Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 2 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.148 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hoe zit het trouwens met de custom style sheets die ik gebruikte? Die optie schijnt nu automatisch uitgeschakeld te zijn. Ik neem aan omdat die aanpassingen niet noodzakelijkerwijs meer werken bij de nieuwe vormgeving en ook herschreven moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DizzyWeb schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:36:
[...]

Krijg je alleen als je scherm 15xx pixels breed is. Ik zie 'm ook niet, tenzij ik m'n scherm idioot breed maak.
Dus er wordt, als ik het goed begrijp, dan van ons verwacht dat we onze resolutie binnen Windows aanpassen aan t.net, ipv andersom, als we de tracker willen gebruiken? Is dat niet een tikkeltje de omgekeerde wereld? :P

Daarnaast, mijn videokaart bied die resolutie niet eens aan... hoe krijg ik dan alsnog d ie tracker???

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

benedictuz schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:38:
niet kunnen zoeken op het forum binnen een topic is echt een enorme achteruitgang
Hmm... Dat is ook al een rare. Net als niet kunenn zoeken binnen de hoofdpagina van de Pricewatch. Rare keuzes zijn er gemaakt. Ben benieuwd wat de redenatie hierachter is.

Ik mis mijn bookmark knopje bij elke post in topics... 8)7

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:12
c70070540 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:39:
[...]

Hmm... Dat is ook al een rare. Net als niet kunenn zoeken binnen de hoofdpagina van de Pricewatch. Rare keuzes zijn er gemaakt. Ben benieuwd wat de redenatie hierachter is.

Ik mis mijn bookmark knopje bij elke post in topics... 8)7
Ik dacht dat het aan mij lag maar niet kunnen zoeken binnen de hoofdpagina van de Pricewatch!? :X Ik gebruik het zovaak om even snel iets te zoeken.. Daarnaast weet ik ook niet altijd in welke categorie iets valt en nu is het dus zoeken geblazen..

Op de hoofdpagina kan je wel zoeken in de pricewatch..

[ Voor 5% gewijzigd door dieselb0y op 18-10-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

wildhagen schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:39:
[...]

Daarnaast, mijn videokaart bied die resolutie niet eens aan... hoe krijg ik dan alsnog d ie tracker???
Iets te kort door de bocht, joh. Je browser moet gewoon flink breed zijn. Als je een 1680x1050 resolutie op je monitor hebt en je gooit je browser full screen werkt dat wel.

Maar dat vind ik absoluut geen acceptabele breedte voor een browser. Dan heb je op zo ontzettend veel pagina's witruimte (en hier al helemaal met al dat wit :') ), terwijl ik er dan liever wat anders naast heb kunnen staan. M'n browserbreedte van ~1200px vind ik eigenlijk al aan de ruime kant.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:59
zeef schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:27:
[...]

Klik op tracker, dan op fixeer rechts, die wordt daarna automatisch fixeer links, nog een klik en u bent klaar. :)

[afbeelding]
Ik heb het niet zo op whitespace, vind het een gebrek aan info. Had deze optie dan ook snel gevonden om één kant op te vullen. Maar de andere kant blijft leeg.

Wat ik persoonlijk wel fijn zou vinden voor de andere kant is soortgelijk als de tracker, je notificaties kunnen laten weergeven; voor zowel price alerts, pm's en tweakers.net notificaties (als evt andere notificaties). Ik zie zo snel zelf daar geen optie voor. Is die mogelijkheid er? Of is er overwogen die optie te implementeren?

Edit: daarnaast maakt de google ad het forum in leesgedeelte vrij smal. Bij plaatsen van een reactie heeft het een meer normale breedte. Geeft het aanzetten van tweakers.net bannervrij een normale forumbreedte? Of blijft het dusdanig beperkt in breedte?

[ Voor 13% gewijzigd door psychodude op 18-10-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:53
Er zitten geweldige nieuwe features op de site. Bijna alles is beter op het design na. Waarom niet de nieuwe pricwatch, videoplayer etc in het oude jasje. Je kan toch ook het oude design van Tweakers beter voor mobiele apparaten maken.
Ik vind het grootste gemis de tracker die nu als je hem fixeert, wat op kleinere schermen niet eens kan, eraan hangt en er niet echt bijhoort. Hij alignt ook niet naar het midden. Verder vind ik het gemis van de kleuren op het forum (bijvoorbeld Spielerij was groen) en de categoriën core etc voor nieuws echt jammer. 15 designers en niemand bedenkt hetgeen dat het makkelijkst is om de dingen te herkennen, kleur, toch wel handig is...
Waarom niet op de FP twee nieuwsitems bovenaan met een thumbnail zoals bij Tweakers 6. Waarom bij nieuws geen tijd meer maar x aantal uur geleden.

Verder over het design: R.I.P. my eyes. Waarom zo wit. Tweakers.net nu zogenaamd beter voor mobiele apparaten. Dus niet minder accuduur door die wiite pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:05
c70070540 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:10:
[...]

Ik wil geen topic bookmarken, ik wil een post in een topic bookmarken. Ik wil makkelijk terug kunnen in topics waar ik gebleven was. Nu moet ik alles weer doorlezen in een topic voordat ik ben waar ik gebleven was. Dat is wat ik bedoel, en dat vind ik echt een superhandige functie die in nu mis/niet zie.
Inderdaad, dat vind ik ook een groot gemis.
Fleximex schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:44:
Ik vind het grootste gemis de tracker die nu als je hem fixeert, wat op kleinere schermen niet eens kan, eraan hangt en er niet echt bijhoort. Hij alignt ook niet naar het midden. Verder vind ik het gemis van de kleuren op het forum (bijvoorbeld Spielerij was groen) en de categoriën core etc voor nieuws echt jammer. 15 designers en niemand bedenkt hetgeen dat het makkelijkst is om de dingen te herkennen, kleur, toch wel handig is...
Op de pc boven meteen de tracker gefixeerd, maar toen het window iets verkleind (ik heb er graag wat naast) en *poef* weg was tie.

Over kleuren gesproken, heeft hier wel een kleurenblinde naar gekeken? Die zien nu helemaal geen verschil meer.

En verder is het erg wennen, zowel boven op de pc als hier beneden op een notebookje.

[ Voor 41% gewijzigd door Snowmiss op 18-10-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:21
With all due respect Tweakers, maar als ik oud en nieuw vergelijk op een 1080p resolutie moet eenieder toch begrijpen dat het qua content-delivery niet echt een verbetering is:

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/tweakersoud.jpg

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://i1143.photobucket.com/albums/n629/alexbl69/Tweakersnieuw.jpg

Nog even afgezien van de tonnen extra informatie eromheen biedt de oude layout me 21 nieuwsitems, terwijl er bij de nieuwe maar krap 14 in beeld staan. En dan staan daar ook nog redactionele commentaren en update-meuk tussen.

Wat willen jullie hiermee bereiken :? ?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bubbles schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:43:
[...]

Iets te kort door de bocht, joh. Je browser moet gewoon flink breed zijn. Als je een 1680x1050 resolutie op je monitor hebt en je gooit je browser full screen werkt dat wel.
Nou... nee, dus ;)

Dat is namelijk de resolutie die ik op deze PC draai. Mijn browser is full screen, maar nog steeds heb ik de optie niet om de tracker te fixeren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Bubbles schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:43:
[...]

Maar dat vind ik absoluut geen acceptabele breedte voor een browser. Dan heb je op zo ontzettend veel pagina's witruimte (en hier al helemaal met al dat wit :') ), terwijl ik er dan liever wat anders naast heb kunnen staan. M'n browserbreedte van ~1200px vind ik eigenlijk al aan de ruime kant.
Het lijkt erop dat je de tracker kan fixeren als er zowel links als rechts genoeg witruimte is om de tracker te omvatten. Terwijl 1 kant natuurlijk genoeg zou zijn.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:46

Damian

Insane Obtrusion

Ik klikte vroeger altijd op mijn naam bovenaan de index van het forum, en dan vond ik alle topics waar ik recent in actief was.

Waar is die knop!!!!!!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Er zitten geweldige nieuwe features op de site, maar ook slechte. Waarom niet de nieuwe pricwatch, videoplayer etc in het oude jasje. Je kan toch ook het oude design van Tweakers beter voor mobiele apparaten maken.
Waarom niet op de FP twee nieuwsitems bovenaan met een thumbnail zoals bij Tweakers 6. Waarom bij nieuws geen tijd meer maar x aantal uur geleden.

Verder over het design: R.I.P. my eyes. Waarom zo wit. Tweakers.net is nu zogenaamd beter voor mobiele apparaten. Dus niet: minder accuduur door die witte pixels.

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

alexbl69 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:45:
Nog even afgezien van de tonnen extra informatie eromheen biedt de oude layout me 21 nieuwsitems, terwijl er bij de nieuwe maar krap 14 in beeld staan. En dan staan daar ook nog redactionele commentaren en update-meuk tussen.

Wat willen jullie hiermee bereiken :? ?
De reacties op nieuwsitems lijken daar nog zwaar overheen te gaan, het is bijna onmogelijk nu redelijk te zien wat nu een reactie is op wie. Zeker een lange serie van korte antwoorden is 1 groot scrollfest geworden.

Nu moest ik bij mijn Note al aardig wat scrollen, maar dat lijkt nu nóg meer te zijn geworden.
(met het voordeel dat ik iets minder vaak hoef te zoomen, terwijl ik dat op mijn nokia juist vaker moet).

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 18-10-2012 13:48 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 28-06 12:05
Ik moet er nog erg aanwennen maar dat kost gewoon even tijd.
Wat ik wel erg mis is de directe zoek mogelijkheid binnen de Pricewatch. Zie ik die over het hoofd of is die er gewoon niet meer?

Daarnaast is er overal wel erg veel witruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-06 10:53
Hoort die zwarte balk eigenlijk zoveel padding te hebben, want bij mij op laptop valt de zwart uitsteeksels nog mee kwa breedte maar als ik kijk naar het plaatje van
Zit er echt enorme zwarte uitsteeksels aan die nergens opslaan, haal ze weg of doe ze gewoon de hele breedte is mijn visie hierbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 13:18
_/-\o_
Misha schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:37:
De hoeveelheid wit zullen we gaan aanpakken. Voor nu, als je custom CSS bijvoorbeeld hebt, kun je al het een en ander zelf aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 08:54
-

[ Voor 154% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
En btw als ik nu bij een product kijk naar de specificaties. Is die pagina 2x langer dan de vorige. En witter :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Vind het allemaal wel lekker strak en overzichtelijk, en dat witte is even wennen, maar komt wel goed. Het enige wat me nu vooral opvalt is dat zoeken binnen een topic niet mogelijk is, maar iemand zei dat dit er gaandeweg ingebouwd wordt, ivm de nieuwe zoekmachine. Prima.

En als laatste vind ik het wel lastig dat qua navigatie binnen het forum ik niet optimaal gebruik kan maken van active topics... uiteraard kan ik er een shortcut aanhangen, maar vond het toch wel fijn om op het linkje te klikken als je bijv in een topic zit wat je dan net had gelezen. Dat linkje ontbreekt nu. Ik zou het sowieso fijn vinden om alle tabblaadjes op gathering.tweakers.net ook gewoon op andere plekken (dieper in site) terug te zien.

Maar verder heb ik nog niet genoeg op Tweakers.net gesurft om grote voor- of nadelen te spotten ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-06 14:04
De layout atm zou ik beschrijven als een steaming pile of ****.

- Niet eficient omgaan met beschikbare space. Versie 6 werd net aangeprezen met sidebar wegens eficiënt aanbieden van informatie vanwaar de 360° draai?
- Je scollt je een ongeluk, reacties lezen op frontpage items
- De kleuren zijn gewoon onaangenaam zo ongelofelijk bright.
- De site oogt gewoon een stuk minder professioneel atm.

Bovendien de site voelt véél trager aan.

Never change a winning team etc

Lijkt wek of tweakers om de paar jaar -moet- veranderen :/

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 13:18
-AzErTy- schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:53:
De layout atm zou ik beschrijven als een steaming pile of ****.

- Niet eficient omgaan met beschikbare space. Versie 6 werd net aangeprezen met sidebar wegens eficiënt aanbieden van informatie vanwaar de 360° draai?
- De kleuren zijn gewoon onaangenaam zo ongelofelijk bright.
- De site oogt gewoon een stuk minder professioneel atm.

Never change a winning team etc

Lijkt wek of tweakers om de paar jaar -moet- veranderen :/
Lees dit even: reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?

Dan zie je dat het niet alleen een wens was om het design te veranderen maar qua onderhoud en beheersbaarheid gewoon noodzaak. Een site waar je steeds dingen tegenaan bouwt is op een gegeven moment niet meer te onderhouden. Symfony maakt dat gewoon een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
LuNaTiC schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:52:
maar iemand zei dat dit er gaandeweg ingebouwd wordt, ivm de nieuwe zoekmachine. Prima.
Wie zei dat dan? Mag het wel hopen in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:57
Nou de poll is vrij duidelijk: waardeloos en dat is mijn mening ook.

[ Voor 23% gewijzigd door White_Collar op 18-10-2012 13:59 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

White_Collar schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:58:
Nou de poll is vrij duidelijk: waardeloos.
Voor zover je over een representatieve poll kan praten... Ja de poll is waardeloos.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

benedictuz schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:57:
[...]

Wie zei dat dan? Mag het wel hopen in ieder geval...
Volgens Carpento in de HK-thread, het was mij ook al opgevallen idd.

Nog een ding wat ik wel mis: een snelle link naar mijn eigen posthistory. Meestal kijk ik toch vooral even wat er is gebeurd in de topics waarin ik al gereageerd heb.

Dus posthistory en active topics toegankelijker op zoveel mogelijke pagina's en zo diep mogelijk in de navigatiestructuur van het forum en ik zou gelukkig zijn ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

De nieuwe lay-out is werkelijk waar verschrikkelijk en amper functioneel.
Ik mis echt de sidebar vooral :(

Jammer, kan ik nog weer terug naar 6?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
-AzErTy- schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:53:
Het scrollen is inderdaad veels te erg, je scrollt voor mijn gevoel echt 3x zo lang als eerst.
De site kan misschien tragen aanvoellen doordat ze het vandaag hebben overgezet, bij mij heeft hij soms ook nog problemen met pagina openen dus ik denk dat binnenkort hij wel weer zo snel is als eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 19:16

Royz

Kleurenblind!!

Welke app op mijn iphone moet ik downloaden om de notificaties en berichten op mijn telefoon te krijgen? We gaan toch vooruit? ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Waar is oude theme template ? Henk? GoT? :'(

Teh f... al die ads! :-(

:X Ik wil terug naar V6.0 :X

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 18-10-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Nee zo blij ben ik niet met deze nieuwe layout, ik vond de vorige versie wel fijn in gebruik. Bij deze versie zijn sommige functies weg, zo moet ik nu naar myreact om me post geschiednies te zien.

Hiervoor kun ik dat gewoon via een pulldown menu. Maar ik wil niet direct afkraken, want ik heb pas paar uurtjes in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

Ik vind het ook slecht. Zoals zovelen zeggen: veel te licht, op 1080p veel minder FP content en de sidebar was veel beter dan dat hij nu is. Kan nog 10 tallen andere zaken benoemen, maar dit zijn mijn hoofdzaken. Ik ben niet blij in ieder geval. Kan ik nog downgraden naar 6.0? :P

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

Ik vind het vooral jammer dat er veel minder content in beeld is dan voorheen.
Voor veel acties (zoals het gaan naar myreact vanaf de fp) zijn nu ook meer clicks nodig. Hopelijk gaat er nog een goede tuning ronde overheen.
Qua gebruikers ervaring was de oude site gewoon erg goed en mss dat het daardoor nogal snel tegen valt.

[ Voor 19% gewijzigd door rajackar op 18-10-2012 14:11 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik vind het ook zeer slecht, beeld is te leeg, en veel te wit. Die verschillende grijstinten en rood waren juist een hele goede combinatie en rustig voor de ogen.

Dit doet me denken aan een aantal jaar terug toen ik nog op TweakZone zat en dat veranderde in Techzine, kon totaal niets worden met die site en ben er ook nooit meer geweest. Hopelijk gebeurt dat hier niet. Echt jammer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

dieselb0y schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:42:
[...]

Op de hoofdpagina kan je wel zoeken in de pricewatch..
Hoe dan? Ik zie op IE10 op Windows 8 geen zoekbalk zoals ik zie op het forum en anderen. Alleen op de pricewatch pagina zie ik geen zoekbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18
Weet iemand een manier om bij vraag en aanbod te sorteren op type? Ik kan bijvoorbeeld nu niet de socket type selecteren als ik op moederborden zoek.

Edit: inderdaad, myreact mis ik nogal...
warp schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:13:
Het is niet echt handig dat je telkens terug naar Home » Forum moet om weer bij de Active Topics te komen. :/
Nope.

[ Voor 49% gewijzigd door Koenoe op 18-10-2012 14:15 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het is niet echt handig dat je telkens terug naar Home » Forum moet om weer bij de Active Topics te komen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
warp schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:13:
Mijn huidige omweg is om alles wat ik wil lezen in een tabblad te openen en de active topics in een tabblad die zoveel mogelijk links staat doen en die dan om de zoveel tijd refreshen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 18:29

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Dat het wennen is weet ik daarom nog geen oordeel over layout enzo al valt de eerste indruk tegen.

Wat ik wel lastig vind dat ik zelf niet iets kan terug zoeken.
In het begin stond er boven in een geel vlak een link met uitleg. Waar ik die nu moet vinden weet ik niet.
Het resetten van het form zal er ook best weer zijn maar ook weer waar.

Die drie tekens recht boven. Geen idee wat die doen. Met een muisover had dat snel gekund.

Het niet werken van de spellingcorrector is dat iets voor het bug gebeuren.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 14:10
dacht bijna dat ik aan mijn einde was( einde van de tunnel is licht)
zelf ga ik eerder mobiele versie gebruiken als deze niet wordt aangepast http://tweakers.mobi/

[ Voor 1% gewijzigd door Offens1490 op 18-10-2012 14:18 . Reden: typo ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:56
Geweldige poll man, beetje nuance mag ook wel. :/ Er zit wat mij betreft aardig wat verbetering in de site, alleen dat felle wit is gewoon niet te doen. Op Tweakers lees ik veel en geconcentreerd, als ik vervolgens weg kijk zie ik gewoon vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:56
Ik mis een prominentere plek voor MyReact omdat ik die voor het browsen door het forum gebruik, maar verder ziet het er prima uit allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Active topics is iets wat ik standaard vanuit de mousover gebruikte, nu moet ik eerst op forum drukken, wachten, active topics aanklikken , pagina laden. Behoorlijk omslachtig.
Mis ook de kleuren van de verschillende forum onderdelen, alles is dezelfde meuk. Helemaal tuureluurs.
Teveel wit, ik krijg er lasogen van. Gelukkig wordt hier nog wat aan gedaan.
Shitload aan scrollen, op m'n ipad blijf ik maar bezig met swipen.
Zoekveld is uitgelijnd op het menu, maar had beter op het forum content uitgelijnd worden.
Alles staat zover aan de linkerkant uitgelijnd, heel raar gevoel.
Mis de tracker aan de zijkant, maar die schijn je weer ergens tevoorschijn kunnen halen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
My active topics zou ook wel handig zijn. En de algemene active topics daar kan ik pas op klikken als ik eerst naar "Home » Forum » Tweakers.net Feedback » Lieve Adjes » Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang" Forum ga.

Beetje omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

Arfman

Drome!

Waar zijn de bookmark knoppen gebleven? Vroeger bookmarkte ik een topic op een specifieke plek zodat ik waar ik ook was, altijd precies verderkon waar ik gebleven was. Die knop mis ik nu heel ernstig, ik wil niet afhankelijk zijn van sessies oid omdat ik niet altijd alle topics wil/kan bijlezen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 19:23
Geen verbetering! Misschien wel geavanceerder en logischer qua indeling (en ja, ik vind het design op zich ook wel mooi) maar ik zie zelfs op mijn 1920x1080 resolutie helemaal niks: maar 9 artikelen op t forum bijv.

In de hoogte is de ruimtebenutting meer dan minimaal, terwijl in de breedte er helemaal niks te vinden is (en dat terwijl wel elk scherm tegenwoordig breedbeeld is).

Ik wil niet eens weten hoe tweakers er nu op het "standaard" laptopscherm van 1366x768 uitziet....volkomen onbruikbaar lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:44
MADG0BLIN schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:49:
Ik moet er nog erg aanwennen maar dat kost gewoon even tijd.
Wat ik wel erg mis is de directe zoek mogelijkheid binnen de Pricewatch. Zie ik die over het hoofd of is die er gewoon niet meer?

Daarnaast is er overal wel erg veel witruimte.
Was iets met Java.. wordt gefixt.

De enorme lijst op de FP is niet echt mijn ding. Veel is wennen maar ik heb het gevoel veel minder de FP in 1x in me op te kunnen nemen in 1 oogopslag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 23:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Had het geen optie geweest om die menu items bovenin aanpasbaar te maken?

Review en V&A mogen er van mij uit, daar zou ik MyReact/DM/ActivePosts willen hebben, net als directe links naar mijn fotostorage (nu User->karma->fotoalbum)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Michielgb schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:18:
Geweldige poll man, beetje nuance mag ook wel. :/ Er zit wat mij betreft aardig wat verbetering in de site, alleen dat felle wit is gewoon niet te doen. Op Tweakers lees ik veel en geconcentreerd, als ik vervolgens weg kijk zie ik gewoon vlekken.
Wat moet het dan zijn geef je cijfer 1 tot en met 10? Dan had ik het nog steeds een 1 of hoogstens 3 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 22:02
Waar is de "Myreact" knop? Die gebruikte ik echt vaak! Forum is echt veels te licht, krijg last van mn ogen.

Ohja, elke dag met een hamer op je duim slaan went ook ;)

[ Voor 22% gewijzigd door FDMK op 18-10-2012 14:26 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 10:37
FF wachten dat ze custom css van forum fixen. Voorlopig heb ik mijn css zo:
Rustige background op fp + geen irritante images bovenaan = meer niewsitems. Helaas hebben download items geen apparte class anders kon ik deze ook nog verbergen.

[code=css,1,4,customcss]
#contentArea{background-color:#EDEEEE;}
.fpaItem{display:none;}
[/code=css,1,4,customcss]

[ Voor 8% gewijzigd door Schnoop op 18-10-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik denk dat het grootste gedeelte gewoon wennen zal zijn. Ik vind de witte layout persoonlijk niet heel storend. Ik heb m'n monitor toch op een lage helderheid staan en het gaat best prima

Het enige waarbij ik telkens even twitch is de play-driehoek in de videospeler. Waarom is die niet symmetrisch?..

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06 09:36
Alles zal wel wennen maar voor mij is het lastig te begrijpen dat een site met zo ontzettend veel content en spul om te lezen zo wordt ingericht dat er minder tekst op een pagina past en niet meer zo lekker schaalt met de schermbreedte.

Met die headlines zo ver uit elkaar scrol je je een ongeluk. En al dat wit...
De frontpage lijkt nu wel een heel erg kale RSS feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Fantastisch! Goede KISS, enkel nog een beetje fel aan de ogen. Went vast wel. Mooi werk! :)

Edit:

Oh wait, ik zou nog wel graag een tabblad post history willen hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Oyster op 18-10-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-06 19:35
Fietsbel schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:18:
Active topics is iets wat ik standaard vanuit de mousover gebruikte, nu moet ik eerst op forum drukken, wachten, active topics aanklikken , pagina laden. Behoorlijk omslachtig.
Mis ook de kleuren van de verschillende forum onderdelen, alles is dezelfde meuk. Helemaal tuureluurs.
Teveel wit, ik krijg er lasogen van. Gelukkig wordt hier nog wat aan gedaan.
Shitload aan scrollen, op m'n ipad blijf ik maar bezig met swipen.
Zoekveld is uitgelijnd op het menu, maar had beter op het forum content uitgelijnd worden.
Alles staat zover aan de linkerkant uitgelijnd, heel raar gevoel.
Mis de tracker aan de zijkant, maar die schijn je weer ergens tevoorschijn kunnen halen.
Exact mijn samenvatting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VreYseN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-04 01:49
Ik vind de niewe lay out zeker niet lelijk. Maar te veel wit.
Bij de reacties op de nieuws artikelen wordt 3/4 van mijn scherm niet gebruikt.

laat het grijze vlak onder de menuknoppen doorlopen naar beneden, dat zal al veel helpen.
Zet ook de avatars en gebruikersnaam net als op het forum links van de reacties.

Ik hoef in ieder geval geen zon vakantie meer te boeken om een kleurtje te krijgen.
Ik zet voortaan tweakers open op mijn 26" monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind de nieuwe layout niet geweldig, maar voor de FP is die te doen. Voor het forum gaan we steeds verder weg van de geniale paarse layout die we ooit hadden en imho nog steeds veruit het beste is.

Marges en witruimtes zijn veel te groot hier, maar dat is nog wel aan te passen.
Irritanter is dat custom CSS niet meer werkt op het forum, de tracker foetsie is tenzij je op een lijpe resolutie draait en dat er een aantal functionaliteiten de nek om gedraaid zijn;
tijden bij nieuwsberichten,
overzicht van je eigen posts op het forum door op je naam te klikken,
overzicht van v&a ads (laatste gevraagd bijv), dat kun je nu alleen doen door te filteren.

En ik heb ineens weer advertenties op het forum, die heb ik hiervoor nooit gezien op een of andere vage manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153166

Waar is de tracker die we hadden aan de linkerkant met de laatste forum vraag en aanbod enzv berichten?? Of moet ik dat ergens zelf instellen nu. Maar zover moet ik zeggen dat tweakers 7 echt ruk is geef mij 6 mar.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 153166 op 18-10-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 28-06 11:14

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik vind het erg vervelend dat ik niet meer op mijn naam bij 'welkom funkytrip' kan klikken en meteen mijn posthistorie zie. Ik moet eerst naar MyReact gaan en dan op mijn forum count drukken. Het lijkt mij dat vrijwel iedereen van die functie gebruik maakt en dus niet achter 2 klikken moet zitten. Kan hij niet worden toegevoegd aan het menuutje dat bovenin verschijnt als je je op je naam klikt?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bovenin staat een of ander vaag icoontje waar je op kan drukken, dan zie je even de tracker uitklappen. Als je je browser op een idiote grootte hebt staan (+1550px ofzo) kun je hem fixeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368144

Mijn 1280x800 scherm van mijn macbook voelt nu aan als een grote ipad. De tracker is alleen zichtbaar als ik uitzoom tot 80% maar dat komt te leesbaarheid niet ten goede. De dichtheid van de letters is nu veel te laag. Leuk voor mobiele apparaten maar op een laptop niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

FunkyTrip schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:30:
Ik vind het erg vervelend dat ik niet meer op mijn naam bij 'welkom funkytrip' kan klikken en meteen mijn posthistorie zie. Ik moet eerst naar MyReact gaan en dan op mijn forum count drukken. Het lijkt mij dat vrijwel iedereen van die functie gebruik maakt en dus niet achter 2 klikken moet zitten. Kan hij niet worden toegevoegd aan het menuutje dat bovenin verschijnt als je je op je naam klikt?
Met hem. Dit, het witte en de kleurtjes op GoT staan mijn erg tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Sorry dat ik het zeg maar, wat een k*t layout heeft tweakers.net nu, en waar is de nieuws tracker gebleven?
En ook vind ik alles veels te wit en vind ik het irritand dat de forum onderdelen allemaal de zelfde kleur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:37
Al gevonden? Ik zoek hem ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:10
De fp vind ik prima. Het forum dramatisch.
Het forum is gewoon té licht, te fel. Geen active topics in een sidebar. Dat werkt m.i. gewoon niet goed en niet lekker.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Gefeliciteerd Tweakers; met het optimaliseren van de site is er minimaal 2 x zoveel ruimte voor advertenties
Gefeliciteerd mobile device tweakers; jullie hebben ongetwijfeld een prachtige site op jullie tablet.
Gefeliciteerd oogartsen; de komende tijd zullen er veel tweakers met lasogen langs komen.
Gecondoleerd laptop/desktop tweakers, succes met de RSI die jullie ongetwijfeld gaan krijgen door het vele scrollen en klikken dat noodzakelijk is om de site te kunnen gebruiken.

De strekking moge duidelijk zijn ;)

Ik denk dat deze poll weinig reden tot felicitaties geeft.

[ Voor 11% gewijzigd door eL_Jay op 18-10-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368144

Even ter illuatratie hoe de site er uit ziet op 1280x800

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/aw2346.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2d6mao9.png

In de nieuwe layout op 100% zijn welgeteld 6 nieuwsartikelen zichtbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 368144 op 18-10-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:19
Hier ook verdeelde gevoelens over de nieuwe layout.

allereerst, strak design, ik vind dat er mooi uitzien. Ook de basis layout is naar mijn mening niets mis mee. Al had de tracker wel standaard aan mogen staan. De basis van het design is naar mening zeker op orde.

Echter loop ik ook tegen wat min punten aan.

Witte kleur spat van het scherm af en is naar mijn mening hinderlijk als je langdurig op de site aan het lezen bent.

Een 3de van mijn 1920*1200 scherm is gevuld met de menu/zoek en recentie reviews balken. Dit is naar mening veel te veel ruimte die verloren gaat.Voorbeelden: De rode balk met logo zou wel wat kleiner mogen zijn. Boven en onder de categorie tabs teveel wit ruimte. Een optie om de plaatjes uit te zetten bij de reviews zou ook makkelijk zijn, en wederom redelijk wat ruimte opleveren.

Teveel wit ruimte wederom tussen de nieuws onderwerpen, dit in combinatie met zo lijkt het een groter lettertype zorgt ervoor dat je veel moet scrollen om dezelfde informatie te zien als bij de oude layout.

Verder nog als puntje dat het nieuws erg onoverzichtelijk geworden is nu ook de meuk berichten in de standaard nieuws lijst staan. In combinatie met het feit dat je veel ruimte verliest aan andere design zaken leid dit er toe dat je in een oogopslag veel minder informatie ziet en je veel meer moet scrollen.

Op mijn Samsung Galaxy S3, waar ik de layout vanmorgen/middag als eerste op zag is het helemaal een drama geworden. Wanneer ik de site open in breedbeeld view kan ik in de standaard weergave niet een nieuws item zien.

Forum: Ook hier veel te veel "loze" ruimte tussen de verschillende elementen waaruit een post is opgebouwd en de verschillende posts zelf. Graag zou ik ook de kleur categorisatie e.d. weer terug zien op het forum.

Al met al had ik graag deze nieuwe layout gezien maar dan met dezelfde informatie dichtheid als bij de oude layout. Dat dan bepaalde elementen (bijvoorbeeld de meuktracker) achter een menutje komen is naar mijn mening niets mis mee.

Ik heb nu het gevoel dat design voor usability gekomen is of dat er zoveel mogelijk rekening is gehouden met tablets e.d waardoor desktop bezitters nu een slechtere versie krijgen dan dat mogelijk geweest zou zijn bij een Layout die zich volledig dynamisch aan iedere resolutie/platform aan zou passen en dat is naar mijn mening niet de kant die een nieuwssite op zou moeten gaan.

Op dit moment raak ik zelfs met mijn redelijk hoge resolutie scherm veel gemak kwijt waarvoor ik dit grote scherm juist het aangeschaft: Meer relevantie informatie zien zonder extra handelingen te moeten uitvoeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 18-10-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

c70070540 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:12:
[...]

Hoe dan? Ik zie op IE10 op Windows 8 geen zoekbalk zoals ik zie op het forum en anderen. Alleen op de pricewatch pagina zie ik geen zoekbalk.
Vage shit, nu heb ik opeens wel een zoekbalk in de Pricewatch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik vraag mezelf weleens af of de dalende forumactiviteit die je bijna overal kunt waarnemen misschien ligt aan het kleurgebruik en de looks van tegenwoordig. Een paar jaar geleden waren fora veel lelijker om te zien, maar zóveel praktischer in gebruik. Ik denk dat looks teveel boven functie worden gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Wat voor software gebruiken jullie eigenlijk dagelijks? Want de meeste software is hoofdzakelijk wit. Als tweakers te fel is, dan moet een programma als Windows verkenner ook een ware hel zijn voor jullie. Even op Facebook rondkijken is er niet bij met al dat wit, bankzaken regelen op mijn ING is auw, Google is zo wit als iets, Sharepoint wat veel bedrijven gebruiken is standaard wit, al die programmeurs die in Visual Studio, SQL Server etc. werken kunnen dat niet doen, systeembeheerders die in control panels klooien en in routers IP's inkloppen, ... moet ik nog even doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:56
Bulls schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:21:
[...]

Wat moet het dan zijn geef je cijfer 1 tot en met 10? Dan had ik het nog steeds een 1 of hoogstens 3 gegeven.
Wat ik zeg, gewoon een beetje nuance in de poll. Ik ga het niet compleet afzeiken door te zeggen dat ik 6 terug wil, ik ga het ook niet compleet de hemel in prijzen, ik vind het een vooruitgang met wat drawbacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:30
Tom schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:40:
Wat voor software gebruiken jullie eigenlijk dagelijks? Want de meeste software is hoofdzakelijk wit. Als tweakers te fel is, dan moet een programma als Windows verkenner ook een ware hel zijn voor jullie. Even op Facebook rondkijken is er niet bij met al dat wit, bankzaken regelen op mijn ING is auw, Google is zo wit als iets, Sharepoint wat veel bedrijven gebruiken is standaard wit, al die programmeurs die in Visual Studio, SQL Server etc. werken kunnen dat niet doen, systeembeheerders die in control panels klooien en in routers IP's inkloppen, ... moet ik nog even doorgaan?
Dat is wit met veel content, op het forum hier wordt maar 800px breed gevuld met content..... ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-06 12:23
Achteruitgang is mijn antwoord. WVeelte wit.
Beetje jammer van mijn 27" schermpje, nu er heel wat minder info is. Vooral in de breedte, maar ook de regelafstand is te groot.
Op home kun je wel direct zoeken in Pricewatch en binnen de Pricewatch zelf niet.
Edit: hebben ze net toegevoegd ofzo?! n u wel aanwezig...
Ook kun je niet scrollen aan de rechterzijde als er meer dan 9 producten staan in de subcategorie.
Bijvoorbeeld: Beeld en geluid > Geluid > Zie ik 9.5 categorieen. Kan niet scrollen.
Forum deed ik altijd heel snel scrollen op kleur. Wist wanneer ik moest stoppen voor de het juiste forum.

[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 18-10-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 22:02
Dacuuu schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:36:
[...]

Al gevonden? Ik zoek hem ook!
Nope :(

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:02

Niku

Alagaesii

Ik mis net als meerderen de optie om meteen je posthistorie te zien. En die kleuren! Ik vind de forumkleuren echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-06 12:23
Zelfde plaats als:
Home: zoek binnen site
Forum: zoek binnen forum

Midden bovenin onder de zwarte balk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik ben niet enthousiast over de kleuren, te licht imho. Echter, daar kan ik wel overheen komen. Waar ik vooral problemen mee heb is dat nieuwsartikelen gecombineerd worden. Zo staat er nu in het overzicht het volgende:

Video - Welkom op het nieuwe Tweakers en twee andere video's 2 uur geleden

Problemen:
- Het is niet duidelijk dat dit 3 artikelen zijn in plaats van 1.
- Het is niet duidelijk wat de andere 2 video's zijn.
- Het is onzinnig om nuttig nieuws te combineren met nutteloze meuktracker-updates (vandaar ook de benaming MEUK).
- De lijst neemt veel te veel ruimte in beslag. Vroeger had je 2 hoofdartikelen en een flinke stapel andere artikelen. Nu is het alleen maar andere artikelen waarbij je (op mijn scherm) minder artikelen hebt dan vroeger in de ouder layout.
- Het is veel minder overzichtelijk om te zien wat er voor nieuws is door het overheersende zwart-wit-grijs. Als ik naar de hoofdpagina kijk beginnen de letters automatisch te drijven en heb ik moeite om het overzicht te houden.

Al met al ben ik niet enthousiast over de nieuwe layout op de FP. De oude met de vele kleurschakeringen gaf veel meer duidelijkheid en overzichtelijkheid.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat voor software gebruiken jullie eigenlijk dagelijks?
Notepad++ lost dit op door een lichtgrijze/blauwe achtergrond te gebruiken, en dat zijn de dingen die ik volledig scherm open heb staan met veel witruimte. Alle andere zaken zijn wel wit, maar hebben niet zo heel veel witruimte als deze site nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 24-06 22:18

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wel leuk opgesomd natuurlijk, maar geen van de voorbeelden dienen ter ontspanning.
Als ik hier alleen zou komen om m'n (technische) problemen te dumpen, kon het me niet zoveel schelen allemaal.

• Verkenner is even snel iets opzoeken of aanzetten (kopieeractie) en klaar. M'n achtergrond in m'n OS is altijd zwart / donker
• Facebook heb ik niet
• ING heeft onlangs zijn lay-out ook gewijzigd in meer wit inderdaad, waar kan ik daarover klagen?
• Google is om te zoeken, niet om urenlang per dag te lezen
• Sharepoint moet dood en kent een verkennerweergave die kleurrijker is
• Die editors van Visual Studio en SQL ken ik niet

Zelfs MS Word en Excel kun je op een donker(der) kleurschema zetten en de default achtergrond wijzigen.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-06 08:39

pino85

Im just a Bird in the Sky

Gezien deze poll vraag ik me af of men in de nabije toekomst ook een poll op de fp zal plaatsen met de vraag of we de nieuwe layout een verbetering vinden of dat niet vinden.
Hopelijk dat deze er wel komt want ben echt benieuwd hoe dat beeld zich verhoud met bv deze poll.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlezanderMotoko
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik ben me net rot geschrokken van de nieuwe layout! Ik vind het allemaal maar niks.
Ik moet nu veel meer moeite doen om alle nieuws te scannen en er uit pikken wat voor mij interresant is...

Ik hoop dat er een optie komt om het oude layout weer terug te zetten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198244

Voor iedereen die het nieuwe design te wit en/of te licht vind, er is een leuke addon voor Firefox die het donkerder of zelfs geinverteerd e.d. kan maken: Colorific
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/colorific-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Gecondoleerd Tweakers.

[ Voor 13% gewijzigd door Fleximex op 18-10-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-06 17:17
@ Pinnyme: ben van mening dat ze daar bij Tweakers aan hadden moeten denken.

Ik mis de menu's aan de linkerkant, het is mij te wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 21:45

m0nk

16-09-2003 15.15

Verschrikkelijk! Ik had de hele oude layout nog, gebruik ik al jaren. Dit is echt 100 x niks!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Anoniem: 198244 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:52:
Voor iedereen die het nieuwe design te wit en/of te licht vind, er is een leuke addon voor Firefox die het donkerder of zelfs geinverteerd e.d. kan maken: Colorific
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/colorific-1/
In een ander topic heeft iemand anders een oplossing voor firefox waarbij je geen plug-in hoeft te installeren.
AzzKickah schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:15:
Voor de mensen met FireFox, bij Options - Content - Colors, als je daar een niet al de donkere kleur grijs instelt als achtergrond, en het vinkje aanzet voor Allow pages to choose their own colors, heb je hier op GoT een fijne niet-witte achtergrond en andere sites blijven gewoon zoals ze waren (nu, Facebook, F1Today, Google).
Misschien iets gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:56

Vis

Hoe kom je nu snel naar MyReact? Als ik in een ander topic sta?

Voorheen ging dat super met 1 klik.

Edit: vergeten te vermelden dat ik het een achteruitgang vind. Waarom moet alles zo minimalistisch zijn?
Eerste indruk is er iig niet beter op geworden.

[ Voor 43% gewijzigd door Vis op 18-10-2012 14:58 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Zojuist wat langer op de fp gewerkt, en van het lezen van reacties krijg ik hoofdpijn door de felheid. En nee, voor Tweakers ga ik mijn monitor niet aanpassen.
Vreselijk, ronduit vreselijk.

Aub Tweakers 6 terug, en deze huidige layout alleen speciaal voor mobile users ofzo. In eerste instantie dacht ik ook per ongeluk op de mobiele site te zijn gekomen.

[ Voor 30% gewijzigd door GAIAjohan op 18-10-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Fijn. Zie net dat heel mijn review verpest is door Tweakers 7. Klopt niks meer van de (UBB) stijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind het niet lelijk, maar ook mij is het veel te licht, is er ook een donkerdere variant?
Ik denk dat de designer eens de gamma van z'n monitor moet controleren, volgens mij staat z'n monitor veel te donker :D

Ook vind ik het onhandig dat de tabs die je op het forum ziet (active topics/bookmarks/myreact) verdwijnen zodra je in een subforum of topic zit, maar ik denk dat dat een bug is?
Lijkt me niet de bedoeling om elke keer eerst naar de forumvoorpagina moet gaan om bij activetopics te komen :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 18-10-2012 15:01 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkchief
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-06 01:04
Te veel wit. Doet pijn aan mijn ogen.
Veel informatie wat je in een oogoplag kon zien is weg.
Font is te groot, moet te veel scrollen. Alles kan veel kleiner. Dit komt dan ook op minder informatie op scherm. Doelgroep is tweakers dus er mag wel meer informatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ook wel grappig dat deze reclame ervoor komt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gbAUg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-06 08:39

pino85

Im just a Bird in the Sky

hahaha die is wel erg pakkend inderdaad was me nog niet eerder opgevallen, geniaal :D

[ Voor 24% gewijzigd door pino85 op 18-10-2012 15:01 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
GAIAjohan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:00:
Ook wel grappig dat deze reclame ervoor komt:
[afbeelding]
Komt omdat men het over pijn in de ogen heeft in dit topic. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
@ GAIAjohan
The jokes on you! Geen adblock :P.

Waarom komen er overigens nu ook downloads, review en videos bij alle nieuws headlines te staan :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 24-06 22:18

PromWarMachine

Forsaken Archer

eL_Jay schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:38:
Gefeliciteerd Tweakers; met het optimaliseren van de site is er minimaal 2 x zoveel ruimte voor advertenties
Gefeliciteerd mobile device tweakers; jullie hebben ongetwijfeld een prachtige site op jullie tablet.
Gefeliciteerd oogartsen; de komende tijd zullen er veel tweakers met lasogen langs komen.
Gecondoleerd laptop/desktop tweakers, succes met de RSI die jullie ongetwijfeld gaan krijgen door het vele scrollen en klikken dat noodzakelijk is om de site te kunnen gebruiken.

De strekking moge duidelijk zijn ;)

Ik denk dat deze poll weinig reden tot felicitaties geeft.
Wat hij zegt. Ik vind zelfs dat ze dat impliciet zelf erkennen door de mogeilijkheid om terug te gaan voor het eerst in hun geschiedenis te blokkeren.

Zij zeggen op die poll komt omdat het gewenning is. Ik zou willen zeggen dat je daarmee juist de mening van je meest actieve gebruikers te pakken hebt: zij zijn vandaag de eersten die reageren.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453374

Veel te weinig content tov lege ruimte. Design primeert niet op gebruiksgemak hoor! Doe mij maar de vorige versie. Die was veel overzichtelijker en gebruiksvriendelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:28
Ik heb geen moeite met het design op de Frontpage, maar het Forum vind ik vooralsnog niet echt werkbaar. Ik krijg last van mijn ogen van de witte achtergrond en felle kleuren, waarbij de informatiedichtheid aan de lage kant is. Dat zorgt er dan ook mede voor dat alles te fel wordt. Ook kan ik niets terugvinden, maar ik hoop dat dit snel gefixed wordt.

Ook zie ik dat hier het forum maar zo'n 650px breed is, terwijl het ding niet eens gecentreerd staat. Ja ik heb een abo zonder banners...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-06 17:17
Mogelijkheid om die tracker links of rechts te plaatsen is handig, vraag mij alleen of waarom hiervan de kleur veel donkerder is dan de achtergrond..
Pagina: 1 2 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.