Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 2 ... 58 Laatste
Acties:
  • 189.953 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023

Poll: Tweakers 7 waardeloos of verbetering?

Wegens mijn grote onvrede met tweakers 7 wil ik graag jullie mening hierover horen. Dus daarom deze poll
Poll: Tweakers 7: progressie of recessie?
Tweakers 7 is een ware verbetering
Tweakers 7 is waardeloos, ik wil 6
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=383263&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Nadelen van 7(IMO)
-Geen tracker sidebar (in ieder geval niet op 1366*768)
-Geen kleuren voor de forumonderdelen
-Bright screen is bright. (lekker als je in je donkere game-cave zit en toch wil tweaken)
-Minder overzichtelijk en meer klikken om bij de benodigde info te komen (dit is waarschijnlijk een kwestie van wennen)
-Lage informatiedichtheid per vierkante cm = heel veel scrollen en klikken (gezien mijn fanatieke gebruik resulteert dit in RSI :+ )
-Te kleine navigatiebalk bovenin (het springt er niet meer uit waardoor de gebruiksvriendelijkheid mijns inziens daalt)
-Out of the box RUK i.v.m. 6 (it's peanut butter tracker time, where he at, where he at)
-Mobiele site voor de desktopgebruiker :F |:( (Redactie/Devvers, ga even bij jezelf te rade wat een tweaker is en kom tot de conclusie dat de echte tweakers vaak fanatieke desktop gebruikers zijn en die laten jullie met 7 wel heel erg in de kou staan)

Top 5 nadelen tweakers 7(imo)
  1. Lage informatie dichtheid (o.a. frontpage) en vage, desktop/notebook onvriendelijke lay-out (regelafstand, groot lettertype). M.a.w. ik zie het liever compacter zoals tweakers6 waardoor er minder hoeft te worden gescrolled.
  2. Afwezigheid tracker bij gemiddelde en lage resoluties
  3. Helderheid Tweakers7 (hoeveelheid witte achtergrond/bright screen)
  4. Ontbreken forumkleuren
  5. Gebrekkige functies (search) (het enige dat ik de organisatie achter tweakers niet kwalijk kan nemen ;), want kinderziektes)
Ik vrees dat 7 voor mij betekend dat ik mijn Tweakers gebruik ga beperken tot GoT en de PW. Ik vind het jammer dat Tweakers in deze vorm voor mij niet meer het webportaal biedt waar ik uren tevreden en gebruiksvriendelijk in kon rondzwerven en dan tot mijn schrik moest constateren dat de zon weer op kwam. Nu zal ik voordat de zon opkomt RSI of lasogen hebben [sarcams]en zal mijn mentale toestand dermate gefrustreerd zijn dat ik een gevaar voor de maatschappij zal vormen.[/sarcasm] ;w
Edit 1
k vind tweakers 7 WAARDELOOS, maar probeer een beetje door de bugs heen te kijken want het is natuurlijk logisch dat dergelijke kinderziektes in een compleet nieuwe site voorkomen.
Edit 2
-Wegens succes van topic Lay-out gefixt
Edit 3
Ruim 2000 votes en bijna 1400 reacties in nog geen 2 dagen. Dat we een signaal afgeven moge duidelijk zijn. Hopelijk heeft het management bij Tweakers.net geen bord voor de kop. Ik vraag me namelijk af wat er nog van Tweakers.net overblijft als deze 2000 users zo ontevreden raken dat ze ergens anders hun heil gaan zoeken. Deze 2000 votes zijn namelijk niet de mensen die enkel voor build-informatie, BBG en PW naar tweakers komen maar diegenen die GoT en Tweakers tot zo'n succes maken. Wat heb je nog aan Tweakers als er geen BBG meer is, je de 1000-en courante reviews moet missen, de reacties onder nieuwsberichten enkel van het niveautje FOK zijn en de GRATIS expertise van GoT wegvalt???

Een van Nederlands populairste sites laten testen door slechts 150 man en nauwelijks iets doen met de feedback??? :F
Wat was het doel eigelijk van 7 behalve een aantrekkelijke mobiele site te maken en het onderhoud te vergemakkelijken?

Voor de duidelijkheid heb ik een vergelijking toegevoegd tussen nieuw en oud.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img266/8822/tweakers.jpg
met dank aan Laguna
Is er iemand die op basis van deze vergelijking het verschil in informatiedichtheid kan en wil berekenen?
Edit 4
Goed om te lezen dat Tweakers.net actief wordt verbeterd. Er is echter nog een lange weg te gaan. Dit blijkt ook wel uit de activiteit in dit topic en de poll.
Wel jammer om te moeten concluderen dat tweakers niet meer tot de primaire doelgroep van Tweakers.net behoren.

Psst. dit kunnen wij als tweakers toch veel beter: tweakers.opensource.net een gebruiksvriendelijk site voor en door de desktop/notebook gebruiker >:)
Edit 5
Het topic is letterlijk niet bij te houden....., ruim 2000 reacties .....
Jammer om te moeten concluderen dat de organisatie achter tweakers.net enkel kijkt naar het aantal pageviews dat wordt gedaan: zelfde hoeveelheid pagevies als bij 6= tevreden gebruikers |:(
[sarcasm]Ik zeg staken >:) (volgens mij is dit topic namelijk verantwoordelijk voor het gelijkblijven in het aantal pageviews t.o.v. 6 :+ ) en kijken wat er over blijft van Tweakers.net zonder harde kern GoT O-) [/sarcams]

Props voor Zeef voor zijn toewijding aan dit topic en het terugkoppelen van work-arounds voor bestaande problemen _/-\o_
Edit 6
"Stille" tocht naar Tweakers.net HQ?? ik zeg doen O-)
(kan me nog een dergelijke actie herinneren van een boze boer, volle tank mest en een gemeentehuis ;))
Nieuwe poll voor deze meeting @ tweakers HQ?

[ Voor 115% gewijzigd door eL_Jay op 22-10-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:18

Shabbaman

Got love?

Ik vind de forum layout niet echt een verbetering, maar de FP is wel ok.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Nadelen van 7:

-Geen tracker sidebar
-Geen kleuren voor de forumonderdelen
-Bright screen is bright.
-Minder overzichtelijk en meer klikken om bij de benodigde info te komen
-Lage informatiedichtheid per vierkante cm
-Te kleine navigatiebalk bovenin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-03 21:00
Ik vind het echt he-le-maal niks, al is er wel wat functionaliteit bij gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-06 17:42

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ik stem maar niet, het is "iets anders", rustiger, sommige dingen wat moeilijker te vinden (kleuren forumonderdelen).. Maar daar gaan we wel aan wennen

[ Voor 13% gewijzigd door Koenvh op 18-10-2012 12:11 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444018

Ik vind het ook helemaal nix.
Ook lijkt er een bug te zijn bij de vraag en aanbod gedeelte.
Crasht elke keer als ik een adv wil plaatsen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zit nog aan de 'waardeloos' kant, 20% van je scherm is nutteloos geworden, geen directe links meer naar diverse pagina's, waar is de zoekfunctie in topics, imho veel te licht, auto-zoom mobiel werkt niet altijd.

Frontpage is ok, forum/usability.. 10x niets.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Ligt het aan mij of mis ik de bookmark knop in het forum? Waarom zie ik die niet meer?
Ik vind het over het algemeen een verbetering, veel rustiger! :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

c70070540 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:07:
Ligt het aan mij of mis ik de bookmark knop in het forum? Waarom zie ik die niet meer?
Ik vind het over het algemeen een verbetering, veel rustiger! :)
Bovenaan:
Reageer•Rapporteer•Bookmark•Postreminder

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als jullie nou eerst eens een paar uurtjes met de nieuwe layout werken om eraan te wennen voor je een mening geeft, dan komt de "het is allemaal kut"-kritiek misschien wat serieuzer over. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Ik krijg nu ook om de haverklap de 503 foutmelding, ik hoop dat het tijdelijk is..

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik zou het wellicht een verbetering kunnen vinden, ware het niet dat ik instant koppijn krijg van de brightness.

En nee, ik ga niet voor Tweakers speciaal mijn brightness omlaag schroeven.

Ik wil gewoon een donkerder theme kunnen kiezen.

Meh.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 16:30
Vindt het ook maar niks. Mis de sidebar en vindt het een beetje te wit allemaal. Daarnaast wordt de helft van mijn scherm niet gebruik (wat ook nog is allemaal wit is). Nee, doe mij maar de "oude" tweakers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NMe schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:10:
Als jullie nou eerst eens een paar uurtjes met de nieuwe layout werken om eraan te wennen voor je een mening geeft, dan komt de "het is allemaal kut"-kritiek misschien wat serieuzer over. ;)
Dingen die er nu niet zijn, zijn er over 'een paar uurtjes' nog steeds niet.

Die 503's maken me nog weinig uit, maar waarom kan je bij reply 100% breedte gebruiken en bij lezen van een topic maar 80~90%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 16:28
Bij het forum zet ik mijn zonnebril op,te fel.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 15:15
Het kan aan mijn instellingen liggen maar ik heb nu rechts een heel groot leeg wit vlak waar bij sommige topics alleen bovenin iets staat, dan had ik persoonlijk liever iets bredere posts gehad. Verder ging ik altijd via dropdown-menu bij forum naar active topics, maar nu is dat met 2 klikken. Ok dat is niet veel, maar klik persoonlijk liever direct op actieve topics dan eerst met tussenstap.
De grote MAAR is wel dat het waarschijnlijk moet wennen dus ik heb me uiteindelijke mening nog niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 05-06 17:06
Waarom is alles voorzien van zoveel marge? De myReact-lijsten zijn bijna twee keer zo lang geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Punt is dat Tweakers 6 out of the box de beste site was die ik ooit heb gebruikt. Wellicht was het grafisch enigszins gedateerd, maar bruikbaar > design. Tweakers 7 = design>bruikbaarheid.
Wellicht dat er met de nodige tweaks nog een prettig bruikbare site van te maken is, maar out of the box is de overstap van 6 naar 7 voor de fanatieke tweaker-lezer een deftige achteruitgang.

(no offense op het ongetwijfeld harde werk van devvers, maar ik ben blij dat ik dit jaar niet op tweakers heb gestemd voor website van het jaar, want dat is het in deze vorm namelijk niet meer, deze scepter hebben jullie hiermee namelijk zelf overgedragen aan HWI, wat nu ineens voor mij de prettigst te gebruiken site is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 10:35

Zorian

What the fox?

Ik vind het 50/50. Leuk nieuw uiterlijk, maar mij véél te wit. En ik mis de categoriekleurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476843

Te kaal en wit. Lijkt wel een Apple produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Over die brightness trouwens, ik kan me herinneren dat er bij de vorige 1-2 grote updates van de site hetzelfde commentaar te horen was: het forum is veeeeeeeeeeeeeel te bright, en toen werd er na ampel beraad volgens mij de tweakers_nightlife oid optie geintroduceerd voor een ieder.

Vraag me nu dan toch even af of dat een optie is om wederom in te voeren en ook wat de redenatie is om wederom voor deze extreem felle layout te kiezen, en ook vraag ik me af of de developers hier zelf totaal geen last van hebben (ik kan het me echt niet voorstellen....).

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 16:48

AzzKickah

06-CENSORED

Nou ja, waardeloos is het niet, maar alles neemt teveel ruimte in. Een beetje als Outlook 2013 zeg maar. Veel te veel wit en te ruim opgezet. Ik moet meer scrollen dan in 6.

Het design is wel mooi, maar de frontpage vind ik persoonlijk bijvoorbeeld iets onduidelijker in het weergeven van welke artikelen je al hebt gehad. Die rode links in 6 sprongen er meer uit.

En inderdaad, waar zijn de catagorie-kleurtjes??

En huh? Waar is de Active Topics en MyReact link bovenin? :?

Maar het zal ook een deel wennen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door AzzKickah op 18-10-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Monk
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-03 22:03
Dat hij traag is en errors geeft, wordt wel verholpen :)

- Ik mis de menu balk. Telkens de terug knop gebruiken om terug naar het nieuwsoverzicht te gaan.
- Wit

Leuk voor tablet gebruikers misschien, maar daar is toch een app voor? pas die dan aan :)

Geen verbetering vind ik.

Klik hier voor een vergelijking met oude site!

[ Voor 18% gewijzigd door Mr.Monk op 18-10-2012 12:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

eL_Jay schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:16:
[...]

Punt is dat Tweakers 6 out of the box de beste site was die ik ooit heb gebruikt. Wellicht was het grafisch enigszins gedateerd, maar bruikbaar > design. Tweakers 7 = design>bruikbaarheid.
Wellicht dat er met de nodige tweaks nog een prettig bruikbare site van te maken is, maar out of the box is de overstap van 6 naar 7 voor de fanatieke tweaker-lezer een deftige achteruitgang.
...en misschien heb je daar zo'n heftige mening over juist omdat je blijkbaar zo blij was met de vorige layout? Nogmaals: je hebt de oude site nog in je hoofd zitten en wist daar alles te vinden. Je hebt deze site nog geen uur gezien. Werk er gewoon even mee en vorm morgen of overmorgen je mening. Nu roepen dat alles ruk is heeft geen enkele zin. ;)
(no offense op het ongetwijfeld harde werk van devvers, maar ik ben blij dat ik dit jaar niet op tweakers heb gestemd voor website van het jaar, want dat is het in deze vorm namelijk niet meer, deze scepter hebben jullie hiermee namelijk zelf overgedragen aan HWI, wat nu ineens voor mij de prettigst te gebruiken site is.)
Ik kan niet anders dan zeggen dat je dat verdomd snel geconcludeerd hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 15:56

ResuCigam

BOFH

Koenvh schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:24:
[...]

Niemand houd je tegen om de tracker gewoon weer neer te zetten... Tracker (rechtsbovenaan), Fixeer rechts... Simpel toch ;)
Super! heel erg bedankt, heb me rot gezocht in de instellingen :)

[ Voor 79% gewijzigd door ResuCigam op 18-10-2012 12:26 ]

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In de hoop dat dit werkt, krijg geen foto geupload in mijn karma-dinges.

Maar wat is hier nu serieus het nut van? Boven topic lezen, onder reply.
Afbeeldingslocatie: https://p1a1dw.bay.livefilestore.com/y1pSY56WqpqfxzlyHQCi-27pIuY5rmv8gC3MTeNJ1hiQQGYPAEWZir7YWA3s_79eS-t5UUn9OEixBmkMmVAVTc3SHHoW4zz5pgD/breedte.png?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Ik vind het opzicht wel meevallen. Alleen mis ik het klikken op m'n username, dat gebruikte ik echt vaak. :( Nu moet ik er 5x voor klikken of zo om er te komen. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:34
Ik vind het geen verbetering en ik krijg pijn aan mijn ogen van de felle "kleuren" wit en lichtgrijs. Verder is zoals meerdere mensen al opmerken de informatiedichtheid niet OK. Alles uit elkaar getrokken, je scrollt je wezenloos en ik vind alles kaal aanvoelen. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

ResuCigam schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:22:
Ik zal in deze nieuwe layout zonder trackers zelden meer reageren/helpen op het forum, ik ga daar echt niet meerdere malen per dag voor door de site heen klikken om te kijken of ik nog iemand kan helpen.
Niemand houd je tegen om de tracker gewoon weer neer te zetten... Tracker (rechtsbovenaan), Fixeer rechts... Simpel toch ;)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik kan me nog wel de vorige verandering herinneren, ik vond de gewijzigde lay-out toen ook niks. Na een aantal weken wilde ik niks anders. Ik vind het nieuwe design wel goed!
Heeft iemand trouwens wel enig idee hoe je je forumavatar en onderschrift kan wijzigen? Ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 16:22
Ik vind het qua looks wel iets mooier maar het is er niet echt overzichtelijker van geworden. Als je in de pricewatch of V&A iets wilt zoeken moet je vaker klikken dan voorheen.

Ook de kleuren van de forum categorie mis ik enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Uitloggen gaat ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Wat ik wel verschrikkelijk vind is dat ik alleen nog maar een bak reclame en een quickreply-box in m'n beeld heb als ik een topic open en op END op het toetsenbord druk (wat ik aaaaltijd doe).

Kun je dus eerst weer een stukje naar boven scrollen. Nope, da's gewoon echt k*t :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Kinderziektes. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476843

Dat is ook precies de reden voor de wijzigingen. You check in but you don't check out ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 10:22

Royz

Kleurenblind!!

Waar is de optie, terug naar paarse Henk?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waar vind ik nu de snelkoppeling naar mijn eigen berichten?

Deze link dus:

http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/23160

Die stond normaal altijd boven forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik ben het eens met eL_Jay betreffende de leesdichtheid. Ik heb waardering voor het werk dat gedaan wordt om t.net modern te houden, maar ik zou de leesdichtheid bijv graag zelf kunnen instellen (als dat een optie is).

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
Er is bewust gekozen om de breedte van het forum gelijk te houden om alle topicstarts waar vele uren noest werk in zitten niet te vern##ken. Voor de overige designkeuzes en vragen daarover is het even wachten op het productteam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:43

MsG

Forumzwerver

Het is wel weer typerend voor het Tweakers-publiek om na 1 seconde van verandering meteen dik te klagen :-), conservatief hoopje.

Ik vind het er strak en fris uitzien. Wel vind ik het jammer dat de functionele forumkleurtjes verdwijnen. Zo kon je los van de bookmark-titels te lezen meteen zien waar het topic over ging en welke je dan even weer wilde lezen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 06-06 14:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

Frontpage: een verbetering op bijna alle vlakken
Forum: een verslechtering op veel vlakken

• Lay-out veel te licht
• Nog veel erger: geen enkele mogelijkheid om het aan te passen zonder browserspecifieke handmatige tweaks*
• Active Topics knop is verdwenen.
• Afstand tussen posts is te groot (aka te veel scrollen)

Mijn tijd forum vs FP is like 95/5 dus voorlopig ben ik voor verslechtering.

*) Custom CSS is dood en geen mogelijkheid een oude lay-out te kiezen.
Vooral dat laatste vind ik erg kwalijk.

[ Voor 4% gewijzigd door PromWarMachine op 18-10-2012 12:40 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:48

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

NMe schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:21:
[...]

...en misschien heb je daar zo'n heftige mening over juist omdat je blijkbaar zo blij was met de vorige layout? Nogmaals: je hebt de oude site nog in je hoofd zitten en wist daar alles te vinden. Je hebt deze site nog geen uur gezien. Werk er gewoon even mee en vorm morgen of overmorgen je mening. Nu roepen dat alles ruk is heeft geen enkele zin. ;)

[...]

Ik kan niet anders dan zeggen dat je dat verdomd snel geconcludeerd hebt. :)
Als ik je posts in dit topic lees dan krijg het gevoel dat je je persoonlijk aangevallen voelt, maar dat is helemaal niet nodig. Mensen geven onderbouwde feedback en die blijkt om sommige vlakken ook nog eens heel consistent te zijn. Uiteindelijk is het aan de gebruiker om te bepalen of hij iets goed vind of niet, niet aan de developer.

Zelf hoop ik ook op een update binnenkort. Heel veel wit en een minder efficiente indeling van het scherm. Als het gaat om MyReact heb ik daar een topic voor geopend: \[forum/feat] MyReact toont weinig informatie ik hoop dat het op de goede plek staat trouwens, zie dat deze discussie in LA staat.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Mag ik Tweakers rev. 6 weer terug? :'(

Dank.

Ik heb heus wel waardering voor developmenttime alleen heb wel vragen bij de bruikbaarheid van dit systeem. Deze stonden al in het polltopic beschreven. Het commentaar van NMe dat we het eerst maar eens dagenlang aan moesten kijken terwijl bepaalde dingen er domweg niet waren, vind ik dan ook behoorlijk ongegrond. Bugs zal je altijd houden, geen probleem, al vind ik het groeiende lijstje dan ook enigszins verontrustend. Hoe zit het met de testomgeving vooraf?

[ Voor 5% gewijzigd door Jejking op 18-10-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Forum lijkt meer op een paar bij elkaar geraapte posts ipv een discussie, staat allemaal veel te ver uit elkaar en geen verbintenis met elkaar

Ohh en het is veel te wit, of is dit al gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jazzy schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:40:
[...]
Als ik je posts in dit topic lees dan krijg het gevoel dat je je persoonlijk aangevallen voelt, maar dat is helemaal niet nodig. Mensen geven onderbouwde feedback en die blijkt om sommige vlakken ook nog eens heel consistent te zijn. Uiteindelijk is het aan de gebruiker om te bepalen of hij iets goed vind of niet, niet aan de developer.
Ik voel me helemaal niet persoonlijk aangevallen wat ik heb niks met de nieuwe layout te maken. Sterker nog, voor mij had het allemaal ook niet gehoeven. :P Ik reageer dan ook niet op de onderbouwde kritiek (al vind ik daar in de meeste gevallen nog steeds dat ook die mensen de nieuwe layout eerst eens een kans moeten geven) maar op de mensen die in twee regels zeggen dat het allemaal klote is. Onderbouwde kritiek is prima. :)

En die brightness mag wat mij betreft inderdaad ook omlaag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
Beterss!! Ik vind het mooooi. :) Klein puntje is dat die zwarte balk bovenaan er een beetje 'lullig' bijhangt. Maar verder top!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

NMe schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:43:
[...]

Ik voel me helemaal niet persoonlijk aangevallen wat ik heb niks met de nieuwe layout te maken. Sterker nog, voor mij had het allemaal ook niet gehoeven. :P Ik reageer dan ook niet op de onderbouwde kritiek (al vind ik daar in de meeste gevallen nog steeds dat ook die mensen de nieuwe layout eerst eens een kans moeten geven) maar op de mensen die in twee regels zeggen dat het allemaal klote is. Onderbouwde kritiek is prima. :)
Okay, dan heb ik het verkeerde tussen de regels door gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

kamstra schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:11:
Ik zou het wellicht een verbetering kunnen vinden, ware het niet dat ik instant koppijn krijg van de brightness.

En nee, ik ga niet voor Tweakers speciaal mijn brightness omlaag schroeven.

Ik wil gewoon een donkerder theme kunnen kiezen.

Meh.
En Google dan? En nu.nl. En en en... op internet zijn zoveel sites met een witte achtergrond.

Verder is alles ruk wat nieuw is bij veel mensen. Nu willen we Tweakers 6, maar tijdens de introductie vond men dat ook ruk en wilde ze Tweakers 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik zou toch nog steeds graag de site wat donkerder kunnen maken...pfff wat een licht :( *scherm donkerder zet

enne ik gebruik de donkere google :P, maar ik vind dit licht grijs op wit niet echt helemaal relax

verder wel ok, mis alleen de active topics link/knop op iedere plek (dus ook vanuit topic) maar mischien heb ik die nog niet gevonden :P

edit : zo mijn browser nu even groot gemaakt als het grijze stuk....dat scheelt een hoop :)

[ Voor 66% gewijzigd door mrsar op 18-10-2012 12:51 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik zie tevens een foutje. Als je een DM krijgt en je klikt op die DM dan gaat hij per definitie altijd naar pagina 1, post 1 i.p.v. de nieuwste post. Vooral bij DM-draadjes met meerdere pagina's is dat best hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 15:10

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:32:
Er is bewust gekozen om de breedte van het forum gelijk te houden om alle topicstarts waar vele uren noest werk in zitten niet te vern##ken. Voor de overige designkeuzes en vragen daarover is het even wachten op het productteam. :)
Volgens mij is dat niet helemaal gelukt, ik krijg in verschillende topics namelijk mooie dashed borders om images die het eerder echt niet hadden. Verder gematigd positief over de nieuwe layout, het zal voornamelijk wennen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Waar is trouwens de balk gebleven met "Er zijn X nieuwe reacties gepost"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Xereon schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:51:
die krijg ik gewoon hoor :) net nog met jou bericht ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Die is er wel :) Maar zal nog wel beetje buggy zijn omdat de hele site af en toe ook niet werkt voor een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

mrsar schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:52:
[...]

die krijg ik gewoon hoor :) net nog met jou bericht ;)
Vreemd, ik zie hem in geen enkel topic meer. Pas na een F5 zie ik de nieuwe berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik zie iig dat er al wel wat verbeterpuntjes zijn, maar goed, daar zijn ze ook alweer druk mee bezig. Dat stond op de pagina te lezen toen de layout veranderd werd.
Daarnaast vind ik het niet helemaal netjes hoe deze poll is opgezet, die is veel te sturend. Als je het geen ware verbetering vindt is het dan meteen waardeloos?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Een goede poll heeft polariserende stellingen, anders krijg je nooit inhoudelijke discussie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30

DarkSide

theres no place like ::1

Het kost even wat aanpas werk. Maar het ziet er goed uit. En tot nu toe nog tevreden.
gewoon even paar dagen wachten. Maar voorals nog een vooruitgang

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 17:02
Ik geef het eerst even de tijd, heb in ieder geval de sidebar teruggezet. Verder is het even wennen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 18:42

JoepW

iRacer & Home Assistant

SandaX schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:51:
[...]

Volgens mij is dat niet helemaal gelukt, ik krijg in verschillende topics namelijk mooie dashed borders om images die het eerder echt niet hadden. Verder gematigd positief over de nieuwe layout, het zal voornamelijk wennen zijn denk ik.
Klopt. Kijk hier maar:
iRacing: Seizoen 3 - 2012

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

franssie

Save the albatross

Ik vind het een verbetering. 5 was goed, 6 heb ik altijd al bagger gevonden dus 7 is weer een stap de goede kant op !

:9

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
Tom schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:48:
[...]

En Google dan? En nu.nl. En en en... op internet zijn zoveel sites met een witte achtergrond.

Verder is alles ruk wat nieuw is bij veel mensen. Nu willen we Tweakers 6, maar tijdens de introductie vond men dat ook ruk en wilde ze Tweakers 5.
Maar je wil juist iets wat ''out-of-the-box'' goed werkt, je wil niet hoeven wennen, iedereen is gebaat bij structuur en dezelfde dingen.

Ik wil niet zeggen dat veranderingen slecht zijn maar het is wel de bedoeling dat het overzichtelijker en fijner word om overal heen te navigeren en zonder moeite alles te lezen (Ja google is ook wit maar daar zit ik geen 1-2 uren per dag op, tweakers wel)

Qua functionaliteit is het vooruit gegaan maar er zijn wel dingen verplaatst, je moet vaker klikken e.d. om ergens te komen, dingen zijn verplaatst, naar mijn mening allemaal erg onoverzichtelijk.

Het ergste vind ik nog wel dat alles niet meer modulair is, het is niet meer het goed ouwe ''Ik druk een t in de URL-balk -> druk op enter en ik zie meteen het recente aanbod van tweedehands spul plus alle nieuwsberichten van de dag zonder dat ik ergens op hoef te klikken of te scrollen.''

Ik zal nog even moeten wennen maar ik ben niet voor zulke drastische veranderingen.

Voor nu vind ik het he-le-maal niks en afschuwelijk maar ik kan pas goed oordelen als ik het een paar uur gebruikt heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

.

[ Voor 105% gewijzigd door Help!!!! op 18-10-2012 13:05 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk zo'n breedbeeldscherm, kun je tenminste opvullen met loze ruimte... Why Tweakers, Why?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 08:49

Roytoch

Nietes

2x 1280x1024 hier (werk) en geen mogelijkheid om de tracker te fixeren. Waarom nou toch :'( dat was mijn primaire navigatie...

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 18:42

JoepW

iRacer & Home Assistant

En waar is de RSS button bij het forum gebleven?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
hier
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9n6Jaji48df9uMYRFNeOKbIE/medium.png
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Haha wat een zeikers toch altijd.
Ik vind het nieuwe design dikke prima, past anno 2012 goed.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:55
Jejking schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:40:
Hoe zit het met de testomgeving vooraf?
Die was er :) En daar bleek het na een dagje zelfs te wénnen. Missende dingetjes natuurlijk niet, maar die komen later nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Prima verbetering, prima kleuren. Zier er goed uit op mijn U2410. Beter te lezen dan met de oude site.

En met iedere vernieuwing heb je altijd dezelfde klagers met hun "vroeger was alles beter" policy.

Kleur van de tracker had wat meer mee mogen gaan met de algehele kleur van de site. Ziet er nu uit alsof het een los niet erbij horend ding is. Verder mag men nog steeds wel eens gaan kijken naar de logica van de categorieen in de pricewatch. Die klopt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 10:46
Ik vind het een mooi, strak design, al mis ik zelf ook de forum-kleuren. Ik weet de kleuren niet eens meer uit m'n hoofd, maar ze zorgden er wel voor dat ik snel kon vinden wat ik zocht, en de voor mij interessante topics uit de active topics kon halen. Ik kan me wel voorstellen dat het in de huidige layout erg druk zou worden, maar misschien dat de kleuren iets minder prominent terug kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

SinergyX schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:08:
[...]

Bovenaan:
Reageer•Rapporteer•Bookmark•Postreminder
Ik wil geen topic bookmarken, ik wil een post in een topic bookmarken. Ik wil makkelijk terug kunnen in topics waar ik gebleven was. Nu moet ik alles weer doorlezen in een topic voordat ik ben waar ik gebleven was. Dat is wat ik bedoel, en dat vind ik echt een superhandige functie die in nu mis/niet zie.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Het gaat mij niet om wat ik mis of niet het is gewoon het WIT.. PIJN PIJN PIJN.

een layout die bestaat uit headline.gif en bgcolor=#FFFFFF is geen layout dat is mensen met 20+ inch schermen recht op de oogballen pissen!

Ik heb zojuist onder een bak TL balken mijn ogen even wat rust gegeven en zit nu met zonnebril op de site te bezoeken.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Ik vind het nieuwsgedeelte overigens wel erg veel op geenstijl lijken. Ik zie liever gewoon kopjes zodat ik zelf kan selecteren wat ik wil lezen zonder eerst (bijv.) 10 voor mij irrelevante nieuwsartikelen te moeten doorscrollen.
Hoe krijg ik de tracker op de site? Ik zie het tracker icoontje en bij de intstellingen kan ik het aantal tracks selecteren, maar hoe krijg ik deze trackers weer aan de vertrouwde linkerkant van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 04-06 10:22

Royz

Kleurenblind!!

Even serieus, waar vind ik de topics waar ik zelf op heb gereageerd nou? Ik kan ze nu alleen vinden door naar mijn eigen profiel te gaan, dan op Historie te klikken. Dat kan vast sneller

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:20
ResuCigam schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:22:
[...]

Super! heel erg bedankt, heb me rot gezocht in de instellingen :)
Het ligt misschien aan mij, maar waar is de mogelijkheid om de tracker te fixeren dan? Ik kan alleen naar de instellingen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Laatst online: 23:39

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Algehele indruk: opgeruimt uiterlijk, ziet er wel okee uit. Strak. Maar....

Forum:
• Teveel loze ruimte tussen posts op het forum.
• Teveel loze ruimte tussen post header (naam/datum) en daadwerkelijke post, waardoor je (samen met het vorige punt) al snel veel moet scrollen.
• Te lichte kleuren. Mensen die zeggen dat o.a. Google ook wit is: google gebruik je bij voorkeur zo kort mogelijk: totdat je je resultaat hebt gevonden. Hier op het forum is je bezoekduur aanmerkelijk langer. Nu.nl vind ik om diezelfde reden ook niet heel prettig lezen.
• Opmerkelijk dat van de templates die abo's konden kiezen alleen de "tweakers" template is verdwenen. "got" en "silver" zijn nog wel selecteerbaar (en lijken ook nog te werken). Jammer, want ik gebruikte juist de "tweakers" template. Maargoed, daarvoor wacht ik even het werk van Wiethoofd af. :+

Daanraast een paar bugs (m.i.):
• Op "laatste" klikken bij een thread resulteert in naar bovenaan de laatste pagina genavigeerd te worden. Dit was voorheen gewoon de laatste post in die thread.
• Al eerder genoemd: bij DM's wordt je naar de allereerste DM in die thread gestuurd, niet de laatste. Soortgelijk probleem dus

Frontpage:
• Ook hier erg veel wit, maar dat lijkt de algehele stijl te zien.
• Tracker opzichzelf mis ik niet echt, behalve dan 1 specifiek onderdeel: de laatste paar blogposts. Ik denk dat het merendeel van de clicks op een blog hiervandaan kwamen. Om nu de nieuwste blog te lezen moet je drie keer klikken (meer>blogs>blogpost). Ik denk dat blogschrijvers (waarvan akte) dit flink zullen merken in het aantal lezers. En ja, je kan de tracker wel permanent zichtbaar maken, maar dat is 1: niet default en 2: dan moet je je browser flink breed hebben gemaakt om die optie te krijgen. Mijn browser heeft een breedte van bijna 1200 pixels en daar past het al niet op.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Datafeest schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:00:
Haha wat een zeikers toch altijd.
Ik vind het nieuwe design dikke prima, past anno 2012 goed.
Ik was bij de vorige layout-verandering niet zo te spreken over de vernieuwingen maar ik ben deze keer eigenlijk wel enthousiast. Het oogt lekker ruim en clean. Enig minpuntje vind ik dat de topics nu erg grijs ogen omdat er geen visuele afscheiding meer is tussen het bericht en de kolom met de user icon/data.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:42

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Tweakers 5 template is weg ;w

Die lage informatiedichtheid is ten behoeve van de telefoon- en tabletbrowsers? Welk percentage van de hits betreft dat? Dat kan ik in de browserstats niet goed terugvinden.
Voor de normale browsers lijkt het alsof er van de gebruikers verwacht wordt dat ze niet in staat zijn meer dan twee zinnen tegelijkertijd te kunnen verwerken. Dan maar Ctrl - -.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
eL_Jay schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:21:
Ik vind het nieuwsgedeelte overigens wel erg veel op geenstijl lijken. Ik zie liever gewoon kopjes zodat ik zelf kan selecteren wat ik wil lezen zonder eerst (bijv.) 10 voor mij irrelevante nieuwsartikelen te moeten doorscrollen.
Hoe krijg ik de tracker op de site? Ik zie het tracker icoontje en bij de intstellingen kan ik het aantal tracks selecteren, maar hoe krijg ik deze trackers weer aan de vertrouwde linkerkant van het scherm.
Klik op tracker, dan op fixeer rechts, die wordt daarna automatisch fixeer links, nog een klik en u bent klaar. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kYbqqAgZ3mB7zcAVkcHIULum/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu gok ik dat die extra verticale ruimte gekozen is om meer touch-vriendelijk te zijn, maar waarom staan die pagina nummer (link) en lastpage dan weer zo gruwelijk dicht bij elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik kreeg meteen een Windows 7 gevoel. De vreselijk verticaal wijd uit elkaar staande instellingenpagina's vind ik echt een crime. Vooral op een netbookje is het bron van ergernis. Ik wil het efficiënt en overzichtelijk lekker compact bij elkaar hebben staan zodat ik zo min mogelijk hoef te scrollen en te klikken.

Hier nu exact hetzelfde. Grote verspilling van verticale monitorruimte waardoor ik veel meer moet scrollen. Een grote verslechtering! Echt afschuwelijk.

De fout van de oude tracker was naar mijn mening dat die naar boven uit beeld scrolde met de pagina en dat die niet vast in beeld bleef staan en evt. apart te scrollen was. Ik weet niet of dat zonder frames kan en gebruik van frames schijnt tegenwoordig onder webdesigners het werk van de duivel of zoiets te zijn maar ik zou het prima vinden als dat het apart scrollen van de pagina en de tracker mogelijk zou maken. Moest je in de vorige versie alleen maar naar boven scrollen op een pagina om de tracker weer te zien nu moet je daar bovenop ook die tracker openen met een extra muisbeweging- en klik. Extra moeite en dus ongewenst. Maak de tracker links optioneel maar wel user-settable. Maak sowieso veel meer user settable. Ik lees hier dat ik de tracker zou moeten kunnen fixeren maar zie die instelling nergens staan.

Wat Microsoft NOOIT heeft kunnen begrijpen is waar de P in PC voor staat en die hebben ook altijd vóór de honderden miljoenen gebruikers besloten 'wat we nu weer moesten willen'. Mateloos irritant dat men iedereen dwingt om op een andere manier met de computer om te gaan i.p.v. de nieuwe gebruikersinterface NAAST de oude aan te bieden en de individuele gebruiker de KEUZE te geven in plaats van dat vóór die gebruiker te beslissen. Ik heb dat altijd een groot gebrek aan respect van de zijde van Microsoft voor hun klanten gevonden.

Waarom de GOTters niet de keuze uit diverse lay-outs/thema's geven? Dat kan bij veel gangbare forumsoftware ook, als de admin zo vriendelijk is om die te installeren. De huidige kleuren zijn, zoals velen al opmerkten, veel te licht.

Verder lijken de keuzemogelijkheden voor verschillende typen searches binnen een topic in de zoekbalk (zoals poster) verdwenen te zijn wat ik erg onhandig vind om bepaalde bijdragen terug te vinden om bijv. naar te linken als dat relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:27:
[...]

Klik op tracker, dan op fixeer rechts, die wordt daarna automatisch fixeer links, nog een klik en u bent klaar. :)

[afbeelding]
Kijk dat verklaart dus een hoop. Die mogelijkheid heb ik niet, heeft dus waarschijnlijk te maken met scherm resolutie die ik hier heb (zoals iemand anders ook al leek te melden). Zit namelijk op 1280 x 1024 op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 15:15
[...]

[afbeelding]
Bij mij staat alleen instellingen in de tracker nadat ik op het logo'tje heb geklikt en hij komt vanuit de zwarte bovenbalk. Dus ik heb niet het stipje en dan de fixeer keuze.
Volgens mij heeft degene waarop jij reageerde dit ook niet.

EDIT:
Verder ligt het misschien aan mij maar als ik het me goed herriner was bij de vorige versie als ik de pagina refreshde dat hij dan weer schoot naar de plek waar hij op de pagina was, maar nu blijft het boven in de pagina staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Pompi op 18-10-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
Ligt het aan mij of kan ik geen zoekbalk vinden om in de pricewatch een artikel te zoeken? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
[...]

[afbeelding]
Helaas ontbreekt die optie bij mij :( kan enkel instellingen selecteren (zullen wel de kinderziektes zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 00:37

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik vind de nieuwe tweakers nog erg kil en klinisch ogen, en deze post van cheetah zegt eigenlijk alles wat ik ook wilde zeggen:

Cheetah in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'

Ik hoop echt dat er nog veel verbeteringen worden door gevoerd want zoals het nu is komt het niet eens in de buurt van de vorige layout.. voor nu ben ik er echt niet over te spreken.

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 18-10-2012 13:38 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buti
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 09:21
Ik krijg er een beetje Windows 8 gevoel bij: ik zie het als een verbetering voor devices met kleine schermen, hoge pixeldichtheid en touch. Maar voor de desktop is het een en al achteruitgang, wat heb ik nu nog aan al mijn screen real estate? Meer scrollen en klikken door pagina's die vanaf een 1680x1050 resolutie meer witruimte dan inhoud hebben.
Tevens doet het me allemaal "leeg" aan, veel tekst en vlakken maar weinig leven door images/backgrounds/gradients.

Heel jammer :(

4575kW PV, 2018 IONIQ EV, Home Assistant. Liever geautomatiseerd dan moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

[afbeelding]
Ik heb alleen "instellingen" staan, er staat geen "fixeer links of rechts"? :?

Hoe kan ik dit dan alsnog voor elkaar krijgen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01
Nou ik vind het overzicht van het forum een achter uitgang want als zo vaak is er weer eens geen rekening gehouden met mensen die kleurenblind zijn.
Als de tekst van het onderwerp nou gewoon zwart zou zijn dan is het vele malen beter leesbaar dan het huidige :X

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Tom schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:48:
[...]

Beste,

Ik denk dat ik niet de enige ben die hoopt op een template van Tweakers 5 layout voor het forum totop vandaag werd deze namelijk door mij (en misschien anderen) gebruikt.

Feedback die langer is dan 2 lijnen: Ik bezoek tweakers.net tot nu toe altijd via een computer met de nieuwe layout heb ik het gevoel dat ik best m'n browser sluit en mijn smartphone er bij ga nemen ..
Maw ik vind het voor mij persoonlijk een serieuse achteruitgang maar bon tweakers is niet de enige die dezelfde stap doet, tegenwoordig wil geen enkele site meer een "mobiele" variant want alle smartphones gaan toch naar de echte site. Met als resultaat dat je als computergebruiker nu vast zit aan de mobiele variant .. (mss een optie om destop.tweakers.net te crëeren ? voor mensen die stockvast zitten in de oude layout .. )

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
eL_Jay schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:30:
[...]

Helaas ontbreekt die optie bij mij :( kan enkel instellingen selecteren (zullen wel de kinderziektes zijn)
Als ik mijn browser scherm over mijn twee schermen uitrek, komt de optie dus tevoorschijn. Fixeer ik hem op links, zet mijn browser scherm weer normaal en weg is de tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Vanavond dan maar eens op mijn desktop proberen de tracker aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik vond het al raar dat op de frontpage iedereen zo positief was.

Een paar puntjes:

-Weg met dat wit! Terug naar grijs!
- Bijna de helft van mijn scherm is witruimte geworden bij de frontpage of reacties lezen.
- Reactiescore is veel te prominent in beeld, dat nummertje kan echt wel kleiner.
- Als je de reacties wat breder maakt, dan nemen ze verticaal wat minder ruimte in!
- Geen kleuren meer op het forum!?
- Selectiecriteria links ipv vertrouwd rechts bij de Pricewatch -> Waarom?
- Site is trager ipv sneller geworden.
- Tracker kan "gelukkig" nog worden vastgepind, maar vloekt dan vreselijk met grijs op strak wit.
- Alle artikelen door elkaar op de frontpage -> No-go! Ik wil weer terug naar een aparte "downloads" kop en een apart "filmpjes" kop.

En nog vast wel meer.
Ik ben eigenlijk een beetje teleurgesteld in het nieuwe design. Op een tablet zal het vast en zeker beter werken, maar op een desktop? Veel te veel loze ruimte en onnodige veranderingen!

*Net zoals de vergelijkingen met Metro dus, gelikt, maar niet productief!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:25

DizzyWeb

Ondertiteld

wildhagen schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:31:
[...]

Ik heb alleen "instellingen" staan, er staat geen "fixeer links of rechts"? :?

Hoe kan ik dit dan alsnog voor elkaar krijgen?
Krijg je alleen als je scherm 15xx pixels breed is. Ik zie 'm ook niet, tenzij ik m'n scherm idioot breed maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 10:41

Infant

It's a floating Dino!

Ik ga nu naar de Gamma een lasbril kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het is natuurlijk voornamelijk een kwestie van even wennen, en weer de layout jezelf eigen maken. Daar ben ik het gewoon helemaal met je eens.

Nu klikte ik op quote, en krijg over de juiste breedte de pagina voor m'n neus.

Terwijl als je een topic leest, die breedte in eens een stuk minder is, daar staat een relatief klein blok met google ads. Hierdoor is het dus niet meer gecentreerd, en kijkend naar het kleine blokje, is het redelijk zonde van de ruimte die voor de posts niet gebruikt worden.

Ik vind het zelf namelijk rustiger ogen als de boel gewoon gecentreerd is. En bij het lezen van een topic is dat door de reservering van de ads niet het geval.

Persoonlijk zie ik dan liever een topic gewoon weer op volle breedte, en dan de ads liever tussen de forum-post zetten. Zoals ook onderaan een pagina het geval is. Dan heb je ook een groter blok tot je beschikking. Al zou ik er ook niet vies van zijn als er een skyscraper zou komen, als het beeld maar volledig gebruikt wordt in gecentreerde weergave. Al is dat wellicht wat OCD-achtig te noemen :P

En over het uiterlijk zelf... Lijkt wel alsof de trend die microsoft gezet heeft in hun nieuwe logo ook hier z'n intrede heeft gedaan.

Ik vind hem zeker niet lelijk hoor. Maar het zal zeker even wennen zijn. Maar dat was bij elke vernieuwende layout natuurlijk ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hmm, vreemd. Op m'n laptop staan de reacties in een (licht-)grijs vak, maar op m'n desktop met 2 Dell 1908FPt schermen zijn die vakken zo goed als wit.

Dus het is allemaal wit met zwarte tekst en hier en daar een blauw knopje, smiley en avatar.

Veeeel te saai.

Wel gek, die vakken zijn hier op m'n desktop echt zo goed als wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
niet kunnen zoeken op het forum binnen een topic is echt een enorme achteruitgang

edit: en ik vind alles wel erg wit ook

verder mooi rustig design

[ Voor 30% gewijzigd door benedictuz op 18-10-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

benedictuz schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:38:
niet kunnen zoeken op het forum binnen een topic is echt een enorme achteruitgang
Deze verbaast mij wel, je ziet vaak reacties in grote topics 'heb je niet gezocht in het topic', heb je nu in iedergeval een goed excuus :P

Pagina: 1 2 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.