denan schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:43:
[...]
add: hmm het stond ook al op de xms website:
"U kunt uw belkosten voor een gering bedrag afkopen. U kunt dan onbeperkt bellen naar alle gewone vaste nummers in Nederland."
http://www.xmsnet.nl/102_Extra_abonnementen.html
Onbeperkt bellen Nederland
Met Onbeperkt bellen Nederland kunt u voor slechts € 9,95 per maand extra gratis onbeperkt te bellen met alle vaste nummers in Nederland. Het bellen naar 084, 087, 088, 090x en 06760 internetnummers is uitgesloten van dit vaste tarief. De kosten hiervoor worden apart in rekening gebracht.
Dat had ik wel gelezen,het addertje onder het gras is dus het vermelden van het lokale tatief.
Bel ik lokaal dan is dat gratis,bel ik volgens het lokale tarief dan is dat niet gratis.
Maar er is geen verschil tussen beiden.
Het gaat me niet om die paar cent hoor.
Als ik lokaal bel is dat overdag 1,79 cent en dit valt onder gratis bellen door die 9,95 die ik betaal.
Bel ik dus 10 minuten lokaal via een lokaal nummer dan zou dit 17,9 cent kosten,maar die hoef ik niet te betalen.
Bel ik naar een 0900 nummer,zoals dat van de politie dan hoor je,dit gaat volgens het lokale tarief.
Bel ik 10 minuten met dat nummer dan kost dit ook 17,9 cent maar die moet ik wel betalen.
Steeds meer bedrijven bieden via een 0900 nummer deze service.
Gewoon omdat het nummer lekker kort en herkenbaar is.
Het is dus geen duurder nummer,het kost net zoveel als een lokaal gesprek,maar toch wordt dit in rekening gebracht.
Eigenlijk zou een 0900 nummer dat net zo duur is als een gewoon lokaal nummer dus ook gratis moeten zijn.
Daarnaast begrijp ik de onmogelijkheid wel,je kan niet elk 0900 nummer gaan bellen om te kijken wat het kost maar het eerste nummer na dat 0900 zou de indicatie kunnen zijn.
Doordat er gezegd wordt dat je tegen lokaal tarief belt,zou je gemakkelijk kunnen blijven hangen en staan er opeens kosten op je rekening.
Hier zit een glasbedrijf dat via een 0900-GLAS lokaal te bellen is, het GLAS is dan makkelijk te onthouden.
Ze hebben ook een 071 nummer maar dat is moeilijker te onthouden.
Bel ik ze op het makkelijke nummer dan moet ik de lokale gesprekskosten betalen.
Bel ik ze op het 071 nummer,dan is het gratis.
Principieel klopt dit toch niet,vooral omdat ze steeds meer die 0900 nummers gaan promoten.
En dat geeft niet want het kost niets meer roepen ze dan.
In mijn voorbeeld van de politie hier, kon ik ze via een 071 nummer bellen dan kost dat niets.
Maar dat nummer maken ze niet meer bekend want via een landelijk nummer bellen is wel zo makkelijk.
En het kost niets meer zegt men.
Kijk,het kost zo weinig,het boeit me verder niet,maar als die 0900 lokaal tarief nummering gaat doorzetten kunnen ze er beter een andere reeks aan toekennen zodat het dus ook echt onder lokale kosten valt.
Het klopt gewoon niet dat nummers die zo opgezet zijn dat ze landelijk gebruikt kunnen worden maar altijd tegen het lokale tarief voor de een toch duurder zijn dan voor de ander.
Wat betreft de HD decoder variant,ik zou toch durven zweren dat gezegd is dat hij die een HD variant wilde hebben dit zou kunnen.
De HD variant stond volgens mediabeast zelfs in de testopstelling bij de open dag laatst.
Raar dat het nu opeens is geworden dat de hd decoder pas aangeboden gaat worden als er ook hd content is.
Ik wil de search er wel op loslaten,maar ik weet voor 99,9 % zeker dat gezegd is eerder dat hij die een hd decoder wil hebben die ook kon krijgen.....
[
Voor 7% gewijzigd door
Nick39 op 07-02-2008 20:11
]