Yogoi schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:43:
@Nick39:
We hadden ook heel graag een usb HD aangesloten en via firmware update opname mogelijk te maken.
Echter zijn de zogenaamde content levenranciers hier alles behalve blij mee en die gaan dan ook gewoonweg in de weg liggen.
Je hoeft aan mij geen verantwoording af te leggen want ik heb het hele ding niet en ik hoor dat het bij Ziggo met de iptv decoder van cisco ook niet lekker loopt dus het gras is bij ons echt niet groener.
Wat ik me wel kan voorstellen is een "boosheid" bij sommige mensen, stel dat ik klant was gebleven bij XMS,zoals je weet heb ik met alle pilot's meegedaan.
Je koopt de 110 omdat er wordt gezegd dat xms niet aan HD gaat doen omdat er toch geen content is.
Echter een paar maanden later starten de nederlandse zenders met HD en is er opeens een 130.
Sneu voor de mensen die een 110 hebben gekicht,maar ja er werd toen gezegd dat er geen HD zou komen,bij the way tussen vertellen dat er digitale tv zou komen en de daadwerkelijke introductie zat ook 2 jaar.
De beloofde interactiviteit tussen Philips tv en de 130 is er ook nooit gekomen.
Dan zijn er nu mensen die toch de 130 hebben gekocht,vaak de 110 maar gehouden voor de slaapkamer,wetende dat die PVR mogelijkheid er zou zijn.
Die moeten nu weer de andere amino met bijbetaling kopen.
Op zich was je nieuws dus wel goed,maar als je al een tijdje bij xms zit kan ik me voorstellen dat je denkt,ik koop een 110 omdat er geen hd komt,een paar maanden later komt het er toch en moeten ze een 130 kopen,dan denkend,ok ik ben op de toekomst voorbereid,er kan straks een PVR update uitkomen,maar ne na al die tijd wachten moeten ze opnieuw weer in de buidel tasten.
En natuurlijk snap ik dat er genoeg mensen zijn die blij zijn dat het nu kan,opnemen,maar in het rijtje van de mensen die steeds zijn mee verhuisd,kan ik me de klagers ook voorstellen.
Maar die worden gelijk voor zeikerds uitgemaakt.
Feit dat de content leveranciers tegenwerken zegt mij genoeg,met een losse HD kan je met de opnames klooien.
In de nieuwe amino zitten mogelijkheden om content op te nemen maar je kan niet zo maar die content er in dezelfde kwaliteit afhalen voor op de pc.
Techneuten kunnen het misschien,maar Jan met de Pet niet.
Er zit zelfs een optie in om het gecodeerd op te nemen,waardoor je zelfs als je aan de files kan komen,er nog niets aan hebt.
Dat is met de amino van Tele 2 ook het geval.
Of jullie middleware dat zo gaat steunen,weet ik niet,maar in de toekomst kan het wel.
Dat er nu voor een andere amino is gekozen ipv de 130 die het wel kan met een losse disk is dus alleen maar omdat je met de nieuwe amino niet zo makkelijk met een pc bij de opnames kan komen om die op HD kwaliteit op internet te zetten.
En voor die keuze moet de klant nu weer bijbetalen.
De volgende stap is dat de content providers willen dat er gecodeerd gaat worden met een smartcard.
Ik kan me de klagers die steeds met bijbetaling een andere decoder "moesten" kopen omdat er gezegd werd dat iets niet kwam (hd) of juist wel kwam (pvr) best voorstellen.
Ik kan me de blije mensen die straks kunnen opnemen,ook voorstellen.
Alleen of diezelfde blije mensen ook nog zo blij zijn als ze horen dat er mogelijkheden in de decoder zitten om actief te blokkeren dat men met de pc nog iets kan met de files zonder er in te moeten gaan solderen en klooien,dat vraag ik me af.
In sommige gevallen is het beter om niets te beloven omdat men daar de verwachtingen op instelt.
De reden om niet door te gaan met de 130 is simpel,hij kan het wel,maar met een losse harddisk kan je veel meer klooien (lees op usenet gooien) dan met een interne harddisk in een decoder die zo te beveiligen is dat de content versleuteld op de hd komt en je dus altijd die amino nodig hebt om te kijken.
Men moet dus bijbetalen omdat xms en de content leveranciers niet willen dat je iets met de opnames kan doen.
Degenen die dus denken dat ze straks leuke HD kopietjes op hun pc kunnen zetten komen bedrogen uit... maar dat lees ik niet zo openlijk terug hier.
En : algemeen mensen die mopperen gelijk zeikerds te noemen gaat wat ver,niet iedereen heeft een even brede portemonnee,of heeft net de 130 aangeschaft.
Je gaat dus nu extra betalen voor een decoder waar je minder vrijheden mee hebt dan met de 130 met losse disk.