[Feat] Zoeken in Topics

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.784 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voorheen kon je zoeken in een topic en kreeg dan een selectie van alle posts met de searchword. Maar het is weg, zeer irritant zeker voor die grote topics die er tegenwoordig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik wou ook net een topic maken hiervoor. Kan me niet voorstellen dat zo'n standaard functionaliteit verdwenen is, maar ik kan hem niet vinden. Wat je kan doen voordat dit hersteld wordt (hopelijk toch he!? Anders is het forum gelijk een stuk minder te gebruiken) is het aantal posts per pagina aanpassen en dan ctrl+f.
Verre van goed, maar het kan je net helpen die ene post te vinden.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 22:57
Vond het samen met nog een paar andere features inderdaad wel een heel gemakkelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:12
Ik wilde net hiervoor een topic aanmaken. Ik mis dit best wel op dit moment, ik gebruikte dit nogal vaak, ook vaak zoeken op user in een topic! +1 voor terugkeer van de feature dus!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:58

Koppensneller

winterrrrrr

+1, gebruik ik heel erg vaak, vooral om de posts van specifieke users terug te vinden in lange topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23
Gefeliciteerd met de vernieuwde website!

Vraagje omtrent de forum.
Voorheen kon je in een discussie zoeken naar bepaalde termen.
V.b.: in FIFA 13 discussie zoeken naar Ajax

Is dit mogelijk of heb ik het over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, dit zit nog niet in dit nieuwe forum ingebouwd. De zoek-functie zou de komende tijd nog worden ingebouwd aldus LuNaTiC in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang" :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:31
CTRL+F ?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zolang er maar één pagina is gaat dat wel tot op zekere hoogte, maar bij meerdere pagina's wordt dat toch minder handig.

En met CTRL-F kan je, voor zover ik weet, niet met dingen als AND, OR of andere expressies werken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 23:27
Dit is wel een behoorlijk gemis, ik zat er net ook meteen al naar te zoeken. Ctrl-F is een work around voor kleine topics, maar voor meerdere pagina topics werkt dat natuurlijk niet.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:38
Epic fail, wat mij betreft.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Twee jaar met 15 man werken en zo'n belangrijke forum feature weglaten. Waar ben je dan mee bezig :/? Helaas kun je niet met Google in topics zoeken, dus dat gaat ook niet werken.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 18-10-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 16:57
+1 heel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:50
+1, deze functie is essentieel voor het vinden van reeds gesuggereerde oplossingen in de grote topics. Op tientallen pagina's gaan CTRL+F-en is niet leuk :(

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik wilde hier ook net een topic voor aanmaken. Zo wordt het best lastig om in een topic met veel pagina's dingen terug te vinden.

De tekst in het zoekveld bovenin past zich aan aan de pagina waarop je je bevindt.
Als je op forum klikt verandert de tekst in "Zoeken in het forum".

Nou zou ik verwachten dat als je een subforum aanklikt dat de tekst wijzigt in "Zoeken in het subforum" o.i.d. en als je een topic aanklikt dat de tekst wijzigt in "Zoeken in topic".

Ik heb nu noodgedwongen het aantal reacties per pagina ingesteld op 100 om het zoeken iets minder vervelend te maken. Terwijl ik 100 reacties per pagina helemaal niet prettig vind.

[ Voor 16% gewijzigd door Bakove op 18-10-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Inderdaad, natuurlijk zijn er tig omwegen, door alle pagina's achter elkaar te zetten ofzo...
Of door achter de topiclink op ?data[filter_keywords]=zoekwoord, te tikken, maar I want it back :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ja echt een gemis in deze nieuwe layout

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
Inderdaad waar is dit gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een extra feature die verdwenen is en hiermee samen hangt: zoeken op poster.

Ik gebruik het niet vaak, maar wel in hele specifieke gevallen. Als je een topic hebt waar de TS een probleem heeft en 100'en users een reactie geven, ben ik uiteindelijk soms benieuwd naar de afloop. Ik bookmark veel van dit soort topics, filter op posts van de TS en kan zo eigenlijk alle inhoudelijke informatie vinden, zonder de meuk eromheen van suggesties en (off-topic) chat.

Samen met hierboven vermelde feature is het zoeken op posters in een thread best relevant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Helemaal mee eens! (2x zelfs; in-topic en op poster).
Kan misschien met een gmail-achtige implementatie, als je daar binnen de webclient is in de searchbox tikt dan kan je kiezen uit "search mail" of "search google".

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:16

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik mis het ook! Misschien even een polletje om het animo te checken? :)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:00

Cyphax

Moderator LNX
Verbal Kint schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:10:
Helemaal mee eens! (2x zelfs; in-topic en op poster).
Kan misschien met een gmail-achtige implementatie, als je daar binnen de webclient is in de searchbox tikt dan kan je kiezen uit "search mail" of "search google".
Of 1 zoekbox zonder dat je moet kiezen waar je op wilt zoeken en bij de zoekresultaten er wel subtiel maar duidelijk onderscheid in maken, eventueel nog contextgevoelig. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net op de nieuwe Tweakers aan het neuzen en ik zocht me al gelijk gek naar deze optie. Op een forum toch wel een must dat je in topics weer specifiek kunt zoeken. Lomp dat zoiets weggehaald wordt. Vooral in topics als "het grote *randomiets* topic" is deze functie onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Dit is nog irritanter dan de witte achtergrond, en die is al gruwelijk irritant.
Liep er al tegenaan na maximaal 3 minuten. Gebruik het ook best veel. +1 voor zo rap mogelijk terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik vind het toch verontrustend dat zulke essentiële features ontbreken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:06

KingCrash

Angry Rabbit

+1
zoekfunctie op de pagina is essentieel binnen grote topics

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 23:36
Zoeken in topics is voor mij zowat de belangrijkste feature die een forum moet hebben. Grote topics doorzoeken is nu onmogelijk waardoor het GOT forum nu totaal onbruikbaar is als je iets te weten wil komen. Onbegrijpelijk dat de bouwers van deze site hem al gaan gebruiken voordat deze feature is geimplementeerd. Lijkt wel of GOT de alplha versie al online knikkert die totaal onaf is. Behoorlijk slecht als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Gelukkig ben ik dus niet de enige. Waarom is deze functie eruit gesloopt? Gebruikte deze functie _altijd_ voordat ik in een topic postte om te kijken of mijn vraag/opmerking al gepost was om dubbel posts te vermijden..

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

jasjenl

Liab A Tymo

Wtf mensen... Hoe kan deze functie nou weggelaten zijn? En waarom is er nog steeds reactie van het devteam op het hoe en waarom van het ontbreken van deze imo essentiële feature??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:55

Ravefiend

Carpe diem!

Zeker voor die 'Het Grote ..... topic' was deze zoek feature essentieel, zowel keyword alsook poster. Het gebrek aan deze is geen feature request, maar een bug in Tweakers 7 wat mij betreft .... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 17:44
+1 ik vind het eerder een bug dan een feature-request. Wat mij betreft kan deze bug niet snel genoeg opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 05-06 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het ontbreken van de mogelijkheid om te zoeken in een topic is inderdaad een gemis. We zullen moeten kijken of er een tijdelijke oplossing mogelijk is tot de nieuwe forumsearch er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 11:30
Snel de "zoeken in dit forum" feature weer terugzetten. Erg onwennig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Femme schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:24:
Het ontbreken van de mogelijkheid om te zoeken in een topic is inderdaad een gemis. We zullen moeten kijken of er een tijdelijke oplossing mogelijk is tot de nieuwe forumsearch er is.
Ik kan (in tegenstelling tot andere geloof ik hier) wel begrijpen dat het niet top-prio was om bij de launch dit mee te nemen. Maar er zijn kennelijk plannen om de hele search van het forum op de schop te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

jasjenl

Liab A Tymo

Femme schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:24:
Maar wat is dan het excuus dat er, ondanks dat er blijkbaar zoveel ontwikkeltijd in de nieuwe site gestoken is, zo'n basale functie als dit in de eerste release achterwege is gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:41
Nog iemand die de functie al niet kon vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 13:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Hier nogg iemand die wilde zoeken in een topic. Hoe moet je hemelsnaam nu iets terug vinden? Ik hoop dat tweakers snel tot het inzicht komt dat versie 7 niet erg geslaagd is. nu moet je bv veel meer klikken om ergens te komen. Het blauwe font maakt me gek, soms lijkt het paars, soms blauw.. begin er een beetje scheel van te kijken.

En oohw wat saai is de Tweakers layout geworden, grapjes mochten al lange tijd niet meer gemaakt worden en die trant word vrolijk voortgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 16:30
jasjenl schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:46:
Wtf mensen... Hoe kan deze functie nou weggelaten zijn? En waarom is er nog steeds reactie van het devteam op het hoe en waarom van het ontbreken van deze imo essentiële feature??
Categorie het mot er hip uitzien. Kan niet anders. Protip tweakers: iphones verkopen goed vanwege looks, maar ook vanwege intuitieve bediening. Toch een prestatie om beiden om zeep te elpen me een update als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
Ja maar op iPhones is vaak ook een functie nog niet aanwezig :+. In ieder geval is niet kunnen zoeken in topics echt een sterk gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Niet zoeken in een thread.. wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

kom zeg, dat soort opmerkingen zijn niet echt constructief en dus overbodig...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

+1 voor wat betreft het wensen van deze functie

offtopic:
Er werd gepost door een andere user dat je met ?limit=999 en dan CTRL-F kon zoeken.
Nou 'moest' ik van de week voor een onderzoekje weten hoeveel posts een aantal mensen in een topic hadden gemaakt. Dat topic had 61000 posts. ?limit=99999 werkt helaas niet. :+

[ Voor 6% gewijzigd door PromWarMachine op 18-10-2012 23:22 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

PromWarMachine schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:22:

offtopic:
Er werd gepost door een andere user dat je met ?limit=999 en dan CTRL-F kon zoeken.
Nou 'moest' ik van de week voor een onderzoekje weten hoeveel posts een aantal mensen in een topic hadden gemaakt. Dat topic had 61000 posts. ?limit=99999 werkt helaas niet. :+
offtopic:
Heb je dat zo gedaan? :X Je kunt toch gewoon in een topic zoeken op een poster, en dan het aantal pagina's maal het aantal posts per pagina dat jij ingesteld hebt staan uitrekenen? :p

Maar ja, graag, deze functie mag weer terugkomen. In grote, snellopende topics zoek ik vaak op mijn username om te kijken of ik nog gequoted ben.

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 18-10-2012 23:29 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hehe opmerkingen van mods in de trend van "deze post is overbodig, het antwoord staat x pagina's terug en hebje de search al gebruikt jij luie user" kunnen voorlopig achterwege blijven... wij hebben een excuus! :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Waarom zet je de site online terwijl die afhankelijk is van dit soort ontbrekende functies? Zeker met alle grote XYZ topics. Zet dan liever (permanent? O-) ) versie 6 terug. De site voelt imo verre van af, zeker gezien de hoeveelheid werk er onder de motorkap aan is besteed.

Een maandje later had ook niet uitgemaakt... Maar ik hoop nog steeds dat dit een slechte droom is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:24

mrc4nl

Procrastinatie expert

+1 ik vind het het zoeken zowieso al een hindernis omdat de zoekfunctie topics weergeeft ipv posts.
ik wil dit zien: http://gathering.tweakers...nd/poster/373647/messages
ipv http://gathering.tweakers...d?data[q]=mrc4nl#hitstart

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Senor Sjon schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:26:
Waarom zet je de site online terwijl die afhankelijk is van dit soort ontbrekende functies? Zeker met alle grote XYZ topics. Zet dan liever (permanent? O-) ) versie 6 terug. De site voelt imo verre van af, zeker gezien de hoeveelheid werk er onder de motorkap aan is besteed.

Een maandje later had ook niet uitgemaakt... Maar ik hoop nog steeds dat dit een slechte droom is.
Het schijnt dat het zoeken binnen een database nog niet zo gemakkelijk is.
Het schijnt ook dat het zoeken binnen het forum al jaren niet voldoet aan de hoge eisen van users én beleidsmakers.

Google zoekt de publiekelijke content van Tweakers beter door, dan Tweakers zelf.
Dat zou je raar kunnen vinden, maar als je 2 miljard dollar per kwartaal winst maakt en van zoeken je core business hebt gemaakt, is dat ook niet zo gek.

Hoe dan ook. Men is het er over eens dat het zoeken verbeterd moet worden en heeft hier zelfs een apart project van gemaakt. Alleen heeft Tweakers 7 voorrang gekregen op dit project.
In dat project zitten zowel forumwide als topicwide zoekfuncties, ga ik vanuit.

Zo zal het wel gekomen zijn dat ze geen dubbel werk hebben willen doen en gemeend hebben dat het nog wel kan wachten.

Mijn mening zou dat niet geweest zijn, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

offtopic:
Ik werk niet bij Tweakers, maar er is al eerder over dit onderwerp gesproken. De topicsearch die we hadden, voldoet wel, maar was volgens crisp zeer basic.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
PromWarMachine schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:22:

offtopic:
Even voor de duidelijkheid: de functie is er gewoon, er is alleen geen GUI naar toe. :p

op user
op keywords(and)
op keywords(or)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

crisp schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:20:
[...]

kom zeg, dat soort opmerkingen zijn niet echt constructief en dus overbodig...
Het is een uiting van de grote verbazing die ik heb over het feit dat zoiets belangrijks bij een 'verbetering' van de website ineens mist. Het toont aan dat de nieuwe site nog niet 'af' is, of dat er bewust slechte keuzes zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

pedorus schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:38:
[...]

Even voor de duidelijkheid: de functie is er gewoon, er is alleen geen GUI naar toe. :p

op user
op keywords(and)
op keywords(or)
Verhelderend, thanks!
Ik zal een linkje als bookmark maken en dan het TopicID en de naam zelf wijzigen for the time being. :+

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

woekele schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:39:
[...]

Het is een uiting van de grote verbazing die ik heb over het feit dat zoiets belangrijks bij een 'verbetering' van de website ineens mist. Het toont aan dat de nieuwe site nog niet 'af' is, of dat er bewust slechte keuzes zijn gemaakt.
Dat snap ik ook wel, maar houdt dat dan in Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang of zo...

Anyway, ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat het geen oversight is geweest. In het kader van het hele project hebben sommige dingen gewoon nog niet de aandacht gekregen die ze verdienen. Ook een beetje bewust om eindelijk eens die hele nieuwe codebase online te zetten en van daaruit verder te kunnen werken. Dit is een van de dingen die we natuurlijk zo snel mogelijk gaan oppakken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik mis het zoeken ook al inderdaad. Vooral het onderscheid tussen term of gebruiker is daarbij zeer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 17:36
[...]

op user
op keywords(and)
op keywords(or)
Hier zou je toch eventueel bookmarklets voor kunnen maken for the time being? Vragen om de zoekterm en dan linken naar deze query? Alleen zoeken op user-ID is dan niet mogelijk.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Tuurlijk kan dat, dan krijg je iets als:
JavaScript:
1
javascript:(function(){q=prompt('Userids zoekterm:','');if(q)location.href+='?data[filter_userids]='+escape(q)})() 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 16:55
Dit was echt een super feature je kon snel even een topic doorspitten met die functie. Please zorg dat dit terugkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 05-06 00:17
Daniel schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:17:
Op dit moment helaas nog even met ctrl-f geloof ik. De forumsearch moet nog een make-over krijgen, dat staat op korte termijn te gebeuren (samen met het afbranden en opnieuw bouwen van de mobiele apps bovenaan de todo-lijst)
Komt echt terug.

[ Voor 94% gewijzigd door zeef op 19-10-2012 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Laatst online: 29-04 17:36
Na enig aanmodderen van mijn kant (dank je voor de tip van escapen, pedorus):

Zoeken op user:
JavaScript:
1
javascript:(function(){q=prompt('Userids zoekterm:','');a=location.href.split('/');if(q)location.href=a[0]+'//'+a[2]+'/'+a[3]+'/'+a[4]+'/'+a[5]+'?data[filter_userids]='+escape(q)})()]Bookmarklet

Zoeken op keywords (AND):
JavaScript:
1
javascript:(function(){q=prompt('Keywords zoekterm (AND):','');a=location.href.split('/');if(q)location.href=a[0]+'//'+a[2]+'/'+a[3]+'/'+a[4]+'/'+a[5]+'?data[filter_keywords]='+escape(q)})()

Zoeken op keywords (OR):
JavaScript:
1
javascript:(function(){q=prompt('Keywords zoekterm (OR):','');a=location.href.split('/');if(q)location.href=a[0]+'//'+a[2]+'/'+a[3]+'/'+a[4]+'/'+a[5]+'?data[filter_keywords]='+escape(q)+'&data[boolean]=OR'})()

Bookmark aanmaken, javascript in URL zetten, fancy naam maken en je bent klaar.

hmm, werkt niet met topics op meerdere pagina's, alleen vanaf pagina 1. Gefixt :) Werkt alleen als in de URL list_messages staat (dus niet bv. list_message).

[ Voor 98% gewijzigd door Coffeemonster op 19-10-2012 01:48 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:12
1 ding mist ik het meest, dat is de search knop die altijd recht boven in beeld stond,
je kunt nu wel zoeken maar dan zoek je gelijk door het hele form heen, dat lijkt me niet de bedoeling ?

P.S.

Hoop dat Tweakers dit snel gaat fixen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 12:50

bAdmuTs

mAzE

Wat is de reden dat de zoek functie er nu niet meer inzit ?? Dat is juist hetgeen ik heel erg vaak gebruikte.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Oplossing: pedorus in "[Feat] Zoeken in Topics"
En stukje daaronder met Javascript.

De functie is er nog wel, maar je kunt er gewoon niet meer naartoe klikken.
Hoe dit over het hoofd gezien is, weet ik ook niet maar het zou terugkomen.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
alex3305 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:05:
Ja maar op iPhones is vaak ook een functie nog niet aanwezig :+. In ieder geval is niet kunnen zoeken in topics echt een sterk gemis.
Klopt. Maar als ze 'm implementeren issie een release later meestal niet spontaan weg. ;)
Navigatie en youtube features daargelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 03-06 23:27
De titel van deze review:
reviews: FIFA 13 en Mass Effect 3 gespeeld op de Wii U

is IFA 13, moet natuurlijk FIFA 13 zijn.

Oeps, verkeerde topic, sorry.

[ Voor 7% gewijzigd door urk_forever op 19-10-2012 10:25 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 09:26
Erg vervelend inderdaad, ik hoop dat dit snel terug komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Mis deze functie echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 11:05

Fiber

Beaches are for storming.

crisp schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:49:
[...] Dit is een van de dingen die we natuurlijk zo snel mogelijk gaan oppakken :)
Lijkt me een goed plan. Dit lijkt met heel veel functies die we nu missen het geval, de achterliggende code is er wel, maar er hangt geen knop of linkje meer aan. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:49:
[...]

Dat snap ik ook wel, maar houdt dat dan in Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang of zo...

Anyway, ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat het geen oversight is geweest. In het kader van het hele project hebben sommige dingen gewoon nog niet de aandacht gekregen die ze verdienen. Ook een beetje bewust om eindelijk eens die hele nieuwe codebase online te zetten en van daaruit verder te kunnen werken. Dit is een van de dingen die we natuurlijk zo snel mogelijk gaan oppakken :)
fijn dat het prioriteit heeft. :) hoever zijn jullie al? O-)
9 van de 10 vragen die mensen hebben is namelijk al eens voorbij gekomen en altijd vrij eenvoudig middels de zoekfunctie op te zoeken of in elk geval de discussie over dat onderwerp.
ook modjes verwijzen bij hun slotjes ook heel vaak naar de zoekfunctie, ik vermoed dan ook dat er veel topics geopend gaan worden terwijl een antwoord gewoon al te vinden zou zijn.

serieuze vraag: is de zoekfunctie onderschat bij het ontwikkelteam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Fiber schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:43:
Lijkt me een goed plan. Dit lijkt met heel veel functies die we nu missen het geval, de achterliggende code is er wel, maar er hangt geen knop of linkje meer aan. O-)
Dat lijkt wel voor heel veel dingen te gelden dus vroeg ik me af : Is er niet ergens een "functies lijst" of iets dergelijks wat als een soort checklist gebruikt kan worden door de DEV crew ??

Hoop dat de functie gauw terug komt of gewoon die search bovenaan gebruikt kan worden indien je een topic bekijkt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
offtopic:
Als jij je afvraagt waarom jouw topic/reactie verplaatst is: ik heb een topic vanuit LA samengevoegd met dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

Was me al rot aan het zoeken naar deze functie.
Jammer dat ze zo'n belangrijke functie uit het forum gehaald hebben
Tweakers7--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118213

[...]

op user
op keywords(and)
op keywords(or)
Dat maakt het alleen maar erger :X

Voor ik weer gezien word als een of andere zeikerd. Het ziet er voor de rest niet héél slecht uit deze keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Net alsof dat zo bijzonder is. Voorbeeldjes: In word 2007 of word 2010 kun je met ALT-I,P,S een gescande afbeelding invoegen, de GUI daarvoor is er uit gesloopt sinds 2007. In Windows 7 en 8 zit functionaliteit voor het opzetten van een wifi-accespoint, alleen is commandline-kennis daarvoor wel vereist. In Windows 2000 zat een firewall, maar nog zonder GUI. Enz, enz, enz.

En een forum als fok.nl kent voor zover ik weet de hele functie niet, terwijl je het hier maar een paar weekjes zonder GUI moet stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Laatst online: 24-05 20:25
Over het algemeen ben ik voor progressie, ook als dit experimenten en risico nemen betekent. Complimenten dus!

Het missen van deze forum-feature is helaas wel ongelooflijk tekenend voor het contrast tussen de FP en GoT. In mijn optiek moet dit prioriteit hebben, desnoods door die JS-oplossing even snel onder een knopje te rossen. Werk ze.

offtopic:
Er lijkt een stukje 'corporate' te ontstaan? |:(

[ Voor 0% gewijzigd door BvDorp op 19-10-2012 16:17 . Reden: 'helaas' toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
BvDorp schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:16:
desnoods door die JS-oplossing even snel onder een knopje te rossen. Werk ze.
Het is al opgelost, je moet alleen even je website updaten. Werk ze ;)
Ramon in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Laatst online: 24-05 20:25
pedorus schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:24:
[...]

Het is al opgelost, je moet alleen even je website updaten. Werk ze ;)
Ramon in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang"
Geniaal! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
pedorus schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:14:
[...]
En een forum als fok.nl kent voor zover ik weet de hele functie niet, terwijl je het hier maar een paar weekjes zonder GUI moet stellen. ;)
Klopt. Staat tegenover dat je daar met 1 druk op de knop alle pagina's uit een topic op 1 pagina gepresenteerd krijgt. Ctrl + f -> win.

Beter een goeie, acceptabel snelle workaround, dan een veelgebruikte feature zomaar ergens uithalen me dunkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien volgende keer een nieuwe site lanceren als deze af is.

Dit is echt ontzettend irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 11:59
Ongelovelijk. Gister iets uitzoeken met betrekking tot de dune hd speler. Was niet te doen, men verwacht toch niet dat ik 200 pagina's doorspit? Spijt me maar ben snel hier weg gegaan om ergens anders te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 21:30
Sinds de start van GoT wordt tegen iedereen geroepen dat ze eerst Google en de search moeten gebruiken, ik neem nu gebruikers het niet meer kwalijk als ze een vraag hebben binnen bv het Synology topic en geen zin om hebben 60 pagina's door te kuieren.

Ik vraag me dan ook echt af of er uberhaubt iemand met een Tweakers background heeft meegewerkt aan deze vernieuwing. Iedereen weet toch dat een zoekfunctie vitaal is voor het succes van deze site, er staat zoveel op en er wordt zoveel gedeeld dat het een groot knowledge vergaarbak is geworden. Dit maakt GoT anders dan een regulier internet forum waar iedereen maar z'n vraag neerknalt of waar het volstaat met opsom topics. Een topic zoekfunctie behoort dan ook een van de elementaire functionaliteiten van GoT te zijn.

Een goede functioneel designer had deze toepassing/gebruik (knowledge database) voor ontwerp onderkend en er rekening mee gehouden, nu is er waarschijnlijk teveel geleund op reguliere PS designers die meer een mooie oogstrelende lay-out wilde maken of heeft het bureau gedacht dat ze met een FOK! forum te maken hadden 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Katseviool op 20-10-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ligt het aan mij of doet de zoekfunctie binnen topic het niet meer? Sorry als de vraag al eens eerder gesteld is, maar de zoekfunctie binnen topic lijkt het niet meer te doen, dus.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
xxxneoxxx schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:24:
Ligt het aan mij of doet de zoekfunctie binnen topic het niet meer? Sorry als de vraag al eens eerder gesteld is, maar de zoekfunctie binnen topic lijkt het niet meer te doen, dus.. ;)
Nee, dat is sommigen ook al opgevallen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 18:48
zeef schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:47:
[...]

Nee, dat is sommigen ook al opgevallen. :+
Dan stop ik ook met zoeken naar de zoek-funktie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06 17:51

L0g0ff

omg

Als de zoek functie in een topic niet werkt dan kun je ook niet meer van n00bs verwachten dat ze nog iets kunnen vinden. Gevolg 25x dezelfde vraag in een topic.

Ik ben blij met de nieuwe layout (al valt hij niet helemaal lekker op mijn 13" macbook, maar dat zal vast nog wel gefixt worden) maar niet kunnen zoeken in een topic is wel echt een minpuntje...

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik wilde het niet geloven totdat ik na goed zoeken bij dit topic terechtkwam: de zoekmogelijkheden op GoT vond ik al niet geweldig, maar het zondermeer weglaten van de zoekfunctie binnen topics is toch echt een grove inschattingsfout. Een goed ontwerpproces had dit tijdig moeten detecteren en herstellen. Moet ook hier de functionaliteit het afleggen tegen design? Tweakers onwaardig en mijn hoge achting is aardig geknakt door zo'n ogenschijnlijk kleine maar fundamentele aanpassing. Voor mij kan het in ieder geval een reden zijn om info op andere kennisfora te halen en te brengen.

Enfin, ik ben geloof ik niet de enige die onaangenaam verrast is en ik hoop dat ik nog wel kan vertrouwen op een snel corrigerend vermogen voordat ik de deur hier dicht moet trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06
Het is een wonder dat ik dit topic kon vinden..... ;)

Zet de functie voor het zoeken in forums zo snel mogenlijk terug, veel topics zijn nu zo onoverzichtelijk.
En zo zijn er nog wel wat meer dingen die verbeterd kunnen worden.
Maar de zoekfunctie is imho een van de belangrijkste.

Verandering is niet (altijd) beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Megapaul op 21-10-2012 19:02 . Reden: verbetering ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Megapaul schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:05:
Het is een wonder dat ik dit topic kon vinden...... zonder zoekfunctie
Je kunt met behulp van de zoekbalk onder de navigatie bovenaan de pagina toch gewoon naar onderwerpen zoeken? Dat werkt gewoon… wat niet werkt is het zoeken *in* een topic, maar zelfs zonder die functie had je het huidige topic natuurlijk gewoon kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:37
Katseviool schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:14:
Sinds de start van GoT wordt tegen iedereen geroepen dat ze eerst Google en de search moeten gebruiken, ik neem nu gebruikers het niet meer kwalijk als ze een vraag hebben binnen bv het Synology topic en geen zin om hebben 60 pagina's door te kuieren.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
JPS schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:02:
Ik wilde het niet geloven totdat ik na goed zoeken bij dit topic terechtkwam: de zoekmogelijkheden op GoT vond ik al niet geweldig, maar het zondermeer weglaten van de zoekfunctie binnen topics is toch echt een grove inschattingsfout. Een goed ontwerpproces had dit tijdig moeten detecteren en herstellen. Moet ook hier de functionaliteit het afleggen tegen design? Tweakers onwaardig en mijn hoge achting is aardig geknakt door zo'n ogenschijnlijk kleine maar fundamentele aanpassing. Voor mij kan het in ieder geval een reden zijn om info op andere kennisfora te halen en te brengen.

Enfin, ik ben geloof ik niet de enige die onaangenaam verrast is en ik hoop dat ik nog wel kan vertrouwen op een snel corrigerend vermogen voordat ik de deur hier dicht moet trekken.
We doen ons uiterste best want hier balen wij ook van. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het kan nog steeds, je moet alleen wat tweaken.... :
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/topicnummer?data%5Bfilter_keywords%5D=keyword1,keyword2&data%5Bboolean%5D=OR

Even het topicnummer aanpassen en keywords invullen.
Om dat bijvoorbeeld thuisbezorgd.nl codes te vinden in het aanbiedingentopic: topicnummer is 1512627 url
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1512627?data%5Bfilter_keywords%5D=thuisbezorgd,code&data%5Bboolean%5D=AND

*klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 09:47

MeltedForest

Lenny-t

Zoeken in topics en zoeken op poster in topics gebruikte ik regelmatig, dat het nu weg is gelaten snap ik niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:15
zeef schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 01:32:
[...]

We doen ons uiterste best want hier balen wij ook van. :/
Hopelijk komt 'ie er snel weer in want het was de enige zoekfunctie die daadwerkelijk goed werkte imho! ;)

Home Assistant | ☀️ 12kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 16:57
Dacht al dat ik blind was geworden, maar de optie is er gewoon dus niet meer ;)
Hopelijk lopen de dubbel posts in grote topics nu niet de spuigaten uit. +1 Voor het snel terug brengen van de search in topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Ik zoeken en zoeken, en ja hoor, er bestond al een topic over. Hoezo kan je nou in godsnaam niet een treat/topic doorzoeken op een kernwoord. Ik was niet van plan om 28 pagina's te gaan doorzoeken met ctrl + f.

Als ik vervolgens het kernwoord intik bij de search bovenaan word ik nog niet wijzer en word ik gewoon naar het topic gestuurd; 'wat er op neer komt zoek u rot en u zult vinden.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

@ Zeef. Goed dat jullie via het forum blijven reageren en terugkoppelen. De meeste kritiekpunten van andere gebruikers herken ik ook wel, maar met name die gewijzigde zoekfunctie vind ik heel opvallend.

Gezien alle kritiek moet er meer aan de hand zijn dan even een nieuwe versie van de site lanceren. Ik meen tot mijn spijt (en gechargeerd) te herkennen dat er intern een discussie is tussen de rechtgeaarde en technisch onderlegde tweaker en de marketeer. Dat wordt nu voor de userbase zichbaar omdat onbegrijpelelijke keuzes zijn gemaakt in het siteontwerp. Ik ben benieuwd waar dit toe gaat leiden, maar vergeet niet waar het bestaan en het unieke hoge kwaliteitsniveau van Tweakers.net vandaan komt. Niet van de marketeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Ook is het nog mogelijk om ?limit=999 te plaatsen/gebruiken achter de URL en daarna CTRL F

Voor dit topic bijvoorbeeld [Feat] Zoeken in Topics

Let op enkel de eerste 999 berichten worden getoond!
Helaas werden vroeguh topics vlak na 999 postings gesloten, maar dat is al een paar jaar niet meer zo.

[ Voor 3% gewijzigd door robert-630 op 21-10-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 22:35
Aaaah, ben al voor de 4e keer in dit topic om te zien of een van de devvers gereageerd heeft.

Hopelijk heel snel een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

hier ook terecht gekomen vanwege... enfin...

(sorry voor anderen die nu een blauw opgelicht icoontje zien en denken, yes, we zijn er weer! Vals alarm).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 15:07
Ondertussen kan iedereen die de in-topic search mist deze greasemonkey gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8052/8102370985_1d478cfc53_o.png

Zie Ramon in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang"

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 15:04
Ramon schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 07:35:
Ondertussen kan iedereen die de in-topic search mist deze greasemonkey gebruiken:

[afbeelding]

Zie Ramon in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang"
Handig!
Wel vreemd dat zo een basic functie over het hoofd is gezien..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 16:00

orejas

Omelette du Fromage

Megapaul schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:05:
Het is een wonder dat ik dit topic kon vinden..... ;)
Dat dus...

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 13:16
Goed om te lezen dat deze feature weer terugkomt op termijn.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.