XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 68.080 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:30:
Yogoi ??? Kun je wat melden op mijn vorige berichtje ?
zodra ik tijd heb een goed antwoord te maken.
ik ben half ziek en heb het druk
vandaar deze korte meldingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:48:
[...]

zodra ik tijd heb een goed antwoord te maken.
ik ben half ziek en heb het druk
vandaar deze korte meldingen ;)
Ow.. dus je ene helft is ziek, en de andere helft niet :9 :P
Beterschapjes!
btw. niet lullig bedoeld ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Gangster93 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:57:
[...]

Ik heb de 130 en heb toch al bij een aantal zenders,films, surround sound gezien.. ;)
Bedoel je via die instelling in het geheime menu? Dat heb ik een tijdje op dolby digital ingesteld maar volgens mij klopt er niks van. Sommige (hd-)zenders hadden geen surround maar stereo (of dd2.0), en bij andere zenders werd echt alles in dd5.1 doorgegeven, ook 30 jaar oude series, waardoor het niet anders kan dat het een soort van Dolby Pro Logic is, wat voor geen meter klinkt. Ik wil wel surround, maar alleen als het ook echt surround is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Krizna schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:28:
[...]

Bedoel je via die instelling in het geheime menu? Dat heb ik een tijdje op dolby digital ingesteld maar volgens mij klopt er niks van. Sommige (hd-)zenders hadden geen surround maar stereo (of dd2.0), en bij andere zenders werd echt alles in dd5.1 doorgegeven, ook 30 jaar oude series, waardoor het niet anders kan dat het een soort van Dolby Pro Logic is, wat voor geen meter klinkt. Ik wil wel surround, maar alleen als het ook echt surround is.
Voor zover ik weet kun je uberhaupt niet instellen welk geluidspoort je wilt in de huidge firmware. Bij de RTL HD zenders en enkele andere HD zenders wordt DD5.1 doorgegeven en bij de rest gewoon een vorm van stereo geluid.

En dan ben ik met je eens dat het DD5.1 spoor op de HD zenders heel vaak verkeerd gebruikt wordt op met name de RTL HD zenders. Alleen bij speelfilms zie ik daar toch wel vaak goed 5.1 geluid.

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 03-09-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
De A540 PVR heeft in ieder geval een grotere harddisk (250GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Nick39 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:16:
[...]

Ik kan me de klagers die steeds met bijbetaling een andere decoder "moesten" kopen omdat er gezegd werd dat iets niet kwam (hd) of juist wel kwam (pvr) best voorstellen.
Ik denk dat een grote groep mensen alleen digitaal kijkt (110) of digitaal in HD kwaliteit (130).
De groep die de pvr functie wil wil deze niet voor de publicatie op andere media maar omdat er te veel televisieaanbod is op hetzelfde moment. Zij zien de pvr als de opvolger van de video en niet als opstapje voor youtube of usenet. Dus het is geen kwestie van moeten maar meer van willen en niet iedereen wil.

Ik kan me wel voorstellen dat als je net een maandje de 110 in huis hebt je misschien wel spijt hebt van je aankoop.
Misschien een coulance regeling van een paar maanden en dat je het prijsverschil tussen beiden betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:17:
waar kan jij die pdf vinden op de site dan?

en denken jullie niet omdat de A532 van de site afgehaald is dat we de A540 zullen krijgen. denk dat de A532 gewoon niet meer gemaakt wordt. of we krijgen juist wel die omdat ze die goedkoop hebben kunnen kopen bij Amino :+ :p
Of heeft Glashart alle A532 opgekocht waardoor ze niet meer leverbaar zijn :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens vind ik het wel apart dat iedereen de keuze voor een 110 of 130m steeds koppelt/koppelde aan het wel of niet HD willen kijken. Ik heb bij m'n bestelling van Lijbrandt specifiek voor de 130m gekozen terwijl ik GEEN HD pakket neem! Waarom? Voor zover ik weet heeft de 110 alleen een scart uitgang en geen HDMI.

Nou, je neemt toch uberhaupt geen digitale TV icm. je mooie platte schermpje, als de verbinding vervolgens via scart moet? :S

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets "vreemds". Vandaag mijn welkomstbrief van XMS ontvangen, waarin stond dat mijn diensten geacxtiveerd zijn. Ik heb me eergisteren al aangemeld en had eigenlijk verwacht al eerder internet te hebben. Mijn router (en een paar keer mijn laptop) had ik aangesloten op poort E1 (bovenste ethernet-poort op mijn Genexis), maar ik kreeg geen IP-adres. Toen de brief binnen was, heb ik voor de gein mijn laptop eens aan poort E2 aangesloten (waarop volgens de handleiding straks mijn Animo 130 aangesloten moet worden). Toen kreeg ik netjes een IP-adres en kon ik internetten. En snel ook: speedtest.net gaf een download van 48Mb aan en een upload van bijna 75Mb. Telefoon op T1 aangesloten en dat werkt.

Straks ga ik de kabel nog maar eens omprikken naar poort E1 en kijken of het nu wel werkt. Anders morgen maar eens met de helpdesk bellen. Hoor je "gewoon" internet te hebben op poort E2? Werkt prima hoor, maar dat lijkt mij eigenlijk niet de bedoeling....

Aan mijn router zou het niet moeten kunnen liggen, want ik zit deze post te tikken met de router aangesloten op poort E2 en hij staat gewoon ingesteld op DHCP. Ik krijg een IP in de range 92.254.x.x en volgens speedtest.net is mijn provider interNLnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:56

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:18:
Ik heb iets "vreemds". Vandaag mijn welkomstbrief van XMS ontvangen, waarin stond dat mijn diensten geacxtiveerd zijn. Ik heb me eergisteren al aangemeld en had eigenlijk verwacht al eerder internet te hebben. Mijn router (en een paar keer mijn laptop) had ik aangesloten op poort E1 (bovenste ethernet-poort op mijn Genexis), maar ik kreeg geen IP-adres. Toen de brief binnen was, heb ik voor de gein mijn laptop eens aan poort E2 aangesloten (waarop volgens de handleiding straks mijn Animo 130 aangesloten moet worden). Toen kreeg ik netjes een IP-adres en kon ik internetten. En snel ook: speedtest.net gaf een download van 48Mb aan en een upload van bijna 75Mb. Telefoon op T1 aangesloten en dat werkt.

Straks ga ik de kabel nog maar eens omprikken naar poort E1 en kijken of het nu wel werkt. Anders morgen maar eens met de helpdesk bellen. Hoor je "gewoon" internet te hebben op poort E2? Werkt prima hoor, maar dat lijkt mij eigenlijk niet de bedoeling....

Aan mijn router zou het niet moeten kunnen liggen, want ik zit deze post te tikken met de router aangesloten op poort E2 en hij staat gewoon ingesteld op DHCP. Ik krijg een IP in de range 92.254.x.x en volgens speedtest.net is mijn provider interNLnet.
Als je een Genesix modem hebt, dan kan het wel eens voorkomen dat je poort voor dtv en inet omgedraaid zijn (geen idee waarom dat zo is). Als je het zeker wil weten bel dan even de helpdesk en vraag op welke poort welke dienst staat en je hebt je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordy van e schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:23:
[...]

Als je een Genesix modem hebt, dan kan het wel eens voorkomen dat je poort voor dtv en inet omgedraaid zijn (geen idee waarom dat zo is). Als je het zeker wil weten bel dan even de helpdesk en vraag op welke poort welke dienst staat en je hebt je antwoord :)
Dat zou e.e.a. verklaren. Ik heb mijn Animo 130 nog niet. Zodra die binnen is, zal ik die gewoon eens proberen op poort E1. Als het dan werkt, vind ik het allemaal prima en hoef ik de helpdesk hier niet mee lastig te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Kleine toevoeging:

Het wisselen van de poorten heeft te maken met de configuratie van de diensten op de poorten. Op het moment dat je IPTV aanvraagt bij je abonnement, wordt dat meestal (iets) eerder geprovisioned dan Internet. Daardoor komt IPTV op poort 1 en Internet op poort 2.

Wanneer je IPTV aanvraagt op het moment dat je abonnement al werkt, krijg je IPTV op poort 2!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 23:24

dd1

Ik zit al sinds Januari 2008 bij XMS. Op zich heel tevreden, maar ik ben steeds minder een groot-verbruiker van internet. Na even rondgekeken te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik zo'n 200 euro per jaar kon besparen als ik overstapte naar bijv. Tele2 voor m'n TV/Internet/Bellen. Ik zou achteruitgaan van 54mbps naar 20mbps voor dl en 54mbps naar 1mbps voor upload. Groot verschil, maar niet merkbaar (genoeg) voor mij, persoonlijk. Bovendien zou ik digitale TV krijgen ipv het analoge dat ik momenteel in ons pakket heb.

Na ongeveer een uur aan de lijn gehangen te hebben met Tele2, en het spreken van meerdere blonde callcenter medewerkers, kwamen zij tot de conclusie dat het ''niet kan'' omdat ''XMS niet in hun systemen staat'' omdat het een kleine glasvezelprovider betreft en zij dus niet nummerbehoud kunnen aanvragen.
XMS beweert daarentegen dat dit onzin is en dat er in het verleden zat mensen overgestapt zijn en hun nummer meekregen.

Heeft er iemand anders toevallig ervaringen met het overstappen van XMS terug naar ADSL/Kabel (all-in-one pakket)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:21
darkdevil1 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:15:
Ik zit al sinds Januari 2008 bij XMS. Op zich heel tevreden, maar ik ben steeds minder een groot-verbruiker van internet. Na even rondgekeken te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik zo'n 200 euro per jaar kon besparen als ik overstapte naar bijv. Tele2 voor m'n TV/Internet/Bellen. Ik zou achteruitgaan van 54mbps naar 20mbps voor dl en 54mbps naar 1mbps voor upload. Groot verschil, maar niet merkbaar (genoeg) voor mij, persoonlijk. Bovendien zou ik digitale TV krijgen ipv het analoge dat ik momenteel in ons pakket heb.

Na ongeveer een uur aan de lijn gehangen te hebben met Tele2, en het spreken van meerdere blonde callcenter medewerkers, kwamen zij tot de conclusie dat het ''niet kan'' omdat ''XMS niet in hun systemen staat'' omdat het een kleine glasvezelprovider betreft en zij dus niet nummerbehoud kunnen aanvragen.
XMS beweert daarentegen dat dit onzin is en dat er in het verleden zat mensen overgestapt zijn en hun nummer meekregen.

Heeft er iemand anders toevallig ervaringen met het overstappen van XMS terug naar ADSL/Kabel (all-in-one pakket)?
Je zal wel wat meer achteruit gaan, reken eerder op 14Mbit (ipv 20). Bij ADSL heb je te maken met lijnafstanden naar de centrale. Uiteraard hangt dat af van waar je woont wat het werkelijk wordt. Maar goed, voor gewoon surfen is eigenlijk alles >4Mbit al ruim voldoende, net voor youtube is wat sneller wel leuk, maar snelheden >8Mbit zijn alleen handig voor downloads.

Je telefoonnr porteren moet gewoon kunnen. Dat Tele2 het niet in hun systeem heeft staan kan, maar dat staat los van de mogelijkheid technisch. Wel is het vaak zo dat ze 'alleen snappen wat in het systeem staat', en alle andere opties dus afschilderen als : Kan niet, vaak omdat de betreffende HD medewerker dat allemaal niet snapt. Als je iemand krijgt die wat meer verstand heeft kan het vaak wel. Kan natuurlijk nog wel policy zijn van Tele2, om alleen maar bepaalde porteringen te WILLEN accepteren.

Maar goed, als je bijna nooit belt kun je natuurlijk ook je nr porteren naar budgetphone (10eur/jaar) of vergelijkbaar om zo bereikbaar te blijven en tele2 alleen voor je internet te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:22

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kom juist van Tele2 alles-in-een en ik ben erg blij dat het voorbij is :X
Telefonie is daar nog nooit stabiel geweest bij mij, altijd hoorde ik gepiep e.d. door het geluid, of ik nou een vast toestel of dect gebruikte.
Internet ging van 12Mb naar 8Mb toen hun problemen met dtv aan bleven houden.
Dit kwam met name door de Animo A532 met een uiterst slechte Tele2 menu structuur en het feit dat je via adsl nauwelijks 2 tv streams kan verwerken (1 zender kijken, de andere opnemen).
Omdat dit bandbreedte gerelateerd is ging Tele2 m.i. overal de lijnen knijpen om het tv signaal toch nog redelijk te kunnen houden.
Klanten zonder dtv met opname mogelijkheid waren de dupe, minder snelheid en geen compensatie.
Immers mijn product functioneerde toch 'goed'?
Uiteindelijk betaal je rond €45 per maand als vaste klant bij Tele2 en ik weet zeker dat je de kwaliteit van Xms gaat missen ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dd1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 23:24

dd1

Bedankt voor de feedback (beiden). Ik denk dat ik dan toch maar bij XMS blijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:57
eymey schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:49:
Overigens vind ik het wel apart dat iedereen de keuze voor een 110 of 130m steeds koppelt/koppelde aan het wel of niet HD willen kijken. Ik heb bij m'n bestelling van Lijbrandt specifiek voor de 130m gekozen terwijl ik GEEN HD pakket neem! Waarom? Voor zover ik weet heeft de 110 alleen een scart uitgang en geen HDMI.

Nou, je neemt toch uberhaupt geen digitale TV icm. je mooie platte schermpje, als de verbinding vervolgens via scart moet? :S
Ik heb altijd begrepen dat wanneer je digitale tv afneemt en vanaf de STB de TV via scart aansluit dat dit laaste stukje kabel eigenlijk analoog is, terwijl bij HDMI de signalen digitaal worden verstuurd.

Verbeter mij aub wanneer dit onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
marigo schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:56:
[...]

Ik heb altijd begrepen dat wanneer je digitale tv afneemt en vanaf de STB de TV via scart aansluit dat dit laaste stukje kabel eigenlijk analoog is, terwijl bij HDMI de signalen digitaal worden verstuurd.

Verbeter mij aub wanneer dit onzin is.
Scart is inderdaad een analoge audio en video verbinding en HDMI is een digitale verbinding. Nou is digitale televisie via een scart aansluiting natuurlijk nog altijd vele malen beter dan via de analoge coax kabel maar HDMI is inderdaad nog wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Mag je dan technisch spreken over digitale televisie via een analoge (scart) verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
marigo schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:09:
Mag je dan technisch spreken over digitale televisie via een analoge (scart) verbinding?
Ja het is dan nog steeds digitale telvisie immers jij krijgt een digitaal signaal binnen op je decoder.Scart is welliswaard een analoge verbinding. Maar zoals ik zal zei, digitale telvisie via een scart kabel is nog steeds veel en veel beter dan wat wij "analoge televisie" noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paris
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:25
ik222 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:24:
[...]

Scart is inderdaad een analoge audio en video verbinding en HDMI is een digitale verbinding. Nou is digitale televisie via een scart aansluiting natuurlijk nog altijd vele malen beter dan via de analoge coax kabel maar HDMI is inderdaad nog wat beter.
Scart is technisch gesproken geen signaal maar een verbinding (zoals je het hierboven ook beschrijft). Over de scart verbinding kunnen verschillende signalen lopen:
  • Composiet, de standaard gele tulp stekker verbinding (alle video over twee draadjes)
  • S-video, 4-polige mini din stekker (helderheid & synchronisatie over aparte draadjes)
  • Component, rood/groen/blauwe tulp stekkers (blauw, rood en helderheid/sync over aparte draadjes. Het groene signaal wordt terug gerekend).
  • RGB, blauw/rood/groen/zwart/witte tulp stekkers (blauw, rood, groen, helderheid en sync gescheiden). Deze vind je nog wel eens terug achterop een oude professionele monitor.
Maar mijn punt eigenlijk is, is dat zowel component als RGB niet echt onder doen voor HDMI. Sterker nog, vaak wordt deze aansluiting weg gelaten danwel de resolutie beperkt (eis van Hollywood) om illegaal kopiëren te voorkomen. Wil je bijvoorbeeld een beamer aansluiten (die waarschijnlijk niet dicht bij je receiver staat) is een analoge aansluiten zoals component en RGB zelfs aan te raden boven HDMI.
Let er overigens wel op (ook in de Amino 110) dat je in het menu van het desbetreffende apparaat wel instelt welk signaal je over je SCART verbinding wilt hebben!

Maak trouwens maar eens een "oude" HDMI kabel open, en zie hoeveel signalen langs en door elkaar lopen. Op korte afstanden gaat dit goed, doordat het signaal digitaal is en je de bitjes wel van elkaar kan onderscheiden. Over langere afstanden krijg je onherroepelijk fouten en dan is een analoog signaal echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Paris schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:23:
Maar mijn punt eigenlijk is, is dat zowel component als RGB niet echt onder doen voor HDMI. Sterker nog, vaak wordt deze aansluiting weg gelaten danwel de resolutie beperkt (eis van Hollywood) om illegaal kopiëren te voorkomen. Wil je bijvoorbeeld een beamer aansluiten (die waarschijnlijk niet dicht bij je receiver staat) is een analoge aansluiten zoals component en RGB zelfs aan te raden boven HDMI.
Let er overigens wel op (ook in de Amino 110) dat je in het menu van het desbetreffende apparaat wel instelt welk signaal je over je SCART verbinding wilt hebben!

Maak trouwens maar eens een "oude" HDMI kabel open, en zie hoeveel signalen langs en door elkaar lopen. Op korte afstanden gaat dit goed, doordat het signaal digitaal is en je de bitjes wel van elkaar kan onderscheiden. Over langere afstanden krijg je onherroepelijk fouten en dan is een analoog signaal echt beter.
Dit stuk ben ik niet helemaal met je eens, ten eerste geeft HDMI wel degelijk een iets beter beeld dan een Scart RGB verbinding al is het maar omdat een stb met HDMI ook het SD signaal upscaled. En wat betreft die beamer op grotere afstand geldt voor Scart nog veel sterker dat je een goed afgeschermde kabel moet hebben aangezien een analoge verbinding gevoeliger is voor interferentie. HDMI heeft met de bitjes wat foutcorrectie algoritmes die van een een relatief slechter signaal nog een uitstekend beeld kunnen maken terwijl Scart alle interferenties zal laten zien op je scherm.

Wat ik wel met je eens ben is dat Scart voor een digitaal SD signaal niet heel veel slechter is dan HDMI.

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 04-09-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich kan scart ook best een goede verbinding geven inderdaad (het is wel heel belangrijk dat je een goede kabel hebt), maar in de praktijk geven de meeste apparaten niet echt een mooi signaal door in mijn ervaring. RGB als je mazzel hebt. Component heb ik eigenlijk nog nooit in praktijk gebruikt zien worden via scart.

Het maakt op m'n STB van KPN in ieder geval behoorlijk verschil, zelfs als ik via HDMI ook het uitgangsformaat gewoon op PAL zet. Dan nog is HDMI beter dan via de scart (rgb) aansluiting.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Nick39 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:16:
[...]
Op zich was je nieuws dus wel goed,maar als je al een tijdje bij xms zit kan ik me voorstellen dat je denkt,ik koop een 110 omdat er geen hd komt,een paar maanden later komt het er toch en moeten ze een 130 kopen,dan denkend,ok ik ben op de toekomst voorbereid,er kan straks een PVR update uitkomen,maar ne na al die tijd wachten moeten ze opnieuw weer in de buidel tasten.
En natuurlijk snap ik dat er genoeg mensen zijn die blij zijn dat het nu kan,opnemen,maar in het rijtje van de mensen die steeds zijn mee verhuisd,kan ik me de klagers ook voorstellen.
Maar die worden gelijk voor zeikerds uitgemaakt.
Helemaal mee eens. En vooral dat laatste vind ik dus erg jammer.

Voor zover ik weet is dit nog altijd een gebruikers forum en zou het niet uit mogen maken of een reactie nu positief of negatief is. Overigens heb ik hier al meer positieve dingen gemeld dan negatief, dus dat "zeiken" valt ook wel mee ;)

Maar nu even wat anders...
Als de content providers zich zo druk maken over het wel of niet kunnen opnemen en daarna verspreiden van die opnames, zal het dan bij het coderen van de data op de PVR schijf blijven?
Of zullen ze straks gewoon het signaal in zijn geheel gaan coderen en hebben we dan een decoder(kaart) nodig om te kunnen kijken?
Mojo schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:02:
Kleine toevoeging:

Het wisselen van de poorten heeft te maken met de configuratie van de diensten op de poorten. Op het moment dat je IPTV aanvraagt bij je abonnement, wordt dat meestal (iets) eerder geprovisioned dan Internet. Daardoor komt IPTV op poort 1 en Internet op poort 2.

Wanneer je IPTV aanvraagt op het moment dat je abonnement al werkt, krijg je IPTV op poort 2!
Het zou dan handig zijn dit ook in de handleiding te zetten of dit in ieder geval bij de helpdesk bekend te maken.
Mijn buren hebben geen installateur genomen, omdat het allemaal zo makkelijk zou zijn om zelf aan te sluiten (volgens het XMS huis). Maar ze zijn 2 dagen bezig geweest, samen met de helpdesk. Internet werkte niet en de STB bleef maar op "loading" staan.
Uiteindelijk na 2 dagen kwamen ze bij mij vragen of ik eens wilde kijken. Ik heb toen de kabels op de poorten omgedraaid en het werkte gelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Thasaidon op 05-09-2010 09:55 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat op termijn een vorm van conditional access wordt ingevoerd lijkt mij vrij waarschijnlijk inderdaad en eigenlijk vind ik dat ook niet meer als redelijk. Ik bedoel mensen die nu enkel het basispakket IPTV hebben kunnen op dit moment via een HTPC probleemloos alle extra paketten kijken inclusief bijvoorbeeld Eredivisie Live. Ik kan me dan bijvoorbeeld voorstellen dat Eredivisie Live hier niet blij mee is...

De vraag is alleen in welke vorm dat zal gebeuren. Encryptie hoeft natuurlijk niet perse met een smartcard, het kan ook gewoon met de amino's geregeld worden waarschijnlijk. Het nadeel van encryptie is dat een HTPC met IPTV signaal bijna onmogelijk zal worden.

Andere optie is om alleen multicast adressen door te geven waarvoor betaald wordt. Dit zou een hele mooie oplossing zijn waarin iedereen vrij blijft om bijvoorbeeld een HTPC te gebruiken. Enkel lijkt mij dit technisch een heel stuk lastiger te realiseren.

[ Voor 34% gewijzigd door ik222 op 05-09-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

ik222 schreef op zondag 05 september 2010 @ 09:50:
Dat op termijn een vorm van conditional access wordt ingevoerd lijkt mij vrij waarschijnlijk inderdaad en eigenlijk vind ik dat ook niet meer als redelijk. Ik bedoel mensen die nu enkel het basispakket IPTV hebben kunnen op dit moment via een HTPC probleemloos alle extra paketten kijken inclusief bijvoorbeeld Eredivisie Live. Ik kan me dan bijvoorbeeld voorstellen dat Eredivisie Live hier niet blij mee is...
Ben ik helemaal met je eens. Persoonlijk vind ik dan ook dat mensen met een HTPC hun eigen verantwoording moeten nemen en zenders waar ze geen recht op hebben niet in hun playlist moeten zetten.

Aan de andere kant... als ik naar een bepaalde zender kijk, dan doet mijn STB een "join" naar die multicast stream. (De HTPC zal dat ook doen). Voor zover ik weet zou het technisch mogelijk moeten zijn om te kunnen zien op welke streams iemand "geabonneerd" is, of is geweest. Zou dit dan binnen je standaard pakket vallen, is er niets aan de hand, want je betaald er al voor. Zou het nu een zender zijn die niet in je pakket valt, dan zou XMS bv een extra rekening kunnen sturen voor deze zenders. Een soort pay-per-view systeem dus.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lijkt mij ook. Het lijkt me toch wel te doen om de IGMP router een check te laten doen of de betreffende abonnee wel mag joinen voor die stream. Tenzij het lastig is om onderscheid te maken tussen de abonnees op dat niveau....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Thasaidon schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:01:
[...]
Aan de andere kant... als ik naar een bepaalde zender kijk, dan doet mijn STB een "join" naar die multicast stream. (De HTPC zal dat ook doen). Voor zover ik weet zou het technisch mogelijk moeten zijn om te kunnen zien op welke streams iemand "geabonneerd" is, of is geweest. Zou dit dan binnen je standaard pakket vallen, is er niets aan de hand, want je betaald er al voor. Zou het nu een zender zijn die niet in je pakket valt, dan zou XMS bv een extra rekening kunnen sturen voor deze zenders. Een soort pay-per-view systeem dus.
Precies. Die controle zou dan ook maandelijks achteraf kunnen plaatsvinden en bij overtreding (= langer dan bijv. 5 minuten kijken naar een zender waarvoor niet betaald is), na schriftelijke waarschuwing, zou de dienst DTV kunnen worden stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Moraxv schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:41:
[...]

Precies. Die controle zou dan ook maandelijks achteraf kunnen plaatsvinden en bij overtreding (= langer dan bijv. 5 minuten kijken naar een zender waarvoor niet betaald is), na schriftelijke waarschuwing, zou de dienst DTV kunnen worden stopgezet.
Zo zet je als professioneel bedrijf toch geen dienst op? Dit is nooit te managen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

denan schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:53:
[...]

Zo zet je als professioneel bedrijf toch geen dienst op? Dit is nooit te managen :)
Klopt. Zou ook een houtje-touwtje-oplossing zijn. Wilde alleen aangeven dat het wel KAN. Om begrijpelijke redenen zoals:
- Niet te managen dus.. ;);
- Administratieve overlast voor de provider;
- Slechte reclame als de klant gaat rondroepen dat 'zomaar' de televisie is afgesloten.

moet hier zeker niet aan begonnen worden. Keuze is of je alles naar de huiskamer brengt en aldaar bepaalt wat je wel/niet mag zien (STB, smartcard) ofwel dit in het netwerk regelt (accesslist, vlans, etc.).
Lijkt mij dat de netwerkbeheerder zich hier liever niet mee bemoeit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Encryptie op het signaal is echt de slechtste oplossing. Zowel voor de consument als voor Glashart Media:

- Encryptie brengt hogere vaste kosten mee omdat Glashart Media daar een licentie op moet nemen. Daardoor zullen de prijzen van de zenderpakketten ook weer omhoog moeten.

- Je verliest de steeds groter wordende groep Media Center klanten en je trekt minder klanten aan.

- Je schaad je imago van een open aanpak (waar Reggefiber/Glashart Media zo op inzet).

- Zappen zal trager worden omdat de Amino eerst het signaal moet decrypten voordat het gebufferd kan worden.

- Dit laatste punt weet ik niet zeker hoe dit bij IPTV werkt, maar ik kan me voorstellen je het bronsignaal zelf moet gaan encoderen met eigen encoders of het moet gaan re-encoden van Technicolor of Canaal Digitaal om streams te krijgen met jou type encryptie erop. Dit is natuurlijk dramatisch voor de kwaliteit.

Ik hoop dus dat Glashart Media zo verstandig is om te investeren in een betere vorm van Conditional Access in plaats van Encryptie op het signaal te zetten. Een manier zodat de multicast adressen van bepaalde zenderpakketten niet meer benaderbaar zijn voor klanten die deze pakketten niet afnemen lijkt mij verreweg de allerbeste optie. Je kunt dit op meerdere manieren doen, dus er zal er vast wel een bij zitten welke ook goed te realiseren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.d.hartog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:21
Ik heb ergens gelezen dat je (met een "ziggo" kastje) gratis digitale televisie kon aansluiten bij XMSnet.

Nu kan ik aan zo'n ziggo kastje komen, maar vind het een beetje vreemd...
Klopt dit? Heeft er iemand al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.d.hartog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:21
Als ik dat goed lees dan is het in het midden van het land nog niet aangeboden.
En de zenderindeling is hetzelfde als basis analoog.

En kan ik een willekeurig kastje aansluiten?

Ik begrijp in ieder geval dat een smart-card NIET nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt elke standaard DVB-C decoder gebruiken inderdaad. Los of ingebouwd in je TV. En zit geen encryptie op nee, dus je hebt geen smartcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w.d.hartog schreef op zondag 05 september 2010 @ 15:42:
Als ik dat goed lees dan is het in het midden van het land nog niet aangeboden.

En kan ik een willekeurig kastje aansluiten?

Ik begrijp in ieder geval dat een smart-card NIET nodig is.
Tot nu toe beperkt beschikbaar inderdaad. Vanaf december zou het overal aangeboden worden. En dat is leuk, want ik heb nog 2 Ziggo DTV-ontvangers "op de plank liggen". Kan ik dus mooi beneden mijn Animo met PVR-functionaliteit (als dat allemaal volgens planning doorgaat, anders gewoon een 130) aansluiten op de grote TV en dan op de slaapkamer via DVB-C kijken op de kleine TV.

Moet ik tegen die tijd alleen nog wel een retourgeschikte versterker kopen, want mijn huidige versterken is niet geschikt voor DTV als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:15

d0s

sssst

Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:29:
[...]

Tot nu toe beperkt beschikbaar inderdaad. Vanaf december zou het overal aangeboden worden. En dat is leuk, want ik heb nog 2 Ziggo DTV-ontvangers "op de plank liggen". Kan ik dus mooi beneden mijn Animo met PVR-functionaliteit (als dat allemaal volgens planning doorgaat, anders gewoon een 130) aansluiten op de grote TV en dan op de slaapkamer via DVB-C kijken op de kleine TV.

Moet ik tegen die tijd alleen nog wel een retourgeschikte versterker kopen, want mijn huidige versterken is niet geschikt voor DTV als ik me niet vergis.
Retourgeschikte versterker is alleen relevant voor interactieve/on demand diensten, volgens mij gaat jouw huidige versterker prima werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Retourgeschikt is inderdaad niet nodig omdat bij XMS er helemaal geen interactieve diensten over dvb-c gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies. Óok alweer een voordeel van glasvezel ;)

Gewoon voor iedere dienst het meest geschikte medium gebruiken, ipv (bij de kabel) settopboxen die ook weer een DOCSIS (of soortgelijke) verbinding moeten maken voor de retoursignalen en video on demand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 13:51
Sinds vorige week glasvezel werkend opgeleverd via xms in Kattenbroek/Amersfoort, volgens mij ben ik 1 van de eerste in de wijk.
Alles werkt prima, alleen is mij een 100Mb verbinding beloofd en zo staat het ook in mijnxms instellingen, ik kom echter niet boven de 6,5MB download uit.
Bij speedtest is de maximale download 49,99Mb per seconde, downloaden via de newsserver van xms blijft dus steken op 6,5MB.
Er zit nog geen router tussen het genexis modem en de pc, ik gebruik een dlan devolo 200Mb verbinding tussen de pc en het modem.

Mijn vraag is of dit een bekend probleem is, dat de snelheid op die 6,5MB blijft steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

dolfg schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:30:
Sinds vorige week glasvezel werkend opgeleverd via xms in Kattenbroek/Amersfoort, volgens mij ben ik 1 van de eerste in de wijk.
Alles werkt prima, alleen is mij een 100Mb verbinding beloofd en zo staat het ook in mijnxms instellingen, ik kom echter niet boven de 6,5MB download uit.
Bij speedtest is de maximale download 49,99Mb per seconde, downloaden via de newsserver van xms blijft dus steken op 6,5MB.
Er zit nog geen router tussen het genexis modem en de pc, ik gebruik een dlan devolo 200Mb verbinding tussen de pc en het modem.

Mijn vraag is of dit een bekend probleem is, dat de snelheid op die 6,5MB blijft steken.
Ik zou die Devolo er eens tussen uithalen, want die levert effectief ongeveer 60 Mbit, dus dan klopt die 6,5 MByte wel ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 13:51
Oeps, dat maakt inderdaad het verschil. Zit nu op 11,29MB download.
Lekker dan, zo'n zogenaamde 200Mb verbinding.
Ik lees net dat er niet 1 powerline adapter is die 100Mb aankan, dus dan maar weer zo'n blauwe kabel over de vloer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

dolfg schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:04:
Ik lees net dat er niet 1 powerline adapter is die 100Mb aankan, dus dan maar weer zo'n blauwe kabel over de vloer...
Overigens werkt dat wel prima voor je Amino ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
dolfg schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:04:
Ach ja, marketing he? Een wireless LAN bijvoorbeeld met 802.11g kan 54Mbit/sec aan. Maar dat is de theoretische bandbreedte puur gekeken naar de frequentie en in het aller beste geval. Aangezien dataverkeer altijd twee kanten op gaat heb je optimaal maar de helft van de bandbreedte 1 kant op en aangezien optimaal niet bestaat in het echte leven haal je vaak niet veel hoger dan ongeveer 20Mbit.

Als je glasvezel hebt, moet je voor de gein ook maar eens gaan zoeken naar een router die 100Mbit up EN down van LAN -> WAN en WAN -> LAN aankan. Die specificaties zijn vaak moeilijk te vinden. En je hebt routers die een hoge download aankunnen, maar heel erg blijven steken op de upload. Dat is logisch, omdat bijna alle internet aansluitingen asynchroon zijn, maar ja, glasvezel is dat niet. Ikzelf ben overigens uitgekomen op een Draytek Vigor 2130. Die kan (geloof ik zo uit mijn hoofd) 800Mbit LAN -> WAN en WAN -> LAN aan, heeft hardware NAT en heeft zowel LAN als WAN poorten van 1Gbit.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik gebruik geen router, ik gebruik een celeronmachine met 3 gigabitkaarten en daarop Untangle geïnstalleerd, dus kom maar op met die gigabit aansluiting _/-\o_

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Loveparade schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:54:
Ik gebruik geen router, ik gebruik een celeronmachine met 3 gigabitkaarten en daarop Untangle geïnstalleerd, dus kom maar op met die gigabit aansluiting _/-\o_
Kan die software multicast streams forwarden? Ik heb namelijk ook een server met 3 gigabit netwerkkaarten waarop nu ClearOS als software draait alleen het grote nadeel daarvan is dat het geen multicast kan forwarden...

[ Voor 19% gewijzigd door ik222 op 06-09-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is multicast wel enabled, maar is de 224.0.0.0/4 route nog niet toegevoegd ofzo.

Doe maar eens ifconfig. Zie je dan iets van UP BROADCAST RUNNING MULTICAST... ?

Hier staat ook nog wat over die routing en hoe je die permanent kunt toevoegen:
http://www.clearfoundatio...tid,7/func,view/id,12611/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
w.d.hartog schreef op zondag 05 september 2010 @ 15:42:
DVB-C via XMS heeft niet exact hetzelfde radio/tv zender aanbod als Ziggo/UPC analoog doorgeeft helaas. O.a. BBC 1,2 worden op dit moment niet doorgegeven ivm rechten. Ondanks dat nog op sommige sites (Tweak) dit wel wordt getoond dat ze in het Glashart Media tv pakket zitten.

Kijk voor de exacte zender pakketten op de websites. Van DVB-C is het bij XMS dit. En bij Ziggo deze zenders. Let er wel op dat sommige zenders alleen digitaal worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:40:
Volgens mij is multicast wel enabled, maar is de 224.0.0.0/4 route nog niet toegevoegd ofzo.

Doe maar eens ifconfig. Zie je dan iets van UP BROADCAST RUNNING MULTICAST... ?

Hier staat ook nog wat over die routing en hoe je die permanent kunt toevoegen:
http://www.clearfoundatio...tid,7/func,view/id,12611/
Oke maar ik heb maar een nic aan de CPE hangen. Het is namelijk een packetfront dus dan zou hij gewoon alles default naar dezelfde nic routeren.

Nee volgens mij kan de ClearOS kernel gewoon geen multicast forwarden van WAN naar LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Luuk1983 schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:15:
[...]

Ach ja, marketing he? Een wireless LAN bijvoorbeeld met 802.11g kan 54Mbit/sec aan. Maar dat is de theoretische bandbreedte puur gekeken naar de frequentie en in het aller beste geval. Aangezien dataverkeer altijd twee kanten op gaat heb je optimaal maar de helft van de bandbreedte 1 kant op en aangezien optimaal niet bestaat in het echte leven haal je vaak niet veel hoger dan ongeveer 20Mbit.

Als je glasvezel hebt, moet je voor de gein ook maar eens gaan zoeken naar een router die 100Mbit up EN down van LAN -> WAN en WAN -> LAN aankan. Die specificaties zijn vaak moeilijk te vinden. En je hebt routers die een hoge download aankunnen, maar heel erg blijven steken op de upload. Dat is logisch, omdat bijna alle internet aansluitingen asynchroon zijn, maar ja, glasvezel is dat niet. Ikzelf ben overigens uitgekomen op een Draytek Vigor 2130. Die kan (geloof ik zo uit mijn hoofd) 800Mbit LAN -> WAN en WAN -> LAN aan, heeft hardware NAT en heeft zowel LAN als WAN poorten van 1Gbit.
Ik gebruik zelf een Linksys WRT320N voorzien van DD-WRT. Die doet ook keurig 100Mbit (althans, ~11MB/s) upload. :D Ding kost 75 euro ofzo.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ik222 schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:07:
[...]

Kan die software multicast streams forwarden? Ik heb namelijk ook een server met 3 gigabit netwerkkaarten waarop nu ClearOS als software draait alleen het grote nadeel daarvan is dat het geen multicast kan forwarden...
Zou ik eens naar moeten kijken, heb ik me eigenlijk nog nooit in verdiept.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222, kijk hier eens:

http://translate.google.n...15%26t%3D1344%26start%3D0

Volgens mij is dat precies wat je zoekt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Zal het straks thuis eens proberen, lijkt er wel op inderdaad. Enige wat ik in die uitleg niet goed kan plaatsen is de regel waar je een route toevoegd voor een specifiek ip.

Maar in ieder geval bedankt, laat wel weten of het lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Luuk1983 schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:15:En je hebt routers die een hoge download aankunnen, maar heel erg blijven steken op de upload. Dat is logisch, omdat bijna alle internet aansluitingen asynchroon asymmetrisch zijn, maar ja, glasvezel is dat niet. Ikzelf ben overigens uitgekomen op een Draytek Vigor 2130.
Een ander betaalbaar alternatief is de D-Link DIR-655, welke een redelijke WAN-LAN doorvoersnelheid heeft alsmede een proxy is voor multicast streams.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:52:
[...]

Zal het straks thuis eens proberen, lijkt er wel op inderdaad. Enige wat ik in die uitleg niet goed kan plaatsen is de regel waar je een route toevoegd voor een specifiek ip.

Maar in ieder geval bedankt, laat wel weten of het lukt :)
Die regel met 239.192.1.0/26 erin bedoel je? Dat is denk ik de range waar die ISP z'n multicast adressen heeft zitten. Volgens mij kun je dat gewoon veranderen in 224.0.0.0/4 in jou geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Vanavond allemaal even kijken naar Tros Radar, iets over KPN glasvezel en het niet waar maken van de beloftes.

http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1551/kpn-glasvezel/

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:22:
[...]

Die regel met 239.192.1.0/26 erin bedoel je? Dat is denk ik de range waar die ISP z'n multicast adressen heeft zitten. Volgens mij kun je dat gewoon veranderen in 224.0.0.0/4 in jou geval.
Ja ik vraag me dus af of dat nodig is aangezien ik in mijn geval slechts 1 interface heb waar default al het verkeer naartoe gerouterd wordt wat niet in het LAN netwerk zit. Lijkt mij dus dat het niet eens nodig is en dat enkel de proxy installeren volstaat.

Maar we zullen eens wat gaan testen vanavond :)

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 06-09-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Loveparade schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:28:
Vanavond allemaal even kijken naar Tros Radar, iets over KPN glasvezel en het niet waar maken van de beloftes.

Vorige week heb ik van Tros Radar nog een mailtje ontvangen over een glasvezeltest, Hierin werden meerdere providers genoemd dus niet alleen KPN. Ook bijvoorbeeld Lijbrandt, Ik heb mijn info gegeven aangaande "overig" XMS.
Vragen gingen over aanleg, installatie, helpdesk, storingen, behaalde snelheden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm interessant :). Had ik eerder moeten weten. Had namelijk ook wel m'n ervaringen willen geven.

Hoop namelijk niet dat het een compleet horror verhaal wordt over alleen maar KPN. Dat zou wel weer koren op de molen van de kabelaars zijn.

Dus kritiek over dingen die fout gaan, OK. Maar wel op een eerlijke manier graag.

Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben :)

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 06-09-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Internetproviders Test

Jammer dat in de uitzending van 31-05 XMS niet is meegenomen, want deze komt nog best goed uit deze test!

Ik ga vanavond wel even kijken wat ze over kpn te zeggen hebben, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 00:26:
dan nog even een vraagje. nu kun je eredivisie live 10 weken voor 10 euro kopen (is nu zo'n actie) kan dat ook met XMS? XMS staat er niet tussen maar Lijbrandt wel. en is dat dan in SD of HD?
om mezelf maar even te quoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 13:56

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:38:
[...]

om mezelf maar even te quoten.
Die actie heeft XMS niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Werkt helaas niet, krijg continu een error wanneer ik het commando make run. Hij zegt dat hij een of andere regel mist ofzo.

Ga het nu eens proberen met igmp proxy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:08:
[...]

Werkt helaas niet, krijg continu een error wanneer ik het commando make run. Hij zegt dat hij een of andere regel mist ofzo.

Ga het nu eens proberen met igmp proxy...
Heb je al eens in /etc/rc.d/rc.firewall.local gekeken of daar uberhaupt iets van 224.0.0.0/240.0.0.0 staat?
Ben wel benieuwd namelijk of dat er al in staat. Misschien doet ClearOS toch wel multicast alleen staat die multicast range niet bij iptables.

Als je ifconfig doet, zie je dan ook niks van Multicast ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:15
Loveparade schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:28:

Ze waren wel alles behalve positief over KPN Glasvezel.. Ik kon het overigens wel begrijpen al die klachten over de klantenservice. Vraag me alleen af of dat laatste bashen van dat mens wel nuttig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou nou, wat een feest, die uitzending van Tros Radar :P :+. Niet voor KPN iig. Wat ik wel jammer vind, is dat het wel een behoorlijk sensationele en tendentieuze reportage was. Er werd half over gedaan alsof glasvezel an sich een "wassen neus" is.

Terwijl het hier puur KPN is die het fenomeen "Glasvezel" nu een slechte naam geeft met haar belachelijke bedrijfsvoering.

Ik vind het jammer dat ze bij Tros Radar niet hun best gedaan hebben om dit een beetje te relativeren, bv. tov de andere providers (of in het bijzonder Glashart Media) die wél innovatieve dingen of op z'n minst een beter beeld aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

eymey schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:30:
Nou nou, wat een feest, die uitzending van Tros Radar :P :+. Niet voor KPN iig. Wat ik wel jammer vind, is dat het wel een behoorlijk sensationele en tendentieuze reportage was. Er werd half over gedaan alsof glasvezel an sich een "wassen neus" is.

Terwijl het hier puur KPN is die het fenomeen "Glasvezel" nu een slechte naam geeft met haar belachelijke bedrijfsvoering.

Ik vind het jammer dat ze bij Tros Radar niet hun best gedaan hebben om dit een beetje te relativeren, bv. tov de andere providers (of in het bijzonder Glashart Media) die wél innovatieve dingen of op z'n minst een beter beeld aanbieden.
Inderdaad, erg amateuristische uitzending. Bovendien werd het 'draadloos' totaal niet toegelicht en haalden ze voortdurend internet en TV door elkaar. Het is ook wel heel makkelijk te roepen dat 'de snelheid' niet gehaald word, voor hetzelfde geld ligt dat aan een brakke router / computer.

Ze hadden zich moeten focussen op meer glasvezelproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0s schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:07:
[...]

Inderdaad, erg amateuristische uitzending. Bovendien werd het 'draadloos' totaal niet toegelicht en haalden ze voortdurend internet en TV door elkaar. Het is ook wel heel makkelijk te roepen dat 'de snelheid' niet gehaald word, voor hetzelfde geld ligt dat aan een brakke router / computer.

Ze hadden zich moeten focussen op meer glasvezelproviders.
Deze gebruiker in de uitzending had een goud pakket 100 Mb . Elk pakket KPN glasvezel heeft altijd 10-12 % verlies door de ppp verbinding is de praktijk zo''n 87 Mb daarnaast gaat er 3 Mb SD of 8 Mb voor HD per tv stream van deze 87 Mb nog extra af. KPN gebruikt alleen 100 Mb modems.
Inderdaad een pc aangesloten via wlan zal meestal niet de volle snelheid halen. Het wlan signaal van het modem is zwak.Een pc aangesloten via UTP zal wel de 87Mb halen.

KPN heeft glasvezel in het algemeen geen goede dienst bewezen. Om niet in de uitzending te komen is gewoon een zwaktebod.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Laatst online: 22-08 15:00
volgens mij is dit een beetje het verkeerde topic om over kpn te gaan discussiëren.......
ik denk dat het probleem van de behaalde snelheid bij die man was doordat hij VDSL2 heeft ipv glas.
'het was namelijk nog trager dan voorheen'. als je een 35Mbit abbo hebt, dan zal het altijd nog sneller zijn.

die monteur heeft idd geen werk meer :)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad verkeerde topic maar deze gebruiker zegt zelf ook in de uitzending 100 Mb verbinding dan moet het glasvezel tot in de meterkast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Maar toch hadden ze wat meer aandacht mogen steken in de manier van aansluiten, de situatie van de man (wel of niet tot in de meterkast etc.). Nu krijg je eigenlijk een beeld waarvan je de achtergrond totaal niet weet. Ze pakten maar wat willekeurige situaties maar vertelden niet de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:22

Fiber

Beaches are for storming.

eymey schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:30:
..... een behoorlijk sensationele en tendentieuze reportage ..... jammer dat ze bij Tros Radar niet hun best gedaan hebben om dit een beetje te relativeren .....
Wat had je dan verwacht. Tros Radar is altijd sensationeel en tendentieus.... O-)

Gelukkig zitten wij bij XMS, daar komen dit soort dingen gelukkig nooit voor! :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is natuurlijk nergens koek en ei, ook niet bij XMS of welke andere provider dan ook.

Maar deze bangmakerij kan wel een rol spelen bij toekomstige vraagbundelingsprojecten. En brengt dus een verdere penetratie van FttH in NL (en concurrentie voor UPC en Ziggo die nu ongetwijfeld hard in hun vuistje lachen) in gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nieuw speelgoed van Amino: http://www.aminocom.com/product?pid=29

@nick: lijkt een beetje op het Yuixx idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:20:

Uiterlijk ziet er wel heel erg gelikt uit,hou wel van die vormgeving.. voorlopig hou ik het maar even bij de x-streamer,geen idee wanneer Ziggo onder de druk van de content providers de knop gaat omdraaien...bij de ci+ staat de pvr mogelijkheid al uit, de door Ziggo uitgekozen Irdeto CI+ CAM's beschikken niet over een PVR resource waardoor het niet mogelijk is om gelijktijdig kanalen die voorzien zijn van encryptie te bekijken en op te nemen, vooruitlopend op de nieuwe draft 1.3 specificaties.
Ben een beetje bang om nu te gaan investeren en het er niet meer uit te kunnen krijgen...
De grote studio's krijgen steeds meer macht,of eigenen zich dat toe...het doet er niet meer toe of het wettelijk wel mag,aangezien ze toch het monopolie bezitten...
Bovendien,is er met het olielek soms ook een serielek ontstaan daar ?
Er komt nauwelijks nog wat nieuws uit,en ze draaien bestaande series al heel snel de nek om.
Kijk naar Flash Forward... ook al weer gestopt,na 1 seizoen al..

Samsung heeft naast Sony nu ook een overeenkomst gesloten met Google tv en komen met modellen uit die op android draaien..internet en tv kijken komt steeds dichter bij elkaar.

BTW, ik heb iets van 30 mail error's... heeft de pop server er uit gelegen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 07-09-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens vrees ik dat de content voorlopig wel ff plat ligt via usenet:
http://www.nu.nl/internet...eedt-release-groepen.html
AMSTERDAM - Onder leiding van Interpol hebben dinsdag aanhoudingen, doorzoekingen en inbeslagnames plaatsgevonden in datacentra, hostingbedrijven en bij sitebeheerders in veertien Europese landen.
Het onderzoek onder leiding van Interpol richt zich op een aantal zogenoemde 'release groepen'. Dergelijke groepen stellen zich volgens Stichting Brein ten doel om zo snel mogelijk illegale digitale kopieën van nieuwe entertainmentproducten te maken en via internet te verspreiden.
De invallen werden gedaan in België, Nederland, Engeland, Noorwegen, Polen, Zweden, Kroatië, Zwitserland, Oostenrijk, Tsjechië, Duitsland, Frankrijk, Hongarije en Italië......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:39:
Overigens vrees ik dat de content voorlopig wel ff plat ligt via usenet:
Als de releasegroepen het niet doen zijn er nog duizenden hobbyisten die hun plek in kunnen (en willen) nemen. Wat dat betreft hebben ze een mooi tijdstip uitgezocht.. het is inderdaad erg stil op het front van nieuwe series (eind sept beginnen de meesten pas weer). Tegen de tijd dat het weer op gang komt zijn er weer anderen actief.

En tip: Sherlock bij de bbc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:51:
[...]

Als de releasegroepen het niet doen zijn er nog duizenden hobbyisten die hun plek in kunnen (en willen) nemen. Wat dat betreft hebben ze een mooi tijdstip uitgezocht.. het is inderdaad erg stil op het front van nieuwe series (eind sept beginnen de meesten pas weer). Tegen de tijd dat het weer op gang komt zijn er weer anderen actief.

En tip: Sherlock bij de bbc :)
Laten we hopen dat het tegen die tijd weer goed loopt... er lekken nogal wat bbc HD natuur documentaires weg en daar vul ik mijn tijd ook wel mee,man wat mooi...

Om me in de KPN glasvezel discussie te mengen..ik vind het flauw dat ze het zo gebracht hebben bij Radar.
De problemen met KPN hebben weinig met de glasvezel zelf van doen, de i.p. tv dienst van Ziggo schijnt ook een ramp te zijn,terwijl internet en analoge/digitale tv wel goed zijn.
Idem met Tele2,telefonie en internet werkt grandioos maar de i.p. tv dienst hangt echt heel vaak.
En over Glashard hoor ik ook wel eens klachten. Ik wordt voor pro Ziggo uitgemaakt ( was vroeger trouwens voor pro XMS) maar wat ze nu hebben aangetoont is dat met het product i.p tv er wat mis is maar ze bezorgen daardoor de glasvezel een slechte naam. Bij KPN is er met de glasvezel niets aan de hand,bij Ziggo is er met de kabel niets aan de hand en bij Tele2 is er met de koperlijn niets aan de hand. Met de drager is niets mis,met het product zelf is er wat mis,maar dat heeft met de glasvezel zelf niets te maken. Internetten en bellen van KPN was ook een ramp... nu brengen ze de glasvezel in discrediet ( dat is immers de toekomst) en dat is niet fair. Digitale tv was 3 jaar geleden bij Ziggo ook een drama (het is nu gewoon echt goed) maar iptv is bij datzelfde Ziggo ook vaak een ramp... dus dan deugt de kabel maar weer niet ? Ik heb de uitzending tenenkrommend zitten te bekijken ook al sta ik op het punt helemaal terug te gaan naar de kabel,de problemen bij KPN hebben met de vezel zelf niets te maken. Maar mij werd gisteren ook snerend gevraagd,hee jij had toch ook glasvezel ? TV is een machtig medium,zet 3 mensen in witte jassen bij Kassa neer en laat ze verklaren dat tanden poetsen slecht is voor je gebit en gegarandeerd dat er een aantal mensen zullen stoppen met poetsen.
(ik ook maar ik heb 26 hechtingen in mijn bakkes maar dat is weer een ander boek.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duidelijk verhaal, Nick. Het is idd belachelijk hoe snel de media invloed hebben op de meningen van mensen. Vanuit dat oogpunt zou ik dan ook wat meer verantwoordelijkheidsgevoel verwachten bij een omroep die deels van ons belastinggeld leeft.

Ik zelf ben en blijf glasvezel-fan. Als mensen al snerend refereren aan deze uitzending zal ik zeker op de 'troll' in gaan :). Al is het alleen al vanwege de talloze keren dat Ziggo en UPC mikpunt van het bashen geweest zijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 08-09-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XMS en Arte.

Tot mijn verassing heeft Glashart Arte weer in het pakket opgenomen.
Hopelijk blijvend! Op de site van XMS is er niets over te vinden.
Alleen raar dat de Franse versie is gekozen, de Duitse Arte die vroeger al in het pakket zat is wat makkelijker te volgen. Misschien een vergissing?
Wie weet hiet wat over te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijft,dat veel producten ook naar mijn mening te vroeg in de markt worden gezet,dat was met de digitale tv van Ziggo zo,met internet en bellen van KPN ,maar ook met de digitale tv van XMS.
De concurrentie is moordend,problemen lossen we gaandeweg wel op,zelfs nu nog krijgt de digitale box van UPC die al jaren in de huiskamer staat,een upgrade. Dan komt hier weer een firmware upgrade voor,dan daar weer voor,dus is het ook logisch dat de consument gaat klagen,hoewel diezelfde consument wel eist dat een bepaalde techniek morgen werkend en al in de winkel staat.
Maar we krijgen wel steeds meer als oplossing: trek de stekker er maar uit,wacht een uur...
Stel je voor dat je een Ferrari zo op de markt brengt,oh meneer,zet hem maar aan de kant,wacht een uur en start hem dan opnieuw... maar bij elkectronica is het blijkbaar iets normaals geworden en accepteren we het ook.
Gelukkig zie je dat het andersom ook kan,bijna in elke nieuwe tv zit tegenwoordig een dvb-c decoder en voila, Ziggo komt met een module,UPC gaat met een module komen en ook xms gaat voor het basis pakket dvb-c gebruiken en heb je zelfs die module (nog) niet nodig. Men is die losse kastjes gewoon ook zat,zeker als die in elke kamer moet komen te staan. De techniek in de tv dwingt de providers toch ook tot andere keuzes. Met mijn internet tv kan ik ook uitzending gemist bekijken zonder kastje,de nieuwe versies Samsung tv draaien zelfs op android voor Google tv.
Over 3 jaar lachen we er om en staan we weer vloekend voor iets anders,verd*mme heeft die klere ijskast weer de voorraad niet goed aan mijn winkel doorgegeven en krijg ik de helft maar,of zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:11:
XMS en Arte.

Tot mijn verassing heeft Glashart Arte weer in het pakket opgenomen.
Hopelijk blijvend! Op de site van XMS is er niets over te vinden.
Alleen raar dat de Franse versie is gekozen, de Duitse Arte die vroeger al in het pakket zat is wat makkelijker te volgen. Misschien een vergissing?
Wie weet hiet wat over te melden?
Volgens mij was in het begin de Arte versie bij XMS ook Frans,heb me er vaak genoeg aan geergerd want op de satelliet is het gewoon een kwestie van het andere geluidsspoor te kiezen.
Bij Ziggo is ie "dual" maar dan heb je wel mono bij beide talen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:22:
[...]

Volgens mij was in het begin de Arte versie bij XMS ook Frans,heb me er vaak genoeg aan geergerd want op de satelliet is het gewoon een kwestie van het andere geluidsspoor te kiezen.
Bij Ziggo is ie "dual" maar dan heb je wel mono bij beide talen...
In Juli is Arte uit de paketten gehaald. Maandenlang daaraan voorafgaand heb ik Arte in het Duits bekeken.
Ik snap dus niet dat jij Arte in het Frans hebt gezien.

Als ik mij goed herinner was dat met een voice-over en/of Duitse ondertiteling en zelfs Duits gesproken.
Als het Frans was geweest dan had ik mij dat zeker herinnerd. Ik kan Frans gesproken programma's maar gedeeltelijk volgen..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Nick39 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:17:
Blijft,dat veel producten ook naar mijn mening te vroeg in de markt worden gezet,dat was met de digitale tv van Ziggo zo,met internet en bellen van KPN ,maar ook met de digitale tv van XMS.
De concurrentie is moordend,problemen lossen we gaandeweg wel op,zelfs nu nog krijgt de digitale box van UPC die al jaren in de huiskamer staat,een upgrade. Dan komt hier weer een firmware upgrade voor,dan daar weer voor,dus is het ook logisch dat de consument gaat klagen,hoewel diezelfde consument wel eist dat een bepaalde techniek morgen werkend en al in de winkel staat.
Maar we krijgen wel steeds meer als oplossing: trek de stekker er maar uit,wacht een uur...
Stel je voor dat je een Ferrari zo op de markt brengt,oh meneer,zet hem maar aan de kant,wacht een uur en start hem dan opnieuw... maar bij elkectronica is het blijkbaar iets normaals geworden en accepteren we het ook.
Wat is dat nou weer voor een vergelijking. :X Een Ferrari van 250.000 euro waar je in rijdt die je van A naar B brengt of gewoon voor je plezier. (En je niks kan doen als hij defect langs de weg staat). Of een Decoder die je even moet rebooten en je desnoods tijdelijk naar een analoog signaal moet kijken...
Gelukkig zie je dat het andersom ook kan,bijna in elke nieuwe tv zit tegenwoordig een dvb-c decoder en voila, Ziggo komt met een module,UPC gaat met een module komen en ook xms gaat voor het basis pakket dvb-c gebruiken en heb je zelfs die module (nog) niet nodig. Men is die losse kastjes gewoon ook zat,zeker als die in elke kamer moet komen te staan.
Zeker een goede ontwikkeling, maar vergeet niet dat die kastjes er juist zijn, omdat er in de TV zelf geen (goede!) tuners te vinden zijn. Laat staan die gare encryptie volgens wazige standaarden (UPC Nagravision :X)
De techniek in de tv dwingt de providers toch ook tot andere keuzes. Met mijn internet tv kan ik ook uitzending gemist bekijken zonder kastje,de nieuwe versies Samsung tv draaien zelfs op android voor Google tv.
Over 3 jaar lachen we er om en staan we weer vloekend voor iets anders,verd*mme heeft die klere ijskast weer de voorraad niet goed aan mijn winkel doorgegeven en krijg ik de helft maar,of zo :+
Nee, Uitzending gemist via internet is goede kwaliteit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:32:
[...]In Juli is Arte uit de paketten gehaald. Maandenlang daaraan voorafgaand heb ik Arte in het Duits bekeken.
Ik snap dus niet dat jij Arte in het Frans hebt gezien.
(op fluistertoon:) Psst... Arte is nog steeds beschikbaar (en nooit weggeweest) als IPTV-stream (met Franse en Duitse audiosporen) })

[ Voor 4% gewijzigd door ari3 op 08-09-2010 16:48 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

denan schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:20:

Zou het toch maar zo'n feest zijn dat XMS dit toeliet op zijn iptv streams! Ik zou hem onmiddelijk onder mijn tv zetten! Het enige dat nog mist is een blu-ray drive, dan heb je echt alles in 1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mojo schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:21:
[...]
Nee, Uitzending gemist via internet is goede kwaliteit. :+
Goed genoeg om gemiste programma's even te bekijken en daarnaast is zo'n beetje elke serie wel op internet terug te vinden,boer zoekt vrouw,hello goodbye.... alles gooit men tegenwoordig op usenet,uitzending gemist wordt expres op internet in lagere kwaliteit aangeboden maar dat wil niet zeggen dat het niet in betere kwaliteit kan...
In het begin was arte alleen in het Frans,hoe het tegenwoordig is kan ik niet zien... Misschien ben ik in de war met analoog,dat zou kunnen,heb al meer dan een jaar geen tv meer van xms..
Uiteraard was mijn vergelijking Ferrari, tv/decoder overtrokken,juist om er mee te zeggen dat je het van zo'n product als een Ferrari niet accepteert maar dat het tegenwoordig voor een decoder gewoon normaal wordt gezien dat je hem moet rebooten... en in de begintijd kon dat uren duren,soms langer voor dat rode lampje uit ging,soms moest je hem zelfs terugsturen...

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 08-09-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paris
Heeft iemand misschien een tipje voor me... Ik heb mbv wireshark mijn iptv streams afgeluisterd, waar ik bij de "grote" zenders de normale adressen kan vinden (233.81.233.xx:yyyyy), maar van een aantal krijg ik speciale adressen die beginnen met 239.193.128.xx en geen poortnummer. Wat doe ik fout, of wat moet ik doen om ook achter die adressen de iptv streams te kunnen pakken?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
In jouw capture komt de range (233.81.233.x) direct van Technicolor (AS20969). De andere range (239) lijkt rechtstreeks van XMS te komen omdat deze meestal lokaal (lage ttl) gebruikt worden. Misschien zijn dat de andere "kleine" zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paris
marigo schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:48:
In jouw capture komt de range (233.81.233.x) direct van Technicolor (AS20969). De andere range (239) lijkt rechtstreeks van XMS te komen omdat deze meestal lokaal (lage ttl) gebruikt worden. Misschien zijn dat de andere "kleine" zenders?
Wat ik vergeten te melden was, is dat ik met de 239 range geen beeld met VLC kan ontvangen. Ik weet dat van bijv. MotorsTV ik een 239 range ontvang en ik een adres uit 233.81.233.x range heb van dat zelfde MotorsTV die het wel doet in VLC.

Ik zou graag van al mijn zenders die ik met de Amino kan ontvangen ook de UDP adressen voor in VLC en later een mediacenter willen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Paris schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:49:
[...]

Wat ik vergeten te melden was, is dat ik met de 239 range geen beeld met VLC kan ontvangen. Ik weet dat van bijv. MotorsTV ik een 239 range ontvang en ik een adres uit 233.81.233.x range heb van dat zelfde MotorsTV die het wel doet in VLC.

Ik zou graag van al mijn zenders die ik met de Amino kan ontvangen ook de UDP adressen voor in VLC en later een mediacenter willen hebben...
Gebruik je misschien een DLINK-655 router ? Er is een known issue met de firmware, die opgelost schijnt te zijn met een russische firmware (ftp.dlink.ru), waardoor de 239.x.x.x range problemen geeft.

Long shot, maar je weet maar nooit....

Barry

[ Voor 3% gewijzigd door barryl op 08-09-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij gebruikt een DIR-855 zo te lezen aan z'n posts. Ik denk dat de DIR-855 dezelfde 239.x.x.x multicast bug heeft als de DIR-655 in de EU en NA firmware.

Probeer de nieuwste worldwide firmware op ftp.dlink.ru:
ftp://ftp.dlink.ru/pub/Ro...R855Ax_FW123WWB05Beta.BIN

De kans is groot dat die WW firmware niet die bug heeft.

• Paris
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:44:
Hij gebruikt een DIR-855 zo te lezen aan z'n posts. Ik denk dat de DIR-855 dezelfde 239.x.x.x multicast bug heeft als de DIR-655 in de EU en NA firmware.

Probeer de nieuwste worldwide firmware op ftp.dlink.ru:
ftp://ftp.dlink.ru/pub/Ro...R855Ax_FW123WWB05Beta.BIN

De kans is groot dat die WW firmware niet die bug heeft.
Helemaal correct... :? _/-\o_ Ik heb een DIR-855 draaien..

Tot nu toe erg tevreden daar over. Vanavond zal ik meteen ff naar die russische firmware kijken... THANX!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
Goku33 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:25:
[...]

Zou het toch maar zo'n feest zijn dat XMS dit toeliet op zijn iptv streams! Ik zou hem onmiddelijk onder mijn tv zetten! Het enige dat nog mist is een blu-ray drive, dan heb je echt alles in 1!
ziet er inderdaad veelbelovend uit
Goku33 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:25:
[...]

De IPTV streams zijn onversleuteld, je moet er alleen bij zien te komen. Genoeg over te vinden hier op Got :) (bv. in Lijbrandt IPTV topic).

Er IS wel een apparaat dat -bijna- alles ondersteunt: De HDI DUNE Serie:
http://nl.hardware.info/r...-smart-max-en-pro-preview

In de meest uitgebreide vorm heb je een netwerk-mediaplayer die ALLES speelt, volledige Blu-ray support heeft, IPTV streams kan afspelen en volgens mij ook opnemen, en de mogelijkheid om uit te breiden met tuners (nog nog dvb-t, maar dvb-c en -s schijnen eraan te komen).

• denan
eymey schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:13:
[...]

De IPTV streams zijn *nu nog wel* onversleuteld *maar dat wil niet zeggen dat dit zo blijft*, je moet er alleen bij zien te komen. Genoeg over te vinden hier op Got :) (bv. in Lijbrandt IPTV topic).

*ik zou in ieder geval geen hardware aanschaffen zolang het niet een "officieel gesupport product is"*
;)
Natuurlijk, dat begrijp ik ook ;). Maar zolang het nog werkt, werkt het. En die HDI Dune apparaten hebben dusdanig veel mogelijkheden dat, zelfs als IPTV streams toch een keer versleuteld worden, het ding nog steeds genoeg mogelijkheden biedt.

En Ik mag toch hopen dat DVB-C (het basispakket) altijd onversleuteld zal blijven, ivm de kosten (ook voor glashart media zelf) om daar met Conditional Access apparatuur te gaan werken en distributeren :).

En ook mag ik hopen dat IPTV streams pas versleuteld worden op het moment dat iedereen die dat wil over een door Glashart ondersteunde PVR beschikt ;)

Verwijderd

Als Glashart Media slim is versleutelen de streams niet, maar gaan ze investeren in een beter Conditional Access systeem. Versleutelen brengt alleen maar een hoop nadelen met zich mee. Zie ook mijn eerdere post.

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:32:
Als Glashart Media slim is versleutelen de streams niet, maar gaan ze investeren in een beter Conditional Access systeem. Versleutelen brengt alleen maar een hoop nadelen met zich mee. Zie ook mijn eerdere post.
Dat er nadelen aan zitten klopt, echter is het grote voordeel dat je op een relatief goedkopen en makkelijke manier ervoor zorgt dat streams enkel te bekijken zijn voor betalende klanten ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.