XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste
Acties:
  • 165.208 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Voor de digitaal-lijkers onder jullie: (ik: HD, Amino130 pilotversie) hebben jullie ook last van haperend geluid? Met name op de NedHD-zenders gebeurt het me regelmatig dat het geluid een fractie van een seconde wegvalt. Bij de andere zenders kwam het altijd al voor, maar in veel mindere mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:36
mischien een rare vraag maar hoeveel connections mag/kun je opennen op een XMS internet verbinding?
ik heb z'n internet test gedaan en daar stond dat ik 210 connections kon openen en nu vroeg ik mij af of de router daar in de beperkende factor was of de verbinding zelf?

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Even mijn frustraties hier spuien.

We hebben hier XMS aangevraagd. So far so good.
Glashart regelt de aansluitingen.
Op 14 juli komen ze hier aan de deur voor het schouwen. Ik ben niet thuis (vakantietijd, ik ben de dag daarvoor voor 3 weken vertrokken). Krijg je een brief dat je binnen 3 dagen moet reageren om een nieuwe afspraak te maken (sick, nogmaals half NL is op dat moment op vakantie).

Bij terugkomst dus maar gebeld om een nieuwe afspraak te maken. U wordt terug gebeld. Na een week nog niets gehoord, wederom gebeld (kennelijk doet NKM werk voor Glashart?). Wederom gevraagd hoe en wat, u wordt teruggebeld.

Je raad het al, niet teruggebeld natuurlijk.
Vandaag (we zijn bijna 2 weken verder na mijn laatste telefoontje) maar weer gebeld. 0800 nummer gebeld, bandje, Welkom bij XMS, het nummer is gewijzigd. Ander nummer bellen, nu een 088 nummer. Weer een menu. Keuze 3, die gaat over schouwen etc. Na ruim een kwartier in de wacht krijg ik een dame van XMS aan de lijn. Ik uitleggen wat er aan de hand is, vertelt ze me dat ik keuze 3 had moeten maken. DAT HEB IK GEDAAN!. Momentje meneer ik vraag het voor u na. Meneer, wilt u na 12.00 uur nog een keer proberen, de doorschakeling voor keuze 3 is nog niet actief. Huh ????????????????????

Dan ga ik zeker weer tijd kwijt raken in de wachtrij?

Hoezo klantenbinding?

Als dit de voorbereiding is, dan vraag ik me af wat er nog allemaal komen gaat.

Volgens mij ga ik nog maar eens kijken naar andere alternatieven, pffffffffffffffffffffffffffff

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Optie 3 komt normaal gesproken uit bij de aannemer. (NKM veenendaal gok ik als ik jouw verhaal zo lees)
Echter in de bouwvak is dat niet zo vaak het geval en komt de klant weer op de service desk terecht.

Op zich logisch want degene moet toch ergens uitomen. probleem is echter dat mensen met problemen die voor optie 3 bellen vaak niet geholpen kunnen worden door de service desk. (en de service desk kan niet zien dat degene aan de lijn terugkomt van optie 3)

15min+ in de wachtrij? was dat 's avonds?
zover ik kan overzien komt overdag (8:30-17:00) de wachtrij bijna nooit boven de 2-5min (afgelopen 3 weken zelfs heel vaak geen wachtrij gehad, zoals nu bijvoorbeeld :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Yogoi schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:24:
Optie 3 komt normaal gesproken uit bij de aannemer. (NKM veenendaal gok ik als ik jouw verhaal zo lees)
Echter in de bouwvak is dat niet zo vaak het geval en komt de klant weer op de service desk terecht.

Op zich logisch want degene moet toch ergens uitomen. probleem is echter dat mensen met problemen die voor optie 3 bellen vaak niet geholpen kunnen worden door de service desk. (en de service desk kan niet zien dat degene aan de lijn terugkomt van optie 3)

15min+ in de wachtrij? was dat 's avonds?
zover ik kan overzien komt overdag (8:30-17:00) de wachtrij bijna nooit boven de 2-5min (afgelopen 3 weken zelfs heel vaak geen wachtrij gehad, zoals nu bijvoorbeeld :P)
Nee, dat was vanmorgen. Maar het is natuurlijk van de zotte, dat het je onmogelijk gemaakt wordt om een afspraak te maken voor een schouwing. Inmiddels NKM maar weer rechtstreeks gebeld, want ook na 12 uur kwam ik wederom bij XMS uit. Dame van XMS heeft netjes alle gegevens genoteerd en heeft de NKM? een mail gestuurd met mijn klacht, waarvoor nogmaals dank.

Inmiddels wederom van NKM de toezegging dat ik teruggebeld ga worden (we wachten maar weer af).

En nog even mijn call-logs nagekeken, het was inderdaad geen kwartier, totaal was ruim 11 minuten voor het gesprek (nu nog nieuwsgierig wat het bellen kost naar zo'n 088 nummer, wat voorheen toch een gratis 0800 nummer was)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:50:
[...]
En nog even mijn call-logs nagekeken, het was inderdaad geen kwartier, totaal was ruim 11 minuten voor het gesprek (nu nog nieuwsgierig wat het bellen kost naar zo'n 088 nummer, wat voorheen toch een gratis 0800 nummer was)
Ach.. dan valt dat best mee.
Want je zit snel ook even met iemand aan de telefoon,
dus die 15+ min was ietsie te hoog ingeschat :9

Betreffende het XMS klantenservice nummer!
Dit stond daarover in de nieuwsbrief :

Nieuw nummer klantenservice
Vanaf 1 september a.s. gaat het nummer van de servicedesk van XMS wijzigen. Het nieuwe nummer wordt 088 555 2 555. Bellen naar dit nummer is gratis met een XMS Telefoon abonnement. Belt u niet via een XMS telefoonverbinding, dan betaalt u het lage interlokale tarief. Het 088 nummer is al vanaf 1 augustus 2009 te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Dan klopt die nieuwsbrief niet, want het nummer is al per 1 augustus omgezet, en dan nog, ik heb die nieuwsbrief niet gehad ;)

Overigens klantvriendelijk naar de xms-klanten. Je telefonie doet het niet, hoe bel je dan? Juist met je mobieltje, dus toch centjes betalen. Als dit met die 088 nummers net zo gaat als met de 087 nummers kun je nog lachen, ik geloof dat TMobile 1,30 euro per minuut rekende naar die 087 nummers

[ Voor 54% gewijzigd door GerkeP op 12-08-2009 15:54 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:52:
Dan klopt die nieuwsbrief niet, want het nummer is al per 1 augustus omgezet, en dan nog, ik heb die nieuwsbrief niet gehad ;)
Nieuwsbrief klopt wel hoor.
Ik heb zelf net nog getest en het 0800 nummer is nog steeds gewoon te bereiken..
gewoon even geduld moet je hebben..
op een gegeven moment zegt de vriendelijke vrouwen stem.. u word nu doorgeschakeld.

En de nieuwsbrief is naar alle email accounts verzonden,
zeg maar het hoofd email account waar ook de factuur op binnen komt.

btw. daar ben ik inderdaad wel nieuwsschierig naar.
Wat het 088 nummer gaat kosten als je het met je mobieltje moet bellen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuws

XMS en Ziggo strijden in Amersfoort

woensdag 12 augustus 2009 | 09:44 CET

XMS probeert de drempel van 40 procent voorintekening te halen voor de uitrol van FttH in een deel van Amersfoort, maar vindt daarbij Ziggo op zijn weg. De kabelaar benadrukt in folders dat de kabel toekomstvast is. Deze week gaan concurrerende promotieteams de wijk in. XMS geeft extra korting: Inwoners van de Amersfoortse wijken Zielhorst en Kattenbroek die zich voor 15 september 2009 inschrijven voor een symmetrisch 50 Mbps glasvezelabonnement van 42,50 euro per maand bij XMS, krijgen het eerste jaar een gratis upgrade naar 100 Mbps up/down (ter waarde van 30 euro per maand). De upgrade geldt ook voor wijkbewoners die zich al eerder hebben aangemeld voor een 50 Mbps abonnement , al dan niet triple-play.

© 2000 - 2009 Telecompaper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Niet klantvriendelijk dus :(
088 heeft vanaf het vast net een tarief (KPN � 0,0293) welke het midden houdt tussen lokaal tarief en landelijk tarief. De uitlevering van deze nummers aan bedrijven is in volle gang. Door de hoge kosten welke volgens radar en Opta door mobiele operators worden berekend (tot � 1,50) krijgt het imago van 088 nummers, bedrijven die voor deze nummers kiezen �n mobiele operators een onwenselijke knauw! V-tel heeft de tarieven proberen te achterhalen maar tot nu toe is uitsluitend van T-mobile het tarief bekend en dat is � 0,5000 per minuut.
Bron: http://www.v-tel.nl/?RubriekID=2258

Ik heb vanmorgen gebeld via VOIP van xs4all, daar betaal ik dus naar 088 nummer � 0,065

Ergo, elke telecomaanbieder die dus niet op het vaste net van KPN zit kan zijn eigen tarief hier aan knopen. Het lage interlocale tarief zoals XMS dus aangeeft deugt niet.

Ook de tariefsmelding ontbreekt voorafgaande aan het gesprek.

FAIL!

[ Voor 20% gewijzigd door GerkeP op 12-08-2009 16:14 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:10:
Niet klantvriendelijk dus :(

[...]

Bron: http://www.v-tel.nl/?RubriekID=2258

Ik heb vanmorgen gebeld via VOIP van xs4all, daar betaal ik dus naar 088 nummer � 0,065

Ergo, elke telecomaanbieder die dus niet op het vaste net van KPN zit kan zijn eigen tarief hier aan knopen. Het lage interlocale tarief zoals XMS dus aangeeft deugt niet.

Ook de tariefsmelding ontbreekt voorafgaande aan het gesprek.

FAIL!
Wat betreft de tariefsmelding voorafgaand aan het gesprek geldt alleen voor 0900 nummers.

En als ik deze tarieven hierboven lees,
daar word ik niet vrolijk van :|
Want idd je belt met je mobieltje als je vaste lijn niet werkt.

Het lage interlocale tarief klopt wel,
maar jah.. dan moet je wel met een vaste lijn kunnen bellen en tjah.. bijna niemand die een 2e vaste lijn van een andere operator naast zijn XMS vaste lijn heeft!
Maar jah.. nu maar hopen dat er niet veel van dat soort storingen voorkomen (zoals vandaag) ;)

btw. ik denk dat XMS dat ook in de gaten had..
want als men een 0800 nummer belt met een mobieltje dan worden de kosten aan degeen die het 0800 nummer beheert berekent.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:25:
[...]

Wat betreft de tariefsmelding voorafgaand aan het gesprek geldt alleen voor 0900 nummers.
Dat is niet helemaal waar, het geldt voor servicenummers. De 087 en 088 range worden door vele telecomaanbieders ook als servicenummers gezien. Dat is bv een van de redenen waarom xs4all is overgestapt naar 085 nummers, die vallen nl vwb het tarief in vaste afspraken. De 087 en 088 range valt net zoals de 09xx nummers in de "min of meer" vrije tarieven voor de telecom aanbieders.

Deze discussie is al een behoorlijke tijd gaande en schiet ook volledig het doel voorbij, maar ja, de gene die moet bellen wordt er mee opgezadeld en de houder van het nummer heeft daar geen last van. Elke aanbieder kan dus zelf bepalen wat hij/zij als servicekosten bovenop dat lage interlocale tarief als extra berekent voor de doorgifte van het gesprek.

Lijkt me wel handig dat iemand van XMS hier even op reageert

[ Voor 3% gewijzigd door GerkeP op 12-08-2009 16:56 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze discussie heb ik al een paar keer geprobeerd te voeren.
Een gesprek naar ziggo kost lokaal tarief maar XMS brengt een x bedrag in rekening voor dit gesprek,veel hoger dan lokaal tarief.

KPN heeft haar software aangepast zodat als je via een dergelijk nummer belt je ook daadwerkelijk het tarief betaalt wat in dit geval Ziggo vraagt.
Bel ik dus via KPN naar Ziggo dan ben ik goedkoper uit dan via XMS die gewoon haar eigen kosten berekent voor het bellen naar een dergelijk nummer.
Het klopt niet,maar die discussie heb ik al zo vaak gevoerd en daar kom je toch niet uit.

De opta is wel bezig om hier regelgeving voor te ontwikkelen zodat bellen naar genoemde nummers voor iedereen even duur is,en niet provider afhankelijk is.
Tot die tijd betaal je voor 087 en 088 nummers zoveel als je provider vindt dat dat gesprek moet kosten en niet de werkelijke kosten.
Stel, ik ben een dienstverlener en ik reken 2 cent per minuut voor een 087 nummer.
Dan kan xms rustig 80 cent rekenen.
Ze hanteren wel een "kaartje" waarop wat kosten staan maar dit zijn vaak niet de actuele kosten.
Zo kan ik dus bv met KPN en met Ziggo bellen naar dat 087 nummer waarbij KPN de 2 cent rekent die ik vraag,maar Ziggo kan rustig zeggen, 087 is een dienstverleningsnummer en dat kost 20 cent per minuut.
Daarom is xs4all inderdaad over gegaan op een andere reeks omdat mensen die de helpdesk belden met ,als voorbeeld, tele2 een heel ander tarief betaalden als mensen die belden met Telfort.
Zelfs met een abonnement op het onbeperkt bellen van xms voor 9,95 betaal je apart voor het bellen naar die 087 en 088 nummers,ook al vermeldt het bandje dat het lokaal tarief is.
XMS ziet het als een service nummer en daar betaal je voor.
Op dit moment betaal je alleen bij KPN de echte kosten voor dat 087 en 088 nummer.
Bel je mobiel dan kan het xms bandje zeggen dit kost 10 cent per minuut maar je mobiele provider ziet het als een service nummer en rekent er een euro per minuut of meer bij.

Tot de opta met een wet komt kan een provider,xms of welke provider dan ook ( op kpn na ) je dus extra kosten in rekening brengen,veel meer dan dat het nummer daadwerkelijk kost.

• Yogoi
aegis schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:51:
mischien een rare vraag maar hoeveel connections mag/kun je opennen op een XMS internet verbinding?
ik heb z'n internet test gedaan en daar stond dat ik 210 connections kon openen en nu vroeg ik mij af of de router daar in de beperkende factor was of de verbinding zelf?
Ik heb het nog even gecheckt bij operator.
hierbij een deel uit dat mailtje:

Normaal gesproken zal ook niet de verbinding de bottleneck zijn, maar de NAT router van de gebruiker, deze dient alle connecties in de NAT tabel te kunnen opslaan.

beantwoord dit je vraag naar tevredenheid?

• aegis
  • Laatst online: 12-09 15:36
een beetje, maar ik vroeg me af of xms daar restricties op plaatste? de meeste providers hebben dit vaak wel.

maar wat ik hier uit opmaak is dat XMS onbeperkt aantal connecties toelaat?

https://bettyskitchen.nl

• Yogoi
XMS niet. Operator kan dat eventueel wel doen.
Zover mij bekend gebeurt dat niet. tenzij er vermoedelijk misbruik van gemaakt word.

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49
Omdat ik per oktober 2009 waarschijnlijk bij XMS terecht kan in Hilversum ben ik benieuwd naar ervaringen met de beeldkwaliteit van analoge TV in Hilversum. Is deze van goede kwaliteit. Dit omdat ik nog geen mogelijkheden zie om digitale (HDTV) op te gaan nemen in bijvoorbeeld MediaCenter.

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb nu sinds een paar dagen telefonie bij xms, maar als ik gebeld wordt krijg ik nog niet eens 1 op de 5 keer verbinding, alle overige keren krijg ik de melding line busy of alle lijnen zijn op dit moment bezet. Is dit iets in mijn drg of zijn is het echt zo dat 's avonds (overdag heb ik nog niet getest, dat doe ik morgen) alle lijnen vol zitten. Als dat zo zou zijn zou ik er hier toch wel iemand over gehoord hebben.

Ik heb trouwens getest vanaf een hi, een t-mobile een telfort en een vast kpn nummer, alleen geven dezelfde melding.

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Camiel schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:16:
Omdat ik per oktober 2009 waarschijnlijk bij XMS terecht kan in Hilversum ben ik benieuwd naar ervaringen met de beeldkwaliteit van analoge TV in Hilversum. Is deze van goede kwaliteit. Dit omdat ik nog geen mogelijkheden zie om digitale (HDTV) op te gaan nemen in bijvoorbeeld MediaCenter.
Ik zit in Hilversum. Ik vind op een oude beeldbuis prima. Maar op mijn 52 inch beeldbuis is het brak , digitenne is al wel weer heel mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Camiel schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:16:
Was het niet zo dat je door toch digitale tv te nemen dat je via het netwerk toch met een HTPC/MediaCenter tv kon bekijken en opnemen. (ging met streams ofzo, maar of dit ook met MediaCenter werkt EN of deze opgenomen kunnen worden weet ik niet zeker)

Staat ook wel ergens in dit topic.
MAAR is wel tot XMS de stream gaat 'beveiligen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49
Inderdaad dat had ik ook gelezen alleen met de huidige apparatuur zou dit niet meer mogelijk zijn of veel moeilijker. Ik heb natuurlijk vee lliever digitale TV maar dat wordt niet toegestaan zomaar.
Vandaar dat ik benieuwd was naar de analoge kwaliteit. Ik las dat er mensen over klaagden maar via UPC is het hier momenteel te doen en naar ik begreep zend XMS alles wel anamorph uit (geen zwarte balken boven en onder zoals UPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
milenko79 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:04:
Ik heb nu sinds een paar dagen telefonie bij xms, maar als ik gebeld wordt krijg ik nog niet eens 1 op de 5 keer verbinding, alle overige keren krijg ik de melding line busy of alle lijnen zijn op dit moment bezet. Is dit iets in mijn drg of zijn is het echt zo dat 's avonds (overdag heb ik nog niet getest, dat doe ik morgen) alle lijnen vol zitten. Als dat zo zou zijn zou ik er hier toch wel iemand over gehoord hebben.

Ik heb trouwens getest vanaf een hi, een t-mobile een telfort en een vast kpn nummer, alleen geven dezelfde melding.
Heb mezelf net 10 keer geprobeerd te bellen vanaf mijn werk en nu ging het 10 keer over, dus het lijkt toch echt op volle lijnen 's avonds. Lekker dan, als mensen me 10 keer moeten bellen voordat hij uberhaupt overgaat 's avonds ga ik weinig meer gebeld worden.

Ik zal straks en vanavond nog eens testen, maar ik hoop niet dat dit zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 20:08
@Camiel
De laatste keer dat ik digitale tv op m'n computer heb geprobeerd werkte het nog steeds. Dit was volgens mij vorige week.
Het enige lastige is dat je even de streams moet uitzoeken maar daar word hier op het forum al een tool genoemd die het heel simpel maakt. Als je bij media center ip-tv streams kan instellen zal het daarbij moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Kunnen de NGC kijkers even confirmeren of het beeld weer goed is?
Dit zou weer goed moeten staan en niet meer uitgerekt worden

Ik hoor het graag of dit klopt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:26

Fiber

Beaches are for storming.

Yogoi schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:06:

Gisteravond was het nog fout. Ik zal vanavond nog eens kijken.

Nog iets, Ik vind de laatste tijd dat bepaalde sportuitzendingen, zoals pas het WK zwemmen op Nederland 3 en momenteel bijvoorbeeld tennis op Eurosport, analoog prettiger kijken dan digitaal. Ik weet alleen niet exact wat het is, alsof het digitale beeld het golvende water of het trillende net niet goed bij kan houden waardoor je soms kleine beeldverstoringen krijgt. .... O-) Kan ook aan mijn tv liggen. :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38

Nou, nee. De mensen zijn (bij de uitzending van dit moment) nog steeds allemaal lang en erg dun. Het zijn Amerikanen, dus dat kan haast niet ;)
De balken links en rechts zijn ook nog aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online

Het is hier ook nog fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
ai :(

Dan maar weer even terug naar af.
Ik zal het laten weten wanneer het weer werkend zal moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:10:
[...]

Gisteravond was het nog fout. Ik zal vanavond nog eens kijken.

Nog iets, Ik vind de laatste tijd dat bepaalde sportuitzendingen, zoals pas het WK zwemmen op Nederland 3 en momenteel bijvoorbeeld tennis op Eurosport, analoog prettiger kijken dan digitaal. Ik weet alleen niet exact wat het is, alsof het digitale beeld het golvende water of het trillende net niet goed bij kan houden waardoor je soms kleine beeldverstoringen krijgt. .... O-) Kan ook aan mijn tv liggen. :z
Er zijn problemen met de digitale aanvoer van Ned 1, 2 en 3 SD.
Citaat uit het antwoord van het NOB:

Uw opmerkingen zijn terecht. Na de start van de HDTV-uitzendingen hebben wij ook geconstateerd dat de kwaliteit van het SD-signaal achterblijft bij de verwachtingen. Wij zijn op dit moment druk doende om nieuwe software-updates te testen voor de betreffende up- en downconverters en hopen de kwaliteit op niet al te lange termijn weer als vanouds te hebben.

Waar het op neer komt is dat ned 1,2 en 3 SD nu worden afgeleid van de HD zenders.
Het uit zich in bibbering en bv kartelige ondertiteling.

Er is tevens een probleem met de aanvoer van RTL 7.
De ondertiteling is wat korrelig en rond de ondertitels zijn vaak "spettertjes" te vinden.
RTL is hier mee bezig.
Dit ligt dus niet aan XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet SLAM TV! het bij meer mensen niet ??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:10:
Ik kijk dat nooit, maar hier doet die het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:10:
Klopt idd die doet het niet!
Heb dat vrijdag ook doorgegeven aan de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn jullie ervaringen met XMS op het gebied van internet, digitale tv, radio en telefonie? is de kwaliteit goed en zijn er (bijna) geen mankementen? over een half jaar wordt in Wijchen gestart met het aanleggen van glasvezel en ik vroeg me af of het de moeite is om over te stappen? ik zit nu bij UPC en heb een 20mb abonnement maar ik haal maar 5,91Mb als download snelheid en 0,73Mb als upload snelheid (volgens de upc site). ik betaal nu zo'n 55 euro in de maand voor alles en zou bij glasvezel zo'n 70 euro per maand gaan betalen. ik ben van plan om een gigabit thuisnetwerk op te zetten en een servertje te maken voor al mijn downloads. nu gaat het downloaden niet echt rap en zou ik graag wat snelheid erbij willen hebben.

wat raden jullie mij aan? A alles zou houden als het nu is en dan fiber power of iets dergelijks van UPC nemen. of B overstappen op XMS glasvezel wanneer het kan?

en over digitale tv heb ik ook nog een vraagje. ik koop dus een decoder en dan? krijg ik dan een smartcard thuis gestuurd? of werkt XMS helemaal niet met smartcards? of krijg ik een smartcard bij deze decoder?

en klopt het dat je bij digitale tv ook een lan-kabel in je decoder moet doen?

en sport 1 en film 1 zijn (nog) niet verkrijgbaar via XMS? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:17
Ik ben nu al bijna 3 jaar XMS abonnee in Hilversum, en met internet en telefonie heb ik alleen maar goede ervaringen, kan ik iedereen aanraden.. Analoge TV is echter minder vind ik, ik zou daarvoor gewoon lekker bij de kabel blijven.. Digitale TV van XMS heb ik geen ervaring mee, maar vanwege het aanbod lijkt me daar de kabel ook nog steeds de betere keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan alleen maar zeggen Doen!!!
Internet kan niet beter,
telefonie is sinds laatste maanden ook erg goed (Telio de telecom aanbieder is naar beter platform verhuist),
Digitale tv klasse.
Analoge tv... sorry maar ik vind het slecht.. erg korrelig, onscherp.. terwijl ik top kabels gebruikt.

Sport1 is te verkrijgen via XMS, Film1 niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Sport1 is ook niet te verkrijgen, alleen Eredivisie Live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
XMS digitale tv werkt alleen met de Amino 110 en 130, de 130 ondersteunt HD televisie.
De decoder schaft je aan via XMS en werkt zonder Smartcard. Sport 1 en Film 1 zijn niet verkrijbaar via XMS maar Eredivisie Live is wel beschikbaar bij XMS. De decoder word aangesloten via een lankabel maar naar de televisie via Scart (110) of HDMI (130). Bij XMS heb je voor het internet geen maximaal haalbare snelheid maar een vaste snelheid 50 up/down of eventueel 100 up/down. Voor het internet is er momenteel geen betere aanbieder wat betreft snelheid en prijs. De telefonie is ook zeer stabiel maar digitale televisie is gewoon stabiel. De analoge kwaliteit is hier altijd goed geweest en nog steeds maar dit is niet overal het geval. Digitale televisie is zeer goed van kwaliteit maar het zenderaanbod zou wel wat uitgebreider mogen. HD televisie staat nog in de kinderschoenen. Ik zou zeggen UPC is de aanbieder van gisteren en vandaag maar XMS is de aanbieder van morgen. Dus wil je toekomstgericht te werk gaan dan zou ik zeker kiezen voor XMS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt voor de reacties. ik kan gelukkig nog even kijken wat ik wil omdat over een half jaar het glas hier ligt. tegen die tijd zal er misschien wel het een en andere veranderd zijn. sport 1 wil ik toch wel graag behouden. anders neem ik wel gewoon alleen internet maar voor 10 euro meer per maand heb ik ook telefonie, tv en radio (analoog) dus dat is wel zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0s schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:57:
Sport1 is ook niet te verkrijgen, alleen Eredivisie Live!
Oeps 8)7 Klopt idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:28:
oke bedankt voor de reacties. ik kan gelukkig nog even kijken wat ik wil omdat over een half jaar het glas hier ligt. tegen die tijd zal er misschien wel het een en andere veranderd zijn. sport 1 wil ik toch wel graag behouden. anders neem ik wel gewoon alleen internet maar voor 10 euro meer per maand heb ik ook telefonie, tv en radio (analoog) dus dat is wel zonde.
Je krijgt zelf een brief thuis wanneer je voorde laatste x 'Ja, ik wil glas' kan zeggen,
Als je in AP1, AP2, AP3, zal dit waarschijnlijk dit jaar nog zijn!
Als je hier buiten woont krijg je volgend jaar waarschijnlijk pas bericht..

Ken je de site http://www.glasvezelwijchen.nl/ al? Hier kun je ook nog is al je vragen stellen,
ik zou zeggen, Ga voor glas..Dit is de toekomst!

Ik woon ook in wijchen en kan niet wachten totdat het hier ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik ken het. heb daar ook al het een en ander gevraagd. ik woon in de blauwe hof dus dat is een AP gebied. ik vind het alleen erg jammer dat ik geen sport 1 en film 1 kan krijgen (dit komt misschien nog is mij vertelt maar kan ook een verkooppraatje zijn). het is ook jammer dat je voor internet 45 euro betaalt en dat je voor 10 euro per maand meer telefonie, digitale tv (exclusief decoder) en radio. dat je alles bij 1 provider hebt is wel lekker maar het ontbreken van film 1 en sport 1 vind ik toch erg jammer.

EDIT: ik heb me trouwens al ingeschreven voor dat duurste pakket. de vraag is alleen nou of het wel zo verstandig is. misschien ga ik dan wel alleen voor internet. ik ga zoiezo voor internet dus dat is het probleem niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:08:
ja ik ken het. heb daar ook al het een en ander gevraagd. ik woon in de blauwe hof dus dat is een AP gebied. ik vind het alleen erg jammer dat ik geen sport 1 en film 1 kan krijgen (dit komt misschien nog is mij vertelt maar kan ook een verkooppraatje zijn). het is ook jammer dat je voor internet 45 euro betaalt en dat je voor 10 euro per maand meer telefonie, digitale tv (exclusief decoder) en radio. dat je alles bij 1 provider hebt is wel lekker maar het ontbreken van film 1 en sport 1 vind ik toch erg jammer.

EDIT: ik heb me trouwens al ingeschreven voor dat duurste pakket. de vraag is alleen nou of het wel zo verstandig is. misschien ga ik dan wel alleen voor internet. ik ga zoiezo voor internet dus dat is het probleem niet.
Misschien kan Yogoi daar meer antwoorden op geven, over het pakket Sport 1 en Film 1,
Ze moeten voor zover ik weet een minimaal aantal abbonees hebben voordat Sport1 & Film1 zegt, we bieden dit aan.

Wachten op antwoord van Yogoi dus!

Als je Internet,telefoon,radio en televisie neemt, betaal je de eerste 6 maanden €34,95 dat scheelt in iedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ze moeten voor zover ik weet een minimaal aantal abonnees hebben voordat Sport1 & Film1 zegt, we bieden dit aan.
dat is inderdaad het probleem. Er is een minimale afname die ze eisen. XMS kan dat aantal niet garanderen. (nog niet in ieder geval) We kunnen het opzich wel afnemen maar dan zal XMS de kosten moeten dragen van de het aantal afnames tussen eht werkelijke aantal en de minimale eis. Het geen dus gewoon niet financieel haalbaar is.

Wel lijkt er een verschuiving in de markt te zijn die langzaam naar een meer on demand platform gaat. Wat zou inhouden dat de minimale garantie drempel veel lager zal zijn (of eventueel zelfs verdwijnt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ook gaat verdwijnen is ere divisie live zelf.
Deze gaat namelijk fuseren met sport 1.
Wat er dan gaat gebeuren met de eisen van Sport 1 of met de eredivisie live abonnees is nog niet bekend.

" Hugo Borst, voetbalanalist bij het Algemeen Dagblad en de NOS, verwacht dat er wellicht dit jaar al een fusie komt tussen de betaalzenders Sport 1 en Eredivisie Live. Dit bericht Borst in zijn wekelijkse column in het Algemeen Dagblad. "Eredivisie Live is zeer verliesgevend. Misschien nog wel dit seizoen gaat er een pijnlijke fusie komen met het sterkere Sport 1". Volgens Chris Woerst, oud-directeur van de Eredivise CV en bedenker van Eredivisie Live "is Eredivisie Live niet rendabel door de politiek en onze typische Nederlandse cultuur", aldus Hugo Bost in zijn column. "

Bron: http://www.mediamagazine.nl/
http://www.lpiweb.nl/overige/565-eredivisielive-sport1.html
http://www.satellietforum...ead.php?p=48941#post48941
enz enz....

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 17-08-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:37:
wat zijn jullie ervaringen met XMS op het gebied van internet, digitale tv, radio en telefonie? is de kwaliteit goed en zijn er (bijna) geen mankementen?
Het internet bij XMS is uitstekend. Telefoon gebruik ik alleen voor internationale gesprekken en heeft bij mij altijd gewerkt. Analoge televisie heeft hier een matige signaalkwalitiet Het schijnt regionaal te variëren, in Amersfoort is het niet super. Digitale televisie geeft goed beeld maar het zenderaanbod kan zich niet meten met Ziggo of UPC. Ook zit je vast aan de Amino producten waar XMS zelf de software voor ontwikkeld. De software is nog steeds een probleem, je mist gewoon functies die bij de kabeldecoders al jaren gangbaar zijn. Zo werkt het schermvullend weergeven van een letterboxuitzending niet; het kiezen van een audio- of ondertitelspoor is niet mogelijk; geen instelmogelijkheden voor native video en/of audio doorvoer; geen EPG; geen opnamefunctionaliteit.

Mijn advies: internet: ja, Televisie: afwachten en voorlopig digitaal bij Ziggo/UPC/Caiway afnemen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Euhm ik zit nu Discovery te kijken... Ziet er erg uitgerekt uit... (digitaal)

Analoog lijkt weer goed...

Ik hoop dat het geen trend wordt zoals met NGC ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Mau_Maus op 17-08-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Discovery was meestal 4:3 maar geeft nu digitaal bij Ziggo ook 16:9 widescreen.
Het lijkt er op dat alle discovery en ngc zenders zijn overgegaan op 16:9

Edit/
Op dit moment zelfs pillarboxed.

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 17-08-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Yogoi schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:02:
[...]

dat is inderdaad het probleem. Er is een minimale afname die ze eisen. XMS kan dat aantal niet garanderen. (nog niet in ieder geval) We kunnen het opzich wel afnemen maar dan zal XMS de kosten moeten dragen van de het aantal afnames tussen eht werkelijke aantal en de minimale eis. Het geen dus gewoon niet financieel haalbaar is.

Wel lijkt er een verschuiving in de markt te zijn die langzaam naar een meer on demand platform gaat. Wat zou inhouden dat de minimale garantie drempel veel lager zal zijn (of eventueel zelfs verdwijnt)
Ik zie op de xms site dat jullie flink bezig zijn met nieuwe aansluit gebieden..
O.a. in
  • Veenendaal
  • Zeewolde
  • Wijchen (Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuhhhhhh.....)
  • Glazenkamp
  • Vleuterweide
  • Kattenbroek
  • Zielhorst
  • Hilversum
Zou het mogelijk zijn als jullie deze gebeiden zo goed als afgerond hebben, dat lijkt me binnen anderhalf jaar..(Iets in die richting)

Dat er dan wel kans is op een Film1 Sport1 en misschien andere zenders?
Omdat XMS dan weer een aantal leden heeft en misschien dan wel de minimale eis voor de zenderleveranciers bereikt?
Of is hier maar een kleine kans op?

Hoe zit het trouwens met tmf dance? Heeft xms deze zender wel of niet in het zenderpakket? Zoniet, Zou deze er wel in kunnen komen?

Hier in wijchen beginnen ze als het goed is over een paar maanden met aansluiten, Wanneer kan ik een zenderpakket verwachten? Er staat nu wel een voorlopig zenderpakket op de site van Glasvezelwijchen.nl maar dit vind ik persoonlijk nogal magertjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het volledige zender aanbod voor digitale tv kan je hier vinden:
http://www.xtramediaservi...e/XMS_DTV_01082009(1).pdf
Behalve de standaard TMF zit er geen enkele TMF thema zender in het pakket, helaas.

[ Voor 24% gewijzigd door Nick39 op 18-08-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:19:
Behalve de standaard TMF zit er geen enkele TMF thema zender in het pakket, helaas.
En dat geldt voor alle plaatsen waar XMS tv aanbiedt?
Dan ga ik niet over, ik mis essentiele zenders, dan blijft Ziggo dus voor de kabel.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nick39 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:19:
TMF NL is toch ook een thema zender?

Maar ik zie dat Discovery weer goed is... Dat is wel snel opgelost... raar dat NCG zo lastig is om goed door te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loveparade schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:38:
[...]

En dat geldt voor alle plaatsen waar XMS tv aanbiedt?
Dan ga ik niet over, ik mis essentiele zenders, dan blijft Ziggo dus voor de kabel.
Dat geldt voor alle plaatsen ja,het aanbod is overal het zelfde alleen zijn er geloof ik 2 plaatsen met nog een lokale zender extra,maar verder is dit dus het hele aanbod in elke plaats.

@Mau_maus ik bedoelde dat er behalve TMF standaard geen andere TMF zenders in zitten,ik zie nu dat mijn antwoord ook nog anders te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:17:
[...]

@Mau_maus ik bedoelde dat er behalve TMF standaard geen andere TMF zenders in zitten,ik zie nu dat mijn antwoord ook nog anders te lezen is.
Hmm misschien lees ik het nog verkeerd :P Maar je hebt TMF & TMF NL, maar geen TMF Dance, Pure... enz... Dan heb je toch 2 TMF kanalen, waarvan NL dacht ik een themakanaal van TMF is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:06:
[...]

Hmm misschien lees ik het nog verkeerd :P Maar je hebt TMF & TMF NL, maar geen TMF Dance, Pure... enz... Dan heb je toch 2 TMF kanalen, waarvan NL dacht ik een themakanaal van TMF is...
Je hebt gelijk ik had um niet gezien in het linker lijstje,maar goed, dit zijn de zenders en thats all.
Per September komt er bij Ziggo weer een nieuwe zender bij met series:
http://www.foxlifetv.nl/
Misschien is dat wat voor XMS ?

• Krizna
Krizna schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:16:
Voor de digitaal-lijkers onder jullie: (ik: HD, Amino130 pilotversie) hebben jullie ook last van haperend geluid? Met name op de NedHD-zenders gebeurt het me regelmatig dat het geluid een fractie van een seconde wegvalt. Bij de andere zenders kwam het altijd al voor, maar in veel mindere mate.
Bump.

Iemand? Niemand? Bijvoorbeeld tijdens Studio Sport Eredivisie?

[ Voor 5% gewijzigd door Krizna op 20-08-2009 09:55 ]

• Mau_Maus
  • Niet online
Krizna schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:55:
[...]

Bump.

Ja niet meer of minder dan normaal. Ook geen verschil met 110 of 130.. Het is heeeeeel af en toe ff een hik, maar niet ecth storend. duurd nog geen seconde meestal. Tenminste hier dan.

• Yogoi
Krizna schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:55:
[...]

Bump.

Heb je dat als je gebruik maakt van internet? if so, speelt het probleem ook als je geen gebruik maakt van internet?

zou kunnen zijn dan de allocatie van bandbreedte verkeerd is ingedeelt, alhoewel je er dan waarschijnlijk veel meer last van zou hebben dan je nu hebt
Het is een bekend probleem,het NOB is nog steeds aan het klooien,zo verscheen opeens gisteren ondertitels voor doven en slechthorenden spontaan in beeld.
Als bron voor het geluid wordt stereo omgezet naar dolby 2.0,dit veroorzaakt bij diverse ontvangers lipsync problemen en als je optisch luistert is er bij stilte een soort van mute actief en schakelt het signaal naar PCM
Op het moment dat het geluid weer begint komt er weer een Dolby 2.0 puls.
Veel externe sets vinden dat omgeschakel maar niets en kunnen dat niet real time verwerken waardoor er geluidshaperingen ontstaan.
Als ze nu het geluid gewoon of PCM zouden laten, of Dolby was er niets aan de hand.
Ik weet niet wat ze aan het doen zijn bij het NOB,met de olympische spelen ging het goed maar nu ze definitief aan het uitzenden zijn zitten ze continue te klooien.
Als er iets echt HD wordt uitgezonden is het geluid dolby 3.2 en is er niets aan de hand.
Nu heb je ook regelmatig dat de center niets doet,de bas niet wordt aangestuurd of alleen de linker speaker geluid geeft.
Rechtstreeks op de tv geeft het minst problemen,de meesten hebben toch geen dolby decoder er in zitten,maar zodra je een externe geluidsset aansluit geven ze de meest subtropische problemen door het continue schakelen tussen PCM 48 khz en Dolby 2.0

Vanaf een ander forum over Ned 1 HD:
"Er zijn bij Nederland 1 HD opeens twee teletext data streams aanwezig waarbij er één een definitie heeft voor ondertiteling, pagina 888. Dit is echter een ondertitelingspagina voor doven en slechthorenden die dus niet als een "Teletext subtitle page" (= 0x02), maar als "Teletext subtitle page for hearing impaired people" (= 0x05) zou moeten worden aangemerkt. Beide teletext data streams van Nederland 1 HD hebben ook een verwijzing naar de teletext start pagina 100, dus de ontvanger heeft het nu voor het uitzoeken. Verder ontbreekt de AC-3 audio datastream van Nederland 1 HD opeens. Ze zijn dus lekker aan het klooien."

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 20-08-2009 14:29 ]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07
Het NOB bestaat al een poos niet meer, het heet nu Technicolor.

• Mau_Maus
  • Niet online
musicfreak schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:41:
Het NOB bestaat al een poos niet meer, het heet nu Technicolor.
Iedereen op het mediapark noemt het ook gewoon NOB, omdat het gewoon ff wat makkelijker is te noemen en zelfde wordt bedoeld.. Officieel moet je zelfs zeggen Thomson - Technicolor.
Vandaag factuur gehad,klopt weer niet:
Eenmalige kosten: Toeslag voor geen automatische INCASSO (Compleet pakket) € 2.50
Administratiekosten: Toeslag voor geen automatische incasso € 2.50

Omdat XMS er regelmatig een janboel van maakt qua facturatie betaal ik niet meer automatisch.
Dat kost 2,50
Nu berekenen ze die post maar 2 keer onder 2 verschillende noemers en kost het 5 euro.

Zo kan je het ook binnenschrapen...

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:29:
Omdat XMS er regelmatig een janboel van maakt qua facturatie betaal ik niet meer automatisch.
Dat kost 2,50
Nu berekenen ze die post maar 2 keer onder 2 verschillende noemers en kost het 5 euro.

Zo kan je het ook binnenschrapen...
Gelukkig kan je volgens de gegevens op de factuur nog steeds gratis bellen, als je informatie wilt,
of zouden ze het nog niet aangepast hebben, kan ik me bijna niet voorstellen. :)

Informatie over deze factuur kunt u verkrijgen via onze Customer Service Desk, telefoonnummer 0800-5552555 op
werkdagen tussen 08.00 uur en 22.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 uur en 16.00 uur.

• Fiber

Fiber

Idee om die 2.50 apart van de rest van de rekening over te maken met als omschrijving "Biertje voor Emiel"....? ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Fiber schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:59:
Idee om die 2.50 apart van de rest van de rekening over te maken met als omschrijving "Biertje voor Emiel"....? ;)
Ik gun Emiel een heel kratje als ie um deelt met Denan,maar die facturen blijven steeds fout.. dus maak ik die knaak gewoon niet over,dubbele postjes er op zetten kan ik ook ;)

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Nick, je kan het natuurlijk ook nog anders doen Gewoon wel een AI nemen, alleen wanneer die niet klopt, laat je die storneren en betaalt daarna het juiste bedrag wat het volgens jouw moet wezen. Bij de meeste banken heb je vandaag de dag ruim 30 dagen de tijd om iets te laten storneren. En mocht je echt een keer te laat zijn, dan verreken je het toch met de volgende betaling. Zo makkelijk doet XMS het ook allemaal, dus waarom zal je jezelf ook eens gemakkelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
Mau_Maus schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:27:
[...]
Ja niet meer of minder dan normaal. Ook geen verschil met 110 of 130.. Het is heeeeeel af en toe ff een hik, maar niet ecth storend. duurd nog geen seconde meestal. Tenminste hier dan.
Ik had het inderdaad altijd al zo af en toe, maar nu met name met uitzendingen met hd-elementen, zoals Studio Sport Eredivisie, is het erg, soms wel een aantal keer per minuut.
Yogoi schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:12:
[...]
Heb je dat als je gebruik maakt van internet? if so, speelt het probleem ook als je geen gebruik maakt van internet?

zou kunnen zijn dan de allocatie van bandbreedte verkeerd is ingedeelt, alhoewel je er dan waarschijnlijk veel meer last van zou hebben dan je nu hebt
Nee ik zit niet tegelijkertijd te downloaden of uitgebreid te internetten. Ik heb 50MBit, geen 100, zou ook dan dit een oorzaak kunnen zijn? Is er verschil tussen de streams van de diverse zenders of zelfs programma's, wat zou verklaren dat dit bij het ene programma veel vaker voorkomt dan bij het andere?
Nick39 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:22:
Het is een bekend probleem,het NOB is nog steeds aan het klooien,zo verscheen opeens gisteren ondertitels voor doven en slechthorenden spontaan in beeld.
Als bron voor het geluid wordt stereo omgezet naar dolby 2.0,dit veroorzaakt bij diverse ontvangers lipsync problemen en als je optisch luistert is er bij stilte een soort van mute actief en schakelt het signaal naar PCM
Op het moment dat het geluid weer begint komt er weer een Dolby 2.0 puls.
Veel externe sets vinden dat omgeschakel maar niets en kunnen dat niet real time verwerken waardoor er geluidshaperingen ontstaan.
Als ze nu het geluid gewoon of PCM zouden laten, of Dolby was er niets aan de hand.
Ik weet niet wat ze aan het doen zijn bij het NOB,met de olympische spelen ging het goed maar nu ze definitief aan het uitzenden zijn zitten ze continue te klooien.
Als er iets echt HD wordt uitgezonden is het geluid dolby 3.2 en is er niets aan de hand.
Nu heb je ook regelmatig dat de center niets doet,de bas niet wordt aangestuurd of alleen de linker speaker geluid geeft.
Rechtstreeks op de tv geeft het minst problemen,de meesten hebben toch geen dolby decoder er in zitten,maar zodra je een externe geluidsset aansluit geven ze de meest subtropische problemen door het continue schakelen tussen PCM 48 khz en Dolby 2.0

Vanaf een ander forum over Ned 1 HD:
"Er zijn bij Nederland 1 HD opeens twee teletext data streams aanwezig waarbij er één een definitie heeft voor ondertiteling, pagina 888. Dit is echter een ondertitelingspagina voor doven en slechthorenden die dus niet als een "Teletext subtitle page" (= 0x02), maar als "Teletext subtitle page for hearing impaired people" (= 0x05) zou moeten worden aangemerkt. Beide teletext data streams van Nederland 1 HD hebben ook een verwijzing naar de teletext start pagina 100, dus de ontvanger heeft het nu voor het uitzoeken. Verder ontbreekt de AC-3 audio datastream van Nederland 1 HD opeens. Ze zijn dus lekker aan het klooien."
Dit klinkt plausibel, ben benieuwd naar de reactie van XMS hierop, want bij de supportdesk van XMS wisten ze hierover nog weinig te vertellen.
Edit: Nu ik erover nadenk: het lijkt me niet logisch dat het NOB switcht van audiostream middenin een samenvatting PSV-Ajax. En je hebt altijd stadion-achtergrondgeluid dus er is geen sprake van muten. Wat overigens de haperingen extra accentueert.

[ Voor 3% gewijzigd door Krizna op 21-08-2009 15:40 . Reden: Zie boven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebeld met XMS, op de factuur staat dus ook nog het 0800 nummer,maar als je belt krijg je een bandje dat dat nummer veranderd is.
Beetje stom om een verkeerd nummer op te geven,maar goed het resultaat was spectaculair.
Mijn afspraak stond bekend.
Vanwege de steeds foute facturen mocht ik gewoon per factuur betalen.
Waarom de post dan toch weer terug kwam wist men niet.
Ik werd doorverbonden naar de financiele administratie ( die keuze komt dus niet voor in het keuze menu ) en daar werd niet opgenomen.
Dus de mevrouw ging het zelf proberen.
Eh er is niemand bereikbaar.
Mja, hoe gaan we dit oplossen.
Wel als u nu wel betaald gaan we proberen het de volgende keer te krediteren.
Ja,maar daar gaat het juist steeds fout mevrouw.
Die creditering komt wel,maar dan staat die foute post er weer op,en dan wordt het de maand er op weer gecrediteerd maar zo blijf ik dus tot een lengte van dagen die eerste keer niet terug krijgen.
Ja maar die wordt toch gekrediteerd ?
Jawel maar tegelijk staat ie er weer op.
Ja maar dan krediteren we hem toch weer de maand er op ?
Jawel maar zo krijg je het niet terug, zo schuift het gewoon steeds met een maand op.
Dat snapte mevrouw niet.
Wat is er zo moeilijk aan,als je iets crediteert,maar het er vervolgens weer 2 keer als post op zet,dan blijft de balans toch 1 keer negatief ?
Dat moest ik dan maar met de financiele administratie bespreken.
Ja maar die is er niet.
Ehh nee... kan ik u nog ergens anders mee van dienst zijn ?
Ja, wanneer is er iemand van de financiele administratie ?
Ehh geen idee ze hadden er nu moeten zijn.
Ja,maar ze zijn er niet.
Ehh nee, weet u wat,belt u een andere keer nog eens terug ?
Daarom is de wachttijd natuurlijk erg lang,iedereen belt weer terug om te horen dat er niemand is en dat ze terug moeten bellen.
Of zijn ze mogelijk erg eenzaam ?
yogoi kan jij helpen want dit schiet niet op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Je weet toch, zomer, mooi weer, vrijdagmiddag...... Logisch dat ze je dan niet kunnen helpen, bijna alle bedrijven draaien dan op minder dan halve kracht, de meeste mensen zitten dan toch wel achter een drankje op het terras. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat ze in plaats van een Customer Service Desk gewoon eens een Klantendienst in kunnen stellen.

Stom hè, maar vroeger had je die gewoon. Iemand die je wilde en kon helpen. Zelf actie ondernam en je terug belde of liet bellen als de zaak geregeld was, of als iets nog niet helemaal duidelijk was verder vroeg en het dan alsnog regelde.

Email is ook een prachtige uitvinding, simpel en je kan zonder dat een klant het wat kost even op het gemak nagaan wat het probleem is en proberen het op te lossen en een email terugsturen.
Maar ook dat schijnt heel gecompliceerd voor veel bedrijven en instellingen.

Tussen haakjes:
Xmmsnet de enige provider die een gratis telefoonnummer had,
wordt dat de nieuwe slogan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nah van Yogoi krijg je wel snel antwoord, Danny neemt er een dag of 3 voor, afdeling facturen mailt nooit terug,faxt ook nooit terug en van 3 klachten aan de directie heb ik 3 keer een brief terug gehad dat deze was ontvangen maar het eerste antwoord moet nog komen..hoewel het is pas een jaar geleden of zo dus het kan ff duren.
Ik heb het een paar delen geleden al gezegd,XMS gaat in de richting van een groot bedrijf.
En hoe groter hoe liever,maar de persoonlijke aanpak,waar men je van xms zelf's 's avonds terugbelde of alles nu in orde was en waar xms zich naar mijn oordeel aardig in onderscheidde van andere providers, die is weg.
En dan gaat het ff niet om die knaak,maar om het princiepe.

xs4all heeft nog lokale klantenservice nummers,met 020 voor alle diensten.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 22-08-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg de volgende mail:

De host "--.---.--.---" staat op de InterNLnet blocklist,
deze host is aangemerkt als spamsource-host

komt dit door iets op mijn computer of gaat er iets mis bij xms?
Mijn xms e-mail adres wordt eigenlijk alleen gebruikt door bekenden.
Voor al het overige gebruik ik hotmail of gmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt wel aanzienlijk veel meer spam door de spamfilters heen bij XMS,de teller bij spamcop staat al weer hoog,straks gaat de hele boel weer op slot.
Als het volgende subject: Doesn't matter whats the problem - we have pilz to cure everything!
al geen bellen laat rinkelen bij de xms spamfilters dan wordt het tijd om er eens naar te kijken.

Ga je dan de geschiedenis van het mailtje eens achterna:

Received: from pool-72-92-103-182.phlapa.east.verizon.net by storage10.mail.sp.isp-net.nl via pool-72-92-103-182.phlapa.east.verizon.net [72.92.103.182] with SMTP for <x> id n7O4e1mJ004296 (8.13.2/2.12); Mon, 24 Aug 2009 06:40:04 +0200 (MEST)
72.92.103.182 found
host 72.92.103.182 = pool-72-92-103-182.phlapa.east.verizon.net (cached)
pool-72-92-103-182.phlapa.east.verizon.net is 72.92.103.182
Possible spammer: 72.92.103.182
Received: from [198.71.235.129] (helo=enyn) by pool-72-92-103-182.phlapa.east.verizon.net with smtp (Exim 4.62 (FreeBSD)) id 125108899164-0004fF-DW; Mon, 24 Aug 2009 00:43:11 -0500
198.71.235.129 found
host 198.71.235.129 (getting name) no name
72.92.103.182 listed in dnsbl.njabl.org ( 127.0.0.9 )
72.92.103.182 listed in cbl.abuseat.org ( 127.0.0.2 )
Open proxies untrusted as relays

Tracking message source: 72.92.103.182:
Routing details for 72.92.103.182
[refresh/show] Cached whois for 72.92.103.182 : security@verizon.net
Using abuse net on security@verizon.net
abuse net verizon.net = abuse@verizon.net
Using best contacts abuse@verizon.net
Message is 3 hours old
72.92.103.182 listed in dnsbl.njabl.org ( 127.0.0.8 )
72.92.103.182 listed in dnsbl.njabl.org ( 127.0.0.9 )
72.92.103.182 listed in cbl.abuseat.org ( 127.0.0.2 )
72.92.103.182 is an open proxy

72.92.103.182 not listed in accredit.habeas.com
72.92.103.182 not listed in plus.bondedsender.org
72.92.103.182 listed in iadb.isipp.com
72.92.103.182 already in the blacklist reports
Finding links in message body
Parsing text part

Resolving link obfuscation
http://esicmc.spreadfinal.com/

Tracking link: http://esicmc.spreadfinal.com/
[report history]
Resolves to 220.196.59.35
Routing details for 220.196.59.35
[refresh/show] Cached whois for 220.196.59.35 : zhouxm@chinaunicom.cn
Using last resort contacts zhouxm@chinaunicom.cn

Reports regarding this spam have already been sent:
Re: 72.92.103.182 (Administrator of network where email originates)
Reportid: 4492623415 To: abuse@verizon.net
Re: http://esicmc.spreadfinal.com/ (Administrator of network hosting website referenced in spam)
Reportid: 4492623454 To: zhouxm@chinaunicom.cn

Dan zie je dat de verzendende ip adressen op een kleine 7 blacklists staat als een bekend spam ip en dat de mail via een blacklisted open proxy wordt verzonden.
En geen filter bij xms dat het tegenhoudt.
ik zeg: FOEI XMS (vrij naar Maurice de Hond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen ze niet een mediaplayer software op de set top box laden zodat je via de media player kan opnemen op de harde schijf en dat je dan via harde schijf (USB aansluiting zit erop) ook je dvd`s- foto`s ect kan kijken dit lijkt mij wel handig als het mogelijk dan onderscheidt XMS zich ook weer tenopzichte van andere providers.Het is maar een idee . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote storing hier zo niets doet het meer geen internet Tv Telefoon Omgeving Soest :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:16:
Kunnen ze niet een mediaplayer software op de set top box laden zodat je via de media player kan opnemen op de harde schijf en dat je dan via harde schijf (USB aansluiting zit erop) ook je dvd`s- foto`s ect kan kijken dit lijkt mij wel handig als het mogelijk dan onderscheidt XMS zich ook weer tenopzichte van andere providers.Het is maar een idee . :)
Er zou een PVR optie komen,zodat je kan opnemen op een externe harde schijf.
Je zit dan wel met een aantal problemen,de meeste content providers vinden het niet leuk als je full HD zou kunnen opnemen op een externe harde schijf.
Dat kun je dan vrij gemakkelijk op internet gooien.
Er moet dus een beveiliging komen waarmee bv iets dat opgenomen is op een externe schijf,alleen maar kan worden afgespeeld met de decoder.
De ingebouwde macrovision beveiliging is zo lek als een mandje dus er zal een soort van DRM beveiliging moeten komen die kan zien dat er aan de harde schijf iets anders zit dan de box en het dan niet meer doet.

Via Hyves kun je natuurlijk al je foto's delen als je dat wil,en dan afspelen op je tv via je box met de ingebouwde Hyves software.

Ik spreek natuurlijk niet namens XMS,maar ik zou eerst zorgen voor een wat volwaardiger tv aanbod en daar mijn prioriteit leggen en dan later met de "spelerij" op de proppen komen.
Eerst maar wat meer mensen aan de digitale tv krijgen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Ik weet dat het ooit eens besproken is hier ergens in deel ?, maar hoe zat het ook weer met een switch te plaatsen op de UTP kabel om met twee STB's twee kamers te kunnen voorzien van IPTV. Sorry, ik kan het ff niet zo gauw vinden, maar volgens mijn weten was het niet mogelijk. Maar mss heb ik dat fout?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:50:
Ik weet dat het ooit eens besproken is hier ergens in deel ?, maar hoe zat het ook weer met een switch te plaatsen op de UTP kabel om met twee STB's twee kamers te kunnen voorzien van IPTV. Sorry, ik kan het ff niet zo gauw vinden, maar volgens mijn weten was het niet mogelijk. Maar mss heb ik dat fout?!
Ja hoor dat gaat gewoon,ik had er 3 op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet eens met een (XMS) afschrijving ?

Nederlanders hebben vanaf 1 november langer de tijd om een incasso te laten terugboeken. Dit is een van de wijzigingen in de voorwaarden die de banken gaan doorvoeren.
De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) gaat de wijzigingen de komende tijd onder de aandacht brengen door middel van een publiekscampagne.

Consumenten kunnen vanaf november een incasso tot 56 dagen na de datum van afschrijving laten terugboeken. Nu hebben consumenten dertig dagen de tijd. Hiermee brengen de banken hun voorwaarden voor betalingsverkeer in lijn met Europese regelgeving.

Bron:
http://www.nu.nl/economie...-terugboeken-incasso.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Met een switch zou je dat iid kunnen doen als XMS dat zou aanbieden. Zo ver ik weet kan je maar 1 STB per aansluiting activeren (?)
Nick39 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:16:
Niet eens met een (XMS) afschrijving ?

[....]
Zwaar off toppic maar toch bedank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
(jarig!)
http://www.xmsnet.nl/uplo...ettopbox%20aansluiten.pdf

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
Voor de mensen in Soest die nog geen glasvezel hebben, de gemeente Soest is in samenwerking met SBNA bezig een bewonersinitiatief op te zetten.
Met GlasVezel.nu sponsor ik de website http://www.soestopglasvezel.nl .

http://www.glasvezel.nu/n...st-wil-bewonersinitiatief

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Allereerst, sorry dat ik geen replies heb gedaan hier, maarja ik was dan ook een lang weekend op lowlands.
Voor de mensen die het willen weten, het was er onwijs vet en supergoed weer!

@nick, mail me even op webteam[at]xmsnet.nl met je issues en naw gegevens, dan kijk ik even wat ik kan doen.

@choka en trankilo, Je kan meedere STB's aansluiten middels een switch. officieel is het wel een tijd geweest dat alleen 1 DTV en 1 HDTV ondersteunt werd. (beide dan via mijnxms aan te vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Al iets bekend over NGC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Na het vorige bericht dat het opgelost had moeten zijn (en blijkbaar niet zo was) heb ik er niks meer vna gehoord.

I'm on it, zodra ik wat hoor dan laat ik het weten.

OT: echt irritant, je bent er 4 dagen niet en je loopt meteen giga achter. Helemaal lekker na zo'n weekend waarin je lichaam beetje kapot is gegaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:35

Nakebod

Nope.

Yogoi schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:01:
Allereerst, sorry dat ik geen replies heb gedaan hier, maarja ik was dan ook een lang weekend op lowlands.
Voor de mensen die het willen weten, het was er onwijs vet en supergoed weer!

@nick, mail me even op webteam[at]xmsnet.nl met je issues en naw gegevens, dan kijk ik even wat ik kan doen.

@choka en trankilo, Je kan meedere STB's aansluiten middels een switch. officieel is het wel een tijd geweest dat alleen 1 DTV en 1 HDTV ondersteunt werd. (beide dan via mijnxms aan te vragen)
Nou nou, excuses maken omdat er iemand een (lang) weekend viert, het moet niet gekker worden!
We (Of IIG de mensen die je nodig hebben) mogen al blij zijn dat er al zoveel betrokkenheid is hier.

Las trouwens dat er besloten is om in heel Wijchen iedereen aan te gaan sluiten, in 1 keer, ipv stuk voor stuk. Als ik het goed begrepen had, blijven de aansluitkosten/activatiekosten wel voor mensen die zich niet vooraf hebben ingeschreven. Maar de fysieke aansluiting is er dan al, wat uiteindelijk weer goedkoper is, ofzoiets :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dit forum lezen is ook onderdeel van mijn werk Nakebod :)

maar over wijchen, een quote uit een brief van Glashart in Wijchen:
Iedere woning wordt aangesloten, tenzij ...
Aanvankelijk zouden alleen de woningen waarvan de bewoners zich voor glasvezel hadden aangemeld
worden aangesloten. Glashart heeft echter besloten iedereen de kans te geven de woning aan te laten
sluiten. Dit is geheel gratis en verplicht de bewoner tot niets. Ook als u nu nog geen behoefte heeft aan
glasvezel, is het verstandig uw woning toch aan te laten sluiten. De glasvezel-aansluiting verhoogt de waarde
en verkoopbaarheid! Bedenk daarbij dat een woning achteraf alsnog aan laten sluiten vele honderden euro's
kost. Iedere woning wordt dus aangesloten, tenzij de bewoner er geen toestemming voor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
(jarig!)
Yogoi schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:08:
OT: echt irritant, je bent er 4 dagen niet en je loopt meteen giga achter. Helemaal lekker na zo'n weekend waarin je lichaam beetje kapot is gegaan O-)
Kun je voorstellen als je al een paar maanden niet geweest bent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:35

Nakebod

Nope.

Yogoi schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:36:
Dit forum lezen is ook onderdeel van mijn werk Nakebod :)

maar over wijchen, een quote uit een brief van Glashart in Wijchen:

[...]
Maar de activeringskosten achteraf die blijven. Die volgens dit bericht 350 euro bedragen, gelijk aan de aansluitkosten, die nu dus gratis is geworden.
Dus voor de consument die achteraf glasvezel neemt, is er an sich geen verschil.
Het grootste verschil zal wel voor Glashart zijn. Die 350 euro aansluitkosten per huishouden zal (denk ik) wel kostendekkend zijn normaal gesproken. (Om de huizen achteraf aan te sluiten.) Maar de methode om iedereen gelijk bij aanleg aan te sluiten zal op termijn wel goedkoper zijn.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Geen idee wat dit soort besluiten creerd bij glashart. maar lijkt me dat ze ene keuze maken die voor hun voordelig is. Denk dat het vooral een kwestie is dat ze nu een straat maar 1x hoeven op te halen.

iedereen meteen aangesluiten in de straat scheelt hoop graven lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Yogoi schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:08:
[...]

Na het vorige bericht dat het opgelost had moeten zijn (en blijkbaar niet zo was) heb ik er niks meer vna gehoord.
I'm on it, zodra ik wat hoor dan laat ik het weten.
[...]
Oh das mooi, want Discovery was (zelf opgepikt na klachten, denk ik) binnen een dag opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Yogoi schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:01:
[....]

Op de XMS site staat nog altijd dat 1 STB mogelijk is. Als er meer STB's per aansluiting mogelijk zijn dan is het voor XMS van belang dit te gaan communiceren omdat het een drempel is voor sommige om met de TV over te stappen naar XMS.

Graag gedaan (rekening volgt :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kreeg vandaag mail van de factuur afdeling,teveel in rekening gebrachte wordt gecrediteerd.
Daarnaast werd ik vandaag ook er nog eens over gebeld.
Aangezien ik hier eerder over klaagde vind ik dat ik dat dus ook ff recht moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
factuur afdeling is tegenwoordig ook support (althans de mail) Scheelt wel in tijd want die worden een stuk sneller beantwoord.
Denk zelfs dat ik jouw mail heb beantwoord. (ik doe alleen maar mail vandaag aangezien ik amper kan praten)

[ Voor 4% gewijzigd door Yogoi op 25-08-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:46:
factuur afdeling is tegenwoordig ook support (althans de mail) Scheelt wel in tijd want die worden een stuk sneller beantwoord.
Denk zelfs dat ik jouw mail heb beantwoord. (ik doe alleen maar mail vandaag aangezien ik amper kan praten)
Wha.. lekker feest geweest,maar mijn mail was rechtstreeks aan Maud V. gestuurd en gisteren beantwoord.
Degene die me vandaag belde kon jij niet geweest zijn,dat was echt een jongedame.
Tenzij je ergens elastiek om had gebonden..maar aangezien je niet kan praten denk ik beide niet.
Leuke discussie trouwens.. als je als helpdeskmedewerker je stem kwijt raakt,ben je dan arbeidsongeschikt ? ;) het verklaart natuurlijk nog steeds niet hoe een post dubbel op een factuur kan komen,maar goed het wordt gecrediteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met sport 1 en film 1? is daar al iets meer over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En wanneer gaat Omroep Amersfoort digitaal? Analoog is niet super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Nick39 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:55:
[...]

Wha.. lekker feest geweest,maar mijn mail was rechtstreeks aan Maud V. gestuurd en gisteren beantwoord.
Degene die me vandaag belde kon jij niet geweest zijn,dat was echt een jongedame.
Tenzij je ergens elastiek om had gebonden..maar aangezien je niet kan praten denk ik beide niet.
Leuke discussie trouwens.. als je als helpdeskmedewerker je stem kwijt raakt,ben je dan arbeidsongeschikt ? ;) het verklaart natuurlijk nog steeds niet hoe een post dubbel op een factuur kan komen,maar goed het wordt gecrediteerd.
Ah, ik had deze maand 2 abonnementen in rekening gebracht gekregen die ik helemaal niet heb en 2 die ik reeds betaald had. Hierdoor was de rekening maar 140 euro te hoog. Na correctie van xms zou ik daar 80 euro van terug krijgen.

Ik zit nu nog te wachten op de echte correctie.

Ik hoop dat het volgende maand weer goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
milenko79 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 07:38:
[...]

Ah, ik had deze maand 2 abonnementen in rekening gebracht gekregen die ik helemaal niet heb en 2 die ik reeds betaald had. Hierdoor was de rekening maar 140 euro te hoog. Na correctie van xms zou ik daar 80 euro van terug krijgen.

Ik zit nu nog te wachten op de echte correctie.

Ik hoop dat het volgende maand weer goed gaat.
Het loopt niet helemaal lekker de laatste tijd met facturen,er schijnt een nieuw systeem in gebruik te zijn genomen waar een aantal nieuwe standaard posten in zijn verwerkt.
Blijkbaar verloopt de migratie hiervan niet helemaal lekker vandaar dat er posten die in het oude systeem benoemd waren,in het nieuwe systeem anders benoemd zijn.
Deze velden zijn bij het converteren blijkbaar niet goed meegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Jurjen de Vries schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:49:
[...]

Kun je voorstellen als je al een paar maanden niet geweest bent :X
Ik moet zeggen dat ik 3 weken vakantie zonder computer ook wel prettig vond :)
trankilo schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:59:
[...]

Op de XMS site staat nog altijd dat 1 STB mogelijk is. Als er meer STB's per aansluiting mogelijk zijn dan is het voor XMS van belang dit te gaan communiceren omdat het een drempel is voor sommige om met de TV over te stappen naar XMS.

Graag gedaan (rekening volgt :+ )
Via het huidige orderproces is het echter niet mogelijk om meer dan 2 STB's (1x 110/ 1x 130) te bestellen. De info communiceren dat je 3-4-5 of zelfs nog meer STB's kunt aansluiten is dan alleen maar verwarrend als je mensen niet de mogelijkheid geeft om die extra stb's te bestellen.

Zal ik mijn reactie onder 'concultancy' door XMS laten factureren? ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:25:
hoe zit het met sport 1 en film 1? is daar al iets meer over bekend?
Nope, sport1 en film1 zijn van chellomedia. Daar krijgt XMS de rechten niet voor vrij. Persoonlijk heb ik ook liever dat er een online videotheek komt dan film1. Ik heb thuis ook filmnet en kijk er amper naar. Het SD aanbod is mager en verouderd.. het HD aanbod is 80% van de tijd niet eens HD.

[ Voor 69% gewijzigd door denan op 26-08-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:24:
[...]

Nope, sport1 en film1 zijn van chellomedia. Daar krijgt XMS de rechten niet voor vrij. Persoonlijk heb ik ook liever dat er een online videotheek komt dan film1. Ik heb thuis ook filmnet en kijk er amper naar. Het SD aanbod is mager en verouderd.. het HD aanbod is 80% van de tijd niet eens HD.
Ben ik niet geheel met je eens, als een film er niet in HD is,zendt Film1 HD niet uit.
Sport1 en film1 zijn welliswaar van Chellomedia maar dan zou alleen zustermaatschappij UPC het uitzendrecht hebben,maar zelfs de recam heeft Film1 en natuurlijk Ziggo,welke ook een regelrechte concurrent is van UPC/Chellomedia.
http://www.film1.nl/abonneren/disclaimer.php
Film1 is momenteel verkrijgbaar bij:
Tele 2
UPC
Ziggo
Recam
Delta
Caiway
Kabel Noord
Stichting Kabel tv Pijnacker
Stichting Kabeltv Brabant-Gelderland enz. enz.
Ook met canal Digitaal heeft sport1/film1 gewoon een kontrakt,waar het om gaat is dat Film1 en Sport1 een minimale afname eisen van zoveel abonnees.
Haal je die niet,dan moet je het "restant" zelf bij betalen.
Maar dat Film1 alleen voorbehouden is aan Chellomedia is behoorlijk achterhaald.
Dat heeft XMS bij monde van Yogoi ook al verklaard.
Dan zouden jullie elkaar nu tegenspreken,en de feiten spreken het ook tegen,ook met de concurrent doet Film1/Sport1 gewoon zaken en Tele2 opereert gewoon in het UPC gebied.

Daarnaast heeft Ziggo al met Sony en o.a. Warner een contract gesloten voor de videotheek van Ziggo en die zullen dan dus ook niet meer met XMS zaken gaan doen,dus voor een eventueel op te starten online videotheek zijn de rechten van de grote merken ook al vergeven.
http://www.shopadsl.nl/ka...ekenen-overeenkomst-.html

In het geval van Film1/Sport1 is het dus gewoon een centenkwestie (begrijpelijk) en in het geval van de videotheek is het Simpel,Ziggo heeft meer abonnees,meer centjes,dus die koopt nu de rechten van de grote filmmaatschappijen al op,daar blijven voor XMS alleen de kruimels over en of die kruimels genoeg zijn om een rendabele online videotheek op te zetten waag ik te betwijfelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 26-08-2009 17:58 . Reden: Aanvulling namen kabelmaatschappijen. ]

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.