Goedkoop op de korte termijn. Duur op de lange termijn. Zowel voor de klant als voor Glashart Media.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 16:32 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 16:32 ]
Verwijderd
Er bestaan een hoop twijfels op internet over de betrouwbaarheid van deze firmware updates. Vooral omdat ze in Rusland gehost worden, staan fora er vol mee met waarschuwingen dat hier wel eens expres een achterdeurtje is open gelaten. De mogelijke gevolgen hoef ik vast niet uit te leggen... Heeft iemand deze firmware al wel eens uitgeprobeerd?Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:44:
Hij gebruikt een DIR-855 zo te lezen aan z'n posts. Ik denk dat de DIR-855 dezelfde 239.x.x.x multicast bug heeft als de DIR-655 in de EU en NA firmware.
Probeer de nieuwste worldwide firmware op ftp.dlink.ru:
ftp://ftp.dlink.ru/pub/Ro...R855Ax_FW123WWB05Beta.BIN
De kans is groot dat die WW firmware niet die bug heeft.
Verwijderd
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 23:23 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Paris op 10-09-2010 06:51 . Reden: Update ]
Ik neem aan dat hier extra kosten aan zitten?quote: algemene voorwaarden9.3 De Eindgebruiker heeft de mogelijkheid de Overeenkomst bij verhuizing buiten het
verzorgingsgebied van Xms te beëindigen met ingang van de verhuisdatum.
Verwijderd
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
The Unpredictable Striker!
[ Voor 48% gewijzigd door rjn27 op 10-09-2010 13:15 ]
Het merendeel van de oude routers is er al tussen uit omdat de mensen de snelheid van 50 mbits al niet haalden. Het merendeel van de klanten heeft dus al een goede router.rjn27 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:07:
Lol wat een actie van XMS dat noemt men ook wel een sigaar uit eigen doos
wel een goede router had liever een snelheids upgrade gehad voor max 10 euro naar 100mbit dat had ik dan wel gedaan
Ik heb al een goede router.
[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 10-09-2010 13:50 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Luuk1983 op 10-09-2010 13:48 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
[ Voor 45% gewijzigd door GerkeP op 10-09-2010 13:52 ]
GerkeP
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Sommige mensen dulden het gewoon niet als anderen de waarheid zeggen omdat ze blijkbaar het gevoel hebben zich te moeten verdedigen dat ze minder krijgen voor meer geld en roepen dat de ander zijn mond moet houden of maar op moeten rotten.eymey schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:48:
Joh deze discussie is al zo vaak gevoerd.
Sommige mensen houden gewoon van trollen en dreigen. Ga dan ook gewoon naar Ziggo toe als je 10 mbit genoeg vindt en denk echt 120 mbit down nodig te hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door denan op 10-09-2010 14:00 ]
Omdat veel mensen deze investering zelf al gedaan hebben toen ze bij xms kwamen,sigaar uit eigen doos is inderdaad een verkeerde uitdrukking,het is meer een onnodige sigaar voor velen.denan schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:58:
Persoonlijk snap ik het probleem niet wat mensen met die actie hebben. de 100/100Mbit upgrade kost inderdaad nog 30 euro extra maar je krijgt er nu een gratis router bij twv 119 euro (klopt ook nog ook met de winkelprijs.. bij de meesten is ie 130-150 euro). Hoezo is dat dan een sigaar uit eigen doos?
Dat is natuurlijk een flauwe en een inkopper,diezelfde verhalen hoor ik over xms ook,goed dat zijn vaak mensen met slechtere routers maar wie zegt dat die Ziggo klagers wel over een goede router beschikken ?Verder hoor ik meer en meer klachten over UPC/Ziggo en het niet behalen van de snelheid. In de omgeving van Nijmegen ken ik al meerdere mensen die die 120Mbit in het begin haalden.. maar sinds een maand of 2-3 ergens rond de 60 blijven steken. Tijdens piekuren daalt het zelfs nog verder. Bij XMS zal dat niet gebeuren aangezien ze het dataverbruik realtime monitoren en ingrijpen zodra er een te hoge overboeking ontstaat.
Hier heb je een punt,maar ook hier kan je alleen in je eigen keuken kijken.Verder heeft eymey hierboven natuurlijk ook een punt: van tweakers verwacht je een iets doordachter argument dan 120/10 is sneller dan 100/100!!!.
Latency/pingtijden/peeringafspraken/netwerkstabiliteit etcetc.. het telt allemaal mee.
Jij weet heel goed dat die 100 mbits niet gehaald kan worden, er gaat standaard al een welliswaar klein percentage vanaf voor telefoon en zolang de hardware bij de klant thuis niet vervangen is gaat iedere digitale tv stream van die 100 mbits af.En ja.. ik zou zelf liever 100/100Mbit hebben dan 150/10
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 10-09-2010 14:17 ]
Ik denk dat er hier een hoop zijn op tweakers met XMS die geen belang hebben bij die routerdenan schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:58:
Persoonlijk snap ik het probleem niet wat mensen met die actie hebben. de 100/100Mbit upgrade kost inderdaad nog 30 euro extra maar je krijgt er nu een gratis router bij twv 119 euro (klopt ook nog ook met de winkelprijs.. bij de meesten is ie 130-150 euro).
GerkeP
Je mag zeker zeggen wat je wilt en andersom geldt dat dan natuurlijk ook voor mij. Ik pik jou eruit omdat het totaal niet verassend is dat jij weer bij degene bent die altijd maar aan het zeuren is en aan het vertellen is hoe geweldig ziggo is. Dat je dat doet is natuurlijk prima, maar je valt ZO verschrikkelijk vaak in herhaling dat we onderhand allemaal wel weten wat jouw standpunt is ten opzichte van XMS en Ziggo. Als je nou wat nieuws te zeggen had, OK, maar je hebt gewoon niks nieuws meer te zeggen. En ik ben volgens mij ook zeker niet de eerste die dit aangeeft bij jou. Mijn vraag is dan ook mijns inzien terecht: wat doe je nog hier in dit topic als XMS zo slecht is in jouw ogen?Nick39 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:56:
@Luuk1983 vind je het fair dat samen met mij nog minimaal 5 anderen roepen dat de actie sucks en mij er weer uit haalt ?
Word ik ergens persoonlijk ?
Dit is een vrij forum en ik kan en zal zeggen wat en wanneer ik wil en met reacties als die van jou,wordt dat echt niet minder.
Doe normaal en hou het algemeen,maak het niet persoonlijk.
Jij weet heel goed dat die 100 mbits niet gehaald kan worden, er gaat standaard al een welliswaar klein percentage vanaf voor telefoon en zolang de hardware bij de klant thuis niet vervangen is gaat iedere digitale tv stream van die 100 mbits af.
We hebben zelf samen zitten monitoren met 2 amino 130's op een hd stream en beiden gezien dat er netto net 75 mbits over bleef,als je dat nu gaat ontkennen ben je voor mij een hele hoop van je geloofwaardigheid kwijt,en dat zou de eerste keer zijn dat ik dat tegen jou zou zeggen.
[ Voor 21% gewijzigd door Luuk1983 op 10-09-2010 14:17 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Je kent me goed genoeg om te weten dat ik dat alleen zou zeggen als het niet aan de router of het thuisnetwerk ligtNick39 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:09:
[...]
Dat is natuurlijk een flauwe en een inkopper,diezelfde verhalen hoor ik over xms ook,goed dat zijn vaak mensen met slechtere routers maar wie zegt dat die Ziggo klagers wel over een goede router beschikken ?
Dat zijn toch allemaal dingen die in het domein van klantervaring liggen. Ok.. peering is wellicht niet erg transparant al zullen de meeste gamers wel weten hoe een traceroute werkt.Hier heb je een punt,maar ook hier kan je alleen in je eigen keuken kijken.
Telefoon: 256Kbyte (indien in gebruik)Jij weet heel goed dat die 100 mbits niet gehaald kan worden, er gaat standaard al een welliswaar klein percentage vanaf voor telefoon en zolang de hardware bij de klant thuis niet vervangen is gaat iedere digitale tv stream van die 100 mbits af.
Ik zeg volgens mij nergens dat je geen snelheid kwijt raakt? (scrolled naar boven.. yup.. 4-12Mb per Settopbox .. ) maar ik maak wel het punt dat dit alleen gebeurt als je als klant de IPTVdienst (op basis van een STB) aan zet. Kijk je analoog of via DVB-C dan heb je wel de volle 100Mbit.We hebben zelf samen zitten monitoren met 2 amino 130's op een hd stream en beiden gezien dat er netto net 75 mbits over bleef,als je dat nu gaat ontkennen ben je voor mij een hele hoop van je geloofwaardigheid kwijt,en dat zou de eerste keer zijn dat ik dat tegen jou zou zeggen.
[ Voor 0% gewijzigd door denan op 10-09-2010 14:23 . Reden: iets duidelijker zo :P ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik neem het je als nieuwkomer ook niet kwalijk dat je dingen roept die niet kloppen,daar zijn er hier meer van.Luuk1983 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:15:
[...]
Je mag zeker zeggen wat je wilt en andersom geldt dat dan natuurlijk ook voor mij. Ik pik jou eruit omdat het totaal niet verassend is dat jij weer bij degene bent die altijd maar aan het zeuren is en aan het vertellen is hoe geweldig ziggo is. Dat je dat doet is natuurlijk prima, maar je valt ZO verschrikkelijk vaak in herhaling dat we onderhand allemaal wel weten wat jouw standpunt is ten opzichte van XMS en Ziggo. Als je nou wat nieuws te zeggen had, OK, maar je hebt gewoon niks nieuws meer te zeggen. En ik ben volgens mij ook zeker niet de eerste die dit aangeeft bij jou. Mijn vraag is dan ook mijns inzien terecht: wat doe je nog hier in dit topic als XMS zo slecht is in jouw ogen?
EDIT: Kijk dit zijn opmerkingen waarvan ik vind dat je inderdaad gelijk hebt:
[...]
Ik denk juist dat het positief is als mensen kritisch zijn. Nick is over het algemeen zeer kritisch en zijn posts komen af en toe als een rant over maar dat heeft voornamelijk te maken met de manier waarop hij zijn posts opzet. Het is niet zo dat hij xms ziet als " the source of all evil"Nick39 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:30:
Dus ik mag misschien een troll zijn in de ogen van een aantal,er zijn hier net zo goed positieve trolls te vinden.
Dat zou waarschijnlijk meer investeringen noodzakelijk maken dan enkel een paar Gigabit CPE's. Ik bedoel het zijn waarschijnlijk niet alleen de CPE's die de zaak tot 100Mbit beperken maar ook de verdere apparatuur in het netwerkeymey schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:26:
Het zou inderdaad om te beginnen wel een hele stap vooruit zijn als overal ( of op z'n minst bij 100 mbit klanten en hoger) de Genexis module vervangen zou worden door een model met Gigabit.
Geldt overigens ook voor KPN, want daar speelt precies hetzelfde probleem bij 100 mbit klanten.
Jij wel.. maar in de foldertjes en uitingen van xms staat nergens dat de snelheden van bv digitale tv van die 100 mbits af gaan.
[ Voor 24% gewijzigd door Nick39 op 10-09-2010 14:50 ]
Ik heb geen enkel probleem met mensen die zeer kritisch zijn. Ik vind zelf die actie nou ook weer niet echt geweldig en ik ben zelf ook van mening dat 100/100mbit in verhouding te duur is. Het zal waarschijnlijk de nuance zijn die ik mis. Ik krijg echt een te hoog 'ziggo is veel beter' gevoel bij Nick zonder goede onderbouwing. Fijn dat Ziggo voor hem prima is en dat het bij hem goed werkt, maar volgens mij kan XMS weinig goed doen in zijn ogen. Dus zolang de nuance er is en een goede onderbouwing, dan mag je van mij alles zeggen, zolang het maar duidelijk is dat het je eigen mening is. En dat mis is. Je Nick betaald minder bij Ziggo, maar voor de rest is het appels met peren vergelijken.denan schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:36:
[...]
Ik denk juist dat het positief is als mensen kritisch zijn. Nick is over het algemeen zeer kritisch en zijn posts komen af en toe als een rant over maar dat heeft voornamelijk te maken met de manier waarop hij zijn posts opzet. Het is niet zo dat hij xms ziet als " the source of all evil"
Af en toe mag het wel iets genuanceerder maar datzelfde effect zie je terug in positieve posts.
Nou, wat ik gelezen heb over die Genexis is dat IPTV subnet gescheiden is van het internet waardoor het lastiger (maar niet onmogelijk) is om een router met IGMP proxy te gebruiken en je dus een complexere/duurdere netwerktopologie krijgt om IPTV op alle PCs in huis te krijgen.eymey schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:26:
Het zou inderdaad om te beginnen wel een hele stap vooruit zijn als overal ( of op z'n minst bij 100 mbit klanten en hoger) de Genexis module vervangen zou worden door een model met Gigabit.
Geldt overigens ook voor KPN, want daar speelt precies hetzelfde probleem bij 100 mbit klanten.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Kijk Nick, dit vind ik dus een GOEDE post van je, goed onderbouwd en dergelijke.Nick39 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:41:
[...]
Jij wel.. maar in de foldertjes en uitingen van xms staat nergens dat de snelheden van bv digitale tv van die 100 mbits af gaan.
Je betaalt voor die digitale tv,en je betaalt voor die 50 mbits extra.
Jij zegt dus, als je van je geld de volle 100% rendement wil,dan moet je je digitale tv boxen uit gooien.
Verder noem je exact dezelfde getallen als ik, ik heb het over 2 amino 130's.
Je betaalt dus extra voor de digitale dienst,je betaalt extra voor de verhoging van de 50 mbit,en je betaalt extra voor die HD tv die dus de snelheid van die bijbetaalde 50 mbits van 30 euro afsnoept.
Dus pa boven,haalt alleen de 100 mbits waarvoor ie een snellere router heeft gekregen en waarvoor ie 30 euro per maand betaald, als beneden niemand naar digitale tv kijkt,waar ie een dure hd decoder heeft gekocht en ook nog eens extra betaalt.
Met dingen als, een vriend van me zegt... kom dan hier kijken.
Net als die 3 vorige meettroepen van xms die toen ik over de analoge kwaliteit klaagde,moesten constateren dat ik gelijk had... zou je moeten weten dat ik niet zo maar iets roep.
Het enige wat nog mist is de toevoeging dat met de introductie van DVB-C het bekijken van digitale TV niet van je 100Mbit af hoeft te gaan.Luuk1983 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:44:
[...]
Kijk Nick, dit vind ik dus een GOEDE post van je, goed onderbouwd en dergelijke.
Ook niet correct,dat gaat alleen op voor het basis pakket,en dan ook nog bij een nog heel beperkte doelgroep,want dat dvb-c is niet oveal al ge-introduceerd en geldt niet voor de extra betaalde (HD) zenders.denan schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:49:
[...]
Het enige wat nog mist is de toevoeging dat met de introductie van DVB-C het bekijken van digitale TV niet van je 100Mbit af hoeft te gaan.
(semi)Offtopic: Bah.. zeurpieten.. ik zit met 4/0.5mbit thuis te werken. !
[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 10-09-2010 14:53 ]
Dan zijn we allebei onvolledig geweest..Nick39 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:51:
[...]
Ook niet correct,dat gaat alleen op voor het basis pakket.
[ Voor 24% gewijzigd door denan op 10-09-2010 14:59 ]
Joh ik ben al tevreden met 30/30 mbit die ik hier nu heb via Tweakik222 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:39:
[...]
Dat zou waarschijnlijk meer investeringen noodzakelijk maken dan enkel een paar Gigabit CPE's. Ik bedoel het zijn waarschijnlijk niet alleen de CPE's die de zaak tot 100Mbit beperken maar ook de verdere apparatuur in het netwerk
En verder in het algemeen vind ik het persoonlijk nogal veel gezeur om niets als ik eerlijk ben. Heb zelf een 100Mbit verbinding en twee amino stb's en ja als die dan beide aanstaan dan kost dat snelheid, niemand zegt ook dat dat niet zo is. Maar kom op je houdt zelfs wanneer beide op een ander HD kanaal staan nog steeds ongeveer 70Mbit over waarmee je prima kan internetten, downloaden, streaming kan kijken of whatever. Staan beide op hetzelfde kanaal dan heb je nog ongeveer 80 - 85Mbit over aangezien het dankzij de multicast techniek dan slechts 1 keer bandbreedte kost.
Sorry..maar dat weet je niet..je roept over achterhaalde theorie toen je nog met zijn allen op een en dezelfde kabel zat in een wijkje.eymey schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:52:
[...]
Verder die hele discussie van Glasvezel vs. Ziggo: Ach.... Ik wil mensen die braggen met hun 120 mbit down van Ziggo nog wel eens terug horen als die abbo's populair worden en hele mensen op een zelfde coax-segment willen die snelheid tegelijk hebben. Gaat gewoon niet gebeuren. Zelfs docsis3 kan dat niet hebben, denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 10-09-2010 15:15 ]
Het opzetten van de router is niet moelijker op zich dan met een packetfront. Enige is dat je direct achter de Genexis dan een switch moet plaatsen van waaruit een kabeltje gaat naar een tweede WAN aansluiting in je router.ari3 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:43:
[...]
Nou, wat ik gelezen heb over die Genexis is dat IPTV subnet gescheiden is van het internet waardoor het lastiger (maar niet onmogelijk) is om een router met IGMP proxy te gebruiken en je dus een complexere/duurdere netwerktopologie krijgt om IPTV op alle PCs in huis te krijgen.
Ik zal daarom een upgrade naar een Genexis weigeren. Die PacketFront werkt prima op dit moment.
Dat is ook het enige voordeel. Een hele film downloaden in 10 minuten, i.p.v. in 20 minuten. Of 144 films per dag kunnen downloaden i.p.v. 'maar' 72 films.marigo schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:43:
Kan iemand uitleggen wat het voordeel is van een hogere download snelheid?
Het enige wat ik zo kan bedenken is dat (theoretisch gezien) een bestand van 100MB via een 50Mbit/s aansluiting er 16 seconden over doet en met een 100Mbit/s aansluiting is dit 8 seconden.
(waarschijnlijk een domme vraag)
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat is maar net hoe je het interpreteert. 50 mbit upload is 5 tot 50 keer sneller dan alle abonnementen die je als consument normalerwijs kan krijgen. Een 50/50 SDSL lijn is niet eens mogelijk, laat staan een 100/100 SDSL lijn. Voor sommige mensen zal de glasvezelaansluiting voor dit geld absoluut het goedkoopste en het snelste zijn voor hun wensen. Andere mensen willen graag alleen snel downloaden en dan is de 50 a 100 mbit weer aan de dure kant. Ik vind het te ver gaan om te zeggen dat glasvezel niet het snelste en niet het goedkoopste is, maar genuanceerd ligt het dus meer aan de doelgroep. En ik ben het wel met je eens dat veel mensen niks aan de hoge upload hebben.rjn27 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:51:
Daar is van over NIET de snelste NIETde goedkoopste WELde beste techniek
[ Voor 42% gewijzigd door Luuk1983 op 10-09-2010 15:35 ]
Precies wat ik zeg dus: complexer en duurder (want nieuwe router nodig met tweede WAN poort en extra switch nodig)ik222 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:10:
[...]
Het opzetten van de router is niet moelijker op zich dan met een packetfront. Enige is dat je direct achter de Genexis dan een switch moet plaatsen van waaruit een kabeltje gaat naar een tweede WAN aansluiting in je router.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ik denk dat er weinig te weigeren valt, want dat spul is onderdeel van de netwerkinfrastructuur en als die geupgrade wordt terwijl jouw PacketFront modem dat niet ondersteunt zit je zonderari3 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:43:
[...]
Nou, wat ik gelezen heb over die Genexis is dat IPTV subnet gescheiden is van het internet waardoor het lastiger (maar niet onmogelijk) is om een router met IGMP proxy te gebruiken en je dus een complexere/duurdere netwerktopologie krijgt om IPTV op alle PCs in huis te krijgen.
Ik zal daarom een upgrade naar een Genexis weigeren. Die PacketFront werkt prima op dit moment.
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 16:45 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 17:35 ]
Het uitdelen van IP's heeft niks met de CPE te maken maar met andere componenten in het netwerkVerwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:37:
- Dynamische IP's werken niet meer op basis van MAC-adres. (wat toch echt zeer handig is als je ff een ander ip wil).
Verwijderd
[ Voor 90% gewijzigd door Mau_Maus op 10-09-2010 20:48 ]
Genexis is cisco.. packetfront is becs. Die netwerken kun je niet mixen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:47:
Klopt, maar ik kan me voorstellen dat ze het netwerk ook nog wel compatible houden voor Packetfront CPE's en die wijze waarop die werken. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Reggefiber bij iedereen alle Packetfront CPE's gaat vervangen voor Genexis CPE's. Lijkt me eerder dat ze dit pas doen als je 200Mbit pakt ofzo.
Hier inderdaad ook problemen op Comedy Central. Echt niet om aan te zien en er valt zelfs een stuk van de ondertiteling weg. (Aan de zijkanten.)Mau_Maus schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:55:
Laatste dagen valt me op dat bij Nickolodeon/Comedy Central het beeld raar geknipt wordt... Het lijkt een soort letterbox... Je ziet op dit moment ook Nickolodeon logo wegvallen.
Het is volgens mij de laatste week bij bepaalde uitzendingen, toen dacht ik dat het misschien ff een foutje was, maar gisteren ook bij Comedy Central heel duidelijk.
Het is zowel op de 110 als de 130 (analoog niet getest).
Edit:
Nu bij de Simpsons gaat het weer goed... Het lijkt eerder fout de gaan bij de breedbeeld/letterbox uitzendingen.
Edit2: Nu tijdens DOGMA weer te zien.
PS. Ik bedoel dus niet de algemene "klacht" dat alles op Comdey Central in 4:3 wordt uitgezonden want zo zenden ze het zelf uit, en XMS geeft het goed 1:1 door. Misschien proberen ze wel breedbeeld te gaan uitzenden eindelijk en staan er nog instellingen fout?
Edit3:
Analoog wordt er niks geknipt, maar je ziet dat breedbeeld-uitzendingen (die "normaal"op comedy central in letterbox worden uitgezonden) nog eens worden uitgerekt naar breedbeeld. Dubbelop dus.
Bij digitaal wordt daar van nog eens de zijkanten geknipt zodat het weer een 4:3 vlak wordt.
Gaat dus niet helemaal goed. Hopelijk wordt het opgepikt.
Nee zeker niet afpakken, maar hier (bij OnsBrabantNet) hadden eerst ruim 50 analoge zenders en dat was teveel om een goed DVB-C signaal daarnaast te kunnen doorgeven. Dus daarom dat analoog nu beperkt wordt tot 37 zenders en dat daarnaast die zenders dan ook zonder meerkosten via DVB-C worden doorgegeven.Nick39 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:32:
Gaan de glasvezel leveranciers nu ook analoog afpakken ?
Uit het Eindhovens dagblad:
OnsBrabantNet en OnsNet Nuenen snijden behoorlijk in het aanbod van analoge televisiezenders. Negentien zenders worden geschrapt en bovendien moeten de kanalen op de tv in huis opnieuw worden ingesteld. De glasvezelaanbieders hebben een andere tv-dienstleverancier die vooral inzet op digitale televisie. Volgens het Eindhovense Edutel, namens de glasvezelbedrijven de onderneming die de diensten aanbiedt, is de aanpassing van het aanbod onder meer het gevolg van kosten- en kwaliteitsoverwegingen. Glasvezelklanten ontvangen gefaseerd – afhankelijk van de woonplaats – een brief waarin de operatie wordt aangekondigd. Daarin staat dat het analoge zenderpakket in het vervolg zonder aanpassing van de kosten ook digitaal zal worden doorgegeven. Daarvoor is dan wel een apart kastje nodig, dat niet gratis is. Wat niet in het bewuste schrijven staat, is dat negentien zenders verdwijnen. Edutel- directeur Piet Bekenkamp is daar desgevraagd, achteraf bezien, minder gelukkig mee. "Het was transparanter geweest als dat erbij had gestaan. In volgende brieven zullen we dat dan ook aanpassen
[ Voor 61% gewijzigd door ik222 op 10-09-2010 22:01 ]
Verwijderd
analoog is inderdaad het hele beeld wel, maar wordt het extra 16:9/breedbeeld commando wel gestuurd, waar door de mensen platter zijn. Dat kan door beeld instellingen van een tv gecorriceerd worden, maar ook in analoog gaat er dus iets mis.Quibus69 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:00:
[...]
Hier inderdaad ook problemen op Comedy Central. Echt niet om aan te zien en er valt zelfs een stuk van de ondertiteling weg. (Aan de zijkanten.)
Analoog is dit probleem er niet.
Verwijderd
Ik denk dat het inderdaad een limiet van de apparatuur is. Wellicht kunnen ze daardoor niet zo veel frequentieruimte gebruiken als de grote kabelaars dat wel kunnen met zwaardere apparatuur. Als je ook ziet hoeveel ruis er hier in het analoge signaal zit ten opzichte van het Ziggo signaal, dan zegt dat ongeveer wel hoeveel men bereid is geweest om uit te geven aan apparatuur.eymey schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:35:
En toch blijft het wel apart: De kabelaars kunnen een breed spectrum doorgeven aan analoge zenders (trouwens ook niet zo veel als waar de Edutel abonnees mee 'verwend' zijn en wat ze nu als afpakken zien) + ook nog veel DVB-C in redelijke kwaliteit (wat ik heb gezien van UPC en Ziggo). Waarom kunnen zij dit wel en levert dit op de glasvezel storing op?
Te 'goedkope' apparatuur waarmee Glashart Media de RF muxen produceert en op de fiber zet? Te goedkope CATV modules? Of willen ze zich gewoon op maximale kwaliteit richten waar dit op de kabel niet gebeurt?
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 22:47 ]
Dat is maar de vraag of Ziggo het gratis gaat doen of kun jij in de toekomst kijken.Nick39 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:41:
[...]
Ziggo mag misschien niet overal de hogere snelheden halen,ze werken er aan,en doen het gratis.
Wanneer heeft xms voor het laatst iets gratis gedaan ?
Verwijderd
Idd. ruis zit er erg veel in het analoge signaal.Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:45:
[...]
Ik denk dat het inderdaad een limiet van de apparatuur is. Wellicht kunnen ze daardoor niet zo veel frequentieruimte gebruiken als de grote kabelaars dat wel kunnen met zwaardere apparatuur. Als je ook ziet hoeveel ruis er hier in het analoge signaal zit ten opzichte van het Ziggo signaal, dan zegt dat ongeveer wel hoeveel men bereid is geweest om uit te geven aan apparatuur.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
ligt het niet aan het IP wat je gerbuikt?Inflatable schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:11:
C:\Users\xxx>tracert 217.149.192.85
Traceren van de route naar 217.149.192.85 via maximaal 30 hops
1 <1 ms <1 ms <1 ms 85.223.48.x
2 <1 ms <1 ms <1 ms 172.23.161.16x
3 <1 ms <1 ms <1 ms 172.23.161.165
4 <1 ms <1 ms <1 ms 172.23.161.161
5 <1 ms <1 ms <1 ms 172.23.161.157
6 * * * Time-out bij opdracht.
Help?!
[ Voor 9% gewijzigd door Hopjesvla79 op 14-09-2010 08:30 ]
Hi Ha Hopjesvla
Wat is 'zonder internet'? Ik heb een paar keer gehad dat de DNS servers nogal gaar waren. Ik weet verder niet hoever je technische kennis gaat en wat je wel en niet geprobeerd hebt, maar je zou de Google DNS servers eens kunnen proberen : 4.4.4.4 en 8.8.8.8Inflatable schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:11:
Internet probleem verhaal
[ Voor 6% gewijzigd door Inflatable op 11-09-2010 19:31 ]
Al andere netwerkkabel geprobeerd?Inflatable schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:30:
Ik heb hier 5 PC's staan, heb er 3 van geprobeerd, en allemaal hetzelfde probleem als ik ze zonder router aansluit.. Wel verbinding met de gateway (85.223.48.1), daarna 4 routers uit de 172.23.161.* range en dan houdt het op.. Normaal gesproken hoort die range volgens mij nog even door te lopen voordat ik het InterNL netwerk verlaat (heb helaas geen trace van toen het nog werkte)..
Daar ligt het dus niet aan..
GerkeP
Haha, hou maar op jongens
Verwijderd
Request timed out wil niet zeggen dat de verbinding niet werkt, in de meeste gevallen is die server zo geconfigureerd dat ie dit soort verzoeken negeert.Hopjesvla79 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:03:
5 3ms 2ms 3ms 217.149.207.202
6 8ms 9ms 8ms 217.149.207.218
7 * * * Request timed out.
Dit is gewoon de vangpagina van een virtuele webserver bij InterNLnet. Je komt hierop uit als je een adres intypt dat niet bestaat of als je zonder domeinnaam (via een IP) de server probeert te benaderen.bizx6.inter.nl.net
De door u opgevraagde site is niet aanwezig op deze server. Mogelijk is de site verwijderd of onder constructie. Het kan ook zijn dat u een verouderde browser gebruikt.
Dus omdat de verbinding niet buiten het netwerk van reggefiber komt denk je dat het probleem bij InterNLnet zit? Al aan het feit gedacht dat het ook een routeringsfout binnen het netwerk van reggefiber kan zijn?Little_Bear schreef op zondag 12 september 2010 @ 03:31:
Haha, hou maar op jongens, het is wel degelijk een InterNL-net probleem
Tip: Wikipedia: Wikipedia, the free encyclopediaPrivate_networkWe hebben hier alle scenarios gehad, op verzoek van de dame van de helpdesk (die dat ongetwijfeld via een standaard checklist opleest) en met mijn eigen advanced ICT en TCP/IP kennis kom ik er wel dat we absoluut niet voorbij een router komen in het InterNL-net netwerkje..
je komt gewoon niet buiten het netwerk van Reggefiber dus dan is het logisch dat je niets in public space kunt bereiken. Ik heb even gespiekt in de ticketinterface en er is een ticket aangemaakt bij de netwerkbeheerder. Prima troubleshoot btw van " de dame van de helpdesk die een checklist opleest".niets is te pingen, tracen, en vice versa niet. Modem en router (of PC) komen wel online, maar kunnen geen lookups doen via DNS-servers, omdat deze simpelweg niet bereikbaar zijn, dus ook die van Google niet. Er is duidelijk ergens in een zenuwcentrum iets kapot, of er is een softwareprobleem (Vlan's?) met betrekking tot deze client-ip-range.
[ Voor 20% gewijzigd door denan op 12-09-2010 14:10 . Reden: foutje :P ]
Hi Denan, bedankt voor je antwoord.. Dat is dus precies het probleem, ik kan niks bereiken na de 172.23.161.157.. Ik heb trouwens een Packetfront.. Dat er weer een ticket is aangemaakt door XMS is prima (de 2e dame was trouwens een stuk behulpzamer dan de 1e die ik gesproken heb), maar dat is dus al een keer gebeurd en toen kreeg ik doodleuk als antwoord dat ik maar een andere computer moest proberen omdat ik (volgens hun netwerkbeheer) gewoon verbinding zou moeten hebben, dus krijg ik het gevoel dat ik niet serieus genomen word.. Ik heb de trace met IP's de 1e keer al doorgegeven, maar kennelijk heeft men daar niks mee gedaan.. En als het probleem niet bij InterNL zit, maar bij Reggefiber dan moet men daar toch ook iets mee kunnen (wie communiceert het in dat geval met Reggefiber?).. Ik hoop maar dat er maandag echt iets opgelost wordt door het 2e ticket, het duurt me namelijk allemaal veel te lang, zit al sinds donderdag zonder internetverbinding..denan schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:06:
[...]
je komt gewoon niet buiten het netwerk van Reggefiber dus dan is het logisch dat je niets in public space kunt bereiken. Ik heb even gespiekt in de ticketinterface en er is een ticket aangemaakt bij de netwerkbeheerder. Prima troubleshoot btw van " de dame van de helpdesk die een checklist opleest".
add:
@Inflatable: heb je btw een genexis of een packetfront CPE?
[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 12-09-2010 14:36 ]
De eerste dame had ook een prima troubleshoot. XMS stemt het verder af met reggefiber, daar is nu ook een ticket aangemaakt. Het beste kun je pieterbas een pm sturen (icoontje onder zijn naam) met je accountgegevens.Inflatable schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:30:
Hi Denan, bedankt voor je antwoord.. Dat is dus precies het probleem, ik kan niks bereiken na de 172.23.161.157.. Ik heb trouwens een Packetfront.. Dat er weer een ticket is aangemaakt door XMS is prima (de 2e dame was trouwens een stuk behulpzamer dan de 1e die ik gesproken heb), maar dat is dus al een keer gebeurd en toen kreeg ik doodleuk als antwoord dat ik maar een andere computer moest proberen omdat ik (volgens hun netwerkbeheer) gewoon verbinding zou moeten hebben, dus krijg ik het gevoel dat ik niet serieus genomen word.. Ik heb de trace met IP's de 1e keer al doorgegeven, maar kennelijk heeft men daar niks mee gedaan.. En als het probleem niet bij InterNL zit, maar bij Reggefiber dan moet men daar toch ook iets mee kunnen (wie communiceert het in dat geval met Reggefiber?).. Ik hoop maar dat er maandag echt iets opgelost wordt door het 2e ticket, het duurt me namelijk allemaal veel te lang, zit al sinds donderdag zonder internetverbinding..
Bij de 1e dame moest ik echter wel een beetje teveel mijn best doen om het allemaal uit te leggen, want ik kreeg niet de indruk dat ze echt begreep waar het precies over ging.. Als je b.v. te horen krijgt dat je een uur moet wachten op een IP etc terwijl je een vast IP hebt, dan krijg je niet de indruk met iemand te spreken die er veel vanaf weet.. Maargoed, uiteindelijk is er de 1e keer idd ook een ticket aangemaakt, maar die werd dus zoals ik al zei beantwoord door hun netwerkbeheer met de mededeling dat ik gewoon verbinding had en maar een andere PC moest proberen.. Dan krijg je niet het idee dat er serieus naar het probleem gekeken is, welke duidelijk had moeten zijn uit de informatie van mijn uitleg en trace etc.. Nu heb ik de mazzel dat ik dit forum ken en weet dat hier mensen zitten die je eventueel ook nog kunnen helpen, maar dat mag natuurlijk niet nodig zijn.. Maargoed, hopelijk wordt maandag dan wel de boel gefixt zodat ik ook weer online kan..denan schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:54:
[...]
De eerste dame had ook een prima troubleshoot. XMS stemt het verder af met reggefiber, daar is nu ook een ticket aangemaakt. Het beste kun je pieterbas een pm sturen (icoontje onder zijn naam) met je accountgegevens.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Virusscanner, firewall, OS?[FrEEzEr] schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:02:
Ik krijg thuis mijn upload snelheid maar niet hoger dan 10mbit, ik moet toch 50mbit kunnen halen?
Ik gebruik een sitecom Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router WL-308. Download snelheid is wel 50mbit, iemand een idee?
GerkeP
Verwijderd
Probeer gedetailleerde specs van de router te vinden. Heel erg veel routers hebben slechts een beperkte LAN -WAN (upload) thoughput, omdat bijna alle consumenten aansluitingen relatief lage uploads hebben. Ik heb extreme gevallen gezien waarbij de download tot 800Mbps ging, maar de upload op 30Mbps bleef hangen.[FrEEzEr] schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:02:
Ik krijg thuis mijn upload snelheid maar niet hoger dan 10mbit, ik moet toch 50mbit kunnen halen?
Ik gebruik een sitecom Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router WL-308. Download snelheid is wel 50mbit, iemand een idee?
En de router er tussenuit halen om te testen.Loveparade schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:08:
[...]
Virusscanner, firewall, OS?
Wat gebeurt er als je de pc bedraad aansluit ipv via wifi?
[ Voor 18% gewijzigd door Luuk1983 op 13-09-2010 08:40 ]
Mwah, zolang Comedy Central/Syfy niet anamorf uitzenden zullen het nooit veelbekenen zenders worden. Je zit digitaal altijd met een enorme zwarte lijst er omheen.Mau_Maus schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:08:
hmm beeld op comedy central is nog steeds hetzelfde. Valt me mee dat weinig andere mensen klagen. Zeker met digitaal is het fout... Halve ondertiteling valt weg...
Ah een medestander. Zoveel mogelijk ook bellen hierover. Analoog lijkt ie goed, maar krijgt de breedbeeld/letterbox uitzendingen wel nog een commando mee voor 16:9 dus dan wordt het nog eens extra uitgerekt, wanneer je tv deze instellingen automatisch kan herkennen. Die fout zie ik tenminste nog in het analoge signaal. Bij Digitaal gebeurd dit ook, maar wordt het nog een geknipt/gecropt, naar 4:3.Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:20:
Hi,
Hier in Veenendaal, 3905 word digitaal Comedy Central in een verkeerd formaat weergegeven.
Zijkanten vallen buiten beeld, en ondertiteling valt half weg.
Analoog is hij wel goed.
Deze vraag moet je met comedy central zelf opnemen. Ik vind het ook jammer, maar daar kan XMS niks aan doen.ari3 schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:43:
[...]
Mwah, zolang Comedy Central/Syfy niet anamorf uitzenden zullen het nooit veelbekenen zenders worden. Je zit digitaal altijd met een enorme zwarte lijst er omheen.
Ik vraag me toch af waarom deze zenders vasthouden aan letterbox. Zou het comprimeren van zwarte vlakken resulteren in een lagere bitstream? Verder zou het zo kunnen zijn dat anamorf een te goed beeld geeft waardoor de prikkel om te investeren in de DVD boxsets zal afnemen.
Overigens mogen Comedy Central en Syfy ook wel eens naar HD gaan. Via de satelliet zijn de streams al geruime tijd beschikbaar. Lijkt me dat Glashart deze ook wel kan dooorgeven.
Verwijderd
Ik heb de manual van die specifieke router er eens op nageslagen. Op pagina 52 zie ik 'StreamEngine' staan. Voornamelijk de optie 'Automatic Upload Speed' en 'Manual Upload Speed' trekken mijn attentie. Probeer anders dat hele StreamEngine-gebeuren eens uit te zetten. Is dit overigens niet gewoon QoS in een marketing-jasje?[FrEEzEr] schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:02:
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 11:57 ]
Dat is een mogelijkheid, ik heb een quote gevonden van iemand online die ongeveer tot dezelfde conclusie komt:Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:32:
[...]
Ik heb de manual van die specifieke router er eens op nageslagen. Op pagina 52 zie ik 'StreamEngine' staan. Voornamelijk de optie 'Automatic Upload Speed' en 'Manual Upload Speed' trekken mijn attentie. Probeer anders dat hele StreamEngine-gebeuren eens uit te zetten. Is dit overigens niet gewoon QoS in een marketing-jasje?
Ook de WISH-optie op pagina 59 trekt mijn aandacht. Wellicht die ook eens uitzetten?
QoS handelt elk pakketje af, niet alleen streaming.
Linksys staat niet bepaald bekend om de geweldige QoS render engine in hun routers. Sitecom is er ook één.
De Sitecom Gaming Router WL-308 haalt, met QoS aan, een throughput van slecht 24 Mbit! Zo kun je dus niet optimaal profiteren van je snellere verbinding.
Nadat je geactiveerd bent kun je dat uiteraard wel zien. Nu kan het nog niet omdat je via mijn xms nu zelf je ingangsdatum nog kunt aanpassen. De nieuwe regeling is inderdaad dat klanten die zich na maart 2010 hebben aangemeld 4,95 p/m extra betalen voor het basispakket DTV. Jij hebt je gezien de vraagbundeling waarschijnlijk al eerder aangemeld, wat inhoud dat je nog gebruik kunt maken van de 'oude' regeling (geen extra abonnementskosten maar wel eenmalige koop van de STB).Wingie schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:06:
Nog een paar nachtjes slapen en dan wordt mijn glasverbinding als het goed hier in amersfoort geactiveerd. Op 6 september hebben ze de dummy modem vervangen voor de echte genexis en de verbinding getest.
Nu wil/wou ik de decoder gaan bestellen zodat ik vanaf de 22ste ook echt digitale TV kan gaan kijken maar nu komt het debiele volgens de hoog intelligente helpdesk medewerkers (hebben volgens mij nog een cursusje internet /glas etc. nodig) kan ik deze pas bestellen vanaf de 22ste omdat dan mijn abbo ingaat.
Dit is toch van de zotte, vorig jaar toen men hier bezig was 40% te halen zodat glasvezel voor hun rendabel werd had men nog geen flauw benul of/wanneer er een HD decoder zou komen dus dat kon ik destijds bij het aanmelden niet aangeven. Nu zegt men dikke vette pech bij aanmelding had u het aan kunnen geven nu moet u wachten en kunt dan gewoon toch analoog kijken voor een weekje of wat.
Ik vindt dit geen service en ook je reinste onzin de medewerker gaf aan dat het administratief te veel werk was als men al voordat het abbo ingaat een decoder gaat sturen.
Vraag: Weet iemand of dit juist is of dat er toch een workaround voor is zodat ik direct vanaf dag 1 digitale TV kan kijken?
En kan iemand ook zeggen of je je juiste abbo gegevens nadat je geactiveerd ben wel kunt zien? Nu kan ik via mijn.xmsnet.nl helemaal niks goed zien. (zoals nummerportering die ik al aangevraagd heb maar volgens deze pagina kan ik dit nog selecteren. En volgens de HPD moet ik 4,95 extra p/m gaan betalen voor de digitale zenders terwijl het in het abbo wat ik vorig jaar aangegaan ben standaard zit.
Al met al zijn mijn eerste ervaringen met XMS niet zo goed, ik hoop dat dit geen voorbode is en dat het 1 jaar nachtmerrie's worden.
Zoals gezegd door de helpdesk, er moet een handtekening onderstaan dat jij je abonnement wil wijzigenfast-server schreef op maandag 13 september 2010 @ 02:30:
Heb het laatst al gevraagd maar nog geen antwoord gehad:
Wij hebben Internet + Telefonie + schotel echter moeten we de schotel weg doen i.v.m. ontvangst problemen (bomen)
Via mijn XMS kunnen we geen TV en IPTV aanvragen, als we XMS bellen zeggen ze dat we een aangetekende brief moet sturen...
zo'n aangetekende brief is gewoon lastig aangezien het postkantoor hier meestal dicht is en mijn vrouw en ik ook niet zomaar even weg kunnen van ons werk.
Waarom kan dit niet gewoon telefonisch, via mijn XMS of per mail?
Z'n broer hier weer even.. Ik ga net zitten, reboot de router even om er zeker van te zijn dat die in ieder geval goed z'n werk doet.. enpieterbas12 schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:17:
@Inflatable,
Ik heb je inmiddels gevonden in het systeem.Regefiber zal er opnieuw naar kijken. En maak je geen zorgen je word echt wel serieus genomen er zijn zoals bij elke provider een troubleshoot om te ontdekken waar het probleem in zit. je pm staat helaas uit. Regefiber zal er maandag naar kijken en ik volg het ticket ook even
[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 13-09-2010 16:24 ]
Dank voor de tip heb net xms huis opgezocht maar deze is alleen op vrijdag en zaterdag geopend in amersfoort. Is er nog een andere manier om de stb animo 130 nu al te bestellen?d0s schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:28:
[...]
Nadat je geactiveerd bent kun je dat uiteraard wel zien. Nu kan het nog niet omdat je via mijn xms nu zelf je ingangsdatum nog kunt aanpassen. De nieuwe regeling is inderdaad dat klanten die zich na maart 2010 hebben aangemeld 4,95 p/m extra betalen voor het basispakket DTV. Jij hebt je gezien de vraagbundeling waarschijnlijk al eerder aangemeld, wat inhoud dat je nog gebruik kunt maken van de 'oude' regeling (geen extra abonnementskosten maar wel eenmalige koop van de STB).
Ga even naar het XMS huis toe, daar kunnen ze als het goed is een bestelling voor je plaatsen in de 'oude stijl'.
Ik snap dat het vervelend is en ik ben het ook wel met je eens dat het stom is dat je die settopbox niet eerder kan bestellen, maar van de andere kant, what's the 'big deal'? Ik heb het idee dat je je helemaal aan het opvreten bent en pissig bent op XMS omdat dit niet kan. Is het ZO erg om even 2 dagen zonder digitale TV te zitten? Als je nou geen analoge TV had voor de tussentijd was het vervelender geweest, maar je kan heel eventjes toch analoog kijken?Wingie schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:23:
[...]
Dank voor de tip heb net xms huis opgezocht maar deze is alleen op vrijdag en zaterdag geopend in amersfoort. Is er nog een andere manier om de stb animo 130 nu al te bestellen?
Mooi hoe NLkabel een reactie weet te mixen met reclameeymey schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:49:
Trouwens, nog wel een 'aardig' vervolg-artikeltje van Tros Radar m.b.t. de uitzending van vorige week....
http://www.trosradar.nl/n.../bericht/reactie-nlkabel/
Wel gek dat alleen jij zonder internet zit, zou dan toch minstens de hele straat of wijk moeten zijn lijkt mij. Doet je iptv het nog wel? Blijft een vreemd verhaal. Waar blijft Yogo Yogo als je hem nodig hebt....?Inflatable schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:18:
[...]
Z'n broer hier weer even.. Ik ga net zitten, reboot de router even om er zeker van te zijn dat die in ieder geval goed z'n werk doet.. ennog steeds geen internet voorbij, zoals hier gemeld, reggefiber!?
Tracen naar bijvoorbeeld de dns-server van Google 8.8.8.8 lukt niet en geeft vanaf hop 6 time-outs na router 172.23.161.157 (reggefiber?)
Net gebeld en het ticket van 9 zowel als die van 10 september is inmiddels gesloten, gisteravond zou alles opgelost moeten zijn vertelde de lieftallige dame mij net.. modem op verzoek uit en aan gezet.. niets helpt.
*zucht*
LB is er al weer klaar mee en gaat vanavond xs4all bellen om een adsl-lijn te bestellen.
p.s.: inflatable was dus ff Little_Bear.. stond nog ingelogd op PC van LB (via uberl77t KPN 3G-netwerk.. jeehaw)
[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 13-09-2010 17:16 . Reden: Edit: ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Inflatable schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:11:
Mensen, na bijna 4 jaar heb ik nu voor het eerst een probleem met mijn glasvezelinternetverbinding via XMS.. Ik zit al sinds donderdagmiddag zonder.. Na eigen onderzoek (met&zonder router, alle computers apart geprobeerd) ben ik tot de conclusie gekomen dat het probleem in het netwerk van InterNL (de leverancier van internet bij XMS) ligt.. Ik heb wel verbinding met hun netwerk, maar kom niet verder dan de 5e hop/router in hun netwerk.. Ik heb hierna de XMS helpdesk gebeld, en tot mijn teleurstelling moest ik vaststellen dat de kennis van de medewerkers daar nogal van een bedenkelijk niveau is (Ik heb het idee dat men vrouwelijke medewerkers van de administratie een snelcursus internet gegeven heeft ofzo).. Zo werd mij o.a. vertelt dat ik een uur moest wachten om een IP te krijgen, terwijl ik een vast IP heb, zucht.. Men begreep mijn uitleg van het probleem niet.. Uiteindelijk heb ik ze zover gekregen dat ze een ticket voor hun netwerkbeheer (lees: die van InterNL) hebben aangemaakt.. Toen ik echter de volgende dag weer belde werd mij doodleuk vertelt dat ik gewoon verbinding had en maar een andere PC moest proberen!?! Wederom het probleem uitgelegd, en wederom zou men het aan InterNL doorgeven.. Wel werd er bijgezegd dat er in het weekend waarschijnlijk niks aan gedaan kon worden.. Ik zit dus sowieso tot maandag zonder, en vrees dat dit wel eens een lang verhaal kan gaan worden..
Mocht er hier iemand zijn die me kan helpen hiermee, gaarne.. Hier een tracert naar een wilekeurig IP (de XMS website in dit geval) via mijn verbinding, kan je zien waar het ophoudt.. Ik kom dus niet verder dan de 172.23.161.157..
C:\Users\xxx>tracert 217.149.192.85
Traceren van de route naar 217.149.192.85 via maximaal 30 hops
1 <1 ms <1 ms <1 ms 85.223.48.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 172.23.161.169
3 <1 ms <1 ms <1 ms 172.23.161.165
4 <1 ms <1 ms <1 ms 172.23.161.161
5 <1 ms <1 ms <1 ms 172.23.161.157
6 * * * Time-out bij opdracht.
Help?!
Hey, het is inderdaad ook raar, maar we kunnen dat natuurlijk niet controleren. M'n broer (inflatable) weet niet wie er verder hier in het gebouw verder op xmsnet zouden kunnen zitten en om nu alle deuren langs te gaan.Fiber schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:08:
[...]
Wel gek dat alleen jij zonder internet zit, zou dan toch minstens de hele straat of wijk moeten zijn lijkt mij. Doet je iptv het nog wel? Blijft een vreemd verhaal. Waar blijft Yogo Yogo als je hem nodig hebt....?
Edit: Tickets gesloten zonder dat ze jou terugbellen of mailen om te vragen of alles weer werkt? Dat kan toch helemaal niet.....?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq