XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste
Acties:
  • 150.723 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
denan schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:30:
[...]

Gewoon collectief aanmelden, dat gebeurt wel vaker bij zulke complexen. Bij een appartementencomplex is vaak wel nodig dat 99-100% meegaat, aangezien alle bewoners mee moeten werken bij de aanleg.
Je collega "Oscar J" meldde mij dat "Het huidige netwerk is niet dicht genoeg in uw buurt". en
"Uw wijk staat nog niet op onze middellange termijn planning wat betekent dat dit voor u nog een paar jaar kan duren"

Maar zal het sowieso ter sprake brengen op een VVE vergadering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
GS2K1 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:38:
[...]

Je collega "Oscar J" meldde mij dat "Het huidige netwerk is niet dicht genoeg in uw buurt". en
"Uw wijk staat nog niet op onze middellange termijn planning wat betekent dat dit voor u nog een paar jaar kan duren"

Maar zal het sowieso ter sprake brengen op een VVE vergadering.
Klopt voor individuele aansluitingen, maar als een compleet appartementencomplex met 100 wooneenheden zich collectief aanmeld kan dat het aansluitproces natuurlijk versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 10-09 20:46
denan schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 08:50:
[...]

Klopt voor individuele aansluitingen, maar als een compleet appartementencomplex met 100 wooneenheden zich collectief aanmeld kan dat het aansluitproces natuurlijk versnellen.
dan heeft ie mijn mail niet goed gelezen ;)
Ik zal eens alles op een rijtje gaan zetten voor volgende vergadering dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
IPtv pilot

Het lijkt er sterk op dat ik 2 a 3 IPtv setjes over heb voor pilotdeelnemers in de regio Nijmegen.
Met andere woorden:

- Ben je XMS klant en heb je momenteel ook analoge tv in je pakket zitten?
- Wil je actief meetesten?
- Ben je in staat om zelf een UTP kabel te trekken vanaf je CPS naar je TV?
- Ben je een kritische kijker MET begrip van het woord pilot? (er kan wel eens iets stuk gaan/zijn)
- Ben je in staat om minimaal 1-2x per week het pilotforum te bekijken?
- En.. woon je in Nijmegen?

Post dan hier wat .. dan zal ik kijken of ik de pilotgroep verder kan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:11
Alleen internet.
Check
Check
- Ben je een kritische kijker MET begrip van het woord pilot? (er kan wel eens iets stuk gaan/zijn)
Check
Check
Check

Gaat het feest nu niet meer door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
denan schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:24:
IPtv pilot

Het lijkt er sterk op dat ik 2 a 3 IPtv setjes over heb voor pilotdeelnemers in de regio Nijmegen.
Met andere woorden:

Post dan hier wat .. dan zal ik kijken of ik de pilotgroep verder kan uitbreiden.
Dit zal dan wel mijn eerste post op tweakers worden :)

Ik voldoe denk ik aan alle criteria hoewel ik niet zeker ben hoever mijn begrip zal gaan als er iets een hele week stuk is en we deze week dus geen TV zouden hebben. Maar ik neem aan dat dit niet zo vaak voorkomt en we in dit geval ook nog steeds terug kunnen vallen op analoog?

Ik hoor het wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
denan schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 08:50:
[...]

Kan je hier wat meer over vertellen? Wat is de procedure hiervoor? Ik was eens naar het xms huis in Utrecht gegaan, zaten twee mannetjes te gamen. Ik met de vraag "ik ben geinteresseerd in een glasvezel aansluiting" zij: "woon je in een Portaal woning?" ik "nee" "dan kan het niet" "oh"...

Als ik toch zou willen dan zou ik al mijn flatgenoten moeten overhalen en ook de Mitros moeten overhalen om te investeren? Is dat wel eens iemand gelukt hier? En hoe pak je dat dan aan?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ramon schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:58:
[...]

Kan je hier wat meer over vertellen? Wat is de procedure hiervoor? Ik was eens naar het xms huis in Utrecht gegaan, zaten twee mannetjes te gamen. Ik met de vraag "ik ben geinteresseerd in een glasvezel aansluiting" zij: "woon je in een Portaal woning?" ik "nee" "dan kan het niet" "oh"...

Als ik toch zou willen dan zou ik al mijn flatgenoten moeten overhalen en ook de Mitros moeten overhalen om te investeren? Is dat wel eens iemand gelukt hier? En hoe pak je dat dan aan?
Eerst even polsen of je 99-100% van je complex mee kunt krijgen. Ga er daarbij wel van uit dat het minimaal 60-80 wooneenheden zijn. Vervolgens kun je de collectieve aanmelding voorleggen aan de projectleider van die stad en die gaat kijken of het kostentechnisch mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:17

PeaceNlove

Deugleuter

swima schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:36:
Maar ik neem aan dat dit niet zo vaak voorkomt en we in dit geval ook nog steeds terug kunnen vallen op analoog?
Het analoge gedeelte staat behoorlijk los van het digitale IPtv gedeelte, het zijn zelfs twee verschillende leveranciers voor de kanalen. Dus mocht digitaal ermee ophouden dan heb je altijd nog de analoge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Ramon schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:58:
[...]

Om welke buurt in Utrecht gaat het? Er zijn al meerdere mensen bij de klankbordgroep Utrecht (http://www.uglas.nl) geweest welke een initiatief willen starten om de 'buurt' over te halen, zo ook iemand met Mitros in Ondiep.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
mediabeast schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:47:
[...]

Het analoge gedeelte staat behoorlijk los van het digitale IPtv gedeelte, het zijn zelfs twee verschillende leveranciers voor de kanalen. Dus mocht digitaal ermee ophouden dan heb je altijd nog de analoge.
Dat dacht ik al - maar bedankt voor de bevestiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
Jurjen de Vries schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:26:
[...]

Om welke buurt in Utrecht gaat het? Er zijn al meerdere mensen bij de klankbordgroep Utrecht (http://www.uglas.nl) geweest welke een initiatief willen starten om de 'buurt' over te halen, zo ook iemand met Mitros in Ondiep.
Het gaat om de vogelenbuurt, en dan met name de hopakker ;)

overigens vond ik net deze site http://www.nieuwlandopglasvezel.nl, zeer interessant. Ziet er uit als een hele hoop werk :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPtv pilot

Met andere woorden:

Hey Denan,

mocht er in 4 weken tijd nog 1 over zijn... (kan ik me niet voorstellen O-) )
dan kun je nog op mij rekenen >:) Kan ook alles met ja beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar analoog en digitaal worden wel als losse diensten straks aangeboden ?
Dus als ik straks digitaal wil hebben ik niet verplicht wordt ook analoog af te nemen ?
Een utp kabel hoef ik niet eens te leggen,die ligt er al lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:51:
[...]

Hey Denan,

mocht er in 4 weken tijd nog 1 over zijn... (kan ik me niet voorstellen O-) )
dan kun je nog op mij rekenen >:) Kan ook alles met ja beantwoorden.
Waarom pas over 4 weken? :)
sylvesterrr schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:53:
[...]

Alleen internet.

Gaat het feest nu niet meer door?
Hmmm rechtentechnisch kan dit lastig zijn. Tijdens de pilotfase zou het nog wel kunnen, maar bij de uiteindelijke uitrol is er een combi van analoge en digitale tv nodig (1 abonnement). Als wij deze constructie niet aan zouden houden zouden we de rechten 2x moeten afdragen: (1x voor het analoge deel, 1x voor het digitale deel). ->Meteen ook een antwoord voor nick

[ Voor 45% gewijzigd door denan op 30-01-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
denan schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:58:
Hmmm rechtentechnisch kan dit lastig zijn. Tijdens de pilotfase zou het nog wel kunnen, maar bij de uiteindelijke uitrol is er een combi van analoge en digitale tv nodig (1 abonnement).
Geen probleem. Als ik besluit om niet verder te gaan met IPTV lever ik het kastje wel in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 15:40
IPtv pilot

Met andere woorden:

Beste Denan,

ik kan bevestigend reageren op je al je punten hierboven. Tevens ben ik veel online op het internet, dus kan ik ook regelmatig feedback posten op het pilotforum.

Graag zou ik een uitnodiging ontvangen om aan de pilot mee te doen.

(email: wilbert_AT_dpx.nl)

(PS en tevens ben ik wegens ziekte momenteel bijna altijd thuis en dus goed in staat om zeer veel gebruik te maken van het systeem en dus ook bugs/issues naar boven te halen en te melden)

[ Voor 9% gewijzigd door Prosje op 30-01-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
In een poging het eens over wat anders te hebben, twee dingen die ik problematisch vind aan de e-maildienst van XMS:
-de verzendlimiet van XMS is 10MB. Dat is erg weinig. Regelmatig loop ik tegen deze limiet aan en moet ik overschakelen op mijn andere internetverbinding. Bij Orange/Casema heb ik dat probleem namelijk niet. Zelfs het gratis gmail is in staat om 20MB aan te bieden. De lage verzendlimiet maakt het voor mij moeilijker om vanuit huis te werken. Wellicht kan XMS eens overwegen om klanten hierin tegemoet te komen.
-de webmailapplicatie lijkt geen ondersteuning voor unicode te hebben. Om deze reden kan ik geen e-mails lezen van mijn Aziatische contacten, kennissen en vrienden. Het lijkt me dat ondersteuning voor buitenlandse karakters in de moderne wereld een vrij standaard feature is en ik zou dan ook graag zien dat XMS dit spoedig gaat implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
4nGeLuS schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:11:
In een poging het eens over wat anders te hebben, twee dingen die ik problematisch vind aan de e-maildienst van XMS:
-de verzendlimiet van XMS is 10MB. Dat is erg weinig. Regelmatig loop ik tegen deze limiet aan en moet ik overschakelen op mijn andere internetverbinding. Bij Orange/Casema heb ik dat probleem namelijk niet. Zelfs het gratis gmail is in staat om 20MB aan te bieden. De lage verzendlimiet maakt het voor mij moeilijker om vanuit huis te werken. Wellicht kan XMS eens overwegen om klanten hierin tegemoet te komen.
-de webmailapplicatie lijkt geen ondersteuning voor unicode te hebben. Om deze reden kan ik geen e-mails lezen van mijn Aziatische contacten, kennissen en vrienden. Het lijkt me dat ondersteuning voor buitenlandse karakters in de moderne wereld een vrij standaard feature is en ik zou dan ook graag zien dat XMS dit spoedig gaat implementeren.
Verzendlimiet 10Mb? Niet als je smtp gebruikt neem ik aan.. volgens mij zit daar geen limiet op namelijk. Of je moet het over de webmailapplicatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
denan schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:16:
[...]

Verzendlimiet 10Mb? Niet als je smtp gebruikt neem ik aan.. volgens mij zit daar geen limiet op namelijk. Of je moet het over de webmailapplicatie hebben.
Ik zal het later deze week nog een keer testen met smtp. Ik bedoelde trouwens echt MB, niet Mb. Voor de duidelijkheid: ik heb het dus over de maximale omvang van het te verzenden bestand en niet over de beschikbare bandbreedte.
En het andere punt? Is dat iets wat jullie kunnen overwegen?

[ Voor 17% gewijzigd door rvone op 30-01-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
4nGeLuS schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:50:
[...]

Ik zal het later deze week nog een keer testen met smtp. Ik bedoelde trouwens echt MB, niet Mb. Voor de duidelijkheid: ik heb het dus over de maximale omvang van het te verzenden bestand en niet over de beschikbare bandbreedte.
En het andere punt? Is dat iets wat jullie kunnen overwegen?
Ik zal het vragen. Momenteel zit alle mankracht echter op andere projecten dus het zal niet snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
is er inmiddels al meer info met betrekking tot de aanstaande snelheidsverhoging naar 50 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:58:
[...]

[...]

Hmmm rechtentechnisch kan dit lastig zijn. Tijdens de pilotfase zou het nog wel kunnen, maar bij de uiteindelijke uitrol is er een combi van analoge en digitale tv nodig (1 abonnement). Als wij deze constructie niet aan zouden houden zouden we de rechten 2x moeten afdragen: (1x voor het analoge deel, 1x voor het digitale deel). ->Meteen ook een antwoord voor nick
Je weet waarom ik analoog niet afneem.
Dat betekent nu dus ook dat ik dan digitaal niet zou kunnen afnemen ?
Ik hoop dat er nog eens nagedacht kan worden over deze constructie.
Analoog en digitaal staat in deze los van elkaar,waarom geen los abonnement voor mensen die geen analoog afnemen ?
Waarom moet ik dan betalen voor een analoog slechter signaal dat ik niet gebruik om het digitale pakket te kunnen zien ?
Of in mijn geval,sterker nog,dubbel betalen ?
( analoog Casema waar ik dan naar kijk + analoog XMS waar ik vanwege de slechtere kwaliteit niet naar kijk,) om digitaal van XMS te kunnen gebruiken ?
Ik hoop Denan dat je dit onder de aandacht van de betrokken mensen kan brengen.
Want dit is toch een vorm van koppelverkoop,je moet het ene nemen ( dat je niet gebruikt) om digitaal te kunnen kijken.
Lijkt me een hele slechte zaak,vraag me bovendien af of deze praktijk toegestaan is.
Bij Casema kan het niet anders, maar bij XMS is het digitale signaal volledig gescheiden van het analoge tv signaal en heb je het een niet nodig als drager voor het ander.
Ik zou er echt enorm van balen als er geen los digitaal abonnement zou komen.
(en het zou xms inkomsten schelen want ik ga echt geen dubbel geld betalen,dan stap ik helemaal terug op alleen internet en ga ik telefonie ook van Casema afnemen,levert ook nog extra korting op) :( of digitaal moet gratis worden,dan wil ik een analoog abonnement nemen ( dat ik niet gebruik) als een vergoeding voor het digitale,maar echt die constructie is slecht,er is vanaf het begin gezegd dat beide diensten los van elkaar staan,dat er zelfs 2 aanbieders zijn voor elk product en nu zou ik wel met het veel mindere hertzinger signaal opgescheept zitten alleen om digitaal te kunnen kijken ?
En daar hebben we zo lang op moeten wachten ? :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 30-01-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:01:
[...]

terug op alleen internet en ga ik telefonie ook van Casema afnemen,levert ook nog extra korting op) :( of digitaal moet gratis worden,dan wil ik een analoog abonnement nemen ( dat ik niet gebruik) als een vergoeding voor het digitale,maar echt die constructie is slecht,er is vanaf het begin gezegd dat beide diensten los van elkaar staan,dat er zelfs 2 aanbieders zijn voor elk product en nu zou ik wel met het veel mindere hertzinger signaal opgescheept zitten alleen om digitaal te kunnen kijken ?
En daar hebben we zo lang op moeten wachten ? :'(
Rustig aan nick.. het is puur een rechtenkwestie. Als je IPtv afneemt zal analoge tv ook automatisch aanstaan om de rechten af te dekken. Als we de twee diensten zouden scheiden zouden mensen met 1 stb en een analoge aansluiting voor de andere tv's 2x de rechten moeten afdragen. Het is dus niet zo dat je meer gaat betalen als je alleen IPtv neemt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:44:
[...]

Rustig aan nick.. het is puur een rechtenkwestie. Als je IPtv afneemt zal analoge tv ook automatisch aanstaan om de rechten af te dekken. Als we de twee diensten zouden scheiden zouden mensen met 1 stb en een analoge aansluiting voor de andere tv's 2x de rechten moeten afdragen. Het is dus niet zo dat je meer gaat betalen als je alleen IPtv neemt. :)
Eh excuus dan als ik het verkeerd begrijp maar als ik ip tv afneem staat analoog aan,maar daar betaal ik dan niet voor ?
Want analoog houdt gewoon op in de meterkast.
Sterker nog,ik kan niet eens analoog van Casema en XMS tegelijk aansluiten,dat geeft hele aparte effecten.
( of te wel analoog van xms op de tv's boven en Casema beneden...) probeer dat maar niet eens..
Maar als ik dus zeg,ik wil een abonnement op IP TV,dan staat analoog aan,ik betaal niet voor analoog en jullie geloven mij op mijn eerlijke grijze ogen dat ik dat analoog ook niet aansluit ??
Als ik de aardlek schakelaar in bedwang kan houden en mijn dvd recorder ook nog afsluit dan..
Want waar analoog bij Casema in mijn geval dan,beter beeld oplevert,is digitale tv van Casema een ramp.
Overigens zou ik wel een goede vergelijking kunnen maken, ik heb analoog Casema, Digitaal Casema en de satelliet.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 30-01-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nick39 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:23:
[...]
Sterker nog,ik kan niet eens analoog van Casema en XMS tegelijk aansluiten,dat geeft hele aparte effecten.
( of te wel analoog van xms op de tv's boven en Casema beneden...) probeer dat maar niet eens..
Je moet beide aansluitingen (kabeltv van Casema en analoge tv van XMS) niet op dezelfde coax zetten. De kanalen zullen elkaar geheid overlappen waardoor je inderdaad allerlei vage dingen op je tv kunt zien.
Maar als ik dus zeg,ik wil een abonnement op IP TV,dan staat analoog aan,ik betaal niet voor analoog en jullie geloven mij op mijn eerlijke grijze ogen dat ik dat analoog ook niet aansluit ??
Als ik Denan z'n bericht goed heb begrepen: als je IPTV neemt, dan wordt analoge tv ook automatisch ingeschakeld, puur om juridisch goed ingedekt te zijn ivm de rechten. Volgens Denan ga je niet meer betalen als je alleen IPTV neemt.

Het is uiteraard wel begrijpelijk dat er wel wat kosten in rekening gebracht zullen gaan worden omdat anders alleen de klanten met analoge tv voor de rechten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sylvesterrr schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:33:
[...]

Je moet beide aansluitingen (kabeltv van Casema en analoge tv van XMS) niet op dezelfde coax zetten. De kanalen zullen elkaar geheid overlappen waardoor je inderdaad allerlei vage dingen op je tv kunt zien.

[...]

Als ik Denan z'n bericht goed heb begrepen: als je IPTV neemt, dan wordt analoge tv ook automatisch ingeschakeld, puur om juridisch goed ingedekt te zijn ivm de rechten. Volgens Denan ga je niet meer betalen als je alleen IPTV neemt.

Het is uiteraard wel begrijpelijk dat er wel wat kosten in rekening gebracht zullen gaan worden omdat anders alleen de klanten met analoge tv voor de rechten betalen.
Even Praktijk situatie: beneden tv met dvd recorder.
Aan deze dvd recorder zit een lange scart die naar de tv boven gaat,hierdoor kan ik in bed naar de dvd recorder beneden kijken.
De TV kabels naar de tv beneden en boven zitten gescheiden.
Als ik op de tv kabel naar boven het xms signaal zet,en op de tv kabel beneden de casema, dan knalt de aardlek er uit.
( er is via de scart van de recorder beneden waar de casema kabel op zit een verbinding naar boven waar de XMS tv kabel in zit).
Als ik vervolgens de dvd recorder aard blijft de aardlek er in zitten en heb ik beneden het casema kanaal en boven het xms signaal.
Alleen doet dan de remote control van de recorder helemaal niets meer.
Trek ik de scart van de dvd recorder naar boven er uit dan werkt alles weer.
Op de een of andere manier veroorzaakt de zwevende aarde van Casema ten opzichte van de aarde van XMS een dusdanig spanningsverschil dat dit de aardlek laat doorslaan.
Zodra ik de casema kabel los aard blijft de aardlek aan,maar loopt er blijkbaar zo'n spanning tussen aarde Casema en aarde XMS dat de dvd recorder gewoon nergens meer op reageert.

Uiteraard snap ik dat je niet beide coaxen moet koppelen naar 1 tv,dan krijg je interferentie,maar tussen de aarde van Casema en de XMS kabel kan ik een led door laten branden !

En hierom hoeft digitaal dus weer niet van casema:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/nickmarc/storing.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Die aarding klopt inderdaad niet echt nee

Misschien de apparatuur van casema/XMS eens laten doormeten door casema/XMS ???

Overigens hebben wij volgens mij ook een spanning staan op de aarde van onze coax momenteel, omdat ik mijn PC niet netjes op een geaard stopcontact kan aansluiten (deze zitten namelijk alleen in de keuken en de badkamer).

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nick39 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:03:
[...]
maar tussen de aarde van Casema en de XMS kabel kan ik een led door laten branden !
Ehm, dan gaat er inderdaad iets niet goed. :P

offtopic:
Je hebt duidelijk problemen met het downstream-signaal van Casema. Of dat buitenhuis is of binnenhuis kan ik niet zeggen. Dat zou zomaar eens probleem aan jouw kant kunnen zijn... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Mawlana op 31-01-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@ sylvesterr, Prosje & Swima

Zouden jullie deze week nog tijd hebben om een STB in nijmegen op te halen op het terrein van de Nijmeegse universiteit?

Vanavond ben ik tot een uur of 7 aanwezig dus stuur even een email (vanaf je XMS account)met je gegevens naar dtvpilot@xmsnet.nl indien je een STB af kunt halen.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 31-01-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

@Nick39

Volgens mij kan je dit oplossen met een galvanische scheiding. Dan zou er geen stroom tussen de beide aardes meer kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:38:

Zouden jullie deze week nog tijd hebben om een STB in nijmegen op te halen op het terrein van de Nijmeegse universiteit?

Vanavond ben ik tot een uur of 7 aanwezig dus stuur even een email (vanaf je XMS account)met je gegevens naar dtvpilot@xmsnet.nl indien je een STB af kunt halen.
Straks wordt ie opgepakt,dealer ! _/-\o_
@denan ik hoop dat ik het nu prijs technisch begrijp, maar hoe zit het met de aarde van het tv signaal,want die krijgt ie niet vanuit het packetfront,de voeding mag dan geaard zijn,na de voeding loopt geen aarde meer en de glasvezels zelf kun je moeilijk aarden... betekent hel lampje in het packetfront dat er spanning op staat of dat er signaal is ?? heb in elk geval het stroomstekkertje er uit gehaald.
Misschien erg domme vraag maar kan Lijbrand ook het analoge signaal niet gaan leveren ?
Krijg nu net de rekening van Casema,aansluitkosten gelijk 3 maanden afrekenen,een maand vooruit,wordt daar ook niet vrolijk van en wat de digitale tv betreft... nou ja dat plaatje staat hier boven... op sommige streams proppen ze 9 zenders,met variabele bitrate,met 0,5 MB reserve om de pieken op te vangen,zoals je ziet bij eurosport is die reserve dus te weinig, 2 programma's in een piek en voila ze gaan over die 0,5 MB heen en dan is een ander programma het kind van de rekening.
@Mediabeast het is verder geen probleem omdat ik XMS analoog niet meer gebruik,alleen raad ik anderen dus wel af om een dergelijke constructie te gebruiken als ze toevallig 2 providers hebben,dank je voor het meedenken.
/edit kom er net achter dat ik met dat vonkentrekken dus mijn Hauppauge tv kaart heb opgeblazen. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 31-01-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
denan schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:38:

Deze week, als in "vandaag of morgen"? Vandaag zou prima moeten lukken, ware het niet dat ik op m'n werk ben en mijn logingegevens niet bij de hand heb. Misschien toch maar eens wat eerder naar huis gaan zodat ik mijn bevestigingsbrief erbij kan pakken...

Heb je heel misschien ook een wat specifiekere locatie dan "het terrein van de Nijmeegse universiteit"? Dat is namelijk een best groot gebied. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sylvesterrr schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:40:
[...]

Deze week, als in "vandaag of morgen"? Vandaag zou prima moeten lukken, ware het niet dat ik op m'n werk ben en mijn logingegevens niet bij de hand heb. Misschien toch maar eens wat eerder naar huis gaan zodat ik mijn bevestigingsbrief erbij kan pakken...

Heb je heel misschien ook een wat specifiekere locatie dan "het terrein van de Nijmeegse universiteit"? Dat is namelijk een best groot gebied. :+
Liefst vandaag. De exacte locatie + tijd geef ik wel door als je gemailt hebt naar dtvpilot@xmsnet.nl.
Ik ben in ieder geval tot 19:00 aanwezig dus je hebt tijd genoeg om die gegevens erbij te pakken. :)
Nick39 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:14:
hoe zit het met de aarde van het tv signaal,want die krijgt ie niet vanuit het packetfront,de voeding mag dan geaard zijn,na de voeding loopt geen aarde meer en de glasvezels zelf kun je moeilijk aarden... betekent hel lampje in het packetfront dat er spanning op staat of dat er signaal is ?? heb in elk geval het stroomstekkertje er uit gehaald.
De voeding heeft een aarde, maar de CATV module weer niet. Vandaar de noodzaak om de coax-aarde goed aan te brengen. Het lampje op de packetfront geeft aan dat er stroom op staat,
Het lampje op de CATV module geeft aan dat er stroom op staat (anders zou het lampje niet branden ;)) en dat er een analoog signaal is.
Misschien erg domme vraag maar kan Lijbrand ook het analoge signaal niet gaan leveren ?
Krijg nu net de rekening van Casema,aansluitkosten gelijk 3 maanden afrekenen,een maand vooruit,wordt daar ook niet vrolijk van en wat de digitale tv betreft... nou ja dat plaatje staat hier boven... op sommige streams proppen ze 9 zenders,met variabele bitrate,met 0,5 MB reserve om de pieken op te vangen,zoals je ziet bij eurosport is die reserve dus te weinig, 2 programma's in een piek en voila ze gaan over die 0,5 MB heen en dan is een ander programma het kind van de rekening.
Nope. Rechtentechnisch zijn dit soort diensten gewoon één groot moeras dus we zullen een scheiding moeten houden tussen Lijbrandt en Hertzinger. Hoe en wat die structuur exact gaat worden zullen we pas weten tegen de uitrol datum van de dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totaal off topic maar je wordt zo'n beetje doodziek van al die regeltjes...
Ik mail je ff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
denan schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:22:
[...]

Liefst vandaag. De exacte locatie + tijd geef ik wel door als je gemailt hebt naar dtvpilot@xmsnet.nl.
Ik ben in ieder geval tot 19:00 aanwezig dus je hebt tijd genoeg om die gegevens erbij te pakken. :)
Ok, is goed. Ik wacht je mail af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe komt zo'n wijkhuisje er nu....

Wel allereerst nemen we een kraantje...
http://home.members.lycos.nl/nickmarc/kraan.jpg

Dan moet de fundering op zijn plek:
http://home.members.lycos.nl/nickmarc/fundament.jpg

Daar komt het huisje aan:
http://home.members.lycos.nl/nickmarc/huisje.jpg

Zo hangt ie wel op zijn plek:
http://home.members.lycos.nl/nickmarc/plek.jpg

Zo.. dat is klaar:
http://home.members.lycos.nl/nickmarc/klaar.jpg

En dan gaan we graven ! ( dacht mijn kat ook,wat een mooie loopgraaf,zoekplaatje)
http://home.members.lycos.nl/nickmarc/kabelzooi.jpg

En daarna moeten de monteurs nog het huisje vullen maar daar mocht ik geen foto van nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Nice. Bedankt voor de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Nick39 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:38:

En daarna moeten de monteurs nog het huisje vullen maar daar mocht ik geen foto van nemen...
Spaghetti :Y)
Ik heb er in Hilversum bij de Paulusschool en in Leiden bij de Cruquiuslaan eens binnen gekeken. Een heleboel gele kabeltjes die in platte kastjes verdwijnen en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mediabeast schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:15:
[...]

Spaghetti :Y)
Ik heb er in Hilversum bij de Paulusschool en in Leiden bij de Cruquiuslaan eens binnen gekeken. Een heleboel gele kabeltjes die in platte kastjes verdwijnen en that's it.
Ja gekeken heb ik er zat,meer een heleboel ladenkasten vol met kabels,airco er in,telefoon aansluiting ( denk voor alarmmeldingen) en een hele aardige meneer van Volkers die op een plan alles liet zien maar de meneer van Stam was wat sjaggo en wilde geen foto's.
Ach ik kan ook een foto van mijn meterkast plaatsen,lijkt er wel iets op :)
Het was meer voor de mensen die denken,och kabeltje graven,glasvezeltje.. ik moet toch morgen wel internet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:02
@ Denan: wanneer komt nu die grote verrassing ?
Wacht in spanning af |:( :9~ :Y

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:13:
@ Denan: wanneer komt nu die grote verrassing ?
Wacht in spanning af |:( :9~ :Y
Die is al langsgekomen: De pakketwijzigingen/contracttermijnaanpassing en gratis upgrade naar 50/50Mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:02
Damn, dacht dat dat alleen maar de teaser was! he he, anyway ben ik daar ook al blij mee! _/-\o_

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:16:
[...]

Die is al langsgekomen: De pakketwijzigingen/contracttermijnaanpassing en gratis upgrade naar 50/50Mbit :)
En dat strippen dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Wel jammer dat het hier bij mij niet beschikbaar is. Had z egemaild een tijdje terug en ze hadden geen overeenkomst met Mitros waardoor het niet was aangelegd in deze nieuwbouw wijk.. Ik moest een genoeg animo gaan kweken.. daar pas ik voor. Reclame mogen ze zelf doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Chadi op 01-02-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:03
denan schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:16:
Is hier toevallig al wat meer over bekend? Wanneer het doorgevoerd wordt etc?

Gewoon nieuwsgierig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]denan schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:58:
[...]

Zit momenteel in Canada (familieomstandigheden)
Beantwoord je ook vanuit daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chadi schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:23:
Wel jammer dat het hier bij mij niet beschikbaar is. Had z egemaild een tijdje terug en ze hadden geen overeenkomst met Mitros waardoor het niet was aangelegd in deze nieuwbouw wijk.. Ik moest een genoeg animo gaan kweken.. daar pas ik voor. Reclame mogen ze zelf doen.
Toch is het diverse wijken gelukt om het op die manier voor elkaar te krijgen... tis maar net hoe graag jij het hebben wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik vind het geheel voor wat betreft XMS in Veenendaal toch nog een beetje 'vaag'. Er wordt gesproken over 24mbps, maar Denan geeft aan 50/50mbps.

Ik wil me best opgeven, maar vindt het aanmeld formulier teveel uitgaan van 'vastigheden'..hoe zal ik het zeggen...ik wil me nu nog niet verbinden aan XMS als ik niet meer duidelijkheid heb over wat er komt, wanneer het komt en wat je krijgt.
Daarin schiet de info op de site (denk ik) nog tekort.

Ja, ik wil dat XMS komt...kan ik niet alleen dat aangeven zonder een verdere verbintenis aan te gaan??? Want XMS geeft aan dat ze zoeken naar 40% of meer van de huishoudens die willen...willen doe ik dus wel...maar om nou meteen een contract aan te gaan...daarvoor zijn er teveel onduidelijkheden nog.

Misschien kan Denan nog wat licht hierop schijnen?

Trouwens: 50/50 houdt wel in dat ik voor mijn wireless naar een 802.1N zal moeten :) De 802.1g trekt het dan niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Tallguy op 03-02-2008 16:32 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

GmR

Er zijn ook wat informatieavonden gepland, ms kunnen die meer duidelijkheid scheppen
http://www.xmsnet.nl/123_Informatieavonden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kensei schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:26:
Ik vind het geheel voor wat betreft XMS in Veenendaal toch nog een beetje 'vaag'. Er wordt gesproken over 24mbps, maar Denan geeft aan 50/50mbps.

Ik wil me best opgeven, maar vindt het aanmeld formulier teveel uitgaan van 'vastigheden'..hoe zal ik het zeggen...ik wil me nu nog niet verbinden aan XMS als ik niet meer duidelijkheid heb over wat er komt, wanneer het komt en wat je krijgt.
Daarin schiet de info op de site (denk ik) nog tekort.

Ja, ik wil dat XMS komt...kan ik niet alleen dat aangeven zonder een verdere verbintenis aan te gaan??? Want XMS geeft aan dat ze zoeken naar 40% of meer van de huishoudens die willen...willen doe ik dus wel...maar om nou meteen een contract aan te gaan...daarvoor zijn er teveel onduidelijkheden nog.

Misschien kan Denan nog wat licht hierop schijnen?

Trouwens: 50/50 houdt wel in dat ik voor mijn wireless naar een 802.1N zal moeten :) De 802.1g trekt het dan niet meer.
Om een nieuwe stad te verglazen zal het nodig zijn dat iedereen een "contract" afsluit. Anders gaan wij graven en blijkt na een paar maanden dat van die 40% slechts de helft een aansluiting wil.

Wel hebben wij de voorwaarden aangepast voor dit soort vraagtrajecten. Het is nu mogelijk om het abonnement pas 12 maanden na de aansluiting in te laten gaan. Hiermee voorkom je dus dat je dubbel moet gaan betalen en beperken wij het risico voor toekomstige klanten.
Verder zijn alle acties die ten tijde van de oplevering lopen in die regio geldig voor de huidige aanmeldingen.

De enige onduidelijkheid in het verhaal is en blijft de planning.. maar dat zijn de meeste planningen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kensei schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:26:
Het is nu nog 24,het wordt 50/50 zeer binnenkort.
Je geeft je wel op,maar je hebt een jaar de tijd om het in te laten gaan vanaf de oplevering,het is meer een soort van voorinschrijving.
Als het in dat jaar nog niet rond is ga je uiteraard niet betalen,je betaalt niet voor een dienst die niet aangelegd is..
Ik nam september 2006 of zo een abonnement,het werd pas maart 2007 opgeleverd en tot die tijd betaalde ik niets.
In september 2006 was de aanbieding 1/2 jaar voor 19,95, vanaf maart 2007 heb ik dus 6 maanden lang 19,95 betaald.
Je abonnement gaat pas lopen als je aansluiting is opgeleverd en dan heb je nog een jaar om te besluiten wanneer je het laat ingaan.
Stel dat de oplevering op je adres december 2008 is,maar je kontrakt met je huidige provider loopt tot mei 2009,dan kun je het dus uitstellen tot mei 2009 zodat je geen dubbele kosten hebt.
Als de oplevering december 2008 zou zijn kan je je huidige kontrakt met je huidige provider dus uitzitten tot december 2009 zonder dat je aan xms hoeft te betalen (maar uiteraard heb je dan ook tot die datum geen signaal ;) )
Lukt het niet om die 40% te krijgen dan heb je uiteraard dus geen kosten/abonnement want dan gaat het hele project niet door.

[ Voor 27% gewijzigd door Nick39 op 04-02-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Helder...en hoe zit het dan met de bedragen? Als ik nu voorinschrijf voor € 50 en over 3/4 jaar is er een aanbieding om nog meer mensen over de streep te trekken door € 40 te vragen, voel ik me natuurlijk een beetje bekocht. Je kan zeggen dat dat het risico is, maar aan de andere kant wil XMS natuurlijk dat er een hoop voorinschrijvers zijn. Die kan je dan niet in de kou laten staan.

Heeft XMS hier een idee over? Dat je juist al voorinschrijver altijd (gegarandeerd) gebruik kan maken van de beste aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kensei schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 07:45:
Helder...en hoe zit het dan met de bedragen? Als ik nu voorinschrijf voor € 50 en over 3/4 jaar is er een aanbieding om nog meer mensen over de streep te trekken door € 40 te vragen, voel ik me natuurlijk een beetje bekocht. Je kan zeggen dat dat het risico is, maar aan de andere kant wil XMS natuurlijk dat er een hoop voorinschrijvers zijn. Die kan je dan niet in de kou laten staan.

Heeft XMS hier een idee over? Dat je juist al voorinschrijver altijd (gegarandeerd) gebruik kan maken van de beste aanbieding
Tot nu nog toe zijn alle aanbiedingen/prijzen gewoon doorgetrokken voor alle latere opleveringen. Ook de abonnementstarieven zijn voor iedereen gelijk dus het is niet zo dat je nu inschrijft voor 50/maand.. en daar dan aan vast zit terwijl het straks wellicht naar 40 euro/maand gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kleine add over de brochure in Veenendaal:

Hier staat een heel stuk in over IPtv en HD diensten. Het verhaaltje klopt in principe wel, maar het is gemaakt aan de hand van de roadmap die de mensen van marketing hebben voor IPtv. Als je nu naar het productaanbod kijkt staat daar niets over IPtv en ook de servicedesk zal je daar niets over kunnen vertellen ("IPtv? nee.. dat hebben we niet"). Gezien het feit dat we in Veenendaal pas op zijn vroegst in augustus gaan starten met de aanleg klopt het echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

kewl...ik hou het hier en op de WXS site in de gaten. Wil het nl wel.

Krijg je dan digi TV in je hele woning of alleen waar de kabel 't huis binnenkomt. Want beneden Digi TV kijken wil iedereen wel, maar het is handig om dat ook boven te kunnen.
Nu met Casema is het helaas ook nog beneden, tenzij je voor 129euro een SmartWi gaat aanschaffen.

Hoe gaat dat werken met glas? Op dezelfde manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kensei schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:01:
kewl...ik hou het hier en op de WXS site in de gaten. Wil het nl wel.

Krijg je dan digi TV in je hele woning of alleen waar de kabel 't huis binnenkomt. Want beneden Digi TV kijken wil iedereen wel, maar het is handig om dat ook boven te kunnen.
Nu met Casema is het helaas ook nog beneden, tenzij je voor 129euro een SmartWi gaat aanschaffen.

Hoe gaat dat werken met glas? Op dezelfde manier?
Je krijgt tv digitaal binnen via de glasvezel, maar vanaf ons aansluitpunt gaat het analoog de woning in (coax). Hierop kun je meerdere tv's aansluiten.
Daarnaast komt er een 2e tv dienst die volledig digitaal/interactief is (IPtv). Hiervoor is een Settop-box nodig voor elke TV waarop je wilt kijken, en moet je een extra UTP kabel hebben vanaf ons aansluitpunt naar de TV. De prijzen zullen niet zo hoog zijn als Casema's 2e box maar de tarriefstelling etc zijn nog in de ontwerpfase. Voor de uitrol in Veenendaal zal dit allemaal rond moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 05-02-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:08:
[...]

Je krijgt tv digitaal binnen via de glasvezel, maar vanaf ons aansluitpunt gaat het analoog de woning in (coax). Hierop kun je meerdere tv's aansluiten.
Daarnaast komt er een 2e tv dienst die volledig digitaal/interactief is (IPtv). Hiervoor is een Settop-box nodig voor elke TV waarop je wilt kijken, en moet je een extra UTP kabel hebben vanaf ons aansluitpunt naar de TV. De prijzen zullen niet zo hoog zijn als Casema's 2e box maar de tarriefstelling etc zijn nog in de ontwerpfase. Voor de uitrol in Veenendaal zal dit allemaal rond moeten zijn.
Casema heeft dit ondertussen gelijk getrokken.
Er komt een standaard bijdrage per jaar voor elke kaart die je er bij koopt.
Op deze extra kaart (en) wordt dan dus niet meer het volledige abonnement voor de eerste kaart in rekening gebracht.
Het is dan dus niet meer zo dat je op 3 tv's in huis,ook 3 keer het volledige abonnement behoeft te betalen.

@kensei
Wat een aanbieding betreft die je nu neemt en een andere aanbieding die geldt op het moment van daadwerkelijke aansluiting,kijk ik ben geen xms medewerker maar een normale consument.
Het gebeurt mij bijna maandelijks wel dat iets dat ik koop,later ergens anders goedkoper is,soms in dezelfde winkel.
Ik nam een abonnement bij xms en betaalde het eerste half jaar 19,95 later kwam men met een aanbieding,het eerste half jaar gratis.
Het ging hier dus over een al werkende aansluiting he,niet een die nog moest worden opgeleverd.
Bij xs4all nam ik een abonnement en moest voor 24,95 het modem/router er bij kopen,later werd die er gratis bijgeleverd.
Ben je bestaande klant bij Casema dan moet je als je digitale tv wil een decoder kopen en een kaart, samen zo'n 130 euro.
Een nieuwe klant krijgt voor 59,95 de aansluiting op het kabelnet,de smartcard,en de decoder.
(starters pakket noemen ze dat ).
Neem je er telefonie bij dan betaal je helemaal niets.
daar loop je gewoon steeds tegen aan.

Overigens wil ik er ook op wijzen dat er videozendertjes bestaan die het signaal van bv een digitale decoder draadloos verzenden naar een andere tv in de woning.
Meestal zit daar een apparaatje bij dat ook draadloos de afstandsbedieningssignalen verstuurt.
Het is dus niet zo dat je verplicht bent bij elke tv een decoder te zetten.
Wel is het zo dat als je in de slaapkamer digitaal kijkt en gaat zappen,de decoder die het beeld levert en meestal beneden staat,natuurlijk meezapt.
Je kan dus niet boven,ik noem maar wat, sbs6 kijken en beneden RTL 5.
Maar als je in bed ligt en nog even tv wilt kijken is zo'n zendertje een prima oplossing voor een euro'tje of 35.
Te verkrijgen o.a. bij de handyman,bouwmarkten,kijkshop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:08:

Maar als je in bed ligt en nog even tv wilt kijken is zo'n zendertje een prima oplossing voor een euro'tje of 35.
Te verkrijgen o.a. bij de handyman,bouwmarkten,kijkshop...
Klaag dan echter niet over de beeldkwaliteit op je tv boven, of beneden (vaak gebruiken ze een passthrough scart). Mijn ervaringen met dit soort setups zijn niet echt goed... Ik heb 2 verschillende setjes kunnen testen en beiden vlogen eruit als mijn buurman zijn gamma router aanzette :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:13:
[...]

Klaag dan echter niet over de beeldkwaliteit op je tv boven, of beneden (vaak gebruiken ze een passthrough scart). Mijn ervaringen met dit soort setups zijn niet echt goed... Ik heb 2 verschillende setjes kunnen testen en beiden vlogen eruit als mijn buurman zijn gamma router aanzette :S
Klopt,je moet geen digitale kwaliteit verwachten met die zendertjes hoewel ik er een van Philips heb die best goed is. ( Maar omdat ik zo kritisch ben toch niet goed genoeg)
Uiteindelijk heb ik gewoon een tweede scart genomen en gebruik ik het zendertje alleen om de afstandsbedienings signalen over te brengen.
Die tweede scart is zo'n 5 meter lang ( zelf gesoldeerd) en loopt door een gootje naar boven en verstuurt ook gelijk het signaal van de dvd recorder door zodat ik vanuit bed digitaal kan kijken en zappen,en de opgenomen beelden kan kijken)
Het zendertje gebruik ik nu als ik met de schotel bezig ben,ik heb zo'n mini tv'tje van Casio waar ik het ontvangertje aan hang en kan dan op het dak de signaal sterkte zien wat draadloos wordt verstuurd.
Natuurlijk is een tweede decoder altijd handiger,maar duurder,het ligt er gewoon aan welke eisen je er aan stelt,maar meestal is de tweede tv op de slaapkamer een klein dingetje en dan valt het best mee.
De Philips heeft ook nog eens 5 instelbare kanalen...
Maar zo kan ik hier dus weer geen draadloos toetsenboard en muis gebruiken (o.a. van trust) die op de 27 Mhz werken,als de buurman gaat zenden krijg ik de meest grote onzin op mijn scherm en de muis vliegt over het beeld... ieder voordeel heeft een nadeel, ik wil alleen er op wijzen dat als je niet teveel eisen stelt er ook goedkopere ( maar mindere) oplossingen zijn voor het kijken op een tweede tv.
Als je een liefhebber bent van tetris kan je ook digitenne op een 48 inch scherm bekijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Aminet decoder (voor IPTV van xms dus) zit een loopthrough voor het antenne signaal. Als het goed is, kun je dus je antennesignaal door de decoder laten lopen waardoor de decoder het eigen signaal eraan toevoegt, deze kun je dan met een goede kwaliteit coax doortrekken naar boven. Het enige dat je dan nog moet hebben is een terugkoppeling van je afstandbediening signaal. Dat kan via van die pyramides (zo zien die van mij eruit) om het signaal door te sturen.

Ik heb zelfs een stereo videozendertje dat tussen de antennekabel gezet kan worden. Deze kan volgens mij ook afstandbediening signalen over die coax terugsturen. Deze heb ik ooit bij handyman gekocht.

Enfin, er zijn mogelijkheden zat, ik zou toch liever kiezen voor een extra decoder. Zeker als je straks ooit HD tv hebt. Dan wil je niet het signaal verpesten met zo'n zender.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Welke decoder is dat precies van Aminet? Die 110?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAZZA schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:27:
Welke decoder is dat precies van Aminet? Die 110?
Yep de Aminet 110 hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Dan weet ik wat je krijgt bij xmsnet ;)

Maar dat ding ondersteund dus geen HDTV. Dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:02:
Op de Aminet decoder (voor IPTV van xms dus) zit een loopthrough voor het antenne signaal. Als het goed is, kun je dus je antennesignaal door de decoder laten lopen waardoor de decoder het eigen signaal eraan toevoegt, deze kun je dan met een goede kwaliteit coax doortrekken naar boven. Het enige dat je dan nog moet hebben is een terugkoppeling van je afstandbediening signaal. Dat kan via van die pyramides (zo zien die van mij eruit) om het signaal door te sturen.

Ik heb zelfs een stereo videozendertje dat tussen de antennekabel gezet kan worden. Deze kan volgens mij ook afstandbediening signalen over die coax terugsturen. Deze heb ik ooit bij handyman gekocht.

Enfin, er zijn mogelijkheden zat, ik zou toch liever kiezen voor een extra decoder. Zeker als je straks ooit HD tv hebt. Dan wil je niet het signaal verpesten met zo'n zender.
Powermid :)
@MAZZA je kan ook de 115 nemen.. die ondersteunt wel HD.. maar er is practisch geen content..

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 05-02-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Maar dan ben je wel voorbereid voor wanneer er HD content beschikbaar komt.
Alleen die 115 wordt toch niet standaard toegevoegd aan het netwerk of wel? Anders weet ik het wel.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:16:
Alleen die 115 wordt toch niet standaard toegevoegd aan het netwerk of wel? Anders weet ik het wel.
Omdat een HD ontvanger grofweg twee keer zo duur is, en er praktisch geen content is voor HD, wordt er nog geen HD ontvanger geleverd. Later zal dit wel het geval zijn.

Overigens denk ik dat het weinig zin heeft om zelf een ontvanger te kopen (als die al verkrijgbaar zijn) want de toelating tot het netwerk gaat aan de hand van geregistreerde mac adressen en zo. Verder heeft de ontvanger ook specifieke software voor (nu nog Lijbrand) XMSnet.

Wie weet kan het in de toekomst wel, maar of dat dan ook met de software dan gaat werken? Volgens mij zouden ze dan moeten gaan werken met smartcards of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:16:
Denan heeft in dit topic gezegd dat als je een 115 wil,dat dat kan,maar dat er dan wel (bij) betaald moet worden.
De hele prijs structuur is nog niet bekend,dus voor het zelfde geld moet er voor de 110 ook betaald worden zoals bij Casema en @home.
In beide gevallen koop ik ook de 115,niet zo zeer voor het HD,maar er zit ook een upscaler in voor SD hetgeen er dan technisch toch mooier uit ziet.

@Denan.
Ik heb het onbeperkt bellen abbo.
Nu moet ik wel eens bellen naar een 0900 nummer,maar dat is voor lokaal tarief.
Hoe zie ik dat terug,valt dat onder extra kosten,of onder het "all inclusive" abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:00:
[...]

@Denan.
Ik heb het onbeperkt bellen abbo.
Nu moet ik wel eens bellen naar een 0900 nummer,maar dat is voor lokaal tarief.
Hoe zie ik dat terug,valt dat onder extra kosten,of onder het "all inclusive" abbo.
0900/paynummers vallen altijd onder 'extra kosten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:50:
[...]

Omdat een HD ontvanger grofweg twee keer zo duur is, en er praktisch geen content is voor HD, wordt er nog geen HD ontvanger geleverd. Later zal dit wel het geval zijn.

Overigens denk ik dat het weinig zin heeft om zelf een ontvanger te kopen (als die al verkrijgbaar zijn) want de toelating tot het netwerk gaat aan de hand van geregistreerde mac adressen en zo. Verder heeft de ontvanger ook specifieke software voor (nu nog Lijbrand) XMSnet.

Wie weet kan het in de toekomst wel, maar of dat dan ook met de software dan gaat werken? Volgens mij zouden ze dan moeten gaan werken met smartcards of zo.
Ja dat weet ik en snap ik ook wel qua keuze voor ontvanger maar zoals ik bedoelde (wat wel duidelijk in je 2e alinea staat) is dat als die 115 niet al vanaf het begin wordt toegevoegd in het netwerk ondersteuning heb je er nog vrij weinig aan.
Nick39 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:00:
[...]

Denan heeft in dit topic gezegd dat als je een 115 wil,dat dat kan,maar dat er dan wel (bij) betaald moet worden.
De hele prijs structuur is nog niet bekend,dus voor het zelfde geld moet er voor de 110 ook betaald worden zoals bij Casema en @home.
In beide gevallen koop ik ook de 115,niet zo zeer voor het HD,maar er zit ook een upscaler in voor SD hetgeen er dan technisch toch mooier uit ziet.

..knip..
Ok dat had ik dan even gemist want dat wist ik nog niet.
Voor mij zijn de hd content, uitgangen en in mindere mate de upscaler een plus vandaar dat de 115 mij meer aanspreekt maarja ik ben dan ook vrij kritisch, je zult me niet snel een avi film kijken als er geen HD of DVD versie is dan wacht ik wel ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de 115 "besteld" wordt deze gewoon in het netwerk toegevoegd.
De 115 koop je via XMS,deze registreert het mac nummer of whatever welk nummer en stuurt de decoder dan naar jou,je kan hem niet zo maar in een winkel kopen.
Op het moment dat jij hem dan thuis aansluit,is hij dus al bekend want xms heeft hem ingevoerd op het moment dat hij naar jou werd gestuurd,de 115 meldt zich dan aan met zijn serie/mac nummer,het netwerk kent hem al en hij krijgt dan een go.
Datzelfde geldt voor de 110 of whatever welk apparaat.

Je kan dus geen enkele decoder ergens kopen en zo maar aansluiten,want dan zal het netwerk hem niet herkennen.
Je zult dus altijd je decoder via XMS moeten aanschaffen.

Wat betreft de 0900 nummers voor lokaal tarief:
Hiermee moet je dus oppassen.
Hoewel je dus het lokale tarief betaalt,valt deze niet onder je all inclusive,en dat vind ik eigenlijk een beetje jammer.
Ik heb net voor de test gebeld met 0900-8844 het nummer van de politie.
Je krijgt een bandje: voor dit nummer geldt het normale lokale tarief.
Dan zou je denken: dat is net zo duur als naar een gewoon lokaal nummer en valt onder mijn all inclusive.
Maar ik heb even online gekeken,bij alle lokale nummers staat 0,00 maar bij het politie nummer,tegen lokaal tarief,staat mooi een bedrag.

Dit is dus een waarschuwing voor iedereen met het abonnement waar je voor 9,95 alle gesprekken behalve mobiel afkoopt:
Niet elk lokaal gesprek tegen lokaal tarief is ook gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:32:

Dit is dus een waarschuwing voor iedereen met het abonnement waar je voor 9,95 alle gesprekken behalve mobiel afkoopt:
Niet elk lokaal gesprek tegen lokaal tarief is ook gratis.
Lijkt me op zich ook redelijk logisch: Voor 0900 (pay) nummers zul je altijd moeten betalen.
De eigenaar van het nummer kan echter bepalen wat het kost, 1 ct, 10 ct of 4 euro/minuut.
Dat zij nou net de kosten zetten op het landelijke lokale tariefniveau maakt verder niet zo heel veel uit.

Op zich zeggen ze ook "voor dit nummer geldt het normale lokale tarief" en niet "als u dit nummer belt is dat exact gelijk aan bellen naar nummers in uw lokale regïo" :)

Wellicht is de volgende waarschuwing beter: 'Belt u naar vaste nummers dan belt u gratis. Belt u naar 0900/06 nummers dan worden daarvoor kosten in rekening gebracht, te bepalen door de nummereigenaar.'

add: hmm het stond ook al op de xms website:
"U kunt uw belkosten voor een gering bedrag afkopen. U kunt dan onbeperkt bellen naar alle gewone vaste nummers in Nederland."

http://www.xmsnet.nl/102_Extra_abonnementen.html

Onbeperkt bellen Nederland

Met Onbeperkt bellen Nederland kunt u voor slechts € 9,95 per maand extra gratis onbeperkt te bellen met alle vaste nummers in Nederland. Het bellen naar 084, 087, 088, 090x en 06760 internetnummers is uitgesloten van dit vaste tarief. De kosten hiervoor worden apart in rekening gebracht.

[ Voor 33% gewijzigd door denan op 06-02-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:13:
[...]

Je kunt dit ook bedraad doen via de coax die er meestal toch al ligt, bijvoorbeeld via de Megavideo 55 van Marmitek. Dit apparaat moduleert het signaal van je decoder op een TV kanaal, net zoals een videorecorder dit doet. Er zit tevens een retourkanaal bij voor de afstandbediening en de bijbehorende IR zender en ontvanger,zodat je ook je afstandbediening kunt gebruiken.

De kwaliteit ervan is vaak beter en iig veel minder storingsgevoelig dan via de lucht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Aminet - www.aminocom.com blijkt :)
Maar ik zie daar geen 115 staan :?

[ Voor 57% gewijzigd door Tallguy op 07-02-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kensei schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:38:
Aminet - www.amincom.com blijkt :)
Maar ik zie daar geen 115 staan :?
Dat moet ook http://www.aminocom.com/ zijn en niet die arabische site waar jij naar linkt.

Verder denk ik dat men de 130 of 130H bedoelt. De 115 bestaat niet op hun site. Die 130H lijkt me wel wat. Kun je gelijk opnemen op je harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Nick39 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:54:
[...]

Powermid :)
@MAZZA je kan ook de 115 nemen.. die ondersteunt wel HD.. maar er is practisch geen content..
Zonde. Dat zou een mooie peiler zijn om op voor te borduren. Het zou een mooie manier zijn op iptv te verkopen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer worden die set top boxen uitgedeeld ? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:47:
[...]

Dat moet ook http://www.aminocom.com/ zijn en niet die arabische site waar jij naar linkt.

Verder denk ik dat men de 130 of 130H bedoelt. De 115 bestaat niet op hun site. Die 130H lijkt me wel wat. Kun je gelijk opnemen op je harde schijf.
Link gefixed...was een lettertje vergeten O-)

Maar je denkt dat het dus een 130(H) is? Want een setupbox met een ingebouwde recorder is wel prettig. Nu gebruik ik een Humax en zo'n ding is echt ideaal.
Hoop dus dat Denan kan aangeven welke typen het exact zijn en wat het verschil in kosten gaat worden. Inmiddels wel al de folder van XMS ontvangen voor V'daal..ga maar eens naar zo'n info-avond.
Kosten vallen idd wel mee als je alles bij elkaar optelt. Alleen heb ik zelf geen behoefte aan radio...kan ik dat niet uit het pakket skippen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kensei schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:43:
[...]

Link gefixed...was een lettertje vergeten O-)

Maar je denkt dat het dus een 130(H) is? Want een setupbox met een ingebouwde recorder is wel prettig. Nu gebruik ik een Humax en zo'n ding is echt ideaal.
Hoop dus dat Denan kan aangeven welke typen het exact zijn en wat het verschil in kosten gaat worden. Inmiddels wel al de folder van XMS ontvangen voor V'daal..ga maar eens naar zo'n info-avond.
Kosten vallen idd wel mee als je alles bij elkaar optelt. Alleen heb ik zelf geen behoefte aan radio...kan ik dat niet uit het pakket skippen? :*)
Zoals al eerder aangegeven leveren wij in het begin alleen de SD-modellen uit, dus geen HD varianten. Er is gewoon te weinig content om met HD leveringen te beginnen. Wij kunnen dan wel alles in HD doorgeven, als de zenders alles in PAL aanbieden heeft dat weinig meerwaarde.
Zodra er voldoende HD content is om de uitlevering van HD STB's te kunnen verantwoorden zullen wij het bestaande pakket uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:43:
[...]

add: hmm het stond ook al op de xms website:
"U kunt uw belkosten voor een gering bedrag afkopen. U kunt dan onbeperkt bellen naar alle gewone vaste nummers in Nederland."

http://www.xmsnet.nl/102_Extra_abonnementen.html

Onbeperkt bellen Nederland

Met Onbeperkt bellen Nederland kunt u voor slechts € 9,95 per maand extra gratis onbeperkt te bellen met alle vaste nummers in Nederland. Het bellen naar 084, 087, 088, 090x en 06760 internetnummers is uitgesloten van dit vaste tarief. De kosten hiervoor worden apart in rekening gebracht.
Dat had ik wel gelezen,het addertje onder het gras is dus het vermelden van het lokale tatief.
Bel ik lokaal dan is dat gratis,bel ik volgens het lokale tarief dan is dat niet gratis.
Maar er is geen verschil tussen beiden.
Het gaat me niet om die paar cent hoor.
Als ik lokaal bel is dat overdag 1,79 cent en dit valt onder gratis bellen door die 9,95 die ik betaal.
Bel ik dus 10 minuten lokaal via een lokaal nummer dan zou dit 17,9 cent kosten,maar die hoef ik niet te betalen.
Bel ik naar een 0900 nummer,zoals dat van de politie dan hoor je,dit gaat volgens het lokale tarief.
Bel ik 10 minuten met dat nummer dan kost dit ook 17,9 cent maar die moet ik wel betalen.
Steeds meer bedrijven bieden via een 0900 nummer deze service.
Gewoon omdat het nummer lekker kort en herkenbaar is.
Het is dus geen duurder nummer,het kost net zoveel als een lokaal gesprek,maar toch wordt dit in rekening gebracht.
Eigenlijk zou een 0900 nummer dat net zo duur is als een gewoon lokaal nummer dus ook gratis moeten zijn.
Daarnaast begrijp ik de onmogelijkheid wel,je kan niet elk 0900 nummer gaan bellen om te kijken wat het kost maar het eerste nummer na dat 0900 zou de indicatie kunnen zijn.
Doordat er gezegd wordt dat je tegen lokaal tarief belt,zou je gemakkelijk kunnen blijven hangen en staan er opeens kosten op je rekening.
Hier zit een glasbedrijf dat via een 0900-GLAS lokaal te bellen is, het GLAS is dan makkelijk te onthouden.
Ze hebben ook een 071 nummer maar dat is moeilijker te onthouden.
Bel ik ze op het makkelijke nummer dan moet ik de lokale gesprekskosten betalen.
Bel ik ze op het 071 nummer,dan is het gratis.
Principieel klopt dit toch niet,vooral omdat ze steeds meer die 0900 nummers gaan promoten.
En dat geeft niet want het kost niets meer roepen ze dan.
In mijn voorbeeld van de politie hier, kon ik ze via een 071 nummer bellen dan kost dat niets.
Maar dat nummer maken ze niet meer bekend want via een landelijk nummer bellen is wel zo makkelijk.
En het kost niets meer zegt men.
Kijk,het kost zo weinig,het boeit me verder niet,maar als die 0900 lokaal tarief nummering gaat doorzetten kunnen ze er beter een andere reeks aan toekennen zodat het dus ook echt onder lokale kosten valt.
Het klopt gewoon niet dat nummers die zo opgezet zijn dat ze landelijk gebruikt kunnen worden maar altijd tegen het lokale tarief voor de een toch duurder zijn dan voor de ander.

Wat betreft de HD decoder variant,ik zou toch durven zweren dat gezegd is dat hij die een HD variant wilde hebben dit zou kunnen.
De HD variant stond volgens mediabeast zelfs in de testopstelling bij de open dag laatst.
Raar dat het nu opeens is geworden dat de hd decoder pas aangeboden gaat worden als er ook hd content is.
Ik wil de search er wel op loslaten,maar ik weet voor 99,9 % zeker dat gezegd is eerder dat hij die een hd decoder wil hebben die ook kon krijgen.....

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 07-02-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkoetje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik woon in de Laar-Oost in Arnhem. hier komt dit jaar glasvezel. ik wil graag een alles uit de kast abo.
Ik woon in een koopwoning, maar ooit was dit huur (portaal?)
ik heb de hele meterkast nagekeken en nergens een cai/telefoon kabel of aansluiting te vinden.
de cai komt binnen aan de tegenovergestelde hoek van het huis(woonkamer) en de telefoon aan de andere hoek in de woonkamer, tv staat in weer een andere hoek.
de verdieping erboven heb ik 2 telefoonaansluitingen en 1 tv aansluiting, op 1 van de telefoonaansluitingen zit mijn draadloze router die daar moet blijven staan waar mijn 3 computers op zitten aangesloten en de andere een vaste telefoon (die ik ook niet kwijt wil)

nu vraag ik me af of xms de kabel standaard doortrekt tot aan de telefoonaansluting,
en ik vraag me af hoe ik het dan ga aanpakken.

tv lukt nog wel, da's een splitter nabij de CPS hangen, en de kabels van beide tv's aansluiten.
telefoon is ook nog niet zo'n probleem denk ik, maar de router wordt lastiger. die zou dus ook naar de woonkamer moeten (liever niet, bereik wordt minder op de zolderkamer), en da's ene hele stapel apparatuur (CPS, DRG22, splitter, router) wat ik niet in de woonkamer wil hebben.

zal de monteur dit alles voor mij regelen als ik die inhuur?

iemand met vergelijkbare situatie die mij kan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:08:
[...]

...
Vraagje... Krijg je het niet gewoon analoog binnen? Gemoduleert naar licht over glas...
Volgens mij gaat er coax signaal in -> glasvezel uit -> coax uit, zonder digitalisering en weer terug; dwz signaal gewoon omzetten van spanning naar licht en omgekeerd (echt moduleren is wellicht niet eens nodig en indien wel, dan gebeurt dit geheel in het analoge domein).

Ik denk dat je iets krijgt dat lijkt op dit:
http://www.42networks.se/...20CaTV%20data%20sheet.pdf

Ik kan er natuurlijk geheel naast zitten....

NB Bovenstaande gaat over ANALOGE TV via glasvezel, niet over digitale, dat werkt met IP streaming.

Bij digitale (DVB-C dwz MPEG) overdracht zou het kastje in de meterkast namelijk alle kanalen tegelijk moeten decompressen en op de coax moeten moduleren, daar is voor 40 kanalen een behoorlijke PC voor nodig en 40 modulators (die zijn ook niet klein trouwens).

Dat is ook meteen de reden dan een settopbox voor DVB-C of IPTV maar 1 of 2 kanalen tegelijk kan verwerken. Met als verschilletje nog dat bij DVB-C alle kanalen tegelijk op de kabel staan en dat er bij IPTV alleen de kanalen gestreamd worden die bekeken/opgenomen worden (al dan niet mbv van multicasting, zodat je niet elke gewone niet-vod zender naar iedereen afzonderlijk stuurt)
Een IP verbinding is overigens vaak ook te langzaam om alle kanalen tegelijk gestreamd te krijgen, zelfs met 50mbit, maar dat terzijde...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Laatst online: 09:44
@denan

misschien de zoveelste keer dat de vraag wordt gesteld maar :

Is er al enig zicht wanneer 50/50 wordt ingevoerd?
Het staat trouwens nog niet op de website van XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:54:
[...]

Dat had ik wel gelezen,het addertje onder het gras is dus het vermelden van het lokale tatief.
<snip>
Klopt, maar XMS is waarschijnlijk niet groot genoeg om landelijke afspraken te veranderen :)
Dit soort dingen liggen toch echt bij de OPTA.
Wat betreft de HD decoder variant,ik zou toch durven zweren dat gezegd is dat hij die een HD variant wilde hebben dit zou kunnen.
De HD variant stond volgens mediabeast zelfs in de testopstelling bij de open dag laatst.
Raar dat het nu opeens is geworden dat de hd decoder pas aangeboden gaat worden als er ook hd content is.
Ik wil de search er wel op loslaten,maar ik weet voor 99,9 % zeker dat gezegd is eerder dat hij die een hd decoder wil hebben die ook kon krijgen.....
Klopt, maar via een los abonnement. De inhoud/opzet daarvan is nog niet helemaal rond, maar wij zullen dit pas gaan aanbieden als er een afneembaar "HD-pakket" te leveren is door een minimaal aantal zenders. Een HD box kopen en een abonnement met dure rechten afnemen voor 1-2 zenders is tenslotte voor weinig klanten aantrekkelijk. :)

Wat betreft die testopstelling: als we 1 zender HD streamen wil dat nog niet zeggen dat we daarmee een HD product hebben. Content is en blijft gewoon een probleem in de HD wereld, vooral omdat de meeste HD content van Amerikaanse origine is en die spijkeren het rechtenwise toch aardig dicht.
mrkoetje schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:25:
zal de monteur dit alles voor mij regelen als ik die inhuur?

iemand met vergelijkbare situatie die mij kan adviseren?
Een installateur zal het doortrekken van de kabels vanaf het CPS naar jouw apparatuur voor zijn rekening nemen. De locatie van het CPS kan hij echter niet veranderen. Hangt die eenmaal dan is hij niet meer te verplaatsen.
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:12:
[...]
Vraagje... Krijg je het niet gewoon analoog binnen? Gemoduleert naar licht over glas...
Volgens mij gaat er coax signaal in -> glasvezel uit -> coax uit, zonder digitalisering en weer terug; dwz signaal gewoon omzetten van spanning naar licht en omgekeerd (echt moduleren is wellicht niet eens nodig en indien wel, dan gebeurt dit geheel in het analoge domein).

Ik denk dat je iets krijgt dat lijkt op dit:
http://www.42networks.se/...20CaTV%20data%20sheet.pdf
Klopt,maar je zou het modulatieproces als digitalisering kunnen zien, vooral omdat je gewoon veel minder signaal verlies hebt in een glasvezelnetwerk. Mijn ervaring is echter dat mensen afhaken als ik over moduleren begin terwijl men 'digitaal' wel snapt. Wellicht ben ik daarmee inderdaad iets 'te kort door de bocht' :)

@michelc85: search is je vriend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Nog een vraag over de setupbox en een bestaande.
We hebben nog niet zo lang geleden een Humax gekocht (digitale setupbox met ingbouwde recorder..een PVR-2100 ofzo).

Is dit straks overbodig als we XMS hebben? Want het is dan wel zonde van het geld als je er maar 1 jaar gebruik van hebt kunnen maken en XMS de Humax niet ondersteunt.

Een opstelling waar ik aan dacht was XMX box -> Humax -> TV, maar da's niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kensei schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:59:
We hebben nog niet zo lang geleden een Humax gekocht (digitale setupbox met ingbouwde recorder..een PVR-2100 ofzo).

Is dit straks overbodig als we XMS hebben? Want het is dan wel zonde van het geld als je er maar 1 jaar gebruik van hebt kunnen maken en XMS de Humax niet ondersteunt.

Een opstelling waar ik aan dacht was XMX box -> Humax -> TV, maar da's niet ideaal.
Ooooh ik kan het niet laten. Het is SETTOPBOX niet setupbox! (sorry)

Maar het moet een STB voor IPTV zijn. En volgens mij wordt dat momenteel alleen maar geleverd door Lijbrand (en XMS) en ook door KPN.

Zoals je hebt kunnen lezen worden er alleen via XMS zelf Settopboxen uitgegeven die ook werken dus ik vrees dat je Humax inderdaad weg kan. Ik heb hetzelfde gehad met al mijn satellietontvangers (zelfs een HD versie) omdat ik de schotel niet meer kon plaatsen.

Tip: zet hem zo snel mogelijk op marktplaats zodat je er nog iets voor terug kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kensei schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:59:

Aan je Humax heb je niets meer, iedereen heeft het trouwens over setop box of decorder,het sluipt er zo snel in.
Een gelukje heb je,de humax is best gewild dus op marktplaats ben je hem inderdaad snel kwijt.
Haal dan wel ff je films er af ( daar is een programma voor) zonde als je die kwijt bent.
Koop gewoon een dvd recorder,die is provider onafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 07:51:
[...]

Klopt, maar via een los abonnement. De inhoud/opzet daarvan is nog niet helemaal rond, maar wij zullen dit pas gaan aanbieden als er een afneembaar "HD-pakket" te leveren is door een minimaal aantal zenders. Een HD box kopen en een abonnement met dure rechten afnemen voor 1-2 zenders is tenslotte voor weinig klanten aantrekkelijk. :)

Wat betreft die testopstelling: als we 1 zender HD streamen wil dat nog niet zeggen dat we daarmee een HD product hebben. Content is en blijft gewoon een probleem in de HD wereld, vooral omdat de meeste HD content van Amerikaanse origine is en die spijkeren het rechtenwise toch aardig dicht.
Ik vind het wel interessant,puur vanwege de decoder en wat hij kan,maar ik begrijp dus: op het moment dat er HD content komt in jullie pakket,dan kan ook de HD versie van de decoder aangeschaft worden,ik hoop dan wel dat je je SD decoder kunt inruilen...
Wat betreft de testopstelling,ik bedoelde hier meer van,er stond een HD decoder,en die zet je niet neer als je uberhaupt niets wil doen met HD of met de decoders.
Er is voldoende content in de vorm van kanalen.
Discovery HD,History channel HD ( hoewel dat volgens mij nep is,oude opnames zijn nooit in HD opgenomen toen) en zo zijn er veel meer zenders.
Film 1 HD, Sport1 HD enz enz.
Dat is allemaal nederlandse content.
Het probleem is alleen dat ze er geen hele zender mee kunnen vullen en dus krijg je opgeleukte tussendoorfilmpjes en herhalingen.
Initiatieven zijn er genoeg:

"PSV gebruikt de wedstrijd tegen Heerenveen van zaterdag om te experimenteren met high definition televisie (HD-TV). De club zendt de edstrijd live uit via het glasvezelnetwerk van Ons Net in Eindhoven. Eindhovenaren die een internetaansluiting bij Ons Net hebben, kunnen de wedstrijd thuis op hun computer zien."

In de zin van,er is geen content ben ik het dus niet met je eens,maar wel dat de kwaliteit en de hoeveelheid gewoon te weinig is om dit te gaan doen.
Daarnaast snoept het afspelen toch een dikke 12 tot 18 MB van de stream af...

Het is gewoon een zooitje op het digitale tv gebied.
Een zooitje in de vorm van dat er wel een standaard is waar de stream zelf aan moet voldoen,maar absoluut niet in de vorm van decoder compatibliteit.

Gisteren had ik een online verkoper aan de telefoon van Casema uiteraard tijdens etenstijd.
Bent u geinteresseert in digitale tv ? ja.
Bent u geinteresseert in internet? Ja.
Bent u geinteresseerd in telefonie ? Ja.
Overweegt u wel eens een abonnement ? Ja.

Ok dan start ik nu de band,wilt u een contrakt bij casema voor digitale tv,internet,en telefonie ?
NEE
Maar u zei dat u overal in geinteresseerd was.
Dat ben ik ook,ik ben zeer geinteresseerd in al die zaken.
Maar wat is het probeem dan meneer ?
Dat u ze levert wat ik niet wil,en mij stoort tijdens het eten,goedenavond.
Heerlijk toch ??

UPC heeft trouwens een main storing omdat een van hun hoofdkabels kapot is en ze die niet mogen repareren omdat deze naast de snelweg ligt en rijkswaterstaat dat niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ok, settop box :)

Nu is me alleen nog niet duidelijk of XMS een settopbox levert met of zonder ingebouwde HDD recorder. Want dat is toch wel erg fijn (daarom ook dat we de Humax hebben gekocht).

Als dat niet geleverd wordt/kan worden door XMS weet ik nog niet zo zeker of we dan wel gaan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:03
Nick39 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:58:
[...]

"PSV gebruikt de wedstrijd tegen Heerenveen van zaterdag om te experimenteren met high definition televisie (HD-TV). De club zendt de edstrijd live uit via het glasvezelnetwerk van Ons Net in Eindhoven. Eindhovenaren die een internetaansluiting bij Ons Net hebben, kunnen de wedstrijd thuis op hun computer zien."
Kijk, dat zijn mooie initiatieven.. Kan XMS ook niet zoiets gaan doen met b.v. wedstrijden van Ajax?

Je moet toch iets met die 50Mbit straks.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kensei schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:05:
Ok, settop box :)

Nu is me alleen nog niet duidelijk of XMS een settopbox levert met of zonder ingebouwde HDD recorder. Want dat is toch wel erg fijn (daarom ook dat we de Humax hebben gekocht).

Als dat niet geleverd wordt/kan worden door XMS weet ik nog niet zo zeker of we dan wel gaan overstappen.
Nu dus nog niet,wil je toch opnemen dan moet je een losse dvd recorder kopen.
De humax PVR kan helaas niet via de scart opnemen en XMS verzendt haar signaal niet via de coax.

@Inflatable
Het zou allemaal leuker kunnen zijn maar het blijven lokale activiteiten.
En zonder HD decoder heb je er dus niets aan.
Wat mij zelf wel leuk lijkt is een soort van XMS community,een denktenk.
Een soort van xms you tube,waarbij je dingen kunt uploaden die dan via de tv te zien zijn.
Dan kun je wel dit soort geintjes uithalen. (behalve die wedstrijden want daar zijn de rechten goed van afgetimmerd)
Gewoon ruimte bieden voor persoonlijk initiatief.
De manier waarop XMS naar buiten treedt zoals Denan en Mediabeast ( als ik mensen vergeet,mijn excuus ) nodigt hier ook wel een beetje naar uit.
XMS is niet de starre stugge provider die de andere grote jongens wel zijn.
Als je met zijn allen bij dingen betrokken kan zijn,zal je zo'n provider nooit verlaten.
Waarom zijn nu de meeste mensen trouw aan een provider,omdat ze het overschakelen een hele rompslomp vinden,en vanwege de prijs.
Ik zou een forum voor klanten van xms mensen ook toejuichen,gewoon door xms gehost en gemodereerd.
Ook wat inspraak voor wat betreft de digitale zenders voor zover dat kosten technisch kan..

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 08-02-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:24:
[...]

Ik zou een forum voor klanten van xms mensen ook toejuichen,gewoon door xms gehost en gemodereerd.
Ook wat inspraak voor wat betreft de digitale zenders voor zover dat kosten technisch kan..
Nick: check www.xmsforum.nl. Niet door XMS gehost maar ik kan wel moderaten.. telt dat ook? ;)

Anyway, wat betreft de content: Discovery HD en Nat geo HD hebben volgens mij geen volledige HD uitzendingen, in ieder geval geen Full HD (1080i). Film 1 HD Sport HD etc zijn van UPC en daar krijgen wij de rechten nooit voor los. Ook is 80% van de content op deze zenders gewoon PAL en niet HD. (losse schatting, mijn non-hd decoder werkt namelijk bij 80% van de films :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:09:
[...]

Nick: check www.xmsforum.nl. Niet door XMS gehost maar ik kan wel moderaten.. telt dat ook? ;)

Anyway, wat betreft de content: Discovery HD en Nat geo HD hebben volgens mij geen volledige HD uitzendingen, in ieder geval geen Full HD (1080i). Film 1 HD Sport HD etc zijn van UPC en daar krijgen wij de rechten nooit voor los. Ook is 80% van de content op deze zenders gewoon PAL en niet HD. (losse schatting, mijn non-hd decoder werkt namelijk bij 80% van de films :)
Ik zal even kijken naar het forum ;) ik bedoelde gewoon eigenlijk dat hier de kans ligt voor XMS om zich te onderscheiden van andere providers,anders dan het leveren van een technisch product.
KPN heeft pas in een persbericht aangekondigd om vanaf nu haar net volledig te verglazen tot en met de aansluitingen in huis. (niet dat ik ze binnen ga laten).
Zij kunnen dan ook hun mine dienst (digitale tv) via glas digitaal leveren,en dat is al een behoorlijk pakket.
Op een gegeven moment is de grens bereikt van wat producttechnisch kan en zul je je klanten op een andere manier aan je moeten binden.

Discovery en nat GEO zijn full hd op de landlijn vanaf Hilversum.
De kabelmaatschappijen krijgen dus FULL HD 1080i aangeleverd.
Alleen de content wordt veel vaker herhaald,ik schat zelf in dat als ze alle content in een keer uitzenden ze misschien materiaal voor 2 maanden hebben en dan houdt het op.
UPC verkoopt de rechten van Film1 en Sport1 HD wel aan derden, de Zesco holding,nu ZIGGO ( het lijkt wel een aansteker) heeft ook gewoon een licentie en dat is een concurrent van UPC maar inderdaad zijn daar de uitzendingen niet allemaal full HD.
Film HD zegt op de website precies welke films wel en welke Films niet in HD worden uitgezonden.
Hou het daar op 1 a 2 full hd films per dag.(herhaald tot in de eeuwigheid der eeuwigheden,minimaal 5 maanden later komen die films nog steeds voorbij)
Alle in HD opgenomen sport evenementen die een kontrakt hebben met Sport 1/tele2 sport worden full hd uitgezonden,maar dat is misschien 10% van het aanbod.
Zodra er weer een flink evenement is wordt dat natuurlijk veranderd,dat is allemaal full HD.
Ziggo heeft niet voor niets een bod uitgebracht op de voetbal competities.
Het ziet er echter naar uit dat alle partijen te weinig hebben geboden dus er zijn nu 2 keuzes.. of opnieuw bieden,of de voetbal bv gaat een eigen (betaal) zender opzetten...

Toch breekt HD wel door,een HD camera voor personal gebruik ( er zijn op dit moment 3 merken die camera's leveren) die full hd zijn kost nu rond de 800 euro,ik heb een weekje met die van JVC mogen spelen (799,-) met een full hd conica minolta lens en man... wat een beeld....
Zoals ik al zei zou ik nu in elk geval alleen een HD decoder kopen om A voorbereid te zijn en B vanwege de upscaling.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 08-02-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Concurrentie ( de kabel) gaat per 1 juli naar 100 - 200 MB/sec.

http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=79959

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Nick39 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:03:
Concurrentie ( de kabel) gaat per 1 juli naar 100 - 200 MB/sec.

http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=79959
?? Dat staat helemaal niet in dat artikel! Ze gaan vanaf juli naar een hogere maximale snelheid dan de 22 Mb die ze nu als maximale snelheid aanbieden.
Ze zijn al blij als ze iets boven de 100 Mb uit kunnen komen.. (waarschijnlijk ook nog eens onder ideale omstandigheden)
Zover ik weet is 100 Mb voor het XMS-netwerk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Om 100 Mb/s per aansluiting met EuroDOCSIS 3.0 te halen moet je óf weinig aansluitingen hebben óf veel netwerkapparatuur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Kabel hebben we pas wat aan als de opta hem open breekt.

iig voor de mensen in een "upc regio".
Zesko capped niet dacht ik (of moet ik zeggen "bandwidth shapen" :p) , maar daar zijn de prijzen weer niet normaal hoog van.

Een gevalletje concurrentie op de coax zou de consument goed doen.

*zwaait naar opta*

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Een tijdje terug ingeschreven bij XMS, om mee te doen aan de actie die liep in Nieuwland.

Ik heb echter niets meer ontvangen hierover? Geen enkel bericht of bevestiging van mijn bestelling?

[ Voor 18% gewijzigd door PeterSelie op 10-02-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moraxv schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:54:
[...]

?? Dat staat helemaal niet in dat artikel! Ze gaan vanaf juli naar een hogere maximale snelheid dan de 22 Mb die ze nu als maximale snelheid aanbieden.
Ze zijn al blij als ze iets boven de 100 Mb uit kunnen komen.. (waarschijnlijk ook nog eens onder ideale omstandigheden)
Zover ik weet is 100 Mb voor het XMS-netwerk geen probleem.
Ik zeg toch ook niet dat ze de snelheid van alle abonnementen gelijk gaan verhogen naar die snelheid ?
Wij hebben toch ook nu maar 24 en gaan toch ook niet naar 100 ?
Ze gaan over op eurodocsis 3 wat een maximale snelheid kan bieden van ruim 100 mb per seco.
Tot nu toe was het zo dat de kabel die snelheden nooit kon bereiken en adsl ook niet dus dat was een nadeel ten opzichte van glas.
Nu kunnen ze technisch net zo snel als glas,althans de nu geboden maximale glas verbindingen waardoor er qua snelheid gezien geen verschil meer is.
XMS gaat nu 50 mbits leveren als standaard,met eurodocsis 3 kan de kabel dat nu ook gewoon doen.
Ik zeg dus KAN,want qua concurrentie willen ze niet zeggen hoe of wat.
Het plafond van de kabel was ongeveer 22, het plafond wordt nu ruim 100.
De maximale snelheid die ze getest hebben was over een maximale afstand,als je even googled zie je dat er veel hogere snelheden bereikt zijn in Amerika.
Vanaf juli gaan de kabelmaatschappijen de modems vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 11-02-2008 13:03 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste