Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 54 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.422 views

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:48
Gisteren heb ik nog even kort over V&A en de klachten/opmerkingen gesproken. We zijn ze aan het inventariseren en gaan kijken of we een paar richtingen kunnen formuleren voor V&A. Want de oplossing voor de een zorgt voor een (nieuw) probleem voor de ander. Bijvoorbeeld de filters. Die werken met productinformatie die in de PW database zit. Een artikel dat daarin is vermeld is makkelijk te vinden met een filter maar als een adverteerder geen productkoppeling maakt werken de filters niet en is de advertentie moeilijker te vinden. En dat is maar een voorbeeld, want er zijn er nog wel meer.

Wat wij in ieder geval gaan doen is alle opmerkingen/ideeën/klachten noteren, kijken wat botst en wat niet botst en daar een aantal keuzes in formuleren. Die gaan we dan samen met jullie maken door in LD en V&A te praten over de beste oplossing. Dat zal pas volgend jaar in januari of februari zijn want is het verschrikkelijk druk op dit moment en we willen er wel de tijd voor nemen.

Blijf ondertussen meedenken en je opmerkingen/ideeën/klachten in LD doorgeven. :)

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
crisp schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:42:

[...]

Ik snap hier niet zo goed wat je precies bedoelt? De buttons boven de kolommen hebben een andere functie dan sorteren; namelijk het kiezen van een specificatie voor die kolom. Dat combineren met sortering is erg lastig. Daarbij is er geen kolom voor populariteit, en bevat de laatste kolom 2 waarden waar los op gesorteerd kan worden (beoordeling en prijs).

Daarom staan de sorteringsopties simpelweg los van de tabel.
En dat is nou precies gigantisch onnatuurlijk. Op de kolom-header klikken is gewoon die kolom sorteren. Altijd. Overal. In je filemanager, in je databasetool, in je e-mails, op alle websites (tablesorter), behalve op de tweakers pricewatch.

En dat er nu zo'n dropdown zit geeft weer het probleem wat ik al eerder heb aangegeven: die onbegrijpelijke afkortingen die daar instaan omdat de dropdown anders te breed wordt. Ik kwam laatst zelfs een productgroep tegen waar 2x dezelfde afkorting in stond voor een compleet andere eigenschap. -edit- ohja TV's, contrast staat er 2x in. En het valt me nu op dat in ieder geval een deel van die afkortingen inmiddels wel weer is omgewisseld voor iets begrijpelijks d:)b

Het idee is leuk, maar het resultaat is gewoon dat 2 dingen nu op een compleet onlogische plek staan en er nog rare trucs uitgehaald moeten worden om het passend te krijgen ook.

[ Voor 6% gewijzigd door mcDavid op 29-11-2012 15:32 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Hmmm, drie maanden wachten op iets wat tijdens de feestdagen veel gebruikt gaat worden? Da's niet zo handig. Of is dat alleen V&A en komen de PW fixes wel eerder?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• zeef
Senor Sjon schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:33:
Hmmm, drie maanden wachten op iets wat tijdens de feestdagen veel gebruikt gaat worden? Da's niet zo handig. Of is dat alleen V&A en komen de PW fixes wel eerder?
Mijn verhaal ging specifiek over V&A.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 20:58
Menesis schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:39:
Ik ben nog steeds van mening dat het notificatie icoontje gewoon fout is. Dit type icoontje wordt gebruikt om helderheid mee aan te duiden, niet iets 'nieuws'.

Ik stel voor: een rondje met uitroepteken erin.
Nog steeds ben ik van mening dat het notificatieicoon, rechtsboven, simpelweg niet klopt.
Je kunt er niet omheen dat mensen dit icoon associeren met helderheidsinstellingen.

Mixed Reality dev

• zeef
Menesis schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:41:
[...]
Nog steeds ben ik van mening dat het notificatieicoon, rechtsboven, simpelweg niet klopt.
Je kunt er niet omheen dat mensen dit icoon associeren met helderheidsinstellingen.
Aan de andere kant hebben we vele honderden klachten gekregen over de gele balk. We zijn bezig met een andere oplossing. Daarover later meer. ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:24

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:07:
[...]
Over de filters ed.

Het filteren werkte voorheen redelijk goed. Produkten die niet gekoppeld waren kon je alsnog tegenkomen door de filters te verminderen. Het is mij totaal onduidelijk waarom nu in T7 de filters helemaal verdwenen zijn. Daar heeft iemand echt niet nagedacht. Ik snap dat jullie graag ook de niet gekoppelde producten willen verwerken maar volgens mij heeft het meer prioriteit om in ieder geval te zorgen voor filters voor de wel gekoppelde producten. Je hebt nu namelijk een totaal onbruikbaar onderdeel op je site wat voorheen awards gewonnen heeft.
Hoe komen mensen er nou bij dat we voorheen wel specificatiefilters in V&A hadden :?

Het enige dat feitelijk veranderd is is de categoriestructuur. Doordat die minder diep is geworden is die ook minder specifiek. Voorheen had de categorie 'processoren' bijvoorbeeld een subcategorie 'Intel' en een subcategorie 'AMD' waardoor het nu lastiger is om specifiek op een merk te zoeken; dat kan nu dus alleen met een zoekwoord vermits het merk ook in de advertentie vermeld staat.

Dat laatste is inderdaad functionele achteruitgang (en de oplossing bij mijn laatste voorbeeld is natuurlijk een merk-filter implementeren), maar heeft dus niets te maken met specificatiefilters ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Eeehm,

http://web.archive.org/we...://tweakers.net//aanbod//

Ga dat nu eens vergelijken met de opties die we nu hebben.

Dit is al uitgebreid bediscussieert in dit topic waar ook de link vandaan komt.

[Feat] \[V&A]Keuzes in V&A

Om maar wat voorbeelden te noemen, ga eens zoeken naar 2,5 inch sata schijfjes, of core i5 cpu's in V&A. Niet te vinden. Weliswaar een aantal maar met een hoop vervuiling erbij.Dit terwijl die opties er wel gewoon waren in de oude versie.

Dat de huidige V&A versie door de quality en usabillity checks is gekomen is echt een wonder.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2012 17:07 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:06:
Eeehm,

http://web.archive.org/we...://tweakers.net//aanbod//

Ga dat nu eens vergelijken met de opties die we nu hebben.

Dit is al uitgebreid bediscussieert in dit topic waar ook de link vandaan komt.

[Feat] \[V&A]Keuzes in V&A

Om maar wat voorbeelden te noemen, ga eens zoeken naar 2,5 inch sata schijfjes, of core i5 cpu's in V&A. Niet te vinden. Weliswaar een aantal maar met een hoop vervuiling erbij.Dit terwijl die opties er wel gewoon waren in de oude versie.

Dat de huidige V&A versie door de quality en usabillity checks is gekomen is echt een wonder.
SATA schijven was inderdaad een subsubcategorie in de pricewatch en V&A die nu is komen te vervallen, maar specifiek op 2,5 inch kon je in V&A niet filteren. Specifiek filteren op core i5 cpu's kon voorheen ook al niet in V&A. Leuke voorbeelden, maar ze gaan maar deels op...

Dat het platslaan van de categoriestructuur een dergelijke grote impact heeft gehad op V&A hadden we moeten voorzien maar dat is niet gebeurd en er bij het testen ook helaas niet uitgekomen. Nu is het een kwestie van zoeken naar oplossingen om weer op hetzelfde niveau te komen en het liefst nog een stukje hoger :)

Intentionally left blank

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:06

_David_

FP ProMod

llama llama duck

o god die categorieboom, dat mensen die graag terug willen 8)7

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Verwijderd

Zucht, daar gaat het niet om. Gaat om het feit dat je veel uitgebreider kon zoeken dan nu mogelijk is en, wat veel belangrijker is, een stuk makkelijker als nu.
crisp schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:14:
[...]

SATA schijven was inderdaad een subsubcategorie in de pricewatch en V&A die nu is komen te vervallen, maar specifiek op 2,5 inch kon je in V&A niet filteren. Specifiek filteren op core i5 cpu's kon voorheen ook al niet in V&A. Leuke voorbeelden, maar ze gaan maar deels op...

Dat het platslaan van de categoriestructuur een dergelijke grote impact heeft gehad op V&A hadden we moeten voorzien maar dat is niet gebeurd en er bij het testen ook helaas niet uitgekomen. Nu is het een kwestie van zoeken naar oplossingen om weer op hetzelfde niveau te komen en het liefst nog een stukje hoger :)
2,5inch schijven vielen onder de notebookschijfjes en die hadden gewoon een eigen categorie. Cpu's hadden hun eigen categorie waarin je kon zoeken. Misschien niet zo diep als dat ik nu aanhaal maar dan nog. Daar haalde je al een hoop troep mee weg.
Je kan mijn even snel tevoorschijn gehaalde voorbeelden makkelijk wegwuiven maar feit blijft dat de functionaliteit van V&A waardeloos is geworden......

Kijk voor de grap eens naar het vernieuwde marktplaats. Dat werkt nu makkelijker als hier. Vraag mij af waar ze dat idee vandaan hebben gehaald.......

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:26:
Zucht, daar gaat het niet om. Gaat om het feit dat je veel uitgebreider kon zoeken dan nu mogelijk is en, wat veel belangrijker is, een stuk makkelijker als nu.
Daar gaat het juist wel om, daarom is het omgegooid. Het niet meer kunnen zoeken is meer een ongewenst bijeffect van het omgooien

Verwijderd

davidaap123 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:15:
[...]

Hij denkt dat we die categorieboom terug willen. Daar draait het niet om. Interesseert mij niet hoe ze het er uit laten zien als wij die categorieën maar terug krijgen.

In de vorm van een boom, plant, auto,.............. 8)7 |:( Don't care.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:18:
[...]

Hij denkt dat we die categorieboom terug willen. Daar draait het niet om. Interesseert mij niet hoe ze het er uit laten zien als wij die categorieën maar terug krijgen.

In de vorm van een boom, plant, auto,.............. 8)7 |:( Don't care.
Die categorieën komen niet terug omdat het semantisch gezien geen goede categorieën waren. Een categorie is een classificatie, geen specificatie. 'Intel' of 'Core i5' zijn dus geen goede categorieën. Ook 'notebookhardeschijven' is geen goede categorie omdat dat ook weer een specificatie als basis heeft.

Wat je wilt is binnen een categorie kunnen filteren op gemeenschappelijke specificaties, zo is het in de pricewatch en zo zou het idealiter binnen V&A ook moeten zijn, en dat laatste gaan wij mee aan de slag.

Deze discussie begon overigens omdat jij het volgende zei:
Het filteren werkte voorheen redelijk goed. Produkten die niet gekoppeld waren kon je alsnog tegenkomen door de filters te verminderen. Het is mij totaal onduidelijk waarom nu in T7 de filters helemaal verdwenen zijn.
Vanuit een gebruikersperspectief zou je een subcategorisering welke op specificaties is gebaseerd inderdaad kunnen zien als een soort van filter, maar het is feitelijk een op arbitraire wijze misbruik maken van een categoriestructuur, want waarom wel subcategorieën op basis van een selecte keuze merken binnen processoren maar niet binnen andere categorieën? En waarom wel een subcategorie op basis van fysieke afmetingen binnen hardeschijven maar niet binnen televisies?

Je ziet waar dat spaak loopt; het is arbitrair en incompleet. Je moet keuzes maken terwijl je die eigenlijk helemaal niet wilt of zou moeten willen maken. Specificaties horen los te staan van de categorisering. Sommige specificaties zijn van toepassing op meerdere (of zelfs bijna alle) categorieën (zoals merk) en wil je eigenlijk ook binnen al die categorieën kunnen gebruiken.

Daarom hebben we de gehele taxonomie aangepakt en de categoriestructuur weer teruggebracht tot een echte categorisering. Het gevolg is echter dat omdat V&A zwaar leunde op het oneigenlijke gebruik van categorieën om 'filters' te creëen die feitelijk gebaseerd waren op specificaties daar nu sprake is van een functionele achteruitgang omdat er geen èchte filters voor in de plaats zijn gekomen. En dat laatste is een mea culpa van onze kant; dat hadden we moeten voorzien maar dat is niet gebeurd...
Kijk voor de grap eens naar het vernieuwde marktplaats. Dat werkt nu makkelijker als hier. Vraag mij af waar ze dat idee vandaan hebben gehaald.......
Op sommige plekken slaat marktplaats de plank ook weer mis; als ik kijk binnen 'Computers en Software' dan zie ik daar een hele losse categorie met subcategorieën voor Apple producten; alsof een iPad geen tablet is, of een macBook geen laptop 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 29-11-2012 22:32 ]

Intentionally left blank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

davidaap123 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:15:
[...]

Als dat zou kunnen.
Dat ding was geweldig, gewoon kunnen bladeren in een mooi overzichtelijke tree (of dat nu deze was of die van de laatste V&A), het maakte het een stuk overzichtelijker. Nu moet ik veel meer klikken.
Zeker omdat de directe linkjes naar laaste aanbod en laatste vraag-advertenties er niet meer zijn.

Verwijderd

crisp schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:24:
[...]

Die categorieën komen niet terug omdat het semantisch gezien geen goede categorieën waren. Een categorie is een classificatie, geen specificatie. 'Intel' of 'Core i5' zijn dus geen goede categorieën. Ook 'notebookhardeschijven' is geen goede categorie omdat dat ook weer een specificatie als basis heeft.

Wat je wilt is binnen een categorie kunnen filteren op gemeenschappelijke specificaties, zo is het in de pricewatch en zo zou het idealiter binnen V&A ook moeten zijn, en dat laatste gaan wij mee aan de slag.

Deze discussie begon overigens omdat jij het volgende zei:

[...]

Vanuit een gebruikersperspectief zou je een subcategorisering welke op specificaties is gebaseerd inderdaad kunnen zien als een soort van filter, maar het is feitelijk een op arbitraire wijze misbruik maken van een categoriestructuur, want waarom wel subcategorieën op basis van een selecte keuze merken binnen processoren maar niet binnen andere categorieën? En waarom wel een subcategorie op basis van fysieke afmetingen binnen hardeschijven maar niet binnen televisies?

Je ziet waar dat spaak loopt; het is arbitrair en incompleet. Je moet keuzes maken terwijl je die eigenlijk helemaal niet wilt of zou moeten willen maken. Specificaties horen los te staan van de categorisering. Sommige specificaties zijn van toepassing op meerdere (of zelfs bijna alle) categorieën (zoals merk) en wil je eigenlijk ook binnen al die categorieën kunnen gebruiken.

Daarom hebben we de gehele taxonomie aangepakt en de categoriestructuur weer teruggebracht tot een echte categorisering. Het gevolg is echter dat omdat V&A zwaar leunde op het oneigenlijke gebruik van categorieën om 'filters' te creëen die feitelijk gebaseerd waren op specificaties daar nu sprake is van een functionele achteruitgang omdat er geen èchte filters voor in de plaats zijn gekomen. En dat laatste is een mea culpa van onze kant; dat hadden we moeten voorzien maar dat is niet gebeurd...

[...]

Op sommige plekken slaat marktplaats de plank ook weer mis; als ik kijk binnen 'Computers en Software' dan zie ik daar een hele losse categorie met subcategorieën voor Apple producten; alsof een iPad geen tablet is, of een macBook geen laptop 8)7
Ik ben niet thuis in de materie zoals jullie dat zijn en zodoende zal ik waarschijnlijk bepaalde termen op de verkeerde plek op de verkeerde plaats en in de verkeerde vorm plaatsen.
De strekking is duidelijk denk ik en ik hoop dan ook van harte dat er z.s.m. een oplossing komt.

En over marktplaats en hun structuur. Ik kan mij herinneren dat men hier op het forum zo ongeveer dezelfde discussies heeft gevoerd waarom daar nou onderscheid in moet zijn. Als ik jou was zou ik die opmerking over apple spul dan ook niet vrijelijk de wereld in helpen. :+

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
crisp schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:24:
[...]

Maar in feite zijn die categorieën er nog gewoon: in de vorm van series en producten. Als je vanuit een categorie dus eenvoudig door zou kunnen klikken naar de onderliggende series en dan de producten, dan zou je dezelfde filterdiepte weer terug hebben.
Ja, ik weet dat sommige series niet als een geheel onder een categorie vallen, maar dat is wat mij betreft een verkeerd gedefinieerde serie of categorie. De boom van categorie, serie en product zou volledig lineair moeten zijn.

Sowieso is de productomgeving als zodanig erg slecht doorzoekbaar, behalve de twee resultaten boven de zoekresultaten verschijnen ze niet in de zoekmachine. Als ik dus specifiek op zoek ga naar een product, serie, tag of categorie en hij staat niet tussen de eerste 2 resultaten, dan vind ik hem niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Dirk op 29-11-2012 23:13 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 08:23
Is een reactie techniek zoals nu.nl heeft niet een mooie oplossing, op de desktop kun je over @<reactienummer> hoveren en op de IPAD tikken om de reactie te zien. Ben je gelijk van de geneste lay-out af, elke reactie krijgt dezelfde ruimte en het aller belangrijkste de lijntjes kunnen weg.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:10:
[...]

Maar in feite zijn die categorieën er nog gewoon: in de vorm van series en producten. Als je vanuit een categorie dus eenvoudig door zou kunnen klikken naar de onderliggende series en dan de producten, dan zou je dezelfde filterdiepte weer terug hebben.
Ja, ik weet dat sommige series niet als een geheel onder een categorie vallen, maar dat is wat mij betreft een verkeerd gedefinieerde serie of categorie. De boom van categorie, serie en product zou volledig lineair moeten zijn.
Nee, niet helemaal. Een serie is meer een verzameling van gelijkende producten van eenzelfde fabrikant. Verder hoeft een product ook niet per-sé onderdeel van een serie te zijn. Een bepaalde serie zal echter wel meestal binnen een categorie zitten, maar dat maakt het nog geen classificering...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

mcDavid schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:26:
[...]

En dat is nou precies gigantisch onnatuurlijk. Op de kolom-header klikken is gewoon die kolom sorteren. Altijd. Overal. In je filemanager, in je databasetool, in je e-mails, op alle websites (tablesorter), behalve op de tweakers pricewatch.
Er zijn kolommen waarin twee verschillende eigenschappen (zoals prijs en beoordeling) onder elkaar getoond worden. Ook is het mogelijk om te sorteren op populariteit terwijl populariteit niet als waarde wordt weergegeven en dus ook geen kolom heeft. De meeste eigenschappen zijn bovendien zelfverklarend. Meestal is er geen tabelkop nodig om uit te leggen wat de informatie in een kolom inhoud. Om deze redenen is er besloten om geen tabelkoppen te gebruiken. Boven de speckolommen doen we het wel en gebruiken we de tabelkop om makkelijk het spectype te kunnen wijzigen. Dat gaat nu makkelijker dan in de oude layout.
En dat er nu zo'n dropdown zit geeft weer het probleem wat ik al eerder heb aangegeven: die onbegrijpelijke afkortingen die daar instaan omdat de dropdown anders te breed wordt. Ik kwam laatst zelfs een productgroep tegen waar 2x dezelfde afkorting in stond voor een compleet andere eigenschap. -edit- ohja TV's, contrast staat er 2x in. En het valt me nu op dat in ieder geval een deel van die afkortingen inmiddels wel weer is omgewisseld voor iets begrijpelijks d:)b
Dit is voornamelijk een content issue. De afkortingen van de spectypes moeten nog eens goed nagelopen worden.
zeef schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:18:
Gisteren heb ik nog even kort over V&A en de klachten/opmerkingen gesproken. We zijn ze aan het inventariseren en gaan kijken of we een paar richtingen kunnen formuleren voor V&A. Want de oplossing voor de een zorgt voor een (nieuw) probleem voor de ander. Bijvoorbeeld de filters. Die werken met productinformatie die in de PW database zit. Een artikel dat daarin is vermeld is makkelijk te vinden met een filter maar als een adverteerder geen productkoppeling maakt werken de filters niet en is de advertentie moeilijker te vinden. En dat is maar een voorbeeld, want er zijn er nog wel meer.
Gebruikers die geen product koppelen aan een advertentie hebben simpelweg pech gehad als bezoekers op specificaties willen filteren. We moeten het niet moeilijker maken dan het is. Bijna alle advertenties hebben betrekking op producten die in de productdatabase staan. Een adverteerder heeft er zelf baat bij dat zijn advertentie is gekoppeld aan een product omdat de zichtbaarheid en vindbaarheid van de advertentie dan beter is. Een advertentie die is gekoppeld aan een product is vindbaar via het product, het merk en eventuele productserie en zou bij een toekomstige specificatiefilter ook via specs gevonden kunnen worden.

Voor de categorie upgradesets zouden we eigenlijk wel de mogelijkheid moeten hebben om meerdere producten aan een advertentie te koppelen en te filteren op eigenschappen uit verschillende productcategorieën. Dat kan nu niet maar is ook wenselijk voor productlistings van merken en productseries.
We hebben de categoriestructuur eenvoudiger gemaakt en categorieën verwijdert die geen categorieën horen te zijn maar specificaties van producten. Helaas hebben we daarbij onvoldoende gerealiseerd wat de consequenties zijn voor Vraag & Aanbod. Het aantal advertenties in V&A loopt terug sinds de release van T7 en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

josvane schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:45:
Is een reactie techniek zoals nu.nl heeft niet een mooie oplossing, op de desktop kun je over @<reactienummer> hoveren en op de IPAD tikken om de reactie te zien. Ben je gelijk van de geneste lay-out af, elke reactie krijgt dezelfde ruimte en het aller belangrijkste de lijntjes kunnen weg.
Wat een ontiegelijk geweldig goede oplossing is dit, die heel goed werkt voor de flat-, maar juist ook voor de geneste layout _/-\o_

Zet (evt. in plaats van al die lijntjes) een klein icoontje in de titelbalk van een (antwoord)reactie (voor username of tijd bv.). En als je over dat icoontje hovert, krijg je de oorspronkelijke reactie te zien, waarop gereageerd/geantwoord is.

Op deze manier zie je standaard geen onnodige quotes, maar kun je, als je wil, tóch snel de oorspronkelijke reactie bekijken, zonder lijntjes te volgen en/of pagina's heen en weer te moeten scrollen.

En het mooie is: Het werkt voor beide layouts, dus ook in de flat-modus kun je zo de reacties op een nieuwsartikel blijven volgen, zonder het probleem dat je niet weet waarop gereageerd is: Even over het icoontje hoveren en je ziet het.

Er zijn voor deze problematiek al een aantal oplossingen aangedragen de afgelopen dagen, hopelijk wordt er serieus naar gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wellicht zou dat ook kunnen voor GoT? Scheelt een hoop quotes als elk bericht in een topic een eigen nummer heeft, startend bij 1 voor de TS. Dan heb ik het niet over de message ID, dat is veel te lang in een topic. Tuurlijk kan je altijd nog een bericht quoten als je op delen reageert.

Edit
Topic geopend hierover: [feat] \[FP/GoT] Berichtnummers en quotes middels dit nummer

[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 30-11-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
is het overigens by design dat de tags op het forum totaal niet meer weken? Als ik op een tag klik dan kom ik bij een overzicht met gerelateed nieuws uit, terwijl ik gewoon de topics met dezelfde tag wil zien. Ik kan nu helemaal geen manier meer vinden om die lijst tevoorschijn te toveren?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Klopt, tags werken ook niet mer op het forum.
Een aantal tags zouden koppelingen moeten gaan worden naar productgroepen en dergelijke, niet meer tags zoals we die vroeger hadden. Dat is althans wat een tijdje geleden in dit topic stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Tags komen weer terug. Is het niet deze ronde, dan zeker de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:51:
Wellicht zou dat ook kunnen voor GoT? Scheelt een hoop quotes als elk bericht in een topic een eigen nummer heeft, startend bij 1 voor de TS. Dan heb ik het niet over de message ID, dat is veel te lang in een topic. Tuurlijk kan je altijd nog een bericht quoten als je op delen reageert.

Edit
Topic geopend hierover: [feat] \[FP/GoT] Berichtnummers en quotes middels dit nummer
Ik denk dat dat (ik doel op de FP) niet handmatig zou moeten gebeuren. Een berichtnummer handmatig intikken is een extra (en overbodige) handeling als je tóch al op de reageerknop hebt geklikt. Waarom zou je gebruikers daarmee opzadelen, en ik vermoed dat het dan gemakshalve ook vaak achterwege zou blijven. Bovendien krijg je dan allemaal '@45 @251 @164 @84 @196' tekens in de reacties, wat ook niet prettig is en er onpersoonlijk uitziet.

Juist daarom lijkt het me beter als er automatisch een klein icoontje in bv. de titelbalk van de reactie verschijnt, wanneer je op de reageer-knop (van een andere reactie) hebt gedrukt. Dan hoef je het zelf niet in de gaten te houden (het wordt nooit vergeten), dan gaat het altijd goed (er wordt altijd het juiste bericht getoond), en er zijn geen storende '@abc' elementen te zien in de tekst van een reactie. Beste oplossing wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je op een specifieke reactie wilt reageren, dan kun je deze toch ook altijd quoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
TERW_DAN schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 01:53:
Als je op een specifieke reactie wilt reageren, dan kun je deze toch ook altijd quoten?
Precies. Volgens mij overorganiseren we de zaak met extra icoontjes, nummertjes etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TERW_DAN schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 01:53:
Jawel, maar dat is het probleem dan ook niet (afgezien van het missen van een duidelijke quote-knop, waardoor velen dat niet doen).

Het probleem is dat tegenwoordig steeds meer draadjes erg lang worden, naarmate het aantal reacties stijgt. Als iemand dan een reactie geeft, zónder te quoten waar-ie op reageert, moet je zélf de oorspronkelijke reactie terugzoeken, anders begrijp je vaak niet waar die reactie precies over gaat. En aangezien er geen (duidelijke) quote-knop is, doet ook bijna niemand dit. Dat is geen probleem, als de oorspronkelijke reactie op dezelfde pagina staat, dat zie je het in één oogopslag. Maar met het langer worden van de draadjes moet je steeds vaker meerdere pagina's terugscrollen om die oorspronkelijke reactie te vinden. En door de lagere informatiedichtheid in de nieuwe layout, passen er minder reacties op één pagina, wat het probleem nog eens erger maakt.

Gisteren bv. moest ik 7 pagina's terugscrollen om te achterhalen op welke reactie deze persoon had gereageerd. Als die persoon dat bericht nou gequote had, scheelde dat 7 pagina's heen en terug scrollen. En een paar reacties verder was het weer meerdere keren raak. Als dit nou een uitzondering was, zou het niet zo erg zijn. Maar met het toenemen van de berichten in de afgelopen jaren, worden de draadjes steeds langer, waardoor je steeds vaker en méér moet terugscrollen. En in de toekomst wordt dit alleen maar erger, het aantal users en reacties zal (als het goed is) alleen maar toenemen.
zeef schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 02:05:
[...]

Precies. Volgens mij overorganiseren we de zaak met extra icoontjes, nummertjes etc. etc.
Ha! Als er íets is overgeorganiseerd, dan zijn het wel al die lijntjes. Kijk bv. hier: Meerdere keren 6! lijntjes naast elkaar. Je moet er maar zin in hebben, om de moeite te nemen om al die lijntjes te volgen. En laten we eerlijk zijn: Het is toch ook geen gezicht? Dit kan zoveel beter, schoner, makkelijker en efficiënter opgelost worden, door slechts één klein icoontje in bv. de titelbalk van het bericht. 1x hoveren, en je ziet meteen waarop gereageerd is, zonder te hoeven scrollen of lijntjes te moeten volgen.

Nogmaals: Géén extra icoontjes, géén nummertjes, géén etc. etc., géén overorganiseren. Nee, alleen één klein icoontje is voldoende, en dan zouden bovendien al die lijntjes ook niet eens meer nodig zijn.

En dan nog iets: Op de FP kun je ook kiezen voor de optie 'platte weergave'. Maar die is nu redelijk onbruikbaar, want je ziet vaak alleen maar losse reacties, zonder dat je makkelijk kunt zien waar die betrekking op hebben. Met zo'n klein icoontje is ook dat probleem meteen opgelost: Even hoveren, en je weet het. En als klap op de vuurpijl is daarmee ook gelijk het bekende probleem opgelost, dat je geen nieuwe reacties kunt volgen, zonder telkens weer helemaal door álle reacties heen te moeten. Je sorteert de platte weergave gewoon op- of aflopend, en je bent er.

Zoveel problemen opgelost, met slechts één aanpassing, i.p.v. allerlei lapmiddelen, ik zou het wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 04:51:
[...]
[...]

Ha! Als er íets is overgeorganiseerd, dan zijn het wel al die lijntjes. Kijk bv. hier: Meerdere keren 6! lijntjes naast elkaar. Je moet er maar zin in hebben, om de moeite te nemen om al die lijntjes te volgen. En laten we eerlijk zijn: Het is toch ook geen gezicht? Dit kan zoveel beter, schoner, makkelijker en efficiënter opgelost worden, door slechts één klein icoontje in bv. de titelbalk van het bericht. 1x hoveren, en je ziet meteen waarop gereageerd is, zonder te hoeven scrollen of lijntjes te moeten volgen.

Nogmaals: Géén extra icoontjes, géén nummertjes, géén etc. etc., géén overorganiseren. Nee, alleen één klein icoontje is voldoende, en dan zouden bovendien al die lijntjes ook niet eens meer nodig zijn.
Een niet ingevoerde begrijpt de lijntjes in een oogopslag maar een klein icoontje en hoveren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een reden waarom je naar de pagina met prijzen en shops gaat als je op de knop specificaties drukt binen V&A en de PW? Waarom gaat dat niet direct naar de specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

zeef schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:56:
[...]

Een niet ingevoerde begrijpt de lijntjes in een oogopslag maar een klein icoontje en hoveren niet.
Om heel eerlijk te zijn, ik snap werkelijk geen kont van die lijntjes. Waar ze nu naar toe gaan is voor mij niet te volgen. Ik vond het in de vorige layout om een of andere reden veel duidelijker, terwijl we daar minder visuele elementen hadden als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 13:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Eerder kon je door naar de marges te kijken zien op welk niveau elke reactie stond, door de huidige implementatie van de lijntjes lijkt op het eerste gezicht de marge van het eerste niveau gelijk aan de marge van de reactie op het tweede niveau. Ik vind dit dus ook niet duidelijk.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Die lijntjes snap ik ook geen drol van en ze zijn niet te volgen. En als het je lukt er één te volgen kun je een reactie later opnieuw beginnen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 01:34
Ben ik trouwens de enige die de nieuwe Pricewatch ontzettend vervelend vind werken? zodra je in een categorie zit is er geen mogelijkheid om de andere categorieën te zien zonder op het icoontje pricewatch te drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

defiantxtc schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:28:
Ben ik trouwens de enige die de nieuwe Pricewatch ontzettend vervelend vind werken?
Nee, ik vind het ook niet geweldig
zodra je in een categorie zit is er geen mogelijkheid om de andere categorieën te zien zonder op het icoontje pricewatch te drukken...
Van wat ik begreep uit dit topic is dat ze er mee bezig zijn om de breadcrumbs iig weer terug te brengen. Hopelijk komen daarmee ook de categorieën weer terug, zodat we de navigatie weer wat duidelijker hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

TERW_DAN schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:30:
[...]
Van wat ik begreep uit dit topic is dat ze er mee bezig zijn om de breadcrumbs iig weer terug te brengen. Hopelijk komen daarmee ook de categorieën weer terug, zodat we de navigatie weer wat duidelijker hebben.
Ik wacht nog steeds... na de laatste aankondiging.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:56:
[...]

Kom op, dat kún je niet menen, die lijntjes hebben zeker 3 problemen:

1. Het niet is duidelijk, zowel voor de beginner als voor de gevorderde. Dat durf ik in een poll wel aan.

2. Zo'n lijntje brengt je niet altijd bij de juiste reactie. Dat heb ik hier al eens opgemerkt. En ook op de FP zelf worden daar vaker opmerkingen over gemaakt, zoals bv deze. Het is uitermate frustrerend als je de moeite hebt genomen om een lijntje te volgen, om dan nóg niet bij de juiste reactie aan te komen.

3. Zelfs als een lijntje wél goed staat, is het vaak nóg frustrerend, omdat je vele pagina's terug moet scrollen. Ook vandaag zijn daar bv. hier weer voorbeelden van. Als die lijntjes zo lang worden, durf ik te wedden dat vrijwel niemand ze nog gaat volgen om de oorspronkelijke reactie terug te zoeken. Men slaat het gemakshalve maar over, en gaat verder met de volgende reactie. Daarmee maak je die lange lijnen in één klap nutteloos (niemand volgt ze nog), en het doet afbreuk aan een goede discussie: Reacties worden daardoor minder goed begrepen, of zelfs gemakshalve maar overgeslagen.

En nog afgezien van dit alles, het is toch ook geen gezicht? Als je zo'n wirwar (ook vandaag weer) van lijntjes nodig hebt, om iets duidelijk te maken, dan zit er iets structueel fout. Zeker voor een hi-tech site als T is dat m.i. een teken van onmacht. Juist hier zou men in staat moeten zijn tot het vinden een doeltreffende, efficiënte oplossing. Zoals een simpel icoontje ;)

Dit zijn echt érg duidelijke klachten, en wie de FP wat intensiever volgt, die móet daar wel meerdere keren tegenaan zijn gelopen, je ontkomt er gewoonweg niet aan. Dat er wellicht weinig over geklaagd wordt, komt m.i. omdat vrijwel niemand de moeite neemt om er zoveel tijd in te steken als ik. Gebruikers nemen het maar voor lief, net zoals eerder met die tijdaanduiding. Maar uiteindelijk is gebleken dat ze er toch niet tevreden mee zijn. Zie ook de andere replies hierboven ;)

Zo'n icoontje lost al die problemen op, en ook de niet ingevoerde gebruiker die op T aanbelandt, is echt niet zo onderontwikkeld dat-ie zo'n icoontje niet zal snappen (en je kunt het evt. ook verduidelijken). Daar ie-ie binnen de kortste keren aan gewend. Als ik de reacties in dit topic zo lees, zijn er wel meer zaken die niet direct duidelijk zijn (bv. de icoontjes rechts in de menubalk op de FP), maar na 1x gebruiken wel. Ik durf te wedden dat zo'n icoontje vaker gebruikt zal worden, dan al dat puzzelen met lijntjes, wanneer iemand de oorspronkelijke reactie wil lezen, zéker als het om meerdere reacties vlak achter elkaar gaat. En bovendien: Je bent niet verplicht om dat icoontje te gebruiken, want de nested weergave blijft gewoon, je kunt de oorspronkelijke reacties ook nog steeds op die manier terugzoeken.

En dan heb ik het nog niet eens over de 'platte weergave' optie op de FP. Daar héb je niet eens lijntjes, en discussies zijn daar vrijwel helemaal niet te volgen. Waarom zit die platte weergave er eigenlijk op die manier in? Zo heb je er maar weinig aan, en ik vermoed dat niet veel users het nu regelmatig gebruiken. Met dat icoontje kun je daar in één klap een krachtige functie van maken, bv. om de nieuwe reacties te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 19:36:
[...]

Dit zijn echt érg duidelijke klachten, en wie de FP wat intensiever volgt, die móet daar wel meerdere keren tegenaan zijn gelopen, je ontkomt er gewoonweg niet aan. Dat er wellicht weinig over geklaagd wordt, komt m.i. omdat vrijwel niemand de moeite neemt om er zoveel tijd in te steken als ik. Gebruikers nemen het maar voor lief, net zoals eerder met die tijdaanduiding. Maar uiteindelijk is gebleken dat ze er toch niet tevreden mee zijn. Zie ook de andere replies hierboven ;)
Gebruikers nemen het niet zo zeer voor lief... ze slaan de FP waarschijnlijk gewoon over. Tegenwoordig huppel ik even vluchtig met mijn ogen over de topics, zit er toevallig een leuke tussen, dan kijk ik, maar reageer bijna niet meer en lees al helemaal niet meer de reacties. Vroeger was het 8 van de 10 topics lezen en vervolgens de reacties doorlopen... niet meer dus. Je moet als gebruiker zoveel moeite doen om te begrijpen waar welke reactie vandaan komt dat 't niet meer overzichtelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

TERW_DAN schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:30:
De categorieen staan toch gewoon bij producten en productuitvoeringen? Misschien niet op precies dezelfde plek als waar ze voorheen stonden... maar waar mis jij ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@ingcharoth:
2. Zo'n lijntje brengt je niet altijd bij de juiste reactie. Dat heb ik hier al eens opgemerkt. En ook op de FP zelf worden daar vaker opmerkingen over gemaakt, zoals bv deze. Het is uitermate frustrerend als je de moeite hebt genomen om een lijntje te volgen, om dan nóg niet bij de juiste reactie aan te komen.
Heuh :?

In al die voorbeelden die jij noemt kloppen de lijntjes en inspringingen precies met waar die reacties bijhoren hoor?

Hoogstens dat dat puntje aan de topborder van een reactie de indruk geeft dat het een reactie is op de post er direct boven, maar het threading lijntje links leidt in al die gevallen gewoon naar de juiste reactie. Een bug is het zeker niet.

Al moet ik wel zeggen dat het zonder de messageborders die ik met custom CSS toevoeg een stukje minder duidelijk is. Maar dat was Femme al met me eens, dus wellicht dat die quick fix meegenomen gaat worden :)
Zie Femme in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*"

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 02-12-2012 10:09 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 19:36:
1. Het niet is duidelijk, zowel voor de beginner als voor de gevorderde. Dat durf ik in een poll wel aan.
Het idee van lijntjes is niet per se onduidelijk. Alleen onze implementatie heeft imho twee nadelen: we gebruiken dezelfde soort lijn als border rond/boven reacties waardoor niet in een oogopslag duidelijk is of een lijntje nou als border of als nesting-markering is bedoeld. En de nestingmarkering begint precies linksonder in de hoek van de reactie waar op gereageerd wordt (waardoor het een verlenging van de border had kunnen zijn) en eindigt precies bovenaan de reactie die erop geplaatst is (waardoor het net zo goed de border van de reactie erboven had kunnen zijn).
Het gebruikte reactie-pijltje (die |\ boven een reactie) versterkt nog het effect dat er gereageerd werd op hetgene er direct boven ipv iets daar weer boven.
3. Zelfs als een lijntje wél goed staat,
Als je mijn uitleg hierboven pakt hoe de lijntjes werken... dan kom je er volgens mij achter dat ze altijd goed staan. Als ze echt verkeerd staan (ipv domweg heel onduidelijk zijn) dan horen we dat natuurlijk graag in een losse bugmelding.
is het vaak nóg frustrerend, omdat je vele pagina's terug moet scrollen.
Het is per definitie zo dat je zal moeten scrollen zodra er meer reacties dan op je scherm passen zijn. Dat was natuurlijk bij de vorige layout ook al het geval en ook daar was het geen ongebruikelijke klacht dat je de reactie waarop gereageerd was niet zo makkelijk meer terug kon vinden.
Het is natuurlijk wel wat jammer dat de lijntjes die daar dan bij zouden moeten helpen vervolgens niet duidelijk zijn :P
Zeker voor een hi-tech site als T is dat m.i. een teken van onmacht. Juist hier zou men in staat moeten zijn tot het vinden een doeltreffende, efficiënte oplossing. Zoals een simpel icoontje ;)
Heb je voorbeelden van sites met nesting waar het wel duidelijk is met alleen maar een simpel icoontje? En dan graag een voorbeeld waar veel lange reacties komen, dus niet een standaard redditpagina met z'n vele oneliners opzoeken :P
Zo'n icoontje lost al die problemen op, en ook de niet ingevoerde gebruiker die op T aanbelandt, is echt niet zo onderontwikkeld dat-ie zo'n icoontje niet zal snappen (en je kunt het evt. ook verduidelijken).
Dit topic is veel te lang om fatsoenlijk te kunnen volgen, maar als ik je goed begrijp wil je bij een reactie een icoontje waarmee je naar de parentreactie kan springen waar op gereageerd was? Het kan wellicht wel helpen om je te helpen naar de juiste plek te laten springen zodra de boel buiten beeld staat.
dan al dat puzzelen met lijntjes,
Ik had eerder al intern een voorstel voor een iets andere weergave - die het m.i. wat duidelijker maakt - aan Femme gestuurd, ik heb alleen geen idee hoe eenvoudig het te maken is en of het in zijn ogen past bij de stijl :P
En dan is er natuurlijk Orion84's opmerking nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ACM schreef op zondag 02 december 2012 @ 09:28:
[...]

De categorieen staan toch gewoon bij producten en productuitvoeringen? Misschien niet op precies dezelfde plek als waar ze voorheen stonden... maar waar mis jij ze?
Ja dat klopt, maar het overzicht ben je gewoon totaal kwijt.

Vroeger, toen je de hoofdpagina had met de hoofdcategorieën (componenten, systemen etc) en daaronder gewoon de naampjes van de categorieën eronder. Dat was een stuk overzichtelijker. Nu moet ik eerst klikken op een item aan de linkerkant (bijv computers), dan op basiscomponenten om bij moederborden te komen. Eerst kon je gewoon gelijk op moederborden klikken, dat was een stuk overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

TERW_DAN schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:47:
Ja dat klopt, maar het overzicht ben je gewoon totaal kwijt.
Ah, je hebt het over wat wij de categorybrowser noemen. Wij noemen dat grijze tekstje onder de paginatitel/productnaam met categorie -> merk -> serie -> product de breadcrumb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hoe je die dingen ook noemt, de navigatieelementen in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
ACM schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:50:
[...]

Ah, je hebt het over wat wij de categorybrowser noemen. Wij noemen dat grijze tekstje onder de paginatitel/productnaam met categorie -> merk -> serie -> product de breadcrumb :)
En die breadcrumb werkt niet helemaal naar mijn wens i.c.m. custom CSS.

Ik heb mijn achtergrond kleur op donker ingesteld met custom CSS. Dat is alles wat ik heb aangepast. Maar als ik de achtergrond van de breadcrumb ook op donker instel dan is de tekst daar in niet meer goed te lezen.
En ik kan maar niet de juiste CSS code gevonden krijgen om de tekst kleur van breadcrumb mee aan te passen via custom CSS.

Weet iemand wel de juiste code?

Zie hier hoe ik het nu heb opgelost, is geen mooie oplossing namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GkPuY72Z10S6pnkEIRRrTbpq/medium.jpg

Edit: Sorry misschien niet helemaal het juiste topic. Is maar om even in te haken op breadcrumbs.

[ Voor 18% gewijzigd door SpitfireNL op 02-12-2012 12:25 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@spitfirenl: dan moet je het volgende even aanpassen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
.tweakbaseHeader .subtitle .bulletSeparatedList a {
    color: rgb(2, 67, 104);
}

Dus andere kleurwaarde en !important erachter en klaar ben je.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Dankje daar heb ik wel wat aan.

Maar dat deed nog maar voor 50% zijn werk. Want nu is alleen het pad van de categorieën veranderd van kleur. De kleur van de text die er rechts van staat is nog niet veranderd.

De CSS code a { color: #..... }
is voor de text "8 beoordelingen" & "6 winkels" in bovenstaande plaatje die is exact zelfde als de links op de front page. Als ik dit verander in witte text/links (donkere achtergrond) dan veranderen ook de links op de FP naar kleur wit (witte achtergrond) en dat is weer niet de bedoeling.

Ik zou graag willen dat de text en links in de breadcrumbs een andere CSS code gebruiken dan de links op de FP. Want anders dan verander ik de text/links op de FP mee en dat wil ik niet.

[ Voor 36% gewijzigd door SpitfireNL op 02-12-2012 15:35 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op zondag 02 december 2012 @ 09:44:
@ingcharoth:

[...]

Heuh :?

In al die voorbeelden die jij noemt kloppen de lijntjes en inspringingen precies met waar die reacties bijhoren hoor?
Ah, met de uitleg van ACM hieronder zie ik het. Maar dan nog blijft het veel moeite kosten om er wegwijs uit te worden. En een niet ingevoerde zal dit al helemaal niet in een oogopslag begrijpen, zoals eerder gesteld werd. Die lijntjes links doen vaak ten onrechte denken, dat er wordt ingesprongen, terwijl dat niet het geval is (als je naar de tekst kijkt). Maar ACM geeft hieronder al wat knelpunten aan.
Al moet ik wel zeggen dat het zonder de messageborders die ik met custom CSS toevoeg een stukje minder duidelijk is. Maar dat was Femme al met me eens, dus wellicht dat die quick fix meegenomen gaat worden :)
Zie Femme in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*"
Het is dan idd. wat duidelijker, maar zoals je zelf daar al schreef: ;)
Orion84 schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:12:
[...]
Het lost verder het probleem ook niet echt op, maar ik vind het op deze manier alleen iets duidelijker wat de bedoeling van die lijntjes is.
[...]
En daar heb je helemaal gelijk in :P, het lost de andere problemen helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(sorry voor 2 posts na elkaar, ik vind deze reactie een eigen post waard, dus wijk voor deze keer af van het 'bij voorkeur'-beginsel ;) )
ACM schreef op zondag 02 december 2012 @ 09:54:
[...]

Het is per definitie zo dat je zal moeten scrollen zodra er meer reacties dan op je scherm passen zijn. Dat was natuurlijk bij de vorige layout ook al het geval en ook daar was het geen ongebruikelijke klacht dat je de reactie waarop gereageerd was niet zo makkelijk meer terug kon vinden.
Het is natuurlijk wel wat jammer dat de lijntjes die daar dan bij zouden moeten helpen vervolgens niet duidelijk zijn :P
Klopt, maar zoals ik ook hier schreef: Ik vind het al heel lang het grootste nadeel van heel T. Dit, en de onmogelijkheid om bij berichten makkelijk nieuwe reacties te kunnen volgen (bv. ieder uur), stoort me al vele jaren. Ik heb daar al wel 100x een topic over willen openen, maar ik had er gewoon de fut niet voor, wetend dat het veel tijd, inspanning en overtuigingskracht zou gaan vergen, om daar evt. verandering in te kunnen laten brengen. Maar nu in dit topic moest ik er toch aan geloven ;)

Als ik jouw antwoord goed interpreteer, dan is er de volgende (niet ongebruikelijke) klacht: De reactie waarop werd gereageerd is niet zo makkelijk meer terug vinden, omdat je moet scrollen zodra er meer reacties zijn dan op je scherm passen.

Dan is de hoofdoorzaak dus het scrollen, want juist dáárdoor zijn die reacties niet zo makkelijk meer terug te vinden. Die hoofdoorzaak wordt bevestigd, doordat er geen probleem is, als de beide reacties op dezelfde 'pagina' staan. Want dán is het eenvoudig om de oorspronkelijke reactie terug te vinden.

Volgens mij zit daar het probleem: Jullie pakken niet de hoofdoorzaak aan, maar proberen het ongemak te beperken door lapmiddelen (lijntjes) te gebruiken. Dat leidt tot pappen en nathouden, want het structuele hoofdprobleem zal steeds erger worden: Er komen steeds meer users bij -> Dat leidt tot meer reacties -> Dat leidt tot langere draadjes -> Dat leidt tot vaker en langer heen en weer scrollen -> Dat leidt tot moeilijker terugvinden.

Al maak je die lijntjes nog zo duidelijk, op een gegeven moment worden ze zo lang dat niemand zin heeft om ze nog te volgen.

Je moet dus dat scrollen aanpakken: Zorg dat de gebruikers niet iedere keer weer zoveel heen en terug hoeven te scrollen.

En dat kun je doen met zo'n icoontje. Alle voordelen van de nested layout blijven bestaan, maar het grootste nadeel wordt hiermee geëlimineerd. Niet alleen in de nested layout, maar als bonus ook nog in de platte weergave. Twee vliegen in één klap. En zelfs drie, want het volgen van nieuwe reacties gaat zo ook erg gemakkelijk. Bovendien dwingt dat icoontje gebruikers verder nergens toe: Wie dat wil, kan de reacties gewoon blijven terugzoeken zoals-ie gewend was, voor hen verandert er verder niets. Totdat ze inzien hoeveel makkelijker dat met zo'n icoontje is ;)
Dit topic is veel te lang om fatsoenlijk te kunnen volgen, maar als ik je goed begrijp wil je bij een reactie een icoontje waarmee je naar de parentreactie kan springen waar op gereageerd was? Het kan wellicht wel helpen om je te helpen naar de juiste plek te laten springen zodra de boel buiten beeld staat.
Dat zou ook enigszins een verbetering kunnen zijn, maar mijn oplossing is veel doeltreffender: Als je over dat icoontje hovert (of er desnoods op klikt), dan wordt die parentreactie meteen getoond in een mouseover (hoverbox). Zo is het niemand tot last, maar wel meteen beschikbaar, als je een parentreactie wil teruglezen. Zonder telkens te moeten scrollen, of lijntjes te volgen. En de layout blijft bovendien schoon en overzichtelijk, de wirwar van ontsierende lijntjes is in principe niet meer nodig.
Heb je voorbeelden van sites met nesting waar het wel duidelijk is met alleen maar een simpel icoontje? En dan graag een voorbeeld waar veel lange reacties komen, dus niet een standaard redditpagina met z'n vele oneliners opzoeken :P
Nee, het is een eigen idee. Ik kwam er op door een eerdere reactie hier van josvane. Maar als jullie het implementeren, mogen jullie wat mij betreft het patent daarop hebben :P
Als je mijn uitleg hierboven pakt hoe de lijntjes werken... dan kom je er volgens mij achter dat ze altijd goed staan. Als ze echt verkeerd staan (ipv domweg heel onduidelijk zijn) dan horen we dat natuurlijk graag in een losse bugmelding.
Hier bijv? Maar ik zal het in de gaten blijven houden, al lees ik momenteel niet zo heel veel reacties meer. Zoals het er nu uitziet, stoort het me helaas té veel om er plezier aan te beleven.
Ik had eerder al intern een voorstel voor een iets andere weergave - die het m.i. wat duidelijker maakt - aan Femme gestuurd, ik heb alleen geen idee hoe eenvoudig het te maken is en of het in zijn ogen past bij de stijl :P
En dan is er natuurlijk Orion84's opmerking nog.
Maar zoals hij daar zelf ook al over schreef: 'Het lost verder het probleem ook niet echt op, ..' ;)

Overigens ziet de layout van Anandtech er in mijn ogen erg duidelijk uit (behalve die grote avatars links dan), en is zeker een stuk strakker. Als je daarvan nou elementen combineert met mijn icoontje (in bv. de header van het bericht) voor het snel teruglezen van parentreacties heb je m.i. een gouden combinatie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:44:
Is er een reden waarom je naar de pagina met prijzen en shops gaat als je op de knop specificaties drukt binen V&A en de PW? Waarom gaat dat niet direct naar de specificaties?
Welke 'knop' bedoel je precies?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:05:
(sorry voor 2 posts na elkaar, ik vind deze reactie een eigen post waard, dus wijk voor deze keer af van het 'bij voorkeur'-beginsel ;) )

[...]

Klopt, maar zoals ik ook hier schreef: Ik vind het al heel lang het grootste nadeel van heel T. Dit, en de onmogelijkheid om bij berichten makkelijk nieuwe reacties te kunnen volgen (bv. ieder uur), stoort me al vele jaren. Ik heb daar al wel 100x een topic over willen openen, maar ik had er gewoon de fut niet voor, wetend dat het veel tijd, inspanning en overtuigingskracht zou gaan vergen, om daar evt. verandering in te kunnen laten brengen. Maar nu in dit topic moest ik er toch aan geloven ;)
We zijn bezig met meer notificatiemogelijkheden. Dat zal beginnen met een e-mail bij een DM en V&A bod maar het idee is wel om dat verder uit te breiden zodat je beter topics/threads kan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:22:
[...]

We zijn bezig met meer notificatiemogelijkheden. Dat zal beginnen met een e-mail bij een DM en V&A bod maar het idee is wel om dat verder uit te breiden zodat je beter topics/threads kan volgen.
Even voor de zekerheid: I.t.t. bij de meeste forumtopics, is het verloop van reageren bij de nieuwsberichten op de FP explosief. De eerste uren na het verschijnen van het nieuwsbericht volgt vaak een stortvloed aan reacties. Dat wordt langzamerhand minder naar mate er weer nieuwe nieuwsberichten verschijnen, en na pakweg een dag houdt het op, de actualiteit is over.

Een email of DM lijkt me voor FP-reacties daarom niet de juiste oplossing: Immers, je wéét wel dat er nieuwe reacties zullen zijn, je wil ze alleen snel kunnen lezen (achter elkaar).

Een voorbeeld uit de dagelijkse praktijk, en waarschijnlijk voor velen herkenbaar: Om bv. 10 uur lees ik alle reacties van een FP-nieuwsbericht. Daarna ga ik een half uurtje wat anders doen, en om 10.30 wil ik snel even de nieuwe reacties op dat nieuwsbericht doornemen. Halverwege het doornemen word ik even weggeroepen, en wanneer ik weer terug ben, wil ik weer verder gaan waar ik gebleven was. Met mijn oplossing in de al bestaande platte weergave is dat zonder meer mogelijk (1x F5), met andere oplossingen waarschijnlijk niet, of een stuk moeilijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik ben even in de PW aan het snuffelen, op zoek naar een leuke kast.
Wat me opvalt is dat je niet meer een 'niet' filter kunt gebruiken. Als ik een µATX zoek krijg ik ook alle kasten die ATX zijn en groter (logisch, want daar kan ik ook een µATX inzetten. Dat kon je vroeger oplossen door te kiezen voor 'niet' ATX, maar dat kan nu niet meer, nu is het en / of.

Kan dit weer terugkomen, want nu is de pricewatch nog minder fatsoenlijk te doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TERW_DAN schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:43:
Ik ben even in de PW aan het snuffelen, op zoek naar een leuke kast.
Wat me opvalt is dat je niet meer een 'niet' filter kunt gebruiken. Als ik een µATX zoek krijg ik ook alle kasten die ATX zijn en groter (logisch, want daar kan ik ook een µATX inzetten. Dat kon je vroeger oplossen door te kiezen voor 'niet' ATX, maar dat kan nu niet meer, nu is het en / of.

Kan dit weer terugkomen, want nu is de pricewatch nog minder fatsoenlijk te doorzoeken.
Daar maakte ik vroeger ook veel gebruik van, die klassieke weergave om alleen µATX kasten weer te geven, maar die is idd. helaas verdwenen.

Maar wat ik ook opgemerkt heb: Ook de optie om voor grotere plaatjes te kiezen is er niet meer (er waren vroeger 3 opties: alleen tekst, tekst met links kleine plaatjes (default), en grote plaatjes (grid) met tekst onderaan).

Nu is alleen die 2e optie nog over (tekst met kleine plaatjes links). Normaal geen probleem, maar juist bij de kasten koos ik altijd voor die grid met grotere plaatjes, omdat je dan (uiteraard) die kasten veel duidelijker kon zien. Nu moet je het met die kleine plaatjes doen, en moet ik eerder/vaker naar een duidelijker plaatje googlen. Wat mij betreft een minor problem, maar het is wél jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:07:
[...]

Even voor de zekerheid: I.t.t. bij de meeste forumtopics, is het verloop van reageren bij de nieuwsberichten op de FP explosief. De eerste uren na het verschijnen van het nieuwsbericht volgt vaak een stortvloed aan reacties. Dat wordt langzamerhand minder naar mate er weer nieuwe nieuwsberichten verschijnen, en na pakweg een dag houdt het op, de actualiteit is over.

Een email of DM lijkt me voor FP-reacties daarom niet de juiste oplossing: Immers, je wéét wel dat er nieuwe reacties zullen zijn, je wil ze alleen snel kunnen lezen (achter elkaar).

Een voorbeeld uit de dagelijkse praktijk, en waarschijnlijk voor velen herkenbaar: Om bv. 10 uur lees ik alle reacties van een FP-nieuwsbericht. Daarna ga ik een half uurtje wat anders doen, en om 10.30 wil ik snel even de nieuwe reacties op dat nieuwsbericht doornemen. Halverwege het doornemen word ik even weggeroepen, en wanneer ik weer terug ben, wil ik weer verder gaan waar ik gebleven was. Met mijn oplossing in de al bestaande platte weergave is dat zonder meer mogelijk (1x F5), met andere oplossingen waarschijnlijk niet, of een stuk moeilijker :)
Dat is idd iets heel anders dan wat ik bedoel. :) Hoe dat bij genest zit, geen idee. Als je in subthread C zit mis je je nieuwe berichten na de refresh omdat subthread A en B wellicht buiten beeld zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:47:
[...]

Dat is idd iets heel anders dan wat ik bedoel. :) Hoe dat bij genest zit, geen idee. Als je in subthread C zit mis je je nieuwe berichten na de refresh omdat subthread A en B wellicht buiten beeld zitten.
Klopt, die notificaties zijn zeker handig, maar weer in andere situaties.

Het volgen van alleen nieuwe reacties is in de nested (threaded) weergave idd. erg lastig (je moet telkens álle reacties door), maar dat is inherent aan die nested weergave, dat kún je er gewoonweg niet veel makkelijker op maken.

Maar in die ándere optie die reeds op de FP aanwezig is (Platte weergave), kan het regelmatig volgen van nieuwe reacties wél. Ik gebruik 'm wel vaker, want in die weergave komen alle nieuwe reacties idd. gewoon plat onder elkaar: 1x refreshen en je kunt weer verder.

Het grote probleem is echter dat je in die modus niet (makkelijk) kunt zien waarop gereageerd is. Dat zou je kunnen oplossen door quotes in ieder bericht, maar dat lijkt me terecht onwenselijk, omdat je die in de nested weergave dan ook bij berichten vlak onder elkaar zal zien. Teveel van het goede. Vandaar mijn oplossing met zo'n icoontje: Wil je een parentreactie niet zien, dan heb je er geen last van, maar alle keren dat je er wél interesse in hebt, kun je 'm gemakkelijk tevoorschijn halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Of zoiets als wat 4chan doet, gewoon het messageID weergeven die de message laat zien bij een onhover. Past misschien niet helemaal in het design, maar daar is vast wat op te bedenken. Duidelijk is het in elk geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TERW_DAN schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:31:
Of zoiets als wat 4chan doet, gewoon het messageID weergeven die de message laat zien bij een onhover. Past misschien niet helemaal in het design, maar daar is vast wat op te bedenken. Duidelijk is het in elk geval wel.
Ik heb het daar heel even geprobeerd, en ik geloof dat ik idd. zoiets bedoel. Maar zie ook dit bericht: Iedere keer dat hele MessageID zichtbaar in een reactie lijkt me erg storend. Vandaar mijn voorstel voor een icoontje, die dan dezelfde eigenschap zou hebben als een onhover over dat MsgID.

// edit

De layout op 4chan is prut, maar dat hoveren indien nodig werkt echt geweldig en snel _/-\o_

///

Wat een genot d:)b

////

Ik ben er al helemaal verslaafd aan :Y

/////

Die oplossing is zo effectief, ik krijg nú al ontwenningsverschijnselen overal elders -O-
...
Ei van Columbus *O*
...
Ik ben er helemaal stil van :$
...
Ik kan er gewoon niet van slapen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2012 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.van.Dijck
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 19:06
Ik moet zeggen dat ik al een tijdje niet meer op TWeakers geweest was, maar de grijsvlakken achter de teksten zijn een flinke verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:14:
[...]

Welke 'knop' bedoel je precies?
De knop of link binnen een advertentie die verwijst naar de specificaties. Staat onder de tekst in de advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Toevallig vandaag weer sinds lange tijd een review online gezet. Maar is het bezoek van deze site echt zo gigantisch hard achteruit gerend dat er amper meer views komen op artikelen?

Normaliter had ik er meestal toch wel een paar 100 na de eerste paar uur (sommige blijven daar vervolgens op steken, andere schieten door naar enkele duizenden views). Nu zit ik na een middag en halve avond op 80 views....

Niet dat die views het enige is dat me interesseert natuurlijk, maar het is wel een behoorlijke maatstaf dat er minder gelezen wordt.
Iets waar ik me zelf ook schuldig aanmaak, nu reviews verstopt zijn moet je er echt naar zoeken, en is de kans stukken kleiner dat je er tussendoor eentje leest. Jammer, want er zitten werkelijk hele goede stukken tussen wat users schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:38:
[...]

De knop of link binnen een advertentie die verwijst naar de specificaties. Staat onder de tekst in de advertentie.
Ah, thanks. Heb er een ticket voor ingeschoten :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
TERW_DAN schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:03:
Toevallig vandaag weer sinds lange tijd een review online gezet. Maar is het bezoek van deze site echt zo gigantisch hard achteruit gerend dat er amper meer views komen op artikelen?

Normaliter had ik er meestal toch wel een paar 100 na de eerste paar uur (sommige blijven daar vervolgens op steken, andere schieten door naar enkele duizenden views). Nu zit ik na een middag en halve avond op 80 views....

Niet dat die views het enige is dat me interesseert natuurlijk, maar het is wel een behoorlijke maatstaf dat er minder gelezen wordt.
Iets waar ik me zelf ook schuldig aanmaak, nu reviews verstopt zijn moet je er echt naar zoeken, en is de kans stukken kleiner dat je er tussendoor eentje leest. Jammer, want er zitten werkelijk hele goede stukken tussen wat users schrijven.
Ik vermoed simpelweg tracker afwezigheid waardoor niemand hem meer ziet die er niet specifiek naar gaat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gomez12 schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:14:
[...]
Ik vermoed simpelweg tracker afwezigheid waardoor niemand hem meer ziet die er niet specifiek naar gaat zoeken.
Klopt, daar heb je gelijk in. Hoe moeten mensen een review bekijken als ze hem niet kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
Nog zo'n handige functie uit de pricewatch die verdwenen is: Je kan niet meer zien hoeveel winkels een bepaald item verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:18
Idd, ik heb gezocht naar de lijst met de reviews van de afgelopen 48 uur zeg maar, niet gevonden, zoals ik die wel makkelijk vond bij Tweakers-oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Sjah schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:35:
Idd, ik heb gezocht naar de lijst met de reviews van de afgelopen 48 uur zeg maar, niet gevonden, zoals ik die wel makkelijk vond bij Tweakers-oud.
Tracker zit er wel aan te komen, maar deze lijst zegt me niets. Als je deze echt terug wilt hebben vermoed ik dat je even in LD moet gaan kijken of hij daar al gemeld is (en anders melden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Sjah schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:35:
Bedoel je zoiets: http://tweakers.net/reviews/zoeken/?orderField=time ?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:18
Ja , dat, maar dan veel minder gedoe om het zo te krijgen. Zoals vroegah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Sjah schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:50:
Ja , dat, maar dan veel minder gedoe om het zo te krijgen. Zoals vroegah
In de nieuwe tracker wijst de link naar productreviews naar http://tweakers.net/revie...tingMin=0&orderField=time :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:02

Laguna

Connaisseur

Tja ook al komt er een vernieuwde tracker, de echt goede productreviews kan je dan nog steeds niet vinden op de FP. Of er moet er toevallig eentje bij "Uit de community" staan. Dat is nog steeds mijn grootste ergernis bij de overgang van T6 naar T7. Waar je bij T6 er gewoon altijd 5 zag staan, ben je bij T7 afhankelijk van het algoritme wat achter "Uit de community" hangt :/

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Laguna schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:49:
Tja ook al komt er een vernieuwde tracker, de echt goede productreviews kan je dan nog steeds niet vinden op de FP. Of er moet er toevallig eentje bij "Uit de community" staan. Dat is nog steeds mijn grootste ergernis bij de overgang van T6 naar T7. Waar je bij T6 er gewoon altijd 5 zag staan, ben je bij T7 afhankelijk van het algoritme wat achter "Uit de community" hangt :/
Tja, dat is simpelweg een designkeuze geweest. Om het cleaner te krijgen moesten er dingen afvallen / kon er niet zoveel als eerst op de FP getoond worden.

Meer productreviews in "Uit de community" betekent simpelweg dat iemand anders gaat klagen dat een ander onderdeel er ondervertegenwoordigd is.

Ik meen me van testen van de tracker (zie LD voor de test-inlog als die nog loopt) wel te herinneren dat je daarin ook gewoon een kopje reviews op 5 (of hoger) kon zetten, maar de casual bezoekers zal de review schrijver moeten missen vanwege MT-keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Gomez12 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 01:14:
[...]

Meer productreviews in "Uit de community" betekent simpelweg dat iemand anders gaat klagen dat een ander onderdeel er ondervertegenwoordigd is.
Ik heb al eens geopperd om gewoon altijd een vast aantal forumtopics, productreviews en tweakblogs te tonen (4,4,2 of 5,3,2 bv).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gomez12 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 01:14:
[...]

Tja, dat is simpelweg een designkeuze geweest. Om het cleaner te krijgen moesten er dingen afvallen / kon er niet zoveel als eerst op de FP getoond worden.

Ik meen me van testen van de tracker (zie LD voor de test-inlog als die nog loopt) wel te herinneren dat je daarin ook gewoon een kopje reviews op 5 (of hoger) kon zetten, maar de casual bezoekers zal de review schrijver moeten missen vanwege MT-keuzes.
Dat is natuurlijk niet zo handig bij een community-driven site. De (uitgebreider dan elders) userreviews over een product zijn een echte meerwaarde voor tweakers.net. Maar als de kans dat ze gelezen worden sterk afneemt, dan komen ze alleen nog bij echt populaire producten. Mensen vullen voor nop je database, maar dat houdt natuurlijk op als ze het gevoel hebben dat ze het echt voor niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 20:12

ScSi

Belg.

Met een simpele design-aanpassing kan je dat nochtans eenvoudig afvangen. Gezien de hele site gedreven wordt door de community, kan je overwegen om het hele grote blok onder 'Pricewatch' met populairste categorieën vervangen door een eenvoudig zoekveldje te tonen (zoals het nu is) en daaronder een blokje userreviews en tweakblogs. Mochten deze twee blokjes toegevoegd worden denk ik dat ik persoonlijk wel zonder de tracker kan voor occasioneel gebruik.

Ik begrijp dat alles meer op touch gericht is, maar vergeet de desktopgebruiker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
zeef schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:59:
[...]

Aan de andere kant hebben we vele honderden klachten gekregen over de gele balk. We zijn bezig met een andere oplossing. Daarover later meer. ;)
eh, gele balk? welke gele balk? :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:06

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Menesis schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:15:
[...]

eh, gele balk? welke gele balk? :D
De gele notificatiebalk in T6 :9

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is dat die gele notificatiebalk die o.a. prijsalarmen meldt? Die heeft me eind vorig jaar heel goed geholpen door me attent te maken op een van de laatste normaal geprijsde 2TB externe HD aanbiedingen toen de prijsverhogingen al in volle gang waren. Ik heb er toen nog net eentje kunnen kopen voordat ze uitverkocht waren. Nu zag ik gisteren plotseling dat er een heel klein cijfertje 1 ergens rechts bovenaan stond toen ik ook ergens bovenaan een pagina kwam (wat niet gebeurt als je naar de laatste nieuwe reacties in een topic springt vanuit je MyReact pagina). Bleek ook weer een prijsalarm te zijn van een zeer aantrekkelijk geprijsde HD, echter.... die melding was al 19 uur oud voordat ik hem eindelijk zag.

Volstrekt waardeloos dus dat systeem. Een alarm wil ik niet kunnen missen en moet op de oude manier getoond worden zodat je er weer wat aan hebt en hij zich niet 19 uur lang in een hoekje kan verstoppen en onopgemerkt kan blijven. Ik was knap pissig dat ik nu mogelijk een voordelige aanbieding gemist heb. Nog een reden om T7 knap waardeloos te vinden. De lijst van redenen daarvoor wordt alleen maar langer wat mij betreft. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:05:
[...]
Volstrekt waardeloos dus dat systeem. Een alarm wil ik niet kunnen missen en moet op de oude manier getoond worden zodat je er weer wat aan hebt en hij zich niet 19 uur lang in een hoekje kan verstoppen en onopgemerkt kan blijven. Ik was knap pissig dat ik nu mogelijk een voordelige aanbieding gemist heb. Nog een reden om T7 knap waardeloos te vinden. De lijst van redenen daarvoor wordt alleen maar langer wat mij betreft. :(
Dan stel je toch gewoon in dat je ook een email krijgt van dergelijke notificaties?

En nu weet je in het vervolg ook waar je op moet letten :P Verandering vraagt nu eenmaal soms ook wat flexibiliteit van de gebruikers ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

crisp schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:08:
Dan stel je toch gewoon in dat je ook een email krijgt van dergelijke notificaties?

En nu weet je in het vervolg ook waar je op moet letten :P Verandering vraagt nu eenmaal soms ook wat flexibiliteit van de gebruikers ;)
Ik check mijn mail meestal nog veel minder frequent. Dat andere mensen e-mail anders gebruiken maakt ze daarmee niet maatgevend. E-mail is een nuttige uitbreiding van communicatiemogelijkheden maar is er slechts een van de vele en ik maak er vrij beperkt gebruik van.

De bedoeling van een alarm is dat je die niet kúnt missen! Je maakt een wekker toch niet ook zo dat je zelf moet checken of die is afgegaan omdat hij geen geluid maakt?

Een alarmmelding moet zich voor mijn part groot, pimpelpaars en knipperend op mijn scherm presenteren. Een minuscuul tellertje ergens in een hoekje van mijn scherm dat ik op de meeste schermen die ik open niet eens in beeld zie voldoet niet aan de eisen die je aan een alarm stelt.

Dit is een functie die nu dus domweg helemaal stuk is en gerepareerd dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
davidaap123 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:34:
[...]

De gele notificatiebalk in T6 :9
als je bijv. een DM kreeg? was wel lekker duidelijk vond ik :P maar ik kan me voorstellen dat als je die steeds te zien krijgt, het irritant kan worden ervaren.. Dan is het helderheidsicoontje (;)) inderdaad een voorruitgang :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:02

Laguna

Connaisseur

crisp schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:08:
[...]

Ik heb al eens geopperd om gewoon altijd een vast aantal forumtopics, productreviews en tweakblogs te tonen (4,4,2 of 5,3,2 bv).
Het liefst zou ik zien dat je zelf kan bepalen wat je aan de rechterkant te zien krijgt, dan zou ik "Gesponsorde acties op Tweakers" en "IT Banen" vervangen door "Populaire productreviews" en de "Meuktracker".

Maar een vast aantal zal misschien realistischer zijn.. of het linker rijtje forum topics en het rechter rijtje voor productreviews en tweakblogs.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Laguna schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:34:
[...]

Het liefst zou ik zien dat je zelf kan bepalen wat je aan de rechterkant te zien krijgt, dan zou ik "Gesponsorde acties op Tweakers" en "IT Banen" vervangen door "Populaire productreviews" en de "Meuktracker".
Er wordt al gekeken naar mogelijkheden om de frontpage meer te customizen, maar uiteindelijk los je het probleem dan enkel voor jezelf op :P
Maar een vast aantal zal misschien realistischer zijn.. of het linker rijtje forum topics en het rechter rijtje voor productreviews en tweakblogs.
Dat is ook geen slecht idee inderdaad :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Menesis schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:28:
[...]
als je bijv. een DM kreeg? was wel lekker duidelijk vond ik :P maar ik kan me voorstellen dat als je die steeds te zien krijgt, het irritant kan worden ervaren.. Dan is het helderheidsicoontje (;)) inderdaad een voorruitgang :)
DM's en alarmen zijn wat mij betreft verschillende zaken. Zo'n prijsalarm is potentieel urgent zoals ik een jaar geleden merkte toen het zijn functie perfect vervulde. Voor DM's vond ik het inderdaad een beetje 'in your face' maar het was wel effectief. Voor mensen die veel DM's krijgen kan ik me voorstellen dat het wat hinderlijk kan zijn om steeds die gele banners in je scherm te krijgen.

Logische oplossing is dus om dit instelbaar te maken. Apart voor DM's en (prijs)alarmen. Dan voeg je functionaliteit toe en geef je de gebruikers meer mogelijkheden om het functioneren van de site aan zijn/haar gebruikspatroon aan te passen. Nu heeft men een goed functionerend systeem gesloopt. Een jaar geleden werkte het voor mij nl. uitstekend en nu heeft het voor mij compleet gefaald.

Laat het alsjeblieft zo veel mogelijk aan de gebruikers zelf over om te bepalen wat zij de beste manier vinden en maak dat niet vóór die gebruikers uit. Dat stellen heel veel mensen absoluut niet op prijs. Die vinden nl. ook dat ze dat heel goed zelf kunnen. En zelfs beter dan die anderen.

Ik wordt altijd enorm korzelig als 'men' even achteloos bepaalt 'wat ik nu weer moet willen'. Vooral natuurlijk als 'ze' er volledig naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:16:
[...]
Dit is een functie die nu dus domweg helemaal stuk is en gerepareerd dient te worden.
Dat is wel wat kort door de bocht. Dat jij de melding niet opvallend genoeg vind maakt de feature niet stuk of onbruikbaar. Het staat je verder vrij om hier een feature request voor in te dienen in Lieve Devvers. Of dat ook gehonoreerd wordt kan ik echter niet beloven...

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 04-12-2012 13:45 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik moet zeggen dat ik die gele balk ook wel een stuk prettiger vond. Het is niet dat de huidige notificatie niet werkt, maar ik vond het voorheen in elk geval wel een heel stuk duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 15:09
Goede wijziging aan de tracker _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 18-09 10:13

glashio

C64 > AMIGA > PC

Tracker fixeerbaar :9~ wat mij betreft, job done! Wat gaaf zeg.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

d:)b Top die tracker! _/-\o_
Sint en Piet zijn ook blij, dus zet je schoen voor iets extra's :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manman, door die nieuwe tracker is niks meer gecentreerd. Waarom? Wie bedenkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik snap niet helemaal waarom de hoogte van de tracker bij het meescrollen moet wijzigen.
Zou toch niet nodig moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

MikeyMan schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:42:
Ik snap niet helemaal waarom de hoogte van de tracker bij het meescrollen moet wijzigen.
Zou toch niet nodig moeten zijn?
Zodat hij bovenin mooi aansluit op de rode header.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Merkte net de nieuwe tracker op.
Werkt goed en met een mooie animatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
De nieuwe tracker is top!

Weer gewoon right-side always-on en mee scrollend met de hele pagina. Job well done. Zou het nooit meer anders willen hebben.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:41:
Manman, door die nieuwe tracker is niks meer gecentreerd. Waarom? Wie bedenkt dit?
Dan zet je 'm toch uit? Opgelost

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Laguna schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:34:
[...]

Ik denk niet dat we die twee specifieke blokken gaan verwijderen. Iets met geld verdienen etc. etc. ;)
Zoals crisp al heeft gezegd : we kijken naar de indeling van die ruimte. Voor mensen zonder ABO zal er altijd wel een vaste, door ons in te vullen, component zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Heerlijk, daar is de tracker weer! Hij is best aardig, hoewel op mijn 1080p scherm is hij wel ver verwijderd van de site content. Misschien ga ik even mijn CSS uitzetten.

BEDANKT!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:44:
[...]

DM's en alarmen zijn wat mij betreft verschillende zaken. Zo'n prijsalarm is potentieel urgent zoals ik een jaar geleden merkte toen het zijn functie perfect vervulde. Voor DM's vond ik het inderdaad een beetje 'in your face' maar het was wel effectief. Voor mensen die veel DM's krijgen kan ik me voorstellen dat het wat hinderlijk kan zijn om steeds die gele banners in je scherm te krijgen.

Logische oplossing is dus om dit instelbaar te maken. Apart voor DM's en (prijs)alarmen. Dan voeg je functionaliteit toe en geef je de gebruikers meer mogelijkheden om het functioneren van de site aan zijn/haar gebruikspatroon aan te passen. Nu heeft men een goed functionerend systeem gesloopt. Een jaar geleden werkte het voor mij nl. uitstekend en nu heeft het voor mij compleet gefaald.

Laat het alsjeblieft zo veel mogelijk aan de gebruikers zelf over om te bepalen wat zij de beste manier vinden en maak dat niet vóór die gebruikers uit. Dat stellen heel veel mensen absoluut niet op prijs. Die vinden nl. ook dat ze dat heel goed zelf kunnen. En zelfs beter dan die anderen.

Ik wordt altijd enorm korzelig als 'men' even achteloos bepaalt 'wat ik nu weer moet willen'. Vooral natuurlijk als 'ze' er volledig naast zitten.
We hebben juist een veelgehoorde klacht aangepakt maar daarbij zul je altijd zien dat er ook een groep tevreden gebruikers is die erg content was met de oude situatie. Nu zijn we toch bezig met de notificatie in den brede dus ik zal het verzoek meenemen in de discussie. Daarbij beloof ik niet dat het ook wordt gerealiseerd maar wel dat we er serieus naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:41:
Vraag ik me ook af :(

Hoe krijg ik alles weer gecentreerd met tracker erbij? Zoals het was zeg maar...

Ik snap de noodzaak van deze "verbeterde" tracker niet echt. Dat ding is nu niets meer dan irritant. Als je hem open hebt staan verschuift alle content naar links en als je hem gesloten hebt heb je er natuurlijk niks aan.

Wanneer houdt die verbeteringsdrang nou eens op? "If it ain't broke, don't fix it".
Was de tracker weg dan?

Sorry voor mijn negativiteit maar ik baal hier enorm van :(

[ Voor 49% gewijzigd door EnigmaNL op 04-12-2012 16:38 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.