Test de nieuwe tracker!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:37

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Beste vrienden en vriendinnetjes,

In de afgelopen weken zijn we druk beziggeweest met het ontwerpen en implementeren van een nieuwe tracker waarmee we een oplossing hopen te bieden voor een groot deel van de klachten over de huidige tracker. Vanwege tijdsdruk werd T7 gelanceerd met een eenvoudige implementatie waarin de tracker als overlay op de site wordt geplaatst. Om de tracker permanent te kunnen weergeven is er een erg brede viewport nodig van ongeveer 1500 pixels breed. We hebben geconstateerd dat er een aanzienlijke groep trackerliefhebbers is die de tracker ook in smallere browserwindows wil kunnen zien.

De nieuwe tracker is verankerd aan de linker- of rechterzijde van de viewport. De content op de pagina wordt uit het midden van de viewport naast de tracker weergegeven. De tracker kan altijd permanent weergegeven worden ongeacht de breedte van de browser. Om content en tracker naast elkaar te kunnen weergegeven is een breedte van ongeveer 1260 pixels nodig. In smallere viewports ontstaat er een horizontale scrollbalk.

Nieuwe tracker (preview)

Net als de huidige tracker kun je kiezen voor plaatsing links of rechts van de content. Nieuw is de mogelijkheid om de tracker te fixeren. Hij heeft dan een vaste positie en scrollt niet mee met de content. Zo heb je ook na het lezen van reacties of een forumtopic direct toegang tot items in de tracker. Deze optie werkt vooral goed op hoge viewports. De tracker kan ook gewoon meescrollen met de content als je dat fijner vindt. Vergeleken met de tracker uit T6 benut de nieuwe tracker dankzij grotere regellengtes beter de ruimte in brede viewports. Op de optimale breedte kunnen veel titels zonder afkorten weergegeven worden. Voor de liefhebbers van donkere achtergronden is het goed om te weten dat de achtergrond van de tracker donkerder is dan in T6 ;) .

Voordat we live gaan met de nieuwe tracker doen we eerst een publieke betatest om de meningen over de nieuwe tracker te peilen. Met de onderstaande login verschaf je je toegang tot onze ultrageheime testsite op http://tweakers.org :

user: trackertest
wachtwoord: C00lStuFf

De testsite is gevuld met oude data. Om nieuwe items in de tracker te creëren zul je zelf topics omhoog moeten trappen of reacties en productreviews moeten posten. De controls voor het aanroepen van de tracker zijn iets gewijzigd. Hoe het nu werkt mag je zelf ontdekken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Het ziet er goed uit hoor :D

Wat ik zelf niet zo mooi vindt is de zwarte balk die rechte hoeken hebben en de body heeft ronde.
Als je de zwarte balk ook ronde hoeken geeft oogt het al een stuk beter.

Verder ben ik blij dat de aantalen die je kunt weergeven weer omhoog geschroeft is.

Super! druk maar gewoon op UPLOAD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Op hogere resoluties heb je een flinke lege ruimte tussen de content en de tracker. Wat mij betreft komt de tracker strakker tegen de content aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-06 23:20

_David_

FP ProMod

llama llama duck

tweakers.org heeft nog deze Certificaat error,

voor de rest, nieuwe tracker is Super :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 19:25

hostler

Yeahhh dude!

Perfect!

Zet maar live ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:29

Shabbaman

Got love?

This is probably not the site you are looking for!
You attempted to reach secure.tweakers.org, but instead you actually reached a server identifying itself as *.tweakers.net. This may be caused by a misconfiguration on the server or by something more serious. An attacker on your network could be trying to get you to visit a fake (and potentially harmful) version of secure.tweakers.org.
Heh.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat een kut-omgeving. Heb al 4x met die code moeten inloggen, en dan nog m'n normale user & pass. Maar het ziet er wel relaxed uit zo. Stukken beter.

Maar dat ie niet meescrolled met de pagina vind ik dan weer irritant. Er wordt on the fly data uit en in de tracker gezet als je scrolled (1366x768), en dat oogt - vind ik dan - niet echt netjes. Goed, dat is natuurlijk een eerste indruk, en wellicht gewoon een kwestie van wennen.

Gezien m'n resolutie zou die tracker wat mij betreft smaller mogen zijn, a la T6, waarbij die over de andere content heen komt als je er met je muis in komt. Misschien een optie om dat als instelling een breedte op te geven?

Blijf het jammer vinden dat er nog idioot veel witruimte is bij het lezen van topics. Die ruimte is breder dan de tracker is heb ik het idee.

Kan ik niet een abo nemen waarbij ik juist een skyscraper kan krijgen op die witruimte? Want efficiente met ruimte omgaan is iets wat T7 totaal niet doet.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

davidaap123 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:13:
tweakers.org heeft nog deze Certificaat error,

voor de rest, nieuwe tracker is Super :)
Vrij logisch, die blijf je ook houden, omdat je nu crossdomain dingen aan het doen bent. Tenminste, dat is wat Opera mij vertelt over die certificaten.

De tracker ziet er op deze manier best aardig uit, nu heb ik weer een beetje idee dat ik dingen kan vinden op de site. Helaas is de site nu wel te breed, maar met wat customCSS kan ik dingen vast wat smaller gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 22:39

Kroontje

...

Mooie implementatie van de tracker!

Wanneer ik in IE10 onder Windows 8 de tracker op 'scroll' zet dan wordt het forum gedeelte niet gevuld. Deze wordt pas gevuld bij het naar beneden scrollen. Bij de 'fixeer' optie is het forum gedeelte wel gevuld.

Resolutie is 1600x900 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:25
Mooi! doorvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
RaZ schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:15:
Wat een kut-omgeving. Heb al 4x met die code moeten inloggen, en dan nog m'n normale user & pass. Maar het ziet er wel relaxed uit zo. Stukken beter.

Maar dat ie niet meescrolled met de pagina vind ik dan weer irritant. Er wordt on the fly data uit en in de tracker gezet als je scrolled (1366x768), en dat oogt - vind ik dan - niet echt netjes. Goed, dat is natuurlijk een eerste indruk, en wellicht gewoon een kwestie van wennen.

Gezien m'n resolutie zou die tracker wat mij betreft smaller mogen zijn, a la T6, waarbij die over de andere content heen komt als je er met je muis in komt. Misschien een optie om dat als instelling een breedte op te geven?

Blijf het jammer vinden dat er nog idioot veel witruimte is bij het lezen van topics. Die ruimte is breder dan de tracker is heb ik het idee.

Kan ik niet een abo nemen waarbij ik juist een skyscraper kan krijgen op die witruimte? Want efficiente met ruimte omgaan is iets wat T7 totaal niet doet.
Na je eerste zin verlies ik al snel interesse in de rest van je post. En dat is jammer want er staat wel nuttige informatie in.

Die ruimte rechts moeten we ook eens wat voor verzinnen. Daniël en ik zijn het wel met je eens. Laten we dat even los doen van deze discussie. First things first en dat is nu de tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Maar dat er voor mijn resolutie wel een blijvende tracker komt, vind ik wel weer 500% BETER!!!! Laat dat wel even voorop staan :P

Edit: even de dump weggehaald, was offtopic.

[ Voor 74% gewijzigd door RaZ op 28-11-2012 16:25 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-06 23:20

_David_

FP ProMod

llama llama duck

TERW_DAN schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:16:
[...]

Vrij logisch, die blijf je ook houden, omdat je nu crossdomain dingen aan het doen bent. Tenminste, dat is wat Opera mij vertelt over die certificaten.

De tracker ziet er op deze manier best aardig uit, nu heb ik weer een beetje idee dat ik dingen kan vinden op de site. Helaas is de site nu wel te breed, maar met wat customCSS kan ik dingen vast wat smaller gaan maken.
tijdens het testen van Tweakers7 (abbo) werkt wel alles naar behoren zonder Certificaat error

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 00:34
Ff rare meldingen gekregen bij inloggen zoals cert en mixed-content maar ....... geweldig, erg smooth, instellingen wijzigen perfect, uitrollen die hap !!

+2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:06

Daniel

Kapitein NCC-1701
Standaard scrolled hij mee, als je bovenaan op het linkje 'scroll' klikt wordt hij gefixeerd (nee dit is niet helemaal logisch maar daarom is het beta ;))
Meescrollen werkt alleen niet op iOS, dat kunnen wij niet helpen maar ligt aan een bug/designflaw/keuze van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xun
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:51

Xun

Het enige nadeel is dat die nog niet live is :P Voor de rest vind ik hem top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:19

Zoefff

❤ 

Mooi werk!

Wel een mogelijke bug gespot, de tracker blijft niet altijd opengeklapt. Lijkt reproduceerbaar met onderstaande stappen:
  1. Klap tracker open
  2. Open instellingen en klik op 'opslaan' (wel of niet iets wijzigen lijkt onrelevant)
  3. Navigeer naar een andere pagina
  4. Tracker is nu weer dichtgeklapt
*soms* blijft de tracker wel openstaan, maar ik kan niet ontdekken wat daarvan precies de oorzaak is.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Tracker? Welke tracker? Oh, dat pijltje linksboven!

Ik ben benieuwd hoeveel (niet-zo-)regelmatige bezoekers dat ding gaan aanklikken. Het lijkt mij handiger als 'ie standaard al zichtbaar is, zodat mensen bij wie 'ie in de weg staat 'm juist kunnen wegklikken. :)

Verder werkt 'ie naar mijn mening prima. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 11:19

Zoefff

❤ 

Daarnaast lijkt het er op dat bij bovenstaande bug een deel van de instellingen verdwijnt. De aantallen per rubriek blijven bewaard, maar een instelling om de tracker rechts te tonen is wel verdwenen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:24

Laguna

Connaisseur

In Chrome bij +/- 920-940 pixels hoogte komen er scrollbars tevoorschijn bij de tracker. Het betreft een kleine marge, want zodra je het venster verticaal kleiner of groter maakt dan verdwijnen ze. De breedte van het venster heeft geen invloed op de extra scrollbars.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vy2gC.jpg

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kleine vraag, gezien ik het nu nog even niet kan checken. Ik heb dus 1 systeem waarbij de tracker in beeld kan blijven. (1366x768), maar ik heb ook nog een netbook met 1024x600 (nu even niet beschikbaar). Gaat dat geen conflict geven als ik hem namelijk op m'n laptop aan heb staan, ik hem dan eigenlijk weer uit moet knallen als ik op m'n netbook zit?

Zoals Femme al zei, bij een kleinere breedte krijg je dan een horizontale scrollbalk. Gezien ik thuis op de laptop werk, en de netbook op het werk ligt, zou ik dagelijks die aan en uit moeten knallen?

De tracker rechts neerplanten is een optie natuurlijk, maar vind ik wat onnatuurlijk aanvoelen in het gebruik.

Wellicht of ie aan of uit moet staan niet bij T.net opslaan, maar in een cookie, zodat je per systeem nog enige speling van settings hebt?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01-2024
Mooi! Fijn dat er serieus met de feedback vanuit de community wordt omgegaan.

Naar mijn mening vloeken de afgeronde hoeken van de lichtgrijze 'zoekbalk' en de rechte hoeken van de rest van de site (en vooral de tracker) nogal met elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/iqymgo.png

Zou iets als het onderstaande niet mooier zijn?
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/mhg27t.png

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 05-06 17:00

RMX

Weet niet of het al gemeld is maar ik heb de Cookie melding laten staan en deze schuift ook mee waardoor de blauwe knop net buiten beeld valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als ik de tracker open heb staan, en ik klik in de tracker op een titel (bijv 'productreviews') dan klapt de tracker weer in en verliest deze z'n instellingen (aka, hij is dan weer scrollable terwijl ik hem gefixeerd had).

Verder klopt de link ook niet, als ik op productreviews kom kom ik bij het algemene overzicht uit van reviews, terwijl ik de productreviews wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 09:20
TERW_DAN schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:11:
Als ik de tracker open heb staan, en ik klik in de tracker op een titel (bijv 'productreviews') dan klapt de tracker weer in en verliest deze z'n instellingen (aka, hij is dan weer scrollable terwijl ik hem gefixeerd had).

Verder klopt de link ook niet, als ik op productreviews kom kom ik bij het algemene overzicht uit van reviews, terwijl ik de productreviews wil hebben.
Als je dan naar http://tweakers.net/revie...KSS1yy0zNSVGyUirJzE1VqgUA zou gaan, dan zou je wel netjes de productreviews onder elkaar hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Waarom is het grijs van de trackerbalk lichter dan het grijs onderin (en het balkje bovenin waar de menu-items in staan)? Zeker doordat de trackerbalk aansluit op het stuk onderin valt dat op.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Misha schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:14:
[...]

Als je dan naar http://tweakers.net/revie...KSS1yy0zNSVGyUirJzE1VqgUA zou gaan, dan zou je wel netjes de productreviews onder elkaar hebben
Bijna, deze link laat alleen reviews van +1 of hoger zien. Ik wil ze allemaal zien.
Natuurlijk is dat in te stellen, maar dat kost me nu 5 kliks vanaf de FP/tracker, ipv 1 die ik normaal nodig had (en het kost me meer scrollwerk).

Vroegah:
1. klik op reviews bij de top5 reviews op de FP en je had een overzichtje van alle reviews

Nu:
1. klik op reviews
2. klik op review archief onderin
3. klik het filter op gebruikersreviews
4. klik het filter op 0 ipv +1
5. klik op datum bovenin ipv populariteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 09:20
Ah, je zou dan inderdaad nog ff het filter op 0 moeten zetten. Dan wordt het dus domweg http://tweakers.net/revie...1V0lEqSizJzEv3zcxTsjKoBQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat zou een heel stuk logischer zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter

Maar dat ie niet meescrolled met de pagina vind ik dan weer irritant.
Klik op 'Scroll' bovenin de tracker en hij scrollt mee met de pagina.
De huidige oplossing integreert beter in de layout. Ik heb elders een reactie gelezen van een gebruiker die het fijner vindt om de tracker ook op smalle viewports permanent te kunnen zien en horizontaal scrollen voor lief neemt. Dat kan met de nieuwe tracker. Horizontaal scrollen is op touch devices en laptops met een multi-touch trackpad geen moeite en dat zijn juist devices met kleine beeldschermen.
Je doelt hiermee op de witruimte rechts van topics? Er ligt een ontwerp klaar dat de volledige breedte gebruikt.
Zoefff schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:31:
Mooi werk!

Wel een mogelijke bug gespot, de tracker blijft niet altijd opengeklapt. Lijkt reproduceerbaar met onderstaande stappen:
  1. Klap tracker open
  2. Open instellingen en klik op 'opslaan' (wel of niet iets wijzigen lijkt onrelevant)
  3. Navigeer naar een andere pagina
  4. Tracker is nu weer dichtgeklapt
*soms* blijft de tracker wel openstaan, maar ik kan niet ontdekken wat daarvan precies de oorzaak is.
Dat lijkt inderdaad een bugje te zijn.
CodeCaster schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:33:
Tracker? Welke tracker? Oh, dat pijltje linksboven!

Ik ben benieuwd hoeveel (niet-zo-)regelmatige bezoekers dat ding gaan aanklikken. Het lijkt mij handiger als 'ie standaard al zichtbaar is, zodat mensen bij wie 'ie in de weg staat 'm juist kunnen wegklikken. :)
Er zijn ook bezoekers die met een gericht doel op de site komen, bijvoorbeeld het opzoeken van een prijs of het vergelijken van producten. Die worden niet geholpen door een tracker. Daarom staat hij standaard uit in T7.
RaZ schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:37:
Kleine vraag, gezien ik het nu nog even niet kan checken. Ik heb dus 1 systeem waarbij de tracker in beeld kan blijven. (1366x768), maar ik heb ook nog een netbook met 1024x600 (nu even niet beschikbaar). Gaat dat geen conflict geven als ik hem namelijk op m'n laptop aan heb staan, ik hem dan eigenlijk weer uit moet knallen als ik op m'n netbook zit?

Zoals Femme al zei, bij een kleinere breedte krijg je dan een horizontale scrollbalk. Gezien ik thuis op de laptop werk, en de netbook op het werk ligt, zou ik dagelijks die aan en uit moeten knallen?

De tracker rechts neerplanten is een optie natuurlijk, maar vind ik wat onnatuurlijk aanvoelen in het gebruik.

Wellicht of ie aan of uit moet staan niet bij T.net opslaan, maar in een cookie, zodat je per systeem nog enige speling van settings hebt?
Het is nu inderdaad gebonden aan je sessie. Voor beide valt wat te zeggen. Het probleem is dat we niet weten wanneer iemand doelbewust een andere trackerinstelling gebruikt op een device en wanneer hij voor al zijn apparaten de instellingen wil wijzigen (hoewel we daarom zouden kunnen vragen bij het opslaan van de instellingen). Als dit als een groot issue wordt ervaren zullen we er wel wat aan moeten doen.

Persoonlijk vind ik de tracker in de nieuwe site juist mooier als hij rechts wordt geplaatst. Ik vind het logischer om ons logo linksboven te zien en op pagina's met een filter zien er evenwichtiger uit als de resultaten in het midden staan tussen het filter en de tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Zodra je de tracker uitklapt valt het sluit knopje van de cookie waarschuwing buiten beeld.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vroeger kon je bij een mouseover de berichten volledig lezen : Nu blijft er ... staan aan het eind ?!
Ook mis ik de prachtige groene gloed over de tracker heen bij een mouseover O+

Verder vind ik het nog steeds een "aanhangsel" en niet geintegreerd in de site. Doe daar alsjeblieft wat aan !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ben ik met je eens nero355, de tracker iets naar onderen plaatsen en de menubalk doortrekken tot daarboven, zodat het logo altijd dezelfde plek heeft lijkt me wel wat.
Dan kun je ook dat ding wat minder breed maken zodat het ook op kleinere schermen nog gewoon goed past.
1220px heb ik hier als max breedte, en dat is niet breed genoeg als ik de tracker uitklap, dat is toch wel erg jammer, en de site zou best wat smaller kunnen zijn als minimale breedte (dat hij breder is als je een breder scherm hebt prima, maar dat heeft lang niet iedereen altijd, ik wou dat ik een 11" notebook kon vinden met 2560*1600 :P).
Door de tracker wat meer te integreren is daar vast wel wat plek te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
nero355 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:34:
Vroeger kon je bij een mouseover de berichten volledig lezen : Nu blijft er ... staan aan het eind ?!
Ook mis ik de prachtige groene gloed over de tracker heen bij een mouseover O+
De limoengroene (tegenwoordig wat meer gele) kleur voor hovers mag van mij wel terugkomen. Tooltips tonen bij mij wel de volledige titel van het item. In welke specifieke tracker en met welke browser heb je dit probleem?
TERW_DAN schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:39:
Ben ik met je eens nero355, de tracker iets naar onderen plaatsen en de menubalk doortrekken tot daarboven, zodat het logo altijd dezelfde plek heeft lijkt me wel wat.
Dan kun je ook dat ding wat minder breed maken zodat het ook op kleinere schermen nog gewoon goed past.
1220px heb ik hier als max breedte, en dat is niet breed genoeg als ik de tracker uitklap, dat is toch wel erg jammer, en de site zou best wat smaller kunnen zijn als minimale breedte (dat hij breder is als je een breder scherm hebt prima, maar dat heeft lang niet iedereen altijd, ik wou dat ik een 11" notebook kon vinden met 2560*1600 :P). Door de tracker wat meer te integreren is daar vast wel wat plek te winnen.
Het logo verplaatsen naar boven de tracker zou ik ten eerste lelijk en ongepast vinden, bovendien maakt dit het contentgebied niet smaller. De tracker nog smaller maken zou onleesbare titels opleveren. Je kunt ook de tracker rechts plaatsen in een smalle viewport, dan heb je nog de mogelijkheid om horizontaal te scrollen. In smalle windows blijft het toch behelpen om de tracker een plaatst te geven omdat de content nu eenmaal 980 pixels breed is zonder marges links en rechts. Zolang we geen responsive design hebben (erg veel werk) is daar niet veel aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mjah, horizontaal scrollen voor je belangrijkste navigatieelement op de site.... dat gaat gewoon echt niet lekker en vlot werken zoals we met T6 konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Femme schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:23:
Er zijn ook bezoekers die met een gericht doel op de site komen, bijvoorbeeld het opzoeken van een prijs of het vergelijken van producten. Die worden niet geholpen door een tracker.
Niet geholpen wellicht, maar wel gehinderd dan? Staat 'ie in de weg?
Daarom staat hij standaard uit in T7.
Ik merk het dat 'ie standaard uitstaat, door het kelderen van het aantal lezers op m'n blogs (lees: 500 in plaats van 2000 views in de eerste 24 uur, en daarna een handvol bezoekers per dag tegenover voorheen tientallen). Daarnaast staat tweakblogs niet meer standaard in de tracker, wat IIRC voorheen wel het geval was (met 3 items).

En dat is mijn blogje maar, jullie moeten op de rest van de site toch ook merken dat er minder wordt doorgeklikt vanuit de tracker?

Maar mijn punt was dat de knop om de tracker zichtbaar te maken totaal niet opvalt. Je moet weten dat 'ie bestaat en daarnaast nog eens de knop zien te vinden.

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

hoera, een tracker, eindelijk! :D jeeej! hoezee! bis! etc.

en +1 codecaster: waarom is die tracker uit terwijl de overgrote meerderheid van je returning visitors hem wél gebruikt (who the hell cares over die paar man die een wasmachine in de pricewach komt gooien versus de honderden spammerds die je reclameinkomsten waarborgen?)
en +1 codecaster: waarom is die knop zo goed verborgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@Femme:
Ik vind een multitouch op laptops niet fijn werken, dus die software is exit, en werkt het dus niet. Daarbij is mij laptopt gebruik voornamelijk 99,9% met de muis er bij, en gebruik ik het touchpad echt zelfden (meestal als de batterijen van de muis leeg zijn :P )

Even hardop denkend, de settings voor de compactheid en kleur (licht naar donker) misschien ook een slider om of een invulveld waar je een omslagpunt kan opgeven vanaf welke breedte de tracker in beeld moet blijven? Dan heb je als gebruiker nog wat controle er over. De tracker rechts die eentueel buiten beeld komt met een scrollbar zou ik dan minder hinderlijk vinden dan de content die buiten beeld zou vallen.

De bezoekers die enkel voor een prijsje komen, zullen hier geen account hebben gok ik zo. Daar kan je ook eventueel een onderscheid maken: ingelogd? standaard de tracker aan, als gast op de site? tracker uit. Al krijg je dan weer verschil in layout als je op je werk, of waardan ook liever niet ingelogd op T.net surft. Maar da zou eventueel in een cookie geset kunnen worden, zeker als het gaat om een werkstation op de zaak.

Ik had bij T6 op het forum sowieso de T5 template nog, en daar sowieso geen tracker in aan staan trouwens, maar daardoor miste ik wel het e.e.a. natuurlijk. Het grote pluspunt van de tracker die ik in de beta vast kan zetten, is dat de posts op het topic meer gecentreerd staan op het beeld, dan zonder die tracker aan. Puur alleen daarom zou ik die tracker aan zetten omdat ik de symetrie op het beeld als vele malen prettiger ervaar.

Offtopic:
Ik heb nu tijdelijk m'n laptopt even op de TV aangesloten, dus ik zit met 1366x768 op een 32" met de zoom op 130%, en als ik nu te ver naar beneden scroll, waar die zwarte balk in beeld komt, zie ik het licht in huis gewoon dimmen omdat er in eens veel minder wit is aan het einde van de pagina. Too funny gewoon :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De verticale scrollbalk mag wat mij betreft wel iets duidelijker. Ik dacht eerst dat het een renderfout van mijn browser was voordat ik mij realiseerde dat het bewust was. ;)

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mooi werk :)

Alleen is nu mijn mooie CSS kapot :( (die tracker schaalt niet mee in mijn mobile layout, past niet goed bij de rest, enz)

edit:
En als je klikt op 'scroll' klopt de kleur niet bij de footer!

[ Voor 20% gewijzigd door F.West98 op 28-11-2012 18:44 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Met de oude tracker was ik op zich ook redelijk tevreden. Eigenlijk meer dan met deze. :o
Heb de tracker overigens altijd op links zitten. :)
  • Zou het mooier vinden als de bovenkant vd tracker zou uitlijnen met de lijn die de overgang tussen grijs en wit markeert. Daarnaast hoeft dan ook de rechterbovenhoek niet zo'n onnatuurlijk knikje naar rechts te maken.
  • Verder zou ik graag de keuze hebben om hem te laten verdwijnen als ik mijn venster smaller maak.
  • Evenals de keuze om aan te geven of je de tracker zowel op FP als Forum wilt zien.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:54:
Mjah, horizontaal scrollen voor je belangrijkste navigatieelement op de site.... dat gaat gewoon echt niet lekker en vlot werken zoals we met T6 konden.
We moeten nu eenmaal rekening houden met de belangen van verschillende soorten gebruikers. De tracker zal maar voor een relatief klein groepje het belangrijkste navigatie-element zijn. T6 was in de basis smaller dan T7 wat mogelijk was door kleinere lettertypen. We proberen nu een lettergrootte van 11px zoveel mogelijk te vermijden om de leesbaarheid te verbeteren. Daar hebben veel gebruikers baat bij, behalve hen die een tracker naast de content willen zetten in een viewport van minder dan 1260 pixels breed. Het enige dat je daaraan kunt doen is een layout die op alle pagina's responsive is (vraagt erg veel aanpassingen) of een tracker die over de content wordt geplaatst, maar dan is permanente zichtbaarheid eigenlijk per definitie niet mogelijk.
CodeCaster schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:18:
[...]

Niet geholpen wellicht, maar wel gehinderd dan? Staat 'ie in de weg?
Wij kregen vaak de opmerking over de oude layout dat hij erg druk was en dat zal mede zijn gekomen door de tracker waar tientallen links in staan die alleen maar nuttig zijn voor gebruikers bezoeken bij wijze van tijdverdrijf.
Ik merk het dat 'ie standaard uitstaat, door het kelderen van het aantal lezers op m'n blogs (lees: 500 in plaats van 2000 views in de eerste 24 uur, en daarna een handvol bezoekers per dag tegenover voorheen tientallen). Daarnaast staat tweakblogs niet meer standaard in de tracker, wat IIRC voorheen wel het geval was (met 3 items).
Tweakblogs mag van mij standaard wel aan. Reviews mogen van mij uit de standaard tracker, die wijzigen maar één of twee keer per dag en krijgen de bezoekers ook wel mee via de frontpage. Een tracker voor video's vind ik ook twijfelachtig vanwege het gerigen aantal updates. De tracker is mijn inziens pas nuttig als er de hele dag door updates zijn en nieuwe content niet is te volgen via de frontpage.
Maar mijn punt was dat de knop om de tracker zichtbaar te maken totaal niet opvalt. Je moet weten dat 'ie bestaat en daarnaast nog eens de knop zien te vinden.
Je moet het inderdaad ontdekken. We kunnen het nog wel wat duidelijker maken door bijvoorbeeld een balonnetje met het aantal nieuwe items in de tracker naast de pijl te tonen. Er zijn ook gebruikers die de tracker bewust willen verbergen en die zitten misschien helemaal niet te wachten op dat soort informatie. Ik vraag me om die reden af of het erg zinvol is.

Een simpele tooltip bij een hover op de pijl zou de werking nog wel duidelijker kunnen maken.
RaZ schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:28:
Even hardop denkend, de settings voor de compactheid en kleur (licht naar donker) misschien ook een slider om of een invulveld waar je een omslagpunt kan opgeven vanaf welke breedte de tracker in beeld moet blijven? Dan heb je als gebruiker nog wat controle er over. De tracker rechts die eentueel buiten beeld komt met een scrollbar zou ik dan minder hinderlijk vinden dan de content die buiten beeld zou vallen.
We zouden iets kunnen bedenken met een basisinsteling die je kunt maken en een sessie-afhankelijke override. Wat mij betreft is dat een verbetering die in latere iteraties opgepikt kan worden als er veel behoefte aan blijkt te zijn.
De bezoekers die enkel voor een prijsje komen, zullen hier geen account hebben gok ik zo. Daar kan je ook eventueel een onderscheid maken: ingelogd? standaard de tracker aan, als gast op de site? tracker uit. Al krijg je dan weer verschil in layout als je op je werk, of waardan ook liever niet ingelogd op T.net surft.
De vraag is of bezoekers het fijn vinden als we voorkeuren voor hun gaan invullen. We kunnen het ook gewoon aan de bezoeker overlaten. Een fanatieke gebruiker gaat de tracker toch wel ontdekken.
PierreAronnax schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:30:
De verticale scrollbalk mag wat mij betreft wel iets duidelijker. Ik dacht eerst dat het een renderfout van mijn browser was voordat ik mij realiseerde dat het bewust was. ;)
Hier zou inderdaad wel een inverted variant voor mogen komen met een lichtgrijze scrollbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 22:17
Ik zal hem morgen eens bekijken op het scherm van de laptop om te kijken hoe het er dan uit ziet. Op mijn huidige scherm met een resolutie van 1920x1080 vind ik de tracker veel te ver naar buiten staan en had ik hem liever gehouden op de manier waarop hij nu live staat.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-06 22:52

boesOne

meuh

Femme schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:58:
De tracker is mijn inziens pas nuttig als er de hele dag door updates zijn en nieuwe content niet is te volgen via de frontpage.
Ik neem aan dat je via prefs zelf van alles in de tracker kan gooien?
Behalve tracker (als in contenttracker) is de funtie van de tracker vooral navigatie: snelle shortcuts naar delen van de site die jij leuk vindt. Dus als je die ook zelf kan configgen met de site onderdelen die jij wil, dan heb je dus voor de gebruiker behalve een tracker ook een soort configbaar navigatie panel gemaakt. Of er nou de hele dag updates zijn of niet, zou dan dus geen argument moeten zijn of iets in de tracker mag komen..

Verder heb ik de tracker ouderwetsch op links en ik vind het geweldig! :)
Ohja, de achtergrondkleur is prima zo.. !

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-06 08:51

Bolletje

Moderator Harde Waren
Kleine bug:

Als je niet bent ingelogd en dus de zwarte balk met cookiemelding (Om Tweakers goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid.) krijgt dan vervalt de blauwe 'Sluiten'-knop als de tracker links wordt uitgeklapt. Dit is op 1280*1024 onder Chrome 23.

Het in- en uitklappen mag w.m.b. wel sneller.

[ Voor 7% gewijzigd door Bolletje op 28-11-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:34

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Volgens http://whatsmy.browsersize.com heb ik mijn browservenster op 992 pixels breed, ik gebruik verder Safari 6 op Mac OSX Mountain Lion.

De tracker breekt de titels dus af met ..., via de tooltip kan ik zien wat de volledige titel is. Als ik over een titel hover, gebeurt dit ook keurig, maar er lijkt een tweede tooltip te zijn, waarin voor de titel de tijd of datum staat (indien bericht ouder is dan 24 uur). Deze tweede tooltip komt tevoorschijn als je met je muis net een paar pixels boven of onder de link gaat, je muis wordt dus een gewone pijl in plaats van een handje. Zie screenshots voor de verduidelijking.

Edit: Vergeten te vermelden, het maakt niet ook of de tracker links of rechts staat, ook fixeer of scroll maakt niet uit.

Screenshots!
Screenshot verkeerde titelScreenshot goede titel

[ Voor 5% gewijzigd door Glaanie op 28-11-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wij kregen vaak de opmerking over de oude layout dat hij erg druk was en dat zal mede zijn gekomen door de tracker waar tientallen links in staan die alleen maar nuttig zijn voor gebruikers bezoeken bij wijze van tijdverdrijf.
Touché. Ik denk misschien te veel vanuit de 'regular'.
Tweakblogs mag van mij standaard wel aan. Reviews mogen van mij uit de standaard tracker, die wijzigen maar één of twee keer per dag en krijgen de bezoekers ook wel mee via de frontpage. Een tracker voor video's vind ik ook twijfelachtig vanwege het gerigen aantal updates. De tracker is mijn inziens pas nuttig als er de hele dag door updates zijn en nieuwe content niet is te volgen via de frontpage.
Eens, en dan niet alleen omdat ik toevallig blog; de reviews bijvoorbeeld staan inderdaad ook al op de frontpage.
Een simpele tooltip bij een hover op de pijl zou de werking nog wel duidelijker kunnen maken.
Dat is inderdaad handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Glaanie schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:23:
Volgens http://whatsmy.browsersize.com heb ik mijn browservenster op 992 pixels breed, ik gebruik verder Safari 6 op Mac OSX Mountain Lion.

De tracker breekt de titels dus af met ..., via de tooltip kan ik zien wat de volledige titel is. Als ik over een titel hover, gebeurt dit ook keurig, maar er lijkt een tweede tooltip te zijn, waarin voor de titel de tijd of datum staat (indien bericht ouder is dan 24 uur). Deze tweede tooltip komt tevoorschijn als je met je muis net een paar pixels boven of onder de link gaat, je muis wordt dus een gewone pijl in plaats van een handje. Zie screenshots voor de verduidelijking.

Edit: Vergeten te vermelden, het maakt niet ook of de tracker links of rechts staat, ook fixeer of scroll maakt niet uit.
Dat zou je dan in de huidige tracker ook moeten hebben, want inhoudelijk is de tracker niet gewijzigd. Ik vermoed dat het specifieke browser-functionaliteit is die op die manier tekst die mbv ellipsis is afgebroken toch toont, en dat dat in dit geval conflicteert met de title die we er zelf ook al op zetten.

In feite is het dus een browser-issue. Op zich vind ik het een goede zaak dat een browser op deze manier content toegankelijker wil maken, maar dat moet natuurlijk niet tot conflicterend gedrag leiden.

Ik zou zeggen dat het dus een bug is. Blijkbaar is het vorig jaar in webkit ingebouwd. Je zou daar dus kunnen melden dat deze tooltip conflicteert met een eventueel al aanwezige title ;)

ik hoop echter wel dat andere browsers dit ook zullen gaan doen zodat we al die titles - wat feitelijk ordinaire dubbele content is - ook niet meer hoeven toe te voegen...

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 28-11-2012 20:48 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ah, dus die tweede tooltip (met datum/tijd) is dus de tooltip die het eigenlijk moet zijn? En die eerste wordt door Safari zelf gemaakt, omdat het met ellipsis wordt afgebroken?

Mij boeit het verder overigens niet, die tracker gebruik ik toch niet, in T6 had ik zelfs costum css om deze te verbergen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Glaanie schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:50:
Ah, dus die tweede tooltip (met datum/tijd) is dus de tooltip die het eigenlijk moet zijn? En die eerste wordt door Safari zelf gemaakt, omdat het met ellipsis wordt afgebroken?
Nee, precies andersom. Onze title heeft geen datum/tijd (omdat die sowieso al zichtbaar is) ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Oh ja dat is logischer inderdaad, geen idee waarom ik het door elkaar haalde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

Ik vind het in alle geval een hele verbetering!

Enkele opmerkingen (allemaal eerder aangehaald, maar het kan helpen om aan te geven waar users zich het meest aan storen);
  • De afronding van de hoeken, zoals aangehaald door daniel_ev
  • Positionering ten opzichte van de breadcrumb (op gelijke hoogte zetten wellicht een goed idee?)
Wat mij ook opvalt, is dat de 'zwaarte' van de tracker nu wel erg opvalt (wat ik minder had met de voorgaande). Deels is het te verklaren doordat er minder newspostings staan op de FP (en dus veel wit), maar deels ook niet. Indien haalbaar denk ik dat het nuttig kan zijn de nieuwe tracker te introduceren met de layout die de volledige breedte van het scherm benut, maar wellicht denken vele users daar anders over..

Nog een klein aandachtspuntje zou inderdaad de visibiliteit van het 'uitklappijltje' moeten zijn. Ik heb de instelling van de tracker persoonlijk eerst onder het tandwieletje gezocht (settings) alvorens ik mij realiseerde dat die links stond. Ofwel beide mogelijk maken (onder tandwiel en links op het scherm), ofwel een ballonnetje dat, bij eerste bezoek aan de site, de bezoeker duidt op de tracker. De regulars lezen het wel in een .plan denk ik dan maar.

Ga zo door jongens, ben heel blij te zien dat er actief aan de site gewerkt wordt en dat de feedback (hoewel niet altijd even fatsoenlijk aangebracht) toch ter harte wordt genomen, zowel wat betreft open-beta testing als layout en functionaliteit..

[ Voor 18% gewijzigd door ScSi op 28-11-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:15:
Ik zal hem morgen eens bekijken op het scherm van de laptop om te kijken hoe het er dan uit ziet. Op mijn huidige scherm met een resolutie van 1920x1080 vind ik de tracker veel te ver naar buiten staan en had ik hem liever gehouden op de manier waarop hij nu live staat.
De optie om de tracker vast te zetten kan alleen op een prettige manier geïmplementeerd worden als de tracker tegen de zijkant van de viewport wordt vastgezet. De tracker boven de site laten zweven terwijl hij niet meescrollt met de content zou een irritante ervaring opleveren. De tracker vastzetten tegen de zijkant en tegelijkertijd dicht tegen de content aan plaatsen kan op een breed scherm alleen door een helft van het beeld bijna helemaal donkergrijs maken. Dat gaat er nogal onevenwichtig uitzien. De donkere achtergrond vind ik wenselijk omdat er dan een duidelijk onderscheid is tussen de eigenlijke content van de pagina en de tracker. Het vervult ook een rol in het terugbrengen van de helderheid van het beeld, waar massaal om is gevraagd. Vandaar dus de oplossing die er nu is gekomen.
boesOne schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:45:

Ik neem aan dat je via prefs zelf van alles in de tracker kan gooien?
Behalve tracker (als in contenttracker) is de funtie van de tracker vooral navigatie: snelle shortcuts naar delen van de site die jij leuk vindt. Dus als je die ook zelf kan configgen met de site onderdelen die jij wil, dan heb je dus voor de gebruiker behalve een tracker ook een soort configbaar navigatie panel gemaakt. Of er nou de hele dag updates zijn of niet, zou dan dus geen argument moeten zijn of iets in de tracker mag komen...
Instellen kan sowieso, het gaat me om het vinden van goede defaults. De navigatiefunctie voor reviews en video's heeft een minimale toegevoegde waarde aangezien beide bestemmingen al in de hoofdnavigatie zijn opgenomen. Wat we wel zouden kunnen overwegen is om de forumtracker te hernoemen naar Active topics en hem laten verwijzen naar de pagina met active topics (forum is al bereikbaar via navigatie). Vraag & Aanbod zouden we direct kunnen verwijzen naar de pagina met de nieuwe advertenties. De vraag is even of gebruikers het willen (en het staat los van deze betatest) maar op die manier kunnen we andere pagina's dan die in de hoofdnavigatie direct toegankelijk maken.
ScSi schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:26:

Positionering ten opzichte van de breadcrumb (op gelijke hoogte zetten wellicht een goed idee?)
Ik heb een ontwerp gemaakt waarbij de rode header boven de tracker doorloopt tot de hoogte waar de lichtgrijze achtergrond achter het zoekveld ophoudt. Ik vond de oplossing waar ik nu voor heb gekozen mooier. Ook staat de tracker dan hoger en hoeft hij maar een klein stukje mee te scrollen (tot de rode header uit beeld is) voordat hij de gefixeerde positie bereikt.
Wat mij ook opvalt, is dat de 'zwaarte' van de tracker nu wel erg opvalt (wat ik minder had met de voorgaande). Deels is het te verklaren doordat er minder newspostings staan op de FP (en dus veel wit), maar deels ook niet. Indien haalbaar denk ik dat het nuttig kan zijn de nieuwe tracker te introduceren met de layout die de volledige breedte van het scherm benut, maar wellicht denken vele users daar anders over..
Heb je het al geprobeerd met de tracker rechts? Dan is de layout imo veel beter in balans. Een bredere tracker gaat alleen nog maar meer opvallen.
Nog een klein aandachtspuntje zou inderdaad de visibiliteit van het 'uitklappijltje' moeten zijn. Ik heb de instelling van de tracker persoonlijk eerst onder het tandwieletje gezocht (settings) alvorens ik mij realiseerde dat die links stond. Ofwel beide mogelijk maken (onder tandwiel en links op het scherm), ofwel een ballonnetje dat, bij eerste bezoek aan de site, de bezoeker duidt op de tracker. De regulars lezen het wel in een .plan denk ik dan maar.
Ik ga nog wat dingen proberen, er zijn verschillende mogelijkheden om de uitstekende tab beter te laten opvallen (bijv. ballonnetje erbij, tracker ets laten uitklappen als je in de buurt komt, gehele ding klikbaar maken, tooltip erop met uitleg). Een redundante control vind ik niet wenselijk, ook is het oude icoon mijn inziens niet per se duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Femme schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:22:
[...]

De optie om de tracker vast te zetten kan alleen op een prettige manier geïmplementeerd worden als de tracker tegen de zijkant van de viewport wordt vastgezet. De tracker boven de site laten zweven terwijl hij niet meescrollt met de content zou een irritante ervaring opleveren. De tracker vastzetten tegen de zijkant en tegelijkertijd dicht tegen de content aan plaatsen kan op een breed scherm alleen door een helft van het beeld bijna helemaal donkergrijs maken. Dat gaat er nogal onevenwichtig uitzien. De donkere achtergrond vind ik wenselijk omdat er dan een duidelijk onderscheid is tussen de eigenlijke content van de pagina en de tracker. Het vervult ook een rol in het terugbrengen van de helderheid van het beeld, waar massaal om is gevraagd. Vandaar dus de oplossing die er nu is gekomen.
Ik heb een nog hogere resolutie en het ziet er echt niet uit als de tracker er zo verloren tegen de zijkant van het scherm aan staat. (Ja, ik browse full screen, multitasken is voor vrouwen.) Kan hij niet - met zijn huidige breedte - tegen de content aan gezet worden, zodat je daarnaast nog een stuk wit of grijs van de achtergrond hebt? Nu staat hij helemaal uit het zicht.

Ja, leuk, fix je je problemen voor de lage resoluties, komen die lui met hoge resoluties weer klagen... :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Dirk schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:04:
[...]

Ik heb een nog hogere resolutie en het ziet er echt niet uit als de tracker er zo verloren tegen de zijkant van het scherm aan staat. (Ja, ik browse full screen, multitasken is voor vrouwen.) Kan hij niet - met zijn huidige breedte - tegen de content aan gezet worden, zodat je daarnaast nog een stuk wit of grijs van de achtergrond hebt? Nu staat hij helemaal uit het zicht.
Ik denk niet dat het er dan heel netjes uit gaat zien, eerder een beetje rommelig met een tracker die ergens half op je scherm rond zweeft. Wat mij betreft is ie prima zo, ik krijg alles netjes te zien zonder horizontale scrollbars (viewport 1236 breed op een 1600x1200 scherm).

Klein puntje van kritiek (zag het nog niet zo snel langskomen): de tekst voor de opties "scroll" en "fixeer" zijn net ff wat verwarrend neergezet, ik zou eerder verwachten dat als je op "fixeer" klikt, dat ie dan gefixeerd wordt en niet juist gaat scrollen. Eigenlijk zou het imo zo moeten zijn als de knopjes "links" en "rechts".

Voor de rest is de tracker op deze manier zeer goed, goed werk!

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ben1985 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:29:
[...]

Ik denk niet dat het er dan heel netjes uit gaat zien, eerder een beetje rommelig met een tracker die ergens half op je scherm rond zweeft. Wat mij betreft is ie prima zo, ik krijg alles netjes te zien zonder horizontale scrollbars (viewport 1236 breed op een 1600x1200 scherm).
Hoezo? Nu staat de tracker ook al tegen de content aan en ik vind het er heel netjes uitzien.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ben1985 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:29:
[...]

Klein puntje van kritiek (zag het nog niet zo snel langskomen): de tekst voor de opties "scroll" en "fixeer" zijn net ff wat verwarrend neergezet, ik zou eerder verwachten dat als je op "fixeer" klikt, dat ie dan gefixeerd wordt en niet juist gaat scrollen. Eigenlijk zou het imo zo moeten zijn als de knopjes "links" en "rechts".
[...]
Het ligt er aan wat je onder 'fixeren' verstaat. Voor mij is dat de position:fixed waarbij de tracker blijft staan (gefixeerd is) en de content scrolled. 'Scroll' is bij mij dat de tracker meegaat als je de content scrolled :P

Maar als dat verwarrend is dan zullen we nieuwe labeltjes moeten verzinnen. Punt is wel dat die ook kort moeten zijn. Suggesties?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Laatst online: 10-06 23:30
Ziet er prima uit.
Het is ook tof dat je het meescrollen kan uitzetten, want voor mij hoeft dat niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:36:
[...]

Het ligt er aan wat je onder 'fixeren' verstaat. Voor mij is dat de position:fixed waarbij de tracker blijft staan (gefixeerd is) en de content scrolled. 'Scroll' is bij mij dat de tracker meegaat als je de content scrolled :P
Ik vind het bovenstaande wel logisch. Meescrollen doet iets dat meebeweegt, maar de tracker beweegt niet (nouja, twee centimeter dan). De verwarring zit 'm er denk ik in dat sommige mensen de content als uitgangspunt nemen en anderen de viewport. Onder scrollen versta ik scrollen ten opzichte van de viewport. Meescrollen ten opzichte van de content doet hij eigenlijk niet want er zit na de eerste 68 pixels geen beweging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 08:24

Laguna

Connaisseur

Al vind ik de viewport met de tracker wel te breed (dit is dus helaas niet anders vanwege de 980 pixels breedte qua content) het ziet er toch best aardig uit, al zal mijn CSS wel weer aangepast moeten worden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RNvma.jpg

Nu alleen nog de populaire gebruikersreviews de aandacht die ze verdienen op de FP en dan is de puinhoop van T7 aardig hersteld (al kan ik nog niet zonder custom CSS).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Even recap van dingen die ik deze avond inmiddels gefixed heb:

- footer achtergrond nu dezelfde kleur als de tracker zodat dat mooi in elkaar overloopt
- cookiebar plaatsing van 'sluiten' knopje gefixed
- hover-kleurtje voor de links in de tracker
- link naar productreviews aangepast
- tweakblogs toegevoegd aan de standaard tracker
- 'forum' hernoemd naar 'active topics' + link aangepast
- overschrijven van je opties bij het opslaan van je tracker-iteminstellingen gefixed

Nog te doen (in ieder geval):

- scrollbalk kleur 'inverten'
- andere kleine scrollbar issues oplossen (iig wat rare dingen gezien in IE, en Chrome die heel af en toe gewone scrollbalken laat zien binnen de tracker)

:)

Intentionally left blank

• ScSi

ScSi

Belg.

Ik heb een ontwerp gemaakt waarbij de rode header boven de tracker doorloopt tot de hoogte waar de lichtgrijze achtergrond achter het zoekveld ophoudt. Ik vond de oplossing waar ik nu voor heb gekozen mooier. Ook staat de tracker dan hoger en hoeft hij maar een klein stukje mee te scrollen (tot de rode header uit beeld is) voordat hij de gefixeerde positie bereikt.
Ik zie het vandaag voor de 2de keer op een ander scherm en inderdaad, de oplossing zo stoort niet.
Heb je het al geprobeerd met de tracker rechts? Dan is de layout imo veel beter in balans. Een bredere tracker gaat alleen nog maar meer opvallen.
Ik zal het anders verwoorden. Het gaat niet zozeer om de 'zwaarte', maar eerder om de 'densiteit' van de tracker ten opzichte van de content, en dan voornamelijk als de informatiedichtheid op normaal staat. Dan is de informatie meer dens in de tracker ten opzichte van de FP content. Ik denk dat dat nu komt omdat de FP leeg is (qua newspostings ed..) en dat dat wel zal meevallen eens het live is.
De tracker verbreden zou ik zeker niet doen! Mocht de layout de volledige breedte van het scherm gebruiken, zou ik er voor zorgen dat de tracker inderdaad niet breder wordt, enkel het content scherm.
Ik ga nog wat dingen proberen, er zijn verschillende mogelijkheden om de uitstekende tab beter te laten opvallen (bijv. ballonnetje erbij, tracker ets laten uitklappen als je in de buurt komt, gehele ding klikbaar maken, tooltip erop met uitleg). Een redundante control vind ik niet wenselijk, ook is het oude icoon mijn inziens niet per se duidelijker.
Top, we zien het wel verschijnen!

• ScSi

ScSi

Belg.

Laguna schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:58:
Al vind ik de viewport met de tracker wel te breed (dit is dus helaas niet anders vanwege de 980 pixels breedte qua content) het ziet er toch best aardig uit, al zal mijn CSS wel weer aangepast moeten worden.

[afbeelding]

Nu alleen nog de populaire gebruikersreviews de aandacht die ze verdienen op de FP en dan is de puinhoop van T7 aardig hersteld (al kan ik nog niet zonder custom CSS).
Mocht er na de 'compact' instelling een 'ultra-compact' komen, waarbij de plaatjes in een 2x2 vierkant komen rechts (zoals de CSS) die jij toont, dan kan ik gerust zonder custom CSS durf ik zeggen!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:49

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kunnen de linkjes voor "scroll" en "fixeer" niet ergens bij de settings worden ondergebracht? Eenmaal gekozen zal een gebruiker dat niet snel meer willen veranderen. Beetje storend in het cleane design als er continu twee links zichtbaar zijn om de layout aan te passen, terwijl je dat toch niet steeds gaat doen.

Less is more :-)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 20:59

Swaptor

Java Apprentice

Mooie verbetering, met viewports op alle devices mijnerzijds van >=1920 px ben ik enorm verwend en kan ik niet wachten tot deze nieuwe tracker live staat!
Ook de toevoeging van de aloude hoeveelheid van 20 nieuwsitems als max in de tracker t.o.v. de max. 10 van nu is echt top!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 22:17
[...]
Ik wil juist dat hij meescrolt. Ik vind het maar onlogisch dat een menu stil moet blijven staan als je naar beneden gaat op de pagina, dat doe je met het menu aan de bovenkant toch ook niet?
Kleine toevoeging op mijn eerdere reactie. Op het kleinere laptopscherm op het werk (1440x900) vind ik het wel een betere oplossing omdat de zaken dan wat dichter bij elkaar staan maar ik vind de tracker wel erg breed.
Vanuit mijn optiek was de huidge implementatie beschikbaar maken op kleinere schermen een betere oplossing geweest. Nu zet ik mijn zoom op 90%. Maar goed, daar zal vast over nagedacht zijn.

Desktop | Server | Laptop

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik weet niet of het al gezegd is maar als je bij de snel instellingen compactheid gebruikt dan schaalt de tracker niet mee, wat toch wel een beetje lelijk is.

ook blijven de snel instellingen niet behouden (als je niet ingelogd bent).

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Van mij mag die animatie eruit gesloopt worden, of minstens 2x zo snel gaan. Het voelt heel erg 'oe kijk eyecandy' aan ipv lean & mean wat ik verwacht van de Tweakers-site.

Verder puik werk :) en mijn +1 voor het idee om hoofdnavigatiemeuk eruit te halen en by default andere zaken te highlighten. Dat blokje onderaan de FP met content uit de community werkt voor mij toch niet zo handig om bijvoorbeeld een interessant tweakblog tegen het lijf te lopen.

Anoniem: 399

[...]
[...]
Hier moet ik wel even op schieten: de tracker vervangt de frontpage wat mij betreft. Ik kwam daar in T6 nóóit - want de frontpage was een drukke bedoening en de tracker kon je opvoeden zodat hij je die categorieën die je boeien liet zien zonder dat je de frontpage hoefde te openen. Ideaal.

De frontpage, de reviews, de videos, de blogs, de artikelen, allemaal onnodige franje die het forum en het nieuws opleukend aanvullen. Leuk, soms, (videos? seriously? wat was er mis met lezen wat 10x sneller gaat én je in een gepast tempo in stilte kunt doen?) maar geheel secundair. De slagroom op de vanillebananenchocoladeijstaart: het kan, maar zonder gaat het ook prima.

De tracker geeft je de ijstaart zonder de slagroom, waar je toch alleen maar dik van wordt.
Nee, ik geef hiermee niet aan dat de Tracker gebruiken een onderdeel moet worden van het dagelijkse fitnessprogramma van de Tweaker

Dat zal wellicht niet voor iedereen zo zijn (er zullen vast mensen zijn die de frontpage bezoeken, zelfs als er wel een tracker is) maar jouw visie dat de tracker alleen voor regelmatig wijzigende dingen dienst doet en dat je bezoekers met z'n allen over je frontpage rondwaren de hele dag is denk ik niet zo accuraat als je misschien zou hopen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 399 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:42:
Dat zal wellicht niet voor iedereen zo zijn (er zullen vast mensen zijn die de frontpage bezoeken, zelfs als er wel een tracker is) maar jouw visie dat de tracker alleen voor regelmatig wijzigende dingen dienst doet en dat je bezoekers met z'n allen over je frontpage rondwaren de hele dag is denk ik niet zo accuraat als je misschien zou hopen.
Ik ben het grotendeels met je eens.
De tracker zorgt ervoor dat je delen van de site kunt vinden die normaal niet te vinden zijn.
.plans bijvoorbeeld, ze staan tussen het nieuws, maar als je meer dan een dag niet kijkt mis je ze compleet, terwijl ze in de tracker gewoon terug te vinden zijn. Hetzelfde geldt voor V&Aitems, productreviews etc.

Als het aan mij zou liggen zou de hele frontpage afgeschaft worden, en gewoon 1 fullscreen tracker neergezet worden. Dat gaat 'm niet worden, dat snap ik ook wel, maar het zou de bereikbaarheid van veeln informatie wel gigantisch verbeteren nu we geen uitgebreid menu hebben zoals in T6.

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een bugje: als ik op het forum navigeer en wat topics bekijk, verdwijnt at random de inhoud van de tracker, waardoor ik dus een leeg veld krijg. Ik krijg de inhoud van de tracker daarna ook niet meer terug zonder van de site te gaan en opnieuw erheen te gaan (met wachtwoord en al). Dit is in IE8 en zonder in te loggen op Alpha GoT.

Verder fijn dat de tracker weer terug komt/is, jammer alleen dat het de witruimte links van de topics op het forum alleen maar extra benadrukt. Ik ben het eens met KnetterGek dat voor mij de tracker een vervanger is van de frontpage - die vind ik toch niet zo interessant. Als ik relevant nieuws wil lezen ga ik wel naar Anandtech ofzo.

[ Voor 33% gewijzigd door henkie196 op 29-11-2012 11:07 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Waar kan ik de instellingen van de nieuwe tracker vinden?
Nevermind, was nog niet ingelogd daar 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door AW_Bos op 29-11-2012 12:03 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

henkie196 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:04:
Een bugje: als ik op het forum navigeer en wat topics bekijk, verdwijnt at random de inhoud van de tracker, waardoor ik dus een leeg veld krijg. Ik krijg de inhoud van de tracker daarna ook niet meer terug zonder van de site te gaan en opnieuw erheen te gaan (met wachtwoord en al). Dit is in IE8 en zonder in te loggen op Alpha GoT.
Ik zal zelf straks eens met IE8 rondsurfen, kijken of ik dat kan reproduceren :)
Verder fijn dat de tracker weer terug komt/is, jammer alleen dat het de witruimte links van de topics op het forum alleen maar extra benadrukt. Ik ben het eens met KnetterGek dat voor mij de tracker een vervanger is van de frontpage - die vind ik toch niet zo interessant. Als ik relevant nieuws wil lezen ga ik wel naar Anandtech ofzo.
De witruimte rechts van topics gaat nog wat aan gedaan worden, waarschijnlijk in een volgende iteratie :)

Intentionally left blank

• henkie196
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:19:
Ik zal zelf straks eens met IE8 rondsurfen, kijken of ik dat kan reproduceren :)
Ik zal thuis nog eens kijken of ik het met Firefox kan reproduceren ;)
De witruimte rechts van topics gaat nog wat aan gedaan worden, waarschijnlijk in een volgende iteratie :)
Ik mis even een facepalm-smiley, maar ik bedoelde inderdaad rechts :) Oh wacht, daar istie: :F

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Boss schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:00:
Kunnen de linkjes voor "scroll" en "fixeer" niet ergens bij de settings worden ondergebracht? Eenmaal gekozen zal een gebruiker dat niet snel meer willen veranderen. Beetje storend in het cleane design als er continu twee links zichtbaar zijn om de layout aan te passen, terwijl je dat toch niet steeds gaat doen.

Less is more :-)
Heb je wel gelijk in. De linkjes direct in beeld zorgen er wel voor dat gebruikers die de fixed positie stom vinden of de tracker rechts willen hebben snel ontdekken dat de mogelijkheden voor rechts plaatsen en meescrollen bestaan. Dat is even de afweging die we moeten maken.
Rupie schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:15:
[...]

Ik wil juist dat hij meescrolt. Ik vind het maar onlogisch dat een menu stil moet blijven staan als je naar beneden gaat op de pagina, dat doe je met het menu aan de bovenkant toch ook niet?
Kleine toevoeging op mijn eerdere reactie. Op het kleinere laptopscherm op het werk (1440x900) vind ik het wel een betere oplossing omdat de zaken dan wat dichter bij elkaar staan maar ik vind de tracker wel erg breed.
Vanuit mijn optiek was de huidge implementatie beschikbaar maken op kleinere schermen een betere oplossing geweest. Nu zet ik mijn zoom op 90%. Maar goed, daar zal vast over nagedacht zijn.
Met de huidige oplossing kunnen we zowel gebruikers blij maken die de fixed positie leuk vinden als gebruikers die liever een meescrollende tracker hebben zonder dat er voor beide een sterk verschillende implementatie nodig is.

Als ik mijn browserwindow 1440 pixels breed maak heb ik mooie ruime marges rond de content en een brede tracker met duidelijke titels die vaak niet afgekapt hoeven te worden. Als we de tracker smaller zouden maken in deze situatie zou er slechts witruimte voor in de plaats komen maar die is er mijn inziens al genoeg.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 21:18

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik krijg onderstaande foutmelding te zien wanneer ik probeer in te loggen. Is de test-site offline gehaald?
De webpagina op http://tweakers.org/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.
Fout 320 (net::ERR_INVALID_RESPONSE): Onbekende fout

• ScSi

ScSi

Belg.

tweaker2010 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:20:
Ik krijg onderstaande foutmelding te zien wanneer ik probeer in te loggen. Is de test-site offline gehaald?

[...]
Werkt hier gewoon, misschien eens opnieuw proberen?

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 21:18

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Oke, hij doet het nu wel... vaag

PS: moet zeggen dat de tracker er onder Chome goed uitziet. Zou misschien nog iets breder kunnen.

• Gé Brander
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Ik vind het mooi, alleen jammer dat er dan weer horizontaal gescrold moet worden. Of was dat bij T6 ook al zo op mindere resoluties?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

c70070540 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:47:
Ik vind het mooi, alleen jammer dat er dan weer horizontaal gescrold moet worden. Of was dat bij T6 ook al zo op mindere resoluties?
Bij T6 zag je bij 1024 een halve tracker die uitklapte als je er met je muis overheen ging...

Intentionally left blank

• Gé Brander
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

crisp schreef op donderdag 29 november 2012 @ 18:54:
[...]

Bij T6 zag je bij 1024 een halve tracker die uitklapte als je er met je muis overheen ging...
Aha, nou mooi houden zoals die nu is voorgesteld dan zou ik zo zeggen :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• henkie196
  • Niet online
henkie196 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:06:
Ik zal thuis nog eens kijken of ik het met Firefox kan reproduceren ;)
Op Firefox 17 doet de tracker het wel gewoon zonder weg te vallen. Of in ieder geval lukte het me op IE8 na een paar kliks al, nu met vele kliks nog steeds niets.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

henkie196 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:45:
[...]

Op Firefox 17 doet de tracker het wel gewoon zonder weg te vallen. Of in ieder geval lukte het me op IE8 na een paar kliks al, nu met vele kliks nog steeds niets.
Dan was het misschien een fluke :P Ik heb zojuist wel een geval gevonden en gefixed waar IE8 een JS error kon krijgen. Het kan zijn dat je daar tegenaan was gelopen :)

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Rafe schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:25:
Van mij mag die animatie eruit gesloopt worden, of minstens 2x zo snel gaan. Het voelt heel erg 'oe kijk eyecandy' aan ipv lean & mean wat ik verwacht van de Tweakers-site.
Ik heb de animatie nu op 700ms gezet ipv 1000ms; kijk eens hoe dat bevalt?

Intentionally left blank

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
Whoah, dat is wel erg #BAM in your face! Ik vond het smooth in en uitschuiven wel beter.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

crisp schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:27:
[...]

Best goed :)

• henkie196
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:25:
Dan was het misschien een fluke :P Ik heb zojuist wel een geval gevonden en gefixed waar IE8 een JS error kon krijgen. Het kan zijn dat je daar tegenaan was gelopen :)
De fluke kwam wel twee keer kort achter elkaar voor, dus leek me niet helemaal een fluke. Ik zal morgen nog eens testen met IE8 om te kijken of ik het dan nog een keer kan reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Laguna schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:36:
In Chrome bij +/- 920-940 pixels hoogte komen er scrollbars tevoorschijn bij de tracker. Het betreft een kleine marge, want zodra je het venster verticaal kleiner of groter maakt dan verdwijnen ze. De breedte van het venster heeft geen invloed op de extra scrollbars.

[afbeelding]
Deze issue ook weten te reproduceren en fixen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Ik heb nu wel issues met het inklappen in Safari als de tracker rechts staat. Na het inklappen verdwijnt de ingeklapte tracker. Ik moet een reload doen om 'm terug te krijgen. Ook animeert het niet mooi bij het uitklappen omdat de header naast de tracker sneller intrekt dan de tracker uitklapt. Zie capture:

http://achelois.tweakers....movies/trackercapture.mov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 22:39

Kroontje

...

Kroontje schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:17:
Mooie implementatie van de tracker!

Wanneer ik in IE10 onder Windows 8 de tracker op 'scroll' zet dan wordt het forum Active Topics gedeelte niet gevuld. Deze wordt pas gevuld bij het naar beneden scrollen. Bij de 'fixeer' optie is het forum Active Topics gedeelte wel gevuld.

Resolutie is 1600x900 :)
Breng deze bug nogmaals onder de aandacht. Met Chrome heb ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 01:36:
Ik heb nu wel issues met het inklappen in Safari als de tracker rechts staat. Na het inklappen verdwijnt de ingeklapte tracker. Ik moet een reload doen om 'm terug te krijgen. Ook animeert het niet mooi bij het uitklappen omdat de header naast de tracker sneller intrekt dan de tracker uitklapt. Zie capture:

http://achelois.tweakers....movies/trackercapture.mov
Safari (en Chrome - dus feitelijk webkit) ondersteund blijkbaar geen CSS transition voor margin :( Of wellicht is het een timing/render issue, dat zou ik moeten onderzoeken.

Waarom het uitklappen naar rechts niet goed gaat moet ik ook even onderzoeken en een workaround voor vinden. waren alle browser maar meer zoals firefox O+

edit: bleek een klein bugje van mijn kant te zijn :P Bij deze gefixed :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 30-11-2012 12:16 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Kroontje schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:55:
[...]

Breng deze bug nogmaals onder de aandacht. Met Chrome heb ik dit probleem niet.
Hoe bedoel je dit precies; kan je een screenshot maken? Bij het fixeren past de tracker soms niet geheel binnen de viewport en zou je een verticale scrollbalk binnen de tracker moeten krijgen. Als je dan wat omhoog scrolled dan wordt de tracker 'aangevuld' met items die dan wel passen omdat de beschikbare hoogte toeneemt. Daar zit een kleine vertraging in om het scrollen zelf soepel te houden. Ik vermoed dus dat het gedrag dat je hier ziet bij design is :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb een beetje met de instellingen van Teamviewer zitten spelen om verschillende resoluties te simuleren (1680x1050 computer overgenomen op 1280x800 laptop), en over het algemeen vind ik de nieuwe tracker erg prettig. Vanaf 1440x900 vind ik hem goed in balans met de content, bij 1280x800 full-screen browsen neemt het optisch een groot deel van het scherm in. Dit zou iets minder overheersend zijn bij een iets lichtere achtergrondkleur (zoiets als de achtergrondkleur van de 'Quickreply' balk?)

bugje: als ik de tracker rechts fixeer en hem dan verberg, verdwijnt ook het knopje om hem weer zichtbaar te maken. Een refresh laat het knopje terugkomen aan de rechterkant.

edit: alle tests gedaan met Chrome 23 onder windows 7 en XP

edit2: nou doetie dat niet meer? Ik weet niet meer of ik in een forumtopic, forumlijst of nieuwsitem zat toen het gebeurde, maar ik zag het verschillende keren achter elkaar....

[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 30-11-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

gwystyl schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:19:
[...]
edit2: nou doetie dat niet meer? Ik weet niet meer of ik in een forumtopic, forumlijst of nieuwsitem zat toen het gebeurde, maar ik zag het verschillende keren achter elkaar....
crisp in "Test de nieuwe tracker!" ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Dirk schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:31:
[...]

Hoezo? Nu staat de tracker ook al tegen de content aan en ik vind het er heel netjes uitzien.
+1
Ik vind dit ook een terecht opmerking. De implementatie van de nieuwe tracker met de positionering (en iets smallere breedte van de oudere tracker) zouden mijns insziens best of both worlds opleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

Zeror

Ik Henk 'm!

Mijn custom css vloekt nogal met de tracker. Als in standaard werkt het prima, maar mijn custom css maakt er een zooitje van.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
crisp schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:27:
[...]

Dat sluit beter aan bij mijn need for speed, imho mag het nog wel een tandje sneller (500ms?). Ik werk al een tijd met Windows 8 en die heeft lekker snelle animaties, zoals die charms bar aan de rechterkant van het scherm. Dat is waar ik naar zoek eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ziet er erg goed uit die nieuwe tracker :) Ook op lagere resoluties. Alleen die fixeeroptie vind ik een beetje buggy overkomen. Als je naar beneden scrollt verpringt ie in het begin en blijft dan wel staan, en ook nog eens met extra scrollbalk. Doe het dan dat ie altijd op dezelfde plek blijft (zonder scrollbalk), of gewoon de fixeeroptie uitzetten en altijd laten meescrollen. Heb hem zelf op meescrollen gezet en vind dat prima :) (dan kan dat ontsierende scroll/fixeer-linkje ook weg ;)).

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 02-12-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:56
Stukken beter dan de huidige tracker inderdaad!

Ik zou de scrollbalk een andere cursor meegeven (cursor:pointer) en naast de :hover ook een :focus instellen, zodat de balk actief (oplicht) wanneer je `m naar beneden of boven sleept en net buiten het vakje raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

TimWensink schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:37:
Stukken beter dan de huidige tracker inderdaad!

Ik zou de scrollbalk een andere cursor meegeven (cursor:pointer) en naast de :hover ook een :focus instellen, zodat de balk actief (oplicht) wanneer je `m naar beneden of boven sleept en net buiten het vakje raakt.
Onder windows hebben native scrollbars ook geen pointer-cursor. Ik vraag me ook af hoeveel mensen ueberhaupt dat balkje slepen ipv het scrollwheeltje te gebruiken ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 3 Laatste