XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste
Acties:
  • 150.726 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53
Gegarandeerd het snelste internet van Nederland!
XMS biedt u supersnel internet via glasvezelkabel. Met deze verbinding verzendt u net zo snel als dat u ontvangt.

Op dit moment gebeurt dat met 24 Mb/s, het snelste van Nederland. En mocht de concurrentie er ooit in slagen daar bovenuit te komen, dan doen wij daar direct een flinke schep bovenop!

Tja het is natuurlijk al eens eerder gemeld, maar na telefonisch contact met een vriend die de 100mbit van OnsBrabantNet heeft:

Internet
De dienst Internet van OnsBrabantNet biedt u onbeperkt toegang tot het internet met een synchrone snelheid van 100 Mbps, dus zowel uploaden (versturen) met 100 Mbps als downloaden (ontvangen) met 100 Mbps.

Is het natuurlijk een 'domper' om te zeggen dat je binnenkort geupgraded wordt naar 50...

Denk ik: gegarandeerd het snelste van Nederland? (wat betreft voor particulier gebruik)
50 is natuurlijk top, maar ja.....

Zal XMS hier nog wat mee gaan doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 13-02-2008 14:55 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Hopjesvla79 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:53:
Gegarandeerd het snelste internet van Nederland!
XMS biedt u supersnel internet via glasvezelkabel. Met deze verbinding verzendt u net zo snel als dat u ontvangt.

Op dit moment gebeurt dat met 24 Mb/s, het snelste van Nederland. En mocht de concurrentie er ooit in slagen daar bovenuit te komen, dan doen wij daar direct een flinke schep bovenop!

Tja het is natuurlijk al eens eerder gemeld, maar na telefonisch contact met een vriend die de 100mbit van OnsBrabantNet heeft:

Internet
De dienst Internet van OnsBrabantNet biedt u onbeperkt toegang tot het internet met een synchrone snelheid van 100 Mbps, dus zowel uploaden (versturen) met 100 Mbps als downloaden (ontvangen) met 100 Mbps.

Is het natuurlijk een 'domper' om te zeggen dat je binnenkort geupgraded wordt naar 50...

Denk ik: gegarandeerd het snelste van Nederland? (wat betreft voor particulier gebruik)
50 is natuurlijk top, maar ja.....

Zal XMS hier nog wat mee gaan doen?
Volgens mij is dat alleen maar A) binnen het netwerk en B ) met een enorme overboekingsfactor. Wat ik weet van brabandnet is dat ze richting internet op ongeveer 30Mbit uitkomen. Kan zijn dat dit tegenwoordig anders is hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
SoaDmaggot schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:34:
Een tijdje terug ingeschreven bij XMS, om mee te doen aan de actie die liep in Nieuwland.

Ik heb echter niets meer ontvangen hierover? Geen enkel bericht of bevestiging van mijn bestelling?
eventjes bellen of een mailtje sturen dan maar he?

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53
denan schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:12:
[...]

Volgens mij is dat alleen maar A) binnen het netwerk en B ) met een enorme overboekingsfactor. Wat ik weet van brabandnet is dat ze richting internet op ongeveer 30Mbit uitkomen. Kan zijn dat dit tegenwoordig anders is hoor :)
eeeeh als ik buiten het XMS netwerk zit heb ik toch ook geen XMS?

Van de site van OnsBrabantNet:

Hoe haal ik 100 Mbps snelheid?

Of u deze snelheid met down en/of uploaden ook daadwerkelijk haalt hangt af van vele factoren waaronder:

* De snelheid van uw PC
* De snelheid van uw PC naar het OnsBrabantNet modem
* De snelheid van uw PC naar uw router
* De snelheid van uw router
* De belasting van OnsBrabantNet
* De belasting van de verbinding tussen OnsBrabantNet en het internetknooppunt in A’dam
* De belasting van Internet
* De toegangssnelheid van de server waarmee u communiceert tot internet
* De snelheid en belasting van de internet server waarmee u communiceert

Neem aan dat dit toch ook voor XMS geldt?

maar toch....'gegarandeerd het snelste van Nederland'...mmmmm

Hi Ha Hopjesvla

• denan
Hopjesvla79 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:08:
[...]

eeeeh als ik buiten het XMS netwerk zit heb ik toch ook geen XMS?

Van de site van OnsBrabantNet:

[i]Hoe haal ik 100 Mbps snelheid?

Of u deze snelheid met down en/of uploaden ook daadwerkelijk haalt hangt af van vele factoren waaronder:

Neem aan dat dit toch ook voor XMS geldt?

maar toch....'gegarandeerd het snelste van Nederland'...mmmmm
Nee je begrijpt me verkeerd:
- In het begin was er een overboekingsfactor waardoor je max op 30Mbit naar de buitenwereld uitkwam (op elk moment van de dag)
- In het begin adverteerde men met 100Mbit maar dat was lokaal, niet richting internet.

Anyway, zoals ik hierboven postte: het kan zijn dat die info niet meer up to date is :)
De snelheidsverhoging ????????

20 februari aanstaande vinden er tussen1:00 - 5:00 werkzaamheden plaats aan het gehele XMS netwerk.

Tijdens deze werkzaamheden kunnen onze diensten wellicht tijdelijk niet beschikbaar zijn. Wij proberen de onderbreking tot een minimum te beperken.

• denan
Nick39 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:43:
De snelheidsverhoging ????????

20 februari aanstaande vinden er tussen1:00 - 5:00 werkzaamheden plaats aan het gehele XMS netwerk.

Tijdens deze werkzaamheden kunnen onze diensten wellicht tijdelijk niet beschikbaar zijn. Wij proberen de onderbreking tot een minimum te beperken.
Nope.. netwerkaanpassing :)
grrrr is er al iets bekend ?? ik probeer mijn buurman over te halen...
Deze week een leuk probleem,ik hab mijn huiskamer opnieuw ingericht.
Hierdoor kwam mijn linksys router hoger te staan op een andere kast.
Ik heb nergens verband tussen gelegd maar 's avonds knipperde mijn licht steeds.
Ik heb in het plafond led verlichting zitten maar een van de leds moest ik verplaatsen vanwege de nieuwe inrichting.
Dacht dat ik een van de kabels losgetrokken had dus alles gecontroleerd boven het plafond ( grrr)
Blijkt de zend energie van de linksys in te slaan op de electronica in de led verlichting waardoor deze knipperde bij draadloos gebruik en broadcasts :(
Zoiets verzin je toch niet ?

• denan
Nick39 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:40:
[...]
Dacht dat ik een van de kabels losgetrokken had dus alles gecontroleerd boven het plafond ( grrr)
Blijkt de zend energie van de linksys in te slaan op de electronica in de led verlichting waardoor deze knipperde bij draadloos gebruik en broadcasts :(
Zoiets verzin je toch niet ?
Och.. ik had thuis een linksys-wireless opstelling die uitviel zodra de magnetron aan ging.. of als ik de plafondventilator aanzette :)

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Nick39 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:08:
[...]

Toch is het diverse wijken gelukt om het op die manier voor elkaar te krijgen... tis maar net hoe graag jij het hebben wil..
Nou mij niet gezien hoor. Dan maar met 20mbit genoegen nemen. Ik bedoel zij zijn groot genoeg om afspraken te maken met de woningbouwvereniging of ligt dat anders?

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Chadi schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:15:
[...]

Nou mij niet gezien hoor. Dan maar met 20mbit genoegen nemen. Ik bedoel zij zijn groot genoeg om afspraken te maken met de woningbouwvereniging of ligt dat anders?
Het is niet alleen de 20Mbit down die de vertraging opleveren. maar vooral de 1Mbit up die "het internet" langzaam maakt. Daarnaast is responds tijd niet geheel onbelangrijk.
Voor de gemiddelde consument die niet meer nodig heeft dan een beetje internetten is glasvezel ook niet nodig, maar de serieusere gebruikers hebben hier zeker wel profijt van.

• denan
Chadi schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:15:
[...]
afspraken te maken met de woningbouwvereniging of ligt dat anders?
Maar die woningbouwverenigingen gaan (bijna) nooit op eigen houtje contact met ons zoeken :)

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

denan schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:28:
[...]

Maar die woningbouwverenigingen gaan (bijna) nooit op eigen houtje contact met ons zoeken :)
Was jij nou ook op die info-avond in Veenendaal? :)

Anyway, is het nou mogelijk dat als je met een groep gebruikers je aanmeldt, ook al zit je buiten de eerste 2 wijken, dat je dan alsnog aan kunt melden? Ik kan wel een groepje regelen denk ik.

• denan
MAZZA schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:41:
[...]

Was jij nou ook op die info-avond in Veenendaal? :)

Anyway, is het nou mogelijk dat als je met een groep gebruikers je aanmeldt, ook al zit je buiten de eerste 2 wijken, dat je dan alsnog aan kunt melden? Ik kan wel een groepje regelen denk ik.
1) Nope :)

2) hangt van de situatie af. Is het hoogbouw.. dan moet het hele complex zich aanmelden (lastige aansluitprocedure). Is het laagbouw.. dan hangt het van andere factoren af (afstand tot de vezel/type woning/buurt/aantal aanmeldingen/etcetc)

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
@Denan,

de vraag is een aantal keer voorbij gekomen maar is het mogelijk dat er vanuit XMS een digitale versie van een folder beschikbaar gesteld wordt?

ik woon zelf in Arnhem zuid (rijkerswoerd) en wil in de directe omgeving eens kijken of buurtgenoten intressens hebben in de glasvezel lijn. Dit zodat mijn eigen verbinding ook sneller actief zou kunnen worden :)

• Chadi
denan schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:28:
[...]

En jij denkt dat Mitros dat wel doet als wij het vragen. Die lui zijn zo gierig als de pest. Bezuinigen echt op alles. Luisteren absoluut niet naar hun bewoners. Waarom spreekt XMS dan niet mitropool aan dat is een koepelorganisatie van bewoners?

Ik had soweiso in nieuwbouw gewoon glasvezel verwacht.. maar neehoor niks nada noppes. :r
Denan je hebt mail... klanten :)
@Chadi : normaal gesproken is er iemand in de wijk die graag die vezel wil hebben die dus gewoon foldertjes of brieven rond brengt om te zien of hij die 40% bij elkaar kan krijgen.
Er belt neimand aan met: ik heb hier 1 km glasvezel op mijn nek, wilt u een stukkie :o er moet wat eigen initiatief ook tegenover staan he :)
Mitropool zou wel de bewoners kunnen aanschrijven en ze peilen naar interesse.

[ Voor 93% gewijzigd door Nick39 op 14-02-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:35
Als ze bij XMS op de site aangeven dat ik op mijn adres (na verhuizing) glasvezel kan krijgen, is dat dan ook echt zo of is dat alleen een indicatie dat je in een gebied zit waar het misschien mogelijk is?

Zou wel mooi zijn als ik voor internet+bellen een glasvezelverbinding kan krijgen :)

Ik las wel op een forum dat reverse dns nog niet mogelijk was. Klopt dit nog steeds? Is toch wel gewenst voor als ik een eigen servertje wil draaien vanaf thuis. Met 50MB upload is dat ten minste de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Denk dat XMS niet echt hard meer gaat groeien...

Waarom?
Ze gaan er vanuit dat de klanten maar naar hun toe moeten komen.
Het analoge TV signaal via hertzinger is bagger door de slechte Canaldigitaal bron welke ook nog eens geanalogiseerd is.
Digitale tv zal ook Canaldigitaal als slechte bron hebben en het gemis van een hoop zenders?

Ik zou graag fiber willen,maar ik weet zeker dat KPN's All-IP netwerk eerder beschikbaar is voor de rest van Arnhem.
KPN zal ook het tv signaal rechtsreeks van de media gateway gaan halen.
Ook hebben ze al een vertrouwde naam.

Het enigste wat XMS dan nog aan voordeel heeft is een lage ping.

In Nederland willen mensen meestal eerst iets zien voordat ze het kopen.
Als je dus niets hebt liggen dan blijven ze bij het vertrouwde.

Dat bepaalde wijken wel hebben gedaan komt omdat deze in al aangesloten Portaal gebieden lagen, ze konden het dus zien. (zie bovenstaand punt)

In andere wijken zonder Portaal woningen is volgens mij geen enkele woning aangesloten.
En zonder proactive inzet en investeringen zal dit voor XMS ook niet gaan gebeuren.

Persoonlijk vindt ik het heel jammer dat dit zo is.
Heb me ook al een paar keer aangemeld via de site... ik heb helaas ook nooit een reactie mogen ontvangen van XMS.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:21:
Denk dat XMS niet echt hard meer gaat groeien...

Waarom?
Ze gaan er vanuit dat de klanten maar naar hun toe moeten komen.
Het analoge TV signaal via hertzinger is bagger door de slechte Canaldigitaal bron welke ook nog eens geanalogiseerd is.
Digitale tv zal ook Canaldigitaal als slechte bron hebben en het gemis van een hoop zenders?

Ik zou graag fiber willen,maar ik weet zeker dat KPN's All-IP netwerk eerder beschikbaar is voor de rest van Arnhem.
KPN zal ook het tv signaal rechtsreeks van de media gateway gaan halen.
Ook hebben ze al een vertrouwde naam.

Het enigste wat XMS dan nog aan voordeel heeft is een lage ping.

In Nederland willen mensen meestal eerst iets zien voordat ze het kopen.
Als je dus niets hebt liggen dan blijven ze bij het vertrouwde.

Dat bepaalde wijken wel hebben gedaan komt omdat deze in al aangesloten Portaal gebieden lagen, ze konden het dus zien. (zie bovenstaand punt)

In andere wijken zonder Portaal woningen is volgens mij geen enkele woning aangesloten.
En zonder proactive inzet en investeringen zal dit voor XMS ook niet gaan gebeuren.

Persoonlijk vindt ik het heel jammer dat dit zo is.
Heb me ook al een paar keer aangemeld via de site... ik heb helaas ook nooit een reactie mogen ontvangen van XMS.
1) volgens mij heb je onze stadsverglazingsprojecten over het hoofd gezien (en er komen meer steden aan!)

2) we betrekken ons digitale signaal vanaf de mediagateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het duurt wel erg lang voor wij iets meer horen over Digitaal TV.
We worden totaal niet op de hoogte gehouden hoever men is
met het testen.
Is er al iets bekend van plaatsen waar en wanneer het in gebruik
wordt genomen.
Graag wat meer nieuws hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:57
denan schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 08:56:
[...]

1) volgens mij heb je onze stadsverglazingsprojecten over het hoofd gezien (en er komen meer steden aan!)

ik ben het wel deels met hem eens. Zou leuk zijn als XMS een soort promotiepakketje zou uitdelen waarmee mensen campagne zouden kunnen voeren :P Al is het alleen een PDFje die mensen kunnen uitprinten en in brievenbussen gooien ofzo? :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
[...]

Ik moet ook toegeven dat het dood zonde is dat jullie toch een goed product hebben maar dat gewoon niet aan de man brengen. Wel jammer want mensen stappen niet van hun casema af of adsl verbinding zolang ze er te veel tijd in moeten steken. Mensen nemen wat voor handen ligt. Een agressievere campagne van jullie zou toch meer zoden aan de dijk zetten. Weet 100% zeker dat als KPN hier eerder voet aan de grond krijgt jullie het zo goed als zeker kunnen schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:31:
Het duurt wel erg lang voor wij iets meer horen over Digitaal TV.
We worden totaal niet op de hoogte gehouden hoever men is
met het testen.
Is er al iets bekend van plaatsen waar en wanneer het in gebruik
wordt genomen.
Graag wat meer nieuws hierover.
Ik zou zeggen: lees deze thread.. er staat genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:35
IntToStr schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:40:
Als ze bij XMS op de site aangeven dat ik op mijn adres (na verhuizing) glasvezel kan krijgen, is dat dan ook echt zo of is dat alleen een indicatie dat je in een gebied zit waar het misschien mogelijk is?

Zou wel mooi zijn als ik voor internet+bellen een glasvezelverbinding kan krijgen :)

Ik las wel op een forum dat reverse dns nog niet mogelijk was. Klopt dit nog steeds? Is toch wel gewenst voor als ik een eigen servertje wil draaien vanaf thuis. Met 50MB upload is dat ten minste de moeite waard!
denan, kun jij hier misschien antwoord op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad er staat genoeg over de dig.TV maar niet
wanneer het ingevoerd gaat worden.
Ik wil graag weten wanneer wordt het aangesloten in
Utrecht/Maarssen.
Mocht het nog lang duren dan denk ik er over om over te stappen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Mijn proefperiode van 6 maanden internet is bijna afgelopen. Ik zou graag het totaalpakket van XMS nemen, mits de digitale TV er op korte termijn bijgevoegd gaat worden. Ik heb de analoge TV geprobeerd, maar de kwaliteit was, zelfs direct naast het glasvezelkastje, maar matig (en zeker niet beter dan casema, zoals beweerd werd).
Vandaar dat ik -net als anderen in dit topic- ook al maanden benieuwd ben naar de 'releasedatum' van digitale TV in Utrecht, en uiteraard in de bijbehorende prijzen. Het laatste wat ik erover kon vinden, was iets over uitrol na februari, maar dat zegt zo weinig. Ik ga maar snel eens om me heen kijken naar de andere aanbieders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat doen ze allemaal in de Mediagateway dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:30
Het heeft hier al eerder gestaan, maar aangezien er door een aantal mensen naar gevraagd wordt.
Dit stond ook in de nieuwsbrief van XMS in december.
Vragen over Digitale Televisie
Veel reacties op de vorige nieuwsbrief bestonden uit vragen over digitale televisie. XMS zal deze dienst in de loop van het eerste kwartaal 2008 gefaseerd beschikbaar gaan maken voor haar klanten. Het is nu nog niet bekend welke regio als eerste aangesloten kan worden op de nieuwe digitale televisie dienst aangezien XMS op dit moment bezig is met technisch aanpassen van het glasvezelnetwerk om digitale televisie te kunnen leveren. Digitale televisie zal hierdoor regio voor regio beschikbaar komen en we weten nog niet welke regio als eerste 'klaar is voor gebruik'
De digitale televisie dienst is echter al wel beschikbaar in de XMS huizen van Amersfoort, Nijmegen en Hilversum daar kunt u vast terecht voor een demonstratie van de nieuwe mogelijkheden zoals Uitzending gemist, wijkTV en kerkTV.
Rond februari zal XMS het definitieve aanbod voor digitale televisie bekend maken aan haar klanten en kunt u besluiten of u gebruik wilt gaan maken van deze dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethargy heel erg bedankt voor je bericht.
Ik ben al bijna jaar abonnee maar herinner mij niet een nieuwsbrief
gehad te hebben.
Hopenlijk gaat alles nu snel want als je een nieuw LCD hebt wil je ook graag
een goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 12-09 22:02
denan schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:40:
[...]

Ik zou zeggen: lees deze thread.. er staat genoeg :)
En heel nederland moet een GoTer zijn om een beetje op de hoogte gehouden te worden?

Wat betreft Communicatie krijgt XMS tot nu toe een 1 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
IntToStr schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:02:
[...]

denan, kun jij hier misschien antwoord op geven?
Als er hardware van ons hangt: 10 minuten.. anders moet het eerst aangesloten worden op het glasvezelnetwerk. De looptijd is dan onbekend.
Hertog_Martin schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:40:
[...]

En heel nederland moet een GoTer zijn om een beetje op de hoogte gehouden te worden?

Wat betreft Communicatie krijgt XMS tot nu toe een 1 van mij.
Nee.. daarvoor hebben we informatiekrantjes (om de 3 maanden) en onze nieuwbrieven. Deze staan vast allemaal op je te wachten in je XMS mailbox.

add: Wellicht scheelt het als je de thread eens doorleest en de tips/opmerkingen van de andere mensen bijhoud. Zo staat hierboven duidelijk een quote uit de nieuwsbrief die alle XMS klanten in hun XMS mailbox krijgen. Ook je eerdere vragen/klachten/opmerkingen waren simpel te beantwoorden door eens in je eigen papieren te kijken (de aanmelding). Verder is het natuurlijk logisch dat wij geen mensen informeren over een dienst die wij (nog) niet als product aanbieden, niet via de marketing afdeling tenminste..

[ Voor 25% gewijzigd door denan op 17-02-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
denan schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:23:
[...]

Als er hardware van ons hangt: 10 minuten.. anders moet het eerst aangesloten worden op het glasvezelnetwerk. De looptijd is dan onbekend.

[...]

Nee.. daarvoor hebben we informatiekrantjes (om de 3 maanden) en onze nieuwbrieven. Deze staan vast allemaal op je te wachten in je XMS mailbox.

add: Wellicht scheelt het als je de thread eens doorleest en de tips/opmerkingen van de andere mensen bijhoud. Zo staat hierboven duidelijk een quote uit de nieuwsbrief die alle XMS klanten in hun XMS mailbox krijgen. Ook je eerdere vragen/klachten/opmerkingen waren simpel te beantwoorden door eens in je eigen papieren te kijken (de aanmelding). Verder is het natuurlijk logisch dat wij geen mensen informeren over een dienst die wij (nog) niet als product aanbieden, niet via de marketing afdeling tenminste..
Ik krijg geen nieuwsbrief of krantje van XMS hoor...

Lekker frequent ook, 1x in 3 maanden.

Je gaf pas aan dat er in januari/februari hier begonnen zou worden met aanleggen... het is nu de 17e en als het deze maand nog moet gebeuren zou je daar toch wel bericht over mogen ontvangen

[ Voor 10% gewijzigd door Hertog_Martin op 17-02-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hertog_Martin schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:16:
[...]

Lekker frequent ook, 1x in 3 maanden.

Je gaf pas aan dat er in januari/februari hier begonnen zou worden met aanleggen... het is nu de 17e en als het deze maand nog moet gebeuren zou je daar toch wel bericht over mogen ontvangen
Hoe vaak krijg jij een nieuwbrief van je huidige provider?
Krantjes versturen wij ongeveer om de 3 maanden, de nieuwsbrief komt vaker langs (in je mailbox).
Aangezien je nog geen klant bent heb je geen mailbox en dus ook geen nieuwbrief.

Informatiebrieven voor 'de laar' zijn trouwens al anderhalve week geleden verzonden.

Verder hebben wij als informatiepunten de XMS-huizen/de website/de informatieavonden en onze helpdesk. GoT is een "extra'tje" waar mensen met een 'technische instelling' meer informatie kunnen krijgen. De vragen die jij hier stelde zijn vragen die prima door de 1e lijn te beantwoorden zijn, of in de aanmeldingsformulieren/algemene voorwaarden staan.

Note: ik heb het hier dus over je andere vragen, mocht je het over digitale TV hebben dan verwijs ik je naar mijn bovenstaande "hoeveel leveranciers ken jij die klanten informeren over producten die nog niet klaar zijn'-opmerking :)

Note2: De "aanleg" van een glasvezelring houd niet alleen in het kabeltje naar een woning, maar ook het aanleggen van de complete infrastructuur en centrales. Daar is men al mee bezig maar dat zijn geen dingen waarvoor je op straat graafmachines bezig ziet. (add: tijdens de inloopavonden is ook aangegeven dat de aanleg geen maand duurt, maar ongeveer een periode van 6-12 maanden voor de complete wijk)

[ Voor 13% gewijzigd door denan op 17-02-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:16:
[...]

Voor zover ik weet krijg ik die ook niet.....

Moet ik nog iets speciaals doen hiervoor ?, het is dat mijn tante via portaal een XMS abbonement heeft dus dat neemt ze hem voor me mee. Maar ikzelf krijg ze nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:32:
[...]

Voor zover ik weet krijg ik die ook niet.....

Moet ik nog iets speciaals doen hiervoor ?, het is dat mijn tante via portaal een XMS abbonement heeft dus dat neemt ze hem voor me mee. Maar ikzelf krijg ze nooit.
De XMS kranten verspreiden wij onder alle Portaal bewoners/mogelijke&aangesloten klanten, de nieuwbrieven versturen wij naar de XMS-mailboxen. Ik zal eens vragen of ze online kunnen komen, want deze vraag heb ik al vaker gehad.

Nog wat leesvoer dan:
InterNLnet Citynet glasvezelkranten
De glasvezelkranten voor citynet. Iets ander netwerk dan XMS, maar er zijn plannen om soortgelijke diensten op het xms netwerk aan te bieden.

en nog meer leesvoer:
over digitale tv

Opmerking: het artikel is nog niet helemaal af. Ook leest het nu weg als 'dit is er allemaal mis met digitale TV!'.. en dat is niet de bedoeling. Het gaat erom dat klanten duidelijkheid krijgen wat ze kunnen verwachten bij digitale tv en waar eventuele problemen vandaan komen.
(note: ik sta open voor op/aanmerkingen ;))

[ Voor 39% gewijzigd door denan op 17-02-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
denan schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:27:
[...]

Hoe vaak krijg jij een nieuwbrief van je huidige provider?
Krantjes versturen wij ongeveer om de 3 maanden, de nieuwsbrief komt vaker langs (in je mailbox).
Aangezien je nog geen klant bent heb je geen mailbox en dus ook geen nieuwbrief.

Informatiebrieven voor 'de laar' zijn trouwens al anderhalve week geleden verzonden.

Verder hebben wij als informatiepunten de XMS-huizen/de website/de informatieavonden en onze helpdesk. GoT is een "extra'tje" waar mensen met een 'technische instelling' meer informatie kunnen krijgen. De vragen die jij hier stelde zijn vragen die prima door de 1e lijn te beantwoorden zijn, of in de aanmeldingsformulieren/algemene voorwaarden staan.

Note: ik heb het hier dus over je andere vragen, mocht je het over digitale TV hebben dan verwijs ik je naar mijn bovenstaande "hoeveel leveranciers ken jij die klanten informeren over producten die nog niet klaar zijn'-opmerking :)

Note2: De "aanleg" van een glasvezelring houd niet alleen in het kabeltje naar een woning, maar ook het aanleggen van de complete infrastructuur en centrales. Daar is men al mee bezig maar dat zijn geen dingen waarvoor je op straat graafmachines bezig ziet. (add: tijdens de inloopavonden is ook aangegeven dat de aanleg geen maand duurt, maar ongeveer een periode van 6-12 maanden voor de complete wijk)
Ik zal dan wel een postbode hebben die een hekel heeft aan XMS en die alle XSM post verbrandt... want ook die informatiebrief van 1.5 week geleden heb ik niet ontvangen.

Enige dat ik heb van XMS is:

Een kopie van het aan de deur ingevulde inschrijfformulier van juni 2007, en een keer een brief dat het project doorgang vind.

Ofwel je tekent iets bij een bedrijf en verder informeren ze je amper over het gehele proces van tekening tot levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hertog_Martin schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:39:
[...]

Ik zal dan wel een postbode hebben die een hekel heeft aan XMS en die alle XSM post verbrandt... want ook die informatiebrief van 1.5 week geleden heb ik niet ontvangen.
<snip>
Bel anders even de helpdesk of stuur ze een emailtje, volgens mij hebben ze daar ook toegang tot alle verstuurde brieven en kunnen ze het nogmaals versturen. (of je checkt de kattenbak even ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granddad
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2011
Hier in nijmegen ook geen nieuwsbrieven / in mailbox ontvangen.
Moet allen info hier lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg Martijn, sinds jij toch op je vrije dag hier aan het neuzen bent. Kun je inmiddels meer vertellen op welke datum de snelheidsverhoging doorgevoerd gaat worden?

Of in ieder geval een datum noemen tot wanneer het zeker niet gaat gebeuren?

Ik ben, en ik weet dat ik niet de enige ben :-), namelijk ontzettend nieuwsgierig hiernaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:07:
Zeg Martijn, sinds jij toch op je vrije dag hier aan het neuzen bent. Kun je inmiddels meer vertellen op welke datum de snelheidsverhoging doorgevoerd gaat worden?

Of in ieder geval een datum noemen tot wanneer het zeker niet gaat gebeuren?

Ik ben, en ik weet dat ik niet de enige ben :-), namelijk ontzettend nieuwsgierig hiernaar :-)
Ik ben er ook nieuwsgierig naar ja !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:55:
[...]

Ik ben er ook nieuwsgierig naar ja !
Helaas.. ik kan nog niks vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

denan schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:59:
[...]

Opmerking: "Dit vergelijk gaat er natuurlijk van uit dat de bron van uitstekende kwaliteit is, zoals bijvoorbeeld een Full HD DVD (1080i)." - pagina 2, boven het kopje "Analoge Televisie versus Digitale Televisie"
:)
Btw wel grappig stuk idd en al vind ik het zelf niet zo lekker lezen (komt denk ik omdat ik dat snel heb als ik iets alang weet etc :P) is het wel heel duidelijk en helder.

[ Voor 18% gewijzigd door psychoclown op 17-02-2008 18:11 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
psychoclown schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:10:
[...]

Opmerking: "Dit vergelijk gaat er natuurlijk van uit dat de bron van uitstekende kwaliteit is, zoals bijvoorbeeld een Full HD DVD (1080i)." - pagina 2, boven het kopje "Analoge Televisie versus Digitale Televisie"
:)
Btw wel grappig stuk idd en al vind ik het zelf niet zo lekker lezen (komt denk ik omdat ik dat snel heb als ik iets alang weet etc :P) is het wel heel duidelijk en helder.
Het is ook voor een doelgroep die niets weet van digitale tv of HD tv :) (en ik ben geen schrijver natuurlijk)

add: opmerking: 'Al Lang' O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:03
Even ter informatie, ik zit nu al meer dan een jaar bij XMS, en ik heb ook nog nooit een nieuwsbrief of wat dan ook in mijn XMS mailbox gehad hoor.. :/

Krijg wel netjes een factuur elke maand via e-mail, dat dan weer wel.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
Ik krijg anders gewoon in mijn xms mailbox de nieuwsbrief om de zoveel tijd hoor....deze wordt netjes automatisch doorgestuurd naar mijn gmail, maar ontvangen doe ik hem. Ook vind ik om de zoveel maanden in mijn postbus een xms krantje met allemaal info die al eerder óf in de nieuwsbrief heeft gestaan, óf hier op got..... maar goed, ik ontvang het allemaal wel.....

Oh denan....weet niet of je het herinnert, maar ik was degene die moeite had met eerst een halfjaar gratis internet en dan in het contract beloofd worden dat ik dan bij het aangaan van een contract voor internet met telefonie 6 maanden halve prijs (ongeveer)....en dan uiteindelijk gewoon het volle pond moeten betalen. Destijds aan de telefoon vertelden ze me doodleuk dat dat natuurlijk gewoon klopte..... Nou....heb uiteindelijk gelijk gekregen hoor...betaal gewoon de actieprijs nu..... Erg netjes dat het uiteindelijk toch nog goed geregeld is zoals het in het contract stond! Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:59:
[...]

Hm op een of andere manier krijg ik de indruk dat Martijn er ook een voldoening uit haalt om ons in onzekerheid te laten :9 maar ik wacht wel weer geduldig.... zucht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Interessant 'Onderzoek Dialogic:Wat doet en wil de breedbandgebruiker?’ http://www.marketingfacts...gebruiker/#When:13:01:00Z
Glasvezel
De consument blijkt slecht op de hoogte van de verschillen tussen kabel, adsl en glasvezel. Dat blijkt wel uit de voorgelegde vraag of men zou kiezen voor glasvezel als het in de wijk werd aangeboden; voor de helft van de respondenten is dat onduidelijk. Maar: ‘Toch heeft een groot deel wel het gevoel dat men glasvezel moet hebben om flexibel te zijn in de toekomst. Overstappen naar een andere verbinding overweegt men overigens alleen als het goedkoper en sneller wordt.’

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 08:01:
[...]

Hm op een of andere manier krijg ik de indruk dat Martijn er ook een voldoening uit haalt om ons in onzekerheid te laten :9 maar ik wacht wel weer geduldig.... zucht :+
Nope.. ik zou het liever vertellen maar de uitrol van 50/50Mbit hangt nog op een paar systeemaanpassingen. Koppel dat aan de drukte bij development (ivm IPTV en nog 8234902389042 andere taken)dan is het geven van een planning momenteel niet mogelijk. Op zich is het niet zo heel veel werk maar het moet wel gebeuren voordat wij iedereen omzetten naar 50/50 :)

over die nieuwsbrieven:
Ik zal eens vragen hoe ze dat precies regelen, wellicht dat er ergens iets fout gaat.
Het online plaatsen van folders/krantjes(en wellicht nieuwsbrieven) zal ik meteen even aankaarten bij de mensen van Marketing. Wat dit wel lastig maakt is het feit dat al het materiaal regiogebonden is. Elke streek krijgt dus zijn eigen krantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:01:
[...]

Nope.. ik zou het liever vertellen maar de uitrol van 50/50Mbit hangt nog op een paar systeemaanpassingen. Koppel dat aan de drukte bij development (ivm IPTV en nog 8234902389042 andere taken)dan is het geven van een planning momenteel niet mogelijk. Op zich is het niet zo heel veel werk maar het moet wel gebeuren voordat wij iedereen omzetten naar 50/50 :)

over die nieuwsbrieven:
Ik zal eens vragen hoe ze dat precies regelen, wellicht dat er ergens iets fout gaat.
Het online plaatsen van folders/krantjes(en wellicht nieuwsbrieven) zal ik meteen even aankaarten bij de mensen van Marketing. Wat dit wel lastig maakt is het feit dat al het materiaal regiogebonden is. Elke streek krijgt dus zijn eigen krantje.
Misschien een tip om dat bij steden informatie te zetten.
Het lijkt heel simpel (from my point of view) ,als elke regio zijn eigen informatie krijgt zou het eindresultaat voor het naar de drukker gaat daar geplaatst kunnen worden.
Al sluit ik me aan bij degene die zegt dat je het meeste ook wel via hier leest.
Ik durf niet te zeggen dat ik het krantje altijd ontvang,misschien komt dat ook omdat ik het niet opsla in mijn geheugen juist omdat ik alles al weet.
Van Casema weet ik het wel omdat ik me altijd "dood" erger aan die "John the cableguy" die gaat uitleggen hoe je iets installeert.
Die er dan maar vanuit gaat dat elke woning het zelfde is.
Wat een bull is dat zeg.

My wishlist is eigenlijk alleen van toepassing op het telefonie gebeuren:
Nummerblokkering van inkomende nummers die je zelf kan instellen. ( dat een vooraf ingesteld nummer je niet meer kan bellen )
Totale blokkering van alle inkomende gesprekken tijdens een bepaalde tijd.
Hier heb ik nu nog een kastje voor maar dan zou dat eindelijk eens weg kunnen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
bobje1986 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:25:
@Denan,

de vraag is een aantal keer voorbij gekomen maar is het mogelijk dat er vanuit XMS een digitale versie van een folder beschikbaar gesteld wordt?

ik woon zelf in Arnhem zuid (rijkerswoerd) en wil in de directe omgeving eens kijken of buurtgenoten intressens hebben in de glasvezel lijn. Dit zodat mijn eigen verbinding ook sneller actief zou kunnen worden :)
Denan, Heb jij op bovenstaand stuk misschien nog een opmerking? Heeft ook deels te maken met het online plaatsen van marketing materiaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:55:
[...]
My wishlist is eigenlijk alleen van toepassing op het telefonie gebeuren:
Nummerblokkering van inkomende nummers die je zelf kan instellen. ( dat een vooraf ingesteld nummer je niet meer kan bellen )
Totale blokkering van alle inkomende gesprekken tijdens een bepaalde tijd.
Hier heb ik nu nog een kastje voor maar dan zou dat eindelijk eens weg kunnen !
Die hebben we zelf ook al op de wishlist staan: Nummerblokkering met wildcards (inkomend en uitgaand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:22:
[...]

Die hebben we zelf ook al op de wishlist staan: Nummerblokkering met wildcards (inkomend en uitgaand)
Met wildcards zou nog simpeler zijn ja.
Sinds het uitlekken van ons huisnummer aan een aantal demente bejaarden (mijn vriendin werkt met bejaarden die nog thuis wonen en die een bepaald alarmnummer moeten bellen en dan belt de verpleegster van dienst terug) is het niet lekker om steeds uit je bed te worden gebeld omdat ze toch wel weer zo slim zijn om als ze eenmaal je nummer thuis onderschept hebben,dat nummer bellen of ze nou dienst heeft of niet) zou het heerlijk zijn als je die nummers uit kon zetten.
Dat kan wel met dat kastje (Telepathic) maar als ze nummer onderdrukt bellen kan dat niet,tenzij ik alle nummer onderdrukt gesprekken blokkeer en dan komt het gesprek van de alarmcentrale hier weer niet aan.
Op centrale nivo is dat veel makkelijker want wat je ook instelt,daar is je nummer altijd zichtbaar.

Oh wat zou het mooi zijn (het mag niet) als je bij de Telio centrale een soort van blacklist zou kunnen maken van al die telemarketiers en die als aan/uit optie zou kunnen aanbieden aan de xms gebruikers.. een soort van spamlist maar dan per telefoon....

nog een voor de wishlist
Een print knopje waarmee je de belgegevens wat makkelijker uit kan printen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 18-02-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nieuwsbrieven

Eind deze week/begin volgende week gaat er weer een nieuwsbrief per mail uit. Deze verzenden wij naar de XMS-mailbox (hoofdaccount). Ik zal hier posten wanneer dit gebeurt zodat iedereen kan checken of hij aankomt ja of nee.

Foldertjes/krantjes/Promotiemateriaal
Men gaat bij marketing aan de slag met het online plaatsen van al dit materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het enige wat in mijn mailbox komt zijn de facturen maar ik lees nu dat daar
verandering in gaat komen.
Daar ben ik uiteraard heel blij mee.
Bedankt Denan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Niet online
Denan, vraagje wat voor backbone wordt er eigenlijk aangelegd vanaf de wijkswitchen? 10Gbit ofzo iets?
of zitten in de wijkswitchen iets meer dan 48 poorten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien ik de d-link nergens kan vinden hier,heeft iemand ervaringen met de Linksys
Type WRT150N ten opzichte van de WRT54G ?
Het gaat me met name om de snelheid van het bedrade deel.
Het probleem is dat er wel een firma is die hem wil bestellen maar dan niet wil terug nemen.
Dit is wat ik momenteel red:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Feb 19 2008 om 12:57:42 UTC+0100)

Download : 33897.8 KByte/sec
(=271182 kbps)
Upload : 1230.8 KByte/sec
(=9846 kbps)
Connection : 2778.0 Conn/min
Ping test Nederland : 2.0 ms

De upload is dus bagger....

[ Voor 37% gewijzigd door Nick39 op 19-02-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Niet online
Nick39 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:44:
Aangezien ik de d-link nergens kan vinden hier,heeft iemand ervaringen met de Linksys
Type WRT150N ten opzichte van de WRT54G ?
Het gaat me met name om de snelheid van het bedrade deel.
Het probleem is dat er wel een firma is die hem wil bestellen maar dan niet wil terug nemen.
150N is 100Mbit en g-standaard
Persoonlijk heb ik een apple airport extreme, 1Gbit switch en n-standaard(300Mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madcat schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:07:
[...]

150N is 100Mbit en g-standaard
Persoonlijk heb ik een apple airport extreme, 1Gbit switch en n-standaard(300Mbit)
Dit is dus al weer het probleem wat ik overal op GOT tegen kom ( er buiten ook) testgegevens gebaseerd op eigen ervaringen maar als de boel thuis niet goed staat... (slaat niet op jou hoor)
Elke review en persoon spreekt de ander tegen.
De 150N is dus ook gewoon N standaard volgens de gegevens op de site van linksys.
1 GB switch zegt niets over de snelheid die de router zelf haalt.
(de processor snelheid) bovendien gaat het me dus niet om de snelheid draadloos,maar bedraad.
Ik vind het fijn dat je reageert,niet boos opvatten,maar het is niet wat ik vraag en bedoel en volgens de site(s) klopt het ook niet. :'( of ik interpreteer je gegevens niet goed,ik lees: de 150N is 100 Mbit en G standaard ( dus niet N compatible) je zou ook kunnen bedoelen dat de 150N maximaal 100Mbit en N standaard is en de 54G standaard gewoon max G ??
Maar jouw 300Mbit slaat dus op het draadloos deel...

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 19-02-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Niet online
naja, je kan de site van linksys zelf ook lezen, ze zeggen inderdaad 9x sneller als g..wel een 100Mbit switch erin. Ik neem aan dat ze niet voor niets zeggen dat deze 100Mbit is, zal stom zijn als deze maar 10Mbit zal halen.

Maar een bedraade snelheid ligt nog aan veel dan alleen de router he, kijk ook eens naar bekabeling ofzo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:18:
[...]

Dit is dus al weer het probleem wat ik overal op GOT tegen kom ( er buiten ook) testgegevens
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Alles wat je zou kunnen vragen/meten staat daar :)

add:

Brieven 'de Laar'
Foutje. Ik meldde hierboven dat deze al verzonden waren maar dat is niet het geval!

[ Voor 15% gewijzigd door denan op 19-02-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

@ Denan.

Is er al iets bekend over het aantal aanmeldingen tot nu toe in Veenendaal?
ik hoop dat er genoeg mensen reageren maar naar mijn idee gaan we die 40% niet halen.
in april zullen we het definief weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denan dank je.
Zou je als je wil eens hier naar willen kijken ?
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30233/96/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Want? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"jullie" bieden die via een omweg aan als prijs in een kras loterij.
Ik hoopte dat je de specs eens door wilde nemen om mijn mening dat ie er qua specs ( oef hij is foeilelijk) wel mee door zou kunnen.
Die is namelijk wel verkrijgbaar hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:21:
[...]

"jullie" bieden die via een omweg aan als prijs in een kras loterij.
Ik hoopte dat je de specs eens door wilde nemen om mijn mening dat ie er qua specs ( oef hij is foeilelijk) wel mee door zou kunnen.
Die is namelijk wel verkrijgbaar hier...
Ow voor InterNlnet/Glasvezelamsterdam inderdaad.
Hij haalt de 69Mbps throughput, maar met security aan zakt hij wel iets in. Dat staat eigenlijk ook in de review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:41:
[...]

Ow voor InterNlnet/Glasvezelamsterdam inderdaad.
Hij haalt de 69Mbps throughput, maar met security aan zakt hij wel iets in. Dat staat eigenlijk ook in de review ;)
Dat zou voldoende moeten zijn.. hoewel ik de linksys 150N veel mooier vind maar daar kan ik de data niet van vinden.
Dit lijkt wel een radarcontrole apparaat of zo :(
Ik snap wel dat je niet kan zeggen,hee deze moet je nemen want die haalt het gegarandeerd.. ik zal je er ook niet aan houden,weet je toevallig de throughput ( gemiddeld) van de 150N ?? nogmaals draadloos vind ik minder belangrijk,mijn laptop kan toch maar 54mbps,het gaat om bedraad... het ding dat jij hebt is hier gewoon niet te krijgen..

[ Voor 28% gewijzigd door Nick39 op 19-02-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik zit nog altijd zonder internet en telefoon sinds de start van het onderhoud vannacht, is er iets mis gegaan? :+

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:35:
Ik zit nog altijd zonder internet en telefoon sinds de start van het onderhoud vannacht, is er iets mis gegaan? :+
Ik zag net inderdaad wat meldingen langskomen. Het lijkt erop dat een aantal klanten (random) geen goede verbinding maken op de nieuwe netwerkstructuur. De beheerders zijn momenteel deze klanten handmatig in het juiste netwerk aan het plaatsen.

Update: ze zijn klaar en alles zou weer moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 20-02-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
denan schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:30:Ik zag net inderdaad wat meldingen langskomen. Het lijkt erop dat een aantal klanten (random) geen goede verbinding maken op de nieuwe netwerkstructuur. De beheerders zijn momenteel deze klanten handmatig in het juiste netwerk aan het plaatsen.

Update: ze zijn klaar en alles zou weer moeten werken.
Jup, de verbinding is sinds 10:00 vanmorgen weer terug. Ik had stilletjes gehoopt dat de upgrade van internet tegelijk plaats zou vinden maar dat is dus nog niet het geval :)

Was dit onderhoud ten behoeve van de uitrol van IPTV trouwens?

EDIT
Denan, http://xmsnet.nl werkt niet, misschien moet deze even als serveralias worden gekoppeld aan http://www.xmsnet.nl? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door sPENKMAN op 20-02-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kleine vraag voicemail:
is er een shortcut nummer dat ik kan draaien om direct voicemail aan te zetten vanaf de telefoon ?
idem voor uit ?
Zodat je geen menu hoeft te doorlopen ?
Ik vind het wel prettig als mijn vriendin thuis komt 's ochtends van haar nachtdienst dat ze dan een preset op de telefoon kan gebruiken om direct door te verbinden naar de voicemail zodat de telefoon niet overgaat en ze niet wakker gebeld wordt.
Nu moet ze of de pc opstarten,of een half menu aan de telefoon doorlopen.
In de oude kpn tijd kon dit met *21*voicemailnummer#
*21*1233# werkt niet...

Wat ook niet werkt: in de gebruiksaanwijzing staat dat je 1233 kan bellen voor je voicemail,kies dan voor optie 1 voor het instellingen menu.
optie 3 of 4 zou de voicemail uit of aan schakelen,maar die opties ontbreken en werken niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Nick39 op 20-02-2008 13:46 ]

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Nyana schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:42:
@ Denan.

Is er al iets bekend over het aantal aanmeldingen tot nu toe in Veenendaal?
ik hoop dat er genoeg mensen reageren maar naar mijn idee gaan we die 40% niet halen.
in april zullen we het definief weten.
denan ??

• denan
sPENKMAN schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:21:
[...]

Jup, de verbinding is sinds 10:00 vanmorgen weer terug. Ik had stilletjes gehoopt dat de upgrade van internet tegelijk plaats zou vinden maar dat is dus nog niet het geval :)

Was dit onderhoud ten behoeve van de uitrol van IPTV trouwens?

EDIT
Denan, http://xmsnet.nl werkt niet, misschien moet deze even als serveralias worden gekoppeld aan http://www.xmsnet.nl? ;)
@spenk: klopt.. dat was ook het geval maar bij de omzetting is er schijnbaar iets aangepast. Ik zal het opnieuw aankaarten.

@nick: Ik heb dit ooit geweten, maar ik heb het momenteel te druk om daar goed in te duiken.

@nyana: geen idee :)

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
is het inmiddels wel bekend wanneer de snelheid upgrade gaat plaats vinden?

• sPENKMAN
dewaal schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:16:
is het inmiddels wel bekend wanneer de snelheid upgrade gaat plaats vinden?
Als dat bekend was geweest dan had Denan het echt wel laten weten hier. Het komt wanneer het komt dus, gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die snelheidsverhoging wel leuk maar liever zie ik zsm de digitale tv verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snelheidsverhoging:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29619512

Ik zie aan de antwoorden van Denan dat hij het druk heeft maar toch nog ff snel wil replyen... meestal komt ie er later dan wel op terug :)

[ Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 22-02-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:39

JK

XMS SMTP server ligt plat... onvoldoende diskruimte op de server.
Iemand anders daar ook last van?

Never mind, is nu al verholpen :P

[ Voor 15% gewijzigd door JK op 22-02-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:11

Lightah

Strikes Again

Denan,

Ik heb van meerdere mensen gehoord over een krantenartikel over glasvezel in Amersfoort.

Nu zijn ze hier 100 meter verderop met de Berg VI bezig (Amersfoort-Zuid) waar neem ik aan ook direct glasvezel wordt aangelegd. Zijn hier enige plannen van bekend?

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
In hoogland zijn er peilingen gedaan. En vathorst krijgt het sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lightah schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:18:
Denan,

Ik heb van meerdere mensen gehoord over een krantenartikel over glasvezel in Amersfoort.

Nu zijn ze hier 100 meter verderop met de Berg VI bezig (Amersfoort-Zuid) waar neem ik aan ook direct glasvezel wordt aangelegd. Zijn hier enige plannen van bekend?
Alle inwoners van Amersfoort moeten de kans krijgen zich aan te sluiten op een glasvezelnetwerk. Dit heeft de gemeente gisteren afgesproken met een aantal bedrijven, instellingen en bewonersgroepen. Glasvezel zorgt voor betere en snellere verbindingen voor telefonie, internet en televisie. Bovendien wordt het mogelijk op wijk- of buurtniveau televisie- en radio-uitzendingen te verzorgen. De aansluitkosten zijn voor een huishouden eenmalig 150 euro. Internetten, bellen en televisiekijken via glasvezel kost per maand ongeveer vijftig euro...

Zie: http://www.ad.nl/utrecht/amersfoort/article2073566.ece

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:09:
[...]

Alle inwoners van Amersfoort moeten de kans krijgen zich aan te sluiten op een glasvezelnetwerk. Dit heeft de gemeente gisteren afgesproken met een aantal bedrijven, instellingen en bewonersgroepen. Glasvezel zorgt voor betere en snellere verbindingen voor telefonie, internet en televisie. Bovendien wordt het mogelijk op wijk- of buurtniveau televisie- en radio-uitzendingen te verzorgen. De aansluitkosten zijn voor een huishouden eenmalig 150 euro. Internetten, bellen en televisiekijken via glasvezel kost per maand ongeveer vijftig euro...

Zie: http://www.ad.nl/utrecht/amersfoort/article2073566.ece
Bedankt voor de link. Ik had in eerste instantie interesse in Breednet Amersfoort, maar dat stel ik liever even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:14:
[...]

Bedankt voor de link. Ik had in eerste instantie interesse in Breednet Amersfoort, maar dat stel ik liever even uit.
De bedragen die genoemd worden maakt voor mij duidelijk dat de gemeente die afspraken dus met XMS heeft gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:57
@ Denan, wat is het beste manier om een antwoord te krijgen van XMS. Wij komen op de schuijtgraaf (de waarden) te wonen en heb al een aantal verzoeken via de mail gedaan maar geen antwoord.

Dus bijdeze mijn vraag aan jou!: Zijn er plannen om particulieren aan te sluiten in de schuijtgraaf(de waarden) Zo ja, hoelang kan dit gaan duren. Wij verhuizen namelijk eind maart al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:44:
Ik krijg anders gewoon in mijn xms mailbox de nieuwsbrief om de zoveel tijd hoor....deze wordt netjes automatisch doorgestuurd naar mijn gmail, maar ontvangen doe ik hem. Ook vind ik om de zoveel maanden in mijn postbus een xms krantje met allemaal info die al eerder óf in de nieuwsbrief heeft gestaan, óf hier op got..... maar goed, ik ontvang het allemaal wel.....
Ik weet niet of ik ze allemaal ontvang, november en december en nu is er weer één aangekondigd.
Oh denan....weet niet of je het herinnert, maar ik was degene die moeite had met eerst een halfjaar gratis internet en dan in het contract beloofd worden dat ik dan bij het aangaan van een contract voor internet met telefonie 6 maanden halve prijs (ongeveer)....en dan uiteindelijk gewoon het volle pond moeten betalen. Destijds aan de telefoon vertelden ze me doodleuk dat dat natuurlijk gewoon klopte..... Nou....heb uiteindelijk gelijk gekregen hoor...betaal gewoon de actieprijs nu..... Erg netjes dat het uiteindelijk toch nog goed geregeld is zoals het in het contract stond! Maar dat terzijde.
Prima geregeld dus. Bij mij ook, ondanks nog een flauwe poging van een servicedeskmedewerker genaamd Danny, (die medewerkers gebruiken alleen voornamen in hun email, dus moet ik hem helaas ook maar op deze familiare manier weergeven), maar de facturen zijn uitstekend in orde.

Uw bericht indertijd was voor mij aanleiding om te reageren op dit forum, waarbij ik blijkbaar nogal wat mensen beledigd heb c.q. boos heb gemaakt, waarvoor mijn verontschuldigingen.
Overigens ben ik nog steeds erg tevreden over de internetverbinding.

Sinds kort gebruik ik ook incidenteel wat van de email mogelijkheden van xmsnet en heb enige spamberichten. Niet echt erg veel en simpel (permanent) te verwijderen. Mijn email wordt ook doorgestuurd naar mijn gmail en het mooie is dat die spamberichten daar in mijn spambox terecht komen. Dat werkt vrijwel foutloos, af en toe staat er een spambericht in de inbox en die kan je dan als spam melden, waardoor je er een volgende keer geen last meer van hebt. En heel af en toe komt er iets in de spambox terecht wat geen spam is. Ook dat kan je aangeven.
Ook bij tiscali was er zo'n spambox, maar minder geavanceerd.

Mijn vraag is feitelijk of het bij xmsnet ook mogelijk is een dergelijke spambox in te richten.

Met vriendelijke groet,
een tevreden mierenneuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ibix schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:51:
@ Denan, wat is het beste manier om een antwoord te krijgen van XMS. Wij komen op de schuijtgraaf (de waarden) te wonen en heb al een aantal verzoeken via de mail gedaan maar geen antwoord.

Dus bijdeze mijn vraag aan jou!: Zijn er plannen om particulieren aan te sluiten in de schuijtgraaf(de waarden) Zo ja, hoelang kan dit gaan duren. Wij verhuizen namelijk eind maart al.
Dat soort verzoeken worden doorgezet naar de projectleider voor Arnhem/Nijmegen. Zodra er voldoende aanvragen / interesseverklaringen binnen komen gaan zij pas van start.
Maw: Er zijn momenteel geen plannen :)

(het dekkingspercentage zou ook minimaal 40% moeten zijn voor de hele wijk)

@olddutch
Zie je nou wel.. we vallen best mee. ;)

Over je spam: onze spamfilters weigeren, afhankelijk van je blokkeringsniveau, de emails op de server. Dit heeft als voordeel dat de spammer niet kan zien of je emailadres werkt, en voor XMS het voordeel dat we van een groot aantal domeinen binnenkomende email weigeren. (scheelt bergen inkomende rommel) Een nadeel is echter wel dat de email nooit aankomt in de mailbox van een klant. Het opzetten van een SPAM-box is dus in het huidige systeem niet mogelijk.

Onze filters zetten wel extra regels in de email-headers onafhankelijk van de filtering. Hierin valt te lezen hoe waarschijnlijk het is dat de email 'spam' is. Hiermee is het dus mogelijk om zelf een "spam" emailbox aan te maken in Outlook/Outlook Express. Je doet dit door je spamfiltering op het XMS klantenportal op "Light" te zetten en een aantal 'regels' in outlook in te voeren.

Een uitgebreide omschrijving(met plaatjes) hebben we op de volgende pagina staan:
http://www2.internl.net/s...aq/email/contentfilter.it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het is nu alweer een jaar verder, is er al meer duidelijkheid over het onderstaande?
quote:
fast-server schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:50:
@ Denan

Al gehoord of glasvezel ook beschikbaar komt voor niet portaal klanten in Arnhem.
Woon zelf in Malburgen-oost, wordt helemaal omringt door fiber alleen deze wijk nog niet

Dit zijn geen Portaal woningen maar van volkshuisvesting Arnhem, daarmee waren jullie toch ook in gesprek?

Denan:
Volgens mij lopen die gesprekken nog, maar ik zal het eens bij de projectleider van Arnhem opgooien.. Mocht ik hier niet op terugkomen de eerste week van jan. herinner me er dan even aan (kerstdrukte momenteel)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:00:

@olddutch
Zie je nou wel.. we vallen best mee. ;)
Dank voor uw antwoord.
Ik ga geen oude koeien uit de sloot halen, maar ik heb nooit geschreven dat jullie tegenvallen.
Over je spam: onze spamfilters weigeren, afhankelijk van je blokkeringsniveau, de emails op de server. Dit heeft als voordeel dat de spammer niet kan zien of je emailadres werkt, en voor XMS het voordeel dat we van een groot aantal domeinen binnenkomende email weigeren. (scheelt bergen inkomende rommel) Een nadeel is echter wel dat de email nooit aankomt in de mailbox van een klant. Het opzetten van een SPAM-box is dus in het huidige systeem niet mogelijk.

Onze filters zetten wel extra regels in de email-headers onafhankelijk van de filtering. Hierin valt te lezen hoe waarschijnlijk het is dat de email 'spam' is. Hiermee is het dus mogelijk om zelf een "spam" emailbox aan te maken in Outlook/Outlook Express. Je doet dit door je spamfiltering op het XMS klantenportal op "Light" te zetten en een aantal 'regels' in outlook in te voeren.

Een uitgebreide omschrijving(met plaatjes) hebben we op de volgende pagina staan:
http://www2.internl.net/s...aq/email/contentfilter.it
Duidelijk beantwoord. Antwoord is dus nee, wat als ik het goed begrijp betekent dat ik de spam in de mailbox van xmsnet zelf handmatig zal moeten blijven verwijderen, om te voorkomen dat de box vol loopt.
Nog even ter verduidelijking: bij gmail kan je de spambox zou instellen dat de spam na verloop van een bepaalde tijd verwijderd wordt; je hebt daar dus geen omkijken naar.
Dank ook voor de link, ik maak alleen gebruik van gmail en nu dus ook van xmsnetmail.

Tijd om wat te mierenneuken: Dankzij de link kwam ik bij optibel terecht. Heb ik gelijk dat optibel in redelijk wat omstandigheden gecombineerd met xmsnet internet+rtv goedkoper is dat een AUK-abonnement van xmsnet?

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:15:
Het is nu alweer een jaar verder, is er al meer duidelijkheid over het onderstaande?

[...]
Nope.
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:35:
[...]

Dank voor uw antwoord.
Ik ga geen oude koeien uit de sloot halen, maar ik heb nooit geschreven dat jullie tegenvallen.
Ik meende het ook niet serieus :)
Duidelijk beantwoord. Antwoord is dus nee, wat als ik het goed begrijp betekent dat ik de spam in de mailbox van xmsnet zelf handmatig zal moeten blijven verwijderen, om te voorkomen dat de box vol loopt.
Nog even ter verduidelijking: bij gmail kan je de spambox zou instellen dat de spam na verloop van een bepaalde tijd verwijderd wordt; je hebt daar dus geen omkijken naar.
Dank ook voor de link, ik maak alleen gebruik van gmail en nu dus ook van xmsnetmail.

Tijd om wat te mierenneuken: Dankzij de link kwam ik bij optibel terecht. Heb ik gelijk dat optibel in redelijk wat omstandigheden gecombineerd met xmsnet internet+rtv goedkoper is dat een AUK-abonnement van xmsnet?

Spam:

Je kunt ook gewoon de spamfilter via het XMS klantenportal op Medium of Heavy instellen, dan krijg je al die spam helemaal niet. Het enige wat niet kan is via de webmail een speciale mailbox hebben waarin al die spam dan uitkomt. Is een mail spam dan komt ie gewoon niet bij ons aan, afhankelijk van je spamfilter instelling.

Add: bij het instellen van je emailforwarding heb je ook een optie 'leave mail on server' oftewel 'lokale kopie opslaan bij doorsturen naar andere mailbox'. Zet je die uit dan gaat alle mail door naar je gmail account en is de XMS mailbox altijd leeg. Handmatig leeggooien is dus niet nodig.

Optibel:
RTV+internet=42,90 + 9.95 *optibel* = 52,85 (per maand)
Komt nog bij de eenmalige opstartkosten + de borg (al krijg je die wel terug) + porteringskosten = 79.85 (eenmalig)

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 25-02-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Als XMS slim is stoppen ze Schuytgraaf gewoon vol met glas samen met de bouw van een groot deel van de wijk die dus nog gebouwd moet worden. Niet dat straks alles klaar is en er dan pas besloten wordt er glas te leggen en alle stoepen die net gelegd zijn dan weer opengebroken kunnen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optibel:
Komt nog bij de eenmalige opstartkosten + de borg (al krijg je die wel terug) + porteringskosten = 79.85 (eenmalig)
Hm ja ik heb ook Optibel, en je vergeet erbij te zeggen dat je voor die 52,85 wel ook nog eens onbeperkt naar de vaste lijn kunt bellen. Dat kost bij XMSNET zelf nog eens 9nogwat extra.

Optibel bevalt mij erg goed tot nu toe, maar ik heb sinds kort ook telefonie van XMS omdat de aanbieding van het totaal pakket voordeliger was dan wanneer ik alleen tv en internet zou afnemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:31:
Ik meende het ook niet serieus :)
Dat valt me dan weer mee.

Spam:

Je kunt ook gewoon de spamfilter via het XMS klantenportal op Medium of Heavy instellen, dan krijg je al die spam helemaal niet. Het enige wat niet kan is via de webmail een speciale mailbox hebben waarin al die spam dan uitkomt. Is een mail spam dan komt ie gewoon niet bij ons aan, afhankelijk van je spamfilter instelling.
M'n spamfilter staat op medium en ik krijg ongeveer tien spamberichten per dag, geen al te grote moeite om te verwijderen. Bij gmail komen er per dag zo'n beetje veertig per dag bij en met de doorgestuurde van xmsnet nu dus zo'n vijftig.
Add: bij het instellen van je emailforwarding heb je ook een optie 'leave mail on server' oftewel 'lokale kopie opslaan bij doorsturen naar andere mailbox'. Zet je die uit dan gaat alle mail door naar je gmail account en is de XMS mailbox altijd leeg. Handmatig leeggooien is dus niet nodig.
Is een prima oplossing als ik alleen nieuwe emails van xmsnet zou willen versturen, maar soms wil ik juist van dat email-adres reageren op een binnenkomend bericht en dat gaat lastig als er niks meer staat.
Optibel:
Antwoord is dus eigenlijk bevestigend. In veel gevallen is het goedkoper.
Voor 52,85 krijg je hetzelfde als AUK + gratis bellen is 59,95.
Zolang je alleen AUK hebt en voor minder dan 2,85 per maand verbelt is het duurder.
Bij naar mobiel en naar het buitenland bellen zijn meerdere tarieven verschillend, als je dat regelmatig doet, moet je het goed bekijken.

Iets mierenneukeriger:
Aansluitkosten eenmalig 39,95
Nummerbehoud eenmalig [optioneel] 9,95
Borgsom adapter 29,95

http://www.internl.net/cms/optibel/control.cfm?ID=6730

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwinzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 22:04
Hallo mede XMS glasvezel vriendjes :P

Ik heb een vraag en weet er is genoeg gezegd in andere topics maar ben inmiddels de weg kwijt. Het gaat om het volgende ik moet een router hebben die goed werkt op glas vezel. Ik heb nu twee routers gehad die niet goed werkten met glasvezel, een Belkin en een D-Link, om de vier uur vielen ze er uit en moest ik ze vervangen door waar het verversen van de gegevens vanuit XMS. Dus mn vraag is, jullie voelen hem al wat is jullie ervaring met diverse routers? Qua bereik maakt het mij niet uit ik heb geen groot oppervlak tot mn beschikking en mn hoofdcomputer zal toch via draad gaan ivm online gamen etc. Ik zit nu te kijken naar NetGear en dan deze modelen NETGEAR ProSafe series of de Rangemax series. BTW ik heb geen static ip adres aangeschaft zit er wel over te denken om dit te doen om mn ip iets te vaak veranderd naar mn mening. Anyhoe mochten jullie goeie suggesties hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dwinzz schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:02:
Hallo mede XMS glasvezel vriendjes :P

Anyhoe mochten jullie goeie suggesties hebben hoor ik het graag.
Hallo dwinzz,

Op de onderstaande link kan je ontzettend veel vinden over routers, ook informatie als je veel gamet.
[url]http:/www.smallnetbuilder.com/[/url]

Op de website van xmsnet staan er twee aanbevolen, hoewel ik niet weet of die het ook goed gaan doen na de upgrade naar 50Mb/s, als die er mocht komen.

Succes.

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwinzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 22:04
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:47:
[...]

Hallo dwinzz,

Op de onderstaande link kan je ontzettend veel vinden over routers, ook informatie als je veel gamet.
[url]http:/www.smallnetbuilder.com/[/url]

Op de website van xmsnet staan er twee aanbevolen, hoewel ik niet weet of die het ook goed gaan doen na de upgrade naar 50Mb/s, als die er mocht komen.

Succes.

Met vriendelijke groet.
Thanks old dutch! Is er al uitzicht op de upgrade voor zover jij weet? Wat betreft die linksys op de site en dan kijk ik naar de WRT150 zou het volgens mij geen probleem mogen zijn omdat mn hoofd computer zeg maar met draad is aangesloten dus niet wireless. Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Een direkte link naar de throughput stats van een hoop routers

http://www.smallnetbuilde...art/Itemid,189/chart,119/

Kun je direkt zien welke routers goed geschikt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Website update

Men heeft een mooie overlay op google maps gemaakt met de wijken waarin glasvezel (hoogstwaarschijnlijk) mogelijk is. Deze zijn te vinden op :
http://nijmegen.opglasvezel.nl/ en via de www.xmsnet.nl pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
denan schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:12:
Website update

Men heeft een mooie overlay op google maps gemaakt met de wijken waarin glasvezel (hoogstwaarschijnlijk) mogelijk is. Deze zijn te vinden op :
http://nijmegen.opglasvezel.nl/ en via de www.xmsnet.nl pagina.
Toch grappig... ik woon bij pijl/witte rondje en kreeg begin dit jaar te horen:
Excuus voor de late reactie. Helaas is het nog niet mogelijk om uw adres aan te sluiten. Het huidige netwerk is niet dicht genoeg in uw buurt.
ehm..... dan via deze weg misschien uitleg over dit kaartje?
Afbeeldingslocatie: http://www.aim24.nl/images/xms-beschikbaar.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
GS2K1 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:24:
[...]

Toch grappig... ik woon bij pijl/witte rondje en kreeg begin dit jaar te horen:

[...]

ehm..... dan via deze weg misschien uitleg over dit kaartje?
[afbeelding]
"(hoogstwaarschijnlijk)". Zoals al eerder in deze thread aangegeven zijn er locaties die wel in een wijk met glasvezel liggen, maar net te ver van de vezel af. Niet alle straten zijn namelijk aangesloten.
is dat het geval dan kom je in een 'na-aansluitingstraject' terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog steeds last van spam.De naam olddutch staat ook bij mij als ontvanger .Heb dit probleem al voor gelegt bij xms.Heb trouwens wel Mailwasher op aanraden van iemand uit dit topic werkt uitstekend haalt echt alle spam direct weg komt niet in je mail box terecht.
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste