'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ben het hier volledig mee eens !maratropa schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:04:
Hii ik zag dat er een soort night mode was maar dat is dus de meest grijze instelling? Dat mag wel veeeel donkerder, liever gewoon van wit naar zwart zodat je alles kan kiezen?
De achtergrond en de informatie dichtheid/afstand tussen regels zijn/waren mijn grootste issues, maar de oplossingen die er nu zijn gaan nog lang niet ver genoeg, het grijs is veels te licht en de kleinste regelafstand is nog veels te veel. Maar er wordt aan gewerkt iig, tof dat er zo goed geluisterd word.
Ik ben benieuwd of Engadget ook zo goed luisterd, ze zijn ook net "in het nieuw" en ik vind dat ook een nog hardere faal, zit je met je 2560x1600 monitor, past er niet eens een artikel op...
We zijn een maand verder, ik ben er nog niet gewend aan hoor.Zarif schreef op woensdag 21 november 2012 @ 01:16:
Het is gewoon een kwestie van wennen. Tweakers ziet er nu fris en modern uit. Over een paar maanden hoor je niemand meer klagen.
Ik heb een CSS geinstalleerd om een beetje mooi zicht te hebben op mijn 1600*1200 scherm, maar dat betekend dat de tracker op mijn 1080p scherm ergens in het midden van de nieuwsartikelen zweeft...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dus dit niet?RobIII schreef op woensdag 21 november 2012 @ 00:04:
[...]
Idee is leuk, maar ik vrees dat 't dan helemaal een bonte regenboogdisco wordt

Jammer. Dan dit lekker via mijn custom CSS.
[ Voor 16% gewijzigd door KroontjesPen op 21-11-2012 16:51 . Reden: 2e scherm kleuren nu gelijk aan GoT mapjes ]
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Verwijderd
Hee, bij jou kan ik ineens weer in één oogopslag zien waar ik zit op het forum. That's nice.KroontjesPen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:06:
[...]
Dus dit niet?
[afbeelding]
Jammer. Dan dit lekker vai mijn costum CSS.
/me wil dat ook wel hebben...
Verwijderd
Totaal mee oneens. Ik kijk tegenwoordig nooit meer op de FP en op het forum alleen in de topics waarin ik gepost heb. Ik blijf het hele design verschrikkelijk vinden.Zarif schreef op woensdag 21 november 2012 @ 01:16:
Het is gewoon een kwestie van wennen. Tweakers ziet er nu fris en modern uit. Over een paar maanden hoor je niemand meer klagen.
Maar dat ben ik, anderen zullen ongetwijfeld wel wennen.
Ik ook niet. Alleen op mijn werk nog af en toe, omdat ik daar een scherm heb waar de tracker op past. Als ik naar de homepage kijk zie ik alleen maar een soort witte waas met hier en daar een lettertje.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:06:
[...]
Totaal mee oneens. Ik kijk tegenwoordig nooit meer op de FP
Verwijderd
Nee hoor, ik herken me hier heel sterk in. Nu met kleurtjes heb ik meer het gevoel dat ik m'n plekje op het fourm kan terugvinden, en zit er weer enige sortering in - ik kan nu naar Active Topics kijken zonder depri te worden van al dat blauw. Maar m'n nieuws haal ik nog steeds eerder van nu.nl af dan van t.net en het forum doorbladeren op zoek naar interessante topics is ook helemaal over.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:06:
[...]
Totaal mee oneens. Ik kijk tegenwoordig nooit meer op de FP en op het forum alleen in de topics waarin ik gepost heb. Ik blijf het hele design verschrikkelijk vinden.
Oeh, dat ziet er best goed uit. Geen plaatjes, minder verticale ruimte en mooie kleurcodering.KroontjesPen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:06:
Dus dit niet?
[afbeelding]
Jammer. Dan dit lekker vai mijn costum CSS.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Nieuws vind ik dan niet zo'n probleem (maar dat is ook omdat ik de lettergrootte op 11px heb gezet en de padding van de tabellen op 2px heb gezet, dan past er ineens heel veel meer op het scherm. Die domme ankeilers bovenaan heb ik weggehaald, omdat die teveel plek vreten).Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:47:
[...]
Nee hoor, ik herken me hier heel sterk in. Nu met kleurtjes heb ik meer het gevoel dat ik m'n plekje op het fourm kan terugvinden, en zit er weer enige sortering in - ik kan nu naar Active Topics kijken zonder depri te worden van al dat blauw. Maar m'n nieuws haal ik nog steeds eerder van nu.nl af dan van t.net en het forum doorbladeren op zoek naar interessante topics is ook helemaal over.
Maar ik merk dat ik nu amper meer userreviews lees. Eerst was daar zo'n mooi vakje voor waar de 4 laatste 3+ sterren reviews stonden. Nu moet ik er echt naar zoeken, en lees ik ze eigenlijk amper.
Wat layout betreft vind ik alles wel prima als de tracker terug is, maar de indeling en content van de site mis ik nog steeds gigantisch, op t6 was dat heel goed terug te vinden, maar nu is dat nog steeds weg, en na een week of wat merk ik echt dat ik niet makkelijk meer kan vinden wat ik zoek, terwijl dat voorheen wel zo was.
Verwijderd
Identiek gevoel. Zit alleen nog maar in de topics van CSS en deze. Verder kijk ik niet eens meer. Gisteren toevallig willen kijken naar een nieuwe monitor, maar kwam uiteindelijk op kieskeurig uit voor informatie en keuzes. (Viel me op dat er opeens reclame voor winkels bij de prijs overzichten tevoorschijn kwam... lekker dan, 20 euro duurder, niet op voorraad, maar wel lekker boven aan...)Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:06:
[...]
Totaal mee oneens. Ik kijk tegenwoordig nooit meer op de FP en op het forum alleen in de topics waarin ik gepost heb. Ik blijf het hele design verschrikkelijk vinden.
Mijn tweakers.net link is tegenwoordig: http://tweakers.net/meuktracker geworden... FP word redelijk veel vermeden nu.

Tuurlijk! Dat is veel logischer dan een knopje/linkje met de tekst "Toevoegen aan wenslijst".

Iets met slakken en zout...CaptJackSparrow schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:49:
Ik heb me gisteren een ongeluk gezocht naar de mogelijkheid om een artikel in de PW aan een wenslijst toe te voegen. Ik heb uiteindelijk in dit topic gezocht en daar gevonden dat je op de plaats waar vroeger en nu het aantal mensen staan die het product al in een wenslijst hebben staan op het woord "willen" moet klikken.![]()
Tuurlijk! Dat is veel logischer dan een knopje/linkje met de tekst "Toevoegen aan wenslijst".
Het zal hoogstwaarschijnlijk te maken hebben met de hoeveelheid tekst die jouw benaming heeft. Als jij "willen" wil veranderen aan "Toevoegen aan wenslijst", dan zal "hebben" moeten veranderen in "deze heb ik al in mijn 'inventory'". Kortom, slakken en zout.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
In mijn ideale use-case ga ik naar boven waar altijd het zoekscherm staat (immers, de username was niet klikbaar in de review zelf en hij had ook niet op z'n feedback gereageerd), en copy-paste ik de username vanaf de review naar de zoekbox.
Ik kan echter geen categorie selecteren (forum, reviews, nieuws, users), en dat zou goed zijn als het resultaten scherm wel die categorieen geeft in een soort van dashboard waar ik verder kan specificeren...
helaas, het enige resultaat was de review DOOR die user, wederom zonder klikbare user-link. Uiteindelijk ben ik naar m'n eigen profiel gegaan (wijs rechtsboven aan, klik op profiel), geklikt op een van de rate-views, en heb vervolgens in de user-search maar even de naam ge copy-pasted. Eindelijk resultaat. Maar helemaal logisch is het niet, zeker niet als je als community werkt.
Nou, als usabilty key is, dan is de term willen (HAVE!) of hebben niet zo'n uitdrukking als in het Engels. Verder kan je 'hebben' ook lezen als: wil ik hebben. Dus echt logisch is dat niet. Plus de plek is ergens rechtsboven, dus ik had het daar ook niet gezocht. Pas toen ik het hier ergens las, had ik dat teruggevonden. Zo zitten er veel meer eigenaardigheden in die klein zijn per stuk en niet echt noemenswaardig, maar die wel de algemene beleving omlaag trekken.Outerspace schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:03:
[...]
Iets met slakken en zout...
Het zal hoogstwaarschijnlijk te maken hebben met de hoeveelheid tekst die jouw benaming heeft. Als jij "willen" wil veranderen aan "Toevoegen aan wenslijst", dan zal "hebben" moeten veranderen in "deze heb ik al in mijn 'inventory'". Kortom, slakken en zout.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Wij willen de informatie over het aantal gebruikers dat een product wil of heeft graag in de productheader tonen. Het is informatie die een indruk geeft van de populairiteit van een product. Er is daar geen ruimte om voor lange teksten, dus we hebben "27 gebruikers hebben/willen dit product. Ik heb/wil 'm" ingekort naar simpelweg "hebben" of "willen" waarbij hebben staat voor zowel "27 users hebben dit product" als "wil ik hebben". Simpel en doeltreffend. We kunnen eventueel de control nog duidelijker maken als die nu niet wordt gevonden. Die moet echter weer niet alle aandacht voor zich opeisen. Een blauwe button vonden we om die reden niet gepast.Senor Sjon schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:14:
[...]
Nou, als usabilty key is, dan is de term willen (HAVE!) of hebben niet zo'n uitdrukking als in het Engels. Verder kan je 'hebben' ook lezen als: wil ik hebben. Dus echt logisch is dat niet. Plus de plek is ergens rechtsboven, dus ik had het daar ook niet gezocht. Pas toen ik het hier ergens las, had ik dat teruggevonden. Zo zitten er veel meer eigenaardigheden in die klein zijn per stuk en niet echt noemenswaardig, maar die wel de algemene beleving omlaag trekken.
Je zoekt in de bestemming waar je op dat moment bent. Op de resultatenpagina kun je van bestemming switchen.Umbrah schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:09:
In mijn ideale use-case ga ik naar boven waar altijd het zoekscherm staat (immers, de username was niet klikbaar in de review zelf en hij had ook niet op z'n feedback gereageerd), en copy-paste ik de username vanaf de review naar de zoekbox.
Ik kan echter geen categorie selecteren (forum, reviews, nieuws, users), en dat zou goed zijn als het resultaten scherm wel die categorieen geeft in een soort van dashboard waar ik verder kan specificeren...
Er ligt een aangepast ontwerp voor de header van de productreview waarin de username weer gewoon gelinkt wordt naar de profielpagina van de gebruiker.helaas, het enige resultaat was de review DOOR die user, wederom zonder klikbare user-link. Uiteindelijk ben ik naar m'n eigen profiel gegaan (wijs rechtsboven aan, klik op profiel), geklikt op een van de rate-views, en heb vervolgens in de user-search maar even de naam ge copy-pasted. Eindelijk resultaat. Maar helemaal logisch is het niet, zeker niet als je als community werkt.
[/quote]
Sowieso is de zoekpagina voor users zo'n beetje onvindbaar. http://tweakers.net/gallery/ staat alleen in het menu 'meer' vermeld en op een andere manier kun je niet naar users zoeken. Als je al het andere wel via de algemene zoekmachine kunt vinden is dat wat vreemd. Natuurlijk kun je dit ook oplossen door usernames in headers ed zoveel mogelijk clickable te maken, dan hoef je ook eigenlijk nooit een user op te zoeken.Femme schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:43:
Je zoekt in de bestemming waar je op dat moment bent. Op de resultatenpagina kun je van bestemming switchen.
[ Voor 6% gewijzigd door Dirk op 21-11-2012 12:58 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Wat is er mis met "wil ik" en "heb ik" als je in die termen wil blijven? En pas je op dat je je content niet aan gaat passen aan je design in plaats van andersom?Femme schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:43:
[...]
Wij willen de informatie over het aantal gebruikers dat een product wil of heeft graag in de productheader tonen. Het is informatie die een indruk geeft van de populairiteit van een product. Er is daar geen ruimte om voor lange teksten, dus we hebben "27 gebruikers hebben/willen dit product. Ik heb/wil 'm" ingekort naar simpelweg "hebben" of "willen" waarbij hebben staat voor zowel "27 users hebben dit product" als "wil ik hebben". Simpel en doeltreffend. We kunnen eventueel de control nog duidelijker maken als die nu niet wordt gevonden. Die moet echter weer niet alle aandacht voor zich opeisen. Een blauwe button vonden we om die reden niet gepast.
Met T6 stond dat aantal mensen daar ook al maar in aanvulling daarop was er ook een knopje/linkje met die tekst "Toevoegen aan wenslijst". Juist omdat die aantallen daar in het verleden ook al stonden zocht ik daar niet naar de mogelijkheid om het artikel in een wenslijst te plaatsen.Femme schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:43:
Wij willen de informatie over het aantal gebruikers dat een product wil of heeft graag in de productheader tonen. Het is informatie die een indruk geeft van de populairiteit van een product. Er is daar geen ruimte om voor lange teksten, dus we hebben "27 gebruikers hebben/willen dit product. Ik heb/wil 'm" ingekort naar simpelweg "hebben" of "willen" waarbij hebben staat voor zowel "27 users hebben dit product" als "wil ik hebben". Simpel en doeltreffend. We kunnen eventueel de control nog duidelijker maken als die nu niet wordt gevonden. Die moet echter weer niet alle aandacht voor zich opeisen. Een blauwe button vonden we om die reden niet gepast.
Het is een soort communicatieniveau van Animal uit de Muppets.
WANT!
Dan geef ik dus de voorkeur aan "Toevoegen aan wenslijst" zoals dat in T6 was.
In T6 stond er trouwens ook gewoon "xx Tweakers willen dit product" en "xx Tweakers hebben dit product" of iets dergelijks.
Zijn dat teveel woorden of zo die de mensen moeten lezen? Is dat te moeilijk/veel werk of zoiets?
"willen" en "hebben" beschouw ik niet als adequate communicatie in den Nederlandschen spraeck.
[ Voor 11% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-11-2012 13:39 ]
Vind ik ook wat logischer dan het volledige werkwoord. Zo breng je de koppeling met de gebruiker weer terugNMe schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:24:
[...]
Wat is er mis met "wil ik" en "heb ik" als je in die termen wil blijven?
Op zich kan ik overigens prima begrijpen dat je dat soort dingen korter en bondiger wil opstellen. Dat is een stuk rustiger voor het oog, maar je moet wel oppassen dat de boodschap niet te ver naar de achtergrond verdwijnt.
[ Voor 27% gewijzigd door Cloud op 21-11-2012 13:38 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
"Wil ik" heeft betrekking op wat je zelf wil en niet wat anderen willen.NMe schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:24:
[...]
Wat is er mis met "wil ik" en "heb ik" als je in die termen wil blijven?
Er staat een aantal bij omdat er bijvoorbeeld 78 personen inclusief eventueel jezelf zijn die het product willen hebben en niet omdat je het zelf 78 keer wil hebben. Als je het verschil tussen de anderen en jezelf duidelijk wil maken heb je weer meer tekst nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door Femme op 21-11-2012 13:59 ]
Best, maar als er "78 ☑ wil ik" staat is het voor mij prima duidelijk dat 78 mensen (en ik) hebben aangegeven die te willen; staat er "78 ☐ wil ik" dan is 't duidelijk dat ik dat ook kan aanvinken/aangeven te willen hebben. Ik zie 't verschil niet zo met:Femme schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:57:
"Wil ik" heeft betrekking op wat je zelf wil en niet wat anderen willen.
Er staat een aantal bij omdat er bijvoorbeeld 78 personen inclusief eventueel jezelf zijn die het product willen hebben en niet omdat je het zelf 78 keer wil hebben. Als je het verschil tussen de anderen en jezelf duidelijk wil maken heb je weer meer tekst nodig.

78 ☑ willen
78 ☑ wil ik
Doe mij die laatste maar.
Ik reageerde op "tweekleurige tekstballonnetjes"KroontjesPen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:06:
[...]
Dus dit niet?
[afbeelding]
Jammer. Dan dit lekker via mijn custom CSS.
[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 21-11-2012 14:08 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Je doet hier precies wat ik net zeg: je past je content aan op je design in plaats van andersom, waarmee je een stel onduidelijke knopjes in slecht Nederlands op je site hebt gezet.Femme schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:57:
[...]
Wat dacht je van "wil dit item" en "heeft dit item". Ietsje meer tekst maar wel duidelijker.Femme schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:57:
[...]
Ik vind "item" altijd zo'n loze nietszeggende term. "wil dit" en "heeft dit" zie ik dan wel weer beter zitten.zeef schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:18:
[...]
Wat dacht je van "wil dit item" en "heeft dit item". Ietsje meer tekst maar wel duidelijker.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Nog beter en nog minder letters.RobIII schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:21:
[...]
Ik vind "item" altijd zo'n loze nietszeggende term. "wil dit" en "heeft dit" zie ik dan wel weer beter zitten.
Daar staat toch ook niet "Ik like (), ik tweet (48), ik share()", maar tweet. Volgens mij is willen en hebben in dezelfde lijn bedachtRobIII schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:03:
[...]
Best, maar als er "78 ☑ wil ik" staat is het voor mij prima duidelijk dat 78 mensen (en ik) hebben aangegeven die te willen; staat er "78 ☐ wil ik" dan is 't duidelijk dat ik dat ook kan aanvinken/aangeven te willen hebben. Ik zie 't verschil niet zo met:
78 ☑ willen
78 ☑ wil ik
Doe mij die laatste maar.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
dan zou ik er "Ik wil dit" en "Ik heb dit" van maken, dus beredeneerd vanuit degene die uiteindelijk het vinkje zet.RobIII schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:21:
[...]
Ik vind "item" altijd zo'n loze nietszeggende term. "wil dit" en "heeft dit" zie ik dan wel weer beter zitten.
In het Nederlands maakt Facebook er ook "Vind ik leuk" van though.BtM909 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:06:
[...]
Daar staat toch ook niet "Ik like (), ik tweet (48), ik share()", maar tweet. Volgens mij is willen en hebben in dezelfde lijn bedacht
Ja sorry, ben niet zo van 't lokaliseren in 't NederlandsNMe schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:27:
[...]
In het Nederlands maakt Facebook er ook "Vind ik leuk" van though.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Soms moet je een beetje creatief zijn om een layout opgeruimd te houden. Anders krijg je toestanden zoals dit:NMe schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:11:
[...]
Je doet hier precies wat ik net zeg: je past je content aan op je design in plaats van andersom, waarmee je een stel onduidelijke knopjes in slecht Nederlands op je site hebt gezet.

Vergelijk dat met de huidige oplossing die een toonbeeld is van eenvoud en zeker voor de hardcoregebruiker beter is omdat er geen overbodige inforamatie wordt getoond. We kunnen het nog wat intuïtiever te maken door hebben of willen bij een hover te veranderen in 'ik wil dit' of 'ik heb dit'.
Of als tooltip in het title-attribuut, lijkt me ook wel watFemme schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:56:
[...]
We kunnen het nog wat intuïtiever te maken door hebben of willen bij een hover te veranderen in 'ik wil dit' of 'ik heb dit'.
Ik durf het bijna niet te zeggen maareh... wat is er mis mee? Volgens mij is dit precies de info die ik in een oogopslag wil zien. Hoeveel mensen hebben 'm, hoeveel willen 'm. Kortom : is het een Tweakers item of niet.Femme schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:56:
[...]
Soms moet je een beetje creatief zijn om een layout opgeruimd te houden. Anders krijg je toestanden zoals dit:
[afbeelding]
Vergelijk dat met de huidige oplossing die een toonbeeld is van eenvoud en zeker voor de hardcoregebruiker beter is omdat er geen overbodige inforamatie wordt getoond. We kunnen het nog wat intuïtiever te maken door hebben of willen bij een hover te veranderen in 'ik wil dit' of 'ik heb dit'.
Wat mij betreft mag het zoals het in die afbeelding eruit ziet doorgevoerd worden, dat is hartstikke duidelijk.Femme schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:56:
[...]
Soms moet je een beetje creatief zijn om een layout opgeruimd te houden. Anders krijg je toestanden zoals dit:
[afbeelding]
De 5 seconden Photoshop oplossing (ja, het staat niet in-line, sue me)Femme schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:56:
[...]
[afbeelding]

[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 21-11-2012 16:07 ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
^^ dat inderdaad.zeef schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:00:
[...]
Ik durf het bijna niet te zeggen maareh... wat is er mis mee? Volgens mij is dit precies de info die ik in een oogopslag wil zien. Hoeveel mensen hebben 'm, hoeveel willen 'm. Kortom : is het een Tweakers item of niet.

Misschien moet je het idee van een checkbox laten varen, omdat de gemiddelde gebruiker 99% van de artikelen niet heeft of wil, dus die checkbox staat in evenveel gevallen alleen maar overbodig te zijn.
Of je maakt er zoiets van:

Het moet in ieder geval duidelijk zijn dat een klik op die checkbox een actie inhoudt. "5 hebben" duidt niet aan dat ik hem ook heb als ik erop klik, ik zou dan een lijst met users verwachten die 'm ook hebben, en dat rare witte vierkantje ervoor leidt alleen maar af.
[ Voor 43% gewijzigd door CodeCaster op 21-11-2012 16:22 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Die informatie heb je nu ook alleen dan in een vorm die aanzienlijk minder ruimte inneemt en geen redundantie bevat. Er is al zoveel informatie die we willen tonen bij een product, de kunst is om het kort en krachtig te houden.zeef schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:00:
[...]
Ik durf het bijna niet te zeggen maareh... wat is er mis mee? Volgens mij is dit precies de info die ik in een oogopslag wil zien. Hoeveel mensen hebben 'm, hoeveel willen 'm. Kortom : is het een Tweakers item of niet.
De klacht die hier is, is dat het nu niet duidelijk is en je die informatie dus in zijn geheel niet overbrengt. Dan kun je hem beter weglaten, ruimt nog meer op.Femme schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:08:
[...]
Die informatie heb je nu ook alleen dan in een vorm die aanzienlijk minder ruimte inneemt en geen redundantie bevat. Er is al zoveel informatie die we willen tonen bij een product, de kunst is om het kort en krachtig te houden.
^^ Jupzzeef schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:00:
[...]

Sometimes you need to plan for coincidence
Er is nogal wat mis mee :zeef schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:00:
- De layout vreet ruimte.
- Het kan me helemaal niet boeien wie het heeft of wil hebben. Ik heb eigen voorkeuren en de good old kolommen naast elkaar lieten dat prima zien.
Met deze layout kan je net zo goed naar een rampzalige site zoals kieskeurig.nl en dergelijke

We hebben breedbeeld monitoren tegenwoordig : Maak er gebruik van zou ik zeggen. Dan maak ik desnoods wel mijn browservenster wel wat groter
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het was mij totaal onduidelijk waar dat "willen"/"hebben" voor bedoeld was totdat ik bewust ging opzoeken hoe je items aan je inventaris of wenslijst toevoegd omdat ik dit niet meer kon vinden. De link van die vinkjes met de inventaris/wenslijst is helemaal onduidelijk, totdat je bewust erop klikt. Liever teveel info dan te weinig, want wat er nu staat - en zeker de functie ervan - is totaal niet intuitief.Femme schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:08:
Die informatie heb je nu ook alleen dan in een vorm die aanzienlijk minder ruimte inneemt en geen redundantie bevat. Er is al zoveel informatie die we willen tonen bij een product, de kunst is om het kort en krachtig te houden.
"Substance over style". Any day. Tenzij je website Prada-ladies.com heet is het verstrekken van duidelijke adequate informatie belangrijker dan het design. Sterker nog, zelfs als je website prada.com heet geldt dat principe i.m.h.o... en dat des te meer voor een functionele nieuws/informatiesite als Tweakers.
[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 21-11-2012 18:46 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Prima toch? Ik zou me drukker maken over alle dubbelingen. Prijs bijvoorbeeld staat er naast, maar 10 regels lager weer bij het artikel. In de blauwe balk staat '3 uitvoeringen' en even eronder staat het weer naast de pagina-aanduiding. Als je zo clean wilt, dan moet je wel consequent zijn of een lege site met vlakjes serverenFemme schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:56:
[...]
[afbeelding]
Het probleem met zo'n opmerking is natuurlijk dat niet iedereen een breedbeeld heeft en/of het niet allemaal aan een browservenster wil spenderennero355 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:22:
We hebben breedbeeld monitoren tegenwoordig : Maak er gebruik van zou ik zeggen. Dan maak ik desnoods wel mijn browservenster wel wat groter
Maar het moet natuurlijk vooral ook nog steeds een beetje opgeruimd en intuitief ogen op de resoluties als 1280x1024 en 1280x720 van de kleinere laptops en dergelijke.
Wist je dat de nieuwsheadlines op de nieuwe site zelfs ietsje hoger staan dan op de oude?TERW_DAN schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:15:
Die domme ankeilers bovenaan heb ik weggehaald, omdat die teveel plek vreten
Op de oude site begon de bovenste headlineop ongeveer 480px, op de nieuwe op 470px. Bij de oude stonden tenslotte eerst twee uitgelichte headlines (net als nu dus eigenlijk).
Die uitgelichte items had ik dan altijd uitstaan. Ik had daar direct onder het menu de headlines staan, zonder andere poespas. Ik heb ook maar een beperkte resolutie op de meeste systemen waar ik op werk, dus dan zie ik liever zoveel mogelijk in 1 keer.ACM schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:56:
Wist je dat de nieuwsheadlines op de nieuwe site zelfs ietsje hoger staan dan op de oude?
Op de oude site begon de bovenste headlineop ongeveer 480px, op de nieuwe op 470px. Bij de oude stonden tenslotte eerst twee uitgelichte headlines (net als nu dus eigenlijk).
Tino is zijn kunsten aan het uitoefenen op de nieuwe tracker en hij wordt super gaaf. Nog een paar weken geduld en dan fixen we dit.Rooke schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:57:
Wat ik bloedje irritant vind is dat de tracker wegvalt als je op 1280 breedte zit. Ik heb nu een 2560x1440 scherm en als ik mn browser precies aan de rechter/linkerkant doe met (start+ pijl) dan valt die tracker weg, com'on eh wat is dit?
Verwijderd
... zucht.. weken? Seriously?Femme schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:27:
[...]...Nog een paar weken geduld en dan fixen we dit.
Het moet ten eerste gebouwd worden en door ons zelf goed bevonden worden en vervolgens willen we nog gaan betatesten met gebruikers om te kijken of het voldoet aan de verwachtingen. Dat kost nu eenmaal tijd.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dit had zo een copy-paste kunnen zijn van een post van 2 jaar geleden qua oplevertijd T7. En iedereen ziet het resultaat...Femme schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:43:
[...]
Het moet ten eerste gebouwd worden en door ons zelf goed bevonden worden en vervolgens willen we nog gaan betatesten met gebruikers om te kijken of het voldoet aan de verwachtingen. Dat kost nu eenmaal tijd.
Ik begin het echt apart te vinden dat het oplossen van een designflaw (want anders kan ik het niet noemen ) die voor sommige mensen grote delen van de site onzichtbaar maakt 2 en een halve maand moet duren.
Als ik naar het lijstje in de TW kijk dan schat ik dat 80% veroorzaakt wordt door design boven content keuzes, waarvan een groot gedeelte van de community heeft aangegeven dit niet te prefereren. Maar de meeste "oplossingen" zijn weer design boven content en overengineerd waardoor het lange doorlooptijden heeft (en vanwege designkeuzes het maar "halve" oplossingen zijn op de vragen zie het wit).
In dit tempo en met deze keuzes is het lijstje in de TW wellicht over een jaar klaar.
Is het wellicht niet een idee om de design dingen door te schuiven naar T7.2 en eerst een T7.1 te maken die werkt zoals de community het wil?
We zijn nog maar net een maand live met T7 en ondertussen zijn er al veel verbeteringen aangebracht en zijn we nog continue bezig met verbeteringen. Ja, er zal altijd wel wat te verbeteren blijven, maar dat is altijd zo. T6 is ook in de jaren dat het online heeft gestaan continue verbeterd. En ook op T6 was veel kritiek in het begin, waar we toen ook wat mee gedaan hebben.Gomez12 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 00:15:
[...]
Ik begin het echt apart te vinden dat het oplossen van een designflaw (want anders kan ik het niet noemen ) die voor sommige mensen grote delen van de site onzichtbaar maakt 2 en een halve maand moet duren.
[...]
In dit tempo en met deze keuzes is het lijstje in de TW wellicht over een jaar klaar.
Ik vind het persoonlijk nogal doemdenken wat je hier doet terwijl daar volgens mij totaal geen reden voor is. Misschien als we dit topic compleet genegeerd zouden hebben en helemaal niets gedaan zouden hebben dan zou je een punt hebben, maar ik schrijf het nu maar af op gewoon 'ongeduldig'
Intentionally left blank
Met keer op keer dit soort posts die we dan ook weer moeten beantwoorden schiet het natuurlijk helemaal niet op.Gomez12 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 00:15:
[...]
Dit had zo een copy-paste kunnen zijn van een post van 2 jaar geleden qua oplevertijd T7. En iedereen ziet het resultaat...
Als ik naar het lijstje in de TW kijk dan schat ik dat 80% veroorzaakt wordt door design boven content keuzes, waarvan een groot gedeelte van de community heeft aangegeven dit niet te prefereren. Maar de meeste "oplossingen" zijn weer design boven content en overengineerd waardoor het lange doorlooptijden heeft (en vanwege designkeuzes het maar "halve" oplossingen zijn op de vragen zie het wit).
Is het wellicht niet een idee om de design dingen door te schuiven naar T7.2 en eerst een T7.1 te maken die werkt zoals de community het wil?
edit:
wat crisp zegt.
[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 22-11-2012 00:49 ]
Ok, tijdsplanning was enigszins fout vanwege de update 24-10 in TW (Daardoor dacht ik even dat T7 op 1 okt live was gegaan)crisp schreef op donderdag 22 november 2012 @ 00:40:
[...]
We zijn nog maar net een maand live met T7 en ondertussen zijn er al veel verbeteringen aangebracht en zijn we nog continue bezig met verbeteringen. Ja, er zal altijd wel wat te verbeteren blijven, maar dat is altijd zo.
Maar mijn punt is meer bedoeld over het algemene denken dan over verbeteringen.
Ik zie vragen naar simpele oplossingen en ik zie overengineerede antwoorden die veelal heel technisch hoogstand en heel "fancy" zijn, maar die veelal toch niet de vraag beantwoorden (wederom zie het wit en de reden dat dat niet op tablets werkt)
Zie ook de hele discussie hier over willen / hebben (waarbij het ongeveer 1 persoon vs de rest is) of eerdere discussies over padding, of ... of ...
Het komt op mij als buitenstaander over alsof er 1 design tot ultiem zaligmakend verkozen is, en elke vraag van een klant moet daar maar ingeperst worden, of de ingeperste oplossing aan het einde nog aan de vraag van de klant voldoet lijkt compleet secundair belang te zijn.
Ik weet het belang van 1 uitstraling / design en ik weet dat je niet voor elke poep en scheet van een klant moet gaan springen, maar imho lijkt de balans hierin momenteel compleet doorgeslagen te zijn.
Tja, je kan antwoorden geven maar dat hoeft nog niet te zeggen dat je er ook iets mee doetIk vind het persoonlijk nogal doemdenken wat je hier doet terwijl daar volgens mij totaal geen reden voor is.
Misschien als we dit topic compleet genegeerd zouden hebben en helemaal niets gedaan zouden hebben dan zou je een punt hebben
Als ik even naar mezelf kijk heb ik al sinds T7 geen tweakblog meer bezocht met de frequentie die ik deed toen ik ze voorbij zag komen in de tracker, ik heb geen FP meer bezocht met de frequentie die ik deed (wederom tracker), interessante forumtopics zie ik ook niet meer toevallig voorbij komen (tracker + myreact /active topics geen linkje meer voor), ik moet echt specifiek naar die onderdelen gaan ipv dat ik het gewoon meepik.
Als ik echt zou willen doemdenken dan zou ik denken dat jullie momenteel al 1/24e gespendeerd hebben aan het weer rechttrekken van T7 nadat jullie eerst 24/24e hebben gespendeerd aan het "weghalen" van die functionaliteit...
Persoonlijk schrijf ik het liever af op : angstig voor de keuzerichting die met bouw T7 ingeslagen lijkt. (dus niet laatste maand alleen), maar ik schrijf het nu maar af op gewoon 'ongeduldig'
Ok, laten we dan afspreken dat ik me inhoud tot 1 janzeef schreef op donderdag 22 november 2012 @ 00:48:
[...]
Met keer op keer dit soort posts die we dan ook weer moeten beantwoorden schiet het natuurlijk helemaal niet op.Laat ons nou gewoon de digen fixen die we beloofd hebben (en meer), dan praten we over een paar weken verder.
Jezelf 2 jaar opsluiten en werken aan een nieuwe versie van een site met betrokken gebruikers is NIET de manier. Ik hoop dat bij een volgende versie gebruikers vanaf het begin betrokken worden, dat had een hoop ellende gescheeld. Werk meer als een open source project, waarbij iedereen kan zien welke kant het op gaat en de mensen die betrokken zijn kunnen bijsturen voordat er "er is geen weg meer terug" zaken gedaan worden.
https://github.com/omoerbeek/e2pv
Dat is gewoon niet waar. Dat topic staat ergens in deze massa, maar de kritieken op T6 waren echt veel milder en lang niet zo aanwezig als nu bij T7. IMO geen vergelijk, want dat is echt een wereld van verschil in de ontvangst tussen die twee.crisp schreef op donderdag 22 november 2012 @ 00:40:
[...]
We zijn nog maar net een maand live met T7 en ondertussen zijn er al veel verbeteringen aangebracht en zijn we nog continue bezig met verbeteringen. Ja, er zal altijd wel wat te verbeteren blijven, maar dat is altijd zo. T6 is ook in de jaren dat het online heeft gestaan continue verbeterd. En ook op T6 was veel kritiek in het begin, waar we toen ook wat mee gedaan hebben.
Tuurlijk is men ongeduldig. T7 werd als het beste sinds gesneden brood gebracht. Toen werd gesteld dat iedereen maar moest 'wennen'. Zodra ik dat hoor, dan weet ik al dat het fout zit. Aan een goede site hoef je niet te wennen, it all comes natural. Maar als ik zie hoe ver de discussie gaat over 'willen' en 'hebben' dan vind ik het knap dat het maar twee jaar geduurd heeft om T7 te maken. Dat bepaalde functionaliteiten in het proces zijn gesneuveld voor het grand design is dan bijzaak.Ik vind het persoonlijk nogal doemdenken wat je hier doet terwijl daar volgens mij totaal geen reden voor is. Misschien als we dit topic compleet genegeerd zouden hebben en helemaal niets gedaan zouden hebben dan zou je een punt hebben, maar ik schrijf het nu maar af op gewoon 'ongeduldig'
Maar zie ook de ontvangst van de klant op de nieuwe Marktplaats en Win8 Metro. Beiden ook met veel minder infomatiedichtheid en functionaliteiten dan voorheen. Zelfs het werken met sneltoetsen op GoT wordt gepropogandeerd, net als bij Win8. Inmiddels neemt iedereen zijn toevlucht in Classic Shell of Start8, een beetje de Custom CSS van Win8 zeg maar.
In een maand tijd werden drie UI gereleased waar het gros van de gebruikers vlekken in de nek van krijgt. Alle drie hebben ook het ontwerp als heilig doel gesteld en functionaliteiten geskipped.
En dan vallen we weer terug in deze welles-nietes discussie. Zonde van de tijd, gaan we niet doen als 't aan mij ligt. Wij gaan aan de slag met dingen fixen.Senor Sjon schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:03:
[...]
Dat is gewoon niet waar. Dat topic staat ergens in deze massa, maar de kritieken op T6 waren echt veel milder en lang niet zo aanwezig als nu bij T7. IMO geen vergelijk, want dat is echt een wereld van verschil in de ontvangst tussen die twee.
[...]
Tuurlijk is men ongeduldig. T7 werd als het beste sinds gesneden brood gebracht. Toen werd gesteld dat iedereen maar moest 'wennen'. Zodra ik dat hoor, dan weet ik al dat het fout zit. Aan een goede site hoef je niet te wennen, it all comes natural. Maar als ik zie hoe ver de discussie gaat over 'willen' en 'hebben' dan vind ik het knap dat het maar twee jaar geduurd heeft om T7 te maken. Dat bepaalde functionaliteiten in het proces zijn gesneuveld voor het grand design is dan bijzaak.
Maar zie ook de ontvangst van de klant op de nieuwe Marktplaats en Win8 Metro. Beiden ook met veel minder infomatiedichtheid en functionaliteiten dan voorheen. Zelfs het werken met sneltoetsen op GoT wordt gepropogandeerd, net als bij Win8. Inmiddels neemt iedereen zijn toevlucht in Classic Shell of Start8, een beetje de Custom CSS van Win8 zeg maar.
In een maand tijd werden drie UI gereleased waar het gros van de gebruikers vlekken in de nek van krijgt. Alle drie hebben ook het ontwerp als heilig doel gesteld en functionaliteiten geskipped.
Dus je hebt de feiten niet helemaal op een rijtje en gaat je gevoel als feit presenteren? Volgens mijSenor Sjon schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:03:
[...]
Dat is gewoon niet waar. Dat topic staat ergens in deze massa, maar de kritieken op T6 waren echt veel milder en lang niet zo aanwezig als nu bij T7. IMO geen vergelijk, want dat is echt een wereld van verschil in de ontvangst tussen die twee.
Ik vind het rete-irritant namelijk, zit de hele tijd naar profielen te kijken waarvan ik zoiets heb van "hoe de fuck kom ik hier nou weer terecht?"

[ Voor 57% gewijzigd door CodeCaster op 22-11-2012 11:37 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Goeie catch! Ik zou als ik jou was een topic aanmaken in LDmcDavid schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:28:
Trouwens, dat je als je op het lege gebied náást een avatar klikt, gelijk naar iemands profiel gaat. Is dat een bug of een feature?
Ik vind het rete-irritant namelijk, zit de hele tijd naar profielen te kijken waarvan ik zoiets heb van "hoe de fuck kom ik hier nou weer terecht?"
Op GoT zijn er niet zoveel actieve gebruikers bijgekomen, ik zag in het T6 topic veel namen langskomen die hier ook posten over T7. En echt, de tendens is in dat topic meer op details en voor de rest gematigd positief, terwijl hier al veel forsere kritiek wordt geuit en ook in het draadje van de T7-launch op de FP was de kritiek niet van de lucht.BtM909 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:19:
[...]
Dus je hebt de feiten niet helemaal op een rijtje en gaat je gevoel als feit presenteren? Volgens mijwas er relatief gezien net zoveel kritiek. Je moet natuurlijk wel rekening houden met de (enorme) groei aan gebruikers
T6:
plan: Tweakers.net lanceert vernieuwde site 354 reacties.
Nieuwe layout Iets van 600 posts in 11 dagen... hoever zitten we hier? Op 5200+ reacties. In de eerste 11 dagen op 4.000+. Zegt toch wel wat? Voornaamste klachten waren toen de tracker, kleurtjes en de verdwenen 'reageer' knop.
Deze reactie van Femme vind ik wel grappig: Femme in 'plan: Tweakers.net lanceert vernieuwde site'
Zelfde probleem toen en nu met grijstinten op verschillende monitoren.
Dus je moet wel eerst zelf je feiten checken
[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 22-11-2012 11:55 ]
Was al gemeld, meermaals zelfs. Zal wel ergens onder op de stapel van 'bugs & kleine irritaties' liggen
Relatief ten opzichte van wat? Er valt hier weinig te bagatelliseren en wegrationaliseren i.m.h.o.BtM909 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:19:
Dus je hebt de feiten niet helemaal op een rijtje en gaat je gevoel als feit presenteren? Volgens mijwas er relatief gezien net zoveel kritiek. Je moet natuurlijk wel rekening houden met de (enorme) groei aan gebruikers
Er is al eerder doorgelinkt naar het topic rond Twk6 destijds. Dat ging over relatief minor dingen en veelal smaak. Daarnaast had dat topic ontzettend veel minder reacties en views en zowel absoluut als relatief gezien ontzettend veel minder negatieve reacties, laat staan goed onderbouwde.
Ik kan me langzamerhand niet meer aan de impressie van tunnelvisie onttrekken. Tot op heden. En in die tunnelvisie is behoorlijk veel wat Tweakers' (m.n kern)gebruikers belangrijk vinden schijnbaar ondergeschikt aan een vooraf kennelijk in beton gegoten ontwerp dat overall leidend is.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Voor de nieuwe tracker zijn we van plan om al vroeg (binnenkort dus - zodra we al een enigszins werkende versie hebben) een aantal gebruikers erbij te betrekken nog tijdens de ontwikkelingomoerbeek schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:59:
Idd, tunnelvisie, versterkt door het in "afzondering" ontwikkelen. Ik vrees het ergste voor de nieuwe tracker, zoals het nu lijkt ook weer een geval van hard ontwikkelen en dan verbaast zijn als het niet bevalt bij gebruikers.
Intentionally left blank
Mooi!crisp schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:14:
[...]
Voor de nieuwe tracker zijn we van plan om al vroeg (binnenkort dus - zodra we al een enigszins werkende versie hebben) een aantal gebruikers erbij te betrekken nog tijdens de ontwikkeling
De huidige snelle implementatie van de tracker was een kwestie van scoping oftewel prioritering. Er was binnen de scope geen tijd om een tracker te ontwikkelen die optimaal in de nieuwe layout ingepast kon worden. Uiteraard kun je je afvragen of het goed was om de scope van het project zover te beperken om eerder te kunnen releasen. Door de kritiek die er op is gekomen weten we nu wel dat de tracker door een deel van de bezoekers als zeer belangrijk wordt ervaren. We hebben een nieuw ontwerp gemaakt dat momenteel wordt geïmplementeerd en die (voor gebruiker die openstaan voor verandering) beter zal zijn de tracker in T6.Gomez12 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 00:15:
[...]
Met design boven content bedoel je denk ik esthetica boven content? Het is een ontwerpkeuze om de layout wat ruimer op te zetten omdat dit de leesbaarheid ten goede komt. T7 is hierin terughoudend vergeleken met andere sites. Kijk voor de gein eens naar de nieuwe Engadget. Broodteksten met een lettergrootte van 16px ipv de 13 of 12 pixels die we hier gebruiken.
Het lijkt me niet verstandig om dingen te gaan bouwen als er geen ontwerp is, allereerst omdat je dan niet weet wat je moet bouwen maar ook omdat het ongewenst is om kort achter elkaar dezelfde functionaliteit te moeten aanpassen als het niet voldoet aan de verwachtingen.Is het wellicht niet een idee om de design dingen door te schuiven naar T7.2 en eerst een T7.1 te maken die werkt zoals de community het wil?
Onze gebruikers hoeven niet de consequenties te overzien van bepaalde keuzes en hoeven geen afwegingen te maken tussen het belang van de ene en de andere gebruiker. In dit geval is de informatie over het aantal gebruikers dat een product heeft of wil hebben niet de belangrijkste informatie op een productinformatie. We willen de informatie wel graag in één oogopslag toegankelijk maken maar niet beschrijven met heel veel tekst omdat de informatie dan een onevenwichtige hoeveelheid aandacht zal opvragen en dan beter uit de header kan verdwijnen, wat jammer zou zijn. De producttitel en de tabs zijn veel belangrijker dan het aantal hebbens en willens.Gomez12 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 01:21:
[...]
Zie ook de hele discussie hier over willen / hebben (waarbij het ongeveer 1 persoon vs de rest is) of eerdere discussies over padding, of ... of ...
Het komt op mij als buitenstaander over alsof er 1 design tot ultiem zaligmakend verkozen is, en elke vraag van een klant moet daar maar ingeperst worden, of de ingeperste oplossing aan het einde nog aan de vraag van de klant voldoet lijkt compleet secundair belang te zijn.
Ik weet het belang van 1 uitstraling / design en ik weet dat je niet voor elke poep en scheet van een klant moet gaan springen, maar imho lijkt de balans hierin momenteel compleet doorgeslagen te zijn.
Juist voor hardcoregebruikers is de huidige efficiënte oplossing perfect. Het neemt weinig ruimte in en biedt wel informatie over het aantal hebbens en willens en functionaliteit om een product toe te voegen aan een wenslijst of inventaris. Ik vind het dan ook jammer dat er zo weinig waardering is voor zo'n eenvoudige oplossing. Als we informatie op een pagina plaatsen die door bepaalde personen overbodig wordt gevonden krijgen we daar ook weer negatieve reacties over. Denk eens aan de belangen van gebruikers die het aantal hebbens en willens geen super belangrijke informatie vinden. We zouden ons eerder druk moeten maken over de vraag of de incidentele gebruiker het zo goed begrijpt.
De tijd die we nu hebben besteed om functionaliteit zoals gekleurde iconen en absolute tijden voor de headlines terug te zetten staat in geen enkele verhouding tot de tijd die is besteed aan het ontwikkelen van nieuwe functionaliteit en het herschrijven van oude code.Als ik even naar mezelf kijk heb ik al sinds T7 geen tweakblog meer bezocht met de frequentie die ik deed toen ik ze voorbij zag komen in de tracker, ik heb geen FP meer bezocht met de frequentie die ik deed (wederom tracker), interessante forumtopics zie ik ook niet meer toevallig voorbij komen (tracker + myreact /active topics geen linkje meer voor), ik moet echt specifiek naar die onderdelen gaan ipv dat ik het gewoon meepik.
Als ik echt zou willen doemdenken dan zou ik denken dat jullie momenteel al 1/24e gespendeerd hebben aan het weer rechttrekken van T7 nadat jullie eerst 24/24e hebben gespendeerd aan het "weghalen" van die functionaliteit...
T6 was een facelift van T5 zonder ingrijpend vernieuwde functionaliteit. Het was gebouwd op basis van de feedback over T5. Logisch dat de reacties dan positiever zijn. In T7 hebben we veel fundamentelere keuzes gemaakt. T7 is ook de eerste versie die niet meer is ontwikkeld volgens het adagium meer = beter. Zo hebben we bijvoorbeeld het navigatiemenu aanzienlijk vereenvoudigd en tonen we de tracker standaard niet meer omdat die alleen maar in de weg staat voor gebruikers die niet tot de harde kern behoren.Senor Sjon schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:03:
[...]
We leven in een wereld waarin producten zoals de MacBook Air, die met uiterste zorg en aandacht zijn ontworpen en waarbij er hele duidelijke keuzes zijn gemaakt over de functionaliteit die wel en niet wordt aangeboden, tot de best verkopende laptops behoren terwijl er anderzijds een kleine groep mensen is die helemaal hoteldebotel wordt van een snel in elkaar gekluste 4,0kg zware laptop van zwart glimplastic met twee harde schijven, een optische drive, 18 inch beeldscherm, losse gpu, zes usb-poorten, ethernet, full size keyboard met numpad en monitorenaansluitingen in alle denkbare vormen. De kunst is om een goede balans tussen die twee uitersten te vinden. Met een site die alleen gemaakt is voor de laatste groep gaan we op termijn gebruikers wegjagen. Het is niet onze ambitie om in een niche te opereren.
Door de enorme omvang van de site werkt en de ingrijpende wijzigingen die we hebben moeten doen werkt alles nog niet voor iedereen optimaal. Bijna alles kan relatief eenvoudig opgelost worden maar omdat er zoveel kleine dingen zijn kost het veel tijd om die weg te werken. Vaak moet er eerst een ontwerp gemaakt worden dat besproken wordt waarna er weer een revisie volgt om tot de beste oplossing te komen en vervolgens moet het ingepland worden om ontwikkeld te worden. We zien wel dat de reacties op .plans op de frontpage veel positiever zijn dan van de gebruikers die zijn overgebleven in dit topic. Ik denk dat als we over een jaar T6 terugzetten mensen zich rot gaan schrikken over wat voor rommeltje dat was en hoe beperkt de mogelijkheden van bijvoorbeeld de search waren.
Volgens mij overdrijf je nogal met de stelling dat het gros van de gebruikers ontevreden is over die producten. De reacties op Windows 8 zijn behoorlijk positief. Windows 8 haalt in onze gebruikersbeoordelingen een algemeen gemiddelde van 4,5 sterren. De nieuwe Marktplaats vind ik een goede verbeteringen.Maar zie ook de ontvangst van de klant op de nieuwe Marktplaats en Win8 Metro. Beiden ook met veel minder infomatiedichtheid en functionaliteiten dan voorheen. Zelfs het werken met sneltoetsen op GoT wordt gepropogandeerd, net als bij Win8. Inmiddels neemt iedereen zijn toevlucht in Classic Shell of Start8, een beetje de Custom CSS van Win8 zeg maar.
Hoe is het feit dat een andere site het spoor volledig bijster is een argument? Er is sowieso een reden dat mensen hier zitten en niet op Engadget.Femme schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:42:
[...]
T7 is hierin terughoudend vergeleken met andere sites. Kijk voor de gein eens naar de nieuwe Engadget. Broodteksten met een lettergrootte van 16px ipv de 13 of 12 pixels die we hier gebruiken.
Ik lees toch veel kritiek op win8 voor het richten op touch en eigenlijk het 'negeren' van de desktopgebruiker. Ook is er eye-candy (Aero) uitgesloopt en de apps fullscreen is op een grote monitor kansloos. Positief is dan de goedkope upgrade. Veel gebruikers zorgen ervoor dat ze via andere software niet meer in het Start scherm starten, maar gewoon op de desktop. Ook zijn er berichten dat het met de verkoop van Win8 toch niet zo wil vlotten.
De nieuwe marktplaats vind ik juist een draak. Wederom een site met veel wit en één die opeens veel meer screen-estate nodig heeft om dezelfde zaken weer te geven. En er wordt daar geen probleem met de oude site opgelost, alleen maar meer dingen zijn broken. Bijvoorbeeld korte linkjes zijn weg, je kan niet meer uitgebreid zoeken, advertenties van derden (bv autoverzekeringen) gaan voor de (betaalde!) advertentietekst van de gebruiker, tarieven zijn verhoogd voor minder advertentietijd, etc. Lees voor de gein even de reacties door: http://www.dutchcowboys.nl/online/26490 en je ziet mensen vluchten naar alternatieven.
Maar volgens mij zijn wij het in beginsel al oneens, dus dat zal niet snel veranderen.
Dat zal wellicht ook komen omdat je aardig met de Apple filosofie bezig bent. Je schrijft zo lyrisch over de MBA, dat het gewoon opvallend is. Ik zou zeggen, kijk dan naar Braun, want dat is de inspiratiebron voor veel Apple ontwerpen. De calculator is zelfs 1-op-1 overgenomen.
Maar goed, om in beeldspraak te blijven; ~75% van de verkochtte telefoons heeft Android met ultieme tweakability, dus wellicht bijt dat toch een beetje met de Apple filisofie.
[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 22-11-2012 13:55 ]
Ik had me ook al afgevraagd hoeveel betekenis er eventueel te hechten valt aan de tekst boven zijn avatar.Senor Sjon schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:30:
Dat zal wellicht ook komen omdat je aardig met de Apple filosofie bezig bent. Je schrijft zo lyrisch over de MBA, dat het gewoon opvallend is. Ik zou zeggen, kijk dan naar Braun, want dat is de inspiratiebron voor veel Apple ontwerpen. De calculator is zelfs 1-op-1 overgenomen.
Het weerhoudt de mensen er in elk geval niet van om ze te kopen. Ik zou ook niet zo bang zijn dat de T6 lay-out en functionaliteit bezoekers zou wegjagen. Te meer daar Tweakers alleen maar groeide en prijzen won. Dan doe je het toch 'blijkbaar' niet zo inherent fout dat je de hele zaak maar moet omgooien.Maar goed, om in beeldspraak te blijven; ~75% van de verkochtte telefoons heeft Android met ultieme tweakability, dus wellicht bijt dat toch een beetje met de Apple filisofie.
Lekker selectief zoeken en plakkenSenor Sjon schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:41:
Dus je moet wel eerst zelf je feiten checken![]()

De grote overhaul is T5 geweest (dus logisch dat er minder klachten waren met T6
Selectief? Ik heb het over T6, ik geef aan dat er veel minder heftige reacties op waren en nu is het selectief zoeken?BtM909 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:53:
[...]
Lekker selectief zoeken en plakken
De grote overhaul is T5 geweest (dus logisch dat er minder klachten waren met T6) en kijk eens naar bezoekers / users vs de reacties. Zie hier bijv. geklaag over een vorige layout Nieuwe layout! \o/
En tussen T5 en T6 zitten toch heftige verschillen.
Dat T5 topic zou toch eens lezen als ik jou was, want ik kan er niet echt veel flak in ontdekken? En, t/m T6 kon je op het forum nog steeds een oude layout kiezen. Die optie is nu doodgeknuppeld als een jong zeehondje.
Edit
Of bedoel je met selectief die ene quote van Femme? Dan sla je wel de essentie van mijn hele post over.
[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 22-11-2012 16:21 ]
Toch zijn daar de negatieve reacties veel minder negatief dan op T7.BtM909 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:53:
[...]
Lekker selectief zoeken en plakken
De grote overhaul is T5 geweest (dus logisch dat er minder klachten waren met T6) en kijk eens naar bezoekers / users vs de reacties. Zie hier bijv. geklaag over een vorige layout Nieuwe layout! \o/
Ik blijf de overgang van T6 naar T7 bij de slechtste 'updates' ooit zetten. Als we terug gaan de geschiedenis in, dan was T5 vergelijkbaar met de Grieken, T6 was de tijd van de Romeinen.
En T7? Dat zijn de middeleeuwen.
Ja, we gaan verder in de tijd, maar het wordt er niet beter op.
Hopelijk wordt T8 dan de Industriële revolutie
[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 22-11-2012 17:23 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Senor Sjon schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:12:
Dat T5 topic zou toch eens lezen als ik jou was, want ik kan er niet echt veel flak in ontdekken? En, t/m T6 kon je op het forum nog steeds een oude layout kiezen. Die optie is nu doodgeknuppeld als een jong zeehondje.
Zo jammer dat die mogelijkheid niet meer bestaat.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
We weten van elkaar dat we het niet eens zijn en hoogst waarschijnlijk blijven. Tweakers werkt als een dolle aan de aanpassingen. Zullen we elkaar de ruimte geven om het oneens te blijven zonder elkaar daar de hele tijd op aan te vallen? En Tweakers de tijd en ruimte geven om wat zaken te fixen. Ik weet dat het gisteren klaar had moeten zijn maar sommige dingen kosten gewoon tijd.
dank u!
De reacties op het nieuwe Marktplaats waren overwegend zwaar negatief (verwijzing naar externe site is nuttig omdat MP consequent beleid voert om de vele kritiek op het nieuwe design te deleten van hun fora - iets wat Twk gelukkig niet doet), en om exact dezelfde redenen als de negatieve reacties op Tweakers: men heeft nuttige functionaliteit en goede overzichtelijkheid ingeruild voor iets persoonlijks als "mooi design". Zowel bij Tweakers als bij Marktplaats is in de nieuwe User Interface ontwerpen gekozen voor "mooi design" (esthetiek) en modewoorden als "lagere informatiedichtheid" boven koude, harde, onbetwistbare, aanwijsbare functie.Femme schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:42:
De nieuwe Marktplaats vind ik een goede verbeteringen.
"Mooi design" is altijd ondergeschikt aan functie als we het over iets hebben waar mensen geregeld of zelfs dagelijks mee werken. Dat het goed en efficient werkt is moet altijd de primaire driver zijn. Dat het er dan ook nog eens leuk uitziet is vanuit userperspectief een bijzaak. Liever iets dat fugly is en goed werkt, dan iets wat er prachtig uitziet maar slecht werkt. Voorbeeld in casu: Uggs. Het principe gaat dus zelfs op voor schoenen, gedragen door (ook veel elegante) dames, die nog veel gevoeliger zijn voor esthethiek dan de gemiddelde ITer (+ veelal man) die hier op Tweakers rondzwerft.
Daarnaast is "mooi design" ook nog eens erg persoonlijk. Het spijt me vriendelijk, maar ik vind - persoonlijk - zowel het nieuwe Tweakers als het nieuwe Marktplaats esthetisch niet beter dan de vorige iteraties. Blijkt dan dat er in de nieuwe iteraties ook nog eens nuttige/bruikbare functionaliteit verwijderd of gehandicapt is dan heb je de poppen aan het dansen vanuit je users. En grappig genoeg, bij zowel Tweakers als Marktplaats gold dat voor zowel de powerusers als de incidentele users, omdat er fundamenteel i.m.h.o. verkeerde keuzes zijn gemaakt: style over substance/function.
Je haalt Apple aan, maar Apple heeft dit principe rond design heel goed begrepen. Het design dat zij opleveren is welliswaar minimalistisch maar wel intuitief en functioneel - en dat in ieder geval voor de door hun beoogde usergroep. Zij ontwerpen echter vanuit de functie die zij beogen, en kijken dan wat weggelaten kan worden zonder afbreuk te doen aan die functie. Dus niet andersom: dingen weglaten en dan nog eens kijken hoe je de functie erin gemoffelt krijgt (waar dat "vinkje willen/hebben == wenslijst/inventaris" een prachtvoorbeeld van is)!
Er zijn maar weinigen die dat designprincipe echt goed begrepen hebben, en ook echt goed toepassen... en de nieuwe Marktplaats en Tweakers designs zijn er i.m.h.o. helaas geen voorbeeld van.
PS: disclaimer omdat hierboven wellicht wat erg negatief overkomt -> ik begrijp en respecteer dat er onder de motorkap veel gewijzigd is, waaronder bijv de search die echt sterk verbeterd is. Kudo's daarvoor. Bovenstaande kanttekening is puur geschreven uit userperspectief, vanuit - in mijn geval - een user die al vele jaren heel veel met Tweakers doet (m.n. FP/PW/V&A). "Weten" dat er onder de motorkap goede dingen zijn gedaan i.v.m. de vorige site is wat anders dan dit "Ervaren" (ofwel: een overall gebruiks verbetering ervaren). En daar wringt het.
[ Voor 12% gewijzigd door Cheetah op 22-11-2012 19:51 ]
Full Specz
Verwijderd
Zullen we deze dan maar afschuiven in het bakje: Tips voor TWK 8? ;-)crisp schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:14:
[...]
Voor de nieuwe tracker zijn we van plan om al vroeg (binnenkort dus - zodra we al een enigszins werkende versie hebben) een aantal gebruikers erbij te betrekken nog tijdens de ontwikkeling
Ben benieuwd wat alles gaat brengen dit jaar. Ik weet dat ik relatief negatief bericht in deze topics, maar nogmaals voorop gezet dat het visuele ontwerp aspect WEL mooi is, even afzien van de indeling. Dus de zo te noemen 'huisstijl' is zeker een verbetering voor mijn 'design' ogen :-), wie daar verantwoordelijk voor is, Chapeau! Nu nog alles goed functioneel en rationeel maken zodat de flow van de website weer werkt zoals in T6 (en nee, ik doel niet op dat ik T6 terug wil, maar die had gewoon een goede flow van nieuws/meuk/forum/pw/etc...die is in T7 een beetje kwijt)
De laatste update is van 24-10, maar ondertussen zijn er al wel zaken aangepast en verbeterd.
Hij lijkt mij handig als dit duidelijk(er) gecommuniceerd wordt.
Het gaat meer om die herhaling van zetten waar ook jij je schuldig aan maakt door om de zoveel pagina's met dezelfde opmerkingen te gaan gooien die al bekend zijn en waar al aan gewerkt wordt. Je hoeft niet met rotte vis te gooien om een topic zinloos te maken.Senor Sjon schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:22:
@Zeef, we maken hier elkaar niet uit voor rotte vis? Ik zie in de regel toch goed onderbouwde postings langskomen. Het zou zonde zijn als dit topic dichtging. Ook verliezen we dan een klein uitlaatklepje en jullie kunnen ook plannetjes hier tegen het licht van de kritische massa houden voor dingen echt live gaan.
[ Voor 67% gewijzigd door NMe op 23-11-2012 13:57 ]
Kijk het is niet mijn site en Tweakers kan doen wat hij wilt (vreemd genoeg
Vrijwel bij alle nieuwe designs zijn de reacties overweldigend negatief. Engadget ook, terwijl de site soepeler en rustiger is geworden (nieuwe commentsysteem is wel waardeloos).Cheetah schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:56:
[...]
De reacties op het nieuwe Marktplaats waren overwegend zwaar negatief (verwijzing naar externe site is nuttig omdat MP consequent beleid voert om de vele kritiek op het nieuwe design te deleten van hun fora - iets wat Twk gelukkig niet doet), en om exact dezelfde redenen als de negatieve reacties op Tweakers: men heeft nuttige functionaliteit en goede overzichtelijkheid ingeruild voor iets persoonlijks als "mooi design". Zowel bij Tweakers als bij Marktplaats is in de nieuwe User Interface ontwerpen gekozen voor "mooi design" (esthetiek) en modewoorden als "lagere informatiedichtheid" boven koude, harde, onbetwistbare, aanwijsbare functie.
Als dit design als eerst was geweest en de vorige layout nu was geintroduceerd, dan had iedereen geklaagd waarom het zo donker was, waarom alles zo onoverzichtelijk dicht op elkaar stond etc etc.
Het is grotendeels gewenning. Mensen houden niet van verandering. IT'ers al helemaal niet. Bij elke ontwikkeling zie je dat. Bij de eerste Windows-versies wilden de die-hards het liefst in de DOS-prompt blijven werken.
Verwijderd
- druk [windows-toets]+RBarôZZa schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:15:
[...]Bij de eerste Windows-versies wilden de die-hards het liefst in de DOS-prompt blijven werken.
- Type: CMD
Zie dos-box, veel plezier ;-)
(De DOS-Box is altijd nog gebleven :-))
/offtopic
The devil is in the details.
Dat gaat helaas nog enige tijd duren. We moeten eerst onze apps weer op het rechte pad krijgen voordat we naar responsive design kunnen gaan kijken.Ramon schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:51:
Wat is het verwachtte tijdspad van de responsive versie eigenlijk? Wel zo leuk om zonder te hoeven zoomen t.net te kunnen gebruiken op mijn telefoon.
En ja, daar baal ik net zo hard van als jij waarschijnlijk
Verwijderd
Juistem :-)Hahn schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:40:
Wel mooi bedacht van 'm, want het is een box en het ziet er een beetje uit als DOS (zwart met witte letters)
Bedoelde te zeggen dat je altijd nog een beetje het nostalgische van dos terug kon krijgen door de 'dos box' te gebruiken. Want wat zijn de dingen die je in DOS 6.22 niet kunt bereiken in de CMD line?
Anyways, excuses voor het niet in 1 keer duidelijk maken. Ik ga te ver off-topic wat niet mij bedoeling is.MS-DOS is still alive today in Windows 7. Since the release of Windows 95, it was integrated as a full product used for bootstrapping, troubleshooting, and backwards-compatibility with old DOS games and no longer released as a standalone product.
Ontopic:
Net als Senor Sjon waardeer ik zeker de feedback die Femme bijvoorbeeld geeft, net als Cheetah, die ook het nodige post op verschillende plekken. Dat soort posts stimuleren juist net ideeën bij andere weer. En ook al gaat het soms in het rondje, dit is merendeels omdat het voor vele ook de passie is die leeft voor een site als Tweakers. Ik noem het lekker ouderwets respectvol bekvechten op een hoger niveau
Uhm, zo'n beetje alle DOS-only programma's draaien? En het is geen afgang als je toegeeft dat je iets fout had hoor, je hoeft niet met smoesjes te komen dat je dat 'bedoelde te zeggen'Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:30:
[...]
Juistem :-)
Bedoelde te zeggen dat je altijd nog een beetje het nostalgische van dos terug kon krijgen door de 'dos box' te gebruiken. Want wat zijn de dingen die je in DOS 6.22 niet kunt bereiken in de CMD line?
Bij nieuws mis ik alleen de mogelijkheid om een overzicht te kunnen zien van de afgelopen dagen, zoals met T6 wel mogelijk was (ik heb het dus over alleen headlines). Als je nu een paar dagen niet op Tweakers geweest bent moet je je door veel tekst en pagina's heen worstelen/scrollen/klikken. Dit staat ook haaks op de ervaring die je op de FP hebt, waar je wel gewoon een mooi overzicht hebt staan met alle headlines onder elkaar.TERW_DAN schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:15:
[...]
Nieuws vind ik dan niet zo'n probleem (maar dat is ook omdat ik de lettergrootte op 11px heb gezet en de padding van de tabellen op 2px heb gezet, dan past er ineens heel veel meer op het scherm. Die domme ankeilers bovenaan heb ik weggehaald, omdat die teveel plek vreten).
Maar ik merk dat ik nu amper meer userreviews lees. Eerst was daar zo'n mooi vakje voor waar de 4 laatste 3+ sterren reviews stonden. Nu moet ik er echt naar zoeken, en lees ik ze eigenlijk amper.
Wat layout betreft vind ik alles wel prima als de tracker terug is, maar de indeling en content van de site mis ik nog steeds gigantisch, op t6 was dat heel goed terug te vinden, maar nu is dat nog steeds weg, en na een week of wat merk ik echt dat ik niet makkelijk meer kan vinden wat ik zoek, terwijl dat voorheen wel zo was.
Qua gebruikersreviews kan ik me geheel vinden in wat TERW_DAN al aangaf. Populaire gebruikersreviews zijn nagenoeg onzichtbaar geworden. Op de FP staat er sporadisch wel eens één bij "Uit de community" en als je vervolgens naar de "Reviews" sectie gaat, staan bij populaire gebruikersreviews niet de populaire gebruikersreviews, maar de meest recente gebruikersreviews. Om de daadwerkelijk populaire reviews te zien moet je nu naar beneden scrollen, dan klikken op "Reviewarchief", daar in de linkerkolom een vinkje zetten bij "Gebruikersreview" onder het kopje "Artikeltypes" en dan nog de slider voor de "Kwaliteit gebruikersreview" wijzigen naar +3.
Dit in schril contrast met T6, waarbij je altijd de 5 meest recente populaire gebruikersreviews op de FP kon vinden..
+1
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Als je zo nodig DOS wilt gebruiken:Hahn schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:32:
[...]
Uhm, zo'n beetje alle DOS-only programma's draaien? En het is geen afgang als je toegeeft dat je iets fout had hoor, je hoeft niet met smoesjes te komen dat je dat 'bedoelde te zeggen'
www.dosbox.com
Neuj, Windows werkt prima.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:38:
[...]
Als je zo nodig DOS wilt gebruiken:
www.dosbox.com
Intentionally left blank

[ Voor 200% gewijzigd door Laguna op 25-11-2012 06:27 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik zie dit als een onderstreping van het feit dat je niet geïsoleerd moet gaan zitten ontwerpen ontwikkelen, maar de (power) users er bij moet betrekken. Achteraf dingen repareren is tenslotte veel moeilijker dan het meteen goed doen.crisp schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 21:25:
En absoluut toepasselijk bij dit topic, deze blogpost die ik zojuist tegenkwam: https://plus.google.com/1...0792570/posts/QTiVh14H9Wp
Waar power users inderdaad niet van houden is allerlei wijzigingen op hun dak krijgen die hun manier van werken verandert maar waar ze de pluspunten niet van inzien. Zeker als veel van die "pluspunten" gebaseerd zijn op arbitraire designkeuzes; designkeuzes die soms als enige omschrijving hebben "modern, hedendaags, zo doen we dat tegenwoordig of we hebben nu eenmaal gekozen voor".
DAT is waarom die trend zo afschuwelijk is. Die heeft zich wat mij betreft al ingezet met Windows 95. De user interface daarvan was géén logische evolutie van die van Windows 3.11. Men had niet de power user voor input voor verbeteringen genomen maar de grote grijze massa die inefficiënt gebruik maakte van de UI van 3.11. Wie de debiel is die die vreselijke 'tile' optie in de UI van 3.11 heeft gestopt weet ik niet maar ik heb zó vaak trotse computergebruikers gezien met een scherm vol postzegelgrote venstertjes met daarin één icoontje zichtbaar en daarnaast een scrollbar. En die dachten dat ze goed bezig waren. Als je die als maatgevend neemt ja dan snap ik dat je de verkeerde kant op gaat met het UI ontwerp.
Ik gebruikte in 3.11 een utility (dat zowaar 'Plug-In' heette) waarmee ik met mijn rechter muistoets een lijst van applicaties te zien kreeg als ik op een gesloten groepsicoon klikte en daarna met een tweede klik de applicatie kon starten. Ik had toen dus al een manier van werken waarmee ik in principe elke applicatie met twee muisklikken kon opstarten. Vind je het gek dat ik de Startknop in W95 via welke het veel meer handelingen en tijd vereiste om die applicaties op te starten géén verbetering vond? Ik gebruikte allang de rechter muistoets voor sneller en effectiever gebruik van de computer. Die lijst met applicaties in een groep was gewoon ook al een 'contextmenu'.
Het principe van het 'dock' zoals RocketDock met de add-on om die lijstjes met applicaties te laten uitklappen was wat mij betreft de natuurlijke evolutie geweest van de UI in Windows 3.11. NIET de startknop met die oeverloze uitklapmenu's.
In plaats van toe te geven aan dat idee dat mensen altijd beginner zullen blijven zou men de moeite moeten nemen om op een slimme manier de mensen te helpen om die extra vaardigheden aan te leren. Dáár ligt de uitdaging. Hoe leer je mensen bijna ongemerkt om vaardiger computergebruikers te worden? Hoe maak je het interessant of zelfs leuk voor de mensen om die vaardigheden te (willen) leren?
Dáár zouden we naar toe moeten werken. Niet het defaitisme van 'de mensen zijn er toch te dom voor'.
Dit topic is gesloten.
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.
Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i
.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.
Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug
Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)
Zoeken in topicsDONE
Night mode (donkere achtergrond)DONE (zie hieronder)
Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker isDONE
Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is)DONE, wordt nog aan gesleuteld
- Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
-
Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen!DONE
- Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
-
Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden')DONE
-
Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaanDONE
-
link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpageDONE
-
categoriekleuren in de nieuwslistingDONE
-
Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop)DONE
- Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.
Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.