Test de nieuwe tracker!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
crisp schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:13:
[...]

Daar is om verschillende redenen niet voor gekozen:

- standaard heeft de site geen 'kader' om de content
- het in/uitklaplabel zou erg zwevend in de ruimte staan (mede door bovenstaande)
- de tracker zou dan niet op elke pagina op dezelfde hoogte kunnen beginnen
Zou je het uitklaplabel niet aan de zwarte balk in de header kunnen hangen? Op hogere resoluties is is hij er breed zat voor. Dan kun je de tracker daar ook aan hangen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
Bel 0909 TWEAKERS en hij is van jou! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 15:04
Dag goede Devvers.

Ik had een aanvulling of meer een idee.

Zou het ook mogelijk zijn om ipv heel het forum, om bepaalde topics/forumgedeeltes via de tracker te kunnen volgen?

Ik heb namelijk maar een kleine groep topics die ik volg, en heb niet zo'n behoefte aan random forum meuk in mijn tracker, maar als ik onder het nieuws bijvoorbeeld een aantal topics kan instellen die hij als enige tracked dan zou heel mooi zijn ( bijv: Diablo 3, Starcraft 2, battlefield 3 topic en het hele Apple iphone forum) en de rest van de nieuwe topics negeert

Met Vriendelijk Groeten

Dalyxia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skydream
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-05 23:45
Ik vind deze tracker al beter dan de vorige uit Tnet7. Toch vind ik 'm nog niet helemaal geintegreerd met de website (op 1920x1080). Hij staat nogal afzonderlijk zo, links of rechts van het witte content vak en op zich een beetje raar ten opzichte van de menubalk. Echter las ik net ook dat dit om bepaalde redenen niet mogelijk zou zijn helaas:
quote: crisp
- standaard heeft de site geen 'kader' om de content
- het in/uitklaplabel zou erg zwevend in de ruimte staan (mede door bovenstaande)
- de tracker zou dan niet op elke pagina op dezelfde hoogte kunnen beginnen
Ik vind de scroll versie ook geen meerwaarde hebben en zal zelf altijd voor de fixeer versie gaan omdat deze al beter in de layout past en minder op zichzelf staat. Echte een diepe (lengte) website is T.net niet. Wanneer er veel content is (zoals de pricewatch) is dit al verdeelt over meerdere pagina's). Daarom vind ik de scroll versie dus ook niet nodig.

Wel vind ik het goed dat de community om zijn mening gevraagd wordt en het dus ook kan testen.

Even in darkest of time, there will always be light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

TimWensink schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:36:
[...]

Dus omdat Windows het niet heeft, hoeft het niet? Beetje vreemd argument in mijn ogen.Zo`n tinyScrollbar ziet er sowieso al anders uit dan een normale (lees; Windows) scrollbalk, zonder pijltjes etc.

Ik denk dat er inderdaad niet veel mensen die scrollbalk zelf gebruiken om te scrollen, maar als je het doet, is het irritant dat de hover-style verdwijnt zodra je met de muis net buiten de scrollbalk komt. Dat gebeurd nogal snel bij zo`n smal balkje. Lijkt mij een heel kleine css-aanpassing die de algehele usability ten goede komt. ;-)
Ik ben er geen voorstander van om alteveel af te wijken van bestaande conventies, maar feitelijk is deze custom scrollbar natuurlijk al een behoorlijke afwijking :P

Onze interaction designer mag hier een oordeel over vellen. Het klopt dat het in feite geen grote aanpassing is :)
Dirk schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:38:
[...]

Zou je het uitklaplabel niet aan de zwarte balk in de header kunnen hangen? Op hogere resoluties is is hij er breed zat voor. Dan kun je de tracker daar ook aan hangen.
Ik denk niet dat we op dit punt nog grote wijzigingen gaan doorvoeren. Als alles goed is gaat dit morgen met de release van deze iteratie mee en zullen we zien hoe het verder in de praktijk uitpakt :)
Dalyxia schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:45:
Dag goede Devvers.

Ik had een aanvulling of meer een idee.

Zou het ook mogelijk zijn om ipv heel het forum, om bepaalde topics/forumgedeeltes via de tracker te kunnen volgen?

Ik heb namelijk maar een kleine groep topics die ik volg, en heb niet zo'n behoefte aan random forum meuk in mijn tracker, maar als ik onder het nieuws bijvoorbeeld een aantal topics kan instellen die hij als enige tracked dan zou heel mooi zijn ( bijv: Diablo 3, Starcraft 2, battlefield 3 topic en het hele Apple iphone forum) en de rest van de nieuwe topics negeert

Met Vriendelijk Groeten

Dalyxia
Het lijkt me een goed idee om in de toekomst ook een optie aan te bieden waarmee je je bookmarks kunt volgen. Dat zou in dit geval denk ik precies aansluiten op wat je bedoelt :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 20:37

_David_

FP ProMod

llama llama duck

dat de kleur van de footer en de tracker nu hetzelfde zijn is een hele goede aanpassing, lijkt nu veel meer een geheel :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:15
Ik vind de nieuwe tracker echt heerlijk, maar sinds ik ingelogd heb op tweakers.org, werkt tweakers.net niet helemaal netjes meer.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/27041159/tweak.png

Edit: Chrome 23.0.1271.95 m met 110% zoom is het probleem zo te zien. Wel gek ik dacht dat ik tweakers altijd al op 110% had staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Biersteker op 04-12-2012 01:40 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 17:05
Fijn dat de tracker er weer gaat komen, persoonlijk was het voor een groot gemis aan de nieuwe site.

Ik zou er zo mee willen werken, alleen zou ik liever de achtergrond ervan niet zo donker willen hebben, maar eerder iets van licht grijs, dan is het contrast van de witte achtergrond naar zwart in de tracker niet zo groot. Maar das persoonlijk.

Good work alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 09:20
Basement schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:52:
Fijn dat de tracker er weer gaat komen, persoonlijk was het voor een groot gemis aan de nieuwe site.

Ik zou er zo mee willen werken, alleen zou ik liever de achtergrond ervan niet zo donker willen hebben, maar eerder iets van licht grijs, dan is het contrast van de witte achtergrond naar zwart in de tracker niet zo groot. Maar das persoonlijk.

Good work alvast
Heb je custom css? Dat zou je eventueel dan zelf geheel naar je eigen smaak kunnen aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:46
Wat is er opeens met de tracker gebeurd? Ik had het voor elkaar gekregen dat deze gewoon mooi aan de linkerkant staat en altijd bij mij in beeld.

nu moet ik 'm opeens uitklappen en scrollt ie niet meer mee.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nu het ding live staat lijkt het wel alsof er geen spatie meer zit tussen de tijd en de naam van het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

TERW_DAN schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:43:
Nu het ding live staat lijkt het wel alsof er geen spatie meer zit tussen de tijd en de naam van het artikel.
Hier geen probleem, ook in andere browsers niet. Welke browser gebruik jij?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 12:11
Oh god, wie heeft de tracker veranderd? dit werkt echt voor geen meter. Kan ik die tracker weer terugzetten zoals die in het begin was? gewoon "floatend" naast de content, ipv dat die de content wegschuift?

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Nu zit er nuttelose witte ruimte tussen de tracker en content, als er helemaal naar beneden gescrolled wordt zit er onder de copyright ook hoop witte ruimte.

En het irritantste, de tracker scrollt niets met de rest mee. Is dit zo modern en hip dat dit moet?

screenshotje: http://www.frankdebot.nl/tweakers/snapshot6.png

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Keiichi schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:58:
Nu zit er nuttelose witte ruimte tussen de tracker en content, als er helemaal naar beneden gescrolled wordt zit er onder de copyright ook hoop witte ruimte.
Lijkt aan je browser te liggen, welke renderengine (en versie) gebruikt 'ie?
En het irritantste, de tracker scrollt niets met de rest mee. Is dit zo modern en hip dat dit moet?
Kan je aanpassen door op 'Scroll' te klikken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Noenie schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:54:
Oh god, wie heeft de tracker veranderd? dit werkt echt voor geen meter. Kan ik die tracker weer terugzetten zoals die in het begin was? gewoon "floatend" naast de content, ipv dat die de content wegschuift?
Ja, met Custom CSS

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Ok een kleine bug hier vanuit Miami USA 😁

Met safari op mijn iphone 4s kan ik de aantallen niet aan passen.
Als ik op bv plans druk dan krijg ik wek het plus en min reken maar ze reageren niet.

Maar verder SUPER jongens zelfs op mij iphone een tracker 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

crisp schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:50:
[...]

Hier geen probleem, ook in andere browsers niet. Welke browser gebruik jij?
Opera 12.10 onder Windows 7 64b.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aVHGzEkHGFppo8RsW1B1VYkU/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kan de voorganger van de nieuwe tracker weer teruggezet worden? Die drukt tenminste niet alles (zoals de DM indicator en berichten op GoT mocht die daar aan staan) aan de kant en buiten beeld. :/

En wat een enorme regelafstand zeg, dat kan wel heel wat minder.

En er is geen optie om de tracker wel op de FP maar niet op het forum aan te zetten.

[ Voor 56% gewijzigd door Raven op 04-12-2012 16:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

TERW_DAN schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:04:
[...]

[afbeelding]
Zijn dat 'gebookmarkede' advertenties? En heb je het alleen bij dat blokje?

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 04-12-2012 16:09 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Door de nieuwe tracker is nu alles niet meer gecentreerd. Ook heb je nu tussen de tracker en de content weer veel nutteloze ruimte. Kan hier nog iets aan gedaan worden? Dit ziet er niet uit.

Zijn dit nu serieus dingen waar vanuit de community over nagedacht moet worden. Als je dit zelf op een willekeurig 1920 scherm zet dan zie je toch dat het niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 149800 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:02:
Ok een kleine bug hier vanuit Miami USA 😁

Met safari op mijn iphone 4s kan ik de aantallen niet aan passen.
Als ik op bv plans druk dan krijg ik wek het plus en min reken maar ze reageren niet.

Maar verder SUPER jongens zelfs op mij iphone een tracker 😍
Het klopt dat die instellingsopties niet overal even goed werken op touch-devices. Daar wordt nog gezocht naar een oplossing :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 10:28

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Bij het groter en kleiner slepen van mijn venster (firefox 16.0.2) verspringt op een bepaald punt de tracker nogal vreemd. Dit verdwijnt pas als ik verder schaal of een andere pagina open:

tracker bug

Edit: verder wel mijn complimenten voor de nieuwe tracker, een stuk beter zo!

[ Voor 10% gewijzigd door floriske.nl op 04-12-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
crisp schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:00:
[...]

Kan je aanpassen door op 'Scroll' te klikken :)
Dat moet je me aanwijzen waar dat staat.

-edit-

de custom css verborg de opties bij de tracker.

Alleen die rare witte ruimte nog.

[ Voor 18% gewijzigd door Keiichi op 04-12-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

floriske.nl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:10:
Bij het groter en kleiner slepen van mijn venster (firefox 16.0.2) verspringt op een bepaald punt de tracker nogal vreemd. Dit verdwijnt pas als ik verder schaal of een andere pagina open:

[afbeelding]
Als je je scherm behalve breder/smaller ook hoger/lager sleept, dan werkt het wél goed. Als je alleen de breedte aanpast krijg je wat jij weergeeft. Dus, slepen aan de hoekjes :)
(Dit in Firefox 16.0.2)

TOP dat de Tracker live is mensen - * Anoniem: 399 is helemaal happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Keiichi schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:14:
[...]

Dat moet je me aanwijzen waar dat staat.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FyR36ISb6Grl5HMNanpWamxF/full.png
floriske.nl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:10:

[afbeelding]
Daar mist nog een stukje update voor de breedtewijziging van de tracker zo te zien. Ga ik fixen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:39
* Carpento blij met de nieuwe tracker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

crisp schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:08:
[...]

Zijn dat 'gebookmarkede' advertenties? En heb je het alleen bij dat blokje?
Ik heb het bij alle blokjes, en het zijn gebookmarkte advertenties, gewoon de standaard V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Is er niet een mogelijkheid om de layout te centreren en toch de tracker uit te schuiven? Er is namelijk wel genoeg ruimte voor, en dat is eigenlijk het enige wat me stoort. Krijg steeds het idee dat ik scheef op mijn stoel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:14

Eagle Creek

Breathing security

Ehm.. Ik heb helemaal geen tracker meer en ook geen knop om hem in te schakelen. Help?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 21:16
Eagle Creek schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:53:
Ehm.. Ik heb helemaal geen tracker meer en ook geen knop om hem in te schakelen. Help?
Custom CSS even uitzetten om te kijken of het daar aan ligt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ik heb geen custom css.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 10:08
Is het mogelijk om de tracker alleen te laten zien wanneer ik op de FP zit? En dus niet wanneer ik op het forum zit? Ik heb de FP altijd open staat in een eigen tab, met daarnaast nog een paar tabs voor verschillende subfora. En ik vind de tracker eigenlijk alleen nuttig op de FP, omdat ik vanaf een forum toch nooit naar de FP doorklik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Raven schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:04:
Kan de voorganger van de nieuwe tracker weer teruggezet worden? Die drukt tenminste niet alles (zoals de DM indicator en berichten op GoT mocht die daar aan staan) aan de kant en buiten beeld. :/
Maak je window breder, zet de tracker rechts of zet 'm uit. De tracker en de content passen nu eenmaal alleen naast elkaar als de browser breder is dan de breedte van de tracker en de content. Dat is een simpele optelsom.
En wat een enorme regelafstand zeg, dat kan wel heel wat minder.
Er is niets veranderd aan de regelafstand. Vergeleken met T6 is de regelafstand kleiner. De tracker begint ook nog eens hoger in beeld en de regels zijn langer is de breedte van de viewport dat toestaat.
En er is geen optie om de tracker wel op de FP maar niet op het forum aan te zetten.
Die is er niet meer. Ik vind het eigenlijk niet wenselijk om het forum in deze tijd nog steeds een uitzonderingspositie te geven. We bouwen één site waarin we alle functionaliteit zo goed mogelijk proberen te integreren.

Er is wel meer ruimte gekomen in de tracker dankzij de kleinere regelafstand en het feit dat hij nu hoger in beeld begint. Je hebt dus meer ruimte om een tracker in te stellen die goed werkt op het forum en de rest van de site.
Patriot schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:52:
Is er niet een mogelijkheid om de layout te centreren en toch de tracker uit te schuiven? Er is namelijk wel genoeg ruimte voor, en dat is eigenlijk het enige wat me stoort. Krijg steeds het idee dat ik scheef op mijn stoel zit.
De content wordt gecentreerd in de ruimte die er naast de tracker overblijft. Forumtopics staan uit het midden omdat ze niet de volledige breedte van het contentgebied gebruiken. Dat gaat nog veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Femme schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:16:

[...]

De content wordt gecentreerd in de ruimte die er naast de tracker overblijft.
Ja, dat snap ik. Mijn vraag is ook, kan het niet zo dat - mits er genoeg ruimte is - de layout in de viewport gecentreerd blijft en de tracker daar gewoon bij komt staan? Ten eerste komt de pagina dan niet scheef over, ten tweede heb je dan een wat minder grote kloof tussen tracker en content.
Forumtopics staan uit het midden omdat ze niet de volledige breedte van het contentgebied gebruiken. Dat gaat nog veranderen.
Wat gaat er nou precies veranderen? Het centreren van de content náást de tracker, of het niet volledig benutten van de beschikbare ruimte door de forumtopics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 10:08
[...]

Die is er niet meer. Ik vind het eigenlijk niet wenselijk om het forum in deze tijd nog steeds een uitzonderingspositie te geven. We bouwen één site waarin we alle functionaliteit zo goed mogelijk proberen te integreren.

Er is wel meer ruimte gekomen in de tracker dankzij de kleinere regelafstand en het feit dat hij nu hoger in beeld begint. Je hebt dus meer ruimte om een tracker in te stellen die goed werkt op het forum en de rest van de site.
Duidelijk. Dan is de tracker voor mij nutteloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Maak je window breder, zet de tracker rechts of zet 'm uit. De tracker en de content passen nu eenmaal alleen naast elkaar als de browser breder is dan de breedte van de tracker en de content. Dat is een simpele optelsom.

[...]

Er is niets veranderd aan de regelafstand. Vergeleken met T6 is de regelafstand kleiner. De tracker begint ook nog eens hoger in beeld en de regels zijn langer is de breedte van de viewport dat toestaat.

[...]

[...]

De content wordt gecentreerd in de ruimte die er naast de tracker overblijft. Forumtopics staan uit het midden omdat ze niet de volledige breedte van het contentgebied gebruiken. Dat gaat nog veranderen.
Om mijzelf even te quoten van de .plan pagina:
Niet iedereen heeft 'm zo breed open staan....
Neem als voorbeeld een full hd scherm, sleep in Windows 7 de browserwindow naar rechts (en een ander dat ernaast moet naar links) zodat ie de rechterhelft van het beeld in neemt: Browser neemt iets meer dan 900 pixels in de breedte in, niet 1260.

Gelijk? Ik kan mij vergissen maar de afstand lijkt veel groter. Er wordt iig ruimte verspild waardoor de tracker verticaal gezien niet in beeld past en scrollen vereist is. Als we moeten leven met deze tracker, kan er dan een instelling toegevoegd worden die de entries dichter onder elkaar zet? Nu is het namelijk:
- entry
- lege regel/ruimte waar een entry in past
- entry
- lege regel/ruimte waar een entry in past
etc
De tracker is in zijn huidige form niet bruikbaar voor mij. Tracker T7v1 ging nog (op het niet kunnen fixeren na), die drukte tenminste niets aan de kant.

Tracker T7v2:
Links: posts op forum vallen deels buiten beeld, DM indicator helemaal zowel op FP als GoT.
Rechts: tracker valt ondanks de witte ongebruikte ruimte tussen GoT en de tracker in zijn geheel buiten beeld op zowel GoT als de FP.

Links zou een optie zijn mits de tracker niet op het forum verschijnt. Helaas krijgen wij die mogelijkheid zo te lezen niet. En dan zijn er nog de DM en notificatie indicators die wegvallen door tracker T7v2.
Dat laatste zou opgelost kunnen worden door iets aan \[FP&GoT] Navigatie en zoekbalk passen niet aan aan breedte te doen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 04-12-2012 17:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Femme, hoe kan het dat ik op dit moment helemaal geen tracker heb, noch een knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Eagle Creek schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:58:
Femme, hoe kan het dat ik op dit moment helemaal geen tracker heb, noch een knop?
Je hebt ook geen uitstekende donkergrijze tab met een pijltje aan de linkerkant van je window?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

De tracker begint ook nog eens hoger in beeld en de regels zijn langer is de breedte van de viewport dat toestaat.
Dat hij hoger begint is wel ok.
[...]

FP <> Forum. Derhalve is uitzonderingspositie imo dus het verkeerde woord. Op GOT heeft niet iedereen behoefte aan die tracker.
Daarnaast is de verticale zwarte rand die zichtbaar blijft bij ingeklapte tracker imo ook behoorlijk storend.
[...]

De content wordt gecentreerd in de ruimte die er naast de tracker overblijft.
En dat vinden veel mensen dus bijzonder irritant. De vorige T7 tracker was wat dat betreft prima.l

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 20:13

switchboy

-ruimte te huur-

De nieuwe tracker is heel fijn! Wat de hele ervaring nog fijner zou maken is als de uitlijning van de pagina in te stellen was.

Wat ik bedoel is dat op 1650*1050 de uitlijning van de content (waar het uiteindelijk om gaat) mooier zou staan als het bijvoorbeeld maximaal 30px naast de tracker gespaced zou zijn. Nu is er voor het gevoel net een te groot gat tussen de tracker en de content. De 'zwaarte' van de pagina klopt nu net niet.

De plaats waar de content begint is niet natuurlijk om 'in het midden' te zijn. Het zou logischer en natuurlijker ogen als dit links uitgelijnd was. Als de tracker links staat.

Ik snap wel dat jullie doel is met zoveel mogelijk resoluties zo 'beeldvullend' mogelijk te zijn. Maar hoe hoger de resolutie hoe meer "loze" ruimte tussen tracker en content. Als ik de browser verklein naar de "minimum" breete zonder horizontale scrollbar is alle storende ruimte weg. De pagina oogt dan veel evenwichtiger en natuurlijker.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://gamesdust.nl/uploads/4c9038eb3ff8fc98e0f9c867c988ffff.png

[ Voor 3% gewijzigd door switchboy op 04-12-2012 20:15 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het zou fijn zijn wanneer je de tracker op scroll hebt staan dat de scrollbar niet de hele tijd zichtbaar is. Maar enkel wanneer je over de tracker hovert of nog liever wanneer je scrollt.

[ Voor 5% gewijzigd door Chip. op 04-12-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2014
Ik ben mijn tracker kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

TERW_DAN schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:04:
[...]

[afbeelding]
Dat lettertype ziet er erg vreemd uit? Is dat wel Arial?

Edit: nee dus, je hebt het zelf op Verdana staan in je custom CSS...

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 04-12-2012 20:53 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:28
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:09:
Door de nieuwe tracker is nu alles niet meer gecentreerd. Ook heb je nu tussen de tracker en de content weer veel nutteloze ruimte. Kan hier nog iets aan gedaan worden? Dit ziet er niet uit.

Zijn dit nu serieus dingen waar vanuit de community over nagedacht moet worden. Als je dit zelf op een willekeurig 1920 scherm zet dan zie je toch dat het niet klopt?
Idd nog steeds veel te veel ruimte. Heb nog steeds het gevoel dat ik op me ipad zit te kijken.
Veel te veel nutteloze ruimte. Get is gelukkig steeds minder aan het worden.

Maar het verlies is gewoon nog steeds groot op hoge resoluties.
Wordt weer wachten tot er goede custom css aanwezig is.

Gelukkig wordt het langzaam beter. Maar T6 was toch echt nog beter dan wat ik nu zie. Maar daarom lees ik TW ook een stuk minder dan vroeger.

[ Voor 32% gewijzigd door Rolfie op 04-12-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-02 15:14
Ik zag dit topic pas nadat de change was uitgevoerd....
leuk dat jullie de scroll/fixeer optie overgenomen hebben....

Ziet er, behalve de regelruimte, goed uit op een klein scherm
Op een groot scherm, ziet het er minder uit...zeker als er ruimte tussen de tracker en de content komt.

Zal morgen de boel weer eens tweaken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even een bedankje (ik kwam er net pas achter), het ziet er helemaal prima uit op mijn 1440x900 monitor!
Heel erg bedankt! d:)b

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-03 09:10
Beste tweakers.net. Ik vind dit wederom niet echt een mooie wijziging....

Punt een is het afgerond hoekje alles behalve mooi in het geheel. Dit mag weg naar mijn mening.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/1xlDR

Afgezien daarvan ziet het er op bijv. de voorkeuren pagina raar uit. (Zwarte streepje).
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/1xlBn

En de zwarte balk aan de linkerkant stoort me aangezien ik die rechts niet heb.

Dan het irritantste van alles, als ik hem uitklapt verschuift de inhoud van de pagina naar rechts (1920 x 1080). Dit terwijl ik genoeg ruimte over heb en dit dus totaal niet nodig is. Met als gevolg dat tweakers niet meer recht uitgelijnd is en je dus een heel vreemd beeld krijgt (en de tracker dus liever uit hebt staan).

Ik vind het super dat jullie naar de communicty luisteren en fixes snel doorvoeren, en het spijt me dat ik dit zeg maar wordt hier niet over nagedacht ofzo?!? Ik kan me niet voorstellen dat als je dit aan 10 devvers (of redactie) bij jullie voorlecht dat zij zeggen "this is the way to go".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-06 15:23
Op een 27" iMac is het een zee aan witruimte, tussen de tracker (die tot voor kort nog prima was!) en de content. Ok, 27" en hoger komt nou niet al te vaak voor dus ik snap dat het minder urgent is... Maar dit maakt mij best sad ;(

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2zs8yfm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Schnoop schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:01:
Beste tweakers.net. Ik vind dit wederom niet echt een mooie wijziging....

Punt een is het afgerond hoekje alles behalve mooi in het geheel. Dit mag weg naar mijn mening.
[afbeelding]
Dat is in lijn met de afgeronde hoeken linksboven en onderin.
Afgezien daarvan ziet het er op bijv. de voorkeuren pagina raar uit. (Zwarte streepje).
[afbeelding]
Kan ik niet reproduceren... :?
[...]
Ik vind het super dat jullie naar de communicty luisteren en fixes snel doorvoeren, en het spijt me dat ik dit zeg maar wordt hier niet over nagedacht ofzo?!? Ik kan me niet voorstellen dat als je dit aan 10 devvers (of redactie) bij jullie voorlecht dat zij zeggen "this is the way to go".
Er is al meermalen uitgelegd waarom uiteindelijk voor deze oplossing is gekozen, en persoonlijk als devver zijnde vind ik het een prima oplossing :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-03 09:10
Dat is in lijn met de afgeronde hoeken linksboven en onderin.
Dat mag dan wel in lijn zijn maar het ziet er evengoed niet uit.
Kan ik niet reproduceren... :?
Had zoom op 90% staan. Werkt overigens helemaal niet goed met zoomen, maar weet niet of dit voor jullie een eis is.
Er is al meermalen uitgelegd waarom uiteindelijk voor deze oplossing is gekozen, en persoonlijk als devver zijnde vind ik het een prima oplossing :)
Nogmaals, ook zoals Jeramaine aangeeft, het ziet er niet uit. Tweakers is niet meer gecentreerd en ik hou een mega "wit" ruimte over die ik eerst niet had. Ik heb dus nu tracker---wit--informatie. Iets wat gewoon volkomen nergens op slaat.

Dan mag "jij" als devver het prima vinden maar als ik alleen al het aantal klachten over de nutteloze witte ruimte lees in deze toppic zou ik er toch echt iets mee gaan doen.

Daarnaast is het zodra je genoeg ruimte hebt echt gewoon totaal nutteloos, raar, vreemd en niet mooi om je site niet in het midden uit te lijnen als dit wel kan...

Ik snap dat het niet leuk is dat mensen kritiek geven op je "meesterwerk" maar luisteren kan geen kwaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Het was mij gisteren pas opgevallen dat de trackbar terug dockable was. Heb hem maar meteen terug bovengehaald. Het verborgen zijn van actieve topics zorgde er toch voor dat ik minder door het forum wandelde.

En terug 20 active topics zichtbaar, die 10 was toch net iets te weinig.

Leuke optie om hem rechts ook te kunnen docken, maar mijn voorkeur is toch de linker kant.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Schnoop schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:45:
[...]
Had zoom op 90% staan. Werkt overigens helemaal niet goed met zoomen, maar weet niet of dit voor jullie een eis is.
Zoom in browsers is dusdanig buggy dat dat geen eis kan zijn :P
[...]

Nogmaals, ook zoals Jeramaine aangeeft, het ziet er niet uit. Tweakers is niet meer gecentreerd en ik hou een mega "wit" ruimte over die ik eerst niet had. Ik heb dus nu tracker---wit--informatie. Iets wat gewoon volkomen nergens op slaat.

Dan mag "jij" als devver het prima vinden maar als ik alleen al het aantal klachten over de nutteloze witte ruimte lees in deze toppic zou ik er toch echt iets mee gaan doen.

Daarnaast is het zodra je genoeg ruimte hebt echt gewoon totaal nutteloos, raar, vreemd en niet mooi om je site niet in het midden uit te lijnen als dit wel kan...

Ik snap dat het niet leuk is dat mensen kritiek geven op je "meesterwerk" maar luisteren kan geen kwaad...
Och, uiteindelijk ben ik niet de designer. Eerlijkheidshalve moet ik ook melden dat ik een monitor gebruik met een horizontale resolutie van 1600 pixels en daar is het echt perfect. Als ik een hogere resolutie had zou ik ook ws gewoon niet fullscreen browsen.

Het is duidelijk dat er twee kampen zijn; gebruikers die deze uitvoering beter vinden en gebruikers die de vorige beter vonden :P Ik weet niet of we die allebei wel tevreden kunnen krijgen en tegelijk ook aan andere randvoorwaarden kunnen voldoen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

crisp schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:51:
[...]

Dat lettertype ziet er erg vreemd uit? Is dat wel Arial?

Edit: nee dus, je hebt het zelf op Verdana staan in je custom CSS...
Hmm, dan zal die dat wel gecached hebben toen ik 'm van de week met de normale CSS bekeek.
Nouja, dan ga ik dat wel fixen (of de tracker weer gewoon Arial laten zijn, de enige reden dat ik een ander font heb staan is omdat de font van de titels er heel lelijk uitziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

TERW_DAN schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:21:
[...]

Hmm, dan zal die dat wel gecached hebben toen ik 'm van de week met de normale CSS bekeek.
Nouja, dan ga ik dat wel fixen (of de tracker weer gewoon Arial laten zijn, de enige reden dat ik een ander font heb staan is omdat de font van de titels er heel lelijk uitziet).
Voor headings gebruiken we Roboto - een custom font. De rendering van webfonts is inderdaad in sommige browsers niet optimaal nog. Waarschijnlijk kan je dan het beste gewoon dit doen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
h1, h2 {
  font-family: arial;
  font-weight: bold;
}

bedenk wel dat arial minder 'condensed' is dan Roboto, dus titels meer ruimte innemen (maar verdana is juist weer nog breder dan arial).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tnx, ga ik dat eens proberen.
Het grootste nadeel van Roboto vind ik dat het er niet uitziet als je geen cleartype gebruikt. En Cleartype aanzetten is voor mij een nogo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 195780 op 05-12-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Schnoop schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:45:
[...]

Er is een goede reden waarom de tracker in de hoek staat en dat is om de gefixeerde positie (die veel voordelen heeft, vooral op hoge verticale resoluties) mogelijk te maken. Ik denk dat veel gebruikers het irritant zouden vinden als er ergens een element zou zweven dat niet meescrollt met de content. Door het element in de hoek te plaatsen zweeft het niet. Natuurlijk hadden we er ook voor kunnen kiezen om de tracker erg breed te maken zodat hij dicht tegen de content staat, maar dan moet het hele ontwerp van de site omgegooid worden. Je wilt niet links of rechts een donkergrijs vlak hebben dat op hoge resoluties 1/3 van de breedte van het beeld vult maar nauwelijks is gevuld met inhoud. Alternatief zou zijn om aan de andere kant ook een donkergrijs vlak te creeëren. Dat zorgt ook voor meer aanpassingen.

De content wordt om een goede reden gecentreerde in het witte vlak en dat is omdat het evenwicht zoek is als de het contentgebied gecentreerd zou worden in de viewport terwijl er links of rechts een breed donkergrijs vlak is. Zie het onderstaande voorbeeld:

T7 gecentreerd met tracker op 1920 breed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 21:16
Ik zeg: voeg nog een tracker toe aan de linkerkant, dan is het pas echt in evenwicht! :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Precies, voer maar in. Het ziet er alleszins beter uit dan wat het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Femme schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:45:
Je wilt niet links of rechts een donkergrijs vlak hebben dat op hoge resoluties 1/3 van de breedte van het beeld vult maar nauwelijks is gevuld met inhoud.
Als ik niet fullscreen browse, staat er veel ruimte tussen en is de content niet gecentreerd:
Witruimte tracker

Als ik wel fullscreen browse, is er nog meer witruimte en lijkt de content (zeker binnen het witte vlak) nog steeds niet gecentreerd:
Witruimte tracker 2

Wat mij betreft mag die content dus wel een eind naar rechts, indien mogelijk. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 05-12-2012 11:06 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wanneer kunnen we deze verwachten? Net even op een grotere viewport gebruikt (de laatste dagen alleen maar op een 11" zitten werken, dus nog niet geod kunnen testen op een hoge resolutie), maar als ik dat screenshot vergelijk met de huidige situatie dan geniet mijn voorkeur toch echt zoals het er op het screenshot uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:15

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Helemaal top die nieuwe tracker!

Alleen 1 probleempje: als ik nu via mijn telefoon naar tweakers.net gaat heb ik ook de tracker in beeld. Is het mogelijk lokaal op te slaan of je hem wil of niet?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-05 22:19
Ik heb de nieuwe tracker links gefixeerd, maar ik heb vandaag al 2x gezocht naar een home knop bovenaan de tracker (en niet gevonden).

Is het mogelijk om een home knop in de tracker te verwerken, danwel de header optioneel ook te kunnen fixeren (zoals bijvoorbeeld de header van facebook). Als ik nu onderaan een pagina ben, moet ik eerst weer helemaal omhoog scrollen voordat ik naar de homepage kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-06 22:40
Als ik de tracker op Fixeer zet, en een artikel aanklik en dan de back knop van de browser gebruik, dan springt de tracker terug naar Scroll. Een bugje?

Edit: lijkt een bugje te zijn met terug gaan naar de vorige (oude) pagina, als ik een F5 doe, dan staat hij wel weer in de goede modus.

[ Voor 31% gewijzigd door yamahabest op 05-12-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Full_hyperion schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:57:
Ik heb de nieuwe tracker links gefixeerd, maar ik heb vandaag al 2x gezocht naar een home knop bovenaan de tracker (en niet gevonden).

Is het mogelijk om een home knop in de tracker te verwerken, danwel de header optioneel ook te kunnen fixeren (zoals bijvoorbeeld de header van facebook). Als ik nu onderaan een pagina ben, moet ik eerst weer helemaal omhoog scrollen voordat ik naar de homepage kan.
Er zit een home-knop op je toetsenbord ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 17:31

BLACKfm

o_O

In één woord; Afgrijselijk.

Die tracker zit nu gewoon vastgeplakt aan de uiterste zijkant van het scherm, en daar zit ik dus echt niet op te wachten.

Daarbij is de hoofd inhoud nu off-center en dat kijkt alles behalve prettig. Het voelt niet meer 'natuurlijk' aan.
'Dan klap je het menu toch in?'. Nee, ik wil niet de hele tijd op een knopje moeten drukken om het menu weer zichtbaar te maken of uit beeld te schuiven.

Doe mij maar een optie dat het ook gewoon op de oude manier kan of dat het over de layout zweeft i.p.v. deze aan de kant drukt.

En dat het in een 'klein browser' venster dan wellicht over de content valt is in dat geval dan mijn probleem, ik browse over het algemeen fullscreen en je kunt de optie in andere gevallen ook gewoon niet kiezen. Dat is dan het mooie aan opties hebben.

Mijn stem, mag duidelijk zijn, heeft het in ieder geval niet :).

[ Voor 17% gewijzigd door BLACKfm op 05-12-2012 22:05 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353137

Ik gebruik Firefox in Windows 8.

Bij elke keer inloggen en uitloggen springt de tracker naar links of naar rechts!

Dus:
Ik log in.
Tracker stond links, nu rechts.
Ik log uit.
Tracker stond rechts, nu links.

And so on! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full_hyperion
  • Laatst online: 12-05 22:19
crisp schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:59:
[...]

Er zit een home-knop op je toetsenbord ;)
Klopt, maar tijdens het lezen heb ik vaak alleen mijn muis vast, en is het toestenbord ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 353137 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:11:
Ik gebruik Firefox in Windows 8.

Bij elke keer inloggen en uitloggen springt de tracker naar links of naar rechts!

Dus:
Ik log in.
Tracker stond links, nu rechts.
Ik log uit.
Tracker stond rechts, nu links.

And so on! :-D
Da's natuurlijk simpel te verklaren: als je inlogged worden de instellingen die bij je gebruikersprofiel zijn opgeslagen gebruikt, als je uitlogd val je weer terug naar de standaard instellingen (die je vervolgens voor die - anonieme - sessie wel weer kan aanpassen).

Het zou natuurlijk het mooiste zijn als bij uitloggen bepaalde voorkeuren zouden worden overgeheveld naar de nieuwe niet-ingelogde sessie, maar da's een niet geheel triviale exercitie (maar maak ik wel een ticket voor aan om eens te onderzoeken ;)).

De vraag is eigenlijk meer: waarom log je continue in en uit? Dat je op publieke pc's uitlogged na gebruik kan ik natuurlijk begrijpen, maar blijkbaar kies je er dan voor om alsnog niet-ingelogged wel weer verder gebruik van de site te maken. Dan vraag ik me af waarom je uitlogged :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353137

crisp schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:25:
[...]

Da's natuurlijk simpel te verklaren: als je inlogged worden de instellingen die bij je gebruikersprofiel zijn opgeslagen gebruikt, als je uitlogd val je weer terug naar de standaard instellingen (die je vervolgens voor die - anonieme - sessie wel weer kan aanpassen).

Het zou natuurlijk het mooiste zijn als bij uitloggen bepaalde voorkeuren zouden worden overgeheveld naar de nieuwe niet-ingelogde sessie, maar da's een niet geheel triviale exercitie (maar maak ik wel een ticket voor aan om eens te onderzoeken ;)).

De vraag is eigenlijk meer: waarom log je continue in en uit? Dat je op publieke pc's uitlogged na gebruik kan ik natuurlijk begrijpen, maar blijkbaar kies je er dan voor om alsnog niet-ingelogged wel weer verder gebruik van de site te maken. Dan vraag ik me af waarom je uitlogged :)
Om de simpele reden dat die ene keer dat ik uit ging loggen de Tracker versprong.
Toen werd ik nieuwsgierig, en ging meerdere keren in en uitloggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 353137 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:40:
[...]

Om de simpele reden dat die ene keer dat ik uit ging loggen de Tracker versprong.
Toen werd ik nieuwsgierig, en ging meerdere keren in en uitloggen ;-)
Ah, ok; dat maakt het dan in ieder geval al wat minder erg ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 10:38

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Schnoop schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:01:
Beste tweakers.net.

Dan het irritantste van alles, als ik hem uitklapt verschuift de inhoud van de pagina naar rechts (1920 x 1080). Dit terwijl ik genoeg ruimte over heb en dit dus totaal niet nodig is.
Dit vind ik juist helemaal super.
Nu kan ik de complete webpagina vullen met content in plaats van een lege balk te hebben aan de tegenovergestelde kant van de tracker.

Mijn dank is groot en mijn voorkeur gaat er ook naar uit dit zeker niet aan te passen.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Waardeloos dat het forum niet meer naar 'forum' linkt maar naar 'active topics'. Gebruikt iemand dat uberhaupt :?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Phyxion schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:21:
Waardeloos dat het forum niet meer naar 'forum' linkt maar naar 'active topics'. Gebruikt iemand dat uberhaupt :?
Blijkens de reacties die we kregen toen Active topics niet meer bereikbaar was via de hoofdnavigatie wel. Het forum kun je al bereiken via de hoofdnavigatie. Op deze manier maken we Active topics ook eenvoudig toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Femme schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:33:
[...]

Blijkens de reacties die we kregen toen Active topics niet meer bereikbaar was via de hoofdnavigatie wel. Het forum kun je al bereiken via de hoofdnavigatie. Op deze manier maken we Active topics ook eenvoudig toegankelijk.
Volgens mij ging dat toch echt meer over de link naar de myReact die mist.
Daar heb je dan ook meteen de link naar de active topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Laatst online: 10:59
Usability feedback van iemand met een kleiner scherm:

De opslaan knop van het instellingen scherm valt onder de pagina, heb verwachtte eigenlijk dat 'terug naar tracker' de instellingen zou opslaan en het duurde daarom 3 keer voordat ik het door had :).

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dzine schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:00:
Usability feedback van iemand met een kleiner scherm:

De opslaan knop van het instellingen scherm valt onder de pagina, heb verwachtte eigenlijk dat 'terug naar tracker' de instellingen zou opslaan en het duurde daarom 3 keer voordat ik het door had :).
Dat laatste zou onlogisch zijn want dan is er geen mechanisme meer om terug te gaan zonder op te slaan.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 149800 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 01:26:
[...]

Volgens mij ging dat toch echt meer over de link naar de myReact die mist.
Daar heb je dan ook meteen de link naar de active topics
Precies, dit is echt super onhandig (hele tijd weer naar boven met de muis |:().

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wouser schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:16:
Het zou fijn zijn wanneer je de tracker op scroll hebt staan dat de scrollbar niet de hele tijd zichtbaar is. Maar enkel wanneer je over de tracker hovert of nog liever wanneer je scrollt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
De eisen misschien wat strenger maken?

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/b2520d1aeccb16c96a3874474f6901f3.png?1354969208

Dit moet toch niet kunnen? Op zo'n manier meer views proberen te krijgen...

Of heeft TERW_DAN hier een andere reden voor?

[ Voor 13% gewijzigd door Appel105 op 08-12-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja, daar heb ik een andere reden voor. Met de nieuwe layout zijn alle tabellen vern**kt, dus ik ben ze in iedere review aan het fixen.

Volgens mij levert het me eerder een behoorlijke karmapenalty op als ik kijk naar m'n profiel, maar nu zien de reviews er tenminste wel weer netjes uit.
Views heb ik genoeg op die dingen (daarbij zijn veel reviews al niet heel relevant meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

TERW_DAN schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:39:
Ja, daar heb ik een andere reden voor. Met de nieuwe layout zijn alle tabellen vern**kt, dus ik ben ze in iedere review aan het fixen.
Had je dat al ergens gemeld? Wellicht hadden wij daar iets aan kunnen doen?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 20:37

_David_

FP ProMod

llama llama duck

crisp schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:00:
[...]

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523803 O-)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ah thanks, dan hoop ik maar voor TERW_DAN dat zijn reviews er nog goed uit blijven zien als we die bug fixen :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

crisp schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:00:
[...]

/ja, die staat wel ergens gemeldt, maar het is niet erg, ik heb de tabellen gewoon wat breder gemaakt (en het lijkt me niet dat je die weer kleiner gaat maken :P).

En anders voeg ik die borders weer toe (ook al kost me dat weer 25K karma zoals nu :P

Bovendien is de manier waarop het er nu uitziet toch mooier :P

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 08-12-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

25k karma eraf voor het fixen van layout issues in reviews dat door een bug van deze site veroorzaakt lijkt te worden? Dat lijkt mij dan niet echt terecht, of wel?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:34:
25k karma eraf voor het fixen van layout issues in reviews dat door een bug van deze site veroorzaakt lijkt te worden? Dat lijkt mij dan niet echt terecht, of wel?
De karmaberekening is dusdanige fuzzy logic dat dat soort dingen zomaar kunnen gebeuren... Sommige dingen worden pas weer na een update meegenomen; het is geen perfect systeem wat dat betreft..

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tja, ik zie wel wanneer die karma terugkomt :P
Ik was sowieso al 5K kwijt met die nieuwe layout, dat zal vast ook nog wel ergens liggen.

Het was niet m'n bedoeling om opzettelijk alles in die nieuwe tracker te rammen (vroeger was dit ook niet zo als ik me niet vergis, daarbij was het alleen zo dat als je daadwerkelijk een flink stuk tekst updatete dat het ding er weer in kwam te staan, en dat is nu niet bij iedere review het geval geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De nieuwe tracker is mooi en handig in gebruik, al moet je er idd weet van hebben om het te vinden en in te schakelen. Dat is jammer, maar daar is zo te lezen al genoeg over geklaagd. Wat mij het meeste stoort is dat de content zoveel 'moet' opschuiven om de tracker weer te geven, waarom niet gewoon de boel als het ware als 1 geheel weer laten geven, zoals T6 dat had? :) Ben je gelijk een boel whitespace kwijt ook.

Maar ja, zal wel komen omdat "JS schuif effecten met jQuery (UI))" zo hip zijn, de "omdat het kan" factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CptChaos schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:33:
[...]
Maar ja, zal wel komen omdat "JS schuif effecten met jQuery (UI))" zo hip zijn, de "omdat het kan" factor.
Het is een CSS3 transition :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah oke, maar dan nog blijft mijn punt staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-12-2024

Zarif

Professional Commenter

Is er trouwens een shortcut om de tracker te openen? Ik heb de 'T' van Tracker geprobeerd maar dat lukte niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:10

Herman

FP ProMod
Een vlugge blik zegt me dat deze nog niet is gemeld:

-'drag & drop' bij 'Instellingen' werkt hier niet lekker. Het slepen is te gevoelig en lastig te bedienen.

(IE9 W7)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ben1985 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:29:
Klein puntje van kritiek (zag het nog niet zo snel langskomen): de tekst voor de opties "scroll" en "fixeer" zijn net ff wat verwarrend neergezet, ik zou eerder verwachten dat als je op "fixeer" klikt, dat ie dan gefixeerd wordt en niet juist gaat scrollen. Eigenlijk zou het imo zo moeten zijn als de knopjes "links" en "rechts".

Voor de rest is de tracker op deze manier zeer goed, goed werk!
Hier ben ik het helemaal mee eens. Deze gewoon omdraaien lijkt mij een optie, waarom (zoals crisp aanbeveelt) nieuwe labels verzinnen. Als je op scroll klikt komt er een scrollbar, als je op fixeer klikt gaat de scrollbar weg en staat hij vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 19:43

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Heren devvers,

Ik wilde even zeggen dat ik met de nieuwe opties wel heel blij ben.
Ik heb nu de tracker gefixeerd aan de linker kant met de optie "scroll" aan.

Ik vind het geweldig om te zien dat de tracker nu blijft staan terwijl ik door het forum of front page heen scroll. Ook de optie om door de tracker zelf heen te scrollen kan mijn goed keuring weg dragen.

Ik gebruik om nu FF 16.0.2 op een windows 7 machine., just voor de info.
Ik zal thuis eens kijken hoe dit er op Opera uit ziet.

Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
ligt het aan mij of blijft de tracker bij andere ook helemaal leeg? Ik heb geen adblock aanstaan...

Hij maakt trouwens ook allemaal rare bewegingen als ik op scroll/fixeer klik....

[ Voor 29% gewijzigd door Appel105 op 11-12-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 09:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Herman schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:09:
Een vlugge blik zegt me dat deze nog niet is gemeld:

-'drag & drop' bij 'Instellingen' werkt hier niet lekker. Het slepen is te gevoelig en lastig te bedienen.

(IE9 W7)
Zo te zien specifiek in IE, ik zal er een ticket voor aanmaken :)

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 3 Laatste