XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.176 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paris schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:07:
[...]

Dat is toch alleen het geval van bij een hub, een switch schakeld toch tussen de poorten? Voor VLAN's heb je toch managed switches of een domain server nodig?
Maar dan heb ik nog een vraag open staan... Wat maakt een switch "glasvezelgeschikt"...
Dat geld voor normaal verkeer. Broadcast verkeer wordt geflood over alle poorten van de switch. Een switch stuurt inderdaad niet AL het verkeer over alle poorten.

En over wat een router geschikt maakt, dat is inderdaad de doorvoer snelheid. Dat een router 100Mbit poorten heeft, wil nog niet zeggen dat hij ook 100Mbit aan verkeer kan routeren. Het switching gedeelte kan de 100Mbit vaak wel aan (dat is verkeer wat binnen hetzelfde subnet blijft, dus andere computers in je interne netwerk), maar routing naar het internet kost vaak CPU kracht, en die is vaak net even te licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb sinds deze maand een woning in Bussum die glasvezel heeft. Aangezien ik ook een full HD tv heb, wilde ik gebruik maken van digitale televisie van XMS. Ik begrijp uit de onderwerpen hier dat er inmiddels een nieuwe Settopbox is voor HD tv ondanks dat er nog weinig HD zenders zijn.
Als ik het bestelproces doorloop bij XMS kan ik alleen de vorige settopbox voor digitale televisie bestellen.
Is de nieuwste settopbox nog niet beschikbaar voor nieuwe klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:26:
Hoi,

Ik heb sinds deze maand een woning in Bussum die glasvezel heeft. Aangezien ik ook een full HD tv heb, wilde ik gebruik maken van digitale televisie van XMS. Ik begrijp uit de onderwerpen hier dat er inmiddels een nieuwe Settopbox is voor HD tv ondanks dat er nog weinig HD zenders zijn.
Als ik het bestelproces doorloop bij XMS kan ik alleen de vorige settopbox voor digitale televisie bestellen.
Die is al te verkrijgen hoor.
Als ik in "Mijn XMS" ga kijken zie ik gewoon ook de optie de Amino 130 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Inderdaad, de 130m is gewoon via mijnxms te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:26:
Hoi,

Je moet eerst klant zijn om het te bestellen via het klantenportal, als je het via een speciaal aanmeldformulier aanvraagt zit de optie voor de HD STB inderdaad niet op dat formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
Ik zit sinds begin mei in mijn nieuwe woning met glas, blij als een kind meteen XMS 50 aangevraagd.
Dat was begin mei, we zijn nu heel ruim 2 maanden verder maar van XMS alleen de welkomst brief gehad.
Nog helemaal niets te horen gekregen over wanneer er nou eindelijk eens iemand komt aansluiten.
De helpdesk van XMS wist mij vorige week te melden dat het heel normaal is dat het zo lang duurt en ik vanzelf bericht krijg als het zover is.

Mijn vraag is nu, is het normaal dat het zo lang duurt en kan ik er misschien wat aan doen om het te versnellen?
Nu bijna 2,5 maand zonder eigen internet is wel een beetje te gek eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
johnny.xxx schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:52:
Mijn vraag is nu, is het normaal dat het zo lang duurt en kan ik er misschien wat aan doen om het te versnellen?
Nu bijna 2,5 maand zonder eigen internet is wel een beetje te gek eigenlijk.
Als er al een glasvezel in de woning ligt en een glasvezelaansluitpunt (packetfront/DRG of Genexis) aanwezig is zou zoiets hooguit 48 uur moeten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-08 23:06
eigenlijk een overbodige vraag maar toch.

Bij de 4 poorts DRG moet iptv op poort 1 toch?

volgens de brief die ik gekregen heb bij het aanvragen van iptv staat namelijk poort 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

abhaas schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:47:
eigenlijk een overbodige vraag maar toch.

Bij de 4 poorts DRG moet iptv op poort 1 toch?

volgens de brief die ik gekregen heb bij het aanvragen van iptv staat namelijk poort 2.
Klopt, staat overigens ook in de TS..

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
psychoclown schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:51:
[...]

Klopt, staat overigens ook in de TS..
vandaar ook dat het eigenlijk een overbodige vraag is.

Je zou alleen wel verwachten dat een brief van xms met daarin installatie informatie correct zou zijn.
niet iedereen kijkt hier voor de juiste aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

abhaas schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:21:
[...]

vandaar ook dat het eigenlijk een overbodige vraag is.

Je zou alleen wel verwachten dat een brief van xms met daarin installatie informatie correct zou zijn.
niet iedereen kijkt hier voor de juiste aansluiting.
Daar heb je ook gelijk in, misschien dat Denan iets kan doorspelen naar de Nieuwsbriefcrew oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat XMS heeft besloten de telefoon tarieven te verhogen.
We hebben het wel over centen (en een verhoging van tienden ) maar toch ik ben allergisch in deze tijden voor de term verhogen en wat onduidelijk is,is of het start tarief dan wel blijft ?
Ik weet dat het economisch slecht gaat,maar ik zie geen provider de telefoonkosten verhogen.
XMS zit nu nog maar 4 tiende cent onder Ziggo,maar daar krijg ik wel korting als ik een abbo neem omdat ik al analoge en digitale tv heb,het pluspakket,het HD pakket en het Film1 pakket.
Ik let op de centjes dus ik hou de telefoongesprekken meestal kort.
Hiermee loop ik richting de 10 euro per maand,dus kan ik beter een onbeperkt pakketje nemen bij xms en gezellig zoveel bellen als ik wil.
Maar dan kost het juist extra geld voor xms ipv dat het oplevert,of gaat dat onbeperkte ook omhoog ?
Is het verstandig om juist nu de prijzen te verhogen ?
Bij budgetphone voip pay basic betaal je 4,50 per maand en kost een gesprek niets !
Of is het van,het gaat de laatste tijd weer beter met telefonie,we melden dat,want als je klaagt moet je ook zeggen als iets beter gaat,en wordt dat nu afgestraft met een verhoging van de tarieven ?
Of wil men iedereen richting het onbeperkt bellen pakket jagen ?
Kom XMS,het is voip bellen,dat kost geen drol,waarom omhoog ?
Ja de telefoon tarieven naar Belgie worden verlaagd.. fijn...
Neem dan een gemiddelde van de piek en dal tarieven..maar nu gaan beiden omhoog !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds kort krijg ik trouwens als ik naar "mijn XMS" ga de volgende melding:

Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.

Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is verleend aan een adres voor een andere website.

Problemen met beveiligingscertificaten kunnen duiden op een poging om u informatie te ontfutselen of om informatie die u naar de server verzendt, te onderscheppen.
U wordt aangeraden om deze webpagina te sluiten en niet naar deze webpagina te gaan.
Klik hier als u deze webpagina wilt sluiten.
Doorgaan naar deze website (niet aanbevolen).

Dit kreeg ik nooit en mijn instellingen zijn niet veranderd.
Bovendien staat nu in het rood: certificaatfout in IE7's balk.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 08-07-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
dan vermoed ik dat je een direct link hebt naar mijnxms.
probeer het eens weer via de www.xmsnet.nl website.

Als het goed is heb je dan de certificaat fout niet.
(en vernieuw dan even je link/favorite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
of het start tarief dan wel blijft ?
Start tarief veranderd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 14:02

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Edwin van Cleef schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:13:
Vorig jaar zijn ze van xmsnet gestart met het werven van klanten voor glasvezel in Veenendaal.
Ik woon in de vogelbuurt in Veenendaal west en tot voor kort bleven het aantal aanvragen steken op 32% terwijl er minimaal 40% behaald moest worden om een aansluiting te kunnen krijgen.
Nu alles rond is krijg ik opeens aan aanbieding binnen van Solcon voor een glasvezel aansluiting wat ik op dit moment best vreemd vind.
Zijn Solcon en Xmsnet 1 bedrijf of zit Solcon onder de duiven van Xmsnet te schieten?
Ik vind het een vreemde gang van zaken dat ik ook nog niets van Xmsnet heb gehoord.

Kan iemand mij mischien iets meer vertellen hoe dit nu in elkaar steekt?
Solcon mag in Veenendaal gebruik maken van het netwerk van Xmsnet. Feitelijk krijg je gewoon Xmsnet, maar dan met "adult" filter, en een solcon e-mail adres. Speciaal dus voor kerkgangers. :)

Even wat anders m.b.t. Veenendaal. In de wijk waar ik woon, is teweinig belangstelling. Ondanks het feit dat ik al eens folders ben wezen rondbrengen, omdat ik zo graag wil. ;)

Nu lees ik in de Veenendaalse krant dat uiteindelijk heel Veenendaal glasvezel gaat krijgen. Kan iemand (Denan?) mij daar meer over vertellen (wanneer precies)?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:38

The Wizard

Moderator Mobile
Netwerk is niet van XMS, maar van Glashart. XMS is alleen dienstenleverancier, net zoals Solcon.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:16:
dan vermoed ik dat je een direct link hebt naar mijnxms.
probeer het eens weer via de www.xmsnet.nl website.

Als het goed is heb je dan de certificaat fout niet.
(en vernieuw dan even je link/favorite)
Dit was inderdaad het geval,de link was blijkbaar aangepast,ik ben opnieuw naar XMS gegaan,op mijn xms gedrukt en de inlog pagina opnieuw toegevoegd bij mijn favorieten en nu is de waarschuwing weg.
Bedankt !
Ook voor de uitleg over de start tarieven.
Voor mobiel bellen geldt nog wel het dag en avond tarief ?

(Niet dat ik dat gebruik,mobiel-mobiel bellen is goedkoper en moet ik toch met vast naar mobiel bellen of naar het buitenland dan gebruik ik BelBob)
Tarieven via Belbob:
De verlaagde tarieven, Belgie via XMS: 3 cent per minuut, via belbob 2 cent per minuut
Idem voor Duitsland,Verenigd Koningkrijk,en Frankrijk via XMS 3 cent,via Belbob 2 cent.
Vast naar mobiel, XMS piek: 19,6 cent per minuut,via Belbob 13 cent per minuut..
Je belt het Belbob nummer dat bij het land hoort,voert het nummer in dat je wil bellen,gesprek staat gewoon tegen het lagere tarief op je rekening,geen adders.

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 08-07-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Door omstandigheden heb ik mijn Amino 130 tijdelijk op een oude beeldbuis TV zitten. Aangesloten via composiet video. De STB is ingesteld op 4:3 beeldverhouding en HDMI+composiet video uitgang.

Dit werkt prima, behalve bij het downscalen van HD-zenders. HD-zenders worden in de verkeerde beeldverhouding weergegeven. Het ziet er uit als een anamorfe DVD (hele lange wielrenners in de tour). Er moeten dus zwarte balken door de TV toegevoegd worden. Nu kan mijn TV dit wel maar het probleem is dat er geen WSS wordt meegestuurd. Hierdoor moet ik handmatig de beeldverhouding goed zetten.

Is het mogelijk dat WSS toegevoegd wordt voor zenders die naar SD-geschaald worden? Als dit niet kan, is het dan mogelijk om de SD-versies van Nederland 1/2/3 ook in de zenderlijst te krijgen? Dat doen Ziggo en Caiway namelijk ook. Dan kan ik Nederland 1/2/3 tenminste in de juiste verhouding zien want WSS werkt wel voor de SD-zenders.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ari3 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:17:
Door omstandigheden heb ik mijn Amino 130 tijdelijk op een oude beeldbuis TV zitten. Aangesloten via composiet video. De STB is ingesteld op 4:3 beeldverhouding en HDMI+composiet video uitgang.

Dit werkt prima, behalve bij het downscalen van HD-zenders. HD-zenders worden in de verkeerde beeldverhouding weergegeven. Het ziet er uit als een anamorfe DVD (hele lange wielrenners in de tour). Er moeten dus zwarte balken door de TV toegevoegd worden. Nu kan mijn TV dit wel maar het probleem is dat er geen WSS wordt meegestuurd. Hierdoor moet ik handmatig de beeldverhouding goed zetten.

Is het mogelijk dat WSS toegevoegd wordt voor zenders die naar SD-geschaald worden? Als dit niet kan, is het dan mogelijk om de SD-versies van Nederland 1/2/3 ook in de zenderlijst te krijgen? Dat doen Ziggo en Caiway namelijk ook. Dan kan ik Nederland 1/2/3 tenminste in de juiste verhouding zien want WSS werkt wel voor de SD-zenders.
Dit vroeg je op het andere forum ook al Ari.. Zoals ik daar ook al zei is de Amino130 een HD stb. Functionaliteit inbouwen om HD netjes te downscalen naar SD lijkt me zonde van de geinvesteerde tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
denan schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:48:
[...]

Dit vroeg je op het andere forum ook al Ari.. Zoals ik daar ook al zei is de Amino130 een HD stb. Functionaliteit inbouwen om HD netjes te downscalen naar SD lijkt me zonde van de geinvesteerde tijd :)
Dat er geen firmware upgrade komt voor dit probleem kan ik wel mee leven. De situatie is maar tijdelijk.

Wat is eigenlijk de reden dat de SD-versies van Nederland 1/2/3 niet in de zenderlijst staan? Mij lijkt dat deze gewoon aangeboden kunnen worden zoals Ziggo en Caiway ook doen?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ari3 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:29:
[...]
Dat er geen firmware upgrade komt voor dit probleem kan ik wel mee leven. De situatie is maar tijdelijk.

Wat is eigenlijk de reden dat de SD-versies van Nederland 1/2/3 niet in de zenderlijst staan? Mij lijkt dat deze gewoon aangeboden kunnen worden zoals Ziggo en Caiway ook doen?
Ziggo doet dit inderdaad maar dat komt meer door een technische belemmering.
XMS heeft ook de streams in haar aanbod anders zouden de 110 gebruikers geen 1,2 en 3 meer hebben.
Het lijkt me logisch dat als je een 130 hebt voor HD TV deze de pids leest en de HD versies weergeeft,daar is de decoder immers voor gemaakt ?
De 110 doet dit niet en geeft dus de SD versies weer.
Net zo goed als dat je op de 110 de zender Brava niet in de lijst ziet.
Aangezien het een HD zender is kan de 110 hem niet weergeven,dus staat ie niet in de lijst.
Zodra er van bepaalde zenders een HD en SD variant zijn zal de HD decoder automatisch de HD versie laten zien.
Dat Ziggo de zenders laat zien komt meer omdat de gebruikte techniek anders is.
Bij Ziggo worden alle zenders uitgezonden en je kiest een bepaalde zender uit de stream waar je op afstemt.
XMS gebruikt IPTV,daar wordt dus alleen een zenderlijst naar de decoder gestuurd,de decoder kiest de zender,vertelt dit aan de server en die geeft alleen die ene zender weer.
Het NOB heeft in de PID staan dat de zender een HD variant is,en aangezien je decoder een HD decoder is zal bij een aanbod van dezelfde zender in HD of SD formaat de 130 altijd de HD variant laten zien.
De enige manier om dit te veranderen is om in de PID een andere naam op te nemen zodat de decoder als het ware 2 zenders ziet, een Ned 1 HD en een Ned 1 SD.
Want waarom zou je met een HD decoder een SD versie willen zien van het zelfde kanaal,men gaat er vanuit dat je op een HD decoder ook een HD TV aansluit en dus ook de HD versie van de zender wil zien.

XMS=IPTV=2 richting: je kiest een zender vanuit een lijst en de server gaat deze streamen.
Ziggo,Delta,UPC=DVB-C: 1 richting,je decoder kan niet vertellen welke zender hij wil aan een server,alle zenders zijn dus aanwezig en je decoder stemt hier op af als je er op zapt.

Wil je dus de SD versie van Nederland 1,2 of 3 dan zul je een 110 moeten aanschaffen.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 09-07-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Als dat werkelijk zo is dan heb ik sterke twijfels of ik wel een HD-versie zou moeten kopen. Als je HD-televisie kapot is en je tijdelijk een niet HD-televisie wilt gebruiken zou je gewoon pech hebben?
Net zoiets als dat je als je in je DVD-speler een CD wilt afspelen dit niet zou kunnen, dan koop je maar een aparte CD-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 08:45:
[...]
Het NOB heeft in de PID staan dat de zender een HD variant is,en aangezien je decoder een HD decoder is zal bij een aanbod van dezelfde zender in HD of SD formaat de 130 altijd de HD variant laten zien.
Ik weet niet waar je dat precies vandaan hebt, maar volgens mij klopt daar niks van. De HD en SD zenders zitten gewoon allebei in een andere multicast group en met behulp van javascript wordt ervoor gezorgt dat de 130 alleen de HD variant ziet en de 110 de SD variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
irtimmer schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:11:
[...]
Ik weet niet waar je dat precies vandaan hebt, maar volgens mij klopt daar niks van. De HD en SD zenders zitten gewoon allebei in een andere multicast group en met behulp van javascript wordt ervoor gezorgt dat de 130 alleen de HD variant ziet en de 110 de SD variant.
SD en HD zitten in dezelfde multicast group. In de javascript zit een check op beschikbaarheid van de HD feed. Als de HD feed beschikbaar is (en de STB HD capable is) zal hij de HD feed oppakken. Is dat niet zo dat zit er een automatisch fallback naar de SD feed van een zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:10:
[...]

SD en HD zitten in dezelfde multicast group. In de javascript zit een check op beschikbaarheid van de HD feed. Als de HD feed beschikbaar is (en de STB HD capable is) zal hij de HD feed oppakken. Is dat niet zo dat zit er een automatisch fallback naar de SD feed van een zender.
Dat zei ik dus.. ;) alleen probeerde ik wat simpeler taalgebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
irtimmer schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:11:
[...]

Ik weet niet waar je dat precies vandaan hebt,
Van het NOB zelf,zie verder commentaar van Denan,is gewoon dezelfde multicast.
In de streams die het NOB aanlevert zit ook informatie over SD of HD..zoek maar eens naar de posts van ene Archie op tweakers,die heeft helemaal uitgeplozen wat er allemaal in de streams aan info meegezonden wordt door het NOB.
Er zit een stukje media descriptor in ( is het HD of SD en dergelijke ) Video en audio PID info enz.

Laten we het niet te ingewikkeld maken,de gebruiker vraagt waarom hij met de HD decoder de SD versies niet kan zien van Ned 1,2 en 3 en in gewoon simpele taal,omdat de amino HD decoder automatisch het HD signaal pikt als dit voorradig is.

Overigens meen ik dat je dit in het "witte menu" wel kan aanpassen van de Amino bij de resoluties maar dat weet ik niet meer zeker..en daar kan je maar beter uitblijven ook.
Misschien is die functionaliteit er inmiddels ook wel uit,geen idee,heb de amino niet meer.

[ Voor 39% gewijzigd door Nick39 op 09-07-2009 13:56 . Reden: Aanvulling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moraxv schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:01:
Als dat werkelijk zo is dan heb ik sterke twijfels of ik wel een HD-versie zou moeten kopen. Als je HD-televisie kapot is en je tijdelijk een niet HD-televisie wilt gebruiken zou je gewoon pech hebben?
Net zoiets als dat je als je in je DVD-speler een CD wilt afspelen dit niet zou kunnen, dan koop je maar een aparte CD-speler.
Ah... en een blu-ray speler gebruikt een HD TV maar als die tijdelijk kapot is moet je maar geen Blu-Ray speler kopen want stel dat ooit je tv kapot gaat dan is de kans groot dat je er niets aan hebt omdat je speler een HD (ready) tv wil.
En om in jouw voorbeeld te blijven,koop dan ook maar geen cd/dvd speler want als je versterker kapot gaat kan je er niets meer van horen.
Als je TV kapot zou gaan kun je gewoon de niet HD zenders allemaal zien en ned 1,2 en 3 die je mist kijk je dan tijdelijk even analoog.
Werkelijk mijn aller alller laatste reden om geen HD versie te kopen van iets is om rekening te houden met die 14 dagen dat je HD tv kapot is en je even een niet HD TV in gebruik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
16:9 / 4:3 beeld in HD uitzendingen
(bericht van de afdeling techniek van de IPTV dienst)

De uitzendingen in HD van Nederland 1, 2 en 3 worden in 16:9 8010 i format door het NPO bij Technicolor aangeleverd en vervolgens aan ons doorgestuurd.
SD uitzendingen die er natuurlijk ook nog steeds zijn, want niet alle opnames die de zenders uitzenden zijn in HD opgenomen, worden door het NPO "opgewaardeerd" naar het 16:9 8010i format, zodat deze ook als 8010i op de TV getoond kunnen worden.

Als er nu in SD een 4:3 uitzending wordt aangeboden (bijv. een tekenfilm) dan wordt die omgezet naar een 16:9 format, een zwart 16:9 vlak waarin het 4:3 beeld wordt getoond (dus met de beide zwarte balken aan de zijkant) -- het is dus een wel een echte 16:9 uitzending.
Het NPO zet het 4:3 beeld dus niet om naar 16:9 (4:3 beeld wordt dus geheel weergegeven,boven/onder - kanten worden niet afgesneden of beeld wordt niet uitgerekt om tot 16:9 te komen)

De "1080i Altijd breedbeeld" instelling zorgt ervoor dat een SD 4:3 uitzending aangeleverd door de Set Top box op HDMI aan de TV, op de TV als 16:9 breedbeeld getoond wordt. (dit omdat de meeste TV's wel component, composiet of S-video 4:3 signalen kunnen omzetten naar 16:9 breedbeeld, maar deze functionaliteit niet hebben voor HDMI signalen)
Omdat in het geval van een 4:3 uitzending op een HD kanaal het aangeleverde signaal reeds 16:9 is verandert de "1080i Altijd breedbeeld instelling" dus niets aan het beeld.
Je kan dit ook nog checken door eerst te kijken met de instelling "1080i Normaal" en daarna met "1080I Altijd breedbeeld".
Bij een niet HD uitzending van een 4:3 clip zie je bij "1080i Normaal" een 4:3 beeld met de beide zwarte strepen en bij "1080i Altijd breedbeeld" een volledig gevuld beeldscherm.
Bij een HD uitzending van een 4:3 clip zie je geen verschil tussen kijken in de "1080i Normaal" of "1080i Altijd breedbeeld instelling" (want de HD uitzending van de 4:3 clip is in 16:9 format).

Om de 4:3 HD uitzendingen wel beeldvullend op de TV te krijgen zal het NPO de levering van de 4:3 HD clip moeten aanpassen.

N.B.
Sommige TV's o.a.van Philips "herkennen" de zwarte balken en kunnen vervolgens (indien zo ingesteld) ook een 4:3 HD clip converteren naar volledig breedbeeld (afsnijden stukje van boven en onderzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:22:
[...]
Van het NOB zelf,zie verder commentaar van Denan,is gewoon dezelfde multicast.
In de streams die het NOB aanlevert zit ook informatie over SD of HD..zoek maar eens naar de posts van ene Archie op tweakers,die heeft helemaal uitgeplozen wat er allemaal in de streams aan info meegezonden wordt door het NOB.
Er zit een stukje media descriptor in ( is het HD of SD en dergelijke ) Video en audio PID info enz.
Ik wil best geloven dat die informatie in de streams worden meegelevert, maar deze worden totaal niet gebruikt voor het selecteren van de hd of sd stream. Zoals in de code hieronder te zien is wordt er met javascript gecontroleert of het een hd box betreft en wordt dan de SD of HD versie van een zender toegevoegt. Die overigens allebei in een andere multicast groep staan (SD: 233.81.233.161, HD: 224.1.3.1). Het toevoegen van de SD versie op de HD-box zou binnen vijf minuten gebeurt kunnen zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
c.push("ned1");
if((!(1&&S.hd)&&((1)))) {
 n=1;
 if(i) $4[p].$B=n;
 else {
  i=1;f=n
 }
 $4[n]={$8:n,$3:"Nederland 1",$6:"ned1",$D:"ned1",$7:"igmp://233.81.233.161:10294",$9:"ned1.png",$N:1,$K:{$3:"Teletekst",$I:1},$v:{$3:"Uitzendinggemist",$O:"http://ugservice2.avinity.tv:8180/uitzendinggemist/gui"},$C:p};
 $1.t_all.$0.push({$2:n});
 $1.t_nederlands.$0.push({$2:n});
 while(c.length) $A[c.pop()]=n;
 p=n
}
c.push("ned1hd");
if((!(1&&!S.hd)&&((1)))) {
 n=1;
 if(i) $4[p].$B=n;
 else {
  i=1;f=n
 }
 $4[n]={8:n,$3:"Nederland 1 HD",$6:"ned1hd",$D:"ned1",$7:"igmp://224.1.3.1:12110",$9:"ned1.png",$N:1,$K:{$3:"Teletekst",$I:1},$v:{$3:"Uitzendinggemist",$O:"http://ugservice2.avinity.tv:8180/uitzendinggemist/gui"},$C:p};
 $1.t_all.$0.push({$2:n});
 $1.t_nederlands.$0.push({$2:n});
 while(c.length) $A[c.pop()]=n;
 p=n
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Zo dan.. na een dag zonder XMS weer back on track :)
Bij een aantal flats bij ons hadden ze de glasvezel bij de waterleiding ingeblazen bij de aanleg.. dit mocht niet dus kon een nieuw bedrijf het opnieuw gaan doen.
Nou weer aangesloten dus zijn we weer van de partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Zoals in de code hieronder te zien is wordt er met javascript gecontroleert of het een hd box betreft en wordt dan de SD of HD versie van een zender toegevoegt. Die overigens allebei in een andere multicast groep staan (SD: 233.81.233.161, HD: 224.1.3.1). Het toevoegen van de SD versie op de HD-box zou binnen vijf minuten gebeurt kunnen zijn.
Zoals ik de JS lees kijkt hij niet of de STB HD capable is maar of de HD stream beschikbaar is. Als hij beschikbaar is (voor ned 1) dan pakt ie de HD.. Zonee pakt ie automatisch de SD stream. Verder zijn de IP's verschillend maar is het op het netwerk 1 grote multicast cloud waarin alle STB's acces hebben.

Het toevoegen is inderdaad 'weinig' werk maar het zou het menu onoverzichtelijk maken (waar stop je die SD zenders? Ned 1,2,3 staat tenslotte al in het rijtje!) en het nut is beperkt. Waarom SD als je een HD box neemt? Ik koop tenslotte ook geen xbox 360 om daar vervolgens c64 games op te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
irtimmer schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:40:
[...]

Ik wil best geloven dat die informatie in de streams worden meegelevert, maar deze worden totaal niet gebruikt voor het selecteren van de hd of sd stream.
Daar gaat het ook niet zo om (overigens wordt bij Ziggo die info wel gebruikt) het gaat om het nut en de vraag waarom de HD decoder de SD versies niet weer geeft.
Natuurlijk kan het,bij Ziggo heet Ned 1 gewoon Ned 1, en heb je daarnaast Ned1 HD maar moet je nu een heel menu gaan aanpassen voor die 1,5 kijker die tijdelijk op een 130 naar een SD wil gaan kijken ?
Het wordt er niet simpeler van en je krijgt ook nog eens 1001 anderen die zich juist ergeren en zeggen,waarom moet ik op mijn HD decoder ook de SD versies zien.
Ik heb getracht begrijpelijk uit te leggen waarom de 130 niet de SD versies laat zien van een zelfde zender,maar heb geen zin (goed bedoeld) om te verzanden in een technische verhandeling waar de helft toch overheen leest. ;)
Als je een HD box koopt kun je verwachten dat deze de HD versies weergeeft als er een zender simultaan HD en SD uitzendt.
Dat het bij Ziggo kan,komt door een foutje in de PID waardoor de zenders er dubbel in staan.
Zodra dat foutje er uit is,zullen ook de ziggo HD decoders alleen de HD versie laten zien.

Daarnaast kunnen de 110 en 130 geen favorietenlijst weergeven dus dan krijg je weer de discussie als je al op de 130 ook de SD versies zou laten zien op welk nummer dat dan moet.
Wil je op 1 de HD versie van Nederland 1, of de SD versie ?
In een submenu kan,maar dat werkt bij zappen of directe zender keuze ook niet.
Bij de "ziggo" decoders kun je zelf instellen wat de volgorde is maar bij de 110 en de 130 niet.
Kern is niet de techniek,niet of het kan,maar of het voor die 1,5 gebruiker van de 130 waarvan de tv het even niet doet,je alles om zou moeten gooien en daardoor een veel grotere groep opzadelt met een ongemak.

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 09-07-2009 17:17 . Reden: zinnen "liepen" niet lekker. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Bovenstaand verhaal van SD op een HD box is alleen maar relevant bij de Aminet 130, dus voor de ex-piloten ;). De Aminet 130M heeft alleen maar een HDMI uitgang, volgens mij kan iedere (of kunnen de meeste) televisies met een HDMI-ingang wel HD-materiaal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schaduw schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:01:
Bovenstaand verhaal van SD op een HD box is alleen maar relevant bij de Aminet 130, dus voor de ex-piloten ;). De Aminet 130M heeft alleen maar een HDMI uitgang, volgens mij kan iedere (of kunnen de meeste) televisies met een HDMI-ingang wel HD-materiaal aan.
Ook dat nog eens ja.. niet zo bij stil gestaan dat nu de 130 M wordt geleverd.. maar dan kan vraagsteller van de "oude" 130 ook gewoon ff de RF doorkoppelen en via het "videokanaal" kijken...
Niet iedere pilotter zal de 130 houden dus misschien dat er toch nog wat oude geleverd kunnen worden..

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 09-07-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Heb nu een aantal weken Glasvezel van XMS hier in Veenendaal.

Qua internet verbinding is het zeer stabiel, echter telefoon is 1 groot drama.

Heeft er al enkele dagen uitgelegen, toen dat opgelost was heb ik omdat ik een bedrijf heb een 2de telefoon lijn aangeschaft, ook dit ging niet goed.. lang verhaal.

Uiteindelijk 2de lijn opgeleverd;

Als ik op lijn 1 bezet ben dan schakeld ie door naar lijn 2, als ik dan opneem krijg ik een ingesprek toon.
Nu zeggen ze het volgende:

Geachte heer/mevrouw,

Er is inderdaad gebleken uit onderzoek dat bij doorschakelen zonder dat het netnummer wordt opgegeven niet werkt. Vandaar dat er een controle op zit. Mogelijk dat mijn collega hier niet van op de hoogte was, excuses hiervoor.

Wij zijn nagegaan waarom het doorschakelen van de 1e naar de 2e lijn niet werkt. Hieruit is gebleken dat het doorschakelen van de 1e naar de 2e lijn alleen werkt als er direct wordt doorgeschakeld. Wanneer u criteria opgeeft zal het niet werken. Dus doorschakelen als er na 20 seconden nog niet is opgenomen of als de lijn in gesprek is, zal helaas niet werken.

Het bovenstaande is onzin, aangezien doorschakeling (met criteria, dus ingesprek of bij niet opnemen) prima werkt naar een ander vast nummer of mobiele telefoon. Ze zeggen nogal tegenstrijdige dingen en een oplossing krijg ik niet.

Iemand ideeen wat ik hieraan kan doen? of is er iemand die de zelfde problemen heeft, of waarbij bovenstaande wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-08 19:01

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Gaat XMS eigenlijk ooit nog een keer Film 1 aanbieden? Of is er een reden waarom ze dit niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swtimmer schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:33:
Gaat XMS eigenlijk ooit nog een keer Film 1 aanbieden? Of is er een reden waarom ze dit niet doen?
Nee voorlopig niet, en ja,de reden is dat Film1 kontrakten met de "grote" jongens heeft afgesloten.
Film1 heeft de totale opzet veranderd,facturatie gebeurt nu via de providers zelf.
Je neemt geen abonnement meer op Film1,je neemt een abonnement bij je provider.
Deze zorgt er ook voor dat je je krantje krijgt.
Grote jongens als Ziggo/UPC hebben liever niet dat kleine concurrenten ook een groot aanbod hebben.
Film1 eist minimaal zoveel abonnees voordat je als provider een licentie krijgt.
XMS is simpelweg nog te klein,digitale tv is net gestart.
Daarnaast eist de filmwereld,via Film1, dat de content beveiligd wordt.
Het is nu nog mogelijk als je een box bezit,om de streams ook via je pc te bekijken/op te nemen.
Film1 eist contentbeveiliging die nu nog niet ingebouwd zit in het platform van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:12

Fiber

Beaches are for storming.

swtimmer schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:33:
denan schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 11:57:
..........
Nope, sport1/film1,2,3 zijn eigendom van Chello.
..........

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
worden straks oude modems ook vervangen als de snelheid boven de 100 mb gaat komen. bij de meeste is de maximale snelheid van de modems 100 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:50:
[...]

Ik heb getracht begrijpelijk uit te leggen waarom de 130 niet de SD versies laat zien van een zelfde zender,maar heb geen zin (goed bedoeld) om te verzanden in een technische verhandeling waar de helft toch overheen leest. ;)
Ik zelf zie ook niet het nut om een sd versie te leveren, behalve voor de opneem functionaliteit. Maar als iemand daarom vraagt geef dan een correct antwoord en niet dat het vanwege de de manier waarop de streams worden gelevert het technisch niet mogelijk is, want dat is het wel met een kleine aanpassing in een stukje javascript. Maar ik zal het verder hierbij laten.

@Denan het stukje javascript gaat over het generen van de zenderlijst en niet het kiezen van een zender (S.hd wordt hierbij gecreeert door te kijken of in de naam van de settopbox 130 voorkomt). Wat is een multicast-cloud (nieuwe marketingterm?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
irtimmer schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:10:
[...]

Ik zelf zie ook niet het nut om een sd versie te leveren, behalve voor de opneem functionaliteit. Maar als iemand daarom vraagt geef dan een correct antwoord en niet dat het vanwege de de manier waarop de streams worden gelevert het technisch niet mogelijk is, want dat is het wel met een kleine aanpassing in een stukje javascript. Maar ik zal het verder hierbij laten.

@Denan het stukje javascript gaat over het generen van de zenderlijst en niet het kiezen van een zender (S.hd wordt hierbij gecreeert door te kijken of in de naam van de settopbox 130 voorkomt). Wat is een multicast-cloud (nieuwe marketingterm?)
Ik heb nergens gezegd dat het technisch niet mogelijk is,maar ik ga uit van de huidige staat van de decoder,maar geef 20 cent,dan krijg je van mij gelijk hoor als je dat zo graag wil,no problemo.
Alles kan omgebouwd en ingebouwd worden,het gaat om de situatie zoals ie nu is... enne wil geen flamewar beginnen maar over correcte antwoorden gesproken: was jouw "andere multicast gebruik" opmerking wel technisch correct ?

Als iemand nu vraagt,kan je met de 130 opnemen via de externe usb uitgang en ik zeg NEE,geef ik dan technisch verkeerde informatie omdat dat op dit moment niet kan ?
En ga jij dan met code komen waaruit blijkt dat het wel kan ?
Maar die code moet dan wel eerst ge-implementeerd worden in de middleware,getest,als software update ter beschikking worden gesteld,en dat gaat echt niet gebeuren voor een decoder die primair bedoeld is voor HD weergave van zenders zoals de 130.
Het gaat om NU,is het NU mogelijk om ook de SD versies van ned 1,2 en 3 op de decoder te krijgen.
Het antwoord blijft NEE.
Pas als de middleware omgebouwd is,het stukje code zoals je wilt,KAN het.
Gaat het ook gebeuren ?
Ook weer NEE,en de motivatie hiervoor is al door Denan gegeven.
We kunnen er waarschijnlijk ook wel een webcam op aansluiten als de scrips veranderd worden en misschien kan je in de smartcardreader met de juiste code wel crackertjes bakken.

Heb geen zin in een ja/nee strijd,dus van mij krijg je gelijk..of je het hebt,dat is een tweede ;)
Misschien eens on-topic gaan ?

[ Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 09-07-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
Nick39,

bedoelde je met je laatste opmerking over opnemen dat het wachten is tot een update die het mogelijk maakt of dat ze het niet gaan invoeren?
want volgens onderstaand bericht uit het vorige deel maak ik op dat ze er mee bezig zijn of van plan zijn het in de toekomst mogelijk te maken.
wiebo66 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:05:
[...]

het antwoord van XMS:

Geachte heer/mevrouw,

Aan de toevoeging van EPG word momenteel nog gewerkt. Er kan pas een
harddiskrecorder (naast de normale tv aansluiting) zodra de firmware upgrade
beschikbaar is die meerdere streams beschikbaar zal maken op de 130m

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
Emiel

- XMS servicedesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-08 19:01

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Nick39 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:53:
[...]

Nee voorlopig niet, en ja,de reden is dat Film1 kontrakten met de "grote" jongens heeft afgesloten.
Film1 heeft de totale opzet veranderd,facturatie gebeurt nu via de providers zelf.
Je neemt geen abonnement meer op Film1,je neemt een abonnement bij je provider.
Deze zorgt er ook voor dat je je krantje krijgt.
Grote jongens als Ziggo/UPC hebben liever niet dat kleine concurrenten ook een groot aanbod hebben.
Film1 eist minimaal zoveel abonnees voordat je als provider een licentie krijgt.
XMS is simpelweg nog te klein,digitale tv is net gestart.
Daarnaast eist de filmwereld,via Film1, dat de content beveiligd wordt.
Het is nu nog mogelijk als je een box bezit,om de streams ook via je pc te bekijken/op te nemen.
Film1 eist contentbeveiliging die nu nog niet ingebouwd zit in het platform van XMS.
bedankt voor je heldere antwoord. Erg jammer aangezien we nu bij Ziggo dit extra pakket (omzet enz) graag mee zouden nemen naar XMS. Je zou toch verwachten dat Film 1 zoveel mogelijk klanten zou willen hebben om zodoende meer geld voor nieuwe films te hebben, maar blijkbaar hebben ze dat liever niet, jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
irtimmer schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:10:
multicast-cloud (nieuwe marketingterm?)
De "wolk" van IP-adressen (het is niet 1 range zoals je zelf ook al zag) waarin het multicast signaal zit.
Marketing weet over het algemeen niet wat multicast is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majetta
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 00:41
Het is nu ongeveer 5 weken na mijn aanvraag, er was een afspraak gemaakt voor een monteur, die zou 2 weken geleden komen (26 juni), maar die nooit kwam opdagen.

vervolgens heb ik dezelfde dag nog gebeld om te vragen waar de monteur was en ik zou daarop terug gebeld worden, na 2 weken heeft nog niemand terug gebeld. Gisteren (10 juli) heb ik dan zelf gebeld naar XMS, na 2 minuten een meneer aan de lijn gekregen en daarna 15 minuten in de wacht te staan krijg ik te horen dat er met de bedrijf van de monteur word overlegd wanneer zij dan mij kunnen bellen om een nieuw afspraak te maken.

dus ik zit weer te wachten totdat zij mij bellen zodat ik weer een hele dag vrij kan nemen van m'n werk om thuis te zitten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:04
Zo te zien heb jij helemaal niet zo'n haast met die aansluiting te krijgen, wie gaat er twee weken zitten wachten totdat je eens teruggebeld wordt, terwijl 2 á 3 dagen standaard is. Volgens had je door zelf meer initiatief te voeren allang aangesloten kunnen zitten.

Maar ff een andere vraag? Wat is de intentie dit hier te plaatsen, wordt je dan sneller geholpen? Of moest je gewoon even je ei kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:26:
Zo te zien heb jij helemaal niet zo'n haast met die aansluiting te krijgen, wie gaat er twee weken zitten wachten totdat je eens teruggebeld wordt, terwijl 2 á 3 dagen standaard is. Volgens had je door zelf meer initiatief te voeren allang aangesloten kunnen zitten.
Niet iedereen is even assertief en sommige mensen hebben [gelukkig] nog het vertrouwen dat wanneer een bedrijf iets belooft het het beloofde ook nakomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DTV/HDTV forum afgesloten
Met het aflopen van de HDTV pilot is ook de noodzaak van het dtv-forum (http://dtvuitrol.xmsnet.nl) verdwenen. Zoals in de nieuwsbrief aangegeven is het forum dan ook op 'inactive' gezet. Vragen over IPTV kun je voortaan bij de helpdesk (of hier) stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18
denan schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:27:
Met het aflopen van de HDTV pilot is ook de noodzaak van het dtv-forum (http://dtvuitrol.xmsnet.nl) verdwenen. Zoals in de nieuwsbrief aangegeven is het forum dan ook op 'inactive' gezet.
Kan er geen raadpleeg functie blijven? Dit is wel erg aprubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
musicfreak schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:37:
[...]

Kan er geen raadpleeg functie blijven? Dit is wel erg aprubt!
Het afsluiten van het forum is meer dan een maand geleden doorgegeven aan alle pilotdeelnemers. Verder is het forum een " onofficieel" forum dat door mij in mijn vrije tijd bijgehouden werd, geen XMS forum. Aangezien er geen XMS medewerkers op actief waren- en mijn project voor XMS afgelopen is -kan ik er ook geen tijd meer aan spenderen. (die vrije tijd gaat al op aan tweakers :))

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 13-07-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18
@denan
Helder, ik snap 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Kan iemand mij vertellen hoe het met het glas in Nieuwegein zit? Ik heb me geloof ik al twee keer ingeschreven en heb over de periode van minimaal 4 maanden nooit wat vernomen van XMS :). Ben eigenlijk wel benieuwd. Ik woon in de wijk Fokkesteeg...

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen als je in een woning van portaal woont heb je kans. Of als je direct naast de vezel woont in een koopwoning (zoals ik) Hier op Galecop zijn voor zover ik weet alleen huizen van portaal aangesloten en ik ben een van de weinigen denk ik die als eigenhuis bezitter aangesloten is. Mijn zus woont ook in Fokkesteeg in een eigenhuis, maar voor zover ik begreep is er in Fokkesteeg nog niet veel met glas gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Als je je inschrijft op een woning waar geen glas ligt kom je op een leads lijst.
Deze lijst word maar eens in de zoveel tijd bekeken en word er gechecked of het financieel aantrekkelijk/haalbaar is om het adres aan te sluiten.
Wat ongeveer inhoud dat als je niet dichtbij een bestaande glasvezel kabel woont je weinig kans maakt.

Mocht toch worden belist dat het kan dan zul je een brief ontvangen met de vraag of je nog steeds intresse hebt. als dat zo is dan gaat de aanleg beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:03:
Alleen als je in een woning van portaal woont heb je kans. Of als je direct naast de vezel woont in een koopwoning (zoals ik) Hier op Galecop zijn voor zover ik weet alleen huizen van portaal aangesloten en ik ben een van de weinigen denk ik die als eigenhuis bezitter aangesloten is. Mijn zus woont ook in Fokkesteeg in een eigenhuis, maar voor zover ik begreep is er in Fokkesteeg nog niet veel met glas gedaan.
Ik zit ook in een eigen huis. Heerlijk zo'n monopoly... Ik weet dat het veel kost, maar ik walg er van :). Anyways, ik wacht wel af... Ziggo is ook lekker bezig, dus het zit wel goed :).

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 23-08 09:59
hallo,
Ze beginnen hier waarschijnlijk in het najaar met bouwen graven en aanleggen(wijchen).

Nu vraag ik me af, ik heb hier nog een htpc staan, Kan hier alleen analoge tv van xms op?
Of ook digitale tv, en zo ja, Hoe?
Dan bedoel ik wel ingebakken in windows media center.

Met vriendelijke groet,
Een blije wijchenaar die waarschijnlijk van glas word voorzien.

[ Voor 8% gewijzigd door Gangster93 op 14-07-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Gangster93 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:22:
Nu vraag ik me af, ik heb hier nog een htpc staan, Kan hier alleen analoge tv van xms op?
Of ook digitale tv, en zo ja, Hoe?
Dan bedoel ik wel ingebakken in windows media center.
Nee, officieel geen digitale TV op de PC bij XMS.
Onofficieel kun je wel de digitale stream opnemen/bekijken met VLC mits je de PC in het zelfde subnet als de settopbox hebt staan. Zodra men echt smartcards gaat uitdelen is dit waarschijnlijk niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
iemand nog iets vernomen ontrent het testen van het 100 MB netwerk. Zoals in de nieuwsbrief stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

dewaal schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:13:
iemand nog iets vernomen ontrent het testen van het 100 MB netwerk. Zoals in de nieuwsbrief stond.
Nee nog niks maar ik denk dat als het zover is er wel enige berichten hierover zullen zijn, is het niet van een user dan wel van yogoi/denan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De inschrijving voor het testen is gesloten. Althans het staat niet meer op de website, form ervoor is tijdelijk nog wel actief.
Ik weet momenteel geen concrete datum waarop de users geselecteerd zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 10:21

Thooomas

Thoorn.nl

Jammer dat het inschrijven is afgelopen, had nog graag mee willen doen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 19-08 14:02

cjdijk

Hans favoriete radiostation

@Denan: Nog maar eens mijn vraag. In de wijk in Veenendaal waar ik woon (De Pol), is teweinig belangstelling. Ondanks het feit dat ik al eens folders ben wezen rondbrengen, omdat ik zo graag wil. ;)

Nu lees ik in de Veenendaalse krant dat uiteindelijk heel Veenendaal glasvezel gaat krijgen. Kan iemand mij daar meer over vertellen (is dat zeker, en op welke termijn)?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
cjdijk schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:27:
@Denan: Nog maar eens mijn vraag. In de wijk in Veenendaal waar ik woon (De Pol), is teweinig belangstelling. Ondanks het feit dat ik al eens folders ben wezen rondbrengen, omdat ik zo graag wil. ;)

Nu lees ik in de Veenendaalse krant dat uiteindelijk heel Veenendaal glasvezel gaat krijgen. Kan iemand mij daar meer over vertellen (is dat zeker, en op welke termijn)?
Geen idee.. dat kun je het beste bij XMS navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 17:31
Ik dacht, ik kom ook weer eens kijken op dit draadje. Er is alweer een hoop afgekeuveld sinds ik voor de laatste keer keek. Helaas zal ik niet heel lang meer van mijn glasvezel internet mogen genieten aangezien ik binnenkort verhuis naar Voorhout en ze daar geen glasvezel hebben :'(

Eén ding wat me recent is opgevallen. Klopt het dat de gratis newsserver snelheden tegenwoordig rond de 500KB/s zitten t.o.v. van de oude 50KB/s? Wat mij betreft heerlijk snel in ieder geval (ben niet meer gewend) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:07:
[...]
...
Onofficieel kun je wel de digitale stream opnemen/bekijken met VLC mits je de PC in het zelfde subnet als de settopbox hebt staan.
...
Neu hoor, als jij een router hebt die multicast forward doet, gaat dat gewoon van achter de router ;)
Mijn dlink-855 doet dat bijvoorbeeld, maar met igmpproxy op linux gaat dat ook prima.

Wim

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 02-08 11:36
Ik zit voor het eerst via XMS Tour de France te kijken op Nederland 1 HD (met mijn Amino130 uit de pilot) maar het ziet er gewoon uit als sd. Er zit ook geen hd-logo bij het NL1-logo. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paris
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 21:50
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:52:
[...]

Neu hoor, als jij een router hebt die multicast forward doet, gaat dat gewoon van achter de router ;)
Mijn dlink-855 doet dat bijvoorbeeld, maar met igmpproxy op linux gaat dat ook prima.

Wim
Ik heb ook een DLink 855, zou je mij uit kunnen leggen hoe ik dat zou moeten doen... Ik heb het geprobeerd met VLC, maar de UDP stream die ik had werkte niet. Heb jij de UDP links of weet je waar ik ze kan vinden?

Aldo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizna schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:05:
Ik zit voor het eerst via XMS Tour de France te kijken op Nederland 1 HD (met mijn Amino130 uit de pilot) maar het ziet er gewoon uit als sd. Er zit ook geen hd-logo bij het NL1-logo. Doe ik iets fout?
Kijk even bij je beeld instellingen waar die op staan, in het menu van de amino.
En klopt, er staat geen hd logo in het Ned. 1, 2 of 3 logo, maar dat hoeft uiteraard ook niet om hd doorgifte te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:00

d0s

sssst

Leuk om te zien dat er veel mensen zijn die simpelweg het verschil tussen SD en HD niet zien (wil niet zeggen dat dat hier het geval is trouwens, kan ook idd de instelling zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 22-08 19:38

The Wizard

Moderator Mobile
Tijd voor een bril :P... Ik vind het verschil groot, maar ja, het bronmateriaal moet natuurlijk wel HD zijn. Ik heb het idee dat bij de tour flinke compressie wordt toegepast.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitgaande mail wordt weer stevig vertraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 02-08 11:36
d0s schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 00:51:
Leuk om te zien dat er veel mensen zijn die simpelweg het verschil tussen SD en HD niet zien (wil niet zeggen dat dat hier het geval is trouwens, kan ook idd de instelling zijn).
Eeh, ik zie echt wel het verschil tussen hd en sd hoor, dank je wel. Brava ziet er bijvoorbeeld schitterend uit. En ik kan me de EK-fragmenten herinneren op BBC HD (720p). Stukken beter dan de Tour. Als ik bijvoorbeeld naar de titels kijk, zie ik dat die opgeblazen zijn. De Amino staat op 1080i, ik weet niet of er nog specifieke instellingen zijn voor het Ned1-kanaal? Zo nee, dan is de Tour-uitzending niet echt om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paris schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:25:
[...]
Ik heb ook een DLink 855, zou je mij uit kunnen leggen hoe ik dat zou moeten doen... Ik heb het geprobeerd met VLC, maar de UDP stream die ik had werkte niet. Heb jij de UDP links of weet je waar ik ze kan vinden?
Advanced/Advanced Network/Enable Multicast Streams

Voor de URLs geef ik je een tip:
- wireshark installeren
- je pc samen met de amino en de normaal daarop aangesloten kabel aan een hubje hangen
- Amino booten terwijl wireshark draait
- zoeken naar HTTP verkeer

Dan vind je de 'config' voor de amino met alle stream URLs er in.

Let wel: dit werkt totdat men bij XMS de boel beter beveiligd (ik neem aan dat dat nodig zal zijn als men meerdere abo's voor DTV gaat aanbieden).

Wim

PS: Denan / XMS: laten jullie weten als ik te ver ga met info geven? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is onzin om ook het basispaket te versleutelen. Dat hoeft alleen voor de extra paketten met betaal zenders. In Hardware.info TV van 10-04-2009 wordt dit nog eens bevestigd door Gradus Vos van Ziggo dat non-premium zenders als RTL, SBS, NET5 etc.. GEEN encryptie eisen! De reden dat er toch encryptie op die zenders zit is omdat Ziggo dan kan zien wie er Digitaal kijkt. Een puur commerciële reden dus!

Als XMSNet de basiszenders versleuteld dan zijn ze net als al die andere kabelboeren geen knip voor hun neus waard.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:10:
Het is onzin om ook het basispaket te versleutelen. Dat hoeft alleen voor de extra paketten met betaal zenders. In Hardware.info TV van 10-04-2009 wordt dit nog eens bevestigd door Gradus Vos van Ziggo dat non-premium zenders als RTL, SBS, NET5 etc.. GEEN encryptie eisen! De reden dat er toch encryptie op die zenders zit is omdat Ziggo dan kan zien wie er Digitaal kijkt. Een puur commerciële reden dus!

Als XMSNet de basiszenders versleuteld dan zijn ze net als al die andere kabelboeren geen knip voor hun neus waard.
Niet helemaal waar.
Inderdaad eisen de commerciele zenders geen encryptie,maar het gaat ook niet alleen om encryptie,het gaat ook om content beveiliging.
Als steeds meer zenders in HD verschijnen kunnen content leveranciers zoals Sony, MGM, wel eisen dat hun content dusdanig beveiligd is dat er niet in HD kwaliteit opgenomen kan worden.
Als SBS straks in HD gaat uitzenden zal Sony er als de kippen bij zijn om een beveiliging te eisen anders krijgt SBS gewoon geen films meer.
Het hoeft dus niet de zender zelf te zijn die content beveiliging eist,maar het kan wel de film leverancier zijn die dit eist.
Er zit ook een keerzijde aan het versleutelen,dus weten wie er digitaal kijkt.
Diverse kabelmaatschappijen hebben al aangekondigd om in 2010 hun analoge verspreiding stop te zetten.
Zo is Caiway al bezig om de digitenne frequenties op de kabel te gebruiken voor testen.
Zie:
http://www.digitalekabelt..._test_dvbt_via_kabe.shtml
Als je als kabelmaatschappij kan aantonen dat het grootste deel van je abonnees al digitaal kijkt en je biedt zoals Caiway het alternatief om de basiszenders met een dvb-t toestel te kunnen kijken dan wordt het afschafen van analoge uitzendingen veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Sony encryptie eist van SBS6 dan is het volgens mij SBS6 die hiermee naar de kabelproviders stapt en zijn hun degene die encryptie eisen. Volgens mij is dat niet Sony zelf die dit aan de kabelboeren doorgeeft. Tot nu toe eisen zenders als SBS, RTL etc nog steeds geen encryptie dus het lijkt mij dat er nog geen film maatschappij of productiebedrijf geklaagd heeft hierover. Dit is denk ik omdat de films/series toch al behoorlijk oud zijn voordat ze op die zenders komen, terwijl betaalzenders vaak wel nieuwere films/series uitzenden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Caiway is bezig met een test waarbij DVB-T (ja, "T" niet "C") via de kabel wordt aangeboden. In 2010 wil men de analoge kanalen vervangen met DVB-T kanalen.

Is dit ook geen goede oplossing voor XMS gezien de kwaliteitsproblemen met de analoge kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:14:
[...]
PS: Denan / XMS: laten jullie weten als ik te ver ga met info geven? :D
Het is een openbaar forum dus het staat je vrij om te posten hoe & wat zolang je je maar aan de tweakers forumregels houd. Maar: het bovenstaande verhaal werkt al niet meer in de gebieden waar Genexis hardware staat.. en voor Packetfront komt een soortgelijke conditional acces oplossing.
Caiway is bezig met een test waarbij DVB-T (ja, "T" niet "C") via de kabel wordt aangeboden. In 2010 wil men de analoge kanalen vervangen met DVB-T kanalen.

Is dit ook geen goede oplossing voor XMS gezien de kwaliteitsproblemen met de analoge kanalen?
Je hebt duidelijk nog nooit het DVB-T signaal gezien? DVB-T2 is prima te doen maar dat gebruiken we niet in Nederland. DVB-T is kwalitatief echt ondermaats vergeleken bij normale analoge uitzendingen (denk aan 1.5-2.5mbit per kanaal).

[ Voor 35% gewijzigd door denan op 22-07-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-05 10:10
Paris schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:25:
[...]

Aldo
Ik heb een D-Link 655, en werkt prima, zowel VLC als de LijbrandtMediaPlayer :)

Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
denan schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:13:
[...]

Je hebt duidelijk nog nooit het DVB-T signaal gezien? DVB-T2 is prima te doen maar dat gebruiken we niet in Nederland. DVB-T is kwalitatief echt ondermaats vergeleken bij normale analoge uitzendingen (denk aan 1.5-2.5mbit per kanaal).
Ho, dat is in hilversum dus echt anders. Misschien op papier zou het analoge signaal beter moeten zijn, maar dat is het echt niet. Ik heb een 52 inch tv met ingebouwde dvb-t, toevalig vorige week is aangesloten als backup. En dat is ZOVEEL beter dan het analoge signaal. Ik heb alleen de vrije kanalen kunnen testen, maar echt zoveel beter, en mijn tv zit direct op de analoge aansluiting. Ik zou zeggen kom het maar is checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik niet begrijp is.. er loopt een glasvezelnet voor internet en er loopt een glasvezelnet voor analoge tv.
Waarom knoop je die van analoge tv ook niet aan elkaar, 1 goed uitgerust kopstation,iedereen goede kwaliteit zenders.
Nu heb je vezel,met zogenaamd ongekende mogelijkheden,en is iedereen veroordeeld tot de kwaliteit van zijn/haar plaatselijk kopstation,en helaas is dat in Leiden nog steeds bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor al even niks meer over een EPG, en een eventuele update in de firmware die het opnemen op een usb disk mogelijk moet maken. ..... zitten die er nog aan te komen in de (nabije) toekomst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:14:
[...]

Ho, dat is in hilversum dus echt anders. Misschien op papier zou het analoge signaal beter moeten zijn, maar dat is het echt niet. Ik heb een 52 inch tv met ingebouwde dvb-t, toevalig vorige week is aangesloten als backup. En dat is ZOVEEL beter dan het analoge signaal. Ik heb alleen de vrije kanalen kunnen testen, maar echt zoveel beter, en mijn tv zit direct op de analoge aansluiting. Ik zou zeggen kom het maar is checken ;)
Ik zei ook 'normale' analoge uitzendingen. Dat er in bepaalde regio's (straat/wijkniveau) een problemen zijn met het analoge signaal is al onderkend door de netwerkbeheerder. Dat jouw kwaliteit slechter is dan DVB-T zal niet inhouden dat andere gebieden er erg blij van worden als ze opeens op DVB-T over zouden gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er nou nog steeds aan die slechte analoge kwaliteit wordt gedaan? Er was toch een rapport waarin alles duidelijk werd dat het slechte beeld direct uit het kopstation kwam? En er was toch ook een onderzoek gaande door Reggefiber? En dan was er nog Yogoi die vroeg of mensen met slecht beeld zich wilden melden... Hoe staat het daarmee?

Wij hebben in Eindhoven ook nog steeds datzelfde slechte beeld als jullie hebben en er gebeurd helemaal niks nopes nada. Hertzinger mailen heeft geen zin. Ze stellen een keer wat beeldruis bij op bepaalde zenders wat geen kip opmerkt (is echt minimaal) en dan is het klaar. OnsNet mailen heeft ook geen zin, die zeggen dat de TV keten wordt onderzocht door een 3e partij en dat de resultaten en aanpassingen binnenkort bekend worden gemaakt. Nu zijn we 3 weken verder en is er nog niks.

Bij ons is het in ieder geval geen lokaal probleem gezien heel Eindhoven, Nuenen en de rest van Brabant hetzelfde slechte beeldtype heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:45:
Wij hebben in Eindhoven ook nog steeds datzelfde slechte beeld als jullie hebben en er gebeurd helemaal niks nopes nada. Hertzinger mailen heeft geen zin. Ze stellen een keer wat beeldruis bij op bepaalde zenders wat geen kip opmerkt (is echt minimaal) en dan is het klaar. OnsNet mailen heeft ook geen zin, die zeggen dat de TV keten wordt onderzocht door een 3e partij en dat de resultaten en aanpassingen binnenkort bekend worden gemaakt. Nu zijn we 3 weken verder en is er nog niks.
Zo'n onderzoek duurt ook lang. Ik heb wel wat resultaten gezien en men heeft al een aantal mogelijke oorzaken gevonden. Ik ga ervan uit dat ze nu stapsgewijs de oorzaken gaan wegnemen zodat de beeldkwaliteit in alle gebieden op het niveau van bvb de glazenkamp in Nijmegen komt te liggen. Hier is het analoge beeld van beduidend hogere kwaliteit dan de kwaliteit van het UPC aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ligt de beeldkwaiteit zo'n 30% lager dan bij UPC.

Overigens ben ik wel benieuwd wat deze 'mogelijke oorzaken' dan zijn die tot nu toe gevonden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:57:
Hier ligt de beeldkwaiteit zo'n 30% lager dan bij UPC.

Overigens ben ik wel benieuwd wat deze 'mogelijke oorzaken' dan zijn die tot nu toe gevonden zijn?
Daar heb je weinig aan aangezien dat voor het XMS gebied was, niet voor jullie gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:07:
[...]

Daar heb je weinig aan aangezien dat voor het XMS gebied was, niet voor jullie gebied.
Ow, dacht voor Eindhoven omdat je reageerde op het stukje waar ik over Eindhoven begon.

Maar dan ben ik toch nog benieuwd wat de resultaten zijn gezien je eens een keer gezegd hebt dat de apparatuur die gebruikt wordt in Eindhoven dezelfde is als die jullie ook gebruiken in de gebieden met slecht beeld. Wellicht zijn die 'mogelijke oorzaken' bij ons dus ook hetzelfde.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik wel weet is dat in princiepe alle kabel operators nu al beginnen met uitfaseren van analoge televisie.
Op politiek nivo is ook 2012 als uiterste datum voor de verplichting van analoge televisie gemaakt.
De ether uitzendingen zijn al gestopt.
In 2012 zal het aantal dvb-T en dvb-C toestellen verdubbeld zijn ten opzichte van nu.
Bijna elke platte tv die nu verkocht wordt heeft een van beide varianten "aan boord" .
Ik neem aan dat XMS ook deze trend gaat volgen.
Men zal vrees ik niet voor tonnen per kopstation gaan spenderen om een net te vernieuwen dat in een relatief korte termijn afgebouwd gaat worden.
Zeker niet in een economisch slechte tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 22-07-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:58:
Wat ik wel weet is dat in princiepe alle kabel operators nu al beginnen met uitfaseren van analoge televisie.
Op politiek nivo is ook 2012 als uiterste datum voor de verplichting van analoge televisie gemaakt.
De ether uitzendingen zijn al gestopt.
In 2012 zal het aantal dvb-T en dvb-C toestellen verdubbeld zijn ten opzichte van nu.
Bijna elke platte tv die nu verkocht wordt heeft een van beide varianten "aan boord" .
Ik neem aan dat XMS ook deze trend gaat volgen.
Men zal vrees ik niet voor tonnen per kopstation gaan spenderen om een net te vernieuwen dat in een relatief korte termijn afgebouwd gaat worden.
Zeker niet in een economisch slechte tijd.
Nope, er is bij onze klantengroep een enorme behoefte aan analoge tv. Het zal dus niet uitgefaseerd worden tbv DVB-T.
Maar dan ben ik toch nog benieuwd wat de resultaten zijn gezien je eens een keer gezegd hebt dat de apparatuur die gebruikt wordt in Eindhoven dezelfde is als die jullie ook gebruiken in de gebieden met slecht beeld. Wellicht zijn die 'mogelijke oorzaken' bij ons dus ook hetzelfde.
Wellicht, maar aangezien ik de opbouw van jullie netwerk niet ken zou dat puur speculatief zijn. Je zult toch echt bij je serviceprovider moeten blijven pushen om een reactie. Zijn er geen gebruikersgroepen in jouw regio actief?

[ Voor 25% gewijzigd door denan op 22-07-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:01:
[...]

Nope, er is bij onze klantengroep een enorme behoefte aan analoge tv. Het zal dus niet uitgefaseerd worden tbv DVB-T.
Ik bedoel ook niet zo tbv DVB-T maar uitfasering in het algemeen,maar het is goed om te zien dat deze trend niet gevolgd wordt.
Hoewel ik op elk toestel digitaal kijk kan ik me de behoefte goed voorstellen.
Aan de andere kant hebben "jullie" de ruimte op de analoge vezel niet nodig voor internet en/of digitale tv.
Het zou zelfs een verkoop argument kunnen zijn, bij ons kunt u nog analoog kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:01:
Wellicht, maar aangezien ik de opbouw van jullie netwerk niet ken zou dat puur speculatief zijn. Je zult toch echt bij je serviceprovider moeten blijven pushen om een reactie. Zijn er geen gebruikersgroepen in jouw regio actief?
Enkel het OnsNet Eindhoven/OnsBrabantNet topic op GoT.
Voor de rest hebben ONE/OBN/ONN geen forums op hun sites.

Pushen doe ik al vanaf oktober 2008 zowel bij Hertzinger als OnsNet. Er worden dingen gezegd als 'er zijn heel veel mensen aan het werk om de TV keten zo optimaal mogelijk te laten werken' (Hertzinger) en 'Op het moment wordt de TV keten onderzocht door een 3e partij. Binnenkort zijn de resultaten bekend en zullen we gaan kijken welke aanpassingen er nodig zijn om het signaal naar een hoger niveau te brengen' (OnsNet).

Dat van Hertzinger was van 10 juni en van OnsNet in het begin van juli.

De laatste weken zie ik ook helemaal geen onderbrekingen of storingen meer als gevolg van werkzaamheden. Dus wat ze aan het doen zijn op dit moment... Ik weet het niet. Maar ik vind het in ieder geval belachelijk lang duren en volgens mij is het bij OnsNet en Hertzinger ook allang bekend waardoor dit doffe, wazige blurry beeld met kleuruitwazingen/uitzakkingen ontstaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:59:
[...]
Enkel het OnsNet Eindhoven/OnsBrabantNet topic op GoT.
Voor de rest hebben ONE/OBN/ONN geen forums op hun sites.
Ik begrijp dat ik uw berichten niet hoef te lezen, maar ik begin het steeds irritanter te vinden om telkens volslagen voor xmsnet off-topic zaken te vernemen.
Ik vind het vervelend voor u dat u niet tevreden bent met de kwaliteit van uw tv-doorgifte, maar wellicht kunt u uw klachten toch beter elders plaatsen.
Desnoods richt u uw eigen forum voor geïnteresseerden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Janneman1965 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:02:
[...]

Ik heb een D-Link 655, en werkt prima, zowel VLC als de LijbrandtMediaPlayer :)

Jan.
Interessant, ik heb ook een DIR-655. Heb je ook internet en TV op dezelfde PC? Ik krijg het alleen werkend met internet óf TV. Beide tegelijk lukt vooralsnog niet... Wat is de truuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-05 10:10
ari3 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 00:25:
[...]
Interessant, ik heb ook een DIR-655. Heb je ook internet en TV op dezelfde PC? Ik krijg het alleen werkend met internet óf TV. Beide tegelijk lukt vooralsnog niet... Wat is de truuk?
Stuur maar ff een prive bericht naar me met je mail, dan leg ik het uit hoe ik het heb gedaan. En ik kan TV kijken en internetten op dezelfde PC.

Gr. Jan.

P.s. Werkt trouwens ook op Windows 7 RTM Build 7600 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Janneman1965 op 23-07-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
IPTV Kijken & Kiezen werkt niet meer?
Als de batterijen in de "zwarte" afstandsbediening van de AmiNet 130/130M aan het einde van de gebruiksduur komen is een van de eerste verschijnselen dat de programma's onder "Kiezen en Kijken" (Uitzending gemist en RTL+) niet meer opgestart kunnen worden.
Het te lage voltage van de batterijen veroorzaakt een fout in het versturen van de betreffende commando's naar de AmiNet Set-Top box.

DE AFSTANDSBEDIENING IS NIET DEFECT, het plaatsen van nieuw batterijen lost het probleem op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
kort vraagje... is bij de mensen van de HD pilot, die de 130 aanschaftten, al de kosten van de amino 130 afgeschreven? Ik dacht dat er stond de eerst komende afschrijving. maar bij mij is het de laatste 2x nog niet eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07 17:30
Mau_Maus schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:56:
kort vraagje... is bij de mensen van de HD pilot, die de 130 aanschaftten, al de kosten van de amino 130 afgeschreven? Ik dacht dat er stond de eerst komende afschrijving. maar bij mij is het de laatste 2x nog niet eraf gehaald.
Nee, bij mij ook nog niet, maar ik heb geen haast met betalen.
Ik neem aan dat we pas hoeven te betalen als we de HD-box echt kunnen gebruiken, dus als er wat meer HD-zenders aan het pakket worden toegevoegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:55:
[...]

Ik begrijp dat ik uw berichten niet hoef te lezen, maar ik begin het steeds irritanter te vinden om telkens volslagen voor xmsnet off-topic zaken te vernemen.
Ik vind het vervelend voor u dat u niet tevreden bent met de kwaliteit van uw tv-doorgifte, maar wellicht kunt u uw klachten toch beter elders plaatsen.
Desnoods richt u uw eigen forum voor geïnteresseerden op.
Vind net een heel mooi forum op http://www.xmsforum.nl 8)

En de TV klachten klinken mij ook bekend in de oren. Zelf gebruik ik alleen het internet van XMS en kijk TV via de schotel. Waar veel mensen over vallen in deze stad is dat je bij XMS maar 1 digitale ontvanger kan aansluiten en bij het kabelbedrijf 5. En omdat het analoog iid te wensen overlaat op toestellen boven de 60cm blijven veel mensen de oude kabel aanhouden. Ik hoop dat ze bij FttH de TV dienst wat omhoog kunnen trekken omdat door de laatste ontwikkelingen op de coax, de glasvezel zijn glans aan het verliezen is.
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.