“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
(Ja zo zoek ik vaak op websites, via Google. Scheelt een paar clicks)
Ik kom uit op:
pricewatch: Onkyo TX-NR717
Ik had zelf een TX-NR515 op het oog. Nu wil ik de 2 items vergelijken, dus klik natuurgetrouw op de Onkyo Breadcrumb. (Ik verwacht nu in de categorie Versterkers en recievers uit te komen, met als geselecteerd merk Onkyo.)
Dit is niet het geval, maar zie wel de (met geluk) de TX-NR515 staan. Deze wil ik vergelijken, maar de flters aan de linkerkant zijn weg, en er is geen vergelijk optie. Sterker nog, mijn breadcrumb is ook ineens verdwenen.
Al met al, kost me dit meer kliks nu en vele ergernissen. Hebben meer Tweakers dit, of ben ik de enige?
Staat op de fixijst.RMX schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:23:
Ik hoop dat er ook serieus gekeken word naar de breadcrumbs in de Pricewatch. Gisteren tijdens de ibood hunt. Een Onkyo TX-NR717 in de aanbieding. Ik typ in in Chrome (tx-nr717 tweakers, en pak de 1ste hit)
Ik kom uit op:
Ik had zelf een TX-NR515 op het oog. Nu wil ik de 2 items vergelijken, dus klik natuurgetrouw op de Onkyo Breadcrumb. (Ik verwacht nu in de categorie Versterkers en recievers uit te komen, met als geselecteerd merk Onkyo.)
Dit is niet het geval, maar zie wel de (met geluk) de TX-NR515 staan. Deze wil ik vergelijken, maar de flters aan de linkerkant zijn weg, en er is geen vergelijk optie. Sterker nog, mijn breadcrumb is ook ineens verdwenen.
Al met al, kost me dit meer kliks nu en vele ergernissen. Hebben meer Tweakers dit, of ben ik de enige?
Voorheen keek in nog wel eens in V&A als ik iets interessants in de tracker voorbij zag komen. Nu vergeet ik dat steeds. Ook heb ik het idee dat daarom minder naar mijn advertenties gekeken wordt.
Nog iets wat ik graag zou zien maar wat ook niet in T6 te vinden was. Een push-bericht/notificatie als er een nieuw bericht wordt geplaatst in een topic wat ik volg (zonder dat ik het topic open hoeft te zetten). Of kan dit gewoon al en zie ik het over het hoofd?
er wordt hard gewerkt aan een tracker voor smallere schermen. Wordt gefixt.Brm-G schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:10:
Wat mij het meeste stoort is het ontbreken van de tracker. Helaas staat de optie om de tracker te fixeren er op mijn MBA ook niet
Staat hoog op mijn verlanglijst. Mail notificatie bij nieuw bericht, nieuw bod of nieuwe DM.Voorheen keek in nog wel eens in V&A als ik iets interessants in de tracker voorbij zag komen. Nu vergeet ik dat steeds. Ook heb ik het idee dat daarom minder naar mijn advertenties gekeken wordt.
Nog iets wat ik graag zou zien maar wat ook niet in T6 te vinden was. Een push-bericht/notificatie als er een nieuw bericht wordt geplaatst in een topic wat ik volg (zonder dat ik het topic open hoeft te zetten). Of kan dit gewoon al en zie ik het over het hoofd?
zeef schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:54:
Mail notificatie bij nieuw bericht, nieuw bod of nieuwe DM.

Voor diegenen die geen spammailflow willen (bij drukke topics), komt de RSS button wel weer terug voor Forumtopics?
De feeds zelf werken namelijk nog steeds, alleen geen zichtbare knoppen meer op GoT ervoor.
Ik gebruik de OPML feeds nog steeds in FireFox (sage) en Outlook namelijk, erg handig en stopt mijn mailbox niet vol.
[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 17-11-2012 19:07 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Je bent zeker niet de enigeRMX schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:23:
Ik hoop dat er ook serieus gekeken word naar de breadcrumbs in de Pricewatch. Gisteren tijdens de ibood hunt. Een Onkyo TX-NR717 in de aanbieding. Ik typ in in Chrome (tx-nr717 tweakers, en pak de 1ste hit)
Ik kom uit op:
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Bij een ander forum waar ik actief ben is er een optie waarbij je kan aangeven dat je een mail krijgt als er een nieuwe reply in een topic is. Zeker bij de rustigere topics waar niet dagelijks gepost wordt is dat echt een uitkomst. Je krijgt een mail bij de eerstvolgende post en meer niet. Komen er daarna nog 10 posts dan krijg je geen mail. Totdat je inlogt, bijleest en dan krijg je vervolgens bij de eerstvolgende nieuwe post weer eenmalig een mail.alt-92 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:05:
[...]
DM of bod op VA kan ik heel goed begrijpen, maar met pijn in het hart voor het forum.
Voor diegenen die geen spammailflow willen (bij drukke topics), komt de RSS button wel weer terug voor Forumtopics?
De feeds zelf werken namelijk nog steeds, alleen geen zichtbare knoppen meer op GoT ervoor.
Ik gebruik de OPML feeds nog steeds in FireFox (sage) en Outlook namelijk, erg handig en stopt mijn mailbox niet vol.
Dit zie ik als een optie die je zelf actief moet inschakelen per topic. Om inderdaad te voorkomen dat je mailbox dichtslibt.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 03:08 ]
Ik zet 'm op mijn lijstje 'verdwenen nuttige features' om uit te zoeken waarom 't weg is en of & hoe we het kunnen fixen.Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 02:38:
Die RSS optie in het forum zou ik ook graag terugzien, het is juist erg handig dat je iedere pagina als RSS-feed kan weergeven, ik gebruik ze nl. in veel toepassingen, zoals bv deze. Dat wordt in de toekomst erg lastig als je de juiste URL niet (meer) weet
Verwijderd
Verwijderd
Helaas wel, aangezien iedereen voor de update gestemd heeft -.-_Dune_ schreef op zondag 18 november 2012 @ 02:10:
[...]
... zo gaan we niet weer een award beste **** site winnen.
Ho, wacht even. Notificatie bij nieuw bericht op het forum is iets wat de laatste jaren categorisch is tegengehouden. Vanwaar deze ommezwaai?zeef schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:54:
Staat hoog op mijn verlanglijst. Mail notificatie bij nieuw bericht, nieuw bod of nieuwe DM.
[ Voor 6% gewijzigd door Wokschotel op 18-11-2012 09:24 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Ik gok dat het toverwoord hier is op wiens verlanglijstje het staat...Wokschotel schreef op zondag 18 november 2012 @ 09:23:
[...]
Ho, wacht even. Notificatie bij nieuw bericht op het forum is iets wat de laatste jaren categorisch is tegengehouden. Vanwaar deze ommezwaai?
Dat het op zeefs verlanglijstje staat wil nog niet zeggen dat het er daadwerkelijk komt.
Ook zeefs verlanglijstje moet nog steeds langs MT en devvers.
Dat jij het niet nuttig vindt betekent toch niet dat het een slecht idee is? Ik vind die mailfuncties ook verschrikkelijk (als ze default aan staan) maar ik kan me best voorstellen dat je dat bij bepaalde rustige topics zou willen.alt-92 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:05:
DM of bod op VA kan ik heel goed begrijpen, maar met pijn in het hart voor het forum.
https://niels.nu
Ik hoop dan alleen wel dat het bijv pas instelbaar is na een nader te bepalen limiet, het leent zich namelijk heel erg voor helpdesk-topics.Hydra schreef op zondag 18 november 2012 @ 10:09:
[...]
Dat jij het niet nuttig vindt betekent toch niet dat het een slecht idee is? Ik vind die mailfuncties ook verschrikkelijk (als ze default aan staan) maar ik kan me best voorstellen dat je dat bij bepaalde rustige topics zou willen.
Dump een vraag en stel email notificatie in en je hoeft niet meer verder te kijken.
Dat vind ik allesbehalve stom, daar gebruik ik die forumtracker juist voor. Er zijn andere zaken om topics te volgen die ik interessant vind, zoals m'n posthistory of bookmarks.Femme schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:50:
Het is ook stom dat een forumtracker alle topics van het forum laat zien in plaats van de topics waarvoor je expliciet interesse schept uitgesproken.
The devil is in the details.
idd op het forum van Fok krijg je een popupje als iemand jou gequote heeft. Vind dat erg handig en snap eigenlijk niet waarom tweakers, als innoverende techsite, dat niet allang heeftFemme schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:50:
Bij de notificaties gaat het om een melding als iemand jouw post quote. Dat is een ander verhaal dan het volgen van een topic wat een taak zou moeten zijn van de tracker. Beide zijn wenselijk om te doen. Het is nogal stom dat je anno 2013 nog zelf een topic moet checken om te kijken of iemand heeft gereageerd op je post.
Is dat compleet verdwenen, of anders geimplementeerd?
In de forum voorkeuren staat die optie nog steeds genoemd: "Toon onlinestatus X Ja - Aanwezigheid is zichtbaar voor andere gebruikers"
[bug] Online status niet meer zichtbaarvanaalten schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:50:
Vroeger kon je in de postheader hoveren over een symbooltje om te zien of iemand online is - of hoelang geleden voor het laatst online was.
In de forum voorkeuren staat die optie nog steeds genoemd: "Toon onlinestatus X Ja - Aanwezigheid is zichtbaar voor andere gebruikers"
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik zeg niet dat het niet nuttig is als je even terugleest, mijn gevoel erbij is ongeveer zoals dit:Hydra schreef op zondag 18 november 2012 @ 10:09:
[...]
Dat jij het niet nuttig vindt betekent toch niet dat het een slecht idee is?
Gomez12 schreef op zondag 18 november 2012 @ 10:28:
[...] het leent zich namelijk heel erg voor helpdesk-topics.
Dump een vraag en stel email notificatie in en je hoeft niet meer verder te kijken.
Zo'n beetje elk forum biedt een mogelijkheid om van je favoriete onderdeel (subforum) een listing te leveren - ongeveer zoals de RSS feed dat doet, hetzij met een App of door zo'n feed te leveren.Femme schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:50:
Het is ook stom dat een forumtracker alle topics van het forum laat zien in plaats van de topics waarvoor je expliciet interesse schept uitgesproken.
Ik zou die niet zo snel afschrijven als 'stom'
Hij werkt, het is een feature die altijd gewerkt heeft, zelfs nu nog (maar dan zonder interface).
Ik zou m uitbreiden zodat je je bookmarked topics bijvoorbeeld ermee kan volgen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
De verdere integratie tussen GoT en FP is hier wel gaan inhouden dat ik zo goed als niet meer direct op de FP kom. Het nieuws pak ik een aantal keren per dag via de Nieuws tab. Reageren erop heeft weinig zin omdat je dat in een zeer korte tijd moet doen om het nog nuttig te laten zijn.
De Meuktracker pak ik via dat vreemde zender/ontvanger icoontje van de Tracker.
Alleen de Pricewatch heb ik nog niet echt bekeken omdat ik er geen reden, lees: geld, voor heb. Hopelijk zijn de klachten erover verholpen als ik het wel wil gaan gebruiken.
Nu ben ik abonnee en zie geen reclame. Door die nu alleen op GoT te hoeven zien zou dat een reden kunnen worden om daar mee te stoppen. Daar kan ik nog een tijdje over nadenken.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Als het goed is zie je als ABO geen reclame op GoT. (Ik neem aan dat je het juiste vinkje hebt geplaatst).KroontjesPen schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:34:
We zijn nu een maand verder en met nog wat kleine aanpassingen met een costum CSS kan ik GoT nog redelijk prettig volgen. Aparte grote form namen met de even te grote icoons zijn weg. De subcategorieën hebben mooie kleurtjes zodat er toch een prima onderscheid is.
De verdere integratie tussen GoT en FP is hier wel gaan inhouden dat ik zo goed als niet meer direct op de FP kom. Het nieuws pak ik een aantal keren per dag via de Nieuws tab. Reageren erop heeft weinig zin omdat je dat in een zeer korte tijd moet doen om het nog nuttig te laten zijn.
De Meuktracker pak ik via dat vreemde zender/ontvanger icoontje van de Tracker.
Alleen de Pricewatch heb ik nog niet echt bekeken omdat ik er geen reden, lees: geld, voor heb. Hopelijk zijn de klachten erover verholpen als ik het wel wil gaan gebruiken.
Nu ben ik abonnee en zie geen reclame. Door die nu alleen op GoT te hoeven zien zou dat een reden kunnen worden om daar mee te stoppen. Daar kan ik nog een tijdje over nadenken.
Als de enige reclame die ik nog zou moeten gaan zien die van GoT is dan kan ik besluiten geen abo meer te nemen.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Graag zou ik zien dat de link naar het nieuwsarchief linkt naar een pagina waar alleen de headlines worden getoond van alle voorgaande dagen.
Marktplaats is inderdaad de Tweakers 7 kant op gegaan, overmatig wit gebruik en padding en spacing die gewoon niet fijn zijn op een desktop.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
De tracker is juist bedoeld om content op het forum te volgen. Voordeel van de tracker is dat je hem op elke pagina kunt zien ipv dat je specifiek naar je posthistorie of bookmarks moet navigeren. Een tracker voor topics die je volgt kan natuurlijk prima bestaan naast een tracker van alle forumtopics (of een tracker voor specifieke forums).Hahn schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:30:
[...]
Dat vind ik allesbehalve stom, daar gebruik ik die forumtracker juist voor. Er zijn andere zaken om topics te volgen die ik interessant vind, zoals m'n posthistory of bookmarks.
Die komt weer terug in een updated topiclayout.vanaalten schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:50:
Vroeger kon je in de postheader hoveren over een symbooltje om te zien of iemand online is - of hoelang geleden voor het laatst online was.
Een listing in de vorm van alleen headlines bestaat niet meer. Ik zou niet verwachten dat hij zomaar terugkomt. We hebben een standaard nieuwslisting die we gebruiken voor zoekresultaten en om de nieuwsberichten te tonen die aan een onderwerp zijn gekoppeld. We introduceren liever niet weer een afwijkende vorm.Laguna schreef op maandag 19 november 2012 @ 02:09:
Wanneer komt het oude nieuwsoverzicht weer terug? De link die er nu staat is geen link naar een mooi overzicht, maar naar een pagina om te kunnen zoeken in het nieuws..
Graag zou ik zien dat de link naar het nieuwsarchief linkt naar een pagina waar alleen de headlines worden getoond van alle voorgaande dagen.
En graag wat opties om hoeveel headlines per pagina mag getoond worden...Laguna schreef op maandag 19 november 2012 @ 02:09:
Wanneer komt het oude nieuwsoverzicht weer terug? De link die er nu staat is geen link naar een mooi overzicht, maar naar een pagina om te kunnen zoeken in het nieuws..
20, 30, 40, 50 of 100.
Ik haat ook huidige nieuwsarchief layout
Geef ons een optie om omschrijving van headlines te laten verbergen
Als jullie dat doen, dan geef ik een nieuwe en hogere cijfer voor nieuwe tweakers.net website.
[ Voor 18% gewijzigd door Dark Angel 58 op 19-11-2012 11:02 ]
Custom cssDark Angel 58 schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:52:
[...]
Ik haat ook huidige nieuwsarchief layout
Geef ons een optie om omschrijving van headlines te laten verbergen
Waar kan ik de night mode vinden?
De night mode is de donkerste standEnigmaNL schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:55:
"Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE"
Waar kan ik de night mode vinden?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Zouden jullie het donker nog wat meer donker kunnen maken ?Outerspace schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:59:
[...]
De night mode is de donkerste standHet is niet echt 'night', maar voldoet in veel gevallen wel.
Het is nog net iets te licht, tot zeg naar de kleur grijs hier onder in het blokje.

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 19-11-2012 21:49 ]
Lees het topic anders even joh.Albert020 schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:46:
[...]
Zouden jullie het donker nog wat meer donker kunnen maken ?
Het is nog net iets te licht, tot zeg naar de kleur grijs hier onder in het blokje.
[afbeelding] [afbeelding]
Er is al aangegeven dat ze dat op zich wel willen, maar dat dit problemen oplevert met o.a. de header op Pricewatch pagina's. En met aangegeven bedoel ik: "misschien al wel 10x".
Sometimes you need to plan for coincidence
Ah ok boer, had het door de groente niet gezienGroentenboer schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:14:
[...]
Lees het topic anders even joh.
Er is al aangegeven dat ze dat op zich wel willen, maar dat dit problemen oplevert met o.a. de header op Pricewatch pagina's. En met aangegeven bedoel ik: "misschien al wel 10x".
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
lol, dat lijkt in de verste verte niet op night...Outerspace schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:59:
[...]
De night mode is de donkerste standHet is niet echt 'night', maar voldoet in veel gevallen wel.
Ik baal nog altijd van T7, ik keek er zo naar uit maar de teleurstelling is des te groter en van alle "verbeteringen" merk ik weinig.
Oh, ik ben er ondertussen wel aan gewend geraakt. Grijs kader aan - en sowieso gewoon monitor wat minder fel instellen - en de kleurstelling is goed te doen. Frontpage is wat mij betreft wel OK, sinds die tijdaanpassing bij de headers. "Cozy" instelling voor GoT vind ik ideaal, volgens mij is het zelfs dichter op elkaar dan bij T6.EnigmaNL schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:58:
Ik baal nog altijd van T7, ik keek er zo naar uit maar de teleurstelling is des te groter en van alle "verbeteringen" merk ik weinig.
Ik mis nog de tracker bij smallere schermen en online status - maar goed, dat zit er aan te komen dus hoor je mij verder niet over.
Toegegeven, het is voor mij zo prima maar evengoed zie ik het ook - voor mij(!) - niet als een verbetering t.o.v. T6. Maar goed - dat het voor mij geen verbetering is betekent niet dat het voor anderen geen verbetering is.
Zo te zien is er net een update geweest. Ik zie weer categoriekleuren in de topiclistingsLuNaTiC schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:49:
Is het een idee om de *update* in de topictitel een cijfer/versienummer mee te geven. Dan weet ik wanneer ik weer kan kijken als er ook daadwerkelijk een update is geweest...
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
KloptCloud schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:13:
[...]
Zo te zien is er net een update geweest. Ik zie weer categoriekleuren in de topiclistings
Daarnaast is de 'category browser' verbeterd: als je nu naar de pricewatch gaat en een categorie selecteert zal hij je keuze onthouden wanneer je een pagina terug gaat.

Nu haal ik PRG en RPG tenminste niet meer door elkaar.
[ Voor 72% gewijzigd door CodeCaster op 20-11-2012 10:26 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Jeej, kleurtjes

Ey!! Macarena \o/
Prima verbetering voor het overzicht

ohja en dit:
Amras schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:18:
Jeej! Goed werk!
Nu nog een directe link naar Active Topics en ik ben helemaal tevreden!
NetjesJoostBaksteen schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:19:
[...]
Klopt
Daarnaast is de 'category browser' verbeterd: als je nu naar de pricewatch gaat en een categorie selecteert zal hij je keuze onthouden wanneer je een pagina terug gaat.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
En naar myreactAmras schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:18:
Jeej! Goed werk!
Nu nog een directe link naar Active Topics en ik ben helemaal tevreden!

In het begin was het idd even wennen dat er geen kleuren meer waren, maar daar ben ik inmiddels gewoon aan gewend geraakt (eigenlijk moet je lezen ipv kijken).
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ik voel een verzoek tot voorkeursinstelling aankomen.BtM909 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:05:
Zal ik dan maar weer de zeurpiet zijn en zeggen dat ik het kleurenfestijn helemaal niks vindt
In het begin was het idd even wennen dat er geen kleuren meer waren, maar daar ben ik inmiddels gewoon aan gewend geraakt (eigenlijk moet je lezen ipv kijken).

Nu alleen ook nog in de zoekresultaten.
[ Voor 100% gewijzigd door Trinsec op 20-11-2012 11:49 ]
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Hoe bedoel je? Bij mij is bijvoorbeeld SSR groen en LA blauw.Trinsec schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:45:
Nu alleen ook nog in de zoekresultaten.Dat wil zeggen, als ik naar de pagina ga waar ik zie welke topics ik allemaal in heb gepost. Die hebben geen kleurtjes.
Laten we vragen of het een instelling mag zijn.BtM909 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:05:
Zal ik dan maar weer de zeurpiet zijn en zeggen dat ik het kleurenfestijn helemaal niks vindt
Ik ben blij met wat kleur, al 'reageer' ik er niet op. Het werd lang geleden geïntroduceerd op de frontpage en op het forum heb ik het nooit meegekregen, omdat ik nog op grey zat, pre-7.
[ Voor 199% gewijzigd door AzzKickah op 20-11-2012 12:30 ]
Al die verschillende instellingen moeten ook onderhouden worden en zorgen voor extra tijd bij wijzigingen. Want elke nieuwe feature moet werken voor iedereen. We moeten dan in alle mogelijke configuraties testen/debuggen/fixen. Daarom is er in de prefs gesnoeid en gaan we er zo min mogelijk meer toevoegen. Dus het is aan of uit voor iedereen.PromWarMachine schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:18:
[...]
Laten we vragen of het een instelling mag zijn.
Ik ben blij met wat kleur, al 'reageer' ik er niet op. Het werd lang geleden geïntroduceerd op de frontpage en op het forum heb ik het nooit meegekregen, omdat ik nog op grey zat, pre-7.
Als je ^^ echt mooier vind is je nick wel heel toepasselijk. Als ontvanger in dit geval.AzzKickah schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:21:
Dat er weer kleurtjes zijn is geweldig![]()
Echter naar mijn mening was het vele malen mooier geweest als het vakje om de ballonnetjes heen een zacht kleurtje had gekregen, ipv de ballonnetjes zelf zo'n felle kleur.
Ik vind dit niet zo mooi to be honest.
Simpel voorbeeldje:
[afbeelding]
AzzKickah schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:21:
Dat er weer kleurtjes zijn is geweldig![]()
Echter naar mijn mening was het vele malen mooier geweest als het vakje om de ballonnetjes heen een zacht kleurtje had gekregen, ipv de ballonnetjes zelf zo'n felle kleur.
Ik vind dit niet zo mooi to be honest.
Simpel voorbeeldje:
[afbeelding]
En ik wil een zuurstokroze achtergrond met kittens! Everybody loves kittens!
Ohja en comic-sans.
[ Voor 198% gewijzigd door AzzKickah op 20-11-2012 12:30 ]
zeef schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:22:
[...]
Als je ^^ echt mooier vind is je nick wel heel toepasselijk. Als ontvanger in dit geval.

En nu kost het geen tijd wou je zeggen?zeef schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:21:
[...]
Al die verschillende instellingen moeten ook onderhouden worden en zorgen voor extra tijd bij wijzigingen. Want elke nieuwe feature moet werken voor iedereen. We moeten dan in alle mogelijke configuraties testen/debuggen/fixen. Daarom is er in de prefs gesnoeid en gaan we er zo min mogelijk meer toevoegen. Dus het is aan of uit voor iedereen.
Veel prefs waren imo juist de kracht van tweakers, want je tweakt hoe de boel eruit ziet. Ik weiger nog steeds de CSS aan te passen. Een site moet gewoon werken.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik zie nergens de suggestie gewekt worden dat je homo bent. Begrijpend lezen is ook een kunst; Je nick is Azz kickah. zeef geeft aan dat hij je een schop onder je hol wilt geven voor de suggestie. En als dat er wel stond; wat dan nog? Het is toch ook een Hello Kitty voorstel om het op die manier te doen?
Ik neem aan dat we allemaal volwassen genoeg zijn en genoeg common sense hebben om te snappen dat wat jij voorstelt gewoon butt ugly is. Dus ik snap zeef zijn comment wel
Edit: gut gut en dan ook nog kinderachtig je reactie weghalen. Hoe oud ben je, 12?
[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 20-11-2012 12:36 ]
Verwijderd
Ik reageer bij voorkeur niet inhoudelijk op de nieuwe layout (ik zeg liever positieve dingen) maar nu toch wat gevonden om te zeggen over de nieuwe lay-out én positief te doen:BtM909 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:05:
NEGEER BtM909!!!!!!
Dank voor uw aandacht.

en hij gaat dood!
Ja, nu voor mij ook.tweaker2010 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:13:
[...]
Hoe bedoel je? Bij mij is bijvoorbeeld SSR groen en LA blauw.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
DitVerwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:46:
[...]
spoiler:de boot zinkt...
![]()
KLEURTJES!!!!!!
![]()
![]()
en hij gaat dood!
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
[ Voor 5% gewijzigd door TheJVH op 20-11-2012 14:57 ]
Same here : Ik zag de kleurtjes nooit, maar ze zijn echt handigPromWarMachine schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:18:
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Liever niet,TheJVH schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:57:
Kan de "visited" stijl weer terugkomen bij de pagina's in het topic overzicht? Vroeger waren de normale linkjes naar painga's in het topicoverzicht zwart, en de visited linkjes grijs, maar nu is alles gewoon licht grijs... Nu kan je dus niet meer zien welke pagina je al had gelezen...
En als het terug komt juist andersom grijs voor normale topics en zwart voor visited topics.
Ik lees veel via de active topics en dan las ik erg snel over de grijze heen.
SUPER van de kleurtjes ZEEF, (zo ook wat positiefs te melden
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 15:40 ]
Kick [bug] [GoT] kleurverschil bezochte/niet bezochte links maar, heb ik al eens geprobeerd, geen reactie wanneer deze functie weer wordt teruggezet.TheJVH schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:57:
Kan de "visited" stijl weer terugkomen bij de pagina's in het topic overzicht? Vroeger waren de normale linkjes naar painga's in het topicoverzicht zwart, en de visited linkjes grijs, maar nu is alles gewoon licht grijs... Nu kan je dus niet meer zien welke pagina je al had gelezen...
edit: Net eindelijk een reactie daar gekregen.
edit2: En zelf met wat zoeken in 't CSS topic maar voor een oplossing gezorgd:
1
2
3
4
| @-moz-document url("http://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics") { td.topic small a:visited {color: rgb(97, 100, 100) !important;} td.topic small a {color: black !important;} } |
Misschien niet de juiste plek om te vragen maar bied T7 de mogelijkheid om in DM-threads te zoeken? En daarmee bedoel ik niet een specifieke thread maar alle, net zoiets als de zoekmachine van het forum maar dan voor DM.
[ Voor 41% gewijzigd door Raven op 20-11-2012 16:52 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde

Alleen is soms het verschil erg klein (of ligt dat aan mijn scherm?).
Zie bijvoorbeeld het verschil tussen de 2 soorten blauw.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hmmz, ok.Raven schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:55:
Ligt niet aan jou, als je het niet had gezegd was het mij niet eens opgevallen.
Dat lijkt me eerlijk gezegd niet de bedoeling? Dan hebben de kleurtjes nog steeds geen zin
Graag zou ik daar dus meer verschil in willen zien.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Daar gaan we weer...nero355 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:29:
Tijd voor een IPS monitor of je huidige monitoren goed afstellen dan : Dat verschil is duidelijk te zien
Om een website goed te kunnen gebruiken moet je dus een dure monitor kopen....

Op mijn 8 jaar oude Sony zie ik het verschil prima.yannickie111 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:36:
[...]
Daar gaan we weer...
Om een website goed te kunnen gebruiken moet je dus een dure monitor kopen....![]()
De meeste (low-midrange) laptops worden nog steeds met goedkope TN-paneeltjes met een kijkhoek van 0,02 graden geleverd, daarop zijn die minieme kleurverschillen simpelweg onzichtbaar.zeef schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:47:
[...]
Op mijn 8 jaar oude Sony zie ik het verschil prima.
Dan is dat vast een betere monitor als het crappy TNpaneeltje als ik hier heb, want het verschil is echt bijzonder klein moet ik zeggen.zeef schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:47:
[...]
Ik zal thuis eens kijken (dan heb ik tenminste meer dan dit notebookje), grote kans dat het verschil daar wel te zien is, maar dan hebben we het ook wel over een goede IPSmonitor. Niet het TNspul waar een groot deel van de mensen gebruik van maakt.
De kleurtjes mogen wel iets verder uit elkaar liggen hoor.
De achtergrond en de informatie dichtheid/afstand tussen regels zijn/waren mijn grootste issues, maar de oplossingen die er nu zijn gaan nog lang niet ver genoeg, het grijs is veels te licht en de kleinste regelafstand is nog veels te veel. Maar er wordt aan gewerkt iig, tof dat er zo goed geluisterd word.
Ik ben benieuwd of Engadget ook zo goed luisterd, ze zijn ook net "in het nieuw" en ik vind dat ook een nog hardere faal, zit je met je 2560x1600 monitor, past er niet eens een artikel op...
Dat zegt niks over de kwaliteit natuurlijkzeef schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:47:
[...]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
We pakken nu zoveel mogelijk op dus de top5 is even uitgesteld. We doen nu even meer dan 1 van de 5 dingen.Twylight schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:07:
Is de top 5 van de email suggesties al binnen eigenlijk?
[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 20-11-2012 18:35 ]
Dan zal ik ongetwijfeld zo'n laptop hebben, want alleen op volle brightness van mijn scherm zie ik enig verschil. En dan nog alleen als ik diep zoek...mcDavid schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:49:
[...]
De meeste (low-midrange) laptops worden nog steeds met goedkope TN-paneeltjes met een kijkhoek van 0,02 graden geleverd, daarop zijn die minieme kleurverschillen simpelweg onzichtbaar.
Sometimes you need to plan for coincidence
Heb een IPS hier, ik zie ook duidelijk verschil als ik dichter bij het scherm kom of de de website vergroot, maar met van die kleine icoontjes is het erg lastig te zien, misschien dat mijn kleurenblindheid ook meespeeld, maar normaal zie ik kleuren op een beeldscherm wel goed.nero355 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:29:
Tijd voor een IPS monitor of je huidige monitoren goed afstellen dan : Dat verschil is duidelijk te zien
Dat er nu al 4 mensen over klagen moet genoeg zeggen
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
We hebben een paarse kleur voor visited links. Die zou ik dan ook graag willen gebruiken voor de paginanummers. Paars vs grijs levert wel genoeg kleurverschil op denk ik.Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:39:
[...]
Liever niet,
En als het terug komt juist andersom grijs voor normale topics en zwart voor visited topics.
Ik lees veel via de active topics en dan las ik erg snel over de grijze heen.
De kleurverschillen zijn inderdaad niet erg groot. Oorspronkelijk heb ik gekozen voor een blauwe kleur voor nieuwe items omdat we al blauw gebruiken voor links en buttons die een actie moeten uitlokken of moeten opvallen. In het verleden waren waren de iconen voor de non-techforums geel. Dat zal nu wel iets lastiger zijn omdat er geen donkere border om de iconen zit en ik wil ze eigenlijk wel mooi strak als nu. Geeltinten kunnen niet donker worden ander krijg je een vies kotsgeel kleurtje, maar blauw hoeft ook niet per se omdat we het elders ook niet gebruiken (zoals de nieuwslisting waar de gekleurde bullets ook al zijn teruggekomen).yannickie111 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:54:
Ik ben erg blij met de kleurtjes!
Alleen is soms het verschil erg klein (of ligt dat aan mijn scherm?).
Zie bijvoorbeeld het verschil tussen de 2 soorten blauw.
Dit is bijv. best een redelijke warme kleur geel: #ffd11a
[ Voor 18% gewijzigd door CaptJackSparrow op 20-11-2012 21:14 ]
Femme schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:41:
Dat zal nu wel iets lastiger zijn omdat er geen donkere border om de iconen zit en ik wil ze eigenlijk wel mooi strak als nu. Geeltinten kunnen niet donker worden ander krijg je een vies kotsgeel kleurtje

Niet om eigenwijs te doen, echt niet, maar dit is (op mijn scherm althans

De rechtse is (again: quick'n'dirty) CaptJackSparrow's voorgestelde kleur. Ook dat ziet er (hier) prima uit.
[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 20-11-2012 21:46 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Contrastverschil is te klein waardoor de "lege" plekken een beetje fuzzy worden... Het groene en (iets minder) oranje icoon zijn toch veel "scherper" of niet?RobIII schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:44:
[...]
Niet om eigenwijs te doen, echt niet, maar dit is (op mijn scherm althans) geen "kotsgeel" kleurtje en was 15 seconden met hue/saturation spelen (door een developer
) in Photoshop. Ik heb misschien 't oog er niet voor maar iets in deze richting kan toch best?
De rechtse is (again: quick'n'dirty) CaptJackSparrow's voorgestelde kleur. Ook dat ziet er (hier) prima uit.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
nopeBtM909 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:51:
[...]
Het groene en (iets minder) oranje icoon zijn toch veel "scherper" of niet?
Dat 't contrastverschil kleiner is zal ik zeker niet ontkennen, maar dit zit er bij mij prima te pruimen uit. Maa again: what do I know; ik heb andere kwaliteiten (hoop ik
Je zou 't contrast overigens een tikkie kunnen verhogen door 'vals te spelen' en de buitenste rij pixels nét een tikkie donkerder te maken waardoor 't beter afsteekt; of dat wenselijk is is een tweede (then again: who cares over een paar pixels die niet "officeel" even "effen" zijn als de rest van 't ballonneke). Ik zal eens wat proberen te fröbelen. < Dat lukt me even niet naar m'n zin, maar you get my drift
[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 20-11-2012 22:48 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Ik zie het verschil zelfs op een laptopmonitor van Packard Bell. En deze laptop is al 3 jaar oud, en kostte destijds maar €450yannickie111 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:36:
[...]
Daar gaan we weer...
Om een website goed te kunnen gebruiken moet je dus een dure monitor kopen....![]()
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik vind wel dat de helderheid van alle iconen ongeveer gelijk moet zijn. De gele wordt zo veel lichter dan de rest. In een topiclijst van een forum gaan de inactieve topics er misschien nog wel opvallender uitzien dan de actieve topics door de standaard grijze iconen.RobIII schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:44:
[...]
Niet om eigenwijs te doen, echt niet, maar dit is (op mijn scherm althans) geen "kotsgeel" kleurtje en was 15 seconden met hue/saturation spelen (door een developer
) in Photoshop. Ik heb misschien 't oog er niet voor maar iets in deze richting kan toch best?
Wat op zich ook kan is het icoon blauwer maken (hij hangt nu tussen cyaan en blauw). Het verschil wordt dan ook een stuk duidelijker:

Qua kleuren zijn nu de bovenste twee mapjes op je screenshot het lastigst te onderscheiden. Misschien de bovenste vervangen door bijvoorbeeld paars een andere kleur? Want nu zit die tussen groen en blauw in (en beide kleuren worden al gebruikt).Femme schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:12:
[...]
Ik vind wel dat de helderheid van alle iconen ongeveer gelijk moet zijn. De gele wordt zo veel lichter dan de rest. In een topiclijst van een forum gaan de inactieve topics er misschien nog wel opvallender uitzien dan de actieve topics door de standaard grijze iconen.
Wat op zich ook kan is het icoon blauwer maken (hij hangt nu tussen cyaan en blauw). Het verschil wordt dan ook een stuk duidelijker:
[afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 20-11-2012 23:36 ]
Met een beetje denkwerk zou je daar een min of meer logische/consequente kleurcodering mee kunnen maken. Hardware/software/OS. Kenmerkende kleuren als bijv groen bij Android etc.
Idee is leuk, maar ik vrees dat 't dan helemaal een bonte regenboogdisco wordtCaptJackSparrow schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:36:
Alhoewel ik op zich niet bijster gecharmeerd ben van deze nieuwe 'Twitter' icoontjes (die naar mijn smaak ook iets te groot en daarmee wat te dominant aanwezig zijn IMHO) zou je zelfs nog veel meer kleurcoderingen kunnen gebruiken met het linker/voorste ballonnetje als hoofdkleur/groep en het rechter/achterste ballonnetje als subkleur/groep.
Over mij
Dit topic is gesloten.
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.
Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i
.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.
Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug
Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)
Zoeken in topicsDONE
Night mode (donkere achtergrond)DONE (zie hieronder)
Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker isDONE
Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is)DONE, wordt nog aan gesleuteld
- Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
-
Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen!DONE
- Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
-
Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden')DONE
-
Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaanDONE
-
link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpageDONE
-
categoriekleuren in de nieuwslistingDONE
-
Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop)DONE
- Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.
Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.