Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 53 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.423 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CaptJackSparrow schreef op zondag 25 november 2012 @ 10:22:
Het meest afschuwelijke van het 'Dumbing Down' van computergebruik in al zijn aspecten is dat "men" (waaronder Microsoft die hier helaas een grote invloed op heeft gehad en nog steeds heeft en waar ik mij al heel lang aan stoor) er van uit gaat dat iedereen een 'beginner' is... en nu komt het erge... en dat men ook NOOIT dat niveau zal ontstijgen. Dat niemand in staat is een meer vaardige gebruiker te worden die wél in staat is om gebruik te maken van 'power user features'..
Ghah.

Vandaar dat *buntu niet populair is en iedereen Slax draait?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

alt-92 schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:45:
[...]

Ghah.

Vandaar dat *buntu niet populair is en iedereen Slax draait?
Tweakers was een community voor mensen die niet bang zijn om met een schroevendraaier in een computer te duiken, juist voor de gevorderde gebruikers dus. In de huidige lay zie ik daar weinig van terug en ben ik het wel met Kapitein Mus eens dat de middelmaat steeds meer de norm wordt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:48
franssie schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:49:
[...]

Tweakers was een community voor mensen die niet bang zijn om met een schroevendraaier in een computer te duiken, juist voor de gevorderde gebruikers dus. In de huidige lay zie ik daar weinig van terug en ben ik het wel met Kapitein Mus eens dat de middelmaat steeds meer de norm wordt.
Gaat het om de vorm of om de inhoud? Volgens mij gaan echte Tweakers' harten sneller kloppen van de inhoud (ja, van de kast of van het artikel) dan van de vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

BarôZZa schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:15:
Vrijwel bij alle nieuwe designs zijn de reacties overweldigend negatief. Engadget ook, terwijl de site soepeler en rustiger is geworden (nieuwe commentsysteem is wel waardeloos).

Als dit design als eerst was geweest en de vorige layout nu was geintroduceerd, dan had iedereen geklaagd waarom het zo donker was, waarom alles zo onoverzichtelijk dicht op elkaar stond etc etc.

Het is grotendeels gewenning. Mensen houden niet van verandering. IT'ers al helemaal niet. Bij elke ontwikkeling zie je dat. Bij de eerste Windows-versies wilden de die-hards het liefst in de DOS-prompt blijven werken.
Onzin. Mensen hebben over het algemeen vrij weinig problemen met verandering, zolang ze die verandering niet als aanwijsbare verslechtering ervaren. Indien de verandering aanwijsbare verbeteringen met zich meebrengt - zonder verslechteringen op andere terreinen! - wordt hij zelfs met open armen verwelkomd. En dat zeker in de IT wereld die erg snel beweegt. Als users problemen hebben met een designverandering dan komt dat voor verreweg het grootste deel op het konto van de designers die dingen hebben gedaan waar hun userbase niet op zat te wachten en/of waar hun userbase onvoldoende op voorbereid is.

Mensen hebben problemen met verlies en verslechtering van bestaande functionaliteit die men ze probeert te verkopen als "verandering". Aan een goede verandering hoeft men niet te "wennen", die komt natuurlijk, en daar zal - behalve door een verwaarloosbaar kleine groep - niet over geklaagd worden. Er worden in de IT constant veranderingen doorgevoerd die met een grote glimlach ontvangen worden door zo goed als iedereen. Lukt dat jou als designer/developper niet dan heb je de hand in geen enkele andere boezem te steken dan je eigen. En ja, dat klinkt hard maar dat is exact hoe ik erover denk, en ook exact hoe i.m.h.o. de feiten liggen.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Cheetah schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:24:
[...]
behalve door een verwaarloosbaar kleine groep - niet over geklaagd worden.
Don't get me started. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

zeef schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:15:
[...]

Gaat het om de vorm of om de inhoud? Volgens mij gaan echte Tweakers' harten sneller kloppen van de inhoud (ja, van de kast of van het artikel) dan van de vorm.
Tot op zekere hoogte natuurlijk. Als de vorm het voor een groep gebruikers vervelender of lastiger maakt om de site te gebruiken, dan kan de inhoud nog zo goed zijn, mensen blijven er toch van weg. Ik betwijfel dat dat, na alle wijzigingen en beloofde wijzigingen nog steeds een issue zal zijn, maar het gaat natuurlijk niet zonder meer op dat de inhoud altijd belangrijker is dan de vorm :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nog even ter aanvulling/verduidelijking. Door de Power Features waar dan ook uit te slopen maak je het voor de gebruikers dus ook onmógelijk om door te groeien tot gevorderde gebruiker die die Power Features wel kan gebruiken. Men veroordeelt de gebruiker daarmee dus om altijd op dat lagere niveau te blijven functioneren omdat men zich niet meer kán ontwikkelen tot een hoger niveau.

Echt heel, héél erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 10:18
zeef schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:15:
[...]

Helemaal mee eens, alleen jammer dat ik deze inhoud niet meer in een oogopslag kan vinden en dus in plaats van 10-20 uur per week op deze site er nog geen 1 uur per week meer ben. Bijzonder jammer.
Zelfde verhaal voor Marktplaats. Jammer dat veel "designers" niet gewoon thuis hun huis redesignen en het daarbij laten. :-(

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CaptJackSparrow schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:49:
Nog even ter aanvulling/verduidelijking. Door de Power Features waar dan ook uit te slopen maak je het voor de gebruikers dus ook onmógelijk om door te groeien tot gevorderde gebruiker die die Power Features wel kan gebruiken. Men veroordeelt de gebruiker daarmee dus om altijd op dat lagere niveau te blijven functioneren omdat met zich niet meer kán ontwikkelen tot een hoger niveau.

Echt heel, héél erg.
Zijn het echt powerfeatures die verdwijnen of is het het gevoel van het kwijtraken van de informatievoorsprong doordat meer kracht voor de massa is ontsloten? Neem nou de PW search. Die heeft nog wat tweaks nodig maar wanneer da klaar is, is er een nieuwe en betere manier van zoeken dan vroeger. Toen moest je met categorieën en filters werken. Nu hebben we die omslachtige werkwijze deels (en straks echt helemaal) ondervangen. Is dat een verlies van een powerfeature? Nou en of. Is dat slecht? Ik vind van niet.

Als je niet blijft innoveren had er nu nog steeds een mannetje met een rode vlag voor de trein tussen Amsterdam en Haarlem gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

zeef schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:00:
[...]

Zijn het echt powerfeatures die verdwijnen of is het het gevoel van het kwijtraken van de informatievoorsprong doordat meer kracht voor de massa is ontsloten? Neem nou de PW search. Die heeft nog wat tweaks nodig maar wanneer da klaar is, is er een nieuwe en betere manier van zoeken dan vroeger. Toen moest je met categorieën en filters werken. Nu hebben we die omslachtige werkwijze deels (en straks echt helemaal) ondervangen. Is dat een verlies van een powerfeature? Nou en of. Is dat slecht? Ik vind van niet.

Als je niet blijft innoveren had er nu nog steeds een mannetje met een rode vlag voor de trein tussen Amsterdam en Haarlem gelopen.
Innoveren zou imho impliciet ook verbetering moeten betekenen. Vwbt mannetje voor trein en stoomtrein vs elektrische trein ben ik daar wel van overtuigd. Bij T7 eerlijk gezegd al heel wat minder. En zeker voor het proces van brainstorm naar livegang......

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:15:
[...]

Vrijwel bij alle nieuwe designs zijn de reacties overweldigend negatief. Engadget ook, terwijl de site soepeler en rustiger is geworden (nieuwe commentsysteem is wel waardeloos).

Als dit design als eerst was geweest en de vorige layout nu was geintroduceerd, dan had iedereen geklaagd waarom het zo donker was, waarom alles zo onoverzichtelijk dicht op elkaar stond etc etc.

Het is grotendeels gewenning. Mensen houden niet van verandering. IT'ers al helemaal niet. Bij elke ontwikkeling zie je dat. Bij de eerste Windows-versies wilden de die-hards het liefst in de DOS-prompt blijven werken.
Je bent nummer 100000 die met deze flauwe dooddoener aankomt. Het is ook even vaak opgemerkt dat niet elke verandering ook verbetering inhoudt. Als door verandering gangbare zaken er lastiger op worden, zit er toch iets niet goed, ook al kun je daar (na verloop van tijd) nog zo makkelijk aan wennen. En dat is omgekeerde wereld. Je moet niet willen veranderen om het veranderen, je moet willen veranderen om iets beter te maken. En als iets niet beter kán, moet je het lef hebben om het zo te laten. Let wel, ik heb het niet zozeer over T, maar over sites in het algemeen.

Bezoekers zullen lang niet altijd klagen, en er na verloop van tijd wel aan wennen. Maar dat betekent niet, dat de verandering daarmee ook goed was. Nee, dat betekent dat gebruikers die paar verslechteringen op de koop toenemen, en het niet belangrijk genoeg (meer) vinden om erover te klagen. En zo wordt ten onrechte gedacht dat veel geklaag veroorzaakt wordt door weerstand tegen verandering.

Ik denk dat veel sites niet goed nadenken over verandering, maar zich teveel laten leiden door hypes. Ze zien een aantal sites die in korte tijd heel populair geworden zijn, en proberen dat dan zoveel mogelijk na te apen, in de hoop dat die verandering ook voor hén gunstig uitpakt. Want die ene site is zo populair, blijkbaar willen de bezoekers het graag zo zien (Overigens komt dit gedrag in andere takken ook veelvuldig voor, ik noem bv. wasmiddelen). Maar zo werkt het natuurlijk lang niet altijd. Wat voor de ene site gunstig uitpakt, kan op een andere site averechts werken. Ik noem bv. een tijdnotatie, dat werkt op Twitter (wellicht) goed, maar op andere sites is dat een aanfluiting. En ook weet je nooit precies wát zo'n site nou zo populair maakt. Want ook de meest populaire sites hebben dingen waar gebruikers minder tevreden mee zijn. En als je nou toevallig dát kopieërt gaat je eigen site er alleen maar op achteruit.

Je ziet het nu ook met de tablet-hype. De één na de andere webdesigner optimaliseert zijn site voor tablets, wat ten koste gaat van de gebruikservaring op de desktop. Dat heeft niets te maken met het niet kunnen wennen aan verandering, maar alles te maken met een opgedrongen verslechtering. Je kunt niet één interface maken die een optimale gebruikservaring levert op beide types apparaten, net zoals je geen auto of motorfiets kunt maken die optimaal presteert op zowel het terrein als op de snelweg. Als je dat tóch probeert, zal er altijd een groep gaan klagen, niet omdat die er niet aan kan wennen, maar omdat die erop achteruit gaat.

En ook het verdwijnen van nuttige functies onder het mom van 'Dat gebruikt toch bijna niemand' komt heel vaak voor. Dat heeft niks te maken met gewenning, maar met achteruitgang. Zo'n functie zat er niet zomaar in, daar is destijds over nagedacht (mag ik hopen), nuttig bevonden, en mensen zijn het gaan gebruiken. Dan is het te makkelijk om te zeggen dat gebruikers niet tegen verandering kunnen, als zij zo'n functie ineens geheel moeten missen. Want als het erom gaat om een site zo eenvoudig mogelijk te maken voor de meeste (doorsnee) gebruikers, kun je die functies altijd wel ergens kwijt onder een weggestopt 'geavanceerd' menu ofzo.

Nogmaals, ik heb het niet zozeer over T, maar over een trend die de laatste jaren steeds meer toeneemt, de trend van minimalisme en simplisme. Less is more. Maar of dat werkelijk zo is, en voor alles zo geldt valt nog te bezien. Misschien wordt er over een aantal jaren weer heel anders over gedacht en zijn gebruikers die nu klagen ten onrechte weggezet, je weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:58:
[...]

Je bent nummer 100000 die met deze flauwe dooddoener aankomt. Het is ook even vaak opgemerkt dat niet elke verandering ook verbetering inhoudt. Als door verandering gangbare zaken er lastiger op worden, zit er toch iets niet goed, ook al kun je daar (na verloop van tijd) nog zo makkelijk aan wennen. En dat is omgekeerde wereld. Je moet niet willen veranderen om het veranderen, je moet willen veranderen om iets beter te maken. En als iets niet beter kán, moet je het lef hebben om het zo te laten. Let wel, ik heb het niet zozeer over T, maar over sites in het algemeen.

Bezoekers zullen lang niet altijd klagen, en er na verloop van tijd wel aan wennen. Maar dat betekent niet, dat de verandering daarmee ook goed was. Nee, dat betekent dat gebruikers die paar verslechteringen op de koop toenemen, en het niet belangrijk genoeg (meer) vinden om erover te klagen. En zo wordt ten onrechte gedacht dat veel geklaag veroorzaakt wordt door weerstand tegen verandering.

Ik denk dat veel sites niet goed nadenken over verandering, maar zich teveel laten leiden door hypes. Ze zien een aantal sites die in korte tijd heel populair geworden zijn, en proberen dat dan zoveel mogelijk na te apen, in de hoop dat die verandering ook voor hén gunstig uitpakt. Want die ene site is zo populair, blijkbaar willen de bezoekers het graag zo zien (Overigens komt dit gedrag in andere takken ook veelvuldig voor, ik noem bv. wasmiddelen). Maar zo werkt het natuurlijk lang niet altijd. Wat voor de ene site gunstig uitpakt, kan op een andere site averechts werken. Ik noem bv. een tijdnotatie, dat werkt op Twitter (wellicht) goed, maar op andere sites is dat een aanfluiting. En ook weet je nooit precies wát zo'n site nou zo populair maakt. Want ook de meest populaire sites hebben dingen waar gebruikers minder tevreden mee zijn. En als je nou toevallig dát kopieërt gaat je eigen site er alleen maar op achteruit.

Je ziet het nu ook met de tablet-hype. De één na de andere webdesigner optimaliseert zijn site voor tablets, wat ten koste gaat van de gebruikservaring op de desktop. Dat heeft niets te maken met het niet kunnen wennen aan verandering, maar alles te maken met een opgedrongen verslechtering. Je kunt niet één interface maken die een optimale gebruikservaring levert op beide types apparaten, net zoals je geen auto of motorfiets kunt maken die optimaal presteert op zowel het terrein als op de snelweg. Als je dat tóch probeert, zal er altijd een groep gaan klagen, niet omdat die er niet aan kan wennen, maar omdat die erop achteruit gaat.

En ook het verdwijnen van nuttige functies onder het mom van 'Dat gebruikt toch bijna niemand' komt heel vaak voor. Dat heeft niks te maken met gewenning, maar met achteruitgang. Zo'n functie zat er niet zomaar in, daar is destijds over nagedacht (mag ik hopen), nuttig bevonden, en mensen zijn het gaan gebruiken. Dan is het te makkelijk om te zeggen dat gebruikers niet tegen verandering kunnen, als zij zo'n functie ineens geheel moeten missen. Want als het erom gaat om een site zo eenvoudig mogelijk te maken voor de meeste (doorsnee) gebruikers, kun je die functies altijd wel ergens kwijt onder een weggestopt 'geavanceerd' menu ofzo.

Nogmaals, ik heb het niet zozeer over T, maar over een trend die de laatste jaren steeds meer toeneemt, de trend van minimalisme en simplisme. Less is more. Maar of dat werkelijk zo is, en voor alles zo geldt valt nog te bezien. Misschien wordt er over een aantal jaren weer heel anders over gedacht en zijn gebruikers die nu klagen ten onrechte weggezet, je weet het niet.
So QFT! _/-\o_

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

zeef schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:00:
Ik heb nieuws voor je. Er is geen beste manier om alles te doen. Er is geen panacee. Soms is de ene manier de meest effectieve manier om een bepaald doel te bereiken en soms de andere manier. Filters zijn een uitstekende en zeer krachtige en effectieve methode om te vinden wat je zoekt. Die filters konden ook nog verbeterd worden en dat zou men ook moeten doen. Dat de zoekfunctie niet al te effectief was is alleen maar een reden om die zoekfunctie beter te maken. Het is geen argument om de filters maar te laten liggen op het T6 niveau, of nog erger om die maar in aantal/functionaliteit te reduceren, of nog erger om die maar helemaal af te schaffen. Dát laatste zou pas echt een blunder van zeldzame magnitude zijn.

Het is, zoals veel vaker, de én/én benadering die de functionaliteit beter doet worden. Dan voeg je nl. altijd wat toe. Niet met de óf/óf benadering. Dan haal je nl. altijd wat weg.

Ga nu bijv. eens zoeken naar een accessoire om een 3,5" cardreader in een 5,25" drivebay in te bouwen. Is er een consequente term om zo'n ding te benoemen? En áls die er al zou zijn weet iedereen wat die term is? Vooral bij artikelen waarvan er maar een gering aantal in de PW database zullen staan kan het lastig zijn om ze te vinden. Dan is élke alternatieve zoekmethode die je ter beschikking staat meegenomen en vergroot de kans dat je het artikel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En daarvoor moet je het lange bericht dat direct boven die van jou staat quoten?! |:(

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om de forum tracker(rechts), met de laatste 20 posts weer terug te toveren?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:07:
Is er een manier om de forum tracker(rechts), met de laatste 20 posts weer terug te toveren?
Jazeker, en eigenwijs als wij zijn, zijn we er hard mee bezig om dat te maken. Ik hoop dat we binnenkort kunnen gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 18:23
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:07:
Het limiet wordt met de eerstvolgende release weer hersteld naar de 20 en ik heb het direct met ieder contenttype voor de tracker gedaan. Het limiet is een specificeerfoutje van mijn kant geweest, waarvoor mijn excuses :)

Ik weet overigens niet de exacte status is van het nieuwe ontwerp van de tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:32
Cheetah schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:24:
[...]
Onzin. Mensen hebben over het algemeen vrij weinig problemen met verandering, zolang ze die verandering niet als aanwijsbare verslechtering ervaren. Indien de verandering aanwijsbare verbeteringen met zich meebrengt - zonder verslechteringen op andere terreinen! - wordt hij zelfs met open armen verwelkomd. En dat zeker in de IT wereld die erg snel beweegt. Als users problemen hebben met een designverandering dan komt dat voor verreweg het grootste deel op het konto van de designers die dingen hebben gedaan waar hun userbase niet op zat te wachten en/of waar hun userbase onvoldoende op voorbereid is.

Mensen hebben problemen met verlies en verslechtering van bestaande functionaliteit die men ze probeert te verkopen als "verandering". Aan een goede verandering hoeft men niet te "wennen"
Dat komt er dus op neer dat je features die je ooit hebt ingebouwd, maar amper gebruikt worden nooit meer kan verwijderen en dat je de structuur ook nooit meer kan wijzigen, ook al was deze onlogisch. Mensen zijn er namelijk aan gewend. Juist dat is op de lange termijn vaak een doodsteek. Niet wennen betekent geen ruimte om radicale veranderingen door te voeren met oog op de toekomst.

Veel gebruikers vergelijken iets blindelings met de vorige versie en merken de veranderingen op. Dan lijkt het vrijwel altijd een achteruitgang (en dat zie je dus op tig andere sites ook bij de reacties). Maar als je dat uit je hoofd zet en zelf bedenkt wat de meest logische manier zou zijn om de informatie te structureren, dan is de nieuwe opzet lang zo gek niet.
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:58:
[...]

Je bent nummer 100000 die met deze flauwe dooddoener aankomt.

[..]

Het is geen dooddoener, aangezien het prima te onderbouwen is. Veel sites gaan juist weer terug naar de basics, na jaren lang allerlei features en gimmicks te hebben toegevoegd die aantoonbaar weinig gebruikt worden. De nadruk ligt meer op de content en het prioriteren en structureren daarvan in de presentatie.

Verder ben ik zelf ook een voorstander van aparte mobiele/tablet/desktop layouts, maar zo dramatisch is het hier niet. Verder zijn schermen ook groter geworden en resoluties hoger. De 'poweruser' verwacht door de hogere resolutie ook 2x zoveel content op z'n scherm, maar in veel gevallen is het verstandig om de layouts wat ruimer te maken met een duidelijke vlakverdeling. Je hoeft ook niet meer voor 1024x768 te ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:26:
[...]

Jazeker, en eigenwijs als wij zijn, zijn we er hard mee bezig om dat te maken. Ik hoop dat we binnenkort kunnen gaan testen.
Is dat als onderdeel van de tracker zoals we die nu ook al op de fp kunnen gebruiken of krijgt het forum weer een eigen tracker?

Vroeger had ik links de headlines van de fp, reviews en .plan`s en rechts op het forum een balk met de laatste posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:19:
[...]
Is dat als onderdeel van de tracker zoals we die nu ook al op de fp kunnen gebruiken of krijgt het forum weer een eigen tracker?

Vroeger had ik links de headlines van de fp, reviews en .plan`s en rechts op het forum een balk met de laatste posts.
Er komt een tracker voor alles die je zelf kan instellen en die ook werkt op kleinere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:00:
[...]
Het is geen dooddoener, aangezien het prima te onderbouwen is. Veel sites gaan juist weer terug naar de basics, na jaren lang allerlei features en gimmicks te hebben toegevoegd die aantoonbaar weinig gebruikt worden. De nadruk ligt meer op de content en het prioriteren en structureren daarvan in de presentatie.
Dat is de marketingsmoes erachter. De werkelijke reden is dat sites teruggaan, omdat ze zien dat sommige grote (collega)sites daar veel succes mee hebben. Google, Facebook, Twitter, maar ook Microsoft of Apple worden veelvuldig gekopieërd door anderen, omdat deze succesvol zijn, niet vanwege de achterliggende gedachte. Dat Google zo populair is komt niet zozeer door de minimalistische interface, maar door de goede zoekmachine die erachter zit. Dat Twitter populair is komt niet door de tijdnotatie, maar door de snelheid. Dat Windows en MS Office zo populair zijn komt niet door een zgn. intuïtieve ribbon of een nieuwe 'informatiedichtheidvriendelijke' interface, maar omdat alles en iedereen er al mee werkt, en het meest ondersteund wordt door software en hardware.

Maar het succes voor de één betekent niet automatisch ook succes voor de ander. Voor sommige sites kan overdreven eenvoud zijn nut hebben, voor andere sites juist niet. Dat nu opeens iedereen weer teruggaat naar de basis, zie ik dan ook eerder als een hype, dan als een weloverwogen beslissing. Over een aantal jaren zullen Google en/of Twitter, Facebook, Microsoft, Apple, etc. weer veranderen, en iedereen zal dan weer volgen, onder het mom van de dan heersende marketingtechnische buzzwoorden.
Verder ben ik zelf ook een voorstander van aparte mobiele/tablet/desktop layouts, maar zo dramatisch is het hier niet. Verder zijn schermen ook groter geworden en resoluties hoger. De 'poweruser' verwacht door de hogere resolutie ook 2x zoveel content op z'n scherm, maar in veel gevallen is het verstandig om de layouts wat ruimer te maken met een duidelijke vlakverdeling. Je hoeft ook niet meer voor 1024x768 te ontwerpen.
De hoofdreden voor de meeste powerusers om schermen met hogere resoluties aan te schaffen, is vrijwel zeker om meerdere vensters tegelijk open te kunnen hebben. Ok, voor uitgebreide spreadsheets, Autocad, of fotobewerking kan ik het me nog voorstellen, maar niet voor algemene webcontent. Dat leest niet prettig op resoluties hoger dan pakweg 1280 breed. En ga je toch hoger, dan loop je weer de kans dat de informatiedichtheid toeneemt, of krijg je veel loze ruimtes.

Ik heb standaard 2 vensters open op m'n 2560 breed scherm. M'n browser keurig op 1280 breed, voldoende voor vrijwel alle websites. Als er dan ééntje bij zit die tóch (veel) meer ruimte in de breedte nodig heeft, moet daar wel een hele goede reden voor zijn, anders verpest zo'n site het hele gebruiksgemak van werken op hoge resolutie monitoren, omdat je telkens moet gaan resizen, alleen maar voor die ene site. En als dan blijkt, dat het alleen maar om meer wit gaat, of koeienletters (Engadget :') ), dan is m.i. de plank volledig misgeslagen. Veel geldt overigens ook voor Metro maar dat kun je nog omzeilen, en volgens mij ook niet bedoeld voor zulke monitoren, daar is de desktop-modus voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:19:
[...]

Ter aanvulling: in principe gaan we vooralsnog uit van dezelfde tracker voor forum en de rest van de site (we zijn per slot ook 1 site). Of er genoeg behoefte is naar een mogelijkheid om bijvoorbeeld op het forum een andere invulling aan de tracker te geven dan op de frontpage is iets dat m.i. eerst nader onderzocht zal moeten worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens wat mij wél erg stoort is de manier van op elkaar reageren op de Frontpage (door inspringen). Sinds de nieuwe layout is het heel vaak erg lastig te achterhalen op welke reactie iemand gereageerd heeft. Te vaak moet je te ver terugscrollen, of klopt het gewoon helemaal niet. Voor mij is de lol van het lezen en/of reageren er dan uiteindelijk wel af. Om niet voor niets een uitvoerige reactie te hoeven schrijven met uitgebreide onderbouwing en vele voorbeelden, ben ik benieuwd of ik de enige ben die dit stoort, of dat er t.z.t. tóch al van plannen waren om dit te verbeteren? Waarom niet gewoon een quote knop zoals bv. bij Fok en de meeste andere sites. Dit voorkomt vele problemen, en het is dan ook veel makkelijker om nieuwe reacties te volgen. Want nu moet je iedere keer weer door alle reacties heen.

//

Snel even een voorbeeld uit het wilde weg:

airell in 'nieuws: Doorstart EPD ligt onder vuur'

Het is niet leuk om de oorspronkelijke reactie op te zoeken, en dit keer op keer weer :{

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Oh ja ?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:42:
[...]
We leven in een wereld waarin producten zoals de MacBook Air, die met uiterste zorg en aandacht zijn ontworpen en waarbij er hele duidelijke keuzes zijn gemaakt over de functionaliteit die wel en niet wordt aangeboden, [...]
Hey fanboy :P

http://tweakers.net/pricewatch/#highlightCat:839

Hardeschijfb...
Hardeschijfcontr...
Netwerkschij...
Onnodig scrollen voor de laatste 2 icoontjes.

Steve Jobs zou dit nooit goedgekeurd hebben :N

Uiteraard begrijp ik hoe het komt, en uiteraard is de bedoeling duidelijk, maar als je, net als Apple, streeft naar uiterste perfectie, met de uiterste zorg en aandacht voor ontwerp etc, enz., dan is dit toch echt wel een doodzonde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:22:
Overigens wat mij wél erg stoort is de manier van op elkaar reageren op de Frontpage (door inspringen). Sinds de nieuwe layout is het heel vaak erg lastig te achterhalen op welke reactie iemand gereageerd heeft. Te vaak moet je te ver terugscrollen, of klopt het gewoon helemaal niet. Voor mij is de lol van het lezen en/of reageren er dan uiteindelijk wel af. Om niet voor niets een uitvoerige reactie te hoeven schrijven met uitgebreide onderbouwing en vele voorbeelden, ben ik benieuwd of ik de enige ben die dit stoort, of dat er t.z.t. tóch al van plannen waren om dit te verbeteren?
+10000

Trouwens ook stom op het forum dat er bij meerder quotes in elkaar er [...] komt.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
witeken schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:49:
[...]

+10000

Trouwens ook stom op het forum dat er bij meerder quotes in elkaar er [...] komt.
Juist fijn (en zo is het ook altijd geweest), anders krijg je van die enorme lappen met tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

witeken schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:49:
[...]

Juist niet. Waarom zou je een hele quote in een quote die gequote is blijven quoten? Dan krijg je straks vanwege het inspringen 1 woord per regel als berichten gequote blijven worden.

Wil je de gequote post lezen, klik je op de naam en krijg je die voor je neus.

Echt ideaal zo. Scheelt je een hopp data ook nog, immers, het staat er toch al, geen nut om dat te blijven herpubliceren.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Goed en selectief quoten is een kunst die niet veel mensen beheersen :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Overigens wat mij wél erg stoort is de manier van op elkaar reageren op de Frontpage (door inspringen). Sinds de nieuwe layout is het heel vaak erg lastig te achterhalen op welke reactie iemand gereageerd heeft. Te vaak moet je te ver terugscrollen, of klopt het gewoon helemaal niet. Voor mij is de lol van het lezen en/of reageren er dan uiteindelijk wel af. Om niet voor niets een uitvoerige reactie te hoeven schrijven met uitgebreide onderbouwing en vele voorbeelden, ben ik benieuwd of ik de enige ben die dit stoort, of dat er t.z.t. tóch al van plannen waren om dit te verbeteren? Waarom niet gewoon een quote knop zoals bv. bij Fok en de meeste andere sites. Dit voorkomt vele problemen, en het is dan ook veel makkelijker om nieuwe reacties te volgen. Want nu moet je iedere keer weer door alle reacties heen.

//

Het is niet leuk om de oorspronkelijke reactie op te zoeken, en dit keer op keer weer :{
Klopt helemaal. Het is bijkans onleesbaar wie-op-wie heeft gereageerd. Ook de verspringing van de naam vanwege de usericon maakt het helemaal een feest. Met veel reacties eindig je ook nog met een smal strookje tekst.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:54:
Dat is helemaal waar, maar die inspring-methode is nog veel erger, en heeft zijn tijd gehad. Vroeger (zeg een jaar of 10 geleden) ging dat nog wel, maar nu er steeds meer users en reacties bijkomen, wordt die methode onhoudbaar, zéker nu de informatiedichtheid is afgenomen, en je nóg meer moet scrollen. Artikelen hebben steeds vaker 100+ reacties en iedereen voegt z'n zinnetje er maar achter aan. Voor serieuze reactielezers (ja die zijn er nog) is het vrijwel niet meer te doen, je blijft heen en weer scrollen om het overzicht te houden, of je begrijpt de strekking van de helft van het aantal reacties niet (waar tegenwoordig blijkbaar ook niemand meer om maalt). Het klopt dat het altijd zo is geweest, en vroeger was het ook een uitstekende manier van lezen, maar het voldoet met de huidige populariteit niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:53:
[...]

Juist niet. Waarom zou je een hele quote in een quote die gequote is blijven quoten? Dan krijg je straks vanwege het inspringen 1 woord per regel als berichten gequote blijven worden.
Je moet de quotes dan ook niet recursief 'quoten', maar alleen de laatste toevoeging, anders krijg je idd. een opeenstapeling van quotes waar ook ik niet op zit te wachten. Gewoon zoals Fok (en vele andere sites) het doen.

[...]
Da's geen probleem voor een incidentele keer, maar niet als je dat telkens weer moet doen. En die kant gaat het al een tijdje op.

// eeeh voor de zekerheid, ik bedoel de FP, niet het forum.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

SChief schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:52:
Juist fijn (en zo is het ook altijd geweest), anders krijg je van die enorme lappen met tekst.
Zet de layout op compact en het is al gecompenseerd. Maar serieus: het is toch heel handig dat je in 1 post de hele disucussie kunt lezen, ipv dat je moet gaan zoeken wat er tussen die [...] stond?
RaZ schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:53:
Zie hierboven.
1 woord per regel gaat echt niet gebeuren (tenzij ze de trend veel witruimte ed verder zouden zetten). Er kan ook gewoon een tussenoplossing zijn: vanaf een bepaald aantal quotes in quote komen er [...], of als je op de [...] klikt worden het uitgeklapt ofzo.
Bedankt voor de tip!
Echt ideaal zo. Scheelt je een hopp data ook nog, immers, het staat er toch al, geen nut om dat te blijven herpubliceren.
Moet je er wel eerst naar op zoek gaan (de tip hierboven kan helpen, maar dan nog). Wat je zegt is precies de gedachtegang bij T7 :+ : Minder data is beter.
crisp schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:54:
Inderdaad, quotes in quotes met veel tekst verkleinen, kan ook.
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:12:
Je moet de quotes dan ook niet recursief 'quoten', maar alleen de laatste toevoeging, anders krijg je idd. een opeenstapeling van quotes waar ook ik niet op zit te wachten.
Net wat ik hierboven voorstelde.

Ik merk trouwens bij mezelf dat ik altijd die [...] wegdoe als ik een quote in quote quote :+.

Wat me ook stoort is dat je in de FP geen toon voorbeeld optie hebt (maar dat is niks nieuws bij T7).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:32
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:05:
[...]

Dat is de marketingsmoes erachter. De werkelijke reden is dat sites teruggaan, omdat ze zien dat sommige grote (collega)sites daar veel succes mee hebben. Google, Facebook, Twitter, maar ook Microsoft of Apple worden veelvuldig gekopieërd door anderen, omdat deze succesvol zijn, niet vanwege de achterliggende gedachte. Dat Google zo populair is komt niet zozeer door de minimalistische interface, maar door de goede zoekmachine die erachter zit. Dat Twitter populair is komt niet door de tijdnotatie, maar door de snelheid. Dat Windows en MS Office zo populair zijn komt niet door een zgn. intuïtieve ribbon of een nieuwe 'informatiedichtheidvriendelijke' interface, maar omdat alles en iedereen er al mee werkt, en het meest ondersteund wordt door software en hardware.
Sites hebben geen succes door één bepaald ding, maar het is een combinatie van factoren. Als sitebouwer wil je dat de gemiddelde gebruiker zo snel mogelijk de relevantie informatie vindt. Anders haakt de gebruiker af. De meest voor de hand liggende manier is het zo duidelijk en eenvoudig mogelijk structureren van de belangrijkste en meest gebruikte zaken. Zaken die minder vaak gebruikt worden leiden alleen maar af en zorgen dat het langer duurt om het gewenste te vinden.

Ik kan me verder niet voorstellen dat dit vanuit de marketingafdeling gepusht wordt.
De hoofdreden voor de meeste powerusers om schermen met hogere resoluties aan te schaffen, is vrijwel zeker om meerdere vensters tegelijk open te kunnen hebben. Ok, voor uitgebreide spreadsheets, Autocad, of fotobewerking kan ik het me nog voorstellen, maar niet voor algemene webcontent. Dat leest niet prettig op resoluties hoger dan pakweg 1280 breed. En ga je toch hoger, dan loop je weer de kans dat de informatiedichtheid toeneemt, of krijg je veel loze ruimtes.

Ik heb standaard 2 vensters open op m'n 2560 breed scherm. M'n browser keurig op 1280 breed, voldoende voor vrijwel alle websites.
Het gaat niet alleen meer om powerusers, vrijwel alle gebruikers hebben tegenwoordig een resolutie van minstens 1280 pixels breed en dus worden websites daarop aangepast. Gevolg is ook dat het in de hoogte ook wat wordt uitgerekt. Maar waar vroeger gedacht werd dat mensen niet willen scrollen (het bekende frame-tijdperk met soms zelfs paginanummering zodat er niet gescrolld hoeft te worden) is dat later bijgedraaid. Uiteraard moet de balans worden gevonden, maar volgens mij is dat nu weer prima bij Tweakers.
Ja:

http://ic.tweakimg.net/ext/i/1350421022.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 13:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Senor Sjon schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:55:
[...]

Klopt helemaal. Het is bijkans onleesbaar wie-op-wie heeft gereageerd. Ook de verspringing van de naam vanwege de usericon maakt het helemaal een feest. Met veel reacties eindig je ook nog met een smal strookje tekst.
Hier lopen al discussies over in LD: [BUG]Nesting van reacties op artikelen practisch onzichtbaar en \[fp/feat] Complete restyle van reactiestructuur

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:31:
[...]

Sites hebben geen succes door één bepaald ding, maar het is een combinatie van factoren. Als sitebouwer wil je dat de gemiddelde gebruiker zo snel mogelijk de relevantie informatie vindt. Anders haakt de gebruiker af. De meest voor de hand liggende manier is het zo duidelijk en eenvoudig mogelijk structureren van de belangrijkste en meest gebruikte zaken. Zaken die minder vaak gebruikt worden leiden alleen maar af en zorgen dat het langer duurt om het gewenste te vinden.
Dat klopt allemaal wel, maar dat lijkt me niet de reden waarom zoveel sites 'opeens' weer allemaal terug naar de basis willen, nadat dat bij een aantal sites succesvol is gebleken (om wellicht een andere reden). Alsof het de afgelopen 15 jaar allemaal steevast kommer en kwel was, zo erg was het (doorgaans) allerminst, ook niet bij sites als Marktplaats en Engadget. In het geval van T is het zelfs zo dat het met de oude layout meerdere keren website van het jaar is geworden. Dus zo erbarmelijk slecht was het allemaal niet.
Ik kan me verder niet voorstellen dat dit vanuit de marketingafdeling gepusht wordt.
Geen idee in welke gevallen het daadwerkelijk gebeurt, maar het lijkt me niet te allen tijde onvoorstelbaar.
Het gaat niet alleen meer om powerusers, vrijwel alle gebruikers hebben tegenwoordig een resolutie van minstens 1280 pixels breed en dus worden websites daarop aangepast. Gevolg is ook dat het in de hoogte ook wat wordt uitgerekt. Maar waar vroeger gedacht werd dat mensen niet willen scrollen (het bekende frame-tijdperk met soms zelfs paginanummering zodat er niet gescrolld hoeft te worden) is dat later bijgedraaid. Uiteraard moet de balans worden gevonden, maar volgens mij is dat nu weer prima bij Tweakers.
1280 kan nog maar veel breder dan zo'n 1400 zou het niet moeten worden, zeker als je het zo simpel mogelijk wilt houden, zonder overbodige kolommen etc. Dan is extra scrollen misschien nog wel het minst erg. Wat T betreft vind ik het extra scrollen ook niet zozeer het vervelendst, maar juist het telkens weer heen en weer moeten scrollen des te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:41
omoerbeek schreef op zondag 25 november 2012 @ 09:36:
[...]

Ik zie dit als een onderstreping van het feit dat je niet geïsoleerd moet gaan zitten ontwerpen ontwikkelen, maar de (power) users er bij moet betrekken. Achteraf dingen repareren is tenslotte veel moeilijker dan het meteen goed doen.

Waar power users inderdaad niet van houden is allerlei wijzigingen op hun dak krijgen die hun manier van werken verandert maar waar ze de pluspunten niet van inzien. Zeker als veel van die "pluspunten" gebaseerd zijn op arbitraire designkeuzes; designkeuzes die soms als enige omschrijving hebben "modern, hedendaags, zo doen we dat tegenwoordig of we hebben nu eenmaal gekozen voor".
Dan haal jij toch hele andere dingen uit dat artikel dan ik. Ik zie vooral dat power users door gewenning en geinvesteerde tijd om iets te leren denken dat iets veranderen per definitie slecht is, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Nou is de vraag of t.net er echt beter op is geworden, objectief gezien. Ik denk het persoonlijk niet, maar alleen de stats kunnen die vraag echt objectief beantwoorden natuurlijk.

Je kan dan nog wel discussiëren over de tactiek die t.net heeft gevolgd bij deze redesign. Als ik de baas van t.net was, dan had ik langzaam, stuk voor stuk het T.net 6 aangepast totdat er hetzelfde uit zag als t.net 7. Dan kan je veel beter zien wat impact van bepaalde wijzigingen (door stats) zijn en ze terug draaien als dingen niet goed lopen. Bijvoorbeeld: je haalt de Jobs uit het menu, omdat uit de stats blijkt dat toch niemand er op klikt. Of je veranderd de naam naar IT banen en laat hem wel in het menu staan, misschien was Jobs niet zo duidelijk? Je kan zelfs A/B tests doen waarbij je een goal definieert en de helft van de bezoeker versie A en de andere helft versie B voorschotelt en zo een pure objectieve onderbouwing hebt van je wijzigingen.

Maargoed, wat gedaan is is gedaan :)

[ Voor 25% gewijzigd door Ramon op 25-11-2012 23:08 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:06:
[...]

Ter aanvulling: in principe gaan we vooralsnog uit van dezelfde tracker voor forum en de rest van de site (we zijn per slot ook 1 site). Of er genoeg behoefte is naar een mogelijkheid om bijvoorbeeld op het forum een andere invulling aan de tracker te geven dan op de frontpage is iets dat m.i. eerst nader onderzocht zal moeten worden.
Dat vind ik jammer, ik hield wel van die aparte tracker in v6(of was het v5 alweer,ik kom hier echt te weinig, een goed voornemen voor 2013), nouja ik snap het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Dat komt er dus op neer dat je features die je ooit hebt ingebouwd, maar amper gebruikt worden nooit meer kan verwijderen en dat je de structuur ook nooit meer kan wijzigen, ook al was deze onlogisch. Mensen zijn er namelijk aan gewend. Juist dat is op de lange termijn vaak een doodsteek. Niet wennen betekent geen ruimte om radicale veranderingen door te voeren met oog op de toekomst.
Dit is een non-sequitur in reactie op mijn posting waar je op reageert, in de richting van een stroman.

Users hebben ook geen moeite met radicale veranderingen mits deze tevens radicale verbeteringen inhouden. Waarom denk je dat WinMo6.5 dood is? Waarom denk je dat Symbian zo goed als dood is? Waarom denk je dat PalmOS dood is? Waarom denk je dat IOS en Android zo succesvol zijn ondanks ze zo vrij radicaal anders waren dan wat daarvoor op de smartphonemarkt bestond? Waarom denk je dat dumbphones verdrongen worden door smartphones? Waarom denk je dat iPad's en Android tablets zo succesvol zijn ondanks tablets vele jaren daarvoor slechts niche waren? Waarom denk jij dat bijna niemand meer Win2k of XP installeert op een nieuwe PC? Waarom denk jij dat bijna iedereen liever Android 4.x op zijn phone heeft dan Android 2.x? Waarom denk jij dat zelfs veel opa's en oma's veelal met plezier leren hun IOS/Android phone te gebruiken, en nu ook whatsappen en skypen? Waarom denk jij dat de meeste oudere maar nog actieve gamers geen pong en pac-man meer spelen, maar AC3, BF3, Halo4 etc?

Er is totaal niets mis met de veranderingsbereidheid van de meeste mensen. Ook op radicale veranderingen. Dat "mensen willen geen verandering"-excuus is typische lingo van designers die de issues die users met hun designs hebben ergens anders proberen te zoeken dan bij die betreffende designs.
Verslechteringsbereidheid is bij users echter ver te zoeken, en dat is altijd zo geweest...
Veel gebruikers vergelijken iets blindelings met de vorige versie en merken de veranderingen op. Dan lijkt het vrijwel altijd een achteruitgang (en dat zie je dus op tig andere sites ook bij de reacties).
Dat is gewoon onzin. Zie hierboven voor een batterij voorbeelden.
En die lijst kan met 2 vingers in de neus nog een heel stuk langer...
Maar als je dat uit je hoofd zet en zelf bedenkt wat de meest logische manier zou zijn om de informatie te structureren, dan is de nieuwe opzet lang zo gek niet.
Daar verschillen de meningen over, en niet een klein beetje getuige dit topic. De vorige structuur was in ieder geval in de user-representatie van de site namelijk behoorlijk logisch. In een niet gering aantal gevallen i.m.h.o. logischer dan hij nu is (en zeker dan bij introductie).
BarôZZa schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:31:
Sites hebben geen succes door één bepaald ding, maar het is een combinatie van factoren. Als sitebouwer wil je dat de gemiddelde gebruiker zo snel mogelijk de relevantie informatie vindt. Anders haakt de gebruiker af. De meest voor de hand liggende manier is het zo duidelijk en eenvoudig mogelijk structureren van de belangrijkste en meest gebruikte zaken.
Klopt. Alleen moet je dan wel duidelijk en eenvoudig en structureren.
Voor een site die veel op desktops gebruikt wordt is dan een logische navigatiestructuur essentieel (en dat geldt feitelijk eveneens voor tablets). Gezien de grote hoeveelheid verschillende content die op Tweakers te vinden is kom je dan vrijwel automatisch uit op een gelaagde menu-driven structuur. Concreter: zoals Tweakers6 die had inderdaad.
Zaken die minder vaak gebruikt worden leiden alleen maar af en zorgen dat het langer duurt om het gewenste te vinden.
Oneens. Zolang het in eerdergenoemde duidelijke en eenvoudige structuur zit is het heel eenvoudig om zaken die wat minder gebruikt worden te negeren. Precies net zoals je de reclame en informatie die voor jou niet interessant is in een krant negeert. Of wanneer je op straat loopt. Een normaal functionerend niet autistisch menselijk brein heeft geen enkele moeite met voor de betreffende persoon overbodige fluff wegfilteren, zolang deze ergens apart staat (bijv onder een aparte kop of kader). Sterker nog: het doet in het dagelijks leven niet anders, want zo het dat niet deed zou je letterlijk gek worden.
Er is echter weinig irritanter dan weten dat iets er is, maar die keer dat je het wilt gebruiken het niet meer kunnen vinden of 1/2u lopen zoeken omdat het naar de een of andere onlogische/onvindbare plek verdwenen is, en ook niet in de menustructuur terugkomt omdat iemand die nodig moest "vereenvoudigen" (wat in de praktijk inhoudt dat navigatie en gebruik van de site juist complexer wordt!!). Dat is het principe van "don't make me think" -> intuitief werken.

Om even niet te luchtfietsen en concreet te worden: Twk6 had dat vrij goed geregeld. Ik gebruikte best wel het een en ander op de FP niet, maar het zat me ook zeker niet in de weg. Dat alles - zowel wat ik wel (nieuwsberichten) als weinig (video's) als niet (meuk) gebruikte - nu op 1 grote hoop gegooid is zit me echter danig in de weg, want dat auto-filter dat mijn brein rijk is wordt daarmee nutteloos gemaakt. Dat ik afgezien daarvan niet meer snel van A naar B kan navigeren is storend. Tracker is al uitgebreid besproken en wordt nu gelukkig aangepakt. Nu de menu-driven structuur nog... met laagjes svp... ;)
Het gaat niet alleen meer om powerusers, vrijwel alle gebruikers hebben tegenwoordig een resolutie van minstens 1280 pixels breed en dus worden websites daarop aangepast. Gevolg is ook dat het in de hoogte ook wat wordt uitgerekt.
Heel wat van die users gebruiken een scherm van 1920 breed met Windows7 en pinnen hun browser vast op half scherm, zodat ze op de andere helft wat anders kunnen doen. Vooral veel powerusers. Het is dus een vrij goed idee je site te ontwerpen om goed/efficient te kunnen omgaan met 1/2x 1920 = 960 pixels horizontaal.

Waarom er volgens jou kennelijk automatisch in de hoogte ook uitgerekt moet worden is me een raadsel. Want we kopen immers speciaal hogere resolutie schermen om er vervolgens niets aan te hebben omdat websitebouwers besluiten minder informatie op dezelfde pixeldichtheid te tonen.. en dat is logisch hoe..? :?
Maar waar vroeger gedacht werd dat mensen niet willen scrollen (het bekende frame-tijdperk met soms zelfs paginanummering zodat er niet gescrolld hoeft te worden) is dat later bijgedraaid. Uiteraard moet de balans worden gevonden, maar volgens mij is dat nu weer prima bij Tweakers.
Even ter mijner info, maar hoe kom je erbij dat mensen zitten te wachten op (onnodig) scrollen, omdat er inefficient wordt omgegaan met screen-realestate? Is er ergens soms een modernistisch onderzoek dat laat uitkomen dat mensen ervan genieten te scrollen voor info die ze met gemak op hun scherm hadden kunnen hebben zonder (of met veel minder) scrollen?

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Nu, na een paar kleine updates, misschien tijd voor een nieuwe poll/topic? Wordt dat aangedurfd?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op verzoek van gebruikers worden er nu lijntjes getekend van de child naar de parentreactie. Dit lijkt in een layout waarin de meeste reacties niet in een kader zijn geplaatst en andere wel echter meer problemen op te leveren dan het oplost.

Het afstappen van een geneste layout lijkt me een erg slecht idee. Er worden in de reacties vaak veel discussies gevoerd die los van elkaar staan. Dit proces zou gefrustreerd worden als die reacties op één hoop worden gegooid. Er zijn al ideeën om het terugvinden van nieuwe reacties eenvoudiger te maken. Deze zijn alleen nog niet geïmplementeerd.

Gewoon de lijn volgen die van de childreactie naar de parent loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Femme schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:41:
[...]

Op verzoek van gebruikers worden er nu lijntjes getekend van de child naar de parentreactie. Dit lijkt in een layout waarin de meeste reacties niet in een kader zijn geplaatst en andere wel echter meer problemen op te leveren dan het oplost.
Een van de eerste dingen die ik op de FP aan custom CSS fixte was het introduceren van kaders rond alle reacties. Doordat de reacties rechts gewoon allemaal gelijk zijn uitgelijnd en ze geen kader hebben heb je weinig houvast om de inspringing aan de linkerkant te kunnen volgen.

@ingcharoth: er is al een quote knop, druk maar eens twee keer op de reageer 'knop' onder een FP reactie. De eerste keer verschijnt het tekstveld om een nieuwe reactie te typen, als je dan nog eens drukt wordt er een quote van die reactie in de tekstbox geplakt.

Ik heb al een keer ergens gevraagd om die functionaliteit van de reageer 'knop' duidelijker te maken, door hem gewoon te vervangen door een quote 'knop' na de eerste keer klikken. Maar dat is (nog) niet opgepakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 26-11-2012 10:09 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nee. Een heatmap zegt niks over wat een gebruiker met zijn ogen bekijkt. En hoe nuttig dat voor hem is.
Daarnaast zie ik in deze map sowieso geen basis voor de meeste zaken die er in eerste instantie uitgesloopt zijn.

Ik vind het ook knap dat jij blijkbaar weet dat hetgeen wat “veel sites” weggehaalt hebben aantoonbaar weinig gebruikt werd.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Femme schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:41:
Het afstappen van een geneste layout lijkt me een erg slecht idee. Er worden in de reacties vaak veel discussies gevoerd die los van elkaar staan. Dit proces zou gefrustreerd worden als die reacties op één hoop worden gegooid. Er zijn al ideeën om het terugvinden van nieuwe reacties eenvoudiger te maken. Deze zijn alleen nog niet geïmplementeerd.
Geneste layout is prima en werkt naar mijn idee ook goed voor de overzichtelijkheid. Overigens is dit goed uit een A/B test te halen wat de gebruikers prettiger zullen vinden.

Grootste probleem aan de geneste layout is dat veel mensen voor de zichtbaarheid alleen maar op de eerste zet reacties reageren, waardoor inhoudelijke reacties op het artikel soms onterecht naar beneden worden gedrukt. Is hier geen oplossing voor te vinden? De inhoudelijke en wisselende discussies ten spijt. Heb het idee dat sommige soms primair voor de karmapunten een reactie geven op zo'n eerste reactie op een artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:38:
[...]

Hey fanboy :P

http://tweakers.net/pricewatch/#highlightCat:839

Hardeschijfb...
Hardeschijfcontr...
Netwerkschij...
Onnodig scrollen voor de laatste 2 icoontjes.

Steve Jobs zou dit nooit goedgekeurd hebben :N

Uiteraard begrijp ik hoe het komt, en uiteraard is de bedoeling duidelijk, maar als je, net als Apple, streeft naar uiterste perfectie, met de uiterste zorg en aandacht voor ontwerp etc, enz., dan is dit toch echt wel een doodzonde :P
Ja dat is zo makkelijk te fiksen, jammer genoeg weten veel webdesigners niet de kracht van soft hyphens toe te passen, deze typ je zo: & s h y ; (zonder spaties)

Je zet dan bijvoorbeeld neer: harde& s h y ;schijf& s h y ;behuizingen

Het woord wordt dan daar afgebroken als het niet meer op de regel past, ideaal! Oh ik zou ook de line height een stuk naar beneden doen, ik vind dat niet mooi die grote tussenruimte zoals bij 'multimedia geheugen' te zien is, wat natuurlijk 'multimedia& s h y ;geheugen' moet zijn, één woord he :).

demo (als je dit quote zie je de shy's wel staan):
harde­schijf­behuizingen harde­schijf­behuizingen harde­schijf­behuizingen harde­schijf­behuizingen harde­schijf­behuizingen

Bovendien zou ik het zo passen en meten zodat er 4 hele blokken boven elkaar passen, aangezien alleen 'ICT-boeken' meer dan 12 nodig heeft lijkt me dat wel zo logisch.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Digital-DNA schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:39:
[...]

Ja dat is zo makkelijk te fiksen, jammer genoeg weten veel webdesigners niet de kracht van soft hyphens toe te passen, deze typ je zo: & s h y ; (zonder spaties)

Je zet dan bijvoorbeeld neer: harde& s h y ;schijf& s h y ;behuizingen
Ja leuk, dat 'zet je dan even neer'... Feit is dat die titels in de database staan en je daar natuurlijk geen presentationele cues in wilt hebben. Dan moet je dus 'eventjes' een class schrijven die weet waar in de Nederlandse taal je bepaalde woorden af kan breken om daar een ­ toe te voegen :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb zelf wel eens de php hyphenator en hyphenate.js gebruikt, dat werkt aardig maar niet perfect omdat het nou eenmaal mensenwerk is. Het automatisch soft hyphens toevoegen is trouwens ook een HTML5 feature maar wordt nog niet door veel browsers ondersteund.

[ Voor 7% gewijzigd door Digital-DNA op 26-11-2012 11:58 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Digital-DNA schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:57:
Ik heb zelf wel eens de php hyphenator en hyphenate.js gebruikt, dat werkt aardig maar niet perfect omdat het nou eenmaal mensenwerk is. Het automatisch soft hyphens toevoegen is trouwens ook een HTML5 feature maar wordt nog niet door veel browsers ondersteund.
Je bedoelt de CSS3 hyphens property? Dat is inderdaad niet iets dat momenteel al goed bruikbaar is. En nee, met js gaan klooien voor presentationele issues is wmb een no-go (been there, done that (ellipsis support), won't do it again).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst: Mijn excuses voor de belachelijke lengte van deze reactie, maar voor mij is dit al heel lang het allerbelangrijkste nadeel aan heel T (vh T.net) . Kleurtjes, icoontjes, achtergrond, het maakt me eigenlijk allemaal niet zoveel uit, maar het volgende des te meer:
Hebben die gebruikers écht zelf expliciet om die lijntjes gevraagd, of hebben ze alleen maar aangegeven dat discussies moeilijk te volgen zijn, omdat je vaak niet goed kunt zien op welke reactie een reply betrekking heeft, en zijn jullie daarop met het idee gekomen om het dan maar met lijntjes te proberen? ;)
Want inderdaad, die lijntjes maken het er niet duidelijker en/of overzichtelijker op. Soms staan er wel 5 lijnen naast elkaar, en lijkt het wel zo'n doolhof-puzzel, waarin je lijntjes moet volgen om bij de uitgang te komen :+
Ik begrijp de goedbedoelde gedachte erachter, maar de uitwerking heeft helaas niet het beoogde resultaat.
Het afstappen van een geneste layout lijkt me een erg slecht idee. Er worden in de reacties vaak veel discussies gevoerd die los van elkaar staan. Dit proces zou gefrustreerd worden als die reacties op één hoop worden gegooid.
In dat geval is er nog iets waarover ik mij verwonder: Het scheiden van afzonderlijke discussies is inderdaad een goed argument (en waarschijnlijk ook het enige) voor die geneste layout. Maar waarom hebben jullie dan uitgerekend de mogelijkheid om discussiedraadjes in z'n geheel te kunnen in- en uitklappen verwijderd? Dat is nou juist één van de grote voordelen van een geneste layout. Als een discussiedraadje je niet interesseert, klap je 'm met één klik geheel in. Als je dát weghaalt, verliest zo'n geneste layout meteen een goot deel van z'n waarde. Wellicht is dat omdat de meeste gebruikers die functie nauwelijks gebruikten, of er niet in waren geïnteresseerd. Maar dán vraag ik mij af, of diezelfde gebruikers wel waarde hechten aan zo'n geneste layout, of wellicht even lief (of liever) een platte layout zien, want dan boeit het hun misschien minder dan verondersteld wordt.

Het grote voordeel van een geneste layout zijn de afzonderlijke discussiedraadjes: Want er is overzicht, en je weet waar het over gaat. Althans, dat was *vroeger* zo, nu al lang niet meer. Naar mijn mening zitten er inmiddels meer nadelen dan voordelen aan die geneste layout, en die voordelen verliezen bovendien steeds meer hun kracht:

(Heel) vroeger waren er relatief weinig discussiedraadjes, met daarin weer een relatief beperkt aantal reacties. De ideale omgeving voor een geneste layout: Er was overzicht, en je kon heel snel zien waarop gereageerd werd, zonder dat quoten nodig was. Maar tegenwoordig zijn er vaak zoveel discussiedraadjes, met zoveel reacties, dat het overzicht vervaagt. Na een paar pagina's scrollen heb je al snel niet meer door waar de discussie precies over ging, aangezien de antwoorden door het ontbreken van quotes al snel als losstaande reacties worden gezien. En omdat die (vaak één- of weinig-regelige) losstaande antwoorden op die manier geen betekenis hebben, worden die gemakshalve maar overgeslagen, want niemand gaat iedere keer de bijbehorende reactie terugzoeken. Veel reacties komen op die manier niet tot hun recht, en het doet bovendien afbreuk aan een goede discussie, omdat er op dat soort reacties ook vrijwel niet meer gereageerd wordt. Het overzicht terugvinden kost teveel moeite in deze haastige tijden.

Ook het systeem van de afzonderlijke discussiedraadjes werkt imo nauwelijks meer. Er zijn tegenwoordig vaak teveel discussiedraadjes, die ook nog eens slecht zijn afgebakend, het onderscheid valt soms nauwelijks nog te herkennen, waardoor de toegevoegde waarde verdwijnt. Maar de nadelen blijven wél bestaan: Door het inspringen wordt de beschikbare breedte steeds kleiner, en op een gegeven moment wordt er (wegens ruimtegebrek) maar domweg helemaal niet meer ingesprongen, waardoor vanaf dat punt alle reacties weer plat onder elkaar komen te staan, en je helemaal niet meer kunt zien wie er nou op wie gereageerd heeft. Je moet het maar uit de tekst afleiden, áls dat al lukt een zeer onwenselijke situatie. En ook hier geldt weer: Vroeger viel het allemaal wel mee, het gebeurde niet zo vaak, want er waren niet zo extreem veel reacties als tegenwoordig. Nu is het bijna iedere keer weer raak.

Bovendien werkt het systeem van afzonderlijke discussiedraadjes inmiddels averechts: Gebruikers kijken niet meer in welk discussiedraadje hun reactie het beste past. Nee, ze plompen het vaak meteen in het reageervak onderaan, waardoor er telkens weer een nieuw discussiedraadje ontstaat, over hetzelfde onderwerp. Waar weer op gereageerd wordt, en zo krijg je verschillende discussies die over hetzelfde gaan, maar langs elkaar heen lopen. Het ooit zo keurige overzicht is veranderd in een oeverloze brei van vaak nauwelijks te onderscheiden discussiedraadjes, die ook nog eens regelmatig herhalend (want dubbelop), of zelfs geheel overbodig zijn (nikszeggende opmerking met nikszeggende reacties waardoor een nikszeggend discussiedraadje ontstaat die je ook niet meer dicht kunt klappen).

Dan heb je nog het bekende nadeel dat de draadjes van de eerste posts steevast erg lang worden, omdat iedereen daar als een bezetene op gaat reageren. De hoofdreacties van de volgende posts komen pas daarónder te staan, zodat je die pas ziet wanneer je eerst die hele zwik (vaak overbodige want fipo) reacties van de eerste discussiedraadjes doorgeworsteld hebt (want dichtklappen kan niet meer). Zo'n 'nieuwe' hoofdreactie komt dan nogal eens vreemd over, net als mosterd na de maaltijd. Vaak denk ik dan: 'Huh, kom je daar nú nog mee, dat is toch allang opgemerkt'. Totdat ik naar de tijd van zo'n reactie kijk, en erachter kom dat die reactie weliswaar ver onderaan staat, maar desondanks als één van de eerste gepost is. Het zoveelste nadeel van een geneste layout.

Je schrijft dat 'Dit proces gefrustreerd zou worden als die reacties op één hoop worden gegooid'. Welnu, dat proces is al lang gefrustreerd, en de geneste layout maakt het m.i. inmiddels alleen maar erger. Ik vermoed dat bijna niemand meer de reacties leest, op de manier zoals die oorspronkelijk bedoeld was. Mensen die dat tóch menen te doen, slaan ongetwijfeld een hoop reacties over, want is het geen doen meer om zonder eindeloos heen en weer scrollen, steeds te weten op welke reactie gereageerd wordt, tenzij je een fotografisch geheugen hebt. Sterker nog, zelfs mét terugscrollen is het vaak niet eens duidelijk.
Er zijn al ideeën om het terugvinden van nieuwe reacties eenvoudiger te maken. Deze zijn alleen nog niet geïmplementeerd.
Velen nemen, net als ik, regelmatig de nieuwsartikelen door, om te kijken of er nieuwe reacties bijgekomen zijn. Het grootste probleem is (zoals bekend) dat je dan telkens weer, voor ieder nieuwsbericht opnieuw, de volledige boom van reacties van boven tot onder moet doorspitten, en aan de hand van de posttijden of inhoud enigszins kunt afleiden of dit voor jou een nieuwe reactie is. Uiteraard hopeloos omslachtig anno 2012. Ik weet dat nieuwe reacties een rode kleur horen te krijgen, maar dat werkt ook slechts tot op zekere hoogte, en vaak helemaal niet, als je bv. achter een andere PC zit, of niet alle nieuwe reacties in één keer leest. Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit probleem straks effectief weten op te lossen, met instandhouding van de geneste layout. Ik zou zo snel niet weten hoe je dat voor elkaar zou krijgen, zonder telkens opnieuw door alle reacties te moeten scrollen (maar dat zegt niks ;) ).

Terwijl het zo makkelijk zou kunnen in de platte layout met quotes: Je hebt een paar tabs open, met nieuwsberichten waarvan je de reacties wilt volgen. Slechts één keertje drukken op F5, en je hebt meteen alle nieuwe reacties onder elkaar, waar nodig voorzien van quotes, zodat je weet waar het over gaat. Wat zou dát een genot zijn O-)
Nou begrijp ik het tegenargument dat niet iedereen even goed met de quote-knop overweg kan, en sommigen rücksichtslos maar het hele bericht quoten. Maar dat kun je vrij eenvoudig oplossen door een dringende waarschuwing te geven, wanneer iemand een heel bericht (of groter dan een x-aantal regels) quoted. (of het desnoods (semi) te verbieden).

Eigenlijk vraag ik me af, of het niet gewoon verstandiger is om van die hele geneste layout maar af te zien. Behalve het terugvinden van nieuwe reacties heeft de geneste layout nog veel meer nadelen: Die lijntjes bv. staan er niet voor niks (of eigenlijk juist wél :P ). Het wegwerken van al die nadelen met behoud van de geneste layout lijkt m.i. een onmogelijke taak, wat waarschijnlijk tot vele onbevredigende (tussen)oplossingen zal leiden (zie lijntjes). En als die geneste layout nou nog ontegenzeggelijke voordelen bood, zou het wellicht nog de moeite waard zijn, maar ik heb hierboven al uiteengezet waarom dat m.i. niet het geval is.

Verder werkt vrijwel geen enkele andere site (nog) op deze manier. Dat moet een reden hebben. Als die geneste layout wérkelijk zo handig was, dan zouden wel veel meer sites dat hebben. Een 'idiote' tijdnotatie werd binnen de kortste keren door vele sites overgenomen, maar een geneste layout nog steeds niet. Dat is niet zomaar, blijkbaar ziet bijna niemand de toegevoegde waarde er (nog) in ;)

Bovendien lees ik vaak het argument (voor verandering), dat je niet stil moet blijven staan. Stilstand is achteruitgang. T is o.a. daarom op vele punten veranderd (verbeterd zo je wilt). Het design is grondig op de schop gegaan om te kunnen voldoen aan de huidige maatstaven. Maar waarom dan nog wél zo krampachtig blijven vasthouden aan een inspringmethode die in 13 jaar niet wezenlijk veranderd is, en die inmiddels hopeloos gedateerd is (zie alle nadelen)?
Sterker nog: T moest eenvoudiger worden in gebruik. Alles moest simpeler om het ook de minder ervaren gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken. Nou, als er iets onnodig ingewikkeld en lastig is, en waar je uiteindelijk tureluurs van wordt, is het wel dat je lijntjes moet gaan volgen, om bij een reactie te kunnen komen. Laten we eerlijk zijn, dat is toch geen porem, zéker niet in 2012, en al helemaal niet voor een geavanceerde, vooruitstrevende tech-site als T? ;)
Gewoon de lijn volgen die van de childreactie naar de parent loopt.
Dat is alleen maar 'handig' in een incidenteel geval, maar als je dat structueel moet doen, wordt het uitermate omslachtig en tijdrovend, zoniet vrijwel onmogelijk als je alles wilt volgen, maar niet de hele dag de tijd hebt. Áls het al werkt, want bovendien gaat het ook vaak mis.

Iedereen die tot zover gekomen is: Bedankt voor het lezen! Zoals je waarschijnlijk al zult vermoeden zit dit me al heel lang dwars :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:06:
[...]

@ingcharoth: er is al een quote knop, druk maar eens twee keer op de reageer 'knop' onder een FP reactie. De eerste keer verschijnt het tekstveld om een nieuwe reactie te typen, als je dan nog eens drukt wordt er een quote van die reactie in de tekstbox geplakt.
Bedankt, ik ga dit zo bekijken :)
Ik heb al een keer ergens gevraagd om die functionaliteit van de reageer 'knop' duidelijker te maken, door hem gewoon te vervangen door een quote 'knop' na de eerste keer klikken. Maar dat is (nog) niet opgepakt.
Als Femme nou écht niet van zijn overtuiging is af te brengen, lijkt zo'n duidelijke 'quote'-knop mij idd. het minste wat je eraan kunt doen. Sommigen (waaronder ik) quoten nu al handmatig, omdat ze door hebben dat hun reactie anders tot misverstanden kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Heb het betreffende LD topic even opgesnord: [feat][fp] quote functie reageer knop verduidelijken

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[...]

Een van de eerste dingen die ik op de FP aan custom CSS fixte was het introduceren van kaders rond alle reacties. Doordat de reacties rechts gewoon allemaal gelijk zijn uitgelijnd en ze geen kader hebben heb je weinig houvast om de inspringing aan de linkerkant te kunnen volgen.
Het nadeel daarvan is dat die kaders de layout onnodig druk maken en ruimte kosten (er is een marge nodig tussen de kaders zelf en een padding tussen kader en inhoud van het kader).

We zouden de lijnen tussen child en parent ook pas kunnen tonen als de gebruiker erom vraagt, bijvoorbeeld pas als er op de inhoud van de reactie is geklikt. Dat is wel moeilijker om te implementeren maar is duidelijker. Als een reactie een aantal niveaus is ingesprongen en er drie lijntjes naast elkaar staan moet je nu nog steeds erg geconcentreerd een lijn volgen om niet in de war te raken met een andere lijn. Dat probleem heb je niet als je alleen een lijn ziet van de aangeklikte reactie naar de parent en eventuele nakomelingen.
Dat zou inderdaad wel beter zijn.
Woudloper schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:58:

Grootste probleem aan de geneste layout is dat veel mensen voor de zichtbaarheid alleen maar op de eerste zet reacties reageren, waardoor inhoudelijke reacties op het artikel soms onterecht naar beneden worden gedrukt. Is hier geen oplossing voor te vinden? De inhoudelijke en wisselende discussies ten spijt. Heb het idee dat sommige soms primair voor de karmapunten een reactie geven op zo'n eerste reactie op een artikel.
Dat is inderdaad een bekend probleem. In de toekomst willen we de mogelijkheid bieden om reactiethreads op kwaliteit te sorteren. Dit zou een oplossing kunnen zijn, maar heeft ook nadelen zoals het feit dat de volgorde van thread zal kunnen veranderen als de gebruiker meerdere keren hetzelfde artikel bezoekt. Dit kan als storend ervaren waren. We zullen in de praktijk moeten uitproberen hoe het werkt.
Help!!!! schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:41:
[...]

Nee. Een heatmap zegt niks over wat een gebruiker met zijn ogen bekijkt. En hoe nuttig dat voor hem is.
Daarnaast zie ik in deze map sowieso geen basis voor de meeste zaken die er in eerste instantie uitgesloopt zijn.
De nieuwe site is niet alleen maar ontworpen met de bevindingen uit de heatmaps als input. In de heatmaps van de oude frontpage zie je wel dat er nauwelijks werd geklikt op driver & firmware updates, video's en .plans. We hebben die nu samengevoegd in een enkele stream waardoor je niet meer op verschillende plekken op de frontpage hoeft te kijken om de nieuwe items te zien. De items die een lage omloopsnelheid hebben zoals .plans en bepaalde meukposts eisen geen permanente ruimte meer voor zich op.
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:43:

Hebben die gebruikers écht zelf expliciet om die lijntjes gevraagd, of hebben ze alleen maar aangegeven dat discussies moeilijk te volgen zijn, omdat je vaak niet goed kunt zien op welke reactie een reply betrekking heeft, en zijn jullie daarop met het idee gekomen om het dan maar met lijntjes te proberen?
We hebben in de loop der jaren een aantal keren een verzoek gehad om de relatie door middel van lijntjes duidelijk te maken.
In dat geval is er nog iets waarover ik mij verwonder: Het scheiden van afzonderlijke discussies is inderdaad een goed argument (en waarschijnlijk ook het enige) voor die geneste layout. Maar waarom hebben jullie dan uitgerekend de mogelijkheid om discussiedraadjes in z'n geheel te kunnen in- en uitklappen verwijderd?
We hebben die functionaliteit nooit gehad. Slashdot en AnandTech (twee andere sites met een nested layout) hebben het ook niet.
Het grote voordeel van een geneste layout zijn de afzonderlijke discussiedraadjes: Want er is overzicht, en je weet waar het over gaat. Althans, dat was *vroeger* zo, nu al lang niet meer. Naar mijn mening zitten er inmiddels meer nadelen dan voordelen aan die geneste layout, en die voordelen verliezen bovendien steeds meer hun kracht:
Het verzoek om de nested layout af te schaffen heb ik nog niet veel gehoord. Sommige van de nadelen kunnen we oplossen. Nieuwe reacties kunnen we beter vindbaar maken door de mogelijkheid te bieden om van de oudste nieuwe reactie naar de volgende nieuwe reactie te springen. Het reageren op de first post kan ontmoedigd te worden door de volgorde dynamischer te maken op basis van kwaliteit. Een dergelijke sortering goed laten werken kan echter wel wat tijd gaan kosten omdat er veel mee geëxperimenteerd zal moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:18:
[...]
We hebben in de loop der jaren een aantal keren een verzoek gehad om de relatie door middel van lijntjes duidelijk te maken.
Ok. Nouja, dat bleek dan minder doeltreffend dan het zo op het eerste gezicht leek ;)
We hebben die functionaliteit nooit gehad. Slashdot en AnandTech (twee andere sites met een nested layout) hebben het ook niet.
Wellicht ben ik abuis, maar ik zou werkelijk zweren dat ik in het verleden hier wel eens draadjes heb dichtgeklapt. Maar goed, daar kom ik nu toch niet meer achter.

Slashdot en Anandtech hebben idd. een soortgelijke oplossing, met ook grotendeels dezelfde nadelen. Slashdot is overgens zo groot geworden dat sowieso niet meer alle reacties te volgen zijn, dus wellicht is die (afwijkende) nested layout in hun geval wel het meest effectief. Anandtech laat trouwens wel zien hoe het veel beter kan, ook zonder die lijntjes. Het ziet er echt veel duidelijker en overzichtelijker uit dan op T. Je kunt ook veel beter zien wie op wie heeft gereageerd (voor zover ik kan zien)*. Het grote nadeel wanneer je steeds de nieuwe reacties wil volgen blijft echter bestaan.
Het verzoek om de nested layout af te schaffen heb ik nog niet veel gehoord. Sommige van de nadelen kunnen we oplossen. Nieuwe reacties kunnen we beter vindbaar maken door de mogelijkheid te bieden om van de oudste nieuwe reactie naar de volgende nieuwe reactie te springen. Het reageren op de first post kan ontmoedigd te worden door de volgorde dynamischer te maken op basis van kwaliteit. Een dergelijke sortering goed laten werken kan echter wel wat tijd gaan kosten omdat er veel mee geëxperimenteerd zal moeten worden.
Ik schreef al hoe ik daarover dacht (schier onmogelijk ;) ), maar ik wacht vol verwachting en spanning af.

// edit: * bij nader inzien valt dat toch mee/tegen. Ook bij Anandtech wordt er op een gegeven moment niet meer verder ingesprongen, en staat de rest plat onder elkaar. Ziet er keurig uit, maar waarop precies gereageerd wordt is ook dan niet altijd duidelijk. Ik ben alleen zo snel nog geen ellenlange draadjes tegengekomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

[...]

Het nadeel daarvan is dat die kaders de layout onnodig druk maken en ruimte kosten (er is een marge nodig tussen de kaders zelf en een padding tussen kader en inhoud van het kader).
Het wordt inderdaad iets drukker, maar als je nu een parent reactie neemt, dan heeft die ogenschijnlijk gewoon een kader. Er staat namelijk een lijntje boven (zoals bij elke reactie), er staat een lijntje links (naar de child) en er staat een lijn onder (wat eigenlijk de top border van de child is). Dat vond ik persoonlijk wat onduidelijk, mede omdat de parent-child lijntjes dezelfde style hebben als de top borders.

Daarom heb ik elke reactie een volwaardige border gegeven en de parent-child lijntjes dotted gemaakt.

Plaatjes die meer zeggen dan duizend woorden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UKCaivMXFCaqua3lS1L2MuSz/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JtyNHMBHCoja8xJDhUNeJ3GX/thumb.png

Het lost verder het probleem ook niet echt op, maar ik vind het op deze manier alleen iets duidelijker wat de bedoeling van die lijntjes is. Ook met mijn custom CSS zie ik bij meerdere lagen nesting een boel lijntjes links die lastig terug te volgen zijn naar de juiste parent. En om nou elk niveau een eigen kleurtje te geven wordt ook weer een beetje teveel kermis vrees ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 26-11-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 15:59
Is er iets veranderd. Want mijn custom CSS is helemaal vern*kt.
Was het weer een beetje beter moet ik weer opzoek naar een alternatief om lekker te browsen op de website :(...
Vind T7 echt zacht gezegd k*t..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat anders, als je een reactie op het forum wijzigt wordt dat niet meegenomen in de (semi) autorefresh. Dus als je het topic de hele dag open laat staan, kan het soms zijn dat je wat mist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Sterker nog: Die quote wordt telkens weer eronder geplakt, iedere keer wanneer je op 'reageer' klikt. Het is maar goed dat bijna niemand dit weet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Misschien is het voor duidelijkheid (bij veel lijntjes) een idee om ze selecteerbaar te maken door erop te klikken waarna het lijntje waar je op geklikt hebt een andere kleur krijgt, zo kan je een stuk makkelijker zien welk lijntje je moet volgen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:17:
[...]

Misschien is het voor duidelijkheid (bij veel lijntjes) een idee om ze selecteerbaar te maken door erop te klikken waarna het lijntje waar je op geklikt hebt een andere kleur krijgt, zo kan je een stuk makkelijker zien welk lijntje je moet volgen.
Beter nog, dat het lijntje je dan automatisch bij de juiste reactie brengt door er naartoe te springen als je erop klikt (en vice versa). Voorals handig als je meer dan één pagina terug moet. Maar het blijven lapmiddelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Orion84 schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:12:
[...]

Het wordt inderdaad iets drukker, maar als je nu een parent reactie neemt, dan heeft die ogenschijnlijk gewoon een kader. Er staat namelijk een lijntje boven (zoals bij elke reactie), er staat een lijntje links (naar de child) en er staat een lijn onder (wat eigenlijk de top border van de child is). Dat vond ik persoonlijk wat onduidelijk, mede omdat de parent-child lijntjes dezelfde style hebben als de top borders.

Daarom heb ik elke reactie een volwaardige border gegeven en de parent-child lijntjes dotted gemaakt.

Plaatjes die meer zeggen dan duizend woorden:
[afbeelding] [afbeelding]

Het lost verder het probleem ook niet echt op, maar ik vind het op deze manier alleen iets duidelijker wat de bedoeling van die lijntjes is. Ook met mijn custom CSS zie ik bij meerdere lagen nesting een boel lijntjes links die lastig terug te volgen zijn naar de juiste parent. En om nou elk niveau een eigen kleurtje te geven wordt ook weer een beetje teveel kermis vrees ik.
Nou volgens mij lost dit het probleem wel op. Dit ziet er een stuk duidelijker uit met lijntjes om alle reacties. Als we de lijntjes tussen de reacties niet hadden gehad zou ik er niet voor kiezen om borders rond de reacties te zetten maar dit is wel veruit de makkelijkste fix om duidelijker te maken waar die lijntjes beginnen en waar ze naartoe gaan.

Het ruimtegebruik van de reacties kan verminderd worden door reacties weer een kolom te stoppen die de breedte heeft van het gehele contentgebied. De reacties kunnen dan een vaste breedte hebben ongeacht niveau van nesting. Het komt zelden voor (afgelopen week twee procent van de nieuwsberichten) dat de rechterkolom naast een nieuwsbericht langer is dan de artikeltekst en links naar de volgende en vorige berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Femme schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:53:
[...]

Nou volgens mij lost dit het probleem wel op.
In dat geval: graag gedaan :P

Voor de volledigheid nog even mijn CSS code (maar daar komen jullie zelf ongetwijfeld ook wel uit):
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
/* border om alle frontpage reacties */
.reactieBody {
    margin-left: -20px !important;
    padding-left: 19px !important;
}
.reactieBody {
    border-right: 1px solid rgb(207, 212, 201);
    border-left: 1px solid rgb(207, 212, 201);
    border-bottom: 1px solid rgb(207, 212, 201);
    padding-bottom: 5px !important;
}

/* thread lijntjes frontpage reacties dotted */
.reactie {border-left: 1px dotted rgb(219, 222, 222) !important;}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, als er een duidelijke quote-knop zou komen, en de users zouden die met beleid gebruiken (i know ;) ), zou je met beide layouts (plat en nested) goed uit de voeten kunnen, en zou de keuzemogelijkheid daartoe (bovenaan) ook beter tot z'n recht komen. Die gebruik ik nu niet, omdat je in de platte weergave zonder quotes de discussies maar moeilijk kan volgen. Dan zou ook meteen het probleem van het volgen van nieuwe reacties opgelost zijn (platte weergave -> sorteer af- of oplopend). Ook zouden die lijntjes dan wellicht niet meer nodig zijn, aangezien berichten dan gequote zouden worden als een discussiedraadje te lang wordt. Maar alles staat of valt dan met goed quotegebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik heb de nieuwe tracker gezien en het is :9~ in het kwadraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:58
zeef schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:58:
[HK-mode] Pics or it didn't happen! :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Femme schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:53:
Het ruimtegebruik van de reacties kan verminderd worden door reacties weer een kolom te stoppen die de breedte heeft van het gehele contentgebied. De reacties kunnen dan een vaste breedte hebben ongeacht niveau van nesting. Het komt zelden voor (afgelopen week twee procent van de nieuwsberichten) dat de rechterkolom naast een nieuwsbericht langer is dan de artikeltekst en links naar de volgende en vorige berichten.
Als de berichten dan verder inspringen wordt eea denk ik wel een heel stuk duidelijker.
En als het maar 2 procent is van de berichten die wat korter zijn dan de rechterkolom dan valt dat lijkt me best te overzien (dan kunnen we altijd de redactie nog de opdracht geven een beetje uit hun nek te lullen om het artikel wat langer te krigjen :+), dat merk je dan eens in de 4 dagen (er vanuitgaande dat je ook alle berichten leest).

Misschien de kaders nog iets donkerder maken, ik merk dat ze niet heel duidelijk zichtbaar zijn op mijn crappy notebookmonitor, dus ik heb het idee dat er wel meer mensen last van zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zeef schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:58:
En de minimaal vereiste breedte is nu een heel stuk lager?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:20:
Overigens, als er een duidelijke quote-knop zou komen, en de users zouden die met beleid gebruiken (i know ;) ), zou je met beide layouts (plat en nested) goed uit de voeten kunnen, en zou de keuzemogelijkheid daartoe (bovenaan) ook beter tot z'n recht komen. Die gebruik ik nu niet, omdat je in de platte weergave zonder quotes de discussies maar moeilijk kan volgen. Dan zou ook meteen het probleem van het volgen van nieuwe reacties opgelost zijn (platte weergave -> sorteer af- of oplopend). Ook zouden die lijntjes dan wellicht niet meer nodig zijn, aangezien berichten dan gequote zouden worden als een discussiedraadje te lang wordt. Maar alles staat of valt dan met goed quotegebruik ;)
Quoten zorgt wel voor redundante informatie in de nested layout. Quoten is overbodig als de reactie kort is en het duidelijk is waarop wordt gereageerd. Voor het vindbaar maken van nieuwe reacties kunnen we technische oplossingen bedenken (een linkje waarmee je naar de volgende nieuwe reactie kunt springen).
Groentenboer schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:02:
[...]

[HK-mode] Pics or it didn't happen! :+
Check:

Nieuwe tracker
Raven schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:36:
[...]

En de minimaal vereiste breedte is nu een heel stuk lager?
Tino is nog bezig om de breedte van de tracker variabel te maken. Er zal een viewport van ongeveer 1280 pixels breed nodig zijn om de tracker naast de content weer te kunnen geven. Als hij niet binnen de viewport past verschijnt er een horizontale scrollbar. Als je er dan voor kiest om de tracker rechts te plaatsen staat hij niet in de weg maar is hij wel altijd snel toegankelijk. De gebruiker heeft de keuze om de tracker wel of niet met de pagina te laten meescrollen. Fixeren (tracker scroll niet mee met pagina) werkt erg leuk op beeldschermen met een hoge resolutie, je hebt de tracker dan altijd in beeld.

Ik begreep vanmorgen van Tino dat het niet lang meer gaat duren voordat de tracker getest mag worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 27-11-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

1280.... Great :/ Er staat genoeg op de FP, rechts van de nieuwsberichten, dat weg kan mocht de tracker weer beschikbaar zijn. Als daar de tracker nou neergezet kan worden, hebben mensen die wat minder breedte gebruiken ook plek voor de tracker.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Raven schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:04:
1280.... Great :/ Er staat genoeg op de FP, rechts van de nieuwsberichten, dat weg kan mocht de tracker weer beschikbaar zijn. Als daar de tracker nou neergezet kan worden, hebben mensen die wat minder breedte gebruiken ook plek voor de tracker.
De tracker moet overal kunnen werken en er zijn pagina's zoals de onderwerpomgevingen die de volledige breedte gebruiken. Wat je wel kunt doen is de tracker links zetten en genoegen nemen met horizontale scrollbars:

Tracker links smalle viewport

Op de frontpage en in nieuwsartikelen werkt dat wel redelijk, op het forum en in de Pricewatch niet. Uiteindelijk zal de tracker in de bovenstaande situatie overigens een stuk minder breed zijn waardoor je meer ruimte overhoudt voor content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik dacht aan zoiets (was net in MS Paint bezig toen jij een bericht plaatste):
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/FPlayout.jpg
In de PW en op het forum hoeft ie niet zichtbaar te zijn, gewoon alleen op de FP zoals voorheen het geval was.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 27-11-2012 13:16 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:49:
[...]

Quoten zorgt wel voor redundante informatie in de nested layout. Quoten is overbodig als de reactie kort is en het duidelijk is waarop wordt gereageerd.
Dat is ook precies het dilemma: Als je te vaak/snel quote, kun je idd. krijgen dat dat de quote, en de oorspronkelijke reactie soms te dicht op elkaar staan. Maar als je te weinig of niet quote, kan op een gegeven moment het antwoord weer te ver van de oorspronkelijke reactie af staan, zodat terugzoeken lastig wordt. Het mooiste zou zijn als users dit zouden kunnen aanvoelen, en quoten wanneer nodig (zoals sommigen nu al handmatig doen).
Voor het vindbaar maken van nieuwe reacties kunnen we technische oplossingen bedenken (een linkje waarmee je naar de volgende nieuwe reactie kunt springen).
Dan krijg je de dubieuze situatie dat je eerst op een linkje moet klikken om naar de volgende nieuwe reactie te springen, en vervolgens (bij lange draadjes) het lijntje naar boven moet volgen om te zien waarop gereageerd werd, en dan weer terug naar beneden scrollen, op het nieuwe linkje klikken voor de volgende nieuwe reactie, en dat bij iedere nieuwe reactie weer. Dat is vervelender en omslachtiger dan om af en toe een overbodige quote te zien ;)
Je zou de quote-knop evt. kunnen laten volgen door een waarschuwing (weet je het zeker...? (+evt. het waarom)), ter voorkoming dat er te snel gequote wordt als de oorspronkelijke reactie er dichtbij staat. De meeste Tweakers zullen dat wel snappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de zekerheid: Ik zie dat nu (bijna) overal dezelfde datum voor de items in de tracker weergegeven wordt. Daar komt uiteindelijk wel de tijd te staan toch? (in ieder geval voor items < 24h)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:09:

Even voor de zekerheid: Ik zie dat nu (bijna) overal dezelfde datum voor de items in de tracker weergegeven wordt. Daar komt uiteindelijk wel de tijd te staan toch? (in ieder geval voor items < 24h)
Ja, dit is op de devsite met data t/m vorige week vrijdag. Er worden geen tijdstippen getoond omdat alle items ouder zijn dan een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:13:
[...]

Ja, dit is op de devsite met data t/m vorige week vrijdag. Er worden geen tijdstippen getoond omdat alle items ouder zijn dan een dag.
Ik had even moeten doordenken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Die tracker lijkt erg veel op die ik nu al geruime tijd gebruik m.b.v. GreaseMonkey van JohnD1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even weer hierover:
Voor het vindbaar maken van nieuwe reacties kunnen we technische oplossingen bedenken (een linkje waarmee je naar de volgende nieuwe reactie kunt springen).
Je krijgt je dan wellicht hetzelfde probleem als nu (nieuwe reacties in rood weergegeven), dat als je niet steeds achter dezelfde PC zit, die oplossing waarschijnlijk (afhankelijk van de implementatie) niet kan 'onthouden' welke reacties voor jou nieuw zijn.

En ook als je niet direct *alle* nieuwe reacties leest (bv. omdat je even weg moet), ontstaat er een probleem, omdat deze oplossing niet kan 'zien' tot waar je gebleven bent. In flat mode heb je die problemen niet: 1x F5 en klaar ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En om dat andere nog even samen te vatten: Quoten is niet nodig als 1) de te quoten reactie kort en duidelijk is, én 2) het antwoord niet te ver van de reactie afstaat. In alle andere gevallen is (selectief) quoten aan te raden. Dat overwegende zou ik zeker voor een quote-knop kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Femme schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:49:
[...]
Check:

[afbeelding]
[...]
Tino is nog bezig om de breedte van de tracker variabel te maken. Er zal een viewport van ongeveer 1280 pixels breed nodig zijn om de tracker naast de content weer te kunnen geven. Als hij niet binnen de viewport past verschijnt er een horizontale scrollbar. Als je er dan voor kiest om de tracker rechts te plaatsen staat hij niet in de weg maar is hij wel altijd snel toegankelijk. De gebruiker heeft de keuze om de tracker wel of niet met de pagina te laten meescrollen. Fixeren (tracker scroll niet mee met pagina) werkt erg leuk op beeldschermen met een hoge resolutie, je hebt de tracker dan altijd in beeld.

Ik begreep vanmorgen van Tino dat het niet lang meer gaat duren voordat de tracker getest mag worden.
Nice! Ik moet zeggen dat de nieuwe tracker rechts een stuk beter uit de verf komt dan links. Raven zijn voorstel met de header zou helemaal geweldig zijn, geen idee of dat nog geimplementeerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:39:
En om dat andere nog even samen te vatten: Quoten is niet nodig als 1) de te quoten reactie kort en duidelijk is, én 2) het antwoord niet te ver van de reactie afstaat. In alle andere gevallen is (selectief) quoten aan te raden. Dat overwegende zou ik zeker voor een quote-knop kiezen ;)
Of om mijzelf even aan te halen (ik kreeg zojuist de waarschuwing: Weet je zeker dat je jezelf wil quoten): Doe desnoods een reageerknop met op dezelfde manier de vraag: 'Wil je de reactie quoten ja/nee' of iets dergelijks.

// Of 2 knoppen: ' reageer' en 'quote'.

/// Ik denk dat die laatste optie het best is: gewoon 2 knoppen, 1 om te reageren (zonder quote), en 1 om te quoten. Heb je beide keuzes, zonder dat het al teveel moeite kost.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:13:
[afbeelding]
In de PW en op het forum hoeft ie niet zichtbaar te zijn, gewoon alleen op de FP zoals voorheen het geval was.
Zoveel hoofden, zoveel zinnen ;) Ik vind 'm op het forum ook wel prettig, daar zit ik vaker dan op de FP, en zo kun je tóch op de hoogte blijven van wat er elders op T gebeurt. Maar goed, speciaal voor mij hoeft het niet, ik heb deze al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
tweaker2010 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:40:
[...]

Nice! Ik moet zeggen dat de nieuwe tracker rechts een stuk beter uit de verf komt dan links. Raven zijn voorstel met de header zou helemaal geweldig zijn, geen idee of dat nog geimplementeerd kan worden?
Wacht nou maar even tot de testfase. Dan zul je zien hoe 't allemaal werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:02

Laguna

Connaisseur

Ik ben in ieder geval geen voorstander van een quote optie op de FP. Ik begrijp de insteek, maar het resultaat zal zijn dat er veel meer lappen tekst komen te staan doordat er mensen onnodig gaan quoten.

Ingcharoth, erop vertrouwen dat mensen waarschuwingen lezen dan wel zich daaraan houden, bewijs je zelf het tegendeel van door de waarschuwing: "Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste bericht.", meermaals te negeren ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
Ben ik blind of is het shortlink creëerknopje helemaal verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 23:34:
Ik ben in ieder geval geen voorstander van een quote optie op de FP. Ik begrijp de insteek, maar het resultaat zal zijn dat er veel meer lappen tekst komen te staan doordat er mensen onnodig gaan quoten.
Beide opties hebben hun voor- en nadelen. Die andere optie heeft als nadeel dat lange draadjes moeilijk en/of omslachtig te volgen zijn, wat m.i. minstens even vervelend is. Zo'n quote-knop naast de reageer-knop kan dan een aardig compromis zijn, wanneer je het goed aanpakt. En niet iedereen zal altijd quoten, omdat de reageer-knop gewoon beschikbaar blijft.
Ingcharoth, erop vertrouwen dat mensen waarschuwingen lezen dan wel zich daaraan houden, bewijs je zelf het tegendeel van door de waarschuwing: "Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste bericht.", meermaals te negeren.
Dat is een waarschuwing, en er staat bovendien 'bij voorkeur'. Je kunt dus een afweging maken als je in sommige gevallen redenen ziet om daarvan af te wijken. Zo'n reden kan bv. zijn dat je bang bent dat een opmerking niet gelezen wordt, als je je laatste bericht wijzigt, aangezien de autorefresh niet in alle gevallen elke wijziging in een bericht meeneemt ;) Maar normaal gesproken hou ik me idd. keurig aan die waarschuwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:44
Ligt het aan mij, of hebben we sinds kort een nieuw lettertpe voor het forum en de FP?
(Reacties op de FP zijn nog wel in het oude lettertype?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

yannickie111 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:31:
Ligt het aan mij, of hebben we sinds kort een nieuw lettertpe voor het forum en de FP?
(Reacties op de FP zijn nog wel in het oude lettertype?)
Nee, is nog steeds Arial

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:44
Volgens mij had ik mijn browser op 100 en een beetje % staan.
Hierdoor _leek_ het lettertype anders :+ :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
mcDavid schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 23:55:
Ben ik blind of is het shortlink creëerknopje helemaal verdwenen?
Je bent niet blind. * zeef gaat een ticket maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Raven schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:13:
[afbeelding]
Jij bent pas de 2de die net als ik van mening is dat de tracker met zowel de FP als GoT hoort te INTEGREREN en niet als een slap aanhangsel ernaast hoort te hangen : Iedereen zet dat ding er los naast in hun Custom CSS inclusief de devvers blijkbaar die bezig zijn met de nieuwe versie :'(

Ziet er niet uit !! :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De betatest van de nieuwe tracker is geopend. Zie voor informatie het onderstaande topic. Feedback kan hier ook geplaatst worden:

Test de nieuwe tracker!

[ Voor 12% gewijzigd door Femme op 28-11-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
^^^ Alle op- en of aanmerkingen over de nieuwe tracker alleen in het LD topic! Dank u. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Student met tv-linksite voorkomt uitlevering aan VS

Verschillende redundant discussiedraadjes. Ik moet gaan nadenken in welk draadje mijn reacties het best tot z'n recht komen, aangezien er meerdere draadjes over dezelfde issues gaan (vb. Waarom kan een ander land die gast berechten/straffen?, Waarom kan die handtekening niet per post?, Straks is het een complot?).

Feature request: Ik denk dat het een heel handige optie is als de antwoorden op de (eerste) hoofdreacties (die op het nieuwsartikel dus) kunnen worden ingeklapt. In (optionele) ingeklapte modus zie je dan dus in eerste instantie alleen de hoofdreacties die direct betrekking hebben op het nieuwsbericht. En zie je daar een voor jou interessante reactie tussen staan, dan kun je dat draadje openklappen, waardoor vervolgens ook alle antwoorden op die reactie getoond worden (en jij daar evt. ook zelf kunt reageren).

Een van de grote voordelen daarvan is, dat je op die manier veel beter kunt zien of iemand een opmerking al gemaakt heeft, en ook zijn de hoofdlijnen van de veschillende (sub)discussies dan veel duidelijker zichtbaar. Bovendien los je het probleem, dat vroeg geposte (hoofd)reacties naar onder verdwijnen door lange fipo-draadjes, hiermee op. Op deze manier benut je de voordelen van een nested weergave maximaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
zeef schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:31:
[...]

Je bent niet blind. * zeef gaat een ticket maken
Tof! moet ik nog een topic openen in LD of is dat dan niet meer nodig?
Femme schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:07:
De betatest van de nieuwe tracker is geopend. Zie voor informatie het onderstaande topic. Feedback kan hier ook geplaatst worden:

Test de nieuwe tracker!
Tof! Ga ik doen zodra ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
mcDavid schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:54:
[...]

Tof! moet ik nog een topic openen in LD of is dat dan niet meer nodig?
[...]
Nee, hoeft niet. ;)
Tof! Ga ik doen zodra ik thuis ben.
Ja, moet zeker! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nero355 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:33:
[...]

Jij bent pas de 2de die net als ik van mening is dat de tracker met zowel de FP als GoT hoort te INTEGREREN en niet als een slap aanhangsel ernaast hoort te hangen : Iedereen zet dat ding er los naast in hun Custom CSS inclusief de devvers blijkbaar die bezig zijn met de nieuwe versie :'(

Ziet er niet uit !! :|
Wie heeft het over zowel FP als GoT? Ik niet ;)
De tracker alleen op de FP is voor mij goed.

Oscar Wilde

Verwijderd

Hoe staat het ondertussen met V&A en de PW en het beter laten functioneren daarvan?

Ik zie daar niets van terugkomen in de veelgestelde vragen terwijl het LD forum goed vol staat met meldingen.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:51:
Hoe staat het ondertussen met V&A en de PW en het beter laten functioneren daarvan?

Ik zie daar niets van terugkomen in de veelgestelde vragen terwijl het LD forum goed vol staat met meldingen.
Ik weet dat deze iteratie in ieder geval een aantal bugs in o.a. V&A zijn opgelost. Ik weet echter niet precies waar je eigenlijk precies op doelt als je het hebt over 'beter functioneren'; kan je wat specifieke issues noemen?

Intentionally left blank

Verwijderd

De filters in V&A is er een die toch wel wat prioriteit kan gebruiken. Zoeken in V&A is onbegonnen werk tegenwoordig.

Er zijn verder een hoop dingen onlogisch en ipv handiger juist omslachtiger geworden.

\[V&A/Feat] Vanuit ad niet naar categorie kunnen.

\[Bug/Feature] Foto's V&A alleen pricewatch getoond

[Feat] \[V&A]Keuzes in V&A

[Bug] V&A Geen laatst bekende prijs meer.

Dan heb je nog wat layout dingen waar ik vraagtekens bij plaats

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YnwLxc8CrWJysQKumhsrfaNU/full.png

Het sorteren bijvoorbeeld op prijs. Waarom staat dat tabje niet gewoon boven de prijs? Zelfde geld voor beoordeling en populariteit. Ik kan beide dus niet tegelijk zien?

Het is ontzettend onoverzichtelijk.
Neem dit ook,

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ziMR36TKRdzFd9vOVQZ91CA1/full.png

Witruimte te over maar toch worden in het laatste blok de omschrijvingen afgekapt. Dat kan toch gewoon niet? En dan moet je binnen dat plaatje nog scrollen ook.
Waarom moeten daar überhaupt plots plaatjes bij staan? Waarom niet alleen een rijtje met categorieën?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:26:
De filters in V&A is er een die toch wel wat prioriteit kan gebruiken. Zoeken in V&A is onbegonnen werk tegenwoordig.

Er zijn verder een hoop dingen onlogisch en ipv handiger juist omslachtiger geworden.

\[V&A/Feat] Vanuit ad niet naar categorie kunnen.

\[Bug/Feature] Foto's V&A alleen pricewatch getoond

[Feat] \[V&A]Keuzes in V&A

[Bug] V&A Geen laatst bekende prijs meer.
Filters in V&A is iets dat niet echt triviaal is, en er moet goed gekeken worden hoe we omgaan met advertenties voor producten die niet gekoppelt kunnen worden en dus geen specificaties van voorhanden zijn. Dat is dus een project op zich waar ook wat voorwerk aan vooraf zal moeten gaan.

Er zijn misschien wel wat quick-fixes mogelijk (bijvoorbeeld het mee-indexeren van specificaties van gekoppelde producten voor de keyword-search), maar ook daar moet wat onderzoek voor gedaan worden.

De andere drie issues staan voor zover ik weet op de lijst voor een van de komende iteraties.
Dan heb je nog wat layout dingen waar ik vraagtekens bij plaats

[afbeelding]

Het sorteren bijvoorbeeld op prijs. Waarom staat dat tabje niet gewoon boven de prijs? Zelfde geld voor beoordeling en populariteit. Ik kan beide dus niet tegelijk zien?
Ik snap hier niet zo goed wat je precies bedoelt? De buttons boven de kolommen hebben een andere functie dan sorteren; namelijk het kiezen van een specificatie voor die kolom. Dat combineren met sortering is erg lastig. Daarbij is er geen kolom voor populariteit, en bevat de laatste kolom 2 waarden waar los op gesorteerd kan worden (beoordeling en prijs).

Daarom staan de sorteringsopties simpelweg los van de tabel.
Het is ontzettend onoverzichtelijk.
Neem dit ook,

[afbeelding]

Witruimte te over maar toch worden in het laatste blok de omschrijvingen afgekapt. Dat kan toch gewoon niet? En dan moet je binnen dat plaatje nog scrollen ook.
Waarom moeten daar überhaupt plots plaatjes bij staan? Waarom niet alleen een rijtje met categorieën?
Er wordt intern al gekeken hoe de categoriebrowser verbeterd kan worden; bijvoorbeeld door een soort van 'classic' mode aan te bieden waar je een puur textuele catagorieboom te zien krijgt.

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:42:
[...]

[...]

Ik snap hier niet zo goed wat je precies bedoelt? De buttons boven de kolommen hebben een andere functie dan sorteren; namelijk het kiezen van een specificatie voor die kolom. Dat combineren met sortering is erg lastig. Daarbij is er geen kolom voor populariteit, en bevat de laatste kolom 2 waarden waar los op gesorteerd kan worden (beoordeling en prijs).

Daarom staan de sorteringsopties simpelweg los van de tabel.
Over de filters ed.

Het filteren werkte voorheen redelijk goed. Produkten die niet gekoppeld waren kon je alsnog tegenkomen door de filters te verminderen. Het is mij totaal onduidelijk waarom nu in T7 de filters helemaal verdwenen zijn. Daar heeft iemand echt niet nagedacht. Ik snap dat jullie graag ook de niet gekoppelde producten willen verwerken maar volgens mij heeft het meer prioriteit om in ieder geval te zorgen voor filters voor de wel gekoppelde producten. Je hebt nu namelijk een totaal onbruikbaar onderdeel op je site wat voorheen awards gewonnen heeft.

Over de layout en het sorteren

Maar het is toch totaal niet logisch om de sorteringsknoppen niet uitgelijnd te zetten met dat wat daadwerkelijk word gesorteerd? Anders gezegd, waarom staat de sorteerknop prijs niet gewoon recht boven de prijs?
Dat gebeurt overal omdat dat gewoon duidelijk is.
Pak je bijvoorbeeld de categorie videokaarten dan word daar gesproken Mhz video en mem. Ik kan mij voorstellen dat een leek totaal niet weet welke kolom daarmee bedoeld word en dan ook nog eens niet verwacht dat je daarmee kan sorteren.
Nu kan je daar over discussiëren maar waar het mij om gaat is dat met een vernieuwing het juist bruikbaarder en duidelijker zou moeten worden. En vooral intuïtief en niet juist omslachtiger. T6 was misschien een bijeengeraapt zooitje van losse updates, even overdreven, maar voor de gebruiker werkte het allemaal prima en kon ik ook nieuwe users zonder veel moeite de PW en V&A leren gebruiken.
Nu moet je ze triviale dingen gaan leren als bijv. dat als je wil sorteren op prijs dat dat er wel is maar ipv recht boven de prijs dat dat nu ergens schuin linksboven rondzweeft.

Daar is toch totaal niet over nagedacht denk ik dan. En dan hebben we het over onderdelen van een site die in zijn vorige vorm meerdere awards hebben gewonnen!
Pagina: 1 ... 53 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.