XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 68.079 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:53:
[...]
Ik ben er al uit betreffende de Netschijf.
Gaf het verkeerde inlog adres op.
Je moet bij de instellingen achter de url wel "/dav.php" vermelden
Dat was uiteindelijk mijn foutje.
Hoe heb je het nu voor elkaar en met welk programma?

In windows een netwerklocatie aanmaken lukt helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:17
Ik las ook over het DVB-C gebeuren in de nieuwsbrief van XMS en heb het meteen uitgeprobeerd.. Helaas blijkt het dus nog niet in Hilversum beschikbaar te zijn (nog geen netwerk-ID).. 4 zenders werken wel zonder juiste ID, en dat zijn Ned 1,2,3, en RTV-NH.. Nog even wachten dus, hopelijk krijgen we het snel want het is wel een uitkomst..

Wel zo fijn namelijk dat ik straks ook op mijn slaapkamer digitale TV kan kijken via mijn nieuwe Samsung 32C650 die ik daar heb zonder dat ik weer een setupbox nodig heb en ook een aparte UTP kabel moet gaan trekken daarvoor, goed bezig dus XMS.. Ik vind eerlijk gezegd ook de ingebouwde digitale opties en gids etc van de Samsung vele malen beter (lees: fijner) werken dan die van de Amino 130 setupbox die ik in de huiskamer heb staan, plus natuurlijk geen gedoe meer met een aparte afstandsbediening.. Het is dat ik die setupbox nodig heb om HD te kunnen kijken, anders ging ik daar straks ook gewoon de ingebouwde DVB-C tuner gebruiken (geen Samsung, maar een LG 42SL8000 daar)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Inflatable schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:30:
Ik las ook over het DVB-C gebeuren in de nieuwsbrief van XMS en heb het meteen uitgeprobeerd.. Helaas blijkt het dus nog niet in Hilversum beschikbaar te zijn (nog geen netwerk-ID).. 4 zenders werken wel zonder juiste ID, en dat zijn Ned 1,2,3, en RTV-NH.. Nog even wachten dus, hopelijk krijgen we het snel want het is wel een uitkomst..
Dat is Digitenne van KPN en is dus DVB-T ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 02:17
Loveparade schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:42:
[...]
Dat is Digitenne van KPN en is dus DVB-T ;)
Ik denk dat je gelijk hebt, want hij geeft idd de antenne als bron aan bij die zenders, dat wijst op DVB-T, en dus Digitenne.. DVB-C werkt hier dus nog helemaal niet dan..

-

Ander verhaal uit de nieuwsbrief, over Eredivisie Live.. Er staat letterlijk: 'Heeft u een abonnement bij XMS voor digitale televisie? Dan ontvangt u voor het seizoen 2010-2011 alle kanalen van Eredivisie in HD.'

Dit zou betekenen dat iedereen met een standaard digitale TV abonnement Eredivisie Live zou kunnen kijken in 2010-2011.. Lijkt mij een foutje in de tekst, deze had vermoed ik moeten zijn: Heeft 'u een abonnement bij XMS voor Eredivisie Live. Dan ontvangt u voor het seizoen 2010-2011 alle kanalen van Eredivisie in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:12

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb het al eerder gepost, maar nu dvb-c de aandacht krijgt nog maar een keer:

Mijn Panasonic tx-p42u10e plasma tv heeft blijkbaar moeite met de frequentie van Xms en/of het ontbreken van een smartcard.
Ik kan alle gegevens invoeren waarna de tv keurig alle zenders vindt en weergeeft.
Echter als de tv uit is geweest zijn alle gevonden zenders weg, incl. de frequentie instellingen.

Is dit een bekend probleem :?
Elke keer opnieuw instellen en zenders zoeken is geen doen natuurlijk 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:50:
Ik heb het al eerder gepost, maar nu dvb-c de aandacht krijgt nog maar een keer:

Mijn Panasonic tx-p42u10e plasma tv heeft blijkbaar moeite met de frequentie van Xms en/of het ontbreken van een smartcard.
Ik kan alle gegevens invoeren waarna de tv keurig alle zenders vindt en weergeeft.
Echter als de tv uit is geweest zijn alle gevonden zenders weg, incl. de frequentie instellingen.

Dat lijkt me een probleem in jou televisie. Dus of je doet wat fout met opslaan op het is een bug in de firmware van je televisie. In dat laatste geval is het misschien een oplossing om even de nieuwste firmware van de site van de fabrikant te halen en die te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:50:

Probeer eens alle Update opties uit bij te zetten bij het DVB-C gedeelte. Waarschijnlijk is het probleem dan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:17
Gangster93 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:25:
[...]

Lees eens nogmaals mijn quote in de reactie van Famous.
Verwijderd in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:33:
Meer mensen trouwens last van dat het analoge signaal (zowel radio als tv) continu wegvalt ?
Yep RTL4, maar dan alleen geluid. Voor de portering naar de nieuwe frequenties ook beeld, nu alleen nog het geluid wat willekeurig (maar gemiddeld elke minuut) een fractie van een sec. wegvalt. Erg irritant. NLD1,2,3 hebben er geen last van, de andere zenders heb ik de laatste tijd te weinig bekeken..

Heb er al eens voor gebeld, en zou het een tijdje moeten bijhouden om het dan nog eens door te moeten geven, maar is er nog niet van gekomen...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Met het programma heb ik het wel voor elkaar, maar ik wil het graag zonder programma en in netwerk locaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
ter info:
De "copyright abuse" meldingen van XMS zullen niet meer naar klanten verzonden worden. In principe was dit ook een automatisch proces waarbij een klacht van warner/riaa/(andere boefjes)/etc 1 op 1 doorging naar de eindklant. XMS deed verder niets met de klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49
Voor degenen die in de netschijf pilot zitten, hoe hebben jullie te horen gekregen dat jullie er bij hoorden?

Ben benieuwd of er straks ook de mogelijkheid bestaat een grotere netschijf te huren. Ik wil nu wel gebruik maken van een online backup maar de upload is meestal om te huilen.. Wil mijn foto's graag backuppen buitenshuis namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Laatst online: 31-05 15:39
Ik heb de mensen gemailt.
waarna wiebo het op tweakers gepost heeft.
(niet helemaal de bedoeling maar geen ramp)

Registratie is nu closed vanwege de vele aanmeldingen die hierna gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweak in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"

Reactie op eerste quote van mij :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Camiel schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:54:
Voor degenen die in de netschijf pilot zitten, hoe hebben jullie te horen gekregen dat jullie er bij hoorden?

Ben benieuwd of er straks ook de mogelijkheid bestaat een grotere netschijf te huren. Ik wil nu wel gebruik maken van een online backup maar de upload is meestal om te huilen.. Wil mijn foto's graag backuppen buitenshuis namelijk!
Heb zelf ook nog niks gehoord. Hoop dat ik ook nog mee kan doen! :D

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49
Dan weet ik dat ik er niet bij zit :) Heb niks gehoord dus zit ik er ook niet bij neem ik aan.. Ben benieuwd naar de resultaten en of er later dus ook meer ruimte bij te "huren" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik zat er wel bij, maar zat in de spambox, helaas nu dus niet meer kunnen registreren, dan maar ff geduld :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:56

DjVe

Hatsaflats!

Camiel schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:54:

even totaal offtopic, maar als eens Microsoft Skydrive geprobeerd? 25GB aan online storage voor al je bestanden en het kost je niks. Het enige nadeel is: je mag maar 50MB per bestand uploaden en je kan niet automatisch een back-up maken. Je zal dus zelf alle foto mappen erin moeten kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:12

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:19:
[...]

Probeer eens alle Update opties uit bij te zetten bij het DVB-C gedeelte. Waarschijnlijk is het probleem dan opgelost.
Dat was het probleem! *O*
De tv veranderde de getallen in iets wat een beetje in de buurt zat.
Bedankt, nu kan ik tenminste zonder geklooi tv kijken _/-\o_

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:25:
[...]

Ik heb het dus gedaan icm. WebDrive.
In windows netwerklocaties is mij niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ sjansen > is het jou ook al gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:29:
[...]

Yep RTL4, maar dan alleen geluid. Voor de portering naar de nieuwe frequenties ook beeld, nu alleen nog het geluid wat willekeurig (maar gemiddeld elke minuut) een fractie van een sec. wegvalt. Erg irritant. NLD1,2,3 hebben er geen last van, de andere zenders heb ik de laatste tijd te weinig bekeken..

Heb er al eens voor gebeld, en zou het een tijdje moeten bijhouden om het dan nog eens door te moeten geven, maar is er nog niet van gekomen...
Nou... ik had gisteren middag, en savonds nog steeds dat continu alle radio en tv zenders analoog even wegvielen.
Dan kwam het met een sec. wel weer terug, maar vervolgens minuut later viel het weer weg etc etc.
Vandaag heb ik het nog niet echt kunnen beluisteren/ zien of het verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zag tot mijn verbazing ineens Eredivisie Live 1 SD ook in de zenderlijst staan op kanaal 921. De HD kanalen staan overigens nog gewoon op de goede plaatsen (121 t/m 124) dus niets aan de hand maar vind het wel opmerkelijk en snap niet zo goed waarom dat kanaal nu weer zichtbaar is op 921?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal een foutje zijn denk ik. In de 900 range zitten allemaal kopieën van SD-zenders welke ook een HD variant hebben. Dit zal wel als een soort backup dienen ofzo. Normaal heb je deze er niet tussen op de Amino (iig niet in de 900 range).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Yogoi schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:11:
Ik heb de mensen gemailt.
waarna wiebo het op tweakers gepost heeft.
(niet helemaal de bedoeling maar geen ramp)

Registratie is nu closed vanwege de vele aanmeldingen die hierna gedaan zijn.
Sorry, mijn excuses maar ik had begrepen dat degenen die zich hadden aangemeld hadden in de database zouden zitten en anderen zich niet konden registreren.
Maar hoe kan het dat ik de afgelopen dagen een paar mensen "zag" en nu niemand meer terwijl het aantal aanmelders groot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:04:
@ sjansen > is het jou ook al gelukt ?
Gisteren de url goed erin gezet en inderdaad werkt het.
Moet nog even kijken naar de instellingen van webdrive. Maar dat is een persoonlijke kwestie.

Snelheid is ook super naar de netschijf. Ik ben alleen benieuwd naar de voorwaarde van deze netschijf.
- Controlleerd iemand de data ?
- Word het voor reclame gebruikt ?
- Is de data gedecodeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grote storing XMS in Leiden,geen telefonie meer en geen internet en zo te zien ook geen analoge tv want het lampje brandt niet meer in het packetfront.
Moet dit nu posten via mijn ziggo internet maar dat is zo'n standaard traagste verbinding.
Klantenservice komt niet verder dan packetfront en zo uit gooien maar dat werkt niet.
Paperclip methode ook niet.
Eigenlijk de eerste keer dat dit me overkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dat komt omdat de groep XMS weggehaald is.
dat is een groep waarin iedereen zat.

Je kan nu dus gewoon met users delen ipv met iedereen in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Vreemd hier doet internet en telefonie het prima in leiden .
Ik woon in de zeeheldenbuurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Yogoi, ff offtopic: Weet jij of ze het bij Lijbrandt druk hebben ofzo? Ze vertikken het in alle talen en toonaarden om op mails van mij richting hun "info" adres te reageren!!!!! Begint al goed... :S

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rjn27 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:19:
Vreemd hier doet internet en telefonie het prima in leiden .
Ik woon in de zeeheldenbuurt
Gekke is, ik ook,maar de klantenservice kan bij terug meting de pop waar ik op zit niet bereiken.
Mijn modem geeft geen sjoege en ze kunnen hem ook niet uitlezen,ze zouden het doorzetten naar netwerk beheer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Niet iedereen heeft er last van.
Het gaat om een aantal mensen (packetfront only)

Specifieke oorzaak weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:26:
@Yogoi, ff offtopic: Weet jij of ze het bij Lijbrandt druk hebben ofzo? Ze vertikken het in alle talen en toonaarden om op mails van mij richting hun "info" adres te reageren!!!!! Begint al goed... :S
momenteel erg druk ja.
Veel vragen en inschrijvingen de laatste 2 weken.

ik weet niet wat voor vraag je hebt maar er bestaat een webteam[at]lijbrandt.nl ;)
maar even iets anders: dit is een XMS topic, laten we dat zo houden zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima :). Zal hier verder ook niet op de vragen in gaan.... ;). Misschien moet ik webteam maar mailen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier in de Trompstraat ligt al weken een gat met een hele bos glasvezel kabels open en bloot..hoop niet dat ze daar iets gesloopt hebben nu..administratief kan het niet zijn... grrrr het wereldbolletje brandt op de packetfront,geen telefonie,geen internet,ook niet rechtstreeks,stekker heeft er al een uur uit gelegen,boel al gereset met paperclip,vannacht deed alles... packetfront overleden of hangt ie in een lease.. hoe krijg ik hem daar dan uit... kan Yogoi iets vogelen ?? heb gewoon betaald ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 01-09-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:50:
Hier in de Trompstraat ligt al weken een gat met een hele bos glasvezel kabels open en bloot..hoop niet dat ze daar iets gesloopt hebben nu..administratief kan het niet zijn... grrrr het wereldbolletje brandt op de packetfront,geen telefonie,geen internet,ook niet rechtstreeks,stekker heeft er al een uur uit gelegen,boel al gereset met paperclip,vannacht deed alles... packetfront overleden of hangt ie in een lease.. hoe krijg ik hem daar dan uit... kan Yogoi iets vogelen ?? heb gewoon betaald ;)
Ik kan wel even spieken.. je hebt mijn adres :)

add: en ik heb natuurlijk een emailarchief :P
Als je nog stroom op je packetfront hebt staan lijkt dit op een kabelbreuk

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 01-09-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Nick,

Het is niet aleen in Leiden.
Ook een aantal mensen in Arnhem/Soest/Amersfoort.
Die hebben redelijk weinig met een bos glasvezel in Leiden te maken.

En nog iets:
Die paperclip reset, die die aub NIET. Die is sowieso alleen voor je telefonie en alleen te gebruiken in specifieke gevallen. Je kaan daar heel makkelijk meer kwaad dna goed mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Yogoi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:55:
Nick,

Het is niet aleen in Leiden.
Ook een aantal mensen in Arnhem/Soest/Amersfoort.
Die hebben redelijk weinig met een bos glasvezel in Leiden te maken.

En nog iets:
Die paperclip reset, die die aub NIET. Die is sowieso alleen voor je telefonie en alleen te gebruiken in specifieke gevallen. Je kaan daar heel makkelijk meer kwaad dna goed mee doen....
Yup.. het enige dat die clip reset doet is een reload van de config van je voip ata. Het probleem is dat een paar seconden korter indrukken= dhcp release renew. Een paar seconden langer = reset to factory defaults. En dan mag er een monteur langskomen om hem te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Denan: stroom staat er nu weer op,was er op verzoek van de helpdesk nog ff af.
@Yogoi : iemand uit dezelfde wijk als ik (zeeheldenbuurt) meldt dat hij wel internet heeft.. wijkhuisje staat hier 100 meter verderop, en dat van dat gat waar ik toch wel zo'n 6 glasvezelkabels in zie liggen heb ik al div keren gemeld.. dingen liggen 20 cm diep of zo..lijkt me ook niet jofel..
Wel via ziggo nu mijn tel kunnen doorschakelen,kreeg alleen een beveiligingscertificaat melding die niet geldig zou zijn.. grappig want met de kaakoperatie die ik net gehad heb,is telefoon hetgene waar ik het minst behoefte aan heb :(

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 01-09-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:00:
@Denan: stroom staat er nu weer op,was er op verzoek van de helpdesk nog ff af.
@Yogoi : iemand uit dezelfde wijk als ik (zeeheldenbuurt) meldt dat hij wel internet heeft.. wijkhuisje staat hier 100 meter verderop, en dat van dat gat waar ik toch wel zo'n 6 gladvezelkabels in zie liggen heb ik al div keren gemeld.. dingen liggen 20 cm diep of zo..lijkt me ook niet jofel..
Ah ok.. dan is het inderdaad geen kabelbreuk. Lijkt eerder op een configuratiefoutje in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
denan schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:08:
[...]

Ah ok.. dan is het inderdaad geen kabelbreuk. Lijkt eerder op een configuratiefoutje in het netwerk.
Lijkt het inderdaad op omdat het niet voor alle packetfront klanten is maar wel verspreid over alle gebeiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoop dat het dan snel in orde komt,wel raar dan dat een ander uit dezelfde wijk geen storing heeft,ik heb net het tv lampje bekeken maar die is wel groen... blijft dat gat toch vragen om problemen hoewel dat niet voor mijn deur is en het lullige is dat mijn docsis 3 modem nog niet gearriveerd is en ik het met standaard gratis Ziggo internet moet doen... harde schijf gecrashed in het netwerk, 26 hechtingen in mijn waffel,mijn amerikaanse koelkast kapot..die heeft een koelnetwerk fout... hebben jullie een inbelpunt ?? oh nee dat gaat niet zonder telefoon..wilde die vertrouwde piepjes nog wel eens horen.. dan maar een ebook lezen..
@Denan,gaat die yuixx of hoe ie ook moet gaat heten nu nog komen of wordt dat vaporware zoals ze dat zo netjes noemen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Waren wat issues met ASR's
een aantal zijn gereset.
waaronder die van jou denk ik Nick. (nog niet gecontroleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:28:
Waren wat issues met ASR's
een aantal zijn gereset.
waaronder die van jou denk ik Nick. (nog niet gecontroleerd)
ASR... Asociale Stoute Rotklanten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:30:
[...]

24 poorts glasvezelrouter.

Add: je hebt weer diensten btw

add2: hmmm de yuixx had problemen met het flash geheugen en daardoor stelde men de introductie uit. Ondertussen is conceptronic al in andere handen overgegaan en heb ik steeds meer het gevoel dat het vaporware is. Achja.. dan maar reviews: Htpc-test: H55-wolf in mini-itx-schaapskleren en XBMC erop zetten + een passieve ati 5770 erin voor video post processing.
Iemand 500 euro over? :P

[ Voor 60% gewijzigd door denan op 01-09-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga je met al die hechtingen in je bek de klantenservice bellen... jongen bleef heel geduldig maar je kon horen dat ie dacht dat ie Daffy Duck aan de telefoon had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Nick39 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:30:
[...]

Advanced Service Router.
En dan zoals denan al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:32:
[...]

24 poorts glasvezelrouter.

Add: je hebt weer diensten btw

add2: hmmm de yuixx had problemen met het flash geheugen en daardoor stelde men de introductie uit. Ondertussen is conceptronic al in andere handen overgegaan en heb ik steeds meer het gevoel dat het vaporware is. Achja.. dan maar reviews: Htpc-test: H55-wolf in mini-itx-schaapskleren en XBMC erop zetten + een passieve ati 5770 erin voor video post processing.
Iemand 500 euro over? :P
Ach ze hebben de xtreamer ook vernieuwd.. de 7 channel dts passtrough hebben ze uitgeschakeld,hardware matig,op de realtek chip en ze hebben nu een exact dezelfde uitgebracht waarbij de chip niet is gemodificeerd en die xtreamer pro genoemd... en ik heb 3 stuks nas liggen van conceptronic..gvd... er zou een firmware patch komen zodat er 2 TB schijven in konden..dat kan ik op mijn buik schrijven dus...
Yeah de boel doet het weer..kan de laptop weer uit.. nu heb ik dus 4 stuks 2 TB drives voor niets liggen want zonder die firmware doen ze het niet in de conceptronic... :(
Blijft dan gek, ik dacht dat alles wat op dit wijkhuisje zat over dezelfde routers ging,maar dat is dus niet zo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ehm hoe zette ik wisselgesprek ook al weer uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Nick39 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:44:
Telefoonhandleiding

ik heb zo het idee dat het op of rond pagina 7 staat ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Yogoi op 01-09-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:44:
Zie handleiding (enorme klant dat je bent!) :)

Persoonlijk ben ik niet zo'n van van de Xtreamer.. en de interface van XBMC is gewoon te mooi om niet te gebruiken. Het oog wil ook wat namelijk :)
De firmware voor de hardware van Conceptronic loopt wel gewoon door btw.. las net op de site van hun oude productmanager dat er nieuwe firmware voor de CfullHDMA uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:53:
[...]

Telefoonhandleiding

ik heb zo het idee dat het op of rond pagina 7 staat ;)
Aangezien je je bericht hebt veranderd zul je dat eerst wel opgezocht hebben :9 #43# dus anders krijgt de fax het op zijn heupen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Nick39 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:05:
[...]

Aangezien je je bericht hebt veranderd zul je dat eerst wel opgezocht hebben :9 #43# dus anders krijgt de fax het op zijn heupen..
Klopt, ik weet het pagina nummer niet uit mijn hoofd.
De code ervoor wel maar nu heb je meteen de handleiding voor eventuele andere vragen.

handig toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:54:
[...]

Zie handleiding (enorme klant dat je bent!) :)

Persoonlijk ben ik niet zo'n van van de Xtreamer.. en de interface van XBMC is gewoon te mooi om niet te gebruiken. Het oog wil ook wat namelijk :)
De firmware voor de hardware van Conceptronic loopt wel gewoon door btw.. las net op de site van hun oude productmanager dat er nieuwe firmware voor de CfullHDMA uit was.
effe opzoeken,wil niet teveel topic verklooien.. mja ik heb nu eenmaal 2 xtreamers..
Sorry..alleen qua internet ben ik klant...er zijn nu al 2 ubee eurodocsis 3 modems kapot,ze worden te heet.. maar een genexis en 300 mbits zie ik qua xms nu niet zo snel opduiken in een ten dode opgeschreven wijk... ps.. hoek Trompstraat/Munnikenstraat Leiden zit al weken een groot gat in de grond waarbij je zo een stuk of 5 vezels ziet liggen van xms.. heb dat al een paar keer doorgegeven.
Er zit daar een aansluiting naar de dakgoot en het riool en die is kapot..de vezels liggen dus in een poel met water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds last hier in Amersfoort dat het analoge Radio en Tv singaal wegvalt.
Alle zenders vallen dan ook even uit tegelijk.
Na een aantal seconden komen ze dan vervolgens weer terug.
Ik heb sinds maandag last van dit probleem.
Het gebeurt nu wel minder vanaf vandaag, maar het komt dus nog steeds voor (zeker een keer of 10 per half uur).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Nick ik woon ook in de Munnikenstraat
is het probleem nu verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Het probleem met RTL 4 (en mindere mate 5/7/8) zou nu opgelost moeten zijn.

Ik hoor het graag als er nog issues zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rjn27 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:41:
Nick ik woon ook in de Munnikenstraat
is het probleem nu verholpen.
Ja ik heb weer internet en telefonie,gek dat 1 straat verder het wel werkte,misschien zat het probleem in het huisje hier op de hoek want verder zit er tussen ons niets lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
het zat in de ASR.
Daar zitten maar 'een aantal' klanten op.
De mensen in de volgende straat zaten gewoon op een andere ASR die wel juist werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
@Nick ja inderdaad vreemd nou beter dat het opgelost is.
ps je hebt pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Laatst online: 12-09 15:36
@yogoi/denan, kan je DVB-C eerste testen voor dat je besluit over te stappen daarop? dus als ik nu gewoon een coax cable op mijn packetfront aan zou sluiten om te kijken hoe het belt is werkt dat dan gewoon?
tevens bij als ik op XMS inlog kan ik ook nergens een abo voor tv of wat dan ook afsluiten, kan alleen mijn Inet verhogen naar 100 maar dat is het.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
aegis schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:43:
@yogoi/denan, kan je DVB-C eerste testen voor dat je besluit over te stappen daarop? dus als ik nu gewoon een coax cable op mijn packetfront aan zou sluiten om te kijken hoe het belt is werkt dat dan gewoon?
tevens bij als ik op XMS inlog kan ik ook nergens een abo voor tv of wat dan ook afsluiten, kan alleen mijn Inet verhogen naar 100 maar dat is het.
Yup.. als analoge tv aan staat staat dvb-c ook automatisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Yogoi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:06:

Zonnet rond 18.00 uur viel het singaal van rtl4 weer net weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Hopjesvla79 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:29:
mmmm zou het ook werken om eerst een 130 aan te schaffen (a €110), dan om te ruilen naar een A532 + €50,- = €160 euro totaal ipv €249.-......
Ik vind het sowiso belachelijk dat dit alleen kan voor mensen die een 130 hebben en niet voor mensen met een 110 (met mischien iets meer bijbetalen). Als ik dus ook zo'n 534 wil moet ik em dus voor de volle mep kopen en zou ik mijn 110 dus weg kunnen gooien (bij wijze van spreken).
Beetje jammer XMS!

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Yogoi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:06:

Toevallig heb ik dit gisteren (weer) bij de helpdesk aangemeld.
Ik moest toch bellen omdat ik bij Net5 ineens mijn beeld kwijt was (digitaal). De audio deed het nog wel, maar het beeld bleef gewoon zwart.
Alles gereset, maar dat hielp niet. Pas na een firmware update van de Amino110 werkte het weer.

Ik heb echter nog niet gezien of het probleem nu nog voorgekomen is, want ik heb de tv nog niet aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Yogoi > is het ook bekend bij XMS dat om de haverklap analoog (zowel radio als tv) er steeds uitklapt ?
Vanmorgen leek het even beter te gaan maar nu weer knudde.

Indicatie : Om de 1 á 2 minuten klapt alles er even uit,
om na een paar seconden weer terug te komen.
En heel het analoog gedeelte ligt er dan ook uit, alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:27

d0s

sssst

Thasaidon schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:20:
[...]

Ik vind het sowiso belachelijk dat dit alleen kan voor mensen die een 130 hebben en niet voor mensen met een 110 (met mischien iets meer bijbetalen). Als ik dus ook zo'n 534 wil moet ik em dus voor de volle mep kopen en zou ik mijn 110 dus weg kunnen gooien (bij wijze van spreken).
Beetje jammer XMS!
Wellicht is dit omdat er nooit geclaimed is dat je met de Amino 110 op zou kunnen nemen met een externe harde schijf. Bij de Amino 130 is dit wel als mogelijke optie ter sprake gekomen.

Zo belachelijk vind ik het niet, mensen bij Ziggo konden toch ook niet hun oude decoder omruilen voor een decoder met harde schijf (al dan niet met bijbetaling) toen deze uitkwam.

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 01-09-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

d0s schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:27:
[...]

Wellicht is dit omdat er nooit geclaimed is dat je met de Amino 110 op zou kunnen nemen met een externe harde schijf. Bij de Amino 130 is dit wel als mogelijke optie ter sprake gekomen.

Zo belachelijk vind ik het niet, mensen bij Ziggo konden toch ook niet hun oude decoder omruilen voor een decoder met harde schijf (al dan niet met bijbetaling) toen deze uitkwam.
Bij Ziggo kon je inderdaad niet je decoder omruilen voor 1 met recorder.
Kortom iedereen moest voor de recorder hetzelfde bedrag betalen.

Maar XMS bied die mogelijkhied nu dus wel, maar alleen voor 130 gebruikers.
Dat is dus hetzelfde als dat ik bij de Opel dealer een nieuwe Kadet koop en jij een Astra en de dealer na een jaar zou roepen dat jij door je Astra in te ruilen en een kleine bijbetaling een nieuw nog uit te komen model kunt aanschaffen, en dat ik gewoon de volle mep moet betalen en mijn Kadet niet kan inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Denan/Yogoi: Weten jullie misschien ook of er EPG en/of programma informatie toegevoegd gaat worden aan de DVB-C kanalen? Dat zou de kers op de (v/d Valk)appelmoes zijn :P...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Thasaidon schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:41:
Maar XMS bied die mogelijkhied nu dus wel, maar alleen voor 130 gebruikers.
Dat is dus hetzelfde als dat ik bij de Opel dealer een nieuwe Kadet koop en jij een Astra en de dealer na een jaar zou roepen dat jij door je Astra in te ruilen en een kleine bijbetaling een nieuw nog uit te komen model kunt aanschaffen, en dat ik gewoon de volle mep moet betalen en mijn Kadet niet kan inruilen.
Das meer dat je je opel van 1 jaar oud nog wel kunt inruilen tegen een model met airco.. maar je opel van 5 jaar geleden niet. De 130 ligt tenslotte qua technologie een stuk dichter bij de 532-540 en is voor de leverancier vast beter te refurbishen dan de 110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Thasadion:
dus we kunnen better zeggen dat we helemaal geen inruil doen?
het idee was dat je van een HD STB naar een HD STB + PVR kon gaan.

ik had verwacht dat men blij zou zijn dat er uberhaupt deze mogelijkheid zou komen. ipv sowieso de volle mep betalen. blijkbaar zit ik dan dus fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Yogoi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:11:
ik had verwacht dat men blij zou zijn dat er uberhaupt deze mogelijkheid zou komen. ipv sowieso de volle mep betalen. blijkbaar zit ik dan dus fout ;)
Helaas zul je altijd mensen houden die niet tevreden zijn maar wat mij betreft had je het met die verwachting wel bij het juiste eind en ik kan dan ook bijna niet wachten om mijn 130 in te ruilen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd. Wat een gezeur weer.

Wees blij DAT er voor sommige apparaten een omruilbeleid is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:41:
[...]

Bij Ziggo kon je inderdaad niet je decoder omruilen voor 1 met recorder.
Kortom iedereen moest voor de recorder hetzelfde bedrag betalen.
Ziggo heeft diverse inruil acties gehad met name op samsung decoders dit ging via selecto o.i.d. waarbij je een coupon kreeg,met die coupon kon je dan een samsung DCB-P850R bestellen met 75 euro korting en krijgt iedere nieuwe abonnee zowieso een gratis sd decoder of HD pvr met korting.
Ik waag me verder niet aan de discussie behalve dat er voor de 130 regelmatig is gesproken van een firmware update waardoor je kon opnemen met een externe harde schijf,er waren zelfs werkende prototypes te zien op een beurs (ook een paar delen van dit topic eerder genoemd), alleen er over spreken is iets anders dan beloven,alleen was de hardnekkigheid waarover geroepen werd dat de 130 het zou kunnen wel heel erg en komt deze nieuwe amino wel heel erg opeens uit de lucht vallen,zeker als je net een 130 hebt gekocht.
Er is nooit een officiele belofte gegeven voor een 130 met opname mogelijkheid,maar de indruk is wel sterk gewekt dat ie er zou komen.

Een leuke AC rayon of hoe dat ding ook heten mag of een xtreamer en usenet..meer hoeft niet.
Vanavond: sbs6 hd, enemy of the state... film uit 1995... zo te downloaden,deze week nog op usenet gezet en via mijn samsung led tv met de netwerk aansluiting zo te bekijken.
De hele week klaagt men hier al over bibberend en wegvallend beeld via xms.. wilde je dat dan ook nog op gaan nemen ?

• Yogoi
@Nick39:

We hadden ook heel graag een usb HD aangesloten en via firmware update opname mogelijk te maken.
Echter zijn de zogenaamde content levenranciers hier alles behalve blij mee en die gaan dan ook gewoonweg in de weg liggen.
Precies. Het is (naast wat kleinere kabelgebieden in NL) al uniek te noemen dat bij Glashart alles (zowel IPTV als DVB-C) gewoon onversleuteld wordt doorgegeven!

En jaaaa ongetwijfeld zal de mogelijkheid van de Alphacrypt CAM bij Ziggo er weer bij gehaald worden, maar wacht maar tot het moment dat die niet meer wordt ondersteund.....

Een USB harddisk aan een settopbox hangen om daar je opnames ongebreideld op op te slaan en te verspreiden is gewoon een droom die niet zal gaan uit komen......

• denan
Terwijl je met je oude videorecorder wel gewoon de tapes aan de buurman kon geven. Toen zeurde niemand :P

• Yogoi
denan schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:11:
Terwijl je met je oude videorecorder wel gewoon de tapes aan de buurman kon geven. Toen zeurde niemand :P
inderdaad.
Alleen hadden die mensen geen 100mbit upload om zo deze videoband over heen nederland te verspreiden in een paar minuten ;)

Het blijft natuurlijk dat ik het niet helemaal eens ben met content leveranciers maar ik snap ze wel.

• denan
Yogoi schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:40:
[...]

inderdaad.
Alleen hadden die mensen geen 100mbit upload om zo deze videoband over heen nederland te verspreiden in een paar minuten ;)

Het blijft natuurlijk dat ik het niet helemaal eens ben met content leveranciers maar ik snap ze wel.
offtopic:
Niet echt. Men wil gewoon meer kijkers voor de content en die krijg je het beste door mond op mond reclame. Hoe lastiger het men de eindgebruiker maakt hoe sneller men naar torrents zal grijpen. Ik heb een doos vol DVD's op zolder staan en uit irritatie (brein intro's - verplichte trailers van andere films) en luiheid zal ik eerder een film downloaden dan dezelfde film op zolder uit de doos pakken. De "oude meuk" die ze op sbs/rtl uitzenden op filmavonden staat bij de meeste mensen toch echt al wel op een dvdtje ergens (legaal of niet).

Blijft over de live shows. Juist daarvan snap ik niet dat ze die niet zo ver mogelijk willen verspreiden. Meer kijkers = meer inkomsten. En als een show 'populair' is geworden zullen mensen vaker op de avond zelf kijken dan een paar dagen later een download te bekijken. Schijnbaar snappen ze dat niet, getuige de rel rond de VI filmpjes die van youtube gehaald worden.

Het komt gewoon op het volgende neer: Hoe meer beperkingen men plaatst op het consumeren van content (tijd/plaats/kosten/device) hoe sneller een gebruiker zal overstappen op content die deze beperkingen niet heeft (illegaal).

[ Voor 0% gewijzigd door denan op 02-09-2010 13:10 . Reden: typo ]

Verwijderd

Wel een beetje "vreemde" situatie nu. Heb me gisteren eind van de middag aangemeld bij XMS en een Animo 130 besteld. Nu krijg ik straks dus dat ding thuis en kan ik hem 2 maanden later omruilen (met bijbetaling van 50 euro) voor de PVR-variant. Aangezien ik voorlopig absoluut geen tijd heb om aan een eigen PVR-oplossing via een PC te gaan werken (nieuw huis gekocht, dus veel schilderen en klussen), denk ik wel dat ik dit ga doen.

Maargoed, straks als ik weer thuis ben eerst maar eens gaan kijken of we al internet hebben. Vanmorgen 6:30 uur zat er nog geen leven in.

Verwijderd

Inderdaad als providers CI+ of HD+ gaan gebruiken krijg je uiteindelijk dit
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3571
Om verplicht reclame moet kijken. Tijd om de oude videorecorder weer van stal te halen of gewoon via de component uitgang op te nemen.
Mijn harde schijf was laatst gecrashed (een uit het netwerk) waar ik voor alle gemak de dvd's op had staan die ik ook al in het echt heb,maar als ze op het netwerk staan kun je ze overal bekijken en je spaart een enorme hap ruimte als ze in een doos liggen op zolder ipv op een plank in de kast, sorry xms maar dit is de eerste keer dat ik me misschien misdragen heb,ik kon alle,letterlijk alle dvd's die op de schijf stonden en die ik dus ook heb,gewoon downloaden zonder eerst weer zoals ik eerst wel heb moeten doen,de codering van de originele dvd's af halen en op schijf zetten.
Bij een hele hoop (startrek) kon ik zelfs de hd versies downloaden die ik niet had om de simpele reden dat ze er toen nog niet waren.
En eigenlijk schrok ik toch wel even dat werkelijk elke titel gewoon te vinden was, 750 gig !
Ik heb geen enkele dvd van de zolder hoeven te pakken.
Nu kompenseert de tijd dat ik bij xms heb gezeten en nooit iets downloadde dat wel hoor dus erg schuldig voel ik me niet van die ene keer de boel eens open te zetten.
(Zal het nooit meer doen Martijn ;) )
Maar dit is wel de inleiding van een stukje wat ik in de krant tegen kwam via Bits of Freedom waarin iemand van de overheid had gezegd dat mensen met glasvezel de grootste bron zijn van illegale content ook op usenet,juist vanwege de enorme uploadsnelheid.
Er werd zelfs gesuggereerd dat glasvezel providers de upload maar moesten afknijpen.
Nu heb ik van al die films die ik nu gedownload heb er geen een geupload maar je krijgt weer een grijs gebied.
Net als met de kopieerheffing op dvd's die je ook moet betalen als je er gewoon data opzet of eigen opnames.
Stel dat je een eigen server hebt draaien (mijn zoon draait bv een chatservertje) dan zou je dus de dupe zijn van zo'n maatregel.
En je hoeft niet te uploaden bij de p2p waar Brein nu zo achteraan zit,Bitthief kan bv wel p2p downloaden maar niet uploaden.
Help je daarmee het p2p princiepe om zeep,welnee dat heb ik al jaren niet meer gebruikt,ik haal het van usenet af dus aan mij hebben ze toch niets.
Maar gewoon weer het princiepe,mensen met glasvezel kunnen met hoge snelheid uploaden en zijn dus allemaal illegaal,afknijpen die hap.

Wat is zometeen het nut van glasvezel en 100/100 voor een particulier als up en downloaden strafbaar wordt gesteld.
Voor surfen en wat mailen heb ik zelfs aan een adsl verbinding van 20/2 nog teveel.
Of ik zeg al mijn abonnementen op tv op bij Ziggo en stap over op Yourtv.
http://www.kabelraden.nl/...-aanbieden-via-breedband/
Dan ben ik niet meer gebonden aan welke kabelmaatschappij dan ook voor mijn tv.
Tsja, ik ben het helemaal met je eens @Nick39 en anderen, maar helaas dicteert de "consument" van de entertainment niet meer hoe ze die entertainment willen gebruiken, maar de content aanbieders en TV zenders :(.

Usenet is leuk en aardig, maar ook daar ben je geheel afhankelijk van mensen (release groups, individuën) die het risico willen nemen om al die content te delen met downloaders. Als brein en consorten een effectieve manier weten te vinden die lui aan te pakken (of de aanbieders van usenet access), dan is het uit met de pret :(.

Ik heb zelf trouwens ook niet 'slechts' 30/30 bij Tweak. Ik heb zelf helemaal geen behoefte aan 50/50 of 100/100, pak gewoon het laagste wat ik kan krijgen. Downloaden op 30 mbit gaat me snel genoeg. War mij interesseert is de hoge upload (ik wil minimaal 10 mbit). Dit is gewoon het minimum om beetje comfortabel vanaf een andere plek bij je content thuis te komen, of bv. foto's te uploaden naar een afdrukservice.

• sjansen
eymey schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:33:
.....
War mij interesseert is de hoge upload (ik wil minimaal 10 mbit). Dit is gewoon het minimum om beetje comfortabel vanaf een andere plek bij je content thuis te komen, of bv. foto's te uploaden naar een afdrukservice.
Ik kan me niet voorstellen dat je iedere dag foto's upload naar een afdrukservice. Dus dan heb je met een simpel upload verbinding ook wel genoeg. Duurt 5 minuten langer.

• Thasaidon

Thasaidon

Yogoi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:11:
Thasadion:
dus we kunnen better zeggen dat we helemaal geen inruil doen?
het idee was dat je van een HD STB naar een HD STB + PVR kon gaan.

Yogoi, begrijp me niet verkeerd, ik ben juist hartstikke blij dat er eindelijk een STB+PVR mogelijkheid is, want dat was het enige wat ik nog miste.
En dit is voor sommige mensen een reden om wel of niet over te gaan van bv UPC naar XMS.
Dus ik juich de mogelijkheid alleen maar toe.

Ik vind het alleen jammer dat ik daarvoor nu de volle mep moet gaan betalen. Ik heb toen der tijd namlijk niet voor de HD STB gekozen omdat deze toen 1) 150,- meer koste en 2) er toen nog (bijna) geen HD zenders door XMS aangeboden werden en dat dus geen zin had.
Mijn buurman heeft daar toen (zelfde tijd) wel voor gekozen omdat men hem toen vertelde dat hij een HD STB nodig had vanwege zijn 37" tv.

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Hmja - da's voor mij niet anders - ik heb toen ook niet gekozen over te gaan naar de A130 omdat er toendertijd haast geen HD-zenders aanwezig waren en nog niet zeker was wat uiteindelijk het aanbod zou zijn.

Maar ook ik juich deze nieuwe mogelijkheid luidkeels toe en zal daar zeker gebruik van maken ... volle mep of niet ;-)

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Enne... wanneer krijgt dtv bij XMS surround sound?
Wanneer er ook meer zenders zijn die het aanbieden misschien? 8)7

• Gangster93
Krizna schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:36:
Enne... wanneer krijgt dtv bij XMS surround sound?
Ik heb de 130 en heb toch al bij een aantal zenders,films, surround sound gezien.. ;)

Verwijderd

die Amino A532 Compact PVR is niet meer te vinden op de Amino site :+ wel is er de A540 PVR. neem aan dat we dus de A540 krijgen?

• Gangster93
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:17:
die Amino A532 Compact PVR is niet meer te vinden op de Amino site :+ wel is er de A540 PVR. neem aan dat we dus de A540 krijgen?
De pdf is er nog steeds hoor van de A532 :)

edit: ik moet wel zeggen dat de website er mooier op geworden is!

[ Voor 13% gewijzigd door Gangster93 op 02-09-2010 23:26 ]

Verwijderd

@ Yogoi > maby heb je eroverheen gelezen, maar ik stel toch nogmaals maar de vraag.
Is er bekend dat analoog (zowel radio als tv) er om de zoveel minuten helemaal uitklapt ? (Amersfoort)
En dan bedoel ik ook echt alle zenders tegelijk.
Want anders heb ik met een individueel probleem te maken.

en 2e opmerkinkje > Toch wil ik dit nogmaals aangeven.
Sinds de laatste keer dat ik jou dit aangaf.
Is er nog wat mee gedaan betreffende de verloting van prijswinnaars van het laatste klanttevredenheids onderzoek ?
(want de laatste die jij hebt bekendgemaakt was van het één na laatste onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:43:
@Nick39:

We hadden ook heel graag een usb HD aangesloten en via firmware update opname mogelijk te maken.
Echter zijn de zogenaamde content levenranciers hier alles behalve blij mee en die gaan dan ook gewoonweg in de weg liggen.
Je hoeft aan mij geen verantwoording af te leggen want ik heb het hele ding niet en ik hoor dat het bij Ziggo met de iptv decoder van cisco ook niet lekker loopt dus het gras is bij ons echt niet groener.
Wat ik me wel kan voorstellen is een "boosheid" bij sommige mensen, stel dat ik klant was gebleven bij XMS,zoals je weet heb ik met alle pilot's meegedaan.
Je koopt de 110 omdat er wordt gezegd dat xms niet aan HD gaat doen omdat er toch geen content is.
Echter een paar maanden later starten de nederlandse zenders met HD en is er opeens een 130.
Sneu voor de mensen die een 110 hebben gekicht,maar ja er werd toen gezegd dat er geen HD zou komen,bij the way tussen vertellen dat er digitale tv zou komen en de daadwerkelijke introductie zat ook 2 jaar.
De beloofde interactiviteit tussen Philips tv en de 130 is er ook nooit gekomen.
Dan zijn er nu mensen die toch de 130 hebben gekocht,vaak de 110 maar gehouden voor de slaapkamer,wetende dat die PVR mogelijkheid er zou zijn.
Die moeten nu weer de andere amino met bijbetaling kopen.

Op zich was je nieuws dus wel goed,maar als je al een tijdje bij xms zit kan ik me voorstellen dat je denkt,ik koop een 110 omdat er geen hd komt,een paar maanden later komt het er toch en moeten ze een 130 kopen,dan denkend,ok ik ben op de toekomst voorbereid,er kan straks een PVR update uitkomen,maar ne na al die tijd wachten moeten ze opnieuw weer in de buidel tasten.
En natuurlijk snap ik dat er genoeg mensen zijn die blij zijn dat het nu kan,opnemen,maar in het rijtje van de mensen die steeds zijn mee verhuisd,kan ik me de klagers ook voorstellen.
Maar die worden gelijk voor zeikerds uitgemaakt.

Feit dat de content leveranciers tegenwerken zegt mij genoeg,met een losse HD kan je met de opnames klooien.
In de nieuwe amino zitten mogelijkheden om content op te nemen maar je kan niet zo maar die content er in dezelfde kwaliteit afhalen voor op de pc.
Techneuten kunnen het misschien,maar Jan met de Pet niet.
Er zit zelfs een optie in om het gecodeerd op te nemen,waardoor je zelfs als je aan de files kan komen,er nog niets aan hebt.
Dat is met de amino van Tele 2 ook het geval.
Of jullie middleware dat zo gaat steunen,weet ik niet,maar in de toekomst kan het wel.
Dat er nu voor een andere amino is gekozen ipv de 130 die het wel kan met een losse disk is dus alleen maar omdat je met de nieuwe amino niet zo makkelijk met een pc bij de opnames kan komen om die op HD kwaliteit op internet te zetten.
En voor die keuze moet de klant nu weer bijbetalen.
De volgende stap is dat de content providers willen dat er gecodeerd gaat worden met een smartcard.

Ik kan me de klagers die steeds met bijbetaling een andere decoder "moesten" kopen omdat er gezegd werd dat iets niet kwam (hd) of juist wel kwam (pvr) best voorstellen.
Ik kan me de blije mensen die straks kunnen opnemen,ook voorstellen.
Alleen of diezelfde blije mensen ook nog zo blij zijn als ze horen dat er mogelijkheden in de decoder zitten om actief te blokkeren dat men met de pc nog iets kan met de files zonder er in te moeten gaan solderen en klooien,dat vraag ik me af.
In sommige gevallen is het beter om niets te beloven omdat men daar de verwachtingen op instelt.
De reden om niet door te gaan met de 130 is simpel,hij kan het wel,maar met een losse harddisk kan je veel meer klooien (lees op usenet gooien) dan met een interne harddisk in een decoder die zo te beveiligen is dat de content versleuteld op de hd komt en je dus altijd die amino nodig hebt om te kijken.
Men moet dus bijbetalen omdat xms en de content leveranciers niet willen dat je iets met de opnames kan doen.
Degenen die dus denken dat ze straks leuke HD kopietjes op hun pc kunnen zetten komen bedrogen uit... maar dat lees ik niet zo openlijk terug hier.
En : algemeen mensen die mopperen gelijk zeikerds te noemen gaat wat ver,niet iedereen heeft een even brede portemonnee,of heeft net de 130 aangeschaft.
Je gaat dus nu extra betalen voor een decoder waar je minder vrijheden mee hebt dan met de 130 met losse disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan jij die pdf vinden op de site dan?

en denken jullie niet omdat de A532 van de site afgehaald is dat we de A540 zullen krijgen. denk dat de A532 gewoon niet meer gemaakt wordt. of we krijgen juist wel die omdat ze die goedkoop hebben kunnen kopen bij Amino :+ :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:17:
waar kan jij die pdf vinden op de site dan?

en denken jullie niet omdat de A532 van de site afgehaald is dat we de A540 zullen krijgen. denk dat de A532 gewoon niet meer gemaakt wordt. of we krijgen juist wel die omdat ze die goedkoop hebben kunnen kopen bij Amino :+ :p
Volgens mij is die a532 endOfLife.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Lijkt mij wel logischer om voor de a540 te gaan als die er is? Waarom een verouderd model nu nog breed gaan uitrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Goku33 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:36:
Lijkt mij wel logischer om voor de a540 te gaan als die er is?
Hetgeen ook de bedoeling is.
als ik zekerheid heb horen jullie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:51
ola,
ik heb een neiuw routertje in gebruik genomen en zit wat met de instellingen te klooien.
Moet ik de DNS adressen nog ingeven? Volgens mij niet toch? (aangezien ik een dynamisch adres heb) Of kan het geen kwaad?
Zag nl. vanochtend dit in mijn log:

Sep 3 02:16:16 DHCP NOTICE DHCPC DHCP Service unavailable, recv no OFFER
(en dit een hele tijd herhaald) tot:
Sep 3 02:31:19 DHCP NOTICE Dynamic IP(DHCP Client) obtained an IP successfully

of ben ik nu meerder dingen door elkaar aan het halen... (tja nieuwe router met meer opties dan mijn vorige.....)

*edit: of was er gewoon een storing?.... denk altijd bij nieuwe apparatuur dat het aan de apparatuur ligt....*

[ Voor 8% gewijzigd door Hopjesvla79 op 03-09-2010 13:42 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:32

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:16:
[...]

........
Je koopt de 110 omdat er wordt gezegd dat xms niet aan HD gaat doen omdat er toch geen content is.
Echter een paar maanden later starten de nederlandse zenders met HD en is er opeens een 130.
Sneu voor de mensen die een 110 hebben gekocht, maar ja er werd toen gezegd dat er geen HD zou komen, .........
Dan zijn er nu mensen die toch de 130 hebben gekocht, vaak de 110 maar gehouden voor de slaapkamer, wetende dat die PVR mogelijkheid er zou zijn. Die moeten nu weer de andere amino met bijbetaling kopen.

Op zich was je nieuws dus wel goed,maar als je al een tijdje bij xms zit kan ik me voorstellen dat je denkt, ik koop een 110 omdat er geen hd komt, een paar maanden later komt het er toch en moeten ze een 130 kopen, dan denkend, ok ik ben op de toekomst voorbereid, er kan straks een PVR update uitkomen, maar nee na al die tijd wachten moeten ze opnieuw weer in de buidel tasten.
.........
Tja, daar is een woord voor..... Economie.

Elke 2 jaar een nieuwe mobiel, elke 3 jaar een andere camera, om de 5 jaar een nieuwe tv en dus ook elke 3 jaar een nieuwe decoder blijkbaar.

Mijn oude 80 cm Grundig glasbak (Geen breedbeeld, wél 100 Hz) doet het nog prima en geeft nog steeds een prima beeld analoog en via de A110. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi ??? Kun je wat melden op mijn vorige berichtje ?

Daar is DM voor, vragen om een reactie in een nieuwe post in een topic is in elk geval niet de bedoeling, en al helemaal niet op deze manier.

[ Voor 59% gewijzigd door IEF op 05-09-2010 02:42 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.