[Feat] Tracker meescrollen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
Hoi,

Ik wil voorstellen dat de tracker meescrolled. Ik vind de nieuwe indeling van tweakers namelijk 'te kaal' op grotere schermen, waarbij de tracker een prettige afleiding / opvulling is. Alleen beweegd de tracker niet mee, waardoor het minder prettig is om de onderste stukken van artikelen & forum posts te lezen dan de bovenkant.

Groetjes,
RevenNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

RevenNL schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:09:
Hoi,

Ik wil voorstellen dat de tracker meescrolled. Ik vind de nieuwe indeling van tweakers namelijk 'te kaal' op grotere schermen, waarbij de tracker een prettige afleiding / opvulling is. Alleen beweegd de tracker niet mee, waardoor het minder prettig is om de onderste stukken van artikelen & forum posts te lezen dan de bovenkant.

Groetjes,
RevenNL
Dit zou echt kut zijn, want die tracker past niet op mijn scherm in z'n geheel :+ Zelfs als ik thuis ga browsen en m'n scherm in portrait kantel is die 2560 pixels te weinig gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Hoi,

Ik snap dat het vervelend is, alleen dat heeft natuurlijk niets te maken met mijn suggestie. Als de tracker nu niet past op je scherm, kun je hem natuurlijk gewoon verbergen of een [bug] topic aanmaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik zou al tevreden zijn als ik de tracker gewoon aan of uit kon zetten als instelling, en kon kiezen om dat aan de linkerkant van het scherm te doen. En ja, meescrollen zou handig zijn, ook als instelling.

De layout nu, tja, kwestie van mening natuurlijk maar klik statistiek geeft enkel inzicht in gebruik, en niet in ervaring. De nieuwe layout is strak, maar te strak. Op de tablet werkt het inderdaad prima, maar op de desktop is het gewoon kaal.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Doe dan een combinatie met de tracker. Laat 'm met de pagina mee scrollen, en geef de tracker een eigen scroll functie. Dan heb je je muis boven de tracker, je scrollt, en de tracker scrolt. Win-win?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hero Of Time schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:03:
Doe dan een combinatie met de tracker. Laat 'm met de pagina mee scrollen, en geef de tracker een eigen scroll functie. Dan heb je je muis boven de tracker, je scrollt, en de tracker scrolt. Win-win?
Gezien de sterke orientatie in technisch ontwerp op touch / mobility kon dat wel eens een probleem opleveren. Win-win ja, maar waarschijnlijk een te grote technische investering. Ongeacht de noodzaak in gebruik alsmede verwachtingen van overzicht. De insteek van een flexibele instelling is misschien makkelijker te verhapstukken.

Die tracker trouwens, dat heeft zijn eigen problematiek. Ik vrees dat men die niet zonder heel veel werk terug bruikbaar kan maken, ook al kost dat behoorlijk in gebruik en participatie. Let eens op hoe het ingesteld is, afhankelijk van zoveel andere elementen - klaarblijkelijk heeft men toch uit vanuit heatmapping (ook al heeft dat zijn beperkingen en zwaktes) besloten het gewoon niet als een structureel onderdeel van ontwerp te zien.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:28
Zou, buiten een meescrollende tracker, ook graag willen zien dat het aantal posts per subject verhoogd kan worden van het huidige 10 naar xxx. Tien is (voor mij) veel te weinig aangezien ik maar 2 categoriën heb enabled.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

BinaryRun schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:22:
Hoi,

Ik snap dat het vervelend is, alleen dat heeft natuurlijk niets te maken met mijn suggestie. Als de tracker nu niet past op je scherm, kun je hem natuurlijk gewoon verbergen of een [bug] topic aanmaken. ;)
dit heeft alls te maken met jouw suggestie - als de tracker meescrollt met de pagina blijft dus de onderkant van de tracker altijd verborgen voor mensen bij wie de tracker hoger is dan het scherm. Hij past in de breedte best, maar in de hoogte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 18:00

Smurf

Detri

Dat zou je eventueel nog kunnen oplossen door de tracker pas mee te laten scrollen zodra de onderkant (van de tracker) is bereikt.
Scroll je daarna weer omhoog dan gaat de tracker pas weer meescrollen zodra de bovenkant in beeld is.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Anoniem: 399 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:45:
[...]

dit heeft alls te maken met jouw suggestie - als de tracker meescrollt met de pagina blijft dus de onderkant van de tracker altijd verborgen voor mensen bij wie de tracker hoger is dan het scherm. Hij past in de breedte best, maar in de hoogte niet.
Op die manier, dan snap ik hem wel. Alleen zoals het werd beschreven paste de tracker bij hem op dit moment al niet, in dat geval is het natuurlijk niet relevant.

Verder kan dit natuurlijk worden opgelost, door middel van instellingen of natuurlijk gewoon het aantal tracker items lager te zetten. Misschien scrollen optioneel maken?
Pagina: 1