glasvezel verbinding trager is dan de XMS glasvezel verbinding :)

Nog een kleine opmerking:
Op de XMS website onder de internet vragen staat twee keer de vraag "Hoe snel is internet van XMS?".

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Nope.. wij filteren niets.
2) D-link :) Draytek/linksys is ook prima, maar er zijn een paar modellen die ronduit slecht zijn.

Kun je aangeven om welke modellen het dan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Hmm, op de site zegt men dat Nijmegen ook XMS heeft, maar mijn postcode geeft niets aan? Ik woon in Lent, dat is over de rivier, maar wel gemeente nijmegen (al zouden ze dat niet willen :') ). Enige plannen om een draadje onder de brug te spannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:37:
Voordat ik er een helpdesk issue van ga maken:
Een kennis van me klaagt dat ik altijd in gesprek ben.
Ik heb haar mobiel gebeld en gevraagd of ze me vast wilde bellen,maar ik bleef in gesprek.
Ze heeft internetPLUS/minusbellen.
Ze is eigenlijk de enige kennis die ik heb met internetRAMPbellen.
Zijn er hier mensen die dit ook wel eens horen van kennissen met internetplus bellen of niet ?

Anders gevraagd,is dit nu iets voor de helpdesk van xms of van internetPLUS...
Hmmmm.. aangezien de rest van de wereld je wel kan bellen denk ik dat Iplusbellen je nummer verkeerd routeert. Heb je ooit Iplusbellen gehad in het verleden? Het kan voorkomen dat ze je nummer intern nog naar een niet bestaande iplusbellen lijn routeren.. Hierdoor lijk je altijd in gesprek.
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:10:
Kun je aangeven om welke modellen het dan gaat?
Niet uit het blote hoofd... De meeste hardware review sites zijn wel heel duidelijk over de linksys/draytek modellen die niet presteren. Je kunt het beste dus even googlen voor je iets koopt (altijd verstandig). Ik heb zelf bvb een linksys gehad die uitviel zodra je 2 torrents opengooide. (Helaas was dat ook meteen de versie die niet te updaten was met linux firmware)
Ik ben momenteel echt enorm tevreden met mijn Dlink 655.. stabiel.. snel.. goed te configureren. En veel blauwe leds!
Pheno79 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:18:
Hmm, op de site zegt men dat Nijmegen ook XMS heeft, maar mijn postcode geeft niets aan? Ik woon in Lent, dat is over de rivier, maar wel gemeente nijmegen (al zouden ze dat niet willen :') ). Enige plannen om een draadje onder de brug te spannen?
Er ligt wel ergens een 'stel dat!'-plan.. maar dan zal toch echt een groot gedeelte van lent zich moeten aanmelden. Een paar vrienden van mij hebben gekocht in die nieuwbouwwijk.. en ik heb al aangegeven dat ze via de kopersvereniging de interesse moeten polsen.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 07-01-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
denan schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:10:
[...]

Er ligt wel ergens een 'stel dat!'-plan.. maar dan zal toch echt een groot gedeelte van lent zich moeten aanmelden. Een paar vrienden van mij hebben gekocht in die nieuwbouwwijk.. en ik heb al aangegeven dat ze via de kopersvereniging de interesse moeten polsen.
Volgens mij interesse zat, er woont veel jong volk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe xms site ziet er mooi uit, is ook overzichtelijker dan de oude dus een goede stap vooruit.

Ik heb mezelf met de kerst maar een plasma tv kado gedaan :*) maar ik vond de kwaliteit van mijn oude tv al niet geweldig maar nu komt echt naar voren hoe matig/slecht het beeld is.
Ik heb alle bekabeling nog eens kritisch nagelopen en geconstateerd dat dat in orde is en van een goede kwaliteit dus dat kan het probleem niet zijn.
Mijn schoonouders hebben dezelfde tv en zijn aangesloten bij upc (analoog), nou vind ik het beeld bij hun ook niet geweldig maar beter dan bij mij.

De vraag is:
Is dit de ''normale'' kwaliteit wat door xms geleverd wordt?

Op de xms site staat:haarscherpe televisie, bij mij dus niet.
Er komt digitale tv aan heb ik begrepen maar daar zullen wel extra kosten aan verbonden zijn.
Wat mag je voor beeld verwachten?
En zijn er meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Toch vreemd dat mijn standaard verbinding van XMS dan toch te weten over laat als ik de test doe.
Overigens als ik het 600Mb bestand aanklik en aangeef dat ik glasvezel verbinding tot mijn beschikking heb zie ik tijdens de test geen enkele data overdracht op mijn verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah.. Ik heb 22 november het alles-in-1-pakket aangevraagd en XMS heeft daarop keurig gereageerd.
Dat het nog weken kan duren voordat de aannemer het interressant genoeg vindt om bij mij hier in Leiden de glasvezel door te spuiten. XMS had beter kunnen zeggen dat het maanden zou/ zal duren, want ik heb nog steeds niks.. maar dan ook niks van "de aannemer" gehoord.
Wat mij nog het meeste stoort; is dat als ik XMS bel of mail, dat ik netjes geholpen word, maar dat het altijd aan "de aannemer" ligt. De aannemer die ik zelf niet kan bellen om te vragen op welke termijn ik redelijker wijs kan verwachten wanneer mijn glasvezel lijntje doorgeblazen wordt.
Ik zit nu dus al 7 weken te wachten totdat de aannemer in ieder geval laat weten, dat ik in zijn bestand/ planning besta.
Binnenkort vervalt mijn Casema aansluiting (van de vorige bewoonster) en dan heb ik helemaal niks meer. Ik kan slechts heel af en toe mee hoppen op een onbeschermde draadloze verbinding met slechte ontvangst die maar tussen de 2 en 4 uur per dag in de lucht zit. Het is voor mij op die manier heel moeilijk om ook maar zelfs mijn financien te regelen.
Binnenkort heb ik dus zeeën van tijd over (geen tv of internet), dus kan ik alleen maar elke dag XMS gaan bellen of ze die "cattle-prod" al op die trage aannemer geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

De nieuwe site vind ik nogal onduidelijk over de aanlegkosten: lees ik kan het niet vinden :) Voor zover ik in de TS heb gelezen ontsluit XMS voornamelijk huurwoningen, maar hoe zit dat qua aanlegkosten met koopwoningen?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:38:
De nieuwe xms site ziet er mooi uit, is ook overzichtelijker dan de oude dus een goede stap vooruit.

Ik heb mezelf met de kerst maar een plasma tv kado gedaan :*) maar ik vond de kwaliteit van mijn oude tv al niet geweldig maar nu komt echt naar voren hoe matig/slecht het beeld is.
Ik heb alle bekabeling nog eens kritisch nagelopen en geconstateerd dat dat in orde is en van een goede kwaliteit dus dat kan het probleem niet zijn.
Mijn schoonouders hebben dezelfde tv en zijn aangesloten bij upc (analoog), nou vind ik het beeld bij hun ook niet geweldig maar beter dan bij mij.

De vraag is:
Is dit de ''normale'' kwaliteit wat door xms geleverd wordt?

Er komt digitale tv aan heb ik begrepen maar daar zullen wel extra kosten aan verbonden zijn.
Ik heb helaas dezelfde ervaringen maar het is volgens Hertzinger binnen de specificaties.

@Denan,wat is de beste setting voor de max mtu ?? 1500 lijkt me wat te hoog ??

Wat internetplusbellen betreft :Ik heb wel internetPLUSbellen gehad maar niet met het huidige nummer.
Ze zette haar telefoon op luidspreker,en inderdaad in gesprek op mijn nummer ?

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 07-01-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:57:
Bah.. Ik heb 22 november het alles-in-1-pakket aangevraagd en XMS heeft daarop keurig gereageerd.
Dat het nog weken kan duren voordat de aannemer het interressant genoeg vindt om bij mij hier in Leiden de glasvezel door te spuiten. XMS had beter kunnen zeggen dat het maanden zou/ zal duren, want ik heb nog steeds niks.. maar dan ook niks van "de aannemer" gehoord.
Wat mij nog het meeste stoort; is dat als ik XMS bel of mail, dat ik netjes geholpen word, maar dat het altijd aan "de aannemer" ligt. De aannemer die ik zelf niet kan bellen om te vragen op welke termijn ik redelijker wijs kan verwachten wanneer mijn glasvezel lijntje doorgeblazen wordt.
Ik zit nu dus al 7 weken te wachten totdat de aannemer in ieder geval laat weten, dat ik in zijn bestand/ planning besta.
Binnenkort vervalt mijn Casema aansluiting (van de vorige bewoonster) en dan heb ik helemaal niks meer. Ik kan slechts heel af en toe mee hoppen op een onbeschermde draadloze verbinding met slechte ontvangst die maar tussen de 2 en 4 uur per dag in de lucht zit. Het is voor mij op die manier heel moeilijk om ook maar zelfs mijn financien te regelen.
Binnenkort heb ik dus zeeën van tijd over (geen tv of internet), dus kan ik alleen maar elke dag XMS gaan bellen of ze die "cattle-prod" al op die trage aannemer geprobeerd hebben.
Boosh, Ik wacht op de Jan luykenlaan in Leiden nu al een jaar op de beloofde aansluiting en er is nog steeds helemaal niets, niemand kan je iets vertellen en als je op verzoek van de helpdesk een officiele klacht (aangetekende brief) stuurt hoor je na 3 maanden nog steeds niets. Reken dus vooral helemaal nergens op en zeg vooral niks op, dat bespaart je een hoop teleurstellingen.

Goh, Ik zie net op de xms site dat in mijn woning de xms aansluiting geheel klaar voor gebruik is, klopt ook lekker veel van dus.

Ik kan altijd nog alvast gebruik maken van de spectaculaire kerstactie en mijn buren (die ook nog niks hebben) overtuigen lid te worden van xms, dan krijg ik namelijk 50% korting op mijn niet bestaande aansluiting.

Ik blijf het zeggen: prutsers.

[ Voor 9% gewijzigd door milenko79 op 07-01-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet een jaar wachten totdat ik aangesloten word. Hoe wil XMS in hemelsnaam concureren als ze hun aannemers niet eens in het gareel kunnen krijgen.
Aan die info van jou milenko79 heb ik tenminste iets. Namelijk dat ik gewoon een Casema abonnement moet nemen ipv te wachten totdat ze genoeg aanmeldingen hebben (wat dus waarschijnlijk nooit gaat gebeuren) in de buurt van de Paramaribostraat. :(
Jammer van die aansluitkosten die ik nu waarschijnlijk moet betalen + dat ik voor de duurdere tv/internet constructie moet gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 12:15
Aangezien plasma-tv's beginnen vanaf 32" of 37" (lekker groot dus :P), hoef je niet veel te verwachten van analoge tv... Analoge tv op grote schermen is altijd k*t. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
De digitale dienst zal inderdaad meer beeldinformatie bevatten (8mbit vanaf de mediagateway), maar feit blijft dat wij nooit scherper kunnen aanbieden dan het beeld dat de zenders ons aanbieden. Verwacht dus geen hdready/fullhd kwaliteit als de zenders nog in pal uitzenden.
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:53:
[...]
Toch vreemd dat mijn standaard verbinding van XMS dan toch te weten over laat als ik de test doe.
Overigens als ik het 600Mb bestand aanklik en aangeef dat ik glasvezel verbinding tot mijn beschikking heb zie ik tijdens de test geen enkele data overdracht op mijn verbinding.
Het script test inderdaad kort je upload/downloadsnelheid en maakt daar vervolgens een filmpje van. Hierdoor kunnen de resultaten afwijken, maar het is ook slechts een test 'bij benadering'. (ik zal vragen of ze dat erbij kunnen vermelden). Een volwaardige speedtestserver die snelheden tot 100/100Mbit kan testen staat op de 'todo'-list (ook voor het glasvezelamsterdam project), maar de specificaties van de machine en de lijn zijn nogal hoog. Als je zo'n server plaatst zal namelijk iedereen gaan lopen speedtesten. Wellicht gaan we de server alleen beschikbaar maken voor mensen binnen het netwerk, maar wel op zo'n manier dat de server net aan de rand van het netwerk ligt->amsIX (en het dus een realistische test is).
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:57:
Huurwoningen zouden in principe al aangesloten moeten zijn, voor koopwoningen gaat er een regel op dat men naast de vezel moet wonen + er meerder aanvragen uit die regio/stad bij de aannemer moeten liggen. Graafwerkzaamheden voor 1 woning uitvoeren is namelijk te duur (denk aan minimaal 1500-1800 euro) en dan is de reden dat men liever 2-3 woningen op 1 dag doet. Hierdoor kan het inderdaad af en toe voorkomen dat mensen (te) lang moeten wachten omdat het kostentechnisch niet haalbaar is om voor slechts één woning de straat open te breken.

Note: loopt de vezel dus NIET langs je voortuin op dan is de kans dat je een aansluiting kunt krijgen ongeveer 0.
Apie! schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:06:
De nieuwe site vind ik nogal onduidelijk over de aanlegkosten: lees ik kan het niet vinden :) Voor zover ik in de TS heb gelezen ontsluit XMS voornamelijk huurwoningen, maar hoe zit dat qua aanlegkosten met koopwoningen?
Die staan er niet meer op aangezien dit van project tot project kan verschillen. Standaard zijn de kosten namelijk 150,- euro (als je tussen 2 huurwoningen met vezel woont), maar voor vraag-trajecten kunnen de prijzen varieren van 0-150 euro (afhankelijk van het gekozen model en de bewonersparticipatie).
Nick39 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:27:
[...]

Ik heb helaas dezelfde ervaringen maar het is volgens Hertzinger binnen de specificaties.

@Denan,wat is de beste setting voor de max mtu ?? 1500 lijkt me wat te hoog ??

Wat internetplusbellen betreft :Ik heb wel internetPLUSbellen gehad maar niet met het huidige nummer.
Ze zette haar telefoon op luidspreker,en inderdaad in gesprek op mijn nummer ?
1) 1500 is prima, je download toch voornamelijk grote bestanden via je vezel ;)

2) Hmmm.. dat is op zich vreemd maar aangezien het alleen bij I+bellen voorkomt denk ik toch dat ze daar een foutje in de telefonieroutering hebben zitten. In principe gaat de volgende regel op:
Kunnen 2 of meer providers een XMS klant niet bereiken -> XMS bellen
Kan slechts 1 provider de XMS klant niet bereiken ->Provider bellen

Natuurlijk is het wel zo dat die providers dan andere switches moeten gebruiken, dus niet KPN iplusbellen &telfort & kpn gewoon bellen. Die zitten allemaal op hetzelfde netwerk.
milenko79 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:00:
[...]
Ik kan altijd nog alvast gebruik maken van de spectaculaire kerstactie en mijn buren (die ook nog niks hebben) overtuigen lid te worden van xms, dan krijg ik namelijk 50% korting op mijn niet bestaande aansluiting.
Hmmm speelt dat nou nog steeds op de jan luykenlaan? Ik dacht dat er ondertussen al meerdere aansluitingen opgeleverd waren (martdj?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Denan dank je,maar ik ben ff de vuistregel vergeten.. in princiepe levert een lagere max mtu toch meer op ?
mtu verlagen, server pingen met bv 20 packets tot er packetloss gaat optreden,dan stapje hoger tot de packetloss verdwijnt en dan 28 er bij optellen voor de overhead is maxmtu of zit ik nou echt verkeerd ?? ( even niet uitgaand van de grootte van de bestanden maar alleen de theorie)

Wat internetPLUSbellen betreft,ik ga er vanuit dat het al regende van de klachten als het een algemeen issue was.. overgens geven mijn oude ( ik had isdn) 6 nummers ook allemaal in gesprek aan,de afgesloten toon kent men blijkbaar niet bij internetPLUSbellen.
Maar ik heb expres geen nummer van KPN gemigreerd omdat het aantal spooktelefoontjes me even te toevallig was en ik het vermoeden heb dat mijn nummer via een lek bij een callcenter bekend werd want ik was opeens voor elke aanbieding de pineut.
Ik heb zelfs een speciaal kastje er tussen dat onderdrukte nummers tijdens het eten blokkeert.
De vriendin in kwestie zal zelf actie moeten ondernemen denk ik.

Verder is ook ikke nog steeds benieuwd naar het kadootje...
Roept gevoelens op van vroeger... oef... 1 december... nog 4 nachtjes slapen en dan komt die man met die schimmel tussen zijn benen... dat paard bedoel ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
Enige plannen voor limburg ergens in een hoekje onder het stof? (Meerssen, bij Maastricht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Er is ook schijnbaar wel iets opgeleverd, maar het grootste deel echt niet. Er wordt verder ook totaal niet meer over gecommuniceerd, dus ik weet niet of er uberhaupt nog wat in de planning zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:40:

Huurwoningen zouden in principe al aangesloten moeten zijn, voor koopwoningen gaat er een regel op dat men naast de vezel moet wonen + er meerder aanvragen uit die regio/stad bij de aannemer moeten liggen. Graafwerkzaamheden voor 1 woning uitvoeren is namelijk te duur (denk aan minimaal 1500-1800 euro) en dan is de reden dat men liever 2-3 woningen op 1 dag doet. Hierdoor kan het inderdaad af en toe voorkomen dat mensen (te) lang moeten wachten omdat het kostentechnisch niet haalbaar is om voor slechts één woning de straat open te breken.

Note: loopt de vezel dus NIET langs je voortuin op dan is de kans dat je een aansluiting kunt krijgen ongeveer 0.
De grap is dat ik net ben gaan wonen in een huurwoning van Portaal. Er ligt een onafgewerkt (volgens mij) buisje met dop erop in mijn woonkamer. Ik denk dat de vorige bewoonster de monteurs nooit heeft binnengelaten om de glasvezel door te laten spuiten en nu zit ik dus met deze elende. Het is niet zozeer het probleem dat ik moet wachten, maar dat ik helemaal in het ongewisse wordt gelaten over wat mij te wachten staat.
Als mij gewoon verteld wordt dat ik nu nog minstens 3 maanden moet wachten (ik ben misschien wel te optimistisch), dan kan ik tenminste in de de tussentijd een abonnement nemen bij Casema. Die kan WEL leveren. Dat zou ook service zijn van XMS. Als je eigen bedrijf niet kan leveren, laat dan je toekomstige klant dan niet in de kou staan, zoals nu gebeurt.
Volgens de postcodechecker op de XMS kan ik <cough> direct <cough> aangesloten worden :(

ps.
Bedankt voor het reageren denan. Dat wordt erg gewaardeerd. Ik heb nu al meer info gekregen dan in de 7 weken daarvoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Waarom is er eigenlijk onderscheid gemaakt tussen huur- en koopwoningen? Ik kan er namelijk donder op zeggen dat er in dat kader straks dus geen vezel langs mijn voortuin loopt, want het rijtje huurwoningen ligt 2 straten achter ons huis. Voor ons huis ligt een grote brede kanovijver waar hoogstwaarschijnlijk geen huurwoningen in zullen liggen :/

[ Voor 10% gewijzigd door Apie! op 08-01-2008 14:01 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:35:
@Denan dank je,maar ik ben ff de vuistregel vergeten.. in princiepe levert een lagere max mtu toch meer op ?
mtu verlagen, server pingen met bv 20 packets tot er packetloss gaat optreden,dan stapje hoger tot de packetloss verdwijnt en dan 28 er bij optellen voor de overhead is maxmtu of zit ik nou echt verkeerd ?? ( even niet uitgaand van de grootte van de bestanden maar alleen de theorie)
Hogere MTU is beter voor grotere packets. Als random servers pingen op internet het enige is wat je doet op je glasvezellijn is een lage MTU beter :).

note1: je zou trouwens helemaal geen packetloss moeten hebben.. tenzij de server die je pingt erg "brak"is.
note2: @schimmelcomment: ik begin me toch zorgen te maken nick.. teveel oliebollen met oud&nieuw? of een poedersuiker o.dose? ;)
Paprika schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:53:
Enige plannen voor limburg ergens in een hoekje onder het stof? (Meerssen, bij Maastricht)
nope
milenko79 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:17:
Er is ook schijnbaar wel iets opgeleverd, maar het grootste deel echt niet. Er wordt verder ook totaal niet meer over gecommuniceerd, dus ik weet niet of er uberhaupt nog wat in de planning zit.
Hmmm .. das zorgwekkend. Zoals bekend ben ik niet meer 24/7 betrokken bij XMS, maar ik zal kijken wat ik kan doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:21:
[...]

De grap is dat ik net ben gaan wonen in een huurwoning van Portaal. Er ligt een onafgewerkt (volgens mij) buisje met dop erop in mijn woonkamer. Ik denk dat de vorige bewoonster de monteurs nooit heeft binnengelaten om de glasvezel door te laten spuiten en nu zit ik dus met deze elende. Het is niet zozeer het probleem dat ik moet wachten, maar dat ik helemaal in het ongewisse wordt gelaten over wat mij te wachten staat.
Als mij gewoon verteld wordt dat ik nu nog minstens 3 maanden moet wachten (ik ben misschien wel te optimistisch), dan kan ik tenminste in de de tussentijd een abonnement nemen bij Casema. Die kan WEL leveren. Dat zou ook service zijn van XMS. Als je eigen bedrijf niet kan leveren, laat dan je toekomstige klant dan niet in de kou staan, zoals nu gebeurt.
Volgens de postcodechecker op de XMS kan ik <cough> direct <cough> aangesloten worden :(

ps.
Bedankt voor het reageren denan. Dat wordt erg gewaardeerd. Ik heb nu al meer info gekregen dan in de 7 weken daarvoor.
Dit kan inderdaad voorkomen. Als de vorige bewoner de monteurs niet binnenlaat gaat de oplevering eigenlijk aan je woning voorbij. Hoogstwaarschijnlijk is je wijk/regio al uit handen van de aannemer, hij is tenslotte "klaar". Als je dan een aanvraag doet kom je in een na-aansluitingsproces terecht. Hierbij worden de aanvragen (net zoals bij koopwoningen) per batch uitgevoerd. Het kan dus inderdaad even duren (al weet ik dat men bezig is om dat hele proces te stroomlijnen zodat er meer duidelijkheid komt).

De postcodechecker gaat trouwens uit van de lijsten met opgeleverde Portaal/Dudok/SCW woningen. Als de vorige bewoner de monteurs na de initiele aansluiting niet meer binnen heeft gelaten denkt die checker dat er al een vezel aanwezig is, terwijl er alleen een duct hangt.

Wat betreft je tijdelijke internet: wellicht alice?
Apie! schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:46:
[...]
Waarom is er eigenlijk onderscheid gemaakt tussen huur- en koopwoningen? Ik kan er namelijk donder op zeggen dat er in dat kader straks dus geen vezel langs mijn voortuin loopt, want het rijtje huurwoningen ligt 2 straten achter ons huis. Voor ons huis ligt een grote brede kanovijver waar hoogstwaarschijnlijk geen huurwoningen in zullen liggen :/
Omdat in fase 1 van het project alle Portaalwoningen aangesloten zijn. (Portaal heeft hiervoor ook een groot deel van de projectkosten gedragen, GNEM het andere deel). De koopwoningen zijn daarna als "extraatje" aangesloten in een aantal regio's, mits ze in een straat stonden waar de vezel ligt. Eigenlijk had de CSD bij het eerste contact al moeten informeren of er Portaal woningen in je straat stonden, dan was het bij de eerste keer duidelijk geweest.

In de komende fases doen we meer met gebiedsverglazing/vraagtrajecten. Zodra dat van start gaat (zoals "de laar" in Arnhem) kunnen wijken zich collectief aanmelden en verglazen wij alle straten (mits er minimaal 2-3 woningen in een straat meedoen, en 30-40% van de wijk zich "voorinschrijft")

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja verdorie, sint rijdt toch gewoon op een schimmel... dat is toch algemeen bekend ?
Ik ben een beetje aan het spelen met de snelheid maar ik heb tot nu toe niet echt een betrouwbare methode gevonden om die te testen.
Als ik echt ga mieren je weet wel ( er van uitgaand dat deze met de kou te vinden zijn) dan neem ik 24 mbit : 8 ( of uitgaand van 1024 door 7,8125) en kom ik op een download snelheid uit van rond de 3 mbyte.
Nou gebruik ik liever geen test sites want daar klopt nooit zoveel van, dus download ik een test file van xs4all of demon van 100 MB.
Daarbij blijf ik op een gemiddelde hangen van 2,4 mb per seconde terwijl 3 tot 3,1 maximaal moet kunnen maar regelmatig zakt de hele boel in naar 1,2.
En dan staan alle applicaties die internet gebruiken uit,virusscanner even uit..geen spyware of andere troep...

Uitgaande van een mtu van 1500 en een mss van 1460 kom ik op een receive window grootte van 1027840. (scaling factor 4 )
Uitgaande van de vuistregel dat het receive window (RW) gedeeld moet kunnen worden door de MSS en dat op een heel getal moet worden gedaan.
Een lager receive window laat de verbinding inzakken,nog beter bij 24 Mbit zou een receive window zijn van 1499420 welke ook weer door de MSS deelbaar is. (scaling factor 6)
(24 mbit x maximale delay van 500 ms = 15000000,afronden naar beneden naar het dichtsbij gelegen getal dat door de MSS deelbaar is)
Het maakt hierbij niet uit of ik de Linksys WRT54G er tussen laat of er tussen uit haal.
Laat ik de bekende rekenformules er op los dan kom ik op:

MSS: 1460
MTU: 1500
TCP Window: 1027840 (multiple of MSS)
RWIN Scaling: 4
Unscaled RWIN : 64240
BDP limit (200ms): 41114kbps (5139KBytes/s)
BDP limit (500ms): 16445kbps (2056KBytes/s)
MTU Discovery: ON
TTL: 47
Timestamps: OFF
SACKs: ON

Waarom komt dat nou niet hoger ( de snelheid)... en waarom zakt de boel regelmatig gewoon helemaal in ?

(netwerkkabel tussen xms kast en pc 2 meter lang cat5)
De netwerk adapter zelf staat op autosence.. zou ik daar nog wat mee moeten doen, 100mbit full duplex bv ? )

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 08-01-2008 15:15 . Reden: lengte kabel opgegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

denan schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:57:

Omdat in fase 1 van het project alle Portaalwoningen aangesloten zijn. (Portaal heeft hiervoor ook een groot deel van de projectkosten gedragen, GNEM het andere deel). De koopwoningen zijn daarna als "extraatje" aangesloten in een aantal regio's, mits ze in een straat stonden waar de vezel ligt. Eigenlijk had de CSD bij het eerste contact al moeten informeren of er Portaal woningen in je straat stonden, dan was het bij de eerste keer duidelijk geweest.

In de komende fases doen we meer met gebiedsverglazing/vraagtrajecten. Zodra dat van start gaat (zoals "de laar" in Arnhem) kunnen wijken zich collectief aanmelden en verglazen wij alle straten (mits er minimaal 2-3 woningen in een straat meedoen, en 30-40% van de wijk zich "voorinschrijft")
Hoe ziet het kostenplaatje er dan uit als je in een blok zit waar alleen maar koopwoningen staan? Want in dat geval is er geen instelling als Portaal oid om bepaalde kosten op zicht nemen.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:58:

Daarbij blijf ik op een gemiddelde hangen van 2,4 mb per seconde terwijl 3 tot 3,1 maximaal moet kunnen maar regelmatig zakt de hele boel in naar 1,2.
Hmmm ik denk dat er gewoon weinig betrouwbare metingen zijn, voor friskes hebben we toen tijdelijk een server op de AMSix opengezet met een 1GB bestand. Daarmee schoot hij al snel naar een stabiele 2.6-2.9Mbyte/sec. Je moet ook niet vergeten dat de snelheid van 24Mbit natuurlijk uitgaat van 'kaal' dataverkeer. Ga je er de overhead vanaf trekken (tcp/ip-etc) dan zal altijd een deel van de bandbreedte wegvallen. Op de meeste locaties blijkt echter wel dat mensen geen 24Mbit maar 28-32Mbit hebben.. Maar dat is waarschijnlijk een 'feature" in het netwerkbeheersysteem ;)

Anyway.. zodra wij zelf een betrouwbare server hebben zal ik het hier posten.
Apie! schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:30:
[...]
Hoe ziet het kostenplaatje er dan uit als je in een blok zit waar alleen maar koopwoningen staan? Want in dat geval is er geen instelling als Portaal oid om bepaalde kosten op zicht nemen.
In dat geval komen de wijken in een vraagbrundelingstraject uit. Als je naar 'de laar' kijkt zie je dat daar 30% van de woningen zich bij de voorinschrijving moest aanmelden. Voor 75,- euro kreeg men dan een aansluiting (normaal 150,-). Als men zich echter als groep aanmeldde kreeg men voor elk extra groepslid 2.50 korting op de collectieve rekening. Kwam men dus met een groep van 30 man aan dan kreeg iedereen de aansluiting gratis.

Dit soort modellen verschilt echter van project tot project, het is meer om je een idee te geven van het hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De digitale dienst zal inderdaad meer beeldinformatie bevatten (8mbit vanaf de mediagateway), maar feit blijft dat wij nooit scherper kunnen aanbieden dan het beeld dat de zenders ons aanbieden. Verwacht dus geen hdready/fullhd kwaliteit als de zenders nog in pal uitzenden.
Is er al bekend wanneer er in Hilversum de digitale dienst beschikbaar is en wat de kosten daarvan worden?

Ik woon vlakbij het NOB complex anders rol ik zelf wel een kabeltje daar naartoe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:59:
[...]

Is er al bekend wanneer er in Hilversum de digitale dienst beschikbaar is en wat de kosten daarvan worden?

Ik woon vlakbij het NOB complex anders rol ik zelf wel een kabeltje daar naartoe 8)7
Als het zo makkelijk zou gaan.. Woon zelf 100 meter van de ring af... *grumble*

mbt die aansluitkosten a 150 euro voor koopwoningen: Ze staan over een uurtje weer op het aanvraagform op de site als mensen zich aanmelden en niet uit de "portaal-pool" komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Van de week kwam ik op de website van XMS en zag ook dat deze vernieuwd is.
Een hele verbetering mooie uitdagende website waar je niet zo maar aan voorbij gaat. Deze site nodigt je uit om even op rond te kijken.
De snelheidstest is ook wel leuk alleen jammer dat je niet echt ziet wat je snelheid is.
M.a.w. je kunt niet zien hoeveel mb zwaar je verbinding nu echt is en hoe snel je in mb per seconde kunt downloaden.
maar volgens mij is er ook geen constante snelheid. Van de week keek in een paar maal op de speedtest van bbned en ik startte met een verbinding van 169mb/sec, dit betekende meer dan 10mb/sec downloaden en vervolgens stond ik een tijdje op 32mb/sec.
Maar gisteravond kwam ik niet verder dan 7mb/sec verbindingssnelheid.
M.a.w. is onze snelheid altijd constant en is deze ergens goed meetbaar.

Ik heb al een tijdje een LCD tv van Sony 32" een Bravia maar ik ervaar het analoge signaal als zeer goed. Daarnaast zit ik in de klankbordgroep Soest(erberg) en test al sinds februari 2007 het digitale signaal. En dat is nog veeeel beter. Na de eerste versie digitale tv zijn we over gestapt naar fase 2 en daarin hebben we ook een soort uitzending gemist uit de RTL stal en Volkskrant TV, daarnaast is het aantal regionale zenders uitgebreid en hebben we de Nederland4 themakanalen die te zien zijn via www.nederland4.nl gewoon op de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

denan schreef op maandag 07 januari 2008 @ 08:41:
[...]

[...]

Het tv-signaal staat bij oplevering inderdaad altijd aan (anders is het niet te testen). Net zoals bij UPC/@home/Casema verzamelen wij dan lijnen die uitgezet kunnen worden en dan sturen wij een monteur langs. Op deze manier kan een monteur in één keer een berg tv-lijnen uitzetten, ipv voor slechts 1 aansluiting twee uur onderweg te zijn.
Ah, duidelijk. Ik gebruik het tvsignaal toch niet, ivm dat ik geen zin heb om onder het huis door te gaan en de originele bekabeling te ontkoppelen. Dat moet je dan weer aansluiten als je uit het huis gaat. Via de telefoonlijn is ook geen optie, komt ook binnen in de woonkamer.

Maar was toch al van plan om of Digitenne of Casema digitaal pakket te nemen. Meer zenders en de aansluiting zit toch bij de TV. Kan XMS niets aan doen. Als XMS bij me in de woonkamer binnenkwam, dan had ik dat wel genomen als 'alles-uit-de-kast' abonnement.

Nadeel van Casema is trouwens dat ze bij die akties om lijnen te ontkoppelen ook wel eens een extra lijntje afkoppelen. Zo heb ik wel eens een halve week zonder internet en tv gezeten... nouja, wel eens... 2 of 3x al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
(jarig!)
@Nick39
Ik kan mijn testserver wel weer even aanzetten, ik heb zelf 48Mbit en een router die de troughput goed aan kan.

Een paar andere mensen hebben toen ook getest, en volgens mij kwam de snelheid daar toen goed uit. Zie ook http://www.xmsforum.nl/index.php/topic,32.0.html .

Laat maar weten...

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jurjen de Vries schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:53:
@Nick39
Ik kan mijn testserver wel weer even aanzetten, ik heb zelf 48Mbit en een router die de troughput goed aan kan.

Een paar andere mensen hebben toen ook getest, en volgens mij kwam de snelheid daar toen goed uit. Zie ook http://www.xmsforum.nl/index.php/topic,32.0.html .

Laat maar weten...
Graag !
Alleen blijf je wel in het netwerk van XMS,dus de doorgang naar buiten meet je niet,maar het is wel eens fijn om het te kunnen meten.
Ik heb het idee dat mijn Linksys toch ook wat sloom is.
Het gaat mij er eigenlijk niet zo om,om echt die 24 mbit te gebruiken,ik bedoel,ik voel me niet "genaaid" door xms als het echt niet zo snel zou zijn.
Er zijn naar sites en zo,zoveel vertragende bottlenecks dat dat toch niet echt eerlijk is.
Ik kan met mijn 24 mbit verbonden worden met een 5 mbit servertje met 500 gebruikers en ja,dan kom je toch echt niet hoger.
Wat ik wel wil is dat mijn apparatuur en pc goed getuned zijn zodat daar niet nog meer vertraging optreedt.
Wat ik frustrerend vind is dat,terwijl ik niets verander,het ene moment een testfile bij Demon binnen haal op 3,2 mbyte en het volgende moment niet boven de 2 uit kom.
Waar ligt dat dan aan,aan mijn Linksys,aan de Demon server die het dan net weer erg druk heeft...
Als ik zeker weet dat jouw testserver niets anders aan het doen is,heb ik een accurate meting en kan ik gewoon er voor zorgen dat het in elk geval binnenshuis goed is en kan ik zien of mijn veranderingen echt effectief zijn.
Dat kan ik alleen overdag meten,want 's avonds moet ik mijn Linksys geloof ik gaan koelen als de kids bezig zijn :)

Wat ik ook nog ff van je aanbod kan zeggen (toen ook met Joost) is toch,en niet om achteraf weer te zeuren,dat dit mijns inziens weer een staaltje van solidariteit is die in dit clubje heerst terwijl soms wel eens beweerd wordt dat men niet solidair zou zijn.
En nee, ik ga niet zoenen :)

@Denan,wanneer komt die schimmel nou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wanneer digitale tv wordt uit gerold ( Soest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:57:
Kan iemand mij vertellen wanneer digitale tv wordt uit gerold ( Soest)
niemand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:51
Alvast voorruit lopend op wat hopelijk snel komen gaat:

wellicht overbodige vraag...maar wanneer je tv uitgerust is met een geïntegreerde DVB-T-tuner, heb je dan nog een settop-box nodig? Volgens mij niet toch? Of zou dit hardwaretechnisch nog problemen kunnen geven?

*vol verwachting klopt ons hart* ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:17:
Alvast voorruit lopend op wat hopelijk snel komen gaat:

wellicht overbodige vraag...maar wanneer je tv uitgerust is met een geïntegreerde DVB-T-tuner, heb je dan nog een settop-box nodig? Volgens mij niet toch? Of zou dit hardwaretechnisch nog problemen kunnen geven?

*vol verwachting klopt ons hart* ;)
denk niet dat dit gaat werken. DVB-T is via de lucht als in digitenne. DVB-C is digitaal via de kabel, maar wat XMS gaat doen is via IP, das weer wat anders geloof ik, weet niet of dit ook onder de noemer DVB-C gaat vallen.

Wel is het iig zo dat je met je DVB-T ontvanger er niets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Sa1 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:09:
[...]
denk niet dat dit gaat werken. DVB-T is via de lucht als in digitenne. DVB-C is digitaal via de kabel, maar wat XMS gaat doen is via IP, das weer wat anders geloof ik, weet niet of dit ook onder de noemer DVB-C gaat vallen.

*grumble* gewoon echt 20 seconden te laat .. :)

Maar sa1 heeft gelijk.. Het is een compleet andere techniek dus het gaat niet werken.

@pieter: Zodra het klaar is.. Momenteel bevinden we ons nog in een te vroeg stadium om datums te gaan noemen maar we breiden de pilotgroep momenteel sterk uit. Het zal in ieder geval na februari worden aangezien dan het XMS netwerk aangepast zal worden (MPLS) zodat de streams beter te managen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door denan op 11-01-2008 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

oohhh 150 euro. dacht dat het veel meer zou zijn :)

Hoe gaat de glasvezel eigenlijk de woning binnen? Ik las eerder iets over een klodder verf en een gat boren in de voorgevel ofzo? Heeft iemand daar foto's van? De voorgevel van mijn toekomstige woning ligt tov de buren iets naar achter namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Apie! op 11-01-2008 09:16 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Apie! schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:16:
oohhh 150 euro. dacht dat het veel meer zou zijn :)

Hoe gaat de glasvezel eigenlijk de woning binnen? Ik las eerder iets over een klodder verf en een gat boren in de voorgevel ofzo? Heeft iemand daar foto's van? De voorgevel van mijn toekomstige woning ligt tov de buren iets naar achter namelijk.
Hangt van de woning af, bij de meeste woningen kan het namelijk ook ondergronds door de muur of onder de fundering door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:51
Sa1 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:09:
[...]

Damn, was te mooi om waar te zijn...zag een FLAt-tv met tuner, dacht dat het wel handig kon zijn. Geloof idd dat de T voor terrestial staat, had het dus kunnen weten... :/

Maar ik zeg maar zo: beter een lelijke settopbox, dan geen settopbox! :P

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:55:
[...]

Damn, was te mooi om waar te zijn...zag een FLAt-tv met tuner, dacht dat het wel handig kon zijn. Geloof idd dat de T voor terrestial staat, had het dus kunnen weten... :/

Maar ik zeg maar zo: beter een lelijke settopbox, dan geen settopbox! :P
Je hebt wel Sony TV's met DVB-C decoders der in, maar dan moet je nog wel een CAM kopen waar je kaartje in kan. Dit kan overweg met bijv Casema / Multikabel, zonder CAM kan het ook maar dan kan je alleen het basis pakket van UPC en alles van Caiway ontvangen das namelijk FTC. Maar dan nog gaat XMS iets totaal anders gebruiken...

[ Voor 9% gewijzigd door Sa1 op 11-01-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Officieel ondersteunen de kabelmaatschappijen geen tv's met Cam's.
Het gebruikte Irdeto systeem ( Casema, Essent,Multikabel )staat dit ook niet toe,een gedeelte van de codering zit in de decoder zelf.
De enige Cam die gaat werken in een dvb-C is de Alphacrypt Cam waar een stukje van de codering die normaal in de decoder zit met software wordt nagebootst.
En dan werkt alleen nog maar de gewone Alphacrypt Cam, software versie 3.05, de Light doet het niet.
Eerdere software versies doen het ook niet en de kabelmaatschappijen doen er alles aan om ook de Alphacrypt steeds uit te schakelen,dus een garantie dat het blijft werken heb je ook niet.
Daarnaast kunnen de meeste sony tv's niet alle door de kabel gebruikte frequenties weergeven waardoor je de programma's in die stream dus mist.

Bij UPC moet je een Nagravision Cam hebben.
Voor Digitenne heb je een Conax cam nodig (voor de gecodeerde kanalen)
DVB-C staat voor kabel
DVB-S staat voor satelliet
DVB-T staat voor terrestial ( digitenne )

Casema,Tele2 en zometeen XMS gaan IPTV gebruiken,die streams komen vanaf een server op en via internet.
Hierbij heb je dus een settopbox nodig van de provider zelf ( niet onderling uitwisselbaar) waarbij de settop zich meldt bij je provider met een unieke ID code via een UTP internet kabel.
Afhankelijk van hoe je daar in de server staat, simpel gezegd wel of niet, ontvang je iptv.
Komt je code niet voor in het systeem of is hij afgesloten dan krijg je geen beeld.
Er zijn nog geen tv's die rechtstreeks IPTV ondersteunen.
Ook zijn de decoders zoals gezegd onderling niet uitwisselbaar,je hebt dus geen keuze uit meerdere modellen anders dan die XMS zelf aanbied.
Voorlopig zit je daar dus aan een settopbox vast,hoewel in het geval van XMS wel een kleintje,het is niet zo'n monster als die casema wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema & IPtv?
Dat heb k ff gemist. :S
Voor zover ik weet gebruiken ze momenteel nog steeds DBV-C.

Wanneer moet dit gaan gebeuren?
Welke STB gaan ze gebruiken?

gr

han

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:36:
Casema & IPtv?
Dat heb k ff gemist. :S
Voor zover ik weet gebruiken ze momenteel nog steeds DBV-C.

Wanneer moet dit gaan gebeuren?
Welke STB gaan ze gebruiken?

gr

han
Dit jaar nog gaan ze er mee beginnen,ze zijn al bezig met een pilot.
Als decoder wordt de Scientific Atlanta Explorer 8455DVB decoder (HD PVR) gebruikt.
De HDTV PVR's zijn uitgerust met OpenTV Core2 middleware platform, OpenTV PVR2, en de OpenTV HTML browser.
Het werd overigens vorig jaar al aangekondigd door OpenTV:
http://www.opentv.com/about/releases/OpenTV%20Casema.pdf

De decoder zelf:
http://www.saeurope.com/n...Explorer8455DVB_HDDVR.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 11-01-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Niet online
Ik heb een vraagje wat betreft de CPS en DRG-22.

Wordt de DRG-22 (waar je uiteindelijk je router/telefoon op aansluit) in de woonkamer geplaatst of zal deze in de meterkast blijven, bij de woningen in de laar?
in het 2e geval, is het makkelijk mogelijk om deze te kunnen verplaatsen?
Gaat alle data (telfoon/internet) via een RJ45 van de CPS -> DRG22 ?

[ Voor 10% gewijzigd door Madcat op 12-01-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Madcat schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:40:

Wordt de DRG-22 (waar je uiteindelijk je router/telefoon op aansluit) in de woonkamer geplaatst of zal deze in de meterkast blijven, bij de woningen in de laar?
Je internet gaat via de CPS, de DRG22, als die al bij je wordt opgehangen, is alleen voor de telefoon. De lan-aansluiting op dat ding moet je dan ook niet gebruiken voor je internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Hmmmm een minpuntje voor XMS;
M'n broer woont hier vlak bij me in de buurt, ook een Portaal woning en hij genoot al een half jaar van glasvezel internet incl. een vast IP adres waar hij voor betaald heeft. Dankzij hem ben ik ook met XMS begonnen.

Belt hij me gister op, of ik nog wel online kan komen. Ik wel... hij naar XMS bellen. Is zijn half jaar gratis internet verlopen. Dus dag IP adres en dag verbinding.
En mooi dat hij geen emailtje heeft gehad of een telefoontje met de vraag of het bevallen is en of hij het voort wil zetten of niet. De xmsnet.nl emails zijn geforward naar een andere mailbox van hem, maar hij heeft niets van XMS gezien.

Resultaat : Statische IP adres weg. Nu is glasvezel al wel weer aangesloten, maar het statische IP adres krijgt hij niet terug. Groot nadeel, want hij heeft een server in een datacenter bij Schiphol-Rijk staan met in de firewall-rules dat vaste IP adres om full access te krijgen tot zijn server.
Als het een beetje slecht verloopt, mag hij dus van de week dankzij XMS een ritje richting het datacenter maken om de boel te veranderen.

Dus Denan, ik weet niet of het mogelijk is om hem weer z'n eigen vaste IP adres terug te geven (kostenloos)? Hij heeft nu immers een vast abonnement genomen en is verder best tevreden over XMS. Daarnaast ben ik benieuwd wat de juiste procedure is bij XMS, nadat het half jaar verstreken is. Normaal gesproken is het enorm lastig om ergens van af te komen, maar bij XMS gaat dat heel erg makkelijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier in Leiden is de DRG 418S in gebruik,een nieuwere variant.
Daarbij zijn CPS en DRG dus in een apparaat en geen 2 aparte kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JK schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:26:
Dus Denan, ik weet niet of het mogelijk is om hem weer z'n eigen vaste IP adres terug te geven (kostenloos)? Hij heeft nu immers een vast abonnement genomen en is verder best tevreden over XMS. Daarnaast ben ik benieuwd wat de juiste procedure is bij XMS, nadat het half jaar verstreken is. Normaal gesproken is het enorm lastig om ergens van af te komen, maar bij XMS gaat dat heel erg makkelijk :o
Procedure bij verlopen 6 maanden gratis:

4 weken voor aflopen proefperiode verzenden wij automatisch een email naar het hoofdemail account.
2 weken voor het aflopen van de proefperiode stuurt de administratie een brief met een reminder
1 week voor het verlopen versturen wij nogmaals automatisch email naar het hoofdaccount
1 dag voor het aflopen gaat er alsnog een reminder via de email naar de klant.

Geen idee waarom dit bij je broer niet is gebeurt, wellicht is de brief op de berg reclamepost terecht gekomen en zitten de emails in zijn spambox? Bij alle andere klanten werkt het namelijk wel :)

Dus.. als hij kan aantonen dat hij de 3 emails en de brief niet heeft ontvangen kan ik kijken of hij het kostenloos terug krijgt. Maar... ik zal zelf in de logs moeten gaan graven om dat te checken.. Aangezien die logs elke dag zo'n 1.5gb aan pure text opleveren duurt dat best lang.. dus laat hem even alles zelf goed controleren.

De aannemers hangen die kast in principe op naast je huidige UPC aansluiting zodat je snel en makkelijk kunt omprikken. Het verplaatsen van de kast is niet mogelijk: opnieuw buizen trekken, opnieuw glas blazen.. ergo ->erg duur.
Telefonie gaat met rj11 naar je telefoon vanaf het nieuwe CPS, netwerk gewoon met rj45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Niet online
denan schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:52:
[...]

De aannemers hangen die kast in principe op naast je huidige UPC aansluiting zodat je snel en makkelijk kunt omprikken. Het verplaatsen van de kast is niet mogelijk: opnieuw buizen trekken, opnieuw glas blazen.. ergo ->erg duur.
Telefonie gaat met rj11 naar je telefoon vanaf het nieuwe CPS, netwerk gewoon met rj45.
Goed nieuws, ik was al bang dat ik zelf creatief met kabels moest zijn.
Maar ik ben blij dat het kastje niet in de meterkast komt te zitten, maar in de huiskamer op de plek waar de telefoon (nu adsl doosje) ook is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Madcat schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:04:
Goed nieuws, ik was al bang dat ik zelf creatief met kabels moest zijn.
Maar ik ben blij dat het kastje niet in de meterkast komt te zitten, maar in de huiskamer op de plek waar de telefoon (nu adsl doosje) ook is
De DRG-?? (het gecombineerde geval) is 38x24x5,5cm. Noem het maar een kastje...

* bartware is blij dat ie bij hem in de meterkast hangt. :Y)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 12-09 22:02
denan schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:06:
[...]

Iedereen in de laar heeft een brief gekregen dat we januari met de werkzaamheden gaan starten. dat houd niet in dat mensen in januari ook direct een lijn naar de woning krijgen, eerst gaat de aannemer de glasvezelring bouwen.
Van wanneer is die brief? Enige brief die ik heb gekregen is alweer van aantal maanden terug over dat het doorgang vind maar geen specifieke maand genoemd over begin werkzaamheden.

Maar daar gaat het me niet om, het gaat er om dat ik geen enkele inzage heb over wat nu mijn bintenis met XMS precies is. Het is alweer een jaar geleden ofzo dat ik het aanmeldformulier heb getekend. Nooit een overzicht van klantgegevens enzo gehad. En vooral; ik zit met een UPC dat dan opgezegd dient te worden, maar ik kan niet handelen omdat er 0,0 bekend is over wanneer a) de glasvezel er ligt en b) mijn abbo ingaat. Weet nu al dat dit me veel geld gaat kosten en het hele bedrijf XMS komt gewoon niet capabel op me over om dit alles goed te doen.

En vragen hier of ik kan verwachten onder XMS gebruik te maken van een Sport1 abbonement worden ook niet beantwoord... ik wil wel graag live voetbal kunnen blijven kijken, als je anno 2008 zo achterloopt wb digitale tv dan heb je er ook niet veel te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

denan schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:52:
[...]
Procedure bij verlopen 6 maanden gratis:
Ik heb het aan 'm doorgegeven. Zou wel heel erg stom zijn als zo'n brief op de grote stapel terecht komt. Ik laat het je nog wel even weten :)
De procedure ziet er in elk geval goed genoeg uit, er wordt voldoende aktie ondernomen van XMS uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hertog_Martin schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:58:
[...]

Van wanneer is die brief? Enige brief die ik heb gekregen is alweer van aantal maanden terug over dat het doorgang vind maar geen specifieke maand genoemd over begin werkzaamheden.
De laatste brief is volgens mij van anderhalf/twee maanden terug. Daarin stond de melding dat wij jan/feb met het bouwen van de ring zouden beginnen.
Maar daar gaat het me niet om, het gaat er om dat ik geen enkele inzage heb over wat nu mijn bintenis met XMS precies is. Het is alweer een jaar geleden ofzo dat ik het aanmeldformulier heb getekend. Nooit een overzicht van klantgegevens enzo gehad. En vooral; ik zit met een UPC dat dan opgezegd dient te worden, maar ik kan niet handelen omdat er 0,0 bekend is over wanneer a) de glasvezel er ligt en b) mijn abbo ingaat. Weet nu al dat dit me veel geld gaat kosten en het hele bedrijf XMS komt gewoon niet capabel op me over om dit alles goed te doen.
Zoals op het aanmeldingsformulier staat is het geen vaste verbintenis. Tot men start met de aanleg van je vezel kun je er dus ook onder uit. Klantgegevens krijg je pas als de verbinding is opgeleverd want dan genereren wij de wachtwoorden pas. Voor een naadloze overgang bieden wij de optie van 'uitgesteld aansluiten'.
Maar.. had ik deze vragen van je al niet eerder beantwoord?
Add: inderdaad->denan in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..."
En vragen hier of ik kan verwachten onder XMS gebruik te maken van een Sport1 abbonement worden ook niet beantwoord... ik wil wel graag live voetbal kunnen blijven kijken, als je anno 2008 zo achterloopt wb digitale tv dan heb je er ook niet veel te zoeken.
Sport 1 zal NIET te ontvangen zijn bij het analoge pakket van XMS. Ook het digitale pakket zal Sport1/Film1-3 niet doorgeven aangezien deze zenders eigendom van UPC zijn (of casema). Wellicht dat wij met na de uitrol van digitale tv dit soort zenders kunnen toevoegen maar het heeft momenteel geen prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is toch maar de vraag wat er van terecht gaat komen,gisteren werd bekend dat Zesco Holding een spectaculair bod gaat doen op de voetbal rechten.
Het is niet eens bekend of dat voetbal wel bij Sport 1 mag komen,want Zesco is geen eigenaar van Film/Sport 1 maar UPC.
Casema heeft zo'n jaar of 6 een digitaal pakket gehad dat minder was dan dat van XMS nu.
Pas de laatste 2 jaar timmeren ze een beetje aan de weg.
Maar Sport/Film1 stelt zelfs eisen aan de gebruikte codering en aan het aantal klanten.
Canal Digitaal moest zelfs processen voeren om een extra film kanaal van Film 1 aan haar aanbod te mogen toevoegen.
Zowieso gaat Casema de wedstrijden mooi achter een betaald pakket stoppen,ze investeren geen miljoenen om het dan weg te geven.
Het is wel een beetje,vergeef me het woord,lullig om nu te roepen dat XMS zou zou achterlopen met digitale tv terwijl ze er nog mee moeten beginnen.
Hoe lang draaide digitenne niet voordat er voetbal kwam met een zielig pakketje van 18 zenders.
Voetbal dat ze toch,als Zesco het hoogst bied,mooi kwijt zijn.
En kijk het aanbod van Film 1,2, en 3 eens.. het merendeel is oude meuk.
Dan kun je beter naar de videotheek gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 15-01-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
XMS updates:

- Het is momenteel mogelijk om na het eerste contractsjaar per maand op te zeggen. In de algemene voorwaarden staat wel dat het contract met 12 maanden verlengd zal worden, maar we doen er niet moelijk over als klanten per maand een contractswijziging willen doorvoeren. Dit zal uiteindelijk ook in de algemene voorwaarden komen te staan in de eerstvolgende update. Zouden we dat nu al zwart op wit in de algemene voorwaarden willen zetten dan behelst dat een contractswijziging en dat is lastig.

- Uitgesteld aansluiten is nu nog mogelijk tot max 6 maanden in de toekomst, maar over een aantal weken komen er systeemaanpassingen die toestaan dat de activeringsdatum (na oplevering in de woning) tot maximaal 12 maanden in de toekomst gezet kan worden. Dit voorkomt dat mensen dubbelle kosten krijgen doordat oude contracten nog lopen.

- De up/downloadsnelheden gaan zeer binnenkort omhoog naar 50/50Mbit. Ook hiervoor moeten er wat aanpassingen in de systemen gedaan worden dus dit gaat nog even duren. Voor de omzetting zullen alle mensen geinformeerd worden over de nieuwe basissnelheid. Mensen die nu een betaalde 24->48Mbit upgrade hebben zullen een gecorrigeerde factuur krijgen waarop de upgradekosten verdwijnen.

- De IPTV pilot verloopt voorspoedig en momenteel zijn wij druk bezig met het bouwen van 'het abonnement'. Zodra er meer te melden is zal ik dat hier posten.

Add: in de XMS huizen in Amersfoort-Vathorst & Nijmegen staan demo-setups met de IPtv pilotdienst. Hier kun je zelf de beeldkwaliteit bekijken en met de extra diensten spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 15-01-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

denan schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:22:
XMS updates:

- Het is momenteel mogelijk om na het eerste contractsjaar per maand op te zeggen. In de algemene voorwaarden staat wel dat het contract met 12 maanden verlengd zal worden, maar we doen er niet moelijk over als klanten per maand een contractswijziging willen doorvoeren. Dit zal uiteindelijk ook in de algemene voorwaarden komen te staan in de eerstvolgende update. Zouden we dat nu al zwart op wit in de algemene voorwaarden willen zetten dan behelst dat een contractswijziging en dat is lastig.
st. Hier kun je zelf de beeldkwaliteit bekijken en met de extra diensten spelen.
Een contractswijziging die in het voordeel is van de consument is niet lastig... ;)
- De up/downloadsnelheden gaan zeer binnenkort omhoog naar 50/50Mbit. Ook hiervoor moeten er wat aanpassingen in de systemen gedaan worden dus dit gaat nog even duren. Voor de omzetting zullen alle mensen geinformeerd worden over de nieuwe basissnelheid. Mensen die nu een betaalde 24->48Mbit upgrade hebben zullen een gecorrigeerde factuur krijgen waarop de upgradekosten verdwijnen.
Dus ik heb niet gewonnen in de poll wat de verrassing zou zijn.. :P
Mooie snelheid! :)

[ Voor 23% gewijzigd door Moraxv op 15-01-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
mijn god, 50/50mbit standaard... dat is fantastisch!
je kan toch ook voordat je 1ste jaar abbo afloop, je abonnement opzeggen ivm een verhuizing buiten het gebied?
* DarkChylde gaat verhuizen naar casema gebied over een maand of 5 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Is er al meer bekend omtrent de digitale zenderpakketten voor Amersfoort?
(zowel basis digitaal als uitbreidingspakketten)?

Vorige week was hier in het XMS-huis in Amersfoort-Vathorst nog nix bekend,
en voor k me vast leg wil k toch wel graag weten waar k voor teken.......

Ook was er nix bekend over EPG, of alleen de AmiNet110 zou worden aangeboden/
ondersteund of ook de 125/130, etc.

gr

han

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een verhoging naar 50 Mbit.. zeer nabije toekomst,hebben we het dan over weken of dagen ?
Mijn router zal dit vermoedelijk niet meer gaan trekken.
Ik hoop toch dat er een soort van FAQ komt waarin wat routers worden opgenomen die dat wel aankunnen.

De opzegtermijn per jaar,er ligt momenteel al een wetsvoorstel voor alle telecom en kabelproviders ( dus ook telefoon/mobiel) om deze opzegtermijn wettelijk te regelen.
Alleen,met 50 mbit... wie verhuist er dan nog van provider ?
(behalve van een niet glasvezel huis naar een wel glasvezelhuis)
Ik heb xms vanaf maart of zo vorig jaar,en nog nooit een downtime gezien.
Nog even en je blijft in je huis wonen simpel en alleen omdat die vezel er ligt.
Of je zet het er bij bij een woningruil: xms glasvezel aanwezig.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 13:36
In eerste instantie wordt waarschijnlijk alleen de AmiNet110 aangeboden. Hiervoor is XMS momenteel in onderhandeling met de leverancier. Of dit op basis van uitsluitend koop- of mogelijk ook huurconstructie wordt gedaan is nog niet bekend.
De eerste klanten in Vathorst zijn inmiddels voorzien en de verwachting is dat nog in Q1 digitale TV voor iedereen beschikbaar komt.
Dit is wat ik gisteren tijdens een meeting hier in Vathorst heb vernomen :)
Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste