Toon posts:

XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VIII Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 65.793 views

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-03 17:51
Mede-auteur:
  • Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2021

Yogoi

Thread nummer 8 alweer van het grote XMS - glasvezelinternet topic. Topic heeft een update gehad :)

http://www.xmsnet.nl/style/images/logo.gif
Glasvezelinternet voor particulieren
Dit is een vervolg thread van de threads:
[Portaal] 10 Mb/s internet?
XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW)
XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III
XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel IV
XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel V
XMS glasvezelinternet voor particulieren - deel VI
XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel VII

Over XMS
Een aantal jaren geleden is de woningstichting Portaal begonnen met plannen voor het aansluiten van al haar huurwoningen op een glasvezelnetwerk. Uiteindelijk is de investeringsmaatschappij GNEM hierbij betrokken geraakt. De structuur van het netwerk is open dus elke partij kan diensten gaan leveren op het glasvezelnetwerk.

Er was echter bij de start van het project wel een partij nodig die de eerste nieuwe diensten zou gaan leveren en hiervoor is uiteindelijk het bedrijf XMS opgericht. XMS bied momenteel diensten als analoge televisie over het glasvezelnetwerk, glasvezelinternet, voip-telefonie, Digitale Televisie.
Ook is druk bezig met de ontwikkeling van nieuwe diensten zoals netschijf en uitbreiding van Digitale televisie.
Pakketten van Xms:
Alles in 1: € 54,95
Radio, televisie, telefonie en 50/50 mbit internet

Internet en RTV: € 52,50
Analoge tv en 50/50 mbit internet

Internet en Telefonie: € 44.95
50/50 mbit internet en telefonie

Internet: € 42,50
50/50 mbit internet

Radio en televisie: € 16,50
Analoog radio en televisie

Extra opties:
Internet:
  • upgrade 100/100 mbit (€30,- per maand)
  • upgrade 200/200 mbit (€80,- per maand)
Telefonie:
  • Tweede telefoon lijn (€4,95 per maand)
  • Onbeperkt bellen Nederland (€ 9,95 per maand)
Digitaal iptv:
  • Plus pakket (€9,95 per maand)
  • HD pakket (€5,95 per maand)
  • Talenpakket (€7,95 per maand)
  • Gemist pakket (€4,95 per maand)
  • Eredivisie Live (€11,95 per maand)
Contact

Website: www.xmsnet.nl
Email:
Algemeen en support: info@xmsnet.nl.
Ondersteuning: support@xmsnet.nl
Administratieve vragen: provisioning@xmsnet.nl.
Vragen over factuur: factuur@xmsnet.nl.
Helpdesk: 088 555 2 555
Vragen over configureren van diensten via het klantenportal
Voor het configureren van de diensten heeft XMS een klantenportal ( https://mijn.xmsnet.nl/ ) Hierop zijn zaken als anoniem bellen, voicemail, doorschakelen, vaste IP-adressen, facturen, telefoniegegevens etc te regelen. Mocht je iets willen aanpassen, kijk dan aub eerst even hier voor dat je het vraagt in dit topic ;) .
Laatste Xms update:

20-10-2010: XMS gaat nieuwe setupbox aanbieden.
30-09-2010: Glashart media geeft interactieve tv diensten een update
28-08-2010: XMS introduceert pvr en netschijf

[Voor 139% gewijzigd door White_Collar op 28-10-2010 15:30]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• White_Collar

http://www.xmsnet.nl/style/images/logo.gif
Achtergrond informatie

Hier lees je alle achtergrond informatie omtrent glasvezel en/of Xms. :)

Planningsvragen

In de meeste nieuwe trajecten zijn speciale voorzieningen getroffen om nieuwe klanten te voorzien van een correcte planning. Per regio stelt XMS een bouwmanager aan die de oplevering van glasvezel in een gebied zal coordineren. In de meeste gevallen zijn deze mensen gewoon telefonisch bereikbaar en zal het nummer via de helpdesk gecommuniceerd worden.

Maar: Houd aub wel rekening met het feit dat de aanleg van een glasvezelnetwerk een project is dat niet makkelijk in te plannen is. Vaak heeft een aannemer te maken met onverwachte vertragende factoren en is niet duidelijk te zeggen wanneer een specifieke woning aangesloten zal worden.(In ieder geval niet ruim vooraf). De reden dat de aanleg van het netwerk zo complex is heeft vooral te maken met het feit dat het netwerk nog gebouwd moet worden. ADSL (koper) of Coax-netwerken zijn natuurlijk al lang aanwezig in de meeste gemeenten/woningen, dus een abonnement aanvragen op één van deze netwerken is een kwestie van een dienst activeren. Voor het opleveren van een glasvezelnetwerk zal het complete netwerk eerst aangelegd moeten worden.

De aanleg hiervan bestaat per wijkdeel/stad uit een aantal fasen:
In de eerste fase worden de centrales geplaatst en legt men het 'core netwerk' aan.
In de tweede fase begint men met het legggen van de glasvezel naar de straten/woningen.
In de derde (en laatste) fase sluit men de woningen aan op de glasvezel en worden de diensten geactiveerd.

XMS - Internet

XMS levert standaard een symmetrische glasvezelverbinding van 50/50Mbit voor 42,50 per maand. Optioneel is tegen een meerprijs een 100/100Mbit abonnement af te nemen.(sinds kort in Zeewolde ook 200/200mbit) Dankzij de koppeling die XMS heeft op de AMS-IX (via het netwerk van InterNLnet) halen in alle gevallen klanten ook daadwerkelijk deze snelheid. Dit in schril contrast met bvb bestaande DSL/Coax netwerken waar de snelheden vaak lager uitvallen dan geadverteerd.

Bij het internet abonnement zitten natuurlijk email faciliteiten (100Mb mailbox) en persoonlijke hosting (100Mbyte). Ook zitten een spamfilter en een email-virusscanner in het abonnement.

Neemt men XMS af dan krijgt men op een centrale locatie een glasvezelaansluitpunt aangesloten waarop men de computer aan kan sluiten. Belangrijk hierbij is wel dat het aansluitpunt wel voorzien is van 4 (of 8 ) UTP-poorten, maar in de praktijk zal slechts één van deze poorten voorzien zijn van een internet verbinding. Wil je meerdere computers aansluiten dan zul je dus een router moeten plaatsen.

Belangrijk:Let bij de aanschaf wel op of de router echt in staat is om 50/50Mbit verkeer te routeren, in de praktijk blijkt dat veel modellen dit niet kunnen.. en dus ergens op de 20-30Mbit blijven steken. Dit ondanks het feit dat men de routers verkoopt als 100Mbit router. Of een router de doorvoersnelheid (throughput) van 50Mbit of 100Mbit ook werkelijk aankan is terug te vinden op www.smallnetbuilder.com. Let hierbij vooral op de LAN/WAN throughput.

Poortverdelingen XMS glasvezelaansluitpunten

Packetfront 8 poorts CPS
Poort 1: DRG-22 (telefonie)
Poort 2: IPTV
Poort 8: Internet

DRG 4 poorts CPS
Poort 1: IPTV
Poort 2: Internet

Genexis CPS
Poort 1:Internet
Poort 2:IPTV
Poort 3: Internet of IPTV*
(in sommige gevallen kan het voorkomen dat deze poorten omgedraaid zijn)

* in sommige gevallen zit internet op poort 3.

XMS - Telefonie

De telefoniedienst van XMS is gebasseerd op het platform dat ook voor Optibel gebruikt is (www.optibel.nl). Deze dienst is meerdere keren als een kwalitatief uitstekende dienst getest in bvb Computer Totaal. In de praktijk zullen er dus geen verschillen zijn tussen het vertrouwde analoge telefonienetwerk en XMS telefonie. In tegenstelling tot veel andere VoIP diensten heeft XMS het volledige netwerk qua QoS onder controle dus van standaard VoIP problemen (jitter/echo/etc) is er geen sprake.

Elke telefoonlijn heeft een eigen gereserveerd gebied binnen het netwerk en is dus onafhankelijk van up/download gedrag van XMS klanten.

Op het XMS aansluitpunt zijn 2 telefoonlijnen aan te sluiten (de 2e is voor een meerprijs/maand af te nemen via het klantenportal), maar dit zijn wel analoge telefoonlijnen. ISDN telefoons zullen dus niet werken.

De XMS telefoniedienst bied ondersteuning voor alle gangbare STS-functionaliteiten, bvb wisselgesprek, 3-way calling, callfwd, etc. Een overzicht hiervan is te vinden op www.xmsnet.nl.

XMS - Analoge televisie

Op het glasvezelaansluitpunt zit ook een aansluiting voor analoge televisie. Doormiddel van een F-connector is een traditionele coax-kabel aan te sluiten op deze aansluiting en kun je je bestaande coax-installatie aansluiten op het analoge signaal van XMS.

In de huidige vorm geeft XMS via het analoge signaal 40Televisie, en 35-40 radiozenders door (note: Dit kan wel per regio verschillen, kijk voor het actuele overzicht op www.xmsnet.nl) die zonder settop-box te bekijken zijn. Het signaal komt binnen via een 2e glasvezel en is dus niet van invloed op de snelheid van het XMS internetverkeer.

XMS - Digitale televisie

Het is ook mogelijk om bij XMS gebruik te maken van interactieve digitale televisie. Voor het gebruik hiervan is echter wel een zogeheten Settop-box nodig die men los moet kopen. Een voorwaarde voor het afnemen van digitale televisie is echter wel dat men een abonnement heeft op XMS-analoge televisie. Voor het ontvangen van digitale televisie zullen dan geen extra kosten in rekening worden gebracht.

VideoOnDemand diensten
Met XMS digitale televisie is het ook mogelijk om gebruik te maken van een aantal VoD diensten. Dit zijn interactieve diensten. Een verschil met de websites van deze diensten is natuurlijk de beeldkwaliteit, in de meeste gevallen zal dit bij de VoD-diensten van XMS een stuk hoger zijn dan bij de webbased-varianten (4Mbit versus 0.5Mbit).
Naast de huidige VoD diensten zijn er natuurlijk nog een groot aantal in ontwikkeling, maar hierover kan ik nu nog weinig vertellen.

.....Gemist
Met Xms Digitale televisie is het mogelijk om uitzendingen van Nederland 1,2,3 - RTL4,5,7,8 - Veronica en SBS6 tot 10 dagen terug te kijken!

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit van digitale televisie zal natuurlijk een stuk hoger liggen dan bij analoge televisie doordat wij de NOB-mediagateway streams 1 op 1 doorgeven (8Mit/kanaal). De meeste streams zijn echter wel gewoon in het SD(PAL)-formaat, dus verwacht geen HD-kwaliteit. Dit hangt puur af van het feit dat de zenders niet uitzenden in HD.

HDTV
Met de HDsetupbox van xms is het mogelijk om uitzendingen in HD te bekijken. Tot 31 december zijn deze gratis te bekijken en zullen daarna in het HD pakket komen.

PVR functie
Met de PVR functie kan je je tijdens een uitzending, de uitzending op pauze zetten. Ook is het mogelijk om een andere uitzending op te nemen

Verbruikte bandbreedte
Net zoals bij analoge tv is het digitale televisie-signaal onafhankelijk van de internetverbinding. De huidige capaciteit per woning is 100/100Mbit, dus als je een 50/50Mbit internetabonnement gebruikt zal IPTV de overige bandbreedte verbruiken.

XMS - Setupboxen Digitale televisie

Xms heeft op dit moment vier type Amino's.

Amino 110 (gratis + 4,95 euro per maand extra)
De Amino 110 is de eerst uitgebrachte setupbox van xms. Deze setupbox stelt je in staat om het volgende te doen:
  • Digitaal tv kijken
  • Plus pakket te bekijken (optioneel)
  • Talen pakket te bekijken (optioneel)
  • Gemist pakket te gebruiken (optioneel)
  • Eredivisie Live te bekijken (optioneel)
Amino 130 (110 euro eenmalig + 4,95 euro per maand extra)
De Amino 130 is in het leven geroepen om ook via glasvezel in HD te kijken. Met de setupbox 130 zijn de volgende mogelijkheden mogelijk:
  • Digitaal tv kijken.
  • HD te bekijken (standaard zijn de zenders Nederland 1,2,3 in HD te bekijken)
  • Plus pakket te bekijken. (optioneel)
  • Talen pakket te bekijken. (optioneel)
  • Gemist pakket te gebruiken. (optioneel)
  • Eredivisie Live te bekijken. (optioneel inclusief eredivisie live HD 1)
  • HD pakket te bekijken.
(Pas in december beschikbaar) Amino M532 (160 euro + 4,95 per maand of de Amino 130 inleveren en 50 euro bij betalen.)
De Amino A532 / A540 stelt je in staat om uitzendingen op pauze te zetten en later weer de hervatten.
De aanschaf prijs van Amino A532 is 249 euro. Je kunt ook je HDsetupbox inruilen tegen de A532 met 50 euro bij betaling. Het is ook mogelijk om in hoge kwaliteit TV te kijken, maar tegelijk een andere zender op te nemen. De Amino beschikt over een harde schijf van 160 gigabyte.
  • Digitaal tv kijken.
  • HD te bekijken (standaard zijn de zenders Nederland 1,2,3 in HD te bekijken).
  • Uitzending pauzeren.
  • Een uitzending bekijken en tegelijkertijd een uitzending opnemen.
  • HD pakket te bekijken.
  • 160 gigabyte harde schijf.
(Pas in december beschikbaar) Amino M540 (249 euro één malig of de M130 inruilen voor de Amino M540 + 50 euro bij betaling )
De Amino A532 / A540 stelt je in staat om uitzendingen op pauze te zetten en later weer de hervatten.
De aanschaf prijs van Amino A532 is 249 euro. Je kunt ook je HDsetupbox inruilen tegen de A532 met 50 euro bij betaling. Het is ook mogelijk om in hoge kwaliteit TV te kijken, maar tegelijk een andere zender op te nemen. De Amino beschikt over een harde schijf van 250 gigabyte.
  • Digitaal tv kijken.
  • HD te bekijken (standaard zijn de zenders Nederland 1,2,3 in HD te bekijken).
  • Uitzending pauzeren.
  • Een uitzending bekijken en tegelijkertijd een uitzending opnemen.
  • HD pakket te bekijken.
  • 250 gigabyte harde schijf.

XMS - Aanvullende Digitale televisie diensten

Plus pakket
Voor de complete lijst klik hier

HD pakket
  • Rtl4 HD
  • Rtl5 HD
  • Sbs6 HD
  • Rtl7 HD
  • Rtl8 HD
  • Net5 HD
  • Veronica HD
  • Eurosport HD
  • Brava HDTV
  • Eurosport HD
  • Nat Geo Wild HD
  • Discovery Channel HD
  • Animal Planet HD
  • myZen.tv HD
  • Luxe TV HD
  • Fashion TV HD
  • Eredivisie live 2 HD *
  • Eredivisie live 3 HD *
  • Eredivisie live 4 HD *
* Eredivisie live pakket is nodig om eredivisie live in HD te bekijken.

Talen pakket
Voor de complete lijst klik hier.

Gemist pakket
Voor de complete lijst klik hier.

Eredivisie Live pakket
  • Eredivisie Live 1
  • Eredivisie Live 2
  • Eredivisie Live 3
  • Eredivisie Live 4

XMS - Overige diensten

[Voor 255% gewijzigd door White_Collar op 19-10-2010 19:14]

• White_Collar
Reserved

[Voor 100% gewijzigd door White_Collar op 28-08-2010 20:15]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Om door te gaan waar het vorige deel gebleven was: Ik denk als je beelden van voetbal of series wil distribueren dat je dan met een htpc dat makkelijk doet dan via een USB apparaat waar de amino kan bepalen in welke formaat het wordt opgeslagen.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:54

DjVe

Hatsaflats!

bovendien denk ik dat support leveren op aan A130 met USB opname moeilijk is, aangezien er altijd verschillen zitten in de verschillende sticks/schijven.Eén apparaat met alles intern is zoveel makkelijker voor zowel consument als provider.

Die A532 wordt trouwens bloedje heet in een kastje, hij heeft wel wat ruimte nodig om te koelen.

• Anoniem: 120071
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ik222 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:55:
Om door te gaan waar het vorige deel gebleven was: Ik denk als je beelden van voetbal of series wil distribueren dat je dan met een htpc dat makkelijk doet dan via een USB apparaat waar de amino kan bepalen in welke formaat het wordt opgeslagen.
Maar dat wil je juist niet. Je wilt dat hij hem gewoon volgens de h264 standaard opslaat, zodat je die schijf (of usb stick) weer heel makkelijk in een andere TV met ingebouwde media player kan afspelen. Het moet zo open mogelijk blijven zodat het compatible blijft met andere apparaten.
Waar ik vooral heel benieuwd naar ben (heb ook die vraag op glasvezel.nu gesteld): Krijgen de andere Glashart Media providers (Tweak R+, Lijbrandt, etc.) die A532's ook???

• White_Collar
Ik vermoed dat lijbrandt het ook gaat krijgen de andere weet ik eigenlijk niet.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:17

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus, XR20

Nog ff wat anders ...
Ik heb 18-6 mijn Xms aansluiting via een aanbieding genomen, dat was 2 maanden abo, Amino 130 en 2 maanden eredivisie live gratis.
Op zich heel mooi maar dat eredivisie gedoe wil ik niet houden.
3 augustus heb ik in mijn Xms aangevinkt dat de eredivisie zut kan vervallen.
Per 1 september vervalt het inderdaad maar op de factuur van 24-8 staat het er gewoon t/m september bij 8)7
Dus ik belde de 24e de helpdesk en na 20 min komt men er achter dat dit niet niet te herstellen is omdat de factuur blijkbaar al afgeboekt wordt zodra je hem in je mailbox krijgt.
Hoe is het mogelijk dat Xms wel de dienst stop kan zetten en niet de facturering ervan :?
De volgende factuur gaat het natuurlijk weer hetzelfde, zodra ik hem te zien krijg is het al te laat :/
Hopelijk wordt het bedrag dan wel in mindering gebracht, veel vertrouwen wekt deze werkwijze niet bij mij ...

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
ik hoop dat dat omruilen niet alleen via opsturen kan, maar ook in een xms/glashart huis. Desnoods op afspraak. Anders zit je weer tijd zonder.

Anoniem: 269348

Mau_Maus schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:49:
ik hoop dat dat omruilen niet alleen via opsturen kan, maar ook in een xms/glashart huis. Desnoods op afspraak. Anders zit je weer tijd zonder.
Idd. maar ik ga ervan uit dat ze daar toch wel rekening mee zullen houden!
Als ze het goed aanpakken en netjes, dan zenden ze de A532 naar de klant,
en dat je dan de A130 binnen zoveel tijd moet terug zenden!

Ben ook even aan het rotzooien met de Netschijf.
Ik wil het in combinatie gebruiken met het proggie Webdrive,
alleen wil dit niet erg lukken.
Heb alles ingesteld, maar krijg dan de volgende melding/ overzicht :

Connecting to site XMSNetschijf
Connecting to : (hier staat het netadres van de netschijf).
Resolving url (hier staat het netadres van de netschijf) to an IP address
Url resolved to IP address ---.---.---.--
Connecting to ---.---.---.-- on port 80
Connected successfully to the server on port 80
Testing directory listing ...

Unable to connect to server, error information below

Error: (0)
Operation: Connecting to server

Het het ip adres even vervangen door --- (streepjes).

Het gaat dus schijnbaar mis bij het punt... connecten naar de server.
Dit moet dan toch aan de kant van XMS Netschijf ergens fout zitten ?

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 29-08-2010 00:37]

• ericjanvanputten
  • Laatst online: 29-03 21:57
Misschien een beetje snel achter elkaar, maar gisteren ook weer (nog) geluidsproblemen bij de RTL zenders.

Volgens de helpdesk is dit bekend en is de oorzaak bij Caiway te vinden.

Maar dan vraag ik me toch af: 1. het probleem is inmiddels al een maand ongeveer 2. heeft heel Nederland hier dan last van? lijkt me sterk..

Gezien dat het inmiddels al een maand bezig is vraag ik me af wanneer de oplossing zal komen.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Ik hoop niet dat de Amino A532 problemen gaat geven met mijn homeplugs waarmee hij met het glasvezelkastje verbonden is.
Als je een programma opneemt en naar een andere zender kijkt dan zijn er m.i. 2 streams actief en zal er ook 2x zoveel data over de verbinding gaan.
Een vaste ethernetkabel kan bij mij niet zomaar en draadloos via een wifi-n bridge bleek te storingsgevoelig :/
Wat zou de benodigde bandbreedte zijn als je een HD programma opneemt en naar een HD zender kijkt?

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Speedy-Andre schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:47:
Ik hoop niet dat de Amino A532 problemen gaat geven met mijn homeplugs waarmee hij met het glasvezelkastje verbonden is.
Als je een programma opneemt en naar een andere zender kijkt dan zijn er m.i. 2 streams actief en zal er ook 2x zoveel data over de verbinding gaan.
Een vaste ethernetkabel kan bij mij niet zomaar en draadloos via een wifi-n bridge bleek te storingsgevoelig :/
Wat zou de benodigde bandbreedte zijn als je een HD programma opneemt en naar een HD zender kijkt?
Dat zal maximaal 2 maal 20 Mbit zijn en minimaal 2 maal 12Mbit zijn. Ik hoop dat die dat gaat trekken....anders moet jij maar gaan trekken met UTP ;)

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:35
mmmm zou het ook werken om eerst een 130 aan te schaffen (a €110), dan om te ruilen naar een A532 + €50,- = €160 euro totaal ipv €249.-......

• White_Collar
ik heb geen idee. Zou wel een leuke truc zijn :D

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 19:24
Ik had me ook opgegeven voor de netschijf pilot. Maar ik heb hierover geen bericht gehad. Zou het toch wel leuk vinden om mee te kunnen doen.

Ook de Amino A532 is een interessante ontwikkeling. Is bekend hoe de A532 opgenomen content opslaat? Gebeurt dat untouched of wordt de stream getranscoded of gecompresst? Oftewel: krijg ik opgenomen exact hetzelfde te zien als live?

Tot slot ben ik benieuwd welke koers XMS nu gaat varen als het gaat om PVR. Folkert zei tijdens de meeting nog dat XMS zou gaan inzetten op NetPVR, wat ik op zich een logische ontwikkeling vind qua rechten en dergelijke, en wat ook gebruikersvriendelijker is voor veel mensen: een soort "XMS gemist" zeg maar, wat in de VS al gemeengoed is.

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 09:05
Wie heeft er ook last van dat het beeld van RTL 4 nog al eens hapert de afgelopen dagen.

• White_Collar
Bekend probleem, staat al uit bij de Reggefiber. Woon je in Amersfoort en maak je gebruik van analoog?

[Voor 60% gewijzigd door White_Collar op 29-08-2010 14:01]

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:59

GerkeP

Vragen mag altijd........

ericjanvanputten schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 09:58:
Misschien een beetje snel achter elkaar, maar gisteren ook weer (nog) geluidsproblemen bij de RTL zenders.

Volgens de helpdesk is dit bekend en is de oorzaak bij Caiway te vinden.
Caiway? Wat heeft die hier mee te maken?
Volgens mij is dit een topic van XMS, en dus Glashart voor de TV?

GerkeP

• JacquesTrekhaak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:38
Bij deze een stukje copy/paste van de consumentenbond site met voor/nadelen van de Amino A532 als onderdeel van een Tele2 pakket.

Voordelen:
Meerdere zenders tegelijk opnemen als de tv uit staat
Start snel op vanuit stand-by
Toont begin- en eindtijd van het programma op het televisiescherm
Toont naam en begintijd van het volgende programma op het televisiescherm
Zuinig in energieverbruik in bedrijf

Nadelen:
Geen statusdisplay
Zappen gaat zeer langzaam
Het duurt lang voordat bij zappen de zenderinformatie in beeld komt
Programmeren opname alleen via EPG mogelijk, niet handmatig
Geen favorietenlijsten mogelijk
EPG start traag op
Verbruikt zeer veel energie in stand-by
Geen harde aan/uit schakelaar

[Voor 7% gewijzigd door JacquesTrekhaak op 29-08-2010 14:08]

• White_Collar
@JacquesTrekhaak,

lijkt mij niet helemaal relevant. Dat is een test van de consumentenbond van software van tele2 van de A532. Misschien is onze software beter ;) waardoor een paar dingen zoals "trage" niet optreden :)

[Voor 14% gewijzigd door White_Collar op 29-08-2010 14:10]

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10-2022
Wanneer kunnen we officiële informatie incl. bestelmogelijkheden op de website verwachten?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

JacquesTrekhaak schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:07:
Bij deze een stukje copy/paste van de consumentenbond site met voor/nadelen van de Amino A532 als onderdeel van een Tele2 pakket.

Nadelen:
Geen statusdisplay
EPG start traag op
Geen harde aan/uit schakelaar
Ik heb zelf een A532 van Tele2 en kan me niet vinden in de nadelen. het grootste nadeel is beeldkwaliteit, warmtevorming, en de Tele2 software :P

Hij zapt best snel (vooral met de pijltjes)

• White_Collar
Dat weet ik helaas niet, Ik wil het zelf ook graag weten. (wilt ook wel voor 50 euro een box met pvr functie :) ) Misschien dat Yogoi hier antwoord op kan geven?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

@swima: Beetje beter lezen (in vorige topic) misschien, in november is de A532 beschikbaar.
Misschien kan de startpost aangepast worden, nu lijkt het of de A532 al verkrijgbaar is ;)
Als de benodigde bandbreedte straks 2x20Mb is heb ik een uitdaging met kabels vrees ik :P

• White_Collar
@speedy-andre,

fixed :)

[Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 29-08-2010 15:06]

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 16:54
JacquesTrekhaak schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:07:

Voordelen:
Meerdere zenders tegelijk opnemen als de tv uit staat
Start snel op vanuit stand-by
Toont begin- en eindtijd van het programma op het televisiescherm
Toont naam en begintijd van het volgende programma op het televisiescherm
Zuinig in energieverbruik in bedrijf

Nadelen:
Geen statusdisplay
EPG start traag op
Bovenstaande zaken zijn allemaal dingen die in de firmware zitten of te maken hebben met de distributie/stream methode. Al die zaken kunnen dus bij XMS compleet anders zijn.
Wellicht als de HD nog spint? anders is het verbruik gelijk aan die van de 130 en dat is erg laag.

• Anoniem: 312857
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
@Jordy van E: hoezo is een nadeel beeldkwaliteit? ligt dat dan aan de amino of aan tele2?

wanneer valt trouwens eredivisie live in HD te kopen? of krijg ik automatisch HD door als ik een Amino 130 heb en ik eredivisie live aan vink bij "mijn XMS"?

en gaat sport1 nog komen? heb ik al eerder gevraagd maar dat is al weer een tijd geleden misschien zijn er vorderingen?

• dewaal
pieterbas12 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:00:
Bekend probleem, staat al uit bij de Reggefiber. Woon je in Amersfoort en maak je gebruik van analoog?
Ja ik woon in amersfoort en kijk analoog (portaal woning soesterkwartier)

• White_Collar
@dewaal,

Excuses voor het ongemak. Wat ik je kan vertellen is dat we op de hoogte zijn en dat het probleem door gezet is naar Reggefiber. Die moet het probleem oplossen.

• Dancis
  • Laatst online: 29-03 19:21
komt er misschien ook nog een inruil actie voor mensen met Amino 110? Of mogen die meteen de hoofdprijs betalen?

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:56
Snel een 130 aanschaffen en dan in november ruilen tegen bijbetaling voor een 532

• FabiandJ
  • Niet online
Is het mogelijk om van de Amino A532 de opname te halen en deze volgens op de pc te kijken?

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-03 19:11
Wellicht als de HD nog spint? anders is het verbruik gelijk aan die van de 130 en dat is erg laag.
Als de HD nog zou spinnen terwijl de Amino op standby modus staat dan lijkt dit sowieso een firmware probleem.

Anoniem: 295271

Dancis schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:45:
komt er misschien ook nog een inruil actie voor mensen met Amino 110? Of mogen die meteen de hoofdprijs betalen?
Goeie vraag, waar ik ook wel antwoord op zou willen hebben.

• ik222
  • Niet online
Sowieso lijkt een omruilactie mij wel interessant al wacht ik eerst even af wat de ervaringen zijn met de nieuwe Aminet A532 en zijn firmware. Wil namelijk wel eerst zeker weten dat de pvr net zo stabiel is als de huidige A130m want die is echt super stabiel te noemen, nog nooit wat mee gehad.
marigo schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:55:
[...]

Als de HD nog zou spinnen terwijl de Amino op standby modus staat dan lijkt dit sowieso een firmware probleem.
Hoezo? Er zijn genoeg settopbox implementaties te vinden die de harddisk nog even laten spinnen als de box net op standby is gezet. Om na een minuut of 10 vervolgens de harddisk uit te schakelen.

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Zal het met de a532 ook mogelijk zijn om opnames te kopiëren naar een USB apparaat? Dan zou ik er blij mee zijn. Anders heb ik liever PVR op de 130m. Dat was tenslotte beloofd.
En wie zegt dat, met PVR op de 130m via USB, die opnames op je USB harddisk ook bruikbaar zouden zijn op andere apparaten?

De conclusie die je aan een eventuele (on)mogelijkheid daarvoor op de a532 verbindt vind ik dus een beetje apart :)

Het zou natuurlijk leuk zijn als het kan, maar mijn ervaring leert dat bijna geen enkele aanbieder van DTV dat op door hun geleverde apparatuur biedt (hoogstens op door hun gecertificeerde, in de handel verkochte, apparaten).

[Voor 32% gewijzigd door eymey op 29-08-2010 22:42]

• Niet online
eymey schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:41:
Het zou natuurlijk leuk zijn als het kan, maar mijn ervaring leert dat bijna geen enkele aanbieder van DTV dat op door hun geleverde apparatuur biedt (hoogstens op door hun gecertificeerde, in de handel verkochte, apparaten).
Als je monopolist KPN of UPC gewent bent ja ;p
Van Glashart Media verwacht ik eigenlijk anders.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Anoniem: 312857 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:58:

wanneer valt trouwens eredivisie live in HD te kopen? of krijg ik automatisch HD door als ik een Amino 130 heb en ik eredivisie live aan vink bij "mijn XMS"?
Ik heb ere divisie 'gratis' en kan nu al HD ontvangen.
Blijkbaar gaat dat vanzelf als je een Amino A130 hebt.

• ik222
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:07:
[...]

Ik heb ere divisie 'gratis' en kan nu al HD ontvangen.
Blijkbaar gaat dat vanzelf als je een Amino A130 hebt.
Ja gaat voorlopig vanzelf, maar als je verschillende nieuwssites op internet moet geloven gaat sowieso het eredivisie live pakket naar 13,95 en als je het in HD wilt komt daar nog 2,95 bij. Maar die 2,95 schijn je dit seizoen nog niet te moeten betalen, dat zou pas volgend seizoen ingaan.

Maar goed hoe dan ook, Eredivisie Live HD is dat geld dubbel en dwars maakt als je ziet in welke geweldige kwaliteit er steeds wordt uitgezonden. Ik vind het echt genieten in het weekend! :)

• Anoniem: 312857
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
oke bedankt voor de antwoorden

dan nog even een vraagje. nu kun je eredivisie live 10 weken voor 10 euro kopen (is nu zo'n actie) kan dat ook met XMS? XMS staat er niet tussen maar Lijbrandt wel. en is dat dan in SD of HD?

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-12-2022
pieterbas12 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:10:
@JacquesTrekhaak,

lijkt mij niet helemaal relevant. Dat is een test van de consumentenbond van software van tele2 van de A532. Misschien is onze software beter ;) waardoor een paar dingen zoals "trage" niet optreden :)
Is het misschien niet beter om te starten met een pilot om eventuele kinderziektes eruit te halen zoals ook met de 110 en 130 is gebeurd?
Ik meld me graag aan! :)

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-03 19:11
eymey schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:58:
[...]

Hoezo? Er zijn genoeg settopbox implementaties te vinden die de harddisk nog even laten spinnen als de box net op standby is gezet. Om na een minuut of 10 vervolgens de harddisk uit te schakelen.
Ok, wist ik niet, maar lijkt mij geen "eco" gedachte.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Een harddisk regelmatig binnen zeer korte tijd weer laten upspinnen omdat de gebruiker bv. 'per ongeluk' de ontvanger in standby had gezet of besluit om binnen 10 minuten alsnog weer verder te kijken is ook niet alles....

• Yogoi
Hopjesvla79 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:29:
mmmm zou het ook werken om eerst een 130 aan te schaffen (a €110), dan om te ruilen naar een A532 + €50,- = €160 euro totaal ipv €249.-......
Dat werkt niet helemaal :)
momenteel is een 130m €199,- alleen krijg je op je eerst STB €89,- korting.
Dus in theorie veranderd er niks.
Ik had me ook opgegeven voor de netschijf pilot. Maar ik heb hierover geen bericht gehad. Zou het toch wel leuk vinden om mee te kunnen doen.
Wel naar je gemailed op het adres waar je altijd naar webtema me mailed. Als je niks hebt ontvangen stuur me dan even een PM dan stuur ik het je via die weg wel.
Caiway? Wat heeft die hier mee te maken?
Volgens mij is dit een topic van XMS, en dus Glashart voor de TV?
Wat hiermee bedoelt word zijn hapering op bepaalde TV zenders.
Dit omdat er wat zenders via een canal digital satelliet worden aangeleverd. Deze heeft issues met de codering die haperingen veroorzaakt. Schijnbaar erg moeilijk op te lossen :(.

Ik zal straks de rest van de post nog even lezen en op antwoorden.
Als er nog vragen zijn, ik hoor ze graag!

• denan
eymey schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:47:
Het is maar net hoe je het bekijkt. Een harddisk regelmatig binnen zeer korte tijd weer laten upspinnen omdat de gebruiker bv. 'per ongeluk' de ontvanger in standby had gezet of besluit om binnen 10 minuten alsnog weer verder te kijken is ook niet alles....
Ik bedoelde met mijn reactie eigenlijk: hoe valide is het consumentenbond onderzoek als ze het stroomverbruik hebben gemeten terwijl de HD nog bezig was? Het verbruik van die Amino's in in werking al zeer laag. In standby ligt dat iets lager dan wanneer ze echt in gebruik zijn maar dat is nog steeds minder dan de UPC/Ziggo stb's die ik heb gezien.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:27
Zo schrok ik vandaag ff :)
Krijg ik zomaar spontaan voor de eerste keer in een jaar een nieuwsbrief van XMS!

• White_Collar
wiebo66 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 00:28:
[...]

Is het misschien niet beter om te starten met een pilot om eventuele kinderziektes eruit te halen zoals ook met de 110 en 130 is gebeurd?
Ik meld me graag aan! :)
Daar zit inderdaad wat in. Maar als dat inderdaad nodig is, hadden ze waarschijnlijk allang een pilot gehouden. Al hoop ik inderdaad dat ze nog een pilot gaan houden. Dat zou geen kwaad kunnen :)

[Voor 9% gewijzigd door White_Collar op 30-08-2010 11:00]

• GerkeP

GerkeP

Caelorum schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:43:
Zo schrok ik vandaag ff :)
Krijg ik zomaar spontaan voor de eerste keer in een jaar een nieuwsbrief van XMS!
Zo jij wel? Ik nog steeds niet, snap ook niet wat daaraan nu fout kan gaan ?

GerkeP

denan schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:37:
[...]

Ik bedoelde met mijn reactie eigenlijk: hoe valide is het consumentenbond onderzoek als ze het stroomverbruik hebben gemeten terwijl de HD nog bezig was? Het verbruik van die Amino's in in werking al zeer laag. In standby ligt dat iets lager dan wanneer ze echt in gebruik zijn maar dat is nog steeds minder dan de UPC/Ziggo stb's die ik heb gezien.
Snap ik ;). Ik reageerde dus ook meer op Marigo, die aanneemt dat het (even) door laten spinnen van een harddisk bij standby sowieso ongewenst is.

Ik twijfel dus ook aan de testmethode van de consumentenbond. Wellicht zijn zij de factor "na spin tijd" dus vergeten. Aan de andere kant ken ik de implementatie bij Tele2 niet. Wellicht hebben die er daadwerkelijk een fout in zitten waardoor de harddisk nooit stopt met draaien.

UPC is dit trouwens ook pas net aan het oplossen, dit soort perikelen:
nieuws: UPC brengt update uit om energieverbruik settopbox te verminderen

Anoniem: 373135

Hallo iedereen, ik heb een vraagje. Binnenkort word ook mij een glasvezel kastje thuis geplaatst maar ik woon in een maisonnette en bij de ingang moet je dus direct met een trap naar boven. Helaas zit mijn meterkast bij de ingang (beneden dus). Mijn woning is 3 verdiepingen hoog en het zal heel erg lastig worden om een ethernet kabel door het hele huis te trekken. Wireless is geen optie, provider is XMS.

Mijn vraag is dus: Kan ik het glasvezel kastje laten plaatsen in de woonkamer?

Bedankt!

• White_Collar
Dat zou kunnen. Neem daarvoor even contact op met glashart.

Voor het juiste contact gegevens kan je hier kijken:
http://www.glashart.nl/contact

(klik dan vervolgens boven aan rechts op service winkel)

[Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 30-08-2010 12:16]

Anoniem: 373135

Bedankt voor de info!

• GerkeP

GerkeP

Ik snap van de buren dat DVB-C volgens de nieuwsbrief nu overal beschikbaar is, echter wanneer ik op xmsnet.nl kijk, staat dat dit vanaf december pas is?

Welke van de 2 klopt er nu niet, en als de nieuwsbrief wel klopt, wat zijn dan de instellingen voor Veenendaal?

GerkeP

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-03 20:12
Anoniem: 269348 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 00:33:
Ben ook even aan het rotzooien met de Netschijf.
Ik wil het in combinatie gebruiken met het proggie Webdrive,
alleen wil dit niet erg lukken.
Heb alles ingesteld, maar krijg dan de volgende melding/ overzicht :
Heb je het toevallig al voormekaar met webdrive ?
Ik heb ook nog eens zitten kijken maar ik krijg het ook niet werkend. Dus ik ben al opzoek naar een ander proggie.

sjansen schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:00:
[...]

Ik heb ook nog eens zitten kijken maar ik krijg het ook niet werkend. Dus ik ben al opzoek naar een ander proggie.
Nope... ik krijg het maar niet werkend.
Dus ik denk dat het probleem misschien dan toch ergens aan de kant van XMS zit hoor.
Een ander proggie dan installeren heeft ook weinig nut.
XMS raadde zelfs in de mail ook webdrive aan, dus dat moet dan toch werkend te krijgen zijn.
Ik hoor ook graag van jou als het gelukt is.

• Gangster93
  • Laatst online: 18:52
Wie kan mij even de nieuwsbrief sturen? Ben er toch wel benieuwd naar!
Anoniem: 269348 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:11:
[...]

Nope... ik krijg het maar niet werkend.
Dus ik denk dat het probleem misschien dan toch ergens aan de kant van XMS zit hoor.
Een ander proggie dan installeren heeft ook weinig nut.
XMS raadde zelfs in de mail ook webdrive aan, dus dat moet dan toch werkend te krijgen zijn.
Ik hoor ook graag van jou als het gelukt is.
Heb je dit bij het uitloggen aangegeven dat het niet werkt en graag werkend wilt zien?
Het is een pilot dus ze willen graag informatie lijkt me ;)

[Voor 81% gewijzigd door Gangster93 op 30-08-2010 13:20]

• Gangster93
knip

[Voor 98% gewijzigd door Gangster93 op 30-08-2010 13:20]

• GerkeP

GerkeP

Nieuwe Diensten

Het is al enige tijd geleden dat u een nieuwsbrief van XMS heeft ontvangen. De reden hiervoor is dat wij wilden wachten totdat we u weer concreet iets nieuws konden melden. Goed nieuws, dat kunnen we! Er staan enkele nieuwe diensten op stapel die zowel bij u als bij ons al een tijdje op de wensenlijst staan.

Voordat we u meer vertellen over de nieuwe ontwikkelingen, willen we nog even terugkomen op de laatste factuur die u van XMS heeft ontvangen. Als u gebruik maakt van XMS Telefoon stond er op uw factuur een creditering van mobiele kosten. Vorig jaar augustus heeft XMS een aantal beltarieven gewijzigd. Op onze website is bij het aanpassen van deze tarieven het starttarief voor bellen naar mobiele telefoonnummers foutief aangepast naar 3 cent, terwijl dit starttarief altijd 5 cent was en ook na de wijziging is gebleven. Wij vinden het echter niet meer dan gepast om, voor de periode dat dit verkeerd vermeld heeft gestaan op onze website (tot 27 mei jl.), u het verschil in starttarief voor bellen naar mobiele kosten (3 cent in plaats van 5 cent) terug te betalen. Vandaar deze eenmalige creditering op uw factuur.

In deze nieuwsbrief leest u meer over nieuwe diensten die nu of op zeer korte termijn bij XMS beschikbaar komen. De komende maanden gaan we flink doorpakken met deze en toekomstige nieuwe diensten zodat iedereen overtuigd blijft dat glasvezel en een abonnement bij XMS de juiste keuze zijn.

Veel lees plezier!

Folkert Moolenburgh
Directeur XMS

Gratis Digitale Televisie

XMS biedt, middels het DVB-C signaal, al haar Radio en Televisie klanten gratis digitale televisie! DVB-C staat voor Digital Video Broadcasting – Cable. Via dit signaal ontvangt u de eerste 30 televisiekanalen en de eerste 32 radiokanalen van het analoge zenderpakket gratis in digitale beeldkwaliteit.

Deze kwaliteit is aanmerkelijk beter dan bij het analoge televisiesignaal. Met name op platte (lcd/led en plasma) televisies ziet u duidelijk het verschil. Om het signaal te ontvangen heeft u alleen een Ziggo-ontvanger, zoals bijvoorbeeld een Humax, nodig. Bent u in het bezit bent van een platte televisie met ingebouwde DVB-C decoder? Dan kunt u het DVB-C signaal ook ontvangen zonder het Ziggo kastje. In tegenstelling tot de kabelaars heeft u bij XMS geen aparte smartcard nodig om het DVB-C signaal te kunnen ontvangen. Hoe u DVB-C eenvoudig kunt aansluiten vindt u op onze website. Wilt u meer weten over DVB-C, zoals wanneer het bij u beschikbaar is en het zenderoverzicht? Klik hier.

Test de nieuwe XMS netschijf!

Uw glasvezelverbinding bij XMS komt pas echt optimaal tot zijn recht met een dienst waarbij u veel data verstuurt naar het internet. Deze dienst heeft XMS nu ontwikkeld in de vorm van de XMS netschijf. De XMS netschijf is een online harde schijf waarmee u bestanden kunt opslaan, bewerken en delen met andere (XMS-)gebruikers. Daarnaast kunt u de netschijf instellen in Windows verkenner zodat het net lijkt alsof de schijf zich in uw computer bevindt. Vanwege uw glasvezelverbinding is de uploadsnelheid even hoog als de downloadsnelheid en merkt u dus geen verschil qua snelheid met de netwerk harde schijf bij u thuis. Groot voordeel is dat de netschijf zich in het XMS datacentrum bevindt, dus mocht er thuis onverhoopt iets gebeuren dan staat uw data veilig.

Voordat we deze nieuwe dienst gaan aanbieden, gaan we eerst na of de dienst naar tevredenheid werkt. Dit doen we graag met uw hulp. Vanaf heden starten we met een testperiode van twee maanden. Wilt u ons hierbij helpen? Schrijft u zich dan hier in. Wij hanteren 100 klanten als maximaal aantal deelnemers.

Zorgeloos internetten en e-mailen met XMS

In oktober gaat XMS naast een gratis Antivirus en spamfilter op e-mails ook een Internet Security pakket aanbieden zodat u zorgeloos kunt internetten en e-mailen. De antivirus software voor dit pakket wordt geleverd door McAfee, een van de meest ervaren bedrijven op het gebied van antivirus software. Bij aanschaf van het McAfee pakket, kunt u het pakket meteen activeren. U bent dan beveiligd op drie computers in uw huis voor slechts € 3,95 per maand. Wij brengen u direct op de hoogte als deze dienst beschikbaar is!

Valse XMS e-mailberichten

In de afgelopen weken heeft een deel van onze klanten mails ontvangen die door XMS leken te zijn verzonden. De afzender van deze mail leek bijvoorbeeld van support@xmsnet.nl of het XMS webmail te zijn. Echter het werkelijke email adres waarvan deze mail verzonden is, is een ander (niet XMS-) mailadres. Het betreffen mails met slecht lopende zinnen waarin wordt gevraagd om op een bepaalde link te klikken en/of uw contactgegevens te wijzigen. Wij vragen u dit niet te doen. Wanneer u namelijk klikt op een link uit deze mail komt u op een website die niet wordt beheerd door XMS. Wanneer u uw gegevens invult op deze pagina loopt u het risico dat uw mailbox gebruikt gaat worden voor het verzenden van spam.

XMS verstuurt u nooit mails met daarin het verzoek uw gegevens te wijzigen. Tevens adviseert XMS u wachtwoorden nooit per email te versturen. Let u ter controle altijd op het adres van de inlogpagina. De XMS inlog begint altijd met https://webmail.xtramediaservices.nl/ of http://webmail.xmsnet.nl/ of https://mijn.xmsnet.nl/. Wat moet u doen als u dergelijke mails ontvangt? XMS adviseert u deze direct te verwijderen en nooit te klikken op links in deze mails. Mocht u dat onverhoopt toch gedaan hebben dan is het verstandig direct uw XMS wachtwoord te wijzigen. Vanuit XMS zijn we bezig met diverse maatregelen om te voorkomen dat u dit soort mails ontvangt.

Eredivisie Live: Gratis in HD

Heeft u een abonnement bij XMS voor digitale televisie? Dan ontvangt u voor het seizoen 2010-2011 alle kanalen van Eredivisie in HD. Vanaf heden kunt u zo, zonder meerkosten, de wedstrijden op Kanaal 1 t/m 4 van Eredivisie Live in perfect beeld- en geluidskwaliteit zien. Let op: hiervoor is wel een HD settopbox nodig!

Remy weet raad!

Remy is de 'XMS-man' in het veld en komt dagelijks bij klanten over de vloer. Tijdens zijn bezoeken valt hem op dat er een aantal dingen zijn waar veel klanten mee worstelen. Daarom zal hij voortaan in de nieuwsbrief een tip geven waarmee u beter van uw XMS aansluiting gebruik kan maken.

Heeft u een settopbox van XMS in huis? Dan heeft u daar uiteraard ook een afstandsbediening bij. Alleen ligt uw salontafel waarschijnlijk al vol met verschillende afstandsbedieningen en zit u dus niet te wachten op wéér een ander exemplaar. Voor de meeste tv's geldt dat u de afstandbediening van uw settopbox (Amino) kunt koppelen (linken) aan uw tv. Zo kunt u met één afstandbediening de meest voorkomende commando's op uw tv, waaronder volume, regelen. Bespaart weer wat ruimte op de salontafel!

Wilt u weten hoe u deze koppeling kan maken? Klik hier voor de handleiding van de SD settopbox. Op pagina 14 staat uitgelegd hoe u de afstandbediening van uw settopbox kunt koppelen aan uw tv. Heeft u een HD box? Klik dan hier. Vanaf pagina 11 worden de stappen uitgelegd. Ook de medewerkers van het XMS Huis, bij u in de buurt, kunnen u helpen bij het instellen van uw afstandsbediening. Succes!

GerkeP

• White_Collar
Netjes dat we het HD eredivisie gratis door geven :)

• Niet online
Toch wel jammer dat Deep Colour en DTS niet ondersteund worden op de Amino A540 met HDMI 1.3a. Er zijn zat tv's met een 10-bit paneel en die moeten het nu nog steeds met 8-bit kleur doen.

Ik heb zelf een Sony KDL-32D3000 uit 2007 en die had al een 10-bit paneel. Als je dan gaat vergelijken tussen de kleur die weergegeven wordt met de ingebouwde DVB-C decoder en apparaten via HDMI (zoals een STB of een PC), dan is er toch wel een duidelijk verschil in kleurdiepte/kleurhelderheid.

[Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 30-08-2010 15:22]

• White_Collar
psst. het is de A532

• Niet online
Sorry, komt door dat vergelijken van net |:( Daarom heeft Glashart Media ook voor de 532 gekozen denk ik. De 540 bied weinig meerwaarde. Enkel HDMI 1.3a waarvan al de belangerijke verbeteringen door Amino zelf zijn geschrapt.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 30-08-2010 15:39]

• White_Collar
Zitten de functies die jij net opnoemt wel in de A532?

• Yogoi
Ik zou gewoon even wachten tot het officiele bericht of het de 532 of 540 word ;)

• Gangster93
Yogoi schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:51:
Ik zou gewoon even wachten tot het officiele bericht of het de 532 of 540 word ;)
Ik ben benieuwd, 540 heeft standaard wel een grote HDD.

edit: is het niet gewoon mogelijk op de firmware van amino zelf te gebruiken alleen dan in het nederlands? Deze ziet er beter uit dan wat we nu hebben. klik! Kijk in de pfd naar de televisie. Vind dat menu er mooi uit zien! Plak er een XMSnet logo boven, misschien de kleur veranderen in xms kleurtjes en klaar. (kan toch niet moeilijk zijn om een server op te zetten met de programma gids en de benodigde informatie.)

[Voor 50% gewijzigd door Gangster93 op 30-08-2010 16:00]

• White_Collar
zelfs 1080P ready! of lees ik het verkeerd?

Video resolutions Decodes up to 720p and 1080i.
Displays up to 1080p

• ik222
  • Niet online
pieterbas12 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:12:
Netjes dat we het HD eredivisie gratis door geven :)
Zeker maar bedenk wel dat het alleen dit seizoen gratis is (zo staat het niet voor niks ook in de nieuwsbrief). Volgend seizoen betaal je voor HD gewoon 2,95 extra wat ik overigens nog steeds heel redelijk vind.

[Voor 6% gewijzigd door ik222 op 30-08-2010 16:01]

• White_Collar
Dat klinkt inderdaad goed. Dus als ik het goed begrijp, krijgt iedereen dit seizoen gratis eredivisie live HD als je eredivisie live pakket hebt? :D

• denan
Gangster93 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:54:
[...]
edit: is het niet gewoon mogelijk op de firmware van amino zelf te gebruiken alleen dan in het nederlands? Deze ziet er beter uit dan wat we nu hebben. klik! Kijk in de pfd naar de televisie. Vind dat menu er mooi uit zien! Plak er een XMSnet logo boven, misschien de kleur veranderen in xms kleurtjes en klaar. (kan toch niet moeilijk zijn om een server op te zetten met de programma gids en de benodigde informatie.)
Dat is niet de middleware van Amino, die hebben namelijk alleen een firmware. Zo te zien is het middleware van dreampark (http://www.dreampark.tv/). Mooi spul.. alleen stikduur.. Als ze met die middleware zouden gaan werken zou de dienst een stuk duurder worden.. (platformkosten + licenties + kosten implementatie / afschrijving op 24 maanden en aantal klanten = ongeveer 8-10 euro extra per maand)

Men is bij Glashart Media btw bezig met interface aanpassingen en ik verwacht dat er binnen nu en 4-6 weken meer te zeggen is over de komende vernieuwingen.

[Voor 6% gewijzigd door denan op 30-08-2010 16:14]

• ik222
  • Niet online
Dat is wat ik op heb gemaakt uit diverse publicaties op internet waar de primeur van 4 Eredivisie Live HD kanalen bij Glashart Media besproken werdt.

Volgens hen zou sowieso de prijs omhoog gaan naar 13,95 p/m en kwam daar voor HD nog eens 2,95 extra bij. En dan zou dat HD pakket dit eerste seizoen gratis zijn inderdaad voor iedereen die het Eredivisie Live pakket heeft. Feit echter blijft dat tot op dit moment er ook geen prijsstijging van het Eredivisie Live pakket is aangekondigd dus hoe dat precies zit weet ik niet.

@Denan: Hopenlijk voegen ze ook wat nieuwe functies toe zoals bijvoorbeeld het kiezen van het geluidspoor :)

[Voor 9% gewijzigd door ik222 op 30-08-2010 16:14]

• Gangster93
denan schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:12:
[...]
Dat is niet de middleware van Amino, die hebben namelijk alleen een firmware. Zo te zien is het middleware van dreampark (http://www.dreampark.tv/). Mooi spul.. alleen stikduur.. Als ze met die middleware zouden gaan werken zou de dienst een stuk duurder worden.. (platformkosten + licenties + kosten implementatie / afschrijving op 24 maanden en aantal klanten = ongeveer 8-10 euro extra per maand)

Men is bij Glashart Media btw bezig met interface aanpassingen en ik verwacht dat er binnen nu en 4-6 weken meer te zeggen is over de komende vernieuwingen.
Ah oke, dat maakt het weer wat duidelijker :)

Hopelijk word de interface wat mooier en komt er een andere elektronische programma gids en wat meer functies, Ik wacht af.

Het zou mooi zijn als de interface aanpassingen in november al gebruikt geworden met de nieuwe A532 of A540.
ik222 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:13:
@Denan: Hopenlijk voegen ze ook wat nieuwe functies toe zoals bijvoorbeeld het kiezen van het geluidspoor :)
  • Geluidspoor
  • Bij elke zender goede programma informatie
Zijn zo nog wel een paar puntjes waar ik nu even niet op kan komen..

[Voor 16% gewijzigd door Gangster93 op 30-08-2010 16:20]

• Niet online
pieterbas12 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:43:
Zitten de functies die jij net opnoemt wel in de A532?
Nee. De A532 heeft nog HDMI 1.2. De A540 heeft HDMI 1.3a, maar Amino heeft hier zelf Deep Color en DTS van geschrapt, dus dan heeft HDMI 1.3a nog weinig meerwaarde.

In deze pdf's kun je de detailed specifications 1 op 1 vergelijken:

http://www.aminocom.com/files/Amino%20A532.pdf
http://www.aminocom.com/files/Amino%20A540%20PVR.pdf

Weer een reden waarom het zo belangerijk is dat het signaal OPEN blijft zodat je het ook op andere apparaten kunt bekijken. De nieuwste generatie videokaarten en IGP chipsets ondersteunen namelijk wel de volledige HDMI 1.3 specificaties.

Begrijp me overigens niet verkeerd: Een vorm van Conditional Access (zodat je alleen de zenders kunt bekijken waar je voor betaald) is absoluut geen probleem voor mij! Maar het gebruik van encryptie (zodat je de zenders waar je voor betaald niet meer kunt ontvangen op andere apparaten) is echt een no no.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 30-08-2010 16:27]

• Mau_Maus
  • Niet online
pieterbas12 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:01:
zelfs 1080P ready! of lees ik het verkeerd?

Video resolutions Decodes up to 720p and 1080i.
Displays up to 1080p
Lijkt mij een soort softwarematige upscaling/redering. Als die niet decode tot 1080p.

• denan
Yup, volgens mij was dat een redelijke simpele upscaler naar 1080p. Verwacht dus geen echte kwaliteitsverbeteringen.

• ik222
  • Niet online
Sowieso kunnen veel AV receivers ook upscalen naar 1080p maar veel beter wordt het er niet van als het signaal wat de amino uitstuurt al 1080i is.

• Niet online
De nieuwste generatie ATI kaarten met UVD 2.2 staan bekend om hun superieure upscaling.

Links de 1 miljard dollar kostende scaling chip van Samsung in de UE32C6000.
Rechts de Unified Video Decoder 2.2 van ATI.

• ik222
  • Niet online
Ik vind dat plaatje enigzins misleidend doordat aan de rechterkant een hoger contrast wordt gebruikt. Daardoor lijkt het verschil nog groter al heb je gelijk dat ook zonder dat andere contrast de scherpte wel een stuk beter is.

Maar goed hoe dan ook lijkt het mij dat conditional access een keer ingevoerd gaat worden vanwege de eisen van content providers en het feit dat er nu gegarandeerd gewoon mensen naar zenders kijken waar ze niet voor betalen. En ja ik verwacht dat een vorm van encryptie daarbij een stuk makkelijker te implementeren is dan het op ip niveau afschermen van bepaalde adressen / ranges.

[Voor 48% gewijzigd door ik222 op 30-08-2010 17:10]

• Niet online
Encryptie brengt wel hogere vaste kosten mee omdat je daar een licentie op moet nemen. Daardoor zullen de prijzen van de zenderpakketten ook weer omhoog moeten.

Als je eenmalig investeert in een goed Conditional Access systeem, waarbij de multicast adressen op afstand in het modem worden geblokkeerd/gedeblokkeerd (via een geautomatiseerd proces) op basis van het afgenomen zenderpakket, dan heb je a) minder vaste kosten en b) verlies je niet de steeds groter wordende groep Media Center klanten.

• aegis
  • Laatst online: 17:05
hoe heet ook alweer die coax connector om in het glasvezel kastje te doen om DVB-C te testen?
F-connector ofzo? en wie heeft er al die webdrive gekregen heb vandaag de mail ingevuld.

https://bettyskitchen.nl

Gangster93 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:15:[...]

Heb je dit bij het uitloggen aangegeven dat het niet werkt en graag werkend wilt zien?
Het is een pilot dus ze willen graag informatie lijkt me ;)
Uiteraard heb ik dat gedaan >:)

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03 14:58
Wasvezel :P

Ergens in Deventer

Meer mensen trouwens last van dat het analoge signaal (zowel radio als tv) continu wegvalt ?

• ik222
  • Niet online
Lol @ de fan die nu als scheepsschroef dient :P

Maar kan me voorstellen dat het dan niet meer lekker werkt inderdaad :+

[Voor 12% gewijzigd door ik222 op 30-08-2010 18:38]

• dewaal
is er ook nog nieuws voor meer snelheid. Voor de zelde prijs.

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03 17:41
Denan ik vind het super dat nu overal dvb-c mogelijk is
Wat ik echter ook belangrijk vind is de download snelheid gaat daar nog wat mee gebeuren.
Hier in leiden is ziggo 120 mbit beschikbaar en dan vind ik nogal een verschil met 50 mbit
Ziggo is dan iets duurder en de upload van xms is veel hoger maar toch
Er werd altijd gezegt dat de kabel glasvezel nooit bij zou kunnen houden
dit blijkt toch wel mee te vallen

sjansen schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:00:
[...]

Ik ben er al uit betreffende de Netschijf.
Gaf het verkeerde inlog adres op.
Je moet bij de instellingen achter de url wel "/dav.php" vermelden
Dat was uiteindelijk mijn foutje.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 30-08-2010 19:41]

Anoniem: 260647

rjn27 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:47:
Wat ik echter ook belangrijk vind is de download snelheid gaat daar nog wat mee gebeuren.
Hier in leiden is ziggo 120 mbit beschikbaar en dan vind ik nogal een verschil met 50 mbit
Nou, overal beschikbaar.. Straks dus. Als je de link volgt lees je:
Planning
Momenteel kunnen de klanten van XMS in de regio’s Almere, Deventer, Twello en Zeewolde al via het DVB-C signaal digitaal kijken. Voor de andere regio's geldt dat het DVB-C signaal in december beschikbaar zal zijn.

Voor sommigen nog even geduld dus. :( OF het moet een bericht van vorig jaar zijn. :?

• dewaal
Anoniem: 269348 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:33:
Meer mensen trouwens last van dat het analoge signaal (zowel radio als tv) continu wegvalt ?
alleen haperingen en voornamelijk met RTL4

• dewaal
rjn27 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:47:
En voor je het weet gaat ziggo verder waar xms is gebleven. Oftewel is de prijs van ziggo strraks nog lager dan xms en vele malen sneller.

• ik222
  • Niet online
Zie overigens nu een merkwaardig verschijnsel op SBS6 (zowel analoog als digitaal) links boven lijkt een soort haar in het beeld te zitten. Dacht eerst dat het aan de televisie lag maar nu blijkt het er op alle televisies te zijn, zowel analoog als digitaal en alleen op SBS6.

Ligt dus aan de bron van SBS ;)

/edit: En is al weer weg, zag er wel maf uit :P

[Voor 7% gewijzigd door ik222 op 30-08-2010 20:20]

dewaal schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:12:
[...]

En voor je het weet gaat ziggo verder waar xms is gebleven. Oftewel is de prijs van ziggo strraks nog lager dan xms en vele malen sneller.
Blijf dat vooral geloven als je wil.... feit blijft dat ook Docsis 3 z'n beperkingen heeft als te veel tebruikers tegelijk die 120 mbit gebruiken. Houd verder gewoon eens op met dat STOMME Trollen (geldt eigenlijk voor dat hele Ziggo ophemel gebeuren hier, van iedereen).

Als de hoge upload je niet boeit en je Ziggo zo fantastisch vindt, wat doe je dan nog bij XMS en in dit topic? Alsof, alleen om het feit dat Ziggo nu >100 mbit kan bieden, 50 mbit ineens zo slecht is |:(

[Voor 5% gewijzigd door eymey op 30-08-2010 20:54]

Anoniem: 364769

Leuke foto. Ik heb er nog veel meer. Maar overigens geen dekkingsgebied van XMS dacht ik. :)

• GerkeP

GerkeP

dewaal schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:12:
[...]

Snel overstappen dan !

Het gras is altijd groener bij de buren ;)

GerkeP

• GerkeP

GerkeP

Anoniem: 260647 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:46:
[...]

Nou, overal beschikbaar.. Straks dus. Als je de link volgt lees je:
Planning
Momenteel kunnen de klanten van XMS in de regio’s Almere, Deventer, Twello en Zeewolde al via het DVB-C signaal digitaal kijken. Voor de andere regio's geldt dat het DVB-C signaal in december beschikbaar zal zijn.

Voor sommigen nog even geduld dus. :( OF het moet een bericht van vorig jaar zijn. :?
Ja, maar in de nieuwsbrief staat duidelijk dat het nu voor iedereen beschikbaar is:
Gratis Digitale Televisie

XMS biedt, middels het DVB-C signaal, al haar Radio en Televisie klanten gratis digitale televisie! DVB-C staat voor Digital Video Broadcasting – Cable. Via dit signaal ontvangt u de eerste 30 televisiekanalen en de eerste 32 radiokanalen van het analoge zenderpakket gratis in digitale beeldkwaliteit.
Heb al geprobeerd, en natuurlijk werkt het niet :(, maar waarom dan op dez manier in de nieuwsbrief vermelden?

[Voor 24% gewijzigd door GerkeP op 30-08-2010 21:14]

GerkeP

• Mau_Maus
  • Niet online
Loveparade schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:13:
[...]

Ja, maar in de nieuwsbrief staat duidelijk dat het nu voor iedereen beschikbaar is:

[...]

Heb al geprobeerd, en natuurlijk werkt het niet :(, maar waarom dan op deze manier in de nieuwsbrief vermelden?
Euhm er staat toch duidelijk in de nieuwsbrief:

"Hoe u DVB-C eenvoudig kunt aansluiten vindt u op onze website. Wilt u meer weten over DVB-C, zoals wanneer het bij u beschikbaar is en het zenderoverzicht? Klik hier."

Ik snap dat er een andere indruk gewekt wordt, maar toch
Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee