Toon posts:

[Feat] [V&A]Keuzes in V&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Steeds vaker begin ik mij te ergeren aan het feit dat ik nergens een keuze kan maken tussen AMD en Intel als ik een product zoals een cpu zoek. Ook zijn er geen sub categorieën die de cpu's onverdelen in type/socket. Dit was met het oude Tweakers wel het geval.

Je ziet dit bij elk product terugkomen dat je nergens onderscheid tussen merk en type kan maken. Je kan alleen zoeken op trefwoord, en dat werkt gewoonweg niet.

Wanneer gaat dit veranderd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Je kan toch meestal wel filteren op fabrikant, socket et cetera? Kan je daar niet mee uit de voeten dan?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In vraag en aanbod? Nope.
De functies zijn alleen maar minder geworden ipv meer. Snap ik ook niet want in de periode voor de T7 waren er best wat verzoeken voor verbeteringen in V&A maar die werden niet doorgezet omdat de nieuwe versie dat al zou hebben.
Als ik nu kijk naar de V&A is het echt een waardeloze tool geworden. Waar ik in het verleden nog wel respons krijg op mijn advertenties is het nu al weken erg stil.

Waarom ze V&A nu niet dezelfde filters hebben gegeven als de pricewatch is mij dan ook een compleet raadsel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Sorry, ik was in de war met de PW! Bij de V&A heb je die opties inderdaad niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Rupie op 08-11-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar het zou wel handig zijn als diezelfde functies doorgezet worden naar V&A. Het is een crime om iets te zoeken, laat staan te vinden. Soms als je iets zoekt moet je 14 pages door om er vervolgens achter te komen dat het er niet bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:13

rob_erwt

What does this button do?

Het is al vaker gevraagd en het antwoord is ook al vaker gegeven. ;) Het heeft er mee te maken dat niet iedere verkoper daadwerkelijk een PW product aan zijn advertentie koppelt. Al deze advertenties (en dat zijn er best aardig wat) zouden dan niet gevonden (kunnen) worden met behulp van de filters.

En dat is noch eerlijk tegenover de verkopers die zo hun producten niet kwijt kunnen, noch tegenover de kopers die zo mooie aanbiedingen mislopen.

En het argument 'dan moeten mensen beter koppelen' is wel valide in een aantal gevallen, maar lang niet altijd in alle: denk aan mensen die complete systemen willen verkopen of gemodde dingen. Of überhaupt producten die niet in de PW staan.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dit was met het oude Tweakers wel het geval.
Dit is, wat betreft V&A, dus ook niet waar. De functionaliteit is precies hetzelfde gebleven ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er nu zo moeilijk aan als je een product verkoopt, dat je die in de juiste sectie neerzet. Je verkoopt een AMD cpu, en dan gaat die in de AMD sectie alwaar je ook type/socket voorgeschoteld krijgt zodat een geïnteresseerde deze makkelijk kan vinden. Als men nu bijvoorbeeld een cpu zoekt zie je alle cpu's, zowel Intel als AMD en alle types en sockets door elkaar. Bij de oude PW kon je kiezen tussen merk en socket. Nu moet je zoeken op trefwoord. Ik heb dat een aantal malen geprobeerd, en niet alleen in de cpu sectie, maar ik kan niet vinden wat ik nodig heb. Ik moet dan alle pagina's bij langs om te kijken of het er wel in staat.

De hele PW is een achteruitgang in tegenstelling tot de pude PW. Die werkte veel makkelijker wat betreft het uitsorteren van producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Heb je het nu over de pricewatch of over V&A?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zijn klacht is volgens mij vrij simpel: in T6 hadden de PW en V&A diepere subcategorieën, waardoor je eenvoudig specifieker kon zoeken dan nu.

Als ik nu kijk naar hoeveel ads er zijn met gekoppelde producten, lijkt het mij een logische keus om (tenminste een deel van) de filters van de PW ook in V&A beschikbaar te maken. De (geschatte) 20-30% ads zonder gekoppelde producten zal niet minder vindbaar worden dan nu, maar degenen met gekoppelde producten worden wel veel beter te vinden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:46:
Heb je het nu over de pricewatch of over V&A?
Zoals de titel vermeld gaat het over V&A. Ik heb de PW aangehaald als voorbeeld van hoe het in de V&A zou moeten werken: met sub categorieën zodat je datgene snel vind wat je zoekt. Nu hoeft dat voor V%A niet zo uitgebreid, maar wel zo dat je een product snel en simpel vind.

Voorbeeld:

Je zoekt een cpu: u kiest categorie AMD en vervolgens socket en of type. Simpel. Nu is het zo dat je pagina's lang moet zoeken voordat je überhaupt wat gevonden hebt omdat je niet kan kiezen op een sub categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob_erwt schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:05:
Het is al vaker gevraagd en het antwoord is ook al vaker gegeven. ;) Het heeft er mee te maken dat niet iedere verkoper daadwerkelijk een PW product aan zijn advertentie koppelt. Al deze advertenties (en dat zijn er best aardig wat) zouden dan niet gevonden (kunnen) worden met behulp van de filters.

En dat is noch eerlijk tegenover de verkopers die zo hun producten niet kwijt kunnen, noch tegenover de kopers die zo mooie aanbiedingen mislopen.

En het argument 'dan moeten mensen beter koppelen' is wel valide in een aantal gevallen, maar lang niet altijd in alle: denk aan mensen die complete systemen willen verkopen of gemodde dingen. Of überhaupt producten die niet in de PW staan.
Snap ik wel maar nu worden ze ook niet gevonden want als je even niet het juiste trefwoord gebruikt ben je veroordeeld tot het handmatig doorspitten van tig pagina's.

Wie zou hier nu last van moeten hebben? De welwillende koper of de luie verkoper die het vertikt om de juiste info bij zijn advertentie te zetten.

vink je niet de juiste filters/opties bij het maken van een advertentie dan word je dus niet gevonden of kom je in de categorie undefined terecht net zoals de pricewatch die ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt

rob_erwt

Op http://tweakers.net/aanbod/ staat een categorieboom. Met behulp van die boom kun je nog steeds op (sub)categorie niveau zoeken. Daarin is niets verandert in TWK 7.0, anders dan dat er wat geschoven is met de categorieën (nieuwe, andere naam, verplaatst van hoofdcategorie).

Het zoeken mbv filters heeft er nooit ingezeten, ook niet in TWK 6.9. Dus eerlijk gezegd zie ik niet wat dit met TWK 7.0 te maken heeft. Ook kan je nooit in een categorie 'undefined' terecht komen want als je niet een product koppelt is het kiezen van een categorie is verplicht.

Dan blijft over de feature request 'we willen filteren in V&A' en daarop heb ik in mijn eerdere post al uitleg op gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dan blijft het dus een niet bruikbaar geheel. Zoek eens op socket 1155 cpu's bijvoorbeeld. Ik krijg 2 vraag advertenties terwijl er tientallen aangeboden worden. Hoe is dit bruikbaar?

Dit terwijl degene die er in staan gekoppeld zijn aan de nieuwe versies in de pricewatch die in hun specificatie netjes 1155 hebben staan. Dat zou toch makkelijker moeten kunnen zou je denken? Wat heeft anders die koppeling voor zin?

Edit,

ik zie ook dat bij het plaatsen van een advertentie de categorieën ook niet meer terugkomen. In hoofdlijnen misschien wel maar wat dieper niet meer.
Als ik voorheen een cpu te koop aanbood dan moest ik nog een keuze maken tussen intel/amd en vervolgens voor welke socket. Dat is dus ook niet meer mogelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rob_erwt schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:16:

Het zoeken mbv filters heeft er nooit ingezeten, ook niet in TWK 6.9.
Ik kan mij toch aardig goed voor de geest halen dat ik onderscheid kon maken in cpu types, dat ik kon filteren op Intel ff AMD, dat ik kon filteren op socket naam. Dat kon ik ook bij andere V&A categorieën en waarom nu niet? Het zoeken naar een product kan zoveel makkelijker op die manier.

Fijn dat je linkt naar de V&A pagina en naar die categorie boom, maar vervolgens zal ik je laten zien wat ik bedoel voor als dat nog steeds niet duidelijk mocht zijn: http://tweakers.net/categorie/46/processors/aanbod/

306 advertenties - Pagina 1 van 13....veel plezier met het zoeken naar een cpu. Dit geldt niet alleen voor de cpu categorie, de hele V&A is belabberd zoeken en is zeker te weten een achteruitgang gezien het in de vorige tweakers layout wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik ben het deels met je eens: er waren toen inderdaad meer subcategorieën (zie ook plan: Vooruitblik op Vraag & Aanbod 3.0), maar of het ook echt op het niveau van socket kon vraag ik mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Er waren subcategorieën voor processorfamilies, niet voor de verschillende sockets.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, die waren er niet. En nu is er helemaal geen keuze meer. Dat is toch gek en niet echt een vooruitgang zou je denken.
Je zou verwachten dat de usability vooruit zou gaan maar tot op heden is het zoeken alleen maar lastiger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Feit is dat het hopeloos zoeken is naar een tweedehands onderdeel. Ik hoop van harte dat het opgelost kan worden door meerdere subcategorieën toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad hopeloos zoeken nu tegenover de oude site. Daar kon je gewoon aanklikken welke fabrikant je wilde hebben en vervolgens kwamen de sockettype's tevoorschijn, die je ook weer aan kon klikken en dus alleen bv AM2 cpu's te zien kreeg. Nu moet je alle pagina's doorspitten en hopen dat je de processor tegenkomt die je zoekt. Hier zit dus veel meer tijd in dan vroeger, waar het na enkele klikken duidelijk was wat er aangeboden werd. Dit kan ik dus echt geen vooruitgang noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de oude variant kon je bij V&A GEEN sockets aanklikken als je ging zoeken. Alleen als je de advertentie plaatste kon je een categorie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dan, want ik kan me dat toch wel herinneren als ik specifiek zocht. Net zoals je bij videokaarten bv Nvidea, AMD, Matrox en overigen kon kiezen. Het knopje "Toon alle categorieën" heeft dus ook niet bestaan? Want dan kwamen er nog meer sockettype's tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had de keuze tussen amd of intel. Bij videokaarten had je de keuze die jij noemt. Dieper ging het niet. Tijdens het plaatsen van een advertentie kon je wel kiezen uit sockets. Als je geen socket koos kwam de advertentie gewoon in de hoofdcategorie te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Als ik wil sorteren ( ik neem even de iphone 4s als voorbeeld aangezien die nu even mijn interesse heeft) ga ik naar de categorie telefoons, klik de eerste de beste iphone aan en als deze gekoppeld is aan de pricewatch klik ik het product aan, dan op de categorie iphone, en dan weer op v&a

Zo krijg ik de volledige lijst iphones in v&a te zien. (mits juist geplaatst dan...)

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, dat is redelijk bizar. Als je namelijk direct naar de pricewatch gaat, iphone selecteerd en dan naar V&A dan krijg je een random selectie telefoons.

Ik denk alleen dat jouw voorbeeld niet zo goed werkt aangezien je uitgaat van 1 merk. Als je bijvoorbeeld Intel pakt dan krijg je weer alle mogelijke sockets namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hoe bedoel je? Als ik vanuit de PW een willekeurig iPhone 4S pak en dan switch naar het tabblad V&A, dan kom ik hier uit: pricewatch: Apple iPhone 4S 16GB Zwart. Switch ik de PW van uitvoeringen naar producten en pak ik dan de iPhone 4S, dan kom ik hier uit: http://tweakers.net/product/292275/apple-iphone-4s/aanbod/.

Beiden zijn heel nuttige en specifieke resultaten die wat mij betreft ook vanuit de V&A zelf makkelijk bereikbaar zouden moeten zijn.

Voor processors kan dat trouwens ook: http://tweakers.net/serie/1552/core-i5/aanbod/

[ Voor 7% gewijzigd door Dirk op 10-11-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van pricewatch naar V&A wel. Jij selecteerd nu een bepaalde Iphone. Als ik in de filters direct iphone selecteer krijg ik een lijst Iphones. Ga ik dan naar het tabblad V&A krijg ik een random lijst telefoons. 8)7

Als je zoekt naar een specifiek product zoals een Iphone 4s. Die vind ie dan wel.

Zoek nu eens naar een socket 1155 cpu in V&A.

Het is beter te begrijpen voor mij als je de zoektermen erbij zet trouwens. Op welke term heb je gezocht voor die i5 cpu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:22:
Van pricewatch naar V&A wel. Jij selecteerd nu een bepaalde Iphone. Als ik in de filters direct iphone selecteer krijg ik een lijst Iphones. Ga ik dan naar het tabblad V&A krijg ik een random lijst telefoons. 8)7
Omdat dat filter specifiek is voor de resultaatlijst van de pricewatch. Jij verwacht blijkbaar dat hetzelfde filter toegepast wordt als je switched naar de V&A tab, maar dat is dus niet zo. Als je iPhone gerelateerde advertenties wil zien dan moet je vanuit de serie iPhone de V&A tab kiezen: http://tweakers.net/serie/1098/iphone/aanbod/ - hier is juist de search bovenin weer heel handig :)

Overigens denk ik dat het wel mogelijk is om in V&A dezelfde filters te gebruiken, vermits er bij het plaatsen van een advertentie ook de mogelijkheid wordt geboden om specificaties in te vullen indien er niet gekoppelt kan worden aan een product uit de pricewatch.

Je zou dan feitelijk zelfs 2e-hands aanbod op kunnen nemen in de pricewatch lijsten.

Er liggen hier nog zeker kansen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:22:

Als je zoekt naar een specifiek product zoals een Iphone 4s. Die vind ie dan wel.

Zoek nu eens naar een socket 1155 cpu in V&A.

Het is beter te begrijpen voor mij als je de zoektermen erbij zet trouwens. Op welke term heb je gezocht voor die i5 cpu's?
Nee, de filters van de PW werken niet meer als je naar de tab V&A gaat. Je moet naar de pagina van een product, serie, merk of categorie gaan en dan op het tabblad V&A klikken, dan krijg je alles wat bij dat onderwerp aangeboden wordt.

Voor de core i5 heb ik dat ook gedaan: zoeken op 'core i5', het bijbehorende onderwerp aanklikken en dan naar de tab V&A. Natuurlijk geeft je dit niet de flexibiliteit en mogelijkheden van de PW-filters, maar het is in ieder geval iets.
crisp schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:36:
Overigens denk ik dat het wel mogelijk is om in V&A dezelfde filters te gebruiken, vermits er bij het plaatsen van een advertentie ook de mogelijkheid wordt geboden om specificaties in te vullen indien er niet gekoppelt kan worden aan een product uit de pricewatch.

Je zou dan feitelijk zelfs 2e-hands aanbod op kunnen nemen in de pricewatch lijsten.

Er liggen hier nog zeker kansen :)
Mooi, dat is ook zo'n beetje de richting waar ik in zat te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:35:
[...]

[...]

Ik noteer : "betere filters in V&A" in de komende top5. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:50:
Je had de keuze tussen amd of intel. Bij videokaarten had je de keuze die jij noemt. Dieper ging het niet. Tijdens het plaatsen van een advertentie kon je wel kiezen uit sockets. Als je geen socket koos kwam de advertentie gewoon in de hoofdcategorie te staan.
Bij het zoeken naar een tweedehands produkt in de V&A kon je wel zoeken op bijvoorbeeld Celeron, Pentium, Core, AM2, AM3, Phenom et cetera. Als ik nu zoek bij cpu's naar een i3 en typ dat trefwoord in dan krijg ik allerlei soorten cpu's voorgeschoteld waar ik juist niet naar op zoek ben: Pentiums D830, s775, i5 en i7 cpu's.

Bij telefoons kon je ook onderscheid maken en bij videokaarten ook. En zo zijn er meer produkten waarbij dat kon en nu niet meer. Ik ga zeer zeker niet eerst in de Pricewatch een product zoeken dat mogelijk gelinkt is in V&A. Dat is omslachtig werken. Ik link volgens mij nooit een produkt als ik verkoop, ik wil keuzes maken: cpu>fabrikant>merk>type>socket bijvoorbeeld. Voor videokaart: kaart>fabrikant>type...et cetera. Zo werkte het in de oude V&A en zo zou het weer moeten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Waarom zou je het te verkopen product niet koppelen? Want dan zijn de enige opties inderdaad een diepere categorisering, wat waarschijnlijk niet terug gaat komen, of het eventueel handmatig invullen van kenmerken als merk, type, etc., wat meer gedoe is dan het koppelen van een product.

Om te filteren zouden wat mij betreft de PW-filters het mooiste zijn, maar daar heb je toch echt gekoppelde producten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn post van 01:12. Ze gaan er iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ja, maar Stekkepoot geeft aan geen producten aan zijn advertenties te koppelen, dan heb je niks aan betere filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, hij geeft aan niet eerst in de pricewatch te gaan zoeken en dan te kijken of er bij het product wat hij zoekt gekoppelde V&A ads zijn.

Je had in de oude situatie ook altijd mensen die hun V&A produkt uiteindelijk niet linkten naar de pricewatch ook al werd het produkt door het systeem voorgesteld. Maar de manier waarop uiteindelijk uitkwam bij een gelinkt product als je hem plaatste was ook makkelijk te omzeilen. Geen idee waarom je dat wilde doen trouwens. Ik snap de mensen ook niet die hun product niet koppelden. Voor de koper alleen maar omslachtig.

Wel denk ik dat je kan zorgen dat er meer info word ingevuld bij het maken van een advertentie.

Vul in welk socket> 478, 775, 1155, etc Welk type > i3,i5,i7, etc

Dan kan je daar prima filters aan koppelen. Het probleem zou al grotendeels opgelost kunnen worden door V&A producten die NU al gekoppeld zijn aan Pricewatch producten makkelijker te kunnen filteren. Als ik nu zoek op een 1155 cpu's dan krijg ik geen resultaten terwijl er een hoop van die cpu's in V&A WEL gekoppeld zijn aan de versie in de pricewatch. Dat is sowieso al raar dat daar niet direct een oplossing voor gevonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk doe ik dat nooit, koppelen, omdat het niet nodig zou moeten zijn. Het is gemak, maar daar is het ook mee gezegd. Ik wil niet eerst in de PW een produkt zoeken om dan vervolgen het tab blaadje V&A te klikken. Ik wil zoals het in de vorige V&A ging dat je gewoon op sub categorie kan zoeken, of ik nu produkten wel of niet koppel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat jij nog steeds een aantal dingen door elkaar haalt Stekkepoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeer zeker niet. Ik weet zoals eerder gezegd heel goed te heugen dat je bij cpu's kon kiezen uit merk en type zoals Phenom, Pentium, Core et cetera. En niet alleen bij cpu's was dat zo, maar ook bij andere V&A producten. Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zoekt de search in V&A ook in de specs van eventueel gekoppelde producten? Of alleen in advertentietitel en tekst? Als ik me niet vergis is dat laatste het geval?

Als de V&A search ook in specs zou zoeken maakt dat het bijvoorbeeld al veel makkelijker om bijvoorbeeld CPU's met een bepaalde socket of grafische kaarten met een bepaalde GPU te vinden. Zonder dat je daarvoor afhankelijk bent wat de adverteerder in de titel/tekst vermeldt.

Daarmee sluit je (in tegenstelling tot filters) ook geen advertenties uit die geen product gekoppeld hebben. Je koppelt alleen wat extra keywords aan een advertentie.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:10:
Zeer zeker niet. Ik weet zoals eerder gezegd heel goed te heugen dat je bij cpu's kon kiezen uit merk en type zoals Phenom, Pentium, Core et cetera. En niet alleen bij cpu's was dat zo, maar ook bij andere V&A producten. Of bedoel je dat niet?
Sorry maar dat kon dus echt niet. Pricewatch wel.
Orion84 schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:58:
Zoekt de search in V&A ook in de specs van eventueel gekoppelde producten? Of alleen in advertentietitel en tekst? Als ik me niet vergis is dat laatste het geval?

Als de V&A search ook in specs zou zoeken maakt dat het bijvoorbeeld al veel makkelijker om bijvoorbeeld CPU's met een bepaalde socket of grafische kaarten met een bepaalde GPU te vinden. Zonder dat je daarvoor afhankelijk bent wat de adverteerder in de titel/tekst vermeldt.

Daarmee sluit je (in tegenstelling tot filters) ook geen advertenties uit die geen product gekoppeld hebben. Je koppelt alleen wat extra keywords aan een advertentie.
En dat is zo ongeveer precies wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:19:
[...]

Sorry maar dat kon dus echt niet. Pricewatch wel.
Jawel, de categorisering van de PW en V&A ging inderdaad tot op processorfamilie, daar zijn twee lagen aan subcategorieën verdwenen. Er was een losse subcategorie voor de AMD Phenom bijvoorbeeld. Maar ik snap nog steeds niet waarom Stekkepoot geen product zou willen koppelen, want dat is heel simpel en gaat eenvoudig vanuit de ad zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er niet ergens nog een oude backup of screenshot rondzwerft om te kijken hoe het precies zat. Maar goed, mocht dat het geval zijn geweest dan is het nog gekker natuurlijk dat het er nu niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is niet perfect, maar er zijn figuren die dat soort backups maken: http://web.archive.org/we...t/646/amd-processors.html?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:44:
Jammer dat er niet ergens nog een oude backup of screenshot rondzwerft om te kijken hoe het precies zat. Maar goed, mocht dat het geval zijn geweest dan is het nog gekker natuurlijk dat het er nu niet meer is.
Daarom dus dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:52:
Het is niet perfect, maar er zijn figuren die dat soort backups maken: http://web.archive.org/we...t/646/amd-processors.html?
Check! Niet dat het goed werkt want de layout op die site word goed vern**kt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als ik zo even snel scroll door de bovenstaande discussie, dan denk ik dat ik geen nieuw topic hoef te openen maar me hierbij kan aansluiten :)

Mij ging het specifiek om xbox360 games. Ik keek zo af en toe de lijst door naar games die ik wel leuk zou vinden en gunstig geprijsd zijn. Nu moet ik zoeken op xbox 360 en hopen dat iedereen in de titel of tekst wel de beide woorden noemt. Of je krijgt juist een PS3 game voorgeschoteld, ook niet zo handig. De onderverdeling Games > Games > Games is hier gewoon niet zo nuttig :)

Afbeeldingslocatie: http://juriansluiman.nl/caps/8a8044.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

mithras schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:03:
Als ik zo even snel scroll door de bovenstaande discussie, dan denk ik dat ik geen nieuw topic hoef te openen maar me hierbij kan aansluiten :)

Mij ging het specifiek om xbox360 games. Ik keek zo af en toe de lijst door naar games die ik wel leuk zou vinden en gunstig geprijsd zijn. Nu moet ik zoeken op xbox 360 en hopen dat iedereen in de titel of tekst wel de beide woorden noemt. Of je krijgt juist een PS3 game voorgeschoteld, ook niet zo handig. De onderverdeling Games > Games > Games is hier gewoon niet zo nuttig :)

[afbeelding]
Je kan het de search niet kwalijk nemen dat iemand xbox360 in de advertentie zet, terwijl het om een PS3 game gaat. Op dezelfde manier stonden er vroeger ook wel eens producten/advertenties in een verkeerde (sub)categorie.

Verder staat het platform standaard in de productnaam van games in de PW en krijgt de advertentie volgens mij standaard de productnaam als titel zodra je het PW product koppelt. Dus voor games is de search volgens mij al best een goed alternatief. Desalniettemin zou het mooi zijn als de V&A search ook zou zoeken in de specs van gekoppelde producten.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 13-11-2012 16:10 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
In de pricewatch worden op het moment inderdaad filteropties aangeboden die je in V&A niet hebt. Waardoor het inderdaad lastig kan zijn producten in V&A te vinden met specifieke eigenschappen die je voorheen misschien in een subcategorie kon vinden. De filteropties in de pricewatch kunnen we achterhalen doordat er altijd een product is met daarbij horende specificaties. Zoals hierboven ook al aangegeven is het aanbieden van het juiste resultaat naar aanleiding van het gebruiken van filteropties alleen mogelijk als je de juiste informatie hebt. Wanneer het juiste product aan een advertentie wordt gekoppeld zouden we de specs van het producten dat in de advertentie staat kunnen achterhalen. Alleen niet elke advertentie is gekoppeld en zou dan niet vindbaar zijn. Daar moet goed over nagedacht worden. Eens dat de vindbaarheid hier beter kan, ik zet het op de backlog!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou fijn zijn als het meegenomen wordt. Om de cpu als voorbeeld te blijven houden was het eerst zo dat als je iets te koop aanbood je ook kon kiezen welk type of socket. Als je dan wat zocht in V&A had je die keuze ook, gekoppeld of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er al enige vooruitgang, of blijft het bij zoals het nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt

rob_erwt

moto-moi schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:22:
Kicken is nooit nodig, alles wordt gelezen en als er een update is vanuit de devvers melden ze dat vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuk en aardig dat je een quote plaatst, maar ik had liever gehoord of er al iets ondernomen wordt. Ik dacht dat het na 10 dagen wel zo mocht zijn dat er nieuws is over het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:48
Als er nieuws is dan laten we dat horen. We weten dat deze wens er is, zowel vanuit development als vanuit het productteam wordt er positief op gereageerd.

We kunnen alleen niet alles tegelijk oppakken dus het kan nog wel even duren voordat we hiermee aan de slag gaan. Het kicken van een topic heeft daar geen invloed op.

[ Voor 23% gewijzigd door zeef op 26-11-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp uiteraard dat er een bepaalde tijd overheen gaat, maar het zou voor de duidelijkheid beter geweest zijn dat er een bepaalde mate van duidelijkheid gegeven werd. Dat het op een backlog gezet wordt zegt mij niets, ik weet niet eens wat er mee bedoeld wordt.

Ik begrijp ook dat na de overgang er veel te doen is en veel moet worden aangepast. Heel begrijpelijk dat je dan niet alles tegelijk kan oppakken. Maar even een simpel berichtje in dit draadje dat het op de agenda staat en dat er aan gewerkt wordt is naar mijn idee niet teveel gevraagd. Het schept in die mate ook duidelijkheid dat het topic niet gekickt hoeft te worden door deze of gene.

In ieder geval kan ik zeggen dat ik er blij mee ben dat er wat mee gedaan wordt. Het zoeken zal voor mij als PW en V&A snuffelaar hopelijk weer makkelijker worden, maar vooral overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:48
Het staat op de lange termijnagenda. Dat wil zeggen dat we het fixen, ergens tussen de 3 weken en 3 jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb We wachten het wel af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat jullie het druk hebben en dat er prioriteiten gesteld moeten worden maar, het onderdeel waarmee jullie nu, wat is het, 2 jaar op rij als beste uit de bus zijn gekomen bij de website van het jaar verkiezingen zou wat mij betreft in de top 3 prioriteiten moeten staan.

Ik was een fervent gebruiker van zowel de PW als V&A en die zijn beide zo goed als onbruikbaar geworden in vergelijking met hoe het was. Kan je nagaan hoe dat moet zijn voor iemand die voor het eerst met die dingen aan de gang gaat omdat ze er al zoveel over gehoord hebben via bijv. de site van website van het jaar.

Nogmaals, ik snap dat jullie het druk hebben maar bij dit belangrijke onderdeel van de site hoort geen termijn zoals iets als tussen 3 weken en 3 jaar! Eerder 3 weken en 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@Stekkepoot : Je begrijpt toch wel dat wat maike zegt niet samengaat met jouw manier van ads posten?
Oftewel als het gedeelte wat maike aandraagt gebouwd wordt dan zijn jouw advertenties nog steeds "volledig" onvindbaar tenzij jij iets verandert in je manier van ads posten.

Gewoon even ter info voordat het straks gebouwd is en jij alsnog niet je eigen ads kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de vorige Tweakers na genoeg nooit een product gekoppeld en toch altijd gevonden. Nu moet ik me een breuk zoeken om ook maar een cpu, videokaart of wat dan ook te vinden. Het was goed, en nu is het ruk.

Mijn eigen advertenties kan ik vinden, nu die van anderen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzMe2134
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-01 12:33
Ik heb een zoekopdracht geprobeerd: 2,5" laptop schijfje 500GB of groter ... Simpel zou je zeggen toch!?
Nou, probeer het eens en kijk eens naar de resultaten van die zoekopdracht... Heel triest! :(
In de oude versie Tweakers.Net ging dat een stuk gemakkelijker en accurater!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:20
Als een van de (ooit) grotere v&a gebruikers ben ik het eens met bovenstaande kritiek. V&A is een geweldige feature, dat mag ook wel gezegd worden.

Plaatste onlangs weer eens wat laptops erop en tot mijn grote verbazing kan er geen onderscheid gemaakt worden tussen de hoeveelheden in inches (het meest belangrijke bij aanschaf). Kon dat wel dan staan er slechts 3 paginas aan zoekresultaten i.p.v. 17. Dat is toch een behoorlijke spamfactor bij het zoeken naar een item voor potentiele kopers. Nu gaat het niet om verkooptargets halen, maar mensen die voor een leuke prijs iets zoeken zullen sneller ophouden met zoeken.

Ben het ook eens met het feit dat het d.m.v. de goede tags in een advertentie kopers een behoorlijk eind komen met de trefwoord functie. Of in de praktijk verkopers dat ook doen en begrijpen is de vraag.

Mijn advies voor nu: het verwijderen van de N.O.T.K functie bij prijzen. Waarom? Heel simpel;
- Jantje Fictief zoekt een laptop. Jantje fictief heeft zich al een beetje verdiept en wil tussen de 400-500 euro uitgeven. Nu kan hij selecteren op prijs en daarmee zeer veel advertenties vermijden om te bekijken, maar er staan heel veel paginas met N.O.T.K. Zonder die N.O.T.K was het zoeken al veel sneller geweest. Voor Jantje makkelijk, en voor de verkoper meer kans op verkoop.
- Wellicht als tijdelijke oplossing? Lijkt me niet veel werk en dit scheelt al zoveel!

Groet en de beste wensen voor 2013
Pagina: 1