XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste
Acties:
  • 150.720 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:17
Of je zet het er bij bij een woningruil: xms glasvezel aanwezig.
Dat is inderdaad 'n goed verkoopargument, je woning heeft hierdoor onmiskenbaar 'n meerwaarde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreffende die snelheidsmeting, dit staat op de site:

* uw download snelheid wordt gemeten. uw upload snelheid wordt geschat op basis van de door u gekozen verbinding

Klopt wel, ik ben ietsje trager dan XMS met mijn 20mbit casema volgens de test... zal ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:17
Per maand opzeggen na het 1e jaar, en 50Mbit.. Het wordt alleen maar mooier..

Ga zo door XMS.. 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:57

PeaceNlove

Deugleuter

DarkChylde schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:47:
mijn god, 50/50mbit standaard... dat is fantastisch!
je kan toch ook voordat je 1ste jaar abbo afloop, je abonnement opzeggen ivm een verhuizing buiten het gebied?
* DarkChylde gaat verhuizen naar casema gebied over een maand of 5 ;(
Artikel 9 lid 3 AV lijkt me duidelijk: "De eindgebruiker heeft de mogelijkheid de Overeenkomst bij verhuizing buiten het verzorgingsgebied van XMS te beëindigen met ingang van de verhuisdatum."

Doe dan wel bij de opzegging een kopie van je nieuwe huur/koopcontract zodat XMS kan checken dat die verhuizing klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
denan schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:22:
XMS updates:

- Het is momenteel mogelijk om na het eerste contractsjaar per maand op te zeggen. In de algemene voorwaarden staat wel dat het contract met 12 maanden verlengd zal worden, maar we doen er niet moelijk over als klanten per maand een contractswijziging willen doorvoeren. Dit zal uiteindelijk ook in de algemene voorwaarden komen te staan in de eerstvolgende update. Zouden we dat nu al zwart op wit in de algemene voorwaarden willen zetten dan behelst dat een contractswijziging en dat is lastig.

- Uitgesteld aansluiten is nu nog mogelijk tot max 6 maanden in de toekomst, maar over een aantal weken komen er systeemaanpassingen die toestaan dat de activeringsdatum (na oplevering in de woning) tot maximaal 12 maanden in de toekomst gezet kan worden. Dit voorkomt dat mensen dubbelle kosten krijgen doordat oude contracten nog lopen.

- De up/downloadsnelheden gaan zeer binnenkort omhoog naar 50/50Mbit. Ook hiervoor moeten er wat aanpassingen in de systemen gedaan worden dus dit gaat nog even duren. Voor de omzetting zullen alle mensen geinformeerd worden over de nieuwe basissnelheid. Mensen die nu een betaalde 24->48Mbit upgrade hebben zullen een gecorrigeerde factuur krijgen waarop de upgradekosten verdwijnen.

- De IPTV pilot verloopt voorspoedig en momenteel zijn wij druk bezig met het bouwen van 'het abonnement'. Zodra er meer te melden is zal ik dat hier posten.

Add: in de XMS huizen in Amersfoort-Vathorst & Nijmegen staan demo-setups met de IPtv pilotdienst. Hier kun je zelf de beeldkwaliteit bekijken en met de extra diensten spelen.
Kijk, dat zijn de betere berichten. Als toekomstig klant ook eens fijn om positieve dingen te horen ipv vooral klachten over trammelant met het aansluiten en aannemers.

Sport1 mag wellicht van UPC zijn (geloof van niet, met Casema enzo kan je ook sport1 ontvangen dus waarom staat XMS daar onwelwillend tegenover?) dan is m'n vraag: kunnen jullie dan op z'n minst de Tele2 voetbal kanalen er bij nemen? Het zou heel naief van XMS zijn om te denken dat ze landelijk succes kunnen gaan krijgen zonder dekking van voetbal. Vooral nu de plannen voor live eredivisie wedstrijden worden uitgebreid volgend seizoen.

Overigens, die eerste 12 maanden, die gaan in vanaf dat het werkt zeg maar? Dus als ik bv Februari 2008 glasvezel krijg hier, en Augustus 2008 wil ik definitief aangesloten worden, kan ik dan opzeggen per Februari 2009 of per Augustus 2009?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

50MBit... dat wil ik ook!

Toch nog maar eens kijken of ik in de toekomst tijd heb om iedereen in de wijk zo ver te krijgen dat ze wel glasvezel zouden willen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Moraxv schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:41:
[...]

Een contractswijziging die in het voordeel is van de consument is niet lastig... ;)
Voor de leverancier wel. Alle contracten kunnen namelijk ontbonden worden bij een wijziging van de algemene voorwaarden.
Dus ik heb niet gewonnen in de poll wat de verrassing zou zijn.. :P
Mooie snelheid! :)
Er komt nog meer aan .. wie weet of je nog iets wint ;)
DarkChylde schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:47:
mijn god, 50/50mbit standaard... dat is fantastisch!
je kan toch ook voordat je 1ste jaar abbo afloop, je abonnement opzeggen ivm een verhuizing buiten het gebied?
* DarkChylde gaat verhuizen naar casema gebied over een maand of 5 ;(
Als wij niet kunnen leveren kan het contract ontbonden worden ...
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:50:
Hoi,

Is er al meer bekend omtrent de digitale zenderpakketten voor Amersfoort?
(zowel basis digitaal als uitbreidingspakketten)?

Vorige week was hier in het XMS-huis in Amersfoort-Vathorst nog nix bekend,
en voor k me vast leg wil k toch wel graag weten waar k voor teken.......

Ook was er nix bekend over EPG, of alleen de AmiNet110 zou worden aangeboden/
ondersteund of ook de 125/130, etc.

gr

han
Er draait nu in het XMS huis een demo versie van de dienst zoals wij die in eerste instantie zullen gaan leveren. HDready/fullHD hardware leveren heeft nog weinig zin aangezien er geen content is. Het staat wel op de roadmap, maar dan zullen er eerst meer zenders moeten komen die in deze resolutie uitzenden. De HD modellen zijn ook veel duurder dan de sd modellen, dus die leveren wij niet standaard uit. Ook zijn de rechten voor HD zenders momenteel nog erg duur.. en ik kan me weinig mensen voorstellen die 10 euro/maand willen betalen voor 2-3 demo kanalen.

[quote]Hertog_Martin schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:19:
[...]

Kijk, dat zijn de betere berichten. Als toekomstig klant ook eens fijn om positieve dingen te horen ipv vooral klachten over trammelant met het aansluiten en aannemers.

Sport1 mag wellicht van UPC zijn (geloof van niet, met Casema enzo kan je ook sport1 ontvangen dus waarom staat XMS daar onwelwillend tegenover?) dan is m'n vraag: kunnen jullie dan op z'n minst de Tele2 voetbal kanalen er bij nemen? Het zou heel naief van XMS zijn om te denken dat ze landelijk succes kunnen gaan krijgen zonder dekking van voetbal. Vooral nu de plannen voor live eredivisie wedstrijden worden uitgebreid volgend seizoen.
[quote]

Het is niet zo dat wij onwelwillend staan tegenover de doorgifte van film1. Maar houd er rekening mee dat kabel-leveranciers ons als grote concurent zien (zie bijvoorbeeld de berichten in dit forum over de anti-xms marketing acties in onze dekkingsgebieden). Wij hebben geen enkele manier om de eigenaar van sport/film1 te verplichten om hun diensten op ons netwerk aan te bieden. Het kan goed zijn dat ze dat best willen doen, maar voor hoge prijzen en met verplichte beperkingen/netwerkaanpassingen. Tele2 voetbal zal ook niet echt nuttig zijn als de rechten naar dat consortium gaan. De markt beweegt momenteel erg sterk.. dus wat er gaat gebeuren is nu nog maar de vraag. Als de mogelijkheid bestaat om extra diensten (eventueel als meerprijs of VoD) aan te bieden zullen wij daar zeker naar kijken.
Overigens, die eerste 12 maanden, die gaan in vanaf dat het werkt zeg maar? Dus als ik bv Februari 2008 glasvezel krijg hier, en Augustus 2008 wil ik definitief aangesloten worden, kan ik dan opzeggen per Februari 2009 of per Augustus 2009?
vanaf het moment van activatie... ergo aug 2008 tot aug 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Kewl, had eerlijk gezegd geen snelheids verhoging verwacht maar ik ben benieuwd of het valt te benutten :). Ik ben in ieder geval blij dat ik geen router heb die tegen zijn limiet aan zal gaan lopen, 1Gbit ftw! :+

Denan, zal er op korte termijn ook een demo van IPTV in Arnhem worden gegeven of zou ik dan echt naar Nijmegen moeten gaan?

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi man die upgrades. Ik heb momenteel een 100/100 verbinding word er dan nog iets aangepast met de prijs? Of kan ik kostenloos downgraden naar 50/50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoihoi,
denan schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:22:

[...]

Er draait nu in het XMS huis een demo versie van de dienst zoals wij die in eerste instantie zullen gaan leveren. HDready/fullHD hardware leveren heeft nog weinig zin aangezien er geen content is. Het staat wel op de roadmap, maar dan zullen er eerst meer zenders moeten komen die in deze resolutie uitzenden. De HD modellen zijn ook veel duurder dan de sd modellen, dus die leveren wij niet standaard uit. Ook zijn de rechten voor HD zenders momenteel nog erg duur.. en ik kan me weinig mensen voorstellen die 10 euro/maand willen betalen voor 2-3 demo kanalen.
K zal vrijdag nog ns gaan kijken.
ook ns kijken of er al iets over n EPG bekend is.
tav HD ben k t met je eens. Zou alleen een STB met PVR wel fijn vinden
(voor zover ik weet is UitzendingGemist n stuk beperkter).

Klopt t trouwens dat Lijbrandt als leverancier van de feed wordt gebruikt?
Als t zenderpakket t zelfde is als eerder door jou aangegeven op http://www.kadaka.nl/zenderoverzicht2.php dan wordt k daar niet
direkt vrolijk van (k weet t, tis moeilijk om iedereen tevreden te houden ;) ,
maar ik zit niet te wachten op 17 van de 19 thema-kanalen, en geen
van de turks/arabische zenders. Verder mis ik BBC1 + 2 en diverse
(Amerikaanse) sportzenders. en Omroep Amersfoort. Maar das mijn mening.).

gr,

han

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 23:57

JK

50/50MBit up & down... sweet _/-\o_
Het is alleen de vraag of je dat echt nodig hebt, heb je een server draaien op je systeem thuis, dan is het leuk, maar mijn nieuwsgroepprovider gaat maar tot 20mbit, dus ik zal er weinig van merken.

Aangezien ik jaren op 1.6mbit heb gedraait met Casema, blijft de huidige 24mbit van nu toch echt verschrikkelijk snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
LOL....nee natuurlijk heb je het niet nodig..... ik trek nu de volle 24 er ook maar zeer zelden uit..... maar alsnog stond ik te springen als een klein kind toen ik dit hoorde.... hihihi..... dit soort dingen blijven erg leuk!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:27:

K zal vrijdag nog ns gaan kijken.
ook ns kijken of er al iets over n EPG bekend is.
tav HD ben k t met je eens. Zou alleen een STB met PVR wel fijn vinden
(voor zover ik weet is UitzendingGemist n stuk beperkter).

Klopt t trouwens dat Lijbrandt als leverancier van de feed wordt gebruikt?
Als t zenderpakket t zelfde is als eerder door jou aangegeven op http://www.kadaka.nl/zenderoverzicht2.php dan wordt k daar niet
direkt vrolijk van (k weet t, tis moeilijk om iedereen tevreden te houden ;) ,
maar ik zit niet te wachten op 17 van de 19 thema-kanalen, en geen
van de turks/arabische zenders. Verder mis ik BBC1 + 2 en diverse
(Amerikaanse) sportzenders. en Omroep Amersfoort. Maar das mijn mening.).

gr,

han
Tot nu toe is dat exact het programma dat wij bij de Pilot kunnen bekijken. Er gaan over een tijdje veranderingen komen in het netwerk en of dat veranderingen zal hebben in het zenderpakket betwijfel ik.
Wat ik wel weet is dat het huidige pakket puur er is om de stabiliteit van de dienst te testen en dat men later pas gaat kijken naar extra services en zenders. Het gaat dus zeker nog veranderen.

Dat BBC 1 en 2 er niet bij zitten heeft te maken met de policy van BBC zelf. Die willen niet meer dat hun programma buiten GB wordt uitgezonden. Dit kan nog wel via Astra 2 ontvangen worden, maar dat is omdat Astra 2 een footprint (dekkingsgebied) heeft die zich voornamelijk op GB richt. Wij liggen zo dicht bij GB dat wij van binnen de footprint van deze satelliet vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:51
Nick39 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:29:
Een verhoging naar 50 Mbit.. zeer nabije toekomst,hebben we het dan over weken of dagen ?
Mijn router zal dit vermoedelijk niet meer gaan trekken.
Ik hoop toch dat er een soort van FAQ komt waarin wat routers worden opgenomen die dat wel aankunnen.
Yep FAQ zou wel handig zijn, dit zijn niet echt meer 'normale' snelheden ! _/-\o_

Van de andere kant..om nu weer een nieuwe router aan te schaffen?

Verder: in hoe verre zit ik in de buurt dat met digitale TV eerst Nijmegen en Amersfoort uitgerold gaat worden en omstreeks Mei Arnhem?.... Of is dit een gevalletje chinees fluisteren? :O

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hopjesvla79 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:02:
[...]

Yep FAQ zou wel handig zijn, dit zijn niet echt meer 'normale' snelheden ! _/-\o_

Van de andere kant..om nu weer een nieuwe router aan te schaffen?

Verder: in hoe verre zit ik in de buurt dat met digitale TV eerst Nijmegen en Amersfoort uitgerold gaat worden en omstreeks Mei Arnhem?.... Of is dit een gevalletje chinees fluisteren? :O
Ik heb een tijdje terug een soort faq in elkaar gebrouwen over netwerken en vezelsnelheden maar nog geen goede plek gevonden op de XMS site. Hij is nu in ieder geval hier te lezen:
http://www.internl.net/cm...lier/control.cfm?ID=14088

Wat betreft routers: we zijn er naar aan het kijken maar per versie/firmware revisie kan er enorm veel verschil zitten tussen de prestaties van een model. Als we zo'n lijst gaan plaatsen moeten we hem ook gaan bijhouden en daar is gewoon geen tijd voor. Zelf ben ik al een tijdje erg tevreden met de d-link 655, maar andere routers met een 100Mbit throughput zijn ook prima.

En over die uitrol: dat is duidelijk zo'n gevalletje ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:18:
[...]

Ik heb een tijdje terug een soort faq in elkaar gebrouwen over netwerken en vezelsnelheden maar nog geen goede plek gevonden op de XMS site. Hij is nu in ieder geval hier te lezen:
http://www.internl.net/cm...lier/control.cfm?ID=14088

Wat betreft routers: we zijn er naar aan het kijken maar per versie/firmware revisie kan er enorm veel verschil zitten tussen de prestaties van een model. Als we zo'n lijst gaan plaatsen moeten we hem ook gaan bijhouden en daar is gewoon geen tijd voor. Zelf ben ik al een tijdje erg tevreden met de d-link 655, maar andere routers met een 100Mbit throughput zijn ook prima.

En over die uitrol: dat is duidelijk zo'n gevalletje ja ;)
Het "probleem" is dat de meeste router fabrikanten wel schreeuwen over 100 mbit maar er van uit gaan dat niemand in de praktijk die snelheid kan/zal benaderen.
Zelfs de meest actuele tweaktools die ik ken,stoppen bij 20 mbit.
Uiteraard kan een firmware meer of minder onwijs schelen,maar dan zou er bij gezegd kunnen worden router zus of zo met die firmware is getest.
De meeste routers kennen de mogelijkheid om terug te gaan in firmware.
En ook al kun je in praktijk niet ergens terecht met die 50 mbit dat betekent niet dat je het niet gebruiken kan.
Hier zitten mijn kids ( de oudste gaat het huis uit naar een 3 mbit casema :) ) samen lekker te klooien en in praktijk trekken ze samen die 24 mbit wel leeg en dan mag pa misschien nog even browsen.
Met 50 mbit blijft er ook voor mij nog wat over.
Routers vallen dan wel buiten de support maar in praktijk heeft iedereen bijna 1 of meerdere computers of pc en game console die gebruik maken van internet.
De router die Denan zelf zegt te hebben (kan je het model ook posten) hebben ze hier bv al weer niet bij Mycom.
Mijn oude draytek zal het ook wel niet redden anders gooide ik die ervoor en liet de linksys alleen het draadloze verkeer afhandelen.
Misschien kan ik mijn oude experia flashen naar iets nieuwers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:45:
[...]

Het "probleem" is dat de meeste router fabrikanten wel schreeuwen over 100 mbit maar er van uit gaan dat niemand in de praktijk die snelheid kan/zal benaderen.
.
Mijn router: http://www.dlink.com/products/?sec=1&pid=530

vergelijking met andere routers:
http://www.dlink.com/products/DIR-655/snb-charts.asp

Hier zie je aardig wat routers staan die tegen de 100Mbit throughput aanzitten. Smallnetbuilder.com heeft nog meer lijsten/info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Lekker objectief, kijk vooral even naar het apparaatje bovenaan ;)

Ik heb een 3com Officeconnect: http://www.routershop.nl/...nect-cable-dsl-router.htm
Op mijn 100Mbit Surfnet haal ik de 10MB download/upload gemakkelijk richting een ftp server/client die direct zonder router aan Surfnet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
mediabeast schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:41:
[...]

Lekker objectief, kijk vooral even naar het apparaatje bovenaan ;)

Ik heb een 3com Officeconnect: http://www.routershop.nl/...nect-cable-dsl-router.htm
Op mijn 100Mbit Surfnet haal ik de 10MB download/upload gemakkelijk richting een ftp server/client die direct zonder router aan Surfnet hangen.
De charts komen uit een review van smallnetbuilder. Die zijn over het algemeen wel aardig objectief hoor :)

Het grote voordeel van die D-Link is dat het wireless gedeelte erg stabiel is.. een enorm bereik heeft (zelfs op 100 meter afstand had ik nog een goede verbinding).. en snel. Principieel ben ik tegen wireless netwerken (het maakt niet uit hoe goed het is.. het gaat stuk.. hoogstwaarschijnlijk door de wireless router van je buurman van 10 euro). Tot nu toe is dit de enige wireless router die ik zelf zou aanschaffen (smc/linksys/draytek in het verleden viel tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
Ik heb zelf ook de dir 655, die denan dus ook heeft, maar gebruik de wireless functie niet (heb ik gewoon uitgezet). Ik moet zeggen dat ik meer dan tevreden ben! Zelfs een idioot kan de setup doen, hij is retestabiel, en kan gigantische snelheden aan!

als je locale mycom hem niet heeft kun je hem daar waarschijnlijk wel bestellen.... zo niet, dan kun je hem altijd wel bestellen bij een online shop, zoals bijvoorbeeld graficall. Voor de mensen in Leiden, hun winkel zit in Leiden, in de kooi. Ze hebben hem meestal niet op voorraad, maar hebben hem binnen een week voor je als je hem bestelt. Je krijgt er dan zelfs een leuk printje bij van hoe je portforwarding moet doen enzo (ik was hun testcase....en heb dat meteen maar voor ze in elkaar gedraaid)

het ding is alleen niet goedkoop trouwens, je moet niet denken dat het een sweex is van 30 euro.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:15
Ik ga in Vathorst (velden II 1.39) wonen en volgens XMS is daar op mijn locatie Glasvezel beschikbaar. Ik had vandaag even gebeld, gezien ik mij op de website had aangemeld maar nog geen informatie had ontvangen en men wees mij op een planning. Kennelijk is beschikbaar voor XMSnet niet het "beschikbaar" wat je zou verwachten.

De planning noemt namelijk helemaal niets over mijn "locatie". Morgen een informatie avond in Vathorst, ik ben zeer benieuwd, want als inderdaad blijkt dat ik de komende maanden geen internet kan afnemen, zakt echt mijn broek af.

Zal wel eerste even aanhoren wat ze te zeggen hebben morgen, want echt positief over de gang van zaken ben ik niet. Helaas kon de helpdesk mij ook niet helpen. Die wisten namelijk echt niets nuttigs te melden. behalve dat het op dit moment allemaal onbekend is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
cardinal808 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:44:
Ik ga in Vathorst (velden II 1.39) wonen en volgens XMS is daar op mijn locatie Glasvezel beschikbaar. Ik had vandaag even gebeld, gezien ik mij op de website had aangemeld maar nog geen informatie had ontvangen en men wees mij op een planning. Kennelijk is beschikbaar voor XMSnet niet het "beschikbaar" wat je zou verwachten.

De planning noemt namelijk helemaal niets over mijn "locatie". Morgen een informatie avond in Vathorst, ik ben zeer benieuwd, want als inderdaad blijkt dat ik de komende maanden geen internet kan afnemen, zakt echt mijn broek af.

Zal wel eerste even aanhoren wat ze te zeggen hebben morgen, want echt positief over de gang van zaken ben ik niet. Helaas kon de helpdesk mij ook niet helpen. Die wisten namelijk echt niets nuttigs te melden. behalve dat het op dit moment allemaal onbekend is....
"Beschikbaar" houd in jouw geval in dat men in die wijken glasvezel gaat aanleggen. Op locaties waar dit 100% zeker NIET gaat gebeuren staat er 'niet beschikbaar'. Tijdens de informatieavond zul je een gedetailleerde planning kunnen krijgen, maar ga er niet van uit dat je binnen nu en twee maanden een glasvezelaansluiting hebt.

De helpdesk kan je weinig vertellen over de planning omdat deze pas een paar dagen oud is.

add: de planning-> http://www.xmsnet.nl/uploads/file/planning%20vathorst.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 16-01-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:15
be·schik·baar (bijvoeglijk naamwoord; beschikbaarheid)
1 waarover beschikt kan worden, ten dienste staand

Dat is dus niet het geval. Ik denk dat XMS maar eens een review moet houden over hoe men communiceert. Morgen zal wel een zooitje worden, gezien er meerdere mensen te horen zullen krijgen dat "niet binnen nu en twee maanden een glasvezelaansluiting" hebben.

Als ze alleen al bij het online aanmelden dat beter hadden gecommuniceerd, had ik daar een betere verwachting gehad en nu niet zo pissig geweest. Als dat van te voren al beter gecommuniceerd was geweest, dan waren er minder mensen over gevallen.

Jammer genoeg zal het morgen wel beteken dat er veel boze mensen hun verhaal willen doen en niet aan het belangrijkste toekomen, namelijk wanneer is het "beschikbaar" (lees: kunnen we er gebruik van maken)

De reden dat ik pissig ben is vooral doordat ik net al mijn huidige opzegging bevestigd heb gekregen en nu blijkt dat XMS niet kan leveren. Nou mag ik opzoek naar een (tijdelijke) andere oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door Cardinal op 16-01-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:28:
Mooi man die upgrades. Ik heb momenteel een 100/100 verbinding word er dan nog iets aangepast met de prijs? Of kan ik kostenloos downgraden naar 50/50?
Laat ik de vraag nog eens stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
denan schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:11:
[...]

"Beschikbaar" houd in jouw geval in dat men in die wijken glasvezel gaat aanleggen. Op locaties waar dit 100% zeker NIET gaat gebeuren staat er 'niet beschikbaar'. Tijdens de informatieavond zul je een gedetailleerde planning kunnen krijgen, maar ga er niet van uit dat je binnen nu en twee maanden een glasvezelaansluiting hebt.
Het spijt me maar wat een zwak verweer zeg. Op die manier kan iedereen wel een eigen, voor hen meest gunstige, definitie van woorden gaan geven. Apart ook dat ik jullie bijzondere invulling van het begrip beschikbaarheid nergens expliciet in jullie promotie (papier en website) kan terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Niet online
denan schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:11:
[...]

De helpdesk kan je weinig vertellen over de planning omdat deze pas een paar dagen oud is.

add: de planning-> http://www.xmsnet.nl/uploads/file/planning%20vathorst.pdf
Heb je ook zo'n planning voor arnhem-laar?
ik ben wel benieuwd wanneer het ongeveer komt, en dan bedoel ik iets exacter als "voor september 2008" :) met dat 50Mbit up/down heb je me weer helemaal lekker gemaakt ;)

trouwens ik heb zelf nog helemaal geen brief gekregen van XMS dat ik ook maar zal worden aangesloten, terwijl als ik me opnieuw aanmeld via de website staat er dat er al een aanvraag loopt

[ Voor 10% gewijzigd door Madcat op 16-01-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
(jarig!)
@Nick

http://www.xmsforum.nl/index.php/topic,32.msg167.html#msg167
Daar staan m'n FTP gegevens. Ben benieuwd wat je haalt.

@Denan
Mooie vooruitzichten :-)

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:32:
[...]

Laat ik de vraag nog eens stellen. ;)
Geen idee of het downgraden gratis is of niet, dat zul je even op de site moeten bekijken. Je kunt in ieder geval wel per maand downgraden.
4nGeLuS schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:54:
[...]

Het spijt me maar wat een zwak verweer zeg. Op die manier kan iedereen wel een eigen, voor hen meest gunstige, definitie van woorden gaan geven. Apart ook dat ik jullie bijzondere invulling van het begrip beschikbaarheid nergens expliciet in jullie promotie (papier en website) kan terugvinden.
Hmmm goed punt. Wat voor ons logisch "lijkt" hoeft voor anderen natuurlijk niet zo te zijn. Ik zal vragen of ze de postcodechecker kunnen uitbreiden met dit soort info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Denan, mooie FAQ maar op zich mis ik wel de mogelijkheden die je aan je pc kan tunen.
Standaard is windows zelf namelijk ook niet ingericht voor dit soort grote snelheden.
En dan bedoel ik niet het deel over het geheugen maar o.a. dat van het send en receive window.

Verder misschien een gek idee maar een PDF bestand dat je kunt downloaden en printen met wat XMS is en doet en levert zou ook niet gek zijn.
Hier zijn nu 3 nieuwe buren komen wonen,als ik zo'n PDF kon downloaden en printen kon ik dat even in de bus gooien.
Zo'n welkom nieuwe bewoners,naast uw nieuwe woning is er nog meer nieuw namelijk....
En dan gaat het me niet om een actie waar ik dan geld mee kan verdienen,maar Portaal vertelt de nieuwe mensen niet welke mogelijkheden er nog meer verstopt zitten in dat kastje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:54:
Standaard is windows zelf namelijk ook niet ingericht voor dit soort grote snelheden.
En dan bedoel ik niet het deel over het geheugen maar o.a. dat van het send en receive window.
Volgens mij valt dat bijhoorlijk mee hoor.. Er is misschien wat winst te halen bij het overgooien van grote files door de window grootte te verhogen maar ook daar zou ik geen wonderen verwacht hoor.. Je kan nu toch ook al op goede snelheid binnen je lan werken zonder onder de motorkap van windows te hoeven duiken ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
denan schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:34:
[...]
Geen idee of het downgraden gratis is of niet, dat zul je even op de site moeten bekijken. Je kunt in ieder geval wel per maand downgraden.
Ik zie dat je hebt gereageerd op Ciris, ik had de vraag zien staan en ik was ook benieuwd naar wat er met de prijs van de 100/100 verbinding gaat gebeuren.

Nu is de 100/100 iets van 30 euro duurder dan de 48/48, dat zou anders ineens 60 euro worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zowel het 100 MB als het 1 gig bestand kon ik downloaden met een stabiele 2,63 mbytes/sec
Uploaden ging minder goed, ik heb zowel het 100 MB als het 1GB gerenamed geupload ( daarna gewist) en kwam daarbij aan een gemiddeld maar ook stabiele 1,92 mbytes/sec

Beiden zijn gemeten met het aanbevolen ftp programma aceFTP met de virusscanner uit.
Wat downloaden betreft kan ik er niet veel meer aan tweaken,ik zit hiermee toch minus overhead wel een beetje aan het plafond.
Ik zou na de snelheidsverhoging nog eens moeten meten om te zien wat dan de waardes zijn, tot nu toe vind ik downloaden ook belangrijker dan uploaden en daarbij lijkt de linksys zich wel goed te houden.

Bedankt voor het gebruik van je server.

@Wilde, door het tweaken van mijn pc's kreeg ik een goede 10 % verbetering.
Het is misschien geen giga winst,maar zeker ook geen verwaarloosbare.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 17-01-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granddad
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2011
Ik heb ook de ftp test gedaan en dl=2.7 ul=2.5 met virusscanner en firewall aan.
getest met 1g voor dl en 100 mb voor ul.
Dus goede snelheid hier met een asus wl500g de luxe.
Maar of dat ook is na de verhoging is de vraag.
Weet niet of de router de nieuwe snelheid ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
is de snelheids verhoging weer rond 1 maart zoals vorig jaar? Toen was de basis van 10 naar 24 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

@Jurjen de Vries
Als ik mag wil ik vrijdagavond ook wel even de test doen ben er zelf wel nieuwsgierig naar en ook gewoon handig om te weten voor anderen hoe de DGL-4100 presteert. Sowieso weet ik dat die hoge snelheden kan bereiken en een lekkere hoeveelheid connecties aan kan maar toch even een bevestiging willen zien :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Heb hier getest met een Linksys WRT54GL, wired verbinding en kom tot:
download: 2733,16Kbytes/sec
upload: 705,90Kbytes/sec

Vrees dat dit routertje niet geschikt is voor hoge uploads.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
Over het algemeen mooie resultaten. Afhankelijk van wanneer de 50Mbit ingaat, en de kosten voor 100Mbit of nog evt. tussenliggende abonnementen zal ik een verhoging aanvragen en kan er straks met 50Mbit getest worden, spannend :-) Ben ook benieuwd hoe mijn bakje gaat reageren.

@Denan , gaat de TV straks over een aparte vezel zodat 100Mbit internet gegarandeerd is, of wordt er wat weggesnoept per actieve TV setupbox?
psychoclown schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:28:
@Jurjen de Vries
Als ik mag wil ik vrijdagavond ook wel even de test doen ben er zelf wel nieuwsgierig naar en ook gewoon handig om te weten voor anderen hoe de DGL-4100 presteert. Sowieso weet ik dat die hoge snelheden kan bereiken en een lekkere hoeveelheid connecties aan kan maar toch even een bevestiging willen zien :)
Als het meezit staat die morgenavond nog aan.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Jurjen de Vries schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:47:
Over het algemeen mooie resultaten. Afhankelijk van wanneer de 50Mbit ingaat, en de kosten voor 100Mbit of nog evt. tussenliggende abonnementen zal ik een verhoging aanvragen en kan er straks met 50Mbit getest worden, spannend :-) Ben ook benieuwd hoe mijn bakje gaat reageren.

@Denan , gaat de TV straks over een aparte vezel zodat 100Mbit internet gegarandeerd is, of wordt er wat weggesnoept per actieve TV setupbox?

[...]

Als het meezit staat die morgenavond nog aan.
Ah mooi thnx kan nu niet testen nl. zit door de weeks niet thuis in arnhem :)

Volgens mij heeft denan ooit eens gezegd dat er sowieso 1 vezel is voor alleen de tv en een voor internet of iig dat die 2 niet bij elkaar op een vezel zitten en dus de snelheid gegarandeerd zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55
Denan,

Jaartje geleden ofzo had ik de plannen op de website gelezen dat er glasvezel door XMS werdt neergeld bij onze buurt. Die week werd er ook daadwerkelijk gegraven en het ligt er nu al tijdje

Toch kan ik nog steeds geen XMSnet krijgen. Heb al diverse malen gebeld/site ingeschreven. Ligt het nu eraan dat onze buren geen intresse hebben oid?

Verder was ik benieuwd of XMSnet ook zakelijk glasvezel levert en of je dan ook van je buren voor leverheid gebonden zit.
Heb het overigens over: 6511xp Waalkade 5 Nijmegen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:17
dewaal schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:08:
is de snelheids verhoging weer rond 1 maart zoals vorig jaar? Toen was de basis van 10 naar 24 mbit
Er werd vanavond tijdens de bijeenkomst gesproken over 'in de loop van februari', maar dat was slechts een eerste prognose :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@laurens0619 & Denan,

Tja, ik ben al sinds maart ofzo ingeschreven (hatert, loevesteinstraat 115, nijmegen) maar als er iets is waar XMS op faalt is het wel communicatie. Diverse malen helpdesk gebeld & aannemer gebeld maar verder dan "We hebben geen enkel idee wanneer u aangesloten kan worden maar u staat op de lijst" en "Ik zal u terugbellen" (wat nooit gebeurd) ben ik nooit gekomen :)

Uit dit forum maak ik op dat ik wellicht moet wachten tot iemand anders uit onze straat (glasvezel ligt al tot in de straat) ook een particuliere aansluiting wil, maar dat is me nog niet verteld iig. Ik oefen maar geduld :)

Jort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
psychoclown schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:28:
@Jurjen de Vries
Ik heb de 4100 nu een jaar ongeveer.. Echt een ontzettend fijn apparaatje ;) Maak je geen zorgen hij haalt met gemak de 50mbit. Check ook http://www.hardware.info/...eless_108G_Gaming_Router/

De review betreft de 4300, maar het enige verschil is is dat de 4100 geen WLAN heeft.. Zoals je kan zien moet de 90mbit dus wel makkelijk te halen zijn... Overigens is ie bijzonder stabiel, aangezien hij hier nu op 112 dagen uptime staat, ondanks 2 dedicated gameservers en dus een hoop openstaande connecties..

[ Voor 7% gewijzigd door Wilde op 18-01-2008 08:56 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Moraxv schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:49:
[...]

Heb hier getest met een Linksys WRT54GL, wired verbinding en kom tot:
download: 2733,16Kbytes/sec
upload: 705,90Kbytes/sec

Vrees dat dit routertje niet geschikt is voor hoge uploads.. :|
Die linksys heb ik ook gehad.. en erg slechte ervaringen mee (mijn eerste slechte linksys ooit btw). Het was zelfs zo erg dat ik maximaal 2 torrents met elk 20 connecties kon openen.. anders liep het geheugen van dat ding vol en kon ik verder niets meer doen.
psychoclown schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:50:
[...]

Ah mooi thnx kan nu niet testen nl. zit door de weeks niet thuis in arnhem :)

Volgens mij heeft denan ooit eens gezegd dat er sowieso 1 vezel is voor alleen de tv en een voor internet of iig dat die 2 niet bij elkaar op een vezel zitten en dus de snelheid gegarandeerd zou moeten zijn.
Bijna goed :) Het is 1 vezel voor alle IP diensten (voip/internet/iptv) en 1 vezel voor analoge tv. Digitale TV zal dus van je beschikbare bandbreedte afgaan als je een 100/100Mbit abonnement gebruikt.
Voor de meeste zenders zal dat ergens tussen de 4-8Mbit liggen.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 08:23:
@laurens0619 & Denan,

Tja, ik ben al sinds maart ofzo ingeschreven (hatert, loevesteinstraat 115, nijmegen) maar als er iets is waar XMS op faalt is het wel communicatie. Diverse malen helpdesk gebeld & aannemer gebeld maar verder dan "We hebben geen enkel idee wanneer u aangesloten kan worden maar u staat op de lijst" en "Ik zal u terugbellen" (wat nooit gebeurd) ben ik nooit gekomen :)

Uit dit forum maak ik op dat ik wellicht moet wachten tot iemand anders uit onze straat (glasvezel ligt al tot in de straat) ook een particuliere aansluiting wil, maar dat is me nog niet verteld iig. Ik oefen maar geduld :)

Jort
Non-Portaal woningen kunnen alleen aangesloten worden als je tussen 2 portaal woningen in woont met vezel, of als de vezel langs je voordeur loopt. Is dat niet het geval dan kom je op een reserve lijst terecht en is het inderdaad een beetje "mistig" hoe snel (en: of) er een reactie van de aannemer komt.
Wat betreft de woningen die wel "naast" de vezel liggen. Er komt een aanpassingen van de procedures aan: Momenteel wacht de aannemer tot hij ongeveer 5 aansluitingen in een regio heeft , anders is het te duur om mensen op pad te sturen. Bij de nieuwe procedures schieten wij zo'n order direct in en heeft de aannemer een 'cool off' van 10 dagen waarin extra aanvragen gebundeld kunnen worden. Daarna zal men (wederom binnen 10 dagen) de woning aansluiten.
Suicyder schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:15:
[...]

Ik zie dat je hebt gereageerd op Ciris, ik had de vraag zien staan en ik was ook benieuwd naar wat er met de prijs van de 100/100 verbinding gaat gebeuren.

Nu is de 100/100 iets van 30 euro duurder dan de 48/48, dat zou anders ineens 60 euro worden.
Bij de vorige verhoging zijn de prijzen ook aangepast, dus ik ga ervan uit dat dat nu ook weer het geval is. Ik zal eens rondvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal dus letten op een router met een hogere throughput.
Duidelijk kan de linksys het niet aan hoewel ik niet verwacht had dat zoveel mensen gingen testen,voor het zelfde geld zat ik samen met iemand anders.
Ik zal dus een 100 mb bestand ergens vandaan halen en dat op mijn eigen homepage bij xms zetten en dan nogmaals testen.
Ook dat zou een effectieve test moeten zijn.
De router van Denan is in elk geval niet te krijgen hier,misschien mensen die wel een goede router hebben dat die dat willen vermelden,dat kan misschien in de topic post gezet worden welke routers met succes door gebruikers ( niet door xms dus geen garantie) zijn getest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-08 06:57
Down (slechts) 12,64 mbs
Up (slechts) 12,59 mbs

M'n router is een Asus WL-500g Premium...
Ik zou toch een stuk hoger moeten halen? :/

[ Voor 7% gewijzigd door Joeri op 18-01-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
Nick39 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:06:
Duidelijk kan de linksys het niet aan hoewel ik niet verwacht had dat zoveel mensen gingen testen,voor het zelfde geld zat ik samen met iemand anders.
Ik zal dus een 100 mb bestand ergens vandaan halen en dat op mijn eigen homepage bij xms zetten en dan nogmaals testen.
Nee, je zat niet met iemand anders. Ik heb sta namelijk expres maar 1 FTP connectie toe, juist omdat het anders niet meer effectief is. Ik maak de laatste dagen ook weinig gebruik van m'n verbinding, ben veel van huis.
Als ik het goed herinner heeft Denan eens geschreven dat de homepage server of veel gebruikt of onvoldoende capaciteit heeft om daarop je snelheid te testen, dus die zal zeker niet effectief zijn.

Gezien enkele andere hun snelheid wel volop halen, ga ik er vanuit dat de mensen die het niet halen het probleem lokaal bij hun ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:37:Bijna goed :) Het is 1 vezel voor alle IP diensten (voip/internet/iptv) en 1 vezel voor analoge tv. Digitale TV zal dus van je beschikbare bandbreedte afgaan als je een 100/100Mbit abonnement gebruikt.
Ligt het dan niet voor de hand om voor de mensen die geen analoog meer nodig hebben (of willen) de "analoge" vezel te gebruiken voor digitale televisie? Het is mischien maar 4-8Mbit dat er af gesnoept wordt, maar als je straks bijvoorbeeld vijf streams tegelijk wil kijken/opnemen (goed denkbaar bij meerdere televisies en recorders in een huishouden) dan wil je niet dat je internetverkeer daar last van heeft.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
denan schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:37:
Bijna goed :) Het is 1 vezel voor alle IP diensten (voip/internet/iptv) en 1 vezel voor analoge tv. Digitale TV zal dus van je beschikbare bandbreedte afgaan als je een 100/100Mbit abonnement gebruikt.
Damn, daar gaat m'n snelheid :'( Kan ik geen gigabit modem krijgen, heb je gelijk je testserver staan, lol. Grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
ari3 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:28:
[...]
Ligt het dan niet voor de hand om voor de mensen die geen analoog meer nodig hebben (of willen) de "analoge" vezel te gebruiken voor digitale televisie? Het is mischien maar 4-8Mbit dat er af gesnoept wordt, maar als je straks bijvoorbeeld vijf streams tegelijk wil kijken/opnemen (goed denkbaar bij meerdere televisies en recorders in een huishouden) dan wil je niet dat je internetverkeer daar last van heeft.
Theoretisch zou dat wel voor de hand liggend zijn, praktisch betekend het andere modems, en dat is een duur grapje. Ik denk dat eerst de huidige modems terug verdient moeten worden en tegen de tijd (jaren) dat zo goed als heel Nederland glas heeft, er mooie diensten zijn die vele MBit's nodig hebben, we wel een keer naar 1Gbit modems toe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
joeri-slots schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:37:
[...]
Down (slechts) 12,64 mbs
Up (slechts) 12,59 mbs

M'n router is een Asus WL-500g Premium...
Ik zou toch een stuk hoger moeten halen? :/
Ik weet niet of je alleen naar mij deze tragere snelheid haalt, of nog nooit sneller hebt gehaald? Ben je via Wifi of vaste verbinding gegaan? Eventueel zonder de router proberen, kijken of je de volle snelheid haalt en de router/pc goed nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Ik krijg steeds 'operation timed out' op je FTP Jurjen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
Inflatable schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:22:
Ik krijg steeds 'operation timed out' op je FTP Jurjen.. :/
Bij welke handeling is dat? Inloggen, up/downloaden? Ik ben pas laat thuis en heb SSH dicht staan, dus kan nu niet veel zien. Ik kan wel een FTP connectie opzetten en zie dat die al in gebruik is door 1 andere gebruiker, wellicht door jou..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Bij het up- en downloaden..

Edit: nu doet ie het.. maar wel met enige vertraging, bij de upload gaf ie weer eerst een time out..

Download: 2704KB/s
Upload: 1842KB/s

Upload blijft dus achter.. Geen idee of dat met mijn FTP-programma te maken heeft, of met mijn router.. Ik gebruik AceFTP 3 Pro, en heb een Linksys BEFSR41v3 staan..

Naar mijn XMS webspace haal ik trouwens maar ongeveer 1000KB/s upload op dit moment..

Ik zal het later eens verder testen door mensen vanaf een eigen FTP-server te laten downloaden..

[ Voor 116% gewijzigd door Inflatable op 18-01-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Jurjen de Vries schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:40:
[...]

Ik weet niet of je alleen naar mij deze tragere snelheid haalt, of nog nooit sneller hebt gehaald? Ben je via Wifi of vaste verbinding gegaan? Eventueel zonder de router proberen, kijken of je de volle snelheid haalt en de router/pc goed nakijken.
Nee niet alleen naar jou :'( ook nog naar een andere server haal ik niet meer als dit (en met nieuwsgroepen haal ik er ook niet meer uit naar Eweka max stabiel 1600kb/s). Raar is wel dat als ik Newsleecher vol gebruik ik nog wel bandbreedte overhoud om via IE nog van BBNet een bestand naar binnen te halen. Met ongeveer 1,2 Mb/s. Wel via vaste lijn. Zal van het weekend me router er eens tussenuit halen.. kijken wat er dan gebeurd. Waar zou ik op mijn pc nog instellingen kunnen vinden die de snelheid kunnen beinvloeden?

[ Voor 10% gewijzigd door Joeri op 18-01-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inflatable schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:20:
Bij het up- en downloaden..

Edit: nu doet ie het.. maar wel met enige vertraging, bij de upload gaf ie weer eerst een time out..

Download: 2704KB/s
Upload: 1842KB/s

Upload blijft dus achter.. Geen idee of dat met mijn FTP-programma te maken heeft, of met mijn router.. Ik gebruik AceFTP 3 Pro, en heb een Linksys BEFSR41v3 staan..

Naar mijn XMS webspace haal ik trouwens maar ongeveer 1000KB/s upload op dit moment..

Ik zal het later eens verder testen door mensen vanaf een eigen FTP-server te laten downloaden..
AceFTP heeft geen upload belemmering,als ik het zo zie haalt iedereen met een linksys wel de download maar niet de upload.
Als ik zometeen,hoop dat de upgrade voor maart komt want dan kan ik mijn linksys als het niet werkt aan mijn zoon geven die naar casema gebied verhuist,maar zo niet als ik wel de download haal maar niet de upload dan lig ik er nog niet echt wakker van.
Haalt ie de nieuwe download niet en het gebeurt na maart dan zal ik mijn linksys verpatsen en koop ik een betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joeri-slots schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 21:41:
[...]

Nee niet alleen naar jou :'( ook nog naar een andere server haal ik niet meer als dit (en met nieuwsgroepen haal ik er ook niet meer uit naar Eweka max stabiel 1600kb/s). Raar is wel dat als ik Newsleecher vol gebruik ik nog wel bandbreedte overhoud om via IE nog van BBNet een bestand naar binnen te halen. Met ongeveer 1,2 Mb/s. Wel via vaste lijn. Zal van het weekend me router er eens tussenuit halen.. kijken wat er dan gebeurd. Waar zou ik op mijn pc nog instellingen kunnen vinden die de snelheid kunnen beinvloeden?
Een paar posts terug noemde ik een programma dat dat netjes voor je doet.
http://www.speedguide.net/downloads.php Sg TCP optimizer.
Zet de slider helemaal naar rechts,kies je netwerk adapter,kies optimal settings en dan apply.
Hij maakt netjes een backup dus er is niets aan de hand.
Op de page zelf kan je ook je huidige netwerk settings laten analiseren waarna je een advies krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madcat schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:13:
[...]

Heb je ook zo'n planning voor arnhem-laar?
ik ben wel benieuwd wanneer het ongeveer komt, en dan bedoel ik iets exacter als "voor september 2008" :) met dat 50Mbit up/down heb je me weer helemaal lekker gemaakt ;)

trouwens ik heb zelf nog helemaal geen brief gekregen van XMS dat ik ook maar zal worden aangesloten, terwijl als ik me opnieuw aanmeld via de website staat er dat er al een aanvraag loopt
Ook ik ben erg benieuwd..... Denan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Denan

Ik las ergens dat er plannen zijn dat XMS ook een binary news server in het leven gaat roepen. Er waren al gesprekken met een grote news provider gaande.
Is hier al meer info over? Hebben we het dan over een grote news provider als bijvoorbeeld Giganews, of over een Nederlandse provider als NewsXS?

Gr.

R. Rebergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch iets raars.. haalde mijn ftp upload naar Jurjen maar de 1,9 (suggererend dat ik niet sneller kon) met microtorrent heb ik nu 2 uploads lopen die tesamen 2751.5 kb/sec zijn.

Vraag ik mezelf toch af waarom een ftp upload niet hoger komt dan 1,9 terwijl microtorrent een ruime 2,6 haalt ?

Wat moet ik nu... wel of niet een nieuwe router ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ik kreeg in instantie bij het connecten naar de ftp van jurjen al connection timed out alleen dat duurde de eerste keer gewoon lang. Echter kon ik niet uploaden / downloaden gaf die elke keer een timed out.
Gebruikte aceFTP wat ik verder ook niet ken filezilla en smartFTP ken ik daarentegen beter alleen niet geprobeerd tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
Nick39 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:43:
Toch iets raars.. haalde mijn ftp upload naar Jurjen maar de 1,9 (suggererend dat ik niet sneller kon) met microtorrent heb ik nu 2 uploads lopen die tesamen 2751.5 kb/sec zijn.

Vraag ik mezelf toch af waarom een ftp upload niet hoger komt dan 1,9 terwijl microtorrent een ruime 2,6 haalt ?

Wat moet ik nu... wel of niet een nieuwe router ??
Hmm, het kan zijn dat 1 process maximaal x aantal troughput aankan, en een tweede process ook, waarbij het tensamen toch het totaal haalt. Ik zal vanavond eens kijken of ik mijn FTP server meer dan 1 connectie vanaf hetzelfde IP adres kan instellen, zodat je 2 bestanden tegelijk kunt uploaden.
Je kan het beste sowieso even wachten tot de 50Mbit er is met de aanschaf van een nieuwe router, dan kun je het altijd nog even op die snelheid testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:59:
[...]

Ook ik ben erg benieuwd..... Denan?
Binnenkort! ;)
(voor de upgrade moeten een aantal systemen nog aangepast worden... daarna is pas een datum te noemen)
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:17:
@Denan

Ik las ergens dat er plannen zijn dat XMS ook een binary news server in het leven gaat roepen. Er waren al gesprekken met een grote news provider gaande.
Is hier al meer info over? Hebben we het dan over een grote news provider als bijvoorbeeld Giganews, of over een Nederlandse provider als NewsXS?

Gr.

R. Rebergen
Las? plannen? waar? :)
Een newsserver staat op de 'wish-list'.. maar daar staan nog 23839128390 andere dingen op. Er is wel over nagedacht, maar nog weinig concreets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:32:
Ik kreeg in instantie bij het connecten naar de ftp van jurjen al connection timed out alleen dat duurde de eerste keer gewoon lang. Echter kon ik niet uploaden / downloaden gaf die elke keer een timed out.
Gebruikte aceFTP wat ik verder ook niet ken filezilla en smartFTP ken ik daarentegen beter alleen niet geprobeerd tho.
Jurjen heeft passive file transfer niet aanstaan op zijn FTP.
Als je dat niet in je ftp up/download programma uitzet ( use passive filetransfer uitzetten) dan gaat je ftp programma staan wachten op een seintje na de dir opdracht.
Druk je daarna op escape dan gaat het voor de rest van die sessie goed.
Je moet dus bij de settings in je ftp programma aanvinken dat er geen passive file transfer moet worden gebruikt anders krijg je die time out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Nick39 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:12:
[...]

Jurjen heeft passive file transfer niet aanstaan op zijn FTP.
Als je dat niet in je ftp up/download programma uitzet ( use passive filetransfer uitzetten) dan gaat je ftp programma staan wachten op een seintje na de dir opdracht.
Druk je daarna op escape dan gaat het voor de rest van die sessie goed.
Je moet dus bij de settings in je ftp programma aanvinken dat er geen passive file transfer moet worden gebruikt anders krijg je die time out.
Ja dat dacht ik al maar zoals gezegd kende ik dat ftp programma niet en kon ik het niet vinden.
Toch bedankt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Nick39 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:40:
[...]

Een paar posts terug noemde ik een programma dat dat netjes voor je doet.
http://www.speedguide.net/downloads.php Sg TCP optimizer.
Zet de slider helemaal naar rechts,kies je netwerk adapter,kies optimal settings en dan apply.
Hij maakt netjes een backup dus er is niets aan de hand.
Op de page zelf kan je ook je huidige netwerk settings laten analiseren waarna je een advies krijgt.
Oke thnx! die zal ik zo ook nog even proberen!
Maar ondertussen het probleem kunnen achterhalen: Het probleem zat in de Asus WL-500g Premium instellingen. Bij IP Config - WAN & LAN stond WAN Connection Speed: op Auto negotiation. Deze heb ik op 100Mpbs full-duplex gezet. En hij gaat nu als een trein! (Hoge snelheids trein wel te verstaan) _/-\o_
Nu ook nog even dat programma op me PC los laten en dan kan het helemaal niet meer stuk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Denan, ik zou nog even reageren op de procedure van het aflopen van de gratis abonnementsperiode ;

M'n broer heeft de hele stapel doorgelopen en geen post van XMS gehad betreffende het stopzetten van het abonnement (of eigenlijk keuze of hij door wil gaan).
Ook de mailboxen nagelopen en nooit berichten gehad in de forward mailbox die hij had ingesteld.
Ik weet hoe hij is, hij gooit geen belangrijke post aan de kant. Laatste wat hij van XMS heeft gehad was zo'n briefkaart met daarop de mogelijkheid om andere mensen aan te melden, zodat je abonnementsgeld terug kon krijgen.

Vreemd... hij is in elk geval al wel naar het datacenter geweest om z'n firewall-rechten te wijzigen qua IPadres, want hij kwam er dus al niet meer in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
JK schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:10:
Denan, ik zou nog even reageren op de procedure van het aflopen van de gratis abonnementsperiode ;

M'n broer heeft de hele stapel doorgelopen en geen post van XMS gehad betreffende het stopzetten van het abonnement (of eigenlijk keuze of hij door wil gaan).
Ook de mailboxen nagelopen en nooit berichten gehad in de forward mailbox die hij had ingesteld.
Ik weet hoe hij is, hij gooit geen belangrijke post aan de kant. Laatste wat hij van XMS heeft gehad was zo'n briefkaart met daarop de mogelijkheid om andere mensen aan te melden, zodat je abonnementsgeld terug kon krijgen.

Vreemd... hij is in elk geval al wel naar het datacenter geweest om z'n firewall-rechten te wijzigen qua IPadres, want hij kwam er dus al niet meer in ;)
Ik heb voor het verstrijken van mijn gratis periode ook geen brief ontvangen. Of ik de mails heb ontvangen weet ik niet omdat ik daar nalatig in ben geweest. Opeens werd ik verrast door het feit dat ik geen internet meer had en ook geen toegang kon krijgen tot mijnXMS of de webmail. Toen even XMS gebeld en die bevestigden dat ze mijn account hadden afgesloten. Wel netjes excuses gekregen voor het feit dat ik geen brief heb gehad, maar toch een beetje jammer.
Wat ik vreemd vind is dat het hele account meteen wordt afgesloten. Het zou toch handig zijn als je alsnog mijnXMS in kan om aan te geven dat je toch je account wilt houden en dus gaat betalen? Of is dat een vreemde gedachte?
Gelukkig had ik nog een Casema lijntje in de kast dus het verlies van XMS was geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denan

Ik ben inmiddels ook de troste bezitter van een D-link 655, bedankt voor die tip. Ik heb nog geen XMS, maar dat gaat snel komen. Heb er nog wel een vraagje over:
Hoe werkt het opzetten van de internetverbinding met XMS?
Sluit ik de D-link gewoon aan op het kastje dat geplaatst wordt (utp-poort) en moet ik dan met de D-link inloggen op de internetverbinding? Of staat de internetverbinding er al op en kan ik dan gewoon mijn router direct gebruikt zonder te hoeven inloggen?

Gr.

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JK schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:10:

Hmmm.. Dat zou vreemd zijn.. Kun jij uitzoeken wanneer zijn abonnement exact uitviel? Dan kan ik eens in de logs gaan speuren wat er allemaal gebeurt is. Mail zijn contractgegevens (deb nummer/naw gegevens) maar even naar het xms support emailadres tav martijn.

Note: dit gaat wel even duren want ik heb het momenteel erg druk :)
4nGeLuS schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:26:
[...]

Ik heb voor het verstrijken van mijn gratis periode ook geen brief ontvangen. Of ik de mails heb ontvangen weet ik niet omdat ik daar nalatig in ben geweest. Opeens werd ik verrast door het feit dat ik geen internet meer had en ook geen toegang kon krijgen tot mijnXMS of de webmail. Toen even XMS gebeld en die bevestigden dat ze mijn account hadden afgesloten. Wel netjes excuses gekregen voor het feit dat ik geen brief heb gehad, maar toch een beetje jammer.
Wat ik vreemd vind is dat het hele account meteen wordt afgesloten. Het zou toch handig zijn als je alsnog mijnXMS in kan om aan te geven dat je toch je account wilt houden en dus gaat betalen? Of is dat een vreemde gedachte?
Gelukkig had ik nog een Casema lijntje in de kast dus het verlies van XMS was geen ramp.
Dit heeft te maken met de opbouw van het systeem.. Portaltoegang is gebonden aan internetacces en geprovisionde diensten. Bij het aflopen van een abonnement is het wel gewoon mogelijk om via www.xmsnet.nl de dienst opnieuw aan te vragen. Dit duurt dan hooguit 2- 4 uur voor het weer actief is.

Er ligt wel een voorstel om een soort "vangnet" te maken voor inactieve lijnen, waardoor klanten op een 'ik wil een abonnement' pagina uitkomen zodra ze een computer aansluiten op een inactieve XMS-verbinding... maar dit staat nog laag op de prioriteitlijst (al zou ik er erg blij mee zijn :))

Add: in mijn voorstel stond ook een punt dat mensen die een abonnementen hadden in een ander vangnet uitkwamen waarop ze gedurende een week het abonnement konden reactiveren.. Dat zou dit ook moeten ondervangen.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:24:
@ Denan
Sluit ik de D-link gewoon aan op het kastje dat geplaatst wordt (utp-poort) en moet ik dan met de D-link inloggen op de internetverbinding? Of staat de internetverbinding er al op en kan ik dan gewoon mijn router direct gebruikt zonder te hoeven inloggen?
Gewoon als DHCP configureren en hij werkt na een paar seconden.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 23-01-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nieuw XMS vraag-traject in Veenendaal

Gemeente Veenendaal; net zo snel als het licht
door glasvezel

Gemeente Veenendaal werkt graag mee aan de aanleg van een compleet netwerk van glasvezel in en voor de hele gemeente. Met de aansluiting van bedrijven en woningen op het glasvezelnetwerk is het mogelijk om gebruik te maken van de nieuwste technologische ontwikkelingen. Gegevens en beelden versturen gaat bij glasvezel via lichtimpulsen en gaat flitsend snel. Steeds meer diensten komen elektronisch beschikbaar en snelheid is daarbij ook van belang. Het glasvezelnetwerk is –naast internet, telefonie en TV- geschikt voor diensten op het gebied van zorg, onderwijs en entertainment.

Bij voldoende aanmeldingen (40% van de huishoudens) krijgt Veenendaal als een van de eerste plaatsen in Nederland een modern glasvezelnetwerk. Binnenkort start hiertoe een campagne van XMS die in de woonwijken de kabels en de aansluitingen gaat verzorgen. De campagne bestaat uit informatieavonden, folders en eventueel een vast informatiepunt.

In overleg met de gemeente vernieuwt de KPN haar netwerk en verzorgt daarmee de aansluitingen van de bedrijven en bepaalde woonwijken in Veenendaal. Het vernieuwde netwerk van de KPN is gebaseerd op een open infrastructuur. Over dit netwerk kunnen diensten en applicaties van alle aanbieders afgenomen worden.

Als alles volgens plan verloopt, starten de werkzaamheden in maart en worden gefaseerd uitgevoerd. De aanleg van het nieuwe netwerk is zorgvuldig voorbereid en hopen we zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
denan schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:17:
Dit heeft te maken met de opbouw van het systeem.. Portaltoegang is gebonden aan internetacces en geprovisionde diensten. Bij het aflopen van een abonnement is het wel gewoon mogelijk om via www.xmsnet.nl de dienst opnieuw aan te vragen. Dit duurt dan hooguit 2- 4 uur voor het weer actief is.

Er ligt wel een voorstel om een soort "vangnet" te maken voor inactieve lijnen, waardoor klanten op een 'ik wil een abonnement' pagina uitkomen zodra ze een computer aansluiten op een inactieve XMS-verbinding... maar dit staat nog laag op de prioriteitlijst (al zou ik er erg blij mee zijn :))

Add: in mijn voorstel stond ook een punt dat mensen die een abonnementen hadden in een ander vangnet uitkwamen waarop ze gedurende een week het abonnement konden reactiveren.. Dat zou dit ook moeten ondervangen.
Ik heb inderdaad gewoon weer een abonnement kunnen aanvragen via mijn andere internetverbinding, maar het duurde wel even voordat ik erachter was wat er nu eigenlijk aan de hand was. Je genoemde voorstel lijkt nou precies iets wat veel hoger op jullie prioriteitenlijstje zou moeten komen. Ik denk dat dit de overgang enorm zou versoepelen voor die mensen die tussen de spreekwoordelijke wal en het schip vallen. Daarnaast is het ook een mooi marketinginstrument, je geeft twijfelaars immers nog een zetje om toch een abonnement te nemen.

[ Voor 0% gewijzigd door rvone op 23-01-2008 23:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
4nGeLuS schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:47:
[...]

Ik heb inderdaad gewoon weer een abonnement kunnen aanvragen via mijn andere internetverbinding, maar het duurde wel even voordat ik erachter was wat er nu eigenlijk aan de hand was. Je genoemde voorstel lijkt nou precies iets wat veel hoger op jullie prioriteitenlijstje zou moeten komen. Ik denk dat dit de overgang zou enorm zou versoepelen voor die mensen die tussen de spreekwoordelijke wal en het schip vallen. Daarnaast is het ook een mooi marketinginstrument, je geeft twijfelaars immers nog een zetje om toch een abonnement te nemen.
Klopt.. en het is gewoon een mooi systeem als iemand in zijn woning een XMS aansluitpunt heeft.. vervolgens zijn computer erop aansluit.. en in een dergelijk "vangnet" met aanbiedingen uit zou komen.
Momenteel is echter alle developmenttijd gericht op zaken als IPTV en productwijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

denan schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:17:
[...]

Hmmm.. Dat zou vreemd zijn.. Kun jij uitzoeken wanneer zijn abonnement exact uitviel? Dan kan ik eens in de logs gaan speuren wat er allemaal gebeurt is. Mail zijn contractgegevens (deb nummer/naw gegevens) maar even naar het xms support emailadres tav martijn.

Note: dit gaat wel even duren want ik heb het momenteel erg druk :)
[...]
Ik heb het naar z'n mailadres gestuurd, dan mag hij het zelf met jou oppakken.
Heb wel weer genoeg 'doorgeefluikje' gespeeld :)

Heb een copy/paste gedaan van jouw verhaal, dus dan weet hij dat het antwoord even op zich kan laten wachten door drukte. In elk geval tof dat je hier op GoT snel in gaat op vragen/opmerkingen van klanten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:01

GmR

denan schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:39:

Als alles volgens plan verloopt, starten de werkzaamheden in maart en worden gefaseerd uitgevoerd. De aanleg van het nieuwe netwerk is zorgvuldig voorbereid en hopen we zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Volgens de website van XMS wordt er (wanneer er voldoende bewoners interesse tonen) pas begonnen met de aanleg in augustus. Ik neem echter aan dat Patrimonium (de woningstichting hier) binnenkort via de snailmail wel wat zal laten weten. Aangezien ik hier in zuid-west zit, zijn we met een beetje geluk nog 'snel' aan de beurt ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 14:23

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Ik heb net een appartementje gekocht in Nijmegen. Een "ex" huurappartement van Portaal met glas :*)
Ben benieuwt wat ik straks ga halen. Router word een Linksys WRVS4400N.
Zodra m'n netwerk klaar is zal ik eens wat testjes gaan doen.

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraag over SPAM. Heb de laatste tijd eennorm veel last van spam krijg mail van andere xms gebruikers met spam erin heb mijn spam filter op heavy staan heb iemand anders er ook last van . Spam filter bij xms werkt volgens mij niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Ik iig niet. Na ruim een jaar nog steeds totaal geen last van spam in mijn XMS mailbox.. En dat terwijl mijn spamfilter zelfs uitstaat..

Ik snap het zelf ook niet helemaal, kennelijk heb ik alleen maar betrouwbare contacten.. Ik moet zeggen dat ik de XMS mail ook alleen voor prive en wat kleine zakelijke dingen gebruik, de rest gaat allemaal via Gmail (waar trouwens ook niet heel veel spam op binnenkomt).. Dat is wel eens anders geweest, ik weet nog goed toen ik een ADSL verbinding kreeg via Cistron, en vanaf dag 1 al enorm veel spam binnenkreeg, terwijl ik die mailbox zelf nog helemaal niet gebruikt had.. Verklaring van Cistron was toen dat spambots willekeuring op bepaalde domeinen zoeken naar adressen.. Maargoed, bij XMS dus totaal (nog) geen last van gelukkig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:04:
Heb een vraag over SPAM. Heb de laatste tijd eennorm veel last van spam krijg mail van andere xms gebruikers met spam erin heb mijn spam filter op heavy staan heb iemand anders er ook last van . Spam filter bij xms werkt volgens mij niet .
Misschien staat je xms mail adres op je site ? robots halen die er zo af,voila spam.
Reageer je ergens op een forum of waar dan ook en vul je je mail adres in, bingo.
Moet je ergens downloaden en daar je mail adres achterlaten dan gebruik ik gewoon no@sorry.niet.com kortom een hoop komt door eigen achterlaten.
Ik heb nu een jaar xms en nog geen een keer spam gehad.
Behalve de maandelijkse rekeningen,die komen er helaas steeds door _/-\o_
Ik gebruik mijn hotmail,die filtert de grootste ellende er al uit,en die forward naar xms.
Eventuele spam blijft daar wel hangen en daarnaast draai ik hier ook nog mailwasher pro.
Bij hotmail draai ik al filters,dus daar blijft al een hoop in de ongewenste post staan,de rest gaat onderweg verloren.
Laat gewoon nooit je xms adres ergens slingeren.
Daarnaast is er heel veel spam en virus troep in omloop dat e-mail adressen dus uit documenten haalt en die als afzender gebruikt voor spam.
daardoor lijkt het van xms klanten af te komen maar als je dan een ip nummer gaat natrekken komt het altijd ergens anders vandaan,nee die xms filtertjes werken wel,en bij de heavvy instelling is de kans dat reguliere,niet spam mail,ook niet aankomt behoorlijk hoog.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 24-01-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

denan schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:39:

Gemeente Veenendaal; net zo snel als het licht
door glasvezel

Bij voldoende aanmeldingen (40% van de huishoudens) krijgt Veenendaal als een van de eerste plaatsen in Nederland een modern glasvezelnetwerk. Binnenkort start hiertoe een campagne van XMS die in de woonwijken de kabels en de aansluitingen gaat verzorgen. De campagne bestaat uit informatieavonden, folders en eventueel een vast informatiepunt.
Veertig procent :o
Dat gaat echt nooit lukken in Veenendaal ben ik bang. Als Veenendaaler weet ik dat dit soort dingen over het algemeen als eng worden bestempelt :) Ik hoop dat het lukt maar ik heb er m'n bedenkingen bij. Misschien moesten ze het in Centrum proberen omdat daar wat meer jongeren wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:18:
[...]

Binnenkort! ;)
(voor de upgrade moeten een aantal systemen nog aangepast worden... daarna is pas een datum te noemen)
Madcat en ik bedoelen wanneer er met de aanleg in de Laar (Arnhem) begonnen wordt en hoe de planning voor de wijk eruit ziet. Eerst De Laar-Oost dan West? of omgekeerd? tegelijk? Iedereen pas per september / oktober aangesloten of in de loop van het jaar. Hoe groot is de kans op uitloop en het 2009 wordt?

Trouwens, tegen de tijd dat wij aangesloten worden, is die snelheidsverhoging er denk ik al lang doorheen. Misschien zitten we dan al gewoon op 100/100 net zoals OnsNet in Eindhoven... Als XMS gagarandeerd het snelste internet van Nederland wil bieden, dan moeten ze wel ;) Niet dat je 100/100 "nodig" hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick 39 dit doe ik ook altijd zoals jij dat beschrijft .Gisteren bij xmshuis geweest probleem voor gelegd volgens mij zit dit robot in de server? van xmsnet er hebben meer mensen last van hebben een een aantal mensen gebeld die bij mij in verzonden aan stonden gebeld en die werden ook overspoeld met mail op een dag +/- 100spam mail van allemaal xms klanten die ik echt helemaal niet ken (kan).Ik hoop dat het probleem word op gelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:08:
Nick 39 dit doe ik ook altijd zoals jij dat beschrijft .Gisteren bij xmshuis geweest probleem voor gelegd volgens mij zit dit robot in de server? van xmsnet er hebben meer mensen last van hebben een een aantal mensen gebeld die bij mij in verzonden aan stonden gebeld en die werden ook overspoeld met mail op een dag +/- 100spam mail van allemaal xms klanten die ik echt helemaal niet ken (kan).Ik hoop dat het probleem word op gelost _/-\o_
Dan moet het iets lokaals zijn want ik heb er geen last van,maar als iemand in het xmshuis het zegt dan moet je daar vanuit gaan.
Manieren van spam voorkomen:
.Neem een hotmail account en laat die forwarden naar je xmx account.
.Zet nooit je mail adres op een site als je reageert,als die reactie met je mail adres er bij gepubliceerd wordt.
.Zet niet je eigen mail adres op je eigen site,er zijn versleutel programma's die een mail adres zo vervormen dat je het wel kan lezen,maar een robot niet.
.Stuur geen van die forward mailtjes door,mensen sturen dat klakkeloos door aan hun hele contaktenlijst als CC in plaats van BC waardoor jouw e-mail adres meereist in die doorstuurmailtjes en overal op terecht komt.
.Gebruik geen afmeld links in een spam mailtje,meestal gokken ze maar wat en als jij je afmeld weten ze dat je mail adres bestaan en actief is,afmelden betekent,alleen meer spam.
.Gebruik een tool als mailwasher ( firetrust.com) deze haalt 90% van de overgebleven spam er uit en is zelflerend,een door jou op de zwarte lijst gezette afzender komt er nooit meer door.
Mailwasher kan ook filteren,stel je een filter in op header en body contains Penis,Big,Enlarge,Viagra dan heb je je spam helemaal te grazen.
De afzender kan je ook nog eens naar spamcop sturen,als daar 5 klachten over binnenkomen wordt de afzender als negatief in een filter gezet bij Spamcop en daar maakt mailwasher weer gebruik van.
Dus als 5 mensen in de hele wereld het bericht als spam hebben gemarkeerd krijg jij hem niet meer te zien ook al heb je dat zelf niet gedaan.
Je kan zelfs een code woord instellen,mail met het code woord komt door (familie enz..) mail zonder codewoord wordt gewist,hetzij handmatig als je er controle over wilt hebben,hetzij automatisch.

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 25-01-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is het nou 24Mb wat XMS gaat aanbieden in Veenendaal of 30Mb? Volgens mij staat op de site nl 24 en in de folder 30, vandaar.

En we praten dan over Megabits als ik het zo goed interpreteer...24 tov mijn huidige 20 is natuurlijk niet zo superveel...Kwestie van berekenen wat ik nu kwijt ben aan internet+telefonie en Casema voor digitale TV. Alleen de upload is dan 24Mb en nu is dat maar 1Mb, dus daar is een verschil. Alleen doe je niet zoveel (over het algemeen met uploads behalve de return packages)

Als ik zo snel rekeken kom ik uit op € 25 voor Orange en iets van € 15 voor Casema.
XMS biedt de 3 echter aan voor €50

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 15:04
Ik lees nu pas de aangekondigde snelheidsverhoging. :D Ik moet maar eens gaan uitzoeken of m'n Linksys WRT54G (v2.2) en/of Linksys WRT54GL deze snelheid volledig aankunnen. Zoniet, dan ga ik maar eens op zoek naar een nieuwe router. Ik wilde toch een nieuwe Gigabit-switch kopen. :P

@Kensei: houd er wel rekening mee dat XMS 24/24 Mbit/s (up&down) aanbiedt, dit i.t.t. tot Casema. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Mawlana op 25-01-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

sylvesterrr schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:18:
Ik lees nu pas de aangekondigde snelheidsverhoging. :D Ik moet maar eens gaan uitzoeken of m'n Linksys WRT54G (v2.2) en/of Linksys WRT54GL deze snelheid volledig aankunnen. Zoniet, dan ga ik maar eens op zoek naar een nieuwe router. Ik wilde toch een nieuwe Gigabit-switch kopen. :P

@Kensei: houd er wel rekening mee dat XMS 24/24 Mbit/s (up&down) aanbiedt, dit i.t.t. tot Casema. ;)
@Sylvesterr...Ik heb alleen Casema voor tv. rest is Orange, en daar heb ik al een 20mbit. Geen Casema I-net dus.
En een WRT54G (die ik ook heb) is prima voor je downloadverkeer als je een 20Mbit hebt...je Linksys pompt net precies door wat je download qua snelheid.
Ik denk dat als je echter hoger komt qua download (30+) dat je naar een 802.1N kan gaan. En daar heeft de Makro wel eens leuke aanbiedingen voor (ook al is het kwalitatief <Linksys)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:41
Hmm wel tempting tough, die upload is opzich ook niet verkeerd. Had het ook in de Veenendaalse krant gelezen :). Het lijkt mij opzich wel wat, maar ik denk niet dat 40% van de veenendaalers dat ziet zitten, als ik zo om mij heen/in de straat kijk.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

messi schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:27:
Hmm wel tempting tough, die upload is opzich ook niet verkeerd. Had het ook in de Veenendaalse krant gelezen :). Het lijkt mij opzich wel wat, maar ik denk niet dat 40% van de veenendaalers dat ziet zitten, als ik zo om mij heen/in de straat kijk.
Ik zou het wel willen, ook al heb ik 20mbit. Het biedt nl in de toekomst mogelijkheden om te verhogen naar 50 of 100mbit :P
Hoge upload is alleen leuk als je FTP server hebt of veel *kuch* shared. Voor de Return packets is het niet echt nodig me dunkt :)

OnsBrabantNet biedt nl 100mbit, maar is nog in trailfase en biedt feitelijk 55mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 15:04
Kensei schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:22:
[...]

@Sylvesterr...Ik heb alleen Casema voor tv. rest is Orange, en daar heb ik al een 20mbit. Geen Casema I-net dus.
En een WRT54G (die ik ook heb) is prima voor je downloadverkeer als je een 20Mbit hebt...je Linksys pompt net precies door wat je download qua snelheid.
Ik denk dat als je echter hoger komt qua download (30+) dat je naar een 802.1N kan gaan. En daar heeft de Makro wel eens leuke aanbiedingen voor (ook al is het kwalitatief <Linksys)
Orange biedt ook maar slechts 1Mbit/s upload. 50Mbit/s (hell, 24Mbit/s is al leuk) upload is leuk als je een eigen server draait. O-)

Mijn volgende router wordt in ieder geval een met ingebouwde VPN-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Nick39 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:20:
.Stuur geen van die forward mailtjes door,mensen sturen dat klakkeloos door aan hun hele contaktenlijst als CC in plaats van BC waardoor jouw e-mail adres meereist in die doorstuurmailtjes en overal op terecht komt.
Zelf kun je dat nog zo nastreven.
Maar dan komt er weer een n00b familielid/vriend(in) die (ongetwijfeld) goedbedoeld een "virus waarschuwing", een "grappig" plaatje/filmpje of een petitie tegen de eu-verhuizing doorstuurt naar jou en de rest van hun adresboek. En jouw adres is dan al doorgestuurd naar een x-aantal kennissen/familieleden van diegene, waar ongetwijfeld wel weer 1 of 2 (of meer) van hetzelfde type tussen zitten.
Helemaal zelf in de hand heb je het dus niet.
Alleen (geduldig) die mensen uitleggen wat ze aanrichten, en verzoeken het nooit meer te doen. (In ieder geval niet met jouw adres ;) )

* bartware gebruikt zijn xms-adres niet actief en ontvangt er ook geen spam op btw. En ook niet via-via op de inbox die ik middels forwarding wel actief gebruik

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartware schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:40:
[...]

Zelf kun je dat nog zo nastreven.
Maar dan komt er weer een n00b familielid/vriend(in) die (ongetwijfeld) goedbedoeld een "virus waarschuwing", een "grappig" plaatje/filmpje of een petitie tegen de eu-verhuizing doorstuurt naar jou en de rest van hun adresboek. En jouw adres is dan al doorgestuurd naar een x-aantal kennissen/familieleden van diegene, waar ongetwijfeld wel weer 1 of 2 (of meer) van hetzelfde type tussen zitten.
Helemaal zelf in de hand heb je het dus niet.
Alleen (geduldig) die mensen uitleggen wat ze aanrichten, en verzoeken het nooit meer te doen. (In ieder geval niet met jouw adres ;) )

* bartware gebruikt zijn xms-adres niet actief en ontvangt er ook geen spam op btw. En ook niet via-via op de inbox die ik middels forwarding wel actief gebruik
Staat ook in de top 10 van mijn ergernissen,die doorstuurmailtjes.
vaak over vermiste meisjes die in werkelijkheid niet vermist zijn... of die dit virus wist sector 0 van je harddisk... dan heb ik zoiets van google ff voordat je dat zo klakkeloos doorstuurt,kijk eerst even of het geen hoax is.. of die als je dit niet terug stuurt ben je geen echte vriend.. hallo is vriendschap gebaseerd op een fijn gevoel of het feit dat je een mailtje doorstuurt ??

Overigens,iets geheel anders... de wagens van STAM,die onderhoud doen,rijden af en aan hier bij de zeeheldenbuurt.. zouden ze al bezig zijn met de snelheidsverhoging ?
Ze hebben het er maar druk mee ( Nick woont bijna tegenover het wijkhuisje)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick 39 bedankt voor je snelle reactie .Hou deze week even de mail adressen bij en ga donder dag weer naar xms huis zoals afgesproken.Werd trouwens goed geholpen door de medewerker beter als die van de service desk . Hou jullie op de hoogte mocht er nog iemand zijn die zijn mailbox word overspoeld met spam afkomstig van xms leden meld dit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:15:
Nick 39 bedankt voor je snelle reactie .Hou deze week even de mail adressen bij en ga donder dag weer naar xms huis zoals afgesproken.Werd trouwens goed geholpen door de medewerker beter als die van de service desk . Hou jullie op de hoogte mocht er nog iemand zijn die zijn mailbox word overspoeld met spam afkomstig van xms leden meld dit .
Komt het qua IP ook van xms leden ? want een afzender zegt helemaal niets.
Ik kan jou een mail sturen afkomstig van pietje@puk.com of zoals je wil van wijkagent@politie.nl.
Je moet in je mailheader letten op bv: Received: from dirk*** ([80.61.***.***]) het nummer tussen de haakjes is het ip nummer,welke je weer kan nazoeken door een command window te openen en dat tracert 80.61.***.*** ( de sterretjes vervangen het echte nummer,wil mijn zwagertjes ip niet op straat gooien) waarna je ziet waar het echt vandaan komt,vaak is dat dan helemaal niet bij smsnet/internl.net afkomstig terwijl de afzender zegt van wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Er zijn voorlopig geen plannen voor glasvezel in Den haag :(
Je zou denken dat in een van de meest dichtbevolkte gebieden van Den Haag de vraag juist vrij groot is, maar blijkbaar wegens de graafkosten e.d. in zo'n stad niet tegen de potentiële klandizie op...

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denan

Ik wilde mijn D-link DIR-655 testen met XMS dus heb ik de jongens benaderd die bij ons in Vathorst in het XMS Huis zitten. Was geen probleem!
Ben daar vandaag naar toe gegaan met mijn D-link en deze aangesloten op de XMS-verbinding. Hun UTP eruit en die naar mijn router erin. Via mijn notebook de router op dhcp-ip gezet.
Vervolgens even gewacht, maar er gebeurde niets. De D-link kreeg geen ip-adres vanuit het glasvezel-kastje. Hun router er weer op en het werkte weer als de brandweer!
Waarom werkte dat niet? Zit er een lease tijd op de verbinding en kan ik dus niet zomaar een willekeurige router er op aansluiten?
Of is de D-link DIT-655 misschien toch niet geschikt in combinatie met XMS?
Nog een andere vraag: heb je jouw router als eens geprobeerd op een XMS verbinding en getest of dat werkt?

Gr.

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:43:Zit er een lease tijd op de verbinding en kan ik dus niet zomaar een willekeurige router er op aansluiten?
Daar komt het in feite wel op neer. Als je wat langere tijd geduld hebt zal er een verbinding met het nieuwe MAC-adres (want daar komt het in feite op neer) gemaakt worden.
Ga er maar gewoon vanuit dat het ding werkt. Snelheidstesten zou je misschien kunnen doen door de WAN van de Dlink aan een LAN van je andere router te knopen en dan wat data te gaan pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
mediabeast schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:30:
[...]

Daar komt het in feite wel op neer. Als je wat langere tijd geduld hebt zal er een verbinding met het nieuwe MAC-adres (want daar komt het in feite op neer) gemaakt worden.
Ga er maar gewoon vanuit dat het ding werkt. Snelheidstesten zou je misschien kunnen doen door de WAN van de Dlink aan een LAN van je andere router te knopen en dan wat data te gaan pompen.
Je kan toch ook gewoon het nieuwe MAC-aders klonen? In principe zou het dan moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

4nGeLuS schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:53:
[...]

Je kan toch ook gewoon het nieuwe MAC-aders klonen? In principe zou het dan moeten werken?
Probeer het eens uit. Theoretisch zou het inderdaad moeten kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kensei schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:14:
Is het nou 24Mb wat XMS gaat aanbieden in Veenendaal of 30Mb? Volgens mij staat op de site nl 24 en in de folder 30, vandaar.

En we praten dan over Megabits als ik het zo goed interpreteer...24 tov mijn huidige 20 is natuurlijk niet zo superveel...Kwestie van berekenen wat ik nu kwijt ben aan internet+telefonie en Casema voor digitale TV. Alleen de upload is dan 24Mb en nu is dat maar 1Mb, dus daar is een verschil. Alleen doe je niet zoveel (over het algemeen met uploads behalve de return packages)

Als ik zo snel rekeken kom ik uit op € 25 voor Orange en iets van € 15 voor Casema.
XMS biedt de 3 echter aan voor €50
Ze gaan 50/50Mbit aanbieden.
mediabeast schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:56:
[...]

Probeer het eens uit. Theoretisch zou het inderdaad moeten kunnen lijkt me.
Klopt inderdaad.. er zit een lease van een uur op die poort/mac adres combo.. maar dat hadden ze eigenlijk wel moeten weten in het XMS-huis :)

Mac adres van de oorspronkelijke router en je kunt binnen een paar seconden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Balen: ons koop-appartementencomplex (100 appartementen) ligt buiten de XMS gebied van nijmegen.. Kan het XMS huis bijna ongeveer zien liggen (ongeveer 350m afstand) als ik buiten sta...

Hopelijk toch nog ergens in de nabije toekomst dan maar...
(= appartment bij de tunnel/station)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
GS2K1 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:48:
Balen: ons koop-appartementencomplex (100 appartementen) ligt buiten de XMS gebied van nijmegen.. Kan het XMS huis bijna ongeveer zien liggen (ongeveer 350m afstand) als ik buiten sta...

Hopelijk toch nog ergens in de nabije toekomst dan maar...
(= appartment bij de tunnel/station)
Gewoon collectief aanmelden, dat gebeurt wel vaker bij zulke complexen. Bij een appartementencomplex is vaak wel nodig dat 99-100% meegaat, aangezien alle bewoners mee moeten werken bij de aanleg.
Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste