[BUG]Nesting van reacties op artikelen practisch onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 19:58

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Vroeger vond ik het nog redelijk duidelijk om te zien bij artikelen van de FP wie op wie reageerd. Duidelijke kleurverschillen, vakjes en uitlijning zorgde ervoor dat ik duidelijk nieuwe reacties op het artikel van reacties op andere reacties kan onderscheiden. Nu worden reacties omlijnd door hele dunne lijntjes van lichtgrijs, wat op mijn monitor praktisch onzichtbaar is, tenzij ik in zeer specifieke houdingen ga zitten die nergens op slaan. Misschien dat mijn scherminstellingen niet optimaal zijn, maar ik vind het alsnog wel ernstig dat ik hierdoor de reacties op zowel mijn laptop als mijn desktop praktisch niet kan inzien, terwijl ik nog nooit op ook maar een andere website enige last hiervan heb gehad, en ik vind niet dat het nodig moet zijn voor elke website opnieuw aan mijn scherm-instellingen te kloten om het enigszins leesbaar te maken. De kleuren van Tweakers.net zijn simpelweg te licht en de randen te klein om enige informatie hieruit te kunnen halen.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img16/9300/48820380.png Bij deze een afbeelding van wat ik zie (ja, de lijntjes zijn hier expres weggehaald, ik zie dus het verschil bijna helemaal niet, en dit is serieus de enige website ooit waar ik zo'n probleem had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De lijntjes gaan nog een keer wat donkerder gemaakt worden. Op mijn monitor en een aantal andere monitoren waarop ik het getest heb zijn de lijnen wel goed zichtbaar.

Overigens vind ik het lichtelijk overdreven om te stellen dat je de reacties niet kunt zien. De tekst is prima leesbaar zonder lijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:20
Dat komt omdat de 0 berichten zijn ingeklapt. Vooral met een blanco avatar lijkt het alsof die poster reageert op iemand anders, terwijl dat niet zo is. Op mijn brakke werkmonitor heb ik ook last van de moeizaam zichtbare kleuren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik verwoorde het misschien niet zoals ik het bedoelde. ik bedoelde dat de structuur onzichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:20
Ik heb het ook tegen Femme :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135995

Waar ik vooral moeite mee heb is het gebruik van de boxen. Soms worden de geneste reactie wel geboxed en soms niet. Soms wordt dit in een nesting door elkaar gebruikt (de eerste drie genest, de vierde dan niet). Ik snap de logica niet.

Voorbeeldje opgezocht, zie hieronder. Waarom heeft koenverd1000 geen box en de drie daarboven wel? Als het is om ze bij elkaar te houden, waarom dan koenverd1000 niet? En is Original_Dutch nou een reactie op het bericht of op de eerste SinergyX?

Vooral de reacties op een bericht zouden wat mij betreft beter geaccentueerd mogen worden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/7558480/T7_reacties_vb.JPG

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 135995 op 25-10-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Inderdaad zijn de Frontpage-reactie's slecht te onderscheiden (nesting?) wat nou bij wat hoort.
Ik weet dat de default layout enigzins verbeterd gaat worden, maar met alles in de kleur wit (#FFFFFF) heb je dit probleem snel.

Zelf ben ik net met wat CSS aan het stoeien geweest qua FP reacties, en daarmee naar mijn smaak wat kleur toegevoegd wat het geheel al zoveel meer duidelijker maakt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VYgTIxOX7bDTvFZys632JKm6/medium.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oLDNeAanxyMOzpo9fGgrF4AL/medium.png

[code=css]
/*Frontpage Reacties*/
.reactie { background: #F5F5F6; border-left: 1px solid #BECFE3; }
.reactie.last > .reactieContainer { border-left: 1px solid #F5F5F6; }
.reactieBody.informative { background-color: #F7FBF6; border: 1px solid #C9EEC7; }
.reactieBody.spotlight { background-color: #EFF8F2; border: 1px solid #22CF1A; }
.reactieContainer .reactieHeader { background-color:#BECFE3!important; padding-left: 10px!important; padding-top: 2px!important; padding-bottom: 2px!important; }
.reactieContainer .reactieContent { padding-left: 6px; padding-top: 6px; }
.reactieFooter .reactieReply { font-size: 10px!important; }
[/code=css]
Alleen al de reactieHeader van elk bericht een andere (grijs-)tint geven scheelt al veel. Ik hoop dat er voor de Default layout een duidelijker onderscheid tussen de posts komt en daarmee ook de nesting van posts duidelijker wordt.

[ Voor 0% gewijzigd door bitshape op 26-10-2012 01:52 . Reden: bugje geplet ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik denk dat het ook beter is als elke reactie gewoon 'boxed' is. Vind het uiterlijk er niet op vooruit gaan door het nu af te wisselen, want vaak klopt het ook niet doordat er bij verschillende nesting-depths er andere volgordes van de 'boxed' reacties gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Anoniem: 135995 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:59:
Waar ik vooral moeite mee heb is het gebruik van de boxen. Soms worden de geneste reactie wel geboxed en soms niet. Soms wordt dit in een nesting door elkaar gebruikt (de eerste drie genest, de vierde dan niet). Ik snap de logica niet.

Voorbeeldje opgezocht, zie hieronder. Waarom heeft koenverd1000 geen box en de drie daarboven wel? Als het is om ze bij elkaar te houden, waarom dan koenverd1000 niet? En is Original_Dutch nou een reactie op het bericht of op de eerste SinergyX?
...
Dat is geen box, het is een lijn aan de zijkant om aan te geven wat de parent van de reactie is. Omdat die lijn stopt aan de bovenkant van een reactie staat er daarom geen bij de laatste reactie. Ik vind het idee van de lijnen om de parents structuur aan te geven een mooi idee, maar ik vind uitwerking nogal onduidelijk inderdaad.

Ik heb custom css ingeschakeld en de reacties een vaste breedte gegeven en moet zeggen dat ik dat de duidelijkheid wel vind bevorderen, je ziet dan meer van het inspringen omdat je ze aan de rechterkant ook ziet uitsteken (want links valt het inderdaad niet zo heel erg meer op door die lijnen). Daarnaast vind ik het ook lelijk dat ze steeds smaller worden als ze lager komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-02 15:14
bitshape schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:33:
Inderdaad zijn de Frontpage-reactie's slecht te onderscheiden (nesting?) wat nou bij wat hoort.
Ik weet dat de default layout enigzins verbeterd gaat worden, maar met alles in de kleur wit (#FFFFFF) heb je dit probleem snel.

Zelf ben ik net met wat CSS aan het stoeien geweest qua FP reacties, en daarmee naar mijn smaak wat kleur toegevoegd wat het geheel al zoveel meer duidelijker maakt:

Alleen al de reactieHeader van elk bericht een andere (grijs-)tint geven scheelt al veel. Ik hoop dat er voor de Default layout een duidelijker onderscheid tussen de posts komt en daarmee ook de nesting van posts duidelijker wordt.
Fantastisch... ik begin greasemonkey/tampermonkey steeds meer te waarderen.
ik had al zaken aangepast : http://userscripts.org/scripts/show/150717
Dit ga ik er ook aan toevoegen, maakt het een stuk leesbaarder... hooguit nog wat spelen met de kleurtjes.

bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/8105/screenshotfrom201210281.png
Waarschijnlijk hetzelfde als vorige boxing reacties, maar kan iemand mij uitleggen waaraan ik kan zien dat seapip of hav0c reageert? Want ik kan het hier echt alleen uit de context opmaken.

Dat ene greasemonkey script doet wonderen, gelukkig.

[ Voor 9% gewijzigd door Amanoo op 28-10-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik vind het ook niet echt duidelijk. Wat er nu gebeurd is dat op het beginniveau een lijn wordt getrokken vanaf het begin van de reactie waarop wordt gereageerd tot aan het begin van de laatste reactie die hier rechtstreeks op reageert. Wat ik zou verwachten is een lijn op het ingesprongen niveau vanaf het begin van de eerste reagerende reactie tot aan het eind van de laatste reagerende reactie.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Dirk schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:42:
Ik vind het ook niet echt duidelijk. Wat er nu gebeurd is dat op het beginniveau een lijn wordt getrokken vanaf het begin van de reactie waarop wordt gereageerd tot aan het begin van de laatste reactie die hier rechtstreeks op reageert. Wat ik zou verwachten is een lijn op het ingesprongen niveau vanaf het begin van de eerste reagerende reactie tot aan het eind van de laatste reagerende reactie.
Ik blijf hier, zelfs met Greasemonkey, erg veel moeite mee houden, en het script dat ik in Greasemonkey draai maakt in ieder geval van het hele geheel één gekleurd blok (die kleur is overigens stock met Greasemonkey te licht, moet ik nog aanpassen).
De manier waarop het nu wordt gedaan impliceert gewoonweg dat de laatste reactie er niet bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Amanoo schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:58:
[...]

Ik blijf hier, zelfs met Greasemonkey, erg veel moeite mee houden, en het script dat ik in Greasemonkey draai maakt in ieder geval van het hele geheel één gekleurd blok (die kleur is overigens stock met Greasemonkey te licht, moet ik nog aanpassen).
De manier waarop het nu wordt gedaan impliceert gewoonweg dat de laatste reactie er niet bij hoort.
Zorg dan dat je een custom css gebruikt die de reacties ook echt duidelijker maakt. Ik vind het met mijn css goed te zien, dus om maar even ongeneerd reclame voor mijn css te maken:

Reacties:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-IgfuWHGw28s/UI1pv_2pWFI/AAAAAAAADS8/YnmYTx0DPz8/s640/reacties.png

Voor de reacties gebruik ik dit stuk css:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
.eenReactie         { margin-top: 5px; width: 600px; }
.reactieContent     { padding: 5px 15px 5px 0px; }
.reactieHeader      { padding: 1px 0px 1px 15px; background-color: #E7E8E8; margin-left: -20px; }
.reactieBody.hidden .reactieHeader      { padding: 0px 10px; opacity: 0.35; }
.reactieBody.informative,
.reactieBody.informative .reactieHeader { background-color: #EFFFE2; border-left: 1px solid #CFD4C9; }
.reactieBody.spotlight, 
.reactieBody.spotlight .reactieHeader     { background-color: #D8FFC2; border-left: 1px solid #BECFBE; }

Het fixeren van de reactie breedte kan problemen geven, omdat de nested reacties naar rechts gaan en hierdoor over de gerelateerde content kunnen komen. In de praktijk is die echter meestal al leeg als je bij de reacties bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Volgens mij is er nog steeds niets aan gedaan.
Ook bij onderstaande plaatje moet ik nog steeds uit de context opmaken dat er op de first post wordt gereageerd, want het blijkt nog steeds aboluut niet uit de uitlijning of anderszins uit de weergave. Het is simpelweg nog steeds niet consistent. Lijnen die nog steeds ophouden voor de laatste reactie begint, waaruit normaal op te maken is dat het een nieuwe post is en geen reactie op iemand. Ik reageer tegenwoordig vooral via mijn telefoon op dit soort posts, omdat dat de enige manier is om enigszins duidelijk te zien wie op wie reageert. Wat mij betreft zou het al een verbetering zijn als de layout van de reacties exact gelijk werd gemaakt aan de Tweakers app. Dat zou veel minder fancy zijn, maar dan zie ik eindelijk waar ik mee bezig ben. En zelfs met custom CSS is het nauwelijks te doen.
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/3126/screenshotfrom201212071.png
Pagina: 1