XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.205 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trankilo schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 12:07:
[...]

Vind net een heel mooi forum op http://www.xmsforum.nl 8)

En de TV klachten klinken mij ook bekend in de oren.
Ik heb niets tegen klachten op dit forum, over xmsnet in het algemeen, over de tv van xmsnet, internet van xmsnet of telefonie van xmsnet.
.
Alexander01 komt alleen continu met dezelfde berichten die geen betrekking hebben op xmsnet, krijgt schijn- of blijkbaar geen gehoor bij zijn eigen provider en daar sloeg mijn reactie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:33
Ik heb sinds vrijdag geen internet meer (XMS Leiden).
Heb gebeld met XMS en die hebben me modem uitgelezen en er zou een storing zijn.
Ik zou worden teruggebeld door een monteur, maar waarschijnlijk gebeurd dit dus pas maandag.
Wel shit, nog meer mensen die hier last van hebben (gehad)?
(Ik heb het onderste gedeelte van de glasvezel modem los zitten en daar brand ook constant een rood lampje.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hmm het valt mij op in Hilversum dat vandaag ineens mijn internet snelheid rond de 20mb ligt... Kan natuurlijk een instelling zijn, maar het was gelijk na het opstarten al. En kon gisteravond laat nog met 5,5mb downloaden en vandaag niet meer dan 2,2mb. En ligt niet aan de nieuwsserver, heb verschillende tests gedaan die eerder wel goede snelheid aangaven en verschillende herstart met virusscanner, firewalls endergelijk uit.

Meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Mau_Maus schreef op zondag 26 juli 2009 @ 00:24:
Hmm het valt mij op in Hilversum dat vandaag ineens mijn internet snelheid rond de 20mb ligt... Kan natuurlijk een instelling zijn, maar het was gelijk na het opstarten al. En kon gisteravond laat nog met 5,5mb downloaden en vandaag niet meer dan 2,2mb. En ligt niet aan de nieuwsserver, heb verschillende tests gedaan die eerder wel goede snelheid aangaven en verschillende herstart met virusscanner, firewalls endergelijk uit.

Meer last van?
mwah, niet echt.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/525339708.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik heb een 50/50 abbo... Zo te zien jij een 100/100... Ik weet niet of jouw snelheid altijd zo is als bij dat plaatje van speedtest.net , maar dat is ook nog niet echt optimaal. Maar als je in Hilversum woont, dan bedankt voor het even checken.

Maar goed. ik zal morgen nog wel even verder testen, maar het is zo plotseling zonder een verandering, dat ik het toch erg vreemd vond zo die daling ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Mau_Maus schreef op zondag 26 juli 2009 @ 01:30:
[...]

Ik heb een 50/50 abbo... Zo te zien jij een 100/100... Ik weet niet of jouw snelheid altijd zo is als bij dat plaatje van speedtest.net , maar dat is ook nog niet echt optimaal. Maar als je in Hilversum woont, dan bedankt voor het even checken.

Maar goed. ik zal morgen nog wel even verder testen, maar het is zo plotseling zonder een verandering, dat ik het toch erg vreemd vond zo die daling ineens.
Ach, het is voor de andere kant van de lijn ook niet altijd makkelijk. En wat is nu een 50Mb verbinding. Heb je dan 50Mb tot de router van je ISP. Of 50Mb tot AMSIX. Of 50Mb tot NewYork??? Snelheid is maar relatief vind ik. Als ik een paar grote bestanden naar een server in Curacao moet sturen ben ik blij als ik 2Mb haal....

Maar de verbinding heeft zo 'n momenten
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/501619646.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/456256922.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/439745641.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/480539356.png

Ik heb in mijn LAN meer dan 50 IP's in gebruik dus er gebeurd altijd wel wat en ik haal betere speedtest.net metingen op een Linux systeem dan op Windows. De meting van vanavond is met een Windows-systeem gedaan die achter 3 (drie!) GB swichtes staat voordat hij bij de router is (router AMD K3, 1Gb mem, m0n0wall).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/525491964.png

Met Firefox 3.5.1

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/525493216.png

Met Chroome 2.0.172.37

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/525494584.png

Met IE 8.x

Hier (Amersfoort) verschilt het dus ook nogal, en is erg verschillend per browser. Heb zelf een 50Mbps abbo.

Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Oh dat het wisselvallig is geloof ik best... Maar ik haalde gewoon tot eergisteren met speedtest en nieuwsgroepen boven de 45 mb... En met regelmatige tests ook afgelopen jaar en neiwusgropen downloaden ging ook altijd op volle snelheid... en nu haal ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/525625775.png

En ik heb echt niks aangepast. Daarom vind ik het zo vreemd Maar zoals ik zei ik ga niet gelijk zeggen dat er iets mis is met xms zelf, of intern, daarvoor moet ik eerst even alles controleren. Maar ging even checken of andere er last van hadden.

[ Voor 22% gewijzigd door Mau_Maus op 26-07-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Mau_Maus schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:00:
Oh dat het wisselvallig is geloof ik best... Maar ik haalde gewoon tot eergisteren met speedtest en nieuwsgroepen boven de 45 mb... En met regelmatige tests ook afgelopen jaar en neiwusgropen downloaden ging ook altijd op volle snelheid... en nu haal ik dit:

[afbeelding]

En ik heb echt niks aangepast. Daarom vind ik het zo vreemd Maar zoals ik zei ik ga niet gelijk zeggen dat er iets mis is met xms zelf, of intern, daarvoor moet ik eerst even alles controleren. Maar ging even checken of andere er last van hadden.
Probeer eens de server in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Ik heb deze maar gedaan http://speedtest.bbned.nl/download/file1000mb.bin anders ging het te snel >:)

Afbeeldingslocatie: http://pi4amf.nl/images/traffic_graph.PNG

En laten we deze niet vergeten :)
http://www.internl.net/speedtest.html

[ Voor 10% gewijzigd door trankilo op 26-07-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik had verschillende up/download manieren getest. Heb net alleen ff de packetfront en router ff van het stroom gehaald en download klopt ieder geval weer. Eerste keer dat ik moet resetten als oplossing voor snelheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/525680111.png

En aardig dat iedereen soorten manieren van snelheid testen aanbied, maar doe ik zelf ook. Het was duidelijk dat het niet aan de manier van testen was, maar iets intern of externe lag.

[ Voor 10% gewijzigd door Mau_Maus op 26-07-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
ericjanvanputten schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:52:
[...]

Ben ik het wel mee eens, ik heb mezelf net ook maar even via xmsnet aangemeld, maar op dit moment heeft mijn apparatuur (vooral de router) het al moeilijk met 50mbit. Ook maar gelijk even de enquete klanttevredenheid ingevuld.

Enig idee hoe snel deze pilot kan beginnen aangezien ik per 1 september ga verhuizen. (kan nog steeds naar ander xms gebied zijn. kan je de pilot dan ook meenemen?) (misschien moet ik dit niet vertellen eigenlijk, lijkt me namelijk een goede rede om mij niet mee te nemen in de pilot)
Nou er is inmiddels van alles gebeurt, eigen flat verkocht, maar toen kreeg koper hypotheek niet rond, toen konden wij ook natuurlijk niet verder. Lang verhaal kort, we gaan een huis kopen in vathorst en blijven dus bij xms :) das toch wel nice...

Trouwens nog niets bekend van pilot snelheidsverhoging 100/100mbit?

[ Voor 3% gewijzigd door ericjanvanputten op 27-07-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Misschien is hier nog iemand van XMS die mij verder kan helpen. Het probleem is namelijk dat mijn abonnement per 24 juli 2009 is beëindigd en daarmee mijn webmail is verwijderd, met als gevolg dat ik sinds 09 juli alles wat ik mogelijk nog ontvangen heb via XMS webmail niet meer kan benaderen. Graag zal ik dat, indien mogelijk, op mijn huidige mailadres ontvangen. Is dat mogelijk?

Daarmee is mijn XMS tijd afgelopen en wil iedereen bedanken, in het bijzonder Denan en Nick(39).

Almere kent voor mij geen XMS (helaas, snif) en voor wat er is wat betreft glasvezel, is het alleen KPN die de klok luidt (vooralsnog) tegen woekerprijzen en de nodige nadelen zoals het niet kunnen gebruiken van een eigen router en geen modulair systeem waarbij je het pakket zelf kan samenstellen.

Dus zit ik nu genoodzaakt op HetNet lijntje van 8Mb. Een maandcontract wat per maand opgezegd kan worden. Misschien zal ik zo dadelijk een Alice pakketje afsluiten voor 20Mb, althans goedkoper dan HetNet.

BTW ik heb nog een 110 te koop liggen voor 75 euro, wegens deelname aan de HD pilot amper of nooit gebruikt, want toen kreeg ik direct een 130 in gebruik. Mocht iemand nog interesse hebben graag even reageren via PM.

Bedankt en tot ziens mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
En die Speedtest moet je ook maar met een korreltje zout nemen, want ik heb nu HetNet met 8Mb down en 1Mb up en daarvan heb ik deze uitslag:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/526462271.png

Toch vreemd als je een download van max 8~(mogelijk) 10 Mb hebt en speedtest komt aan een downspeed van ruim 67 MB???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
WAUW, ik heb met een ADSL lijntje meer dan ik ooit überhaupt had met glasvezel van XMS, nu via Eindhoven: (Althans aan download speed)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/526465720.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ericjanvanputten schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:11:
[...]

Trouwens nog niets bekend van pilot snelheidsverhoging 100/100mbit?
Nee,had me ook nog opgegeven ( eigen servers en 2 newsproviders) maar niets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:09:
En die Speedtest moet je ook maar met een korreltje zout nemen, want ik heb nu HetNet met 8Mb down en 1Mb up en daarvan heb ik deze uitslag:

[afbeelding]

Toch vreemd als je een download van max 8~(mogelijk) 10 Mb hebt en speedtest komt aan een downspeed van ruim 67 MB???
Enkele van die servers zijn maar 20 mbit,dat hele speedtest moet je met een korrel zout nemen.
Je zou niet de eerste zijn die met een snelheid van 50 mbit probeert een 20 mbits servertje op gang te trekken..en maar klooien aan je eigen snelheid,waarom gaat dat nu niet omhoog.. nou simpel omdat de testserver niet harder kan...
En sommige browsers houden dat testpakketje in hun eigen cache waardoor er fisiek geen datatransfer meer plaatsvindt, wow kijk mij eens vliegen ;)

Jammer dat je weg gaat, blijf je het hier wel volgen ?
De sloop deadline van deze huizen is met 2 jaar verzet,dus ik blijf nog even xms-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
chocka schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:03:
Misschien is hier nog iemand van XMS die mij verder kan helpen. Het probleem is namelijk dat mijn abonnement per 24 juli 2009 is beëindigd en daarmee mijn webmail is verwijderd, met als gevolg dat ik sinds 09 juli alles wat ik mogelijk nog ontvangen heb via XMS webmail niet meer kan benaderen. Graag zal ik dat, indien mogelijk, op mijn huidige mailadres ontvangen. Is dat mogelijk?
Hmmm ik zal kijken of er nog iets op de server staat. Email me even een reminder dan zal ik er straks naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 07:23:
Jammer dat je weg gaat, blijf je het hier wel volgen ?
De sloop deadline van deze huizen is met 2 jaar verzet,dus ik blijf nog even xms-en.
Ja zo nu en dan kijk eens even om de hoek, misschien dat XMS alsnog in de toekomst in Almere wil komen. Want ondanks er wel glas ligt, is het aanbod van KPN gewoon hopeloos te noemen. Maar dat zal komen doordat ik te ervaren ben geraakt met XMS de afgelopen drie jaren.

PS@Denan, zie reminder per mail.

[ Voor 3% gewijzigd door chocka op 28-07-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:36
kreeg net een nieuws brief over de pilot, kan denan yogoi niet zorgen dat we zeker mee mogen doen ;)

[ Voor 71% gewijzigd door aegis op 28-07-2009 16:46 . Reden: [s]denan[/s] / yogoi ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
aegis schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:28:
kreeg net een nieuws brief over de pilot, kan denan niet zorgen dat we zeker mee mogen doen ;)
Hehe.. nee.. daar heb ik niets mee te maken.. dan kun je beter bij yogoi bedelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
Ach, wat zijn nou 100 mensen, een druppel(tje) op een gloeiende plaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Zojuist op Brava HDTV de eerste Dolby Digital EX (6.1) uitzending gesignaleerd. En nog correct gedaan ook. Kunnen ze bij de publieke omroep nog wat van leren met hun stereo-in-5.1 uitzendingen waarbij stemmen uit de linker en rechter speaker komen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
denan schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:44:
[...]

Hehe.. nee.. daar heb ik niets mee te maken.. dan kun je beter bij yogoi bedelen ;)
Helaas denk ik dat bedelen niet gaat helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Resultaten laatste klanttevredenheidsonderzoek staan online
http://www.xmsnet.nl/81_Nieuws.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

denan schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:22:
Netjes, had ik ook aan mee gedaan weet alleen niet meer zo goed wat ik elk onderdeel ook alweer gegeven had.
Trouwens leuk dat er 2 HD settopboxen verloot worden onder de deelnemers :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Iemand enig idee hoe het staat met opnamemogelijkheid/PVR van (Digitale) TV?
Op de XMS site staat al iets van 1.5/2 jaar dat er "druk" gewerkt wordt aan PVR functionaliteit, welke er tot op heden dus niet is.

Nu hoor ik om mij heen van meerdere mensen dat ze teruggegaan zijn, danwel overwegen terug te gaan, naar UPC (Al dan niet alleen TV) omdat ze dan tenminste wel kunnen opnemen.
Dat lijkt mij natuurlijk niet echt de bedoeling, als XMS klanten kwijtraakt door zoiets, want verder zijn ze allemaal dik tevreden over XMS.
Zelf hoop ik over ongeveer 1/1.5 jaar ook in een XMS gebied te wonen, maar zonder PVR is XMS ook voor mij een no-go.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 20:08
Ik las dat vanaf oktober er hd zenders van rtl komen bij upc.
zijn deze straks ook beschikbaar bij xms of is dat nog niet bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:22:
Merkwaardige uitkomsten.
Hoewel het klagen over de analoge tv dienst hier op het forum aanzienlijk is toegenomen,is de waardering hiervoor in het klantenonderzoek gelijk gebleven.
Internet is fantastisch en daar hoor je geen klachten over,maar in het onderzoek is de waardering afgenomen.
Zowieso is het een beetje een raar onderzoek.
Er zullen in de tussentijd een aantal mensen net als ik met hun analoge/digitale tv terug gegaan zijn naar Ziggo.
Dat zijn juist de ontevreden mensen.
Hun stem is dan in het tv deel niet meegenomen want als je zegt ik heb geen tv,komt de rest van de vragen niet en kan je geen beoordeling geven.
Is het aantal klachten gelijk gebleven of zijn er ondertussen zoveel mensen overgestapt dat er nu alleen nog maar mensen zijn die het weinig kan schelen ?
Was het aantal schrikbarend terug gelopen dan zal men sneller geneigd zijn iets aan de analoge tv dienst te doen,dan nu het gelijk blijft.
Ik zie de tendens aan klachten die hier geuit worden,niet terug in de uitkomsten van het klantonderzoek.

Nog meer vertekend,Leiden is echt een plaats met een "bagger"' analoog kopstation.
En dan hebben er maar 38 mensen meegedaan aan het onderzoek.
Reken ik het percentage terug dan heeft Leiden 567 klanten, waarvan slechts 38 meegedaan hebben.
Zijn die 38 kritische kijkers ? gezien de 7 denk ik niet !
Jammer,want zo is het dus niet representatief.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 29-07-2009 17:17 . Reden: Omrekenen percentage ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Vergeet niet dat er ook geen-tweakers XMS hebben en daar zullen er denk ik meer de enquête ingevuld hebben dan het aantal tweakers. Zelf had ik volgens mij TV een 5 gegeven maar wat is 1x 5 tegenover 4x 7..
Het ligt er maar net aan hoeveel mensen de enquête hebben ingevuld, een goed voorbeeld is Next Top Shop van AH, ik werk parttime bij een erg gezellige maar erg klein filiaal en wij weten bijna elke keer de hoogste scores neer te zetten van (volgens mij) de regio. Keken we naar het aantal stemmen (wat we actief onder vaste klanten hebben proberen te stimuleren) bleken het er maar 12! stemmen te zijn. Het is en lijkt weinig maar ivm grote filialen is het gewoon veel en dat beinvloed heel het 'onderzoek'.

Zie net pas het pdfje met alle resultaten, beetje zoals ik dacht dus maar dan op grotere schaal :)

[ Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 29-07-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
De uitkomst is sowieso niet representatief omdat er alleen geantwoord kan worden op vragen die XMS heeft samengesteld.

Zo bleef opvallend de vraag achterwege of men tevreden was met de kwaliteit van de software van de STB. Ook werd geen vraag gewijd aan de geadverteerde belofte om alle analoge zenders ook digitaal, zonder meerkosten, beschikbaar te maken. We wachten al ruim een jaar en nog steeds is er geen Discovery Science, Discovery Travel, engelse Al Jazeera, Eurosport 2 te bekijken met een STB. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één klant is die dit positief waardeert.

Door selectief bepaalde onderwerpen te bevragen ontstaat vanzelf een positief beeld over de televisiedienst....

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
ari3 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 02:25:
De uitkomst is sowieso niet representatief omdat er alleen geantwoord kan worden op vragen die XMS heeft samengesteld.

~

Door selectief bepaalde onderwerpen te bevragen ontstaat vanzelf een positief beeld over de televisiedienst....
Alhoewel ik de onderzoeks resultaten niet diep heb bekeken kan het onderzoek zeker wel representatief zijn.
Of de gestelde vragen van kwaliteit zijn is natuurlijk een heel ander verhaal.

Daarnaast is het gros van de respondenten natuurlijk geen tweaker. En een onderzoek onder alleen tweakers zou al een heel ander beeld geven. Maar is dat beeld wel juist te noemen? ik denk het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Voor elk onderzoek wat op deze manier gedaan word valt wel iets te zeggen. zowel positief als negatief.
Lees de resultaten (en dan bedoel ik de pdf met alle antwoorden) en doe er mee wat je wilt.

De resultaten zijn er, hoe je die wilt lezen is per persoon verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Positieve en negatieve aspecten van diensten neem je ook mee in de cijferbeoordeling, en de cijfers die klanten geven zijn gewoon goed, zowel in dit onderzoek als in het vorige onderzoek. Ook het percentage dat XMS zou aanbevelen aan vrienden is gewoon erg goed.

Dat zegt natuurlijk ook wel iets over de mening van het overgrote deel van de klanten over XMS en de diensten.

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 30-07-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d0s schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:47:
Positieve en negatieve aspecten van diensten neem je ook mee in de cijferbeoordeling, en de cijfers die klanten geven zijn gewoon goed, zowel in dit onderzoek als in het vorige onderzoek. Ook het percentage dat XMS zou aanbevelen aan vrienden is gewoon erg goed.

Dat zegt natuurlijk ook wel iets over de mening van het overgrote deel van de klanten over XMS en de diensten.
Niet helemaal want de vraag of je xms zou aanbevelen aan anderen is al bv op een paar manieren uit te leggen.
Qua internet zeg ik, JA, gelijk doen.
Qua News zeg ik, ja en nee, wel internet via XMS,maar niet via "hun" newsserver.
Qua TV zeg ik, Analoog beslist niet doen.
Qua Digitale tv zeg ik,kwaliteit is goed,wil je niet teveel zenders, dan beslist doen.
Maar wil je een groter zender aanbod dan zeg ik weer: Niet Doen.
Qua telefonie zeg ik, wil je niet teveel toeters en bellen: Doen.
Wil je meer opties, zoals Selectief blokkeren inkomende nummers, selectief blokkeren uitgaande nummers via een portal, NIET Doen.

Daarnaast als je kijkt naar de percentages heeft niet het overgrote deel van de klanten hun mening gegeven maar slechts een minderheid.
90% lijkt hoog,maar in het Leidse geval zullen dus maar 36 van de ruim 560 abonnees XMS aanbevelen aan anderen.
Zo geldt dit voor veel meer vragen,ze zijn allemaal op meerdere manieren te beantwoorden maar omdat die opties er niet bij staan kies je maar wat.
Tel je alles bij elkaar op dan heeft slechts een klein deel van de abonnees haar stem uitgebracht,had de rest dat ook gedaan dan zou het resultaat er heel anders uitgezien kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Interessant vraag is dan echter. Mensen (zoals jij) die de vraag lezen en dit soort afwegingen maken.
Wat zullen die dan "zomaar" kiezen?

Ik ben absoluut geen phsycholoog maar ik vermoed toch dat mensen dan eerder een negatieve optie zoudne kiezen dan een positieve. (er van uitgaande dat mensen twijfelen)

Maar ik ben het met je eens dat het heel anders had kunnen zijn, echter is dit niet zo ;)
Toch ben ik van mening (en niet omdat ik bij XMS werk) dat zulke onderzoeken interessant zijn. Hoe je de data bekijkt is per persoon verschillend en dat maakt het juist leuk.

Het blijft ook een "steekproef" (helaas zul je nooit zo'n onderzoek onder alle klanten kunnen doen) maar statistisch is de kans heel erg klein dat dit toevallig de paar honderd klanten zijn die wel tevreden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:09:
Interessant vraag is dan echter. Mensen (zoals jij) die de vraag lezen en dit soort afwegingen maken.
Wat zullen die dan "zomaar" kiezen?

Ik ben absoluut geen phsycholoog maar ik vermoed toch dat mensen dan eerder een negatieve optie zoudne kiezen dan een positieve. (er van uitgaande dat mensen twijfelen)

Maar ik ben het met je eens dat het heel anders had kunnen zijn, echter is dit niet zo ;)
Toch ben ik van mening (en niet omdat ik bij XMS werk) dat zulke onderzoeken interessant zijn. Hoe je de data bekijkt is per persoon verschillend en dat maakt het juist leuk.

Het blijft ook een "steekproef" (helaas zul je nooit zo'n onderzoek onder alle klanten kunnen doen) maar statistisch is de kans heel erg klein dat dit toevallig de paar honderd klanten zijn die wel tevreden zijn ;)
Ik ben bovenstaand wel eens,natuurlijk zijn de vragen en het onderzoek wel interessant, ik denk alleen dat ze wat meer uitgesplitst zouden kunnen worden en wat meer opties om bv bij elke vraag ook een eigen mening te kunnen geven.
Maar dat maakt idd de verwerking wel anders en moeilijker.
Alleen zou ik dus bij een "opkomst" van maar zo weinig % er een bepaalde corrigerende calculatie op los laten.
Zoals eerder werd gezegd,een zaak die er steeds als beste uit kwam maar dat kwam omdat er slechts 12 klanten stemden.
Het is ook beslist de bedoeling niet het klantonderzoek omlaag te halen.

Wat voor mij zelf wel een punt van aandacht zou zijn is waarom de percentages zo laag zijn.
Waarom stemt in hilversum nog geen 6 % en is het maximale 26 %.
Als bv Nijmegen en Amersfoort een nieuw analoog kopstation hebben dan beinvloeden die met hun hoge percentage dus de cijfers.
Maar 3/4 van alle abonnees heeft niet eens gestemd,waarom niet ?

Wat ik ook niet snap is waarom de score voor internet zelf omlaag gaat terwijl dat de meest stabiele dienst is die er is.
Ik heb nog steeds zoiets van,als ik straks moet verhuizen dan wil ik nog steeds naar een ander huis van Portaal waar de Vezel van XMS ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik trouwens jammer vindt is dat het zelfde Portaal niet actiever is in het bemiddelen bij nieuwe klanten.
Hier zijn 26 woningen vrij gekomen en weer opnieuw verhuurd.
Wanneer denk je er aan om te wisselen van provider, bij een verhuizing.
Waarom legt Portaal niet een foldertje neer wat er allemaal mogelijk is met die vezel in de meterkast.
Misschien is het een idee om een XMS "ambassadeur" te benoemen in een aantal wijken, die bij een leegstaande woning een foldertje in de bus gooit ?

[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 30-07-2009 18:09 . Reden: toevoeging ambassadeur ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Nick39 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:50:
[...]

Ik ben bovenstaand wel eens,natuurlijk zijn de vragen en het onderzoek wel interessant, ik denk alleen dat ze wat meer uitgesplitst zouden kunnen worden en wat meer opties om bv bij elke vraag ook een eigen mening te kunnen geven.
Maar dat maakt idd de verwerking wel anders en moeilijker.
Alleen zou ik dus bij een "opkomst" van maar zo weinig % er een bepaalde corrigerende calculatie op los laten.
Zoals eerder werd gezegd,een zaak die er steeds als beste uit kwam maar dat kwam omdat er slechts 12 klanten stemden.
Het is ook beslist de bedoeling niet het klantonderzoek omlaag te halen.

Wat voor mij zelf wel een punt van aandacht zou zijn is waarom de percentages zo laag zijn.
Waarom stemt in hilversum nog geen 6 % en is het maximale 26 %.
Als bv Nijmegen en Amersfoort een nieuw analoog kopstation hebben dan beinvloeden die met hun hoge percentage dus de cijfers.
Maar 3/4 van alle abonnees heeft niet eens gestemd,waarom niet ?

Wat ik ook niet snap is waarom de score voor internet zelf omlaag gaat terwijl dat de meest stabiele dienst is die er is.
Ik heb nog steeds zoiets van,als ik straks moet verhuizen dan wil ik nog steeds naar een ander huis van Portaal waar de Vezel van XMS ligt.
Dat was ook niet mijn insteek en ben het dan ook deels met jou en met Yogoi/Denan eens.
Het geeft op dat percentage dat gestemd heeft natuurlijk wel aan dat zij erg tevreden zijn en dat zegt al wat.

Aan de andere kant is het wel goed je te beseffen dat het een aantal deelnemers maar een fractie is van alle abonnees maar je kan ze nooit allemaal mee laten doen. Moet ook toegeven zelf 9 van de 10 keer geen zin heb een enquête of onderzoek in te vullen en zo zijn er veel meer mensen die er zo over denken. Echter had ik nu iets van, moah waarom niet dat kan mijn gebruikersevaring van XMS alleen maar ten goede komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Nick39 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:05:
Wat ik trouwens jammer vindt is dat het zelfde Portaal niet actiever is in het bemiddelen bij nieuwe klanten.
Hier zijn 26 woningen vrij gekomen en weer opnieuw verhuurd.
Wanneer denk je er aan om te wisselen van provider, bij een verhuizing.
Waarom legt Portaal niet een foldertje neer wat er allemaal mogelijk is met die vezel in de meterkast.
Misschien is het een idee om een XMS "ambassadeur" te benoemen in een aantal wijken, die bij een leegstaande woning een foldertje in de bus gooit ?
Portaal geeft aan nieuwe bewoners van een woning wel de XMS folder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
zoals wiebo86 al zegt. nieuwe portaal huurders krijgen een XMS folder in de bus.
Ik denk dat ik dat wel kan verklaren. Internet is wel de meeste stabiele dienst, maar de PC's van veel mensen niet. De meeste tweakers zullen de servicedesk niet bellen voor een internet probleem maar veel anderen wel.

Veel mensen vinden dat internet niet werkt op het moment dat hun pc gewoon de verbinding niet gebruikt.

ik noem maar wat dingen waarom "internet van xms" niet werkt.
- offline werken
- uitgeschakelde lanverbinding

Ik kan me voorstellen dat mensen die vinden dat dit een probleem van xms internet is een negatief antwoord geven over de stabiliteit van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:52:
zoals wiebo86 al zegt. nieuwe portaal huurders krijgen een XMS folder in de bus.
Helaas hier in Leiden echt niet, ik heb van 3 woningen de sleutel,maar geen folder,maar goed dat dit elders wel gebeurd !
ik noem maar wat dingen waarom "internet van xms" niet werkt.
- offline werken
- uitgeschakelde lanverbinding

Ik kan me voorstellen dat mensen die vinden dat dit een probleem van xms internet is een negatief antwoord geven over de stabiliteit van internet.
Jammer dat dit dan door onkunde gebeurd want tegen jullie internet kan niets op !
En ff een negatief dingetje over de concurrent,Ziggo is een aantal CI+ TV's aan het testen voor certificering.
Het model van Sony met een CI+ cam heeft auto update op aan staan. (zullen vast wel meer tv's zijn die dat ook zo hebben)
Helaas is een testfirmware op het openbare ziggo netwerk terecht gekomen en een hoop Sony televisies hebben deze geladen: gevolg, menu opties ontbreken,televisie programma's kunnen niet meer genummerd worden (je kan dus rtl 7 niet meer op 7 zetten) enz..
De originele software kan niet meer geladen worden omdat die een lager firmware nummer heeft.

Nog een:
Ned 1,2 en 3 gebruiken een afwijkende dolby codering,bij het upscalen van programma's geven deze een dolby 5.1 flag terwijl het dolby 2.0 is.
Hierdoor gaan alle Samsung HD decoders welke gebruikt worden met een dolby receiver uit sync lopen.
Het geluid loopt niet meer gelijk.
Het veroorzaakt een fout in de door Samsung in de 360 decoder gebruikte HDMI module door de firmware in de decoder.
Daar moet een upgrade voor komen welke vermoedelijk enige maanden op zich laat wachten.
En ik heb 2 van die dingen.. ( a 169 euro per stuk) dus nee, de concurrent doet het ook niet zo goed.

[ Voor 46% gewijzigd door Nick39 op 31-07-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Dat is wel slecht dat ze onaangekondigt een update op JOUW tv pushen, waardoor er functionaliteit verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Het zou niet gebeuren in Leiden?
Ik ga hier even achteraan of daar wat bekend van is.

Slecht nieuws over Ziggo. Ik heb er geen problemen mee om dat te lezen maar hoort toch eingelijk niet hier denk ik.

Wat misschien wel leuk is dat UPC in Zeewolde en Wijchen een folder heeft verspreid waarin ze ene vergelijking maken met XMS. Natuurlijk zo gedaan dat alles in het voordeel lijkt te zijn van UPC.
Meteen is er een leuke tegenactie gedaan vanuit XMS. Een advertentie die begint met het vergelijken van appels met peren. (deze staan in een lokale krant in Zeewolde en Wijchen en zijn deze week verspreid)

Toch leuk dat UPC blijkbaar nu XMS als concurent(je) ziet en daadwerkelijk actie tegen ons wil nemen. Zie ik toch als een compliment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Of de nieuwe portaal klanten een XMS folder krijgen ligt een beetje aan portaal zelf.

Soms komt het in de bus of bij een algemeen info pakket. Of ze het uberhaupt doen is de verantwoording en keuze van portaal. Het zou dus kunnen dat in Leiden dit niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:38:
Het zou niet gebeuren in Leiden?
Ik ga hier even achteraan of daar wat bekend van is.

Slecht nieuws over Ziggo. Ik heb er geen problemen mee om dat te lezen maar hoort toch eingelijk niet hier denk ik.
Snap dat je hier geen moeite mee hebt O-) ik plaatste het meer hier om te "vertellen" dat het bij de concurrent ook niet allemaal koek en ei is ook al is hun analoge tv beter van kwaliteit en hun digitale pakket groter.
Wat misschien wel leuk is dat UPC in Zeewolde en Wijchen een folder heeft verspreid waarin ze ene vergelijking maken met XMS. Natuurlijk zo gedaan dat alles in het voordeel lijkt te zijn van UPC.
Meteen is er een leuke tegenactie gedaan vanuit XMS. Een advertentie die begint met het vergelijken van appels met peren. (deze staan in een lokale krant in Zeewolde en Wijchen en zijn deze week verspreid)
Zou die advertentie wel willen zien,heb je er een pdf-je van, ik vind dat wel lachen.
Idem met Lijbrandt in Lisse, toen Lijbrandt daar glasfiber wilde gaan leveren,verlaagde Ziggo de tarieven daar.
Goliat tegen David ?
Wat verder nog relevant is aan mijn stukje,is denk ik dat als jullie een stommiteit hadden uitgehaald waardoor honderden tv's en decoders een flink deel van hun functionaliteit kwijt waren,je makkelijker tot iemand doordringt en er veel sneller een oplossing zou komen.
Zie dat maar eens bij Ziggo voor elkaar te krijgen,alle gedupeerden moeten het nu van Kassa of de Consumentenbond hebben.
Soms is een "kleintje" zijn dus een flink voordeel,ik wil in mijn "stukjes commentaar" hier graag wel objectief blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
mail me maar even op webteam[at]xmsnet.nl , dan mail ik je de pdf wel even.
echter heb ik alleen de reactie advertentie van XMS (die van zeewolde) , helaas niet de advertentie van UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Yogoi, bedankt voor de PDF. Eerlijkheidshalve moet ik stellen dat de tegen be-argumentatie redelijk tot slecht vindt.

1. Dat UPC geen volledig glasvezelnetwerk heeft en dat die 3% dan mogelijk de zwakste schakel tot aan je huis de problemen kan geven, hoeft voor een "niet" tweaker gebruiker/klant gen reden zijn om niet UPC te nemen. Tenslotte gaat het je om je portemonnee en ze nu eenmaal goedkoper en als alles het goed doet, ziet men daarvan niet het probleem.

Een betere overtuiging zal kunnen geven dat je bij UPC in netwerk gevangen zit, wat inhoudt dat als je buurman flink zit te downloaden dat jij een haperent beeld hebt tijdens het bekijken van een uitzending gemist aflevering via het internet. Of dat je, ondanks dat je 100% betaald, voor 30~40% afgeknepen wordt bij het gebruik van torrents en usenet. Kijk dat zijn reden waar je klanten mee over de streep haalt.

2. Je wordt doodgegooid met klanttevredenheidsonderzoeken. Nou ja, zowat dat die UPC niet terug te vinden is op website en dat ze bij jullie o zo goed scoren. Per saldo blijven ze goedkoper. Wat kan een dergelijk onderzoek dan uitmaken. Daarbij is het overdreven benadrukken ervan eerder irritant, dan dat het ertoe bijdraagt om voor XMS te kiezen. Kom dan met feiten. Bij UPC betaal je 10 cent per minuut en bij ons heb je een gratis nummer. Kijk dat zijn overtuigende zaken waar klanten op reageren. (impuls)

3. Gevaarlijk om te gaan goochelen met diensten die je niet eens hebt. Het zal wel marketing heten. Jullie weten na een ruime periode van testen niet eens een fatsoenlijk HD pakket te kunnen aanbieden, laat staan dat je nieuwe klanten blij wil gaan maken met lokale diensten die vooralsnog alleen nog maar utopie zijn.

4. En wat heb ik als mogelijke nieuwe klant om in een lokaal huis alleen maar te zien wat jullie bieden. Neem dan ook een UPC aansluiting en zet die er naast, als je dan toch zo graag die klant wil overtuigen.

Nee hoor, al met al vind ik de tegenprestatie van XMS uitermate mager. Jullie lopen gewoon achter de feiten aan en balen gewoon dat UPC erg handig en snel gereageerd heeft. En zie dat verschil maar eens op te lossen.

Wil je een goeie stap doen, kom dan naar Almere want KPN is togenblik nog steeds alleenheerser met een pakket wat belachelijk duur is; het duurt erg lang voordat mensen zijn aangesloten en je kunt alleen hun modem/router gebruiken. OK UPC opereert hier ook, maar tenslotte is dat geen volledig glasvezel en daarvan heb je als tegenkandidaat KPN wel op volledig glasvezel, maar die opereren niet modulair zoals XMS dat al wel doet. Of gaat dat pijn doen binnen glasvezelnetwerk, want tenslotte ligt er ook bij jullie een lijntje naar reggefiber wat weer voor 40% in handen is van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook te vinden op PC Welt in het Nederlands, maar aardige test van Wlan N routers [in het Duits]

http://www.pcwelt.de/star...hn_wlan_n_router_im_test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is V&A voor.

[ Voor 89% gewijzigd door IEF op 03-08-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:43:
[...]

Netjes, had ik ook aan mee gedaan weet alleen niet meer zo goed wat ik elk onderdeel ook alweer gegeven had.
Trouwens leuk dat er 2 HD settopboxen verloot worden onder de deelnemers :)
Mja.. alleen jammer dat ik daar niets aan heb ;) heb geen analoge/digitale tv van XMS.
Geef dan bv ook een jaartje telefoonabonnement kado, of 3 maanden gratis internet.
Je kan een gewonnen decoder altijd weer verkopen natuurlijk,maar tis minder dat als je een prijs wint je deze moet verkopen om het rendement te krijgen.
Om um nu op de kast te zetten om er naar te kijken,nee.. hoewel ie mooier is dan die zapdozen van de concurrent,dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Nick39 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:27:
[...]

Mja.. alleen jammer dat ik daar niets aan heb ;) heb geen analoge/digitale tv van XMS.
Geef dan bv ook een jaartje telefoonabonnement kado, of 3 maanden gratis internet.
Je kan een gewonnen decoder altijd weer verkopen natuurlijk,maar tis minder dat als je een prijs wint je deze moet verkopen om het rendement te krijgen.
Om um nu op de kast te zetten om er naar te kijken,nee.. hoewel ie mooier is dan die zapdozen van de concurrent,dat wel ;)
Ach Nick, je hebt geluk de kans is slechts 2 x 1 op de 567!
Ik heb eventjes niet zo snel uitgerekend hoe klein de kans is dat je er eentje wint, maar je hoeft je geen zorgen te maken denk ik. Maarrrr was hier geen uitdrukking/gezegde over : Iets van de bek van een paard of zo iets!!!
:*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Extra zender IPTV
Vanaf vandaag (03/08/09) is de zender Nijmegen1 aan het TV menu toegevoegd.
Nijmegen1 staat bij TV Menu --> Televisie --> Regionaal en heeft kanaalnummer 76.

Wijzigingen TV menu
Onder TV Menu --> Televisie is de naam van de categorie Nederland 4 gewijzigd in Nederland 24.
Binnen de categorie Nederland 24 zijn de namen van de zenders en logo's aangepast conform de nieuwe naam van Nederland 4 (www.nederland24.nl).

[ Voor 42% gewijzigd door denan op 03-08-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiebo66 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:41:
[...]

Ach Nick, je hebt geluk de kans is slechts 2 x 1 op de 567!
Ik heb eventjes niet zo snel uitgerekend hoe klein de kans is dat je er eentje wint, maar je hoeft je geen zorgen te maken denk ik. Maarrrr was hier geen uitdrukking/gezegde over : Iets van de bek van een paard of zo iets!!!
:*) :*) :*)
Ik poets mijn tanden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Nick39 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:40:
[...]

Ik poets mijn tanden hoor ;)
Ik werd ineens wakker en toen wist ik het: "Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken" ...... en dan maar eerst even afwachten of je het "paard" ook krijgt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 02:34:
[...]

Ik werd ineens wakker en toen wist ik het: "Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken" ...... en dan maar eerst even afwachten of je het "paard" ook krijgt! :)
whahaha Wiebo.. je hebt mijn dag weer gemaakt...
Lag nog net niet onder mn buro |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Ne even serieus:
Afgelopen weekend was het weer raak; zowel uitzending gemist als RTL plus hebben bijna of geen programma's om terug te zien. Is er soms één afdeling die dit voor alle zendes beheert?
Van tijd tot tijd valt het geluid ook weg bij RTL plus en dan gaat het om de nieuwsuitzending van 07.00 uur in de ochtend. In het begin gaat het goed maar zodra er een reportage komt valt het geluid weg.
Vorige week heb ik dit een paar keer gehad en vanmorgen weer, vorige week kreeg ik het geluid niet terug maar vanmorgen wel door eerst op pauze te zetten en dan weer verder te gaan.
NB ik maak gebruik van de 130.

Dan nog een paar vragen vanuit Soest:
- Is het al bekend of en wanneer RTL en SBS met HD gaat komen
- Hoe staat het met de EPG
- Is er binnenkort een pilot te verwachten van HDD via usb aan de 130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Even serieus, hoe lang lopen de problemen met analoge (en inmiddels digitale) tv al? Een ieder die zich hier zo druk mee bezighoud zou ik aanraden naar een provider te gaan die ook kan waarmaken wat 't verkoopt.

Ik doel dan op slechte analoge kwaliteit (al jaren) en weinig content(understatement) op het digitale platform.

Wil niet negatief overkomen maar zo is 't toch wel? of mis ik iets? Ik heb geen digitale tv meer, maar is er inmiddels al een zenderindeling die in te delen is, een teletekst die stabiel is en zijn de discoveries al aangeboden?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Wilde schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:48:
Even serieus, hoe lang lopen de problemen met analoge (en inmiddels digitale) tv al? Een ieder die zich hier zo druk mee bezighoud zou ik aanraden naar een provider te gaan die ook kan waarmaken wat 't verkoopt.

Ik doel dan op slechte analoge kwaliteit (al jaren) en weinig content(understatement) op het digitale platform.

Wil niet negatief overkomen maar zo is 't toch wel? of mis ik iets? Ik heb geen digitale tv meer, maar is er inmiddels al een zenderindeling die in te delen is, een teletekst die stabiel is en zijn de discoveries al aangeboden?
Ik heb digitale en HD televisie maar kijk ook nog regelmatig analoog vanwege de prima kwaliteit.
In 2005 toen ik overstapte naar XMS sneeuwde het zelfs in de zomer bij Casema Nog lange tijd heb ik het signaal van Casema en later Ziggo ongevraagd gehad maar de sneeuw bleef.
Mogelijk is het niet overal zo goed als hier maar hoeveel jaren kennis heeft Ziggo al om een beetje behoorlijk product op de markt te zetten. De glasvezel is nog redelijk nieuw dus gen het een beetje tijd.

Maar waarom zo klagen over iets wat je niet gebruikt??
En waarom zouden mensen van jouw moeten overstappen?, een beetje een slap verhaal allemaal van je of heb je nog ergens Ziggo aandelen die je te gelde wilt maken?
Je bent vast vergeten dat Ziggo naast KPN steeds nummer 1 en 2 staan in de klachtentop van Kassa en Radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiebo66 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 02:34:
[...]

Sorry,maar zet um dan maar in de gang,een paard zet ik zeer zeker niet op de kast :(
RTL heeft aangekondigd ergens in het laatste kwartaal van 2009 te beginnen met haar HD uitzendingen welke ook bij Ziggo te zien zullen zijn.
SBS eind van dit jaar. " SBS wil alleen kwijt dat het de intentie heeft om Veronica en Net 5 vanaf dit najaar in hd-kwaliteit aan te bieden."
nieuws: RTL rondt technische voorbereiding op hd-uitzendingen af

"RTL7 en RTL8 zullen vanaf het vierde kwartaal 2009 in HD-kwaliteit te zien zijn. In de loop van 2010 worden RTL4 en RTL5 aan het HD-aanbod toegevoegd. "
http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=682691

[ Voor 50% gewijzigd door Nick39 op 04-08-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Het begint hier een beetje een kinderboerederij te worden met die al dieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wie weet waarom Glashart in Almere maar één aanbieder kent???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PDF-je gehad maar ik vind hem wel leuk en zeker niet misleidend.
Sure UPC/Ziggo heeft meer zenders,maar rekent voor het pluspakket wel extra.
Bij UPC moet je die box huren,dus dat zijn maandelijks terugkomende kosten.
Ik zie in het pdf-je met de tegen reclame,niets misleidends.

Ziggo heeft Discovery HD,maar daarvoor moet je de huidige 4 andere discovery zenders ook afnemen.
National Geo HD,idem, nat geo wild moet je dan verplicht ook afnemen.
Als XMS dat gaat doen,moeten de kosten omhoog.
Dan komt er gegarandeerd een betaald pluspakket en de kosten daarvan moeten gedragen worden door de abonnees van dat pluspakket.

Hier kan je nog steeds,via dit forum of via de telefoon,makkelijk mensen bereiken.
Nee, ik vind de fris gewassen appeltjes en peertjes wel leuk.
En och,je moet het ook een beetje als een knipoogje zien.
Daarnaast is de hele techniek van digitale tv bij XMS gebaseerd op IPTV die bij de concurrenten nog in de kinderschoenen staat.
Bij Ziggo kost dat pakket bijna 200 euro mits je dan wel even 2 jaar abonnee blijft en de maandelijkse kosten er bij voor het interactieve abonnement.
Ik vind de tegenreclame wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Wie weet waarom Glashart in Almere maar één aanbieder kent???
Zo ver ik weet (hang me er niet aan op ik weet niet de exacte afspraken hierover) bepaalt de operator welke providers diensten mogen leveren op het netwerk.

Het "open" netwerk in Almere is voorlopig alleen KPN zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Yogoi je hebt mail ;)

Voor geinteresseerden die willen weten wat er allemaal op een xms abbo'tje ronddraait
http://82.215.33.36/serverpark.htm
Sorry voor het "lullige" behang,tis een voormalige kinderkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Nick39 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:23:
@Yogoi je hebt mail ;)

Voor geinteresseerden die willen weten wat er allemaal op een xms abbo'tje ronddraait
Dat is een best hoekje Nick!!
Vooral al die laptops doen het hem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

.....
.....
Ik word zo langzamerhand toch wel nieuwsgierig naar jullie stroom-rekening, of heb jullie ook een eigen windmolen in de tuin en zonnecellen op het dak.....? :) ;) O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yogoi je hebt mail ;)

alleen je adres stond er niet bij Nick :9 :9
wilde ff langskomen namelijk haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:12:
[...]

Ik word zo langzamerhand toch wel nieuwsgierig naar jullie stroom-rekening, of heb jullie ook een eigen windmolen in de tuin en zonnecellen op het dak.....? :) ;) O-)
eh betaal nu 225 euro per maand aan stroom en gas.. en tis net opgenomen en zit weer hoger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
vooral dat behang, dat maakt het echt helemaal af.

op de een of andere manier doet het denken aan een weedplantage door dat behang.
maar je draait dat alles op 50mbit?
zeker wel redelijk gemaxed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:39:
[...]

Dat is een best hoekje Nick!!
Vooral al die laptops doen het hem :P
Dan staan er beneden nog 2 pc's,en in de logeerkamer nog 1 en op mijn zoon's kamer ook nog 2... heb nu voor de gein de airco eens uitgegooid en nu is de temperatuur op de kamer zelf al 34 graden zonder dat de zon er op staat,er zit al van die zonwerende autoruit folie op het raam,kon ik met die warmte maar iets doen.. onze slaapkamer zit er naast en daar is het nu 24 graden (airco daar is uit) dus simpel rekensommetje leert dat de apparatuur de temperatuur met 10 graden doet stijgen.
Gelukkig beheer ik alles beneden met realvnc want tis geen pretje,zelfs met de airco aan niet.

Maar goed op de zolder is het nu al 29 graden,dus dat is geen optie.
Zonnecellen heb ik wel,serieus,over nagedacht maar over een paar jaar willen ze OF slopen OF renoveren.
Het commentaar onder de foto's is van mijn zoon,de chatrooms zijn zijn hobby..zal hem eens aanspreken op zijn schrijffouten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 05-08-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:27:
vooral dat behang, dat maakt het echt helemaal af.

op de een of andere manier doet het denken aan een weedplantage door dat behang.
maar je draait dat alles op 50mbit?
zeker wel redelijk gemaxed dan?
Ik kan niet veel meer doen nee.. dus die 100 mbit zou zeer welkom zijn ;)
Mogelijk de reden waarom UPC de advertentie plaatste:
http://www.digitalekabelt...alt_onder_2_miljoen.shtml
Ze zijn 10.000 abonnees in een kwartaal kwijtgeraakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 05-08-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Yogoi schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:17:
Zo ver ik weet (hang me er niet aan op ik weet niet de exacte afspraken hierover) bepaalt de operator welke providers diensten mogen leveren op het netwerk.

Het "open" netwerk in Almere is voorlopig alleen KPN zover ik weet.
En wie is die operator dan in het geval??? Dat KPN de monopolist van Glashart is, is wel duidelijk. Alhoewel Online ook vooraankondigen met een dergelijk pakket te willen komen, zoals XMS. Maar vervolgens in dood zwijgen niets meer van zich laat horen. En wat betreft KPN, de klachten en problemen het aantal klanten die glas heeft overstijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Valt het bij andere op dat NGC al tijdje alles standaard als 16:9 uitzend. wat al 16:9 is? en alles dus uitrekt (via digitaal ieder geval)?
Daar kan XMS vast niks aan doen. En NOB zal dat vast direct uitzenden.
Maar irritant is het wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 06-08-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:48:

`Zenderindeling kun je bij Ziggo ook niet veranderen ( wel favorietenlijst maken ) maar beide opties zijn er niet in de software van XMS.
Teletekst zojuist nog ff bekeken bij de buurman,is niet echt grandioos, en nee,geen discovery's toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:44:
Valt het bij andere op dat NGC al tijdje alles standaard als 16:9 uitzend en alles dus uitrekt (via digitaal ieder geval)?
Miss. decoder instelling ? want het is 4:3 hier. (ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:05:
[...]

Miss. decoder instelling ? want het is 4:3 hier. (ziggo)
Nope... Niks aan veranderd.. en de andere zenders zijn ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:16:
[...]

Nope... Niks aan veranderd.. en de andere zenders zijn ok...
hmmm.. kijk toch even int menu.
en kijk bij instellingen > beeld > of het goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:48:
[...]

hmmm.. kijk toch even int menu.
en kijk bij instellingen > beeld > of het goed staat.
Het is zowel ineens laatste 4 dagen ongeveer op de amino 130(pilotversie op hdtv) als op 110(oude 4:3 beeldbuis. Op alle andere zenders is het wel goed. Analoog is NGC ook goed.

Kan iemand niet kijken of NGC op 16:9 wordt weergegeven digitaal? Want ze horen uit te zenden in 4:3....

[ Voor 10% gewijzigd door Mau_Maus op 06-08-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:42:
[...]

Het is zowel ineens laatste 4 dagen ongeveer op de amino 130(pilotversie op hdtv) als op 110(oude 4:3 beeldbuis. Op alle andere zenders is het wel goed. Analoog is NGC ook goed.

Kan iemand niet kijken of NGC op 16:9 wordt weergegeven digitaal? Want ze horen uit te zenden in 4:3....
Heb gelukkig weer Ziggo ivm het voor mij VEEL betere zenderaanbod. Hierop is NGC gewoon 16:9. De overige Dicovery channels (daarom + SciFi channel overgestapt) worden vreemd doorgegeven, moet je handmatig aanpassen. (Ja tegen kaste "gezegd" dat ik een breedbeeld heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:23:
[...]

Heb gelukkig weer Ziggo ivm het voor mij VEEL betere zenderaanbod. Hierop is NGC gewoon 16:9. De overige Dicovery channels (daarom + SciFi channel overgestapt) worden vreemd doorgegeven, moet je handmatig aanpassen. (Ja tegen kaste "gezegd" dat ik een breedbeeld heb)
Discovery lijkt een NTSC-4:3 formaat uitgesneden voor PAL-4:3... Maar NGC is in SD formaat16:9, maar wordt bij mij dus uitgerekt naar nog eens 16:9. Dus zwarte balken boven en onder erbij. Zonder verkeerde instellig decoder of tv... Dus de bron is zo... Heel vreemd. analoog gaat wel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 06-08-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
net even laten testen in een XMS huis. Daar is NGC nog helemaal normaal.
geen uitgerekte beelden. (getest met een 130m)

Is het nog steeds zo of is het inmiddels weer normaal?

[ Voor 6% gewijzigd door Yogoi op 06-08-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Yogoi schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:07:
net even laten testen in een XMS huis. Daar is NGC nog helemaal normaal.
geen uitgerekte beelden. (getest met een 130m)

Is het nog steeds zo of is het inmiddels weer normaal?
Ik ben nu op me werk. Zal straks even kijken. Niet om op te scheppen, maar ik weet alles van verhoudingen en weet alle instellingen van de decoder en mijn tv's... En het was bij mij zowel op de pilot amino 130 en de normale 110 op oude beeldbuis en hdtv, van de 1 op andere dag. En de rest is goed en op analoog ook goed.

Ik zal straks even kijken als ik thuis ben.

UPDATE 1:
Vandaag zie alles er goed uit...

UPDATE 2:
Nu gaat het weer fout. Het lijkt erop dat NGC af en toe in 16:9 uitzend. En soms in 4:3 letterbox... Maar dan nog steeds doorgeeft als 16:9.met digitaal... Met analoog gaat het wederom goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Mau_Maus op 06-08-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Bij mij is NGC ook verkeerd. De beeldinstelling op de 130 staat bij mij op "1080i normaal", dus zonder de altijd schermvullend optie. Het lijkt wel of de optie altijd schermvullend nu standaard aanstaat voor NGC, want deze optie doet het altijd verkeerd wanneer er een letterboxuitzending is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
ari3 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:44:
Bij mij is NGC ook verkeerd. De beeldinstelling op de 130 staat bij mij op "1080i normaal", dus zonder de altijd schermvullend optie. Het lijkt wel of de optie altijd schermvullend nu standaard aanstaat voor NGC, want deze optie doet het altijd verkeerd wanneer er een letterboxuitzending is.
Ahh eindelijk een medestander die het ook heeft ;) Je omschrijft precies wat ik ook heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Amino 110 op een ouderwets degelijke 4:3 CRT

Ik vind zwarte balken op mijn scherm dus absoluut geen probleem, maar heb een vreselijke hekel aan uitgerekte of afgeknipte beelden. Ik wil het beeld zien in de originele verhoudingen.

NGC digitaal geeft bij mij 54 bij 24 cm, oftewel 9:4, een soort bioscoopformaat..... In de breedte dus beeldvullend, boven en onder forse zwarte balken. maar dat boeit mij dus niet. Maar het beeld is wel in de breedte uitgerekt....... Dus iedereen lijkt een beetje dik en dat vind ik dus niet prettig.

Analoog lijkt NGC inderdaad wel goed.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:11:
Amino 110 op een ouderwets degelijke 4:3 CRT

Ik vind zwarte balken op mijn scherm dus absoluut geen probleem, maar heb een vreselijke hekel aan uitgerekte of afgeknipte beelden. Ik wil het beeld zien in de originele verhoudingen.

NGC digitaal geeft bij mij 54 bij 24 cm, oftewel 9:4, een soort bioscoopformaat..... In de breedte dus beeldvullend, boven en onder forse zwarte balken. maar dat boeit mij dus niet. Maar het beeld is wel in de breedte uitgerekt....... Dus iedereen lijkt een beetje dik en dat vind ik dus niet prettig.

Analoog lijkt NGC inderdaad wel goed.
Drom balken is ook niet erg, als het zo origineel wordt meegegeven. Maar nu is het dus 4:3 letterbox (zwartebalken boven en onder die er hard inzitten, maar alles in juiste verhouding) En dan nog is uitgerekt naar 16:9.. dus beeldvullend en dus te breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:26:
[...]

Drom balken is ook niet erg, als het zo origineel wordt meegegeven. Maar nu is het dus 4:3 letterbox (zwartebalken boven en onder die er hard inzitten, maar alles in juiste verhouding) En dan nog is uitgerekt naar 16:9.. dus beeldvullend en dus te breed.
klopt idd. heb het vandaag ook even in de gaten gehouden.
Beeld formaat word niet correct doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:52:
[...]

klopt idd. heb het vandaag ook even in de gaten gehouden.
Beeld formaat word niet correct doorgegeven.
He gelukkig, dacht al dat ik gek werd ;) Het is namelijk nogal frustrerend wanneer je de enige bent die lijkt een uniek "probleem" te hebben. En dat er dan snel gedacht wordt dat ik zelf wat "fout" doe. Naja het wordt nu hopelijk opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:44:
Valt het bij andere op dat NGC al tijdje alles standaard als 16:9 uitzend. wat al 16:9 is? en alles dus uitrekt (via digitaal ieder geval)?
Heb ff e.e.a. op de satforums en bij Ziggo nagekeken maar sinds kort zendt NGC 16:9 uit.
Ook bij Ziggo.
Echter bij XMS zendt men het signaal in 4:3 uit.
Er staat dus ergens iets niet goed bij XMS of bij de stream die men krijgt,het wordt in 16:9 aangeboden, er wordt door XMS 4:3 van gemaakt maar het wss signaal zegt 16:9, ik kan me voorstellen dat daar een en ander van in de war gaat.
Het bronsignaal van NGC is dus sinds 31 juli 16:9 en geen 4:3.
Op mijn humax en samsung brandt nu netjes het lampje 16:9 en het wordt hier correct weergegeven via Ziggo.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 07-08-2009 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ok , mensen emt het NGC probleem, kunnen jullie mij even je postcode+huisnummer mailen naar webteam[at]xmsnet.nl ?

mijn collega van DTV wil graag wat klantnummers erbij zodat hij het kan fixen :)

ps. Famous, laat je mailtje maar zitten, die weet ik wel uit m'n hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:46:

ps. Famous, laat je mailtje maar zitten, die weet ik wel uit m'n hoofd :)
O-) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
dankje voor de mailtjes

Ik heb er nu 6, dat moet genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Yogoi schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:41:
..........
Ik heb er nu 6, dat moet genoeg zijn.
Het beeld is wel veranderd nu maar ze zijn wel een beetje doorgeschoten...... Het NGC digitaal beeld is bij mij nu schermvullend 4:3 en is nu dus verticaal uitgerekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 20:09:
[...]

Het beeld is wel veranderd nu maar ze zijn wel een beetje doorgeschoten...... Het NGC digitaal beeld is bij mij nu schermvullend 4:3 en is nu dus verticaal uitgerekt. ;)
Haha inderdaad... Naja de zwartenbalken boven en onder die hard werden meegegeven zijn in ieder geval weg... Als ze met deze instellingen nou nog doorgeven dat het om 16:9 gaat. Dan lijkt het mij dat het goed moet zijn.

Misschien hebben ze dit getest met de instelling 1080i schermvullend... Of ze zijn natuurlijk nog druk bezig en aan het testen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Mau_Maus op 07-08-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmiddag waren er ook wat 4:3 uitzendingen,oude series dus.
Ze switchen dus steeds tussen 16:9 en 4:3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

never mind

[ Voor 80% gewijzigd door Fiber op 08-08-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paris
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:25
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:14:
[...]

Advanced/Advanced Network/Enable Multicast Streams

Voor de URLs geef ik je een tip:
- wireshark installeren
- je pc samen met de amino en de normaal daarop aangesloten kabel aan een hubje hangen
- Amino booten terwijl wireshark draait
- zoeken naar HTTP verkeer

Dan vind je de 'config' voor de amino met alle stream URLs er in.

Let wel: dit werkt totdat men bij XMS de boel beter beveiligd (ik neem aan dat dat nodig zal zijn als men meerdere abo's voor DTV gaat aanbieden).

Wim
Hoi Wim,

Ik ga het zo ff uitproberen... Thanx voor de berichtgeving (sorry voor mijn late respons, maar ben net terug van vakantie 8))

Aldo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Voor de NGC kijkers:
Er word aan gewerkt. Ik heb helaas geen timeframe waarin dit verholpen moet zijn.
Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.