Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.421 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

EnigmaNL schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:27:
[...]
Wanneer houdt die verbeteringsdrang nou eens op? "If it ain't broke, don't fix it".
Volgens heel veel mensen was hij juist wel "broken", lees dit topic er maar eens op na ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
crisp schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:42:
[...]

Volgens heel veel mensen was hij juist wel "broken", lees dit topic er maar eens op na ;)
Ik vind alleen berichtjes van mensen met smalle beeldschermen. Ik heb geen smal beeldscherm en had dus nergens last van. Nu is het echt k*t.

Waarom word de site nu aan de kant gedrukt voor de tracker? Ik begrijp het echt niet. Er was meer dan genoeg ruimte om de site gecentreerd te laten. Moeten mensen met hogere resoluties er nu onder lijden dat lagere resoluties de tracker terug hebben?

Ik zal maar weer afwachten tot het misschien weer goed komt. :X

[ Voor 31% gewijzigd door EnigmaNL op 04-12-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

zeef schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:17:
[...]
Ik denk niet dat we die twee specifieke blokken gaan verwijderen. Iets met geld verdienen etc. etc. ;)
Ik als abo zou graag "IT-banen" aan de rechterkant weg willen klikken, is dit mogelijk? :)

Edit:
Ik zie dat het raporteerhandje terug is gekomen! jullie zijn goed bezig! 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 04-12-2012 17:04 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmm... Ben even verplaatst naar een 24" scherm, en moet zeggen dat ik er niet veel van snap hoe dit nu is uitgevoerd.

De tracker is nu een vlak wat vanaf de linkerkant van je scherm naar rechts het beeld in komt.
Ik had veel liever gezien dat het een vlak was dat aan de linkerkant van de content (witte vlak!) naar rechts was komen te verschijnen.
Had de uitlijning volgens mij ook makkelijker gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kun je niet op T.net wel de tracker hebben en op GoT niet? Ik heb de tracker altijd alleen aan op T.net en niet op GoT namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 21:56

XanderDrake

Build the future!

Op mijn 1366*768 laptop scherm is de tracker echt GENIAAL. Zelfs beter dan eerst.

Op mijn 1080p 24 inch scherm is de tracker een beetje teveel aan de rechterkant, maar hij is er wel, dat vind ik belangrijk. Ik merk dat ik nu weer V&A dingen check, meuktrackers. Fijn :)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:23:
Waarom kun je niet op T.net wel de tracker hebben en op GoT niet? Ik heb de tracker altijd alleen aan op T.net en niet op GoT namelijk.
Dit herken ik totaal niet. Is het misschien je CSS?

[ Voor 36% gewijzigd door XanderDrake op 04-12-2012 17:25 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

EnigmaNL schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:27:
[...]

Vraag ik me ook af :(

Hoe krijg ik alles weer gecentreerd met tracker erbij? Zoals het was zeg maar...

Ik snap de noodzaak van deze "verbeterde" tracker niet echt. Dat ding is nu niets meer dan irritant. Als je hem open hebt staan verschuift alle content naar links en als je hem gesloten hebt heb je er natuurlijk niks aan.

Wanneer houdt die verbeteringsdrang nou eens op? "If it ain't broke, don't fix it".
De content wordt gecentreerd in de ruimte naast de tracker. Dat ziet er echt beter uit dan de content centreren in het midden van de viewport waardoor er aan de overzijde van de tracker veel meer witruimte is dan de kant waar de tracker staat.

De tracker hebben we aangepast omdat hij niet permanent getoond in worden in browserwindows smaller dan 1500 pixels. Nu kan dat wel. We hebben tevens andere verbeteringen doorgevoerd zoals de mogelijkheid om de tracker te fixeren zodat de inhoud altijd zichtbaar is, ook als je gaat scrollen.
Sorry voor mijn negativiteit maar ik baal hier enorm van :(
Misschien moet je eens een poging wagen om er aan gewend te raken. En probeer 'm eens rechts, dat ziet er mijn inziens beter uit dan links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:24:
Op mijn 1366*768 laptop scherm is de tracker echt GENIAAL. Zelfs beter dan eerst.

Op mijn 1080p 24 inch scherm is de tracker een beetje teveel aan de rechterkant, maar hij is er wel, dat vind ik belangrijk. Ik merk dat ik nu weer V&A dingen check, meuktrackers. Fijn :)

[...]

Dit herken ik totaal niet. Is het misschien je CSS?
Nope ik zet de tracker aan op T.net en hij gaat ook na herladen aan op GoT. Dat wil ik dus niet. Ik wil wel een tracker op T.net maar niet op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
de vaste tracker is super en geweldig en alles wat positief is!!! Ik ben er helemaal blij mee.
Alleen wat ik niet snap waarom niet de oude floating tracker van T7 ook houden zodat mensen zelf kunnen kiezen welke ze willen?

[ Voor 7% gewijzigd door SpitfireNL op 04-12-2012 18:29 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:51
Top, de tracker is weer terug! :) Heb hem wel gemist.
Heb nu weer meer/beter zicht op V&A, Tweakblogs en actieve topics op GOT. :*)

[ Voor 43% gewijzigd door Puch-Maxi op 04-12-2012 18:55 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
EnigmaNL schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:44:
[...]

Ik vind alleen berichtjes van mensen met smalle beeldschermen. Ik heb geen smal beeldscherm en had dus nergens last van. Nu is het echt k*t.

Waarom word de site nu aan de kant gedrukt voor de tracker? Ik begrijp het echt niet. Er was meer dan genoeg ruimte om de site gecentreerd te laten. Moeten mensen met hogere resoluties er nu onder lijden dat lagere resoluties de tracker terug hebben?

Ik zal maar weer afwachten tot het misschien weer goed komt. :X
Ook hier weer een voorbeeld van : de ene groep wil het graag en de andere was juist tevreden met de vorige situatie. Posts over de tracker beslaan 7 pagina's van de 55, zie hier.

[ Voor 11% gewijzigd door zeef op 04-12-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

zeef schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:20:
Nu zijn we toch bezig met de notificatie in den brede dus ik zal het verzoek meenemen in de discussie. Daarbij beloof ik niet dat het ook wordt gerealiseerd maar wel dat we er serieus naar gaan kijken.
Heb dank. :) Meer kan ik niet vragen. Ik was juist door die ervaring een jaar geleden zeer enthousiast over die prijsalarmfunctie, daarom vind ik het zo ontzettend jammer dat de effectiviteit daarvan nu zo enorm is afgenomen. Doodzonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
zeef schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:04:
[...]

Ook hier weer een voorbeeld van : de ene groep wil het graag en de andere was juist tevreden met de vorige situatie. Posts over de tracker beslaan 7 pagina's van de 55, zie hier.
Je zal nooit iedereen tevreden kunnen stellen, maar ik denk dat er niemand een probleem mee zou hebben als de tracker alleen de content opzij zou drukken, als er te weinig ruimte voor is. Nu doet 'ie het altijd en dat is in veel gevallen niet nodig, omdat er zat ruimte is.

Nu is het vaak een beetje storend, want het is onwennig om het 'gecentreerd' te hebben, maar het niet precies in het midden te hebben.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
zeef schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:04:
[...]

Beter lezen, een groot deel van die posts gaat over het fixeren van de tracker en dat soort zaken. Een relatief klein deel gaat over het ontbreken van de tracker op kleine beeldschermen.
Hahn schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:08:
[...]

Je zal nooit iedereen tevreden kunnen stellen, maar ik denk dat er niemand een probleem mee zou hebben als de tracker alleen de content opzij zou drukken, als er te weinig ruimte voor is. Nu doet 'ie het altijd en dat is in veel gevallen niet nodig, omdat er zat ruimte is.

Nu is het vaak een beetje storend, want het is onwennig om het 'gecentreerd' te hebben, maar het niet precies in het midden te hebben.
Inderdaad! Er is geen enkele reden om alles aan de kant te drukken. Dit ziet er gewoonweg niet uit. Je hebt vier plaatjes op de hoofdpagina die nu uit het midden staan en de menubalk staat ook niet in het midden, heel erg storend.

Ik vond de tracker echt perfect zoals hij was omdat ik nooit met kleine beeldschermen werk. Ik vind dit maar een oplossing van niks.

Er is jammer genoeg ook geen enkel sprake van een keuze. Waarom kan je er niet voor kiezen om alles gecentreerd te houden zoals het was?

Waarom wordt de site gehandicapped bij mensen met grote schermen om het voor mensen met kleine schermen bruikbaar te maken?

[ Voor 52% gewijzigd door EnigmaNL op 04-12-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 21-09 21:56

XanderDrake

Build the future!

Ook op mijn 20 inch 4:3 scherm op 1600*1200 ziet de tracker er fantastisch uit :W

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fietsbel schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:02:
[...]

Ik als abo zou graag "IT-banen" aan de rechterkant weg willen klikken, is dit mogelijk? :)

Edit:
Ik zie dat het raporteerhandje terug is gekomen! jullie zijn goed bezig! 8)
[GoT] Waarom is het "handje" weg? ;)
Misha schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:33:
F5 eens :) ik zie nu een rood handje bij dit topic

Niet het meest mooie icoon. Ik meen dat Femme nog wat anders had ontworpen, dus die zullen we binnenkort gaan gebruiken

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi werk met de tracker! Nu kan ik zelfs op mn iPad de tracker in beeld houden. Hulde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

De nieuwe tracker ziet er fantastisch uit. Wat ik een beetje lelijk vind, is dat de bovenkant van de trackerknop mooi is afgerond, maar de onderkant rechthoekig is. Ik heb liever het ene of het andere. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Zarif schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:24:
De nieuwe tracker ziet er fantastisch uit. Wat ik een beetje lelijk vind, is dat de bovenkant van de trackerknop mooi is afgerond, maar de onderkant rechthoekig is. Ik heb liever het ene of het andere. Wat vinden jullie?
Daarom heb ik ze nu lekker rechthoekig gemaakt en menu door getrokken over de hele breedte met custom CSS. Ziet er mooier uit vindt ik zelf. Zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LCeBVoDl6wAWeyTZmIcOcycc/medium.jpg

CSS code:

#menubar {
border-radius: 0px;
width: 100%;
box-shadow: inset 0 0 1px #000;
}

[ Voor 5% gewijzigd door SpitfireNL op 04-12-2012 20:43 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Heel fijn die tracker
En die mensen die zeuren dat de tracker k*t is omdat de boel niet gecentreerd is: blijft dat gezeur? het is echt nooit goed he?
Ik heb de tracker op zowel een groot scherm als op een klein scherm gezien en het is werkelijk fantastisch!

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:20:
Hmm... Ben even verplaatst naar een 24" scherm, en moet zeggen dat ik er niet veel van snap hoe dit nu is uitgevoerd.

De tracker is nu een vlak wat vanaf de linkerkant van je scherm naar rechts het beeld in komt.
Ik had veel liever gezien dat het een vlak was dat aan de linkerkant van de content (witte vlak!) naar rechts was komen te verschijnen.
Had de uitlijning volgens mij ook makkelijker gemaakt.
Om mezelf even te quoten. M'n frontpage ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/t/giu4u.jpg

Had het niet mooier geweest om de tracker ónder het lichtgrijze gedeelte te laten beginnen, en aan de content vast te maken dan aan de linkerkant van het scherm. Let wel; ik heb het hier niet over de horizontale uitlijning van het geheel, maar over de uitlijning aan de bovenkant en de positionering van de tracker zelf.

edit: wtf... waarom doet dat plaatje het niet? :?

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 04-12-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:33

ManiacsHouse

Scheisse!

Rob schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:56:
Heel fijn die tracker
En die mensen die zeuren dat de tracker k*t is omdat de boel niet gecentreerd is: blijft dat gezeur? het is echt nooit goed he?
Ik heb de tracker op zowel een groot scherm als op een klein scherm gezien en het is werkelijk fantastisch!
Het lijkt gewoon nergens naar. In eerste instantie was het gecentreerd. Nu wordt je gedwongen om met een scheef gezicht naar je scherm te gaan zitten kijken. Mijns inziens geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

MikeyMan schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:23:
[...]

Om mezelf even te quoten. M'n frontpage ziet er nu zo uit:
[afbeelding]

Had het niet mooier geweest om de tracker ónder het lichtgrijze gedeelte te laten beginnen, en aan de content vast te maken dan aan de linkerkant van het scherm. Let wel; ik heb het hier niet over de horizontale uitlijning van het geheel, maar over de uitlijning aan de bovenkant en de positionering van de tracker zelf.
Mijn antwoord op precies dezelfde vraag eerder gesteld: crisp in "Test de nieuwe tracker!"
edit: wtf... waarom doet dat plaatje het niet? :?
Betere imagehost zoeken ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

crisp schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:31:
[...]

Mijn antwoord op precies dezelfde vraag eerder gesteld: crisp in "Test de nieuwe tracker!"

[...]

Betere imagehost zoeken ;)
Ja, juist door dat gerommel post ik nooit plaatjes :P

Maar, om je bericht daar even te quoten:
Daar is om verschillende redenen niet voor gekozen:

- standaard heeft de site geen 'kader' om de content
Wat bedoel je daar precies mee? Er is toch een doorlopende grijze balk, en een wit deel om de content heen. Lijkt me een mooi 'kader'.
- het in/uitklaplabel zou erg zwevend in de ruimte staan (mede door bovenstaande)
Zou op hetzelfde kruispunt kunnen lijkt me?
- de tracker zou dan niet op elke pagina op dezelfde hoogte kunnen beginnen
Varieert die grijze balk dan in locatie? :?

Moet zeggen dat ik juist nu het uitklaplabel erg in de ruimte vind zweven:

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/t/iaduw.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 04-12-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heel fijn die tracker
Wat je eigenlijk zegt is:
Heel fijn die tracker.
En die mensen die zeuren dat de tracker k*t is omdat de boel niet gecentreerd is: blijft dat gezeur? het is echt nooit goed he? Nu die voor mij goed is, is wat de rest doet zeuren.
:O

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MikeyMan schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:34:
[...]

offtopic:
Je kan voor 3 tientjes per jaar al een domeinnaam+webspace krijgen om o.a. plaatjes te hosten, plus je kan hier op Tweakers ook plaatjes opslaan, mist je genoeg karma hebt ;) .

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

MikeyMan schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:34:
[...]

Maar, om je bericht daar even te quoten:

[...]

Wat bedoel je daar precies mee? Er is toch een doorlopende grijze balk, en een wit deel om de content heen. Lijkt me een mooi 'kader'.
Onder de grijze balk is standaard alles wit hè? (achtergrond helemaal op 'licht' zetten bij de instellingen en je custom CSS uit, of de site niet-ingelogd eens bekijken ;))
[...]

Zou op hetzelfde kruispunt kunnen lijkt me?
Met de standaard instellingen is er dus geen kruispunt ;)
[...]

Varieert die grijze balk dan in locatie? :?
Niet qua locatie, wel qua hoogte (bv je gallery pagina).
Moet zeggen dat ik juist nu het uitklaplabel erg in de ruimte vind zweven:

[afbeelding]
Je custom CSS vertekend het beeld ook nogal...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Raven; goede tip. Had de prive-gallerij wel gevonden, maar het fotoalbum nog niet.

@Crisp; Wat mij betreft heb je deels gelijk; de custom css maakt het wat erger dan het in de standaard lijkt. Máár; dat gaat wmb alleen op voor de meest witte setting. Alle andere standen hebben hier wel profijt van.

Overigens vind ik daarin dat de tab ook een rare locatie heeft:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UFIE7lVwqDEQGOyupYANDgAc/medium.png

De zwarte balk houdt op, stukje grijs, en dan de tab pas...

Wil overigens niet als een zeikerd overkomen, functioneel is de tracker prima! Vooral op kleinere schermen is het echt top. Denk alleen dat de puntjes op de i het zouden afmaken :)

gauw weer terug naar custom. Als ik de knoppen nog kan vinden met de lasogen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 04-12-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Help!!!! schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:40:
[...]

[...]

Nee, dat zei ik niet, want dan had ik het zo getikt
De ontwikkelaars zijn hier lang mee bezig geweest en hebben een goeie oplossing gevonden die zowel goed op grote als op kleine schermen werkt,
Jij en Maniaschouse willen nu dat het contentvlak in het midden blijft? dat betekent dan dat er aan de andere kant van het contentvlak een loze ruimte komt die net zo breed is als de tracker, waardoor je pas een balk kan krijgen als.... je monitor 1500+ pixels breed is....o wacht eens, dat gingen ze juist met deze update fixen

Ik lees dat Maniacshouse nu 'met een scheef gezicht naar zijn scherm zit te kijken. Op een heel groot scherm merk je niet eens dat het contentvlak iets naar links staat, tenzij je met je neus tegen het scherm aan zit en je daadwerkelijk je hoofd moet draaien om de inhoud te zien.

Vertel mij nu eens wat het probleem is dat het contentvlak iets naar links staat?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Rob schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:41:
[...]

dat betekent dan dat er aan de andere kant van het contentvlak een loze ruimte komt die net zo breed is als de tracker, waardoor je pas een balk kan krijgen als.... je monitor 1500+ pixels breed is....o wacht eens, dat gingen ze juist met deze update fixen
Dat betekent het helemaal niet. Als de browserwindow onder een x aantal pixels komt, dan is het prima dat de content opzij geduwd wordt, maar tot die tijd is het nergens voor nodig om de content opzij te duwen voor de tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:43:
[...]
Dat betekent het helemaal niet. Als de browserwindow onder een x aantal pixels komt, dan is het prima dat de content opzij geduwd wordt, maar tot die tijd is het nergens voor nodig om de content opzij te duwen voor de tracker.
wel voor takeovers...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ssst, dat willen wij niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Maar ik heb bannervrij... dan graag bij mij centreren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Jij vond het prima zoals het nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nieuwe tracker: duidelijke verbetering. Kleine 'ergernis': witruimte tussen forum en tracker (mijn tracker staat rechts). Komt omdat forum in oude breedte is behouden, duidelijke reden ook daarvoor. Ik pas me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 18:23
sebastius schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:04:
Nieuwe tracker: duidelijke verbetering. Kleine 'ergernis': witruimte tussen forum en tracker (mijn tracker staat rechts). Komt omdat forum in oude breedte is behouden, duidelijke reden ook daarvoor. Ik pas me wel aan.
We zijn nog bezig met een ietwat aangepaste layout voor het forum waarbij wel de volledige breedte wordt benut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Misha schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:06:
[...]

We zijn nog bezig met een ietwat aangepaste layout voor het forum waarbij wel de volledige breedte wordt benut :)
Ook goed. Ik vond de reden van oude topicstarts passend houden op zich wel heel legitiem. :) Ik blijf GoT toch wel gebruiken. Hoewel ik een 'My-Active-Topics' knopje ergens in het zicht wel heel hoog op m'n wensenlijst heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

sebastius schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:04:
Die witruimte is ook niet leeg hè. Daar staan gekoppelde onderwerpen zoals producten of vacatures (niet in elk subforum). Dat heeft dus niet zozeer te maken met een keuze voor de breedte van het forum, maar ook 'domweg' met het feit dat die witruimte bedoeld is voor bepaalde content. Zie bijvoorbeeld: Het grote Canonmount-objectieven-topic v2012

Maar zoals Misha al zegt wordt er gekeken naar een andere aanpak daarvoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 05-12-2012 08:52 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is de donkerste stand voor de achtergrond nog donkerder geworden met de laatste release eigenlijk?

Overigens ook top dat de tracker het nu doet op m'n mobiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Orion84 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:52:
[...]

Die witruimte is ook niet leeg hè. Daar staan gekoppelde onderwerpen zoals producten of vacatures (niet in elk subforum). Dat heeft dus niet zozeer te maken met een keuze voor de breedte van het forum, maar ook 'domweg' met het feit dat die witruimte bedoeld is voor bepaalde content. Zie bijvoorbeeld: Het grote Canonmount-objectieven-topic v2012

Maar zoals Misha al zegt wordt er gekeken naar een andere aanpak daarvoor.
Maak dan de optie of je die gekoppelde items wilt zien of niet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MegaTronics schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:36:
[...]

Maak dan de optie of je die gekoppelde items wilt zien of niet.
Zoals Misha opmerkt zijn we bezig met een aangepaste topiclayout waarbij topics de volledige breedte van het contentgebied gebruiken. De gekoppelde onderwerpen zullen dan ergens anders geplaatst moeten worden.
Hahn schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:43:
[...]
Het contentgebied centreren in de viewport terwijl er een brede donkergrijze tracker naast staat zorgt voor een erg onevenwichtig beeld. Zie het onderstaande voorbeeld. Daarom wordt de content gecentreerd in de witte ruimte.

T7 gecentreerd met tracker op 1920 breed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Femme schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:29:
[...]

Zoals Misha opmerkt zijn we bezig met een aangepaste topiclayout waarbij topics de volledige breedte van het contentgebied gebruiken. De gekoppelde onderwerpen zullen dan ergens anders geplaatst moeten worden.

[...]

Het contentgebied centreren in de viewport terwijl er een brede donkergrijze tracker naast staat zorgt voor een erg onevenwichtig beeld. Zie het onderstaande voorbeeld. Daarom wordt de content gecentreerd in de witte ruimte.

[afbeelding]
Met dat wit is het inderdaad enigszins drama... Maar dat komt meer door de hoeveelheid wit dan door de positionering.

Als je een iets donkerder achtergrond kiest is dat wit ook geen probleem meer.

Ik ben voor! _/-\o_

Overigens lijkt de zwarte balk bovenin in dat screenshot ook de breedte van de content aan te houden. Klopt dat? Zie dat hier op verschillende pc's namelijk niet.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 05-12-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003

ManiacsHouse

Scheisse!

[...]

[afbeelding]
Alsof de content die naar links of rechts schuift en dan niet gecentreerd staat geen onevenwichtig beeld geeft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:40:
[...]
[...]
Dit is echt glasharde onzin. De discussie is met de nieuwe tracker omgegaan van "een fors deel van de gebruiker mist de functionaliteit van de tracker geheel of volledig" naar "een paar mensen die voorheen geen problemen ondervonden vinden het niet zo mooi dat de content nu naar de ruimte naast de tracker wordt gecentreerd in plaats van naar het browservenster." Dat is op geen enkele manier ook maar een heel klein beetje hetzelfde.
Ik gebruik afhankelijk van waar ik zit van alles aan schermen, van pietluttige 17" dingen met 1280x1024 tot en met m'n egen schermen van 30" en mij valt vooral op dat de tracker er nu weer is, terwijl hij voorheen gewoon ontbrak op alle schermen behalve m'n thuis PC (waar ik het minste achter zit) en op de middenmoot schermpjes alleen beschikbaar was bij gemaximaliseerde vensters, waar ik de pest aan heb omdat ik als ik werk nog veertigmiljoenjard andere dingen open heb. Na de tracker-fix (en het ís een fix, geen break) is op de kleinere schermen ineens alles zoals het hoorde en was en op de grotere schermen is de content anders uitgelijnd.
Als je daar scheef van gaat kijken ligt dat wellicht aan je absurde fascinatie met alles exact midden in je scherm willen hebben. Dat is echt een andere categorie zeuren dan "de tracker is er helemaal niet".

Op geen enkele andere site behalve wellicht nu.nl staat de content midden in je scherm - er zijn altijd hele blokken met reclames links rechts en halverwege te bespeuren, maar op Tweakers lijkt het ineens nergens naar en wordt je gedwongen scheef te gaan zitten kijken? Kom op mensen, dim die toon effe en vraag je af of je niet gewoon écht aan het mutsen bent nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 10:18
Mag ik de heren (en eventuele dames) Tweakmedewerkers bedanken voor de tracker-oplossing?
Maakt voor mij in ieder geval dat ik weer wat meer op T-net kom kijken. Nou de Pricewatch nog en wie weet wordt ik toch nog (gematigd) positief over de site. Want ik blijf erbij dat moderniseren om het moderniseren m.i. hardstikke fout is en blijft. _/-\o_

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:43:
[...]

Dit is echt glasharde onzin. De discussie is met de nieuwe tracker omgegaan van "een fors deel van de gebruiker mist de functionaliteit van de tracker geheel of volledig" naar "een paar mensen die voorheen geen problemen ondervonden vinden het niet zo mooi dat de content nu naar de ruimte naast de tracker wordt gecentreerd in plaats van naar het browservenster." Dat is op geen enkele manier ook maar een heel klein beetje hetzelfde.
Ik gebruik afhankelijk van waar ik zit van alles aan schermen, van pietluttige 17" dingen met 1280x1024 tot en met m'n egen schermen van 30" en mij valt vooral op dat de tracker er nu weer is, terwijl hij voorheen gewoon ontbrak op alle schermen behalve m'n thuis PC (waar ik het minste achter zit) en op de middenmoot schermpjes alleen beschikbaar was bij gemaximaliseerde vensters, waar ik de pest aan heb omdat ik als ik werk nog veertigmiljoenjard andere dingen open heb. Na de tracker-fix (en het ís een fix, geen break) is op de kleinere schermen ineens alles zoals het hoorde en was en op de grotere schermen is de content anders uitgelijnd.
Als je daar scheef van gaat kijken ligt dat wellicht aan je absurde fascinatie met alles exact midden in je scherm willen hebben. Dat is echt een andere categorie zeuren dan "de tracker is er helemaal niet".

Op geen enkele andere site behalve wellicht nu.nl staat de content midden in je scherm - er zijn altijd hele blokken met reclames links rechts en halverwege te bespeuren, maar op Tweakers lijkt het ineens nergens naar en wordt je gedwongen scheef te gaan zitten kijken? Kom op mensen, dim die toon effe en vraag je af of je niet gewoon écht aan het mutsen bent nu.
Als je even goed leest her en der blijkt dat er veel meer mensen zich irriteren aan de tussenruimte. Ook in de reacties op de fp bij het iteratie bericht.
En terecht, dit ziet er gewoon niet uit. En dan zelfs nog even daargelaten of het gecentreerd is ja of nee, de ruimte tussen de tracker en de content ziet er echt niet uit op een beetje fatsoenlijk scherm.

Misschien ben je nu blij dat de tracker er voor jou weer is en negeer je de rest van de imperfecties dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ManiacsHouse schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:35:
[...]

Alsof de content die naar links of rechts schuift en dan niet gecentreerd staat geen onevenwichtig beeld geeft. 8)7
De content staat gecentreerd in het witte vlak. De witruimte links en rechts van het contentgebied is gelijk. Dat ziet er mijn inziens goed gebalanceerd uit.
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:58:
[...]

Als je even goed leest her en der blijkt dat er veel meer mensen zich irriteren aan de tussenruimte. Ook in de reacties op de fp bij het iteratie bericht. En terecht, dit ziet er gewoon niet uit. En dan zelfs nog even daargelaten of het gecentreerd is ja of nee, de ruimte tussen de tracker en de content ziet er echt niet uit op een beetje fatsoenlijk scherm.

Misschien ben je nu blij dat de tracker er voor jou weer is en negeer je de rest van de imperfecties dan maar?
We kunnen niet iedereen tevreden maken. We hebben nu een oplossing voor de tracker die werkt in smallere viewports, op een eenduidige manier werkt (tracker klapt altijd open vanuit de linker- of rechterkant van het window) en de mogelijkheid voor gefixeerde weergave heeft gekregen. Ik heb de indruk dat het groepje gebruikers dat nu klaagt over de weergave een heel stuk kleiner is dan de groep die klaagde over de onmogelijkheid om de oude tracker te kunnen weergeven in viewports smaller dan 1500 pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:58:
[...]
En terecht, dit ziet er gewoon niet uit. En dan zelfs nog even daargelaten of het gecentreerd is ja of nee, de ruimte tussen de tracker en de content ziet er echt niet uit op een beetje fatsoenlijk scherm.
Hou eens op met dingen vertellen die voor jou geldt en voor een x aantal anderen. Ik vind het prima werken, ik vind die tracker prima zichtbaar en ik stoor mij niet aan de ruimte tussen de tracker en content.

Het is hier geen alles over een kam cultuur.
Dat iets imperfect is, wil niet zeggen dat het niet werkbaar is ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder tracker was het anders ook prima werkbaar.

Wat is je punt nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn dank voor de tracker die nu weer terug is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
Is het geen idee (1366 breed) Dat als je de tracker rechts hebt, dat de content wel gecentreerd wordt (Zoveel mogelijk), maar de banner tussen de reacties en tracker naar links schuift?

Sowieso ben ik altijd voor het centreren van content, en het is gewoon waar dat het er op hogere resoluties er nog meer niet uitziet..

Ik ben absoluut geen goede painter, maar ik denk dat dit wel laat zien wat ik bedoel:
Origineel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qSlj0l.jpg

Imo beter:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jRTcXl.jpg

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

GAIAjohan schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:18:
Is het geen idee (1366 breed) Dat als je de tracker rechts hebt, dat de content wel gecentreerd wordt (Zoveel mogelijk), maar de banner tussen de reacties en tracker naar links schuift?
Topics gaan in de toekomst breder worden (althans het kader waar ze in zitten). Er blijft dan binnen het contentgebied geen ruimte meer over voor advertenties naast de topics. Dit gaat dus al veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Femme schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:47:
[...]

Topics gaan in de toekomst breder worden (althans het kader waar ze in zitten). Er blijft dan binnen het contentgebied geen ruimte meer over voor advertenties naast de topics. Dit gaat dus al veranderen.
Aha, vandaar dat de index van het forum al wel 'full-width' is zeg maar.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:11:
Zonder tracker was het anders ook prima werkbaar.

Wat is je punt nu dan?
Hoezo wat is mijn punt nu dan? Ik vond de tracker een handig item om te kunnen gebruiken. Wil je hem wel, klap je hem uit en wil je hem niet, klap je hem in.

Wat is je punt nu dan?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar was de tracker op kleinere schermen niet te zien. Desondanks was de site gewoon te gebruiken.

De tracker was dus imperfect en moest met alle geweld van de wereld veranderd worden. Ik redeneer gewoon met jouw maatstaven. Dat is mijn punt.
Dat je het een en ander negeert vind ik best hoor. Zolang alles maar naar JOUW zin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL

[afbeelding]
Ik heb dat 100x liever (maar dan tracker rechts) dan zoals het nu is. Ik werk nu maar zonder tracker want ik heb geen zin om steeds met een scheef hoofd naar de artikelen te kijken.

Juist met de nieuwe tracker krijg je een onevenwichtig beeld omdat de gehele site aan de kant wordt geduwd voor te tracker (content + menubalk) terwijl hij er voorheen overheen lag. Ik probeer niet cynisch te zijn maar ik begrijp het gewoon niet, het werkte toch prima?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6uVMiTlchFnFLLC0jJvzCKcX/full.jpg

Doe mij dit maar.

P.s. volgens mij was bij T6 de tracker ook gewoon zichtbaar bij kleine schermen en werd de site ook niet aan de kant gedrukt? Waarom is dat nu niet meer mogelijk? De techniek is toch vooruit gegaan?

[ Voor 32% gewijzigd door EnigmaNL op 05-12-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:54:
Blijkbaar was de tracker op kleinere schermen niet te zien. Desondanks was de site gewoon te gebruiken.
Tja. Als je je scherm uit zet en een braille toetsenbord gebruikt is de site ook goed te gebruikne, toch mis je wel wat features.

Het vergelijken van niet-werkende features, met name een feature die in T6 razend populair geweest blijkt te zijn, met een stukje uitlijning en opmaak is dusdanig kinderachtig dat je reactie me eigenlijk niet eens meer verbaast.

/me is weer exit uit het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Das handje Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

EnigmaNL schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:59:
[...]

Ik heb dat 100x liever (maar dan tracker rechts) dan zoals het nu is. Ik werk nu maar zonder tracker want ik heb geen zin om steeds met een scheef hoofd naar de artikelen te kijken.
Als het echt zo'n probleem is voor je moet je de tracker maar uitzetten. Er zijn miljoenen mensen die prima kunnen werken in een grafische user interface waar twee of meer windows naast elkaar staan en zich dus per definitie niet in het midden van het beeldscherm bevinden. De hele gedachte van een user interface met windows is er op gebaseerd. Het is jammer dat jij er niet mee kunt omgaan maar ik denk dat we hier met een uitzonderingsgeval te maken hebben.
Juist met de nieuwe tracker krijg je een onevenwichtig beeld omdat de gehele site aan de kant wordt geduwd voor te tracker (content + menubalk) terwijl hij er voorheen overheen lag. Ik probeer niet cynisch te zijn maar ik begrijp het gewoon niet, het werkte toch prima?
Het werkte niet prima. We hebben de tracker nu aangepast zodat hij door een veel grotere groep gebruikers gebruikt kan worden. Tevens hebben we nieuwe features geïntroduceerd.
P.s. volgens mij was bij T6 de tracker ook gewoon zichtbaar bij kleine schermen en werd de site ook niet aan de kant gedrukt? Waarom is dat nu niet meer mogelijk? De techniek is toch vooruit gegaan?
De content in T6 was wat minder breed dan in T7. In smalle viewports werd de tracker in T6 bij een hover een stukje over de content gelegd. Dat is geen volwaardige oplossing om tracker en content tegelijkertijd in beeld te brengen. Er waren ook gebruikers die het overlayeffect irritant vonden en liever een horizontale scrollbar hadden. Nu horizontaal scrollen veel makkelijker is geworden op multitouch touchpads is de laatste oplossing ook wel logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Femme schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:14:
Nu horizontaal scrollen veel makkelijker is geworden op multitouch touchpads is de laatste oplossing ook wel logischer.
Pardon? :?

Volgens mij is niet hoeven(!) scrollen toch een flink stukje makkelijker dan wel moeten(!) scrollen. En dan heb ik het dus... over een 'echte' desktopcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

. Nu horizontaal scrollen veel makkelijker is geworden op multitouch touchpads is de laatste oplossing ook wel logischer.
Er zijn ook nog mensen die gewoon een normale computer hebben met een muis. En daar is horizontaal scrollen gewoon kut.

Ik kan er niet bij waarom de site in godsnaam zo breed moet zijn dat je horizontaal moet scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

CaptJackSparrow schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:12:
[...]

Pardon? :?

Volgens mij is niet hoeven(!) scrollen toch een flink stukje makkelijker dan wel moeten(!) scrollen. En dan heb ik het dus... over een 'echte' desktopcomputer.
Als je veel informatie in beeld wil weergeven moet je een breed beeldscherm meenemen. Heb je dat niet dan is de keuze om of elementen op elkaar te leggen, waardoor informatie niet tegelijkertijd zichtbaar is, of buiten beeld te schuiven, waardoor informatie niet tegelijkertijd zichtbaar is. Het laatste is het makkelijkst mogelijk te maken in het ontwerp van de tracker. Op tablets en laptops met kleine beeldschermen en hopelijk een fatsoenlijk touchpad is horizontaal scrollen of swipen een eenvoudige handeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

TERW_DAN schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:28:
[...]

Er zijn ook nog mensen die gewoon een normale computer hebben met een muis. En daar is horizontaal scrollen gewoon kut.
Apparaten met kleine beeldschermen hebben gelukkig wel vaak een touchscreen of touchpad.
Ik kan er niet bij waarom de site in godsnaam zo breed moet zijn dat je horizontaal moet scrollen.
Die ruimte hebben we nodig om onder andere filters en productinformatie te kunnen weergeven bij lettergroottes die goed leesbaar zijn. De tracker is een optioneel element dat naast de content op de pagina weergegeven kan worden.

Een snelle blik in de Pricewatch leert dat slechts 27 van de 1411 laptops een te lage resolutie hebben om de tracker zonder horizontaal scrollen te kunnen weergeven. Tablets met een resolutie van 1280 pixels in de breedte of meer hebben er ook geen moeite mee in landscapestand.

Dat jij horizontaal moet scrollen komt dus waarschijnlijk omdat je het browserwindow niet wat breder wil maken. In T6 moest het window ook al breder zijn dan de breedte van ~1000 pixels waar de meeste websites zich aanhouden. Dat weerhield veel gebruikers er niet van om hun browser toch zo breed te maken dat de tracker erin pastte.

[ Voor 19% gewijzigd door Femme op 05-12-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mjah, dan moet het ook wel breder kunnen natuurlijk. Ik zou ook wel een fatsoenlijke resolutie willen hebben op m'n notebook, maar meer dan 1366x768 zit er niet in. Wat automatisch betekent dat de browser niet veel breder kan zijn dan 1240 pixels (wat overigens voor iedere website behalve t.net meer dan zat is).

Maar goed, ik ga nog wel wat klussen met CSS om die overbodige witruimte weg te slopen, dat scheelt al meer dan genoeg. In T6 werkte het prima, dus waarom niet in T7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:32
Het is technisch allemaal wel knap, maar ik vind het allemaal een beetje onnodig.

Het punt is niet zozeer dat het niet werkt, maar dat het anders werkt en eruit ziet dan op elke andere site en het daardoor afleidt.

De content gecentreerd en de balk links. Het ziet er vreemd uit. De gangbare situaties zijn of dat de balk aan het contentgedeelte vastzit en alles wordt gecentreerd, of dat alles links wordt uitgelijnd.

Verder zie ik er het grote voordeel niet zo van in. Waarom de tracker niet gewoon onder de zwarte balk plaatsen en het witte contentvlak naar rechts opschuiven. Genoeg ruimte, geen gekke dingen.

[ Voor 14% gewijzigd door BarôZZa op 05-12-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvduyn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-05 16:38
Wellicht een beetje een vreemde vraag maar waar kan ik in godesnaam m'n wachtwoord wijzigen? Ik zit me hier helemaal de pleuris te zoeken maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik hoop dat de laatste wijzigingen mij weer een beetje terug kunnen sturen naar Tweakers. Ik ben erg blij met de fixed tracker en de verhoogde informatiedichtheid van een tijdje terug (hoewel de fp imo nog wel beter kan). Dus hopelijk gaat mijn karma nu weer wat groeien.
Die snelle stijging plots was rondom de launch.. Maar van daarna is mijn karma nog nooit zo langzaam gestegen..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/karmagraph/152661

//edit!
Wat ben ik blij dat er nu de compact setting is en een tracker.. Anders had ik vandaag wel 0! berichten kunnen lezen zonder te scrollen.. Want op Cozy en normaal zie ik werkelijk niks.. En waarom? Omdat de Apprace natuurlijk belangrijker is dan nieuwscontent.. :| Op Compact zie ik overigens maar 3 items.. ;(
En nee, komt niet aan met die 4 afbeeldingen ;( want dat spul blijft op deze manier imo een gedrocht.
Beelden zeggen meer dan woorden :/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6LkySl.jpg

Ik zou veel kunnen zeggen, maar op deze manier winnen jullie me niet echt terug.. :X

[ Voor 61% gewijzigd door GAIAjohan op 06-12-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Als je een resolutie hebt van 1366x768, dan kan je volgens mij bij praktisch elke website scrollen. Dat is de widescreenversie van het antieke 1024x768 :> . Kan toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

BarôZZa schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:51:
Als je een resolutie hebt van 1366x768, dan kan je volgens mij bij praktisch elke website scrollen. Dat is de widescreenversie van het antieke 1024x768 :> . Kan toch niet meer.
We houden er in ieder geval al rekening mee dat we bij die resoluties geen billboards van 970x250 serveren ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Het werkte niet prima. We hebben de tracker nu aangepast zodat hij door een veel grotere groep gebruikers gebruikt kan worden. Tevens hebben we nieuwe features geïntroduceerd.

[...]

De content in T6 was wat minder breed dan in T7. In smalle viewports werd de tracker in T6 bij een hover een stukje over de content gelegd. Dat is geen volwaardige oplossing om tracker en content tegelijkertijd in beeld te brengen. Er waren ook gebruikers die het overlayeffect irritant vonden en liever een horizontale scrollbar hadden. Nu horizontaal scrollen veel makkelijker is geworden op multitouch touchpads is de laatste oplossing ook wel logischer.
Waarom zijn er niet gewoon meerdere versies van de site zoals eerder? De site werd aangepast naar je apparaat. Nu is het eenheidsworst. Om alles goed te laten werken voor lage resoluties moet het voor iedereen aangepast worden., er wordt voornamelijk rekening gehouden met de laagste gemene deler.

Ik kan er met m'n hoofd gewoon niet bij waarom sommige keuzes gemaakt zijn, ik geloof gewoon echt niet dat een web designer een niet-gecentreerde site een goede/mooie oplossing kan vinden.

Ik geef de moed op, ik verwacht gewoon niet dat het ooit nog beter wordt. Wellicht met T8 over een paar jaar, hopelijk is de site dan wel gewoon gecentreerd zoals het hoort, zelfs met tracker erbij. Ik zal mijn "verwachtingspatroon bijstellen" zoals men dat zo mooi noemt.

De tracker heb ik inderdaad maar uitgezet, het was jaren lang een hele handige feature maar ik zal me maar zonder moeten redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
90% van de laptops hebben nog altijd 1366x768 als resolutie.
Zet er nog een chatprogramma of widget oid. naast open en je houdt nauwelijks 1024 pixels over voor je browser.

Bij Tweakers 6 schaalde ook de content mee in de breedte (binnen bepaalde limieten), waardoor tracker en content altijd naast elkaar pasten, zelfs op 1024pixels brede browsers. Ik zie niet in waarom dat nu niet meer zou kunnen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

mcDavid schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:37:
[...]

Zet er nog een chatprogramma of widget oid. naast open en je houdt nauwelijks 1024 pixels over voor je browser.

Bij Tweakers 6 schaalde ook de content mee in de breedte (binnen bepaalde limieten), waardoor tracker en content altijd naast elkaar pasten, zelfs op 1024pixels brede browsers. Ik zie niet in waarom dat nu niet meer zou kunnen eigenlijk.
Een content-breedte van 970/980 is feitelijk een de-facto standaard geworden, and I hate to say it maar dat wordt deels ook gedicteerd door nieuwe bannerformaten waar we dus simpelweg wel in mee moeten gaan.

We hebben de nieuwe tracker nu zo gemaakt dat op een horizontale resolutie van 1280 hij zonder horizontale scrollbars zichtbaar kan zijn. In feite hebben we daarmee het stukje 'responsiveness' dat ook in T6 zat nu weer in ere hersteld met dien verstande dat de minimale resolutie wel is opgeschaald :P

1024 is helaas nu met ingeklapte scrollbalk wel vaak voorzien van horizontale scrollbals. Dat is een puntje waar we wellicht nog naar kunnen kijken (de 6 pixel balk langs de gehele lengte bijvoorbeeld weglaten).

In de huidige opzet is uitgeklapte tracker + content onder de 1024 simpelweg niet meer mogelijk zonder horizontale scrolling, en dat is gewoon een feit waar we mee moeten leven...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
90% van de laptops heeft dus idd 768 hoog. Scrollen zal idd wel moeten. maar om te moeten scrollen voor ik überhaupt content zie ipv reclame, dat gebeurt alleen op www.Kilroy.nl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe het ook moge zijn, ik zie steeds meer reacties her en der in diverse topic te voorschijn komen waarom de tracker op deze wijze in de site is gezet.
Daar zou je toch iets mee moeten doen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

GAIAjohan schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:51:
[...]

90% van de laptops heeft dus idd 768 hoog. Scrollen zal idd wel moeten. maar om te moeten scrollen voor ik überhaupt content zie ipv reclame, dat gebeurt alleen op www.Kilroy.nl..
Mja, met dezelfde banners had je in T6 dit gezien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AGVq6qsLkivKLSjrjQanzha4/medium.png

ook geen headlines dus...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

EnigmaNL schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:32:
[...]

Waarom zijn er niet gewoon meerdere versies van de site zoals eerder? De site werd aangepast naar je apparaat. Nu is het eenheidsworst. Om alles goed te laten werken voor lage resoluties moet het voor iedereen aangepast worden., er wordt voornamelijk rekening gehouden met de laagste gemene deler.
Het responsive maken van de layout staat op de roadmap. Tot die tijd zitten we vast aan een layout die een vaste breedte heeft. Responsive zal overigens inhouden dat bepaalde informatie zal wegvallen of verplaatst wordt om een weergave op kleine beeldschermen mogelijk te maken. Het is maar de vraag of de power user met zijn desktop- of laptopbeeldscherm daar blij van wordt.
Ik kan er met m'n hoofd gewoon niet bij waarom sommige keuzes gemaakt zijn, ik geloof gewoon echt niet dat een web designer een niet-gecentreerde site een goede/mooie oplossing kan vinden.
De site is wel degelijk gecentreerd maar dan in het witte vlak. Dat ziet er evenwichtiger uit. Er wordt veel valide commentaar gegeven maar dit punt vind ik echt aanstellerij. Als je de tracker uitzet staat het contentgebied weliswaar in het midden van de viewport maar een artikel zal iets uit het midden staan omdat die nu eenmaal niet de volledige breedte van het contentgebied heeft. Ik heb daar nooit iemand over horen klagen en nu is het opeens een onoverkomelijk probleem dat de content ten opzichte van de viewport iets uit het midden staat. Jij laat de ruimte aan de zijkanten van het scherm blijkbaar geheel onbenut omdat alles buiten het centrum van het beeld onleesbaar is ofzo?
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:19:
Hoe het ook moge zijn, ik zie steeds meer reacties her en der in diverse topic te voorschijn komen waarom de tracker op deze wijze in de site is gezet. Daar zou je toch iets mee moeten doen lijkt mij.
Ik heb de indruk dat er veel minder wordt geklaagd over de nieuwe tracker dan de oude die op minder dan 1500 pixels breed niet permanent weergegeven kan worden. De ernst van de klachten is ook minder. Als de klacht is dat het somehow vreselijk is dat de site niet wordt gecentreerd ten opzichte van de viewport dan is dat heel wat minder ernstig dan een klacht dat de tracker uberhaupt niet kan worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
crisp schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:28:
[...]

Mja, met dezelfde banners had je in T6 dit gezien:

[afbeelding]

ook geen headlines dus...
Maar wel 2 kopjes waar je wél wat aan hebt omdat je de inhoud kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

GAIAjohan schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:28:
[...]

Maar wel 2 kopjes waar je wél wat aan hebt omdat je de inhoud kunt zien.
Maar dat waren ook weer ankeilers en meestal niet de laatste 2 nieuwsberichten. Appels en peren dus. Vreemd trouwens dat de huidige ankeilers je niet kunnen bekoren terwijl je zelf zegt dat beelden meer zeggen dan woorden ;)

En toevallig hebben we vandaag dan wat meer ads op de frontpage staan, maar normaliter worden er slechts bij 1 op de 10 frontpageviews banners opgevraagd :) Zonder banners zie je volgens mij op de huidige frontpage net zoveel headlines als voorheen in T6 bij 768 verticale resolutie, en in de compact-mode zelfs meer.

Volgens mij grijp je nu gewoon toevallige omstandigheden aan (we hadden in T6 ook wel eens header-replacement banner e.d. die ook meer ruimte innamen) om T7 weer af te kraken terwijl het volgens mij allemaal best wel meevalt...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

crisp schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:04:
[...]

Maar dat waren ook weer ankeilers en meestal niet de laatste 2 nieuwsberichten. Appels en peren dus. Vreemd trouwens dat de huidige ankeilers je niet kunnen bekoren terwijl je zelf zegt dat beelden meer zeggen dan woorden ;)

En toevallig hebben we vandaag dan wat meer ads op de frontpage staan, maar normaliter worden er slechts bij 1 op de 10 frontpageviews banners opgevraagd :) Zonder banners zie je volgens mij op de huidige frontpage net zoveel headlines als voorheen in T6 bij 768 verticale resolutie, en in de compact-mode zelfs meer.

Volgens mij grijp je nu gewoon toevallige omstandigheden aan (we hadden in T6 ook wel eens header-replacement banner e.d. die ook meer ruimte innamen) om T7 weer af te kraken terwijl het volgens mij allemaal best wel meevalt...
Om daarop in te haken; klopt het dat er veel verschillende formaten zijn voor de ads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:39:
[...]

Het responsive maken van de layout staat op de roadmap. Tot die tijd zitten we vast aan een layout die een vaste breedte heeft. Responsive zal overigens inhouden dat bepaalde informatie zal wegvallen of verplaatst wordt om een weergave op kleine beeldschermen mogelijk te maken. Het is maar de vraag of de power user met zijn desktop- of laptopbeeldscherm daar blij van wordt.

[...]

De site is wel degelijk gecentreerd maar dan in het witte vlak. Dat ziet er evenwichtiger uit. Er wordt veel valide commentaar gegeven maar dit punt vind ik echt aanstellerij. Als je de tracker uitzet staat het contentgebied weliswaar in het midden van de viewport maar een artikel zal iets uit het midden staan omdat die nu eenmaal niet de volledige breedte van het contentgebied heeft. Ik heb daar nooit iemand over horen klagen en nu is het opeens een onoverkomelijk probleem dat de content ten opzichte van de viewport iets uit het midden staat. Jij laat de ruimte aan de zijkanten van het scherm blijkbaar geheel onbenut omdat alles buiten het centrum van het beeld onleesbaar is ofzo?

[...]

Ik heb de indruk dat er veel minder wordt geklaagd over de nieuwe tracker dan de oude die op minder dan 1500 pixels breed niet permanent weergegeven kan worden. De ernst van de klachten is ook minder. Als de klacht is dat het somehow vreselijk is dat de site niet wordt gecentreerd ten opzichte van de viewport dan is dat heel wat minder ernstig dan een klacht dat de tracker uberhaupt niet kan worden weergegeven.
Blijkt maar weer dat als je maar hard genoeg schreeuwt er dan wel naar je geluisterd word. Ik kijk dan wel tegen een scheve site aan.
Ongelooflijk dat dit soort zaken er door komen na alle halleluja in de tijd van T6 over de oh zo geweldige mogelijkheden van T7 en hoe fantastisch dat er wel niet uit zou zien. En dan hebben we het hier niet over een willekeurige nieuwssite oid maar over DE techsite van Nederland.

Ik houd er over op en stel voor dat jullie je energie gaan steken in het werkbaar maken van V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

MikeyMan schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:11:
[...]

Om daarop in te haken; klopt het dat er veel verschillende formaten zijn voor de ads?
Ja klopt, bovenin kan je deze tegenkomen:

- 468x60 (aka full banner of top banner - eigenlijk tegenwoordig een van de kleinere formaten :P)
- 728x90 (aka leaderboard)
- 970x90 (aka pushdown - uitklapbaar naar naar 970x415)
- 970x250 (aka billboard - inklapbaar naar een klein rechthoekje van 31 hoog)

en dan nog de takeover welke een bijbehorend top-formaat heeft van 980x120

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:21:
[...]

Blijkt maar weer dat als je maar hard genoeg schreeuwt er dan wel naar je geluisterd word. Ik kijk dan wel tegen een scheve site aan. Ongelooflijk dat dit soort zaken er door komen na alle halleluja in de tijd van T6 over de oh zo geweldige mogelijkheden van T7 en hoe fantastisch dat er wel niet uit zou zien. En dan hebben we het hier niet over een willekeurige nieuwssite oid maar over DE techsite van Nederland.
Het gaat om het aantal klachten en de ernst van de klacht. Tracker niet kunnen zien is erger dan contentgebied uit het midden ten opzichte van de viewport (maar in het midden van het witte vlak).

Als je de tracker links zet in een window van 1920 pixels breed staan de headlines op de frontpage, nieuwsartikelen en reviews overigens bijna exact in het midden (links ca. 635px afstand tot rand van het scherm en rechts 660px) :*) .
Ik houd er over op en stel voor dat jullie je energie gaan steken in het werkbaar maken van V&A.
Het toevoegen van specificatiefilters in Vraag & Aanbod staat op de todo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ligt 't aan mij of zit de FP zonder auto-refresh toch automatisch nieuwe berichten/video's etc weer te gven?

Had al begrepen dat er een alternatief voor auto-refresh zou komen, ik heb echter nergens gelezen (of ik heb er overheen gekeken) dat dit alternatief al ingevoerd was.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Raven schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:02:
Ligt 't aan mij of zit de FP zonder auto-refresh toch automatisch nieuwe berichten/video's etc weer te gven?

Had al begrepen dat er een alternatief voor auto-refresh zou komen, ik heb echter nergens gelezen (of ik heb er overheen gekeken) dat dit alternatief al ingevoerd was.
staat in de .plan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Overheen gekeken dus :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

Ik ben zooo blij dat de permanente Tracker bij lagere beeldscherm-resoluties weer te zien is!!! Helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
mcDavid schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:37:
[...]

Altijd vervelend als mensen zelf percentages gaan verzinnen. Het is absoluut geen 90%. Op mijn redelijk drukbezochte non-techsite heeft zo'n 15% van alle bezoekers die resolutie. Het overgrote gedeelte heeft een hogere resolutie. Op Tweakers zullen de verhoudingen nog wel een tikkie anders zijn.

Een chat of widget aan de zijkant is ook niet enorm gebruikelijk. De meeste mensen surfen in fullscreen, zeker op dergelijke schermpjes. Anders kan je bezig blijven.

1024 is trouwens erg beperkt voor een moderne website met veel content.
Femme schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:39:
[...]

Slecht idee imo.

Responsive design is alleen nuttig indien je niet de mogelijkheid hebt om 2 (desktop en mobile/desktop) of eventueel 3 (desktop/mobile/tablet) layouts te onderhouden. Bij desktops heb je tegenwoordig wel een aardige sweetspot qua breedte. Met verschillende layouts kan je dan ook eenvoudig kiezen voor de desktoplayout als je op een mobiele versie zit.

Responsive is drama. Klinkt leuker dan het is en ik ben nog geen site tegengekomen waarbij het echt goed werkt (op hele basic blogs na).

Ik zou proberen te waken voor een 'one size fits all'-oplossing. Of beter gezegd: een generieke layout die nergens echt ideaal op werkt.

Dat uitschuiven van de tracker gaat trouwens wel erg schokkerig. Tipje: hardware acceleratie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
BarôZZa schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:17:
[...]

Altijd vervelend als mensen zelf percentages gaan verzinnen. Het is absoluut geen 90%. Op mijn redelijk drukbezochte non-techsite heeft zo'n 15% van alle bezoekers die resolutie. Het overgrote gedeelte heeft een hogere resolutie. Op Tweakers zullen de verhoudingen nog wel een tikkie anders zijn.
Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/web/Schermafdruk%20van%202012-12-07%2014:07:37.png
^^ rechtstreeks uit de pricewatch. Laten we het op ongeveer 2/3e houden dan.
[...]

Slecht idee imo.

Responsive design is alleen nuttig indien je niet de mogelijkheid hebt om 2 (desktop en mobile/desktop) of eventueel 3 (desktop/mobile/tablet) layouts te onderhouden. Bij desktops heb je tegenwoordig wel een aardige sweetspot qua breedte. Met verschillende layouts kan je dan ook eenvoudig kiezen voor de desktoplayout als je op een mobiele versie zit.

Responsive is drama. Klinkt leuker dan het is en ik ben nog geen site tegengekomen waarbij het echt goed werkt (op hele basic blogs na).

Ik zou proberen te waken voor een 'one size fits all'-oplossing. Of beter gezegd: een generieke layout die nergens echt ideaal op werkt.
Helemaal mee eens. Op een mobieltje zit j e helemaal niet te wachten op een hele grote pagina met mega veel informatie. Kort, bondig en snel moet het zijn, ook de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
crisp schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:04:
[...]

De huidige ankeliers bekoren me niet omdat daar totaal geen informatie staat, geen inleiding maar alleen de titel. Beelden zeggen meer dan woorden om uit leggen wat ik -niet- zag, en met een screenshot wordt dat duidelijker dan het met woord en gebaar uit te gaan leggen. Een plaatje van een moederbord betekent niet automatisch: "Review" of "Nieuwsbericht". Dat blijkt pas echt als je erop klikt, want een titel is daarin niet altijd even duidelijk.

Ik kan me van T6 niet herinneren dat ik ooit zo weinig content heb gezien. Op dit moment werkt de fp bij mij wel weer normaal en zie ik weer voldoende. Hopen dat het zo blijft, want nu is het werkbaar.
BarôZZa schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:17:
[...]

Jij leest het fout. Mcdavid heeft het over laptops in een bepaalde categorie van klanten. Jij over gebruikers die ook prima op een desktop kunnen zitten die gewoonlijk een veel normalere hoogte heeft.

In de prijsklasse waar de gemiddelde persoon een laptop koopt voor studie oid, bankzaken whatever 0-700 euro tegenwoordig. en 15"-16" . Ik ken er maar zeer weinig mensen die meer uitgeven dan 700.
Zijn er 332 laptops, waarvan 300 een resolutie van 1366*768 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:13:
[...]

[afbeelding]
^^ rechtstreeks uit de pricewatch. Laten we het op ongeveer 2/3e houden dan.

[...]

Helemaal mee eens. Op een mobieltje zit j e helemaal niet te wachten op een hele grote pagina met mega veel informatie. Kort, bondig en snel moet het zijn, ook de code.
Je haalt nu alleen de resoluties van de laptops aan. Doe hetzelfde eens voor de categorie monitoren. Dan krijg je een heel ander beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:21:
[...]

Je haalt nu alleen de resoluties van de laptops aan. Doe hetzelfde eens voor de categorie monitoren. Dan krijg je een heel ander beeld.
Waarom zou hij dat moeten doen als dit zijn stelling was:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
GAIAjohan schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:16:

Jij leest het fout. Mcdavid heeft het over laptops in een bepaalde categorie van klanten. Jij over gebruikers die ook prima op een desktop kunnen zitten die gewoonlijk een veel normalere hoogte heeft.

In de prijsklasse waar de gemiddelde persoon een laptop koopt voor studie oid, bankzaken whatever 0-700 euro tegenwoordig. en 15"-16" . Ik ken er maar zeer weinig mensen die meer uitgeven dan 700.
Zijn er 332 laptops, waarvan 300 een resolutie van 1366*768 hebben.
Een bepaalde categorie als maatstaf gebruiken slaat nergens op. Hoeveel laptops er zijn met een bepaalde resolutie dus ook niet. Je kijkt gewoon naar het totaalplaatje. Ik ken verder weinig mensen met een laptop van minder dan 700 euro. Dat zegt allemaal vrij weinig.

Als sitebouwer pak je gewoon naar de meest gebruikte resoluties op een site. Verder is het niet eens zo dat de site onbruikbaar is met een relatief lage resolutie, maar dat je een paar pixels naar beneden moet scrollen.

Je ziet overigens wel gelijk content prominent in beeld, namelijk die vier artikelen met afbeeldingen.

Deze designkeuze is in mijn ogen absoluut geen fout, maar meer in de categorie van: je kan niet iedereen tevreden houden. En ja, dan mogen ze van mij minder optimaliseren voor de minder gebruikte lage resoluties.

edit: als we het dan toch volledig willen doen. Van de laptops in de pricewatch hebben er 798/1415=56% een resolutie van 1366x768 of 1024x600. Ver van de gesuggereerde 90%. Pak dan alle desktops erbij en ga er gerust vanuit dat de gemiddelde Tweaker wat meer eisen aan de hardware stelt en dan is het op het totaalplaatje een stuk minder van belang.

[ Voor 11% gewijzigd door BarôZZa op 07-12-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:42:
[...]

Waarom zou hij dat moeten doen als dit zijn stelling was:

[...]
Omdat wat Barozza nu net boven mij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
BarôZZa schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:43:
[...]

Deze designkeuze is in mijn ogen absoluut geen fout, maar meer in de categorie van: je kan niet iedereen tevreden houden. En ja, dan mogen ze van mij minder optimaliseren voor de minder gebruikte lage resoluties.
En dit nieuwsbericht dan?
http://techgage.com/news/...t-used_resolution_on_web/
1366×768 Surpasses 1024×768 As Most-Used Resolution on Web

En dat artikel is van april dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
GAIAjohan schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:48:
[...]

En dit nieuwsbericht dan?
http://techgage.com/news/...t-used_resolution_on_web/
1366×768 Surpasses 1024×768 As Most-Used Resolution on Web

En dat artikel is van april dit jaar.
Wereldwijd. Dus heel interessant wat voor monitors ze in China gebruiken.

Op Techgage gebruikt volgens dat artikel (van april) dus zo'n 18% 1366x768 of 1024x768.

1080p is zelfs twee keer zo populair als 1366x768. Het zou me niks verbazen als het in Nederland nog een stuk beter is, we leven in een behoorlijk rijk landje.

Verder zie je dus content en als de banner je stoort, dan kan je al sinds tijden een Tweakers abo afsluiten voor een ruim eurootje per maand: https://secure.tweakers.net/aboshop

[ Voor 11% gewijzigd door BarôZZa op 07-12-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 15:59
Waarom moet ik iedere keer als ik op de site kom de tracker te voorschijn klikken.
Kan die tracker niet standaard open staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:05
Bij mij is sinds gister de tracker ook verdwenen.
Ik zie ook niet hoe ik hem moet aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Piebas schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:58:
Bij mij is sinds gister de tracker ook verdwenen.
Ik zie ook niet hoe ik hem moet aanzetten.
Links- of rechtsboven zie je hem niet meer staan met een > of een <?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:05
Outerspace schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:59:
[...]

Links- of rechtsboven zie je hem niet meer staan met een > of een <?
Ik zie daar niets:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EIXjPjUNNG1410wlRmqWnmXz/full.jpg
Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.