d0s schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:47:
Positieve en negatieve aspecten van diensten neem je ook mee in de cijferbeoordeling, en de cijfers die klanten geven zijn gewoon goed, zowel in dit onderzoek als in het vorige onderzoek. Ook het percentage dat XMS zou aanbevelen aan vrienden is gewoon erg goed.
Dat zegt natuurlijk ook wel iets over de mening van het overgrote deel van de klanten over XMS en de diensten.
Niet helemaal want de vraag of je xms zou aanbevelen aan anderen is al bv op een paar manieren uit te leggen.
Qua internet zeg ik, JA, gelijk doen.
Qua News zeg ik, ja en nee, wel internet via XMS,maar niet via "hun" newsserver.
Qua TV zeg ik, Analoog beslist niet doen.
Qua Digitale tv zeg ik,kwaliteit is goed,wil je niet teveel zenders, dan beslist doen.
Maar wil je een groter zender aanbod dan zeg ik weer: Niet Doen.
Qua telefonie zeg ik, wil je niet teveel toeters en bellen: Doen.
Wil je meer opties, zoals Selectief blokkeren inkomende nummers, selectief blokkeren uitgaande nummers via een portal, NIET Doen.
Daarnaast als je kijkt naar de percentages heeft niet het overgrote deel van de klanten hun mening gegeven maar slechts een minderheid.
90% lijkt hoog,maar in het Leidse geval zullen dus maar 36 van de ruim 560 abonnees XMS aanbevelen aan anderen.
Zo geldt dit voor veel meer vragen,ze zijn allemaal op meerdere manieren te beantwoorden maar omdat die opties er niet bij staan kies je maar wat.
Tel je alles bij elkaar op dan heeft slechts een klein deel van de abonnees haar stem uitgebracht,had de rest dat ook gedaan dan zou het resultaat er heel anders uitgezien
kunnen hebben.